Έστειλαν τρένο μέσα στη γραμμή του μετρό

Είναι να απορεί κανείς με όσα συμβαίνουν στο σιδηροδρομικό δίκτυο σε όλη την Ελλάδα καθώς μετά την εθνική τραγωδία των Τεμπών, δεν έχουν τέλος τα περιστατικά που το δυστύχημα αποφεύγεται στο… παρά ένα!

Έτσι, μετά το περιστατικό στους Αγίους Αναργύρους, ένα άλλο προκαλεί ανησυχία. Γιατί αυτή τη φορά, σύμφωνα με την «Εφημερίδα των Συντακτών», τρένο, από αυτά που κινούνται στις σιδηροδρομικές γραμμές του Προαστιακού, βρέθηκε μέσα σε σήραγγα του… μετρό!
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα της εφημερίδας, συρμός προαστιακού έλαβε εντολή στη Δουκίσσης Πλακεντίας να μπει σε λάθος γραμμή.
Ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε το λάθος και προσπάθησε μάταια να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη.Τότε, πήρε την απόφαση που έσωσε ουσιαστικά την κατάσταση, καθώς ελάττωσε ταχύτητα προχωρώντας αργά ώστε να «πιάσει» το λάθος η τηλεδιοίκηση, όπερ και εγένετο.
Τότε ο οδηγός αναγκάστηκε να κάνει οπισθοπορία για περίπου 300 μέτρα ώστε να βγει από την σήραγγα, στην οποία θα σφήνωνε αν συνέχει για λίγο ακόμα…

Τριακόσια μέτρα με την όπισθεν

Το έγγραφο που περιγράφει την είσοδο του συρμού του Προαστιακού σε λάθος γραμμή, συντάχθηκε από την Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) και απευθύνεται στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).

Το κείμενο του εγγράφου χωρίζεται σε δυο μέρη αφού, εκτός από το συμβάν με τον συρμό του Προαστιακού, καταγγέλλοντας και οι σοβαρές καθυστερήσεις των δρομολογίων από τις βραδυπορίες που επιβάλλει ο ΟΣΕ λόγω της κακής κατάστασης του δικτύου.

«Την Τετάρτη 9/10/2024 ο συρμός 4245 αναγκάστηκε σε οπισθοπορία στη γραμμή του Προαστιακού Αθήνας καθώς είχε λάβει εντολή από Σταθμάρχη (Τηλεδιοίκηση Σ.Κ.Α.) για να εισέλθει σε λάθος γραμμή (και συγκεκριμένα σε αυτήν του Μετρό) στην περιοχή της Δουκίσσης Πλακεντίας».

Έτσι περιγράφεται στο έγγραφο της ΠΕΠΕ το περιστατικό που συνέβη το απόγευμα της 9ης Σεπτεμβρίου. Τα τρένα του Προαστιακού έχουν μεγαλύτερο εκτόπισμα («περιτύπωμα» είναι ο ακριβής όρος), είναι δηλαδή πιο ψηλά και δεν επιτρέπεται να μπουν στο υπόγειο δίκτυο του Μετρό.

Ο συγκεκριμένος συρμός 4245 είχε ξεκινήσει από την Κάντζα με προορισμό τα Άνω Λιόσια. Στο ύψος της Δουκίσσης Πλακεντίας τα τρένα του Προαστιακού δεν στρίβουν για να μπουν στο υπόγειο δίκτυο (όπως οι συρμοί του Μετρό), αλλά συνεχίζουν ευθεία ακολουθώντας την πορεία της Αττικής Οδού. Το σημείο όπου αλλάζουν οι πορείες ανάμεσα στα τρένα του Προαστιακού και τους συρμούς του Μετρό είναι γνωστό και όλοι οφείλουν να προσέχουν εκεί μήπως έχει γίνει κάποιο λάθος. Ο μηχανοδηγός του τρένου είδε ότι τα κλειδιά ήταν στραμμένα σε λάθος πορεία και τον έστελναν προς το Μετρό και προσπάθησε να επικοινωνήσει με τους ρυθμιστές του ΟΣΕ στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ).

Σύμφωνα με πληροφορίες, κάλε σε δύο και τρεις φορές το ΣΚΑ μέσω ασυρμάτου χωρίς να λάβει απάντηση. Σε εκείνο το σημείο αποφάσισε να κάνει μια κίνηση που δεν προ- βλέπεται από τον κανονισμό. Προχώρησε με πολύ αργή ταχύτητα και μπήκε στη λάθος γραμμή.

Μόλις το τρένο πέρασε έναν αισθητήρα η εσφαλμένη πορεία έγινε αντιληπτή από την τηλεδιοίκηση στο ΣΚΑ και μόνο τότε απάντησε ο ρυθμιστής του ΟΣΕ και του ζήτησε να γυρίσει με την όπισθεν. Ακολούθησαν σκηνές παραλογισμού με τον ρυθμιστή να απολογείται για το λάθος και το τρένο να οπισθοπορεί σε απόσταση 300 μέτρων για να ελευθερωθεί η γραμμή. Υπενθυμίζεται ότι πριν από έναν μήνα, στις 13 Σεπτεμβρίου 2024, δύο τρένα του Προαστιακού βρέθηκαν να κινούνται με αντίθετη πορεία στην ίδια γραμμή στους Αγίους Αναργύρους λίγες εκατοντάδες μέτρα μακριά από τον κεντρικό σταθμό Λαρίσης.

Η σύγκρουση αποφεύχθηκε καθώς ο μηχανοδηγός του ενός τρένου έτυχε να ακούσει από τον ασύρματο τη λάθος εντολή που είχε δοθεί και πάλι από τον ρυθμιστή κυκλοφορίας του ΟΣΕ στο ΣΚΑ. Στο πιο πρόσφατο περιστατικό n Hellenic Train επέβαλε ποινή αφαίρεσης του πιστοποιητικού πλοήγησης στον μηχανοδηγό που μπήκε στη λάθος γραμμή έστω και με πολύ αργή ταχύτητα.

Όμως από τον ΟΣΕ δεν έχει ανακοινωθεί κάποια ποινή για τον ρυθμιστή που δεν είχε διευθετήσει ορθά τα κλειδιά και δεν απαντούσε και στις κλήσεις του μηχανοδηγού. Στο έγγραφο προς τη ΡΑΣ και τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ η ΠΕΠΕ ζητά την άμεση διερεύνηση του συμβάντος και παρακαλεί για την αποστολή του πορίσματος, καταγγέλλοντας τη διοίκηση της Hellenic Train n οποία «συστηματικά αρνείται να κοινοποιεί τα εσωτερικά της πορίσματα στο Σωματείο μας».

Θυμίζει επίσης και ένα άλλο περιστατικό που είχε συμβεί στις 9/9/2014 στη Λιβαδειά με συρμό που ξεκίνησε, ενώ επιβάτης κρεμόταν από την πόρτα και κινδύνευσε να τραυματιστεί σοβαρά. Για το περιστατικό της Λιβαδειάς η ΠΕΠΕ υποστηρίζει ότι οι μηχανοδηγοί είχαν τηρήσει στο ακέραιο τις διαδικασίες, αλλά n Hellenic Train προσπάθησε να μοιράσει τις ευθύνες γράφοντας σε δημόσια ανακοίνωσή της ότι «τόσο οι μηχανοδηγοί όσο και οι συνοδοί καμπίνας δεν συμμορφώθηκαν με τις προβλεπόμενες διαδικασίες».

Σε εκείνη την ανακοίνωση η Hellenic Train υποστήριζε ότι το συμβάν ερευνήθηκε «ενδελεχώς», όμως η πειθαρχική διαδικασία δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, ασκούνται πιέσεις και από πολιτικά πρόσωπα.



Δημοσκόπηση Interview: Η ακρίβεια το βασικό μήνυμα που έστειλαν οι ψηφοφόροι στην κυβέρνηση

Την ακρίβεια επέλεξαν οι περισσότεροι από όσους συμμετείχαν σε δημοσκόπηση της Interview για το politic.gr ως την απάντηση στο ερώτημα για ποιον από τους λόγους θέλατε να στείλετε μήνυμα στην κυβέρνηση.

Συγκεκριμένα η ακρίβεια συγκεντρώνει το 40% των απαντήσεων και ακολουθούν:

ο γάμος των ομοφύλων 24%

το φορολογικό για τους ελεύθερους επαγγελματίες 15%

η διαχείριση του δυστυχήματος των Τεμπών 12%

ο νέος κανονισμός για τα ακαθάριστα οικόπεδα 5%

ο νόμος για τα μη κρατικά πανεπιστήμια 2%




Πνευμονολόγος εξηγεί τι είναι τα στικάκια νικοτίνης που έστειλαν μαθητές στο νοσοκομείο και τι προκαλούν

Συναγερμός σήμανε χθες το πρωί σε σχολείο της Αλικαρνασσού όταν ένας ανήλικος μαθητής ειδοποίησε την νοσηλεύτρια του σχολείου ότι τρεις συμμαθητές του, δύο κορίτσια και ένα αγόρι, είχαν λιποθυμήσει στις τουαλέτες του σχολείου.

Όπως έγινε γνωστό στη συνέχεια, οι τρεις μαθητές του Γυμνασίου είχαν χρησιμοποιήσει στικάκια νικοτίνης.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τα τρία παιδιά ήθελαν να σταματήσουν το κάπνισμα και ένας 14χρονος συμμαθητής τους είπε πως τα συγκεκριμένα στικάκια, που είχε αγοράσει από περίπτερο, τον είχαν βοηθήσει να κόψει το κάπνισμα το περασμένο καλοκαίρι.

Η Μάτα Τσικρίκα, πνευμονολόγος του Νοσοκομείου «Σωτηρία», μίλησε στο «Κοινωνία ώρα MEGA» για το τι είναι τα στικάκια νικοτίνης.

«Τα στικάκια νικοτίνης δεν κυκλοφορούν στο εμπόριο, ούτε στα φαρμακεία αλλά μπορεί να το παραγγείλει. Δεν χρειάζεται ιατρική συνταγή. Δεν είναι όμως, καραμέλες. Τα συγκεκριμένα, δεν υπάρχουν στα φαρμακεία. Υπάρχουν άλλα που είναι πιο ασφαλή αλλά ποτέ δεν είναι για ανήλικους. Τα συγκεκριμένα προϊόντα είχαν χρησιμοποιηθεί στις σκανδιναβικές χώρες, όπου η εικόνα του να καπνίζει κάποιος δεν ήταν αποδεκτή, και γι’ αυτό χρησιμοποιούσαν τα στικάκια, τρίβοντάς τα στα ούλα», είπε αρχικά και πρόσθεσε:

«Αυτά τα στικάκια έχουν απαγορευτεί σε όλες τις χώρες, παρά μόνο στη Σουηδία. Δεν ξέρουμε τις επιπτώσεις που έχουν σε ανήλικο πληθυσμό και δεν γνωρίζω εάν αναμιχθήκαν με άλλα προϊόντα. Ακόμη και αν μόνο αυτά καταναλώθηκαν, τότε μπορεί η υπερβολική λήψη ποσότητας νικοτίνης να είναι τοξική και να δημιουργήσει κλινικά συμπτώματα, όπως ταχυκαρδία ή λιποθυμικό επεισόδιο. Έχει καταγραφεί πως η ηλικία έναρξης του καπνίσματος γίνεται σε πολύ μικρή ηλικία, πλέον»



Καβάλα: Τα ψεύτικα προφίλ στο Facebook την έστειλαν φυλακή – Καταδίκη για γυναίκα

Η γυναίκα καταδικάστηκε στην Καβάλα και παίρνει το δρόμο για τη φυλακή. Πλήρωσε μια σειρά από συκοφαντικές αναρτήσεις που έκανε, από ψεύτικα προφίλ στο Facebook…

Η γυναίκα πίστευε ότι είχε βρει την τέλεια συνταγή, ώστε η ταυτότητά της πίσω από τις συκοφαντικές αναρτήσεις που έκανε, να μην αποκαλύπτεται. Αποδείχθηκε πως έκανε λάθος. Τα στοιχεία της, στην Καβάλα ταυτοποιήθηκαν και η ίδια καταδικάστηκε. Πλέον πρέπει να οδηγηθεί στη φυλακή. Κατά τη διάρκεια της εκδίκασης η ίδια δεν ήταν παρούσα. Όπως διαπιστώθηκε είχε καταδικαστεί στο παρελθόν για ανάλογα αδικήματα, αλλά δεν άλλαξε τακτική. Στοχοποιούσε μια σειρά από άτομα μέσω των λογαριασμών στο Facebook που άνοιγε, χωρίς τα δικά της στοιχεία.

Στη φυλακή θα οδηγηθεί μια γυναίκα από την Καβάλα, μετά την καταδίκη της, στο Τριμελές Καβάλας. Κρίθηκε ένοχη την Πέμπτη 9 Νοεμβρίου του 2023, για συκοφαντική δυσφήμιση κατ’ εξακολούθηση μέσω διαδικτύου.

Πρόκειται για περιστατικά που έγιναν το 2020. Της επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης 12 μηνών. Σύμφωνα με το proininews.gr, η απόφαση αναφέρει ότι και έφεση να κάνει, 3 μήνες θα πρέπει να τους εκτίσει.

Η κατηγορούμενη δεν εμφανίστηκε στο δικαστήριο. Στη διάρκεια της δίκης αναφέρθηκαν κι άλλες πρόσφατες καταδίκες της για τον ίδιο λόγο. Δημιουργούσε ψεύτικα προφίλ στο Facebook και στη συνέχεια έκανε συκοφαντικές αναρτήσεις.

Τα στοιχεία της ταυτότητας της αποκαλύφθηκαν με διάφορους τρόπους. Κάποιες συμπτώσεις που έχουν σχέση με το Messenger και το νούμερο του κινητού της τηλεφώνου και κάποια άλλα στοιχεία που προέκυψαν από τις καταθέσεις μαρτύρων – παθόντων.