Στέγη Φίλων Γραμμάτων & Τεχνών : Απόφαση διαπραγμάτευσης με την Μητρόπολη Φ.Ν.Θ

Στις 11 το βράδυ της Παρασκευής ολοκληρώθηκε η έκτακτη γενική συνέλευση του Συνδέσμου Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών, η οποία διήρκεσε περίπου 3,5 ώρες.

Η τελική ψηφοφορία, που πραγματοποιήθηκε με μειωμένη συμμετοχή λόγω των αποχωρήσεων, κατέληξε υπέρ της πρότασης της διοίκησης του συλλόγου για διαπραγμάτευση με την Ιερά Μητρόπολη, με στόχο τη συνύπαρξη με το Κειμηλιαρχείο.




Έναρξη του κατηχητικού για τη νέα χρονιά από τη Μητρόπολη Φ.Ν.Θ

Η φετινή κατηχητική χρονιά, γεμάτη από δραστηριότητες και εκπαιδευτικά προγράμματα, εστιάζει στη χριστιανική αγωγή και στην πνευματική ανάπτυξη των παιδιών και των εφήβων της τοπικής κοινωνίας. Μέσα από τη διδασκαλία, τις συζητήσεις και τη συμμετοχή σε δράσεις αλληλεγγύης, τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν βαθύτερα τις αξίες της Ορθόδοξης πίστης, να μάθουν για τους Αγίους της Εκκλησίας μας και να ενισχύσουν την πνευματική τους ζωή.

Η Μητρόπολη προσκαλεί όλους τους γονείς να φέρουν τα παιδιά τους κοντά στην Εκκλησία, ώστε να καλλιεργήσουν την πίστη και να αναπτύξουν έναν πνευματικό δεσμό με τις χριστιανικές αξίες. Για εγγραφές και πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στις τοπικές ενορίες.Η νέα κατηχητική χρονιά ξεκινά με ελπίδα και προσδοκίες για μια χρονιά πνευματικής προόδου και ανάπτυξης των παιδιών της Μητρόπολης Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου.




Καλογερικό Θάσου | Εσπερίδα για τα 100 Χρόνια Ιεράς Μητρόπολης Φ.Ν.Θ

Στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων για την 112η επέτειο της απελευθέρωσης της Θάσου και την εκατονταετηρίδα της Ιεράς Μητρόπολης Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου 2024, εσπερίδα στο «Καλογερικό» του Λιμένα Θάσου.

Το θέμα της εσπερίδας ήταν «Η Θάσος ως Μητρόπολη. Ο Μητροπολίτης Γεώργιος Μισαηλίδης (1924 – 1932)», με ομιλητή τον Νικόλαο Τσιλογεώργη, πρόεδρο της Θασιακής Ένωσης Καβάλας. Ο ομιλητής αναφέρθηκε στη σημαντική συμβολή του Μητροπολίτη Γεωργίου στην ανάπτυξη της Θάσου και την επιρροή του στην τοπική κοινωνία κατά τη διάρκεια της θητείας του.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο Δήμαρχος Θάσου, κ. Κυριακίδης, παρέδωσε στον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη ΦΝΘ, κ. Στέφανο, εκγόλπιο ως ένδειξη σεβασμού και εκτίμησης για την προσφορά του στην τοπική κοινότητα. Η παράδοση του εκγολπίου επισφράγισε τη συνεργασία μεταξύ της τοπικής αυτοδιοίκησης και της Εκκλησίας, υπογραμμίζοντας τη σημασία του ρόλου της Μητρόπολης στη ζωή του νησιού.

Η εκδήλωση περιλάμβανε επίσης την αναγνώριση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Μεσσηνίας, κ. Χρυσοστόμου, ο οποίος ανακηρύχθηκε επιτίμου μέλους της Θασιακής Ένωσης Καβάλας και της Εταιρείας Θασιακών Μελετών.

Η εσπερίδα αποδείχθηκε μια εξαιρετική ευκαιρία για γόνιμο διάλογο και ανταλλαγή απόψεων σχετικά με την ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά της Θάσου. Οι συμμετέχοντες εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την οργάνωση της εκδήλωσης και την ευκαιρία να αναδείξουν τη σπουδαιότητα της θρησκευτικής και πολιτιστικής κληρονομιάς του νησιού.




Προκήρυξη υποτροφιών από την Μητρόπολη Φ.Ν.Θ στη μνήμη του μακαριστού κυρού Προκοπίου

Απὸ την Ιερὰ Μητρόπολη Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου ανακοινώνεται, ότι, με απόφαση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. Στεφάνου, και σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στην ιδιόγραφη διαθήκη του μακαριστοὺ Μητροπολίτου Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κυροὺ Προκοπίου, προκηρύσσεται για το ακαδημαϊκὸ έτος 2024-2025 η χορήγηση ΔΕΚΑ (10) υποτροφιὼν σε προπτυχιακοὺς φοιτητὲς με οικονομικὲς δυσκολίες, οι οποίοι εισήχθησαν εφέτος στα Ανώτατα Εκπαιδευτικὰ Ιδρύματα της Ελλάδος και κατάγονται απὸ τις επαρχίες της Ιερὰς Μητροπόλεώς μας και διαμένουν μόνιμα εντὸς των ορίων αυτὴς.

Οι ενδιαφερόμενοι και οι ενδιαφερόμενες δύνανται να απευθύνωνται στους Εφημερίους των Ενοριών τους, για να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους το αργότερον έως 31-10-2024 με τα απαραίτητα δικαιολογητικὰ, για την εξέταση και αξιολόγηση της αιτήσεώς τους απὸ την ορισθείσα Τριμελὴ Επιτροπὴ του Ταμείου Υποτροφιὼν της Ιερὰς Μητροπόλεως.

Σύμφωνα με την σχετική προκήρυξη, για την εξέταση και αξιολόγηση
των υποψηφίων υποτρόφων απαιτείται η προσκόμιση των κατωτέρω δικαιολογητικὼν :

α) Αίτηση του/της ενδιαφερομένου/νης δια του Εφημερίου της Ενορίας, όπου ανήκει.

β) Επικυρωμένο φωτοαντίγραφο Απολυτηρίου Λυκείου.

γ) Επικυρωμένο φωτοαντίγραφο Ατομικοὺ Δελτίου επιτυχίας στις πανελλαδικὲς Εξετάσεις.

δ) Βεβαίωση εγγραφὴς στην ανάλογη Πανεπιστημιακὴ Σχολή.

ε) Εκκαθαριστικὸ Εφορίας προηγούμενου οικονομικοὺ έτους, στο οποίο να εμφαίνηται το οικογενειακὸ και ατομικὸ εισόδημα του/της αιτουμένου/νης.

στ) Πιστοποιητικὸ οικογενειακὴς καταστάσεως, εκ του οποίου θα προκύπτει : η ελληνικὴ ιθαγένεια, η ηλικία, η καταγωγὴ καη η μόνιμη κατοικία.

ζ) Υπεύθυνη Δήλωση του/της υποψηφίου/φίας, ότι δεν λαμβάνει υποτροφία απὸ άλλον Φορέα.

η) Συστατικὴ επιστολὴ του Εφημερίου της Ενορίας, περι της εντὸς των ορίων της Ιερὰς Μητροπόλεως Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου μονίμου κατοικίας του/της υποψηφίου/φίας, όπως και περί του ήθους, της ευσεβείας και του εκκλησιαστικοὺ φρονήματος αυτού/τής.

H σχετικὴ έρευνα και αξιολόγηση των αιτήσεων για την λήψη των υποτροφιών, επὶ τη βάσει των τεθέντων κριτηρίων (οικογενειακὸ και ἀτομικὸ εισόδημα, βαθμολογία εισαγωγής, προστατευόμενο μέλος πολυτέκνου, τριτέκνου ή μονογονεϊκής οικογενείας, βαθμολογία εισαγωγής) απονομής αναλόγου χρηματικού ποσού, θα ενεργηθή υπὸ τριμελούς Ελεγκτικής Επιτροπής.

Η απονομὴ των υποτροφιὼν θα γίνη απὸ τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη μας κ.Στέφανο σε ειδικὴ τελετὴ μετά από νεώτερη σχετική ανακοίνωση.

Εκ της Ιερὰς Μητροπόλεως Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου




Εόρτιο-προσκλητήριο μήνυμα του σεβασμιότατου μητροπολίτου Φ.Ν.Θ για την εορτή της Αγίας Λυδίας

Μέσα στην ευλογημένη αυτή περίοδο κατά την οποία η αγία μας Εκκλησία στην λειτουργική της ζωή ψάλλει και βιώνει την ανάσταση από τους νεκρούς του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, του Υιού και Λόγου του Θεού, η καθ ημάς Αποστολική Ιερά Μητρόπολη των Φιλίππων, της Νεαπόλεως και της Θάσου αγάλλεται και χαίρει ιδιαιτέρως που η θεία πρόνοια του αγίου Τριαδικού Θεού μας, της έχει προσφέρει από το 50 μ. Χ. την παρουσία του αγίου Αποστόλου των Εθνών Παύλου που την εθεμελίωσε και την ίδρυσε στην ειδωλολατρική τότε Μακεδονία, στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. η πνευματική όμως αυτή χαρά και ουράνια ευλογία συνδυάζεται και με το σεμνό, ευλαβικό, ιεραποστολικό, αγιασμένο, φιλάνθρωπο και ιστορικό πρόσωπο της αγίας Λυδίας, της Φιλιππησίας της πορφυροπώλιδος, μιας μορφής που απετέλεσε το στήριγμα του τόπου μας και της εκκλησιαστικής μας ζωής.

O απόστολος Παύλος, οι συνεργάτες του Λουκάς, Σίλας και Τιμό-θεος, οι Φίλιπποι, οι Αλέξανδροι, η ελληνική γλώσσα, το άγιο Ευαγγέλιο και ο ευλογημένος αυτός τόπος, η ευσέβεια των κατοίκων, η εκκλησιαστική ιστορία και ζωή, οι τρεις αρχαίες εκκλησίες προς τιμή του αποστόλου Παύλου, τα σωζόμενα κτίσματα, και τα κοιμητήρια των χριστιανικών και βυζαντινών πόλεων του τόπου μας, ο Ζυγάκτης ποταμός, το βάπτισμα της αγίας Λυδίας και τόσων άλλων χριστιανών μέσα στη ζωή της αγίας μας εκκλησίας, μας μεταφέρουν αυτή την περίοδο στο φως της Θείας Αναστάσεως και στο άρωμα των χαρισμάτων του αγίου Πνεύματος.

H αγία εορτή μάλιστα της ισαποστόλου και σεβασμίας γυναικός Λυδίας μας καθοδηγεί, μαζύ με την επίγεια φύση που ανθίζει κατά την εποχή αυτή της ανοίξεως, στην μαρτυρική άνοιξη εκείνων των πρωτοχριστιανικών χρόνων της Εκκλησίας του Χριστού, τότε που τα μαρτύρια, τα αίματα και η αγιότητα του μοναδικού στην παγκόσμια ιστορία των πολιτισμών πλήθους των εκατομμυρίων χριστιανών κάθε ηλικίας και τάξεως θυσιάστηκαν επειδή αγάπησαν τον Χριστό και τους συνανθρώπους τους. Αυτή, λοιπόν, η αγιασμένη μορφή της Λυδίας της Φιλιππησίας μας καλεί και πάλι εφέτος να μετάσχωμε στον παγκόσμιο αυτό εορτασμό της μεταφοράς του αγίου Ευαγγελίου της σωτηρίας των ανθρώπων μέσα στον τότε κόσμο των ειδώλων και της αποστασίας από τον αληθινό Θεό.

ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΜΕ και πάλι τους αγίους, τους μάρτυρες, τους επι-σκόπους, τους ιερείς, τους διακόνους, τους μοναχούς και τις μοναχές, αλλά και το πλήθος των λαϊκών χριστιανών, ανδρών και γυναικών, μικρών και μεγάλων, οι οποίοι ωργάνωσαν την κοινωνία μας και τον ελληνοχριστιανικό πολιτισμό και ετάφησαν στον ένδοξο αυτό τόπο μας, και ΠΙΣΤΕΥΟΜΕ με δύναμη ότι κάπου στον ευλογημένο χώρο των Φιλίππων θα ευρίσκεται αναπαυμένο και το τίμιο και αγιασμένο σώμα της αγίας μας, το οποίο και ευχόμεθα να μας το ανακαλύψη η χάρη του Θεού.

Αγαπητοί μου και αγαπητές μου,

Σας προσκαλώ με την αγάπη του Χριστού μας, να έλθετε και πάλι, τώρα που έφθασε ο εορτασμός της αγίας Λυδίας της Φιλιππησίας της Πορφυροπώλιδος, στον περικαλλή ιερό Ναό της μαζύ με το βαπτιστήριό της, που εορτάζει και πανηγυρίζει την ιερά μνήμη της

Την ΚΥΡΙΑΚΗ 19 Μαΐου 2024 στις 7 το απόγευμα θα τελέσωμε τον Αρχιερατικό Εσπερινό και στη συνέχεια, εκεί, στον χώρο του ιερού Βαπτιστηρίου θα πραγματοποιηθή η έναρξη των εορταστικών εκδηλώσεων για την χαρμόσυνη επέτειο της συμπληρώσεως εκατό (100) ετών από την ίδρυση της Ιεράς μας Μητροπόλεως, τότε, που τον Οκτώβριο του 1924, με τις πραγματικά ουσιαστικές ενέργειες και πρωτοβουλίες του μακαριστού Μητροπολίτου Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κυρού ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΧΑΤΖΗΣΤΑΥΡΟΥ, μέσα σε δύσκολες ιστορικές στιγμές της εποχής, το σεπτό Οικουμενικό μας Πατριαρχείο, εξέδωσε σχετικό πατριαρχικό Τόμο για την Ίδρυση της τοπικής μας Εκκλησίας, με την νομική της υπόσταση, μέσα στην ελεύθερη πλέον και ελληνικωτάτη Μακεδονία μας της αγαπημένης μας Πατρίδος της Ελλάδος.

Tην ΔΕΥΤΕΡΑ 20 Μαΐου 2024 θα τελέσωμε από τις 7 το πρωΐ, τον Όρθρο, την Αρχιερατική Θεία Λειτουργία και εν τέλει το ομαδικό Βάπτισμα και το Χρίσμα ενηλίκων αδελφών μας στο υπαίθριο Βαπτιστήριο μέσα στα νερά του ποταμού Ζυγάκτη.

Είσθε προσκεκλημένοι όλοι και όλες, για να προσευχηθούμε μαζύ και να εκφράσωμε την λατρεία μας και την άπειρη ευγνωμοσύνη μας προς τον άγιο Τριαδικό Θεό, που μας εχάρισε το μεγάλο αυτό δώρο, την αγία μας Λυδία την Φιλιππησία.

Με εγκάρδιες πατρικές ευχές και πασχαλινές ευλογίες,

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

ΦΙΛΙΠΠΩΝ, ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ & ΘΑΣΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΣ




100 χρόνια Ιερά Μητρόπολη Φ.Ν.Θ | Το επετειακό εορταστικό πρόγραμμα

Από την Ιερά Μητρόπολη Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου ανακοινώνεται το Εορταστικό Πρόγραμμα της επετείου μνήμης της Ισαποστόλου Αγίας Λυδίας της Φιλιππησίας στο ιερό Προσκύνημα- Βαπτιστήριο της Αγίας παρά τους αρχαίους Φιλίππους κατά το διήμερο 19 και 20 Μαΐου, ο οποίος εφέτος σηματοδοτεί και την επίσημη έναρξη του επετειακού εορτασμού της εκατονταετηρίδος (1924-2024) της τοπικής μας Εκκλησίας.

ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΟ-ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ :

Κυριακή 19.05.2024, απόγευμα -ώρα 7 μ.μ. : ο Πανηγυρικός Εσπερινός και η αρτοκλασία στο υπαίθριο Βαπτιστήριο. -ώρα 8.30 μ.μ. : η «ΕΝΑΡΚΤΗΡΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗ» του επετειακού εορτασμού της εκατονταετηρίδος της Ι.Μητροπόλεως ΦΝΘ, με την παρουσίαση ειδικής οπτικοακουστικής παραγωγής (video-spot), όπως αυτή προέκυψε σαν συμπαραγωγή των τοπικών τηλεοπτικών σταθμών ENA CHANNEL και CENTER TV, για την παρουσίαση του επετειακού λογοτύπου και του επετειακού μεταλλίου της Ιεράς Μητροπόλεως στο υπαίθριο Βαπτιστήριο.

Σε αυτή ξεχωριστή θα είναι και η παραδοσιακή ενδυματολογική παρουσία όλων των Πολιτιστικών Συλλόγων των Δημοτικών Κοινοτήτων της επαρχίας του πρώην Δήμου Φιλίππων, οι οποίοι ολόθυμα ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση συνεργασίας της τοπικής μας Εκκλησίας για την συμπόρευση προς την ανάδειξη της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου μας με αφορμή την συγκεκριμένη επέτειο.

Δευτέρα 20.05.2024, πρωΐ -ώρα 7 π.μ. : ο Όρθρος και η Πανηγυρική Θεία Λειτουργία. -ώρα 10.30 π.μ. : Το ΟΜΑΔΙΚΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ ενηλίκων στο υπαίθριο Βαπτιστήριο στα νερά του ποταμού Ζυγάκτη.

Για την διευκόλυνση της μεταβάσεως των πιστών στο Βαπτιστήριο έχει προβλεφθεί η ομαδική μετακίνηση όσων το επιθυμούν με την δωρεάν διάθεση εκδρομικών λεωφορείων από μέρους των Ενοριών.

Στις ιερές Ακολουθίες, οι οποίες θα μεταδοθούν απ’ ευθείας από το κανάλι της Ιεράς Μητροπόλεως στο youtube μέσω της ιστοσελίδος της Ιεράς Μητροπόλεως, προσεκλήθησαν και θα συμμετάσχουν ο Σεβ. Μητροπολίτης Θηβών κ. Γεώργιος και ο συντοπίτης μας Θεοφιλ. Επίσκοπος Θεσπιών κ. Παύλος.




Μήνυμα του Μητροπολίτη Φ.Ν.Θ Στεφάνου για το Πάσχα

Aς εγερθή ο Θεός, και ας σκορπισθούν οι εχθροί του. Ας φύγουν από μπροστά του αυτοί που τον μισούν! Όπως διαλύεται ο καπνός διαλύονται. Έτσι όπως λιώνει το κερί μπροστά στη φλόγα της φωτιάς, έτσι χάνονται οι ασεβείς μπροστά την παρουσία του Θεού.

Αλλά οι δίκαιοι χαίρονται και ευφραίνονται μπροστά στο Θεό, και από χαρά φωνάζουν. Να ψάλλετε στον Θεό, με το ψαλτήριο να υμνήσετε το όνομά του. να ετοιμάσετε τον δρόμο γι΄ αυτόν που ιππεύει τα σύννεφα! Το όνομά του είναι Κύριος. Να αγάλλεσθε μπροστά του. Πατέρας για τα ορφανά και βοηθός στις χήρες είναι ο Θεός στο άγιο κατοικητήριό του. Στους έρημους δίνει οικογένεια ο Θεός, ανοίγει στους κρατουμένους την πύλη της ευτυχίας. Μόνο οι αποστάτες μένουν σε άνυδρη γη» (Ψαλμ. 67, 2-7).

Αγαπητοί πατέρες και αδελφοί, η χάρις του αγίου Τριαδικού Θεού μας, και πάλι μας παρουσιάζει το μέγιστο αγαθό της αναστάσεως του Χριστού μας από τους νεκρούς και μας προσανατολίζει στα συγκλονιστικά εκείνα γεγονότα που συνέβησαν για μία και μοναδική φορά στους αγίους Τόπους της Παλαιστίνης, και εχάραξαν την μοναδική και αναστάσιμη πορεία από τον θάνατο στην ζωή. Ευγνώμονες, λοιπόν, και με βαθύτατο σεβασμό, προσπίπτομε στον φρικτό Γολγοθά και στον Πανάγιο Τάφο, εκ του οποίου ανέτειλε, αναστημένος από τους νεκρούς, ο Ήλιος της δικαιοσύνης, το φως το ανέσπερο, ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, ο υιος και Λόγος του Θεού, το δεύτερο πρόσωπο της αγίας Τριάδος.

Αυτό το ουράνιο γεγονός, επάνω στη ταλαιπωρημένη από την αμαρτία γη μας, με μεγαλοπρέπεια μας παρουσιάζει και ο μέγιστος προφήτης, ψαλμωδός και βασιλέας Δαβίδ, με τα παραπάνω λόγια του, στον περίφημο 67ο μεσσιανικό ψαλμό του, τμήμα του οποίου ακούγεται και ψάλλεται συνεχώς κατά την περίοδο του αγίου Πεντηκοσταρίου. Μεγαλειώδης η ουρανία βασιλεία, επίγειος η ανάστασις του Χριστού, όλα φωτισμένα από το άκτιστο φως του Θεού, που διαχέεται μέσα στην ανθρωπότητα όλων των αιώνων. Αυτό άλλωστε θα ψάλλωμε, με μεγαλοπρέπεια σε λίγο : «Ελάτε, να πάρετε φως, από το φως που δεν δύει ποτέ και δοξάσατε τον Χριστό, που ανεστήθη από τους νεκρούς». Η μετοχή μας στο φως αυτό, παρ’ όλη την αναξιότητά μας, καθίσταται εφικτή, μόνον μέσα στην αγία μας Εκκλησία, γι’ αυτό γράφει και ο απόστολος Παύλος, καταγράφοντας μάλιστα και τον 19ο στίχο του παραπάνω ψαλμού : «Ανέβηκε ψηλά, πήρε μαζύ του αιχμαλώτους, έδωσε δώρα στους ανθρώπους.

Το ανέβηκε όμως, τι άλλο σημαίνει παρά ότι προηγουμένως είχε κατεβεί εδώ κάτω στη γη ; Αυτός που κατέβηκε είναι ο ίδιος που ανέβηκε επάνω από όλους τους ουρανούς, για να γεμίση με την παρουσία του το σύμπαν. Αυτός, λοιπόν, σε άλλους έδωσε το χάρισμα του αποστόλου, σε άλλους του προφήτη, σε άλλους του ευαγγελιστή και σε άλλους του ποιμένα και δασκάλου, για να καταρτίζουν τους πιστούς για το έργο της διακονίας, ώστε να οικοδομήται το σώμα του Χριστού. Έτσι θα καταλήξωμε όλοι στην ενότητα που δίνει η πίστη και η βαθειά γνώση του Υιού του Θεού, θα γίνωμε ώριμοι και θα φθάσωμε στην τελειότητα που μέτρο της είναι ο Χριστός. Δεν θα είμεθα πλέον νήπια, δεν θα κλυδωνιζόμεθα και δεν θα μας πηγαίνη πέρα δώθε ο άνεμος της οποιασδήποτε διδασκαλίας, η ανθρωπίνη δολιότητα και τα τεχνάσματα που μηχανεύεται η απάτη. Αντίθετα, έχοντας την αληθινή πίστη και την αγάπη, ας φθάσωμε σε όλα μας αυτόν που είναι η κεφαλή, δηλαδή τον Χριστό» (Ψαλμ. 67, 19 & Ἐφεσ. 4, 8-15).

Γι’ αυτό το ουράνιο και άκτιστο φως ομιλεί σε ένα θαυμάσιο λόγο του για την φοβερή ημέρα της κρίσεως, ο άγιος Συμεών, ο Νέος Θεολόγος : «Ο ίδιος ο Θεός και Δεσπότης των όλων θα λάμψη τότε με την δόξα της θεότητός του και θα είναι μόνος εκείνος, ημέρα μαζύ και Θεός, αυτός που τώρα είναι σε όλους αόρατος, και αυτός που κατοικεί φως απρόσιτο θα αποκαλυφθή σε όλους ποιος είναι και θα γεμίση τα πάντα με το φως του και δεν θα δύση ποτέ, θα είναι ατελεύτητος και ημέρα αιωνίου χαρμονής για τους αγίους του».

Το γεγονός της Αναστάσεως του Χριστού από τους νεκρούς εξυμνεί πολλές φορές και ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος, αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως. Γράφει, λοιπόν, σε ένα θαυμάσιο ποίημά του: «Σήμερα, ο μέγας Χριστός από τους νεκρούς που έσμιξε, σηκώθηκε, και του θανάτου έσπασε το κεντρί και τις σκοτεινές πόρτες του αγέλαστου Άδη συνέτριψε, και έδωσε στις ψυχές ελευθερία. Σήμερα, αναπηδώντας από το μνήμα, φάνηκε στους θνητούς, που γι΄ αυτούς γεννήθηκε, πέθανε και αναστήθηκε από τους νεκρούς, ώστε ξαναγεννημένοι, και τον θάνατο ξεφεύγοντας να ανεβούμε μαζύ του καθώς φεύγει από εδώ. Σήμερα, ο ολόφωτος μέγας χορός των αγγέλων σε περιβάλλει ολόχαρος, μέλποντας τον επινίκιο ύμνο. Σήμερα, η φωνή μου αντήχησε, τα κλεισμένα από την σιωπή χείλη, ελευθερώνοντας, και με έχεις κιθάρα υμνητική. Μέσα μου εθυσίασα τον νου μου στον Αιώνιο νου, στο Αιώνιο Λόγο τον λόγο μου, και έπειτα θα θυσιάσω και στο μεγάλο Πνεύμα, εάν θέλη».

Για τους καρπούς αυτής της Αναστάσεως του Σωτήρος Χριστού γράφει σε μία ομιλία του στον 117ο ψαλμό του Δαβίδ ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως : «Αυτή η ημέρα είναι η ημέρα που την έκαμε ο Κύριος. Ας χαρούμε και ας ευφρανθούμε αυτήν την ημέρα. Ημέρα εδώ ονομάζει όχι την πορεία του ηλίου, αλλά τα κατορθώματα που συνέβησαν αυτήν την ημέρα. Διότι, όπως ακριβώς, λέγοντας πονηρή ημέρα δεν ονομάζει την πορεία του ηλίου, αλλά τα κακά που συμβαίνουν κατ΄ αυτήν, έτσι και ημέρα αγαθή ονομάζει τα κατορθώματα που συμβαίνουν κατ΄ αυτήν. Και αυτό που λέγει σημαίνει το εξής. τα κατορθώματα του Θεού που συνέβησαν κατ΄ αυτήν, τα έκαμε ο Θεός. Διότι μόνον εκείνο το χέρι μπορούσε να κάμη εκείνα που συνέβησαν. Τί, δηλαδή ; θα μπορούσε να εξισωθή με την ημέρα αυτή κατά την οποία συνέβη η συμφιλίωση του Θεού με τον άνθρωπο, τερματίσθηκε ο μακροχρόνιος πόλεμος, η γη έγινε ουρανός και οι ανάξιοι άνθρωποι της γης φάνηκαν άξιοι της ουρανίας βασιλείας ; Το κάλλιστο μέρος της φύσεώς μας μετεφέρθη πιο επάνω από τους ουρανούς, ο παράδεισος άνοιξε, αποκτήσαμε και πάλι την αρχαία πατρίδα, η κατάρα εξαφανίσθηκε, η αμαρτία καταλύθηκε, εκείνοι που τιμωρήθηκαν από τον νόμο επέτυχαν την σωτηρία τους χωρίς τον νόμο, όλη η γη και η θάλασσα εγνώρισε τον Κύριό της, και συνέβησαν και άπειρα άλλα, που δεν μπορούμε τώρα να τα παρουσιάσωμε με τον λόγο. Γι’ αυτό, λοιπόν, και ο προφήτης, επειδή τα έφερε στη σκέψη του όλα αυτά, αναθέτει στον Θεό το παν, δηλώνοντας ότι τα όσα συνέβησαν είναι έργα του Θεού. Ας χαρούμε και ας ευφρανθούμε κατ΄ αυτήν, διότι επετύχαμε τόσα μεγάλα αγαθά. Καθ’ όσον και αυτό δεν είναι μικρό κατόρθωμα, το να χαιρώμεθα για τα αγαθά, το να σκιρτάμε από χαρά, το να ευφραινώμεθα και το να δεχώμεθα με ευχαρίστηση τις ευεργεσίες του Θεού».

Ευλαβέστατοι πατέρες, ευλογημένοι χριστιανοί και χριστιανές,

Σήμερα, και πάλι μέσα στη νύχτα του Μεγάλου Σαββάτου και κοντά στο ξημέρωμα της αγίας και μεγάλης Κυριακής του Πάσχα, το άρωμα της αναστάσεως του Χριστού μας από τους νεκρούς, γαληνεύει τις ψυχές μας, και μας οδηγεί στον δρόμο της σωτηρίας, μεταμορφώνει τις ανθρώπινες στιγμές μας και μας χαρίζει την ελπίδα. Την ελπίδα, που μόνο μέσα στην αγία μας Εκκλησία, μπορούμε να συναντήσωμε και να αγκαλιάσωμε. και αυτή είναι ο ίδιος ο Χριστός μας. Ας πετάξωμε από επάνω μας τις καταστροφικές συμπεριφορές μας που οδηγούν ολόκληρη την ανθρωπότητα στον θάνατο, στην μοναξιά, στο έγκλημα, στον πόλεμο, στην απαξίωση κάθε ανθρώπου, στην επικράτηση του συμφέροντος χάριν της εξαφανίσεως του συνανθρώπου μας, και ας συναντήσωμε στην πορεία για τον Γολγοθά και τον ουρανό τον βασανισμένο και πληγωμένο συνάνθρωπό μας και ας μετάσχωμε στο αιώνιο και άκτιστο φως του αγίου Τριαδικού Θεού μας.

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ! ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ !

Ευχέτης προς τον δι΄ ημάς Αναστάντα εκ των νεκρών Κύριον

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

Ο ΦΙΛΙΠΠΩΝ, ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ & ΘΑΣΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΣ




Ιερά Μητρόπολη Φ.Ν.Θ | Διανομή δωροεπιταγών για την προμήθεια προϊόντων διατροφής & προνοιακα επιδόματα

Εν όψει του ΑΓΙΟΥ ΠΑΣΧΑ και με την φροντίδα του Κεντρικού Ταμείου Ευποιΐας της Ιεράς Μητροπόλεως Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου, με σκοπό την συνέχιση της παραδόσεως της εμπράκτου αγάπης της τοπικής μας Εκκλησίας προς τον πάσχοντα και εμπερίστατο συνάνθρωπο, προωθήθηκαν ήδη στους Εφημερίους-Ιερείς των Ενοριών της Καβάλας ΕΚΑΤΟ (100) δωροεπιταγές για την επίδοση τους στους ενισχυομένους εμπερίστατους συμπολίτες μας για το γιορτινό τους  τραπέζι.

Οι οικογένειες, που υπέδειξαν οι Εφημέριοι των Ενοριών της Πόλεως, θα παραλάβουν αυτοπροσώπως και εγκαίρως τις δωροεπιταγές από την Ενορία τους, ώστε μαζί με την διακριτική συμμετοχή και των Φιλοπτώχων Ταμείων όλων των Ενοριών της Πόλεως, από όπου επίσης διοργανώνονται παρόμοιες δράσεις, ο συνολικός αριθμός των
οικογενειών, που ενισχύονται αυτές τις ημέρες των εορτών, να πλησιάζουν τις 300.

Επιπλέον, αυτές τις ημέρες κατατέθηκαν στους τραπεζικούς λογαριασμούς των 30 δικαιούχων τα προνοιακά επιδόματα, τα ανά τρίμηνο καταβαλλόμενα από το Κεντρικό Ταμείο Ευποιΐας της Ιεράς Μητροπόλεως ισόποσα τακτικά χρηματικά βοηθήματα, ύψους 7.500,οο ΕΥΡΩ. Πρόκειται για την ετήσια συνδρομή της τοπικής μας Εκκλησίας
προς τους ενδεείς και εμπερίστατους αδελφούς μας, που διαβιούν εντός της μητροπολιτικής μας περιφερείας, η οποία ανέρχεται στο συνολικό χρηματικό ποσό των 30.000,οο ΕΥΡΩ.

Στην προνοιακή αυτή προσπάθεια της Μητροπόλεώς μας παραμένουν μόνιμοι και σημαντικοί συμπαραστάτες ο Στρατηγός Διοικητής και το στρατιωτικό προσωπικό της 20 ης Μεραρχίας, που δεν παραλείπουν να συνδράμουν πάντοτε με ικανή ποσότητα προϊόντων διατροφής τις ανάγκες λειτουργίας του Τραπεζιού της Αγάπης και του Προκοπείου Εκκλησιαστικού Γηροκομείου μας.

Μαζί με τις θερμές ευχαριστίες προς όλους τους Αδελφούς μας απευθύνουμε εγκάρδιες εόρτιες ευχές, ώστε με υγεία και δύναμη να εορτάσουμε το ΑΓΙΟΝ ΠΑΣΧΑ και τις υπόλοιπες ημέρες του ΑΓΙΟΥ και ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ και να επιτύχουμε την καλή έκβαση των ευγενικών σκοπών μας για την αντιμετώπιση των δυσκόλων συγκυριών
που ζούμε όλοι μας.




Tον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Φ.Ν.Θ. o Συλλόγος Τριτέκνων Καβάλας

Τον Σεβασμιότατο μητροπολίτη Φ.Ν.Θ. κ. Στέφανο, επισκέφθηκε το Δ.Σ. του Συλλόγου της Π.Ε. Καβάλας. Σε εγκάρδιο κλίμα η συζήτηση περιστράφη κυρίως γύρω από το μείζον θέμα που αντιμετωπίζει η πατρίδα μας, το δημογραφικό. 

Συζητήθηκαν προτάσεις, για να αποφασίζουν ευκολότερα οι νέοι να κάνουν οικογένεια, αλλά και πως να στηριχθούν περισσότερο οι μεγάλες οικογένειες. Μνημονεύτηκαν οι βασικές προϋποθέσεις γι΄ αυτά, όπως εργασία, στέγη, κοινωνικές υποδομές και ουσιαστική βοήθεια από το κράτος. Ο Σεβασμιότατος ενημερώθηκε αναλυτικά και για το βασικό αίτημα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Τριτέκνων, για την αναγνώριση της Τρίτεκνης οικογένειας ως Πολύτεκνης, όπως ισχύει στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες, όπως και γενικότερα για τις δράσεις και τις επιδιώξεις του Συλλόγου μας σε τοπικό επίπεδο.




Περιφέρεια ΑΜΘ | Στηρίζει και συμμετέχει στο πρόγραμμα εκδηλώσεων για τα 100 χρόνια της Μητρόπολης Φ.Ν.Θ

Πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί (Πέμπτη 8/2/2024) σύσκεψη και στην συνέχεια παραχωρήθηκε συνέντευξη Τύπου, στο γραφείο του αντιπεριφερειάρχη Καβάλας και αναπληρωτή περιφερειάρχη, κ. Θόδωρου Μαρκόπουλου για το πρόγραμμα εορτασμού των 100 χρόνων της Μητρόπολης Φιλίππων Νεαπόλεως και Θάσου.

Αρχικά επρόκειτο να παραστεί στην σύσκεψη και στην συνέντευξη Τύπου, ο περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, αλλά δεν κατέστη δυνατόν μετά την πρόσκληση του πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, για να μεταβεί στο Μαξίμου, τόσο για την σύσκεψη των περιφερειαρχών της χώρας όσο και μια κατ’ ιδίαν συνάντηση.

Στις δηλώσεις του ο κ. Μαρκόπουλος τόνισε ότι «Τόσο ο περιφερειάρχης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης όσο και εγώ ως αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, θα στηρίξουμε και θα μετέχουμε
στις εκδηλώσεις του εορτασμού των 100 χρόνων. Θα το κάνουμε για να μπορέσουμε και με τις δικές μας δυνάμεις να αναδείξουμε την προσφορά, που έχει η Μητρόπολη μας απέναντι στην ιστορία αλλά και στον πληθυσμό της περιοχής μας, αυτά τα 100 χρόνια, τόσο σε πνευματικό, όσο και σε υλικό επίπεδο, σε δύσκολες εποχές. Να συγχαρούμε το
σεβασμιότατο κ. Στέφανο για την προσπάθεια που ξεκίνησε και να εκφράσουμε την πεποίθηση ότι όλα θα εξελιχθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».

Από την πλευρά του ο μητροπολίτης Φ.Ν.Θ. κ. Στέφανος υπογράμμισε ότι «Με αφορμή την συγκεκριμένη επέτειο η τοπική μας Εκκλησία σε συνεργασία με τους τοπικούς Φορείς
προετοιμάζει την διοργάνωση των καταλλήλων για την περίσταση επετειακών εκδηλώσεων» και παρουσίασε αναλυτικά τις εκδηλώσεις που μέχρι τώρα έχουν συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα.

Οι δήμαρχοι Καβάλας κ. Θόδωρος Μουριάδης, Χρυσούπολης κ. Σάββας Μιχαηλίδης, Θάσου κ. Λευτέρης Κυριακίδης και οι εκπρόσωποι των φορέων που μετέχουν στην τιμητική
επιτροπή δήλωσαν την στήριξη τους στον εορτασμό και ότι και αυτοί με την σειρά τους θα προετοιμάσουν πρόγραμμα παράλληλων εκδηλώσεων.

Για τον συγκεκριμένο σκοπό, άλλωστε, συστήθηκαν και οι παρακάτω ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ :

Α. ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

  1. Σεβ. Μητροπολίτης Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου Στέφανος,
  2. κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, Περιφερειάρχης Ανατολ. Μακεδονίας- Θράκης και κ.
    Θεόδωρος Μαρκόπουλος, χωρ. Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας,

  3. κ. Θεόδωρος Μουριάδης, Δήμαρχος Καβάλας,
  4. κ. Σάββας Μιχαηλίδης, Δήμαρχος Νέστου,
  5. κ. Ἐλευθέριος Κυριακίδης, Δήμαρχος Θάσου,
  6. κ. Σταμάτιος Ἀγγελόπουλος, Πρύτανης του ΔΙ.ΠΑ.Ε.,
  7. κ. Σταυρούλα Δαδάκη, Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Καβάλας,
  8. κ. Μάρκος Δέμπας, Πρόεδρος τον Επιμελητηρίου Καβάλας.