Συνάντηση εργασίας για αγροτικά θέματα και οινοτουρισμό στην Καβάλα

Στο γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας, κ. Θεόδωρου Μαρκόπουλου, πραγματοποιήθηκε σήμερα συνάντηση εργασίας με τον Υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Διονύση Σταμενίτη.

Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης υπηρεσιακοί παράγοντες της Π.Ε. Καβάλας, καθώς και μέλη της διοίκησης της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, όπως ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης κ. Αλέξανδρος Ιωσηφίδης και ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού κ. Παναγιώτης Αρχοντής.

Τα θέματα που συζητήθηκαν αφορούσαν κυρίως την αγροτική παραγωγή και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει, όπως η λειψυδρία, η καταβολή συνδεδεμένων ενισχύσεων στις καλλιέργειες και τα έργα υποδομών, όπως το φράγμα Μαρμαρά και το αρδευτικό δίκτυο.

Ο κ. Μαρκόπουλος τόνισε τη σημασία της επίσκεψης του κ. Σταμενίτη και ανέδειξε τη στρατηγική προτεραιότητα της Περιφέρειας ΑΜΘ για την ενίσχυση της αγροτικής ανάπτυξης. Υπογράμμισε επίσης την ανάγκη εξασφάλισης πόρων για κρίσιμες υποδομές, όπως και την προώθηση των πιστοποιημένων τοπικών προϊόντων που παράγονται και εξάγονται από την περιοχή.

Από την πλευρά του, ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης αναφέρθηκε στη σημασία του οινοτουρισμού ως εργαλείου ανάπτυξης, επισημαίνοντας ότι αποτελεί έναν από τους βασικούς άξονες του τουριστικού σχεδιασμού. Παράλληλα, ανέφερε ότι η κυβέρνηση επενδύει στον τομέα του οίνου και της αμπελοκαλλιέργειας, υπογραμμίζοντας τη σημασία των εξαιρετικών προϊόντων της Καβάλας, όπως το ακτινίδιο, το σπαράγγι και τα κρασιά της περιοχής.

Ο κ. Σταμενίτης έκανε επίσης αναφορά στα χρηματοδοτικά εργαλεία που διαθέτει το Υπουργείο για τη στήριξη των αγροτών, ανακοινώνοντας ότι θα υπάρξουν προκηρύξεις για μεγάλα και μικρά εγγειοβελτιωτικά έργα, καθώς και προγράμματα ευφυούς γεωργίας και έξυπνης άρδευσης. Παράλληλα, αναφέρθηκε στο θέμα των ζωονόσων, επισημαίνοντας ότι έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για την καταβολή 1,296 εκατ. ευρώ στους πληγέντες κτηνοτρόφους της Π.Ε. Καβάλας.

Μετά τη συνάντηση, ο Υφυπουργός επισκέφθηκε το οινοποιείο «Βιβλία Χώρα» μαζί με τον Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας και τους θεματικούς Αντιπεριφερειάρχες, όπου συμμετείχε σε ημερίδα αφιερωμένη στον Οινοτουρισμό. Η Περιφέρεια ΑΜΘ επενδύει στρατηγικά στην ανάπτυξη του οινοτουρισμού, αναγνωρίζοντάς τον ως έναν από τους βασικούς πυλώνες της τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής.

Η επίσκεψη του κ. Σταμενίτη επιβεβαίωσε τη δέσμευση της κυβέρνησης και της Περιφέρειας για την υποστήριξη της αγροτικής παραγωγής και την προώθηση των τοπικών προϊόντων, ενισχύοντας παράλληλα τις προοπτικές του οινοτουρισμού ως μοχλού οικονομικής ανάπτυξης.




Περιφέρεια ΑΜΘ και Το Χαμόγελο του Παιδιού διοργανώνουν συνάντηση Εργασίας στις 26 Μαρτίου 2025

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και «Το Χαμόγελο του Παιδιού» σας προσκαλούν την Τετάρτη 26 Μαρτίου 2025 σε δύο σημαντικές εκδηλώσεις:

  • Συνάντηση Εργασίας: Στις 10:00 π.μ. στο Εκθεσιακό Εικαστικό Κέντρο Νομαρχείου Έβρου (Βασιλέως Αλεξάνδρου & Ψαρών, Αλεξανδρούπολη), όπου με τη συμμετοχή όλων των συναρμόδιων φορέων θα συζητηθούν κρίσιμα θέματα που αφορούν τα παιδιά και τις οικογένειές τους. Τη συνάντηση θα συντονίσει ο δημοσιογράφος Σπύρος Χαριτάτος.

  • Παρουσίαση αποτελεσμάτων: Στις 18:00 μ.μ. στην περιοχή του Λιμένος Αλεξανδρούπολης, όπου θα παρουσιαστούν τα αποτελέσματα της συνάντησης καθώς και τα μέσα και οι υπηρεσίες του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» που υλοποιούνται στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, θα συζητηθούν φαινόμενα όπως η σεξουαλική κακοποίηση παιδιών, η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός, στο πλαίσιο των πανελλαδικών εκστρατειών «Μένει Μυστικό» και «Μίλα Τώρα». Επίσης, θα καλυφθούν θέματα κακοποίησης, παραμέλησης και προβλημάτων διαβίωσης που αντιμετωπίζουν πολλές οικογένειες. Ο στόχος είναι η καταγραφή των φαινομένων στην περιοχή, η ανταλλαγή απόψεων και η ανάπτυξη συνεργασιών για την καλύτερη πρόληψη και διαχείριση αυτών των ζητημάτων.




Διχασμός για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας θετική από τους μεν, αρνητική από τους δε

Σημαντικός διχασμός έχει προκληθεί στην αγορά εργασίας με την εισαγωγή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, που τέθηκε σε ισχύ πρόσφατα. Η νέα αυτή πρωτοβουλία του Υπουργείου Εργασίας έχει προκαλέσει διαφορετικές αντιδράσεις, καθώς αρκετοί εργαζόμενοι την θεωρούν ευπρόσδεκτη, ενώ πολλοί άλλοι εκφράζουν επιφυλάξεις.

Υπέρ της κάρτας τάσσονται όσοι βλέπουν την εφαρμογή της ως εργαλείο διαφάνειας, που θα διασφαλίσει την τήρηση του ωραρίου εργασίας και θα προστατεύσει τους εργαζόμενους από υπερωρίες που δεν δηλώνονται. Οι υποστηρικτές τονίζουν πως με την ψηφιοποίηση της διαδικασίας θα μειωθούν οι περιπτώσεις αδήλωτης εργασίας και οι εργοδότες θα έχουν μεγαλύτερο έλεγχο και ακρίβεια στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού.

Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν φωνές που χαρακτηρίζουν την κάρτα ως εργαλείο «εποπτείας» των εργαζομένων, θεωρώντας πως πρόκειται για μια μορφή “ψηφιακού φακελώματος”. Επιπλέον, οι επικριτές φοβούνται ότι μπορεί να οδηγήσει σε εντατικοποίηση της εργασίας, καθώς οι εργοδότες θα έχουν πλήρη εικόνα του εργασιακού χρόνου και της παραγωγικότητας, επιφέροντας πιέσεις για περισσότερη αποδοτικότητα.

Το θέμα αναμένεται να συζητηθεί εκτενώς το προσεχές διάστημα, με τους εργαζόμενους και τα συνδικάτα να διεκδικούν δικλείδες προστασίας, ώστε η νέα τεχνολογία να μην πλήξει τα δικαιώματά τους.




Στάση εργασίας το Αστικό ΚΤΕΛ Καβάλας για την τραγωδία στα Τέμπη

Το Αστικό Κτελ Καβάλας Α.Ε. ανακοινώνει στο αξιότιμο επιβατικό κοινό, ότι λαμβάνοντας υπόψη, τόσο τις ιδιαίτερες συνθήκες, όσο και την καθολική κοινωνική ευαισθητοποίηση, την Παρασκευή 28/2/2025 θα εκτελέσει τα δρομολόγια του, ώστε να βοηθήσει τον κόσμο να μεταβεί στο χώρο των διαδηλώσεων ως τις 11.00 π.μ., και κατόπιν θα συμμετάσχει στην πανελλαδική απεργία έως τις 13.00 μ.μ., όπου και θα ξεκινήσουν ξανά τα δρομολόγια, για να εξυπηρετηθεί με ασφάλεια το επιβατικό κοινό.

Ευχαριστούμε για την κατανόηση και την στήριξη σας!

proininews.gr




Καβάλα | Συνάντηση εργασίας για την υλοποίηση της “Έξυπνης Εξειδίκευσης”

Μια σημαντική συνάντηση εργασίας πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 25 Φεβρουαρίου στο Διοικητήριο Καβάλας.

Με τη συμμετοχή της κ. Ν. Χανιώτου, εξωτερικής συνεργάτιδας της DG REGIO της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στη συνάντηση παρέστησαν, μεταξύ άλλων, ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας κ. Θεόδωρος Μαρκόπουλος, ο οποίος προήδρευσε, ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης κ. Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, καθώς και οι εντεταλμένοι σύμβουλοι κ.κ. Στέλιος Ιγνατιάδης και Χάρης Δαλκίτζης. Παρόντες ήταν, επίσης, εκπρόσωποι του Φορέα Παρακολούθησης της Περιφερειακής Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης (ΠΤΑ ΑΜΘ), η ίδια η εκπρόσωπος της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειών και Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG REGIO), η Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ξάνθης κ. Μαριάνθη Μαλλιαρουδάκη, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καβάλας κ. Γιάννης Παναγιωτίδης, καθώς και εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου Δράμας.

Κατά την υποδοχή της κ. Χανιώτου, ο κ. Μαρκόπουλος της προσέφερε αναμνηστικά δώρα, ένα ειδώλιο της Κόρης της αρχαίας Νεαπόλεως και ένα λεύκωμα της Ανατολικής Μακεδονίας. Στις δηλώσεις του, ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας τόνισε τη σημασία της επίσκεψης της κ. Χανιώτου, υπογραμμίζοντας τη διεξαγωγή μιας τεχνικής σύσκεψης με το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Σκοπός της σύσκεψης ήταν η συζήτηση θεμάτων που αφορούν την υλοποίηση της Έξυπνης Εξειδίκευσης (S3). Ο κ. Μαρκόπουλος ευχαρίστησε την κ. Χανιώτου, τα στελέχη του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης και τα αιρετά μέλη της διοίκησης, επισημαίνοντας ότι η αξιοποίηση της Έξυπνης Εξειδίκευσης και η συνεργασία της Περιφέρειας ΑΜΘ, του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και των επιχειρήσεων αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα της διοίκησης και του Περιφερειάρχη κ. Χριστόδουλου Τοψίδη.

Η συνάντηση είχε ως βασικό στόχο τη συζήτηση τεχνικών θεμάτων σχετικά με την πρόοδο υλοποίησης των ενεργειών για τη διαμόρφωση της περιφερειακής στρατηγικής S3. Επιπλέον, συζητήθηκε η ενίσχυση της δικτύωσης και συνεργασίας μεταξύ ερευνητικών, ιδιωτικών και δημόσιων φορέων, καθώς και οι δυνατότητες διακρατικών συνεργασιών, διεθνοποίησης και αντιμετώπισης της εσωστρέφειας.




Πρεμιέρα την 1η Μαρτίου σε τουρισμό και εστίαση για την ψηφιακή κάρτα εργασίας

Διευκρινήσεις για την τρόπο εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας σε περίπου 750.000 εργαζόμενους του τουρισμού και της εστίασης από την 1η Μαρτίου εξέδωσε ο γενικός γραμματέας Εργασιακών Σχέσεων του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκος Μηλαπίδης.

Ιδιαίτερα προσεκτικοί θα πρέπει να είναι εργαζόμενοι και εργοδότες σε περιπτώσεις ευέλικτης προσέλευσης, τηλεργασίας, εργασίας με μη σταθερό τόπο παροχής εργασίας και δανεισμού.

Οι επιχειρήσεις που θα υποχρεωθούν να εφαρμόσουν την ψηφιακή κάρτα με την έλευση του επόμενου μήνα φτάνουν τις 50.000.

Συνολικά ψηφιακή κάρτα θα χρησιμοποιούν 1,5 εκατ. εργαζόμενοι σε 150.000 επιχειρήσεις.




800 θέσεις εργασίας από 33 επιχειρήσεις στην «Ημέρα Καριέρας» της ΔΥΠΑ το Σάββατο στην Καβάλα

Ευκαιρίες απασχόλησης και επαγγελματικής δικτύωσης παρέχει στους πολίτες η 36η «Ημέρα Καριέρας» της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ), που διοργανώνεται το Σάββατο 7 Δεκεμβρίου, στο ξενοδοχείο Lucy (Παραλία Καλαμίτσας, 654 04 Καβάλα), από τις 10:00 έως τις 18:00.

Στην εκδήλωση θα βρίσκονται εκπρόσωποι 33 επιχειρήσεων, αναζητώντας υποψήφιους για 800 θέσεις εργασίας, που αφορούν μεγάλο φάσμα ειδικοτήτων υψηλής, μεσαίας και χαμηλής εξειδίκευσης.

Η είσοδος είναι δωρεάν για όλους και η δήλωση ενδιαφέροντος συμμετοχής βρίσκεται στη διεύθυνση:

https://www.eventora.com/el/Events/imera-karieras-dypa-kavala-2024

Οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να διερευνήσουν ποιες επιχειρήσεις και θέσεις εργασίας ταιριάζουν στο επαγγελματικό τους προφίλ και θα μπορέσουν να πραγματοποιήσουν επιτόπου αρχικές συνεντεύξεις εργασίας. 

Για την καλύτερη προετοιμασία τους συνίσταται να έχουν μαζί τους αρκετά αντίγραφα του βιογραφικού τους σημειώματος, ενώ καθόλη τη διάρκεια της εκδήλωσης θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν από εξειδικευμένα στελέχη της Μονάδας Εξυπηρέτησης Μεσαίων και Μεγάλων Επιχειρήσεων (ΜΕΜΜΕ) για δράσεις και πρωτοβουλίες της ΔΥΠΑ που στοχεύουν στην ενδυνάμωση των πολιτών που βρίσκονται σε διαδικασία αναζήτησης εργασίας.

Οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν δραστηριοποιούνται σε κλάδους οικονομικής δραστηριότητας, όπως βιομηχανίες τροφίμων, γάλακτος, ενέργειας, καπνών, επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην παροχή ιατρικών, λογιστικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών, στις τηλεπικοινωνίες, στο χονδρικό και λιανικό εμπόριο, στη διαχείριση ακινήτων, στην παραγωγή και εμπορία λιπασμάτων, στο εμπόριο και στην επεξεργασία φυσικών πετρωμάτων, καθώς και στην εστίαση και τον τουρισμό.

Οι ειδικότητες αφορούν διαφορετικά επίπεδα εκπαίδευσης και εξειδίκευσης. Συγκεκριμένα αναζητούνται: μηχανολόγοι μηχανικοί, ηλεκτρολόγοι μηχανικοί, χημικοί μηχανικοί, τεχνολόγοι τροφίμων, αρχιτέκτονες, στελέχη πληροφορικής, στελέχη μάρκετινγκ, ηλεκτρολόγοι, οικονομολόγοι, λογιστές, διοικητικό προσωπικό, εργατοτεχνίτες, εργάτες παραγωγής, χειριστές μηχανημάτων, αποθηκάριοι, πωλητές, οδηγοί, υπάλληλοι γραφείου, νοσηλευτές, φυσικοθεραπευτές, γεωπόνοι, μάγειροι, υπάλληλοι εξυπηρέτησης πελατών και όλο το φάσμα των ειδικοτήτων στον κλάδο του τουρισμού και φιλοξενίας.

Αναλυτική λίστα με τις επιχειρήσεις που συμμετέχουν και τις θέσεις εργασίας βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://www.dypa.gov.gr/36i-hk-dypa-kavala-7-dek-2024-epix-eidikotites

Για όλες τις πληροφορίες σχετικά με τις δράσεις της ΔΥΠΑ: www.dypa.gov.gr

Για αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με τη ΜΕΜΜΕ: https://www.dypa.gov.gr/memme




Η αγορά εργασίας στην Ελλάδα – Από το brain drain στο brain waste και οι επιπτώσεις στην ανάπτυξη

Άνθρωποι με υψηλά προσόντα και εξειδικευμένες γνώσεις απασχολούνται σε θέσεις υποδεέστερες των ικανοτήτων τους

Πέρα από το γνωστό φαινόμενο του brain drain, δηλαδή τη μετανάστευση νέων επαγγελματιών σε άλλες χώρες αναζητώντας καλύτερες επαγγελματικές ευκαιρίες, υπάρχει και το φαινόμενο του brain waste, όπου άνθρωποι με υψηλά προσόντα και εξειδικευμένες γνώσεις απασχολούνται σε θέσεις υποδεέστερες των ικανοτήτων τους, ενώ λαμβάνουν χαμηλότερες αμοιβές. Επιπλέον, έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο του «εσωτερικού» brain drain, στο οποίο άτομα με εξειδίκευση και υψηλή κατάρτιση παραμένουν στην Ελλάδα, αλλά εργάζονται από απόσταση για επιχειρήσεις του εξωτερικού.

Αναλυτές και παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι η εικόνα αυτή στην οικονομία στηρίζεται σε μία κατάσταση αποκαλούμενη «φθηνής ανάπτυξης». Η προσέγγιση αυτή δημιουργεί ένα καθεστώς χαμηλού κόστους εργασίας, με περιορισμένα δικαιώματα για τους εργαζομένους, χαμηλούς φόρους για τις επιχειρήσεις, αδύναμη προστασία για το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον και έλλειψη στήριξης στην καινοτομία. Το αποτέλεσμα είναι ότι στην αγορά εργασίας δημιουργείται υψηλή ζήτηση για ανειδίκευτο και μέσης ειδίκευσης προσωπικό, ενώ οι ανάγκες για εξειδικευμένο δυναμικό παραμένουν περιορισμένες.

Σύμφωνα με αναλυτές, το συγκεκριμένο μοντέλο ανάπτυξης – το οποίο θεωρείται ότι χρησιμοποιείται λανθασμένα ως «αναπτυξιακή» προσέγγιση – έχει ως κύριους άξονες τους τομείς των κατασκευών, του real estate και του τουρισμού. Η οικονομία χαρακτηρίζεται από χαμηλή παραγωγικότητα, παρασιτική ανάπτυξη, αυξημένο δημόσιο και ιδιωτικό χρέος, ελλείμματα στο εμπορικό ισοζύγιο και περιορισμένες δυνατότητες για καινοτόμες επενδύσεις και βιώσιμη ανάπτυξη. Η θέση της χώρας στον διεθνή καταμερισμό εργασίας, όπως τονίζεται, χειροτερεύει συνεχώς, με αποτέλεσμα η παραγωγή να περιορίζεται σε προϊόντα χαμηλής προστιθέμενης αξίας, χωρίς προοπτική για οικονομική αναβάθμιση.

Μία από τις προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι είναι μια στρατηγική που θα στηρίζεται στο εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό και στην αύξηση της παραγωγής προϊόντων και υπηρεσιών υψηλής προστιθέμενης αξίας. Αυτή η «ποιοτική ανάπτυξη» θα μπορούσε να εστιάσει στη βιομηχανική παραγωγή και στην προώθηση εξαγωγών, ώστε να στραφεί η οικονομία σε προϊόντα διεθνώς εμπορεύσιμα.

Μία άλλη προσέγγιση αναφέρει ότι η μείωση της ανεργίας είναι εν μέρει αποτέλεσμα της μείωσης του εργατικού δυναμικού, λόγω εξωτερικής μετανάστευσης και της πτώσης των γεννήσεων. Παρότι η απασχόληση έχει αυξηθεί από το 2014 και μετά, οι συνολικές θέσεις εργασίας το 2023 παραμένουν σημαντικά λιγότερες σε σύγκριση με το 2008, και η Ελλάδα καταγράφει το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό ανεργίας στην ΕΕ, με ιδιαίτερα χαμηλά ποσοστά απασχόλησης σε γυναίκες και νέους. Επίσης, η χώρα βρίσκεται στην πρώτη θέση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη μακροχρόνια ανεργία, στοιχείο που αποκαλύπτει σοβαρές δυσκολίες στην επανένταξη των ανέργων στην αγορά εργασίας.

Παράλληλα, όπως αναφέρουν αρκετοί αναλυτές, το χαμηλό επίπεδο κάλυψης των μισθωτών από συλλογικές συμβάσεις εργασίας στην Ελλάδα, σε σύγκριση με άλλες χώρες της ΕΕ, οφείλεται στην απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων της τελευταίας δεκαετίας. Η αποδυνάμωση των συνδικάτων και ο περιορισμός του δικαιώματος της απεργίας έχουν οδηγήσει στην ελαστικοποίηση των συνθηκών εργασίας και στην επιβολή δυσμενών ρυθμίσεων, όπως δεκάωρη εργασία με ατομική σύμβαση, εξαήμερη εργασία και αύξηση του αριθμού των νόμιμων υπερωριών, ενισχύοντας έτσι τις ήδη ανισομερείς συνθήκες στην αγορά εργασίας.

Παράλληλα, ειδική αναφορά γίνεται στη σημαντική μείωση της αγοραστικής δύναμης των εργαζομένων, καθώς το 2023 ο μέσος ετήσιος μισθός ήταν 23% χαμηλότερος σε σύγκριση με το 2009. Αφού οι μισθοί επλήγησαν σοβαρά κατά την περίοδο των μνημονίων, ο πληθωρισμός των τελευταίων ετών επιδείνωσε ακόμη περισσότερο την κατάσταση, επιφέροντας παράλληλα αναδιανομή του εισοδήματος υπέρ των επιχειρήσεων, εξαιτίας της αυξημένης συγκέντρωσης της αγοράς και της έλλειψης κρατικής παρέμβασης για τον έλεγχο των τιμών. Το μερίδιο των μισθών στο συνολικό εισόδημα μειώθηκε από το 52% στο 48% κατά την περίοδο 2021-2023.

Τέλος, να σημειωθεί ότι αρκετοί επιστήμονες καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι το σημερινό μοντέλο εργασίας στην Ελλάδα δεν είναι κοινωνικά ούτε οικονομικά βιώσιμο. Εξέφρασαν την άποψη ότι είναι απαραίτητη μια βαθιά αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου εργασιακών σχέσεων, ώστε να εξασφαλιστούν καλύτερες συνθήκες για τους εργαζομένους, με αυξημένες αμοιβές και βελτίωση των όρων εργασίας.




Υπουργείο Εργασίας | Ο «χάρτης» των πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 15 Nοεμβρίου

Από τις 11 έως τις 15 Νοεμβρίου 2024 στο πλαίσιο των προγραμματισμένων καταβολών του e-ΕΦΚΑ και της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ), θα καταβληθούν συνολικά 55.318.634,29 ευρώ.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης σε ανακοίνωσή του:

Από τον e-ΕΦΚΑ:

  • στις 14 Νοεμβρίου, θα καταβληθούν 218.634,29 ευρώ σε 176 δικαιούχους για παροχές του τ. ΟΑΕΕ και
  • από τις 11 έως τις 15 Νοεμβρίου, θα καταβληθούν 15.100.000 ευρώ σε 590 δικαιούχους σε συνέχεια έκδοσης αποφάσεων για εφάπαξ.

Από τη ΔΥΠΑ θα καταβληθούν:

  • 18.000.000 ευρώ σε 30.000 δικαιούχους για επιδόματα ανεργίας και λοιπά επιδόματα,

  • 1.500.000 ευρώ σε 2.000 μητέρες για επιδοτούμενη άδεια μητρότητας,

  • 19.000.000 ευρώ σε 18.000 δικαιούχους στο πλαίσιο επιδοτούμενων προγραμμάτων απασχόλησης και

  • 1.500.000 ευρώ σε 18 δικαιούχους του προγράμματος «Σπίτι μου».




Σε καθημερινές στάσεις εργασίας στα σχολεία προχωρούν όλο τον Νοέμβριο ΟΛΜΕ και ΔΟΕ

Σε στάσεις εργασίας προχωρούν όλο τον Νοέμβριο όπως ανακοίνωσαν τα μέλη της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) και τα μέλη της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ), ωστόσο σημειώνεται ότι τα σχολεία θα λειτουργήσουν κανονικά.

Αντιδρώντας στην αξιολόγηση, η ΟΛΜΕ επισημαίνει στη σχετική της ανακοίνωση πως θα πραγματοποιεί τρίωρες στάσεις εργασίας. «Σε υλοποίηση της απόφασης της ΓΣ Προέδρων των ΕΛΜΕ (11-02-23), προκηρύσσει 3ωρες στάσεις εργασίας για την πρώτη ή τη δεύτερη βάρδια εργασίας από Δευτέρα 4/11 έως και Παρασκευή 29/11/2024» εξηγεί.

Ανάλογη με την ΟΛΜΕ είναι και η στάση της ΔΟΕ απέναντι στην αξιολόγηση, καθώς το ΔΣ της έχει προαναγγείλει καθημερινές, ωριαίες στάσεις εργασίας για όλη τη διάρκεια του σχολικού προγράμματος.

Η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ

«Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, σε υλοποίηση της απόφασης της ΓΣ Προέδρων των ΕΛΜΕ (11- 02-23), προκηρύσσει 3ωρες στάσεις εργασίας για την πρώτη ή τη δεύτερη βάρδια εργασίας από Δευτέρα 4/11 έως και Παρασκευή 29/11/2024 στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 και της ΥΑ 9950/ΓΔ5/27-01-23 (παρακολούθηση μαθημάτων από αξιολογητές κ.λπ.)».

Η ανακοίνωση της ΔΟΕ

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. κηρύσσει στάσεις εργασίας μίας (1) ώρας, σε καθημερινή βάση, από την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2024 μέχρι και την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2024, καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού προγράμματος, της οποίας μπορούν να κάνουν χρήση οι συνάδελφοι στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 και της Υ.Α. 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της».

Στις περιπτώσεις που κρίνεται απαραίτητη η χρήση περισσότερων ωρών, συμπληρωματικά, καλούνται οι Σ.Ε.Π.Ε. να το αποφασίζουν ώστε να καλύπτονται πλήρως οι συνάδελφοι.
www.newsbeast.gr



Ψάχνουν αλλά δεν βρίσκουν κατάλληλο προσωπικό |+55% οι κενές θέσεις εργασίας

Στον τουρισμό, τις διοικητικές δραστηριότητες, αλλά και στο Δημόσιο τα περισσότερα ακάλυπτα κενά




Προχωρούν σε στάση εργασίας οι οδηγοί ταξί της Καβάλας

Σε δίωρη στάση εργασίας θα προχωρήσουν οι οδηγοί ταξί το απόγευμα της Δευτέρας 16 Σεπτεμβρίου λόγω γενικής συνέλευσης.
Πιο συγκεκριμένα από τις 18:00-20:00 το απόγευμα της Δευτέρας δεν θα εργαστούν οι οδηγοί ταξί λόγω γενικής συνέλευσης που θα υπάρξει για να αποφασιστούν οι επόμενες κινήσεις σχετικά με την Πλατεία Καπνεργάτη.
Για τον συγκεκριμένο λόγο δεν θα λειτουργεί και το τηλεφωνικό κέντρο του Eurotaxi Καβάλας τις συγκεκριμένες ώρες



Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Ξεκίνησε η εφαρμογή σε τουρισμό και εστίαση – Εννέα ερωταπαντήσεις

Ξεκίνησε χθες Τετάρτη η πιλοτική εφαρμογήτης ψηφιακής κάρτας εργασίας στους κλάδους του τουρισμούκαι της εστίασης. Το μέτρο εφαρμόζεται ήδη σε περίπου 750.000 εργαζόμενους που απασχολούνται σε τράπεζες, μεγάλασούπερ μάρκετ, ασφαλιστικές εταιρείες, εταιρείες security, ΔΕΚΟ, με τον συνολικό αριθμό των επιχειρήσεων να υπολογίζεται σε 73.000.

Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας, οι εργαζόμενοι που εμπίπτουν στο μέτρο της ψηφιακής κάρτας εργασίας, μετά την επέκτασή του στον επισιτισμό και τον τουρισμό, εκτιμάται ότι θα ανέλθουν σε περίπου 1.500.000.

Το μέτρο πρόκειται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία την 1η Μαρτίου του 2025, προκειμένου να δοθεί ικανός χρόνος στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους συγκεκριμένους κλάδους, να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, καθώς και να επιλυθούν οποιαδήποτε πρακτικά ζητήματα.

Εννέα ερωτήσεις – απαντήσεις

Στο πλαίσιο προσπάθειας ενημέρωσης για την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, το υπουργείο Εργασίας δίνει στη δημοσιότητα εννέα ερωταπαντήσεις, εξηγώντας, μεταξύ άλλων, τη διαδικασία απόκτησης της ψηφιακής κάρτας, τα οφέλη από τη χρήση της, καθώς και την αποτελεσματικότητα του μέτρου.

Τι είναι η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας;

Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας είναι μέτρο που προάγει τις διαφανείς εργασιακές σχέσεις. Θεσμοθετήθηκε με στόχο την καταγραφή του πραγματικού χρόνου απασχόλησης των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα και την αμοιβή τους για αυτόν. Στους κλάδους όπου ήδη εφαρμόζεται, οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να έχουν εγκαταστήσει τον απαιτούμενο τεχνολογικό εξοπλισμό (π.χ. ταμπλέτα με εφαρμογή ωρομέτρησης) και οι εργαζόμενοι να «χτυπάνε» την ψηφιακή κάρτα τους κατά την προσέλευση και κατά την αποχώρησή τους από τον χώρο εργασίας τους, καταγράφοντας επακριβώς τον χρόνο φυσικής τους παρουσίας εκεί.

Ποια είναι η διαδικασία για να αποκτήσω την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας;

α) Είμαι εργαζόμενος:

Εφόσον η επιχείρηση στην οποία εργάζεστε έχει ενταχθεί στο μέτρο, κατεβάζετε δωρεάν την εφαρμογή myΕrgani app στο κινητό σας από το Google Play ή το App Store. Την πρώτη φορά που συνδέεστε, χρησιμοποιείτε τους κωδικούς σας ΤaxisΝet. Στην οθόνη της εφαρμογής «Κάρτα», βρίσκετε την ατομική ψηφιακή κάρτα εργασίας σας, σε μορφή QR code. Αυτή είναι η ψηφιακή κάρτα που «χτυπάτε» δηλώνοντας την πραγματική έναρξη και λήξη της εργασίας σας, πληροφορίες που διαβιβάζονται και καταγράφονται στο πληροφοριακό σύστημα ΕΡΓΑΝΗ.

Μέσα από τη δωρεάν εφαρμογή του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, έχετε άμεση πρόσβαση και σε άλλα στοιχεία για την απασχόλησή σας που δηλώνουν οι εργοδότες σας στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ, όπως για παράδειγμα το δηλωμένο σας ωράριο, τις υπερωρίες, τις άδειές σας και τα δεδομένα για τον πραγματικό χρόνο εργασίας σας που αποστέλλονται στο ΕΡΓΑΝΗ μέσω της χρήσης της ψηφιακής σας κάρτας.

β) Είμαι εργοδότης:

Εφόσον η επιχείρησή σας έχει ενταχθεί, βάσει ΚΑΔ, στην ψηφιακή κάρτα εργασίας, είναι σημαντικό να μεριμνήστε για την εγκατάσταση κατάλληλου συστήματος ωρομέτρησης. Η δωρεάν εφαρμογή Ergani CardScanner του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για το Πληροφοριακό Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ έχει σχεδιαστεί για τον σκοπό αυτό και για τη βέλτιστη εφαρμογή του μέτρου στις ενταγμένες επιχειρήσεις.

Μέσω του Ergani CardScanner γίνεται η ανάγνωση της ψηφιακής κάρτας εργασίας των εργαζομένων (σε μορφή QR Code) κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τον χώρο εργασίας τους, και η πληροφορία υποβάλλεται αυτόματα στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ. Η εφαρμογή Ergani CardScanner υποστηρίζει φορητές συσκευές (smartphone και tablet) με λειτουργικό σύστημα Android OS ή iOS και πρόσβαση στις πλατφόρμες Google Play και App Store.

Ποια είναι τα οφέλη της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας;

Με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας επιτυγχάνουμε:

Πλήρη καταγραφή των πραγματικών ωρών εργασίας.
Πλήρεις απολαβές για κάθε ώρα εργασίας.
Αντιμετώπιση παράνομων μεταβολών και υπερβάσεων του εργασιακού χρόνου.
Καταπολέμηση της αδήλωτης και της υποδηλωμένης εργασίας.
Καταπολέμηση της εισφοροδιαφυγής.
Διαφάνεια στους ελέγχους της Επιθεώρησης Εργασίας.
Πώς διασφαλίζεται η πιστή εφαρμογή του μέτρου από τις επιχειρήσεις;

Οι εντατικοί έλεγχοι της Επιθεώρησης Εργασίας αφορούν και την σήμανση της ψηφιακής κάρτας των εργαζομένων. Αν κατά τον έλεγχο διαπιστωθεί ότι ο εργαζόμενος έχει ξεκινήσει την απασχόλησή του στις κτιριακές εγκαταστάσεις του εργοδότη του, χωρίς να υφίσταται σήμανση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, επιβάλλονται σημαντικά διοικητικά πρόστιμα και κυρώσεις από τους Επιθεωρητές Εργασίας που ανέρχονται σε 10.500 ευρώ για κάθε μη ορθά δηλωμένο εργαζόμενο.

Το ίδιο θα συμβεί, εάν διαπιστωθεί ότι ο εργαζόμενος έχει «νόθα» σήμανση της ψηφιακής του κάρτας, με την οποία δηλώνει δήθεν την αποχώρησή του από την επιχείρηση, ενώ στην πραγματικότητα εξακολουθεί να εργάζεται, πραγματοποιώντας αδήλωτη υπερωριακή απασχόληση.

Ποιους κλάδους εργαζομένων αφορά η εφαρμογή του μέτρου;

Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας εφαρμόζεται ήδη με επιτυχία σε τράπεζες, μεγάλα σούπερ μάρκετ, ασφαλιστικές εταιρείες, εταιρείες security, ΔΕΚΟ, βιομηχανία και λιανεμπόριο. Την Τετάρτη, 11 Σεπτεμβρίου 2024, η χρήση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας επεκτείνεται στους κλάδους του τουρισμού και του επισιτισμού, πρώτα σε πιλοτική φάση και εν συνεχεία από την 1η Μαρτίου 2025 σε πλήρη εφαρμογή. Σταδιακά, η εφαρμογή του μέτρου επεκτείνεται στο σύνολο των επιχειρήσεων της χώρας.

Τι σημαίνει η επέκταση του μέτρου στον τουρισμό και την εστίαση;

Η νέα επέκταση της ψηφιακής κάρτας στον τουρισμό αφορά όλα τα ξενοδοχεία, τα καταλύματα, τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και τα camping της χώρας, ενώ στην εστίαση, το σύνολο των επιχειρήσεων εστίασης. Συγκεκριμένα, οι ΚΑΔ που εντάσσονται στο μέτρο σε αυτή τη φάση αναφέρονται στην Υπουργική Απόφαση της 11ης Σεπτεμβρίου 2024 η οποία επισυνάπτεται εδώ.

Γιατί δεν εφαρμόζεται εξαρχής πλήρως το μέτρο σε αυτούς τους κλάδους, αλλά ξεκινάει πιλοτικά;

Η εφαρμογή του μέτρου στον τουρισμό και στην εστίαση ξεκινάει πιλοτικά προκειμένου να δοθεί ικανός χρόνος στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους συγκεκριμένους κλάδους να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Η πιλοτική περίοδος θα είναι εκτενής και ο διάλογος με τους εκπροσώπους εργαζομένων και εργοδοτών θα είναι διαρκής ώστε τα όποια ζητήματα πιθανώς ανακύψουν να επιλυθούν πριν από την έναρξη της πλήρους εφαρμογής του μέτρου τον Μάρτιο του 2025.

Στο διάστημα που θα μεσολαβήσει έως την πλήρη εφαρμογή του μέτρου, θα διενεργηθούν διαδικτυακά σεμινάρια (webinars) καθώς και ενημερωτικές δράσεις σε πολλά μέρη της Ελλάδας, σε συνεργασία με τους εκπροσώπους εργαζομένων και εργοδοτών. Σκοπός των παραπάνω δράσεων είναι η πλήρης ενημέρωση για την ορθή εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας.

Πόσοι εργαζόμενοι στη χώρα είναι ενταγμένοι στην Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας αυτή τη στιγμή;

Εως σήμερα στο μέτρο έχουν ενταχθεί περίπου 73.000 επιχειρήσεις με 750.000 εργαζομένους. Με τη νέα επέκταση της εφαρμογής του μέτρου στον τουρισμό και στην εστίαση, εντάσσονται πλέον στην Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας περίπου 1.500.000 εργαζόμενοι συνολικά στον ιδιωτικό τομέα.

Εχει φέρει αποτελέσματα το μέτρο;

Βάσει στοιχείων του πληροφοριακού συστήματος ΕΡΓΑΝΗ, διαπιστώνεται ότι από την έναρξη εφαρμογής του μέτρου της ψηφιακής κάρτας εργασίας το 2022, η αύξηση των δηλωθεισών υπερωριών σε σχέση με τα προηγούμενα έτη είναι σημαντική για τους κλάδους που έχουν ενταχθεί. Χάρη στην Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας και την καταπολέμηση της αδήλωτης υπερωριακής εργασίας, οι υπερωρίες πλέον καταγράφονται και πληρώνονται κανονικά. Ενδεικτικά, στις δηλωθείσες υπερωρίες των σούπερ μάρκετ, από την έναρξη της εφαρμογής του μέτρου έως το τέλος του 2023, παρατηρήθηκε σωρευτική αύξηση ύψους +61,2%.

protothema.gr

 




Εκπαιδευτικοί Ροδόπης | Διαμαρτυρία για την πολιτική διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης και τις συνθήκες εργασίας

Με την έναρξη του νέου σχολικού έτους, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Ροδόπης καταγγέλλει ότι η κυβέρνηση συνεχίζει την πολιτική διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης και στρέφεται πλέον κατά των εκπαιδευτικών. Ο Σύλλογος καλεί σε παράσταση διαμαρτυρίας σήμερα Δευτέρα στις 12:30 το μεσημέρι, έξω από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

Ο Σύλλογος αναφέρει ότι υπάρχει ένα γενικό κύμα καταργήσεων, αναστολών και συγχωνεύσεων σχολικών τμημάτων και μονάδων σε όλη τη χώρα και στην περιοχή μας, με στόχο την περικοπή θέσεων εργασίας.

Η ανακοίνωση σημειώνει ότι υπάρχουν 86 κενές θέσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ροδόπης, που ισοδυναμούν με 2064 χαμένες διδακτικές ώρες. Επιπλέον, αναφέρεται ότι δεν έχει γίνει ακόμα η μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων του 2020 και 2021, ενώ οι νεοδιόριστοι του 2022 υπήρξαν με διετή σύμβαση, η οποία έχει λήξει από τις 16 Αυγούστου. Επίσης, καταγγέλλει την παραπομπή σε πειθαρχικό συμβούλιο τριών νεοδιόριστων εκπαιδευτικών του 2021 που συμμετέχουν στην απεργία αποχής από την ατομική αξιολόγηση σε όλες τις φάσεις της.




Η Υπουργός Εργασίας και κοινωνικής ασφάλισης Νίκη Κεραμέως επισκέφθηκε την Καβάλα

Η Υπουργός Εργασίας κα. Νίκη Κεραμέως πραγματοποίησε σήμερα επίσκεψη στην Καβάλα, στο πλαίσιο της ευρύτερης κυβερνητικής προσπάθειας προώθησης μεταρρυθμίσεων στην εργασιακή πολιτική και την κοινωνική ασφάλιση. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής της, έδωσε έμφαση στη χρήση της ψηφιακής κάρτας εργασίας, την ασφαλιστική μεταρρύθμιση και τα μέτρα που προωθούν την απασχόληση.Αρχικά, επισκέφθηκε το τοπικό κατάστημα του ΕΦΚΑ, όπου ενημερώθηκε για τα τρέχοντα ζητήματα και τις προκλήσεις του οργανισμού.

Στη συνέχεια, μετέβη στη ΔΥΠΑ, προκειμένου να συναντηθεί με εκπροσώπους της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας, συζητώντας τρόπους βελτίωσης του εργασιακού περιβάλλοντος και τις ανάγκες της περιοχής.




Συνάντηση εργασίας του ΥΜΑΘ Κωνσταντίνου Π. Γκιουλέκα με την Υφυπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Ζέττα Μακρή

Στις 5 Σεπτεμβρίου 2024, ο Υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης), Κωνσταντίνος Π. Γκιουλέκας, και η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Ζέττα Μακρή, πραγματοποίησαν συνάντηση εργασίας στο Διοικητήριο Θεσσαλονίκης. Κεντρικά θέματα της συζήτησης ήταν η αναβάθμιση των σχολικών υποδομών στη Μακεδονία και τη Θράκη, η πρόοδος στην εφαρμογή της εθνικής στρατηγικής για την καταπολέμηση της σχολικής βίας, και η εφαρμογή του νέου κανονισμού λειτουργίας των σχολείων.

Οι δύο Υφυπουργοί τόνισαν ότι η Παιδεία είναι κρίσιμη για την πρόοδο της κοινωνίας και αποτελεί τη μεγαλύτερη επένδυση για το μέλλον της χώρας. Διαβεβαίωσαν ότι η ποιοτική αναβάθμιση της Παιδείας αποτελεί βασική προτεραιότητα της Κυβέρνησης και δεσμεύτηκαν για εποικοδομητική συνεργασία με στόχο τη βελτίωση των σχολικών υποδομών και τη στήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην περιοχή της Μακεδονίας και της Θράκης.




Την Πέμπτη θα έρθει στην Καβάλα η Υπουργός Εργασίας Νίκη Κεραμέως

Υπάρχει περίπτωση να συνοδευτεί από τον διοικητή του ΕΦΚΑ . Εκτός τις τοπικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ σκοπεύει να επισκευφθεί  και τον πρώην ΟΑΕΔ . Θυμίζουμε την ίδια μέρα το απόγευμα σκοπεύει να επισκευφθεί την ΠΑΙΔΟΠΟΛΗ  στην  Καβάλα και η κ. Ζαχαράκη.

 




Σημαντική Συνάντηση Εργασίας για τον Επετειακό Εορτασμό των 100 Χρόνων της Ι.Μ. Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου

Με την ευκαιρία της επίσκεψης στην Θάσο του Περιφερειάρχη Χριστόδουλου Τοψίδη και του Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας Θεόδωρου Μαρκόπουλου για την εορτή της Παναγίας, πραγματοποιήθηκε σημαντική συνάντηση εργασίας με τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου, κ. Στέφανο. Η συνάντηση αυτή ήταν αφιερωμένη στον επερχόμενο εορτασμό των 100 χρόνων από την ίδρυση της Ιεράς Μητροπόλεως, ο οποίος θα λάβει χώρα στην Καβάλα στις 28 και 29 Σεπτεμβρίου.

Ο εορτασμός αυτός θα τιμηθεί με την παρουσία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος, κ. Ιερωνύμου, καθώς και μελών της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος. Τόσο ο Περιφερειάρχης Χριστόδουλος Τοψίδης όσο και ο Αντιπεριφερειάρχης Θεόδωρος Μαρκόπουλος, μαζί με τον Δήμαρχο Θάσου, Ελευθέριο Κυριακίδη, αποτελούν μέλη της οργανωτικής επιτροπής του επετειακού εορτασμού. Κατά τη συνάντηση, συζητήθηκαν οι λεπτομέρειες του προγράμματος και ο συντονισμός των δράσεων μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων σε συνεργασία με την Ιερά Μητρόπολη, για να εξασφαλιστεί η επιτυχία του εορτασμού.Ένα από τα σημαντικότερα θέματα που εξετάστηκαν ήταν η διοργάνωση της Ιστορικής Ημερίδας, η οποία θα πραγματοποιηθεί υπό την αιγίδα του Οικουμενικού Πατριαρχείου στη Θεολογική Σχολή της Χάλκης στις 4 Σεπτεμβρίου. Η Ημερίδα αυτή θα είναι αφιερωμένη στη διαχρονική σύνδεση της Καβάλας με τη Χάλκη, αναδεικνύοντας πρόσωπα και γεγονότα που συνδέουν τις δύο περιοχές.




Δήμος Δράμας | Συνάντηση εργασίας για την αξιοποίηση του πρώην Στρατοπέδου Ανδρικάκη

Ο Δήμος Δράμας διοργάνωσε πρόσφατα συνάντηση εργασίας με στόχο την αξιοποίηση των εκτάσεων του πρώην Στρατοπέδου Ανδρικάκη για τη δημιουργία Κόμβου Οπτικοακουστικών Τεχνών. Εκτός από την παρουσίαση του κύριου έργου, η συνάντηση είχε ως σκοπό την αξιολόγηση της τρέχουσας κατάστασης και τον σχεδιασμό των μελλοντικών ενεργειών που πρέπει να αναλάβουν οι εμπλεκόμενοι φορείς.

Στη συνάντηση, η οποία πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Υπουργού Πολιτισμού κ. Μενδώνη, συμμετείχαν ο βουλευτής κ. Κυριαζίδης, ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Τοψίδης, ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Μουρβετίδης, εκπρόσωποι της Μελετητικής Ομάδας Έργου, της Εταιρείας RAYCAP που χρηματοδότησε τις μελέτες, του Υπερταμείου, της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Παντείου Πανεπιστημίου, του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, του Φεστιβάλ Ταινιών Θεσσαλονίκης και, φυσικά, του Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας. Πριν από τη συνάντηση, οι συμμετέχοντες επισκέφθηκαν τους χώρους του στρατοπέδου.

Ο Δήμαρχος Δράμας Γιώργος Παπαδόπουλος δήλωσε μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης: «Αυτή η συνάντηση μας δίνει την ευκαιρία να αξιολογήσουμε την πρόοδο που έχει επιτευχθεί μέχρι τώρα, να εξετάσουμε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε και να σχεδιάσουμε τα επόμενα βήματα. Με τη συνδυασμένη μας προσπάθεια, είμαστε σίγουροι ότι θα καταφέρουμε να αναδείξουμε το πρώην Στρατόπεδο Ανδρικάκη σε έναν καλλιτεχνικό προορισμό στρατηγικής σημασίας για τη Βόρεια Ελλάδα». Εξέφρασε επίσης την ικανοποίησή του για το έντονο ενδιαφέρον όλων των εμπλεκόμενων φορέων και ανακοίνωσε ότι το επόμενο ραντεβού ορίστηκε για τον επόμενο μήνα, ώστε να προχωρήσουν γρήγορα όλες οι απαιτούμενες διαδικασίες.




Συνάντηση εργασίας Γερόπουλου-Τσαλικάκη στην 4η Υ.Π.Ε -Στο επίκεντρο το Νοσοκομείο Καβάλας

Στις 2 Ιουλίου 2024 πραγματοποιήθηκε σημαντική συνάντηση μεταξύ του Διοικητή του Νοσοκομείου Καβάλας, κ. Αχιλλέα Γερόπουλου, και του Διοικητή της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας (ΥΠΕ), κ. Δημήτρη Τσαλικάκη.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, οι δύο διοικητές συζήτησαν εκτενώς για τα τρέχοντα ζητήματα που αφορούν το Νοσοκομείο Καβάλας, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγκη ενίσχυσης του νοσηλευτικού προσωπικού.

Ο κ. Γερόπουλος ανέλυσε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το νοσοκομείο, επισημαίνοντας τις ελλείψεις σε προσωπικό που επηρεάζουν την καθημερινή λειτουργία και την παροχή υπηρεσιών υγείας στους πολίτες.

Παρουσίασε συγκεκριμένα στατιστικά δεδομένα που αναδεικνύουν την αυξημένη ζήτηση για υπηρεσίες υγείας και την αναγκαιότητα προσλήψεων για να καλυφθούν τα κενά.

Από την πλευρά του, ο κ. Τσαλικάκης αναγνώρισε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το νοσοκομείο και διαβεβαίωσε ότι η 4η ΥΠΕ θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να εξασφαλίσει την απαιτούμενη χρηματοδότηση και να επιταχύνει τις διαδικασίες πρόσληψης νοσηλευτικού προσωπικού.

Τόνισε ότι η ενίσχυση των νοσοκομείων της περιφέρειας αποτελεί προτεραιότητα και ότι οι προσπάθειες θα συνεχιστούν για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.




ΔΥΠΑ – Επίδομα ανεργίας | Θα υπολογίζεται ανάλογα με το μισθό και τα έτη εργασίας

ΔΥΠΑ – Επίδομα ανεργίας: Αναψε το πράσινο φώς για τις αλλαγές στο μηχανισμό υπολογισμού του επιδόματος ανεργίας. Η απόφαση αναμένεται ως το τέλος Ιουνίου.

Το νέο επίδομα θα εφαρμοστεί τον Σεπτέμβριο σε περιορισμένο αριθμό ανέργων -περίπου σε 10.000 άτομα- και μέσα στο 2025 θα εφαρμοστεί σε όλους.

Σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, η βασική αλλαγή είναι ότι το επίδομα θα είναι ανάλογο του μισθού και των ετών ασφάλισης των εργαζομένων, και μάλιστα ένα τμήμα του θα καταβάλλεται ως πρόσθετο κίνητρο απασχόλησης όσο πιο γρήγορα θα βρίσκει δουλειά ο άνεργος

Εξετάζεται όμως να υπάρχει περιορισμός στη συχνότητα καταβολής του, που σημαίνει ότι όσοι μένουν άνεργοι να έχουν δικαίωμα λήψης του επιδόματος με μικρότερη συχνότητα απ’ ό,τι σήμερα, πλην ειδικών περιπτώσεων όπως οι απασχολούμενοι στον τουρισμό.

Το στίγμα των αλλαγών το έδωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης λέγοντας στην πρώτη συνέντευξή του (στον Alpha) μετά το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών ότι «δεν θα πρέπει το επίδομα ανεργίας να αποτελεί αντικίνητρο για την εργασία» και ότι «δεν θέλουμε τους ανθρώπους να είναι εθισμένοι σε κάποια επιδόματα, μόνο και μόνο για να μην δουλεύουν».

Το βασικό επίδομα σήμερα είναι 509 ευρώ, ενώ με τον νέο μηχανισμό θα προστίθεται και ένα μεταβλητό ποσό ως μπόνους για τα έτη ασφάλισης και καταβολής εισφορών. Το ύψος του νέου επιδόματος μαζί με μπόνους των ετών ασφάλισης μπορεί να φτάνει ως τα 1.100 ευρώ το μήνα για ένα τρίμηνο και στη συνέχεα θα κατεβαίνει μέχρι το βασικό ποσό.

Το ποσό επιδόματος θα συνδέεται με τις αποδοχές και τα έτη ασφάλισης των εργαζομένων έτσι ώστε όσοι μένουν χωρίς δουλειά έχοντας καταβάλει εισφορές για πολλά χρόνια εργασίας να λαμβάνουν επίδομα με ένα έξτρα μπόνους ανάλογα με τα έτη ασφάλισης.

Θα υπάρχει το σταθερό ποσό, το οποίο θα λαμβάνουν όλοι οι άνεργοι που δικαιούνται επιδότηση. Το σταθερό ποσό θα είναι ίσο με το 55% του εκάστοτε κατώτατου ημερομισθίου όπως τώρα. Επάνω στο σταθερό ποσό θα προστίθεται το «μεταβλητό» επίδομα το οποίο θα το λαμβάνουν όσοι έχουν περισσότερα χρόνια ασφάλισης.

Για παράδειγμα, ένας άνεργος που έχει εργαστεί και ασφαλιστεί για 25 έτη θα παίρνει το αυξημένο επίδομα ανεργίας (σταθερό και μεταβλητό ποσό), ενώ άνεργος με δύο χρόνια ασφάλισης θα παίρνει μόνον το βασικό επίδομα.

Σήμερα το βασικό επίδομα ανεργίας ανέρχεται στα 509,75 ευρώ το μήνα και το ημερήσιο επίδομα σε 20,39 ευρώ.

Κίνητρο

Με το σχέδιο των αλλαγών και προκειμένου οι άνεργοι να μη μένουν για πολλούς μήνες στο επίδομα, εξετάζεται κατά τους τρεις πρώτους μήνες να καταβάλλεται μεγαλύτερο ποσό και σταδιακά να μειώνεται. Αν για παράδειγμα ένας άνεργος δικαιούται εξάμηνη επιδότηση με συνολικό βασικό επίδομα 3.060 ευρώ, θα παίρνει για τους τρεις πρώτους μήνες 650 ευρώ και για τους άλλους τρεις μήνες 360 ευρώ. Στο σύνολο θα έχει πάρει 3.060 ευρώ, αλλά τα πιο πολλά στην αρχή και τα λιγότερα προς το τέλος της επιδότησης.

Το μπόνους από το μεταβλητό επίδομα μπορεί είναι έως και 20% ή 30% του μισθού που είχε ο εργαζόμενος, ενώ θα υπάρχει και ένα ανώτατο πλαφόν ώστε το άθροισμα των δύο ποσών επιδόματος (σταθερό+μεταβλητό) να μην ξεπερνά τα 1.000 ή 1.100 ευρώ για το πρώτο τρίμηνο. Μετά το τρίμηνο θα μειώνεται το βασικό επίδομα, ενώ θα μένει το μπόνους.

Οι προσαυξήσεις λόγω του μπόνους

Σήμερα όλοι ανεξαιρέτως οι άνεργοι που παίρνουν επίδομα από τη ΔΥΠΑ λαμβάνουν το ίδιο ποσό των 509,75 ευρώ το μήνα είτε πλήρωσαν εισφορές υπέρ ανεργίας για 35 χρόνια είτε για 1 χρόνο.

Για παράδειγμα εργαζόμενος για 35 χρόνια στον ιδιωτικό τομέα ως μισθωτός, με μέσο όρο αποδοχών 3.000 ευρώ, έχει πληρώσει κατά μέσο όρο 50.000 ευρώ σε εισφορές ανεργίας (δικές του και του εργοδότη). Αντίστοιχα, ένας εργαζόμενος με μισθό 830 ευρώ που συμπληρώνει 2 χρόνια εργασίας έχει καταβάλει περίπου 800 ευρώ εισφορές υπέρ ανεργίας. Με το καθεστώς επιδότησης που ισχύει σήμερα και οι δύο εργαζόμενοι αν μείνουν άνεργοι θα πάρουν το ίδιο επίδομα ανεργίας με 509,75ευρώ μηνιαίως.

Με το νέο σύστημα, ο εργαζόμενος που έχει μισθό 3.000 ευρώ και εισφορές 35ετίας υπέρ ανεργίας θα επιδοτηθεί για ανεργία με 509,75 ευρώ (σταθερό ποσό) και με ένα επιπλέον ποσό (μεταβλητό) στο 20% του μισθού του, που σημαίνει ότι η συνολική επιδότηση λόγω ανεργίας θα είναι γύρω στα 1.100 ευρώ.

ipaidia.gr




ΔΥΠΑ | 31.500 θέσεις εργασίας με συνολική επιδότηση έως 16.800 ευρώ

Ανοιχτά παραμένουν για τις επιχειρήσεις έξι προγράμματα επιδότησης της εργασίας από τη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, με ποσοστά επιχορήγησης έως 100%.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη ΔΥΠΑ, υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις στις εξής δράσεις:

  • Πρόγραμμα απασχόλησης 7.000 ανέργων της ΔΥΠΑ που αντιμετωπίζουν σημαντικά εμπόδια στην ένταξη ή στην επανένταξή τους στην αγορά εργασίας, όπως μητέρες που επιστρέφουν στην αγορά εργασίας μετά την ανατροφή των παιδιών τους, μακροχρόνια άνεργοι άνω των 55 ετών, άνεργα μέλη μονογονεϊκών οικογενειών κ.λπ. Η επιχορήγηση καλύπτει έως το 75% του μισθού και των εισφορών για 12-24 μήνες, μέχρι 16.800 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας.
  • Πρόγραμμα απασχόλησης 10.000 μακροχρόνια ανέργων 45 ετών και άνω. Η επιχορήγηση καλύπτει έως το 80% του μισθού και των εισφορών για 18 μήνες, έως 13.709 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας.
  • Πρόγραμμα απασχόλησης 3.000 ανέργων ηλικίας 56 ετών και άνω, που ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα επιχορήγησης για την απασχόληση μακροχρόνια ανέργων, ηλικίας 55 ετών και άνω. Η επιχορήγηση μισθού και εισφορών ανέρχεται σε 715 ευρώ/μήνα για 15 μήνες, έως 8.580 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας.
  • Πρόγραμμα απασχόλησης 1.000 ανέργων 30-66 ετών της ΔΥΠΑ στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Η επιχορήγηση καλύπτει έως το 70% του μισθού και των εισφορών για 12 μήνες με δυνατότητα επέκτασης για άλλους 12 μήνες, έως 17.170 ευρώ ανά θέση εργασίας.
  • Πρόγραμμα απασχόλησης 3.000 ανέργων που ανήκουν σε ειδικές και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, όπως άτομα με αναπηρία, γυναίκες θύματα ενδοοικογενειακής ή έμφυλης βίας, άτομα που ολοκλήρωσαν πρόγραμμα απεξάρτησης, αποφυλακισμένα άτομα, διεμφυλικά πρόσωπα, θύματα εμπορίας ανθρώπων κ.λπ. Η επιχορήγηση καλύπτει έως το 75% του μισθού και των εισφορών για 24 μήνες, μέχρι 16.800 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας.
  • Πρόγραμμα απασχόλησης 7.500 ανέργων ηλικίας 25-45 ετών που έχουν ολοκληρώσει πρόγραμμα κατάρτισης σε ψηφιακές ή πράσινες δεξιότητες. Η επιχορήγηση καλύπτει έως το 100% του μισθού και των εισφορών για την πρόσληψη ανέργων ηλικίας 25-30 ετών για έξι μήνες, δηλαδή 132 ευρώ, και 80% για την πρόσληψη ανέργων 31-45 ετών, δηλαδή 4.906 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας.

ΠΗΓΗ: workenter.gr




Στάσεις εργασίας ξεκινούν από σήμερα Δευτέρα δάσκαλοι και καθηγητές

Στάσεις εργασίας ξεκινούν από σήμερα Δευτέρα και μέχρι την Παρασκευή 14/6 οι δάσκαλοι και οι καθηγητές, αντιδρώντας στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΔΟΕοι στάσεις εργασίας θα έχουν διάρκεια μία ώρα και θα πραγματοποιούνται καθημερινά.

Από πλευράς ΟΛΜΕ, οι στάσεις εργασίας θα είναι τρίωρες και θα πραγματοποιούνται στην πρώτη ή στη δεύτερη βάρδια εργασίας στο διάστημα 3-14/6.

Η ανακοίνωση της ΔΟΕ:

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. κηρύσσει στάσεις εργασίας μίας (1) ώρας, σε καθημερινή βάση, από τη Δευτέρα 3 Ιουνίου 2024 μέχρι και την Παρασκευή 14 Ιουνίου 2024, καθ’ όλη  τη διάρκεια του σχολικού προγράμματος, της οποίας μπορούν να κάνουν χρήση οι συνάδελφοι στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 και της Υ.Α. 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της». Στις περιπτώσεις που κρίνεται απαραίτητη η χρήση περισσότερων ωρών, συμπληρωματικά, καλούνται οι Σ.Ε.Π.Ε. να το αποφασίζουν ώστε να καλύπτονται πλήρως οι συνάδελφοι.

Η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ:

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, σε υλοποίηση της απόφασης της ΓΣ Προέδρων των ΕΛΜΕ (11-2-2023), προκηρύσσει 3ωρες στάσεις εργασίας για την πρώτη ή τη δεύτερη βάρδια εργασίας από Δευτέρα 03/06 έως και Παρασκευή 14/06/2024 στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 και της ΥΑ 9950/ΓΔ5/27-01-23 (παρακολούθηση μαθημάτων από αξιολογητές κλπ).




Συνάντηση Ομάδας Εργασίας, για το έργο της “Τεχνικής Βοήθειας του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού” στην ανάκαμψη του τουρισμού της Θάσου

Ο Δήμος Θάσου, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού και η ICF στα πλαίσια της συνεργασίας τους για την τουριστικά αναπτυξιακή βιωσιμότητα της Θάσου πραγματοποίησαν την Τετάρτη 22/05/2024, την πρώτη τηλεδιάσκεψη με την συμμετοχή της πρόσφατα ορισμένης ‘Ομάδας Εργασίας’.

Τα μέλη της Ομάδας Εργασίας, που έχουν συνθέσει οι εταίροι, επιλέχτηκαν συνειδητά ώστε με την ενεργή συμμετοχή τους να συμβάλλουν και να υποστηρίξουν την μετάβαση στη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη του νησιού της Θάσου. Οι εταίροι παρουσίασαν το έργο και εξήγησαν το ρόλο της Ομάδας Εργασίας καθώς και τι αναμένεται από την συμμετοχής τους.

Ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης, χαιρέτησε την συνάντηση και ευχαρίστησε εγκάρδια τους συμμετέχοντες δηλώνοντας «απόλυτη εμπιστοσύνη στο έργο της ‘Τεχνικής Βοήθειας του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού για την ανάκαμψη του τουρισμού της Θάσου’ και στην ενίσχυση της εξωστρέφειάς της, με τη συμβολή της σύμπραξης των δυνάμεων του νησιού».

Ο κ. Patrick Fritz, Τεχνικός Συντονιστής του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, δήλωσε: «Το κοινό μας έργο βασίζεται σε βασικά χαρακτηριστικά όπως η ενεργοποίηση των τοπικών φορέων, η συμμετοχή της κοινωνίας και η μακροπρόθεσμη προοπτική ανάπτυξης. Με τη συνεχή υποστήριξη όλων των εμπλεκόμενων φορέων, δημόσιων και ιδιωτικών, είμαστε στην ευχάριστη θέση να συμβάλλουμε στην προώθηση μιας μορφής τουρισμού που είναι βιώσιμη και ευθυγραμμισμένη με τις ανάγκες και τα συμφέροντα των κατοίκων της Θάσου».

Ο κ. Νικόλαος Γκολφινόπουλος, Επικεφαλής Τουρισμού της ICF και συντονιστής της συνάντησης αναφέρθηκε στην εντατική εξέλιξη των δράσεων και στη σημαντικότητα της εκκίνησης της Ομάδας Εργασίας όπου σηματοδοτεί και εμπράκτως συνεργεί στο συντονισμό των τοπικών ενεργειών, με την συμμετοχή νευραλγικών εθνικών φορέων όπως το Υπουργείο Τουρισμού, την Περιφέρεια ΑΜΘ, και τoν EOT, αλλά και του ιδιωτικού τομέα όπως η Fraport και η Marketing Greece. Τόνισε επίσης πως: «Οι στόχοι της “Αξιολόγησης του Μάρκετινγκ” και της προάσπισης της “Κοινωνικής Αεϊφορείας” επιτυγχάνονται μέσω άμεσου διαλόγου με τους φορείς της Ομάδας Εργασίας που συστήσαμε, προάγοντας έτσι τις συνέργειες, την συμπεριληπτική διακυβέρνηση, και τον συντονισμό».




Σε αναμμένα κάρβουνα το υπουργείο Εργασίας | Τι θα γίνει με τις περικοπές στις συντάξεις χηρείας

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι δικαιούχοι που εξακολουθούν να λαμβάνουν σύνταξη χηρείας ίση με το 70% της σύνταξης του θανόντος, παρά την παρέλευση της τριετίας, είναι χιλιάδες

Πονοκέφαλος για το υπουργείο Εργασίας αλλά και για το κυβερνητικό επιτελείο αποτελεί το θέμα της περικοπής των συντάξεων χηρείας, μετά την έλευση τριετίας από τον θάνατο του αρχικού δικαιούχου, όπως αναφέρει η Καθημερινή.

Ο νόμος που προβλέπει την περικοπή έχει ψηφιστεί επί ΣΥΡΙΖΑ. Εφαρμόστηκε από τις αρχές του 2020 για τους δικαιούχους σύνταξης θανάτου από το Δημόσιο και τον ΟΓΑ, έμειναν όμως εκτός οι συντάξεις χηρείας του ιδιωτικού τομέα.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι δικαιούχοι που εξακολουθούν να λαμβάνουν σύνταξη χηρείας ίση με το 70% της σύνταξης του θανόντος, παρά την παρέλευση της τριετίας, είναι χιλιάδες. Σύμφωνα με την Καθημερινή, μια πιθανή περικοπή στο ποσό της σύνταξης χηρείας κατά 50%, ώστε από το 70% να πέσει στο 35% της σύνταξης του θανόντος, θα προκαλέσει μεγάλη ανατροπή στον προγραμματισμό και στη ζωή χιλιάδων ανθρώπων.
newsbomb.gr



Συνάντηση εργασίας της Υφυπουργού Χριστίνας Αλεξοπούλου με εκπροσώπους της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Συνάντηση εργασίας είχε, σήμερα (17/05), η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου με τον Αντιπεριφερειάρχη Μεταφορών, Επικοινωνιών και Καλών Πρακτικών κ. Ιρφάν Χατζηγκενέ, εκπροσώπους της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και τους Γενικούς Διευθυντές Μεταφορών και Επικοινωνιών Περιφερειών της χώρας (διά ζώσης και διαδικτυακά) για τους στρατηγικούς στόχους του Εθνικού Σχεδίου Μεταφορών.

Με ομόφωνη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ, το 2024 έχει ανακηρυχθεί σε έτος «Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης» και το γεγονός αυτό όρισε εν πολλοίς το πλαίσιο της συζήτησης, καθώς λόγω αυτής της ανακήρυξης προγραμματίζεται μία σειρά πολλών δράσεων σε ολόκληρη την ΠΑΜΘ με στόχο την προώθηση της οδικής ασφάλειας και της ασφάλειας των Μεταφορών εν γένει. Παράλληλα, συζητήθηκε και η δημιουργία άτυπου Δικτύου Περιφερειών Ελλάδας σε θέματα Επικοινωνιών και Μεταφορών με την υποστήριξη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Η  Υφυπουργός αναφέρθηκε στις μεταφορές και τους στρατηγικούς στόχους του εθνικού σχεδίου Μεταφορών που αφορούν στην:

  • Οικονομική ανάπτυξη, αποδοτικότητα και λειτουργία του συστήματος μεταφορών, σε Περιφερειακό και Εθνικό επίπεδο.
  • Ενίσχυση της συνδεσιμότητας των μεταφορών, η οποία περιλαμβάνει τη συνδεσιμότητα με τα νησιά και μεταξύ συμπληρωματικών μέσων μεταφοράς, τη συνεργασία των συστημάτων, την εδαφική συνοχή και τη διασυνοριακή σύνδεση με χώρες εντός/εκτός ΕΕ.
  • Εξασφάλιση ενός περιβαλλοντικά βιώσιμου τομέα μεταφορών.
  • Παροχή προσβασιμότητας και κοινωνικής ένταξης σε σχέση με την απασχόληση, την εκπαίδευση και τις κοινωνικές υπηρεσίες για τον πληθυσμό

Μεγάλο μέρος της συζήτησης αφιερώθηκε και στην αδήριτη ανάγκη μείωσης των νεκρών από τροχαία δυστυχήματα, που αποτελεί στόχο του Υπουργείου Μεταφορών, αλλά ταυτόχρονα επί αυτού του σκοπού εργάζεται και η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Ως επιστέγασμα της συνάντησης συμφωνήθηκε η ενίσχυση της συνεργασίας σε όλους τους τομείς αναφορικά με την προώθηση, βελτίωση και αναβάθμιση της ασφάλειας των μεταφορών και της κινητικότητας.

1715933842829

 

1715933842870

 

b511d3f4 f082 4b7a 8bb8 c6b0a2b542c6




Δράμα | Σύσκεψη εργασίας των Επιμελητηρίων της ΑΜ-Θ με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης

Σύσκεψη εργασίας των Επιμελητηρίων της ΑΜ-Θ με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Λευτέρη Αυγενακη με επίκεντρο την σημαντική επιπρόσθετη χρηματοδότηση του ΠΑΑ Leader, την πορεία για την δημιουργία Αγροτικών τμημάτων , την υποστήριξη δράσεων προώθησης των μεταποιημένων αγροτικών προϊόντων σε εκθέσεις πραγματοποιήθηκε σε εξαιρετικό κλίμα με την παρουσία του Περιφερειάρχη στο επιμελητήριο της Δράμας.




Τα 6 «ανοιχτά» προγράμματα της ΔΥΠΑ με επιχορήγηση έως 16.800 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας

Η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης ενημέρωσε ότι αυτό το χρονικό διάστημα υλοποιούνται πέντε προγράμματα επιδότησης της εργασίας για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, που καλύπτουν όλες τις ηλικιακές ομάδες και όλη την επικράτεια, με ποσοστά επιχορήγησης έως 100% και συνολική επιδότηση έως 17.000 ευρώ ανά θέση. Συγκεκριμένα, αυτή τη στιγμή υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις στις εξής δράσεις:

  1. Πρόγραμμα απασχόλησης 7.000 ανέργων που αντιμετωπίζουν σημαντικά εμπόδια στην ένταξη ή επανένταξή τους στην αγορά εργασίας, όπως μητέρες που επιστρέφουν στην αγορά εργασίας μετά την ανατροφή των παιδιών τους, μακροχρόνια άνεργοι άνω των 55 ετών, άνεργα μέλη μονογονεϊκών οικογενειών, κ.ά. Η επιχορήγηση καλύπτει έως το 75% του μισθού και των εισφορών για 12 – 24 μήνες, μέχρι 16.800 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας.
  2. Πρόγραμμα απασχόλησης 10.000 μακροχρόνια ανέργων 45 ετών και άνω. Η επιχορήγηση καλύπτει έως το 80% του μισθού και των εισφορών για 18 μήνες, έως 13.709 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας.
  3. Πρόγραμμα απασχόλησης 3.000 ανέργων ηλικίας 56 ετών και άνω, που ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα επιχορήγησης για την απασχόληση μακροχρόνια ανέργων, ηλικίας 55 ετών και άνω. Η επιχορήγηση μισθού και εισφορών ανέρχεται σε 715 ευρώ μηνιαία για 15 μήνες, έως 8.580 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας.
  4. Πρόγραμμα απασχόλησης 1.000 ανέργων 30 – 66 ετών στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Η επιχορήγηση καλύπτει έως το 70% του μισθού και των εισφορών για 12 μήνες με δυνατότητα επέκτασης για άλλους 12, έως 17.170 ευρώ ανά θέση εργασίας.
  5. Πρόγραμμα απασχόλησης 3.000 ανέργων που ανήκουν σε ειδικές και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, όπως Άτομα με Αναπηρία, γυναίκες θύματα ενδοοικογενειακής ή έμφυλης βίας, άτομα που ολοκλήρωσαν πρόγραμμα απεξάρτησης, αποφυλακισμένα άτομα, διεμφυλικά πρόσωπα, θύματα εμπορίας ανθρώπων, κλπ. Η επιχορήγηση καλύπτει έως το 75% του μισθού και των εισφορών για 24 μήνες, μέχρι 16.800 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας.
  6. Πρόγραμμα απασχόλησης 7.500 ανέργων ηλικίας 25 – 45 ετών που έχουν ολοκληρώσει πρόγραμμα κατάρτισης σε ψηφιακές ή πράσινες δεξιότητες. Η επιχορήγηση καλύπτει έως το 100% του μισθού και των εισφορών για την πρόσληψη ανέργων ηλικίας 25-30 ετών για 6 μήνες, δηλαδή 6.132 ευρώ, και 80% για την πρόσληψη ανέργων 31-45 ετών, δηλαδή 4.906 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας.

Η διαδικασία συμμετοχής για τις επιχειρήσεις είναι απλή:

  1. Οι επιχειρήσεις υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση μέσω gov.gr.
  2. Οι επιχειρήσεις προσδιορίζουν τον αριθμό των θέσεων, τις ειδικότητες και τα απαιτούμενα προσόντα.
  3. H ΔΥΠΑ επιβεβαιώνει ότι η επιχείρηση πληροί τις προϋποθέσεις.
  4. Οι εργασιακοί σύμβουλοι της ΔΥΠΑ υποδεικνύουν στην επιχείρηση υποψηφίους σύμφωνα με τα απαιτούμενα προσόντα της θέσης.
  1. Η επιχείρηση επιλέγει μεταξύ των υποψηφίων και κάνει πρόσληψη.



Πώς σε 11 χρόνια χάθηκαν 23.000 μόνιμες θέσεις εργασίας στην Υγεία

Μπορεί το υπουργείο Υγείας να «διαφημίζει» συχνά προσλήψεις γιατρών και νοσηλευτών, όμως έχει χάσει περισσότερες από 23.000 μόνιμες θέσεις εργασίας μέσα σε 11 χρόνια, κάνοντας αρνητικό ρεκόρ.

Τη στιγμή που η Δημόσια Υγεία ψυχορραγεί και το αρμόδιο υπουργείο επιχειρεί με ανακοινώσεις για προσλήψεις υγειονομικών να ρίξει στάχτη στα μάτια των πολιτών, τα δεδομένα από τα στοιχεία του Μητρώου Ανθρώπινου Δυναμικού του Ελληνικού Δημοσίου δείχνουν ξεκάθαρα πώς διαμορφώνεται η τραγική κατάσταση.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, ο αριθμός των μόνιμων υπαλλήλων του υπουργείου Υγείας, η πλειονότητα των οποίων αποτελείται από υγειονομικούς, έχει μειωθεί κατά 25,03% μέσα σε 11 χρόνια.

Πιο συγκεκριμένα, το Δεκέμβριο του 2012 το υπουργείο Υγείας είχε 94.164 άτομα μόνιμο προσωπικό, ενώ τον Δεκέμβριο του 2023 μόλις 70.582, δηλαδή 23.582 λιγότερες μόνιμες θέσεις εργασίας.

Οι 14.631 (38,07%) μόνιμες θέσεις εργασίας χάθηκαν τα τρία πρώτα χρόνια των μνημονίων, κάτι που σημαίνει ότι υπήρχε αρκετός χρόνος από τότε για την οργάνωση του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ), όμως δεν υπήρξε καμία κυβερνητική κίνηση προς αυτήν την κατεύθυνση.

Διευκρινίζεται ότι τα εν λόγω δεδομένα δεν αποτυπώνουν πλήρως την εικόνα της ζημιάς που έχει υποστεί το ΕΣΥ τα τελευταία 12 χρόνια και με την έναρξη των μνημονίων, αφού μείωση μόνιμου προσωπικού υπήρξε και πριν το 2012, αλλά δεν υπάρχουν διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία.

«Έχουμε πει πολλές φορές ότι υπάρχει λειτουργικό αδιέξοδο λόγω ελλείψεων προσωπικού. Συνεχώς τα κυβερνητικά στελέχη ξύνουν τον πάτο του βαρελιού και για να καλύψουν τα προβλήματα, αλλά απλώς προχωρούν σε υποχρεωτικές μετακινήσεις προσωπικού. Δηλαδή αδειάζουν τη μία μονάδα για να γεμίσει η άλλη. Έτσι όμως κλείνουν μία τρύπα και ανοίγουν μία άλλη», εξηγεί στο NEWS 24/7 ο Μιχάλης Γιαννάκος, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία (ΠΕΔΗΝ).

Με κουρασμένο και γηρασμένο προσωπικό το ΕΣΥ

Ως εκ τούτου, το Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ) με το ελάχιστο προσωπικό, αντιμετωπίζει σήμερα μια σειρά από σοβαρά προβλήματα, τα οποία θέτουν σε κίνδυνο την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους ασθενείς.

Ένα από τα πιο καίρια ζητήματα είναι η γήρανση του προσωπικού. Λόγω του χαμηλού αριθμού προσλήψεων τα τελευταία 12 χρόνια, μεγάλο μέρος του προσωπικού του ΕΣΥ βρίσκεται κοντά στην ηλικία συνταξιοδότησης, ενώ υπάρχουν ειδικότητες στις οποίες εργάζονται συνταξιούχοι που έχουν λάβει παράταση.

Το 2023, οι συνταξιοδοτήσεις υγειονομικών ανήλθαν σε 3.381, ενώ προσλήφθηκαν μόλις 1.063 εργαζόμενοι.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα σοβαρές ελλείψεις σε ιατρικό, νοσηλευτικό και λοιπό προσωπικό, με άμεσες συνέπειες στην εύρυθμη λειτουργία των νοσοκομείων και κέντρων υγείας.

«Έχουμε κύμα μαζικών αποχωρήσεων και όχι μόνο συνταξιούχους. Τα τελευταία τρία χρόνια χάσαμε 7.500 εργαζόμενους που δεν έχουν αναπληρωθεί. Οι προκηρύξεις που γίνονται, αν δεν βγουν άγονες, καθυστερούν 5 χρόνια λόγω του ΑΣΕΠ. Για να γίνει πιο κατανοητό, η προκήρυξη του 2024 για 6.500 υγειονομικούς, υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί το 2030. Οι δυσμενείς συνθήκες εργασίας, τα εξαντλητικά ωράρια, οι χαμηλοί μισθοί που δεν είναι ανταγωνιστικοί με αυτούς του ιδιωτικού τομέα και των χωρών της ΕΕ, δημιουργούν αρνητικό κλίμα. Αν δεν αποφασίσει η κυβέρνηση να δώσουν άμεσα χρήματα στη δημόσια υγεία, δυστυχώς ο τελευταίος υγειονομικός σύντομα θα κλείσει την πόρτα. Με δημόσια δαπάνη στο 5,5% στην Υγεία, δεν μπορεί να εξασφαλιστούν οι ασθενείς. Δεν είναι τυχαίο ότι ο μέσος όρος της Ευρώπης είναι 7,5%», συμπληρώνει ο κ. Γιαννάκος.

Δεν είναι μόνο οι υγειονομικοί

Οι προσλήψεις για θέσεις που μένουν κενές στην Υγείας δεν αφορά μόνον τους γιατρούς και τους νοσηλευτές.

Μάλιστα, η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη για εργαζομένους σε διοικητικές υπηρεσίες, τεχνικό προσωπικό κ.ά., καθώς οι προσλήψεις σε αυτούς τους κλάδους είναι ελάχιστες τα τελευταίες χρόνια.

Την ίδια στιγμή, πολλά νοσοκομεία έχουν αφήσει τις θέσεις εργαζομένων κενές και έχουν αναθέσει σε εργολαβικές εταιρείες υπηρεσίες καθαριότητας, φύλαξης, εστίασης κ.λπ.

Τι ποσοστό μόνιμων εργαζομένων χάθηκε από άλλα υπουργεία

Η εικόνα ότι η κυβέρνηση της ΝΔ δεν ενδιαφέρεται για τον τομέα της Υγείας γίνεται ξεκάθαρη με τη σύγκριση του ποσοστού χαμένων μόνιμων θέσεων εργασίας από άλλα υπουργεία.

Για παράδειγμα, το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη τον Δεκέμβριο του 2023 είχε 61,468 μόνιμους υπαλλήλους, ενώ τον Δεκέμβριο του 2012 είχε 64074, κάτι που σημαίνει μείωση 4.07%.

Παρόμοια είναι και η εικόνα στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, όπου τον Δεκέμβριο του 2023 εργάζονταν 87.418 μόνιμοι υπάλληλοι, ενώ τον Δεκέμβριο του 2012 εργάζονταν 92.784, κάτι που σημαίνει μείωση μόνιμου προσωπικού 5,78%.

news247




Επιμελητήριο Καβάλας | Συνάντηση εργασίας με ομάδα στελεχών Φορέων από το Μπουργκάς της Βουλγαρίας

Συνάντηση εργασίας στο Επιμελητήριο Καβάλας-Chamber of Kavala με ομάδα στελεχών Φορέων από το Μπουργκάς της Βουλγαρίας, μαζί με τον Διευθύνων Σύμβουλο του ΟΛΚ Άγγελος Βλάχος σε μια κοινή προσπάθεια ένταξης των περιοχών μας σε Ευρωπαϊκά Χρημστοδοτικα Προγράμματα…

Από πλευράς των εταίρων συμμετείχαν:
1.South Bulgarian Maritime Education Center/SBMEC/ Marine capt. Georgi Sabev, team leader
2.Black Sea Institute Association
Mr. Milen Dimitrov – President Assoc. Prof Marusya Lyubcheva –Head of Risk Management Center
3.Glarus Association / Principal of SBMEC Dipl. Eng. Georgi Rusev
4. Port of Burgas JSC Mr. Stoycho Dimov – ‘Marketing, QMS and Euro integration’ Department..