Σοκαριστικό περιστατικό στην Ομόνοια: Εργαζόμενοι μετέφεραν τη σορό άστεγου για να παραπλανήσουν τις Αρχές

Ένα συγκλονιστικό και σοκαριστικό περιστατικό σημειώθηκε στην περιοχή της Ομόνοιας, όταν εργαζόμενοι σε τοπικό εστιατόριο μετέφεραν τη σορό ενός 57χρονου άστεγου έξω από το κατάστημά τους, με σκοπό να παραπλανήσουν τις Αρχές και να κρύψουν τις πραγματικές συνθήκες του θανάτου του.

Η σορός του άνδρα βρέθηκε αρχικά έξω από το εστιατόριο, με εμφανή τραύματα στο κεφάλι, προκαλώντας άμεσα την ανησυχία των περαστικών. Ωστόσο, οι κάμερες ασφαλείας κατέγραψαν τους εργαζόμενους να μεταφέρουν το άψυχο σώμα του άστεγου έξω από το κατάστημα, προσπαθώντας να στήσουν μια σκηνή που να παραπλανά τις αρχές και να αποδώσει το περιστατικό σε άλλες συνθήκες.

Αρχικά, ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου ανέφερε πως δεν γνώριζε τίποτα για το περιστατικό, ενώ οι εργαζόμενοι του έδιναν πληροφορίες που φαίνονταν να μην ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Η έρευνα των Αρχών και η ανάλυση των στοιχείων, όμως, οδήγησαν στη σύλληψη του ιδιοκτήτη του εστιατορίου και δύο υπαλλήλων, οι οποίοι αντιμετωπίζουν σοβαρές κατηγορίες για απόπειρα παραπλάνησης των αρχών και άλλες ποινικές ευθύνες.

Το περιστατικό έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στην περιοχή και θέτει υπό αμφισβήτηση την αντίδραση των αρμόδιων αρχών σε τέτοια περιστατικά, καθώς και τη σχέση της τοπικής κοινωνίας με την αυξανόμενη φτώχεια και την αδυναμία της πολιτείας να προστατεύσει τους πιο ευάλωτους πολίτες.




Εργαζόμενοι Energean στην Καβάλα: NAI στην αποθήκευση του CO2 στον Πρίνο. ΝΑΙ στην μεγαλύτερη βιομηχανική επένδυση στην χώρα!

Το τελευταίο διάστημα, βιώνουμε μια συντονισμένη προσπάθεια από διάφορα συμφέροντα να βλάψουν τη μεγαλύτερη βιομηχανική επένδυση στην Ελλάδα: την αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα στον Πρίνο. Ένα έργο που δεν προστατεύει μόνο το περιβάλλον, αλλά εξασφαλίζει και το μέλλον μας, τις θέσεις εργασίας μας, και την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής μας για τα επόμενα 20 χρόνια.
Άλλωστε, η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, μία από τις πιο φτωχές περιοχές της Ευρώπης, χρειάζεται επειγόντως ανάπτυξη, δουλειές και προοπτική για τους νέους της. Αυτή η επένδυση είναι η ευκαιρία μας να βγούμε από την κρίση και να χτίσουμε το μέλλον μας.

Όμως, τόσο τοπικά συμφέροντα, είτε σκόπιμα είτε από άγνοια, όσο και συμφέροντα από γειτονικές χώρες, που επιθυμούν να εμποδίσουν την ανάπτυξη της Ελλάδας, χρησιμοποιούν τις θέσεις τους για να σταματήσουν αυτή την τόσο σημαντική επένδυση.

Η προσπάθειά τους να αποτρέψουν τη δημιουργία θέσεων εργασίας και ανάπτυξης, εξυπηρετεί σκοπούς που δεν έχουν καμία σχέση με την ευημερία της περιοχής μας. Αλλά η αλήθεια είναι ότι αυτή η προσπάθεια για παραπληροφόρηση δεν μας τρομάζει.

Εμείς, οι 200 εργαζόμενοι της Energean στην Καβάλα, γνωρίζουμε καλύτερα από τον καθένα την αξία του έργου που εκτελούμε. Η τεχνογνωσία μας και η πείρα μας σε δύσκολες και απαιτητικές συνθήκες διαχείρισης υδρογονανθράκων, μας επιτρέπουν να διασφαλίσουμε ότι όλα γίνονται με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον, την ασφάλεια και τις ανάγκες της περιοχής.

Η αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα είναι μία λύση που εφαρμόζεται σε πολλές από τις πιο εξελιγμένες χώρες του κόσμου, και είναι μέρος της λύσης για το μέλλον του πλανήτη, αλλά και της τοπικής μας κοινωνίας.

Εμείς, οι εργαζόμενοι της Energean, ως ενεργοί πολίτες της περιοχής μας, είμαστε έτοιμοι να υποδεχθούμε και να διαχειριστούμε αυτό το έργο με υπερηφάνεια και αποφασιστικότητα. Ζητούμε από τους πολιτικούς και τους τοπικούς ηγέτες να στηρίξουν την προσπάθεια μας και να αναγνωρίσουν την ανάγκη για ανάπτυξη και πρόοδο στην περιοχή μας.

ΝΑΙ στην προστασία του Περιβάλλοντος!

ΝΑΙ στην μεγαλύτερη βιομηχανική επένδυση στην χώρα!

ΝΑΙ στην εξορυκτική δραστηριότητα στον Πρίνο!

Αφήστε ήσυχο τον Πρίνο και τις δουλειές μας!Δεν πρόκειται να επιτρέψουμε σε κανέναν να μας στερήσει το μέλλον μας, το μέλλον των παιδιών μας. Θα σταθούμε ενωμένοι και αποφασισμένοι για να προστατεύσουμε τις θέσεις εργασίας μας και την πρόοδο που με τόση προσπάθεια έχουμε καταφέρει να επιτύχουμε στην περιοχή μας.

Η υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας είναι υπεράσπιση του μέλλοντος της Καβάλας και της Ελλάδας. Κανείς δεν θα μας σταματήσει!

Δελτίο Τύπου




Ένοχος ο πατέρας Αντώνιος και τέσσερις ακόμα εργαζόμενοι της «Κιβωτού του Κόσμου»

Την ενοχή του ιδρυτή της «Κιβωτού του Κόσμου», πατέρα Αντώνιου, και τεσσάρων συγκατηγορουμένων του αποφάσισε το Τριμελές Πλημμελειοδικείο της Αθήνας για την υπόθεση που αφορά στις καταγγελίες που συνδέονται με τιμωρία και κακοποιητικές συμπεριφορές σε φιλοξενούμενους των δομών.

Η απόφαση ήταν ομόφωνη και ανακοινώθηκε σε μια κατάμεστη δικαστική αίθουσα.

Ο πατέρας Αντώνιος κρίθηκε ένοχος για συνολικά πέντε πράξεις πλημμεληματικού χαρακτήρα, ενώ για επιμέρους πράξεις καταδικάστηκαν τέσσερις ακόμα εργαζόμενοι της οργάνωσης. Τρεις κατηγορούμενοι αθωώθηκαν.

Αυτή την ώρα η υπεράσπιση ζητεί την αναγνώριση ελαφρυντικών για τους καταδικασθέντες, Η αναγνώριση ελαφρυντικών από το δικαστήριο μπορεί να καθορίσει τις ποινές που θα επιβληθούν στη συνέχεια.

Η εισαγγελική πρόταση

Η εισαγγελέας της έδρας είχε εισηγηθεί την ενοχή του πατέρα Αντώνιου για πέντε πλημμεληματικές πράξεις που αφορούν σε κακοποίηση ανηλίκων φιλοξενούμενων και την απαλλαγή του για όλες τις άλλες πράξεις με τις οποίες είναι αντιμέτωπος.

Η εισαγγελική λειτουργός πρότεινε ακόμη την ενοχή, επίσης για επιμέρους πράξεις, για πέντε πρώην εργαζόμενους στην «Κιβωτό» και την πλήρη αθώωση για δύο ακόμα κατηγορουμένους.

Οι αξιόποινες πράξεις για τις οποίες η εισαγγελέας εισηγήθηκε την ενοχή των κατηγορουμένων αφορούν τις δομές της Κιβωτού σε Βόλο και Χίο. Αντίθετα, δεν πείστηκε για καταγγελίες πρώην φιλοξενούμενων που αφορούν τις δομές σε Καλαμάτα, Αθήνα και Πωγωνιανή και για τον λόγο αυτό ζήτησε την απαλλαγή των κατηγορουμένων λόγω αμφιβολιών.

Η εισαγγελέας στην αγόρευσή της αναφέρθηκε στον κυρίαρχο και αποφασιστικό ρόλο του πατέρα Αντώνιου στη λειτουργία της «Κιβωτού του Κόσμου», καθώς «λειτουργούσε ως πρόσωπο αναφοράς για τα παιδιά». «Ο λόγος του πατέρα ήταν νόμος», είπε επικαλούμενη σχετική αναφορά μάρτυρα.

 

www.newsbeast.gr
 



Διανομείς | Σε 48ωρη απεργία οι εργαζόμενοι σε eFood και Wolt

Συγκεντρώσεις και μοτοπορείες από τους διανομείς eFood και Wolt την Παρασκευή και το Σάββατο 1-2 Νοεμβρίου

Εξακολουθούν να διεκδικούν τα αιτήματά τους οι διανομείς των ηλεκτρονικών πλατφόρμων «Wolt» και «e-food», κηρύσσοντας 48ωρη απεργία στις 1 και 2 Νοεμβρίου.

Μετά από την 24ωρη απεργία στην οποία προχώρησαν στις 11 Οκτωβρίου, αλλά και μετά από μια σειρά δυναμικών στάσεων εργασίας και κινητοποιήσεων στη «Wolt», οι εργαζόμενοι οργανώνουν νέα στάση διαμαρτυρίας.

Στο πλαίσιο της απεργίας, θα πραγματοποιηθούν συγκεντρώσεις και μοτοπορείες την Παρασκευή 1 Νοέμβρη στις 12:00 και το Σάββατο 2 Νοεμβρίου στις 18:00, με σημείο αφετηρίας τη συμβολή των λεωφόρων Κηφισίας και Αλεξάνδρας.

Εν τω μεταξύ, στην Πάτρα, το κλαδικό συνδικάτο της Αχαΐας απηύθυνε κάλεσμα στην απεργιακή συγκέντρωση της δεύτερης μέρας στις 19:00. στο Εργατικό Κέντρο Πάτρας, αλλά και σε απεργιακή κινητοποίηση που θα λάβει χώρα επίσης το Σάββατο στις 22:00. στην Πλαζ.

Στη Λάρισα, την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου στις 12:00 στην κεντρική πλατεία και το Σάββατο 2 Νοεμβρίου την ίδια ώρα στην κεντρική πλατεία.

Στη σχετική ανακοίνωσή του, το επιχειρησιακό Σωματείο των εργαζομένων στην «e-food» ανέφερε: «Με την ίδια αποφασιστικότητα κλιμακώνουμε τη δράση μας και οργανωνόμαστε μαζικά στο σωματείο για να μπει φρένο στην εντατικοποίηση της εργασίας. Δεν μπορούμε να έχουμε στάση αναμονής στις μειώσεις των τιμών της παραγγελίας και να παίζουμε τη ζωή μας κορώνα – γράμματα για μεροκάματα του τρόμου. Γινόμαστε όλοι μια γροθιά απέναντι στην εταιρεία και την κυβέρνηση και διεκδικούμε την υπογραφή ΣΣΕ για να κατοχυρώσουμε εργασιακά δικαιώματα».

Από την πλευρά τους, οι διανομείς της «Wolt» υποστηρίζουν πως προβαίνουν στην απεργία «για πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα στους διανομείς των στόλων. Απευθείας πρόσληψη στη “Wolt”. Αύξηση αμοιβών των freelancer. Κατάργηση “δυναμικού” μοντέλου – ελάχιστη αμοιβή ανά ώρα, κάλυψη του εργατικού ατυχήματος, μέτρα υγείας και ασφάλειας, δωρεάν Μέσα Ατομικής Προστασίας (ΜΑΠ) – επιστροφή εγγύησης».

Οι απεργιακές κινητοποιήσεις στηρίζονται από το Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Επισιτισμού Τουρισμού και Ξενοδοχείων Αττικής.

www.protothema.gr




Κάθετοι στην συγχώνευση των ΔΕΥΑ οι Πρόεδροι και οι εργαζόμενοι

Στάση αναμονής κρατούν οι εργαζόμενοι στις ΔΕΥΑ της χώρας, καθώς εμφανίζονται βέβαιοι ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει στο σχέδιο περί συγχωνεύσεων των ΔΕΥΑ. 

Το σχέδιο είχε ξεσηκώσει θύελλα έτσι όπως είχε παρουσιαστεί από τον Οκτώβριο του 2023, προέβλεπε στην ουσία την δημιουργία μιας ΔΕΥΑ ανα περιφέρεια, ενώ στην πορεία άλλαξε με τις ΔΕΥΑ να συγχωνεύονται ανά Περιφερειακή Ενότητα.

Παρά τις συναντήσεις με τον Υπουργό, οι Πρόεδροι αλλά και οι εργαζόμενοι παραμένουν κάθετοι, καθότι οι ίδιοι μετά την συγχώνευση θα περισσεύουν.




Ζητούν την μόνιμη ύπαρξη περιπολικού στην είσοδο του Νοσοκομείου Κομοτηνής οι εργαζόμενοι

30 μήνες φυλακή χωρίς αναστολή ήταν η απόφαση του δικαστηρίου στην υπόθεση βιαιοπραγίας που σημειώθηκε πριν από περίπου 10 ημέρες στα επείγοντα περιστατικά του Νοσοκομείου Κομοτηνής εις βάρος εργαζομένων.

Στην απόφαση ασκήθηκε έφεση με αναστέλλουσα ισχύ , ενώ ο Αλέξανδρος Σπανός εκπρόσωπος της Αυτόνομης Παρέμβασης Υγειονομικών δήλωσε την αγωνία που βιώνουν καθημερινά οι εργαζόμενοι που αισθάνονται απροστάτευτοι, θέλοντας  να περάσει το μήνυμα προς την τοπική κοινωνία ότι το νοσοκομείο δεν είναι ρινγκ.




Απεργούν οι εργαζόμενοι των νοσοκομείων | Διαμαρτύρονται για τις ελλείψεις προσωπικού

Σε 24ωρη απεργία προχωρούν σήμερα, Πέμπτη, οι εργαζόμενοι των δημόσιων νοσοκομείων της Περιφέρειας και πραγματοποιούν στάση εργασίας στην Αττική 08.00 – 15.00, διαμαρτυρόμενοι για σοβαρές ελλείψεις προσωπικού σε νοσοκομεία, ΕΚΑΒ και προνοιακές μονάδες. Οι νοσοκομειακοί γιατροί και εργαζόμενοι πραγματοποιούν από τις 8.30 το πρωί συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην πλατεία Μαβίλη και στη συνέχεια πορεία προς το υπουργείο Υγείας.

«Αιμορραγούμε από προσωπικό χωρίς να λαμβάνονται μέτρα αντιμετώπισης του μείζονος αυτού προβλήματος. Γίνονται συνεχείς μετακινήσεις προκειμένου να καλυφθούν τα κενά χωρίς να υπολογίζουν την εργασιακή εξάντληση, την κούραση του προσωπικού, που συχνά βρίσκονται αντιμέτωποι με σοβαρά προβλήματα υγείας. Καλύπτουν ένα κενό σε μια υγειονομική μονάδα με τις μετακινήσεις και ανοίγουν ένα άλλο. Κάθε μήνα αποχωρούν εκατοντάδες υπάλληλοι από το ΕΣΥ, χωρίς έστω να αντικαθίστανται με αντίστοιχες προσλήψεις», αναφέρει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Δημόσιων Νοσοκομείων (ΠΟΕΔΗΝ) σε ανακοίνωσή της, και προσθέτει:

«Σε σχέση με πέρυσι δουλεύουμε με 3.000 λιγότερο προσωπικό στο Εθνικό Σύστημα Υγείας. Οι προσλήψεις του ΑΣΕΠ μόνιμου προσωπικού γίνονται με το σταγονόμετρο και πέραν των χρονοβόρων διαδικασιών που κρατάνε πέντε χρόνια έχουμε ανακύκλωση του ίδιου προσωπικού. Δηλαδή, συμβασιούχοι που ήδη εργάζονται καταλαμβάνουν θέσεις μονίμων. Επικουρικό προσωπικό για να καλυφθούν οι μεγάλες ανάγκες δεν προσλαμβάνεται λόγω δημοσιονομικών περιορισμών. Από τον ετήσιο πίνακα επικουρικών το έτος 2023 εγκρίθηκαν μόνο 150 θέσεις για ολόκληρο το ΕΣΥ. Ένας ή δύο υπάλληλοι αντιστοιχούν σε κάθε Νοσοκομείο».

Σύμφωνα με την ΠΟΕΔΗΝ, υπάρχει κύμα μαζικών αποχωρήσεων από το ΕΣΥ εξαιτίας της εργασιακής ανασφάλειας, των δυσμενών συνθηκών εργασίας, των χαμηλών μισθών, «του εμπαιγμού με την ένταξή μας στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα, την μονιμοποίηση των Συμβασιούχων. Παρότι ήταν δεσμεύσεις της κυβέρνησης την περίοδο της πανδημίας. Ακόμη και το Επίδομα Επικίνδυνης και Ανθυγιεινής Εργασίας ρυθμίστηκε με αδικίες και αποκλεισμούς. Δεν είναι δυνατόν να προσελκύσεις υγειονομικούς όταν οι πρόσθετες αμοιβές για φουλ κυκλικό ωράριο είναι περί τα 120 ευρώ το μήνα (8 νύχτες, 3 αργίες, 8 απογεύματα, 8 πρωινά)».

Απογευματινά χειρουργεία

Η ΠΟΕΔΗΝ είναι ενάντια στα απογευματινά χειρουργεία. «Σε τέτοιο Σύστημα, θα πρέπει να λαμβάνονται μέτρα ενίσχυσης της Δημόσιας δωρεάν Περίθαλψης και όχι μέτρα όπως τα απογευματινά χειρουργεία επί πληρωμή.
Το 40% των ανεπτυγμένων χειρουργικών αιθουσών των νοσοκομείων είναι κλειστές λόγω έλλειψης προσωπικού, όχι μόνο Αναισθησιολόγων, αλλά και Νοσηλευτικού Προσωπικού. Οι λίστες αναμονής για τακτικά χειρουργεία είναι πάνω από δύο χρόνια σε πολλές χειρουργικές επεμβάσεις», αναφέρει σε ανακοίνωσή της.

Ισχυρίζεται, δε, ότι τα απογευματινά χειρουργεία θα λειτουργήσουν σε βάρος των πρωινών χειρουργείων. «Όποιος έχει χρήματα θα έχει καλύτερες και περισσότερες ευκαιρίες να χειρουργηθεί. Δεν είναι αυτό το ΕΣΥ που θέλουμε. Θέλουμε ίσες ευκαιρίες για όλους τους ασθενείς. Ναι στην ολοήμερη λειτουργία των Νοσοκομείων και τα απογευματινά χειρουργεία, όμως με το προσωπικό βάρδιας, από τη λίστα αναμονής δωρεάν».

ygeiamou.gr




Εργαζόμενοι του δήμου Καβάλας διαμαρτύρονται για καθυστέρηση των πληρωμών τους

Διαμαρτυρία των υπαλλήλων των ΟΤΑ πραγματοποιήθηκε κατά την διάρκεια της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου Καβάλας για το γεγονός πως εντοπίζονται καθυστερήσεις στις μηνιαίες πληρωμές με την υπάρχουσα καθυστέρηση να ξεπερνά τον ενάμιση μήνα!

Ο προϋπολογισμός δεν έχει ψηφιστεί ακόμα και η αγωνία των υπαλλήλων μεγαλώνει καθώς οι υπάλληλοι παραμένουν απλήρωτοι για αρκετό καιρό.

Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Καβάλας, τόνισε πως το θέμα των πληρωμών θα λυθεί το επόμενο χρονικό διάστημα με έκτακτο δημοτικό συμβούλιο ώστε να γίνουν πληρωμές μέχρι και τις 27 Φεβρουαρίου.

Από την πλευρά του ο κ. Ποτόλιας αναφέρθηκε στις ελαστικές μορφές εργασίας καταλογίζοντας πως ο Δήμος είναι υπεύθυνος για την κατάσταση αυτή.




Εργαζόμενοι συνταξιούχοι | Πότε έρχεται νέο εργασιακό νομοσχέδιο και τι θα περιλαμβάνει

Στη τελική ευθεία βρίσκεται το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής ασφάλισης που θα περιλαμβάνει το άρθρο αναφορικά με τους εργαζόμενους συνταξιούχους.

Ποιες αλλαγές αναμένεται να υπάρξουν για τους εργαζόμενους συνταξιούχους

Μερικές από τις αλλαγές που αναμένεται να έρθουν  για τους  εργαζόμενους συνταξιούχους θα είναι οι εξής:
-Για τους  μισθωτούς εργαζόμενους συνταξιούχους
Η επιβάρυνση αναμένεται να είναι 10% και αυτή θα επιβάλλεται επί του ακαθάριστου ετήσιου εισοδήματος από την εργασία.
-Για τους  ελεύθερους επαγγελματίες συνταξιούχους που δεν έχουν επικούρηση
Οι ελεύθεροι επαγγελματίες που δεν έχουν επικούρηση αναμένεται να έχουν μια επιπλέον  επιβάρυνση μόνο για την ασφάλιση στην κύρια σύνταξη η οποία θα ανέρχεται σε ποσοστό 50% επί της ασφαλιστικής κατηγορίας στην οποία έχουν ενταχθεί.
-Οι μη μισθωτοί που καταβάλλουν εισφορές και για επικουρική ασφάλιση
Στις περιπτώσεις αυτές αλλά και στους εργαζόμενους έμμισθους δικηγόρους, μηχανικούς και υγειονομικούς συνταξιούχους αναμένεται να υπάρξει μια επιβάρυνση της τάξεως του 40% επί της ασφαλιστικής κλάσης που έχουν επιλέξει για κύρια σύνταξη και πρόσθετο 40% για την επικουρική.
enikonomia.gr
https://youtu.be/TP4JeLjGeMM



Εργαζόμενοι συνταξιούχοι: Τέλος το «ψαλίδι» 30% στις συντάξεις

Αυξημένες θα δουν τις συντάξεις Φεβρουαρίου 2024 οι περίπου 30.000 συνταξιούχοι που εργάζονται καθώς κόβεται η περικοπή του 30% της σύνταξης.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Dnews στο τέλος Ιανουαρίου, δηλαδή με τις συντάξεις Φεβρουαρίου 2024 σύμφωνα με τον ΕΦΚΑ οι συντάξεις δεν θα περικοπούν κατά 30% καθώς θα εφαρμοστεί ο μη ανταποδοτικός πόρος υπέρ e-ΕΦΚΑ, ο οποίος για τους μισθωτούς εργαζόμενους συνταξιούχους θα ισούται με το 10% επί των ασφαλιστέων αποδοχών τους και για τους μη μισθωτούς εργαζόμενους συνταξιούχους με το 50% επί της επιλεγείσας ασφαλιστικής κλάσης για κύρια σύνταξη.

Οι συνταξιούχοι του e-ΕΦΚΑ, λόγω γήρατος, λόγω αναπηρίας (από κοινή νόσο, εργατικό ατύχημα, ατύχημα εκτός εργασίας, επαγγελματική νόσο) και γήρατος λόγω αναπηρίας οι οποίοι αναλαμβάνουν υποχρεωτικώς υπακτέα στην ασφάλισή του απασχόληση, συνεχίζουν κατά τη διάρκεια αυτής να λαμβάνουν το σύνολο της κύριας και επικουρικής σύνταξης που δικαιούνται από τον Φορέα.

Η εξ ιδίου δικαιώματος σύνταξη γήρατος, κύρια και επικουρική, προσώπων που αναλαμβάνουν υποχρεωτικώς υπακτέα στην ασφάλιση του e-ΕΦΚΑ απασχόληση σε Φορέα της Γενικής Κυβέρνησης αναστέλλεται για όσο διάστημα συνεχίζει αυτή, εφόσον δεν έχουν συμπληρώσει το 62ο έτος της ηλικίας τους. Για το διάστημα της αναστολής δεν καταβάλλεται ο πόρος.

Παράδειγμα 1:

Συνταξιούχος που εργάζεται και δικαιούται σύνταξη ύψους €1.200, αντιμετωπίζει παρακράτηση ύψους €360 βάσει του ισχύοντος καθεστώτος. Εάν αυτός ο συνταξιούχος εργάζεται ως μισθωτός, με μικτό μηνιαίο μισθό €780, θα λαμβάνει ολόκληρη τη σύνταξή του και η παρακράτηση ύψους €360 αντικαθίσταται από μη ανταποδοτικό πόρο ύψους 78€. Όφελος: €282 μηνιαίως.

Παράδειγμα 2:

Εάν ο ίδιος συνταξιούχος εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας και έχει επιλέξει την πρώτη ασφαλιστική κλάση, όπως η μεγάλη πλειονότητα των ελευθέρων επαγγελματιών τότε η παρακράτησή ύψους €360 αντικαθίσταται από μη ανταποδοτικό πόρο €169,95×50%=84,98€. Όφελος: €275,02 μηνιαίως.

Εισφορές

Για την ασφάλιση του απασχολούμενου συνταξιούχου καταβάλλονται οι προβλεπόμενες από τη νομοθεσία ασφαλιστικές εισφορές σύμφωνα με την ασφαλιστέα απασχόληση και επιπλέον πόρος μη ανταποδοτικού χαρακτήρα υπέρ e-ΕΦΚΑ ως εξής:

α) οι μισθωτοί και οι καταβάλλοντες εισφορές μετά τυχόν συνεισπραττομένων εισφορών, με βάση την υπαγωγή τους στην ασφάλιση, επιμεριζομένων μεταξύ εργοδότη και ασφαλισμένου κατά την κείμενη νομοθεσία και επιπλέον πόρο υπέρ e-ΕΦΚΑ ύψους 7,7% επί των ασφαλιστέων αποδοχών κύριας ασφάλισης για τον κλάδο κύριας ασφάλισης και λοιπών παροχών και ύψους 2,3% επί των ασφαλιστέων αποδοχών επικουρικής ασφάλισης για τον κλάδο επικουρικής ασφάλισης, ο οποίος βαρύνει αποκλειστικά τον ασφαλισμένο,

β) οι μη μισθωτοί (ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοτελώς απασχολούμενοι) καταβάλλουν τις ασφαλιστικές εισφορές μετά τυχόν συνεισπραττομένων εισφορών, με βάση την υπαγωγή τους στην ασφάλιση και επιπλέον πόρο υπέρ e-ΕΦΚΑ ύψους 50% επί της επιλεγείσας ασφαλιστικής κατηγορίας κύριας ασφάλισης για τον κλάδο κύριας ασφάλισης και παροχών και σε περίπτωση υπαγωγής και στην επικουρική ασφάλιση, ύψους 40% επί της επιλεγείσας ασφαλιστικής κατηγορίας κύριας ασφάλισης για τον Κλάδο κύριας ασφάλισης και λοιπών παροχών και 40% επί της επιλεγείσας ασφαλιστικής κατηγορίας επικουρικής ασφάλισης για τον κλάδο επικουρικής ασφάλισης,

γ) οι αγρότες, καταβάλλουν τις ασφαλιστικές εισφορές μετά τυχόν συνεισπραττομένων εισφορών, με βάση την υπαγωγή τους στην ασφάλιση και επιπλέον πόρο υπέρ e-ΕΦΚΑ ύψους 50% επί της επιλεγείσας ασφαλιστικής κατηγορίας κύριας ασφάλισης για τον κλάδο κύριας ασφάλισης και παροχών και σε περίπτωση υπαγωγής και στην επικουρική ασφάλιση, ύψους 40% επί της επιλεγείσας ασφαλιστικής κατηγορίας κύριας ασφάλισης για τον κλάδο κύριας ασφάλισης και λοιπών παροχών και 40% επί της επιλεγείσας ασφαλιστικής κατηγορίας επικουρικής ασφάλισης για τον κλάδο επικουρικής ασφάλισης,

(δ) οι μισθωτοί μηχανικοί και έμμισθοι δικηγόροι καταβάλλουν τις ασφαλιστικές εισφορές με βάση την υπαγωγή τους στην ασφάλιση, επιμεριζομένων μεταξύ εργοδότη και ασφαλισμένου κατά την κείμενη νομοθεσία και επιπλέον πόρο υπέρ e-ΕΦΚΑ ύψους 7,7% επί των ασφαλιστέων αποδοχών κύριας ασφάλισης για τον κλάδο κύριας ασφάλισης και λοιπών παροχών και ύψους 40% επί της επιλεγείσας ασφαλιστικής κατηγορίας επικουρικής ασφάλισης για τον κλάδο επικουρικής ασφάλισης, ο οποίος βαρύνει αποκλειστικά τον ασφαλισμένο,

ε) οι αμειβόμενοι με Παραστατικά Παρεχόμενων Υπηρεσιών (Π.Π.Υ.), εκτός των προσώπων της περ. γ της παρ. 7, καταβάλλουν τις ασφαλιστικές εισφορές του άρθρου 55 του ν. 4509/2017 (Α΄ 201), μετά τυχόν συνεισπραττομένων εισφορών, με βάση την υπαγωγή τους στην ασφάλιση και επιπλέον πόρο υπέρ e-ΕΦΚΑ ύψους 10% επί της καθαρής αξίας του παραστατικού για τον κλάδο κύριας ασφάλισης και λοιπών παροχών, ο οποίος βαρύνει αποκλειστικά τον ασφαλισμένο,

(στ) οι αμειβόμενοι με εργόσημο του π. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ καταβάλλουν τις ασφαλιστικές εισφορές μετά τυχόν συνεισπραττομένων εισφορών, με βάση την υπαγωγή τους στην ασφάλιση, και επιπλέον πόρο υπέρ e-ΕΦΚΑ ύψους 7,7% επί της αναγραφόμενης τιμής του εργοσήμου για τον Κλάδο κύριας ασφάλισης και παροχών και ύψους 2,3% επί της αναγραφόμενης τιμής του εργοσήμου για τον κλάδο επικουρικής ασφάλισης, ο οποίος βαρύνει αποκλειστικά τον ασφαλισμένο,

(ζ) οι αμειβόμενοι με εργόσημο του π. ΟΓΑ καταβάλλουν τις ασφαλιστικές εισφορές μετά τυχόν συνεισπραττομένων εισφορών, με βάση την υπαγωγή τους στην ασφάλιση και επιπλέον πόρο υπέρ e-ΕΦΚΑ ύψους 10% επί της αξίας των καταβαλλόμενων αμοιβών, για τον κλάδο κύριας ασφάλισης και λοιπών παροχών, ο οποίος βαρύνει αποκλειστικά τον ασφαλισμένο.
Σε περίπτωση πολλαπλής ασφάλισης καταβάλλεται πόρος αυτοτελώς για κάθε ασφαλιστέα απασχόληση.

Από την καταβολή του πόρου υπέρ e-ΕΦΚΑ της παρ. 4 εξαιρούνται:

α. Οι ψυχικά ασθενείς του άρθρου 23 του ν. 4488/2017 (Α΄ 176).

β. Οι συνταξιούχοι του ν. 612/1977 (Α΄ 164) και των διατάξεων που παραπέμπουν σε αυτόν.

γ. Οι συνταξιούχοι του τρίτου εδαφίου της περ. α΄ της παρ. 1 των άρθρων 1 και 26 του π.δ. 169/2007 (Α΄ 210).

δ. Όσοι λαμβάνουν το εξωιδρυματικό επίδομα ή το αντίστοιχο επίδομα του άρθρου 54 του π.δ. 169/2007.

ε. Οι πολύτεκνοι, των οποίων το ένα τουλάχιστον των τέκνων είναι ανήλικο ή σπουδάζει σε ανώτερες ή ανώτατες σχολές και έως τη συμπλήρωση του εικοστού τετάρτου (24ου) έτους της ηλικίας του ή είναι ανίκανο για κάθε βιοποριστική εργασία.

στ. Τα πρόσωπα που αναφέρονται στην παρ. 3 του άρθρου 4 του ν. 4387/2016 (Α΄ 85).

ζ. Οι συνταξιούχοι που αναφέρονται στην παρ. 3.

Δεν καταβάλλονται ασφαλιστικές εισφορές, ούτε πόρος υπέρ e-ΕΦΚΑ και δεν αξιοποιείται ο χρόνος απασχόλησης σε περίπτωση απασχόλησης συνταξιούχου των κάτωθι κατηγοριών:

α. Οι συνταξιούχοι του π. ΟΓΑ, εφόσον ασκούν απασχόληση υπακτέα στην ασφάλιση του π. ΟΓΑ.

β. Οι συνταξιούχοι των ενταγμένων στον e-ΕΦΚΑ φορέων, συμπεριλαμβανομένου του Δημοσίου, εφόσον το ετήσιο εισόδημά τους από απασχόληση στον αγροτικό τομέα ως αγροτών, μελισσοκόμων, κτηνοτρόφων, πτηνοτρόφων και αλιέων δεν υπερβαίνει το ποσό των δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ.

γ. Οι συνταξιούχοι υπέρ των οποίων εκδίδεται Παραστατικό Παρεχόμενων Υπηρεσιών, οι οποίοι εξαιρούνται από την υποχρέωση ασφάλισης και καταβολής εισφορών σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθρου 55 του ν. 4509/2017 (Α’201) και την παρ. 6 του άρθρου 243 του ν. 4957/2022 (Α’141).

Οι απασχολούμενοι συνταξιούχοι οφείλουν να ενημερώσουν για την ιδιότητά τους αυτή τον εργοδότη τους.

Οι συνταξιούχοι του e-ΕΦΚΑ εξ ιδίου δικαιώματος, υποχρεούνται, πριν αναλάβουν υπακτέα στον e-ΕΦΚΑ απασχόληση, να δηλώσουν τούτο στον Φορέα. Παράλειψη της δήλωσης επιφέρει χρηματική κύρωση ίση με 12 μηνιαίες συντάξεις, κύριες και επικουρικές.

Το ποσό της οφειλής δύναται να αποπληρωθεί με παρακράτηση έως ενός τετάρτου (¼) από την κύρια σύνταξη.




Σε “αναβρασμό” οι εργαζόμενοι των ΔΕΥΑ – “Καμία λύση χωρίς συναίνεση των Δήμων” λέει ο Σκυλακάκης

Σε αναβρασμό φαίνεται πως βρίσκονται οι εργαζόμενοι των ΔΕΥΑ της χώρας σχετικά με το νέο νομοσχέδιο που ετοιμάζεται να έρθει προς συζήτηση από τον Υπουργό Θ. Σκυλακάκη.

Ο κ. Κώστας Κίτσος με την ιδιότητα του προέδρου του σωματείου εργαζομένων της ΔΕΥΑ Καβάλας μίλησε στο enanews.gr και τόνισε ότι άπαντες βρίσκονται σε αγωνιστική ετοιμότητα ώστε να αρχίσουν όταν πρέπει οι κινητοποιήσεις προκειμένου οι αλλαγές στις ΔΕΥΑ να μην τους επηρεάσουν.

“Βρισκόμαστε στο σκοτάδι σχετικά με τις νέες αλλαγές” υπογράμμισε μεταξύ άλλων.

Από την πλευρά του ο Υπουργός Ενέργειας Θόδωρος Σκυλακάκης ανέφερε μεταξύ άλλων για το θέμα :

“Η μεταρρύθμιση δεν έχει σχέση με την ιδιωτικοποίηση του νερού. Οι δήμοι θα εξακολουθούν να έχουν την ευθύνη των ΔΕΥΑ. Αποδέχομαι ότι οποιαδήποτε λύση θα λαμβάνει υπόψη το κριτήριο της τοπικότητας, καθώς και ότι δεν θα υπάρξει καμία λύση ερήμην της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.”




Εως 21 Δεκεμβρίου θα πληρωθούν εργαζόμενοι, άνεργοι και συνταξιούχοι

Σε αναμονή για τις καταβολές του Δεκέμβρη βρίσκονται χιλιάδες πολίτες σε όλη την χώρα, εργαζόμενοι, άνεργοι και συνταξιούχοι.
Οι καταβολές σύμφωνα με τις ανακοινώσεις θα ολοκληρωθουν πριν απο την παραμονή των Χριστουγέννων.




Τριετίες: Αυξήσεις στους μισθούς τους θα έχουν 100.000 εργαζόμενοι

Οι τριετίες, το επίδομα μητρότητας, ο κατώτατος μισθός και οι αλλαγές του νέου ασφαλιστικού νομοσχεδίου

Για τις αυξήσεις στους μισθούς με τις τριετίες, το επίδομα μητρότητας, τον κατώτατο μισθό και τις υπόλοιπες αλλαγές που φέρνει το ασφαλιστικό νομοσχέδιο μίλησε στον ANT1 ο υπουργός Εργασίας, Άδωνις Γεωργιάδης.

Πιο συγκεκριμένα:

Για το ασφαλιστικό νομοσχέδιο: «Σήμερα έχουμε την πρώτη συνεδρίαση στη Βουλή για το ασφαλιστικό νομοσχέδιο. Έχουμε να πούμε τόσα πολλά καλά πράγματα. Είναι ένα νομοσχέδιο που λύνει εκατό διαφορετικά χρόνια προβλήματα. Πρώτον, το θέμα των εργαζόμενων συνταξιούχων και της παρακράτησης του 30% που το είχα ανακοινώσει σχεδόν από την πρώτη εβδομάδα της θητείας μου. Δεύτερον, το θέμα της δυνατότητας των δικαιούχων συντάξεως αναπηρίας να εργάζονται, χωρίς καμία κράτηση και χωρίς κανένα όριο. Τρίτον, στο νομοσχέδιο υπάρχει μία διάταξη όπου εξομοιώνουμε το επίδομα μητρότητας στους ελεύθερους επαγγελματίες και στους αγρότες με ό,τι ίσχυε στο δημόσιο, δηλαδή θα παίρνουν εννέα μήνες επίδομα μητρότητας γυναίκες που σε ορισμένα ταμεία δεν έπαιρναν καθόλου. Π.χ. στον ΕΔΟΕΑΠ δεν έπαιρναν καθόλου, έπαιρναν μόνο επίδομα λοχείας. Τώρα τους δίνουμε εννέα μήνες επίδομα μητρότητας και μάλιστα το έχουμε βάλει αναδρομικά από τις 24 Σεπτεμβρίου. Άρα, πιάνουμε και πολλές γυναίκες που γέννησαν τους προηγούμενους μήνες. Αυτή είναι μια πολιτική έμπρακτη υπέρ των ελεύθερων επαγγελματιών. Αυτή είναι μια πολιτική έμπρακτη υπέρ των αγροτών. Αυτή είναι μια πολιτική έμπρακτη για την αντιμετώπιση του δημογραφικού ζητήματος» είπε.

«Μέσα στο νομοσχέδιο έχει πάρα πολλά άλλα μικρά πράγματα, από τους πρατηριούχους που τους λύνουμε το θέμα του εφάπαξ που τους ταλάνιζε επί 20 χρόνια, μέχρι τους αποφυλακισμένους. Όταν κάποιος εξέτιε την ποινή του και έβγαινε, του δίναμε ένα επίδομα για να ενταχθεί στην κοινωνία. Αυτό όμως το επίδομα, μέχρι να ψηφιστεί αυτός ο νόμος, προσμετράει στο εισόδημά του και άρα αν ήταν κάτω από τα όρια του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος έχανε όλα τα επιδόματα του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος λόγω του επιδόματος. Με το νόμο που ψηφίζουμε για τους ανθρώπους αυτούς, δεν θα προσμετράται το επίδομα στο ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα για να μην χάνουν τα υπόλοιπα επιδόματα, ώστε να τους βοηθήσουμε να ενταχθούν στην κοινωνία».

Για την ειδική εισφορά αλληλεγγύης: «Η ειδική εισφορά αλληλεγγύης δεν είναι σε αυτό το νομοσχέδιο. Έχω ανακοινώσει ότι έχω συστήσει ομάδα εργασίας στο Υπουργείο. Θέλουμε στο επόμενό μας νομοσχέδιο να υπάρχει λύση ως προς αυτό το θέμα. Σήμερα αν είσαι ένα ευρώ κάτω από το όριο, πληρώνεις μηδέν και αν είσαι για ένα ευρώ πιο πάνω από το όριο, την πληρώνεις ολόκληρη. Θέλουμε να το πάμε σκαλοπάτι – σκαλοπάτι».

Για το θέμα των τριετιών: «Οι τριετίες είναι απολύτως υποχρεωτικές, είναι ψηφισμένος νόμος του κράτους. Ισχύει από 1/1/24 και άμεσα θα δουν κάποιοι άνθρωποι αύξηση στο μισθό τους. Βέβαια, τον πρώτο χρόνο δεν θα είναι πολλοί, θα είναι καμιά εκατοστή χιλιάδες. Προϊόντος του χρόνου όμως, στην τριετία θα φτάσει περίπου τις 600-700 χιλιάδες και μόλις κλείσει η τριετία θα τους πιάσει όλους. Αυτό εφαρμόζεται από την Εργάνη. Η μισθοδοσία του κάθε εργαζόμενου είναι στην Εργάνη και φαίνεται η προϋπηρεσία του, άρα όλα θα είναι ηλεκτρονικά. Αν κάποια επιχείρηση δεν το εφαρμόζει και κάνει καταγγελία ο εργαζόμενος, θα το δούμε στο ηλεκτρονικό σύστημα και αυτομάτως θα πάει η Επιθεώρηση Εργασίας και θα επιβάλει πρόστιμα. Η τριετία μπαίνει στον κατώτατο, αλλά συμπαρασύρει και ό,τι συνδέεται με τον κατώτατο».

Για το μέτρο της κατάργησης της παρακράτησης στους συνταξιούχους: «Έχουμε βάλει όριο τις 12 εθνικές συντάξεις, την εθνική σύνταξη δηλαδή, ακριβώς για να μην πληρώσει κανένας παραπάνω από ό,τι πλήρωνε. Έχουμε βάλει κόφτη, υπάρχει ταβάνι. Παρά ταύτα, το μέτρο της κατάργησης της παρακράτησης στους συνταξιούχους είναι ένα μέτρο που στο 92% των περιπτώσεων δίνει πολύ μεγάλη αύξηση εισοδήματος, έως και 2.000 ευρώ το χρόνο. Υπάρχει πράγματι ένα κομμάτι που παίρνει πολύ μεγάλους μισθούς, σε αυτούς βάλαμε τον κόφτη γιατί δεν θέλουμε να αδικήσουμε ούτε αυτούς. Αλλά το μέτρο μας δεν πηγαίνει σε αυτόν που παίρνει 4,5, 5 και 6 χιλιάρικα μισθό, το μέτρο πηγαίνει στον συνταξιούχο των 800 και των 1.000 ευρώ να πάρει 2.000 παραπάνω το χρόνο».

Για τον στόχο της Κυβέρνησης να φτάσει ο κατώτατος μισθός στα 1.500 ευρώ: «Ο στόχος της Κυβερνήσεως παραμένει 1.500 ευρώ ο μέσος μισθός στον ιδιωτικό τομέα για το 2027. Εφόσον επιτευχθεί ο στόχος αυτός θα είμαστε πολύ κοντά στον Ευρωπαϊκό μέσο όρο. Αυτό θα γίνει όχι με το ζόρι αλλά με τη συνεχή προσέλκυση επενδύσεων και το έλλειμα στην αγορά εργασίας σύμφωνα με τους νόμους της προσφοράς και της ζήτησης που ισχύει στον καπιταλισμό. Οδηγεί ήδη και θα οδηγήσει σε μεγαλύτερο ρυθμό, τα χρόνια που έρχονται, σε αύξηση της αξίας της μισθωτής εργασίας σε μία επιχείρηση».




Παιδικοί σταθμοί ΕΣΠΑ | Πανελλαδική απεργία την Τρίτη αποφάσισαν οι εργαζόμενοι

Οι εργαζόμενοι του προγράμματος των παιδικών σταθμών –ΕΣΠΑ θα προχωρήσουν σε απεργιακή κινητοποίηση την Τρίτη 28 Νοεμβρίου.

Όπως αναφέρουν στην επιστολή τους «προς τους ωφελούμενους γονείς του προγράμματος ΕΣΠΑ» οι εργαζόμενοι στο πρόγραμμα, όλες οι δομές είναι απλήρωτες από τη χρηματοδότηση του υπουργείου Εργασίας και από την έναρξη της σχολικής χρονιάς μέχρι σήμερα, δηλαδή τρεις μήνες και μπαίνει και ο 4ος μήνας απλήρωτοι, ενώ σε ορισμένες δομές παραμένουν απλήρωτοι από τον Μάρτιο μήνα και μεταγενέστερα, δηλαδή για επτά μήνες.

«Στο ίδιο έργο θεατές τα τελευταία τουλάχιστον 10 χρόνια»

Όπως σημειώνουν οι εργαζόμενοι είναι στο ίδιο έργο θεατές, καθώς αυτό το σκηνικό «επαναλαμβάνεται ακριβώς το ίδιο (με μικρές διαφοροποιήσεις) τα τελευταία τουλάχιστον 10 χρόνια».

Ζητούν την κατανόηση των γονέων στο πρόβλημά τους για την απόφαση κινητοποίησης, που την πήραν τονίζοντας ότι «ο κλάδος τείνει προς αφανισμό με την επιβολή του προγράμματος “νταντάδες της γειτονιάς και του νέου φορολογικού νομοσχεδίου”».




Αστυνομική προστασία ζητούν οι εργαζόμενοι του νοσοκομείου Καβάλας

Αναλυτικά η επιστολή των εργαζομένων:

Αξιότιμοι Κύριοι,

Με την παρούσα σας καλούμε  να ακούσετε με προσοχή και να αντιδράσετε με τρόπο άμεσο και αποτελεσματικό στην ύστατη κραυγή αγωνίας μας, στην ύστατη αυτή έκκληση που απευθύνουμε, και με τον τρόπο αυτόν, προκειμένου, επιτέλους, να διασφαλιστεί ένα ελάχιστο επίπεδο ασφάλειας στην εργασία μας, η οποία, ασφαλώς και θα συμφωνήσετε, αποτελεί λειτούργημα ιερό στην πρώτη γραμμή του ευαίσθητου χώρου της Δημόσιας Υγείας.

Για ιδιαίτερα μεγάλο χρονικό διάστημα έχουμε γίνει και συνεχίζουμε να γινόμαστε δέκτες κακοποιητικών συμπεριφορών από κάθε τυχόν παρόντα, για οιονδήποτε λόγο και αφορμή, στους χώρους του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας, είτε εντός αυτού, είτε πέριξ των εγκαταστάσεών του. Άλλοι, εκτονώνοντας τον πόνο τους για τον χαμό ενός δικού τους ανθρώπου, άλλοι εκτονώνοντας την δική τους προσωπική ανασφάλεια και αγανάκτηση, δικαιολογημένη ή όχι, για τις παρεχόμενες υπηρεσίες από το Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας, και το προσωπικό του, άλλοι απλώς εκδηλώνοντας εγκληματική διάθεση και συμπεριφορά… όλοι τους κατά καιρούς συμπεριφέρονται στο προσωπικό του ΓΝΚ κατά τρόπο, όχι απλώς ασεβή ή περιφρονητικό, αλλά κατά τρόπο προδήλως εγκληματικό και επικίνδυνο. Μάλιστα έχουν σημειωθεί και καταγραφεί πλείστες όσες ενέργειες, πράξεις, συμπεριφορές πολιτών σε βάρος του νοσηλευτικού προσωπικού, οι οποίες συνιστούν ποινικά κολάσιμα αδικήματα.

Εντελώς ενδεικτικά, αναφέρουμε τα ακόλουθα:

Την 16.9.2013 ξυλοδαρμός από συνοδό του ιατρού Κ.Φ. στα Τακτικά Εξωτερικά Ιατρεία

Την 17.12.2019 ξυλοδαρμός του ιατρού Ε.Κ. στην Ουρολογική Κλινική

Την 6.3.2020 άσκηση σωματικής και λεκτικής βίας, εξύβριση και απειλές σε βάρος νοσηλεύτριας του ΤΕΠ. Η νοσηλεύτρια εισήχθη για νοσηλεία με κακώσεις και εκδορές στην Α’ Χειρουργική Κλινική

Την 9.5.2021 εξύβριση, παρακώλυση λειτουργίας του ΤΕΠ λόγω άρνησης διενέργειας rapid test

Την 7.1.2022 άσκηση λεκτικής βίας και παρακώλυση λειτουργίας του ΤΕΠ από 23χρονο συνοδό ασθενούς. Επιπλέον, επικίνδυνος ελιγμός οδηγού οχήματος στην είσοδο του ΤΕΠ

Την 26.2.2022 επίθεση σε βάρος νοσηλευτή της Νευροχειρουργικής Κλινικής από επισκέπτρια

Την 25.7.2022 απειλή χρήσης όπλου στο ΤΕΠ από 37χρονο

Την 13.8.2022 επίθεση και τραυματισμός από συνοδό και λεκτική βία προς το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό του ΤΕΠ

Την 22.8.2022 επίθεση και απειλή της σωματικής ακεραιότητας, εξύβριση σε βάρος του Διευθυντή της Πνευμονολογικής Κλινικής και προς την προϊσταμένη της Κλινικής από συνοδό (η υπόθεση ακολούθησε τη δικαστική οδό. Βρέθηκε στη θέση του κατηγορουμένου και ο Διευθυντής της Κλινικής, ενώ μετά από πολύωρη διαδικασία, κηρύχθηκε αθώος. Ενώ κηρύχθηκε ένοχος ο συνοδός)

Την 22.12.2022 λεκτική βία σε βάρος του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού και του υπαλλήλου της ιδιωτικής ασφάλειας από 28χρονο στο ΤΕΠ

Επίθεση σε βάρος του νοσηλευτικού προσωπικού από 43χρονη λόγω άρνησης διενέργειας rapid test.

Την 1.6.2023 απρεπή συμπεριφορά, επίθεση και λεκτική βία από 52χρονο στο ΤΕΠ

Την 4.6.2023 Διάρρηξη στο χώρο των μαγειρίων

Την 24.6.2023 επίθεση και λεκτική βία από 43χρονο στο ΤΕΠ

Την 15.9.2023 επίθεση και λεκτική βία από άτομο στο ΤΕΠ

Την 24.9.2023 διάρρηξη στα μαγειρεία κλοπή χρημάτων από τα αποδυτήρια του προσωπικού

Τα περιστατικά παρατίθενται, όπως είναι καταγεγραμμένα στο σχετικό βιβλίο συμβάντων που τηρείται στο ΓΝΚ.

Το πλέον πρόσφατο περιστατικό που «ξεχείλισε το ποτήρι» και ενέτεινε στον μέγιστο βαθμό τον φόβο υπό το καθεστώς του οποίου είμαστε υποχρεωμένοι να εργαζόμαστε, ήταν αυτό που καταγράφηκε με συγκεκριμένη αναφορά προσωπικού την 12.10.2023 και αφορά συνεχή κακοποιητική και βάναυση, υβριστική, και απειλητική συμπεριφορά χρόνιου ασθενούς προς το νοσηλευτικό προσωπικό που τον περιθάλπτει. Πραγματικά, η κατάσταση έχει πλέον φτάσει στο απροχώρητο.

Όλα τα παραπάνω, συμποσούμενα, και εκτεινόμενα σε βάθος χρόνου, συνιστούν, ως κατάσταση, συνθήκες εξόχως επικίνδυνες για εμάς κατά την άσκηση του λειτουργήματός μας. Είμαστε πλέον εντελώς ανυπεράσπιστοι. Η ιδιωτική φύλαξη του ΓΝΚ σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να μας προστατεύσει,τις περισσότερες φορές γίνονται οι ίδιοι αποδέκτες τέτοιων συμπεριφορών, ούτε, ασφαλώς, έχει και την εκ του νόμου εξουσία προκειμένου να παρεμβαίνει αποτελεσματικά και αποτρεπτικά. Η αίσθηση πως είμαστε εντελώς απροστάτευτοι εντείνεται από την πλήρη απουσία των αστυνομικών αρχών από τους χώρους του ΓΝΚ, το οποίο, θα πρέπει εμφατικά να σημειωθεί, δεν ευρίσκεται εντός του αστικού ιστού της πόλης της Καβάλας, και, έτσι όπως είναι απομακρυσμένο, αποτελεί, ανά πάσα ώρα και στιγμή, εύκολο στόχο για όποιον, είτε συνειδητά, είτε ασυνείδητα, προβαίνει σε εγκληματικές ενέργειες σε βάρος ανθρώπων ή πραγμάτων.

Η κατάσταση έχει πλέον φτάσει στο απροχώρητο. Ενώ όλα τα περιστατικά που προαναφέρθηκαν είναι σε γνώση των αρμοδίων αρχών, παρά ταύτα, συνεχίζουμε να γινόμαστε δέκτες της απόλυτης αδράνειας για τη λήψη των αναγκαίων μέτρων, αδράνειας η οποία εγγίζει πλέον τα όρια της αδιαφορίας. Και, ενώ συνεχίζουμε να υπερβαίνουμε εαυτούς κατά την καθημερινή εκτέλεση των καθηκόντων μας, το έντονο αίσθημα της ανασφάλειας και του φόβου που έχει κυριαρχήσει, συνιστά έναν ακόμα επιβαρυντικό παράγοντα, ο οποίος έρχεται να προστεθεί στις τιτάνιες δυσκολίες που έτσι και αλλιώς αντιμετωπίζουμε.

Παρά τις επανειλημμένες μας προφορικές, σε κάθε επίπεδο και προς πάσα κατεύθυνση, οχλήσεις, παραμένουμε απροστάτευτοι. Ο φόβος μας πλέον συνιστά αποτρεπτικό παράγοντα ως προς την ορθή άσκηση των καθηκόντων μας. Και όλα τούτα, στον πλέον ευαίσθητο χώρο της Δημόσιας Ζωής, στην Υγεία.

Αντιλαμβανόμαστε, πως οι πόροι και οι δυνατότητες είναι σε κάθε περίπτωση περιορισμένοι. Και ακριβώς για τον λόγο αυτόν ξεκαθαρίζουμε πως διάθεσή μας δεν είναι ούτε οι φωνασκίες, ούτε οι εντυπωσιασμοί, ούτε οι λαϊκισμοί. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο και επιλέγουμε να απευθυνθούμε προς εσάς με αυτήν την επιστολή. Τόσο για να καταδείξουμε, με τρόπο σοβαρό και μετρημένο, χωρίς περιττές δημόσιες εντυπωσιακές κινήσεις, το μέγεθος του προβλήματος, όσο όμως και για να καταγραφεί, με τρόπο επίσημο, το σοβαρό αυτό ζήτημα και η έκκληση που σας απευθύνουμε να δράσετε άμεσα για την ασφάλειά μας. Πλέον, η καταγραφή με τον τρόπο αυτόν θεωρούμε πως θα πρέπει να θέσει όλους έναντι των – αυτονόητων – ευθυνών τους.

Ακριβώς επειδή έχουμε απόλυτη επίγνωση των περιορισμένων δυνατοτήτων, θεωρούμε πως, τόσο σε επίπεδο καθαρά πρακτικό, όσο όμως και σε επίπεδο συμβολικό, ο μοναδικός τρόπος να δρομολογηθεί η επίλυση του οξύτατου προβλήματος που έχει δημιουργηθεί, θα είναι η παραμονή, σε 24ωρη βάση, ενός περιπολικού οχήματος, με το πλήρωμά του, στους χώρους του ΓΝΚ. Πραγματικά, η παρουσία επί μονίμου βάσεως ενός περιπολικού οχήματος θα αποτελεί, κατ’ αρχάς, έναν αποτρεπτικό παράγοντα για όσους τυχόν σκεφτούν ή επιδιώξουν να προβούν σε εγκληματικές ενέργειες. Θα αποτελεί, όμως, και σαφή και άμεσο κατασταλτικό μέτρο, από τη στιγμή που η επέμβαση σε όποια περίπτωση εγκληματικής ή άλλης παρεμφερούς ενέργειας, θα είναι δυνατή «εν τω πράττεσθαι», και όχι κατόπιν εορτής.

Μόλις χρειάζεται εδώ να υπενθυμίσουμε πως η λύση αυτή δεν είναι πρωτόφαντη. Στο πρόσφατο παρελθόν επιλέχθηκε η λύση της παρουσίας περιπολικού οχήματος στον χώρο που τοποθετήθηκε το Μνημείο για τους Εβραίους συμπολίτες μας που χάθηκαν στο Ολοκαύτωμα. Επρόκειτο για λύση που, πολύ ορθά, επιλέχθηκε για τη διασφάλιση της ακεραιότητας του Μνημείου και η οποία, ως γνωστόν, τελικώς απέδωσε…

Ξεκαθαρίζουμε πως δεν ζητάμε τη διασφάλιση των ελάχιστων όρων ασφαλούς εργασίας μας για εμάς προσωπικά. Έτσι και αλλιώς, έχουμε ταχθεί στην πρώτη γραμμή της προστασίας της Δημόσιας Υγείας και εκεί θα παραμείνουμε. Εκείνο που ζητούμε είναι ακριβώς η διασφάλιση με κάθε τρόπο αυτής ακριβώς της Δημόσιας Υγείας, με τη δημιουργία κλίματος ελάχιστης ασφάλειας του προσωπικού που εργάζεται στον ευαίσθητο αυτό τομέα.

Αξιότιμοι Κύριοι

Η παρούσα επιστολή αποτελεί πραγματικά την ύστατη έκκληση που μπορούμε να απευθύνουμε. Παρακαλούμε να αντιδράσετε άμεσα και αποτελεσματικά, υιοθετώντας τη λύση που προτείνουμε. Οποιαδήποτε περαιτέρω αδράνεια ή αδιαφορία θα είναι πραγματικά εγκληματική.

Με εκτίμηση

Για το Δ.Σ του Σωματείου Εργαζομένων

Η Πρόεδρος                                                                       Ο Γραμματέας

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΕΤΡΑΚΗ                                                    ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ




Εργαζόμενοι ΕΟΔΥ: 427 θα μείνουν απλήρωτοι επ’ αόριστον

Τετρακόσιοι είκοσι επτά (427) εργαζόμενοι του ΕΟΔΥ για την κάλυψη των υγειονομικών αναγκών προσφύγων και μεταναστών στην επικράτεια, μέσω του προγράμματος «Ολοκληρωμένη επείγουσα παρέμβαση υγείας για την προσφυγική κρίση», θα μείνουν απλήρωτοι επ’ αόριστον, «γιατί το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου δεν μεριμνά εγκαίρως για τα αυτονόητα!» καταγγέλλει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εργαζομένων στον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας.

Όπως εξηγεί, οι εργαζόμενοι ειδοποιήθηκαν σήμερα, 24.10.2023, από τον πρόεδρο Δ.Σ. του Ε.Ο.Δ.Υ., ότι δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες ένταξης της παράτασης του έργου στο ΤΑΜΕ 2021-2027 και, ως εκ τούτου, ο φορέας δεν δύναται να λάβει πιστώσεις για την καταβολή της μισθοδοσίας Σεπτεμβρίου.

«Δεν φτάνει που το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου ακόμη δεν ξέρει εάν θα συνεχίσει την υλοποίηση του προγράμματος μέσω του Ε.Ο.Δ.Υ., και περιορίζεται στο να παρατείνει επί σειρά πολλών πολλών ετών τις συμβάσεις εργασίας των συναδέλφων μας (και αυτό μόνο όταν η χρονική τους διάρκεια έχει στην κυριολεξία εξαντληθεί), δεν φροντίζει να πληρωθούνε κιόλας!

Δεν σας είπε κανείς, εκεί, στο υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου ότι η μισθοδοσία των εργαζομένων είναι ιερή;» διερωτώνται οι εργαζόμενοι στον ΕΟΔΥ.




Τριετίες – Γεωργιάδης: 1,2 εκατ. εργαζόμενοι θα πάρουν αύξηση στην επόμενη τριετία

Μετά την εξαγγελία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, από το βήμα της ΔΕΘ το περασμένο Σάββατο, ανοίγει ο δρόμος για να επανέλθουν οι τριετίες, δηλαδή τα επιδόματα προϋπηρεσίας έπειτα από μία δωδεκαετία που παρέμεναν στον «πάγο» λόγω μνημονιακής δέσμευσης. Βέβαια, η υποχρέωση που έχει η χώρα να υποχωρήσει η ανεργία σε μονοψήφιο ποσοστό για να τεθούν και πάλι σε ισχύ οι τριετίες στον ιδιωτικό τομέα διατηρείται, απλώς μπαίνει πια το χρονοδιάγραμμα απεμπλοκής από αυτή την πολύ σκληρή διάταξη.

Το υπουργείο Εργασίας θεωρεί πια ότι είναι τέτοια η αύξηση των θέσεων απασχόλησης ώστε μπορεί να εκτιμά πως σε ένα με ενάμισι έτος από τώρα ο συγκεκριμένος στόχος θα έχει επιτευχθεί. Έτσι, ξεκινάει από 1ης Ιανουαρίου 2024 τον χρόνο κάλυψης των τριετιών, ανά περίπτωση, ώστε να προκύψουν όσο γίνεται πιο γρήγορα οι πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς για κάποιους εργαζόμενους, ακόμα και εντός του 2025.

Τι θα ισχύσει

Ακριβέστερα, από το σύνολο του 1,3 εκατ. εργαζομένων που θα μπορέσουν να κάνουν χρήση της επανέναρξης του συγκεκριμένου μέτρου, οι περίπου 600.000 αμείβονται τώρα με τον κατώτατο μισθό, 780 ευρώ μικτές αποδοχές (667 ευρώ καθαρά).

Υπάρχουν, όμως, και άλλοι περίπου 700.000 εργαζόμενοι οι οποίοι λαμβάνουν μισθό σύμφωνα με τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΣΣΕ) που έχει υπογραφεί στον κλάδο τους, ανεξάρτητα εάν είναι εθνική, τοπική ή ομοιοεπαγγελματική. Όπως προκύπτει από το Ινστιτούτο Εργασίας (ΙΝΕ) της ΓΣΕΕ, υπάρχουν 38 τέτοιες συμβάσεις, με τους εργαζόμενους που εντάσσονται σε αυτές να έχουν αποκτήσει έναντι των υπολοίπων ένα αρχικό πλεονέκτημα.

Οι προϋποθέσεις

Οι δύο αυτές μεγάλες ομάδες εργαζομένων για να καταφέρουν μετά από 12 χρόνια να ξεκινήσουν να μετρούν αντίστροφα, ώστε να λάβουν αύξηση λόγω τριετίας, θα πρέπει να πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

Η βασικότερη είναι να έχει αναγραφεί ρητά στη σύμβασή τους (ατομική ή συλλογική) ότι στον μισθό τους επιτρέπεται να ενταχθεί τυχόν επίδομα προϋπηρεσίας. Μόνο τότε θα μπορούν να λάβουν την πρόσθετη παροχή, που είναι 10% για κάθε τριετία, με ανώτατο ποσοστό 30% για τρεις τριετίες.

Επίσης, δεν θα πρέπει να λαμβάνουν κάποιο άλλο, πρόσθετο μισθολογικό μπόνους επί των βασικών αποδοχών τους.

Οι αυξήσεις που θα γίνουν, αφού «ξεπαγώσουν» οι τριετίες με το νέο έτος, θα αφορούν όλων των ειδών τις προσαυξήσεις της προϋπηρεσίας, δηλαδή τριετίες στον κατώτατο ή τριετίες, πενταετίες ή άλλες κλίμακες που ορίζονται σε ενεργές συλλογικές συμβάσεις. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές του υπουργείου Εργασίας, προκύπτουν δύο μεγάλες κατηγορίες εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα:

Όσοι εισήλθαν στην αγορά εργασίας μετά τη 14η Φεβρουαρίου 2012: Πρόκειται για την ημερομηνία που εφαρμόστηκε η 6η Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ) και «πάγωσαν» οι τριετίες. Οι εργαζόμενοι αυτής της «ειδικής» κατηγορίας θα αρχίσουν να χτίζουν το δικαίωμα επιδόματος για πρώτη φορά από την 1η Ιανουαρίου 2024 και μετά. Άρα, ένας εργαζόμενος που σήμερα αμείβεται με τον κατώτατο μισθό, από 1ης Ιανουαρίου 2024 θα τρέχει ο χρόνος του και θα δικαιούται αναλόγως την προϋπηρεσία του 10% ανά τριετία. Αυτό μεταφράζεται σε 780 ευρώ (μικτές αποδοχές) για 0-3 χρόνια προϋπηρεσίας, 858 ευρώ για 3-6 χρόνια προϋπηρεσίας, 936 ευρώ για 6-9 χρόνια προϋπηρεσίας και 1.014 ευρώ για όσους έχουν προϋπηρεσία μεγαλύτερη των 9 ετών.
Όσοι είχαν προσληφθεί πριν από τις 14/2/2012: Γι’ αυτή την κατηγορία «παλαιών» εργαζομένων θα ισχύσουν οι εξής υποπεριπτώσεις:
α) Εργαζόμενος με πρόσληψη προ του 2012 και προϋπηρεσία δύο χρόνων: Το δικαίωμα ωρίμανσης της πρώτης τριετίας ενεργοποιείται από 1ης Ιανουαρίου 2024 και καθίσταται πληρωτέο με τη συμπλήρωση τριετίας την 1η Ιανουαρίου 2025. Τότε ο εργαζόμενος αυτής της κατηγορίας θα λάβει αύξηση 10% επί του τότε ισχύοντος βασικού μισθού.
β) Εργαζόμενος με πρόσληψη προ του 2012 και προϋπηρεσία πέντε χρόνων: Το δικαίωμα ωρίμανσης της δεύτερης τριετίας ενεργοποιείται από 1ης Ιανουαρίου 2024 και καθίσταται πληρωτέο με τη συμπλήρωση εξαετίας την 1η Ιανουαρίου 2025 με αύξηση 20% επί του τότε ισχύοντος βασικού μισθού.
γ) Εργαζόμενος με πρόσληψη προ του 2012 και προϋπηρεσία οκτώ χρόνων: Το δικαίωμα ωρίμανσης της πρώτης τριετίας ενεργοποιείται από 1ης Ιανουαρίου 2024 και καθίσταται πληρωτέο με τη συμπλήρωση εννέα ετών προϋπηρεσίας, την 1η Ιανουαρίου 2025 με αύξηση 30% επί του τότε ισχύοντος βασικού μισθού. Υπενθυμίζεται ότι τα ανωτέρω ποσά θα προσαρμοστούν αναλόγως, εάν η κυβέρνηση προχωρήσει σε νέα αύξηση των κατώτατων αποδοχών στον ιδιωτικό τομέα, το 2024, όπως έχει δεσμευτεί να πράξει.

Οι συλλογικές συμβάσεις

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, σε περίπτωση ύπαρξης συλλογικών συμβάσεων, τα ανωτέρω όρια προσαρμόζονται ανάλογα με τα ισχύοντα σε επίπεδο βασικού μισθού και κλίμακας προσαυξήσεων.

Σε περίπτωση, επίσης, που οι εργαζόμενοι έχουν ήδη δει αυξήσεις στους μισθούς ενδιάμεσα από το 2012 έως το 2023 και υπερβαίνουν τα σημερινά ισχύοντα, είτε στον κατώτατο είτε σε αυτά που ορίζονται στις ΣΣΕ, τότε οι όποιες αυξήσεις προκύψουν λόγω τριετιών συμψηφίζονται με τα καταβαλλόμενα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της «ΕΡΓΑΝΗ», ο μέσος μισθός στη χώρα μας είναι 1.190 ευρώ μικτά, δηλαδή 52% πάνω από τον κατώτατο. Άρα, υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα (λίγο κάτω από το 50%) που λόγω υψηλότερων αποδοχών από τις κατώτατες ή θα πρέπει να συμψηφίσουν τις αυξήσεις από τις τριετίες ή δεν θα τις λάβουν.

Επίσης, υπάρχει η εκκρεμότητα με την προσφυγή που έχει γίνει από την πλευρά των εργοδοτών, ήδη από το 2019, σύμφωνα με την οποία οι τριετίες έχουν πάψει να προσμετρώνται και δεν πρέπει να τίθεται θέμα για να «ξεπαγώσουν», ειδικά για όσους έχουν προσληφθεί μετά τις 14 Φεβρουαρίου 2012.

Σημειώνεται ότι κυβερνητικές πηγές θεωρούν πως για το διάστημα μεταξύ 14/2/2012 έως 31/12/2023 δεν θα υπάρχει αξίωση για αναδρομικές αναζητήσεις διαφορών. Ουσιαστικά, με την επανέναρξη των τριετιών από το 2024 και μετά ανοίγει ο δρόμος και για αντίστοιχη έναρξη της διαδικασίας των συλλογικών διαπραγματεύσεων ανά κλάδο, ώστε να υπογραφούν συλλογικές συμβάσεις εργασίας.

Σε διαφορετική περίπτωση, οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα θα μπορούν να κάνουν χρήση των τριετιών μόνο εάν κάτι τέτοιο θα αναφέρεται ρητά (ως επίδομα προϋπηρεσίας) στην ατομική σύμβαση που θα έχουν υπογράψει.

Σε αυτήν τη φάση, πάντως, είναι πολύ λίγες οι συλλογικές συμβάσεις που υπάρχουν. Ακριβέστερα, υπολογίζονται σε μόλις 38 οι κλαδικές και οι ομοιοεπαγγελματικές ΣΣΕ που παραμένουν εν ισχύι, καλύπτοντας έως 735.000 εργαζόμενους, αριθμός που αντιστοιχεί σε περίπου 29% του συνόλου. Επίσης, από το σύνολο των ΣΣΕ που έχουν υπογραφεί μόλις οι πέντε έχουν επεκταθεί στο σύνολο των κλάδων που αφορούν ως γενικώς υποχρεωτικές, στοιχείο που καθιστά ακόμα πιο επισφαλές το πλαίσιο εφαρμογής του μέτρου των τριετιών.

Μη αναδρομική η εφαρμογή

Όπως δήλωσε χθες ο υπουργός Εργασίας, Άδωνις Γεωργιάδης, ισχύει πως «στις 14 Φεβρουαρίου του 2012 ήρθε η τότε ελληνική κυβέρνηση και είπε με πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου ότι αναστέλλει την εφαρμογή των τριετιών, τις παγώνει δηλαδή, σταματάει ο χρόνος. Θα πατήσουμε το κουμπί και η 15η Φεβρουαρίου του 2012 θα είναι η 1η Ιανουαρίου του 2024».

Όπως είπε «εάν περιμέναμε σε περίπου ενάμιση χρόνο από σήμερα να μειωθεί η ανεργία στο 10% -τόσο υπολογίζουμε ότι θα έχουμε σε τέσσερα συνεχή τρίμηνα-, τότε όσοι προσελήφθησαν στην Ελλάδα από τις 14 Φεβρουαρίου του 2012 και μετά θα άρχιζαν να χτίζουν το δικαίωμά τους στο επίδομα σε ενάμιση χρόνο από σήμερα. Άρα, θα πήγαιναν καλό 2029 για να πάρουν την πρώτη τους αύξηση».

Σύμφωνα με τον ίδιο, «στη νομοθετική διάταξη θα προβλέπεται ρητώς η μη αναδρομικότητα της εφαρμογής. Ο σκοπός μιας κυβερνήσεως είναι να βρει την ισορροπία μεταξύ ενός δικαίου αιτήματος και των αντοχών της οικονομίας. Αν πηγαίναμε να επιβάλουμε με νόμο 30% αύξηση γενικά στους μισθούς στους ιδιωτικούς υπαλλήλους, οι μισοί θα έχαναν τη δουλειά τους γιατί οι επιχειρήσεις θα κατέρρεαν».

Παράλληλα, όπως επισημαίνει στη «Ν» ο εργατολόγος Γιάννης Καρούζος, «η εξέλιξη των τριετιών θα διαμορφωθεί ως εξής: η προϋπηρεσία του εργαζόμενου που είχε σταματήσει να εξελίσσεται μέχρι τις 14/2/2012, από 1ης Ιανουαρίου 2024 θα εξελίσσεται από το χρονικό διάστημα που είχε σταματήσει.

Αφορά όσους αμείβονται στα όρια του κατώτατου μισθού και σε όσους αμείβονται με ΣΣΕ που προβλέπει επιδόματα προϋπηρεσίας. ΣΣΕ που είναι σε ισχύ και προβλέπουν τριετίες ή άλλα επιδόματα προϋπηρεσίας, αυτά από 1ης Ιανουαρίου 2024 θα εξελίσσονται κανονικά χωρίς νέα υπογραφή». Η τροπολογία για τις τριετίες εκτιμάται ότι θα κατατεθεί εντός της τρέχουσας εβδομάδας εκτάκτως στη Βουλή. Το εργασιακό νομοσχέδιο προγραμματίζεται να τεθεί σε ψηφοφορία την ερχόμενη Πέμπτη ή Παρασκευή.




12 νέοι εργαζόμενοι στο ΓΝΚ μέσω προγράμματος του ΟΑΕΔ

Σε πλήρη εξέλιξη είναι εδώ και λίγες μέρες η προσπάθεια της διοίκησης του Νοσοκομείου να ενισχύσει το προσωπικό του μέσω του προγράμματος του ΟΑΕΔ (πλέον ΔΥΠΑ)

Πρόκειται για το γνωστό πρόγραμμα πρόσληψης και απασχόλησης για 24 μήνες μακροχρόνια ανέργων, ανδρών και γυναικών ηλικίας 55 με 67 ετών. 

Άνθρωποι που είναι πλησίον της σύνταξης. Το πρόγραμμα αφορά 15.000 εργαζόμενους αυτής της κατηγορίας σε όλη την Ελλάδα. Τα Νοσοκομεία άργησαν αλλά προσπαθούν να επωφεληθούν.

 Το Νοσοκομείο Καβάλας απευθύνθηκε στον ΟΑΕΔ Καβάλας, έθεσε υπόψη τις ειδικότητες που χρειάζεται. Η συνεργασία συνεχίζεται κι έτσι φέρονται να εργάζονται ήδη στο Νοσοκομείο 6 εργαζόμενοι αυτής της κατηγορίας. 

Συνολικά θα προσφέρουμε 12. Δυστυχώς μέσω αυτής της διαδικασίας δεν δίδεται δυνατότητα κάλυψης των κενών στους νοσηλευτές- νοσηλεύτριες.

 Η απόφαση που έλαβε το Νοσοκομείο Καβάλας αναφέρει και τις ειδικότητες που θα καλυφθούν:

«Το Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας, λόγω των αυξημένων αναγκών του σε προσωπικό και της φύσης του ως ΝΠΔΔ που έχει πάντα σκοπό την προσφορά στο κοινωνικό σύνολο, θα συμμετέχει για τον παρακάτω αριθμό. εργαζομένων ανά ειδικότητα: Διοικητικοί Υπάλληλοι 5. Βοηθοί Νοσηλευτών 2. Ηλεκτρολόγος Εγκαταστάσεων 1. Τεχνικός Θέρμανσης Εξαερισμού Κλιματισμού και Ψύξης 1. Ξυλουργός 1. Τεχνικός Δομικών Έργων 1. Εργάτης/τρια Οικοδομών. Η διάρκεια του προγράμματος είναι 12 μήνες με δυνατότητα επέκτασης ακόμη 12». 

Για το γνωστό πρόβλημα έλλειψης νοσηλευτικού προσωπικού τα νέα ως εξής:

Υπάρχει συντονισμένη πολιτική πίεση στο Υπουργείο Υγείας, η οποία δεν απέδωσε ακόμη. Εκφράζεται αισιοδοξία ότι θα έχει αποτέλεσμα. Αφορά και τους 4 βουλευτές του Νομού.

Ταυτόχρονα το Νοσοκομείο θα ωφεληθεί μιας προκήρυξης του Υπουργείου για την πρόσληψη νοσηλευτών σε όλα τα νοσηλευτικά ιδρύματα της χώρας.

Όπως φαίνεται χρειάζεται κι άλλος χρόνος μέχρι τον έναν ή τον άλλο τρόπο να γίνουν προσλήψεις νοσηλευτών. Όπως όλα δείχνουν δεν θα προσληφθούν οσοι ολοι χρειαζονται αλλα η κατάσταση  που υπάρχει σήμερα θα έχει μια μικρή βελτίωση.




Εργαζόμενοι: Τι προβλέπει το νέο εργασιακό νομοσχέδιο

Πότε θα απολύεται χωρίς αποζημίωση ο εργαζόμενος

«Φωτιές άναψε» πριν ακόμη γίνουν γνωστές οι διατάξεις του το νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας για τις εργασιακές σχέσεις το οποίο πρόκειται να τεθεί σε διαβούλευση εντός της επόμενης εβδομάδας.

Μία αποστροφή στο λόγο του υπουργού Εργασίας κ. Αδ. Γεωργιάδη – ο οποίος μιλούσε σε τηλεοπτική εκπομπή – ήταν ικανή να προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων. Ο υπουργός ανέφερε πως με τις διατάξεις του νομοσχεδίου ο εργαζόμενος θα έχει το δικαίωμα να εργάζεται σε πολλαπλούς εργοδότες έως και δύο οκτάωρα.

Η διευκρινιστική εγκύκλιος

Μετά τις αντιδράσεις υπήρξε διευκρινιστική ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας η οποία ξεκαθαρίζει αφενός ότι θα υπάρχει η δυνατότητα πολλαπλών εργοδοτών, αφετέρου θα εξακολουθήσει να ισχύει  το Προεδρικό Διάταγμα 88/1999 «περί των ελαχίστων περιόδων ανάπαυσης» που ορίζει ρητώς ότι για κάθε περίοδο 24 ωρών η ελάχιστη ανάπαυση δεν μπορεί να είναι κατώτερη των 11 συνεχών ωρών.

Ποια τελικώς θα είναι η διάταξη θα φανεί με την ανακοίνωση του νομοσχεδίου.

Οι πέντε ανατροπές

Κατά τα λοιπά το εργασιακό νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει:

Ενσωμάτωση στο εθνικό δίκαιο ευρωπαϊκής οδηγίας (2019/1152) με τις υποχρεώσεις των εργοδοτών για τακτική και έγκαιρη ενημέρωση του εργαζομένου για την εξέλιξη της εργασιακής σύμβασης όπως και για κάθε αλλαγή των όρων εργασίας. Η οδηγία θεσπίζει ελάχιστα δικαιώματα που ισχύουν για όλους τους εργαζομένους στην Ένωση που έχουν σύμβαση εργασίας ή σχέση εργασίας, όπως ορίζεται από τη νομοθεσία, τις συλλογικές συμβάσεις ή τις πρακτικές που ισχύουν σε κάθε κράτος μέλος λαμβανομένης υπόψη και της νομολογίας των δικαστηρίων.

2.     Αλλαγές στον τρόπο εφαρμογής της κάρτας εργασίας για τις περιπτώσεις επιχειρήσεων που την εφαρμόζουν οικειοθελώς. Οι επιχειρήσεις αυτές θα απαλλάσσονται από το 90% των γραφειοκρατικών διαδικασιών που προβλέπονται στην εφαρμογή της κάρτας εργασίας. Στόχος να εφαρμοστεί η ψηφιακή κάρτα σταδιακά σε όλη την οικονομία – σε όλες τις επιχειρήσεις – κατόπιν διαλόγου με τους φορείς και με βάση τις ιδιομορφίες του κάθε κλάδου. Οι επιχειρήσεις που υιοθετούν εθελοντικά την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας – ενώ δεν ανήκουν σε κλάδους όπου η ψηφιακή κάρτα εφαρμόζεται υποχρεωτικά – θα απαλλάσσονται από την υποχρέωση υποβολής στο σύστημα «Εργάνη» μιας σειράς από εντύπων, όπως μεταξύ άλλων και του εντύπου Ε8, δηλαδή της προαναγγελίας των υπερωριών.

3.     Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, το νομοσχέδιο δίνει τη δυνατότητα  για «ελαστική εφαρμογή» παρέχοντας περιθώριο ενός μήνα για τις δηλώσεις στις μεταβολές στην εργασία στο σύστημα Εργάνη. Συγκεκριμένα, η διάταξη θα προβλέπει για τους εργοδότες που εφαρμόζουν την οικειοθελώς την κάρτα εργασίας να δηλώνουν, ανά μήνα, αν επιθυμούν «προδήλωση» του τροποποιητικού ωραρίου και των υπερωριών ή θα λαμβάνονται υπόψη – μόνο – τα χτυπήματα της κάρτας του εργαζόμενου ως προς την έναρξη και λήξη του ωραρίου.

4.     Προβλέπεται πρόστιμο ύψους 10.500 ευρώ στους εργοδότες που αποδεικνύεται ότι υποδηλώνουν τους απασχολούμενους στην επιχείρησή τους. Δηλαδή όταν δηλώνουν έναν εργαζόμενο ότι απασχολείται με τετράωρη εργασίας και στην πραγματικότητα εργάζεται κανονικά οκτάωρο.

5.     Θεσπίζεται δοκιμαστική περίοδος έξι μηνών για έναν εργαζόμενο που προσλαμβάνεται. Κατά την περίοδο αυτή μπορεί να απολυθεί χωρίς αποζημίωση. Σήμερα η περίοδος αυτή είναι ετήσια.

in.gr