Το ΚΚΕ στέκεται στο πλευρό των αυτοαπασχολούμενων που ζητάνε την απόσυρση του φορολογικού νομοσχεδίου

Χωρίς περιστροφές δηλώνουμε ότι καταψηφίζουμε το παρόν νομοσχέδιο και στεκόμαστε στο πλευρό των επαγγελματιών και αυτοαπασχολούμενων επιστημόνων, στη νέα επίθεση που δέχονται από την κυβέρνηση σας.

Γιατί τα περί δήθεν «φορολογικής δικαιοσύνης» που αναμασούν ως καραμέλα, πολλές μέρες τώρα τα κυβερνητικά στελέχη, οι υπουργοί, αλλά και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, όχι μόνο δεν πείθουν, αλλά αποτελούν πρόκληση και εμπαιγμό για τους επαγγελματίες. Γιατί το νομοσχέδιό σας, όχι μόνο δεν εξασφαλίζει φορολογική δικαιοσύνη, όπως λέτε – λες και μπορεί να υπάρξει πραγματική φορολογική δικαιοσύνη στο άδικο και βαθιά εκμεταλλευτικό σύστημα που όλοι σας υπηρετείτε – αλλά αντίθετα αποτελεί μία ακόμα σελίδα στην αντιλαϊκή επίθεση που έχετε εξαπολύσει ενάντια στα λαϊκά στρώματα. Στην προκειμένη ενάντια στους μικρούς επαγγελματίες και τους αυτοαπασχολούμενους επιστήμονες, βιοτέχνες, εμπόρους. Δικαίως έχει συναντήσει την οργή τους, δικαίως έχει προκαλέσει αλλεπάλληλες κινητοποιήσεις, δικαίως ζητάνε την απόσυρσή του.

Η δήθεν «φορολογική δικαιοσύνη» που επικαλείστε, είναι το πιο σύντομο ανέκδοτο. Κυνηγάτε και πάλι τη «μαρίδα» και όχι αυτούς που κατά τεκμήριο συγκεντρώνουν τον πλούτο που παράγεται σε αυτή τη χώρα. Κυνηγάτε αυτούς που παλεύουν για να εξασφαλίσουν τα απαραίτητα για να ζήσουν τις οικογένειές τους και όχι αυτούς που περνάνε ζωή χαρισάμενη, που λέει και ο λαός μας. Όσο και να προσπαθείτε, αυτό δεν μπορείτε να το κρύψετε.

Μάλιστα για να δικαιολογήσετε αυτή τη νέα επίθεση, θέτετε ξανά και ξανά το εξής πονηρό ερώτημα: «Πώς γίνεται η πλειοψηφία των ελεύθερων επαγγελματιών να δηλώνει εισόδημα κάτω από τον κατώτατο μισθό;». Φαίνεται να έχει κολλήσει η βελόνα σας σ’ αυτό.

Η απάντηση, ξέρετε πολύ καλά πως βρίσκεται στη δική σας πολιτική, η οποία ως συνέχεια των προηγούμενων, έχει οδηγήσει ελεύθερους επαγγελματίες, όπως και μισθωτούς να ζουν με τα εντελώς ελάχιστα. Αλλά τα πραγματικά ερωτήματα για τη φορολογία είναι άλλα. Κι ας κάνετε, κύριοι της κυβέρνησης, πως δεν καταλαβαίνετε.

Σας ρωτάμε λοιπόν: Τι φορολογία πληρώνει σήμερα το μεγάλο κεφάλαιο συνολικά και τι ο λαός; Πόσα είναι τα κρατικά έσοδα από τις μεγάλες, τις πολύ μεγάλες καπιταλιστικές επιχειρήσεις και πόσα από το λαϊκό εισόδημα; Τι πληρώνουν οι Ανώνυμες Εταιρίες και οι ιδιοκτήτες τους και τι πληρώνουν οι μισθωτοί και οι αυτοαπασχολούμενοι επαγγελματίες;

Επιβεβαιώνεται από όλα τα στοιχεία και από το σχέδιο του νέου κρατικού προϋπολογισμού, ότι ο λαός -δηλαδή οι εργάτες, οι υπάλληλοι, οι συνταξιούχοι, οι αυτοαπασχολούμενοι επαγγελματίες και επιστήμονες, η μικρομεσαία αγροτιά- συνεχίζουν να πληρώνουν το 95% των κρατικών φορολογικών εσόδων. Και μάλιστα με το ισχύον φορολογικό πλαίσιο που έχετε διαμορφώσει, εισπράττετε φορολογικά έσοδα με τους πλέον άδικους τρόπους. Καταρχάς, με τους έμμεσους φόρους οι οποίοι αποτελούν σχεδόν το 60% των φορολογικών εσόδων. Και πάλι δεν σας φτάνουν και θέλετε και παραπάνω.

Απ’ την άλλη, κρύβετε επιμελώς ότι το μεγάλο κεφάλαιο πληρώνει ελάχιστα. Μόλις το 5% των φορολογικών εσόδων και αυτά με το στανιό. Εδώ όμως – για εσάς – δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Γιατί έχετε πάρει όλα τα μέτρα ώστε αυτή να γίνεται νομότυπα, με το γράμμα του νόμου.

Για τι να πρωτομιλήσει κανείς: Για την εθελοντική φορολογία των εφοπλιστών και τις δεκάδες ειδικές φοροαπαλλαγές που τους εξασφαλίζετε; Για την πατέντα του αναβαλλόμενου φόρου των τραπεζών; Για τους λεγόμενους στρατηγικούς επενδυτές που έχουν ενταχθεί στους αναπτυξιακούς νόμους – και τους δικούς σας και του ΣΥΡΙΖΑ πριν – οι οποίοι φοροαπαλλάσσονται για χρόνια ολόκληρα; Ακόμα και στα μερίσματα, η φορολογία για αυτούς, έχει μειωθεί στο 5% με διαδοχικούς νόμους όλων των κυβερνήσεων. Ο ΣΥΡΙΖΑ μείωσε τη φορολογία στα μερίσματα στο 10% και εσείς της ΝΔ, τη μειώσατε στο 5%.

Ακόμα και σε αυτό το φορολογικό νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα, δίνετε ένα ακόμα «δωράκι» στο μεγάλο κεφάλαιο, με τα δύο τελευταία άρθρα του νομοσχεδίου, αφού μειώνετε για μία ακόμα φορά τόσο το φόρο συγκέντρωσης κεφαλαίου όσο και το φόρο για τις αγοραπωλησίες μετοχών. Δεν κρατιόσαστε ούτε για τα μάτια του κόσμου. Κι έχετε το θράσος να μιλάτε για «φορολογική δικαιοσύνη». Κι αυτά είναι τα «νόμιμα». Και για να ‘χουμε «καλό ερώτημα»: Έτσι όπως μας τα λέτε εδώ μέσα, εσείς εμφανίζεστε να θεωρείτε ότι σε ότι αφορά το μεγάλο κεφάλαιο δεν υπάρχει καμία φοροδιαφυγή.

Αλήθεια, δεν έχετε ακούσει τίποτε για τους φορολογικούς παραδείσους; Προφανώς και έχετε ακούσει, αλλά όπως φαίνεται δεν ιδρώνει το αυτί σας. Εσείς μόνο τους μικροεπαγγελματίες, τους ταξιτζήδες, τους μεροκαματιάρηδες κυνηγάτε. Στους μεγάλους ασυλία.

Πάμε παρακάτω. Δημοσιεύετε μια σειρά πίνακες με το τι δηλώνουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες, υπονοώντας ότι δεν πληρώνουν καθόλου φόρους. Είναι όμως έτσι τα πράγματα;

Ξέρετε πολύ καλά ότι η μεγάλη πλειοψηφία των επαγγελματιών πληρώνουν ήδη φόρους δυσανάλογους με το εισόδημά τους. Υπάρχουν τεκμήρια διαβίωσης. Πληρώνουν φόρο εισοδήματος από το πρώτο ευρώ, αφού για τους επαγγελματίες δεν ισχύουν οι εκπτώσεις φόρου. Πληρώνουν τέλος επιτηδεύματος και τώρα με τον τεκμαιρόμενο φόρο που επιβάλλετε, εκατοντάδες χιλιάδες θα πληρώνουν ακόμα περισσότερα. Τους οδηγείτε σε νέα χρέη και νέα αδιέξοδα, ειδικά αυτούς που όντως έχουν μικρά εισοδήματα, αυτούς που, έτσι κι αλλιώς, δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα.

Το αρνείστε ότι υπάρχουν επαγγελματίες στην Ελλάδα που οι μικροεπιχειρήσεις τους βγάζουν ελάχιστα κέρδη; Είναι οι ίδιοι που ονομάζετε «διαρθρωτικό πρόβλημα» της χώρας. Άρα, αναγνωρίζετε και εσείς ότι υπάρχουν. Το δείχνουν άλλωστε και τα στοιχεία σας, αυτά που σκόπιμα δεν δημοσιεύετε.

Για πείτε μας: Πώς γίνεται μέσα σε 12 χρόνια να έχουν μειωθεί οι αυτοαπασχολούμενοι χωρίς προσωπικό κατά 120.000; Τι έγιναν όλοι αυτοί; Μεγαλοεπιχειρηματίες; Όλοι αυτοί, λοιπόν, οι οποίοι χρωστάνε σε τράπεζες και στην εφορία, οι χιλιάδες που μπαινοβγαίνουν στις ρυθμίσεις, δηλαδή, σχεδόν το 1/3 των επαγγελματιών όπως λένε τα στοιχεία, οι χιλιάδες που είναι στις λίστες των πλειστηριασμών.

Τι ακριβώς είναι; Είναι μήπως μεγαλοεισοδηματίες που κρύβουν εισοδήματα στο μαξιλάρι τους, κάτω από το στρώμα; Ξέρετε πολύ καλά πως δεν είναι έτσι. Κι όμως. Αυτούς επιδιώκετε να υπερφορολογήσετε σήμερα. Οι άλλοι, αυτοί που πιθανά έχουν κέρδη πολλαπλάσια, ακόμα και αν φοροδιαφεύγουν, προφανώς δε δηλώνουν εισοδήματα κάτω από το βασικό μισθό. Αυτούς, τους δεύτερους, ελάχιστα τους αφορά το νομοσχέδιό σας.

Αλλά, για πείτε μας την αλήθεια: Ακόμα κι εκεί που μπορεί να υπάρχει φοροδιαφυγή για λόγους επιβίωσης, πώς την αντιμετωπίζετε; Γιατί αν θέλατε να την αντιμετωπίσετε ουσιαστικά, θα εξασφαλίζατε ένα στοιχειώδες πλαίσιο προστασίας όλων των μικρών εισοδημάτων, ώστε να μπορούν αυτοί που όντως έχουν ανάγκη, να ζουν τις οικογένειές τους και να μπορούν να ανταπεξέλθουν στοιχειωδώς στα έξοδα της μικροεπιχείρησής τους, στον ανταγωνισμό που τους τσακίζει.

Η πρόταση νόμου, που το ΚΚΕ κατέθεσε τις προηγούμενες μέρες, θέτει ακριβώς αυτό το πλαίσιο προστασίας για τους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους επιστήμονες. Εξασφαλίζει καταρχήν το αυτονόητο: την επανένταξη των επαγγελματιών σε αφορολόγητο όριο ύψους 12.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 για κάθε παιδί. Κατοχυρώνει ως φορολογητέα ύλη αποκλειστικά τα κέρδη μιας μικρής επιχείρησης, μέσω του βιβλίου εσόδων εξόδων και καταργεί κάθε τεκμαρτό τρόπο φορολόγησης. Επίσης, μια σειρά χαράτσια και κεφαλικούς φόρους, όπως το τέλος επιτηδεύματος.

Διαγράφει μια σειρά χρέη που τόσο άδικα φορτώσατε εσείς και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις στους επαγγελματίες, είτε με τα μνημόνια, είτε με τα lockdown κοκ. Αυτά λοιπόν, τα μέτρα είναι τα στοιχειώδη για να υπάρξει έστω και ένα ίχνος φορολογικής δικαιοσύνης. Αλλά τα αρνείστε.

Δεν μας εκπλήσσει. Γιατί σκοπός σας είναι να εισπράξετε ακριβώς από τους «μη έχοντες» για να συνεχίσετε να ταΐζετε μόνο τους «έχοντες και κατέχοντες». Γιατί κάπως έτσι εξασφαλίζετε τις παχυλές χρηματοδοτήσεις για τις «πράσινες», τις ψηφιακές και όλες τις άλλες μπίζνες των επιχειρηματικών ομίλων. Αρκετά πια με την κοροϊδία!

Ξέρετε πολύ καλά ότι η φορολογική «συμμόρφωση» των επαγγελματιών, η φοροαφαίμαξή τους – για να την πούμε με το πραγματικό της όνομα – βρίσκεται στους σχεδιασμούς σας από καιρό. Συμπεριλαμβανόταν στις συστάσεις της Εαρινής Έκθεσης της Κομισιόν, το θεωρούν προαπαιτούμενο για τις εκταμιεύσεις των δόσεων του Ταμείου Ανάκαμψης. Ναι, πρόκειται για την ίδια την ΕΕ που λειτουργεί και ως ληστρικός τοκογλύφος, την ΕΕ των μονοπωλίων και των πλουσίων, αυτού του «λάκκου των λεόντων» για εργατοϋπαλλήλους, αγρότες, επαγγελματίες αυτοαπασχολούμενους, για τους επιστήμονες.

Το σχέδιό σας για το φορολογικό ήταν στην ίδια ακριβώς λίστα με τις εργασιακές σχέσεις – λάστιχο και την 12ωρη μισθωτή σκλαβιά, που νομοθετήσατε μόλις λίγους μήνες πριν σε βάρος των εργαζομένων. Ήταν οργανικό μέρος του αντιλαϊκού προγράμματος που υλοποιείτε από καιρό, προκειμένου να εξυπηρετήσετε τους στόχους σας: την εξασφάλιση των δημοσιονομικών πλεονασμάτων που προβλέπει ο νέος κρατικός προϋπολογισμός, και με την αύξηση των φορολογικών εσόδων.

Δεν πρωτοτυπείτε, κύριοι της ΝΔ. Στην ίδια κατεύθυνση έχουν κινηθεί και όλες οι άλλες κυβερνήσεις τα προηγούμενα χρόνια, όποτε το επέβαλαν τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου. Και οι προηγούμενες δηλαδή κυβερνήσεις της ΝΔ και οι κυβερνήσεις των ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ που σήμερα μάλιστα εμφανίζονται να διαφωνούν με το νομοσχέδιο, αφού βγήκαν από την κυβέρνηση και είναι στην αντιπολίτευση.

Ο ΣΥΡΙΖΑ λέει μάλιστα ότι θεωρεί κοινωνικά δίκαιο να έχουν οι επαγγελματίες αφορολόγητο όριο. Τότε, γιατί δεν το εφάρμοζε ως κυβέρνηση; Απαντάει ότι, τότε, λέει, ήταν τα ταμεία άδεια. Μα αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα του λέμε εμείς: Ότι ανέλαβε να τα γεμίσει με το υστέρημα των μισθωτών και των αυτοαπασχολούμενων. Έτσι έπιασε τα ματωμένα πλεονάσματα και τα μαξιλάρια ασφαλείας για τα οποία κοκορευόταν στην συνέχεια και κοκορεύεται ακόμα.

Τα ίδια και το ΠΑΣΟΚ, το οποίο αποτέλεσε βασικό πυλώνα των μνημονιακών κυβερνήσεων που φοροαφαίμαξαν τους επαγγελματίες, ακριβώς την χειρότερη στιγμή γι’ αυτούς, την ώρα της κρίσης, της πιο γενικευμένης αναδουλειάς, οδηγώντας χιλιάδες στο λουκέτο. Συνέταιροι ήσασταν στο έγκλημα! Μαζί κινείστε στην ίδια κατεύθυνση στήριξης του μεγάλου κεφαλαίου. Όλοι μαζί πίνετε νερό στο όνομα του ευρωμονόδρομου και της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων.

Για να πάμε όμως, και λίγο παραπέρα. Γιατί, κατά τη γνώμη μας, οι στόχοι σας δεν είναι μόνο εισπρακτικοί. Δεν σας ενδιαφέρουν μόνο οι αυξημένες φορολογικές εισπράξεις. Σας ενδιαφέρει ταυτόχρονα να διαμορφώσετε και εκείνες τις προϋποθέσεις που θα οδηγήσουν σε νέο γύρο συγκεντροποίησης του κεφαλαίου και μονοπώλησης της αγοράς.

Να διαμορφώσετε, δηλαδή, τους όρους σταδιακού εκτοπισμού όλων εκείνων των μικροεπιχειρήσεων που θεωρείτε μειονέκτημα της ελληνικής καπιταλιστικής οικονομίας στη σκακιέρα του διεθνούς ανταγωνισμού και να ανοίξετε νέα πεδία κερδοφορίας για τους μεγάλους παίκτες.

Το παραδέχεστε κι εσείς στην Έκθεση Πισσαρίδη, το επιβεβαιώνουν και μια σειρά πρόσφατες δηλώσεις πρωτοκλασάτων στελεχών του συστήματος. Όλα αυτά τα φιντάνια, επισημαίνουν, ότι σε συνθήκες οξυμμένου ανταγωνισμού και διαφαινόμενης νέας κρίσης, οι χιλιάδες πολύ μικρές επιχειρήσεις αποτελούν σοβαρό πρόβλημα. Κι έτσι αποφασίσατε να τις λιώσετε. Μ’ ένα σμπάρο, δύο τρυγόνια.

Σε αυτή τη διπλή κατεύθυνση κινείται το νομοσχέδιό σας. Για παράδειγμα, τα ψηφιακά συστήματα λειτουργίας που καθίσταται υποχρεωτικά, δεν αποτελούν μόνο ένα σύγχρονο φοροεισπρακτικό εργαλείο. Αποτελούν και μια άμεση, αντικειμενική καταγραφή της ίδιας της κίνησης της οικονομίας, της αγοράς και πώλησης εμπορευμάτων. Αυτή ακριβώς η αντικειμενική εικόνα της αγοράς, αποτελεί μάνα εξ ουρανού για την εξασφάλιση «στοχευμένων, ασφαλών επενδύσεων» σε κάθε κλάδο της οικονομίας.

Και αλήθεια, ποιος μπορεί να κάνει τέτοιου είδους επενδύσεις, αν όχι οι μεγάλες επιχειρήσεις που έχουν τα κεφάλαια, αλλά και την κρατική και ευρωενωσιακή στήριξη για να επεκταθούν; Διπλή επομένως η στόχευση του νομοσχεδίου, πολλαπλάσιες οι συνέπειες για τους χιλιάδες επαγγελματίες και τις πολύ μικρές επιχειρήσεις που θα βρεθούν πλέον σε πολύ ασφυκτικές συνθήκες ανταγωνισμού.

Εμείς απευθυνόμαστε σε όλους αυτούς τους εκατοντάδες χιλιάδες αυτοαπασχολούμενους επαγγελματίες, επιστήμονες, σε αυτούς που βρίσκονται για μια ακόμα φορά στο στόχαστρο της επίθεσής σας.

Δηλαδή, ανεξαίρετα σε όλους όσοι αισθάνονται ότι στη ρωμαϊκή αρένα της αγοράς και της κυριαρχίας των μονοπωλίων, με τις αντιλαϊκές πολιτικές που τις συνοδεύουν, η ανασφάλεια και τα αδιέξοδα είναι πλέον «κανονικότητα» της εγκατάλειψής τους. Που βλέπουν, πως το εισόδημά τους, οι ανάγκες οι δικές τους και των οικογενειών τους, βρίσκονται διαρκώς υπό αίρεση. Ότι τα συμφέροντά τους βρίσκονται στον αντίποδα των στόχων της κυρίαρχης πολιτικής.

Έφτασε η ώρα να αμφισβητήσουν αυτή την πολιτική και τα κόμματα που την προωθούν. Ο δρόμος της αντίστασης, της οργάνωσης της πάλης, του αγώνα για την υπεράσπιση του λαϊκού εισοδήματος είναι πλέον μονόδρομος. Σε αυτόν τον δρόμο του αγώνα, μπορούν να συναντηθούν και με τις υπόλοιπες εργατικές λαϊκές δυνάμεις που πλήττονται από αυτή την πολιτική. Κι εκεί μπροστά βρίσκεται το ΚΚΕ για να ανοίξει ο δρόμος της πραγματικής ελπίδας.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ




Νέα επιστολή του ΟΕΒΕ προς τους βουλευτές σχετικά με τη ψήφιση του φορολογικού νομοσχεδίου

ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Προς: τους βουλευτές της Π.Ε. Καβάλας

κ. Παναγιωτόπουλο Νικόλαο

κ.Πασχαλίδη Ιωάννη

κ.Λαζαρίδη Μακάριο

κα. Δεληκάρη Αγγελική

Θέμα: Έκθεση Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής των Ελλήνων 

Κοιν. Πρόεδρο ΓΣΕΒΕΕ,  Μ.Μ.Ε.

Κυρία και κύριοι Βουλευτές, 

Το βράδυ της Τρίτης, αναρτήθηκε στον ιστότοπο της Βουλής (https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/7b24652e-78eb-4807-9d68-e9a5d4576eff/m-forodiafygh-epist.pdf)  η έκθεση της Επιστημονικής Υπηρεσίας, επί του νέου φορολογικού νομοσχεδίου. Σύμφωνα με την έκθεση, το Σύνταγμα δεν αποκλείει τη θέσπιση, κατά τρόπο γενικό και απρόσωπο, τεκμηρίων προς σύλληψη της φοροδιαφυγής, υπό την προϋπόθεση όμως ότι τα τεκμήρια ανταποκρίνονται στα δεδομένα της κοινής πείρας και ότι είναι μαχητά.

Το επιστημονικό συμβούλιο διατυπώνει τον προβληματισμό του ως προς το ζήτημα των «δεδομένων της κοινής πείρας», ως ένδειξη για το παραγόμενο εισόδημα. Όπως, μεταξύ άλλων επισημαίνεται στην έκθεση, δεν υπάρχει ανάπτυξη των εμπειρικών δεδομένων στα οποία βασίστηκε η καταρχήν ταύτιση του ελάχιστου εισοδήματος των αυτοτελώς απασχολούμενων προσώπων και των ελεύθερων επαγγελματιών με τον νομοθετημένο κατώτατο μισθό ή τις αποδοχές του υψηλότερα αμειβόμενου απασχολούμενου υπαλλήλου κάθε υποχρέου. Προβληματισμός διατυπώνεται και κατά πόσο η βάση προσδιορισμού για το τεκμήριο συμβαδίζει με τις αποφάσεις του ΣτΕ που έκρινε ότι οι μισθωτοί και οι μη μισθωτοί τελούν υπό «ουσιωδώς διαφορετικές συνθήκες απασχολήσεως και παραγωγής εισοδήματος».

Το Επιστημονικό Συμβούλιο επισημαίνει ότι σε αντίθεση με τους μισθωτούς, το εισόδημα των μη μισθωτών είναι διαρκώς μεταβαλλόμενο, δεν συναρτάται, καταρχήν, με τους παράγοντες που διαμορφώνουν το ύψος του νομοθετημένου κατώτατου μισθού ή του μισθού του υψηλότερα αμειβόμενου απασχολούμενου υπαλλήλου, ενώ δεν αποκλείεται να είναι και αρνητικό (ζημίες), κυρίως στους τομείς της βιοτεχνίας και του εμπορίου. «Συνεπώς, η επίκληση των διδαγμάτων της κοινής πείρας για τη συναγωγή τεκμηρίου ως προς το ύψος του ελάχιστου καθαρού εισοδήματος από επιχειρηματική δραστηριότητα που αποκτά ένα φυσικό πρόσωπο βάσει του νομοθετημένου κατώτατου μισθού ή, πολύ περισσότερο, των αποδοχών του υψηλότερα αμειβόμενου απασχολούμενου υπαλλήλου, παρίσταται, ενδεχομένως, προβληματική», αναφέρει το επιστημονικό συμβούλιο.

Όπως εξάλλου σημειώνεται, «δεδομένου ότι, κατά την κοινή πείρα, οι συνθήκες άσκησης επιχειρηματικής δραστηριότητας είναι πολύ διαφορετικές στα μεγάλα αστικά κέντρα εν σχέσει προς τις μικρότερες πόλεις ή τα χωριά, με πληθυσμό άνω των 500 κατοίκων, επισημαίνεται ότι, ενδεχομένως, το τεκμήριο θα έπρεπε να διαρθρώνεται σε περισσότερα κλιμάκια αναλόγως της γεωγραφικής θέσης και του πληθυσμού της πόλης ή του χωριού εγκατάστασης του υποχρέου».

Όπως αντιλαμβάνεστε, η έκθεση της επιστημονικής υπηρεσίας της Βουλής, έρχεται να επιβεβαιώσει τις ανησυχίες μας από την ενδεχόμενη ψήφιση του φορολογικού νομοσχεδίου, ιδιαίτερα στα επίμαχα άρθρα που αναφέρεται ο προσδιορισμός του τεκμαρτού εισοδήματος. 

Ως εκ τούτου σας καλούμε ακόμη μια φορά να μην ψηφίσετε τα εν λόγω επίμαχα άρθρα του νομοσχεδίου και να καλέσετε την ηγεσία του Υπουργείου οικονομικών σε νέα συζήτηση επί του θέματος με τους παραγωγικούς και επιστημονικούς φορείς της Χώρας.

 

 

Εκ της Διοικήσεως




Τελευταία ημέρα της ανακωχής Χαμάς και Ισραήλ, συνομιλίες για την παράτασή της

Ηανακωχή ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, που επέτρεψε την απελευθέρωση ομήρων και φυλακισμένων και τη διανομή κάποιων ποσοτήτων ανθρωπιστικής βοήθειας που χρειαζόταν απελπιστικά, διανύει σήμερα την τέταρτη και τελευταία ημέρα της, με φόντο συνομιλίες για την παράτασή της.

Τη νύχτα της Κυριακής προς Δευτέρα, το ένοπλο παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα διαβεβαίωσε σε ανακοίνωσή του πως «επιδιώκει την παράταση της ανακωχής πέραν των τεσσάρων ημερών» που προέβλεπε η συμφωνία, με σκοπό να «αυξηθεί ο αριθμός των κρατουμένων που θα αφεθούν ελεύθεροι».

Πρόκειται για κάτι που προβλεπόταν στη συμφωνία.

Πηγή του Γαλλικού Πρακτορείου προσκείμενη στη Χαμάς εξήγησε ότι το κίνημα «ενημέρωσε τους μεσολαβητές» πως θέλει η ανακωχή να παραταθεί για «δυο ως τέσσερις ημέρες».

Η συμφωνία, που κλείστηκε με μεσολάβηση του Κατάρ —με την υποστήριξη της Αιγύπτου και των ΗΠΑ— και τέθηκε σε ισχύ την Παρασκευή, προέβλεπε 4ήμερη παύση των εχθροπραξιών, τη διανομή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα και την απελευθέρωση 50 ομήρων από τους 200 και πλέον που κρατούνται στον παλαιστινιακό θύλακο, με αντάλλαγμα την αποφυλάκιση 150 φυλακισμένων Παλαιστίνιων.

Από την Παρασκευή, αφέθηκαν ελεύθεροι 39 όμηροι στο πλαίσιο της συμφωνίας και 24 εκτός αυτού του πλαισίου, στην πλειονότητά τους Ταϊλανδοί που εργάζονταν στο Ισραήλ, καθώς και 117 παλαιστίνιοι φυλακισμένοι, καθώς η συμφωνημένη αναλογία είναι 1 προς 3.

Υπάρχει ρήτρα στη συμφωνία που επιτρέπει την παράταση της ανακωχής, με προϋπόθεση την απελευθέρωση 10 ομήρων την ημέρα, που θα έχει αντάλλαγμα την απελευθέρωση 30 Παλαιστίνιων, όπως μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο και αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Υιοθετημένη από το Ισραήλ

Ανάμεσα στους ομήρους που απελευθερώθηκαν χθες ήταν κοριτσάκι 4 ετών με αμερικανική υπηκοότητα, το μικρό όνομα του οποίου είναι Αμπιγκέιλ. Το παιδί έμεινε ορφανό στην επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ την 7η Οκτωβρίου. Έκλεισε τα 4 ενώ κρατείτο από τη Χαμάς.

«Έχει υποστεί φρικτό ψυχικό τραύμα», είπε ο αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν, σύμφωνα με τον οποίο η μικρή είδε τους γονείς της να σκοτώνονται μπροστά στα μάτια της.

Πρόσθεσε πως θέλει την παράταση της ανακωχής.

Παρομοίως η κυβέρνηση της Γαλλίας.

«Δεν έχει πια γονείς, όμως όλη η χώρα την παίρνει στην αγκαλιά της. Θα τη φροντίσουμε», είπε ο πρωθυπουργός του Ισραήλ Μπενιαμίν Νετανιάχου, που συζήτησε τηλεφωνικά με τον κ. Μπάιντεν.

Η ρήτρα που προέβλεπε την παράταση της ανακωχής είναι μεν «ευλογία», πρόσθεσε ο κ. Νετανιάχου, όμως «έχω επίσης πει πως μετά τη συμφωνία θα επιστρέψουμε στον σκοπό μας: να εξαλείψουμε τη Χαμάς και να εγγυηθούμε ότι η Λωρίδα της Γάζας δεν θα είναι πια αυτή που ήταν», συμπλήρωσε.

«Νίκη;»

Ο ισραηλινός πρωθυπουργός, ο οποίος αναμένεται σήμερα να ζητήσει από την κυβέρνησή του να εγκρίνει προϋπολογισμό «πολέμου», ύψους 30 δισεκατομμυρίων σέκελ (7,3 δισ. ευρώ), διεμήνυσε πως οι στρατιωτικές επιχειρήσεις θα συνεχιστούν ως «τη νίκη». Έκανε τη δήλωση αυτή στη βόρεια Γάζα, όπου πήγε —για πρώτη φορά μετά τη μονομερή αποχώρηση του Ισραήλ από τον παλαιστινιακό θύλακο το 2005— να επιθεωρήσει στρατιώτες.

Στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη, λεωφορεία της Διεθνούς Επιτροπής του Ερυθρού Σταυρού και της Ερυθράς Ημισελήνου (ΔΕΕΣ) μετέφεραν στη Ραμάλα και στην Μπεϊτούνια αποφυλακισθέντες που υποδέχθηκαν πλήθη ανεμίζοντας σημαίες της Παλαιστίνης, της Χαμάς και άλλων οργανώσεων.

«Αισθάνομαι χαρούμενος και ταυτόχρονα θλιμμένος για το αίμα των μαρτύρων μας. Θλίβομαι για τους μάρτυρές μας αλλά χαίρομαι για τη νίκη της αντίστασής μας», είπε στην Μπεϊτούνια ο Γιάζαν Σαμπά, νεαρός κρατούμενος που αφέθηκε ελεύθερος στο πλαίσιο της ανακωχής.

Το Ισραήλ άρχισε την επίθεση στη Λωρίδα της Γάζας μετά την έφοδο μαχητών της Χαμάς σε νότιους τομείς της ισραηλινής επικράτειας την 7η Οκτωβρίου με 1.200 νεκρούς, κατά τις ισραηλινές αρχές. Κατά τη διάρκεια της πιο πολύνεκρης επίθεσης που υπέστη ποτέ το Ισραήλ από καταβολής κράτους εξάλλου απήχθησαν 240 άνθρωποι και οδηγήθηκαν στον παλαιστινιακό θύλακο.

Σε αντίποινα για την επίθεση αυτή, ο στρατός του Ισραήλ, όπου η πολιτική ηγεσία ορκίστηκε να «εξαλείψει» το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα που πήρε την εξουσία το 2007 στη Λωρίδα της Γάζας, εξαπέλυσε ακατάπαυστους βομβαρδισμούς και την 27η Οκτωβρίου άρχισε χερσαία επιχείρηση.

Με βάση τον πιο πρόσφατο απολογισμό του υπουργείου Υγείας της Χαμάς, 14.854 άνθρωποι, ανάμεσά τους 6.150 παιδιά, σκοτώθηκαν στους ισραηλινούς βομβαρδισμούς. Η πολιτική προστασία στη Γάζα κάνει λόγο για άλλους 7.000 αγνοούμενους, μεγάλο μέρος των οποίων θάφτηκε στα συντρίμμια.

«200 φορτηγά την ημέρα για δυο μήνες»

Μολονότι η ανακωχή προσέφερε μια ανάπαυλα στους Γαζαίους, η ανθρωπιστική κατάσταση παραμένει «επικίνδυνη» και οι ανάγκες «χωρίς προηγούμενο», σύμφωνα με το Γραφείο Αρωγής και Έργων των Ηνωμένων Εθνών για τους Παλαιστίνιους Πρόσφυγες στην Εγγύς Ανατολή (UNRWA).

Από την Παρασκευή, 248 οχήματα φορτωμένα με ανθρωπιστική βοήθεια μπόρεσαν να εισέλθουν στη Λωρίδα της Γάζας, σύμφωνα με τον ΟΗΕ.

«Θα έπρεπε να στέλνουμε 200 φορτηγά την ημέρα για τουλάχιστον δύο μήνες προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες», τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο εκπρόσωπος του UNRWA, ο Αντνάν Αμπού Χάσνα, εξηγώντας πως ακόμα δεν έχουν φθάσει «ούτε πόσιμο νερό, ούτε τρόφιμα» σε ορισμένους τομείς.

«Μιλάνε για παραδόσεις βοήθειας και καυσίμων, αλλά είμαι στο πρατήριο καυσίμων εννιά ώρες κι είναι ακόμα κλειστό», διαμαρτυρόταν χθες στη Χαν Γιούνις ο Μπιλάλ Ντιάμπ, κάτοικος της πόλης.

Ο ισραηλινός στρατός, που χαρακτηρίζει το βόρειο τρίτο του θυλάκου εμπόλεμη ζώνη, είχε ήδη διατάξει επανειλημμένα τον άμαχο πληθυσμό να φύγει και απαγόρευσε σε οποιονδήποτε να επιστρέψει κατά τη διάρκεια της παύσης των επιχειρήσεων.

Παρά τις προειδοποιήσεις του, χιλιάδες εκτοπισμένοι κάτοικοι της Λωρίδας της Γάζας προσπάθησαν να γυρίσουν στα σπίτια τους στον βορρά κατά τη διάρκεια της ανακωχής.

Στην πόλη της Γάζας, που έχει μετατραπεί κατά το μεγαλύτερο μέρος της σε συντρίμμια, κάτοικοι κινούνταν χθες μέσα σε σύννεφα σκόνης, ανάμεσα σε σωρούς υπολειμμάτων σπιτιών και άλλων κτιρίων, κατέγραψαν κάμερες του AFP.

Οι μισές και πλέον κατοικίες στη Λωρίδα της Γάζας έχουν υποστεί ζημιές ή καταστραφεί εντελώς, σύμφωνα με τον ΟΗΕ· η πλειονότητα των κατοίκων της, 1,7 εκατ. από τα 2,4 εκατ., έχουν υποστεί εξαναγκαστικό εκτοπισμό.

Στα νοσοκομεία στο νότιο τμήμα του θυλάκου συνεχίζουν να εισάγονται πολλοί τραυματίες που διακομίζονται σ’ αυτά από το βόρειο, όπου σχεδόν όλες οι δομές υγείας έχουν πλέον πάψει να λειτουργούν.