Γεωργιάδης: Ρυθμίζουμε τα προβλήματα για ένα καλύτερο ΕΣΥ

Όλες οι προβλέψεις του ερανιστικού νομοσχεδίου, ρυθμίζουν χρόνια ζητήματα και προβλήματα, που αν δεν τα ρυθμίσουμε, δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει το σύστημα σωστά, ανέφερε ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την ενίσχυση του ΕΣΥ και την παρακολούθηση της φαρμακευτικής δαπάνης, σημειώνοντας ότι δεν υπάρχει λόγος ουσιαστικός για να μην ψηφίσει τις ρυθμίσεις αυτές η αντιπολίτευση.

Ο υπουργός Υγείας επεφύλασσε, για μια ακόμα φορά, αιχμηρή κριτική για την στάση του ΠΑΣΟΚ.

«Το ΠΑΣΟΚ δεν έχει ψηφίσει τα δωρεάν απογευματινά χειρουργεία που ξεκινήσανε σήμερα, γιατί, κατά την πρώτη δικαιολογία του κ. Ανδρουλάκη στον Σκάι το Σάββατο, έπρεπε οι πόροι του ΤΑΑ να πάνε στην ανανέωση του κτηριακού και ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού του ΕΣΥ. Εμείς έχουμε ήδη δεσμεύσει 500 εκατομμύρια του ΤΑΑ για τον κτιριολογικό εξοπλισμό και 93 νοσοκομεία, τα ανακαινίζουμε και έχουμε δεσμεύσει και 100 εκατομμύρια για αγορά ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού. ‘Αρα η επιθυμία του κ. Ανδρουλάκη είναι προσχηματική», είπε ο υπουργός Υγείας και συνέχισε: «Το δεύτερο που άκουσα από τον Παύλο Χρηστίδη, ήταν ότι τα δωρεάν απογευματινά χειρουργεία δεν τους αρέσουνε, γιατί τα χειρουργεία θέλουν να γίνονται πρωί. Εάν ο φόβος είναι ότι θα μεταφέρονται επεμβάσεις πρωινές προς το απόγευμα, αυτός ο φόβος είναι λανθασμένος διότι για να έχει μια κλινική το δικαίωμα να διενεργεί απογευματινά χειρουργεία, θα πρέπει να έχουν την ίδια μηνιαία παραγωγή χειρουργείων που είχαν πριν».

«Αν δεν μπορείτε να ψηφίσετε ναι στα απογευματινά δωρεάν χειρουργεία, ε σε τι θα πείτε ναι ρε παιδιά; Στα επί πληρωμή χειρουργεία δεν ψηφίσατε. Όταν σας είπα ότι τα είχατε νομοθετήσει επί Αλέκου Παπαδόπουλου, μου λέγατε όχι, γιατί ο Αλέκος Παπαδόπουλος τα είχε πιο φθηνά. Και διαφωνήσατε μαζί μου γιατί λέγατε είναι ακριβά. Και όταν τα κάναμε δωρεάν, πάλι είπατε όχι για τα δωρεάν», είπε ο υπουργός Υγείας.

Προηγουμένως, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Δημήτρης Μάντζος, είπε ότι έχουμε ένα ΕΣΥ που δεν μπορεί να κάνει τα πρωινά τακτικά χειρουργεία, δεν μπορεί να κάνει τα απογευματινά, αλλά τα δίνει σε ιδιωτικά κέντρα – και τώρα, για αυτές τις ουρές που έχουν δημιουργηθεί, προσπαθεί να βρει χρήματα να τα πληρώσει. «Αυτό δεν είναι μια αστοχία πρόσκαιρη. Οφείλεται στην έλλειψη κρίσιμων ειδικοτήτων και στο γεγονός ότι έχουμε πολλές χειρουργικές αίθουσες κλειστές, όπως ομολογεί το υπουργείο Οικονομικών. Σε αυτή τη χώρα των ομολογημένων ελλείψεων, έρχεται η κυβέρνηση να ελέγξει το ΠΑΣΟΚ, ότι κάποτε θεσμοθέτησε το ΠΑΣΟΚ σε ένα εντελώς διαφορετικό σύστημα υγείας που έκανε ολοήμερα χειρουργεία, και δεν χώριζε τους ασθενείς, ανάλογα με την οικονομική δυνατότητα που έχουν να πληρώσουν. Και μας εγκαλεί που δεν ψηφίσαμε μια τροπολογία που είναι ένας μόνο τίτλος. Και ήρθε χθες και έβγαλε η κυβέρνηση την ΚΥΑ και στην ΚΥΑ αναφέρεται ότι όλα θα ρυθμιστούν με μια πρόσκληση του ΕΟΠΥΥ. Ούτε στην ΚΥΑ υπάρχουν κριτήρια», είπε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ. Οι βουλευτές «δεν είναι συμβούλιο του στέμματος να κυρώνει τις βουλές του μονάρχη» σχολίασε χαρακτηριστικά.

Αναφορικά με τα όσα κατήγγειλε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Παύλος Πολάκης, νωρίτερα, για καθυστέρηση διενέργειας χειρουργείου σε νεογνό, ο υπουργός Υγείας κατέθεσε την έγγραφη ενημέρωση από το νοσοκομείο Παίδων Αγία Σοφία, σύμφωνα με την οποία «για ιατρικούς λόγους, έχει προγραμματιστεί χειρουργική επέμβαση αποκατάστασης στις 4.12.2024 και δεν υφίσταται καμία καθυστέρηση αναφορικά με την χειρουργική επέμβαση του νεογνού». Καθυστέρηση δεν υπάρχει, οι γιατροί το έχουν στη ΜΕΘ, το παρακολουθούν και έχουν αποφασίσει ότι η πρώτη ημερομηνία που το παιδί αυτό μπορεί να μπει χειρουργείο είναι στις 4 Δεκεμβρίου, είπε ο κ. Γεωργιάδης και ζήτησε να σταματήσει ο λαϊκισμός «πάνω στον ανθρώπινο πόνο και μάλιστα σε νεογνό».

Επίσης ο υπουργός Υγείας κατέθεσε στα πρακτικά την απόφαση ένταξης των απογευματινών χειρουργείων στο ΤΑΑ. Την απόφαση είχε ζητήσει ο κ. Πολάκης. «Λες και ο πρωθυπουργός και εγώ θα λέγαμε ότι έχουμε πάρει έγκριση από το ΤΑΑ χωρίς να την έχουμε πάρει! Αυτός ο Κλουζό, ο Παύλος ο Πολάκης, ο συνιδιοκτήτης του ΣΥΡΙΖΑ του 50%, αυτός ο Κλουζό που έχει βγάλει κλέφτες την μισή Ελλάδα και όσους δεν συμπαθεί, το πρώτο που κάνει είναι να βρίσκει έναν κλειστό φάκελο που του έχουν αφήσει ανωνύμως έξω από το γραφείο του, για να κατηγορήσει, όπως κατηγόρησε κάποτε εμένα, μετά την Λινού, μετά τον Κασσελάκη και όποιον άλλον βρει, τώρα ο Κλουζό βρήκε ότι τα απογευματινά χειρουργεία δεν έχουν μπει στο ΤΑΑ. Πάρτε λοιπόν εδώ και την απόφαση ένταξης!», είπε ο κ. Γεωργιάδης.

Σε σχέση με το άρθρο 6 του νομοσχεδίου, που ρυθμίζει την παράταση χρόνου παραμονής στην υπηρεσία, ιατρών κλάδου Εθνικού Συστήματος Υγείας και νοσοκομειακών φαρμακοποιών, ο υπουργός υγείας, με νομοτεχνική βελτίωση συμπεριέλαβε στις προβλεπόμενες ειδικότητες όσων μπορούν να αιτηθούν παράταση παραμονής στην υπηρεσία και τους χειρουργούς (σ.σ. γενικούς χειρουργούς, νευροχειρουργούς, χειρουργική παίδων, γναθοπροσωπική χειρουργική, πλαστική χειρουργική).

protothema.gr




ΕΣΥ: Απογευματινά χειρουργεία, μισθοί, εφημερίες – Τι αλλάζει

ην πραγματική εικόνα που έχει σήμερα το Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ) παρουσίασε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε, καταρρίπτοντας επιχειρήματα της αντιπολίτευσης και συνδικαλιστών του τομέα της Υγείας ότι το «ΕΣΥ καταρρέει».

«Πιστεύω ότι υπάρχει μια προσπάθεια από συνδικαλιστές της Αριστεράς να δημιουργηθεί στην κοινή γνώμη η εντύπωση ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν ενδιαφέρεται για το ΕΣΥ και το έχει αφήσει στη μοίρα του», σημείωσε ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης. Όπως σημείωσε, περίπου 80.000 άνθρωποι εξυπηρετούνται καθερινά στο Σύστημα Υγείας, το οποίο μετρά πάνω από 100 νοσοκομεία, 300 Κέντρα Υγείας και ένα πολύ εκτεταμένο δίκτυο υπηρεσιών. «Είναι δυνατόν να μην έχει ποτέ μια αστοχία; Ειμαστε εδώ για να λύσουμε τις αστοχίες και να τις κάνουμε λιγότερες. Είναι παράλογο να κατηγορούμαστε για κρυφό σχέδιο διάλυσης του ΕΣΥ», τόνισε και πρόσθεσε: «Όλη αυτή η προπαγάνδα είναι τελείως ψευδής, έχουμε τεράστια μέριμνα για το ΕΣΥ. Το ΕΣΥ δεν αφήνει ποτέ κανέναν μόνο του και αβοήθητο».

Σύμφωνα με τα αναλυτικά δεδομένα που παρουσίασε ο Υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, για τη σημερινή κατάσταση στο ΕΣΥ, οι επαφές με το Σύστημα Υγείας είναι 2,5 φορές ο πληθυσμός της χώρας μας, αφού πρόκειται για 25 εκατομμύρια επαφές πολιτών κάθε χρόνο.

Ο κ. Θεμιστοκλέους, τόνισε πως το Σύστημα Υγείας δεν έχει ενισχυθεί ποτέ άλλοτε όσο αυτά τα τέσσερα χρόνια διεκυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη. Πιο αναλυτικά, το 2019 υπηρετούσαν στο ΕΣΥ 78.272 άτομα, ενώ αυτή τη στιγμή υπηρετούν 86.138 άτομα. «Ο Ευαγγελισμός έχει 165 γιατρούς παραπάνω, το Ιπποκράτειο Θεσσαλονίκης 190 γιατρούς περισσότερους», σημείωσε ο κ. Θεμιστοκλέους.

Παράλληλα, έχουν προκηρυχθεί περίπου 12.500 θέσεις, από τις οποίες οι περίπου 1.200 απέβησαν άγονες, για αυτό και το Υπουργείο Υγείας προχωρά σε συγκεκριμένα κίνητρα ενίσχυσης προβληματικών ειδικοτήτων και περιοχών.

 

Τα μέτρα εισοδηματικής στήριξης των γιατρών

Κατά τη διάρκεια της Συνέντευξης Τύπου παρουσιάστηκαν αναλυτικά στοιχεία για τις μηνιαίες απολαβές των γιατρών που παρουσιάζουν αύξηση και αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω μετά την εφαρμογή των πιο πρόσφατων μέτρων (οικονομικά κίνητρα άγονων περιοχών και αυτοτελής φορολόγηση των εφημεριών των γιατρών).

Η εισοδηματική στήριξη των γιατρών ξεκινά από τον Δεκέμβριο του 2022 όταν έλαβαν μεσοσταθμική αύξηση 10%. Τον Ιανουάριο του 2024 ενισχύθηκε ο βασικός μισθός των γιατρών του ΕΣΥ κατά 70 ευρώ και τον Φεβρουάριο θεσπίστηκε αύξηση των εφημεριών κατά 20%. Η αυτοτελής φορολόγηση των εφημεριών με συντελεστή 22% που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός από το βήμα της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, θα ενισχύσει το μηνιαίο ποσό για εφημερίες κατά 100-200 ευρώ.

Υπό τα παραπάνω, και μετά την ενσωμάτωση των νέων επιδομάτων για άγονες περιοχές (έως 600 ευρώ το μήνα για συγκεκριμένες ειδικότητες) οι μισθοί των γιατρών διαμορφώνονται ως εξής: Ένας Επιμελητής Β το 2019 είχε καθαρές μηνιαίες αποδοχές ύψους 1.938 ευρώ, ενώ το 2025 οι αποδοχές του θα είναι 2.975 ευρώ. Αντίστοιχα, οι μηνιαίες καθαρές αποδοχές για έναν Επιμελητή Α΄το 2019 ήταν 2.039 ευρώ, ενώ το 2025 θα ανέρχονται σε 2.483 ευρώ.

Δεσμευμένα τα χρήματα για τα δωρεάν απογευματινά χειρουργεία

Σε ό,τι αφορά στα 37.500 δωρεάν απογευματινά χειρουργεία, ο Υπουργός Υγείας ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση έχει λάβει το «πράσινο φως» από τα τεχνικά κλιμάκια του Ταμείου Ανάκαμψης για τη χρηματοδότηση ύψους περίπου 60 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, απάντησε στις αιτιάσεις ότι η πρωτοβουλία των δωρεάν απογευματινών χειρουργείων είχε ανακοινωθεί πολλούς μήνες πριν. Όπως παραδέχθηκε έπεσε έξω σε σχέση με το πόσο οι Ευρωεκλογές θα επηρέαζαν τις διαδικασίες έγκρισης της χρηματοδότησης.

Μεταξύ άλλων, η ηγεσία του Υπουργείου Υγείας ανέφερε ότι αλλάζει ο τρόπος χρηματοδότησης των δημόσιων νοσοκομείων. Ειδικότερα, από το 2025 θα εφαρμόζεται παντού το σύστημα DRG, δηλαδή τα νοσηλευτικά ιδρύματα θα λαμβάνουν χρηματοδότηση με βάση το έργο που παράγουν. Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υγείας, μεταξύ 2023-2024 τα νοσοκομεία χρηματοδοτήθηκαν με επιπλέον 480 εκατ. ευρώ και ο συνολικός τομέας της Υγείας με επιπλέον 980 εκατ. ευρώ. Επίσης, προαναγγέλθηκαν αλλαγές στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών και στο εφημεριακό σύστημα των νοσοκομείων της Αττικής για την καλύτερη κατανομή των περιστατικών. Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη, το συντομότερο δυνατό το Υπουργείο Υγείς θα είναι έτοιμο να παρουσιάσει ένα νέο σχέδιο εφημεριών.

Έτοιμο το νομοσχέδιο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας

Έως το τέλος της εβδομάδας αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ), όπως έκανε γνωστό η ηγεσία του Υπουργείου Υγείας. Η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας, Ειρήνη Αγαπηδάκη, επανέλαβε συνοπτικά τα βασικά σημεία της νέας ρύθμισης, τα οποία έχει ήδη παρουσιάσει πριν λίγους μήνες: Σε νέους γιατρούς γενικής ιατρικής θα δίνεται ισχυρό οικονομικό κίνητρο ύψους 30.000 ευρώ το χρόνο. Επίσης, θα προστεθούν προσωπικοί γιατροί σε επίπεδο δήμων για την εγγραφή όλου του ελληνικού πληθυσμού σε προσωπικό γιατρό, ενώ θα δημιουργηθούν και επτά πανεπιστημιακά Κέντρα Υγείας.

Η κυρία Αγαπηδάκη παραδέχθηκε ότι μεγάλο πρόβλημα είναι η «διαρροή» γιατρών και άλλου προσωπικού σε άλλες χώρες, φαινόμενο που εντάθηκε κατά την πανδημία. «Το νέο ΕΣΥ θέλει νέα υλικά, δεν μπορεί κανείς να έχει τα υλικά που είχε πριν από 30 χρόνια», ανέφερε, επισημαίνοντας πως μεταξύ άλλων δημιουργούνται 3.500 σημεία κατ’ οίκον νοσηλείας σε όλη τη χώρα, ενώ για πρώτη φορά αυξάνονται οι παιδίατροι του ΕΣΥ με σκοπό να καλυφθούν περισσότερα από 500.000 παιδιά, δηλαδή το 1/3 του παιδικού πληθυσμού της χώρας.

Σε ό,τι αφορά στα δωρεάν προγράμματα προσυμπτωτικού ελέγχου, η κυρία Αγαπηδάκη ανακοίνωσε πως τις επόμενες ημέρες ξεκινά η δεύτερη φάση του προγράμματος για τον καρκίνο κατά του τραχήλου της μήτρας (για γυναίκες 30-65 ετών) και έως το τέλος του μήνα θα μπει σε εφαρμογή το πρόγραμμα για τον καρκίνο του παχέος εντέρου.

 




ΕΣΥ: Μπόνους 7.200 ευρώ για τις άγονες περιοχές – Είναι αρκετό για να πειστούν οι γιατροί;

Το υπουργείο Υγείας προσφέρει οικονομικά κίνητρα, από 200 έως 600 ευρώ το μήνα, για να καλύψει κενά σε 169 απομακρυσμένες περιοχές. Τα επιδόματα τριπλασιάζονται για γιατρούς σε άγονες περιοχές και εξαπλασιάζονται για 18 ειδικότητες με μεγάλες ελλείψεις. Η ρύθμιση ισχύει τόσο για τους νέους γιατρούς όσο και για όσους ήδη υπηρετούν.

protothema.gr




Μιχάλης Αμοιρίδης | Πως λέγεται η πράξη και πως λέγεσαι εσύ, όταν θέλεις να παραπλανήσεις τον κόσμο και να πάρεις εύσημα για κάτι που άλλοι δούλεψαν για αυτό;

Πρότυπες οι διαβάσεις αλλά όχι πρότυπο πολιτικής συμπεριφοράς η σχετική ανακοίνωση της περιφέρειας ΑΜΘ σχετικά με τη διαμόρφωση πρότυπων διαβάσεων σε κόμβους της περιφέρειας ΑΜΘ και τη σύμβαση που υπέγραψε με την αναπτυξιακή εταιρεία της περιφέρειας.

Προσπαθεί να εμφανίσει ότι η περιφέρεια και η αναπτυξιακή εταιρεία της ξεκινάνε κάτι σημαντικό αποσιωπώντας την πραγματική κατάσταση.

Η πραγματικότητα, που τη γνωρίζω καλά ως πρώην αντιπεριφερειάρχης υποδομών, είναι ότι το έργο ‘’ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΔΙΑΒΑΣΕΩΝ ΣΕ ΚΟΜΒΟΥΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ’’ ΜΕ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΑΠΌ ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ, προϋπολογισμού 4.200.000 εκ ευρώ με το ΦΠΑ,  εντάχθηκε στον προγραμματισμό της περιφέρειας, μελετήθηκε έγινε ο διαγωνισμός και ανατέθηκε σε ανάδοχο εκτέλεσης των σχετικών εργασιών με την υπογραφής σύμβασης κατασκευής του έργου την 29η Δεκεμβρίου 2023, δηλαδή επί διοίκησης Χρήστου Μέτιου.

Αυτό το κάναμε γιατί: Έχει παρατηρηθεί ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των ατυχημάτων στους δρόμους προκαλούνται από ανθρώπινο λάθος και τα περισσότερα ατυχήματα στα οποία εμπλέκεται πεζός συμβαίνουν λόγω της κακής ποιότητας υποδομής των διαβάσεων. Το Σύστημα Έξυπνης Διάβασης Πεζών, είναι ένα πρωτοποριακό σύστημα, το οποίο εξασφαλίζει την ασφαλή διέλευση των πεζών στην περιοχή παρέμβασης. Μία σημαντικότατη για την ασφάλεια των πολιτών πρωτοβουλία για την οποία δούλεψαν στελέχη της περιφέρειας και πρώην συνάδελφοι περιφερειακοί σύμβουλοι σε όλη την ΠΑΜΘ.

Τι έκαναν προχθές στην ΠΑΜΘ; Για την επίβλεψη του έργου ανάθεσαν στην αναπτυξιακή εταιρεία της περιφέρειας με 80.000 ευρώ να βρει ένα – δυο μηχανικούς να την αναλάβουν. Αυτό υπέγραψαν. Αλλά έτσι όπως το δημοσιοποίησαν άλλα άφησαν να εννοηθούν. Δεν είναι ορθή συμπεριφορά η πονηριά και μπορεί να επενδύουν στο ότι ο κόσμος να ξεχνάει ή μπορεί να μην θυμάται τα πάντα, όμως στο τέλος της ημέρας όλοι κρινόμαστε και τίποτα δεν μπορεί να μείνει κρυφό και εγώ μπορεί να θέλω να μην ασχολούμαι μιας και δεν είμαι εκλεγμένος περιφερειακός σύμβουλος, όμως δεν μπορώ να αφήνω να παραπλανούν γλυκά την κοινωνία και φυσικά να προσπαθούν να καπηλευτούν δουλειά άλλων.

Σημαντικό λοιπόν το έργο 4,2 εκ ευρώ με τις πρότυπες διαβάσεις, έκανε ορθά ο Χρήστος Μέτιος που δούλεψε μαζί με τα στελέχη της ΠΑΜΘ και τους περιφερειακούς του συμβούλους και το έφερε στο σημείο της υλοποίησης προς όφελος των πολιτών. Μπράβο και σε αυτούς που θα δαπανήσουν 80.000 ευρώ για να προσλάβουν 2 επιβλέποντες μηχανικούς να παρακολουθούν το έργο.




ΕΣΥ: «Ανακωχή» προς το παρόν για Γεωργιάδη και ιδιώτες γιατρούς

Ανενεργή, τουλάχιστον για το επόμενο διάστημα, θα παραμείνει η διάταξη που υποχρεώνει τους ιδιώτες γιατρούς να κάνουν εφημερίες σε περιφερειακά νοσοκομεία της χώρας. Η ένταση που επικράτησε δύο εβδομάδες μεταξύ του υπουργού Υγείας, Αδωνη Γεωργιάδη, και των ιδιωτών γιατρών εκτονώθηκε προς το τέλος της εβδομάδας, όταν οι ιδιώτες ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα των εννέα προβληματικών περιοχών που απαιτείται η συνδρομή τους.

Με αυτά τα δεδομένα, ο υπουργός Υγείας δήλωσε ότι δεν θα εκδώσει Υπουργική Απόφαση για την εφαρμογή της προωθούμενης ρύθμισης που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο της Ψυχιατρικής Μεταρρύθμισης. Η ρύθμιση, ωστόσο, παραμένει κανονικά στο νομοσχέδιο και αναμένεται να ψηφιστεί τη Δευτέρα, απλώς δεν θα εφαρμοστεί προς το παρόν. Οι ιδιώτες γιατροί θεωρούν πως η σημερινή εξομάλυνση της κατάστασης θα έχει διάρκεια 2-3 μήνες και αρκετά περιφερειακά νοσοκομεία θα παραμείνουν μετά από λίγο διάστημα με τα ίδια κενά. Αλλωστε, όπως λένε, τα νέα κίνητρα που ετοιμάζει το υπουργείο Υγείας χρειάζονται αρκετό χρόνο για να αποδώσουν και κανείς δεν γνωρίζει εάν τελικά θα προσελκύσουν γιατρούς στο ΕΣΥ.

Οι ιδιώτες γιατροί ζητούν την απόσυρση της επίμαχης διάταξης από το νομοσχέδιο. Αυτός είναι και ο λόγος που απέχουν από την ηλεκτρονική συνταγογράφηση για διάστημα δύο ημερών, την Παρασκευή και την ερχόμενη Δευτέρα. Η αποχή σημαίνει ότι οι πολίτες που χρειάζονται συνταγογράφηση πληρώνουν κανονικά για φάρμακα και εξετάσεις. Ωστόσο, οι ιδιώτες γιατροί εξυπηρετούν κανονικά έκτακτα περιστατικά και άτομα με αναπηρία. Επίσης, χορηγούν χειρόγραφες συνταγές, δεν αφήνουν δηλαδή τους πολίτες χωρίς τη δυνατότητα επίσκεψης σε γιατρό.




“Μετωπική” Άδωνι-γιατρών για την ηλεκτρονική συνταγογράφηση και το ΕΣΥ

Αποχή από ηλεκτρονική συνταγογράφηση κάνουν οι Ιδιώτες γιατροί από Παρασκευή έως και Δευτέρα

Αποφασισμένοι να μην κάνουν πίσω είναι οι ιδιώτες γιατροί, αναφορικά με την πλήρωση των κενών θέσεων σε νοσοκομεία στα νησιά και στις άγονες περιοχές, θέμα για το οποίο έχει ξεσπάσει μεγάλη κόντρα με τον υπουργό Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη, μετά και την πρόσφατη διάταξη στο νομοσχέδιο περί ψυχικής υγείας, που επιτρέπει την επίταξη των ιδιωτών γιατρών προκειμένου να καλύπτουν τα κενά στη στελέχωση του ΕΣΥ.

Οι ιδιώτες γιατροί αντιδρούν στη διάταξη που παριλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για την ψυχιατρική μεταρρύθμιση και προβλέπει αυστηρές κυρώσεις σε περίπτωση που οι ιδιώτες γιατροί αρνηθούν να στηρίξουν το ΕΣΥ σε περιοχές που οι Μονάδες υγείας είναι υποστελεχωμένες. Δηλαδή προβλέπεται διακοπή σύμβαση με τον ΕΟΠΥΥ και αποβολή από την ηλεκτρονική συνταγογράφηση.




Έρχεται η ανανέωση του ΕΣΥ 40 χρόνια μετά | Τι θα αλλάξει με τον νέο υγειονομικό χάρτη

Οι υποσχέσεις που ακούστηκαν κατά καιρούς για ανανέωση του ΕΣΥ, πολλές. Παρά τους σχεδιασμούς όμως το δημόσιο σύστημα υγείας 40 χρόνια μετά τη δημιουργία του, παραμένει ίδιο απλά έχουν προστεθεί νέα προβλήματα.

Το υπουργείο Υγείας σχεδιάζει να αλλάξει όλο τον υγειονομικό χάρτη ώστε να δώσει μία πιο σύγχρονη μορφή στο Εθνικό Σύστημα Υγείας. Ένα σύστημα που σήμερα βρίθει προβλημάτων αλλά και δυσκολιών, τόσο για τους ασθενείς όσο και για τους εργαζόμενους.

Ο επανασχεδιασμός αυτός που περιλαμβάνει πολλές αλλαγές και συγχωνεύσεις, θα επιδιωχθεί από την κυβέρνηση να έχει τη συναίνεση των τοπικών κοινωνιών, καθώς ο φόβος είναι μην υπάρξουν αντιδράσεις. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που όλοι οι υπουργοί Υγείας τις τελευταίες δεκαετίες δεν προχώρησαν στον ανασχεδιασμό του ΕΣΥ.

Παρότι το σύστημα είναι πλέον απαρχαιωμένο ως προς τις δομές του και οι αλλαγές είναι επιβεβλημένες, είναι τελικά άγνωστο εάν και η σημερινή κυβέρνηση θα προχωρήσει σε ρηξικέλευθες αλλαγές.
Εξάλλου σήμερα το σύστημα διαθέτει κατακερματισμένες υπηρεσίες υγείας που δεν εξυπηρετούν τους ασθενείς, αλλά και μονάδες που φτιάχτηκαν με κομματικά κριτήρια.

Αποτέλεσμα όμως είναι να υπάρχουν διάσπαρτα νοσοκομεία τα οποία στην πλειοψηφία τους είναι υποστελεχωμένα και δεν καλύπτουν ούτε τις βασικές ανάγκες του τοπικού πληθυσμού.

Ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης προτίθεται να προχωρήσει στον ανασχεδιασμό του υγειονομικού χάρτη της χώρας όπως ο ίδιος έχει δηλώσει. Εξάλλου ο Άδωνις Γεωργιάδης ήδη από την προηγούμενη θητεία του στο υπουργείο Υγείας, σχεδίαζε να αλλάξει τον υγειονομικό σχηματισμό, ώστε να προκύψουν μονάδες υγείας ανά τη χώρα που να καλύπτουν τις τοπικές ανάγκες του πληθυσμού.

Στο πλαίσιο αυτό μελετώνται ήδη οι αλλαγές, ώστε να σχεδιαστούν συγχωνεύσεις και αλλαγές χρήσης μονάδων υγείας.

Η κυβέρνηση με τον νέο υγειονομικό χάρτη θα ανασχεδιάσει το σύμπλεγμα νοσοκομείων που θα καλύπτει την κάθε περιοχή, ενισχύοντας ορισμένα νοσοκομεία ενώ τα υπόλοιπα θα διαδραματίζουν συμπληρωματικό ρόλο.

Υπό το πρίσμα αυτό αναμένεται να υπάρξουν και μετακινήσεις προσωπικού, όχι όμως σε μεγάλες αποστάσεις ώστε να μην προκληθούν αναταραχές στους κόλπους του ΕΣΥ.

Βασικά κριτήρια θα αποτελέσουν:

Οι παρεχόμενες υπηρεσίες κι αν αυτές καλύπτονται από ικανοποιητικό αριθμό εργαζομένων.

Στις περιπτώσεις που κάποιες κλινικές έχουν το ίδιο αντικείμενο και βρίσκονται σε κοντινά νοσοκομεία, θα συγχωνευτούν και οι εργαζόμενοι θα μεταφερθούν σε ένα νοσοκομείο από τα δύο.

  • Βασικό κριτήριο θα είναι και ο αριθμός χειρουργείων που πραγματοποιούνται σε ένα νοσηλευτικό ίδρυμα. Εάν κριθεί ότι ο αριθμός είναι περιορισμένος, στην περίπτωση αυτή θα μπαίνει λουκέτο στη μία χειρουργική κλινική ενός νοσοκομείου και οι επεμβάσεις θα διεξάγονται στο αμέσως κοντινότερο.
  • Και η πληρότητα όμως θα αποτελεί βασική προϋπόθεση για να συνεχίσει να λειτουργεί ένα νοσοκομείο με την ίδια μορφή. Εάν είναι χαμηλή και οι νοσηλείες των ασθενών δεν ξεπερνούν το 60%, ο ανασχεδιασμός θα προβλέπει ότι η συγκεκριμένη Μονάδα θα αλλάξει χαρακτήρα και θα παρέχει άλλες υπηρεσίες Υγείας.
  • Ήδη πάντως όπως τονίζουν πληροφορίες του ethnos.gr στα χέρια της ηγεσίας του υπουργείου Υγείας είναι όλα τα αναλυτικά στοιχεία από όλα τα νοσοκομεία της χώρας για πληρότητα, επεμβάσεις αλλά και κάλυψη υπηρεσιών.
  • Στοιχεία που θα κρίνουν και τις αλλαγές στο ΕΣΥ.

 




Βουλή | Κατατέθηκε και αποσύρθηκε η ρύθμιση για τους ιδιώτες γιατρούς και την είσοδό τους στο ΕΣΥ

Νομοτεχνική βελτίωση κατέθεσε το υπουργείο Υγείας, για την παροχή δυνατότητας σε ιδιώτες γιατρούς να ασκούν έργο στο δημόσιο σύστημα υγείας – Μετά από αντιδράσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης, αποσύρθηκε προσωρινά

Αναβολή παίρνει η ρύθμιση με την οποία ανοίγει ο δρόμος για να ασκούν έργο στο ΕΣΥ και ιδιώτες γιατροί. Ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης απέσυρε προσωρινά τη ρύθμιση για την παροχή έργου από ιδιώτες γιατρούς στο ΕΣΥ, μετά από αντιδράσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης. «Δέχομαι τη Βουλή ως πεδίο διαλόγου και όχι αντιπαράθεσης. Δεν θέλω μια σημαντική μεταρρύθμιση να κρυφτεί πίσω από ένα διαδικαστικό ζήτημα», είπε ο κ. Γεωργιάδης που επισήμανε ωστόσο ότι η ρύθμιση ήταν αίτημα και του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου και άλλων φορέων του ιατρικού κόσμου.

Νωρίτερα, τη σχετική ρύθμιση εισήγαγε στο νομοσχέδιο για τη δημόσια υγεία και το Εθνικό Σύστημα Υγείας, η κυβέρνηση. Η ρύθμιση ανακοινώθηκε, με τη μορφή νομοτεχνικής βελτίωσης, από την αναπληρώτρια υπουργό Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη. Σύμφωνα με την ίδια, στο άρθρο 7 που αφορά τη δυνατότητα παροχής ιδιωτικού έργου στους γιατρούς του ΕΣΥ, προστίθεται ένα ακόμη εδάφιο που θα δίνει τη δυνατότητα στους ιδιώτες ιατρούς να ασκούν έργο στο ΕΣΥ, με συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Οι περαιτέρω προϋποθέσεις και προδιαγραφές θα καθορίζονται με Κοινή Υπουργική Απόφαση.

Στόχος της νέας ρύθμισης είναι να επιτρέπεται σε ιδιώτες ιατρούς όλων των ειδικοτήτων να συνεργάζονται με τα νοσοκομεία του ΕΣΥ, συμμετέχοντας στη λειτουργία εξωτερικών ιατρείων, στη διενέργεια διαγνωστικών, θεραπευτικών και επεμβατικών πράξεων, πέραν του τακτικού ωραρίου, και να διενεργούν χειρουργικές επεμβάσεις ή άλλες επεμβατικές πράξεις που απαιτούν παραμονή στο νοσοκομείο, πέραν της ημερήσιας νοσηλείας. Οι ιδιώτες γιατροί κατά τη συνεργασία τους με τα νοσοκομεία του ΕΣΥ θα πρέπει να καλύπτουν κάθε είδους δαπάνες του νοσοκομείου που θα προκύπτουν από τη συμμετοχή τους σε αυτό, όπως λειτουργικές δαπάνες και δαπάνες αποδοχών και κάθε είδους αποζημιώσεων του πάσης φύσεως προσωπικού.

Επίσης με νομοτεχνική βελτίωση, το ιδιωτικό έργο των γιατρών του ΕΣΥ δεν θα αφορά μόνο τους γιατρούς στα νοσοκομεία αλλά και τους γιατρούς της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Θα διασφαλιστεί, όμως, ότι όσοι είναι προσωπικοί γιατροί το πρωί στις δημόσιες δομές, δεν θα ασκούν ιδιωτικό έργο στα συγκεκριμένα ΑΜΚΑ τα οποία έχουν χρεωθεί ως προσωπικοί γιατροί, για να αποτρέπονται πελατειακές καταστάσεις.

newsbomb.gr (Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)

 




ΕΣΥ – Χειρουργεία | Τραγική η κατάσταση στη Βόρεια Ελλάδα

Στη Βόρεια Ελλάδα συγκεντρώνονται περισσότερα από τα μισά περιστατικά που έχουν αναμονή για χειρουργείο πάνω από ένα χρόνο.

Τα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο πρόβλημα για διενέργεια χειρουργείου λόγω έλλειψης προσωπικού. Πρόκειται για «αγκάθι» στην επικείμενη εφαρμογή των απογευματινών χειρουργείων, καθώς και η ίδια η ηγεσία του υπουργείου Υγείας εκτιμά ότι στη Θεσσαλονίκη πιθανότατα δεν προχωρήσει, στον ίδιο βαθμό σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα, η νέα δυνατότητα που δίνεται στο ΕΣΥ για χειρουργικές επεμβάσεις.

Δύο νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης, το «Ιπποκράτειο» και το «Παπανικολάου», καταγράφουν σημαντικές καθυστερήσεις για χειρουργική επέμβαση. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Δημόσιων Νοσοκομείων (ΠΟΕΔΗΝ), Μιχάλη Γιαννάκο, στο «Ιπποκράτειο» λειτουργούν οι πέντε από τις 12 χειρουργικές αίθουσες και στο «Παπανικολάου» οι τέσσερις από τις 12. Όπως γίνεται αντιληπτό, είναι δύσκολο με τους υπάρχοντες γιατρούς να λειτουργήσουν τα χειρουργεία και το απόγευμα, απορροφώντας περιστατικά από τη μακρά λίστα, ενώ ταυτόχρονα να διατηρηθεί η πρωινή λειτουργία ως έχει. Σημειώνεται ότι προαπαιτούμενο του σχεδιασμού του υπουργείου Υγείας για να γίνονται απογευματινά χειρουργεία είναι η πρωινή λειτουργία των νοσοκομείων να μείνει αμετάβλητη.

protothema.gr




Απογευματινά χειρουργεία | Οι ελλείψεις προσωπικού και οι φόβοι ότι θα αυξηθούν τα μαύρα χρήματα στο ΕΣΥ

Σοβαρά προσκόμματα φαίνεται ότι δημιουργούνται από την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει άμεσα στα απογευματινά χειρουργεία στα δημόσια νοσοκομεία με χρήματα από τις τσέπες των ασθενών.

Παρότι ο υπουργός υγείας Άδωνις Γεωργιάδης ανακοίνωσε ότι τα πρώτα 50.000 απογευματινά χειρουργεία θα είναι δωρεάν, αφού το κόστος θα καλύπτεται από το Ταμείο Ανάκαμψης, ερώτημα όμως παραμένει τι θα γίνει στη συνέχεια όταν καλυφθεί αυτός ο αριθμός των επεμβάσεων.

Εντός της εβδομάδας αναμένεται να γίνουν οι σχετικές ανακοινώσεις για το πώς θα γίνονται οι επεμβάσεις το απόγευμα με δαπάνες από τους ασθενείς. Ωστόσο οι δυσκολίες είναι πολλές καθώς ήδη το κουρασμένο Εθνικό Σύστημα Υγείας παρουσιάζει σοβαρές ελλείψεις τόσο ιατρικού όσο και νοσηλευτικού προσωπικού και είναι άγνωστο πώς θα μπορέσουν να γίνονται απογευματινά χειρουργεία την ώρα που οι ασθενείς στοιβάζονται ήδη για τα δωρεάν πρωινά.

Να υπενθυμιστεί ότι σήμερα στις λίστες αναμονής σε όλο το ΕΣΥ είναι πάνω από 90.000 περιστατικά.

Με δεδομένο ότι σήμερα υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός εργαζομένων για τα πρωινά χειρουργεία, απορίας άξιον είναι πως το ίδιο προσωπικό θα κατορθώσει να ανταπεξέλθει και στα απογευματινά χειρουργεία που θα είναι με πληρωμή από τους ασθενείς.

Οι φόβοι των συνδικαλιστών (ΟΕΝΓΕ-ΕΙΝΑΠ) είναι εάν θα υποβαθμιστούν τα πρωινά χειρουργεία που είναι δωρεάν και το ιατρικό προσωπικό δώσει βάρος στα απογευματινά προκειμένου για να αποκομίζει οικονομικά οφέλη.

Τα επίσημα φακελάκια

Άλλος ένας προβληματισμός των συνδικαλιστών σχετίζεται με την επισημοποίηση του φαινομένου με τα φακελάκια στα απογευματινά χειρουργεία. Ο Άδωνις Γεωργιάδης δηλώνει ότι είναι μια άλλη επιλογή ώστε να μπορούν οι ασθενείς δίνοντας σχεδόν τα μισά χρήματα από αυτά που θα έδιναν στον ιδιωτικό τομέα να μπορέσουν να χειρουργηθούν στα δημόσια νοσοκομεία.

Όμως τα χρήματα που φαίνεται να προκύπτουν για να αμειφθεί ο γιατρός που θα εργαστεί το απόγευμα είναι περιορισμένα αφού το όποιο ποσό θα μοιραστεί σε όλη την ομάδα που θα συμμετάσχει ενώ αναμένεται να υπάρξει και κάποιο ποσοστό κέρδους για το νοσοκομείο ώστε να καλυφθούν τα έξοδα, όπως αντίστοιχα ισχύει και για τα απογευματινά ιατρεία.

Για αυτό και η ανησυχία των συνδικαλιστών είναι ότι πιθανώς θα συνεχίσει να υπάρχει το φαινόμενο με τα φακελάκια για την επίσπευση ενός χειρουργείου, τα οποία μάλιστα είναι πιθανό ακόμη και να αυξηθούν. Το επιχείρημα μάλιστα είναι ότι γιατί κάποιος που σήμερα παίρνει φακελάκια από ασθενείς, να χειρουργήσει το απόγευμα και να νομιμοποιεί τα έσοδά του όταν μπορεί να τα εισπράξει αφορολόγητα το πρωί.

Πάντως ο Άδωνις Γεωργιάδης αναμένεται εντός της εβδομάδας να γνωστοποιήσει όλες τις λεπτομέρειες για το πως θα εκτελούνται τα απογευματινά χειρουργεία, τις αμοιβές του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού αλλά και των υπόλοιπων υγειονομικών που θα συμμετάσχουν στο εγχείρημα. Τα απογευματινά χειρουργεία αναμένεται να ξεκινήσουν την 01/03 πιλοτικά από ορισμένα νοσοκομεία και κυρίως από το μεγαλύτερο νοσοκομείο της χώρας τον Ευαγγελισμό όπου ήδη γίνονται οι πρώτες προετοιμασίες.

ethnos.gr



Αυξάνονται οι αποζημιώσεις για εφημερίες και το ανώτατο όριο αποδοχών για τους γιατρούς του ΕΣΥ

Αυξάνονται αναδρομικά από 1ης Ιανουαρίου 2024 κατά 20% οι αποζημιώσεις για τις εφημερίες των γιατρών του ΕΣΥ, σύμφωνα με διάταξη που περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές, που τέθηκε σήμερα σε δημόσια διαβούλευση.

Με την ίδια ρύθμιση προβλέπεται ότι:

  •  Η αποζημίωση για τις εφημερίες θα καταβάλλεται και στους νόμιμους αναπληρωτές των δικαιούχων.
  • Αυξάνεται επίσης κατά 20%, από 530 σε 636 ευρώ, το μηνιαίο ποσό που καταβάλλεται στους διευθυντές γιατρούς που απαλλάσσονται από τις εφημερίες.
  • Αυξάνεται κατά 5 % το ανώτατο όριο αποδοχών για τους γιατρούς του ΕΣΥ.

   Ειδικότερα το νέο πλαίσιο αποδοχών διαμορφώνεται ως εξής:

  Το ωρομίσθιο για κάθε εφημερία, ανάλογα με τη διάρκειά της, προσδιορίζεται ως εξής:

  •  Για εφημερία ημέρας καθημερινής μέχρι την 22η ώρα το ωρομίσθιο επί τις αντίστοιχες ώρες απασχόλησης.
  •  Για νυκτερινή εφημερία καθημερινής, από 22η ώρα μέχρι 6η πρωινή, το ωρομίσθιο αυξημένο κατά 15% επί τις αντίστοιχες ώρες νυκτερινής απασχόλησης.
  •   Για εφημερία ημέρας Κυριακών και εξαιρέσιμων ημερών, από 6η πρωινή μέχρι 22η, το ωρομίσθιο αυξημένο κατά 25% επί τις αντίστοιχες ώρες απασχόλησης.
  •  Για νυκτερινή εφημερία Κυριακών και εξαιρέσιμων ημερών, από 22η μέχρι 6η πρωινή, το ωρομίσθιο αυξημένο κατά 30% επί τις αντίστοιχες ώρες απασχόλησης.

 Τα ανωτέρω προκύπτοντα συνολικά ποσά αμοιβής δεκαεπτάωρης ή εικοσιτετράωρης ενεργού εφημερίας, κατά περίπτωση, προσαυξάνονται κατά 31,80 ευρώ.

  Το ωρομίσθιο των εφημεριών ορίζεται, ανά βαθμό ή βαθμίδα, ως εξής:

  •   Συντονιστής Διευθυντής και Καθηγητής Πανεπιστημίου, 8,90 ευρώ.
  •   Διευθυντής και Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου, οκτώ ευρώ και σαράντα έξι λεπτά (8,46 )
  • Επιμελητής Α΄ και Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου, 8,08 ευρώ.
  • Επιμελητής Β’, Λέκτορας και ειδικευμένοι ιατροί που αμείβονται με ενιαίο μισθολόγιο, 7,06 ευρώ.
  • Έμμισθος ειδικευόμενος, 5,38 ευρώ.

   ε. Στους ιατρούς που υπηρετούν με βαθμό Συντονιστή Διευθυντή σε Νοσοκομεία της Α΄ Ζώνης και στους Διευθυντές των πανεπιστημιακών κλινικών εργαστηρίων και μονάδων, σε όσους ιατρούς υπηρετούν με το βαθμό του Διευθυντή και απαλλάσσονται από την υποχρέωση συμμετοχής στο πρόγραμμα εφημεριών, καθώς και σε όσους ιατρούς νομίμως αναπληρώνουν ελλείποντες Συντονιστές Διευθυντές και Διευθυντές που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων αυτών, αντί αποζημίωσης εφημεριών καταβάλλεται μηνιαίο ποσό 636 ευρώ. Η απουσία των Διευθυντών και των νόμιμων αναπληρωτών τους για υπηρεσιακούς λόγους, εφόσον δεν υπερβαίνει τις δεκαπέντε ημέρες μηνιαίως, δεν επηρεάζει την καταβολή της αποζημίωσης των εφημεριών. Σε περίπτωση απουσίας για οποιονδήποτε άλλο λόγο η αποζημίωση αυτή μειώνεται αναλόγως.»

Ως ανώτατο όριο αποδοχών για τους ιατρούς του Ε.Σ.Υ. ορίζεται το ποσό που αντιστοιχεί στον εκάστοτε καταληκτικό βασικό μισθό (Μ.Κ. 16) του Συντονιστή Διευθυντή, πολλαπλασιαζόμενο με συντελεστή 2,163 (έως τώρα το ποσό πολλαπλασιαζόταν με συντελεστή 2,06). Στα ανώτατα όρια αποδοχών δεν συνυπολογίζονται οι αμοιβές των ιατρών από τη συμμετοχή τους σε ερευνητικά προγράμματα χρηματοδοτούμενα από διεθνείς ή ιδιωτικούς πόρους των ερευνητικών και τεχνολογικών φορέων των Ε.Λ.Κ.Ε.Α. των Υγειονομικών Περιφερειών».

πηγή: newsbeast.gr




Γεωργιάδης | Επί πληρωμή τα απογευματινά χειρουργεία στο ΕΣΥ

Σε θέματα πολιτικής και οικονομικής επικαιρότητας εστίασε ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης σε συνέντευξη που παραχώρησε το πρωί της Δευτέρας, ενώ έδωσε κάποιες πρώτες εξηγήσεις για τον τρόπο λειτουργίας των απογευματινών χειρουργείων.

«Η κυβέρνηση δεν αντιδικεί με τον αγροτικό κόσμο, η κυβέρνησή μας μεριμνά για τον αγροτικό κόσμο. Όλοι οι υπουργοί έχουν πάρει μέτρα υπέρ των αγροτών. Αγροτικές κινητοποιήσεις υπάρχουν σε όλες τις χώρες της Ευρώπης», είπε σχετικά με τα αιτήματα των αγροτών και αναφερόμενος στις αποζημιώσεις συμπλήρωσε πως, «δεν έχει υπάρξει καμία ολιγωρία για τις αποζημιώσεις. Δεν νομίζω πως έχει υπάρξει κυβέρνηση στην Ιστορία που να έχει δώσει νωρίτερα αποζημιώσεις από εμάς. Αυτό δεν σημαίνει πως δίνονται νωρίς» είπε μιλώντας στον ΑΝΤ1.

Κληθείς να σχολιάσει τα «μέτωπα» που έχουν ανοίξει με τους αγρότες, με τους φοιτητές, αλλά και με αφορμή των γάμο των ομόφυλων ζευγαριών, είπε πως, «δεν υπάρχει τρόπος να κάνεις μεταρρυθμίσεις χωρίς να υπάρξει αναταραχή. Εμείς εκλεγήκαμε για να κάνουμε πράγματα. Δεν περιμέναμε πως δεν θα υπάρξουν αντιδράσεις για τα πανεπιστήμια, κυρίως από την άκρα αριστερά», είπε κάνοντας «επίθεση στους ακροαριστερούς», όπως τους ανέφερε, καταληψίες.

«Οι μισοί καταληψίες δεν είναι καν φοιτητές, προφανώς οι δυνάμεις της άκρας αριστεράς που είχαν τα πανεπιστήμια όλα αυτά τα χρόνια και τώρα χάνουν το ψωμί τους.Όλη αυτή η μιζέρια της άκρας αριστεράς την βλέπουμε 50 χρόνια. Αυτοί οι άνθρωποι επιδιώκουν τη σύγκρουση με την αστυνομία, για να κάνουν την προπαγάνδα τους. Νομίζω ότι οι πρυτάνεις θα λάβουν σοβαρά υπόψη την πρόταση του υπουργού για διαδικτυακές εξετάσεις».

Αναφορικά με την κακοκαιρία, ο υπουργός Υγείας τόνισε ότι, «στο ΕΣΥ έχουμε προετοιμαστεί για τις περιοχές που θα επηρεαστούν περισσότερο, δηλαδή η Εύβοια. Στην Αττική νομίζω πως η κακοκαιρία δεν θα είναι κάτι το φοβερό».

Ερωτηθείς για τις καθαρίστριες στα νοσοκομεία, απάντησε φέρνοντας, το παράδειγμα του Αγίου Σάββα, όπου «είχε ξεκινήσει διαγωνισμός για να πάρει συνεργεία εργολαβίες καθαριστριών και μετά από αλλεπάλληλες προσφυγές, αποφασίστηκε από τρία δικαστήρια ότι, στον Άγιο Σάββα, στοιχίζει λιγότερο» και τόνισε ότι, «έχουν προτεραιότητα οι καθαρίστριες των οποίων λήγει η σύμβαση. Τώρα, αν δεν θέλουν να δουλέψουν για τον εργολάβο, είναι δικό τους θέμα».

Όσο αφορά στην ειδική «μεταχείριση» του Μάκη Βορίδη στην αποχή από την ψήφιση του νομοσχεδίου για τον γάμο των ομόφυλων, ο Άδωνις Γεωργιάδης είπε ότι, «την έχει γιατί δικαιούται διαφορετική αντιμετώπιση, γιατί όταν προσεκλήθη να συμμετέχει στην κυβέρνηση, είπε πως, «εγώ δεν μπορώ να ψηφίσω αυτόν τον νόμο» και οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς φίλους. Η αποχή διευκολύνει την κυβέρνηση» και εκτίμησε ότι, «η συζήτηση δεν είναι νομική, είναι βαθιά πολιτική».

Για την υπέρογκη χρέωση τηλεθεατή από εταιρεία για να κλείσει ραντεβού στο νοσοκομείο, απάντησε πως «η χρέωση δεν είναι θέμα του ΕΣΥ, αλλά της εταιρείας», αναφέροντας ως εναλλακτικές το κλείσιμο ραντεβού με τηλέφωνο απευθείας στο νοσοκομείο ή με επίσκεψη εκεί.

Τέλος, για τα απογευματινά χειρουργεία που θα ξεκινήσουν σύντομα, εξήγησε ότι, «σήμερα τα χειρουργεία είναι μέχρι τις 15:00, κάτι που έχει δημιουργήσει μία λίστα, εκτός κι αν κριθεί επείγον και χειρουργηθεί κάποιος επειγόντως.

Αυτό που ισχύει σήμερα θα ισχύσει στο ακέραιο, ωστόσο, αν θέλει κάποιος όμως, θα πάει να χειρουργηθεί το απόγευμα επί πληρωμή. Για να μπορεί μία κλινική να οργανώσει απογευματινά χειρουργεία, θα πρέπει να έχει εκπληρώσει τα πρωινά της χειρουργεία.

Η χρέωση θα προβλέπεται μέσα από την υπουργική απόφαση. Για την κάθε επέμβαση έχουμε συγκεκριμένο τιμοκατάλογο. Ο ΕΟΠΥΥ θα πληρώνει το 70% και ο ασθενής το 30%».

 




«Έρχεται» ιστορική αλλαγή στο ΕΣΥ με τα απογευματινά χειρουργεία

Το υπουργείο Υγείας «βάζει μπρος» μια ιστορική διαρθρωτική αλλαγή που θα αλλάξει τη λειτουργία του ΕΣΥ και αφορά τα χειρουργεία, εν μέσω αντιδράσεων από γιατρούς και εργαζόμενους.

Τομή – παρόμοια με αυτή που έφεραν στο ΕΣΥ τα απογευματινά ιατρεία – αναμένεται να φέρουν και τα απογευματινά χειρουργεία.

Πρόκειται για την επέκταση της πρωινής λειτουργίας των χειρουργείων στα δημόσια νοσοκομεία, η οποία θα δίνει τη δυνατότητα στον ασθενή να επιλέξει τον γιατρό που θα τον χειρουργήσει, με την υποχρέωση από την πλευρά του να καταβάλλει αμοιβή.

Στόχος της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας είναι – όπως ανέφερε πρόσφατα και ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης – να εξαλείψει, μεταξύ άλλων, και τον παράνομο χρηματισμό των νοσοκομειακών γιατρών (κυρίως χειρουργών) που παίρνουν «φακελάκι» από ασθενείς για επίσπευση των χειρουργείων.

Η έξτρα αμοιβή, η οποία θα είναι αυστηρά καθορισμένη από το κράτος, θα τους δίνει τη δυνατότητα να αυξήσουν με τα εισοδήματά τους με νόμιμο τρόπο.

Από την άλλη, η λειτουργία επιπλέον χειρουργικών τραπεζιών το απόγευμα, δηλαδή η ολοήμερη λειτουργία των χειρουργείων στοχεύει στη μείωση της μεγάλης αναμονής που υπάρχει για επεμβάσεις στο δημόσιο σύστημα.

Οι λίστες για τα τακτικά χειρουργεία, που εκτροχιάστηκαν στην περίοδο της πανδημίας, αναμένεται να μειωθούν και με την παράλληλη εφαρμογή της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της Ενιαίας Λίστας Χειρουργείων, που θα τεθεί σε λειτουργία από τις αρχές Φεβρουαρίου.

Έτσι, αν όλα εξελιχθούν ομαλά και η κυβέρνηση υλοποιήσει τον σχεδιασμό της, παράλληλα με την πρωινή λίστα θα δημιουργηθεί και μια δεύτερη η απογευματινή, η οποία θα εξυπηρετείται πιο γρήγορα.

Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, εάν ο ασθενής επιλέξει τη λύση του απογευματινού χειρουργείου θα καταβάλλει την αμοιβή του γιατρού, ενώ τα υπόλοιπα κόστη της επέμβασης και τα νοσήλια θα τα καταβάλλει ο ΕΟΠΥΥ ή οι ιδιωτικές ασφάλειες.

Ένα έμμεσο όφελος λοιπόν από την λειτουργία των απογευματινών ιατρείων θα είναι και η αύξηση των εσόδων των νοσοκομείων του ΕΣΥ, το ποσοστό των οποίων εσόδων, αναμένεται να καθοριστεί με επόμενες υπουργικές αποφάσεις.

Τα απογευματινά χειρουργεία σε πιλοτική λειτουργία

Η ομάδα εργασίας του υφυπουργού Υγείας, Μάριου Θεμιστοκλέους, που έχει αναλάβει τον σχεδιασμό του νέου εγχειρήματος και εργάζεται πυρετωδώς πάνω σ’ αυτόν τον τομέα, έχει να ξεπεράσει, σύμφωνα με τις πληροφορίες του iatropedia.gr, δύο σημαντικά προβλήματα:

Το πρώτο αφορά την κατάρτιση του «τιμοκαταλόγου» με τις αμοιβές των γιατρών και του υπόλοιπου προσωπικού ώστε αυτές αφενός να είναι δίκαιες και συμφέρουσες για τους εργαζόμενους του ΕΣΥ για να τους προσελκύσει ξανά ή να τους δελεάσει να παραμείνουν στο δημόσιο σύστημα αφετέρου θα πρέπει να τις «αντέχουν» και οι τσέπες των ασθενών.

Το δεύτερο ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα, αφορά στην εξεύρευση κρεβατιών σε χειρουργικές κλινικές, τα οποία θα μπορούν να εξυπηρετήσουν τους ασθενείς των απογευματινών χειρουργείων.

Ωστόσο, τα μεγάλα δημόσια νοσοκομεία που μπορούν να υποστηρίξουν τη λειτουργία πιλοτικού προγράμματος των απογευματινών χειρουργείων εξακολουθούν ακόμη να έχουν επικουρικές κλίνες (ράντζα), με αποτέλεσμα ο αποκλεισμός μιας ολόκληρης πτέρυγας του νοσοκομείου ή έστω η εξεύρεση επιπλέον 10 ή 15 κρεβατιών για τους ασθενείς των απογευματινών χειρουργείων, να φαντάζει σχεδόν αδύνατος.

Το υπουργείο Υγείας επικεντρώνει τις προσπάθειές του, στο να εξευρεθούν κάποια πρώτα νοσοκομεία και συγκεκριμένα δύο στην Αττική και ένα στη Θεσσαλονίκη, ώστε να ξεκινήσει η πιλοτική λειτουργία των απογευματινών χειρουργείων και να επεκταθούν στα σταδιακά στη συνέχεια στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Σταυρόλεξο για «γερούς λύτες» αποτελεί και η εξεύρεση τρόπου, οι γιατροί να μην «δυσκολεύουν» την εξυπηρέτηση της πρωινής δωρεάν για τους ασθενείς λίστας ώστε να εξυπηρετούν γρηγορότερα την απογευματινή λίστα, που είναι επί πληρωμή.

Αντιδρούν ΟΕΝΓΕ και ΠΟΕΔΗΝ

Ισχυρές αντιδράσεις συναντά το εγχείρημα των απογευματινών χειρουργείων, από τους γιατρούς και εργαζόμενους των δημόσιων νοσοκομείων. Οι αντιδράσεις αυτές είχαν ξεκινήσει ήδη από το 2022 και συγκεκριμένα από την ψήφιση του νόμου Γκάγκα, ο οποίος με το άρθρο 10, έδινε το δικαίωμα τους γιατρούς του ΕΣΥ να εργάζονται νόμιμα στον ιδιωτικό τομέα και να ασκούν ιδιωτικό έργο.

Οι συνδικαλιστικοί υγειονομικοί φορείς αντιδρούν ξανά, με το επιχείρημα ότι θα δημιουργηθούν ασθενείς «δύο ταχυτήτων», ανάλογα με το εισόδημά τους. Επίσης, όπως αναφέρουν δεν υπάρχουν αρκετές ενεργές χειρουργικές αίθουσες, ώστε να καλύψουν τον όγκο των χειρουργικών περιστατικών στα απογευματινά χειρουργεία.

«Πώς θα γίνει αυτό όταν στην Αττική από τις 203 συνολικά χειρουργικές αίθουσες λειτουργούν μόνο οι 145, δηλαδή το 70%, λόγω της έλλειψης κυρίως νοσηλευτικού προσωπικού;», διερωτώνται οι γιατροί της Ομοσπονδίας Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδος (ΟΕΝΤΕ) και προσθέτουν:

«Πού θα νοσηλεύονται οι ασθενείς των απογευματινών χειρουργείων, όταν στα δημόσια νοσοκομεία υπάρχουν ράντζα; Και εν τέλει με ποιο τρόπο θα διασφαλιστεί η προτεραιότητα της πρωινής λειτουργίας, όταν αποδεδειγμένα, όπου υπάρχει ιδιωτική λειτουργία μέσα στα νοσοκομεία, η οποία αποφέρει έσοδα μπαίνει αντικειμενικά σε προτεραιότητα;».

Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία (ΠΟΕΔΗΝ) σημειώνουν πως το 40% των ανεπτυγμένων χειρουργικών αιθουσών είναι κλειστές λόγω έλλειψης νοσηλευτικού προσωπικού και ιατρών κυρίως αναισθησιολόγων, ενώ οι λίστες αναμονής για χειρουργεία ξεπερνάει τα δύο έτη.

Προσθέτουν, επίσης, πως οι πολίτες έχουν το δικαίωμα της δωρεάν υγείας και η πολιτεία έχει την υποχρέωση να τους την παρέχει.

«Ως εκ τούτου διαφωνούμε κάθετα με τη λειτουργία των απογευματινών χειρουργείων επί πληρωμή για τα οποία οι ασθενείς θα βάζουν το χέρι στη τσέπη και θα αυξήσουν τα εμπόδια πρόσβασης των πολιτών στα νοσοκομεία», αναφέρουν προσθέτοντας ότι η Ελλάδα έχει το μεγαλύτερο ύψος ιδιωτικών δαπανών στην Ευρώπη που ξεπερνάει το 40% των συνολικών δαπανών.

«Αντίστροφη πορεία χρειάζεται και όχι επιπλέον αύξηση των ιδιωτικών δαπανών με τα απογευματινά χειρουργεία», καταλήγει η ΠΟΕΔΗΝ.

Ρεπορτάζ: Γιάννα Σουλάκη / Πηγή: iatropedia.gr




Κορονοϊός: Έκτακτα μέτρα στο ΕΣΥ – 50 κλίνες από το ΝΙΜΤΣ και 35.000 αντιιικά φάρμακα

Ο κορονοϊός παραμένει ανάμεσά μας με το ΕΣΥ να λαμβάνει μια σειρά από έκτακτα μέτρα που αφορούν τόσο σε κλίνες όσο και σε φάρμακα

Αιτία για τα έκτακτα μέτρα από το ΕΣΥ ήταν η αύξηση των κρουσμάτων και των νοσηλειών. Συγκεκριμένα στην παραχώρηση 50 κλινών νοσηλείας στο ΕΣΥ προχωρά το Νοσηλευτικό Ίδρυμα Μετοχικού Ταμείου Στρατού (ΝΙΜΤΣ) για την κάλυψη των αναγκών δημόσιας Υγείας, για το χρονικό διάστημα από 01.10.23 έως και 31.12.23, ενώ εντάσσεται και στις εφημερίες του ΕΣΥ.

Την ίδια στιγμή, με απόφαση του Υπουργού Υγείας Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, η χώρα μας προμηθεύεται 35.000 χιλιάδες επιπλέον σκευάσματα του αντιιικού φαρμάκου PAXLOVID, το οποίο χορηγείται σε ασθενείς με COVID-19 που κινδυνεύουν με εισαγωγή σε νοσοκομείο.

Tις δύο τελευταίες εβδομάδες o κορονοϊός παρουσιάζει σημαντική αύξηση, σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ και οδηγεί καθημερινά σε νοσηλεία 124 ανθρώπους, κατά μέσον όρο. Κατά την τελευταία εβδομάδα του Σεπτεμβρίου αυξήθηκε σημαντικά και ο αριθμός των ασθενών που έχασαν την ζωή τους.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του iatropedia.gr και τον Καθηγητή Πνευμονολογίας και υπεύθυνο για την έγκριση των αντιιικών θεραπειών, Στέλιο Λουκίδη, οι αρμόδιες υγειονομικές αρχές χορηγούν την τελευταία εβδομάδα περισσότερα από 750 αντιιικά φάρμακα την ημέρα, για να αποτρέψουν νοσηλείες COVID-19.

ΝΙΜΤΣ: Πώς θα διατεθούν οι 50 κλίνες στο ΕΣΥ

Με απόφαση των υφυπουργών Οικονομίας, Άμυνας και Υγείας, κ.κ. Πετραλιά, Κεφαλογιάννη και Θεμιστοκλέους το ΝΙΜΤΣ παραχωρεί 50 κλίνες νοσηλείας για την κάλυψη αναγκών δημόσιας υγείας και για τους επόμενους 3 μήνες.

Στις κλίνες αυτές θα διακομίζονται ασθενείς non COVID-19 από άλλα δημόσια νοσοκομεία της Αττικής, προκειμένου να αποδεσμεύονται κλίνες στο ΕΣΥ για την νοσηλεία κρουσμάτων κορονοϊού.

Διευκρινίζεται στη σχετική απόφαση, πως οι ασθενείς δεν επιβαρύνονται με ιατρικές αμοιβές και συμμετοχή επί των νοσηλίων, ενώ η αναγκαία ημερήσια φαρμακευτική αγωγή επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του ΕΟΠΥΥ.

Επίσης, για το ίδιο χρονικό διάστημα το ΝΙΜΤΣ εντάσσεται στο γενικό σύστημα εφημεριών του ΕΣΥ. και το προσωπικό του αποζημιώνεται για τη συμμετοχή του στο πρόγραμμα εφημεριών του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.), με επιβάρυνση του προϋπολογισμού του Υπουργείου Υγείας.

Την ευθύνη της επιστημονικής και λειτουργικής διαχείρισης της διάθεση κλινών του ΝΙΜΤΣ αναλαμβάνει η 1η Υγειονομική Περιφέρεια (Υ.Πε.) Την ίδια στιγμή προβλέπεται και η δυνατότητα μετακίνησης προσωπικού που εργάζεται με οιαδήποτε σχέση εργασίας στις δομές της 1ης Υ.Πε., για τις ανάγκες λειτουργίας του ΝΙΜΤΣ.

Προχωρά η προμήθεια 35.000 αντιιικών φαρμάκων

Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Υγείας προχωρά σε διαδικασία διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση (σύμφωνα με άρθρο 32 παρ. 2 περ. β υποπερ. γγ΄ και περ. γ. του Ν. 4412/2016 όπως ισχύει) για την προμήθεια 35.000 χιλιάδων θεραπευτικών αγωγών του αντιικού φαρμάκου με την εμπορική επωνυμία PAXLOVID με την εταιρεία PFIZER HELLAS A.E σε ασθενείς για την αντιμετώπιση της λοίμωξης COVID-19.

Η ζήτηση για αντιιικά φάρμακα έχει κατά την τελευταία εβδομάδα εκτοξευθεί. Όπως ανέφερε στο iatropedia.gr ο πρόεδρος της 5μελούς Επιτροπής του Υπουργείου Υγείας που εγκρίνει τη χορήγηση αντιιικών φαρμάκων με συνταγογράφηση, Καθηγητής Στέλιος Λουκίδης, μόνο την περασμένη Δευτέρα 9/10/23 ο ίδιος ενέκρινε 775 θεραπείες.

Πρόκειται για μια αύξηση 50%, σε σύγκριση με τους προηγούμενους τρεις μήνες, όπως λέει:

«Τις τελευταίες μέρες υπάρχει μια αύξηση -σε σύγκριση με τον Ιούλιο- κατά 50%, μπορεί και παραπάνω. Χθες που ήμουν υπηρεσία είδα πάνω από 770 αιτήσεις για αντιιικά φάρμακα. Δεν έκανα τίποτα άλλο όλη τη μέρα. Πιστεύω ότι αυτή η διαδικασία πρέπει σιγά – σιγά να απλοποιηθεί. Δεν γίνεται να το κάνουμε πλέον με τον ίδιο τρόπο. Αφού στο 99,9% τις εγκρίνουμε τις αιτήσεις αυτές. Πρέπει να απλοποιηθεί και για τους γιατρούς και για τους ασθενείς», σημείωσε και πρόσθεσε πως είναι πολύ νωρίς ακόμη γι’ αυτά τα νούμερα:

«Μήνα με τον μήνα κορυφώνεται. Τώρα αν αυτό το φαινόμενο κορυφωθεί τον Δεκέμβριο ή τον Ιανουάριο, που είναι οι μήνες των ιώσεων στην Ελλάδα, δεν μπορώ να σκεφτώ που μπορεί να φτάσει», τονίζει.

Ποιοι ασθενείς είναι πιο ευάλωτοι στην COVID-19

Οι ασθενείς με COVID-19 που αναζητούν αντιιικές θεραπείες για να ξεπεράσουν τα βαριά συμπτώματα, είναι ασθενείς όλων των ηλικιών. Κατά κανόνα είναι άρρωστοι με καταπονημένο ανοσοποιητικό σύστημα και με πολλές συννοσηρότητες.

«Είναι και μεγάλοι σε ηλικία, είναι και μικρότεροι ανοσοκατεσταλμένοι. Πολλοί είναι μεταξύ 60 και 70 ετών και με συννοσηρότητες. Δεν είναι, όμως, μόνο οι πολύ μεγάλοι σε ηλικία», επισημαίνει ο Στέλιος Λουκίδης και προσθέτει:

«Κοιτώντας τις αιτήσεις με στατιστικούς όρους, τα περιστατικά που έλαβαν αντιιικά προέρχονται από όλες τις κατηγορίες των ασθενών και των ηλικιών», όπως λέει.

Προσθέτει πως οι ασθενείς έχουν αγγίξει παρόμοιο αριθμό με όσους είχαν λάβει αντιιικές θεραπείες παλαιότερες εποχές, κατά τις οποίες ήταν ακόμη ενεργή η πανδημία.

«Η μεγαλύτερη ποσότητα που έχουμε χορηγήσει ποτέ σε ένα 24ωρο, δεν ξεπερνά τα 810 σκευάσματα. Δηλαδή, τα πλησιάσαμε τώρα. Και φανταστείτε 810 κουτιά φάρμακα το 2022, όταν ήταν σε μεγάλη έξαρση ο COVID-19 και σε διαφορετικό υπόστρωμα η πανδημία», τονίζει ο γιατρός.

newsit.gr

 




Το ΕΣΥ… νοσεί: Παραιτούνται οι γιατροί από τα νοσοκομεία της επαρχίας – Κόπωση, δυσαρέσκεια και καταγγελίες

Αντιμέτωπο με τη συσσωρευμένη κόπωση και τη δυσαρέσκεια του ιατρικού προσωπικού στο ΕΣΥ βρίσκεται το υπουργείο Υγείας.

Οι παραιτήσεις γιατρών κυρίως από περιφερειακά νοσοκομεία, από την Κρήτη μέχρι το Αγρίνιο και από την Σπάρτη μέχρι την Πρέβεζα, που δημοσιοποιούνται τις τελευταίες ημέρες, φανερώνουν το πρόβλημα. Προστιθέμενες δε στις αναμενόμενες συνταξιοδοτήσεις, δημιουργούν μια ανοιχτή πληγή για το σύστημα υγείας. Και αυτό διότι, παρά τις συνεχείς προσπάθειες του υπουργείου να ισοσκελιστεί το ισοζύγιο του προσωπικού με νέες προσλήψεις, μόνιμες ή έστω επικουρικές, αυτό δεν επιτυγχάνεται πάντα. Τα κενά παραμένουν ανατροφοδοτώντας τις δυσχερείς εργασιακές συνθήκες και την κούραση των γιατρών. Ετσι, πολλοί αποχωρούν για να εργαστούν υπό άλλες, καλύτερες συνθήκες, εργασιακές και μισθολογικές, στον ιδιωτικό τομέα υγείας στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό.

Συνολικά, στα νοσοκομεία του ΕΣΥ υπηρετούν 19.921 γιατροί, εκ των οποίων οι μόνιμοι είναι 9.761 και οι άλλοι είναι επικουρικοί και ειδικευόμενοι (στοιχεία Δεκεμβρίου 2022). Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εκπροσώπων των νοσοκομειακών γιατρών, περίπου 700 γιατροί αποχωρούν από τα δημόσια νοσοκομεία κάθε χρόνο, εκ των οποίων οι 400 λόγω συνταξιοδότησης και οι υπόλοιποι λόγω παραίτησης.

Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία από το υπουργείο Υγείας, από το 2020 έως τώρα έχουν αποχωρήσει λόγω συνταξιοδότησης σχεδόν 1.700 μόνιμοι γιατροί. Οι θέσεις που προκηρύχθηκαν τα τελευταία δύο χρόνια είναι 1.093. Μάλιστα, στο υπουργείο Υγείας είναι αισιόδοξοι ότι μέχρι το τέλος του έτους τουλάχιστον 1.050 γιατροί θα βρίσκονται στις θέσεις τους – έχουν δε εστιάσει στη γραφειοκρατία που κατά κοινή ομολογία συνοδεύει αυτές τις ουσιαστικά επείγουσες προσλήψεις και ετοιμάζουν παρεμβάσεις για να απλοποιηθεί η διαδικασία.

Το έλλειμμα, όμως, παραμένει μεγάλο, όπως επισημαίνει ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδος (ΟΕΝΓΕ), Παναγιώτης Παπανικολάου, καθώς «πρέπει να υπολογιστεί ότι στις προκηρύξεις μόνιμων γιατρών συμμετέχουν κυρίως επικουρικοί γιατροί, οπότε πάλι προκύπτουν κενά». Σύμφωνα με τον ίδιο, το πρόβλημα δεν εντοπίζεται τόσο στις παραιτήσεις των παλαιών ειδικευμένων γιατρών του ΕΣΥ, αλλά σε εκείνες των νέων ειδικευμένων γιατρών, είτε μόνιμων είτε επικουρικών, «αφού χάνουμε εκτός από τους αποφοίτους Ιατρικής που φεύγουν για ειδικότητα στο εξωτερικό και νέο ιατρικό δυναμικό».

Παραιτήσεις διαμαρτυρίας

Κατά μέσο όρο κάθε μήνα αναρτώνται στη Διαύγεια περίπου 20 πράξεις αποδοχής παραίτησης μόνιμων γιατρών του ΕΣΥ από το υπουργείο Υγείας. Κάποιες εξ αυτών λαμβάνουν δημοσιότητα επειδή οι ίδιοι οι γιατροί επιθυμούν να κοινοποιήσουν και εκτός του υπουργείου τους λόγους που τους οδηγούν σε παραίτηση, προτού συμπληρωθεί ο χρόνος συνταξιοδότησής τους ή η θητεία τους, εάν πρόκειται για επικουρικούς ή αγροτικούς γιατρούς.

Στις περιπτώσεις αυτές οι παραιτήσεις μετατρέπονται σε κραυγή διαμαρτυρίας, σε μια απέλπιδα προσπάθεια του προσωπικού να ασκηθεί πίεση και ενδεχομένως να βρεθεί λύση σε ένα προβληματικό πεδίο του ΕΣΥ. Κατά το διάστημα των 30 ημερών που έχουν προθεσμία οι γιατροί για να ανακαλέσουν την παραίτηση οι εκπρόσωποι της διοίκησης ενδέχεται να επιχειρήσουν να τους μεταπείσουν για καλύτερες συνθήκες λειτουργίας της κλινικής και να αποτρέψουν την αποχώρησή τους. Η ανάκληση της παραίτησης που είχε υποβάλει τον περασμένο Απρίλιο ο γιατρός που υπηρετούσε στο Κέντρο Υγείας Σερίφου εμπίπτει σε αυτή την κατηγορία.

Στα νοσοκομεία της Κρήτης φέτος έχουν δηλωθεί παραιτήσεις γιατρών σε κομβικά τμήματα όπως στο Χειρουργικό του Νοσοκομείου Χανίων ή στο Παθολογικό του Βενιζέλειου στο Ηράκλειο και του Νοσοκομείου Ρεθύμνου. Η επιβάρυνση σε όλα τα νοσοκομεία της Κρήτης είναι πολύ μεγάλη κατά τους θερινούς μήνες λόγω των επισκεπτών του νησιού. Κάποιοι από τους γιατρούς δεν παραιτούνται πρώτη φορά. Στο Νοσοκομείο Χανίων οι χειρουργοί δήλωσαν ότι δεν μπορούν να καλύπτουν και τα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ), πέρα από τα χειρουργεία και την κλινική, λόγω κόπωσης ή/και ηλικίας. Ο αριθμός των χειρουργικών επεμβάσεων που επικαλούνται, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν είναι ίδιος για όλους. Υπάρχει γιατρός που διενεργεί 170 επεμβάσεις τον χρόνο και άλλος μόνο 12, ωστόσο και οι δύο γιατροί έχουν την ίδια υποχρέωση να συμμετέχουν στα Επείγοντα παρά τον όγκο της δουλειάς που τους χωρίζει. Βεβαίως, αυτό είναι το χαρακτηριστικό του ΕΣΥ σήμερα, θα έλεγε κάποιος. Το ότι κάθε γιατρός, κλινική, νοσοκομείο έχουν εγκλωβιστεί σε μια ισοπεδωτική λογική, μακριά από την ανάγκη για αξιολόγηση της λειτουργίας τους.

Το έλλειμμα των παθολόγων

Αν η περίοδος της πανδημίας ανέδειξε τα δραματικά κενά σε αναισθησιολόγους και εντατικολόγους, η μετά COVID περίοδος αναδεικνύει το έλλειμμα σε παθολόγους, τον πυρήνα των ιατρικών ειδικοτήτων. Στην καθημερινότητα των νοσοκομείων το πρόβλημα αυτό λαμβάνει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις.

Οι αποχωρήσεις παθολόγων μόνο την τελευταία εβδομάδα στα Νοσοκομείο Ρεθύμνου, Σπάρτης και το Βενιζέλειο και οι δεκάδες μετακινήσεις τους από νοσοκομείο σε νοσοκομείο με «εντέλλεσθε» πυροδότησαν την αντίδραση της επιστημονικής τους εταιρείας.

«Τα κενά των νοσοκομείων πανελλαδικά καλύπτονται πλέον με διασπορά συναδέλφων από ήδη ελλειμματικά πόστα. Μάλιστα η μετακίνησή τους είναι σε μορφή επιτακτικής εντολής που είναι αδύνατο να αρνηθούν. Πρόκειται πλέον για κάλυψη πάγιων αναγκών με αθέμιτο τρόπο. Η πρακτική αυτή είναι αντιεπιστημονική, παράνομη και επικίνδυνη τόσο για τους ασθενείς όσο και για τους ίδιους τους συναδέλφους», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Επαγγελματική Ενωση Παθολόγων Ελλάδας. «Οι παθολόγοι ζητάμε αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας, ιδίως οι νεότεροι, στους οποίους πρέπει να επενδύσουμε εάν θέλουμε να έχουμε γιατρούς στα νοσοκομεία μας. Και φυσικά αξιοπρεπείς αμοιβές», σημειώνει η πρόεδρος της Ενωσης Ιατρών Νοσοκομείων Αθήνας – Πειραιά (ΕΙΝΑΠ), παθολόγος Ματίνα Παγώνη.

Οι ελλείψεις παθολόγων, όπως και ακτινολόγων, στο σύστημα υγείας απασχολούν το υπουργείο Υγείας, που αναζητά λύσεις για την κάλυψη των κενών. Αλλωστε, ο χάρτης των νοσοκομείων με τις ανάγκες που καλύπτουν και τις ελλείψεις που έχουν βρίσκεται σταθερά ανοιχτός πάνω στο γραφείο του υπουργού, καθώς προτεραιότητα είναι αντιμετωπιστούν τα προβλήματα και να δοθούν λύσεις για τους πολίτες.




Ανακοίνωση της παράταξης «Δήμος για Όλους. Πρώτα Εσύ!» με επικεφαλής τον Ιωάννη Ζαμπούκη

Μετά την ανακοίνωση των πρώτων υποψηφίων που πραγματοποιήθηκε στις 14 Ιουλίου, η παράταξη του Ιωάννη Ζαμπούκη, ανακοινώνει σήμερα τα ονόματα των νέων υποψηφίων που προστίθενται στους ήδη υπάρχοντες, ανάγοντας έτσι την παράταξη «Δήμος για Όλους. Πρώτα Εσύ!» στην πρώτη δημοτική παράταξη (και πιθανά τη μοναδική) που ξεπερνά κατά πολύ τους υποψηφίους!

 

Ακολουθεί (με αλφαβητική σειρά) η λίστα με τα ονόματα των 60 νέων υποψηφίων :

ΑΓΙΑΣΜΕΝΟΥ ΔΩΡΑ

ΑΛΕΠΙΖΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

ΑΠΟΖΙΔΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

ΑΠΟΖΙΔΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ

ΑΧΜΕΤ ΤΣΟΜΠΑΝ ΑΧΜΕΤ

ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΒΟΛΤΕΖΟΣ ΜΑΡΙΝΟΣ

ΓΙΟΦΤΣΙΔΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ

ΓΚΙΟΚΑ ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ

ΓΚΡΕΚΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ

ΔΑΪΚΑ ΑΣΠΑΣΙΑ

ΔΑΝΙΔΟΥ ΣΥΡΜΩ

ΔΑΣΤΕΡΙΔΗΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ

ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ ΠΑΣΧΑΛΗΣ

ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΕΛΙΣΑΒΕΤΑ

ΔΟΥΛΓΕΡΗΣ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΚΑΛΟΥΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΚΑΝΤΗΡΟΓΛΟΥ ΚΕΡΙΜ

ΚΑΡΑΜΠΑΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΗ

ΚΑΡΑΜΠΑΤΖΑΚΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

ΚΑΡΥΠΙΔΗΣ ΠΑΥΛΟΣ

ΚΕΡΑΜΑΡΗΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ

ΚΙΑΣΗΦ ΚΙΑΣΗΦ

ΚΙΟΥΣΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ

ΚΟΚΚΑΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΚΟΥΚΑΚΗ ΜΑΙΡΗ

ΚΟΥΚΟΥΡΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΚΥΡΓΙΔΗΣ ΧΑΡΗΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΟΥ ΣΤΕΦΑΝΙΑ

ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ ΝΙΚΟΣ

ΜΑΛΓΑΡΙΝΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

ΜΑΡΚΑΚΗ ΕΥΔΟΚΙΑ

ΜΑΥΡΟΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

ΜΟΡΑΛΗ ΑΡΧΟΝΤΙΑ

ΜΟΡΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

ΟΓΚΑΝΕΣΙΑΝ ΜΑΡΙΝΑ

ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΠΕΛΙΟΣΛΟΥ ΕΛΕΝΗ

ΠΑΣΧΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

ΠΟΛΥΖΩΙΔΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ

ΠΟΡΤΟΚΑΛΛΙΔΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ

ΡΕΤΖΕΠ ΟΓΛΟΥ ΣΕΡΝΤΑΛ (ΣΑΚΗΣ)

ΣΑΧΤΟΥΡΗ ΑΡΓΥΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ

ΤΑΣΑΚΛΑΚΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

ΤΖΑΦΕΙΡΙΔΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

ΤΣΑΜΑΛΔΟΥΠΗ ΕΛΕΝΗ

ΤΣΑΧΙΡΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΤΣΙΛΙΚΑΣ ΣΙΜΟΣ

ΤΣΟΥΜΗΤΑ ΣΤΕΛΛΑ

ΧΑΤΖΗΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ

ΧΡΥΣΟΠΟΥΛΟΣ ΑΡΗΣ




Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος: Έτσι βλέπουν το ΕΣΥ οι πολίτες και οι γιατροί

Διττή έρευνα του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου σε μεγάλο φάσμα θεμάτων του χώρου της δημόσιας Υγείας

Τα ευρήματα για τη γνώμη των πολιτών και της ιατρικής κοινότητα παρουσιάστηκαν στα μέσα ενημέρωσης και σε εκπροσ ινώπους των πολιτικών κομμάτων.

Πρόκειται για έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία GPO για λογαριασμό του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου (ΠΙΣ) και διεξήχθη στις 13 Περιφέρειες της χώρας με τη συμμετοχή 1.198 πολιτών και 700 γιατρών.

Οι πολίτες δηλώνουν σε ποσοστό 87,6% ικανοποιημένοι από το καλό επίπεδο υπηρεσιών του ιατρικού προσωπικού, ενώ εκφράζουν σημαντική δυσαρέσκεια για την έλλειψη καλής οργάνωσης. Επίσης, οι πολίτες εκφράζουν ικανοποίηση για τη λειτουργία του συστήματος υγείας της χώρας κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Με καθόλου καλό «μάτι» δεν βλέπουν το σύστημα Υγείας, οι ίδιοι οι γιατροί.

Απορίας άξιον είναι πως παρά τα όσα πιστεύουν πολλοί, το 40,6% ζητά ιατρική φροντίδα στα ιδιωτικά ιατρεία και λιγότερο ποσοστό, δηλαδή το 31,6%, στα νοσοκομεία.

Παρ’ όλα αυτά το 65,1% των συμμετεχόντων στην έρευνα δηλώνει ότι το κόστος παροχής υπηρεσιών υγείας, έχει αυξηθεί τα τελευταία τρία χρόνια.

Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος: Οι προτάσεις του

Θετική είναι η συντριπτική πλειοψηφία των γιατρών στην πρόταση του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου να θεσπιστεί εισφορά της τάξης των 10 λεπτών σε όλα τα προϊόντα καπνού και τα έσοδα που θα προκύψουν να διατίθενται για τη δημόσια υγεία, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ΠΙΣ, Αθανάσιος Εξαδάκτυλος, με αφορμή μάλιστα την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καπνίσματος, σήμερα 31 Μαΐου.

Επίσης, σύσσωμο το ιατρικό σώμα στηρίζει την πρόταση του ΠΙΣ για αύξηση των μισθών των γιατρών του ΕΣΥ στα επίπεδα των αμοιβών που ισχύουν στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, καθώς και στην ανάγκη κινήτρων, ώστε να στελεχωθούν τα Νοσοκομεία στις άγονες, νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές και συνολικά στην πρόταση να υπάρξουν προσλήψεις σε νοσηλευτικό και ιατρικό προσωπικό στο ΕΣΥ.

Τέλος, οι γιατροί καταγράφουν στα πολύ σοβαρά προβλήματα του κλάδου την προσπάθεια απαξίωσης του ιατρικού επαγγέλματος, ενώ δηλώνουν πως ο αριθμός ασθενών που εξυπηρετούν τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί σημαντικά.

newsit.gr