Λέρος: Αναστάτωση στο νησί – Περίπου 100 μετανάστες δεν επέστρεψαν στο ΚΥΤ το βράδυ της Πέμπτης

Αναστάτωση δημιουργήθηκε το βράδυ της Πέμπτης στη Λέρο όταν μια ομάδα περίπου 100 μεταναστών που φιλοξενούνται στο Κέντρο Υποδοχής και Ταυτοποίησης δεν επέστρεψαν στον χώρο.

Όπως είπε ο πρώην δήμαρχος Λέρου, Μιχάλης Κόλλιας, η ομάδα των μεταναστών κατευθύνθηκε προς το λιμάνι του νησιού με στόχο να φύγει με κάποιο πλοίο.

Εκεί, όμως, αστυνομικοί και λιμενικοί κατάφεραν να σταματήσουν τους περισσότερους μετανάστες, σύμφωνα με τον κ. Κόλλια, αλλά για 19 από αυτούς συνεχίζεται η επιχείρηση εντοπισμού τους.

Σημειώνεται, τέλος, ότι σήμερα άνδρες του Λιμεναρχείου Πειραιά σε ελέγχους που έκαναν κατά τον κατάπλου των πλοίων εντόπισαν και συνέλαβαν έξι μετανάστες χωρίς χαρτιά οι οποίοι ταξίδεψαν από τη Λέρο.



Συγκλονίζουν οι μαρτυρίες των 90 Ελλήνων που επέστρεψαν από το Ισραήλ – «Ζήσαμε τον απόλυτο εφιάλτη»

Στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» έφτασαν ακόμα 90 άτομα με πτήση από το Ισραήλ. Στην κάμερα του Newsbomb.gr περιγράφουν τις δραματικές στιγμές που έζησαν μέχρι να μπουν στο αεροπλάνο για την Ελλάδα.

Φωτορεπορτάζ: Χάρης Γκίκας

Μια πτήση με ακόμα ενεντήντα άτομα έφτασε στην Ελλάδα από το Τελ Αβίβ στις 23:00 στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Έλληνες που πλέον νιώθουν ασφαλείς μοιράζονται στην κάμερα του Newsbomb.gr τα όσα έζησαν τέσσερις ημέρες στο εμπόλεμο Ισραήλ.

Η Ελληνική Πρεσβεία ήταν άψογη. Πήραμε τηλέφωνο στις 20:00, το σήκωσαν και ενημερώσαμε ότι υπάρχει πρόβλημα εκεί όπου είμαστε και κατευθείαν μάς πήραν τα στοιχεία του διαβατηρίου. Υπήρχε πρόβλημα εκεί, από τους πυραύλους που έπεφταν στη Γάζα, αλλά εντάξει, δεν κινδυνεύσαμε. Ηχούσαν οι σειρήνες, αλλά η κατάσταση στα Ιεροσόλυμα ήταν καλύτερη. Από το Σάββατο (07/10) άρχισαν να συμβαίνουν όλα αυτά, υπήρχαν καπνοί στον ουρανό. Προχθές ήταν χειρότερα, αλλά τώρα τα πράγματα ηρέμησαν κάπως. Δεν έχω χάσει κάποιον δικό μου άνθρωπο, όλα ήταν εντάξει, κανονικά».

Έλληνας που επαναπατρίστηκε στο Newsbomb – «Άψογη η Ελληνική πρεσβεία» | newsbomb.gr
Η τραγουδίστρια Νατάσα Μέντη, επέστρεψε και εκείνη σώα και αβλαβής Ελλάδα και περιέγραψε τις τρομακτικές στιγμές που έζησε.

«Μόλις προσγειωθήκαμε. Η εμπειρία ήταν τρομακτική, ένας εφιάλτης περιμένεις να τελειώσει. Ακόμη δεν το έχω συνειδητοποιήσει όλο αυτό, είναι πάρα πολύ δύσκολο. Ξέρεις τι είναι να κοιμάσαι μια χαρά και να ξυπνάς μέσα στο χάος; Με πυροβολισμούς, οβίδες να πέφτουν, παράλληλα να γίνεται σεισμός. Να πεθαίνουν άνθρωποι, να βλέπεις οικογένειες που εξορίζονται. Πραγματικά, έχω δει πολύ άσχημα πράγματα, έχω βίντεο που άμα τα δείτε, θα τρελαθείτε. Ενώ κοιμόμασταν ήρεμα και ωραία, ξαφνικά ακούσαμε σειρήνες πολέμου, πυροβολισμούς, οβίδες. Η ατμόσφαιρα έξω μύριζε άσχημα, ο κόσμος ούρλιαζε. Όλοι αναρωτιούνταν τι συνέβη και έκλαιγαν. Ήταν πολύ δυνατό, όχι μία συνηθισμένη κατάσταση για εκείνους».

Επέστρεψε Ελλάδα η Νατάσα Μέντη: «Ξαφνικά ακούμε σειρήνες πολέμου, πυροβολισμούς, οβίδες»
Έλληνας που ζούσε στο νότιο Τελ Αβίβ περιγράφει όσα έβλεπε στην Ισραηλινή τηλεόραση αλλά και όσα γίνονταν από το βράδυ του Σαββάτου.

«Αυτό που συνέβη το Σάββατο ήταν πρωτόγνωρο. Μένω στο νότιο Τελ Αβίβ και βλέπω προς Γάζα και Ασπιλόν. Το προηγούμενο Σάββατο ήμουν εκεί και κάναμε μπάρμπεκιου σε ένα από τα χωριά, που δυστυχώς δεν υπάρχει σήμερα. Οι εικόνες που είδαμε στην ισραηλινή τηλεόραση, δείχνουν πράγματα τα οποία δεν μπορείς να τα δεις πουθενά. Στο κέντρο απλώς ζούσαμε με τους συναγερμούς και τις αναχαιτίσεις από τον “Σιδερένιο Θόλο” και αυτό είναι όλο. Ο νότος έχει το βαθύ πρόβλημα και υποφέρει. Όσοι Έλληνες ήταν στον νότο, έφυγαν την Κυριακή, με συνοδεία της Αστυνομίας και του Στρατού. Κάποιους φιλοξένησα και εγώ, στο σπίτι μου και ήλθαν εδώ με τη χθεσινή πτήση. Ορισμένοι θα φύγουν τις επόμενες μέρες, όλοι είναι σώοι και αβλαβείς. Πρέπει να ηρεμήσουμε, είμαστε άυπνοι τρεις μέρες».

 




Επεστρεψαν τα νεογνά στο Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης

Όπως δήλωσε ο διοικητής της ΥΠΕ Δημήτρης Τσαλικάκης σήμερα επέστρεψαν τα νεογνά που είχαν μεταφερθεί στην Καβάλα μετά την αναγκαστική εκκένωση του νοσοκομείου της Αλεξανδρούπολης

Τα Νεογνα μαζί με την Διευθύντρια του ΕΣΥ, της μονάδας εντατικής νοσηλείας νεογνών κ. Σπανοπούλου (που ήταν μαζί με την ιατρό Νεογνολόγο κ.Καραφώτη και τους νοσηλευτές απο τα ξημερώματα της Δευτέρας μέχρι και σήμερα διπλα στα νεογνά) επέστρεψαν στο ΠΓΝΑ από την Καβάλα

Ο κύριος Τσαλικακης έγραψε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook

“Ευχαριστούμε το ΓΝ Καβάλας για την φιλοξενιά και την φροντίδα.
Εύχομαι σύντομα τα μωρά να βρεθούν στην αγκαλιά της μητέρας τους. “




Οι Τούρκοι τουρίστες επέστρεψαν και πάλι μαζικά στην Θάσο

Τις μαγευτικές παραλίες της Θάσου φαίνεται πως προτιμούν για να κάνουν τις διακοπές τους φέτος, Τούρκοι τουρίστες, που σύμφωνα με τον πρόεδρο των ξενοδόχων του νησιού και πρόεδρο του Οργανισμού Τουρισμού Θάσου Πάρη Παρασχούδη, έχουν «πλημμυρίσει » το νησί, μετά από απουσία επτά ετών.

«Ζούμε στιγμές του 2016, που ο Τούρκος τουρίστας είχε σε προτεραιότητα των διακοπών του το νησί μας», επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Παρασχούδης.

Το γεγονός επιβεβαιώνουν και τα στατιστικά στοιχεία διέλευσης των ΙΧ οχημάτων κι επιβατών που δόθηκαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ από τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Με βάση τα στοιχεία αυτά, για τη χρονική διάρκεια από την 1η Μαΐου μέχρι και τα μέσα του Ιουλίου, παρουσιάζεται μία κατακόρυφη αύξηση διέλευσης ΙΧ οχημάτων και επιβατών από την Τουρκία, έναντι των προηγούμενων ετών, με τους μεθοριακούς σταθμούς να καταγράφουν τη διέλευση 540.626 επιβατών από τους Κήπους Αλεξανδρούπολης, 62.342 επιβατών από τον Κυπρίνο Ορεστιάδας, 130.040 από το συνοριακό σημείο των Καστανέων Ορεστιάδας και 174.053 επιβατών από το τμήμα διαβατηριακού ελέγχου Ορμενίου Ορεστιάδας.

O πρόεδροw των ξενοδόχων του νησιού και πρόεδροw του Οργανισμού Τουρισμού Θάσου Πάρις Παρασχούδης

«Μέχρι στιγμής δεν γνωρίζουμε τα ακριβή στοιχεία όσων έχουν έλθει από την Τουρκία για τουρισμό στο νησί, καθώς θα πρέπει να ολοκληρωθεί η τουριστική σεζόν. Το βέβαιο είναι πως υπάρχουν κρατήσεις σε όλα τα ξενοδοχεία του νησιού, σε μικρά καταλύματα, αλλά και σε βίλες», αναφέρει ο πρόεδρος των Ξενοδόχων της Θάσου.

«Μας χαροποιεί ιδιαίτερα το γεγονός, ότι πλέον συναντάς Τούρκους τουρίστες σε κάθε παραλία του νησιού, αλλά και στις κεντρικές αγορές. Αυτό που πρέπει να επισημανθεί είναι ότι εκτός από τις ακτές μας, λατρεύουν και το καλό φαγητό της Θάσου, καθώς το πρώτο που θα ζητήσουν είναι “μπαλίκ”, δηλαδή ψάρι, που είναι και πάντα φρέσκο στο νησί», θα πει ο κ. Παρασχούδης.

Όπως εξηγεί, κίνητρο της επισκεψιμότητας των Τούρκων τουριστών στο νησί, αποτελεί η εύκολη προσβασιμότητα οδικώς από τους συνοριακούς σταθμούς, αλλά και οι ανταγωνιστικές τιμές του νησιού σε καταλύματα και σίτιση, έναντι των αντίστοιχων τιμών στα τουρκικά παράλια.

«Δεν σας κρύβω ότι προβαίνουν και οι ίδιοι και στη διαφήμιση του νησιού, με τους Τούρκους δημοσιογράφους να κάνουν αφιερώματα στις ακτές της Θάσου, τις ομορφιές της, αλλά και τη γαστρονομία της», τονίζει ο πρόεδρος των ξενοδόχων.

Την ίδια ώρα, όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, «η Θάσος βρίσκεται ήδη σε πληρότητα τουρισμού 98%, ενώ αυτό που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια, είναι η ραγδαία ανοικοδόμηση του νησιού, κυρίως σε βίλες και μεγάλα σπίτια, προκειμένου να διατεθούν στην τουριστική αγορά για τους μήνες των διακοπών και όχι για ιδιοκατοίκηση».

Όπως προκύπτει από την καταγραφή των επισκεπτών, το νησί φαίνεται ότι προτιμούν τα τελευταία χρόνια κυρίως τουρίστες από τα Βαλκάνια, με το συνολικό τουρισμό την ημέρα να αγγίζει τους 50.000 τουρίστες, έναντι των 13.000 μόνιμων κατοίκων του νησιού και άλλων περίπου τόσων ατόμων που εργάζονται στη Θάσο.

«Με τους τουρίστες το καλοκαίρι φτάνουμε τα 80.000 περίπου άτομα ημερησίως στο νησί. Είναι ένας αριθμός επισκεπτών που μας ικανοποιεί απόλυτα. Καταφέραμε να διατηρήσουμε τις τιμές μας στα καταλύματα και στο φαγητό, παρά τις ραγδαίες αυξήσεις κυρίως στην ενέργεια, αλλά και στις προμήθειες. Το νησί δίνει την ευκαιρία να το επισκεφθούν όσοι το επιθυμούν, για αυτό και οι τουρίστες μας είναι από όλες τις εισοδηματικές τάξεις και επιλέγουν με βάση τη σχέση ποιότητας και τιμής, «value for money», από ξενοδοχειακά καταλύματα, μέχρι ιδιωτικά δωμάτια για να κάνουν πολυήμερες ή λιγοήμερες ονειρεμένες διακοπές», υπογραμμίζει ο κ. Παρασχούδης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ