Σύσκεψη υπό τον Γιάννη Οικονόμου μετά το τροχαίο στον Έβρο – Μέτρα για τους διακινητές μεταναστών

Η λήψη άμεσων μέτρων για τη ριζική αντιμετώπιση του φαινομένου παραβίασης των κανόνων οδικής κυκλοφορίας από διακινητές μεταναστών, οι οποίοι θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή διερχόμενων οδηγών και επιβαινόντων στο οδικό δίκτυο της Θράκης και της Ανατολικής Μακεδονίας, ήταν το αντικείμενο σύσκεψης που έγινε μέσω τηλεδιάσκεψης, τη Δευτέρα 31 Ιουλίου, υπό τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Γιάννη Οικονόμου

Αφορμή για την τηλεδιάσκεψη έδωσε το τελευταίο σοβαρό τροχαίο ατύχημα, που συνέβη χτες στον επαρχιακό δρόμο στο Δωρικό, έξω από την Αλεξανδρούπολη, κατά το οποίο τραυματίστηκε εξαμελής οικογένεια, (πατέρας, μάνα και τα τέσσερα ανήλικα παιδιά τους), όταν το αυτοκίνητο τους συγκρούστηκε μετωπικά με άλλο ΙΧ αυτοκίνητο, με το οποίο Σύρος διακινητής μετέφερε ομοεθνή του και μπήκε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.

Στην τηλεδιάσκεψη αποφασίστηκε να εντατικοποιηθεί πάραυτα η επιτήρηση της Ελληνικής Αστυνομίας, ώστε να λειτουργήσει αποτρεπτικά σε ανάλογες περιπτώσεις, οι οποίες είναι πολύ συχνές τον τελευταίο καιρό.

Όπως έγινε γνωστό από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, στο πλαίσιο αυτό θα διαβιβαστούν άμεσα προτάσεις στην Εταιρεία «Εγνατία Οδό» για αποτρεπτικές τεχνικές παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο και θα εξεταστεί κάθε άλλο πρόσφορο μέσο τεχνικής παρέμβασης, στο πλαίσιο της ισχύουσας νομοθεσίας.

Επισημαίνεται επίσης ότι τα αυστηρότατα μέτρα ασφαλείας που εφαρμόζονται στα σύνορα, για την αντιμετώπιση της παράνομης εισόδου μεταναστών στη χώρα, έχουν οδηγήσει τους διακινητές σε νέες πρακτικές, όπως η μετακίνηση μέσω δευτερευουσών οδών ή και η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας της Εγνατίας Οδού, για να αποφύγουν την αστυνομία, θέτοντας με αυτόν τον τρόπο σε κίνδυνο τις ζωές οδηγών και επιβαινόντων στα οχήματα.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Βουλευτής Έβρου, Σταύρος Κελέτσης, οι βουλευτές Έβρου Χρήστος Δερμεντζόπουλος και Αναστάσιος Δημοσχάκης, ο αντιπεριφερειάρχης Έβρου, Δημήτρης Πέτροβιτς και ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης, Γιάννης Ζαμπούκης, ο αρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας, αντιστράτηγος Λάζαρος Μαυρόπουλος, εκπρόσωπος της «Εγνατίας Οδού» και αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ.

newsit.gr

 




Φωτιές: Πρόστιμα μέχρι και 30.000 ευρώ για τους εμπρηστές

Μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές που σημειώθηκαν σε Ρόδο, Κάρυστο, Κέρκυρα και Μαγνησία, η κυβέρνηση εξετάζει την αλλαγή του νόμου για τους εμπρηστές

Αλλαγές αναμένονται στον νόμο για τους εμπρηστές, μετά τις καταστροφικές φωτιές σε Ρόδο, Κάρυστο, Κέρκυρα και Μαγνησία με αυστηρότερες ποινές και βαρύτατα πρόστιμα.

Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση σχεδιάζει να αυξήσει τα πρόστιμα που επιβάλλονται στους εμπρηστές, με το πρόστιμο για πρόκληση φωτιάς από αμέλεια να φτάνει μέχρι και τα 30.000 ευρώ. Σημειώνεται πως μέχρι σήμερα το πρόστιμο αγγίζει μόλις τα 300 ευρώ.

Η επιβολή των προστίμων θα γίνεται κλιμακωτά, όπου θα λαμβάνεται υπόψιν η ζημιά που προκάλεσε η πυρκαγιά ή εάν ο εμπρηστής έχει συλληφθεί ξανά στο παρελθόν.

Στην τρίτη περίπτωση το πρόστιμο θα ανεβαίνει ανάλογα με τη χρέωση της κινητοποίησης των απαιτούμενων πυροσβεστικών δυνάμεων, δηλαδή τις επίγειες και εναέριες δυνάμεις που θα ενεργήσουν στην κατάσβεση των πυρκαγιών.

Σημειώνεται πως η αύξηση των προστίμων όσον αφορά τους εμπρησμούς έχει αποτρεπτική λειτουργία, σύμφωνα με όσο ισχυρίζονται κυβερνητικές πηγές.

Χθες ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Βασίλης Κικίλιας μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ, προανήγγειλε αυστηροποίηση των ποινών για εμπρησμό.

Οι ποινές, όπως είπε, ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, θα είναι ανάλογες με αυτές που ισχύουν για όσους κακοποιούν ζώα. Σημείωσε επίσης, ότι από τις 1470 πυρκαγιές τον Ιούλιο, οι 10 δοκίμασαν τις αντοχές του μηχανισμού.

Συλλήψεις για εμπρησμό

Πέντε άτομα έχουν συλληφθεί για εμπρησμό σε Βοιωτία, Ηλεία, Ιωάννινα, Πέλλα και Μυτιλήνη.

Στον ανακριτή θα οδηγηθεί σήμερα ο 57χρονος, ο οποίος συνελήφθη κατηγορούμενος για εμπρησμό στην περιοχή Καλεντζίου στα Τζουμέρκα. Ο συλληφθείς εντοπίστηκε από κατοίκους της περιοχής μέσα στο αυτοκίνητό του να παρακολουθεί την εξέλιξη μιας εστίας φωτιάς, δίπλα από τον δρόμο. Αμέσως ενημερώθηκε η Πυροσβεστική και λίγο αργότερα συνελήφθη. Ο 57χρονος φέρεται να εμπλέκεται και σε δύο ακόμη ανάλογες περιπτώσεις.

Στον ανακριτή επίσης απολογείται σήμερα και ένας 65χρονος άνδρας που συνελήφθη στην Ηλεία, κατηγορούμενος για απόπειρα εμπρησμού. Ειδικότερα, σύμφωνα με την πυροσβεστική, ανακριτικοί υπάλληλοι της υπηρεσίας στον Πύργο συνέλαβαν, στο πλαίσιο της αυτόφωρης διαδικασίας, έναν άνδρα, ως υπαίτιο απόπειρας εμπρησμού από πρόθεση, σε ποώδη βλάστηση, στην επαρχιακή οδό Ξηροκάμπου – Πεύκες. Μετά την σύλληψη του άνδρα οι ανακριτικοί υπάλληλοι ενημέρωσαν την εισαγγελία του Πύργου.

Εμπρηστής συνελήφθη επ’ αυτοφώρω τη Δευτέρα το πρωί στην περιοχή Πλάκα Δηλεσίου του δήμου Τανάγρας Βοιωτίας, που θεωρείται μια από τις πλέον επικίνδυνες περιοχές για πυρκαγιά. Όπως έγινε γνωστό από την Πυροσβεστική, πρόκειται για έναν 20χρονο, ο οποίος έγινε αντιληπτός και συνελήφθη από πυροσβέστες της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Οινοφύτων,, που ήταν σε επιφυλακή και μετέβησαν στην περιοχή για να σβήσουν ήδη δύο πυρκαγιές που μόλις είχαν εκδηλωθεί. Οι πυροσβέστες είδαν τον 20χρονο να βάζει φωτιά σε κάδο απορριμμάτων, τον ακινητοποίησαν και τον οδήγησαν στο ανακριτικό τμήμα.

in.gr

 

 




Πόσο ρεύμα καίει το κλιματιστικό μας και σε πόσα ευρώ «μεταφράζεται» η χρήση του

Καθώς ο παρατεταμένος, ακραίος καύσωνας των προηγούμενων ημερών ακολουθείται από νέο -ευτυχώς όχι της ίδιας έντασης και διάρκειας- είναι λογικό τα κλιματιστικά των σπιτιών μας να δουλεύουν… υπερωρίες

Και μπορεί να προσφέρουν σωτήρια δροσιά για αυτές τις μέρες, όμως ένα άλλο μεγάλο ζήτημα είναι το αν θα φέρουν… παγωμάρα όταν έρθει η μέρα πληρωμής του λογαριασμού του ρεύματος. Το ερώτημα, λοιπόν, είναι πόσο καίει το κλιματιστικό μας δουλεύοντας όλη μέρα.

Όπως εύκολα μπορεί να φανταστεί κανείς, είναι πολλοί οι παράγοντες οι οποίοι καθορίζουν την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος του air condition μας. Κάποιοι από αυτούς είναι τα BTU τους, η ενεργειακή τους κλάση, η τεχνολογία που φέρουν, η παλαιότητά τους κ.α. Ανεξάρτητα όμως από αυτά, ακόμα και αν έχουμε ένα -έστω και σχετικά- καινούριο inverter, το οποίο εστιάζει στη μείωση της κατανάλωσης, έχει μεγάλη σημασία η συντήρηση του κλιματιστικού. Ένα ασυντήρητο air condition «ζορίζεται» και, άρα, καίει περισσότερο ρεύμα. Όπως και να χει, ωστόσο, η τεχνολογία έχει θεαματικά αποτελέσματα στην κατανάλωση καθώς τα inverters έχουν καλύτερες επιδόσεις καταναλώνοντας λιγότερη ηλεκτρική ενέργεια.

Πόσο καίει, λοιπόν, το κλιματιστικό μας, αν το έχουμε ανοιχτό όλη την ημέρα; Πόσο θα πληρώσουμε στο τέλος του μήνα; Με τη βοήθεια της βραβευμένης πλατφόρμας της ΡΑΕ electricitycostcalculator.gr (η οποία παρέχει υπολογισμό κόστους της ενέργειας για όλες τις συσκευές του σπιτιού μας), έχουμε έναν γενικό «μπούσουλα». Με τον θερμοστάτη λοιπόν του air condition στους 26 βαθμούς Κελσίου -όπως συμβουλεύει η ΡΑΕ- και με την τιμή στα 0,15 ευρώ/KWh σε παροχή 15 kVA, το καθαρό κόστος ενόςενεργειακ κλιματιστικού έχει ως εξής:

-Για ένα κλιματιστικό 9.000 BTU με inverter, η ημερήσια κατανάλωση ανέρχεται σε 21 kWh την ημέρα, ήτοι 5,57 ευρώ ημερησίως. Σε έναν μήνα, η κατανάλωση θα είναι 633,60 kWh και το κόστος σε μηνιαίο επίπεδο 167,14 ευρώ.

-Για το ίδιας απόδοσης κλιματιστικό (9.000 BTU), αλλά χωρίς inverter, το κόστος ανέρχεται σε 6,58 ευρώ την ημέρα, ή 197,43 ευρώ το μήνα.

-Ένα κλιματιστικό 12.000 BTU με inverter θα κάψει 7,47 ευρώ την ημέρα και 224 ευρώ το μήνα

-Το ίδιο κλιματιστικό (12.000 BTU) αλλά χωρίς inverter θα καταναλώσει 8,82 ευρώ σε μια ημέρα αν δεν σταματήσει να λειτουργεί και 264,64 ευρώ το μήνα.

-Ένα κλιματιστικό 18.000 BTU με inverter θα καταναλώσει 11,17 ευρώ σε μια ημέρα αν δεν σταματήσει να λειτουργεί και στο τέλος του μήνα θα έχει «κάψει» 334,95 ευρώ.

-Ένα κλιματιστικό 18.000 BTU χωρίς inverter, αν δουλεύει 24 ώρες το 24ωρο, θα καταναλώσει 13,16 ευρώ την ημέρα και σε επίπεδο μήνα 394,86 ευρώ.

-Ένα “μεγάλο” κλιματιστικό απόδοσης 24.000 BTU με inverter, “παγώνει” τον χώρο γρήγορα και εύκολα, αλλά θα καταναλώνει 14,86 ευρώ την ημέρα αν δεν κλείνει καθόλου, κάτι που σημαίνει ότι στο τέλος του μήνα θα έχει κάψει 445,90 ευρώ το μήνα

-Ένα κλιματιστικό 24.000 BTU χωρίς inverter, αν δουλεύει 24 ώρες το 24ωρο θα καταναλώνει 17,57 ευρώ την ημέρα και, στο τέλος του μήνα, θα έχει προσθέσει στον λογαριασμό το ποσό των 527,18 ευρώ.

Τώρα, στα παραπάνω ποσά, τα οποία αφορούν την καθαρή κατανάλωση ενός air condition, θα πρέπει να προσθέσουμε και άλλες χρεώσεις, όπως το μηνιαίο κόστος προμήθειας και το κόστος ρυθμιζόμενων χρεώσεων (χρήση συστήματος υπέρ ΑΔΜΗΕ, χρέωση χρήσης δικτύου υπέρ ΔΕΔΔΗΕ, Υπηρεσίες Κοινής Ωφελείας και Ειδικό Τέλος Μείωσης Εκπομπών Αερίων Ρύπων), καθώς και ΕΦΚ και ΦΠΑ επί του τελικού κόστους. Φυσικά, στον λογαριασμό θα προστεθούν και οι χρεώσεις υπέρ τρίτων, όπως δημοτικά τέλη, ΤΑΠ, Δημοτικό Φόρο, χρέωση ΕΡΤ, Ειδικό Τέλος 5%.

Επιπλέον, το πόσο θα είναι η… λυπητερή καθορίζουν και οι συνθήκες. Όπως όλα τα μηχανήματα, έτσι και για το κλιματιστικό η απόδοσή του επηρεάζεται ανάλογα από τις κλιματικές συνθήκες στις οποίες λειτουργεί. Έτσι, σε συνθήκες ακραίου καύσωνα, η κατανάλωση του air condition ανεβαίνει, με ό,τι συνεπάγεται αυτό.

protothema.gr

 




Σέρρες: Σκότωσαν με φόλα το σκυλί δημάρχου – Επικήρυξε με 2.000 ευρώ τους δράστες

Νέα κτηνωδία αυτή τη φορά στις Σέρρες. Άγνωστοι σκότωσαν με φόλα το σκυλί του δημάρχου Σιντικής, Φώτη Δομουχτσίδη, στην αυλή του σπιτιού του

Το νεκρό σκυλί, ηλικίας 15 μηνών, εντόπισε ο ίδιος ο δήμαρχος Σιντικής Σερρών, Φώτης Δομουχτσίδης, στην αυλή του σπιτιού, στην περιοχή του Σιδηρόκαστρου. Όπως αναφέρει στη Voria.gr ο κ. Δομουχτσίδης, ο δράστης ή οι δράστες πρέπει να έδωσαν στη σκυλίτσα του πολύ ισχυρό δηλητήριο.

«Το βράδυ πάντα την έδενα για να μην ορμάει στα γατάκια που έχω στην αυλή και το πρωί την έλυνα. Σήμερα (σ.σ. 30.07.2023) δεν την άκουσα καθόλου. Πήγα να τη λύσω και τη βρήκα νεκρή», περιγράφει ο δήμαρχος, ο οποίος μάλιστα έχει επικηρύξει τους δράστες με το ποσό των 2.000 ευρώ.

«Δεν μπορεί να πάει κάπου το μυαλό μου. Δεν μπορώ να φανταστώ ότι θα έκανε κάποιος τέτοιο πράγμα, πόσο μάλλον σε σκυλί που ήταν μέσα σε αυλή», τονίζει.

Τη Δευτέρα, 31 Ιουλίου θα πραγματοποιηθεί νεκροψία στο άτυχο ζώο, προκειμένου να διαπιστωθεί με ποιο φάρμακο το σκότωσαν, ενώ το περιστατικό έχει καταγραφεί και από την αστυνομία.

Τέλος, σημειώνεται ότι τις προηγούμενες ημέρες είχαν εντοπιστεί φόλες στο Σιδηρόκαστρο, ενώ πριν από περίπου 15 ημέρες είχε γίνει μεγάλη κινητοποίηση διαμαρτυρίας στη Ροδόπολη για θανάτους ζώων.

newsit.gr

 




Καύσιμα: Στα ύψη η τιμή της βενζίνης – «Φλερτάρει» με τα 2 ευρώ

Οι τιμές στη βενζίνη έχουν αυξηθεί και πάλι, με την αμόλυβδη μάλιστα να βρίσκεται μια ανάσα από τα 2 ευρώ το λίτρο.

Η μέση πανελλαδική τιμή αγγίζει τα 1,926 ευρώ το λίτρο, από 1,867 που βρισκόταν στις αρχές Ιουλίου.

Μάλιστα, σε πολλές περιοχές της Ελλάδας η τιμή ξεπέρασε τα 2 ευρώ.

Συγκεκριμένα:

Κυκλάδες: 2,169

Δωδεκάνησα: 2,065

Λευκάδα: 2,03

Παράγοντες της αγοράς αποδίδουν το ράλι τιμών στην αυξημένη ζήτηση αλλά και στο άλμα των διεθνών τιμών του πετρελαίου.




Youth Pass: Δύο φορές θα παίρνουν οι νέοι τα 150 ευρώ

Για δύο συνεχόμενα έτη θα λαμβάνουν οι νέοι το Youth Pass των 150 ευρώ, με την ενίσχυση να φθάνει συνολικά τα 300 ευρώ.

Η διάταξη του οικονομικού νομοσχεδίου που ψηφίστηκε χθες στη Βουλή προβλέπει τη χορήγηση του Υouth Pass των 150 ευρώ κατ’ έτος σε νέους και νέες 18 και 19 ετών.Αυτό σημαίνει ότι οι νέοι που θα συμπληρώνουν το 18ο έτος της ηλικίας τους θα παίρνουν 150 ευρώ και την επόμενη χρονιά που θα έχουν γίνει 19 ετών θα λαμβάνουν άλλα 150 ευρώ.

Το μέτρο είναι μόνιμο και ενεργοποιείται από τον Σεπτέμβριο. Φέτος, το Youth Pass θα λάβουν οι νέοι που είχαν συμπληρώσει στις 31 Δεκεμβρίου 2022 το 18o και 19ο έτος της ηλικίας τους. Το 2024 θα λάβουν για δεύτερη χρονιά τα 150 ευρώ του επιδόματος οι περυσινοί 18άρηδες που έγιναν φέτος 19 ετών και όσοι κλείσουν φέτος τα 18 τους χρόνια.

Οπως διευκρίνισε ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Χάρης Θεοχάρης (στον Σκάι), η καταβολή του επιδόματος στους νέους θα γίνεται εφεξής για δύο συνεχόμενα έτη, με τη «φόρτιση» της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας με 150 ευρώ κάθε φορά. Πρακτικά, το επίδομα συνολικά θα είναι 300 ευρώ.

Σύμφωνα με τον Χάρη Θεοχάρη, εξετάζεται το ενδεχόμενο να μη χρειαστεί οι νέοι να υποβάλουν αίτηση χορήγησης του Youth Pass, δεδομένου ότι τα στοιχεία τους βρίσκονται ήδη στη διάθεση του κράτους, αν και ο νόμος ορίζει την υποβολή σχετικής αίτησης στο gov.gr.Η ψηφιακή χρεωστική κάρτα των δικαιούχων θα παραμένει ενεργοποιημένη για δύοέτη από τον επόμενο μήνα της έκδοσής της, μετά την πάροδο των οποίων το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός υποχρεούται άμεσα να την απενεργοποιήσει.

Εναπομείναν υπόλοιπο του χρηματικού ποσού της οικονομικής ενίσχυσης επιστρέφεται στο Ελληνικό Δημόσιο και αποκλείεται η περαιτέρω αναζήτησή του από τον δικαιούχο. Οι δικαιούχοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι το χρηματικό ποσό δύναται να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά για την πραγματοποίηση αγορών ή τη λήψη υπηρεσιών από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του πολιτισμού, του τουρισμού και των μεταφορών.




Youth Pass: Δύο φορές θα πάρουν οι νέοι τα 150 ευρώ

Για δυο συνεχόμενα έτη θα λαμβάνουν οι νέοι το Youth Pass των 150 ευρώ με την ενίσχυση να φθάνει συνολικά τα 300 ευρώ

Η διάταξη του οικονομικού νομοσχεδίου που ψηφίστηκε χθες στη Βουλή προβλέπει τη χορήγηση του Υouth Pass των 150 ευρώ κατ΄έτος σε νέους και νέες 18 και 19 ετών.  Αυτό σημαίνει ότι οι νέοι που θα συμπληρώνουν το 18ο έτος της ηλικίας τους θα παίρνουν 150 ευρώ και την επόμενη χρονιά που θα έχουν γίνει  19 ετών θα λαμβάνουν άλλα 150 ευρώ.

Το μέτρο είναι μόνιμο και ενεργοποιείται από το Σεπτέμβριο. Φέτος, το Youth Pass θα λάβουν οι νέοι που είχαν συμπληρώσει στις 31 Δεκεμβρίου 2022 το 18o  και 19ο  έτος της ηλικίας τους. Το 2024 θα λάβουν για δεύτερη χρονιά τα 150 ευρώ του επιδόματος οι περυσινοί 18αρηδες που έγιναν φέτος 19 ετών και όσοι κλείσουν φέτος τα 18 τους χρόνια.

Τι ανέφερε ο Χάρης Θεοχάρης

Όπως διευκρίνισε ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Χάρης Θεοχάρης ( στον ΣΚΑΙ) , η καταβολή του επιδόματος στους νέους θα γίνεται εφεξής για 2 συνεχόμενα έτη, με την «φόρτιση» της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας με 150 ευρώ κάθε φορά. Πρακτικά, το επίδομα συνολικά θα είναι 300 ευρώ.

Σύμφωνα με τον Χάρη Θεοχάρη, εξετάζεται το ενδεχόμενο να μην χρειαστεί οι νέοι να υποβάλουν αίτηση χορήγησης του youth pass, δεδομένου ότι τα στοιχεία τους βρίσκονται ήδη στη διάθεση του κράτους αν και ο νόμος ορίζει την υποβολή σχετικής αίτησης στο gov.gr .

Ενεργή για δύο χρόνια η χρεωστική κάρτα

Η ψηφιακή χρεωστική κάρτα των δικαιούχων θα  παραμένει ενεργοποιημένη για δύο  έτη από τον επόμενο μήνα της έκδοσής της, μετά την πάροδο των οποίων το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός υποχρεούται άμεσα να την απενεργοποιήσει. Εναπομείναν υπόλοιπο του χρηματικού ποσού της οικονομικής ενίσχυσης επιστρέφεται στο Ελληνικό Δημόσιο και αποκλείεται η περαιτέρω αναζήτησή του από τον δικαιούχο.

Οι δικαιούχοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι το χρηματικό ποσό δύναται να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά για την πραγματοποίηση αγορών ή τη λήψη υπηρεσιών από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του πολιτισμού, του τουρισμού και των μεταφορών. Δεν είναι δυνατή οποιαδήποτε μεταφορά σε τρίτο πρόσωπο του χρηματικού ποσού που πιστώνεται στη χρεωστική κάρτα, ή  η ανάληψή του.

Πηγή: OT.GR




Μακάριος Λαζαρίδης: «Στα 4,4 δις ευρώ το όφελος από αυξήσεις μισθών και μειώσεις φόρων»

«Έναν μόλις μήνα μετά τις εκλογές, στην αρχή κιόλας της θητείας της νέας Κυβέρνησης, έρχονται παρεμβάσεις που έχουν σημαντικό αντίκτυπο στα εισοδήματα των πολιτών». 

Αυτό τόνισε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών με τίτλο «Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων, της οικογένειας και της εργασίας – Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις».

Συγκεκριμένα, όπως εξήγησε, υλοποιείται το 50% των μέτρων που εξήγγειλε προεκλογικά ο Πρωθυπουργός και θα ισχύσουν είτε άμεσα είτε από τις αρχές του 2024.

Εστίασε δε σε κάποιες εμβληματικές ρυθμίσεις του νομοσχεδίου:

  • Αυξάνονται για πρώτη φορά μετά από 14 χρόνια οι μισθοί όλων των δημοσίων υπαλλήλων. Το ετήσιο όφελος από τα νέα μέτρα είναι ένας επιπλέον μισθός, 476 ευρώ καθαρά στο σπίτι κάθε δημοσίου υπαλλήλου από 1η Ιανουαρίου 2024.
  • Αυξάνεται κατά 1.000 ευρώ το αφορολόγητογια τους φορολογούμενους με εξαρτώμενα τέκνα. Κάτι που αφορά  περισσότερους από 1.300.000 φορολογούμενους.
  • Απαλλάσσονται μόνιμα από τη συμμετοχή στη δαπάνη αγοράς φαρμάκων οι 200.000 πρώην δικαιούχοι του ΕΚΑΣ. ΕΚΑΣ που καταργήσατε εσείς, κυρίες και κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ.

Συνολικά, ανέφερε ο κ. Λαζαρίδης, το όφελος των νοικοκυριών έως το 2027 από τις αυξήσεις μισθών και τις μειώσεις φόρων φτάνει στα 4,4 δις ευρώ.

Παράλληλα, χαρακτήρισε «εξαιρετικά σημαντική» τη θεσμοθέτηση της κοστολόγησης των προγραμμάτων των πολιτικών κομμάτων από το Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο, ενώ έμφαση έδωσε στην τροπολογία για την επιστροφή των ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ στον έλεγχο του κράτους. «Αυτή είναι η μεγάλη μας διαφορά, κυρίες και κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ. Εσείς εκχωρούσατε στους δανειστές μας και εμείς περιφρουρούμε το δημόσιο χαρακτήρα των δύο εταιριών, ενισχύοντας παράλληλα την εποπτεία και τις ασφαλιστικές δικλείδες ως προς την ποιότητα και την αποφυγή σπατάλης του δημοσίου αυτού αγαθού!», τόνισε.

Ο κ. Λαζαρίδης σημείωσε πως «στο παρόν σχέδιο νόμου αποτυπώνεται μια Ελλάδα που αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς και διανέμει τα κέρδη σε όλους, δίκαια και ισορροπημένα. Που δεν θέλει να μείνει κανένας πίσω και δίνει ιδιαίτερη έμφαση στους πιο αδύναμους και ευάλωτους. Που επιδιώκει να αφήσει πίσω της τον πρωτοφανή οικονομικό εφιάλτη των τελευταίων δέκα και πλέον χρόνων. Που θέλει να διορθώσει τις στρεβλώσεις και τα λάθη δεκαετιών. Που θέλει οι πολίτες της να είναι αισιόδοξοι και πεπεισμένοι ότι τα καλύτερα βρίσκονται μπροστά μας».

Για τους ανθρώπους αυτούς, όπως είπε, «αγωνιζόμαστε, δικαιώνοντας τις προσδοκίες τους και ανταποκρινόμενοι στην εμπιστοσύνη που μας έδειξαν με την ψήφο τους. Ενωμένοι, με βούληση και αποφασιστικότητα, μπορούμε να τα καταφέρουμε και θα συνεχίσουμε να πηγαίνουμε την Ελλάδα μπροστά. Όπως δεσμευτήκαμε και όπως, άλλωστε, είναι χρέος μας να πράξουμε. Ώστε και στις εθνικές εκλογές του 2027 να μπορούμε να πούμε και πάλι περήφανοι: ‘’Το είπαμε, το κάναμε’’».

«Έναν μόλις μήνα μετά τις εκλογές, στην αρχή κιόλας της θητείας της νέας Κυβέρνησης, έρχονται παρεμβάσεις που έχουν σημαντικό αντίκτυπο στα εισοδήματα των πολιτών».  Αυτό τόνισε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών με τίτλο «Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων, της οικογένειας και της εργασίας – Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις».

Συγκεκριμένα, όπως εξήγησε, υλοποιείται το 50% των μέτρων που εξήγγειλε προεκλογικά ο Πρωθυπουργός και θα ισχύσουν είτε άμεσα είτε από τις αρχές του 2024.

Εστίασε δε σε κάποιες εμβληματικές ρυθμίσεις του νομοσχεδίου:

  • Αυξάνονται για πρώτη φορά μετά από 14 χρόνια οι μισθοί όλων των δημοσίων υπαλλήλων. Το ετήσιο όφελος από τα νέα μέτρα είναι ένας επιπλέον μισθός, 476 ευρώ καθαρά στο σπίτι κάθε δημοσίου υπαλλήλου από 1η Ιανουαρίου 2024.
  • Αυξάνεται κατά 1.000 ευρώ το αφορολόγητογια τους φορολογούμενους με εξαρτώμενα τέκνα. Κάτι που αφορά  περισσότερους από 1.300.000 φορολογούμενους.
  • Απαλλάσσονται μόνιμα από τη συμμετοχή στη δαπάνη αγοράς φαρμάκων οι 200.000 πρώην δικαιούχοι του ΕΚΑΣ. ΕΚΑΣ που καταργήσατε εσείς, κυρίες και κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ.

Συνολικά, ανέφερε ο κ. Λαζαρίδης, το όφελος των νοικοκυριών έως το 2027 από τις αυξήσεις μισθών και τις μειώσεις φόρων φτάνει στα 4,4 δις ευρώ.

Παράλληλα, χαρακτήρισε «εξαιρετικά σημαντική» τη θεσμοθέτηση της κοστολόγησης των προγραμμάτων των πολιτικών κομμάτων από το Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο, ενώ έμφαση έδωσε στην τροπολογία για την επιστροφή των ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ στον έλεγχο του κράτους. «Αυτή είναι η μεγάλη μας διαφορά, κυρίες και κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ. Εσείς εκχωρούσατε στους δανειστές μας και εμείς περιφρουρούμε το δημόσιο χαρακτήρα των δύο εταιριών, ενισχύοντας παράλληλα την εποπτεία και τις ασφαλιστικές δικλείδες ως προς την ποιότητα και την αποφυγή σπατάλης του δημοσίου αυτού αγαθού!», τόνισε.

Ο κ. Λαζαρίδης σημείωσε πως «στο παρόν σχέδιο νόμου αποτυπώνεται μια Ελλάδα που αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς και διανέμει τα κέρδη σε όλους, δίκαια και ισορροπημένα. Που δεν θέλει να μείνει κανένας πίσω και δίνει ιδιαίτερη έμφαση στους πιο αδύναμους και ευάλωτους. Που επιδιώκει να αφήσει πίσω της τον πρωτοφανή οικονομικό εφιάλτη των τελευταίων δέκα και πλέον χρόνων. Που θέλει να διορθώσει τις στρεβλώσεις και τα λάθη δεκαετιών. Που θέλει οι πολίτες της να είναι αισιόδοξοι και πεπεισμένοι ότι τα καλύτερα βρίσκονται μπροστά μας».

Για τους ανθρώπους αυτούς, όπως είπε, «αγωνιζόμαστε, δικαιώνοντας τις προσδοκίες τους και ανταποκρινόμενοι στην εμπιστοσύνη που μας έδειξαν με την ψήφο τους. Ενωμένοι, με βούληση και αποφασιστικότητα, μπορούμε να τα καταφέρουμε και θα συνεχίσουμε να πηγαίνουμε την Ελλάδα μπροστά. Όπως δεσμευτήκαμε και όπως, άλλωστε, είναι χρέος μας να πράξουμε. Ώστε και στις εθνικές εκλογές του 2027 να μπορούμε να πούμε και πάλι περήφανοι: ‘’Το είπαμε, το κάναμε’’».

 

 

 

 

 

 




Σκρέκας: Πρόστιμα 1.440.000 ευρώ σε τρεις επιχειρήσεις για πλασματικές και εικονικές εκπτώσεις

Πρόστιμα συνολικού ύψους 1.440.000 ευρώ επιβλήθηκαν από τη Διϋπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) σε τρεις μεγάλες αλυσίδες πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, για πλασματικές και εικονικές εκπτώσεις

Συγκεκριμένα, από τους ελέγχους διαπιστώθηκε ότι παραβίαζαν το άρθρο 15 του νόμου 4177/2013, όπως ισχύει, και σε εφαρμογή της ΥΑ 35935/2023 «Κώδικας δεοντολογίας περί ανακοίνωσης μειωμένης τιμής σε περίοδο εκπτώσεων».

Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Ανάπτυξης:

Επιβάλλεται:

  • Πρόστιμο 560.000 ευρώ στην εταιρεία «Πλαίσιο COMPUTERS AEBE».
  • Πρόστιμο 520.000 ευρώ στην εταιρεία «PUBLIC RETAIL ΜΟΝ. Α.Ε».

  • Πρόστιμο 360.000 ευρώ στην εταιρεία «Praktiker Hellas ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΜΟΝ. Α.Ε.».

O υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε: «Μετά από ελέγχους σε μεγάλες αλυσίδες πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών διαπιστώσαμε παραβάσεις που ξεπερνούν τα 1,4 εκατ. ευρώ. Θέλω να είμαι απολύτως ξεκάθαρος: παραπλανητικές πρακτικές εις βάρος των καταναλωτών δεν γίνονται ανεκτές.

Το επόμενο διάστημα οι έλεγχοι θα ενταθούν. Δε θα επιτρέψουμε καμία παράνομη πράξη που αφήνει απροστάτευτους τους πολίτες και νοθεύει τον υγιή ανταγωνισμό».

tanea.gr

 




Πρόστιμα 1.440.000 ευρώ σε τρεις επιχειρήσεις ηλεκτρονικών ειδών για πλασματικές και εικονικές εκπτώσεις

Πρόστιμα συνολικού ύψους 1.440.000 ευρώ επιβλήθηκαν από τη Διϋπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) σε τρεις μεγάλες αλυσίδες πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, καθώς σε ελέγχους της διαπιστώθηκε ότι παραβίαζαν το άρθρο 15 του νόμου 4177/2013, όπως ισχύει, και σε εφαρμογή της ΥΑ 35935/2023 “Κώδικας δεοντολογίας περί ανακοίνωσης μειωμένης τιμής σε περίοδο εκπτώσεων“.

O Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε: «Μετά από ελέγχους σε μεγάλες αλυσίδες πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών διαπιστώσαμε παραβάσεις που ξεπερνούν τα 1,4 εκατ. ευρώ. Θέλω να είμαι απολύτως ξεκάθαρος: παραπλανητικές πρακτικές εις βάρος των καταναλωτών δεν γίνονται ανεκτές. Το επόμενο διάστημα οι έλεγχοι θα ενταθούν. Δε θα επιτρέψουμε καμία παράνομη πράξη που αφήνει απροστάτευτους τους πολίτες και νοθεύει τον υγιή ανταγωνισμό».




Επίδομα στέγασης σε πυρόπληκτους: Ποιοι και πώς θα πάρουν από 300 έως 500 ευρώ

Ειδικά κλιμάκια έχουν ήδη ξεκινήσει την καταγραφή των καταστροφών που προκάλεσαν οι πυρκαγιές

Ολοκληρωμένο σχέδιο για τη φιλοξενία των πολιτών που λόγω των πυρκαγιών του Ιουλίου του 2023, οι κατοικίες επλήγησαν από τις πυρκαγιές, έχει εκπονήσει το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.

Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση, από την πρώτη στιγμή λειτούργησε από τη γενική γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, ένας μηχανισμός φιλοξενίας των πολιτών σε ανάγκη λόγω των πυρκαγιών, σε ένα πλαίσιο συνεργασίας με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος και τις κατά τόπους ενώσεις ξενοδόχων, τους δήμους και τις Περιφέρειες των πληττόμενων από τις πυρκαγιές περιοχών. Στο πλαίσιο του εν λόγω μηχανισμού, κατά τις πρώτες ημέρες φιλοξενήθηκαν σε συνεργαζόμενα ξενοδοχεία, περισσότεροι από 300 πολίτες.

Σε ότι αφορά την καταγραφή των καταστροφών τα αρμόδια κλιμάκια έχουν προχωρήσει τη διαδικασία, με αποτέλεσμα στους δήμους Σαρωνικού, Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγ. Θεοδώρων, Μεγαρέων και Μάνδρας – Ειδυλλίας ο συνολικός αριθμός των καταγραφών των ζημιών σε κτίρια (κατοικίες, επαγγελματικούς χώρους, αποθήκες, στάβλους, κλπ) να έχει ανέλθει στις 197 περιπτώσεις, εκ των οποίων 68 χαρακτηρίζονται ως επικίνδυνα για χρήση (“κόκκινο”), 64 χαρακτηρίζονται ως προσωρινά – μέχρι να επισκευαστούν – ακατάλληλα για χρήση (“κίτρινα”) και 65 χαρακτηρίζονται ως κατάλληλα για χρήση με ανάγκη μικρών επισκευών (“πράσινα”). Πρόκειται για αυτοψίες και καταγραφές, για τις οποίες έχουν ενημερωθεί οι ενδιαφερόμενοι πολίτες.

Σημειώνεται ότι ήδη τα αρμόδια κλιμάκια έχουν προχωρήσει τη διαδικασία αυτοψιών και καταγραφής των ζημιών, με αποτέλεσμα στους Δήμους ΣαρωνικούΛουτρακίου – Περαχώρας – Αγ. Θεοδώρων, Μεγαρέων και Μάνδρας – Ειδυλλίας ο συνολικός αριθμός των καταγραφών των ζημιών σε κτίρια (κατοικίες, επαγγελματικούς χώρους, αποθήκες, στάβλους, κλπ) να έχει ανέλθει στις 197 περιπτώσεις εκ των οποίων (α) 68 χαρακτηρίζονται ως επικίνδυνα για χρήση («κόκκινο»), (β) 64 χαρακτηρίζονται ως προσωρινά – μέχρι να επισκευαστούν – ακατάλληλα για χρήση («κίτρινα») και (γ) 65 χαρακτηρίζονται ως κατάλληλα για χρήση με ανάγκη μικρών επισκευών («πράσινα»). Πρόκειται για αυτοψίες και καταγραφές για τις οποίες έχουν ενημερωθεί οι ενδιαφερόμενοι πολίτες.

Πώς θα χορηγείται η επιδότηση

Η επιδότηση προσωρινής στέγασης χορηγείται στους δικαιούχους, ανάλογα με τα μέλη της οικογένειας που διέμεναν στην πληγείσα κατοικία, θα κυμαίνεται από 300 έως 500 ευρώ το μήνα και θα δίδεται έως δύο (2) χρόνια στους ιδιοκτήτες και για έξι (6) μήνες στους ενοικιαστές. Οι ενδιαφερόμενοι πολίτες εντός τριών (3) μηνών από την έκδοση της σχετικής απόφασης, μπορούν να υποβάλλουν αίτηση, στην αρμόδια υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Αποκατάστασης Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής, για τη χορήγηση της επιδότησης, επιλέγοντας είτε την επιδότηση ενοικίου, είτε την επιδότηση συγκατοίκησης – η εκδοχή αυτή αφορά τις περιπτώσεις όπου ο δικαιούχος φιλοξενείται σε κατοικία συγγενικού ή φιλικού προσώπου για τις παραπάνω χρονικές περιόδους.

Τέλος, πρέπει να σημειωθεί ότι ως ημερομηνία έναρξης της επιδότησης ορίζεται είτε η ημερομηνία έναρξης της συγκατοίκησης, είτε η ημερομηνία έναρξης της μίσθωσης που αναγράφεται στην Απόδειξη Υποβολής Δήλωσης Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και αφορά στη μίσθωση της νέας κατοικίας.

Για περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με το σχήμα της επιδότησης της προσωρινής φιλοξενίας οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθυνθούν στο 213 1331223.




Σύλληψη σε Έβρο, Καβάλα και Ροδόπη 8 διακινητών – Στο λεωφορείο είχαν δημιουργήσει ειδική κρύπτη στην οροφή του οχήματος

Συνελήφθησαν την Πέμπτη (15-6-2023) σε περιοχές του Έβρου, της Καβάλας και της Ροδόπης, από αστυνομικούς των Διευθύνσεων Αστυνομίας Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Ροδόπης, οκτώ διακινητές, εκ των οποίων επτά αλλοδαποί και μία ημεδαπή, οι οποίοι προωθούσαν στο εσωτερικό της χώρας σε τέσσερις διαφορετικές περιπτώσεις, 29 μη νόμιμους μετανάστες.

Αναλυτικότερα, στην πρώτη περίπτωση, το πρωί στην Εγνατία οδό Κήπων – Αλεξανδρούπολης, αστυνομικοί του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Φερών της Διεύθυνσης Αστυνομίας Αλεξανδρούπολης συνέλαβαν δύο αλλοδαπούς διακινητές, διότι τους εντόπισαν να επιβαίνουν σε ΙΧ λεωφορείο και να μεταφέρουν παράνομα στο εσωτερικό της Χώρας 11 μη νόμιμους μετανάστες, τους οποίους είχαν αποκρύψει σε ειδικά διαμορφωμένη κρύπτη και λοιπούς χώρους του οχήματος.

Επιπλέον συνελήφθησαν σε περιοχή του Έβρου ένας αλλοδαπός και μία ημεδαπή οι οποίοι επέβαιναν σε ΙΧΕ αυτοκίνητο και όπως διακριβώθηκε είχαν μεταφέρει σε προγενέστερο χρόνο το λεωφορείο σε προκαθορισμένο σημείο, όπου το παρέλαβαν οι παραπάνω διακινητές.

Στη δεύτερη περίπτωση, το μεσημέρι σε αγροτική περιοχή του Έβρου, αστυνομικοί της ίδιας Υπηρεσίας, συνέλαβαν έναν αλλοδαπό διακινητή, διότι οδηγώντας ΙΧΕ αυτοκίνητο, στερούμενος άδειας ικανότητας οδήγησης, μετέφερε παράνομα στο εσωτερικό της Χώρας 4 μη νόμιμους μετανάστες.

Στη τρίτη περίπτωση, το απόγευμα στην Εγνατία οδό Καβάλας – Θεσσαλονίκης, αστυνομικοί του Τμήματος Διαχείρισης Μετανάστευσης Καβάλας συνέλαβαν δύο αλλοδαπούς διακινητές, διότι τους εντόπισαν να επιβαίνουν σε  ΙΧΕ αυτοκίνητο και να μεταφέρουν παράνομα στο εσωτερικό της Χώρας 4 μη νόμιμους μετανάστες.

Σημειώνεται ότι ο οδηγός διακινητής στερούταν άδειας ικανότητας οδήγησης.

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στους αρμόδιους Εισαγγελείς, ενώ την  προανάκριση για τις τέσσερις υποθέσεις ενήργησαντα Τμήματα Συνοριακής Φύλαξης Φερών και Ιάσμου και το Τμήμα Διαχείρισης Μετανάστευσης Καβάλας.