“Αύγουστος Παραύγουστος”: Αναβίωση του Εθίμου από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Γυναικών Παναγιάς”

Πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στην Παναγία Θάσου, παρουσία του Δημάρχου, κυρίου Ελευθερίου Κυριακίδη, αντιδημάρχων , του εφημέριου του Ιερού Ναού Παναγίας, της καλλιτεχνικής διευθύντριας του Δήμου Θάσου Στέλλα Φουρναράκη, αλλά και της ποιήτριας Ανδρομάχης Διαμαντοπούλου, για άλλη μια χρονιά, η αναβίωση του εθίμου Αύγουστος-Παραύγουστος, από τον Πολιτιστικό και Κοινωνικό Σύλλογο Γυναικών Παναγίας, στην πλατεία της τοπικής κοινότητας.

Ο δρόμος από την Εκκλησία μέχρι την κοινότητα γέμισε με φωτιές που πηδούσαν τα παιδιά του χωριού, φωνάζοντας Αύγουστος-Παραύγουστος και τραγουδούσαν.
Πλήθος κόσμου, ντόπιοι και τουρίστες, παρακολούθησαν το δρώμενο και όλοι μαζί κατέληξαν στην πλατεία του χωριού. Εκεί έλαβε χώρα η προγραμματισμένη μουσικοχορευτική εκδήλωση από τα μέλη του πολιτιστικού συλλόγου. Χαιρετισμό απηύθυνε ο Δήμαρχος Θάσου ο Ελευθέριος Κυριακίδης, καθώς και η δραστήρια πρόεδρος του Συλλόγου Γυναικών Παναγίας κυρία Σοφία Τζεναλή.
Ενώ, την εκδήλωση προλόγισε η πεζογράφος-ποιήτρια Ανδρομάχη Διαμαντοπούλου. Η οποία τόνισε ότι όλες οι πράξεις μας πρέπει να έχουν μέσα Αγάπη για την πατρίδα μας αλλά και για το νησί μας την Θάσο, όπως ανέφερε : << Δυό τρεις σταγόνες Θάσου είναι ικανές για να μας ξεδιψάσουν>>, με αυτό το επίγραφο να προχωράμε, λέγοντάς το συχνά μέσα μας, έτσι ώστε να συνειδητοποιήσουμε πόσο πολύ τυχεροί είμαστε που πατάμε πάνω στην Θάσια γη, η οποία φιλοξενεί τις ανάσες μας, πρότεινε επίσης να ρίξουμε στις φωτιές του Αυγούστου, το γκρίζο από τις καρδιές μας, τα μολυβένια σύννεφα από την πατρίδα μας, το σαράκι και την διχόνοια της φυλής μας, να τα ρίξουμε όλα στις φωτιές του Αυγούστου. Τυχεροί ήταν όσοι παρευρέθηκαν, κεράστηκαν πλούσια εδέσματα του συλλόγου, ενώ η πλατεία ζωντάνεψε θυμίζοντας παλιά ωραία χρόνια νοσταλγικά. Ο χορός και το κέφι κράτησε πολλές ώρες και του χρόνου με υγεία.



Παναγία Θάσου: Η αναβίωση του εθίμου Αύγουστος-Παραύγουστος

Πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στην Παναγία – Θάσου, η αναβίωση του εθίμου Αύγουστος-Παραύγουστος, από τον Πολιτιστικό και Κοινωνικό Σύλλογο Γυναικών Παναγίας, στην πλατεία της τοπικής κοινότητας, όπως γίνεται εδώ και έντεκα χρόνια

Οι γυναίκες του συλλόγου, ντυμένες παραδοσιακά και κερνώντας σε δίσκους σταφύλια με καρύδια, ξεκίνησαν την διαδρομή με τα πόδια , από τις πηγές μαζί με τον Δήμαρχο Θάσου Ελευθέριο Κυριακίδη, μια πομπή που κατέληξε στην πλατεία του χωριού ενώ ο δρόμος από την Εκκλησία μέχρι την κοινότητα γέμισε με φωτιές που πηδούσαν τα μικρά παιδιά, φωνάζοντας Αύγουστος-Παραύγουστος και τραγουδούσαν.

 Πλήθος κόσμου, ντόπιοι και τουρίστες, παρακολούθησαν το δρώμενο και όλοι μαζί κατέληξαν στην πλατεία του χωριού. Εκεί έλαβε χώρα η προγραμματισμένη μουσικοχορευτική εκδήλωση του πολιτιστικού συλλόγου γυναικών Παναγίας.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Δήμαρχος Θάσου Ελευθέριος Κυριακίδης ο οποίος απήγγειλε έναν σύντομο χαιρετισμό, αμέσως μετά  προλόγισε την εκδήλωση η ποιήτρια Ανδρομάχη Διαμαντοπούλου, παρουσία της προέδρου του συλλόγου Σοφίας Τζεναλής – Χρυσάφη.

Στην εκδήλωση παρόντες ήταν και ο πρόεδρος ΔΕΥΑΘ κύριος Κωνσταντίνος Μανίτσας, ο πρόεδρος της τοπικής κοινότητας Παναγίας κύριος Γιάννης Κοντοβάς, ο κύριος Γιάννης Οικονόμου καθώς και ο Αρχιμανδρίτης πάτερ Παντελεήμων Σάββας του χωριού. Κέφι, χορός, χαρά ένωσαν τους ντόπιους με τους ξένους σε ένα αληθινό πανηγύρι αγάπης και ανθρωπιάς που κράτησε για πολλές ώρες και τελείωσε με την λαχειοφόρο αγορά και την αίσθηση ότι οι άνθρωποι μπορούν να ενωθούν πολύ πιο άμεσα μέσα από τις παραδόσεις και τα έθιμα.