Καινοτομία στην πράξη: Το νέο εργαστήριο Η/Υ του 1ου Ε.Κ. Καβάλας

Στο 1ο Εργαστηριακό Κέντρο Καβάλας, οι μαθητευόμενοι της ειδικότητας «Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων» του προγράμματος «Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας» ανέλαβαν και ολοκλήρωσαν με επιτυχία την ηλεκτρολογική εγκατάσταση ενός νέου εργαστηρίου Ηλεκτρονικών Υπολογιστών Σχεδίου για τον Τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών. Υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών κ. Πουλάκη Μιχαήλ και κ. Παπανικολάου Νικόλαου, το έργο υλοποιήθηκε με έμφαση στην ασφάλεια, την ποιότητα και την εκπαιδευτική αξία. Το νέο εργαστήριο παρέχει ένα σύγχρονο περιβάλλον διδασκαλίας και δημιουργίας, ενισχύοντας την εκπαιδευτική διαδικασία και προσφέροντας στους μαθητές κατάλληλη υποδομή για την εκμάθηση σχεδιαστικών και τεχνολογικών δεξιοτήτων.




Αναπτυξιακή Καβάλας | Πραγματοποιήθηκε το θεματικό γαστρονομικό εργαστήριο

 Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία το θεματικό εργαστήριο για τη γαστρονομία και τον τουρισμό στο εστιατόριο «YALOS» στην Καβάλα.

Η εκδήλωση αποτέλεσε μια σημαντική πρωτοβουλία για την ανάδειξη της τοπικής διατροφικής παράδοσης και τη σύνδεσή της με τον τουρισμό, προσελκύοντας ακαδημαϊκούς, εκπροσώπους φορέων και επιχειρηματίες του κλάδου.

Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις σύγχρονες τάσεις στη γαστρονομία, τη σημασία της χρήσης τοπικών προϊόντων και τις στρατηγικές προώθησης της γαστρονομικής ταυτότητας της περιοχής. Μέσα από εισηγήσεις και παρεμβάσεις, αναδείχθηκε ο ρόλος του γαστρονομικού τουρισμού ως μοχλού ανάπτυξης για την τοπική οικονομία.

Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε η γευσιγνωσία αυθεντικών τοπικών γεύσεων, η οποία ανέδειξε την ποιότητα και τη μοναδικότητα των προϊόντων της περιοχής. Παραδοσιακές συνταγές, βασισμένες σε αγνά υλικά από τοπικούς παραγωγούς, προσέφεραν στους παρευρισκόμενους μια ολοκληρωμένη εμπειρία των γεύσεων της Καβάλας.

Το εργαστήριο πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του διακρατικού σχεδίου συνεργασίας Local Tour, το οποίο φέρνει κοντά 22 Ομάδες Τοπικής Δράσης από την Ελλάδα και την Κύπρο. Η πρωτοβουλία στοχεύει στη δημιουργία συνεργασιών που θα ενισχύσουν τον γαστρονομικό πολιτισμό και θα προωθήσουν τη βιώσιμη ανάπτυξη μέσα από την αξιοποίηση της τοπικής κουλτούρας.

Το σχέδιο χρηματοδοτείται από το Υπομέτρο 19.3 του ΠΑΑ 2014-2020, στο πλαίσιο των Τοπικών Προγραμμάτων LEADER, υποστηρίζοντας δράσεις που ενισχύουν τη διασύνδεση γαστρονομίας και τουρισμού.

Η επιτυχία της εκδήλωσης επιβεβαίωσε τη δυναμική του τοπικού γαστρονομικού πλούτου και την ανάγκη για περαιτέρω ενίσχυση παρόμοιων πρωτοβουλιών στο μέλλον.




Γαστρονομικό Εργαστήριο στην Καβάλα

Το θεματικό εργαστήριο, που θα πραγματοποιηθεί στο εστιατόριο «YALOS» στην Καβάλα, θα αποτελέσει μια μοναδική ευκαιρία για την ανάδειξη του γαστρονομικού πλούτου της περιοχής. Στην εκδήλωση θα συμμετέχουν ακαδημαϊκοί, φορείς και επιχειρηματίες που συμβάλλουν στην ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού και της τοπικής διατροφικής παράδοσης.

Οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν εισηγήσεις και παρεμβάσεις σχετικά με την προώθηση της τοπικής γαστρονομίας, την αξιοποίηση των τοπικών προϊόντων, καθώς και τις σύγχρονες τάσεις στον τομέα του γαστρονομικού τουρισμού. Παράλληλα, θα υπάρχει γευσιγνωσία με αυθεντικές τοπικές γεύσεις, βασισμένες σε αγνά υλικά από παραγωγούς της περιοχής.

Το εργαστήριο πραγματοποιείται στο πλαίσιο του διακρατικού σχεδίου συνεργασίας Local Tour, το οποίο αφορά στη συνεργασία 22 Ομάδων Τοπικής Δράσης από την Ελλάδα και την Κύπρο. Στόχος του προγράμματος είναι η ανάπτυξη τοπικών, ενδοπεριφερειακών και διακρατικών δράσεων με συλλογικό ενδιαφέρον, για τη δημιουργία ολοκληρωμένων παρεμβάσεων στον τομέα του γαστρονομικού πολιτισμού. Το σχέδιο χρηματοδοτείται από το Υπομέτρο 19.3 του ΠΑΑ 2014-2020, στο πλαίσιο των Τοπικών Προγραμμάτων LEADER των εταίρων.

Απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή είναι οι ωφελούμενοι να είναι επιχειρηματίες, φορείς, εργαζόμενοι ή παραγωγοί τοπικών προϊόντων από την περιοχή της Καβάλας.




Ένωση Κυριών Δράμας-Σ.Α.Φ. | Φωτογραφικό Εργαστήριο

Η Ένωση Κυριών Δράμας-Σ.Α.Φ. ανακοινώνει την έναρξη του καινοτόμου εργαστηρίου φωτογραφίας με τίτλο “Narrate Your Story”, που απευθύνεται αποκλειστικά στην τρίτη ηλικία. Το ταχύρρυθμο αυτό πρόγραμμα, το οποίο θα ξεκινήσει την Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου, πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και φιλοξενείται στο αίθριο του Σπιτιού Ανοιχτής Φιλοξενίας.

Τα μαθήματα θα πραγματοποιούνται κάθε Τρίτη και θα έχουν ως σκοπό την εκμάθηση της τέχνης της φωτογραφίας από επαγγελματίες φωτογράφους, με την επιμέλεια να αναλαμβάνει ιστορικός τέχνης. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί για να ενδυναμώσει τους ηλικιωμένους συμμετέχοντες, προσφέροντάς τους τα απαραίτητα εργαλεία για να αφηγηθούν τις μοναδικές τους ιστορίες μέσα από τη φωτογραφία.

Στόχοι του Προγράμματος

Το “Narrate Your Story” δεν είναι απλώς μια σειρά μαθημάτων φωτογραφίας. Αποτελεί μια πρωτοβουλία που στοχεύει στην ενίσχυση της δημιουργικής έκφρασης και της κοινωνικής σύνδεσης των ηλικιωμένων. Μέσα από την καλλιτεχνική προσέγγιση της φωτογραφίας, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να αναδείξουν τις προσωπικές τους ιστορίες, τον πλούτο των εμπειριών ζωής και των προοπτικών που έχουν διαμορφώσει.

Κάποιοι από τους βασικούς στόχους του προγράμματος είναι οι εξής:

  • Ενδυνάμωση μέσω της αφήγησης ιστοριών: Οι συμμετέχοντες θα μάθουν πώς να αφηγούνται τις ιστορίες τους μέσω της φωτογραφίας, δημιουργώντας έναν πλούτο προσωπικών και πολιτιστικών αφηγήσεων.
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων: Το εργαστήριο θα τους παρέχει τις γνώσεις και τις δεξιότητες για να χειρίζονται την κάμερα και να αποτυπώνουν εικόνες με νόημα και αισθητική.
  • Κοινωνική σύνδεση: Μέσω των δραστηριοτήτων, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να συνδεθούν μεταξύ τους, δημιουργώντας ισχυρούς δεσμούς.
  • Δημιουργική έκφραση: Οι συμμετέχοντες θα μπορέσουν να εκφραστούν καλλιτεχνικά, βγάζοντας φωτογραφίες που αντιπροσωπεύουν τις εμπειρίες τους.
  • Δημιουργία κληρονομιάς: Το πρόγραμμα στοχεύει στη δημιουργία μιας συλλογής φωτογραφιών που θα αποτελέσει μια κληρονομιά τόσο για τους ίδιους όσο και για τις επόμενες γενιές.

Φωτογραφική Έκθεση

Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί με μια εντυπωσιακή φωτογραφική έκθεση, όπου οι συμμετέχοντες θα παρουσιάσουν τα έργα τους στο κοινό. Αυτή η έκθεση θα αποτελέσει μια μοναδική ευκαιρία για τους ηλικιωμένους να μοιραστούν τις ιστορίες τους και τις εμπειρίες τους με την κοινότητα, αναδεικνύοντας τη σημασία της δημιουργικής έκφρασης στην τρίτη ηλικία.

Το “Narrate Your Story” είναι μια πρωτοβουλία που δείχνει τον σεβασμό και την αναγνώριση των ηλικιωμένων για τη συμβολή τους στην κοινωνία, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να εκφράσουν τις εμπειρίες τους με έναν μοναδικό τρόπο.

Υποστήριξη και Συμμετοχή

Όλοι οι συμμετέχοντες είναι ωφελούμενοι των προγραμμάτων της Ένωσης Κυριών Δράμας, όπως το πρόγραμμα «Μέριμνα για την Τρίτη Ηλικία», ενώ τα μαθήματα προσφέρονται δωρεάν. Η υποστήριξη από επαγγελματίες φωτογράφους και ιστορικούς τέχνης εγγυάται την υψηλή ποιότητα των μαθημάτων και των έργων που θα παραχθούν.

Η Ένωση Κυριών Δράμας-Σ.Α.Φ., μέσα από αυτό το πρόγραμμα, αποδεικνύει για ακόμα μια φορά την αφοσίωσή της στη στήριξη της τρίτης ηλικίας, παρέχοντας ευκαιρίες για μάθηση, δημιουργία και έκφραση.




Επίσκεψη Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών ΑΜΘ στο εργαστήριο ΩΣΑΚ

Πρωτοπόρες μέθοδοι ελέγχου κατασκευών και βελτίωσης ασφάλειας στην Περιφέρεια ΑΜΘ

Επίσκεψη του Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών ΑΜΘ Μιχάλη Αμοιρίδη, στο Εργαστήριο Ωπλισμένου Σκυροδέματος και Αντισεισμικών Κατασκευών (Εργ. ΩΣΑΚ) του Τομέα Επιστήμης Δομικών Κατασκευών του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών, στην Πολυτεχνική Σχολή Ξάνθης του ΔΠΘ.

Ο αντιπεριφερειάρχης υποδομών ΑΜΘ, κος Μιχάλης Αμοιρίδης, επισκέφθηκε την Τετάρτη  30/08/2023, το Εργαστήριο Ωπλισμένου Σκυροδέματος και Αντισεισμικών Κατασκευών (Εργ. ΩΣΑΚ) του Τομέα Επιστήμης Δομικών Κατασκευών του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών στην Πολυτεχνική Σχολή Ξάνθης του ΔΠΘ.

Είχε ενημέρωση και εποικοδομητική συζήτηση με τον Καθηγητή Κωνσταντίνο Χαλιορή, Δρ. Πολιτικό Μηχανικό και Αντιπρύτανη ΔΠΘ σχετικά με τις ερευνητικές δραστηριότητες του Εργαστηρίου ΩΣΑΚ, τις πειραματικές υποδομές (σεισμική τράπεζα και χώρος εργαστηριακών δοκιμών κατασκευών σε φυσικό μέγεθος) και τις δυνατότητες συνεργασίας με την Περιφέρεια ΑΜΘ.

Μεταξύ άλλων, ιδιαίτερα επίκαιρο και ενδιαφέρον είναι το Ασύρματο Σύστημα Ελέγχου Δομικής Ακεραιότητας (ΑΣΕΔΑ) κατασκευών και υποδομών που αναπτύχθηκε στα πλαίσια του έργου «Κέντρο Εκτίμησης Διακινδύνευσης και Ανθεκτικότητας Κεφαλαίου (ΚΕΔΙΑΚ), ΠΑΜΘ».

Το σύστημα αναπτύχθηκε από τα μέλη του Εργαστηρίου ΩΣΑΚ και εγκαταστάθηκε σε γέφυρα του οδικού δικτύου Ξάνθης – Κιμμερίων ευθύνης της περιφέρειας ΑΜΘ, που διέρχεται από την πανεπιστημιούπολη Ξάνθης, είναι σε λειτουργία, αυτόνομο και αυτοτροφοδοτούμενο με φωτοβολταϊκά και έχει τη δυνατότητα απομακρυσμένης διαχείριση μέσω δικτύου κινητής τηλεφωνίας για λήψη μετρήσεων και αποφάσεων σχετικά με την κατάσταση της γέφυρας σε πραγματικό χρόνο. Με τον αντιπρύτανη, καθηγητή του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών Δρ. Κωνσταντίνο Χαλιορή, έγινε ιδιαίτερη συζήτηση για το συγκεκριμένο πρωτοποριακό ερευνητικό έργο, επί τόπου επίσκεψη στη γέφυρα και σχετική ενημέρωση για τις πιθανότητες περαιτέρω πιλοτικής εφαρμογής του και σε άλλες γέφυρες της περιφέρειας ΑΜΘ.

 Ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών ΑΜΘ κος Μιχάλης Αμοιρίδης δήλωσε:

‘’Είναι δεδομένη η εκτίμηση του Περιφερειάρχη ΑΜΘ κου Χρήστου Μέτιου για το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, τη διοίκηση, το ανθρώπινο δυναμικό και το εκπαιδευτικό – ερευνητικό έργο που υλοποιείται. Είναι πολύπλευρο και εκτεταμένο.

Η περιφέρεια συνεργάζεται με το ΔΠΘ και είναι απόφαση του Χρήστου Μέτιου αυτή η συνεργασία να συνεχισθεί ενισχυμένη τα επόμενα χρόνια, προς όφελος της τοπικής κοινωνίας. Με τον αντιπρύτανη καθηγητή Κωνσταντίνο Χαλιορή, συζητήσαμε ειδικότερα, τη δυνατότητα να συνεργαστούμε με το ΔΠΘ ενισχύοντας και εφαρμόζοντας το Ασύρματο Σύστημα Ελέγχου Δομικής Ακεραιότητας (ΑΣΕΔΑ) κατασκευών και υποδομών σε σειρά γεφυρών της ΠΑΜΘ στα πλαίσια βελτίωσης της οδικής ασφάλειας των πολιτών μας, ενισχύοντας παράλληλα και το πρωτοπόρο ερευνητικό έργο του ΔΠΘ.

Η Περιφέρεια ΑΜΘ μεριμνά για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας αλλά και τον έλεγχο – συντήρηση των υποδομών της.

Ένα εκτεταμένο δίκτυο εποπτεύεται από τις αρμόδιες υπηρεσίες μας και εκατομμύρια ευρώ αξιοποιούνται για το σκοπό αυτό από όλες τις περιφερειακές ενότητες. Οι ανάγκες είναι πολλές και στοχευμένα τις καλύπτουμε ανάλογα με τους διαθέσιμους πόρους.

Ο περιφερειάρχης κος Χρήστος Μέτιος, έχει αποφασίσει να αναζητήσουμε και να εφαρμόσουμε σύγχρονες μεθόδους και τρόπους βελτίωσης του ελέγχου υποδομών. Μεθόδους που θα μας δίνουν στοιχεία ελέγχου, θα εξοικονομήσουν πόρους αλλά το σημαντικότερο θα ισχυροποιήσουν την ασφάλεια του πολίτη.

Το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης είναι αξιόπιστος σύμμαχος και συστήματα όπως το ΑΣΕΔΑ μπορεί να αναδειχθούν σημαντικά προς την επίτευξη του στόχου αυτού, ενισχυμένα από την Περιφέρεια ΑΜΘ προς όφελος των πολιτών μας.’’

   Ο Αντιπρύτανης Οικονομικών, Προγραμματισμού και Ανάπτυξης ΔΠΘ, Καθηγητής κος Κωνσταντίνος Χαλιορής, Δρ. Πολιτικός Μηχανικός δήλωσε:

“Η συνεργασία της Περιφέρειας ΑΜΘ με το ΔΠΘ και ειδικά του Περιφερειάρχη ΑΜΘ κου Χρήστου Μέτιου με τον Πρύτανη ΔΠΘ κο Φώτη Μάρη είναι μακρά, σημαντική και σε πολλά επίπεδα.

Η ερευνητική δραστηριότητα του ΔΠΘ είναι αξιόλογη, διεπιστημονική και διεθνώς αναγνωρισμένη. Το εν λόγω ΑΣΕΔΑ αναπτύχθηκε έπειτα από πολυετή έρευνα και εγκαταστάθηκε πιλοτικά σε μία οδική γέφυρα στα πλαίσια του ερευνητικού έργου ΚΕΔΙΑΚ-ΠΑΜΘ.

Σημειώνεται ότι στο έργο αυτό συμμετείχαν και συνεργάσθηκαν πολλοί επιστήμονες από διαφορετικά Τμήματα του ΔΠΘ, ΑΠΘ, ΙΤΣΑΚ και τη Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας της ΠΑΜΘ. Σήμερα, είχαμε την ιδιαίτερη χαρά να μας επισκεφθεί ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών ΑΜΘ κος Μιχάλης Αμοιρίδης και να ενημερωθεί εκτενώς για τις δυνατότητες του Εργαστηρίου ΩΣΑΚ και του ΑΣΕΔΑ.

Η περαιτέρω εφαρμογή του συστήματος για την έγκαιρη διάγνωση βλαβών, έλεγχο και βελτίωση ασφάλειας κατασκευών – γεφυρών – οδικού δικτύου θα μπορούσε να αποτελέσει μια ακόμα συνεργασία των δύο φορέων ΠΑΜΘ και ΔΠΘ προς όφελος όλης της περιοχής.”