Γυναικοκτονία στην Αλεξανδρούπολη: «Έσπασαν» τα ισόβια για τον δολοφόνο της Τζεβριέ

Ο γυναικοκτόνος καταδικάστηκε πρωτοδίκως σε ισόβια κάθειρξη. Το Μικτό Ορκωτό Εφετείο όμως, του αναγνώρισε σε δεύτερο βαθμό το ελαφρυντικό του μετέπειτα σύννομου βίου.

Ήταν Δεκέμβριος του 2021, όταν η 29χρονη Τζεβριέ, άφησε την τελευταία της πνοή στο νοσοκομείο της Αλεξανδρούπολης μετά τον βάναυσο ξυλοδαρμό της από τον σύζυγό της. Ο 32χρονος, την χτύπησε άγρια πλήττοντας βασικά ζωτικά της όργανα, ενώ την μετέφερε στο νοσοκομείο με μεγάλη καθυστέρηση, ενώ ισχυριζόταν για μέρες ότι έπεσε και χτύπησε στις σκάλες.

«Λογομάχησε με την γυναίκα του γιατί δεν του ετοίμασε τον καφέ και άρχισε να την χτυπάει με βία και μανία επί ώρες με αποτέλεσμα η σφοδρότητα των χτυπημάτων να είναι τόσο μεγάλη ώστε άνοιξε στην κυριολεξία το συκώτι της στα δύο. Ο ίδιος δε θέλησε να της προσφέρει καμία βοήθεια. Της πετούσε μόνο νερό στα μούτρα για να συνέλθει», ανέφερε η συνήγορος της οικογένειας της Τζεβριέ, Ανθούλα Ανάσογλου.

Ενάμιση χρόνο μετά ο γυναικοκτόνος καταδικάζεται σε ισόβια κάθειρξη και εκτίει την ποινή του. Την οργή της οικογένειας αλλά και της κοινής γνώμης έχει προκαλέσει η απόφαση του Εφετείου, 4 χρόνια μετά την άγρια δολοφονία να αναγνωρίσει ελαφρυντικό στον 32χρονο γυναικοκτόνο και να του μειώσει την ποινή στα 15 χρόνια κάθειρξη.

«Πώς μπορεί δηλαδή να έχουνε ισόβια και να σπάσουν τα ισόβια; Δεν μπορώ να καταλάβω τι γίνεται. Έχω χάσει την κόρη μου, θέλω να είναι καλά εκεί που είναι. Δικαιοσύνη ζητάω δεν ζητάω τίποτα παράλογο», δήλωσε ο πατέρας του θύματος, Εδινερλί Μενέτ.

Τι είπε ο πατέρας της Τζεβριέ

Ο πατέρας της Τζεβριέ μάλιστα, καταγγέλλει στις «Εξελίξεις τώρα», ότι η διαδικασία στο ακροατήριο επισπεύσθηκε άνευ λόγου.

«Ούτε μας άφησαν να μιλήσουμε στο Εφετείο στην Κομοτηνή. Τίποτα. Σε δυόμιση ώρες βγάλαν την απόφαση. Φώναζαν, φώναζαν, δήθεν ο εισαγγελέας, φώναζε. Στο τέλος του έχει δώσει και ελαφρυντικό. Στην Ορεστιάδα αυτό κράτησε 8 ώρες. Αυτό σε δυόμιση ώρες, έβγαλαν και την απόφαση, ούτε μας άφησαν καν να μιλήσουμε. Η κόρη μου δεν ξαναγυρνάει πίσω, αλλά τουλάχιστον εκεί που βρίσκεται να είναι καλά», ανέφερε ο Εδινερλί Μενέτ.

«Αυτό έχει πάρει μία δικαστική οδό. Έχει γίνει αναίρεση στον Άρειο Πάγο και ζητάνε νομικά να ακυρωθεί το ελαφρυντικό. Έγινε μία αναίρεση και λένε ότι δεν έπρεπε να αναγνωριστεί. Εγώ θεωρώ δικαίως του αναγνωρίστηκε και ο Άρειος Πάγος θα κρίνει επί του νομικού θέματος και θα βγάλει μια απόφαση», υπογράμμισε η Βασιλική Μαρινάκη, δικηγόρος του καταδικασθέντος γυναικοκτόνου.

Όπως τόνισε η δικηγόρος Ανθούλα Ανάσογλου, «έγινε μία ταχεία διαδικασία σαν να εκδικάζαμε ίσως εξύβριση. Ήταν μεγάλη και πολύ δυσάρεστη έκπληξη όταν ακούσαμε ότι αναγνωρίζεται στον κατηγορούμενο το ελαφρυντικό ότι έζησε μετά το έγκλημά του έναν έντιμο βίο. Έχοντας προσκομίσει όλο κι όλο ένα χαρτί ότι είχε μια καλή διαγωγή στις φυλακές».

Μετά από αναίρεση της οικογένειας της Τζεβριέ, ο Άρειος Πάγος θα κρίνει εάν ο 32χρονος δολοφόνος θα επιστρέψει στο ακροατήριο για να δικαστεί ξανά χωρίς την αναγνώριση ελαφρυντικού.

Πηγή: https://www.dnews.gr




Αγρότες έσπασαν τα κιγκλιδώματα της αστυνομίας στις Βρυξέλλες | Προσπαθούν να φτάσουν στην Κομισιόν

Ένταση επικρατεί στις Βρυξέλλες με τους βέλγους αγρότες να έχουν βγάλει τα τρακτέρ στους δρόμους της πόλης, προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για την κοινή αγροτική πολιτική που αποφάσισε η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, οι αγρότες προσπαθώντας να φτάσουν στο κτίριο της Κομισιόν, έσπασαν τα κιγκλιδώματα της αστυνομίας, με αποτέλεσμα να επικρατήσει μεγάλη ένταση.

Οι αγρότες φαίνονται αποφασισμένοι να προχωρήσουν μέχρι το κτίριο και δηλώνουν «θυμωμένοι».

Πηγή: Newsbeast.gr




Θεσσαλονίκη: Διαρρήκτες έσπασαν και έκλεψαν μαγαζί | Απίστευτες εικόνες

Διάρρηξη έγινε τα ξημερώματα της Τρίτης σε κατάστημα λευκών ειδών στη Σταυρούπολη, στη δυτική Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με το voria.gr, η διάρρηξη πραγματοποιήθηκε περίπου στις 3:30 τα ξημερώματα.

Πως έγινε η διάρρηξη στη Θεσσαλονίκη

Όπως φαίνεται σε βίντεο που εξασφάλισε το ίδιο μέσο από κάμερες ασφαλείας, ένα όχημα φαίνεται να σταματά μπροστά από το κατάστημα και μετά από λίγη ώρα βγαίνουν από το αυτοκίνητο δύο διαρρήκτες με καλυμμένα χαρακτηριστικά και κρατώντας λοστό.

Οι δύο δράστες ξήλωσαν το ρολό του καταστήματος και έσπασαν την τζαμαρία του. Στη συνέχεια μπήκαν στο κατάστημα όπου προκάλεσαν εκτεταμένες υλικές ζημιές και αφαίρεσαν εμπορεύματα.

Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια της διάρρηξης τουλάχιστον ένα ακόμα άτομο βρισκόταν μέσα στο όχημα και κρατούσε τσίλιες. Η διάρρηξη διήρκεσε περίπου τρία λεπτά και οι δράστες έγιναν καπνός πριν προλάβει να αντιληφθεί κάποιος κάτι.

Οι ιδιοκτήτες της επιχείρησης ενημέρωσαν τις αστυνομικές αρχές για το συμβάν και αναμένεται να καταθέσουν μήνυση κατά αγνώστων ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, αντίστοιχες διαρρήξεις φέρεται να σημειώθηκαν τα ξημερώματα και σε δύο κομμωτήρια στον Εύοσμο, ωστόσο δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο αν ευθύνονται οι ίδιοι δράστες.

Πηγή: newsbomb.gr




Υφυπουργός Εργασίας Β. Σπανάκης | «Οι υλικές ζημιές από τη βόμβα στο υπουργείο Εργασίας ήταν πολλές και εκτεταμένες, έσπασαν 35 με 40 τζάμια»

Για την έκρηξη της βόμβας στο υπουργείο Εργασίας τα ξημερώματα του Σαββάτου (3/2) μίλησε το πρωί ο υφυπουργός Εργασίας Βασίλης Σπανάκης. Όπως χαρακτηριστικά τόνισε, οι ζημιές ήταν εκτεταμένες, ενώ επεσήμανε πως έχουν αποκατασταθεί στο 100%.

Ο Βασίλης Σπανάκης κατά τη διάρκεια δηλώσεών του στην εκπομπή του ΕΡΤNEWS «Συνδέσεις» είπε ότι «το υπουργείο λειτουργεί κανονικά, με τους εργαζόμενους να βρίσκονται στις θέσεις τους. Οι υλικές ζημιές, οι οποίες ήταν πολλές και εκτεταμένες έχουν αποκατασταθεί στο 100%».

«Σήμερα λοιπόν με ασφάλεια οι εργαζόμενοι βρίσκονται στις θέσεις τους και αυτό το οποίο θέλω να τονίσω είναι ότι το κτίριο του υπουργείου Εργασίας είναι δημόσια περιουσία, ανήκει στον ελληνικό λαό και η συντήρησή του πληρώνεται από τον έλληνα φορολογούμενο», υπογράμμισε.

Ο υφυπουργός παράλληλα διευκρίνισε: «Έχουμε πάνω από 35 με 40 τζάμια τα οποία είχαν σπάσει από τον καπνό από το ωστικό κύμα. (…) Έγινε μια υπερπροσπάθεια μέσα στο Σαββατοκύριακο και σήμερα μπορεί να λειτουργεί κανονικά το υπουργείο και μάλιστα θέλω να πω ότι θα ήταν πάρα πολύ άδικο και άσχημο να μην είχαν τη δυνατότητα οι εργαζόμενοι να δουλεύουν για την υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα».

πηγή: Newsbeast.gr




Θρίλερ σε πλοίο της γραμμής Πειραιάς-Αίγινα – «Μάχη» για να δέσει στο λιμάνι, τα κύματα έσπασαν τζάμια

Η κακοκαιρία εξπρές πλήττει από νωρίς το πρωί και τα νησιά του Αργοσαρωνικού.

Το «πλοίο Αχαιός» το οποίο βάλλεται από θυελλώδεις ανέμους δίνει μάχη με τα κύματα προκειμένου να δέσει στο λιμάνι.

Για πάνω από μια ώρα, το πλοίο προσπαθούσε αγωνιωδώς να δέσει στο Λιμάνι της Αίγινας.

Οι θυελλώδεις άνεμοι έχουν κάνει αισθητή την παρουσία της στη θάλασσα του Αργοσαρωνικού κόλπου και οι εικόνες που έρχονται από το λιμάνι της Αίγινας, πραγματικά θυμίζουν χειμώνα.

 




Κλίμα: Η Γη οδεύει σε «αχαρτογράφητα νερά», 4 ρεκόρ έσπασαν αυτό το καλοκαίρι- Γιατί ανησυχούν οι επιστήμονες

Ανησυχία έχουν προκαλέσει στην επιστημονική κοινότητα τέσσερα κλιματικά ρεκόρ που «έσπασαν» αυτό το καλοκαίρι.

Μια σειρά από κλιματικά ρεκόρ για τη θερμοκρασία, τη θερμότητα των ωκεανών και τους θαλάσσιους πάγους της Ανταρκτικής έχουν θορυβήσει ορισμένους επιστήμονες, οι οποίοι λένε ότι η ταχύτητα και ο χρόνος τους είναι «πρωτοφανείς».

Τα επικίνδυνα κύματα καύσωνα στην Ευρώπη θα μπορούσαν να σπάσουν περαιτέρω ρεκόρ, λέει ο ΟΗΕ. Είναι δύσκολο να συνδεθούν άμεσα αυτά τα γεγονότα με την κλιματική αλλαγή, επειδή ο καιρός – και οι ωκεανοί – είναι τόσο πολύπλοκοι, σημειώνει το δημοσίευμα του BBC.

Οι μελέτες βρίσκονται σε εξέλιξη, αλλά οι επιστήμονες φοβούνται ήδη ότι εκτυλίσσονται ορισμένα χειρότερα σενάρια.

«Δεν γνωρίζω παρόμοια περίοδο κατά την οποία όλα τα μέρη του κλιματικού συστήματος ήταν σε επίπεδα ρεκόρ ή αφύσικα», λέει ο Τόμας Σμιθ, περιβαλλοντικός γεωγράφος στο London School of Economics.

«Η Γη βρίσκεται τώρα σε αχαρτογράφητο έδαφος» λόγω της υπερθέρμανσης του πλανήτη από την καύση ορυκτών καυσίμων, καθώς και της θερμότητας από το πρώτο Ελ Νίνιο – ένα θερμότερο φυσικό καιρικό σύστημα – από το 2018, λέει ο λέκτορας κλιματικής επιστήμης του Imperial College του Λονδίνου Πάολο Σέπι.

Ακολουθούν τα τέσσερα κλιματικά ρεκόρ που έχουν σπάσει μέχρι στιγμής αυτό το καλοκαίρι.

Η θερμότερη ημέρα στον κόσμο που έχει καταγραφεί
Ο κόσμος έζησε τον Ιούλιο την πιο ζεστή ημέρα που έχει καταγραφεί ποτέ, σπάζοντας το ρεκόρ παγκόσμιας μέσης θερμοκρασίας που είχε σημειωθεί το 2016.

Η μέση παγκόσμια θερμοκρασία ξεπέρασε για πρώτη φορά τους 17 βαθμούς Κελσίου, φθάνοντας τους 17,08 βαθμούς Κελσίου στις 6 Ιουλίου, σύμφωνα με την υπηρεσία παρακολούθησης του κλίματος της ΕΕ Copernicus.

Οι συνεχιζόμενες εκπομπές από την καύση ορυκτών καυσίμων όπως το πετρέλαιο, ο άνθρακας και το φυσικό αέριο βρίσκονται πίσω από την τάση θέρμανσης του πλανήτη. Αυτό ακριβώς προβλέπεται να συμβεί σε έναν κόσμο που θα θερμαίνεται με περισσότερα αέρια του θερμοκηπίου, λέει η κλιματολόγος Φρεντερίκε Όττο, από το Imperial College του Λονδίνου.

«Ο άνθρωπος είναι 100% υπεύθυνος για την ανοδική τάση», λέει η ίδια.

«Αν με εκπλήσσει κάτι, είναι ότι βλέπουμε τα ρεκόρ να σπάνε τον Ιούνιο, δηλαδή νωρίτερα μέσα στο έτος. Το Ελ Νίνιο κανονικά δεν έχει πραγματικά παγκόσμιο αντίκτυπο πριν από πέντε ή έξι μήνες μετά τη φάση», επισημαίνει ο Σμιθ.

Το Ελ Νίνιο είναι η πιο ισχυρή φυσική κλιματική διακύμανση στον κόσμο. Φέρνει θερμότερο νερό στην επιφάνεια του τροπικού Ειρηνικού, ωθώντας θερμότερο αέρα στην ατμόσφαιρα. Συνήθως αυξάνει τις παγκόσμιες θερμοκρασίες του αέρα.

Ο θερμότερος Ιούνιος που έχει καταγραφεί παγκοσμίως
Η μέση παγκόσμια θερμοκρασία τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους ήταν κατά 1,47C υψηλότερη από την τυπική θερμοκρασία του Ιουνίου της προβιομηχανικής περιόδου. Ο άνθρωπος άρχισε να διοχετεύει αέρια του θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα όταν ξεκίνησε η βιομηχανική επανάσταση γύρω στο 1800.

Ερωτηθείς αν το καλοκαίρι του 2023 είναι αυτό που θα προέβλεπε πριν από μια δεκαετία, ο Σμιθ λέει ότι τα κλιματικά μοντέλα είναι καλά στην πρόβλεψη των μακροπρόθεσμων τάσεων, αλλά λιγότερο καλά στην πρόβλεψη των επόμενων 10 ετών.

«Τα μοντέλα της δεκαετίας του 1990 μας έφεραν λίγο πολύ εκεί που βρισκόμαστε σήμερα. Αλλά το να έχουμε μια ιδέα για το πώς ακριβώς θα είναι τα επόμενα 10 χρόνια θα ήταν πολύ δύσκολο», λέει.
Ακραία θαλάσσια κύματα καύσωνα
Η μέση παγκόσμια θερμοκρασία των ωκεανών κατέρριψε τα ρεκόρ για τον Μάιο, τον Ιούνιο και τον Ιούλιο. Πλησιάζει την υψηλότερη θερμοκρασία της επιφάνειας της θάλασσας που έχει καταγραφεί ποτέ, η οποία ήταν το 2016.

Όμως η ακραία ζέστη στον ωκεανό του Βόρειου Ατλαντικού είναι ιδιαίτερα ανησυχητική

«Δεν είχαμε ποτέ θαλάσσιο καύσωνα σε αυτό το τμήμα του Ατλαντικού. Δεν το περίμενα αυτό», λέει η Ντανιέλα Σμιτ, καθηγήτρια Γεωεπιστημών στο Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ.

Τον Ιούνιο οι θερμοκρασίες στα ανοικτά των δυτικών ακτών της Ιρλανδίας ήταν μεταξύ 4C και 5C πάνω από τον μέσο όρο, γεγονός που η Εθνική Υπηρεσία Ωκεανών και Ατμόσφαιρας χαρακτήρισε ως καύσωνα κατηγορίας 5, δηλαδή «πέραν των ακραίων».

Αυτό που είναι σαφές είναι ότι ο κόσμος έχει θερμανθεί και οι ωκεανοί έχουν απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος αυτής της θερμότητας από την ατμόσφαιρα, εξηγεί η Σμιτ.

Τονίζει τον αντίκτυπο αυτής της θερμότητας στα θαλάσσια οικοσυστήματα, τα οποία παράγουν το 50% του παγκόσμιου οξυγόνου.

«Οι άνθρωποι τείνουν να σκέφτονται ότι τα δέντρα και τα χόρτα πεθαίνουν όταν μιλάμε για καύσωνες. Ο Ατλαντικός είναι 5C θερμότερος από ό,τι θα έπρεπε – αυτό σημαίνει ότι οι οργανισμοί χρειάζονται 50% περισσότερη τροφή μόνο και μόνο για να λειτουργήσουν κανονικά», λέει.

Χαμηλό ρεκόρ θαλάσσιου πάγου στην Ανταρκτική
Η έκταση που καλύπτεται από θαλάσσιο πάγο στην Ανταρκτική βρίσκεται σε επίπεδα ρεκόρ για τον Ιούλιο. Λείπει μια περιοχή περίπου 10 φορές μεγαλύτερη από το μέγεθος του Ηνωμένου Βασιλείου, σε σύγκριση με τον μέσο όρο της περιόδου 1981-2010.

Ο κώδωνας του κινδύνου χτυπάει για τους επιστήμονες καθώς προσπαθούν να ξεδιαλύνουν την ακριβή σύνδεση με την κλιματική αλλαγή.

Ένας θερμαινόμενος κόσμος θα μπορούσε να μειώσει τα επίπεδα του θαλάσσιου πάγου της Ανταρκτικής, αλλά η σημερινή δραματική μείωση θα μπορούσε επίσης να οφείλεται σε τοπικές καιρικές συνθήκες ή σε ωκεάνια ρεύματα, εξηγεί η Κάρολαϊν Χόλμς από το British Antarctic Survey.

Η ίδια τονίζει ότι δεν πρόκειται απλώς για ένα ρεκόρ που καταρρίπτεται, αλλά για ένα ρεκόρ που καταρρίπτεται κατά πολύ. «Αυτό δεν έχει καμία σχέση με οτιδήποτε έχουμε ξαναδεί τον Ιούλιο. Είναι 10% χαμηλότερο από το προηγούμενο χαμηλό, το οποίο είναι τεράστιο», λέει.

Το αποκαλεί «άλλο ένα σημάδι ότι δεν καταλαβαίνουμε πραγματικά τον ρυθμό των αλλαγών».

Πηγή:  iefimerida.gr