Εξόρμηση μελών του Ε.Ο.Σ. Καβάλας 1933 στον Ταΰγετο

Η επιθυμία για μια ανάβαση στον μυθικό Ταΰγετο υπήρχε εδώ και  πολλά χρόνια στα μέλη του Ε.Ο.Σ. Καβάλας 1933, αλλά η μακρινή  απόσταση δυσκόλευε την πραγματοποίηση της. Φέτος όμως οκτώ μέλη του συλλόγου, αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν το  πολυπόθητο ταξίδι το τετραήμερο από 29/6 μέχρι τις 2/7.

Ο Ταΰγετος, με ύψος 2407 μέτρα, είναι το ψηλότερο βουνό της Πελοποννήσου και ένα από ομορφότερα και επιβλητικότερα βουνά της χώρας μας. Στην μεγαλοπρέπεια του έχουν αναφερθεί πολλοί λογοτέχνες όπως ο Ουράνης, ο Βρεττάκος, ο Μυριβήλης ενώ υπάρχουν πλήθος ιστοριών και δοξασιών σχετικά με την διαχρονική ιερότητα του.

Κατά τους Βυζαντινούς χρόνους, ο Ταΰγετος ονομαζόταν και Πενταδάκτυλος, εξ’ αιτίας των πέντε κορυφών που ξεχωρίζουν στην ψηλότερη μακρόστενη κορυφογραμμή της ανατολικής πλευράς του. Την διάσχιση αυτής της κορυφογραμμής επέλεξαν να πραγματοποιήσουν οι καβαλιώτες ορειβάτες καθώς  η διάσχιση του Πενταδάκτυλου  θεωρείται μια από τις πιο όμορφες ορεινές διαδρομές στον ελλαδικό χώρο, υψηλής αισθητικής, με υπέροχη αέρινη θέα και ποικιλία τοπίων, ενώ αποτελεί και μεγάλη ορειβατική πρόκληση εξ αιτίας των δυσκολιών που παρουσιάζει.

Έτσι τα οκτώ μέλη του Ε.Ο.Σ. Καβάλας 1933, μαζί με άλλα δύο μέλη από τον Ε.Ο.Σ. Ηλιούπολης, αφού διανυκτέρευσαν το βράδυ της Πέμπτης 29/6 στο ορεινό χωριό της Αναβρυτής,  ξεκίνησαν την επομένη το πρωί την ανάβαση τους για την πρώτη κορυφή   όπου έφτασαν σε 3 περίπου ώρες. Για την συνέχεια της πορείας χρειάστηκε να προσπεράσουν άλλες τρεις κορυφές και δύο αναρριχητικά περάσματα για να καταλήξουν μετά από 10 ώρες στην ψηλότερη κορυφή του Ταϋγέτου, τον «Προφήτη Ηλία», στα 2407 μέτρα. Με την ικανοποίηση για την κατάκτηση της κορυφής να μετριάζεται από την ομίχλη που δεν επέτρεπε να θαυμάσουν την υπέροχη θέα, τα μέλη του ΕΟΣ Καβάλας 1933 κατηφόρισαν στο καταφύγιο του ορειβατικού συλλόγου της Σπάρτης όπου και διανυκτέρευσαν.

Το Σάββατο 1/7 η ομάδα, παρά την κούραση της προηγούμενης μέρας, ανέβηκε στην ομορφότερη, για πολλούς, κορυφή του Ταϋγέτου, το «Χαλασμένο», μια κορυφή 2204 μέτρων, που ξεχωρίζει για το οξύ πυραμοειδές σχήμα της και τα απότομα βράχια της.

Την Κυριακή 2/7, η ομάδα από το καταφύγιο επέστρεψε και πάλι στην Αναβρυτή, ακολουθώντας το εθνικό μονοπάτι Ε4 που διασχίζει τις κατάφυτες, με έλατα και πεύκα, πλαγιές του βουνού. Έκλεισε έτσι ένα πλούσιο και χορταστικό ορειβατικό τριήμερο, γεμάτο δράσεις, όμορφες εικόνες και έντονα συναισθήματα που μετρίασαν την κούραση της δεκάωρης επιστροφής στην πόλη της Καβάλας. 




Ελληνικός Ορειβατικός Όμιλος Καβάλας: Ανάβαση στον Γράμμο Καστοριάς, διακρίσεις και αγώνες

Η Ανάβαση στον Γράμμο:

Στο Γράμμο της Καστοριάς εξόρμησε ο Ελληνικός Ορειβατικός Σύλλογος Καβάλας 1933 το τριήμερο της Πρωτομαγιάς. ΤΑ επτά μέλη του Συλλόγου ξεκίνησαν την Κυριακή 30 Απριλίου την πορεία τους και γρήγορα ανέβηκαν στα 1800 μέτρα για να συναντήσουν τις πρώτες χιονισμένες πλαγιές του βουνού και ακολουθώντας μια πανέμορφη χιονισμένη διαδρομή κατά μήκος της συνοριογραμμής με την Αλβανία, κατέληξαν στην κορυφή του Γράμμου, την Τσούκα Πέτσικ στα 2520 μ. που είναι και η τέταρτη ψηλότερη κορυφή της Ελλάδας.

Διακρίση στην αναρρίχηση:

Αξιωσημείωτη είναι επίσης και η διάκριση της αθλήτριας του Ε.Ο.Σ. Καβάλας 1933, Παρασκευοπούλου Σοφίας που  συμμετείχε στο 1ο Κύπελλο Αναρρίχησης Βράχου,στη Ζαχάρω της Ηλείας και κατάφερε να διακριθεί κατακτώντας την 1η θέση στην κατηγορία της και την 2η θέση στην γενική κατάταξη, την ίδια ημέρα.

10ος αγώνας ορεινού τρεξίματος Paggaio Trail Run:

Στην τελική ευθεία είναι  η προετοιμασία για το 10ο αγώνα ορεινού τρεξίματος Paggaio Trail Run που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 7 Μαΐου στα Δωμάτια του Παγγαίου με διοργανωτή τον Ε.Ο.Σ Καβάλας 1933 και με την βοήθεια του Δήμου Παγγαίου, βασικό στόχο και όραμα την ανάδειξη της φυσικής ομορφιάς του Δήμου. Στον αγώνα αναμένεται να λάβουν μέρος πάνω από 130 αθλητές στα 27 χιλιόμετρα και πάνω από 150 στα 10 χιλιόμετρα.