Το σύνολο της δικογραφίας για τα Τέμπη ζητούν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ στην εξεταστική

Τη χορήγηση και διαβίβαση στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής του συνόλου της μέχρι σήμερα σχηματισθείσας δικογραφίας ζητούν από τον πρόεδρο της Εξεταστικής Επιτροπής για «τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών» οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής.

Στο σχετικό αίτημά τους προς τον πρόεδρο της Εξεταστικής Επιτροπής Δ. Μαρκόπουλο, το οποίο κοινοποιούν στην Ειδική Γραμματεία του Προέδρου της Βουλής, αναφέρουν ότι το διαβιβασθέν από τον Εφέτη Ανακριτή αποδεικτικό υλικό «συνιστά τμήμα μόνο της μέχρι σήμερα διενεργηθείσας ανάκρισης, από το οποίο απουσιάζουν στοιχεία κρίσιμα για το έργο της Εξεταστικής Επιτροπής, δηλαδή την διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών». Οι βουλευτές υπογραμμίζουν ότι «η Εξεταστική Επιτροπή ζήτησε το συνολικό συλλεχθέν μέχρι σήμερα αποδεικτικό υλικό της ανάκρισης, καθότι απαραίτητο προκειμένου να καταστεί δυνατή η διαμόρφωση αξιόπιστου πορίσματος στο οποίο θα έχουν συνεκτιμηθεί και συμπεριληφθεί όλα τα αποδεικτικά στοιχεία».

Τονίζουν δε, ότι «η πάνδημη απαίτηση για την αποκάλυψη της αλήθειας και την τιμωρία των υπευθύνων για το έγκλημα των Τεμπών καθιστά επιβεβλημένη τη διαβίβαση στην Εξεταστική Επιτροπή, η οποία διερευνά παραλλήλως με την Ελληνική Δικαιοσύνη τις συνθήκες του εγκλήματος, κάθε αποδεικτικού στοιχείου προκειμένου η Επιτροπή να ολοκληρώσει το έργο της χωρίς εμπόδια και προσκόμματα, τα οποία θα μπορούσαν να ερμηνευθούν ως προσπάθεια δυσχέρανσης του έργου της».

Καλούν μάλιστα τον πρόεδρο της Εξεταστικής Επιτροπής «να απευθυνθείτε άμεσα προς το Συμβούλιο Εφετών Λάρισας ζητώντας να αποφασίσει τη χορήγηση και διαβίβαση στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής του συνόλου της μέχρι σήμερα σχηματισθείσας δικογραφίας προκειμένου να καταστεί δυνατή η ολοκλήρωση των εργασιών της Επιτροπής σύμφωνα με το Σύνταγμα και τον Κανονισμό της Βουλής».

Το αίτημα υπογράφουν τα μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής, και βουλευτές του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Μ. Αποστολάκη, Γ. Νικητιάδης και Απ. Πάνας.

Πηγή: Newsbeast.gr




Αποχώρησαν ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, Ελληνική Λύση και Νέα Αριστερά από την εξεταστική για τα Τέμπη

Αποχώρησαν από την Εξεταστική επιτροπή της Βουλής για την τραγωδία των Τεμπών ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ, η Ελληνική Λύση, η Νέα Αριστερά και οι Σπαρτιάτες. Σε κοινή τους δήλωση, οι Μ. Αποστολάκη, Α. Πάνας, Γ. Νικητιάδης, βουλευτές του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής και μέλη στην Εξεταστική Επιτροπή για την τραγωδία των Τεμπών αναφέρουν:

«Ο σεβασμός στη μνήμη των 57 νεκρών από το τραγικό έγκλημα των Τεμπών και τον πόνο των οικογενειών τους, καθώς και η αναζήτηση των αιτίων που προκάλεσαν το δυστύχημα, θα έπρεπε να αποτελούν τον μοναδικό γνώμονα της λειτουργίας της Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής. Αντιθέτως, η έως τώρα πορεία της επιτροπής με αποκλειστική ευθύνη της πλειοψηφίας βρίσκεται σε εντελώς αντίθετη κατεύθυνση.

Ο τρόπος με τον οποίο εξελίχθηκαν οι μέχρι σήμερα συνεδριάσεις της Εξεταστικής Επιτροπής από την 23η Νοεμβρίου 2023, το περιεχόμενο και το ύφος της αντιπαράθεσης από πλευράς των εκπροσώπων της κυβερνητικής πλειοψηφίας και ο μεθοδευμένος αποκλεισμός κρίσιμων προσώπων από μάρτυρες,δικαιώνει με θλιβερό τρόπο την αρχική μας τοποθέτηση.

Η θέση μας είναι γνωστή: Εξαρχής προτείναμε τη σύσταση Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης, η οποία μετά τη διαβίβαση στη Βουλή του πορίσματος του Ευρωπαίου Εισαγγελέα θα διερευνούσε αν πρώην Υπουργοί κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, τέλεσαν ποινικά αδικήματα, ώστε στην περίπτωση αυτή η Βουλή αρμοδίως να ασκήσει διώξεις.

Η αποδοχή της πρότασης του ΚΚΕ για τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής από τη Νέα Δημοκρατία και ό,τι έκτοτε ακολούθησε αποδεικνύεται περίτρανα ότι ήταν εκ του πονηρού.

Είχαμε προειδοποιήσει ότι η κατεύθυνση της Εξεταστικής Επιτροπής και η καταχρηστική άσκηση των δικαιωμάτων της κυβερνητικής πλειοψηφίας οδηγεί σε μεθοδευμένη συγκάλυψη των πραγματικών αιτίων του εγκλήματος.

Αποκαλυπτικές ως προς τις προθέσεις της πλειοψηφίας υπήρξαν οι πρόσφατες συνεδριάσεις και η αντιμετώπιση σημαντικών μαρτύρων. Η εμφάνιση του πρώην υπουργού, κ. Καραμανλή, στην επιτροπή περίπου ως κατηγόρου, η αποδοχή από το Προεδρείο του αιτήματος της μάρτυρος καςΡογκάκου αναπληρώτριας Διοικήτριας της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας να απαντήσει στις ερωτήσεις μας με υπόμνημα την επόμενη μέρα και η αργοπορημένη κλήτευση του κ.Αγοραστού με αποτέλεσμα πίσω από την ιδιότητα του ως κατηγορουμένου να μην απαντήσει τίνος εντολές εκτελούσε όταν μπάζωνε τον τόπο του εγκλήματος, αναδεικνύουν τη μεθόδευση της συγκάλυψης.

Ο εισηγητής της πλειοψηφίας ανακοίνωσε σήμερατη λήξη των εργασιών της επιτροπής αρνούμενος για μια ακόμη φορά να συναινέσει στην κλήση στην επιτροπή ουσιωδών μαρτύρων, η κατάθεση των οποίων θα συνέβαλε στην αποκάλυψη της αλήθειας και τους οποίους κατ’ επανάληψη έχουμε προτείνει μαζί και με άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης.

Κατέστη, πλέον, απολύτως σαφές από την πορεία των συνεδριάσεων της επιτροπής ότι η κυβερνητική πλειοψηφία χρησιμοποιεί την αριθμητική της υπεροχή καταχρηστικά με αποκλειστικό σκοπό να μην διερευνηθούν οι τυχόν ποινικές ευθύνες, που βαραίνουν συνδεδεμένα με αυτήν πρόσωπα, αλλά ακόμη και οι υποκειμενικές πολιτικές ευθύνες.

Αν σκοπός της Εξεταστικής Επιτροπής είναι η διερεύνηση της αλήθειας για τη δικαίωση των θυμάτων και των οικογενειών τους αλλά και η αποτροπή μιας νέας τέτοιας τραγωδίας στο μέλλον, θα έπρεπε όλοι μας να λειτουργήσουμε ως συνήγοροι της αλήθειας και όχι ως υπερασπιστές μιας απροκάλυπτης προσπάθειας απόκρυψης και συγκάλυψης ευθυνών.

Είχαμε τονίσει προς κάθε κατεύθυνση από την πρώτη στιγμή ότι από εμάς δεν θα γίνουν ανεκτές τέτοιες πρακτικές.

Αρνούμαστε να νομιμοποιήσουμε αυτήν τη μεθόδευση. Η πλειοψηφία οδηγεί τη λειτουργία της επιτροπής σε αδιέξοδο και εμείς αρνούμαστε να συμμετάσχουμε σε μεθόδους συγκάλυψης της αλήθειας.

Στο όνομα τόσο της μνήμης των θυμάτων όσο και της απόδοσης δικαιοσύνης, η θεσμική μας υπευθυνότητα και πάνω απ’ όλα η συνείδησή μας, επιβάλουν την αποχώρησή μας από την Εξεταστική Επιτροπή καταγγέλλοντας αυτήν την απροκάλυπτη προσπάθεια μεθοδευμένης συγκάλυψης».

Πηγή: Newsbeast.gr




Συγκλονίζει φοιτητής στην Εξεταστική για Τέμπη | «Kαιγόμουν από τις λαμαρίνες»

Συγκλονίζει με τη μαρτυρία του φοιτητής του Εμπορικού Ναυτικού, ο οποίος ήταν στη μοιραία αμαξοστοιχία των Τεμπών και ο οποίος περιέγραψε ενώπιον της Εξεταστικής Επιτροπής όσα έζησε εκείνο το μοιραίο βράδυ.

Τα πρώτα λεπτά της σύγκρουσης 

«Σηκώθηκα γρήγορα γιατί καιγόμουν από τις λαμαρίνες. Η ατμόσφαιρα ήταν αποπνικτική και τα τζάμια ραγισμένα. Μαζί με ένα άλλο παιδί βγήκαμε έξω και πήραμε ανάσες, και ξεκίνησα να βοηθήσω άλλους που ήταν μέσα στο τρένο. Ίσως 50 άτομα να ήταν μέσα», περιέγραψε αρχικά, για τα πρώτα λεπτά μετά την μοιραία σύγκρουση ο 21χρονος.

Μεταξύ άλλων, ανέφερε για τη μοιραία βραδιά, μέσα στο τρένο:

«Μόλις είχα γυρίσει από το κυλικείο και είχα καθίσει, μετά έγινε η πρόσκρουση. Έκλεισαν όλα τα φώτα, το μόνο φως που υπήρχε ήταν από τους σπινθήρες και τις φωτιές. Κάποιοι χρησιμοποιούσαν τον φακό των κινητών τους για να έχουν φως. Συνειδητοποιήσαμε πώς ήμασταν αναποδογυρισμένοι.

Φως στο χώρο, υπήρχε μόνο από τη φωτιά. Κατά τις πρώτες μου κινήσεις, έσπευσα να δω σε τι κατάσταση βρίσκομαι – δεν λιποθύμησα, είχα τις αισθήσεις μου. Είδα πώς μπορώ να επιβιώσω και μετά να βοηθήσω άλλα άτομα. Χρειαζόταν να σκαρφαλώσεις στα παράθυρα για να βγεις έξω. Ορισμένοι τραυματιστήκαμε για να πεταχτούμε έξω από το τρένο».

Ο 21χρονος έσωσε μαζί με άλλα άτομα περίπου 10 ανθρώπους.

«Άργησαν οι διασώστες να έρθουν»

Σύμφωνα με τις περιγραφές του, μετά το δυστύχημα «το μόνο σχέδιο ήταν να πηδήξουμε από ίσιωμα 4 μέτρων να γλιτώσουμε από τη δηλητηρίαση από το διοξείδιο και από τη φωτιά. Ήμουν εκεί πάνω από 20 λεπτά αλλά δεν είχα αίσθηση του χρόνου. Ο πραγματογνώμονας μου το είπε στο περίπου. Έβλεπα συνεπιβάτες στο πιο πίσω βαγόνι και πιο πίσω κουπέ να καλούν τηλέφωνα οι ίδιοι. Δεν ξέρω ποιος κάλεσε τις Αρχές. Εγώ κινητό δεν είχα, χάθηκε.

Άργησαν πολύ να κατέβουν κάτω στο χωράφι οι διασώστες. Εκεί είχε πολλούς εγκαυματίες που είχαν εκτοξευθεί από τη σύγκρουση. Έκατσα έξω αρκετή ώρα μέχρι τα τελευταία ασθενοφόρα, θυμάμαι άργησαν να κατέβουν κάτω. Καθυστερήσανε τους μπροστά που η κατάσταση ήταν πολύ σοβαρή. Άργησαν πολύ.

Κάποιοι ήταν ελαφρώς εγκλωβισμένοι ή τραυματισμένοι και ανήμποροι να σκαρφαλώσουν στο παράθυρο για να πηδήξουν από το τρένο. Τραυματιστήκαμε πολλοί στην πτώση στην προσπάθεια να βγούμε και πέσαμε πάνω σε σίδερα».

«Πολλοί δεν έχουν συνέλθει ακόμα από το δυστύχημα»

Για το πώς είναι σήμερα ψυχολογικά και το εάν δέχτηκε βοήθεια, ο νεαρός ανέφερε: «Ήμουν σε σοκ ειδικά τον πρώτο μήνα. Δεν έχω ακόμα συνειδητοποιήσει τι έχει γίνει. Είναι σαν όνειρο. Ξύπνησα με μώλωπες. Πολλοί παθόντες ακόμα δεν έχουν συνέλθει. Ακόμα έχουν ψυχιατρική βοήθεια άτομα για να είναι καλά». 

Πηγή: ethnos.gr




Εξεταστική για τα Τέμπη | Αρνήθηκε να καταθέσει ο Αγοραστός

Αρνήθηκε να καταθέσει ενώπιον της Εξεταστικής Επιτροπής για τα Τέμπη ο πρώην περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός, επικαλούμενος το δικαίωμα της σιωπής.

Δεν καταθέτει μέχρι να ολοκληρωθεί η δίκη

«Ασκώ το δικαίωμα της σιωπής επιφυλασσόμενος να παράσχω τις απαιτούμενες εξηγήσεις μου ενώπιον των δικαστικών αρχών όπου εκκρεμεί η παρούσα υπόθεση. Επισημαίνω ότι με δεδομένη την ιδιότητα μου ως κατηγορουμένου στην ίδια υπόθεση, δεν είναι δυνατό να καταθέσω στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής αφού αυτή εκκρεμεί και θα είμαι σε θέση να καταθέσω μετά την ολοκλήρωση της ποινικής διαδικασίας» δήλωσε ο κ. Αγοραστός.

«Δεν θα καταθέσω στην επιτροπή μέχρι να ολοκληρωθεί η δίκη» ανέφερε χαρακτηριστικά, σύμφωνα με το dikastiko.

Ο πρώην περιφερειάρχης δήλωσε επίσης ότι αρνείται κάθε κατηγορία.

Η Επιτροπή μετά την άρνησή του να καταθέσει, τον αποδέσμευσε για να προχωρήσει στους επόμενους μάρτυρες.

Ποινική δίωξη σε βάρος το Αγοραστού 

Σημειώνεται πως στον κ. Αγοραστό ασκήθηκε πρόσφατα ποινική δίωξη από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Λάρισας για παράβαση καθήκοντος μετά από μήνυση που κατέθεσαν, τον Αύγουστο του 2023, συνολικά 19 γονείς και συγγενείς θυμάτων του δυστυχήματος των Τεμπών και έχει να κάνει με το “μπάζωμα” του χώρου όπου συντελέστηκε η εθνική τραγωδία λίγες μέρες μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα.

Όπως καταγγέλλουν οι συγγενείς, η παρέμβαση αυτή αλλοίωσε το χώρο του δυστυχήματος με αποτέλεσμα να χαθούν πολύτιμα στοιχεία για τη διερεύνηση του εγκλήματος όπως για παράδειγμα τον εντοπισμό χημικών ουσιών που βρέθηκαν τελικά σε μικρές ωστόσο ποσότητες σε δειγματοληψία που πραγματοποιήθηκε στο χώρο προς τα τέλη Μαρτίου.

Ο κ. Αγοραστός μόλις έγινε γνωστή η δίωξη δήλωσε πως είναι άδικη η παραπομπή του και πως δεν φέρει οποιαδήποτε ευθύνη για την υπόθεση του δυστυχήματος τονίζοντας πως ο ρόλος της Περιφέρειας Θεσσαλίας ήταν να παρέχει αποκλειστικά υποστηρικτική βοήθεια.

Πηγή: ethnos.gr




Καραμανλής στην Εξεταστική για τα Τέμπη | Δεν σκέφτηκα ούτε στιγμή να κρυφτώ πίσω από τις ευθύνες άλλων

Για μία ακόμη φορά εξέφρασε την οδύνη του προς τις οικογένειες των θυμάτων και όλους τους επιζώντες της τραγωδίας από τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, με την έναρξη της κατάθεσής του σήμερα το πρωί στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής.

«Ως γονέας σέβομαι τον πόνο τους. Νιώθω σε απόλυτο βαθμό την υποχρέωση να μιλήσω στην εξεταστική για τα Τέμπη με ειλικρίνεια, υπευθυνότητα και σεβασμό στη μνήμη των ανθρώπων που τόσο άδικα χάθηκαν. Προσωπικά, είμαι εδώ για να μιλήσω για όλα, όπως ακριβώς γνωρίζω ότι είναι. Ό,τι έχω να πω θα το πω κοιτώντας στα μάτια εσάς (σ.σ. τα μέλη της Επιτροπής), τους συναδέλφους μου, αλλά και όλους τους Έλληνες και όλες τις Ελληνίδες, που θέλουν να μάθουν την αλήθεια. Δεν υπάρχει τίποτα που να μπορεί να με κάνει να ωραιοποιήσω την πραγματικότητα. Αλλά δεν πρόκειται να αφήσω να αιωρούνται αναπάντητες απόψεις, ανυπόστατες», είπε.

Πρόσθεσε δε ότι δε θα τροφοδοτήσει μία στείρα πολιτική ή ακόμα χειρότερα μικροκομματική αντιπαράθεση πάνω σε ένα τέτοιο θέμα. «Είμαι εδώ από την πρώτη στιγμή. Δεν κρύφτηκα. Δεν έπαιξα θέατρο. Και ούτε σκοπεύω να το κάνω τώρα. Ναι, λοιπόν, στην αλήθεια και όχι στην πολιτική καπηλεία. Η απάνθρωπη εκμετάλλευση του ανθρώπινου πόνου δεν μπορεί να έχει θέση μέσα σε αυτήν την αίθουσα» σημείωσε.

Αναφερόμενος στην παραίτησή του από τη θέση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών λίγες ώρες μετά το δυστύχημα, τόνισε: «Δεν σκέφτηκα ούτε στιγμή να κρυφτώ πίσω από ευθύνες άλλων. Παραιτήθηκα ενάντια στην πεπατημένη της πολιτικής πρακτικής σε τέτοιες περιστάσεις. Θεώρησα την πράξη αυτή αυτονόητη. Ειλικρινά, δεν με απασχόλησε λεπτό η μικρότητα ορισμένων πολιτικών αντιπάλων, που την αμφισβήτησαν, ενώ οι ίδιοι ουδέποτε έχουν δείξει την ευθιξία να παραιτηθούν από οποιαδήποτε θέση, για οποιονδήποτε λόγο».

Είπε, δε: «Παρακολουθώ με προσοχή, όλες αυτές τις μέρες, τις καταθέσεις που έχουν γίνει στην Επιτροπή. Ακούστηκαν πολλές απόψεις και δόθηκαν διάφορες πτυχές των γεγονότων. Δεν υπήρξε, όμως, ούτε ένας ειδικός, ούτε ένας άνθρωπος από όσους γνωρίζουν σε βάθος το αντικείμενο, το επαναλαμβάνω ούτε ένας, που να αρνήθηκε ότι αν έστω και μία πλευρά είχε τηρήσει τις διαδικασίες του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, το δυστύχημα θα είχε αποτραπεί. Από εργαζόμενους και συνδικαλιστές μέχρι στελέχη Οργανισμών όλων των περιόδων, αλλά και τις διοικήσεις της ΡΑΣ».

Αναφορικά με την έρευνα της Δικαιοσύνης για την υπόθεση δήλωσε πως πρέπει «να είστε βέβαιοι ότι κανείς μέσα σε αυτή την αίθουσα δεν επιθυμεί περισσότερο την πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης από εμένα. Εκφράζω την πεποίθηση ότι και οι περισσότεροι βουλευτές της αντιπολίτευσης την αλήθεια θέλουν να μάθουν. Υπάρχουν σίγουρα και ορισμένοι, που, πριν καν αρχίσει η Εξεταστική, έχουν ήδη συντάξει το πόρισμά τους εναντίον μου. Οι περισσότεροι, όμως, θέλω να πιστεύω -και πιστεύω, ότι επιζητείτε ό,τι και όλοι οι Έλληνες: την αλήθεια. Έχω δεχθεί το ερώτημα «Καλά, αν για όλα φταίνε κάποιοι άνθρωποι, τότε γιατί να φέρνουμε νέες τεχνολογίες στον σιδηρόδρομο;». Η απάντηση είναι πως όσο περισσότερο εξελίσσουμε την τεχνολογία, που χρησιμοποιούμε, τόσο αναβαθμίζουμε και το επίπεδο της ασφάλειας. Γι’ αυτό, άλλωστε, και δώσαμε την παράταση, για να ολοκληρωθεί η σύμβαση 717. Γι’ αυτό ξεμπλέξαμε τον γόρδιο δεσμό και επιλέξαμε να προχωρήσουν τα έργα αποφασιστικά και να τελειώσουν κι όχι να μείνουν να λιμνάζουν… Σε ό,τι αφορά, λοιπόν, αυτά τα συστήματα, σαφώς και θα συνέβαλλαν στην αύξηση της ασφάλειας, αλλά δεν υπήρχε η βεβαιότητα ότι θα απέτρεπαν το δυστύχημα, γιατί και τα συστήματα αυτά άνθρωποι τα χειρίζονται. Γιατί, για να είναι ασφαλή τα τρένα, ακόμα πιο σημαντικό κι από τις πάσης φύσεως τεχνολογίες είναι ένα: να τηρείται ευλαβικά ο κανονισμός κυκλοφορίας τους. Αυτός ο Γενικός Κανονισμός Λειτουργίας, λοιπόν, παραβιάστηκε δυστυχώς κατά συρροήν εκείνο το μοιραίο βράδυ.

Αυτή είναι η πραγματικότητα. Και τέτοιες παραβιάσεις του Γενικού Κανονισμού Λειτουργίας, καμία ολοκλήρωση της 717 δε θα μπορούσε να τις υπερνικήσει. Πρέπει επιτέλους να ακουστεί αυτό, γιατί ο ελληνικός λαός και ιδίως οι οικογένειες που τις έπληξε τόσο άδικα αυτή η τραγωδία έχουν το δικαίωμα να το γνωρίζουν. Χρέος μας είναι η αλήθεια. Υποχρέωσή μας, η ειλικρίνεια και να αφήσουμε τις σκοπιμότητες στην άκρη.

πηγή: Newsbeast.gr




Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης | Διαδικτυακά η εξεταστική

Μετά από απόφαση της Συγκλήτου του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, η εξεταστική θα πραγματοποιηθεί για τους φοιτητές διαδικτυακά, στις 7 Φεβρουαρίου, καθώς τελεί υπό κατάληψη.

Η ανακοίνωση αναφέρει:

«Το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, αποδεχόμενο ως προτεραιότητα την εκπαίδευση των φοιτητριών και φοιτητών του και την υποχρέωσή του για την εκπλήρωση του καθήκοντός του που συνίσταται στην παροχή εκπαίδευσης βάσει του άρθρου 16 παρ. 5 του Συντάγματος, λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη αντιμετώπισης έκτακτων συνθηκών που ανάγονται σε λόγους που δεν επιτρέπουν τη δια ζώσης διεξαγωγή της αξιολόγησης και, έχοντας ως στόχο να δοθεί η δυνατότητα σε όλους τους φοιτητές και τις φοιτήτριες να λάβουν μέρος στην αξιολόγηση με συνθήκες ισονομίας, αποφάσισε ομόφωνα στην Έκτακτη Συνεδρίαση της Συγκλήτου του (απόφαση 1/103/1-2-2024) τη διεξαγωγή των εξετάσεων του χειμερινού εξαμήνου στα Ακαδημαϊκά Τμήματα που τελούν υπό κατάληψη, διαδικτυακά.

Πιο συγκεκριμένα στα Ακαδημαϊκά Τμήματα της Πολυτεχνικής Σχολής η εξ’ αποστάσεως εξεταστική διαδικασία θα ξεκινήσει από την 7η Φεβρουαρίου 2024, μετά από απόφαση της Συνέλευσης κάθε Τμήματος και ενημέρωση των φοιτητών και των φοιτητριών για το τροποποιημένο πρόγραμμα εξετάσεων που θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Τμήματος και θα αποσταλεί ηλεκτρονικά».

newsbomb.gr




Ευριπίδης Στυλιανίδης | “Η εξεταστική για τα Τέμπη είναι η ευκαιρία η ανθρωπιά στη Βουλή να συναντηθεί με την ευθύνη”

Στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων μίλησε ο Βουλευτής Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας, τοποθετούμενος για την απόφαση για σύσταση Εξεταστικής και όχι προκαταρκτικής Επιτροπής της Βουλής, ώστε η διερεύνηση της αλήθειας να μην υπονομευτεί από τη μικροκομματική εκμετάλλευση της αντιπολίτευσης. Συγκεκριμένα τόνισε:

«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Η Δικαιοσύνη είναι τυφλή. Αυτό σημαίνει ότι δεν λειτουργεί προκατειλημμένα, ούτε φυσικά προσωποποιεί εκ των προτέρων ποινικές ευθύνες, διότι τότε παύει να είναι δικαιοσύνη.

Η οποιαδήποτε απόφαση της πρέπει να είναι νηφάλια, αντικειμενική και να διαμορφώνεται μέσα από πλατιά ενδελεχή και σε βάθος έρευνα των γεγονότων και των ευθυνών και όχι με λογικές μικροκομματικής εκμετάλλευσης.

Η πληρότητα μιας τέτοιας έρευνας μπορεί να διασφαλιστεί μόνο από την θεματική ευρύτητα και την αποτελεσματικότητα μιας Εξεταστικής Επιτροπής και όχι από το στενό ερευνητικό πεδίο μιας Προανακριτικής Επιτροπής που βιάζεται μάλιστα επιπόλαια να προσωποποιήσει ποινικές ευθύνες.

Μιλώντας για θεματική ευρύτητα, αναφέρομαι πρωτίστως στις πολιτικές, διοικητικές και διαχειριστικές ευθύνες, αλλά φυσικά και στις ποινικές ευθύνες, μόνο αν και όπου υπάρχουν και μπορούν εμπεριστατωμένα να τεκμηριωθούν.

Μιλώντας από την άλλη για αποτελεσματικότητα, θυμίζω στην αντιπολίτευση ότι κατά την τελευταία συνταγματική αναθεώρηση με πρόταση της Νέας Δημοκρατίας αποφασίστηκε από ισχυρή πλειοψηφία της Θ’ Αναθεωρητικής Βουλής, να δοθεί η δυνατότητα στην αντιπολίτευση να προκαλεί μόνο δύο φορές σε κάθε κοινοβουλευτική περίοδο εξεταστική των πραγμάτων επιτροπή.

Αυτή η εξέλιξη, που ισχύει μόνο στο Γερμανικό Κοινοβούλιο, ενισχύει την Αρχή των ελέγχων και των ισορροπιών στο Σύνταγμα μας, προλαμβάνοντας παράλληλα την μικροκομματική εκμετάλλευση με τον περιορισμό μόνο σε δύο επιτροπές ανά κοινοβουλευτική περίοδο.

Παράλληλα καθιστά την Εξεταστική Επιτροπή το αυστηρότερο εργαλείο κοινοβουλευτικού ελέγχου, προφυλάσσοντας από την ποινικοποίηση της πολιτικής και την πολιτικοποίηση της δικαιοσύνης που είναι δυστυχώς σύνηθες φαινόμενο στη Χώρα μας.

Η απόφαση της αντιπολίτευσης να προσφύγει πάραυτα ιδρωμένη σε πρόταση σύστασης Προανακριτικής Επιτροπής και μάλιστα με καθυστέρηση 4 μηνών από την κατάθεση της δικογραφίας στη Βουλή και αφού κατέθεσε το ΚΚΕ και αποδέχθηκε η Νέα Δημοκρατία πρόταση για σύσταση ευρείας έρευνας από Εξεταστική των πραγμάτων Επιτροπή, αποτελεί μάλλον απόφαση σκοπιμότητας και όχι απόφαση νομιμότητας.

Η πρόταση προανακριτικής, όπως κατατέθηκε από ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ, επιδιώκει να προσωποποιήσει εκ των προτέρων ποινικές ευθύνες Υπουργών, βασιζόμενη σε πόρισμα της Ευρωπαίας Εισαγγελέως, προκειμένου να δημιουργήσει τεχνητά συνάφεια μεταξύ διοικητικών ή διαχειριστικών πράξεων ή παραλείψεων με το τραγικό συμβάν στα Τέμπη, όπου χάθηκαν άδικα 57 ζωές. Αυτό αποτελεί αυθαίρετη και έωλη ερμηνεία σκοπιμότητας που προσπαθεί να εκμεταλλευτεί τον ανθρώπινο πόνο και όχι φυσικά να αποδώσει δικαιοσύνη.

Αγνοείται πλήρως η προηγούμενη ετυμηγορία της Ελληνικής Δικαιοσύνης που δεν αποδέχθηκε τέτοιους ακραίους ισχυρισμούς καθώς και η εκτίμηση, ότι από τότε και μετά δεν προέκυψαν κάποια νέα στοιχεία που να κλονίζουν την άποψη αυτή.

Εδώ δε, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να επισημάνουμε, ότι η έρευνα της Ευρωπαίας Εισαγγελέως προέκυψε μετά, όχι από επώνυμη στοιχειοθετημένη καταγγελία, αλλά μετά από ανώνυμη καταγγελία και χωρίς να έχει προκύψει κάποιο νέο στοιχείο που νομικά θα δικαιολογούσε την ανάσυρση της υπόθεσης από το αρχείο και της εκκίνηση μιας νέας διαδικασίας.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Δεν πιστεύω ότι υπάρχει κανένας σε αυτή την αίθουσα, που να μη θέλει πραγματικά να δικαιώσει τη μνήμη των παιδιών που χάθηκαν άδικα στα Τέμπη. Αυτή όμως η δικαίωση πιστεύω ακλόνητα ότι ταυτίζεται με την αναζήτηση της αλήθειας και μόνο της αλήθειας και με την απόδοση ευθυνών, όσο ψηλά κι αν αυτές φτάνουν.

Αυτό δεν θα συμβεί, αν υποτάξουμε την έρευνα της Βουλής σε μικροκομματικές σκοπιμότητες, αλλά μόνο αν την ολοκληρώσουμε με νηφαλιότητα, ευρύτητα και ευθύνη. Κάτι τέτοιο το εγγυάται μόνο η ολοκλήρωση της Εξεταστικής Επιτροπής.

Κάθε άλλη προσπάθεια που προδιαγράφει εκ των προτέρων το αποτέλεσμα και αποφασίζει τους ενόχους, χωρίς να προηγηθεί η σχετική διερεύνηση και η απαραίτητη στοιχειοθέτηση, φοβάμαι ότι αποτελεί σφαίρα στην καρδιά του νομικού μας πολιτισμού και περιγράφει με πλάγιο τρόπο αυτό ακριβώς που απαγορεύει ρητά το άρθρο 86 παρ. 1 του Συντάγματος, όταν λέει ότι «Απαγορεύεται η θέσπιση ιδιώνυμων υπουργικών αδικημάτων».

Κύριοι συνάδελφοι,

Πρέπει να τα συζητήσουμε όλα ανοιχτά και με στοιχεία.

Αυτό μπορεί να γίνει συντεταγμένα μόνο στην Εξεταστική Επιτροπή.

Ας επιτρέψουμε επιτέλους μια φορά η ανθρωπιά να συναντηθεί με την ευθύνη.»