Εύλογοι προβληματισμοί και ένα κρίσιμο ερώτημα για την πεσμένη γέφυρα τής Καβάλας.

Πρέπει να απαντηθεί από τούς αρμόδιους αυτοδιοικητικούς θεσμούς.

Του Θανάση Γκόρδη.

Η πεσμένη γέφυρα στην Καβάλα αποτελεί ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα αναποτελεσματικότητας και κωλυσιεργείας της δημόσιας (αυτο)διοίκησης..
Πρόσφατα μάλιστα διαπιστώσαμε ότι η google την κατέταξε στα αξιοθέατα της περιοχής μας, με αυξημένη μάλιστα επισκεψιμότητα!..
Μελέτες επί μελετών από το 2018 που κατέρρευσε, αλλά τίποτε περαιτέρω…
Καμία ουσία..
Ουδεμία πρόοδος διαδικασιών..
Ωσάν να μην επιθυμούν οι αρμόδιοι θεσμικά φορείς να πάρουν μια απόφαση!
Είτε η γέφυρα να κατασκευαστεί ξανά, είτε όχι!
Με πρωτοβουλία τής δημοτικής Αρχής είχαν πραγματοποιηθεί μετρήσεις της ροής των οχημάτων μπροστά από το παλιό νοσοκομείο, προκειμένου – όπως ειπώθηκε από τον δήμο – να διαφανεί η ανάγκη ή μη επανακατασκευής της γέφυρας..
Την περίοδο, δηλαδή, που το κτήριο του πρώην νοσοκομείου παραπλεύρως της πεσμένης γέφυρας τελεί σε πλήρη αχρησία και εγκατάλλειψη!
Εν αναμονή της περιλάλητης αξιοποίησής του.
Οι κυκλοφοριακές ανάγκες, όμως, του συγκεκριμένου δρόμου θα είναι εντελώς διαφορετικές όταν αξιοποιηθεί το παλιό νοσοκομείο!
Θα είναι πλήρως διαφορετικές οι συνθήκες συσσώρευσης οχημάτων και ανθρώπων.
Είτε το εν λόγω κτήριο γίνει πολυτελές ξενοδοχείο (το επικρατέστερο σενάριο), είτε γηροκομείο, είτε εργατικές κατοικίες κλπ.
Συνεπώς, η κυκλοφοριακή μελέτη και οι σχετικές μετρήσεις στο υπάρχον καθεστώς, είναι περιττές και άνευ χρησιμότητας.
Άρα, η γέφυρα επιβάλλεται να κατασκευαστεί πάλι.
Διότι και όταν πρωτοδημιουργήθηκε η γέφυρα, ο σκοπός ήταν να αποφορτίζεται και να ρυθμίζεται καλύτερα η επικίνδυνη κυκλοφοριακή φόρτιση στην περιοχή εισόδου-εξόδου από το παλιό νοσοκομείο Καβάλας.
Με δεδομένο, επιπροσθέτως, ότι τοποθετήθηκαν (για μεγάλο χρονικό διάστημα λειτουργούσαν) και φανάρια στο συγκεκριμένο σημείο, ακριβώς και πρωτίστως λόγω της ύπαρξης τού – εν λειτουργία τότε – κάτω νοσοκομείου.
Και δευτερευόντως λόγω της μη ύπαρξης ακόμη της παράκαμψης τής Καβάλας, όπως λανθασμένα ισχυρίζονται ορισμένοι που δεν θέλουν το έργο αποκατάστασης για οικονομικούς λόγους..
Αξίζει, επίσης, να τονιστεί ότι η πρόταση που ακούγεται για κατασκευή “κυκλικού κόμβου” μπροστά στην είσοδο τού παλιού νοσοκομείου ΔΕΝ λύνει το πρόβλημα της επικινδυνότητας του σημείου (όταν το κτήριο αξιοποιηθεί), διότι δεν υπάρχει αρκετός χώρος για την κατασκευή του.
Και ιδιαίτερα δεν υφίσταται η δυνατότητα διαπλάτυνσης προς την είσοδο τού παλιού νοσοκομείου, ώστε να εξαλειφθεί η κυκλοφοριακή φόρτιση και επικινδυνότητα των οχημάτων που μελλοντικά θα εισέρχονται και εξέρχονται τού χώρου.
Εάν και εφόσον, επαναλαμβάνουμε, αξιοποιηθεί το πρώην νοσοκομείο Καβάλας, κάτι που θεωρείται επιβεβλημένο.
Τις συγκεκριμένες αξεπέραστες δυσκολίες για τον κυκλικό κόμβο υπογραμμίζουν, σύμφωνα με πληροφορίες, επιστήμονες και τού Τεχνικού Επιμελητηρίου.
Εν κατακλείδι, αφού με βάση την κοινή λογική αλλά και τον υφιστάμενο προγραμματισμό για την επένδυση στο παλιό νοσοκομείο προκύπτει ως μονόδρομος η αναγκαιότητα να κατασκευαστεί ξανά η γέφυρα, ΤΙΘΕΤΑΙ ΤΟ ΕΞΗΣ ΕΥΛΟΓΟ ΕΡΩΤΗΜΑ (αφού όλα εξαρτώνται από το χρήμα):
Το κονδύλι που θα απαιτηθεί (περίπου 5 εκ. ευρώ) θα συμψηφιστεί με τα χρήματα που θα διαθέσει η Περιφέρεια Ανατολική Μακεδονίας και Θράκης για έργα στην Καβάλα από τον αντίστοιχο κωδικό;..
Ή – όπως είναι το σωστό –
η γέφυρα θα χρηματοδοτηθεί από επιπρόσθετο διαφορετικό κονδύλι, καθώς πρόκειται για έργο αποκατάστασης καταστροφής και όχι για συνηθισμένη αναπτυξιακή υποδομή;
Περιμένουμε μια σαφή απάντηση – τουλάχιστον στο τελευταίο – από τούς θεσμικούς παράγοντες..



Το ερώτημα που αιωρείται πάνω από το μέλλον της Ουκρανίας και «ο ελέφαντας στο δωμάτιο» στη σύνοδο κορυφής της ΕΕ

Αγκαλιές. Φωτογραφίες. Υπόσχεση για συνέχιση του εξοπλισμού της Ουκρανίας. Παρά τα όσα συνέβησαν στις έξι σύντομες εβδομάδες από τότε που ο Ντόναλντ Τραμπ επέστρεψε στον Λευκό Οίκο, αυτό ήταν το μόνο που είχαν να προσφέρουν οι ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον ουκρανό πρόεδρο, Βολοντίμιρ Ζελένσκι, σε μια έκτακτη σύνοδο κορυφής στις Βρυξέλλες την Πέμπτη, γράφει το Politico.

Σίγουρα, κατέστρωσαν σχέδια για την ενίσχυση του αμυντικού τομέα της ΕΕ, αλλά – και βραχυπρόθεσμα αυτό είναι ίσως αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία – δεν κατάφεραν να συμφωνήσουν σε νέες δεσμεύσεις για την ενίσχυση της Ουκρανίας στο άμεσο μέλλον.

Το Κίεβο παλεύει με τη διακοπή της στρατιωτικής βοήθειας και της ανταλλαγής πληροφοριών των ΗΠΑ, καθώς η κυβέρνηση Τραμπ αυξάνει την πίεση στον Ζελένσκι για να επιτύχει μια γρήγορη ειρηνευτική συμφωνία με τον ρώσο πρόεδρο, Βλαντίμιρ Πούτιν. Πριν από τη συνάντηση στις Βρυξέλλες, διπλωμάτες από χώρες που υποστηρίζουν σταθερά την Ουκρανία είχαν εκφράσει την ελπίδα ότι η συνάντηση θα έφερνε νέες δεσμεύσεις που θα έθεταν το Κίεβο σε ισχυρότερη θέση.

Αλλά μετά από 10 ώρες συνομιλιών και παρά τον δημόσιο εναγκαλισμό του Ζελένσκι – ο οποίος απευθύνθηκε στους δημοσιογράφους πλαισιωμένος από τους ηγέτες των δύο κορυφαίων θεσμικών οργάνων της ΕΕ, την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν και τον Αντόνιο Κόστα – τα τελικά συμπεράσματα μεταξύ των ηγετών επικεντρώθηκαν μόνο στις συλλογικές τους προσπάθειες για την οικοδόμηση ενός κατακερματισμένου αμυντικού τομέα.

Το κομμάτι για την Ουκρανία δεν πέρασε καν την έγκριση των 27 μελών λόγω της αντίθεσης του ούγγρου πρωθυπουργού, Βίκτορ Όρμπαν, ο οποίος δεν έχει κρύψει την υποστήριξή του στον Πούτιν και ο οποίος δήλωσε την αντίθεσή του στη δήλωση πριν από τη συνάντηση και επέμεινε σε αυτή τη στάση.

Χωρίς την Ουγγαρία, 26 χώρες υπέγραψαν μια δήλωση για την Ουκρανία που χαράζει κόκκινες γραμμές για μελλοντικές ειρηνευτικές συνομιλίες, ζητεί την ένταξη του Κιέβου στο μπλοκ και δεσμεύεται για μελλοντική στρατιωτική βοήθεια χωρίς συγκεκριμένους στόχους.

Ο ελέφαντας στο δωμάτιο

Το κύριο ερώτημα που αιωρείται πάνω από το μέλλον της Ουκρανίας είναι εάν η ΕΕ μπορεί να αντικαταστήσει ή να αντισταθμίσει με κάποιο τρόπο τη διακοπή της αμερικανικής στρατιωτικής βοήθειας και των πληροφοριών.

Η πρωθυπουργός της Εσθονίας Κρίστεν Μιχάλ έθεσε το θέμα κατά τη διάρκεια των συζητήσεων που έγιναν κεκλεισμένων των θυρών, σύμφωνα με αξιωματούχο της ΕΕ ρωτώντας: «Μπορούμε να το κάνουμε μόνοι;». Η απάντηση που έλαβε ήταν μια ηχηρή σιωπή, σχολιάζει το δημοσίευμα.

Οι χώρες της ΕΕ έχουν συλλογικά δεσμευτεί να κάνουν περισσότερα για την Ουκρανία όσον αφορά την οικονομική και στρατιωτική υποστήριξη από ό,τι οι ΗΠΑ από την έναρξη της εισβολής της Ρωσίας πριν από τρία χρόνια. Αυτή η υποστήριξη θα συνεχιστεί τους επόμενους μήνες και μεταφράζεται σε περίπου 30 δισεκατομμύρια ευρώ σε οικονομική βοήθεια που προορίζεται για το 2025 μέσω δανείων από τα δεσμευμένα περιουσιακά στοιχεία της Ρωσίας.

Αλλά το τέλος της στρατιωτικής υποστήριξης των ΗΠΑ αφήνει ένα κενό στην ικανότητα των συμμάχων να υποστηρίζουν την Ουκρανία σε όλες τις πτυχές του πολέμου της, κυρίως όταν πρόκειται για πληροφορίες και στόχευση πληροφοριών για όπλα ακριβείας.

«Το τέλος της ανταλλαγής πληροφοριών είναι πράγματι πολύ σημαντικό για την Ουκρανία», δήλωσε στο Politico ο συνταγματάρχης Φίλιπ Ίνγκραμ, πρώην αξιωματικός των πληροφοριών του βρετανικού στρατού. «Σημαίνει ότι χάνεται η πρόσβαση σε πληροφορίες απόκτησης στόχων για πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς, αλλά και αναχαίτιση εισερχόμενων ρουκετών και drones. Τα κράτη μέλη της ΕΕ απλώς δεν έχουν πολλές δυνατότητες στρατηγικής πληροφόρησης επειδή εστιάζουν περισσότερο στο εσωτερικό τους – χώρες όπως η Γερμανία εξαρτώνται αποκλειστικά από το ΝΑΤΟ. Αυτές, αντιμετωπίζουν τώρα την προοπτική να πρέπει να ανεβάσουν ρυθμό, αλλά χρειάζονται δεκαετίες και εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια».

Σύμφωνα με το Politico, όταν οι 27 κάθισαν χθες στο τραπέζι των συζητήσεων ο αγώνας τους να αποφύγουν την απώλεια της εγγύησης ασφαλείας των ΗΠΑ αποδείχθηκε ότι ήταν η προτεραιότητά τους. Η ενίσχυση της Ουκρανίας στο πεδίο της μάχης κατέληξε να είναι μια μακρινή ανησυχία δεύτερης τάξης – όπως αποδεικνύεται από τον χρόνο που ξόδεψαν μιλώντας για την Ουκρανία έναντι της άμυνας.

«Η συζήτηση για την άμυνα διήρκεσε τις περισσότερες από τις 10 ώρες, με τους ηγέτες να κλείνουν τις απόψεις τους για το πώς θα χρηματοδοτήσουν μια αμυντική ενίσχυση 800 δισεκατομμυρίων ευρώ και πόσο από την επένδυσή τους θα ξοδέψουν σε ευρωπαϊκές πηγές έναντι μη κοινοτικών πηγών. Οι συνομιλίες για την Ουκρανία, ωστόσο, έγιναν σε περίπου 15 λεπτά, σύμφωνα με διπλωμάτη της ΕΕ. Αυτό τα λέει όλα», καταλήγει το δημοσίευμα.

 

Πηγή:newsbeast.gr