Μαρινάκης: Επιστρέφουν οι νέοι που μετανάστευσαν λόγω κρίσης

Στο brain gain, την επιστροφή μιας γενιάς νέων και παραγωγικών πολιτών που έφυγαν από την χώρα την περίοδο της κρίσης αναφέρθηκε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, τονίζοντας ότι ένα από τα πιο μεγάλα στοιχήματα της κυβέρνησης Μητσοτάκη δείχνει να κερδίζεται.

«Αυτό αποτυπώνεται σε νέα έρευνα του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης που διεξήχθη τον μήνα Οκτώβριο σε δείγμα πολιτών που έφυγαν στο εξωτερικό κατά τη διάρκεια της κρίσης και επέστρεψαν στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Με βάση τα στοιχεία της Eurostat που ανακοίνωσε το Υπουργείο Οικονομικών τον Μάρτιο του 2024, από τους 680.000 που είχαν φύγει από την χώρα, όπως είχε υπολογίσει η Τράπεζα της Ελλάδος, έχουν επιστρέψει πάνω από 350.000, πάνω από τους μισούς δηλαδή» είπε.

Σημείωσε ότι σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας το 46% των Ελλήνων που επέστρεψαν στην πατρίδα τους, εργάζεται πλέον σε ελληνική επιχείρηση, οργανισμό ή υπηρεσία, ενώ το ποσοστό αυτό αν συμπεριληφθούν οι εργαζόμενοι σε πολυεθνικές με δραστηριότητα στη χώρα και οι αυτοαπασχολούμενοι – ελεύθεροι επαγγελματίες, φτάνει το 83%. «Το 7% εξ αυτών μάλιστα, εργάζεται εξ αποστάσεως σε εταιρείες ή οργανισμούς του εξωτερικού, κάτι που συνεισφέρει στην ελληνική οικονομία με έναν ακόμη τρόπο, ο οποίος δεν ήταν συνήθης κατά το παρελθόν» είπε.

«Υψηλές, όμως, είναι και οι μισθολογικές απολαβές των Ελλήνων που επέστρεψαν, καθώς ο μέσος μισθός που προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας διαμορφώνεται στα2.370 ευρώ το μήνα, ενώ μόλις το 22% αμείβεται με έως1.000 ευρώ το μήνα. Χρονιά-ρεκόρ για την επιστροφή των Ελλήνων ήταν το 2020, οπότε και καταγράφηκε το μεγαλύτερο “κύμα” επιστροφής της τελευταίας 15ετίας, με το 2022 να έπεται στη δεύτερη θέση» τόνισε ο κ. Μαρινάκης.

«Χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι στην ερώτηση για το αν είναι αισιόδοξοι για το μέλλον τους και για το αν θεωρούν την Ελλάδα ως “τόπο να ζεις”, απαντούν κατά πλειοψηφία θετικά, στοιχείο ιδιαίτερης αξίας, αν λάβει κανείς υπόψιν τη σύγκριση που κάνουν αυτοί οι πολίτες με τις χώρες του εξωτερικού στις οποίες έζησαν τα προηγούμενα χρόνια» ανέφερε.

Επίσης σημείωσε ότι η επιστροφή αυτού του σημαντικού κεφαλαίου για την χώρα, δεν έγινε τυχαία, αλλά είναι απότοκο των μεταρρυθμίσεων και τομών που προωθεί η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας από το 2019

«Ο εκσυγχρονισμός του Δημοσίου τομέα, η ψηφιοποίηση του κράτους, η αύξηση των μισθών, η μείωση πάνω από 60 φορολογικών συντελεστών, η προσέλκυση επενδύσεων, η βελτίωση του επιχειρηματικού και εργασιακού περιβάλλοντος, η απόκτηση της επενδυτικής βαθμίδας, το γεγονός ότι καταγράψαμε τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στην Ευρώπη, αλλά και μία από τις μεγαλύτερες μειώσεις χρέους παγκοσμίως.

Και, κυρίως, η δημιουργία πάνω από 500.000 θέσεων εργασίας, κάτι που οδήγησε στην μείωση της ανεργίας σε μονοψήφιο ποσοστό, φτάνοντας στα προ κρίσης επίπεδα. Ενώ στον ευαίσθητο δείκτη της ανεργίας των νέων έως 24 ετών, έχουμε πέσει στο 20%, ενώ μόλις το 2019 ήταν 36,5%. Αλλά και κάτι ακόμη: Η εμπέδωση του κλίματος πολιτικής σταθερότητας, ίσως είναι η πιο μεγάλη συνεισφορά της κυβέρνησης στην ενίσχυση του ευνοϊκού επιχειρηματικού και εργασιακού περιβάλλοντος, που με τη σειρά του, προσμετράται στη σκέψη όσων επιστρέφουν στην χώρα μας για να συμβάλλουν στην προκοπή της.

Η κυβέρνηση θα συνεχίσει να στηρίζει τις νέες γενιές, τόσο αυτούς που επιστρέφουν, αλλά και όσους πήραν την εξίσου δύσκολη απόφαση να παραμείνουν στην Ελλάδα τα χρόνια της κρίσης, δίνοντας ακόμη περισσότερες ευκαιρίες και προοπτικές» ανέφερε.

protothema.gr




Ρεκόρ συνταξιούχων που επιστρέφουν στη δουλειά: Θα ξεπεράσουν τους 250.000

Οι χαμηλές συντάξεις και τα χρέη ωθούν όλο και περισσότερους συνταξιούχουςστην απασχόληση μετά τα 67 τους έτη, με την εκτίμηση ότι την επόμενη διετία θα φθάσουν τους 250.000. Η κατάργηση της παρακράτησης του 30% της σύνταξης, όπως ψηφίστηκε με τον νόμο 5078/2023, έχει βρει μεγάλη ανταπόκριση. Πριν από αυτή την αλλαγή, μόλις 36.000 συνταξιούχοι είχαν δηλώσει ότι θα συνεχίσουν να εργάζονται μετά τη συνταξιοδότησή τους. Τώρα, μέχρι και τις 4 Ιουλίου 2024, είχαν εγγραφεί στη σχετική πλατφόρμα του e-ΕΦΚΑ 182.700 συνταξιούχοι!

Την ίδια ώρα ο ΕΦΚΑ προχώρησε στην επιβολή των πρώτων ποινών σε 1.700 εργαζόμενους συνταξιούχους που δήλωσαν μεν ότι απασχολούνται, χωρίς όμως να καταβάλουν τις ανάλογες εισφορές, παρακρατώντας τα οφειλόμενα ποσά από τη σύνταξη του Ιουλίου. Οι οφειλόμενες εισφορές αφορούν το πεντάμηνο Ιανουαρίου – Μαΐου 2024, αλλά από τη σύνταξη των 1.700 «παραβατών» συνταξιούχων παρακρατήθηκαν οι εισφορές του πρώτου διμήνου, δηλαδή του Ιανουαρίου και του Φεβρουαρίου.

Υπενθυμίζεται ότι με τον νέο νόμο (Ν.5078/2023) αντί της μείωσης της σύνταξης κατά 30% οι εργαζόμενοι συνταξιούχοι, πέραν των εισφορών που καταβάλλουν ανάλογα με το είδος της απασχόλησης (μισθωτοί ή ελεύθεροι επαγγελματίες), έχουν υποχρέωση να καταβάλουν και ειδικό πόρο υπέρ του e-ΕΦΚΑ. Ο ειδικός αυτός πόρος είναι 10% επί του μισθού που λαμβάνουν από την εργασία τους, ενώ οι ελεύθεροι επαγγελματίες καταβάλλουν και μισή επιπλέον εισφορά σύνταξης.

Τέσσερις κατηγορίες

Η δήλωση απασχόλησης είναι υποχρεωτική για τέσσερις κατηγορίες συνταξιούχων:

1.  Συνταξιούχοι του e-ΕΦΚΑ οι οποίοι ξεκίνησαν να εργάζονται οποτεδήποτε πριν από την έναρξη ισχύος της απόφασης και συνεχίζουν να απασχολούνται μέχρι σήμερα.

2.  Συνταξιούχοι του e-ΕΦΚΑ οι οποίοι ξεκίνησαν να εργάζονται από 1/1/2024, ακόμα και εάν έχουν διακόψει την απασχόλησή τους.

  1. Οσοι έχουν υποβάλει ή υποβάλλουν εφεξής αίτηση συνταξιοδότησης και συνεχίζουν χωρίς διακοπή την απασχόλησή τους.
  2. Οσοι υποβάλλουν αίτηση συνταξιοδότησης και αναλαμβάνουν εργασία μετά την υποβολή της.

Η διαδικασία δήλωσης είναι εξαιρετικά γρήγορη και απλή. Οι απασχολούμενοι συνταξιούχοι πρέπει να υποβάλουν σχετική δήλωση στην ιστοσελίδα του e-ΕΦΚΑ, στην οποία δηλώνεται τόσο η ανάληψη της απασχόλησης όσο και η συνδρομή προϋποθέσεων για την εξαίρεση από την καταβολή πόρου υπέρ e-ΕΦΚΑ ή και από την καταβολή ασφαλιστικών εισφορών.

Διευκρινίζεται ότι οι εργαζόμενοι συνταξιούχοι δικαιούνται προσαύξηση της σύνταξής τους κατά 0,77% για κάθε έτος που πληρώνουν εισφορές ως εργαζόμενοι, με αποτέλεσμα όσοι μέχρι σήμερα έχουν δηλώσει την εργασία τους, όταν σταματήσουν να εργάζονται, να δικαιούνται μια μικρή αύξηση στο ανταποδοτικό σκέλος της σύνταξής τους.

Επισημαίνεται ότι ο νόμος 5078/2023, με τον οποίο θεσπίστηκε η κατάργηση της μείωσης της σύνταξης κατά 30% ώστε οι συνταξιούχοι να έχουν κίνητρο να δηλώνουν την απασχόλησή τους, προβλέπει ότι σε περίπτωση συνταξιούχου που απασχολείται παράνομα (χωρίς δήλωση) επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με 12 μηνιαίες συντάξεις. Εάν δηλώνεται η απασχόληση αλλά δεν πληρώνονται εισφορές, γίνεται παρακράτηση των οφειλόμενων εισφορών από τη σύνταξη, ακόμα και αν χρειαστεί να παρακρατηθεί όλη η σύνταξη.

Τέλος, τονίζεται ότι ορισμένες κατηγορίες συνταξιούχων εξαιρούνται από την καταβολή πόρου υπέρ e-ΕΦΚΑ, όπως άτομα με ψυχική αναπηρία, πολύτεκνοι με ανήλικα παιδιά ή φοιτητές, και συνταξιούχοι λόγω αναπηρίας.

tanea.gr




Επιστρέφουν στις Βρυξέλλες οι αγρότες | Με τρακτέρ θα γεμίσει η βελγική πρωτεύουσα

Στις Βρυξέλλες επιστρέφουν σήμερα, Δευτέρα 26/2 με τα τρακτέρ τους οι αγρότες για να διαδηλώσουν κατά τη διάρκεια του Συμβουλίου Υπουργών Γεωργίας της ΕΕ. Λιγότερο από έναν μήνα μετά την «ιστορική», όπως χαρακτηρίστηκε, αγροτική κινητοποίηση στη βελγική πρωτεύουσα την 1η Φεβρουαρίου, όταν πάνω από 1.300 τρακτέρ κατέκλυσαν τους δρόμους της ευρωπαϊκής συνοικίας, σήμερα οι αγρότες επιστρέφουν για να εκφράσουν το θυμό τους για την έλλειψη ανταπόκρισης από τις ευρωπαϊκές αρχές.

Όπως αναφέρει η βελγική εφημερίδα Le Soir, στη σημερινή διαδήλωση θα συμμετέχουν αγροτικά συνδικάτα από τη Βαλονία και τη Φλάνδρα (νότιο και βόρειο τμήμα του Βελγίου), καθώς και αγρότες από τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία, τη Γερμανία και το Λουξεμβούργο. Οι διαδηλωτές αναμένεται να εισέλθουν στην πρωτεύουσα περί τις 9:30 και να συναντηθούν στις 11:00 (ώρες Ελλάδας) στην πλατεία Σούμαν, έξω από την έδρα του Συμβουλίου της ΕΕ, όπου θα συνεδριάζουν οι Υπουργοί Γεωργίας.

Μεταξύ των κύριων αιτημάτων των αγροτών που, όπως οι ίδιοι λένε, δεν έχουν ακόμη εισακουστεί, είναι: δίκαια εισοδήματα, μείωση διοικητικών βαρών, τέλος συμφωνιών ελεύθερων συναλλαγών και αύξηση του προϋπολογισμού για την Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ).

Σύμφωνα με εκπροσώπους βελγικών αγροτικών συνδικάτων και όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων εκατοντάδες τρακτέρ αναμένεται να κατακλύσουν και σήμερα τις Βρυξέλλες, δεν αναμένεται πάντως να ξεπεράσουν τη συμμετοχή της 1ης Φεβρουαρίου. Οι βελγικές αρχές, από την πλευρά τους, προειδοποιούν τους κατοίκους της πρωτεύουσας για «μείζονα κυκλοφοριακά προβλήματα» και τους παροτρύνουν να μη χρησιμοποιήσουν αυτοκίνητο, να προτιμήσουν το μετρό για τις μετακινήσεις τους.

Πηγή: Newsbeast.gr




Επιστρέφουν στις βάσεις τους οι αγρότες της Καβάλας

Μετά τις πετυχημένες κινητοποιήσεις (στον Σταυρό Αμυγδαλεώνα, στην Π.Ε Καβάλας αλλά και στο Τελωνείο Εξοχής) οι αγρότες του Νομού Καβάλας επέστρεψαν το μεσημέρι της Πέμπτης 22 Φεβρουαρίου στις βάσεις τους.

Ωστόσο από την πλευρά τους δεν απέκρυψαν το ενδεχόμενο να συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις τις επόμενες ημέρες.

Δείτε φωτογραφίες με τα τρακτέρ του Δήμου Νέστου να επιστρέφουν στις βάσεις τους :




Επιστρέφουν στα μπλόκα οι αγρότες με πρόταση για συνέχεια στις κινητοποιήσεις

Με πρόταση να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις και να κατέβουν με τρακτέρ στην Αθήνα την ερχόμενη Δευτέρα επιστρέφουν στα μπλόκα οι εκπρόσωποι των αγροτών.

Ηδη, στις δηλώσεις τους έξω από το Μέγαρο Μαξίμου έδειξαν ότι δεν έμειναν ικανοποιημένοι από τις προτάσεις του πρωθυπουργού.

Σύμφωνα όμως με τις πρώτες εκτιμήσεις οι προτάσεις για κλιμάκωση δεν αναμένεται να γίνουν αποδεικτές από το σύνολο των αγροτών στα μπλόκα και ήδη υπάρχουν εκτιμήσεις ότι τις επόμενες ημέρες ορισμένα θα αποψιλωθούν.

Οι αγρότες της Θεσσαλίας πάντως, έδειξαν ικανοποιημένοι από τη δέσμευση του πρωθυπουργού να υπάρξει δεύτερη συνάντηση μαζί τους, ώστε να συζητήσουν ειδικότερα τα αιτήματα που αφορούν την ανακούφιση των πληγέντων από την κακοκαιρία Daniel.

Την ίδια ώρα, πάντως, κυβερνητικές πηγές σημείωναν ότι το κλίμα στη συνάντηση με την αντιπροσωπεία των αγροτών έγινε σε πολύ καλό κλίμα, ενώ και οι αγρότες αναγνωρίζουν ότι ο πρωθυπουργός ήταν πολύ καλά ενημερωμένος για τα αιτήματά τους. Οι ίδιες πηγές δήλωναν ότι υπάρχει αισιοδοξία για την εξέλιξη και σε κάθε περίπτωση θεωρούν ότι η σημερινή συνάντηση είναι ένα βήμα προς την αποκλιμάκωση.

Οι δηλώσεις μετά τη συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου

Τις πρώτες τους δηλώσεις έκαναν οι αγρότες μετά την συνάντηση με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, που ολοκληρώθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου το μεσημέρι της Τρίτης.

Συγκεκριμένα, έξω από το πρωθυπουργικό γραφείο οι εκπρόσωποι των αγροτών σημείωσαν πως έγινε ένας εποικοδομητικός διάλογος, ωστόσο οι αποφάσεις θα ληφθούν στα μπλόκα από τους ίδιους τους αγρότες. «Δεν έχει ικανοποιηθεί το σύνολο των αιτημάτων μας, θα αποφασίσουμε στα μπλόκα μας», τόνισε εκπρόσωπος των αγροτών μετά το πέρας της συνάντησης.




Αγρότες | Κορυφώνουν τη διαμαρτυρία με το συλλαλητήριο και επιστρέφουν στα μπλόκα

Κορυφώνονται οι διαμαρτυρίες των αγροτών σήμερα στο πλαίσιο της 30ης Agrotica, στη Θεσσαλονίκη με συμμετέχοντες από τη βόρεια Ελλάδα, τη Θεσσαλία και άλλες περιοχές.

Το συλλαλητήριο των αγροτών βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη. Στη βόρεια πύλη της ΔΕΘ βρίσκονται αγρότες από τη Νάουσα και τα Γρεβενά. Παράλληλα, στο ίδιο σημείο βρίσκονται περίπου 1.000 Θεσσαλοί αγρότες που έφτασαν από το πρωί με λεωφορεία αλλά και ΙΧ από Λάρισα, Καρδίτσα, Τρίκαλα, Μαγνησία και άλλες περιοχές.

Όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες, στο πλαίσιο της διαμαρτυρίας τους αγρότες και παραγωγοί πέταξαν κάστανα και μήλα στον δρόμο, ενώ φώναξαν συνθήματα, όπως «αγρότη πολέμα, δεν θα σου μείνει στρέμμα».

Στο πλευρό των αγροτών είναι οι ψαράδες καθώς και πλήθος φοιτητών. Συγκεκριμένα, οι ψαράδες με τα καΐκια τους βρίσκονται στον όρμο της Θεσσαλονίκης, εκφράζοντας τη συμπαράστασή τους στις διεκδικήσεις του κλάδου, ενώ μαζί με τους αγρότες είναι και περίπου 100 φοιτητές.

Οι Θεσσαλοί αγρότες δεν φάνηκαν να ικανοποιούνται από τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού και γι’ αυτό σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν ανοικτή ομιλία, ενώ αργότερα θα κατευθυνθούν προς τη νότια πύλη της ΔΕΘ, όπου θα ενωθούν με τους συναδέλφους τους από τη Θεσσαλονίκη.

lifo.gr




Αγρότες | Κορυφώνουν τη διαμαρτυρία με το συλλαλητήριο στην Agrotica και επιστρέφουν στα μπλόκα

Εκατοντάδες τρακτέραγροτικά μηχανήματα και λεωφορεία βρίσκονται παρατεταγμένα στη Θεσσαλονίκη, καθώς σήμερα Σάββατο οι αγρότες καρφώνουν τις εκδηλώσεις διαμαρτυρίας τους στην 30ή Διεθνής Έκθεση «Αgrotica». Οι αγρότες χαρακτηρίζουν τα χθεσινά μέτρα στήριξης που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης «σταγόνα στον ωκεανό» και φωνάζουν πως «τώρα αρχίζει ο πραγματικός αγώνας».

Στη Θεσσαλονίκη θα βρεθούν στις 12.00 αγρότες από τη Θεσσαλία, οι οποίοι θα ενωθούν με τους συναδέλφους τους από την Βόρεια Ελλάδα, που έχουν σταθμεύσει τα τρακτέρ τους στη νότια πύλη της ΔΕΘ. Το συλλαλητήριο αναμένεται να πραγματοποιηθεί στη νότια πύλη της έκθεσης, ενώ στη συνέχεια, είναι πολύ πιθανό η συγκέντρωσή τους να μεταφερθεί σε ανοικτό χώρο μέσα στη ΔΕΘ, προκειμένου να μην δημιουργηθεί μεγάλο πρόβλημα στην πόλη.

Από το βράδυ της Παρασκευής υπάρχει μεγάλη κινητοποίηση τόσο από τους αγρότες της Θεσσαλίας οι οποίοι μίσθωσαν λεωφορεία για να έρθουν στη Θεσσαλονίκη όσο και από τους αγρότες της Δυτικής Μακεδονίας, όλης της κεντρικής Μακεδονίας αλλά και της Στερεάς Ελλάδας.

Τι αποφάσισαν οι αγρότες

Δεν φεύγουν από τα μπλόκα με αυτά τα μέτρα και τις εξαγγελίες

Σταθερά στο νότιο τόξο της ΔΕΘ την Παρασκευή παρέμεναν παρατεταγμένα τα 300 τρακτέρ αγροτών, κτηνοτρόφων, αλιέων και μελισσοκόμων της Κεντρικής Μακεδονίας. Δήλωσαν ότι δεν πρόκειται να μετακινηθούν, τουλάχιστον μέχρι το Σάββατο, οπότε και θα αναχωρήσουν για τα μπλόκα τους με τη λήξη της 30ής επετειακής Agrotica και σημειώνουν ότι ο αγώνας τους τώρα ξεκινάει.Παρά το αγροτικό συλλαλητήριο που διοργανώνουν Θεσσαλοί συνάδελφοί τους, οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι στην Κεντρική Μακεδονία δήλωσαν κατηγορηματικά ότι δεν επιθυμούν να επιτείνουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη και το μόνο που ζητούν και διεκδικούν είναι λύσεις ουσιαστικές στα προβλήματά τους.

«Θα παραμείνουμε στη θέση μας εδώ μπροστά στην Agrotica χωρίς να ενοχλούμε κανέναν και θα αποχωρήσουμε σε συνεννόηση με τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου, σε ώρα που θα προκαλέσουμε μάλιστα τη μικρότερη δυνατή όχληση στο ήδη επιβαρυμένο κυκλοφοριακό στην πόλη», τονίζει ο αγρότης από τον ΛαγκαδάΚώστας Παραδείσης.

«Δεν είμαστε ζητιάνοι, να μας πετούν ένα ξεροκόμματο»

«Εμείς περιμένουμε και θέλουμε να ακούσουμε τεκμηριωμένες λύσεις και όχι ανακοινώσεις επιδερμικού χαρακτήρα», επισημαίνει στο ΑΠΕ  ο αγρότης από τον ΛαγκαδάΚώστας Χατζηπαραδείσης και προσθέτει: «Θεωρούμε ότι μας εμπαίζουν, θέλουμε πραγματικές και ουσιαστικές λύσεις». Μεταξύ άλλων σημειώνει ότι ζητούν αγροτικό πετρέλαιο στην αντλία και αναφέρει ότι «η επιστροφή ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο δεν ικανοποιεί κανέναν στον πρωτογενή τομέα». Ενδεικτικά, μάλιστα, αναφέρει ότι για 1.800 στρέμματα καλλιέργειας ο ίδιος καταβάλλει ποσό ύψους τουλάχιστον 25.000 ευρώ, αφού προμηθεύεται ετησίως 25.000 λίτρα το λιγότερο. «Έχω όλα τα τιμολόγια και αποδεικτικά γι’ αυτά που λέω», τονίζει.

«Δεν είμαστε ζητιάνοι, να μας πετούν ένα ξεροκόμματο και να φεύγουμε από τα μπλόκα», επισημαίνει ο αγρότης από το ΚιλκίςΔημήτρης Βαφειάδης, προσθέτοντας «είμαστε επαγγελματίες αγρότες και θέλουμε να παραμείνουμε, αλλά με το κόστος που έχουμε επωμιστεί είναι αδύνατον». Στο πλαίσιο αυτό, μιλά για εθνική στρατηγική ανάπτυξης και ανάτασης του πρωτογενούς τομέα, προσθέτοντας ότι «πρέπει επιτέλους να νοικοκυρευτούμε και να σοβαρευτούμε ως χώρα, εφόσον θέλουμε να έχουμε πρωτογενή τομέα».

«Τώρα αρχίζει ο πραγματικός αγώνας»

Οι κινητοποιούμενοι της Κεντρικής Μακεδονίας τόνισαν ότι ο πρωτογενής τομέας και τα προβλήματά του δεν περιορίζονται στη Θεσσαλία και υπογράμμισαν ότι προφανώς και ορθά ενισχύονται επιπρόσθετα οι πληγείσες περιοχές της χώρας μας από τα έντονα καιρικά φαινόμενα, ωστόσο δήλωσαν ότι «ο πρωτογενής τομέας είναι όλη η Ελλάδα και όλοι οι επιμέρους κλάδοι του». Μετά τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού, αλλά και των κυβερνητικών στελεχών, πολλοί εκ των κινητοποιούμενων ανέφεραν ότι «τώρα είναι που αρχίζει ο πραγματικός μας αγώνας, δεν θα κάνουμε βήμα πίσω».

Σχολιάζοντας δε τις ανακοινώσεις του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ο αγρότης από τον ΛαγκαδάΚώστας Χατζηπαραδείσης, εκπροσωπώντας τους κινητοποιούμενους, σημείωσε: «Όλα όσα ανακοίνωσε αποτελούν μια σταγόνα στον ωκεανό. Δεν ακουμπούν καν τα πραγματικά και υπαρκτά προβλήματα του πρωτογενούς τομέα και τα οποία εάν δεν αντιμετωπιστούν θα σβήσουμε και θα φύγουμε από την ελληνική γη, χρεωμένοι και άνεργοι».

 

Σε στάση αναμονής, αλλά σε αναβρασμό, βρίσκονται οι κινητοποιούμενοι του πρωτογενούς τομέα σε όλη την Κεντρική Μακεδονία, παραμένοντας στα μπλόκα που έχουν στήσει όλες τις προηγούμενες ημέρες και δηλώνοντας ότι «δεν υπάρχει γυρισμός εάν δεν ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματά μας». Πραγματοποιούν διαρκείς συνελεύσεις, με στόχο να επανακαθορίσουν την επόμενή τους κίνηση.

Έκλεισαν συμβολικά τον κόμβο Μουδανίων στη Χαλκιδική

Ιδιαίτερα δυσαρεστημένοι δήλωσαν οι παραγωγοί Χαλκιδικής, αντιπροσωπεία των οποίων είχε σήμερα συνάντηση με τοπικούς άρχοντες του νομού. «’Αλλα έθετε η αντιπροσωπεία μας, αλλού πήγαιναν την κουβέντα οι ψηφισμένοι βουλευτές, δήμαρχοι και τοπικοί άρχοντες», τόνισε στο ΑΠΕ ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Σημάντρων, Φιλοκλής Γκοτζιάς. «Το μόνο που πήραμε από αυτή τη συνάντηση που διήρκησε περισσότερες από δύο ώρες, είναι η δέσμευση ότι θα επιχειρηθεί να μας κλείσουν ραντεβού με τον πρωθυπουργό», είπε.

Τα αιτήματα των αγροτών Χαλκιδικής είναι οι αποζημιώσεις για την ακαρπία στην ελιά, το αγροτικό ρεύμα και το πετρέλαιο, η επιστροφή 100% των επιδοτήσεων που κόπηκαν, η γρήγορη και δίκαιη κατανομή των αποζημιώσεων του ΕΛΓΑ, δασικοί χάρτες και επαναφορά της εξισωτικής αποζημίωσης στο νομό. Στο πλαίσιο αυτό, θα προχωρήσουν σε συμβολικό αποκλεισμό δύο ωρών, από τις 18.00 και τα δύο ρεύματα, στον κόμβο Μουδανιών επί της οδού με τη Θεσσαλονίκη, ενώ θα συνεδριάσουν να επανακαθορίσουν την επόμενή τους κίνηση.

Μια γροθιά οι αγρότες της Ελλάδας στην Agrotica

Aγροτικό συλλαλητήριο θα πραγματοποιηθεί αύριο, Σάββατο 3 Φεβρουαρίου, εν μέσω της 30ής Agrotica. Πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει σχεδιαστεί να ξεκινήσει στις 12 το μεσημέρι και δεν αποκλείεται να πραγματοποιηθεί σε υπαίθριο χώρο εντός του εκθεσιακού κέντρου. Το «παρών» στο αυριανό συλλαλητήριο αναμένεται να δώσουν αγρότες από τη Βόρεια Ελλάδα, την Θεσσαλία, τη Στερεά και τη Δυτική Ελλάδα.

ethnos.gr




Πότε κλείνουν τα σχολεία για τις γιορτές των Χριστουγέννων και πότε επιστρέφουν οι μαθητές στα θρανία

Αντίστροφα μετράνε οι μαθητές για τις διακοπές των Χριστουγέννων. Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος μικρά και μεγάλα παιδιά θα έχουν τη δυνατότητα να απολαύσουν την πιο γιορτινή περίοδο μακρυά από τα… μαθητικά τους καθήκοντα.

Τα σχολεία φέτος κλείνουν για τις γιορτές των Χριστουγέννων την Παρασκευή 22 Δεκεμβρίου 2023. Αργία θεωρείται και η 26η Δεκεμβρίου, ημέρα Τρίτη. Η Πρωτοχρονιά 2024 πέφτει, επίσης, Δευτέρα, οπότε οι μαθητές κερδίζουν άλλη μία μέρα … Υπενθυμίζεται ότι αργία είναι και η ημέρα της γιορτής των Θεοφανείων, στις 6 Ιανουαρίου, που φέτος «πέφτει» Σάββατο.

Πότε ανοίγουν τα σχολεία μετά τα Χριστούγεννα 2023 και την Πρωτοχρονιά 2024

Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τα σχολεία θα μείνουν κλειστά έως και το Σάββατο 6 Ιανουαρίου 2024 για τις εορτές των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς και των Θεοφανείων. Ως εκ τούτου, τα μαθήματα θα ξεκινήσουν πάλι την Δευτέρα 8 Ιανουαρίου 2024.

Αντίστροφη μέτρηση για τα Χριστούγεννα

Για όσους ανυπομονούν τόσο πολύ και μετρούν μέχρι και τα δευτερόλεπτα για την ημέρα των Χριστουγέννων, η ιστοσελίδα roloi.net έχει δημιουργήσει ένα διαδικτυακό ρολόι που κυλά αντίστροφα μέχρι τις 25 Δεκεμβρίου. Σ’ αυτό καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο οι ημέρες, οι ώρες, τα λεπτά, αλλά ακόμα και τα δευτερόλεπτα μέχρι την ημέρα των Χριστουγέννων.