Αλεξανδρούπολη | Εκδηλώσεις μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων της Μικράς Ασίας

Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων για τη Γενοκτονία των Ελλήνων της Μικράς Ασίας από το Τουρκικό Κράτος θα ξεκινήσει την Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου με επιμνημόσυνη δέηση στον Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Νικολάου Αλεξανδρούπολης, στις 10 το πρωί. Στη συνέχεια, ο Βασίλης Ναζλής, πρόεδρος του Συλλόγου Απογόνων Μικρασιατών Ελλήνων Ν. Έβρου «Νικηφόρος Βλεμμύδης», θα εκφωνήσει τον πανηγυρικό λόγο της ημέρας.

Μετά την επιμνημόσυνη δέηση, στις 10:40 π.μ., θα ακολουθήσει κατάθεση στεφάνων στο μνημείο της Δόμνας Βισβίζη.

Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι η 14η Σεπτεμβρίου έχει οριστεί ως Ημέρα Εθνικής Μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων της Μικράς Ασίας από το τουρκικό κράτος.




Καβάλα | Συγκίνηση στις εκδηλώσεις μνήμης για την Γενοκτονία των Ποντίων 105 χρόνια μετά

Με επιμνημόσυνη δέηση την Κυριακή 19 Μαΐου, στον Ιερό Ναό Αγίας Ειρήνης Καβάλας, χοροστατούντος του σεβασμιωτάτου μητροπολίτη Φιλίππων, Νεαπόλεως & Θάσου Στεφάνου, συνεχίστηκαν σήμερα οι εκδηλώσεις για την Ημέρα Μνήμης για τα 105 χρόνια από τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου.

Σε έντονα συγκινησιακά φορτισμένο κλίμα μικροί και μεγάλοι συγκεντρώθηκαν αμέσως μετά στο μνημείο Ποντιακού Ελληνισμού «Ο Ακρίτας του Πόντου»για να αποτίνουν φόρο τιμής στα 353.000 θύματα της Γενοκτονίας, ενω πραγματοποιήθηκε κατάθεση στεφάνων και χορωδιακή απόδοση του ποντιακού θρήνου «Πάρθεν η Ρωμανία».

 




Μακάριος Λαζαρίδης | «Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού: Δεν ξεχνώ»

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, παρέστη στις επετειακές εκδηλώσεις για την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου στο Ορφάνι Καβάλας.

Αρχικά παρακολούθησε την Δοξολογία στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου και στη συνέχεια παραβρέθηκε στην επιμνημόσυνη δέηση και την κατάθεση στεφάνων
που διοργάνωσε ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ορφανίου.

Μετά το πέρας των επετειακών εκδηλώσεων, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Συμπληρώνονται φέτος 105 χρόνια από τις αποφράδες εκείνες μέρες που 353.000 αδέρφια μας, Έλληνες του Πόντου, σφαγιάστηκαν από τους Νεότουρκους.

Ένας ολόκληρος λαός αφανίστηκε σε μια από τις πιο αποτρόπαιες θηριωδίες του 20ου αιώνα.

Ένα φριχτό έγκλημα κατά της ανθρωπότητας, που δυστυχώς μέχρι και σήμερα συναντά αρνητές. Τιμούμε τους νεκρούς μας, ενισχύοντας τη θωράκιση της πατρίδας μας και
αναβαθμίζοντας τη διεθνή της θέση.  Μετατρέπουμε σε αγώνα για την παγκόσμια αναγνώριση της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού τις δύο λέξεις που συνοδεύουν κάθε δοκιμασία του Έθνους μας: Δεν ξεχνώ!»