Το Ena Channel περνάει στην υβριδική εποχή! (ΒΙΝΤΕΟ)

Το ENA Hybrid, η υβριδική τηλεόραση του ΕΝΑ Channel είναι πλέον γεγονός προσφέροντας στους τηλεθεατές μια νέα τηλεοπτική εμπειρία.

Εικόνα υψηλής ευκρίνειας, πλούσιο τηλεοπτικό πρόγραμμα on demand, αποκλειστικό περιεχόμενο και πρόσβαση σε επιπλέον πληροφορίες συνθέτουν μια νέα εμπειρία θέασης.

Βασική προϋπόθεση είναι να έχει κανείς smart tv συνδεδεμένη στο διαδίκτυο.

ΕΝΑ Hybrid – μια νέα τηλεοπτική εμπειρία σε μια νέα εποχή για τη Περιφερειακή τηλεόραση.




Καβάλα: Νέα εποχή για τον εμπορικό λιμένα «Φίλιππος Β» με την υπογραφή της υπο-παραχώρησης

Το Υπερταμείο ανακοίνωσε την υπογραφή του πρωτοκόλλου παράδοσης-παραλαβής μεταξύ του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας και της υπο-παραχωρησιούχου εταιρείας ΣΑΡΙΣΑ Α.Ε., σηματοδοτώντας την έναρξη της υπο-παραχώρησης του εμπορικού λιμένα Φίλιππος Β.

Η συμφωνία παραχωρεί στον επενδυτή το δικαίωμα χρήσης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων για 40 χρόνια.

Η συνολική αξία του τιμήματος ανέρχεται σε περίπου 34 εκατ. ευρώ, ενώ προβλέπονται επενδύσεις 36 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη του λιμένα και την πραγματοποίηση βαριάς συντήρησης. Επίσης, ο επενδυτής δεσμεύεται να εκπονήσει μελέτη αναδάσωσης, να υλοποιήσει το έργο και να διασφαλίσει τη συντήρηση της περιοχής Άσπρα Χώματα.

Παράλληλα, το Υπερταμείο εκπονεί το Master Plan για τον επιβατικό λιμένα Απόστολος Παύλος, όπου θα αναβαθμιστούν οι υποδομές της ιχθυόσκαλας και θα χωροθετηθεί μαρίνα. Μέρος των εσόδων από την παραχώρηση του Φίλιππος Β θα διατεθεί για την ανάπτυξη των υποδομών του Απόστολος Παύλος, ενισχύοντας την τοπική κοινωνία.

Στην τελετή παρευρέθηκαν υψηλόβαθμα στελέχη της κυβέρνησης, του Υπερταμείου, του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας και της εταιρείας ΣΑΡΙΣΑ Α.Ε. Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τόνισε τη σημασία της επένδυσης για τη στρατηγική αναβάθμιση των ελληνικών λιμένων στο διεθνές εμπόριο. Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου σημείωσε ότι η συμφωνία θα ενισχύσει την περιφερειακή ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας.

Η υπο-παραχώρηση του Φίλιππος Β θεωρείται κομβική στιγμή για την Καβάλα, καθώς αναμένεται να μεταμορφώσει τον λιμένα σε σύγχρονο κόμβο εμπορευματικών μεταφορών.




Εποχή “ευημερίας” για το ακτινίδιο και τον Έλληνα παραγωγό

Tο ελληνικό ακτινίδιο, ως καλλιέργεια, αποφέρει ικανοποιητικό εισόδημα στον παραγωγό, αλλά οι προκλήσεις για το μέλλον είναι πολλές και πρέπει να γίνουν αρκετά για να διατηρηθεί η σημερινή “εποχή της ευημερίας” τονίστηκε στο πλαίσιο της εκδήλωσης για την απονομή των βραβείων Αγρότης της Χρονιάς 2025.

Ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Νεάπολης, Γιάννης Κουτσουπιάς, υπογράμμισε τα τελευταία πέντε χρόνια ότι στο Αγρίνιο έχουν γίνει “φυτεύσεις χιλιάδων στρεμμάτων” και πρόσθεσε: “Εμείς ασχολούμαστε με τα ακτινίδια στο Αγρίνιο από το 2008, με την κλασσική ποικιλία το πράσινο ακτινίδιο. Το 2018 κάναμε ένα ταξίδι στη Νέα Ζηλανδία, που είναι πρωτοπόροι στο χώρο και αυτό που είδαμε είναι η στροφή της Νέας Ζηλανδίας σε κίτρινες ποικιλίες με λιγότερες απαιτήσεις”.

Ο κ. Κουτσουπιάς αναφέρθηκε στις δοκιμές που γίνονται στις κίτρινες ποικιλίες και στη χώρα μας, αλλά και στον συνεταιρισμό Νεάπολης και πιο ειδικά στην έρευνα που γίνεται, σε πειραματικό στάδιο, στο κόκκινο ακτινίδιο. Επεσήμανε, πάντως, ότι για αυτή την ποικιλία θα χρειαστούν χρόνια ώστε να υπάρξει ένα σταθερό, παραγωγικό αποτέλεσμα και πρόσθεσε: “Εμείς στο Αγρίνιο πήραμε αυτή την απόφαση να επενδύσουμε περισσότερο το 2018. Έχουμε αυξήσει τις φυτεύσεις από το 2018 κι έχουμε φτάσει τα 3.000 στρέμματα. Από το 2021 ξεκίνησε και μία επένδυση, που ολοκληρώνεται το καλοκαίρι 2025, είκοσι εκατομμυρίων ευρώ σε συσκευαστήριο, με σύγχρονους ψυκτικούς θαλάμους. Τώρα μιλάμε για περίπου 16 εκατομμύρια κιλά. Στόχος την επόμενη δεκαετία να φτάσουμε περίπου 25 με 30 εκατομμύρια κιλά ακτινίδια, έτσι ώστε μέχρι το 2030 να έχουμε διπλασιάσει τις φυτεύσεις”.

Ο γενικός διευθυντής του ΕΑΣ Καβάλας, Κλέαρχος Σαραντίδης, σημείωσε ότι “σήμερα υπάρχουν χιλιάδες παραγωγοί ακτινιδίου, οι οποίοι πραγματικά ζούνε μια περίοδο, κατά την οποία είναι αρκετά προσοδοφόρα η καλλιέργεια του” και συνέχισε: “Θα έλεγα, ότι είναι ένα από τα προϊόντα το οποίο δεν μπορεί να διαμαρτυρηθεί ο παραγωγός, ως προς την τιμή την οποία απολαμβάνει”.

Υπογράμμισε, όμως, ότι η παραγωγή είναι ήδη πάρα πολύ μεγάλη, για τους ήδη υπάρχοντες αποθηκευτικούς ψυκτικούς θαλάμους, με αποτέλεσμα η πλειονότητα του προϊόντος να φεύγει “χύμα” για το εξωτερικό καθώς δεν είναι εύκολο να αποθηκευτεί, να πιάσει καλύτερες τιμές και να δημιουργήσει μεγαλύτερη υπεραξία για την ελληνική οικονομία και για το εθνικό εισόδημα. Ανέφερε, ότι υπάρχουν τα χρηματοδοτικά εργαλεία, ευρωπαϊκά και εθνικά, αλλά χρειάζεται καλύτερη οργάνωση για το μέλλον, ώστε το προϊόν να στέκεται ανταγωνιστικά στις διεθνείς αγορές

Ο καλλιεργητής από τη Νάουσα, Μιχάλης Σπάρτσης, υπογράμμισε ότι έχει κατακτηθεί από τον Έλληνα καλλιεργητή η τεχνογνωσία που χρειάζεται για να καλλιεργηθεί το ακτινίδιο, όμως “δυστυχώς, στο κομμάτι του συντονισμού και το νομοθετικών πλαισίων, για άλλη μία φορά, το κράτος δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες” και διευκρίνισε: “Δε θα σταθώ στα βασικά προβλήματα που ταλανίζουν όλον τον αγροτικό τομέα, την ακρίβεια, τα καύσιμα, το εργατικό δυναμικό, θα σταθώ κάπου αλλού. Θα σταθώ σε ένα νέο μέτρο, που τα τελευταία χρόνια έχει έρθει: την ημερομηνία κοπής. Αν είναι δυνατόν σε εποχή κλιματικής αλλαγής στην Ελλάδα να κόβουμε με ημερομηνία; Και να παραβλέπουμε μικροκλίματα των περιοχών, να παραβλέπουμε πρωιμότητες και οψιμότητες και να οδηγούμαστε εμείς οι παραγωγοί με την πλάτη στον τοίχο, να παραδίδουμε καρπούς αμφιβόλου ποιότητας; Θα σας φέρω ένα παράδειγμα. Το δικό μας παράδειγμα. Το 2024 είχαμε 7 ζάχαρα στις 8 Οκτωβρίου, το 2023 είχαμε 6,5 ζάχαρα στη 1 Νοεμβρίου. Τι σημαίνει αυτό? Είναι δυνατόν να παραβλέπουμε τις οψιμότητες και τις πρωιμότες των ετών; Είμαστε σε ένα πολύ κομβικό σημείο για το ελληνικό ακτινίδιο και πρέπει να αποφασίσουμε αν θα οδηγηθούμε σε ένα success story στο μέλλον, ή το success story θα μετεξελιχθεί σε fail story με τις ευλογίες του κράτους”.

Ο Ζήσης Μανώσης, από την ZEUS Kiwi, υπογράμμισε ότι στο μέλλον οι προκλήσεις θα είναι πολλές για το ελληνικό ακτινίδιο και επιβάλλεται το άνοιγμα του προϊόντος σε νέες ξένες αγορές, ώστε να παραμείνει ανταγωνιστικό. “Πιστοποιηθήκαμε πρώτοι, όσον αφορά τις εκπομπές του άνθρακα παγκοσμίως στο ακτινίδιο, επενδύσαμε τεράστιους πόρους πριν 15 χρόνια, όσον αφορά την έρευνα και την ανάπτυξη για να δημιουργήσουμε νέες ποικιλίες ακτινιδίου, κίτρινες ποικιλίες, που σήμερα έχουν πάρει σάρκα και οστά” είπε ο κ. Μανώσης και συνέχισε: “Ζούμε σε μία εποχή ευημερίας για το πράσινο ακτινίδιο, αλλά πρέπει να σιγουρευτούμε ότι δεν είναι γίγαντας από πήλινα πόδια, αλλά από πέτρινα πόδια, οπότε πρέπει να βρούμε νέους τρόπους και νέους τομείς αγοράς και αυτοί θα μπορούσαν να είναι το κίτρινο ακτινίδιο και επίσης η διασπορά κινδύνου. Δηλαδή να προσπαθήσουμε να ανοιχτούμε προς νέες αγορές εκτός Ευρώπης, οι οποίες κατά την άποψή μου είναι η Νότιος Αμερική και φυσικά να δώσουμε περισσότερη βαρύτητα και μεγαλύτερη μαχητικότητα όσον αφορά την ανάπτυξη της ασιατικής αγοράς.

“Διότι πήραμε ένα μάθημα από την αγορά της Κίνας. Θυμάστε πριν 10-15 χρόνια νομίζαμε ότι θα θησαυρήσουμε και σήμερα κανένας ευρωπαίος δεν μπορεί να πουλήσει ούτε ένα κιλό” είπε ο κ. Μανώσης και συνέχισε: “Φυσικά υπάρχει μία μεγάλη πρόκληση και αυτή λέγεται Κίνα. Κανένας δεν μιλάει για την Κίνα. Γνωρίζετε όλοι ότι είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός παγκοσμίως στο ακτινίδιο, μακράν μεγαλύτερος από το δεύτερο και κάποια στιγμή θα χτυπήσει τις πόρτες της Ευρώπης και της Δύσης Έχει ήδη αρχίσει…στην ασιατική αγορά ήδη νιώθουμε την αναπνοή της, και φυσικά θα πρέπει εκεί να δούμε και να σκεφτούμε ξανά, να κάνουμε το κάτι παραπάνω, διότι στο θέμα του κόστους θα χάσουμε σίγουρα έναντί τους”.

businessnews.gr




Νέα εποχή στη μάχη κατά του καρκίνου: Φάρμακο από χρυσό επιβραδύνει τους όγκους κατά 82%

Μια πρωτοποριακή μελέτη από ερευνητές του Πανεπιστημίου RMIT στην Αυστραλία και ινδικών ιδρυμάτων αποκάλυψε ένα νέο φάρμακο βασισμένο στον χρυσό, το οποίο υπόσχεται σημαντική πρόοδο στη μάχη κατά του καρκίνου.

Το φάρμακο έχει επιδείξει εντυπωσιακή ικανότητα να επιβραδύνει την ανάπτυξη όγκων στα ζώα κατά 82%, ενώ στοχεύει επιλεκτικά τα καρκινικά κύτταρα με πολύ μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα σε σύγκριση με τις παραδοσιακές χημειοθεραπείες.

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο European Journal of Medicinal Chemistry, αναδεικνύει μία νέα ένωση χρυσού που είναι 27 φορές πιο ισχυρή απέναντι στα κύτταρα καρκίνου του τραχήλου της μήτρας σε σχέση με το ευρέως χρησιμοποιούμενο χημειοθεραπευτικό φάρμακο σισπλατίνη, αναφέρει το interestingengineering.

Σε εργαστηριακές συνθήκες, έχει επίσης αποδειχθεί ότι είναι 3,5 φορές πιο αποτελεσματικό κατά του καρκίνου του προστάτη και 7,5 φορές πιο αποτελεσματικό κατά του ινοσαρκώματος.

Σε μελέτες που έγιναν σε ποντίκια, η ένωση χρυσού ξεπέρασε εντυπωσιακά την σισπλατίνη (γνωστή με τις ονομασίες Cisplatin και Platinol), μειώνοντας την ανάπτυξη των όγκων του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας κατά 82% σε σύγκριση με τη μείωση κατά 29% που παρατηρήθηκε με τη σισπλατίνη.

Η έρευνα σηματοδοτεί μια σημαντική πρόοδο στην ανάπτυξη εναλλακτικών λύσεων στις συμβατικές θεραπείες καρκίνου με βάση την πλατίνα. Ο διακεκριμένος καθηγητής Suresh Bhargava AM, επικεφαλής του έργου στο RMIT, τόνισε ότι αυτή η ανακάλυψη μπορεί να οδηγήσει σε ασφαλέστερες και αποτελεσματικότερες θεραπείες για τον καρκίνο.

Οι μοναδικές ιδιότητες του χρυσού τον καθιστούν ιδανικό για ιατρικές εφαρμογές. Σε αντίθεση με πολλές άλλες ουσίες, ο χρυσός είναι εξαιρετικά σταθερός και μη αντιδραστικός, ένα χαρακτηριστικό που εξηγεί την ευρεία χρήση του σε κοσμήματα και νομίσματα. Ωστόσο, η ένωση που χρησιμοποιήθηκε σε αυτή τη μελέτη είναι μια ειδικά κατασκευασμένη έκδοση γνωστή ως Χρυσός σχεδιασμένος να είναι αντιδραστικός και βιολογικά ενεργός.

Αυτή η αντιδραστική ένωση χρυσού σταματά αποτελεσματικά τον πολλαπλασιασμό των καρκινικών κυττάρων και την ανάπτυξη ανθεκτικότητας στα φάρμακα αναστέλλοντας τη λειτουργία του ενζύμου θειορεδοξίνης.

Ο Bhargava επεσήμανε ότι αυτή η στοχευμένη προσέγγιση μειώνει σημαντικά τις τοξικές παρενέργειες που συνδέονται συνήθως με τα φάρμακα με βάση την πλατίνα, όπως η σισπλατίνη, η οποία βλάπτει αδιακρίτως τόσο τα καρκινικά όσο και τα υγιή κύτταρα. «Η επιλεκτικότητα αυτής της νέας θεραπείας, σε συνδυασμό με τη μειωμένη συστηματική τοξικότητά της, υποδηλώνει ένα μέλλον καρκινικών θεραπειών που δεν θα είναι μόνο πιο αποτελεσματικές αλλά και πολύ λιγότερο επιβλαβείς», δήλωσε ο Bhargava. Επιπλέον, η σταθερότητα της συγκεκριμένης μορφής χρυσού της επιτρέπει να φτάνει άθικτη στις περιοχές των όγκων, αυξάνοντας την αποτελεσματικότητά της.

Η συν-επικεφαλής της μελέτης, διακεκριμένη καθηγήτρια Magdalena Plebanski, σημείωσε επίσης μια άλλη κρίσιμη πτυχή της ένωσης: την ικανότητά της να αναστέλλει τον σχηματισμό νέων αιμοφόρων αγγείων, μια διαδικασία γνωστή ως αντι-αγγειογένεση, την οποία χρειάζονται οι όγκοι για να αναπτυχθούν.

www.newsbeast.gr




Υπόγεια Στάθμευση 1.200 Θέσεων: Μια Νέα Εποχή για τη Νέα Ηρακλείτσα

Η Νέα Ηρακλείτσα θα μπορούσε να αποκτήσει 1.200 υπόγειες θέσεις στάθμευσης σε μία από τις μεγαλύτερες προτεινόμενες εγκαταστάσεις της Ελλάδας

Η Νέα Ηρακλείτσα βρίσκεται σε τροχιά σημαντικής αλλαγής, που μπορεί να λύσει ένα από τα πιο επίμονα προβλήματά της: την έλλειψη χώρων στάθμευσης. Η αυξημένη κίνηση από μικρά ξενοδοχεία, παραθεριστές και μια ανεπτυγμένη γαστρονομική σκηνή έχει οδηγήσει σε μια δυσάρεστη κατάσταση που ταλαιπωρεί τους επισκέπτες και επηρεάζει αρνητικά την τοπική επιχειρηματική δραστηριότητα. Ωστόσο, μια καινοτόμα λύση αναμένεται να αλλάξει το τοπίο της περιοχής, υπό την καθοδήγηση του Καναδού επιχειρηματία Άλεξ Χαντιτάγκι και το φιλόδοξο έργο του, Hamptons Greece.

Οι νέες κανονιστικές αλλαγές επιτρέπουν την κατασκευή έως και 25.000 τετραγωνικών μέτρων υπόγειων εγκαταστάσεων. Το έργο προβλέπει την κατασκευή ενός υπόγειου χώρου στάθμευσης, ικανού να φιλοξενήσει έως 1.200 οχήματα, από τα οποία περίπου 700 θέσεις θα διατεθούν για δημόσια χρήση. Αυτή η υποδομή, σε συνδυασμό με ένα πεντάστερο ξενοδοχείο, πολυτελείς κατοικίες και ένα συνεδριακό κέντρο χωρητικότητας 600 ατόμων, αναμένεται να καταστήσει την Ηρακλείτσα πόλο έλξης για τουρίστες και επαγγελματίες.

Η προσβασιμότητα θα βελτιωθεί δραματικά μέσω συνδέσεων των εγκαταστάσεων με κεντρικά σημεία, όπως η Μαρίνα Ηρακλείτσας, και με νέους πεζόδρομους. Το έργο υπόσχεται να δώσει ώθηση στην τοπική οικονομία και να προσφέρει μια μακροπρόθεσμη λύση στο χρόνιο πρόβλημα της στάθμευσης.

Για την επιτυχή υλοποίηση, ο Άλεξ Χαντιτάγκι έχει συνεργαστεί με τον Παναγιώτη Βουλελή και την εξειδικευμένη εταιρεία πολεοδομικού σχεδιασμού SUPCO. Με τη βαθιά γνώση του στις ελληνικές πολεοδομικές προκλήσεις και τις κανονιστικές απαιτήσεις, ο κ.Βουλελής θεωρείται κομβικός παράγοντας για την επιτυχία του έργου.

Σε πρόσφατες δηλώσεις του, ο κ.Χαντιτάγκι ανέφερε: «Η ανάπτυξη αυτή μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα, όχι μόνο για τους κατοίκους του Hamptons Greece, αλλά και για την τοπική κοινότητα. Στόχος μας είναι κάθε ανάπτυξη να ωφελεί όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.»

Με την πρόοδο του έργου, η Νέα Ηρακλείτσα διαμορφώνεται ως πρότυπο ανάπτυξης στην Ελλάδα, προσελκύοντας τουριστική και επιχειρηματική δραστηριότητα και αναδεικνύοντας τις προοπτικές της ως καινοτόμου προορισμού.




Σε νέα εποχή το Άγιο Όρος; Δημιουργήθηκε ξενοδοχείο που διαθέτει υπηρεσίες μασάζ

Διχογνωμία έχει προκαλέσει στην κοινότητα του Άγιου Όρους η δημιουργία σύγχρονων τουριστικών υποδομών.

Σύμφωνα με το Πρωινό Σουσού και το OPEN, πρόσφατα έκανε εγκαίνια ξενοδοχείο με… υπηρεσίες μασάζ. Το ξενοδοχείο λειτουργεί στον χώρο του παλιού Σαμαράδικου και η διανυκτέρευση κοστίζει 40 ευρώ. Για να κλείσει κανείς δωμάτιο θα πρέπει να είναι άνδρας, εργαζόμενος στο Άγιο Όρος, μοναχός ή προσκυνητής.

Μαζεύουν υπογραφές οι μοναχοί

Στο Περιβόλι της Παναγίας έχει ανοίξει, επίσης, σούπερ μάρκετ και εστιατόριο που προσφέρει παραδοσιακή αγιορείτικη κουζίνα.

ethnos.gr




Υπόγεια Στάθμευση 1.200 Θέσεων: Μια Νέα Εποχή για τη Νέα Ηρακλείτσα

Η Νέα Ηρακλείτσα θα μπορούσε να αποκτήσει 1.200 υπόγειες θέσεις στάθμευσης σε μία από τις μεγαλύτερες προτεινόμενες εγκαταστάσεις της Ελλάδας

Η Νέα Ηρακλείτσα βρίσκεται σε τροχιά σημαντικής αλλαγής, που μπορεί να λύσει ένα από τα πιο επίμονα προβλήματά της: την έλλειψη χώρων στάθμευσης. Η αυξημένη κίνηση από μικρά ξενοδοχεία, παραθεριστές και μια ανεπτυγμένη γαστρονομική σκηνή έχει οδηγήσει σε μια δυσάρεστη κατάσταση που ταλαιπωρεί τους επισκέπτες και επηρεάζει αρνητικά την τοπική επιχειρηματική δραστηριότητα. Ωστόσο, μια καινοτόμα λύση αναμένεται να αλλάξει το τοπίο της περιοχής, υπό την καθοδήγηση του Καναδού επιχειρηματία Άλεξ Χαντιτάγκι και το φιλόδοξο έργο του, Hamptons Greece.

Οι νέες κανονιστικές αλλαγές επιτρέπουν την κατασκευή έως και 25.000 τετραγωνικών μέτρων υπόγειων εγκαταστάσεων. Το έργο προβλέπει την κατασκευή ενός υπόγειου χώρου στάθμευσης, ικανού να φιλοξενήσει έως 1.200 οχήματα, από τα οποία περίπου 700 θέσεις θα διατεθούν για δημόσια χρήση. Αυτή η υποδομή, σε συνδυασμό με ένα πεντάστερο ξενοδοχείο, πολυτελείς κατοικίες και ένα συνεδριακό κέντρο χωρητικότητας 600 ατόμων, αναμένεται να καταστήσει την Ηρακλείτσα πόλο έλξης για τουρίστες και επαγγελματίες.

Η προσβασιμότητα θα βελτιωθεί δραματικά μέσω συνδέσεων των εγκαταστάσεων με κεντρικά σημεία, όπως η Μαρίνα Ηρακλείτσας, και με νέους πεζόδρομους. Το έργο υπόσχεται να δώσει ώθηση στην τοπική οικονομία και να προσφέρει μια μακροπρόθεσμη λύση στο χρόνιο πρόβλημα της στάθμευσης.

Για την επιτυχή υλοποίηση, ο Άλεξ Χαντιτάγκι έχει συνεργαστεί με τον Παναγιώτη Βουλελή και την εξειδικευμένη εταιρεία πολεοδομικού σχεδιασμού SUPCO. Με τη βαθιά γνώση του στις ελληνικές πολεοδομικές προκλήσεις και τις κανονιστικές απαιτήσεις, ο κ.Βουλελής θεωρείται κομβικός παράγοντας για την επιτυχία του έργου.

Σε πρόσφατες δηλώσεις του, ο κ.Χαντιτάγκι ανέφερε: «Η ανάπτυξη αυτή μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα, όχι μόνο για τους κατοίκους του Hamptons Greece, αλλά και για την τοπική κοινότητα. Στόχος μας είναι κάθε ανάπτυξη να ωφελεί όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.»

Με την πρόοδο του έργου, η Νέα Ηρακλείτσα διαμορφώνεται ως πρότυπο ανάπτυξης στην Ελλάδα, προσελκύοντας τουριστική και επιχειρηματική δραστηριότητα και αναδεικνύοντας τις προοπτικές της ως καινοτόμου προορισμού.

 




Νέα εποχή στις ελληνοαμερικανικές σχέσεις – Το παρασκήνιο του συγχαρητήριου τηλεφωνήματος Μητσοτάκη στον Τραμπ

Τι είπαν στην επικοινωνία τους που είχε διάρκεια 10 λεπτά

Έξι ημέρες μετά την επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε χθες την πρώτη τηλεφωνική επικοινωνία μαζί του, όπου τον συνεχάρη για την εμφατική νίκη που κατέγραψε στις αμερικανικές εκλογές, υπογραμμίζοντας τη σημασία της στρατηγικής σχέσης Ελλάδας και ΗΠΑ και καλώντας τον να επισκεφτεί τη χώρα μας το συντομότερο δυνατό, στο πλαίσιο της περιοδείας που θα κάνει στην ευρύτερη περιοχή.

Στο διάρκειας 10 λεπτών τηλεφώνημα ο Κυριάκος Μητσοτάκης θύμισε στον νέο ένοικο του Λευκού Οίκου, ο οποίος θα ορκιστεί στις 20 Ιανουαρίου, ότι το πολύ καλό επίπεδο των ελληνοαμερικανικών σχέσεων είχε ήδη διαμορφωθεί από την πρώτη θητεία του Ντόναλντ Τραμπ, καλώντας τον να πιάσουν το νήμα από εκεί που το είχαν αφήσει, δεδομένων και των νέων συνθηκών στο διεθνές στερέωμα.

Στο πλαίσιο αυτό και σε καλό κλίμα οι δύο άνδρες συζήτησαν για την ανάγκη σταθερότητας και ασφάλειας στην ευρύτερη περιοχή, με τον πρωθυπουργό να τονίζει ότι προσβλέπει σε στενή συνεργασία και με τη νέα αμερικανική κυβέρνηση, για ζητήματα διμερούς, περιφερειακού και διεθνούς ενδιαφέροντος. Σημαντική παράμετρος της ελληνικής πλευράς είναι το γεγονός ότι η κυβέρνηση διαχωρίζει τις ελληνοαμερικανικές σχέσεις έναντι των ευρωαμερικανικών, θυμίζοντας ότι Ελλάδα και ΗΠΑ έχουν υπογράψει στρατηγικές συμφωνίες με κυριότερη τη συμφωνία αμυντικής συνεργασίας. Μάλιστα ο πρωθυπουργός θύμισε ότι από το 2018 ο Ντόναλντ Τραμπ καλούσε τους συμμάχους του ΝΑΤΟ να δαπανούν τουλάχιστον 2% του ΑΕΠ τους για την άμυνα, με την Ελλάδα να βρίσκεται στο 3% των αμερικανικών δαπανών, συμβάλλοντας στη θωράκιση της Ευρώπης, ενισχύοντας παράλληλα το ΝΑΤΟ και χτίζοντας γέφυρες στενότερης συνεργασίας με τη νέα αμερικανική διοίκηση.

Τα επόμενα βήματα στα ελληνοτουρκικά

Την αρμόδια επιτροπή εξωτερικών και άμυνας ενημερώνει σήμερα στις 12:30 σε κλειστή σύσκεψη ο υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης, λίγες ημέρες μετά τη συνάντησή του με τον τούρκο ομόλογό του, Χακάν Φιντάν.

Οι ελληνοτουρκικές σχέσεις έχουν περάσει σε νέα φάση το τελευταίο διάστημα, με τις δύο πλευρές να ομονοούν ότι τα ήρεμα νερά ευνοούν και τις δύο χώρες σε μια σειρά από ζητήματα, όπως το μεταναστευτικό, ωστόσο στρατηγικά η Άγκυρα εμμένει στις διεκδικήσεις της, με την Αθήνα να αναγνωρίζει μία και μόνο διαφορά, δηλαδή την οριοθέτηση ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας. Αυτό σημαίνει ότι το βασικό «αγκάθι» παραμένει, ωστόσο πλέον με τη νέα αμερικανική διοίκηση, υπάρχει η εκτίμηση από διπλωματικούς κύκλους, πως στρατηγικά η στάση των ΗΠΑ έναντι της Τουρκίας έχει μετατοπιστεί, ωστόσο μένει να δούμε τα πρώτα δείγματα γραφής του Ντόναλντ Τραμπ με την ανάληψη των καθηκόντων του τον Γενάρη.

Εντωμεταξύ, στις 2 Δεκεμβρίου αναμένεται να πραγματοποιηθεί ο επόμενος γύρος του πολιτικού διαλόγου στην Αθήνα με επικεφαλής τους δύο υφυπουργούς Εξωτερικών, Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου και Μεμέτ Κεμάλ Μποζάι, ενώ στις 3 Δεκεμβρίου θα γίνουν οι επόμενες επαφές σε επίπεδο θετικής ατζέντας. Στις αρχές του 2025 προγραμματίζεται το ανώτατο συμβούλιο συνεργασίας των δύο χωρών, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στην Τουρκία.




Νίκος Καραμπετάκης | Μια εποχή τελειώνει

Σε μια αιφνίδια και συγκινητική εξέλιξη, η ΠΑΕ Α.Ο. Καβάλα ανακοίνωσε την αποδοχή της παραίτησης του προπονητή της ομάδας, Νίκου Καραμπετάκη. Ο Καβαλιώτης τεχνικός, ο οποίος ανέλαβε τη θέση με υψηλές προσδοκίες και όραμα, ενημέρωσε το Διοικητικό Συμβούλιο της ομάδας για την απόφασή του να αποχωρήσει άμεσα από τον πάγκο, αναλαμβάνοντας την ευθύνη για την πορεία της ομάδας μέχρι τώρα.

Η απόφαση του Καραμπετάκη έγινε γνωστή αμέσως μετά τον αγώνα της ομάδας στη Χαλάστρα της Θεσσαλονίκης, όπου εξέφρασε την πρόθεσή του να αποχωρήσει. Αυτή η κίνηση προκάλεσε συγκίνηση αλλά και αίσθηση ανάμεσα στους παίκτες, τη διοίκηση και τους φιλάθλους, οι οποίοι αναγνώρισαν το έργο και την αφοσίωση που επέδειξε ο τεχνικός κατά τη θητεία του στον σύλλογο.

Ο Νίκος Καραμπετάκης, με την εργατικότητα και το ήθος του, κατόρθωσε να προσδώσει μια νέα δυναμική στην Α.Ο. Καβάλα. Υπό την καθοδήγησή του, η ομάδα έδειξε σημάδια αγωνιστικής εξέλιξης και προσπάθησε να αναδείξει τις αξίες του καθαρού αθλητισμού και της ομαδικότητας. Αν και η πορεία της ομάδας φέτος αντιμετώπισε προκλήσεις και εμπόδια, ο ίδιος στάθηκε δίπλα στους παίκτες, προσπαθώντας να τους εμφυσήσει το πνεύμα του ανταγωνισμού και της συνεχούς προσπάθειας.

Η ανακοίνωση της παραίτησης του Καραμπετάκη συνοδεύτηκε από ευχαριστίες της διοίκησης, που αναγνώρισε τη συμβολή του και τον επαγγελματισμό του. «Νίκο, σε ευχαριστούμε, καθώς στο διάστημα που διετέλεσες ως προπονητής στον σύλλογο μας εργάστηκες με ήθος και αξιοπρέπεια, και σου ευχόμαστε ότι καλύτερο για τη συνέχεια της καριέρας σου», αναφέρει η ανακοίνωση, αποδεικνύοντας τον αμοιβαίο σεβασμό που καλλιεργήθηκε κατά τη διάρκεια της συνεργασίας τους.

Πλέον, το Διοικητικό Συμβούλιο βρίσκεται ενώπιον της πρόκλησης να βρει τον κατάλληλο διάδοχο που θα συνεχίσει το έργο του Καραμπετάκη και θα επαναφέρει τον Α.Ο. Καβάλα σε τροχιά επιτυχιών. Οι φίλαθλοι της ομάδας παρακολουθούν τις εξελίξεις με ενδιαφέρον, ενώ εύχονται ό,τι καλύτερο στον Καραμπετάκη για την επόμενη φάση της επαγγελματικής του πορείας.

Η αποχώρηση του Καραμπετάκη αφήνει ένα κενό, αλλά ταυτόχρονα ανοίγει το δρόμο για μια νέα αρχή στην τεχνική ηγεσία της Α.Ο. Καβάλα.




Δράμα | Βρέθηκε μαχητικό που είχε καταπέσει την εποχή του Εμφυλίου

Η ιστορία του ελληνικού μαχητικού αεροσκάφους που καταρρίφθηκε κατά την περίοδο του Εμφυλίου Πολέμου και βρέθηκε στο δάσος Φρακτού στη Δράμα είναι ένα συναρπαστικό παράδειγμα για το πώς οι μύθοι και οι θρύλοι που περνούν από γενιά σε γενιά μπορούν τελικά να αποκαλύψουν κρυμμένες αλήθειες. Χάρη στην επιμονή και το πάθος ενός τοπικού φυσιολάτρη, του Χρήστου Σταυριανίδη, η ιστορία αυτή βρήκε τελικά την επιβεβαίωσή της.

Ο Σταυριανίδης, εμπνευσμένος από την ιστορία που άκουσε το 1996, αφιέρωσε χρόνια αναζητώντας το αεροσκάφος, με τη βοήθεια μιας ομάδας φίλων. Παρά τις δυσκολίες και το δύσβατο έδαφος του δάσους, η ομάδα τελικά κατάφερε να εντοπίσει το κουφάρι του αεροπλάνου σε μια ρεματιά. Η ανακάλυψη αυτή δεν ήταν μόνο η επιβεβαίωση ενός θρύλου, αλλά και μια μαρτυρία της ιστορικής περιόδου του Εμφυλίου, καθώς και της αβεβαιότητας που περιβάλλει την τύχη των πιλότων του αεροσκάφους.

Η ιστορία αυτή αναδεικνύει επίσης το πώς οι τοπικές μαρτυρίες, όπως εκείνη του ξυλοκόπου που θυμόταν τον πατέρα του να βλέπει άνδρες με στολές αεροπορίας, μπορούν να διατηρήσουν ζωντανή τη μνήμη γεγονότων που συνέβησαν πριν από δεκαετίες. Παράλληλα, υπενθυμίζει πόσο εύθραυστη είναι η ιστορική αλήθεια, καθώς οι φήμες και οι μύθοι που περιβάλλουν το αεροσκάφος, όπως οι ισχυρισμοί για βρετανικές λίρες, επιδεινώνουν την πραγματική κατανόηση των γεγονότων.

Η ανακάλυψη του μαχητικού αεροσκάφους στο Φρακτό είναι μια σημαντική προσθήκη στην τοπική και εθνική ιστορία και προσφέρει την ευκαιρία για περαιτέρω έρευνα και αποκατάσταση της αλήθειας σχετικά με την τύχη των πιλότων και τις συνθήκες του ατυχήματος.

 




Κυβέρνηση για εμπρησμούς στου Ζωγράφου | Τέλος η εποχή της ασυλίας και της ανομίας | Η αστυνομία κάνει τα πάντα για να γίνουν συλλήψεις

Για το μπαράζ εμπρησμών στην περιοχή του Ζωγράφου και ειδικά στην περιοχή της Πανεπιστημιούπολης ρωτήθηκε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών. «Το πρώτο και σημαντικότερο είναι να συλληφθούν άμεσα οι δράστες. Γνωρίζω ότι η αστυνομία κάνει τα πάντα για να γίνουν συλλήψεις», τόνισε.

«Αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε όσο και αν κάποιοι θεωρούν τα πανεπιστήμια άβατα. Τέλος η εποχή της ασυλίας και της ανομίας. Κάθε ένας που κάνει τέτοιες πράξεις θα συλλαμβάνεται και θα οδηγείται στην δικαιοσύνη. Δεν χρειάζεται να εκφράσουμε την καταδίκη μας και τον αποτροπιασμό μας. Έχουν χρέος οι πρυτάνεις και να τρέξει η διαδικασία που προβλέπεται από το πειθαρχικό κάθε πανεπιστημίου. Αυτές οι μικρές μειοψηφίες μολύνουν την πανεπιστημιακή κοινότητα. Να δούμε και πως γίνονται τα διάφορα events στα πανεπιστήμια και ποιος δίνει αυτές τις άδειες», είπε ακόμη ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Και κατέληξε: «Είναι σημαντικό να είμαστε όλοι στην ίδια σελίδα. Η Σύνοδος των πρυτάνεων έκανε προτάσεις και η κυβέρνηση τις υλοποιεί».

Για το πώς θα αποζημιωθούν οι κάτοικοι του Ζωγράφου απάντησε: «κανείς δεν θα ήθελε να είναι στην θέση του κατοίκου του Ζωγράφου που με τους φόρους τους πληρώνουν και τις καταστροφές και τα πανεπιστήμια. Ακόμα και αν αποζημιωθούν οι άνθρωποι αυτοί αυτό που πέρασαν δεν ξεπερνιέται».

πηγή: newsbeast.gr




Γεραπετρίτης | Καμία αναθεωρητική επιχείρηση δεν μπορεί να σταθεί σε μία σύγχρονη εποχή – Η Ελλάδα παρούσα στην ανασυγκρότηση της Ουκρανίας

Το μήνυμα πως καμία αναθεωρητική επιχείρηση δεν μπορεί να σταθεί σε μία σύγχρονη εποχή, πως η Ελλάδα στέκεται αλληλέγγυα τόσο στο πλευρό της Ουκρανίας που δέχεται την επίθεση όσο και στη μάχη που δίνει για την κυριαρχία της, αλλά και ότι δηλώνει παρούσα στην προσπάθεια για την ανασυγκρότηση και ότι επιθυμεί να δώσει ένα δυναμικό παρών, έστειλε ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης από το βήμα του Διεθνούς Συνεδρίου για την Ανοικοδόμηση της Ουκρανίας που πραγματοποιείται σήμερα στην Αθήνα.

«Η Ελλάδα υποστηρίζει πλήρως την ανεξαρτησία της Ουκρανίας στο πλαίσιο των αναγνωρισμένων κυριαρχικά συνόρων της. Η θέση μας είναι ξεκάθαρη και διαυγής. Καμία αναθεωρητική επιχείρηση δεν μπορεί να σταθεί σε μία σύγχρονη εποχή. Ο πόλεμος στην Ουκρανία συνεχίζει να προκαλεί ανθρώπινες απώλειες, έχοντας εκτοπίσει εκατομμύρια Ουκρανούς και έχοντας καταστρέψει βασικές υποδομές, μεταξύ των οποίων και σημαντικά μνημεία οικουμενικού πολιτισμού», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ακόμη, διαμήνυσε ότι η Ελλάδα δηλώνει παρούσα στην προσπάθεια για την ανασυγκρότηση της Ουκρανίας, επιθυμεί να δώσει ένα δυναμικό παρών. «Στη χώρα μας δραστηριοποιούνται πολλές επιχειρήσεις και φορείς με συσσωρευμένη εμπειρία και συγκριτικό πλεονέκτημα στο χώρο της ανοικοδόμησης και ανασυγκρότησης. Τέτοιοι τομείς είναι οι ενεργειακές υποδομές, η ναυτιλία, η ψηφιοποίηση, οι κατασκευές, η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, ο αγροτικός τομέας, ο τουρισμός και πολλοί άλλοι» υπογράμμισε ο υπουργός.

«Η κινητοποίηση της ελληνικής επιχειρηματικής κοινότητας αλλά και του δημοσίου τομέα της χώρας μας για συμμετοχή στην ανοικοδόμηση της Ουκρανίας θα συμβάλει ουσιωδώς και στην εκμετάλλευση των αναδυόμενων ευκαιριών που θα υπάρξουν πολύ σύντομα με την κίνηση σημαντικών κονδυλίων που προβλέπεται να δαπανηθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αλλά και από τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που θα πρέπει να ιδωθούν ως μοχλός ανάπτυξης, όχι μόνο της Ουκρανίας, αλλά και του ευρύτερου ευρωπαϊκού χώρου» προσέθεσε.

Στον χαιρετισμό του, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο, ο κ. Γεραπετρίτης καλωσόρισε στην Αθήνα τους υψηλόβαθμους αξιωματούχους της ουκρανικής κυβέρνησης, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG NEAR) και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και τους εκπρόσωπους επιχειρηματικών φορέων Ελλάδας και Ουκρανίας. «Σας καλωσορίζω στην Αθήνα, ιδίως τους φίλους μας από την Ουκρανία. Είναι εξαιρετική τιμή να διοργανώνουμε αυτή τη σπουδαία εκδήλωση εδώ στην Αθήνα. Και προσβλέπουμε σε μία πολύ εποικοδομητική συζήτηση. Όλοι γνωρίζουμε ότι στην Ουκρανία συνεχίζεται η απάνθρωπη επιθετικότητα της Ρωσίας εις βάρος ενός κυρίαρχου κράτους. Και αναμένουμε να συζητήσουμε για τον τερματισμό αυτής της τρομερής κατάστασης και για την ανοικοδόμηση της Ουκρανίας», ανέφερε.

Αναδεικνύοντας τη σημασία πραγματοποίησης του σημερινού Συνεδρίου, που διοργανώνει το υπουργείο Εξωτερικών σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, επισήμανε ότι εντάσσεται στη συνολική προσπάθεια της χώρας μας να συνδράμει για την ανασυγκρότηση και τον εκσυγχρονισμό της Ουκρανίας. Προσδιόρισε πως στόχος του Συνεδρίου είναι η ανάδειξη της σταθερής πολιτικής δέσμευσης και αλληλεγγύης προς την Ουκρανία, με παράλληλη αναγνώριση του σημαντικού ρόλου του ιδιωτικού τομέα, ο οποίος μπορεί να συμβάλει στην πράσινη, στην κοινωνική, στην ψηφιακή μετάβαση της Ουκρανίας, καθώς η χώρα προβαίνει σε βασικές μεταρρυθμίσεις στο πλαίσιο και της υποψηφιότητάς της ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της ευρωπαϊκής οικογένειας. Ένταξη την οποία η Ελλάδα ενθαρρύνει απαρέγκλιτα, προσέθεσε.

Με αφορμή τη συμπλήρωση δύο ετών από την «παράνομη και απρόκλητη ρωσική επίθεση στην Ουκρανία», ο υπουργός Εξωτερικών την καταδίκασε εκ νέου, τονίζοντας πως είναι κατά παραβίαση κάθε έννοιας Διεθνούς Δικαίου. Μάλιστα, κατέστησε σαφές πως η Ελλάδα από την πρώτη μέρα του πολέμου, από κοινού με τους εταίρους της στην Ευρωπαϊκή Ένωση, έλαβε μια ξεκάθαρη θέση αρχής. «Υποστήριξε απολύτως την Ουκρανία, στάθηκε σταθερά στο πλευρό του Διεθνούς Δικαίου απέναντι σε οποιαδήποτε απρόκλητη επίθεση, απέναντι σε οποιαδήποτε παραβίαση κυριαρχίας, απέναντι σε οποιαδήποτε διάθεση αναθεωρητισμού. Στεκόμαστε αλληλέγγυοι στο πλευρό της χώρας που δέχεται την επίθεση αυτή και θα στηρίξουμε την Ουκρανία με κάθε δυνατό τρόπο στην μάχη που δίνει για την κυριαρχία της», τόνισε.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στους μακροχρόνιους ιστορικούς δεσμούς που δικαιολογούν αυτήν τη στάση της ελληνικής πολιτείας, πέρα από την εξωτερική πολιτική αρχών, την οποία απαρέγκλιτα τηρεί η χώρα μας στο πλαίσιο του Διεθνούς Δικαίου. «Πολίτες ελληνικής καταγωγής έζησαν ειρηνικά επί αιώνες στις ακτές του Εύξεινου Πόντου, γι’ αυτό και κανείς δεν ξεχνά τα εγκλήματα στη Μαριούπολη. Μία πόλη με ελληνικό όνομα και με σημαντικό πληθυσμό ελληνικής καταγωγής, όπως επίσης και τις μάχες και τις απώλειες στην Οδησσό» υπογράμμισε ο κ. Γεραπετρίτης.

Περαιτέρω, ο υπουργός ανέδειξε ότι η ρωσική στρατιωτική επίθεση κατά της Ουκρανίας δεν συνιστά απειλή μόνο για την ασφάλεια της Ευρώπης. Θέτει σε κίνδυνο, όπως είπε, την παγκόσμια ειρήνη και σταθερότητα, παραβιάζοντας κατάφωρα τον Καταστατικό Χάρτη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών και το παγιωμένο Διεθνές Δίκαιο, συμβατικό και εθιμικό.

Εν συνεχεία, τόνισε πως πρωταρχικός στόχος της ανοικοδόμησης θα πρέπει να είναι ο μετασχηματισμός της ουκρανικής οικονομίας και κοινωνίας με τις αναγκαίες εκσυγχρονιστικές παρεμβάσεις για τις υποδομές στους οικονομικούς, πολιτικούς και κοινωνικούς θεσμούς επί τη βάσει του ευρωπαϊκού κεκτημένου. «Η βιώσιμη ανάπτυξη και η ανοικοδόμηση προϋποθέτει τον ιδιωτικό τομέα, μέσω των επενδύσεων που θα πρέπει να υπάρξουν και των εταιρικών σχέσεων μεταξύ των επιχειρήσεων» σημείωσε και συμπλήρωσε ότι ο αρμόδιος υφυπουργός Εξωτερικών για θέματα Οικονομικής Διπλωματίας και Εξωστρέφειας, κ. Φραγκογιάννης, παρακολουθεί στενά το ζήτημα αυτό και θα βρίσκεται διαρκώς στο πλευρό των ενδιαφερομένων.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Γεραπετρίτης επισήμανε ότι ο ευρωπαϊκός προσανατολισμός της Ουκρανίας, η ανθεκτικότητα της κοινωνίας κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης, η διαφοροποιημένη οικονομία της στο σημαντικό μέγεθος αγοράς και το υψηλής ποιότητας εργατικό δυναμικό καταδεικνύουν τις σημαντικές ευκαιρίες για την επιχειρηματική δραστηριότητα. Συνάμα, σημείωσε ότι η Ουκρανία αποτελεί και έναν πόλο σε ό,τι αφορά τη διατροφική αλυσίδα, έχοντας ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς στη διακίνηση των σιτηρών που έχει πληγεί εξαιτίας της ρωσικής στάσης σε σχέση με την πρωτοβουλία για τα σιτηρά.

Συνοψίζοντας το μήνυμά του, ο υπουργός Εξωτερικών θέλησε να καταστήσει επίσης σαφές ότι η Ελλάδα, στο πλαίσιο της εξωτερικής πολιτικής αρχών, με προσήλωση στο Διεθνές Δίκαιο και κατά κάθε έννοιας αναθεωρητισμού στο σύγχρονο διεθνές περιβάλλον, θα σταθεί αρωγός στην προσπάθεια της Ουκρανίας και θα βρίσκεται διαρκώς στο επίκεντρο κάθε πρωτοβουλίας για την ανάπτυξη, την ανασυγκρότηση και τη διαμόρφωση σύγχρονων θεσμών που θα βοηθήσουν την Ουκρανία.

Το Συνέδριο διοργανώνεται από το υπουργείο Εξωτερικών σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Η θεματολογία του Συνεδρίου εστιάζεται στους τομείς των κατασκευών, των μεταφορών, της ενέργειας, των τεχνολογιών πληροφορικής, των νεοφυών επιχειρήσεων και της υγείας. Εισηγητές του Συνεδρίου είναι υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG NEAR) και της ουκρανικής κυβέρνησης, καθώς και εμπειρογνώμονες πολυμερών αναπτυξιακών Τραπεζών (Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων/EIB και Ευρωπαϊκή Τράπεζα για την Ανοικοδόμηση και την Ανάπτυξη/EBRD) και εκπρόσωποι επιχειρηματικών φορέων Ελλάδας και Ουκρανίας.

Κ. Φραγκογιάννης: Είμαστε παρόντες, για μία επιτυχημένη ελληνική συμβολή στην ανοικοδόμηση της Ουκρανίας

Ο κ. Φραγκογιάννης, από την πλευρά του, τονίζοντας την «ακλόνητη πολιτική υποστήριξη της Ελλάδας προς την Ουκρανία» και την ανάγκη για «πιο απτές ενέργειες» επισήμανε ότι «η σημερινή εκδήλωση καταδεικνύει τη δέσμευσή μας να είμαστε παρόντες κατά την ανοικοδόμηση της Ουκρανίας».

Με βάση τον στόχο της ΕΕ να διαδραματίσει θεμελιώδη και κομβικό ρόλο σε αυτήν ο υφυπουργός Εξωτερικών δήλωσε ότι «θα διερευνήσουμε πώς ο ελληνικός επιχειρηματικός τομέας μπορεί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά αυτές τις ανάγκες χρησιμοποιώντας τα δικά του συμφέροντα, πόρους και τεχνογνωσία για την υλοποίηση σχετικών έργων». Σε αυτό το πλαίσιο ανέδειξε ως «πολλά υποσχόμενο παράδειγμα ελληνικής οικονομικής δέσμευσης» την «εμπορική ναυτιλία της Ελλάδας, η οποία έχει επιδείξει σημαντικές δυνατότητες να χειρίζεται ένα σημαντικό μέρος των αποστολών από και προς την Ουκρανία, ακόμη και σε ένα προκλητικό γεωπολιτικό περιβάλλον».

«Μέσω της συνεργασίας και της αλληλεγγύης» κατέληξε ο κ. Φραγκογιάννης «θα προσπαθήσουμε από κοινού να βοηθήσουμε την Ουκρανία να σταθεί στα πόδια της, ακόμη πιο σίγουρη, ακόμη πιο ευημερούσα και ακόμη πιο ευρωπαϊκή», εκφράζοντας την βεβαιότητα ότι «αυτό το Συνέδριο, σε συνδυασμό με το εργαστήριο επιχειρηματικού προσανατολισμού το απόγευμα, θα ανοίξει ουσιαστικά το δρόμο για μια επιτυχημένη ελληνική συμβολή στην ανοικοδόμηση της Ουκρανίας».

Πηγή: Newsbeast.gr




Χαράλαμπος Χρυσανίδης | Σε μια εποχή ακρίβειας και αβεβαιότητας, οι δημότες Καβάλας δέχτηκαν ένα ακόμη «χαστούκι» από τη διοίκηση του δήμου

Στην δεύτερη κιόλας συνεδρίαση του νέου Δημοτικού Συμβουλίου, όλοι οι σύμβουλοι της πλειοψηφίας ψήφισαν ΟΜΟΦΩΝΑ τις υπερβολικές αυξήσεις των δημοτικών τελών που κυμαίνονται από 50% έως 150%.

Με τον τρόπο αυτό η διοίκηση επιχειρεί:

  1. Να καλύψει τις αλόγιστες προεκλογικές δαπάνες που εξάντλησαν οικονομικά το Δήμο Καβάλας.
  2. Να ξεχαστεί η απόφαση αυτή μέχρι τις επόμενες εκλογές.

  3. Να υπάρχει στην επόμενη προεκλογική περίοδο η δυνατότητα για νέες εξυπηρετήσεις, γιορτές και πανηγύρια, ίσως και για…μειώσεις των (επί σειρά ετών υπερβολικά αυξημένων) δημοτικών τελών, δήθεν για την ανακούφιση των δημοτών.

Όμως, εάν πραγματικά νοιαζόταν για τους συνδημότες μας και ήθελε να τους στηρίξει μειώνοντας το κόστος ζωής τους, χωρίς να υστερήσει στις παρεχόμενες υπηρεσίες, θα έπρεπε να λάβει υπόψιν και να μελετήσει τις προτάσεις που καταθέσαμε στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο. Προτάσεις, που θα έδιναν τη δυνατότητα για ελάχιστες, ακόμη και μηδαμινές αυξήσεις στα δημοτικά τέλη.

Συγκεκριμένα προτείναμε:

  1. Αξιοποίηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας του Δήμου, που δημιουργήθηκε κυρίως από τον αείμνηστο Λευτέρη Αθανασιάδη αλλά και από τους επόμενους δημάρχους.
  • Αύξηση των τακτικών εσόδων από μισθώματα και άλλες πηγές (πχ διαφημίσεις, πρόστιμα από παράνομη χρήση κοινόχρηστων χώρων, συνέδρια, εκδηλώσεις κ.α.).

  • Καλή οργάνωση των υπηρεσιών του Δήμου για τη μέγιστη απόδοση αυτών, με τη σωστή κατανομή του εργατοϋπαλληλικού δυναμικού.

  • Μείωση της οφθαλμοφανούς σπατάλης σε καύσιμα, αναλώσιμα, ανταλλακτικά, εργατοώρες κ.α.

  • Άμεση αντικατάσταση των λαμπτήρων φωτισμού με τύπου LED (διαδικασία με πραγματικό κόστος 3-4 εκ ευρώ, που η διοίκηση προσπάθησε στο παρελθόν να αναθέσει σε εργολάβο με δαπάνη 12 εκ ευρώ (!) , κάτι που ευτυχώς η προηγούμενη αντιπολίτευση και οι υπηρεσιακοί παράγοντες απέτρεψαν με τις αντιδράσεις τους).

  • Επίσπευση της υλοποίησης της ενεργειακής κοινότητας για την παραγωγή ενέργειας από φωτοβολταϊκά συστήματα, για την οποία ακούγαμε προεκλογικά ότι άμεσα θα ολοκληρωθεί, αλλά και σήμερα συνεχίζεται το ίδιο τροπάριο

  • Κατασκευή μικρών έργων με αυτεπιστασία, αντί των πολλών απευθείας αναθέσεων σε εργολάβους, μειώνοντας έτσι το κόστος και το χρόνο εκτέλεσης των έργων στο μισό.

  • Όλα τα παραπάνω όμως προϋποθέτουν γνώσεις, θέληση και όρεξη για πολλή δουλειά. Η διοίκηση του κ. Μουριάδη χωρίς καμία εκτίμηση των δεδομένων και χωρίς έστω τη στοιχειώδη διαβούλευση, επέλεξε τον εύκολο δρόμο της αύξησης των δημοτικών τελών αδιαφορώντας για τους συνδημότες μας.

    Επειδή θεωρούμε τη διαδικασία που η διοίκηση ακολούθησε εντελώς άδικη, άκαιρη και βασισμένη επί πλασματικών στοιχείων, θα εξαντλήσουμε όλα τα περιθώρια που μας δίνει η ισχύουσα νομοθεσία ώστε η απόφαση αυτή να ακυρωθεί.

    Υ.Γ. Κάποιοι δημοτικοί σύμβουλοι της σημερινής διοίκησης που υπερψήφισαν τις άδικες αυτές αυξήσεις, κάποτε ως εκπρόσωποι επαγγελματικών φορέων φώναζαν
    ότι οι επαγγελματίες δεν αντέχουν άλλα βάρη… Άραγε κορόιδευαν τους συναδέλφους και συνδημότες τους τότε ή μήπως τους
    κοροϊδεύουν σήμερα;

    «Αχ, που σαι νιότη που 'δειχνες πως θα γινόμουν άλλος…».




    Ταγίπ Ερντογάν: «Ελπίζω σε μία νέα εποχή στις σχέσεις Ελλάδας-Τουρκίας»

    Για την προσπάθεια της Τουρκίας να κάνει «περισσότερους φίλους και λιγότερους εχθρούς» μίλησε ο πρόεδρος της γειτονικής χώρας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν αναφερόμενος στην επικείμενη επίσημη επίσκεψή του στην χώρα μας ενόψει του ελληνοτουρκικού Ανωτάτου Συμβουλίου Συνεργασίας που θα γίνει στην Αθήνα στις 7 Δεκεμβρίου.

    Συγκεκριμένα ο Τούρκος πρόεδρος μιλώντας σε δημοσιογράφους πριν από προγραμματισμένο ταξίδι του σημείωσε πως ελπίζει να ξεκινήσει μία νέα εποχή μεταξύ των δύο χωρών και συμπλήρωσε πως η Τουρκία «προσπαθεί να κάνει περισσότερους φίλους και λιγότερους εχθρούς».

    Στην συνέχεια ο Ταγίπ Ερντογάν δήλωσε πως «ο Έλληνας πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης έκανε πρόσφατα μια δήλωση. ‘Η συνεργασία με την Τουρκία είναι απαραίτητη’. Τι νομίζετε ότι σημαίνει αυτή η δήλωση του Μητσοτάκη; Θα ξεκινήσει μια νέα εποχή μεταξύ των δύο χωρών, ειδικά μετά τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Συνεργασίας Υψηλού Επιπέδου; Η ελπίδα μας είναι ότι θα ξεκινήσει μια νέα εποχή», είπε.

    Απαντώντας σε σχετική ερώτηση δήλωσε πως «πιστεύω ότι είναι χρήσιμο να μιλήσουμε στη διμερή μας συνάντηση, όπως έχω ξαναπεί», ενώ για να κάνει αναφορά στην εγγύτητα των δύο χωρών έφερε το παράδειγμα της Κω. «Όταν σε φωνάζουν στην Τουρκία, η φωνή ακούγεται από το νησί της Κω. Η απόσταση μεταξύ τους είναι τόσο μικρή και οι δύο χώρες που είναι συνυφασμένες με τόση ιστορία εξακολουθούν να Είναι λάθος να πορεύονται με φωνές που υποκινούν την εχθρότητα».

    rdogan-aeroplano-5

    Στην συνέχεια, εξαπέλυσε επίθεση στις ΗΠΑ κατηγορώντας τες πως αυτές ευθύνονται για τις εντάσεις μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. «Από την άλλη πλευρά, ποιος μας κάνει να θυμώνουμε; Όταν εξετάζουμε αυτό το σημείο, κάποιοι άνθρωποι, ειδικά οι Ηνωμένες Πολιτείες, προσπαθούν να μας στρέψουν ο ένας εναντίον του άλλου. Ενώ σε εμάς δεν δίνονται F-16 παρόλο που τα πληρώσαμε, στην Ελλάδα δίνονται F-16. Στέλνει τα στρατεύματά της, στέλνει τα πυρομαχικά της. Υποθέτω ότι δεν είμαστε σε θέση να υποχωρήσουμε μόνο και μόνο επειδή το κάνει αυτό η Αμερική. Μπορούμε να επισκεφθούμε τον γείτονά μας δίπλα, να καθίσουμε και να μιλήσουμε. Αν δεν εμπλακούμε σε συμπεριφορές που θα έβλαπταν τα συμφέροντα του άλλου, δεν υπάρχει πρόβλημα. Θα συνεχίσουμε την πορεία μας. Φυσικά, έχουμε διαφορές απόψεων και υπάρχουν βαθιά ζητήματα που δεν μπορούν να λυθούν αμέσως, αλλά υπάρχουν και ζητήματα που μπορούμε να λύσουμε άμεσα και που θα διευρύνουν τη βάση για συνεργασία. Εάν μπορέσουμε να ξεκινήσουμε μια νέα εποχή, να τηρήσουμε τις υποσχέσεις μας και να αναπτύξουμε αυτές τις σχέσεις σε μια πλατφόρμα απαλλαγμένη από εξωτερικές επιρροές, είμαι βέβαιος ότι θα επωφεληθούμε. Η αντίληψή μας για την εξωτερική πολιτική δεν είναι “εγώ πάντα κερδίζω και ο άλλος χάνει”. Θα πάμε στην Αθήνα με μια προσέγγιση “win-win”. “Εκεί, θα συζητήσουμε τόσο τις διμερείς μας σχέσεις όσο και τις σχέσεις Τουρκίας-Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκειμένου να λάβουμε αποφάσεις αντάξιες του πνεύματος της νέας εποχής», είπε.

    Η αναφορά του στην επίσκεψη από την τουρκική βουλή

    Υπενθυμίζεται ότι για την επικείμενη επίσκεψή του στην Ελλάδα, μίλησε ο Ταγίπ Ερντογάν και την περασμένη Τετάρτη στη συνεδρίαση του κόμματός του στη Μεγάλη Τουρκική Εθνοσυνέλευση.

    «Συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε την πολιτική μας για την αύξηση των φίλων μας και τη μείωση των εχθρών μας. Δεν βλέπουμε τη διπλωματία ως ένα παιχνίδι μηδενικού αθροίσματος. Είναι φυσικό να υπάρχουν διαφωνίες μεταξύ των χωρών. Το κυριότερο είναι η βούληση για την επίλυσή τους πριν μετατραπούν σε αδιέξοδα. Αυτή είναι η προσέγγισή μας για την επίσκεψη που σκοπεύουμε να πραγματοποιήσουμε στην Ελλάδα στις 7 Δεκεμβρίου. Διαφωνίες είχαμε χθες και θα έχουμε και σήμερα. Το γεγονός αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να βρούμε κοινό έδαφος ως δύο χώρες που μοιράζονται το ίδιο κλίμα και την ίδια θάλασσα. Υπάρχουν πολλά θέματα στα οποία μπορούμε να βελτιώσουμε τη συνεργασία μας. Ελπίζω ότι το ταξίδι μας θα οδηγήσει στο άνοιγμα μιας νέας σελίδας για τις χώρες μας» είπε ο Τούρκος πρόεδρος.

    Οι πέντε ώρες του Ερντογάν στην Αθήνα – Το πρόγραμμα και τα ραντεβού των υπουργών

    Εν τω μεταξύ λειδώνουν οι λεπτομέρειες για την επίσκεψη Ερντογάν η οποία αναμένεται να είναι μια πιο σύντομη και λιτή εκδοχή σε σχέση με τις αρχικές διαρροές από μέρους της γείτονος. Κόντρα λοιπόν στις αρχικές διαρροές, όπως έχει ήδη γράψει το protothema.gr, επελέγη ένα πιο σφιχτό format, με λιγότερα πρόσωπα στη συνοδεία του κ. Ερντογάν, ο οποίος θα μείνει για ελάχιστες ώρες επί ελληνικού εδάφους. Μια επίσκεψη με «χειρουργικό» προγραμματισμό, όπως το έθετε αρμόδια πηγή, ώστε να μην υπάρξουν «φάλτσα» που μπορεί να εκτρέψουν τις ελληνοτουρκικές σχέσεις που διάγουν «καλό φεγγάρι» παρά τις διαμετρικά αντίθετες θέσεις των δύο χωρών στο Μεσανατολικό.

    Με βάση τις πληροφορίες του protothema.gr, ο κ. Ερντογάν θα φτάσει λίγο πριν τις 11:00 το πρωί εκείνης της Πέμπτης στην Αθήνα, συνοδευόμενος από συνεργάτες του, υπουργούς και δημοσιογράφους. Θα ήταν εκ των πραγμάτων δύσκολο ο κ. Ερντογάν να έρθει αποβραδίς στην Αθήνα, με δεδομένο ότι την προηγούμενη μέρα θα υπάρχουν αυστηρά μέτρα ασφαλείας λόγω της επετείου δολοφονίας του Αλέξη Γρηγορόπουλου.

    Με βάση τον ίδιο σχεδιασμό, ο κ. Ερντογάν προγραμματίζεται να αναχωρήσει λίγο μετά τις 15:00, εκτός αν το πρόγραμμά του πάρει ελαφρά παράταση. Σε κάθε περίτπωση, τα σχέδια για ένα ευρύτερο πρόγραμμα εκείνη την ημέρα, ενδεχομένως με ένα δείπνο στο μουσείο της Ακρόπολης, αφέθηκαν στην άκρη, ενώ επίσης δεν προκρίθηκε η σκέψη να φέρει μαζί του αρκετούς Τούρκους επιχειρηματίες, κάτι το οποίο οι Τούρκοι έριξαν στο τραπέζι της συζήτησης. Επίσης, με τα σημερινά δεδομένα, εκτός συζήτησης μοιάζει να είναι μια προοπτική επίσκεψης του κ. Ερντογάν στη Θράκη, όπως είχε κάνει το 2004 και το 2017, με την ελληνική πλευρά να λέει εδώ και μέρες ότι δεν είχε δεχθεί κρούση από τους Τούρκους για κάτι τέτοιο, αν και στη μειονότητα υπήρξε έντονη φημολογία.

    Τα ραντεβού

    Το πρώτο ραντεβού του κ. Ερντογάν θα είναι εθιμοτυπικά στο Προεδρικό Μέγαρο, όπου θα γίνει δεκτός από την Κατερίνα Σακελλαροπούλου για πρώτη φορά μετά το 2017. Τότε, βεβαίως, η στιχομυθία του με τον Προκόπη Παυλόπουλο ήταν επεισοδιακή, με αποτέλεσμα η επίσκεψή του να κινδυνεύσει με πλήρη εκτράχυνση, αν και το κλίμα διορθώθηκε στη συνέχεια από τον Αλέξη Τσίπρα στο Μέγαρο Μαξίμου. Ενώ ο κ. Ερντογάν θα βρίσκεται στο Προεδρικό, οι υπουργοί που θα τον συνοδεύουν θα πάρουν τον δρόμο για αρκετά υπουργεία, όπου θα γίνουν διμερείς συναντήσεις με τους ομολόγους τους.

    Στο Μέγαρο Μαξίμου, όπου ο κ. Ερντογάν θα βρεθεί αμέσως μετά το Προεδρικό Μέγαρο, το σχήμα της κατ’ ιδίαν συνάντησής του με τον πρωθυπουργό θα είναι το ίδιο με τη Νέα Υόρκη: από ελληνικής πλευράς ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης και η διπλωματική σύμβουλος του κ. Μητσοτάκη Άννα Μαρία Μπούρα και από τουρκικής πλευράς ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Χακάν Φιντάν και ο διπλωματικός σύμβουλος του Ερντογάν Ακίφ Τσαγατάι Κιλίτς. Αμέσως μετά τη συνάντηση, προγραμματίζονται κοινές δηλώσεις, όχι όμως και συνέντευξη Τύπου, ενώ αμέσως μετά έχει προγραμματιστεί γεύμα εργασίας στο Μαξίμου, το οποίο θα εκληφθεί ως η Ολομέλεια του Ανωτάτου Συμβουλίου. Το πιο “λιτό” πρόγραμμα της επίσκεψης έφερε και την ελληνική πλευρά σε περιορισμό κινήσεων, καθώς ο αρχικός σχεδιασμός ήθελε το μεσημεριανό γεύμα να γίνεται ενδεχομένως στον έβδομο όροφο του υπουργείου Εξωτερικών.

    Οι υπουργοί 

    Σε συνέχεια των βασικών αξόνων συνεργασίας που έχουν συμφωνηθεί από κοινού στο ανώτατο πολιτικό επίπεδο, στη συνεδρίαση του ΑΣΣ, πέρα από τον υπουργό Εξωτερικών Γιώργο Εξωτερικών (και την υφυπουργό Εξωτερικών Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου, καθώς και τον υφυπουργό για την Οικονομική Εξωστρέφεια Κώστα Φραγκογιάννη) θα συμμετέχουν υπουργοί με αρμοδιότητες στους τομείς της Άμυνας, της Μετανάστευσης, του Πολιτισμού και του Τουρισμού, της Οικονομίας και της Εκπαίδευσης.

    Πρακτικά, σύμφωνα με τις πληροφορίες του protothema.gr και πέραν της ομάδας των υπουργείων Εξωτερικών (τον Χακάν Φιντάν θα συνοδεύει ο υφυπουργός Μπουράκ Ακτσαπάρ), τα υπουργικά “ζευγάρια” διαμορφώνονται ως εξής: οι υπουργοί Άμυνας Νίκος Δένδιας και Γιασάρ Γκιουλέρ, οι υπουργοί Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης και Μεχμέτ Σιμσέκ, οι υπουργοί Μετανάστευσης Δημήτρης Καιρίδης και Εσωτερικών Αλί Γερλίκαγια, οι υπουργοί Τουρισμού και Πολιτισμού Όλγα Κεφαλογιάννη και Λίνα Μενδώνη αντίστοιχα με τον υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού Μεχμέτ Ερσόι και οι υπουργοί Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης και Γιουσούφ Τεκίν. Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν θα υπογράψουν όλοι οι υπουργοί διμερείς συμφωνίες, θα έχουν, όμως, διμερείς συζητήσεις.

    Το μήνυμα που εκπέμπει η Αθήνα είναι σαφές. “Στόχος είναι να εδραιωθεί η ηρεμία και η βελτίωση των διμερών σχέσεων να επισφραγιστεί με συμφωνίες που είναι προς όφελος των δύο χωρών. Οι διαφωνίες παραμένουν, ωστόσο η επιδίωξη είναι οι διαφωνίες να μην παράγουν διμερείς κρίσεις”, υπογραμμίζουν κυβερνητικές πηγές.




    Ερντογάν για την επίσκεψη στην Ελλάδα: Ελπίζω να ξεκινήσει μια νέα εποχή μεταξύ των δύο χωρών

    Ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν αναφέρθηκε σήμερα στην επικείμενη επίσκεψή του στην Αθήνα στις 7 Δεκεμβρίου στο πλαίσιο του ελληνοτουρκικού Ανωτάτου Συμβουλίου Συνεργασίας και σχολίασε πως ελπίζει να ξεκινήσει μία νέα εποχή μεταξύ των δύο χωρών.

    Οπως αναφέρει το Anadolu o κ.Ερντογάν μιλώντας σε δημοσιογράφους τόνισε πως η Τουρκία «προσπαθεί να κάνει περισσότερους φίλους και λιγότερους εχθρούς».Είμαστε δύο χώρες που μοιράζονται την ίδια θάλασσα -Να βρούμε κοινό έδαφος
    Σημειώνεται πως την περασμένη Τετάρτη σε εκτενή του ομιλία ο Τούρκος πρόεδρος περιέγραψε πιο αναλυτικά τις διπλωματικές ενέργειες της Άγκυρας, αναφερόμενος ξεχωριστά στην επικείμενη επίσκεψη στην Αθήνα, στις 7 Δεκεμβρίου.
    «Εφαρμόζουμε την πολιτική μας για την αύξηση των φίλων μας και τη μείωση των εχθρών μας. Δεν βλέπουμε τη διπλωματία ως παιχνίδι μηδενικού αθροίσματος. Είναι φυσικό να υπάρχουν διαφωνίες μεταξύ των χωρών. Το κυριότερο είναι η βούληση για την επίλυσή τους, χωρίς να μετατραπούν σε αδιέξοδο», είπε.

    «Αυτή είναι η προσέγγισή μας για την επίσκεψη στην Ελλάδα, την οποία σχεδιάζουμε να πραγματοποιήσουμε στις 7 Δεκεμβρίου. Διαφωνίες είχαμε χθες και θα έχουμε και σήμερα. Το γεγονός αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να βρούμε κοινό έδαφος ως δύο χώρες που μοιράζονται το ίδιο κλίμα και την ίδια θάλασσα.
    Υπάρχουν πολλά θέματα στα οποία μπορούμε να βελτιώσουμε τη συνεργασία μας. Ελπίζω ότι το ταξίδι μας θα οδηγήσει στο άνοιγμα μιας νέας σελίδας για τις χώρες μας», τόνισε ο Τούρκος πρόεδρος.

    Πηγή: iefimerida.gr




    Η οικονομική υπηρεσία του Δήμου Καβάλας στην ηλεκτρονική εποχή

    Η Διεύθυνση Οικονομικών είναι ίσως η σημαντικότερη υπηρεσία του Δήμου, καθώς είναι αρμόδια για την κατάταξη και την τήρηση των προϋπολογισμών του Δήμου, για τη διενέργεια δικαστικών διαδικασιών για προμήθεια υλικών και υπηρεσιών και για τη διασφάλιση και αξιοποίηση της δημοτικής αρχής

    Με την ανάληψη των καθηκόντων μας πρέπει να προβούμε σε μια ανασύνταξη και αναδιοργάνωση της Οικονομικής Υπηρεσίας καθώς οι παθογένειες και τα συσσωρευμένα προβλήματα παλαιοτέρων ετών είχαν ως αποτέλεσμα να παρατηρηθούν δυσλειτουργίες, απώλεια εσόδων και ελλείψεις παραγωγικότητας.

    Σε όλα τα παραπάνω συνέτεινε η δραματική μείωση των υπαλλήλων, λόγω της κινητικότητας. Προτεραιότητα μας ήταν να επαναστελεχώσουμε τις υπηρεσίες με νέο προσωπικό και να το εκπαιδεύσουμε. Προχωρήσαμε σε τροποποίηση του οργανισμού και σε συνένωση τμημάτων και σχεδιάσαμε ένα νέο καταμερισμό αρμοδιοτήτων.

    Επόμενη προτεραιότητα ήταν να αναβαθμίσουμε και να βελτιώσουμε τις ψηφιακές εφαρμογές, να επιτύχουμε υψηλότερες υπηρεσίες. Στη συνέχεια προχωρήσαμε σε μια σειρά από αλλαγές, πολλές από τις οποίες είναι πρωτοπόρες και αποτελούν τομή για την οικονομική υπηρεσία.

    Ενεργοποιήσαμε τις ηλεκτρονικές πληρωμές, δίνοντας τη δυνατότητα στους δημότες να πληρώσουν εξ αποστάσεως. Αναδιοργανώσαμε το γραφείο δημοτικών τελών και ΤΑΠ και ψηφιοποιήσαμε πλήρως τις διαδικασίες.

    Έγινε πλήρης ψηφιακή τοπογραφική αποτύπωση του δήμου, των οικοδομικών τετραγώνων και δημιουργήσαμε περισσότερες από 57.000 καρτέλες ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων. Εφαρμόσαμε τα ηλεκτρονικά αιτήματα και δώσαμε μια εξωστρέφεια και ευελιξία στη διαδικασία έκδοσης βεβαιώσεων και πληρωμής του ΤΑΠ.

    Αποκτήσαμε άμεση διασύνδεση με την πλατφόρμα μεταβολών της ΚΕΔΕ και πετύχαμε την αυτοματοποιημένη μετάπτωση 19.000 μεταβολών. Κάναμε 57.000 χρεώσεις ανείσπρακτων τελών και βεβαιώνουμε ανείσπρακτα τέλη από το 2017, ύψους 900.000 €.

    Δημιουργήθηκε για πρώτη φορά ηλεκτρονικό αρχείο ΜΗ Ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων με περισσότερα από 5000 ακίνητα. Εγκαταστήσαμε νέες εφαρμογές για το τέλος επί των ακαθαρίστων και για τις άδειες καταστημάτων.

    Ψηφιοποιήσαμε όλα τα ενοικιαζόμενα ακίνητα που ανήκουν στην περιουσία του Δήμου και δημιουργήσαμε 200 ηλεκτρονικούς φακέλους ιδιοκτησίας. Αλλάξαμε τη διαδικασία είσπραξης τελών κοιμητηρίων και ολοκληρώθηκε η ψηφιακή τοπογραφική αποτύπωση των κοιμητηρίων και των τάφων.

    Επικαιροποιήσαμε όλα τα δημοτικά τέλη, χωρίς καμία αύξηση για τους Δημότες. Στόχος μας είναι η ολοκλήρωση των ψηφιακών αλλαγών και μεταρρυθμίσεων, σύμφωνα με τις ανάγκες και τις προκλήσεις της εποχής.

    Η πλήρης εφαρμογή των ηλεκτρονικών πληρωμών και των ηλεκτρονικών αιτημάτων, η ηλεκτρονική έκδοση και η πληρωμή των κλήσεων της Δημοτικής αστυνομίας και των τελών λαϊκής αγοράς, η εγκατάσταση νέας εφαρμογής στις αθλητικές εγκαταστάσεις και η δημιουργία μητρώου αθλημάτων.

    Όλα τα παραπάνω αποτελούν πολύτιμα εργαλεία ώστε να πετύχουμε ταχύτητα και ευελιξία στις συναλλαγές και βεβαιωτικών καταλόγων και να αναπτύξουμε ένα ηλεκτρονικό και εισπρακτικό μηχανισμό για την ανεύρεση και την αύξηση των εσωτερικών μας.

    Έτσι μόνο θα δημιουργήσουμε τον δημοσιονομικό χώρο που θα μας επιτρέψει να αξιοποιήσουμε τα τακτικά μας έσοδα, σε περισσότερες κοινωνικές παροχές, σε επενδύσεις κλπ. Θα συνεχίσουμε και το επόμενο διάστημα τον εκσυγχρονισμό και τον ψηφιακό μετασχηματισμό της οικονομικής υπηρεσίας και των υπηρεσιών του Δήμου, έχοντας πάντα ως επίκεντρο τον πολίτη.

     *Ο Γιάννης Προμούσας είναι αντιδήμαρχος Οικονομικών του Δήμου Καβάλας, υποψήφιος με το συνδυασμό του Θόδωρου Μουριάδη




    Ο e-ΕΦΚΑ «περνά» στην ηλεκτρονική εποχή

    Νέα συστήματα για ταχύτατη απονομή συντάξεων και πληροφορίες με ένα «κλικ». Τα έξι βήματα ψηφιακής μετάλλαξης

    Η ψηφιακή μετάλλαξη του μεγαλύτερου ασφαλιστικού ταμείου της χώρας ξεκίνησε με στόχο το «πέρασμα» στην «e-ΕΦΚΑ εποχή». Η υποστήριξη του ηλεκτρονικού χαρακτήρα (“e”) του ασφαλιστικού ταμείου περιλαμβάνει νέες ψηφιακές υπηρεσίες, που θα καλύπτουν το σύνολο της επιχειρησιακής λειτουργίας του.

    Ήδη η διοίκηση του ταμείου έχει προχωρήσει στους απαραίτητους διαγωνισμούς για την ανάληψη του έργου της ψηφιοποίησης όλων των αρχείων του ΕΦΚΑ.

    Η διαδικασία αυτή έχει εισέλθει στην τελική της ευθεία με στόχο την δημιουργία ενός Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος που θα παρέχει  τη δυνατότητα πρόσβασης σε κάθε λειτουργία του ΕΦΚΑ

    Με τον τρόπο αυτό ο ασφαλισμένος θα μπορεί – ανά πάσα στιγμή – να λαμβάνει κάθε πληροφορία – με ένα «κλικ» – γύρω από τον ασφαλιστικό του λογαριασμό, τις παροχές και τα δικαιώματά του.

    Στόχος είναι η δημιουργία ενιαίου πληροφοριακού συστήματος, που εξυπηρετεί έναν ενιαίο Οργανισμό με μια (και μόνο) βάση δεδομένων, για τη διαχείριση τόσο των ασφαλιστικών θεμάτων (συντάξεις, παροχές, ασφάλιση) όσο και των οικονομικών συναλλαγών με τον Φορέα σε πραγματικό χρόνο (πληρωμές, βεβαιωμένες οφειλές, έκδοση ασφαλιστικής ενημερότητας, κ.α.).

    Το νέο αυτό σύστημα προβλέπει τη διαλειτουργικότητα με άλλους φορείς του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα, ώστε να διευκολυνθεί η επικοινωνία του πολίτη με τον Οργανισμό. Το νέο Ο.Π.Σ., σε συνδυασμό με την ψηφιοποίηση της ασφαλιστικής ιστορίας του κάθε ασφαλισμένου (δεύτερο έργο του Ταμείου Ανάκαμψης) είναι το νέο εργαλείο του Οργανισμού για την ταχεία και ορθή απονομή των συντάξεων και την ενημέρωση των ασφαλισμένων, σε πραγματικό χρόνο, για τον ασφαλιστικό τους βίο.

    Η ψηφιακή μετάλλαξη

    Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας οι αλλαγές που έχουν δρομολογηθεί για την πλήρη ψηφιακή μετάλλαξη του μεγαλύτερου ταμείου της χωράς είναι:

    1.     Η ενοποίηση των 88 διαφορετικών βάσεων δεδομένων του ΕΦΚΑ σε ένα Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα που θα επικοινωνεί και με τα συστήματα του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ), ώστε ο ΕΦΚΑ  να τρέχει με μεγαλύτερη ταχύτητα. Το έργο έχει εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και αναμένεται να υλοποιηθεί εντός περίπου 36 μηνών.

    2.     Η ψηφιοποίηση του ασφαλιστικού βίου όλων των πολιτών, ακόμη και πριν από το 2002. Σε περίπου 36 μήνες από σήμερα, ο πολίτης θα μπορεί να έχει πλήρη εικόνα και πλήρη πρόσβαση στο ασφαλιστικό του βιογραφικό, θα μπορεί δηλαδή να βλέπει ηλεκτρονικά όλα του τα ένσημα και τον χρόνο ασφάλισης.

    3.     Η διασύνδεση του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ με τον ΕΦΚΑ, μέσω του προγράμματος «ΑΡΙΑΔΝΗ».   Οι ελεγκτές του ΕΦΚΑ θα μπορούν- σε πραγματικό χρόνο- να γνωρίζουν το ωράριο, την αμοιβή, την μερική ή την πλήρη απασχόληση κάθε εργαζόμενου. Με αυτόν τον τρόπο θα καταπολεμηθεί στη πηγή η εισφοροδιαφυγή και τα έσοδα του ΕΦΚΑ θα αυξηθούν, με μια ακόμα σημαντική μεταρρύθμιση που έρχεται να πλαισιώσει την εισαγωγή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας.

    4.     Η υλοποίηση 15 νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών μέσα στους επόμενους 15 μήνες που θα συνδυαστεί με σταδιακή κατάργηση 10 συναλλαγών που γίνονται με φυσικό τρόπο στα γκισέ του ασφαλιστικού φορέα, όπως έκδοση ασφαλιστικής ενημερότητας, και έναρξη/μεταβολή/λήξη ασφάλισης, οι οποίες θα γίνονται εφεξής ηλεκτρονικά.

    5.     Η επέκταση του θεσμού των υπαλλήλων ροής και υποδοχής – που σήμερα λειτουργεί σε 55 σημεία – και στα 117 φυσικά σημεία εξυπηρέτησης του ΕΦΚΑ, σε όλη την Ελλάδα.

    6.     Η ριζική ανακαίνιση του συνόλου των υποκαταστημάτων του ΕΦΚΑ έως το τέλος του 2024.

    in.gr