Εύλογοι προβληματισμοί και ένα κρίσιμο ερώτημα για την πεσμένη γέφυρα τής Καβάλας.
Πρέπει να απαντηθεί από τούς αρμόδιους αυτοδιοικητικούς θεσμούς.
Του Θανάση Γκόρδη.
Πρέπει να απαντηθεί από τούς αρμόδιους αυτοδιοικητικούς θεσμούς.
Του Θανάση Γκόρδη.
Η Αστυνομική Διεύθυνση Δράμας αποφάσισε την λήψη μέτρων ρύθμισης κυκλοφορίας στην Εθνική Οδό 14 Δράμας – Ξάνθης, προκειμένου εκτελεστούν στην γέφυρα του ποταμού Νέστου, εργασίες βασικής αποκατάστασης της λειτουργίας της γεφύρωσης με στόχο την εξυπηρέτηση της ασφαλούς κίνησης επί του οδικού δικτύου Δράμας – Ξάνθης Ε.Ο. 14., από 10/03/2025 και για χρονικό διάστημα περίπου δύο (2) εβδομάδων.
Ο ανάδοχος του έργου και ο υπεύθυνος μηχανικός, θα μεριμνήσουν για την τοποθέτηση κατάλληλης σήμανσης, ώστε να εφαρμοστούν επαρκώς τα μέτρα ρύθμισης – περιορισμού – εκτροπής της κυκλοφορίας.
Η κυκλοφορία των οχημάτων θα γίνεται σύμφωνα με τη σήμανση που θα τοποθετηθεί για το σκοπό αυτό, με την συνδρομή του Τμήματος Τροχαίας Δράμας για την διασφάλιση της ομαλής – ασφαλούς κυκλοφορίας οχημάτων.
Οι παραβάτες θα διώκονται και τιμωρούνται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, η δε εκτέλεσή της ανατίθεται στους Αστυνομικούς Υπαλλήλους.
Το θέμα αυτό έχει απασχολήσει έντονα την τοπική κοινωνία, καθώς η γέφυρα αποτελεί κρίσιμο σημείο σύνδεσης για την καθημερινότητα των πολιτών και την κυκλοφορία στην περιοχή.
Η επικίνδυνη κατάσταση που παρατηρείται στη γέφυρα Βρυούλων στη Νέα Φιλαδέλφεια, με εκτεθειμένα τα σίδερα και το σκυρόδεμα, αναδεικνύει μια ανησυχητική ομοιότητα με την τραγική κατάληξη της γέφυρας στην Καβάλα που κατέρρευσε πριν από 6 χρόνια, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές και την καθημερινότητα των πολιτών.
Και στις δύο περιπτώσεις, τα σημάδια φθοράς και παραμέλησης είναι εμφανή.
Στη γέφυρα Βρυούλων, η έκθεση των οπλισμών και του σκυροδέματος είναι προφανής ένδειξη δομικής κόπωσης, υποδεικνύοντας ότι η συντήρηση είτε δεν έγινε εγκαίρως είτε δεν έγινε με την απαιτούμενη σχολαστικότητα. Αντίστοιχα, στην περίπτωση της γέφυρας της Καβάλας, παρόμοιες φθορές αγνοήθηκαν, οδηγώντας στην κατάρρευση της.
Αυτά τα περιστατικά καταδεικνύουν ένα κοινό πρόβλημα: την αμέλεια των αρμόδιων φορέων στην αξιολόγηση και αποκατάσταση των γεφυρών που επιβαρύνονται καθημερινά από τη χρήση.
Οι δύο περιπτώσεις αναδεικνύουν και το ζήτημα της πολιτικής ευθύνης. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις, οι κάτοικοι έχουν εκφράσει επανειλημμένως ανησυχίες για την ασφάλεια των γεφυρών, αλλά οι αντίστοιχες ενέργειες είτε καθυστέρησαν είτε δεν έλαβαν χώρα.
Η αποφυγή τέτοιων τραγωδιών στο μέλλον απαιτεί μια συνολική αλλαγή νοοτροπίας, με τη συντήρηση των υποδομών να αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα.
Η πεσμένη γέφυρα της Καβάλας, που έγινε θέμα συζήτησης και προβληματισμού στην πραγματική ζωή, βρήκε τον δρόμο της και στον ψηφιακό κόσμο, εμφανιζόμενη στο δημοφιλές βιντεοπαιχνίδι Euro Truck Simulator.
Οι παίκτες που ταξιδεύουν στους δρόμους της Ελλάδας στο παιχνίδι, ήρθαν αντιμέτωποι με αυτή την “πρόκληση υποδομών” σε μια προσπάθεια των δημιουργών να αντικατοπτρίσουν την πραγματικότητα.
Η συγκεκριμένη γέφυρα που κατέρρευσε το 2018 αποτυπώθηκε στο παιχνίδι με εκπληκτική λεπτομέρεια.
Το ζήτημα της πεσμένης γέφυρας στην Καβάλα παραμένει στο επίκεντρο της επικαιρότητας, προκαλώντας έντονες συζητήσεις και ανησυχίες στην τοπική κοινωνία. Για να αντιμετωπιστεί αυτό το κρίσιμο ζήτημα, προγραμματίστηκε νέα συνάντηση μεταξύ του Δήμου Καβάλας και της Αντιπεριφέρειας Καβάλας ενώ το θέμα τέθηκε επί τάπητος και από τους βουλευτές Καβάλας στον υφυπουργό παρα τω πρωθυπυπουργώ κ. Κοντογεώργη.
Στην συνάντηση θα συζητηθεί το αν είναι αναγκαία η αποκατάσταση και ανακατασκευή της γέφυρας στην οδό Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού.
Αρχές του έτους θα γίνουν κοινές δηλώσεις μεταξύ δήμου και περιφέρειας για το τι αναμένεται να γίνει η πεσμένη γέφυρα που βρίσκεται εδώ και 6 χρόνια στην ίδια κατάσταση στην οδό Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού στην Καβάλα.
Το συγκεκριμένο γεγονός γνωστοποίησε στο ENA Channel και στην εκπομπή Αναλυτής ο Περιφερειάρχης ΑΜ-Θ Χριστόδουλος Τοψίδης.
Την οριστική της μελέτη που περιλαμβάνει και ένα τρισδιάστατο βίντεο όπου φαίνεται η τελική μορφή της νέας καλωδιωτής γέφυρας «Φιλίας και Εμπιστοσύνης Κήποι-Ύψαλα» η οποία θα ενώνει την Ελλάδα και την Τουρκία στο ύψος των δύο τελωνείων των χωρών, παρουσίασε στην Κωνσταντινούπολη πρόσφατα, ο διευθύνων σύμβουλος της Εγνατία Οδός ΑΕ, Κωνσταντίνος Κουτσούκος.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η Εγνατία Οδός ΑΕ, ανέλαβε εξ ολοκλήρου την εκπόνηση της μελέτης για την ελληνική και την τουρκική πλευρά, σε συνεργασία με την Τουρκική Γενική Διοίκηση Αυτοκινητοδρόμων (KGM).
Το μήκος της κύριας γέφυρας θα είναι 400 μέτρα, το πλάτος, 31,14 μέτρα και θα διαθέτει τέσσερεις λωρίδες κυκλοφορίας, δύο δηλαδή ανά ρεύμα κυκλοφορίας.
Το βίντεο που παρουσιάστηκε, ξεκινά κάνοντας μία ιστορική διαδρομή με εικόνες από το 1954, με τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, όταν μπήκαν τα θεμέλια για την κατασκευή της πρώτης γέφυρας στο συγκεκριμένο σημείο, «σηματοδοτώντας μια νέα εποχή στις μεταφορές, την οικονομία και τις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Ακριβώς 70 χρόνια μετά, οι ελληνοτουρκικές σχέσεις περνούν σε ένα νέο στάδιο με την ολοκλήρωση της μελέτης κατασκευής της Γέφυρας Φιλίας και Εμπιστοσύνης Κήποι-Ύψαλα», σημειώνει η Εγνατία Οδός Α.Ε.. Επίσης, παρουσιάζει εικόνες από τις συναντήσεις ελληνικής και τουρκικής αντιπροσωπείας, από το 2006 έως σήμερα, σε υπουργικό επίπεδο και όχι μόνο επίπεδο, όπως, μεταξύ των υπουργών των Μεταφορών και Υποδομών των δύο χωρών, Χρήστου Σταϊκούρα και Αμπντουλκαντίρ Ουράλογλου , αλλά και του Έλληνα πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη και του Τούρκου προέδρου, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Δείτε το βίντεο ΕΔΩ:
Πηγή: ertnews.gr
Έξι ολόκληρα χρόνια συμπληρώθηκαν από την ημέρα που κατέρρευσε τμήμα της γέφυρας που βρίσκεται στο παλιό Νοσοκομείο της Καβάλας στις 9 Νοέμβριο του 2018 και συνεχίζει να γίνεται θέμα, αυτήν τη φορά στον τομέα που της αρμόζει: Τον σατιρικό.
Το βράδυ της Τετάρτης 13 Νοεμβρίου 2024 οι BOOMERS, η σατιρική-ψυχαγωγική εκπομπή, παρακλάδι του Ράδιο Αρβύλα στον ANT1, κατά κόσμον Α. Κανάκης, Γ. Σερβετάς, Χ. Κιούσης, «Κωστάκης» και «Πασοκτσής» ασχολήθηκαν με το θέμα στο κομμάτι της εκπομπής «Ποιος δεν θέλει να γίνει εκατομμυριούχος», θέτοντας το ερώτημα: «Γέφυρα κατέρρευσε κάπου στην Ελλάδα. Πόσος χρόνος πέρασε όχι για να φτιαχτεί ξανά, αλλά για να γίνουν οι μελέτες»;
Ο… ανυποψίαστος παίκτης απάντησε λάθος και οι παρουσιαστές έθεσαν εναλλακτικές για την αξιοποίηση της γέφυρας, όπως το να γίνει τουριστικό αξιοθέατο, στα πρότυπα του Πύργου της Πίζας…
ΠΗΓΗ: https://www.kavalapost.gr/
Σε περίπου ένα μήνα συμπληρώνονται έξι χρόνια από την κατάρρευση της γέφυρας μπροστά από το παλιό Νοσοκομείο.
Η Εγνατία Οδός Α.Ε. ανέθεσε πρόσφατα την εκπόνηση τριών επιπλέον μελετών.
Παράλληλα, ο Δήμος Καβάλας θα εκπονήσει και τη δική του μελέτη, η οποία θα αφορά την κυκλοφοριακή ρύθμιση και την πρόσβαση οχημάτων από και προς το παλιό Νοσοκομείο.
Η αναμονή για την τελική απόφαση συνεχίζεται και αναμένεται να διαρκέσει αρκετούς μήνες ακόμα…
Εκπονήθηκαν όλες από την Εγνατία Οδό ΑΕ. Το αποτέλεσμα των μελετών – που περιμέναμε χρόνια- γνωστοποιήθηκε στην Περιφέρεια ΑΜΘ. Κι αυτή προ μηνών απεύθυνε ερώτημα στο Δήμο Καβάλας για το αν η γέφυρα κατασκευαστεί εκ νέου ή όχι.
Αυτά τα ξέρουμε καιρό, περιμένοντας την απάντηση του Δήμου Καβάλας. Ο οποίος – κατά τον Δήμαρχο- θα εκφράσει άποψη αφού μελετήσει τα κυκλοφοριακά δεδομένα στην περιοχή.
Προχθές η διοίκηση της Εγνατίας Οδού ΑΕ επανήλθε. Με δύο ακόμη μελέτες για την περιοχή της πεσμένης γέφυρας. Και οι θα είναι έτοιμες αρχές του 2025. Ειδικότερα η διοίκηση της εταιρίας αποφάσισε:
1) Τη σύναψη Σύμβασης με τη διαδικασία της απ’ ευθείας ανάθεσης κατά το άρθρο 118 του 4412/2016, για την «Εκπόνηση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) και Ειδικής Οικολογικής Αξιολόγησης (ΕΟΑ) για τα λιμενικά έργα προστασίας της υφιστάμενης γέφυρας Παλαιού Νοσοκομείου Καβάλας επί της οδού Νυρεμβέργης», προϋπολογισμού 29.600,00 € (πλέον ΦΠΑ), χρονικής διάρκειας τριών (3) μηνών.
2) Τη σύναψη Σύμβασης με τη διαδικασία της απ’ ευθείας ανάθεσης κατά το άρθρο 118 του 4412/2016, για την «Εκπόνηση Ακτομηχανικής Μελέτης στην περιοχή της υφιστάμενης γέφυρας Παλαιού Νοσοκομείου Καβάλας οδού Νυρεμβέργης», προϋπολογισμού 29.925,00 € (πλέον ΦΠΑ) χρονικής διάρκειας τριών (3) μηνών.
www.proininews.gr
Υπό εξέταση είναι δύο λύσεις από πλευράς της διοίκησης του Δήμου Καβάλας όσον αφορά την οδό Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού, στο σημείο που βρίσκεται η πεσμένη γέφυρα.
Η πρώτη αναφέρεται στην δημιουργία ενός κυκλικού κόμβου μπροστά από το Παλιό Νοσοκομείο που ουσιαστικά θα δημιουργηθεί εκεί που βρίσκονται σήμερα οι φωτεινοί σηματοδότες. Αυτό ουσιαστικά θα κρατήσει την κατασταση ως έχει στον δρόμο και δεν θα χρειαστεί να φτιαχτεί νέα γέφυρα.
Ωστόσο εάν κάτι τέτοιο αποδειχτεί ότι δεν μπορεί να υλοποιηθεί τεχνικά τότε η νέα γέφυρα είναι μονόδρομος και είναι η δεύτερη λύση που εξετάζει ο Δήμος.
Όπως τόνισε ο Δήμαρχος Καβάλας :
“Ένας κυκλικός κόμβος μπορεί να συμβάλλει στη βελτίωση της κυκλοφοριακής ροής, μειώνοντας τις καθυστερήσεις και τους κινδύνους ατυχημάτων, που έχουν αυξηθεί λόγω της παρακάμψεως που απαιτείται από την έλλειψη της γέφυρας. Επιπλέον, η δημιουργία του κόμβου θα διευκολύνει την πρόσβαση στο παλιό νοσοκομείο το οποίο πρέπει να αξιοποιηθεί”.
Νεότερες ανακοινώσεις αναμένεται να υπάρξουν το επόμενο διάστημα μεταξύ των Δήμων και της Περιφέρειας ΑΜ-Θ.