Ρωσική επίθεση στο Σούμι: 32 νεκροί από βαλλιστικό πύραυλο

Ανάμεσα στα θύματα πολλοί άμαχοι – Συνεχίζονται οι επιθέσεις με drones – Μακρόν: «Επείγουσα ανάγκη κατάπαυσης πυρός»

Ματωμένη Κυριακή των Βαΐων στη βόρεια Ουκρανία, όπου η πόλη Σούμι επλήγη το πρωί της Κυριακής (13/4/2025) από ρωσική πυραυλική επίθεση, με τραγικό απολογισμό τουλάχιστον 32 νεκρούς και πάνω από 80 τραυματίες.

Ο δήμαρχος της πόλης, Artem Kozbar, επιβεβαίωσε την επίθεση, δηλώνοντας πως πρόκειται για μια από τις πιο αιματηρές επιθέσεις των τελευταίων μηνών:

«Ο εχθρός χτύπησε ξανά πολίτες. Αυτή την ηλιόλουστη Κυριακή των Βαΐων, η κοινότητά μας υπέστη μια τρομερή τραγωδία», έγραψε στο Telegram.

Συγκλονιστικές εικόνες στο κέντρο της πόλης

Το πλήγμα σημειώθηκε σε κεντρικό δρόμο του Σούμι, με τις εικόνες να προκαλούν φρίκη: πτώματα στο οδόστρωμα, κατεστραμμένα λεωφορεία και καμμένα αυτοκίνητα. Το γραφείο του Ουκρανού Προέδρου Βολοντίμιρ Ζελένσκι επιβεβαίωσε την επίθεση, με τον ίδιο να αναφέρει:

«Μόνο παλιάνθρωποι μπορούν να αφαιρούν τη ζωή καθημερινών ανθρώπων με τέτοιο τρόπο».

Νύχτα τρόμου και σε άλλες περιοχές

Παράλληλα, η ουκρανική Πολεμική Αεροπορία ανακοίνωσε ότι κατάφερε να καταρρίψει 43 από τα 55 drones που εκτόξευσε η Ρωσία κατά τη διάρκεια της νύχτας, στοχεύοντας περιοχές στη βόρεια, κεντρική και νότια Ουκρανία.

Στην πόλη Κουπιάνσκ, τουλάχιστον τέσσερις πολίτες τραυματίστηκαν, ενώ υπάρχουν φόβοι για τρεις εγκλωβισμένους σε ερείπια σπιτιού που επλήγη από κατευθυνόμενη βόμβα. Ο περιφερειάρχης του Χαρκόβου Ολέχ Σινιεχούμποφ δημοσίευσε φωτογραφίες που αποτυπώνουν την έκταση της καταστροφής.

Μακρόν: «Επείγουσα ανάγκη παύσης πυρός»

Αντιδρώντας στη νέα σφαγή αμάχων, ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν έκανε λόγο για επείγουσα ανάγκη κατάπαυσης πυρός, γράφοντας στο Χ:

«Η Ρωσία μόνη της επιθυμεί αυτόν τον πόλεμο. Η επίθεση στο Σούμι δείχνει την περιφρόνηση για την ανθρώπινη ζωή, το διεθνές δίκαιο και τις διπλωματικές προσπάθειες».

Η επίθεση αυτή έρχεται σε μια κρίσιμη καμπή του πολέμου, με τη και την Ουκρανία να ζητάει επιτακτικά ενίσχυση σε άμυνα και διπλωματική πίεση.




Γκάζι: Παραδόθηκε 39χρονος για τη δολοφονική επίθεση σε βάρος Κρητικών

Παραδόθηκε συνοδεία του δικηγόρου του και συνελήφθη χθες το απόγευμα στην έδρα της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος ο 39χρονος Αλβανός που αναζητούνταν με ένταλμα σύλληψης που είχε εκδοθεί σε βάρος του για απόπειρα ανθρωποκτονίας σε βάρος τριών ατόμων σε επεισόδιο που είχε γίνει έξω από πιτσαρία στο Γκάζι, στις 16 Δεκεμβρίου 2023.

Μία παρέα επτά Κρητικών διασκέδαζε στην περιοχή σε bachelor party. Ενώ είχαν σταματήσει για να φάνε σε ένα κατάστημα, πέρασε ένα τζιπ με δύο Αλβανούς και πετάχτηκαν κάτι νερά από λακούβα. Εκεί κάτι ειπώθηκε και ακολούθησε παρεξήγηση, με τους δύο Αλβανούς να κατεβαίνουν από το όχημα ο ένας να χτυπάει με τα χέρια του έναν από τους άντρες της παρέας και ο δεύτερος, να βγάζει ένα όπλο και να πυροβολεί σε βάρος τους, τραυματίζοντας τους τρεις.

Τότε είχε εντοπιστεί και συλληφθεί ο ένας, ενώ ο 39χρονος σήμερα άντρας που τότε τράβηξε όπλο και πυροβόλησε είχε ταυτοποιηθεί και αναζητούνταν. Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά από συνεννοήσεις των Αρχών και διαπραγματεύσεις με τον δικηγόρο του δράστη, πείστηκε και παραδόθηκε μετά από σχεδόν ενάμιση χρόνο από την πράξη του.

Σημειώνεται πως και οι δύο εμπλεκόμενοι στο επεισόδιο είναι σεσημασμένοι και γνωστοί στις Αρχές της χώρας μας και της Αλβανίας για πλήθος παράνομων πράξεων και φέρονται μέλη της γνωστής συμμορίας «Lions» ενώ ο πρώτος συλληφθείς ήταν και παρών σε περιστατικό πυροβολισμών και ανθρωποκτονίας σε καφετέρια στη Νέα Ιωνία.

Το ένα από τα θύματα των κατηγορούμενων που είχε τραυματιστεί και πιο σοβαρά, σύμφωνα με πληροφορίες, υπέστη βαριά σωματική βλάβη, αφού έχασε την όρασή του από το ένα του μάτι.

Πηγή:news247




Κρήτη: Στη ΜΕΘ με κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις ο 78χρονος, μετά την επίθεση του εγγονού του στο Ηράκλειο

Με κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις παραμένει στη ΜΕΘ του Βενιζελείου ο 78χρονος άνδρας που δέχθηκε σφοδρή επίθεση από τον ίδιο τον εγγονό του, το πρωί της Καθαράς Δευτέρας, και μεταφέρθηκε από τον Άγιο Νικόλαο στο Ηράκλειο.

Ο άτυχος ηλικιωμένος παρακολουθείται στενά από τους γιατρούς και λαμβάνει συντηρητική αγωγή.

Όπως έγραψε το Cretalive, ο 26χρονος νεαρός συνελήφθη για απόπειρα ανθρωποκτονίας ενώ με χειροπέδες κατέληξε και ο πατέρας του, με την κατηγορία ότι υποκίνησε το επεισόδιο και παρότρυνε τον 26χρονο να χτυπήσει τον άτυχο ηλικιωμένο.

Σύμφωνα με όσα κατήγγειλε στις αρχές η σύντροφος του 78χρονου, παππούς και εγγονός καβγάδισαν για περιουσιακές διαφορές, με αποτέλεσμα ο 26χρονος να χτυπήσει με τα χέρια στο πρόσωπο τον ηλικιωμένο, ενώ του πέταξε και μια πέτρα.

Ο ηλικιωμένος κατέρρευσε και λίγο αργότερα τον εντόπισε αιμόφυρτο η σύντροφός του, η οποία ενημέρωσε τις αρχές.

 

Πηγή:protothema.gr




Ρωσία: Ένας νεκρός στο Μπέλγκοροντ μετά από επίθεση ουκρανικών drones

Εντείνονται οι επιθέσεις μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας. Την Τετάρτη το βράδυ ένας άνθρωπος έχασε τη ζωή του μετά από επίθεση ουκρανικών drones στην περιφέρεια Μπέλγκοροντ της Ρωσίας, στα σύνορα με την Ουκρανία.

«Κάτοικος της περιοχής σκοτώθηκε μετά τη ρίψη εκρηκτικού μηχανισμού από drone σε αυτοκίνητο» στην πόλη Γκράιβορον, έγραψε στο Telegram ο περιφερειακός κυβερνήτης Βιατσεσλάβ Γκλάντκοφ.

Εντάθηκαν οι επιθέσεις του Κιέβου

Το Κίεβο ενέτεινε τις αεροπορικές του επιθέσεις κατά ρωσικών ενεργειακών και στρατιωτικών εγκαταστάσεων τους τελευταίους μήνες, σε εκστρατεία που δηλώνει πως γίνεται σε απάντηση στους αδιάκοπους βομβαρδισμούς της Ρωσίας στις πόλεις του και στο ενεργειακό του δίκτυο από τον Φεβρουάριο του 2022.

Οι ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις ανακοίνωσαν εξάλλου σήμερα ότι κατέρριψαν 90 από τα 166 μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα που εξαπέλυσε η Ρωσία εναντίον της Ουκρανίας στη διάρκεια της νύχτας.

Άλλα 72 drones “χάθηκαν”, πρόσθεσαν οι ουκρανικές δυνάμεις, πιθανόν αναφερόμενες σε αντίμετρα ηλεκτρονικού πολέμου.

Τι ανέφερε ο αρχηγός των ουκρανικών ενόπλων δυνάμεων

Παράλληλα ο αρχηγός των ενόπλων δυνάμεων της Ουκρανίας Ολεξάντρ Σίρσκι δήλωσε ότι συνεργάστηκε με τις ουκρανικές ταξιαρχίες που υπερασπίζονται το μέτωπο της Νοβοπάβλιβκα στην περιφέρεια του Ντονέτσκ εν μέσω εντατικοποίησης των ρωσικών επιθέσεων.

«Ο εχθρός διεξάγει έντονες επιθετικές ενέργειες στην περιοχή αυτή, προσπαθώντας να σπάσει τις άμυνες των στρατιωτών μας και να καταλάβει τρεις οικισμούς», ανέφερε ο Σίρσκι σε ανάρτησή του στο Facebook.

Η βελτιωμένη αλληλεπίδραση ανάμεσα στις στρατιωτικές μονάδες και η ανασυγκρότηση των στρατευμάτων βοήθησε να επιβραδυνθεί η ρωσική προέλαση στις πιο απειλούμενες περιοχές του μετώπου αυτού, πρόσθεσε.
Πηγή:cnn.gr



Θεσσαλονίκη: Στον εισαγγελέα ο οδηγός του αυτοκινήτου που δέχθηκε τη μαφιόζικη επίθεση με θύμα τον 39χρονο Τούρκο

Στον εισαγγελέα οδηγήθηκε το πρωί της Τετάρτης ο Τούρκος υπήκοος, που οδηγούσε το αυτοκίνητο το οποίο δέχθηκε μαφιόζικη επίθεση έξω από τα ΚΤΕΛ Μακεδονία, με θύμα τον συμπατριώτη του που καθόταν στη θέση του συνοδηγού και έπεσε νεκρός από τοὺς πυροβολισμούς.

Ο 39χρονος συνελήφθη και οδηγήθηκε στον εισαγγελέα ποινικής δίωξης, καθώς στο αυτοκίνητο που οδηγούσε βρέθηκε μικρή ποσότητα ναρκωτικών ουσιών, ενώ σε έρευνα που έγινε σήμερα στην οικία του στην Αργυρούπολη Αττικής, εντοπίστηκε όπλο και σφαίρες, όπως επίσης και στο σπίτι του συμπατριώτη του στον Πειραιά.

Αφού ασκήθηκε ποινική δίωξη σε βάρος του στη συνέχεια παραπέμφθηκε να δικαστεί στο Αυτόφωρο Μονομελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης από όπου αναμένεται να ζητήσει αναβολή για τις επόμενες ημέρες.

Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr, σχετικά με την αιματηρή επίθεση και τη σχέση του με το θύμα, ο 39χρονος υποστηρίζει ότι δεν είχε στενές φιλικές σχέσεις με τον συμπατριώτη του που έχασε τη ζωή του, αλλά οδηγούσε το όχημα καθώς το θύμα του το είχε ζητήσει επειδή δε διέθετε εκείνος δίπλωμα οδήγησης. Επιπλέον, αναφέρει ότι ζει επτά χρόνια νόμιμα στην ελληνική επικράτεια καθώς έχει άδεια παραμονής. Σύμφωνα με τον ίδιο, είχε έρθει με το θύμα από την Αττική στη Θεσσαλονίκη τις τελευταίες ημέρες προκειμένου να διασκεδάσουν.

Στο μεταξύ, μετά τη μαφιόζικη επίθεση, η ΕΛ.ΑΣ πραγματοποίησε εφόδους σε τουλάχιστον τρία σπίτια στο οποία διαμένουν Τούρκοι υπήκοοι στη Θεσσαλονίκη και προχώρησαν σε οκτώ συλλήψεις. Οι έξι εκ των συλληφθέντων αντιμετωπίζουν κατηγορίες, κατά περίπτωση, για παραβάσεις του νόμου περί ναρκωτικών που βρέθηκαν στην κατοχή τους, παραβάσεις του νόμου περί όπλων και πλαστογραφία. Όλοι τους οδηγήθηκαν σήμερα στον εισαγγελέα ποινικής δίωξης.

 

Πηγή:protothema.gr




Τουρκική “επίθεση” σε Ζαχαράκη για την στήριξη με 10.000 ευρώ όσων εγκατασταθούν στον Έβρο

Στο “στόχαστρο” της Τουρκίας μπήκε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη, λόγω του προγράμματος οικονομικής ενίσχυσης με 10.000 ευρώ σε όσους εγκατασταθούν στους δήμους Ορεστιάδας, Διδυμοτείχου και Σουφλίου.

H εφημερίδα Aydınlık, με εθνικιστικό ευρασιατικό προσανατολισμό, προτίμησε να παρουσιάσει το ζήτημα με οικονομικούς όρους, σημειώνοντας: «378.540 TL υποστήριξη θα δοθεί σε όσους εγκατασταθούν σε αυτά τα χωριά!».