Σέρρες | Ευρωπαϊκής εβδομάδας κινητικότητας

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εκδηλώσεις της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας στον Δήμο Σερρών, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν από τις 16 έως τις 22 Σεπτεμβρίου 2024, με κεντρικό σύνθημα «Συνδυάζω–Μετακινούμαι». Στόχος των δράσεων ήταν η ενημέρωση μαθητών και πολιτών για τη βιώσιμη μετακίνηση και την υιοθέτηση εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης που μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Ο Δήμος Σερρών, σε συνεργασία με το Τμήμα Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού, συμμετείχε για 16η συνεχή χρονιά στην πανευρωπαϊκή καμπάνια, δίνοντας έμφαση στη μείωση των ρύπων και την προώθηση περιβαλλοντικά φιλικών λύσεων. Ιδιαίτερη συμβολή στις φετινές εκδηλώσεις είχε η εθελοντική οργάνωση «Ενοδία», η οποία παρείχε βιωματική εκπαίδευση με έμφαση στη βιώσιμη κινητικότητα, την ασφαλή μετακίνηση και την εκμάθηση πρώτων βοηθειών.

Οι δράσεις ξεκίνησαν την Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου, με τη διεξαγωγή ερωτηματολογίων που απάντησαν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί, εστιάζοντας στις συνθήκες μετακίνησης προς και από τις σχολικές μονάδες του Δήμου Σερρών. Την επόμενη ημέρα, οι μαθητές επισκέφθηκαν το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής, όπου ενημερώθηκαν για ζητήματα σωστής οδικής συμπεριφοράς και κυκλοφοριακής αγωγής, με σκοπό την καλλιέργεια θετικών προτύπων κυκλοφοριακής κουλτούρας.

Στις 19 Σεπτεμβρίου, μαθητές συμμετείχαν σε δράσεις στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής, όπου δόθηκε έμφαση στους κανόνες αστικής κινητικότητας, στην ασφαλή χρήση του ποδηλάτου και στην εξυπηρέτηση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, όπως άτομα με αναπηρία, ηλικιωμένοι και έγκυες γυναίκες. Οι δραστηριότητες περιλάμβαναν επίσης βιωματική εκπαίδευση με ποδηλασία και δημιουργική απασχόληση.

Την Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου, στον πεζόδρομο της οδού Κωνσταντίνου Καραμανλή, διοργανώθηκε ανοιχτή εκδήλωση που περιλάμβανε εκπαίδευση πρώτων βοηθειών, γνωριμία με το λεωφορείο και εκπαίδευση για την ασφαλή χρήση του, καθώς και μια άσκηση απεγκλωβισμού μαθητών από ένα «φλεγόμενο» λεωφορείο. Στη δράση συμμετείχαν μαθητές από διάφορα σχολεία του Δήμου, καθώς και φορείς όπως η Τροχαία, η Πυροσβεστική Υπηρεσία, και το Αστικό ΚΤΕΛ Σερρών.

Το Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου, στο περίπτερο του Δήμου Σερρών στην έκθεση SEREXPO, πραγματοποιήθηκε ψηφιακή παρουσίαση των έργων αστικής κινητικότητας που βρίσκονται σε εξέλιξη. Ανάμεσα σε αυτά, παρουσιάστηκε το έργο βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, καθώς και οι «έξυπνοι» αισθητήρες στάθμευσης που έχουν εγκατασταθεί στο πλαίσιο του έργου «Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου Πόλης Σερρών».

Η εβδομάδα έκλεισε με τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Χωρίς Αυτοκίνητο, όπου οι πολίτες συμμετείχαν σε έναν περίπατο προς το περίπτερο του Δήμου στην SEREXPO. Η δράση αυτή είχε στόχο την ευαισθητοποίηση σχετικά με τα οφέλη της μετακίνησης χωρίς τη χρήση ιδιωτικών οχημάτων, στέλνοντας ένα μήνυμα για την προστασία του περιβάλλοντος και την προώθηση πιο βιώσιμων τρόπων μετακίνησης.




Συνάντηση του Περιφερειάρχη ΑΜΘ με τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Μαργαρίτη Σχοινά

Τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Μαργαρίτη Σχοινά υποδέχτηκε στο γραφείο του στο Νομαρχείο της Αλεξανδρούπολης ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης. Αυτή ήταν η πρώτη συνάντηση του κ. Περιφερειάρχη με τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, από την στιγμή που ανέλαβε τη Διοίκηση της Περιφέρειας, ωστόσο τόσο ο ίδιος, όσο και ο κος Σχοινάς εξέφρασαν την επιθυμία να επαναληφθεί.

Ο κ. Τοψίδης παρουσίασε ενώπιον του κου Σχοινά το προφίλ της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, περιγράφοντας με αδρές γραμμές τον σχεδιασμό της Διοίκησης για την αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής, υπογραμμίζοντας την προσπάθεια που γίνεται ώστε η επιδιωκόμενη ανάπτυξη να είναι ισόρροπη μεταξύ των Περιφερειακών Ενοτήτων και ανάλογη με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα κάθε μίας.

Παράλληλα ο κ. Περιφερειάρχης σημείωσε την ανάγκη να παραμένει αυξημένο το αίσθημα ασφάλειας στον Έβρο και την ευρύτερη περιοχή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, τη συνεργεία και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς η ΠΑΜΘ αποτελεί το σύνορό της.

Ο κος Σχοινάς από την πλευρά του εξέφρασε την ιδιαίτερη εκτίμηση που τρέφει για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και είπε χαρακτηριστικά ότι «στην Θράκη τέμνονται όλες οι ανθρωποκεντρικές πολιτικές» που ως εκ της θέσης του υπηρετεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή της οποίας είναι Αντιπρόεδρος.

Επεσήμανε για άλλη μία φορά το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση ως εκ του ρόλου της ενισχύει την αναπτυξιακή προοπτική των κρατών – μελών και σε αυτή την κατεύθυνση θα συνεχίσει, ενώ παρατήρησε ότι η αναπτυξιακή προοπτική της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης είναι πλέον διακριτή.

Για τον κ. Μαργαρίτη Σχοινά, αυτή ήταν η τέταρτη επίσκεψή του στην Θράκη με την ιδιότητα του Αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.