”Επέστρεφε ” Βραδιά μελοποιημένης ποίησης στον προαύλιο χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου Θάσου.

Ο Δήμος Θάσου στηρίζει και διοργανώνει
Μια όμορφη βραδιά μελοποιημένης ποίησης αφιερωμένη στα Κρυμμένα ηδονικά ποιήματά του Καβάφη,την βραδιά  θα απολαύσουν

Το Σάββατο Στις 5 Οκτωβρίου και ώρα 7μ.μ όλοι Όσοι αγαπάνε Τον ποιητικό λόγο, το τραγούδι  αλλά και την κιθάρα στον Προαύλιο χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου Θάσου,  σε περίπτωση βροχής , η εκδήλωση θα γίνει την ίδια ώρα, στο Καλογερικό της Θάσου. Καλλιτέχνες και συντελεστές  θα ενώσουν τις δυνάμεις τους  για ένα άρτιο αποτέλεσμα , που θα μας ταξιδέψει μέσω της μουσικής και του Έντεχνου λόγου στα ενδόμυχα του Αλεξανδρινού Καβάφη. Τα κείμενα έχουν επιλεγεί, με τέτοιο τρόπο, σαν να μιλάει ο Καβάφης,  σε έναν εσωτερικό διάλογο μόνος του, σαν μία εξομολόγηση
Τα ηδονικά ποιήματα θα διαβαστούν αντικριστά από την Ανδρομάχη και τον Ιάκωβο, σε ένα αντιλάλισμα δυαδικό,τόσο σφιχτό και δομημένο από εικόνες, που θα χει την δύναμη, να ακούγεται σαν μονόλογος, κάνοντας τους ποιητές, φερέφωνα του ψυχισμού του Καβάφη, δεν μιλάμε για απαγγελίες, θα είναι σαν να ακούγεται η ίδια η φωνή του ποιητή.,
 Ποιός θα αρνηθεί, μια τέτοια πρόσκληση;
Στην Θάσο
Θα έχουμε την χαρά να φιλοξενήσουμε από τον Βόλο ,
Τον ιδρυτή της παγκόσμιας ημέρας Καβάφη Κιθαρίστα σύνθετη Γιώργο Φουντούλη, μαζί με το
Το Μουσικό  του Επιτελείο , που θα πλαισιώσει την  Μουσικοποιητική  Εκδήλωση και  ειναι οι  :
 
Νίκος Σαλπαδήμος
(τραγούδι)
 
Εύη Νικολού (τραγούδι)
 
Ειρηάννα Συρίγου
(τραγούδι, κιθάρα)
 
Δήμητρα Κιρατσούδη
(τραγούδι)
 
Ζέφη Αποστόλου (φλάουτο)
 
Αγγελική Φουντούλη
(κιθάρα)
 H εκδήλωση είναι μια συνέχεια των Πολλών εκδηλώσεων που έγιναν σε όλη την Ελλάδα , στην μνήμη του Αλεξανδρινού ποιητή .Μια προσπάθεια που άρχισε από τον Βόλο
Όλα αυτά θα μεταδοθούν σε 135 Χώρες !!!
Κάνοντας την Θάσο μια Ακόμα φορά επίκεντρο πολιτιστικό πολιτισμού, από την Σαντορίνη κοντά μας, θα έχουμε τον μεγάλο ποιητή Ιάκωβο Θήρα Καραμολέγκο, φιλόλογο αρχαιολόγο , Θεολόγο, ο ίδιος αποκαλείται ποιητής, Αυτό και μόνο δείχνει πόσο σημαντική είναι η ποίηση μέσα του …
Tην φιλολογική προσέγγιση του Καβάφη θα κάνει η φιλόλογος κυρία Εύα Σειτανίδου, έτσι ώστε θα έχουμε μια ακόμα πιο ολοκληρωμένη εικόνα του Αλεξανδρινού.
Εμπνεύστρια της βραδιάς, η ποιήτρια Ανδρομάχη  Διαμαντοπούλου  Φιλιππίδου, η οποία είναι υπεύθυνη για την ροή του προγράμματος και των κείμενων που θα ακουστούν, την εκδήλωση θα πλαισιώσουν με κείμενα από τη Θεσσαλονίκη, ο τέως πρόεδρος της Ενωσης Λογοτεχνών Βορείου Ελλάδος κύριος Λευτέρης Μουφτόγλου, οι Θάσιες καλλιτέχνιδες Αλεξάνδρα Γεωργακούδα  και η  Ζωγράφος -Ποιήτρια Σεβαστή Καλοπούλου.
Θα ακολουθήσουν βραβεύσεις Θασίων καλλιτεχνών, που προώθησαν με την γράφη τους , την τοπική γλωσσολαλιά αλλά και ανθρώπων που βοήθησαν έμπρακτα να αναπνεύσει η ποίηση στον τόπο μας, αυτοί , που άνοιξαν παράθυρα στην ποίηση και έδωσαν βήμα σε αυτήν  έτσι ώστε να μην κάθεται στα ράφια των Βιβλιοπωλείων τις περισσότερες φορές αδιάβαστη ..Θα τιμηθούν αυτοί,που την έφεραν Σε άμεση επαφή και κοντά στον κόσμο.
Όλα θα γίνουν με ένα τρόπο θεατρικό που θα ξεφεύγει από την στείρα απαγγελία  καλούνται οι λάτρεις των τεχνών, που από πάντα υπάρχουν, σε κάθε μέρος να πλαισιώσουν την όμορφη εκδήλωση, που στόχο έχει Να δώσει πίσω τα μήλα των Εσπερίδων στις ψυχές των ανθρώπων, που έχουν μάθει να Ζουν δίχως Αγάπη , δίχως τέχνη ,δίχως τον λόγο τον αληθινό  και δίχως πολλές φορές να ακούνε την ίδια τους την ψυχή …
 
 Όλα θα μας οδηγήσουν εκείνη την νύχτα, πίσω στον αληθινό κόσμο ,τον κόσμο τον όμορφο ,των Αισθημάτων και των Αισθήσεων ..
«Επέστρεφε », επιλέχθηκε να λέγεται η βραδιά από το ομώνυμο ποίημα του Καβάφη, ας είναι αυτό το” Επέστρεφε” Του Καβάφη. μία επιστροφή στα μύχια της ψυχής του καθένα μας , το ότι θα παρουσιαστούν μόνο, τα ποιήματά τα Ηδονικά του Καβάφη, κάνει την βραδιά,  Πολύ ιδιαίτερη….
Η εκδήλωση είναι διήμερη , περιλαμβάνει την φιλοξενία των προσκεκλημένων, οι προσκεκλημένοι θα ξεναγηθούν στο μουσείο της Θάσου, θα φωτογραφηθούν στα όμορφα μέρη της, . έτσι ώστε το νησί μας να πάει σαν εικόνα, σε 135 χώρες,
 
Η διήμερη  αυτή εκδήλωση τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Θάσου και της Εφορίας Αρχαιοτήτων  Καβάλας – Θάσου.
 
 Η Είσοδος θα είναι Ελεύθερη.



Θάσος | «Δούλευε 24ωρο, άλλαξε μια μπλούζα και επέστρεφε στη δουλειά» λέει η αδερφή του πυροσβέστη που σκοτώθηκε σε τροχαίο

«Άλλαξε μια μπλούζα κι επέστρεφε στη δουλειά», λέει στο newsit.gr η αδερφή του 50χρονου εποχικού πυροσβέστη που έχασε τη ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα στη Θάσο, που έγινε εν ώρα υπηρεσίας.

Τη διενέργεια ΕΔΕ διέταξε ο αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος, προκειμένου να διερευνηθούν οι συνθήκες και να καταλογιστούν ευθύνες όπου αναλογούν για το θάνατο του εποχικού πυροσβέστη Ανδρέα Ανδρεάδη. Το αυτοκινητιστικό δυστύχημα συνέβη το μεσημέρι της περασμένης Πέμπτης (29.8.2024), όταν η μηχανή στην οποία επέβαινε ο εποχικός πυροσβέστης συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με αυτοκίνητο που οδηγούσε ένας 38χρονος Ρουμάνος σε δρόμο της Θάσου.

Σύμφωνα με τους οικείους ανθρώπους του 50χρονου που έχασε τη ζωή του, το αυτοκίνητου του αλλοδαπού πέρασε στο αντίθετο ρεύμα και χτύπησε τη μηχανή, που οδηγούσε ο εποχικός πυροσβέστης.

Ο Ανδρέας Ανδρεάδης την ημέρα του τροχαίου είχε εργαστεί 24 ώρες, ενώ μετά από ξεκούραση μόλις 2,5 ωρών θα έπρεπε να κάνει άλλη μια 10ωρη βάρδια. Πήγε σπίτι του άλλαξε μια μπλούζα κι επιβιβάστηκε και πάλι στη μηχανή του για να επιστρέψει στην υπηρεσία του. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής, όμως συνέβη το δυστύχημα που στέρησε τη ζωή του 50χρονου εποχικού πυροσβέστη.

«Ο αδελφός μου είχε ξεκινήσει να εργάζεται από το 1999 στο Δασαρχείο της Θάσου και δούλευε πολλές ώρες. Ο διοικητής του κλιμακίου εδώ βάζει τους πυροσβέστες να δουλεύουν πολλές ώρες, απανωτές υπηρεσίες» λέει στο newsit.gr η αδερφή του αδικοχαμένου πυροσβέστη και προσθέτει: «Ο αδελφός μου είχε 24ωρη υπηρεσία. Σχόλασε στις 07:30 το πρωί και κλήθηκε να ξανακάνει δεκάωρη υπηρεσία αμέσως με μόνο 2,5 ώρες ανάπαυση και να αναλάβει εκ νέου δεύτερη υπηρεσία που δεν πρόλαβε να την εκπληρώσει».

Ο άνδρας του πυροσβεστικού σώματος ο οποίος ήταν διαζευγμένος και πατέρας ενός παιδιού ηλικίας 13χρονων, έμενε μαζί με τη μητέρα του. «Ανέβηκε στο σπίτι για να αλλάξει απλά μια μπλούζα, χωρίς να ξεκουραστεί, γιατί κάποιος συνάδελφος του απλά ήθελε να φύγει. Χωρίς να προλάβει καν να φτάσει τις 2,5 ώρες ανάπαυσης. Και πήρε τη μηχανή του για να πάει να αντικαταστήσει έναν συνάδελφο του».

Στη συνέχεια η αδερφή του 50χρονου πυροσβέστη μιλάει στο newsit.gr για τις συνθήκες του τροχαίου δυστυχήματος. «Το τροχαίο έγινε σε κατοικημένη περιοχή. Είναι ένας δρόμος που κατεβαίνει από τον περιφερειακό και πηγαίνει προς το κλιμάκιο. Ο αδελφός μου κατέβαινε τον δρόμο και ο ρουμάνικης καταγωγής οδηγός έπεσε πάνω του και τον έφαγε. Τον χτύπησε ο Ρουμάνος και ο αδελφός μου έπεσε πάνω σε ένα παρανόμως παρκαρισμένο τζιπ και εκσφενδονίστηκε 15-20 μέτρα πιο κάτω. Χτύπησε με το κεφάλι και δυστυχώς δεν φορούσε κράνος».

Από την πλευρά τους οι εποχικοί πυροσβέστες με ανάρτηση τους σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης κατήγγειλαν ότι ο συνάδερφός τους «εργαζόταν 24 ώρες συνεχόμενες, σχόλασε στις 7:30 το πρωί και μετά από 2,5 ώρες, στις 10 το πρωί της ίδιας ημέρας δηλαδή, καλέστηκε να αναλάβει υπηρεσία για άλλες δέκα ώρες, ορισμένος μάλιστα άυπνος οδηγός, σε όχημα με 5 ακόμα άτομα πλήρωμα».

«Ο συνάδελφός μας στην Θάσο που έχασε τη ζωή του εν ώρα υπηρεσίας, ήταν ορισμένος 34 ώρες υπηρεσία με 2,5 ώρες ανάπαυση στο σύνολο των ωρών αυτών (ανάπαυση δόθηκε μετά από 24 ώρες 07:30 με 10:00 το πρωί όπου ανέλαβε και πάλι υπηρεσία)», αναφέρουν χαρακτηριστικά.

 

www.newsit.gr