Οι ΗΠΑ δεν φαίνονται διατεθειμένες να δεσμευτούν σε συμφωνία για αποφυγή των δασμών, λέει ο Επίτροπος Εμπορίου Σέφκοβιτς

Ο Επίτροπος Εμπορίου Μάρος Σέφκοβιτς εξέφρασε τη λύπη του για το γεγονός ότι η αμερικανική κυβέρνηση δε φαίνεται διατεθειμένη να δεσμευτεί σε μία συμφωνία για την αποφυγή δασμών στον ευρωπαϊκό χάλυβα και στο αλουμίνιο.

Ερωτηθείς σχετικά, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο Μάρος Σέφκοβιτς ανέφερε ότι τον προηγούμενο μήνα ταξίδεψε στις ΗΠΑ επιδιώκοντας έναν «εποικοδομητικό διάλογο», για να αποφευχθεί ο «περιττός πόνος των μέτρων και των αντίμετρων». Όπως είπε, εντοπίστηκαν από κοινού ορισμένοι τομείς που θα επέτρεπαν σε ΕΕ και ΗΠΑ να προχωρήσουν με αμοιβαία οφέλη, αλλά «τελικά η κυβέρνηση των ΗΠΑ δε φαίνεται να δεσμεύεται να κάνει μια συμφωνία».

Ο Επίτροπος Εμπορίου υπογράμμισε ότι η ΕΕ θα προστατεύσει τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις, τους εργαζόμενους και τους καταναλωτές από τους «αδικαιολόγητους δασμούς». Ωστόσο, απηύθυνε μια τελευταία έκκληση προς την αμερικανική διοίκηση, λέγοντας: «οι πόρτες μας θα παραμείνουν ανοιχτές για εποικοδομητική δέσμευση» με τις ΗΠΑ, «θέλουμε να έχουμε μια εποικοδομητική και θετική σχέση».

«Είμαστε απολύτως πεπεισμένοι ότι κανείς δεν κερδίζει από τους δασμούς», συνέχισε ο Μ. Σέφκοβιτς, σημειώνοντας τον τεράστιο όγκο των εμπορικών σχέσεων ΕΕ-ΗΠΑ που ανέρχεται σε 1,6 τρισεκατομμύρια ευρώ ετησίως. «Θα πρέπει να είμαστε εξαιρετικά προσεκτικοί πώς αντιμετωπίζουμε το εμπόριο μεταξύ μας», καθώς πρόκειται για μια εμπορική σχέση που αντιπροσωπεύει πάνω από το 30% του παγκόσμιου εμπορίου και έχει παγκόσμιο αντίκτυπο.

Αναφέρθηκε, επίσης, στις ευρωπαϊκές εταιρείες που είναι οι μεγαλύτεροι ξένοι επενδυτές στις ΗΠΑ, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της και δημιουργώντας θέσεις εργασίας εκεί. «Οι αμερικανικές εταιρείες μπόρεσαν επίσης να αποφέρουν σημαντικά έσοδα επενδύοντας εδώ στην ΕΕ, που είναι μια μεγάλη ενοποιημένη, σταθερή και προβλέψιμη αγορά και ευνοϊκή για τις επιχειρήσεις», σημείωσε ο Μ. Σέφκοβιτς.

 

Πηγή:protothema.gr




Καβάλα, Θάσος και Χαλκιδική όπως φαίνονται από τον διεθνή διαστημικό σταθμό

Η φωτογραφία τραβήχτηκε από την Ιταλίδα αστροναύτη Samantha Cristoforetti.

Μια εντυπωσιακή φωτογραφία τράβηξε η Ιταλίδα αστροναύτης, Samantha Cristoforetti από τον διεθνή διαστημικό σταθμό (ISS), την ώρα που περνούσε πάνω από την Ελλάδα.

Στη φωτογραφία, η οποία ελήφθη την ώρα που δύει ο ήλιος, διακρίνονται καθαρά η Χαλκιδική, η Καβάλα και η Θάσος, καθώς και η ακτογραμμή του Δήμου Παγγαίου.
www.kavalapost.gr