Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών Μεγάλης Εβδομάδας και Πάσχα 2025 στην Ι.Μ. Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου

Η Ιερά Μητρόπολη Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου ανακοίνωσε το πλήρες ωρολόγιο πρόγραμμα των Ιερών Ακολουθιών για τη Μεγάλη Εβδομάδα και το Πάσχα 2025.

Κυριακή των Βαΐων – 13/4/2025

  • Πρωί (07:30): Όρθρος και Θεία Λειτουργία στον Ι.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Παναγίας Θάσου.

  • Απόγευμα (19:30): Ακολουθία του Νυμφίου στον Ι.Μ.Ν. Τιμίου Προδρόμου Καβάλας.

Μεγάλη Δευτέρα – 14/4/2025

  • Πρωί (07:30): Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία.

  • Απόγευμα (19:30): Ακολουθία του Νυμφίου στον Ι.Ν. Προφήτου Ηλιού Καβάλας.

Μεγάλη Τρίτη – 15/4/2025

  • Πρωί (07:30): Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία.

  • Απόγευμα (19:30): Ακολουθία του Νυμφίου στον Ι.Ν. Αγίου Νικολάου Καβάλας.

Μεγάλη Τετάρτη – 16/4/2025

  • Πρωί (07:30): Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία.

  • Απόγευμα (18:00): Ιερό Ευχέλαιο στο Εκκλησιαστικό Γηροκομείο Χρυσούπολης.

  • Ώρα 19:30: Ακολουθία του Νιπτήρος στον Ι.Ν. Αγίου Γρηγορίου Νέας Καρβάλης.

Μεγάλη Πέμπτη – 17/4/2025

  • Πρωί (07:30): Εσπερινός και Θεία Λειτουργία Μ. Βασιλείου στον Ι.Ν. Μεταμορφώσεως Καβάλας.

  • Απόγευμα (19:00): Ακολουθία των Παθών στον Ι.Ν. Αποστόλου Παύλου Καβάλας.

Μεγάλη Παρασκευή – 18/4/2025

  • Πρωί (08:30): Ακολουθία της Αποκαθηλώσεως στον Ι.Ν. Τιμίου Σταυρού Καβάλας.

  • Απόγευμα:

    • 17:00: Περιφορά Επιταφίου στο Κοιμητήριο Καβάλας.

    • 19:00: Χοροστασία στον Ι.Μ.Ν. Τιμίου Προδρόμου Καβάλας.

    • 21:00: Έξοδος Επιταφίου από τον Μητροπολιτικό Ναό.

    • 21:30: Συνάντηση Επιταφίων στο Δημοτικό Κήπο Καβάλας.

Μεγάλο Σάββατο – 19/4/2025

  • Πρωί (07:30): Εσπερινός και Θεία Λειτουργία Μ. Βασιλείου στον Ι.Ν. Αγίας Βαρβάρας Καβάλας.

Κυριακή του Πάσχα – 20/4/2025

  • Σάββατο βράδυ (23:00): Παννυχίς & Θεία Λειτουργία μετά την Ανάσταση.

    • 00:00: Τελετή Αναστάσεως στην Πλατεία Ελευθερίας Καβάλας, προεξάρχοντος του Σεβ. Μητροπολίτου, ακολουθεί Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στον Ι.Ν. Αγίου Νικολάου Καβάλας.

  • Πρωί (10:30): Μέγας Εσπερινός της Αγάπης στον Καθεδρικό Ι.Ν. Αποστόλου Παύλου Καβάλας.

  • Απόγευμα (18:00): Ο Εσπερινός της Αγάπης σε όλες τις ενορίες.

Όλες οι Ιερές Ακολουθίες θα μεταδίδονται ζωντανά από το διαδικτυακό κανάλι της Ιεράς Μητροπόλεως στο YouTube και μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης: www.im-philippon.gr.




Η ενδοοικογενειακή βία στην έναρξη της Εβδομάδας Δημόσιας Υγείας ΠΕ Ροδόπης

«Ενημερώνουμε για την ενδοικογενειακή βία και το πλαίσιο προστασίας», δήλωσε στην εναρκτήρια δράση ο αντιπεριφερειάρχης Μ. Ταπατζάς

Η Εβδομάδα Δημόσιας Υγείας & Κοινωνικής Μέριμνας Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης ξεκίνησε το πρωί της Δευτέρας 11 Νοεμβρίου στο δημοτικό σχολείο Οργάνης με συζήτηση για τον ενδοσχολικό εκφοβισμό, ενώ ακολούθησαν και άλλες δράσεις στην Κομοτηνή. Πρόκειται για μία σημαντική πρωτοβουλία με στόχο έχει την ευαισθητοποίηση των πολιτών, σε ζητήματα σωματικής και ψυχικής υγείας.

Ο αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης Μανώλης Ταπατζάς συμμετείχε στην επίσημη έναρξη των εκδηλώσεων της Εβδομάδας Δημόσιας Υγείας & Κοινωνικής Μέριμνας, το απόγευμα της Δευτέρας 11 Νοεμβρίου στο κτίριο της Π.Ε. Ροδόπης, όπου απεύθυνε πρόσκληση σε όλους τους πολίτες να παρακολουθήσουν τις εκδηλώσεις της εβδομάδας δημόσιας υγείας. «Είναι μία εξαιρετική ευκαιρία να ενημερωθείτε από ειδικούς της δημόσιας υγείας και να γίνετε σύμμαχοι της προσπάθειας για βελτίωση της ποιότητας ζωής στην Περιφέρεια μας. Με στοχευμένες δράσεις και εκδηλώσεις μιλάμε ανοιχτά με τους μαθητές και την εκπαιδευτική κοινότητα για τον ενδοσχολικό εκφοβισμό. Ευαισθητοποιούμε τους νέους μας για την αιμοδοσία. Μέσα από τον αθλητισμό φέρνουμε κοντά παιδιά τυπικής ανάπτυξης και άτομα με αναπηρία. Ενημερώνουμε για την ενδοικογενειακή βία και το πλαίσιο προστασίας. Προτάσσουμε την πρόληψη για την αντιμετώπιση ασθενειών και αγκαλιάζουμε τις ανάγκες των ανθρώπων της τρίτης ηλικίας», σημείωσε.

Στην ημερίδα με θέμα την ενδοοικογενειακή βία το απόγευμα της Δευτέρας 11 Σεπτεμβρίου, χαιρετισμό απεύθυνε επίσης η Μαρία Σεβδυνίδου προϊστάμενη της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας & Κοινωνικής Μέριμνας ΠΕ Ροδόπης, παρουσιάζοντας το πλαίσιο δράσεων.

Ακολούθησαν εισηγήσεις για το πως πλήττονται τα παιδιά από την ενδοοικογενειακή βία, από την Λένα Μαρκούλη ψυχολόγο στο Κέντρο Στήριξης Παιδιού & Οικογένειας Κομοτηνής, για την γυναίκα ως θύμα ενδοοικογενειακής βίας, από την Ευστρατία Γουντουδάκη, κοινωνική λειτουργό και συγγραφέα για την ενδοοικογενειακή βία και τη σχέση της με την ψυχική υγεία, από την Μαγδαληνή Κατσικίδου, MD. MSc. PhD ψυχίατρο, διευθύντρια Ψυχιατρικού Τμήματος & Κέντρο Ψυχικής Υγείας Γ.Ν.Ξάνθης. Συντονίστρια της συζήτησης ήταν η Μαρία Κασσέρη κοινωνική λειτουργός της Διεύθυνσης Κοινωνικής Μέριμνας ΠΑΜΘ.




Σέρρες | Ευρωπαϊκής εβδομάδας κινητικότητας

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εκδηλώσεις της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας στον Δήμο Σερρών, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν από τις 16 έως τις 22 Σεπτεμβρίου 2024, με κεντρικό σύνθημα «Συνδυάζω–Μετακινούμαι». Στόχος των δράσεων ήταν η ενημέρωση μαθητών και πολιτών για τη βιώσιμη μετακίνηση και την υιοθέτηση εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης που μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Ο Δήμος Σερρών, σε συνεργασία με το Τμήμα Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού, συμμετείχε για 16η συνεχή χρονιά στην πανευρωπαϊκή καμπάνια, δίνοντας έμφαση στη μείωση των ρύπων και την προώθηση περιβαλλοντικά φιλικών λύσεων. Ιδιαίτερη συμβολή στις φετινές εκδηλώσεις είχε η εθελοντική οργάνωση «Ενοδία», η οποία παρείχε βιωματική εκπαίδευση με έμφαση στη βιώσιμη κινητικότητα, την ασφαλή μετακίνηση και την εκμάθηση πρώτων βοηθειών.

Οι δράσεις ξεκίνησαν την Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου, με τη διεξαγωγή ερωτηματολογίων που απάντησαν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί, εστιάζοντας στις συνθήκες μετακίνησης προς και από τις σχολικές μονάδες του Δήμου Σερρών. Την επόμενη ημέρα, οι μαθητές επισκέφθηκαν το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής, όπου ενημερώθηκαν για ζητήματα σωστής οδικής συμπεριφοράς και κυκλοφοριακής αγωγής, με σκοπό την καλλιέργεια θετικών προτύπων κυκλοφοριακής κουλτούρας.

Στις 19 Σεπτεμβρίου, μαθητές συμμετείχαν σε δράσεις στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής, όπου δόθηκε έμφαση στους κανόνες αστικής κινητικότητας, στην ασφαλή χρήση του ποδηλάτου και στην εξυπηρέτηση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, όπως άτομα με αναπηρία, ηλικιωμένοι και έγκυες γυναίκες. Οι δραστηριότητες περιλάμβαναν επίσης βιωματική εκπαίδευση με ποδηλασία και δημιουργική απασχόληση.

Την Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου, στον πεζόδρομο της οδού Κωνσταντίνου Καραμανλή, διοργανώθηκε ανοιχτή εκδήλωση που περιλάμβανε εκπαίδευση πρώτων βοηθειών, γνωριμία με το λεωφορείο και εκπαίδευση για την ασφαλή χρήση του, καθώς και μια άσκηση απεγκλωβισμού μαθητών από ένα «φλεγόμενο» λεωφορείο. Στη δράση συμμετείχαν μαθητές από διάφορα σχολεία του Δήμου, καθώς και φορείς όπως η Τροχαία, η Πυροσβεστική Υπηρεσία, και το Αστικό ΚΤΕΛ Σερρών.

Το Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου, στο περίπτερο του Δήμου Σερρών στην έκθεση SEREXPO, πραγματοποιήθηκε ψηφιακή παρουσίαση των έργων αστικής κινητικότητας που βρίσκονται σε εξέλιξη. Ανάμεσα σε αυτά, παρουσιάστηκε το έργο βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, καθώς και οι «έξυπνοι» αισθητήρες στάθμευσης που έχουν εγκατασταθεί στο πλαίσιο του έργου «Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου Πόλης Σερρών».

Η εβδομάδα έκλεισε με τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Χωρίς Αυτοκίνητο, όπου οι πολίτες συμμετείχαν σε έναν περίπατο προς το περίπτερο του Δήμου στην SEREXPO. Η δράση αυτή είχε στόχο την ευαισθητοποίηση σχετικά με τα οφέλη της μετακίνησης χωρίς τη χρήση ιδιωτικών οχημάτων, στέλνοντας ένα μήνυμα για την προστασία του περιβάλλοντος και την προώθηση πιο βιώσιμων τρόπων μετακίνησης.




Δείτε τις ακολουθίες της Μεγάλης Εβδομάδας στο ENA Channel

Το ENA Channel μεταδίδει ζωντανά μέσα από την τηλεοπτική του συχνότητα όλες τις Ακολουθίες της Μεγάλης Εβδομάδας από Ιερούς Ναούς της Καβάλας μετά από αγαστή συνεργασία με την Ιερά Μητρόπολη Φιλίππων Νεαπόλεως και Θάσου.

Δείτε σήμερα Μεγάλη Πέμπτη στις 19:00 την Ακολουθία των Παθών από τον Καθεδρικό Ιερό Ναό Αποστόλου Παύλου στην Καβάλα.




Αυγενάκης | Εντός της εβδομάδας διορθωτικές αποζημιώσεις 1,5 εκατ. ευρώ στους πληγέντες της Θεσσαλίας

Διορθωτικές αποζημιώσεις ύψους 1,5 εκατ. ευρώ θα καταβληθούν εντός της τρέχουσας εβδομάδας όπως είπε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης μιλώντας στο «Κανάλι 1» του Πειραιά.

Οι εν λόγω αποζημιώσεις αφορούν στους πληγέντες που είχαν εντοπίσει λάθη στις αρχικώς καταβληθείσες προκαταβολές από τον ΕΛΓΑ και είχαν ενημερώσει το τηλεφωνικό κέντρο του Οργανισμού στη Λάρισα.

Μιλώντας για το θέμα της λίμνης Κάρλα ο κ. Αυγενάκης σημείωσε ότι με τα σημερινά δεδομένα η κατασκευή τούνελ θεωρείται φαραωνικό έργο και ανακοίνωσε ότι η λογική που προκρίνεται είναι αυτή του να μη φτάνει το νερό στην Κάρλα.

Κάτι το οποίο μπορεί να συμβεί σύμφωνα με τον ίδιο, με κατασκευή σημείων συγκέντρωσης νερού, το οποίο θα μπορεί να αξιοποιηθεί και για άρδευση.

Αναφορικά με τους ελέγχους της αγοράς για την προστασία των ελληνικών προϊόντων, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης είπε ότι «για κανενός το χατίρι δεν κάνουμε πίσω» υπογραμμίζοντας πως οι έκτακτοι έλεγχοι μικτών κλιμακίων που ξεκίνησαν από το τέλος Ιανουαρίου, θα συνεχισθούν και θα ενταθούν και στα γαλακτοκομικά, και το λάδι, και στο μέλι, και στα οπωροκηπευτικά, αλλά -και εν όψει Πάσχα- και στο κρέας.

πηγή: newsbeast.gr




Έρχονται βροχές και καταιγίδες στο τέλος της εβδομάδας

Σύμφωνα με το δίκτυο 51 μετεωρολογικών σταθμών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών/meteo.gr που λειτουργούν από το 2010 μέχρι σήμερα, τον φετινό Οκτώβριο η μέση τιμή των μεγίστων ημερήσιων θερμοκρασιών κυμάνθηκε σε ακραία υψηλά επίπεδα σχεδόν στο σύνολο της χώρας, σε σχέση με τον μέσο όρο της περιόδου 2010-2019.

Απότομη αλλαγή αναμένεται από το ερχόμενο Σάββατο με τον λεγόμενο καιρό τύπου «Π» που προβλέπεται να επηρεάσει όλη τη χώρα.




Χρόνης για βλάβη στην Ερυθρού | “Εντός της εβδομάδας θα γίνει μία νυχτερινή διακοπή για την αποκατάσταση της βλάβης”

Σε βλάβη οφείλεται η διακοπή υδροδότησης στην οδό Ερυθρού το πρωί της Δευτέρας 23 Οκτωβρίου.

Όπως ανέφερε στο enanews.gr πρόεδρος της ΔΕΥΑ Καβάλας Απόστολος Χρόνης θα γίνει μια νυχτερινή διακοπή τις επόμενες μέρες για την πλήρη επιδιόρθωση της βλάβης.

«Η βλάβη επιδιορθώθηκε προσωρινά και μέσα στην εβδομάδα θα κόψουμε το νερό τις νυχτερινές ώρες για να ολοκληρώσουμε το έργο» τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Χρόνης.




Εθνική Οδός: Έως τα μέσα της επόμενης εβδομάδας θα ανοίξει στο σύνολό της -Ποια διόδια παραμένουν ελεύθερα

Σύμφωνα με την ενημέρωση το Σάββατο από τον υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο για την κατάσταση στο οδικό δίκτυο μετά τις πλημμύρες που προκάλεσε η κακοκαιρία Daniel στην Εθνική Οδός Αθηνών-Θεσσαλονίκης στη Λάρισα η κυκλοφορία θα διεξάγεται μόνο για τα οχήματα έως 3,5 τόνους και μόνο στις αριστερές λωρίδες και στα δύο ρεύματα.

Όπως ενέφερε ο ΠΑΘΕ έχει αποδοθεί στα οχήματα έως 3,5 τόνους, μόνο στις αριστερές λωρίδες και στα δύο ρεύματα γιατί πρέπει να μεσολαβήσει έλεγχος πρανών του δρόμου ώστε να διαπιστωθεί η στατικότητά του. Αυτό αναμένεται να τελειώσει στα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας, ίσως και νωρίτερα, οπότε και θα αποδοθεί ο δρόμος στην κυκλοφορία στο σύνολο του και για τα βαρέα οχήματα, είπε ο υφυπουργός Υποδομών κατά τη ενημέρωση του Συντονιστικού Κέντρου Επιχειρήσεων από τη Λάρισα.

Ποια διόδια είναι ανοιχτά
Δεν θα πληρώνουν διόδια τα οχήματα άνω των 3,5 τόνων στην Ιονία Οδό, στη γέφυρα του Ρίο και στην Εγνατία Οδό από τη σύνδεση με την Ιονία μέχρι τη Θεσσαλονίκη.
Παραμένουν ελεύθερα τα διόδια στον Ε65 και στον αυτοκινητόδρομο του Αιγαίου.
Θα ξεκινήσει σύντομα η αποκατάσταση των παράπλευρων οδών του ΠΑΘΕ ώστε να διευκολυνθεί η πρόσβαση σε κοινότητες και αγροτικές εκτάσεις.
Σε ό,τι αφορά τον σιδηρόδρομο, για ένα σημαντικό χρονικό διάστημα θα είναι πλήρως διακεκομμένη η επικοινωνία της Αθήνας με τη Θεσσαλονίκη.