Ζελένσκι: Αν δεν μας δεχτούν στο ΝΑΤΟ, πρέπει να φτιάξουμε το δικό μας εντός της Ουκρανίας

Η Ουκρανία θα πρέπει να δημιουργήσει το δικό της «ΝΑΤΟ», εάν η χώρα δεν γίνει δεκτή στη Βορειοατλαντική Συμμαχία, δήλωσε ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι σε ανάρτησή του στο Twitter, δείχνοντας να αναγνωρίζει τις δυσκολίες του συγκεκριμένου εγχειρήματος.

«Το ΝΑΤΟ είναι η πιο αποδοτική επιλογή για την αποτροπή ενός νέου πολέμου. Είναι η απλούστερη και πιο λογική λύση» έγραψε ο Ουκρανός πρόεδρος, ο οποίος συνέχισε, αναφερόμενος στο «plan B» για τη χώρα του σε περίπτωση που, τελικά, δεν ενταχθεί στη Συμμαχία.

 

«Εάν η Ουκρανία δεν ενταχθεί στο ΝΑΤΟ, θα πρέπει να δημιουργήσουμε το ΝΑΤΟ εντός της Ουκρανίας, πράγμα που σημαίνει τη διατήρηση ενός στρατού αρκετά ισχυρού για να αποκρούσει την επίθεση, τη χρηματοδότησή του, την παραγωγή και αποθήκευση αρκετών δικών μας όπλων και τη διαπραγμάτευση με τους εταίρους μας σχετικά με τη συμμετοχή τους για να αποτρέψουμε τη Ρωσία από το να ξεκινήσει έναν ακόμη πόλεμο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο μιλάμε για ένα ολοκληρωμένο σύστημα εγγυήσεων ασφαλείας – στρατιωτικών, οικονομικών και πολιτικών. Πρέπει να σταθμίσουμε τα πάντα – τι είναι φθηνότερο, τι είναι πιο ρεαλιστικό και τι μπορεί να γίνει πιο γρήγορα. Είμαι ευγνώμων σε όλους όσοι υποστηρίζουν την Ουκρανία στο έργο μας για πραγματική ασφάλεια» πρόσθεσε ο Ζελένσκι.

 

Πηγή:protothema.gr




Νέο “Εξοικονομώ” 434 εκατ. ευρώ και για ενοικιαστές προκηρύσσεται εντός των ημερών

Ο Οδηγός του «Εξοικονομώ 2025», θα δημοσιευτεί εντός των επόμενων ημερών, ώστε να ανοίξει, στη συνέχεια, το πρόγραμμα για υποβολή αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους.

Με αυξημένο όριο προϋπολογισμού των παρεμβάσεων εξοικονόμησης ενέργειας, ειδική πρόβλεψη για πληγέντες φυσικών καταστροφών, ΑΜΕΑ και πολύτεκνους καθώς και δυνατότητα ένταξης και των ενοικιαστών προκηρύσσεται εντός των ημερών το νέο “Εξοικονομώ” που εντάχθηκε την περασμένη εβδομάδα στο Ταμείο Ανάκαμψης.

Ο Οδηγός του «Εξοικονομώ 2025», θα δημοσιευτεί εντός των επόμενων ημερών, ώστε να ανοίξει, στη συνέχεια, το πρόγραμμα για υποβολή αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Οδηγός όπως έχει διαμορφωθεί μέχρι στιγμής, προβλέπει μεταξύ άλλων τα εξής:

-Στο πρόγραμμα εκτός από τους ιδιοκτήτες των κατοικιών θα μπορούν να ενταχθούν και ενοικιαστές, εφόσον η υπολειπόμενη διάρκεια του συμβολαίου μίσθωσης είναι τουλάχιστον 7 χρόνια. Πηγές της αγοράς ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι οι μισθώσεις κατοικιών με τόσο μεγάλη διάρκεια είναι ελάχιστες, αν υπάρχουν. Όμως η πρόβλεψη αυτή μπορεί να αποτελέσει κίνητρο για υπογραφή συμβολαίων μεγάλης διάρκειας με προσθήκη της ενεργειακής αναβάθμισης στη συμφωνία.

-Ο ανώτατος επιλέξιμος προϋπολογισμός των παρεμβάσεων ενεργειακής αναβάθμισης ορίζεται στις 35.000 ευρώ (από 24.750 ευρώ που ήταν στο προηγούμενο πρόγραμμα), αύξηση που αντανακλά την άνοδο του κόστους των υλικών και της εργασίας

-Οι εισοδηματικές κατηγορίες περιορίζονται σε δύο, από πέντε προηγουμένως: στην πρώτη περιλαμβάνονται όσοι έχουν ατομικό εισόδημα έως 5.000 ευρώ και οικογενειακό έως 10.000 ευρώ το χρόνο και στη δεύτερη όλοι οι υπόλοιποι.

Για την πρώτη εισοδηματική κατηγορία το ποσοστό ενίσχυσης των επενδύσεων είναι 95 % ή 100 % για τους πληγέντες της Θεσσαλίας και τους σεισμόπληκτους Αρκαλοχωρίου.

Για τη δεύτερη κατηγορία τα ποσοστά ενίσχυσης είναι 80 % για οικογένειες με μέλη ΑΜΕΑ, πληγέντες Θεσσαλίας και σεισμόπληκτους Αρκαλοχωρίου, 65 % για οικογένειες με τέσσερα ή περισσότερα παιδιά και 50 % για τους λοιπούς.

Στις ειδικές κατηγορίες ωφελούμενων θα διατεθούν περισσότερα 114 εκατ., από τα 434 εκατ, που είναι ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος

-Τα έργα θα πρέπει να ολοκληρώνονται σε διάστημα οκτώ μηνών από την ημερομηνία έκδοσης υπαγωγής, αντί για 12 που προέβλεπε το προηγούμενο πρόγραμμα, πρόβλεψη που δημιουργεί επίσης προκλήσεις στην αγορά δεδομένης της έλλειψης εργατικού δυναμικού στην οικοδομή.

-Οι επιλέξιμες παρεμβάσεις παραμένουν: αντικατάσταση κουφωμάτων, τοποθέτηση/αναβάθμιση θερμομόνωσης, αναβάθμιση συστήματος θέρμανσης/ψύξης, σύστημα ζεστού νερού χρήσης με χρήση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, λοιπές παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας, όπως είναι η εγκατάσταση έξυπνου συστήματος διαχείρισης (smart home), το οποίο συμβάλει στην εξοικονόμηση ενέργειας.

Σημειώνεται ότι επίκειται η προκήρυξη δύο ακόμη προγραμμάτων, για εγκατάσταση ηλιακού θερμοσίφωνα και για αντλίες θερμότητας.

businessnews.gr




Εντός χρονοδιαγραμμάτων η ανέγερση του νέου Γενικού Νοσοκομείου Κομοτηνής

Εντός των χρονοδιαγραμμάτων προχωρούν οι εργασίες ανέγερσης του νέου Γενικού Νοσοκομείου Κομοτηνής “Σταύρος Νιάρχος” στο πλαίσιο της Διεθνούς Πρωτοβουλίας για την Υγεία που χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Όπως σημείωσε μιλώντας στην ΕΡΤ Κομοτηνής ο διοικητικός διευθυντής του Ι.Σ.Ν., Πάνος Παπούλιας, ήδη έχει σχεδόν ολοκληρωθεί η σκυροδέτηση των θεμελίων, ενώ στο 45% βρίσκεται η σκυροδέτηση του υπερκείμενου από το ισόγειο, ορόφου. Έχουν, δε, ξεκινήσει, η διαμόρφωση του σιδηρού-οξικού οπλισμού και η εγκατάσταση του μηχανολογικού εξοπλισμού. Έπονται, οι εργασίες υγρομόνωσης, και κατά τις επόμενες εβδομάδες, οι διαδικασίες εγκατάστασης των γεωθερμικών συστημάτων, καθώς ο σχεδιασμός του νοσοκομείου υπακούει σε πρωτοποριακούς παγκοσμίως περιβαλλοντικούς κανόνες και σε σχετική πιστοποίηση ανώτατης διεθνούς κλάσης.

Συνάμα, προχωρούν οι στοχευμένες διαδικασίες παράδοσης μερών του ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού (στοχευμένες, διότι π.χ. ο μαγνητικός τομογράφος θα παραληφθεί λίγο πριν την ολοκλήρωση του έργου ώστε να είναι τελευταίας τεχνολογίας και να μη χρειαστεί να αποθηκευτεί με ό,τι κινδύνους συνεπάγεται κάτι τέτοιο για την πολυπλοκότητα της εγκατάστασής του).

Όπως επεσήμανε ο κ. Παπούλιας εκτός απροόπτου, η Κομοτηνή σε δύο περίπου χρόνια από σήμερα, δηλαδή τον Νοέμβριο του 2026, θα διαθέτει Γενικό Νοσοκομείο που θα συγκαταλέγεται στα κορυφαία της Ελλάδος και στα καλύτερα της νότιας Ευρώπης.

Την Τρίτη, 3 Δεκεμβρίου 2024, θα πραγματοποιηθεί μία ακόμη ανοιχτή ενημερωτική εκδήλωση στην Κομοτηνή, και συγκεκριμένα στο κινηματοθέατρο ΡΕΞ, στις 6 το απόγευμα, με τη συμμετοχή του διοικητικού διευθυντή του ΙΣΝ, Πάνου Παπούλια, του υφυπουργού υγείας Μάριου Θεμιστοκλέους, και εκπρόσωπων της Ομάδας Μελέτης, του αναδόχου κατασκευής – Ομίλου ΑΒΑΞ, και του διαχειριστή του έργου – Hill International. Χαιρετισμό θα απευθύνει μέσω ζωντανής σύνδεσης, ο Πρόεδρος του ΙΣΝ, Ανδρέας Δρακόπουλος.

Πηγή: ertnews




ΑΟ Καβάλα – ΑΕ Λάρισα 0-3 : Βαριά ήττα για τους “Αργοναύτες” εντός έδρας

Ο ΑΟ Καβάλα δεν κατάφερε να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων για ακόμα μία αγωνιστική και γνώρισε βαριά ήττα με σκορ 0-3 από την ΑΕ Λάρισα, σε αναμέτρηση που διεξήχθη στο στάδιο «Ανθή Καραγιάννη», στο πλαίσιο της Super League 2.

Η ομάδα της Καβάλας, παρά τη στήριξη των φιλάθλων της, δεν μπόρεσε να αντιμετωπίσει την ανωτερότητα της Λάρισας, η οποία επέβαλε το ρυθμό της από την αρχή του αγώνα.

Οι φιλοξενούμενοι άνοιξαν το σκορ στο πρώτο ημίχρονο, εκμεταλλευόμενοι αμυντικά λάθη, και συνέχισαν να κυριαρχούν, πετυχαίνοντας άλλα δύο τέρματα.

Τα γκολ για τους φιλοξενούμενους πέτυχαν οι Μούργος, Κρητικός και Ηλιάδης.




Εντός του 2025 η υπο-παραχώρηση του εμπορικού λιμένα της Καβάλας

Το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας, «Φίλιππος Β’», αντιμετωπίζει καθυστερήσεις στην ιδιωτικοποίηση, η οποία είχε αρχικά προγραμματιστεί για την 1η Νοεμβρίου 2024.

Παρά τη σύμβαση που έχει εγκριθεί από τη Βουλή, η μετάβαση της διαχείρισης καθυστερεί, ενώ ο Οργανισμός Λιμένος Καβάλας πρέπει να συνεχίσει να αναλαμβάνει τη λειτουργία του λιμανιού μέχρι τουλάχιστον το 2025.

Σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να προχωρήσει η υπο-παραχώρηση εντός του νέου έτους.

 




Η Ελλάδα αποκτά 7 Μικροδορυφόρους Παρατήρησης Γης εντός του 2026

Στο πλαίσιο του «Εθνικού Προγράμματος Μικροδορυφόρων» η Ελλάδα αποκτά εντός του 2026 επτά δορυφόρους για την παρατήρηση γης.

Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο που χρηματοδοτείται από το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0, συνολικού προϋπολογισμού 60 εκατ. ευρώ, με στόχο τα δορυφορικά δεδομένα και τα προϊόντα που θα προκύψουν από την επεξεργασία τους, να υποστηρίξουν τις προσπάθειες της χώρας μας σε ζητήματα που σχετίζονται με την προστασία του περιβάλλοντος και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Η σχετική συμφωνία για την κατασκευή και την εκτόξευση του σμήνους Μικροδορυφόρων υπεγράφη σήμερα, 02 Ιουλίου, μεταξύ του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA) και της εταιρείας Open Cosmos, παρουσία του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου, του Υφυπουργού Κωνσταντίνου Κυρανάκη και του Γενικού Γραμματέα Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Κωνσταντίνου Καράντζαλου.

Κατά την υπογραφή της συμφωνίας, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου υπογράμμισε τη σημασία της τεχνολογίας στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και στην προστασία του περιβάλλοντος. «Υλοποιούμε ως χώρα για πρώτη φορά ένα τέτοιο διαστημικό πρόγραμμα κι αυτό έχει τεράστια σημασία, καθώς το σχεδιάσαμε εξαρχής, ώστε να ανταποκριθούμε σε μια σειρά από κρίσιμες εθνικές ανάγκες. Μέσω της ανάπτυξης σμήνους μικροδορυφόρων θα διαθέτουμε πολύτιμα δεδομένα σε σχεδόν πραγματικό χρόνο τα οποία θα συμβάλλουν στην έγκαιρη λήψη αποφάσεων και στη χάραξη πολιτικών σε σημαντικούς τομείς, όπως η πολιτική προστασία. Για παράδειγμα, με τους εφτά αυτούς μικροδορυφόρους θα έχουμε πολυφασματικά δεδομένα που θα καλύπτουν καθημερινά όλη την Ελληνική επικράτεια. Με αυτόν τον τρόπο θα παρακολουθούμε τις διαχρονικές μεταβολές του περιβάλλοντος. Σε μια εποχή που συνεχώς βιώνουμε παγκοσμίως τα αποτελέσματα της κλιματικής κρίσης, αξιοποιούμε τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και επενδύουμε στο διάστημα αποκτώντας μια μοναδική “τεχνολογική εργαλειοθήκη”.  Με τη βοήθεια της θα προστατεύσουμε ανθρώπινες ζωές και τη φύση. Παράλληλα, μέσω τους Προγράμματος ενισχύεται η ελληνική διαστημική βιομηχανία με σημαντικά οφέλη για την οικονομία και την κοινωνία» τόνισε χαρακτηριστικά.

Ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνος Κυρανάκης από την πλευρά του δήλωσε: «Η χώρα μας για πρώτη φορά κατασκευάζει και αποκτά δορυφόρους Ελληνικής κυριότητας. Όχι για να κοιτά στο διάστημα, αλλά για να αυξήσει τις επιχειρησιακές της δυνατότητες στη γη. Η αντιμετώπιση πυρκαγιών και συνολικά της κλιματικής κρίσης, η καταγραφή παράνομων μεταναστευτικών ροών, η αγροτική πολιτική, η δόμηση και πολλοί ακόμη τομείς θα αποκτήσουν σημαντική βοήθεια “από ψηλά”. Ταυτόχρονα, δίνεται η ευκαιρία σε πολλούς Έλληνες μηχανικούς μεγάλης εξειδίκευσης να απασχοληθούν με υψηλούς μισθούς αλλά και σε Ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου να συμμετέχουν στην επένδυση και να αναβαθμίσουν τις δυνατότητές τους. Θα δουλέψουμε στενά με την Open Cosmos Aegean ώστε η χώρα μας να προσελκύσει περισσότερες επενδύσεις και να μεγαλώσει το οικοσύστημα του space technology».

Ο Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, Κωνσταντίνος Καράντζαλος υπογράμμισε: «Το συγκεκριμένο διαστημικό πρόγραμμα προέκυψε μέσα από μια άκρως ανταγωνιστική διαδικασία με 7 διαφορετικές προτάσεις και κοινοπραξίες στις οποίες συμμετείχαν οι σημαντικότερες Ευρωπαϊκές και Ελληνικές εταιρίες. Η κοινοπραξία που επιλέχθηκε από την ESA θα κατασκευάσει και θα θέσει σε τροχιά 7 ελληνικούς δορυφόρους που θα φέρουν καινοτόμα payloads για την κάλυψη σημαντικών αναγκών του ελληνικού δημοσίου. Μαζί και με τα υπόλοιπα έργα που υλοποιούνται από τη Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων και την Ελληνική Διαστημική Υπηρεσία, δημιουργείται ένα πρωτοφανές momentum για το ελληνικό διαστημικό οικοσύστημα, στην ανάπτυξη καινοτομίας, δεξιοτήτων και την διατήρηση υψηλά εκπαιδευμένου, επιστημονικού προσωπικού στη χώρα μας».

Υπενθυμίζεται ότι το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σχεδίασε μέσω της Γενικής Γραμματείας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων και του Ελληνικού Κέντρου Διαστήματος (ΕΛΚΕΔ), το Εθνικό Πρόγραμμα Μικροδορυφόρων μεθοδικά με στόχο η Ελλάδα να αποκτήσει πολυφασματικά, θερμικά και ραντάρ δεδομένα για να ενδυναμώσει τις δυνατότητες της στις διαστημικές τεχνολογίες και εφαρμογές.

Στο πλαίσιο αυτό, οι επτά μικροδορυφόροι θα είναι εξοπλισμένοι με όργανα οπτικής παρατήρησης και θα καλύπτουν ευρύ φάσμα αναγκών, παρέχοντας δεδομένα και υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας οριζόντια σε μια σειρά φορέων του Δημοσίου, όπως για παράδειγμα τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Ναυτιλίας.

Επιπλέον, καθώς προβλέπεται να ενταχθούν σε συνεργατικά σμήνη δορυφόρων θα πολλαπλασιαστεί η επιχειρησιακή τους ισχύ, με δυνατότητα αποκλειστικής χρήσης 20 έως 24 δορυφόρων όταν αυτοί διέρχονται πάνω από τη χώρα  μας και με επισκεψιμότητα (χρόνο μεταξύ διαδοχικών διαβάσεων) περίπου ανά τρεις ώρες το εικοσιτετράωρο. Οι εικόνες που θα συλλέγονται θα δίνουν τη δυνατότητα για παρατήρηση σε ανάλυση από 1 μέτρο έως 3 μέτρα. Θα λειτουργούν συμπληρωματικά προς διαθέσιμες εικόνες του συστήματος Copernicus (ανάλυση 10μ.) και της υπηρεσίας προγραμματισμού δορυφορικών λήψεων πολύ υψηλής ανάλυσης (30-50 εκατοστών) που ήδη υλοποιείται στο ΕΛΚΕΔ. Με τον τρόπο αυτό, η χώρα θα καλύψει με επάρκεια και αυτονομία ολόκληρο το φάσμα των αναγκών Τηλεπισκόπησης και Παρατήρησης Γης.

Στον συγκεκριμένο άξονα του προγράμματος, επετεύχθη η μέγιστη συμμετοχή της Ελληνικής Διαστημικής Βιομηχανίας, μέσα από την ανάπτυξη προγράμματος υποστήριξης και εμπορευματοποίησης που θα βοηθήσει τους ελληνικούς φορείς να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικοί στην παγκόσμια διαστημική βιομηχανία. Συγκεκριμένα, αναμένεται σημαντική ενίσχυση της ελληνικής βιομηχανίας στο χώρο της Διαστημικής και της Υψηλής Τεχνολογίας και η δημιουργία σημαντικών ανταποδοτικών οφελών για την οικονομία και την κοινωνία.




Ο καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου μιλά για την βία εντός και εκτός Κοινοβουλίου

Μια εβδομάδα έχει περάσει από το δυστυχές συμβάν με την χειραγώγηση που ασκήθηκε στην Βουλευτή Νέας Δημοκρατίας Καβάλας κ. Αγγελική Δεληκάρη.

Θέση παίρνει και εκφράζει την άποψη του, ο καθηγητής Συνταγματικού Σικαίου κ. Άλκης Δερβιτσιώτης, καταδικάζοντας τα συμβάντα.

Ωστόσο ο ίδιος τονίζει, πως επειδή πολλές φορές έχουν υπάρξει στοιχεία βίας και εντός και εκτός του Κοινοβούλιου οι πολίτες θα πρέπει να δείξουν υπευθυνότητα στην ψήφο τους.




Προσωρινός ανάδοχος εντός των ημερών για το έργο ύδρευσης της Δ.Ε. Φιλίππων

Ολοκληρώθηκε η διαδικασία κατάθεσης προσφορών στο μεγάλο έργο της ΔΕΥΑΚ, για την ύδρευση της Δημοτικής Ενότητας Φιλίππων.

Προσωρινό ανάδοχο θα έχουν αυτήν την εβδομάδα. Αμέσως μετά θα υπάρξει διαδικασία ελέγχων κτλ. Σύμβαση θα υπογραφεί το Καλοκαίρι, το δε έργο θα αρχίσει κατά το Φθινόπωρο.




Δήμος Σερρών | Παράταση για τον Κανονισμό Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων

Ο Δήμος Σερρών ενημερώνει τους δημότες του, ότι εκδόθηκε η υπ΄ αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/38071/1172/10-04-2024 (ΦΕΚ 2194/τ.Β’/10-04-2024) Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και ΕνέργειαςΚλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, και Εσωτερικών  σχετικά με την εφαρμογή του «Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων», δίνονται οι εξής παρατάσεις

  • Για τα υφιστάμενα κτίρια, το Έντυπο Αξιολόγησης της Επικινδυνότητας και η Τεχνική Έκθεσημε τα συνοδευτικά τους στοιχεία, υποβάλλονται από τον εξουσιοδοτημένο διαχειριστή έως την 10η Μαΐου 2024. Ο ιδιοκτήτης του ακινήτου υποβάλλει τη Δήλωση Εφαρμογής των μέτρων πυρασφαλείας μέχρι την 10η Ιουνίου 2024.
  • Για τους οικισμούς, οι Ο.Τ.Α. ολοκληρώνουν το Έντυπο Αξιολόγησης της Επικινδυνότητας και την Τεχνική Έκθεση ως προς τη διαμόρφωση άκαυστης ζώνης και τυχόν διαβάθμιση αυτής περιμετρικά των ορίων του οικισμού έως την 26η Μαΐου 2024.

  Επισημαίνεται ότι,  για την αντιπυρική περίοδο του 2024, στα ακίνητα του πεδίου εφαρμογής με υφιστάμενα κτίρια εφαρμόζονται μόνο τα μέτρα προληπτικής πυροπροστασίας, δηλαδή:

  • Εξασφάλιση καθαρής από καύσιμες ύλες πρόσβασης στο ακίνητο.
  • Τακτικός καθαρισμός, ο οποίος περιλαμβάνει τακτικό κλάδεμα και καθαρισμό δένδρων και θάμνων από τυχόν υπάρχοντα ξερά, αραίωμα της µη ανθεκτικής στη φωτιά δενδρώδους βλάστησης, κοπή κλαδιών που εφάπτονται ή βρίσκονται σε μικρή απόσταση από τα εξωτερικά δομικά στοιχεία του κτιρίου, καθαρισμός εδάφους (πευκοβελόνες), κούρεμα χόρτων.
  • Τακτικός έλεγχος και συντήρηση του αρδευτικού συστήματος, καθαρισμός στεγών και υδρορροών από καύσιμες ύλες.
  • Μεταφορά υλικών που τυχόν αποθηκεύονται ελεύθερα στο ακίνητο, όπως απορρίμματα, καυσόξυλα, δοχεία με καύσιμα, χρώματα κ.λ.π. σε κλειστό χώρο ή πυράντοχο ερμάριο.
  • Σύνταξη από τον/τους ιδιοκτήτες του ακινήτου του σχεδίου προετοιμασίας εκκένωσης, δηλαδή μίας λίστας ελέγχου και ενεργειών που θα αυξήσει τον βαθμό ετοιμότητας σε περίπτωση συμβάντος δασικής πυρκαγιάς, στην οποία καταγράφονται οι απαραίτητες ενέργειες πριν την εκκένωση του κτιρίου, καθώς και ο τρόπος διαφυγής των χρηστών από το ακίνητο, σε ασφαλές μέρος.
  • Σχεδιασμός των περιμετρικών ζωνών προστασίας σε οικισμούς, δηλαδή των τριών επιπέδων διαβαθμισμένης προστασίας γύρω από κτίριο, όπου γίνεται διαδοχική μείωση των καύσιμων υλών όσο πλησιάζουμε σε αυτό.

Επίσης, σύμφωνα με το άρθρο 2 της νέας ΚΥΑ προβλέπεται ότι κατόπιν σχετικής κατά περίπτωση τεκμηρίωσης, στην Τεχνική Έκθεση είναι δυνατή η απόκλιση από τα μέτρα προληπτικής πυροπροστασίας των υποπαρ. 3.1.1 (Πρόσβαση στο κτίριο), 3.1.2 (Δημιουργία ζώνης προστασίας) και 3.1.3 (Αποθήκευση υλικών).

Τέλος να ενημερώσουμε ότι μέχρι τη λειτουργία σχετικής Ειδικής Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας, όπου θα καταχωρούνται τα παραπάνω, τα στοιχεία αυτά θα υποβάλλονται σε έντυπη μορφή, εις διπλούν, στο Γραφείο Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Σερρών, που βρίσκεται στο ισόγειο του Δημαρχείου (επί της οδού Διονυσίου Σολωμού).

 




Οι ΗΠΑ περιορίζουν τα ταξίδια στο Ισραήλ | “Αναμένεται επίθεση εντός 48 ωρών

Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν περιορίσει τα ταξίδια των υπαλλήλων τους στο Ισραήλ υπό τον φόβο επίθεσης από το Ιράν.

Η αμερικανική πρεσβεία ανακοίνωσε ότι το προσωπικό είχε ενημερωθεί να μην ταξιδεύει εκτός της ευρύτερης περιοχής της Ιερουσαλήμ, του Τελ Αβίβ ή της Μπερσέμπα “για λόγους ασφαλείας”.

Το Ιράν έχει απειλήσει να προβεί σε αντίποινα, κατηγορώντας το Ισραήλ για το χτύπημα στο προξενείο του στη Συρία πριν από 11 ημέρες, κατά το οποίο σκοτώθηκαν 13 άνθρωποι.




Αυγενάκης | Εντός της εβδομάδας διορθωτικές αποζημιώσεις 1,5 εκατ. ευρώ στους πληγέντες της Θεσσαλίας

Διορθωτικές αποζημιώσεις ύψους 1,5 εκατ. ευρώ θα καταβληθούν εντός της τρέχουσας εβδομάδας όπως είπε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης μιλώντας στο «Κανάλι 1» του Πειραιά.

Οι εν λόγω αποζημιώσεις αφορούν στους πληγέντες που είχαν εντοπίσει λάθη στις αρχικώς καταβληθείσες προκαταβολές από τον ΕΛΓΑ και είχαν ενημερώσει το τηλεφωνικό κέντρο του Οργανισμού στη Λάρισα.

Μιλώντας για το θέμα της λίμνης Κάρλα ο κ. Αυγενάκης σημείωσε ότι με τα σημερινά δεδομένα η κατασκευή τούνελ θεωρείται φαραωνικό έργο και ανακοίνωσε ότι η λογική που προκρίνεται είναι αυτή του να μη φτάνει το νερό στην Κάρλα.

Κάτι το οποίο μπορεί να συμβεί σύμφωνα με τον ίδιο, με κατασκευή σημείων συγκέντρωσης νερού, το οποίο θα μπορεί να αξιοποιηθεί και για άρδευση.

Αναφορικά με τους ελέγχους της αγοράς για την προστασία των ελληνικών προϊόντων, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης είπε ότι «για κανενός το χατίρι δεν κάνουμε πίσω» υπογραμμίζοντας πως οι έκτακτοι έλεγχοι μικτών κλιμακίων που ξεκίνησαν από το τέλος Ιανουαρίου, θα συνεχισθούν και θα ενταθούν και στα γαλακτοκομικά, και το λάδι, και στο μέλι, και στα οπωροκηπευτικά, αλλά -και εν όψει Πάσχα- και στο κρέας.

πηγή: newsbeast.gr




Μενδώνη | Εντός του καλοκαιριού του 2024 παραστάσεις στο Αρχαίο Θέατρο της Θάσου

Για το Αρχαίο Θέατρο της Θάσου μίλησε από την Κομοτηνή μετά από ερώτηση του ENA Channel και του Κώστα Τοτοκώτση η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.

Όπως τόνισε η κ.α Μενδώνη οι εργασίες είναι στο στάδιο της ολοκλήρωσης τους και δεν αποκλείεται εάν όλα πάνε σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα το καλοκαίρι του 2024 να γίνουν παραστάσεις στο Αρχαίο Θέατρο της Θάσου.

Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ του ENA Channel :




Νόμο για τις συγχωνεύσεις επιχειρήσεων και την ενθάρρυνση της καινοτομίας, εντός του 2024, προανήγγειλε ο Χατζηδάκης

Νόμο για τις συγχωνεύσεις των επιχειρήσεων και την ενθάρρυνση της καινοτομίας, ο οποίος θα εισαγάγει τόσο φορολογικά κίνητρα, όσο και στήριξη -στον βαθμό που αυτό είναι εφικτό- μέσω κονδυλίων του ΕΣΠΑ, πρόκειται να προωθήσει εντός του 2024 η κυβέρνηση, όπως γνωστοποίησε σήμερα ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας σε συνέδριο στη Θεσσαλονίκη.

«Δεν γίνεται η Ελλάδα να έχει τετραπλάσιο αριθμό επιχειρήσεων, αναλογικά με τον πληθυσμό της, σε σχέση με τον μέσο όρο της ΕΕ. Αυτό σημαίνει ότι το μοντέλο της επιχειρηματικότητας που έχουμε στη χώρα δεν μπορεί να πάει πολύ δυναμικά μπροστά. Επομένως, χρειαζόμαστε κίνητρα, δεν θα γίνει προφανώς κάτι βεβιασμένα» είπε χαρακτηριστικά ο κ.Χατζηδάκης.

Οι δύο κερκόπορτες και το «φρένο»

Ο υπουργός επισήμανε ακόμα ότι η κυβέρνηση δίδει μεγάλη έμφαση στο να μείνουν κλειστές οι δύο κερκόπορτες, από τις οποίες «μπήκε» στην Ελλάδα η δεκαετής δημοσιονομική κρίση των προηγούμενων ετών: τα ελλείμματα του προϋπολογισμού και του ισοζυγίου. Ως προς το πρώτο, ο κ.Χατζηδάκης διεμήνυσε ότι η κυβέρνηση θα είναι «συνεχώς με το φρένο», για να μην ξαναγυρίσει η Ελλάδα στην εποχή των ελλειμμάτων. «Αυτό αφορά συναδέλφους υπουργούς, αφορά βουλευτές της πλειοψηφίας και της μειοψηφίας, αφορά συλλόγους, φορείς κτλ» υπογράμμισε και πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση ακολουθεί αυτή την πολιτική όχι επειδή το επιτάσσει η ΕΕ μόνο, αλλά διότι η χώρα παραμένει σε μια ιδιότυπη εποπτεία από την αγορά και τους επενδυτές.

Όπως είπε, προς το παρόν, αγορές και επενδυτές αντιδρούν θετικά στις εξελίξεις στην Ελλάδα, αλλά «δεν χρειάζεται καμία χαλάρωση (της δημοσιονομικής πολιτικής), γιατί θα την πληρώσουμε». Πρόσθεσε δε, ότι η κυβέρνηση εφαρμόζει έναν συνδυασμό φιλολαϊκής πολιτικής, αλλά και δημοσιονομικής σοβαρότητας: «θα δώσουμε όσα αντέχουμε, όχι παραπάνω, γιατί διαφορετικά θα εκτροχιαστεί η οικονομία», τόνισε.

Ως προς τη δεύτερη κερκόπορτα, το έλλειμμα του ισοζυγίου, σημείωσε ότι στόχος είναι μια χώρα που παράγει και εξάγει -και για να εξάγει, όπως και για να έχει επενδύσεις, πρέπει να είναι ανταγωνιστική. «Τι πάει να πει αυτό; Πάει να πει ότι πρέπει να κρατήσουμε προφανώς τη φορολογία χαμηλά, όχι όμως σε τέτοιο βαθμό που να δημιουργούμε ελλείμματα. Ότι πρέπει να κρατήσουμε τις ασφαλιστικές εισφορές χαμηλά, όχι όμως σε τέτοιο βαθμό που να μην μπορούμε να δώσουμε τις συντάξεις. Και ταυτόχρονα σημαίνει ότι πρέπει να ενθαρρύνουμε νέες και παραγωγικές μορφές επιχειρηματικότητας» σημείωσε.

Πρόσθεσε ότι ήδη την περασμένη τετραετία υπήρξαν ευχάριστες εκπλήξεις ως προς την επιχειρηματικότητα, σε τομείς όπως η αγροδιατροφή, στην οποία σημειώθηκε «έκρηξη» και στις εξαγωγές της, αλλά και στη φαρμακοβιομηχανία και τις startup (νεοφυείς επιχειρήσεις).

Ο κ. Χατζηδάκης κατέληξε λέγοντας ότι «όταν ένα καράβι πάει στο λιμάνι, είναι πολύ δύσκολο να μην πάνε μαζί του και οι καμπίνες», συνεπώς όταν η Ελλάδα προχωρά στη σωστή κατεύθυνση, τότε ωφελημένες βγαίνουν όλες οι περιοχές της, μεταξύ των οποίων και η Βόρεια Ελλάδα.




Φυσικό αέριο | Εντός του 2025 έτοιμο το έργο επέκτασης σε Αλεξανδρούπολη και Καβάλα

Εντός του 2025 τοποθετούν την ολοκλήρωση του έργου επέκτασης δικτύου διανομής φυσικού αερίου στις πόλεις της Αλεξανδρούπολης και της Κομοτηνής, πηγές από την ΑΒΑΞ στο ypodomes.com.

Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν απαντώντας σε σχετική ερώτηση, το έργο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη με ορίζονται ολοκλήρωσης μέσα στο επόμενο έτος, το οποίο ωστόσο δεν επηρεάζει χρονικά τους κατοίκους των περιοχών καθώς  κάθε κομμάτι του δικτύου που ολοκληρώνεται, δίνει τη δυνατότητα σε νοικοκυριά που το επιθυμούν να συνδεθούν. «Το έργο προχωράει κανονικά, ενώ όσο κατασκευάζεται, παράλληλα προχωρούν και οι συνδέσεις των νοικοκυριών» διευκρινίζουν οι ίδιες πηγές.

Να σημειωθεί ότι το έργο επέκτασης δικτύου διανομής φυσικού αερίου στις πόλεις της Αλεξανδρούπολης και της Κομοτηνής, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, υπογράφηκε μεταξύ ΔΕΔΑ και ΑΒΑΞ στις 27 Απριλίου 2021 και οι αρχικές εκτιμήσεις τοποθετούσαν την ολοκλήρωση του μέσα στο 2023.

Τα οφέλη

Πρόκειται για ένα έργο με τεράστια ουσιαστική αξία το οποίο θα θωρακίσει ενεργειακά τις ακριτικές αυτές περιοχές με υποδομές που θα παρέχουν ασφαλή, οικονομική και φιλική προς το περιβάλλον ενέργεια σε νοικοκυριά, επαγγελματίες, βιομηχανίες, νοσοκομεία και σχολεία.

Ταυτόχρονα, το έργο είχε και συμβολική αξία, καθώς σηματοδοτούσε την έναρξη υλοποίησης του Προγράμματος Ανάπτυξης 2021-2025 της ΔΕΔΑ, ύψους 300 εκατ. ευρώ,  που θα φέρει το φυσικό αέριο σε 34 πόλεις της χώρας με την κατασκευή 1.860 χιλιομέτρων δικτύου και τουλάχιστον 68.000 συνδέσεις καταναλωτών όλων των κατηγοριών (οικιακών, εμπορικών, βιομηχανικών).

Τι προγραμματίζει η ΔΕΔΑ 

Το πρόγραμμα ανάπτυξης 2023 – 2027 της ΔΕΔΑ που έχει πάρει ήδη το πράσινο φως από τη  ΡΑΕΕΥ, έχει συνολικό προϋπολογισμό  402 εκατ. ευρώ και αφορά την ανάπτυξη του Δικτύου Διανομής Λοιπής Ελλάδας για 7 Περιφέρειες (Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρική και Δυτική Μακεδονία, Στερεά και Δυτική Ελλάδα, Πελοπόννησο και Ήπειρο).

Ειδικά για το Δίκτυο Διανομής Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης η ΔΕΔΑ εισηγείται την ανάπτυξη συνολικά 3,365 χιλιομέτρων δικτύου μέσης πίεσης και 377,64 χιλιομέτρων δικτύου χαμηλής πίεσης, στο οποίο υπολογίζει ότι στο τέλος της πενταετίας, θα είναι συνδεμένοι 25.464 πελάτες. Εκτός από τη περαιτέρω ανάπτυξης του δικτύου των Δήμων Αλεξανδρούπολης, Δράμας, Καβάλας, Κομοτηνής, Ξάνθης, και Ορεστιάδας, προτείνεται η επέκταση του δικτύου στην ευρύτερη περιοχή της Κομοτηνής, και συγκεκριμένα στον Δήμο Ιάσμου, προκειμένου να τροφοδοτηθούν οι εγκαταστάσεις της Πανεπιστημιούπολης αλλά και λοιποί εμπορικοί πελάτες της περιοχής.

Μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται επίσης επενδύσεις ύψους 4 εκατ. ευρώ για τη διερεύνηση ανάπτυξης νέων δικτύων διανομής με χρήση ανανεώσιμων καυσίμων αερίων όπως το βιομεθάνιο και το υδρογόνο, όπως επίσης και μελέτη κόστους 150.000 ευρώ για τη διερεύνηση ανάπτυξης νέων δικτύων διανομής σε περιφέρειες της Νησιωτικής Ελλάδας. Οι επενδύσεις θα χρηματοδοτηθούν μέσω ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας, επιχορηγήσεων του ΕΣΠΑ ή από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων καθώς και μέσω λήψης δανείου.

 




Συγχωνεύσεις ΔΕΥΑ εντός του 2024 ο στόχος της κυβέρνησης

Οι οφειλές των ΔΕΥΑ από τη μία πλευρά και η απαίτηση των δημοτών για φθηνό και ποιοτικό νερό από την άλλη, είναι τα επιχειρήματα του κ. Σκυλακάκη για τη μεταρρύθμιση, που στοχεύει σε αποτελεσματικότερες και ίσως, όπως ανέφερε, φθηνότερες υπηρεσίες.

Σύμφωνα με τον υπουργό, με εξαίρεση τις ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ, στην υπόλοιπη χώρα η εικόνα των ΔΕΥΑ είναι μια εικόνα προβληματική και ήταν και πριν την ενεργειακή κρίση. Σύμφωνα με τα στοιχεία, υπάρχουν 700 εκατ. ευρώ απαιτήσεις από ανείσπρακτες οφειλές, 170 εκ. εκατομμύρια οφειλές των ΔΕΥΑ προς τρίτους και 144 εκ. σε δάνεια.

Η πρόταση της κυβέρνησης αφορά τη δημιουργία μεγάλων ΔΕΥΑ, χωρίς ακόμη να έχουν ξεκαθαρίσει τα γεωγραφικά όρια, με την τοπική αυτοδιοίκηση να έχει την πλειοψηφία, όπως και την επιλογή του διευθύνοντος συμβούλου, εμπλοκή του κράτους ως μειοψηφίας με δύο μέλη σε 11μελες συμβούλιο.

Ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας  αλλά και για την κατασκευή και εκμετάλλευση φωτοβολταϊκού πάρκου πραγματοποιείται από τη ΔΕΥΑ Καβάλας.

Ο Δήμος Καβάλας θα προχωρήσει στην ίδρυση της πρώτης Ενεργειακής κοινότητας στην περιφέρεια Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, με την επωνυμία «Ενεργειακή Κοινότητα Καβάλας ΣΥΝ.Π.Ε.», με σκοπό να παρέμβει στη βελτίωση της ενεργειακής κατάστασης του Δήμου, να εξοικονομήσει χρηματικούς πόρους, να ενισχύσει τις δράσεις στον τομέα της κοινωνικής πολιτικής και να συμβάλλει στην προστασία του Περιβάλλοντος. Πρόκειται για την κατασκευή ενός φωτοβολταϊκού πάρκου ισχύος 16 Mwatt. Με τη λειτουργία της ενεργειακής κοινότητας θα μειωθεί αισθητά και το συνολικό ποσό που διαθέτει ο Δήμος Καβάλας και τα νομικά του πρόσωπα, για αποπληρωμή των λογαριασμών ρεύματος.




Πιερρακάκης για μη κρατικά Πανεπιστήμια |«Ο νόμος θα έρθει σε διαβούλευση εντός του μήνα»

Ο Υπουργός Παιδείας γνωστοποίησε ότι το νομοσχέδιο για τα μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά Πανεπιστήμια θα έρθει σε δημόσια διαβούλευση εντός του Ιανουαρίου.

Σημαντικές αλλαγές στον χώρο της Παιδείας φέρνει το νομοσχέδιο που παρουσίασε η κυβέρνηση για την ίδρυση μη κρατικώνμη κερδοσκοπικών Πανεπιστημίων. Ο Υπουργός ΠαιδείαςΚυριάκος Πιερρακάκης, επεσήμανε ότι το νομοσχέδιο για τα μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά Πανεπιστήμια θα έρθει σε δημόσια διαβούλευση εντός του μήνα, μιλώντας απόψε (09/01) στην ΕΡΤ.

«Να κάνουμε την Ελλάδα ένα περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης»

«Ναυαρχίδα είναι το δημόσιο Πανεπιστήμιο, το οποίο στηρίζουμε περισσότερο οικονομικά μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης. Το απογραφειοκρατικοποιούμε, το διεθνοποιούμε και ταυτόχρονα, λύνουμε και το θέμα του κρατικού μονοπωλίου,

Με αυτό, αφενός προσφέρουμε τη δυνατότητα στους 40.000 Έλληνες που αποχωρούν για να σπουδάσουν στο εξωτερικό να μείνουν στη χώρα και αφετέρου, η Ελλάδα να μετατραπεί σε περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης», σημείωσε αρχικά ο κ. Πιερρακάκης.

«Η Ελλάδα είναι ίσως η μόνη χώρα που δεν έχει μη κρατικά Πανεπιστήμια. Εκ των πραγμάτων, σε όλον τον κόσμο αυτή τη στιγμή αυτό έχει λυθεί. Αυτό, όμως, δεν λέει κάτι από μόνο του.

Ήδη έχουμε ξεκινήσει τη διεθνοποίηση του ελληνικού δημοσίου Πανεπιστημίου. Πάρα πολλά μεταπτυχιακά τα οποία παρέχουμε, είναι αγγλόφωνα. Θα πρέπει να κάνουμε και τα δύο.

Αφενός θα πρέπει να παρέχουμε πολλά αγγλόφωνα προγράμματα, εφόσον τα Πανεπιστήμια το επιθυμούν, να τα παρέχουν. Αφετέρου, να μπορούμε να παρέχουμε και τα ελληνόφωνα προγράμματα με εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας, με τέτοιου τύπου δυνατότητες ανάμεσα σε άλλα, που θα προβλέπονται στο νέο μας νόμο, για να μπορέσουμε να κατακτήσουμε αυτό.

Τα παραρτήματα που έχουμε σήμερα, είναι λίγο πάνω από 30 Κολλέγια. Πράγματι, αυτά παρέχουν επαγγελματικά δικαιώματα, όχι ακαδημαϊκά», προσέθεσε.

Σχετικά με το τι θα αλλάξει για τους αποφοίτους και τα επαγγελματικά τους δικαιώματα, αποσαφήνισε:

Όλα αυτά έχουν να κάνουν με το πώς κατά κάποιον τρόπο είχαμε αυτή την εξέλιξη μέσα στον χρόνο της πολιτικής της χώρας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Γιατί στα κολέγια η χώρα «σύρθηκε» να αναγνωρίσει επαγγελματικά δικαιώματα μέσω της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσω συγκεκριμένων κρίσεων των ευρωπαϊκών δικαστηρίων. Και υπό αυτή την έννοια έχουμε ανισότητες σε αυτές τις οντότητες των κολλεγίων. Κάποια θα μπορούσε κανείς να πει ότι είναι ποιοτικά, άλλα είναι Πανεπιστήμια “του ενός ορόφου”. Θα έλεγε κανείς ότι στην ελληνική κοινή γνώμη, ο κόσμος δεν θεωρεί πανεπιστήμιο κάτι που είναι σε έναν όροφο.

(…) Έχουμε ήδη άνω των τριάντα δομών στην Ελλάδα που παρέχουν πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα. Η διαφοροποίηση είναι ότι δεν παρέχουν ακαδημαϊκά δικαιώματα. Εμείς θέλουμε μέσα από μία τελολογική ανάγνωση του Συντάγματος, υπό το φως του ενωσιακού δικαίου, η χώρα έμμεσα να ανακτήσει την κυριαρχία στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Θέτοντας αυστηρά κριτήρια για τα παραρτήματα. Λέγοντας, δηλαδή, ότι εφόσον είναι μη κερδοσκοπικά και εφόσον πληρούν μία σειρά από πολύ αυστηρές προϋποθέσεις, τις κοινά αποδεκτές προϋποθέσεις, σε συνάρτηση με την έγκριση της Εθνικής μας Ανεξάρτητης Αρχής για την Ανώτατη Εκπαίδευση, να δώσουμε και το ακαδημαϊκό δικαίωμα. Άρα, πλήρη ισοτιμία με τα ελληνικά δημόσια Πανεπιστήμια.

(…) Το επαγγελματικό δικαίωμα θα έλεγε κανείς ότι είναι το μείζον. Επειδή συνεχίζουμε να έχουμε αυτή την απαγόρευση, έστω και για το τελευταίο κομμάτι των ακαδημαϊκών δικαιωμάτων, αυτό γεννάει ένα διεθνές “σινιάλο” ότι η Ελλάδα είναι ένα έθνος εκπαιδευτικά ανάδελφο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ότι έχει αυτή την ιδιαιτερότητα. Ακριβώς γι’ αυτό το λόγο, σημαντικές πρωτοβουλίες που θα μπορούσαν να έρθουν στη χώρα μας από μεγάλα ξένα Πανεπιστήμια, δεν έρχονται διότι θεωρούν ότι έχουμε αυτήν την ιδιαιτερότητα ως προς το πώς έχουμε χειριστεί την πολιτική μας για την ανώτατη εκπαίδευση».

«Θα υπάρχει διπλός έλεγχος για τα μη κρατικά Πανεπιστήμια»

Για τα κριτήρια βάσει των οποίων ένα πανεπιστήμιο θα εντάσσεται σε αυτή την κατηγορία που επιτρέπεται στην Ελλάδα, αυτήν που θα εξασφαλίζονται τα επαγγελματικά και ακαδημαϊκά δικαιώματα με το πέρας των σπουδών, ο κ. Πιερρακάκης επισήμανε:

«Αν δείτε τα κριτήρια τα οποία υπάρχουν στην υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση και τα συγκρίνετε με αυτά που θα δείτε στο νόμο που θα καταθέσουμε, θα διαπιστώσετε ότι τα δικά μας θα είναι κατά πολύ αυστηρότερα.

Συνήθως αρκεί -π.χ. στα κολέγια που δίνουν μόνο επαγγελματικά δικαιώματα- να έχει αναγνωριστεί από την αντίστοιχη ανεξάρτητη αρχή του εξωτερικού.

Εμείς εδώ θα εγκαθιδρύσουμε διπλό έλεγχο. Θα εγκρίνεται και από την εγχώρια, από την ελληνική ανεξάρτητη αρχή. Πέραν όμως αυτής της έγκρισης -που υπό άλλες συνθήκες θα έπρεπε να είναι επαρκής- εμείς ερχόμαστε να προσθέσουμε κάποια κριτήρια στο νόμο, επιπρόσθετα, τα οποία θα πρέπει κανείς να περνάει, να τα πληροί για να μπορεί μετά να εξεταστεί από την Ελληνική Ανεξάρτητη Αρχή.

Ένα τέτοιο κριτήριο, για παράδειγμα, θα είναι ένας ελάχιστος αριθμός καθηγητών πλήρους απασχόλησης, ήτοι 30. Θα είναι ελάχιστος αριθμός σχολών, μίνιμουμ 3 σχολές. Ό, τι δηλαδή ισχύει σήμερα για ένα ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο.

Έχουμε μεγάλα ελληνικά δημόσια Πανεπιστήμια, όπως το Καποδιστριακό, όπως το Αριστοτέλειο. Τα κριτήρια – τα στοιχεία, τα συστατικά τα οποία θα έβλεπε κανείς σε ένα από τα μικρότερα ελληνικά δημόσια Πανεπιστήμια θα πρέπει να είναι σε αντιστοιχία με αυτά τα οποία θα έχουμε εμείς ως ελάχιστα κριτήρια για να μπορέσουμε να οριοθετήσουμε μία μη κρατική οντότητα ως πανεπιστημιακή».

Σε ό,τι έχει να κάνει με την υπέρβαση του άρθρου 16 του Συντάγματος, το οποίο υποτίθεται ότι απαγορεύει την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων, υπογράμμισε:

«Το Σύνταγμα δεν υπερβαίνεται – στο Σύνταγμα υπάρχει ο όρος ανάγνωση. Θα μπορούσε κανείς να δει την εξέλιξη της ερμηνείας του άρθρου 16 μέσα στο χρόνο. Αν ανοίξουμε το άρθρο 16 και αρχίσουμε να το διαβάζουμε, θα δούμε ότι υπάρχει μία λέξη, “δωρεάν”. Όμως έχουμε δίδακτρα στο ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο, στα μεταπτυχιακά. Τι έχει έρθει να πει το Συμβούλιο της Επικρατείας εδώ: Ότι το 1975 δεν υπήρχαν μεταπτυχιακά, οπότε μπορούμε να έχουμε δίδακτρα στα μεταπτυχιακά, παρότι λέμε δωρεάν στο Σύνταγμα.

Τι έχουμε έρθει να κάνουμε στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο; Έχουμε δίδακτρα και στα προπτυχιακά. Τι έχει πει η διοικητική δικαιοσύνη; Ότι δεν υπάρχει εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπως υπάρχει στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο το ’75, άρα μπορεί να γίνει αυτή ερμηνεία. Υπάρχουν λοιπόν και πάρα πολλές άλλες μεταβολές που έχουν συντελεστεί μέσα στο χρόνο.

Το ’75 δεν υπήρχε η ανεξάρτητη αρχή που σας ανέφερα – και δεν υπήρχαν και σχετικές ενωσιακές αποφάσεις, σε ότι αφορά τα παραρτήματα, με πιο θεμελιώδεις αυτές που αναφέρονται στις γνωμοδοτήσεις των κορυφαίων καθηγητών Συνταγματικού δικαίου, που αυτές έρχονται να φωτίσουν αυτή την τελεολογική ανάγνωση του Συντάγματος που θεωρούμε επιβεβλημένο να γίνει.

Και είναι επιβεβλημένο και για το εθνικό συμφέρον. Επισκέφθηκα πρόσφατα την Κύπρο και δεν σας κρύβω ότι στην Κύπρο με έχουν εντυπωσιάσει δύο πράγματα. Δεν θα υιοθετούσαμε το ίδιο μοντέλο στην Ελλάδα, γιατί σε καμία χώρα δεν μπορείς να κάνεις αυτή τη δουλειά. Κάθε χώρα πρέπει να αναπτύξει το δικό της μοντέλο.

Η Κύπρος όμως έχει δύο εντυπωσιακές παραμέτρους. Η μία είναι ότι μέσα σε πάρα πολύ λίγα χρόνια, ενώ δεν είχαν πεδίο ανώτατης εκπαίδευσης, σε μία 20ετία περίπου, έχουν καταφέρει και είναι περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης σε όλη την ευρύτερη περιοχή τους, με την πλειοψηφία των φοιτητών να μην είναι Κύπριοι, 18.000 είναι από την Ελλάδα. Και δεύτερον να έχουμε συναίνεση του κυπριακού πολιτικού συστήματος πάνω σε αυτό το θέμα, από το ΑΚΕΛ μέχρι το Συναγερμό».

Για το πότε θα ενημερωθούν τα κόμματα για τη δρομολογούμενη μεταρρύθμιση, τόνισε:

«Θα ενημερωθούν τα κόμματα και στο πλαίσιο της διαβούλευσης, αλλά έχουμε διαρκή όσμωση με τα κόμματα και στο πλαίσιο της συνολικής κοινοβουλευτικής μας παρουσίας.

«Είχε έρθει πρόσφατα η Κυπριακή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής των Αντιπροσώπων της Κύπρου στην Ελλάδα, στην Αθήνα, στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και ήταν παρατεταγμένες οι δύο επιτροπές με εκπροσώπους των κομμάτων της Κύπρου, με εκπροσώπους των κομμάτων της Ελληνικής Δημοκρατίας.

Και ήταν εντυπωσιακό πως, άκουγες με “αποχρώσεις” λίγο πολύ το ίδιο πράγμα. Αυτό ήταν καλό για την Κύπρο. Τα μη κρατικά Πανεπιστήμια και τα κρατικά μαζί να λειτουργούν (…) Εδώ ήδη έχουμε αρχίσει μία συζήτηση εδώ και δεκαετίες – τα κόμματα έχουν εξελίξει στο δημόσιο διάλογο. Έχουν πλέον μεταβολίσει αυτή τη συζήτηση. Βλέπουμε εκπροσώπους όλων των κομμάτων να έχουν ήδη ξεκινήσει κάποιες τοποθετήσεις. Άκουσα με ενδιαφέρον τη δήλωση του αρχηγού του ΠΑΣΟΚ, ανάμεσα σε άλλους, όπου είπε ότι το ΠΑΣΟΚ δεν θα μπει εμπόδιο.

Εμείς θα προσπαθήσουμε από τη δικιά μας πλευρά να μεγιστοποιήσουμε το πεδίο συναίνεσης, γιατί θεωρούμε ότι είναι για το εθνικό συμφέρον ο νόμος. Από εκεί και πέρα έχω καταλάβει ότι στον ΣΥΡΙΖΑ υπάρχουν πολλαπλές φωνές σε βουλευτές του. Καταλαβαίνω, έχοντας ακούσει την κυρία Λινού, τον κύριο Μαμουλάκη, τον κύριο Παππά, ότι κάποιοι ακούν το θέμα των μη κρατικών πανεπιστημίων με ενδιαφέρον.

Έχω καταλάβει από τον αρχηγό του ΣΥΡΙΖΑ, πάλι, ότι εστιάζει περισσότερο στα δημόσια Πανεπιστήμια. Σας τονίζω και πάλι ότι ο νόμος πρωτίστως αφορά τα δημόσια Πανεπιστήμια.

(…) Ο νόμος περιλαμβάνει πάρα πολλά πράγματα. Περιλαμβάνει, πρωτίστως διατάξεις για τα δημόσια Πανεπιστήμια που έρχονται να υιοθετήσουν προτάσεις της Συνόδου των Πρυτάνεων: Πως μειώνεις τη γραφειοκρατία. Ο υπουργός Παιδείας υπογράφει για μεταβολές ενός ευρώ στον προϋπολογισμό των δύο ανώτατων δημοσίων ιδρυμάτων εντός του προϋπολογισμού τους. Αυτά τα πράγματα πρέπει να αλλάξουν το 2024.

Για το αν θα υπάρξουν προγράμματα στα δημόσια Πανεπιστήμια ξένων πανεπιστημίων, μη κρατικών, που θα είναι αλληλένδετα με το δημόσιο πανεπιστήμιο, είπε:

«Απαντώ κάθετα “ναι” και απαντώ ο ίδιος νόμος τι προβλέπει: Η διεθνοποίηση έχει ξεκινήσει με επιτυχία από την προκάτοχό μου, την κυρία Κεραμέως. Ξεκινήσαμε τη διεθνοποίηση του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου. Εδώ θα αξιοποιήσουμε το Ταμείο Ανάκαμψης. Αυτό είναι ένα δεύτερο πρόγραμμα, παράλληλο. Κοινά μεταπτυχιακά. Έχουμε ξεκινήσει κάποια, αλλά με τη χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης μπορούμε να διευκολύνουμε τις συμπράξεις πχ του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με το Yale, για παράδειγμα».

Για την εισαγωγή σε προπτυχιακά προγράμματα, σε συνέχεια των ανωτέρω συμπράξεων, σημείωσε:

«Έχουμε υφιστάμενα προπτυχιακά αγγλόφωνα προγράμματα. Το πρόβλημα με αυτό είναι ότι το πρόγραμμα αυτό εκ των πραγμάτων δεν είναι ενταγμένο στο καθεστώς των πανελληνίων εξετάσεων και αφορά μόνο ξένους. Δεν αφορά Έλληνες. Άρα, υπό αυτή την έννοια, ξεκινάω από τα μεταπτυχιακά για να μπορούν όλοι να συμμετάσχουν σε αυτά. Και είναι και ευκολότερα ως προγράμματα τα οποία διαρκούν λιγότερο. Να τα δομήσεις και να τα οριοθετήσεις».

«Θέλουμε μεγάλα Πανεπιστήμια του εξωτερικού να δομούν κοινά προγράμματα με τα ελληνικά δημόσια Πανεπιστήμια»

Πρόσθεσε, σχετικά: «Η μεγάλη εικόνα είναι ότι θέλουμε να δούμε μεγάλα Πανεπιστήμια του εξωτερικού να έρθουν και να δομούν κοινά προγράμματα με τα ελληνικά δημόσια Πανεπιστήμια. Γι’ αυτό που άκουσα από τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ιδού η Ρόδος. Θα υπάρχουν σχετικές διατάξεις μέσα στο νόμο. Περιμένουν να τις ψηφίσουν.

Η εποχή του ναρκισσισμού των μικρών διαφορών παρήλθε. Αυτή τη στιγμή ο κόσμος ενδιαφέρεται για τη λέξη «να» περισσότερο από τη λέξη «θα», από πολιτικά στόματα.

Κι εκεί που έχουμε διαφωνίες μεταξύ μας, θα πρέπει να είναι πραγματικές και όχι εικονικές διαφωνίες. Εκεί που και ιδιωτικά λέμε ότι συμφωνούμε ή που με τη στάση ζωής μας πρεσβεύουμε κάτι συγκεκριμένο, δεν μπορεί αυτό να έρχεται και να αντιβαίνει τη δημόσια στάση μας. Πρέπει λοιπόν να πάμε όλοι μαζί – κι έχουμε κι εμείς ευθύνη. Η ευθύνη δεν βαραίνει μόνο την αντιπολίτευση. Δεν σηκώνουμε κανένα δάχτυλο.

Ερχόμαστε να πούμε ότι πρέπει να μεγιστοποιήσουμε τη συνθήκη συναίνεσης, ακριβώς επειδή οι νόμοι πρέπει να διαρκούν μέσα στον χρόνο και να γίνονται κτήμα του πολιτικού συστήματος για το καλό του τόπου.

Για τα ξένα Πανεπιστήμια έχουν εκφράσει μέχρι τώρα ενδιαφέρον, επισήμανε: «Εκ των πραγμάτων η διεθνοποίηση έχει ήδη ξεκινήσει και βλέπουμε ήδη γνωστά και μεγάλα Πανεπιστήμια του εξωτερικού να αλληλεπιδρούν μαζί μας – και με δημόσια Πανεπιστήμια και αυτοτελώς, και έχουν ξεκινήσει κάποιες συζητήσεις. Στην πράξη όμως όλοι περιμένουν να δουν το νόμο.

Ο νόμος λοιπόν θα έρθει σε δημόσια διαβούλευση όπως έχει πει ο πρωθυπουργός, εντός του μήνα, στις αρχές Φεβρουαρίου θα έχει γίνει με το καλό νόμος του κράτους, οπότε αμέσως μετά θα ξεκινήσει και μία “ακαδημαϊκή διπλωματία” για το πώς θα μπορούσαμε να μεγιστοποιήσουμε την εξωστρέφεια του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.

(…) Δεν έχει νόημα να μπούμε πριν από τη διαβούλευση να κάνουμε αυτή τη συζήτηση με τα κόμματα (…) Αυτό το οποίο θα καταθέσουμε στη δημόσια διαβούλευση θα έχει το χαρακτήρα του να επηρεαστούμε από όλες τις απόψεις. Η κεντρική κατεύθυνση δεν θα αλλάξει, και θα είναι αυτή η οποία δηλώθηκε και σφυρηλατήθηκε από τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Μιλάμε για παραρτήματα, μιλάμε για μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.

(…) Το πνεύμα και το νεύμα του εκλογικού σώματος είναι να σφυρηλατήσουμε εμπροσθοβαρής μεταρρυθμίσεις “πατώντας στο γκάζι”. Εγώ θα προσθέσω σε αυτό, δημιουργώντας τη μέγιστη δυνατή συνθήκη συναίνεσης για να μπορούμε να έχουμε τη μέγιστη δυνατή διάρκεια στον χρόνο. Νομίζω ότι αυτό είναι αυτονόητο και το έχουμε αποδείξει σε πάρα πολλές στιγμές.

«Ακόμα και η Βόρεια Κορέα έχει μη κρατικό πανεπιστήμιο – Μάχη οπισθοφυλακής για εκείνους που θέλουν να την υιοθετήσουν»

Για τις αιτιάσεις των διαφωνούντων περί «αγοράς πτυχίων» και «υποδεέστερων πανεπιστημίων που θα εισέλθουν στην ελληνική Παιδεία», με τις εν λόγω αλλαγές, αποσαφήνισε:

«Αυτή είναι μία μάχη οπισθοφυλακής για εκείνους που θέλουν να την υιοθετήσουν. Ακούω κάθε γνώμη και κάθε οπτική γωνία και εγώ προσωπικά και οι συνεργάτες μου ως προς αυτό. Αλλά να το πω αστειευόμενος, το είπα και στη Βουλή: Εδώ η Βόρεια Κορέα, που έχει κομμουνιστική κυβέρνηση, έχει μη κρατικό πανεπιστήμιο στην πρωτεύουσά της. Αυτό το λέω αστειευόμενος, όχι με την έννοια ότι υπάρχει κάποια διάσταση παραδείγματος προς μίμηση, αλλά μας έχουν ξεπεράσει τόσο πολύ οι εξελίξεις. Αυτό θέλω να υπογραμμίσω.

Τα πράγματα κινούνται αλλού και αλλιώς. Με τεχνολογική επιτάχυνση, με αύξηση στο προσδόκιμο ζωής. Δεν μπορούμε να εμμένουμε σε λογικές και “μάχες” άλλων γενεών και άλλων δεκαετιών. Όταν ήμουν φοιτητής στα έδρανα του Ελληνικού Δημοσίου Πανεπιστημίου στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, μιλούσαμε για το άρθρο 16 και το συζητάγαμε. Τότε θυμάμαι τους γονείς μου και μιλούσαν για το ίδιο κι αυτοί. Δεν μπορεί τώρα δύο γενιές κάτω να λέμε το ίδιο πράγμα. Το ρεπερτόριο πρέπει να αλλάζει. Πρέπει “να φύγουμε μπροστά”».

«Θα δώσουμε 130 νέες ειδικότητες στα ΙΕΚ»

Για τα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης και τη σύνδεση εκπαίδευσης – αγοράς εργασίας, ανάμεσα σε άλλα, τόνισε:

«Αποτελεί προτεραιότητα η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση του πρωθυπουργού και υπ’ αυτή την έννοια ξεκινάμε με μία θεμελιώδη πρωτοβουλία: Επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Έχουμε διαφορετικές δομές. Σε αυτό το πλαίσιο είναι τα Λύκεια, τα ΕΠΑΛ, τα Επαγγελματικά Λύκεια. Είναι τα σημερινά ΙΕΚ τα οποία θα μετονομάσουμε σε σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης και θα τους δώσουμε 130 νέες ειδικότητες από φέτος, από τον Φεβρουάριο. 130 επαγγέλματα, εκ των οποίων πολλά είναι νέα. Πρέπει να υπάρξει και στόχευση περιοχών. Έχουμε και τα επαγγελματικά εργαστήρια που είναι πολύ θεμελιώδη για να μπορεί κανείς να εστιάσει σε συγκεκριμένα επαγγέλματα από αυτά.

Οι τρεις δομές αυτές συνήθως συστεγάζονται, αλλά παρότι συστεγάζονται, δεν τις έχουμε αντιμετωπίσει με όρους διαλειτουργικότητας, δηλαδή για να υπάρχει μία δομή συντονισμού, για να μπορούν κιόλας ταυτόχρονα, ανάλογα με την περιοχή να στοχεύουν.

(…) Πανελλαδικά θα φτιάξουμε 60 τέτοιες δομές, 60 campuses, 60 ΚΕΕΚ, και κάθε ένα από αυτά θα πάμε και θα τα στοχεύσουμε. Υπάρχουν πολλά σημεία στη χώρα μας όπου πρέπει να στοχεύσουν αντίστοιχες δομές λ.χ.στο κρασί, στην οινοπαραγωγή, όπως στο Πέραμα η στόχευση είναι οι ναυπηγοεπισκευαστική».

Για τα αποτελέσματα της PISA που αποτυπώνουν χαμηλές μαθητικές επιδόσεις της Ελλάδας σε Μαθηματικά, Κατανόηση Κειμένου και Φυσικές Επιστήμες, ο υπουργός Παιδείας ανέφερε:

«Πράγματι τα αποτελέσματα αυτά μας προβληματίζουν. Να πω κατά δεύτερον, ότι τα αποτελέσματα αυτά γίνονται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο. Ταυτοχρόνως, έχουμε μία πτώση στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες και η πτώση αυτή επεξηγείται, σύμφωνα με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό από το λεγόμενο covid effect, δηλαδή στα χρόνια του covid-19 και ο τρόπος με τον οποίο έγινε η εκπαιδευτική διαδικασία, μοιραία, λόγω της συνθήκης πανδημίας, επηρέασε την εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτό είναι το πλαίσιο.

(…) Έχουμε ταυτόχρονη πτώση στη Γαλλία, σε άλλες χώρες ταυτοχρόνως. Άρα αυτό από μόνο του επεξηγηθεί και από τον ίδιο τον ΟΟΣΑ σε πολύ μεγάλο βαθμό ως κάτι που είχε να κάνει με μία διάσταση πανδημική. Αλλά δεν θα μείνουμε σε αυτό. Προφανώς το λέω επεξηγηματικά.

Προτείνεται το λεγόμενο PISA sock, δηλαδή να αξιοποιήσει το αποτέλεσμα για να δημιουργήσει την κατάλληλη μεταρρυθμιστική συνθήκη για να βελτιώσεις αυτό το οποίο παρήγαγε – το αποτέλεσμα κατά την κρίση της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας κάθε χώρας.

Εδώ έχουμε ξεκινήσει ήδη με μεταρρυθμίσεις από το 2019 (…) Χρειαζόμαστε δηλαδή και τον χρόνο για να μπορέσουν οι βασικές μεταρρυθμίσεις να “πιάσουν”.

Για την κακή εικόνα πολλών σχολικών κτιρίων, σημείωσε:

«Τα σχολικά κτίρια είναι ευθύνη της αυτοδιοίκησης αυτή τη στιγμή, αλλά αυτό δεν λέει τίποτα για εμάς. Εμείς θα επενδύσουμε πάρα πολύ στο να μπορέσουμε να βελτιώσουμε τις συνθήκες στις σχολικές αίθουσες – όχι μόνο κτίρια, και αίθουσες».

Για τα περιστατικά βίας στα σχολεία, τόνισε:

«Εδώ επίσης υπάρχει μία διεθνής διάσταση. Ταυτόχρονα παρατηρούμε το ίδιο φαινόμενο σε πολλές χώρες. Το βάζω σαν πρώτη παράμετρο αυτό. Δεύτερον όμως ναι, μας απασχολεί, ναι, με απασχολεί. Θα δείτε όλα τα συναρμόδια υπουργεία, υλοποιώντας την εντολή του πρωθυπουργού το επόμενο διάστημα. Αυτό μπορώ να σας το ανακοινώσω. Θα διαμορφώσουμε μία εθνικής κλίμακας καμπάνια ακριβώς γι’ αυτό το θέμα – και στο πλαίσιο αυτής της καμπάνιας θα ενσωματωθούν και όλες εκείνες τις νομοθετικές πρωτοβουλίες που είχε ήδη λάβε η κα Κεραμέως, που είχε ήδη αναπτύξει ένα συγκεκριμένο και σφιχτό νομοθετικό πλαίσιο για την αντιμετώπιση ακριβώς τέτοιων περιστατικών.

(…) Θα υπάρχει καταγραφή των περιστατικών. Αυτό έχει ήδη δρομολογηθεί και τώρα θα ξεκινήσει. Στο πλαίσιο αυτής της καμπάνιας θα υπάρχει καταγραφή των περιστατικών σε μία πολύ συγκεκριμένη πλατφόρμα, όπου θα μπορεί το κάθε παιδί και η οικογένεια του να δηλώνει ακριβώς τι υπέστη για να μπορεί πραγματικά το σχολείο να δρομολογεί την επίλυση του συγκεκριμένου ζητήματος. Αλλά δεν αρκεί. Η πολιτική για τη βία δεν μπορεί να μείνει σε μία πλατφόρμα. Ανάμεσα σε άλλα, πρέπει να μπορούμε με ψυχολόγους, με κοινωνικούς λειτουργούς μία σειρά από ενέργειες οι οποίες θα δούμε να υλοποιούνται στο πεδίο. Να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε το συγκεκριμένο ζήτημα. Γι αυτό και χρειάζεται και η διάσταση της καμπάνιας. Χρειάζεται να μιλήσουμε όλοι και να ορθώσουμε το ανάστημά μας απέναντι σε αυτό το φαινόμενο.

«Στόχος μεγάλο κομμάτι θέσεων αναπληρωτών καθηγητών να γίνουν μόνιμες – Αλλά ακόμη δεν είμαστε εκεί»

Για τους αναπληρωτές καθηγητές, ο κ. Πιερρακάκης επισήμανε:

«Αυτό είναι ένα ζήτημα το οποίο το είδαμε να διευρύνεται τα χρόνια των μνημονίων, όπου δεν μπορούσαν να γίνουν μόνιμοι διορισμοί – υπήρξε μία αντιστροφή την προηγούμενη τετραετία. Την πρώτη τετραετία του Κυριάκου Μητσοτάκη είχαμε 28.000 μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση, πολύ περισσότερους από τις αφυπηρετήσεις από όσους έβγαιναν στη σύνταξη.

Ένα μεγάλο κομμάτι του πώς έχει αυξηθεί αυτός ο αριθμός προέρχεται από τη μέριμνα της κυβέρνησης και προσωπικά του πρωθυπουργού να εστιάσει στην ειδική αγωγή. Περίπου 20.000 από τις προσλήψεις αναπληρωτών είναι στη λεγόμενη “παράλληλη στήριξη” στα ειδικά σχολεία. Δηλαδή ο αριθμός αυτός δεν υπήρχε πριν από τέσσερα χρόνια.

(…) Στόχος μας είναι να μπορέσουμε ένα μεγάλο κομμάτι αυτών των θέσεων εν τέλει να τις μετατρέψουμε σε μόνιμες θέσεις. Αλλά ακόμη δεν είμαστε εκεί. Αυτό που μπορώ να σας πω είναι να δούμε το κεκτημένο της προηγούμενης τετραετίας, όπου είχαμε πολύ περισσότερους διορισμούς απ’ ό,τι συνταξιοδοτήσεις απ’ ό,τι αφυπηρετήσεις και να ζητήσω από όσους μας βλέπουν να θεωρήσουν ότι αυτό το κεκτημένο, αυτή η λογική, θα επεκταθεί το επόμενο διάστημα, ακριβώς για να στηριχθεί καλύτερα η Παιδεία στη χώρα μας».

newsbomb.gr




“Εντός αστικού ιστού της Καβάλας βρίσκεται ο 27χρονος που αγνοείται” λένε πηγές της ΕΛ.ΑΣ – Συνεχίζεται η έρευνα

ΔΕΝ έχει σταματήσει ακόμα η έρευνα από πλευράς της Ελληνικής Αστυνομίας έτσι ώστε να εντοπιστεί τελικά ο 27χρονος που αγνοείται από την Πέμπτη 28 Δεκεμβρίου.

Την ίδια ώρα έχει δοθεί εντολή από πλευράς πολιτικής προστασίας να μην συνεχίσουν τις έρευνες τους σύμφωνα με τον προϊστάμενο Σταύρο Κιβράκη.

Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες έχει γίνει άρση του τηλεφωνικού απορρήτου ενώ μάλιστα φαίνεται πως εντοπίστηκε εντός αστικού ιστού.

Συνεχής ενημέρωση για το θέμα μέσα από το enanews.gr




Εντός Ιανουαρίου το ΦΕΚ για την ένταξη τμημάτων του ΔΙΠΑΕ στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο

Εντός Ιανουαρίου αναμένεται να υπάρξει το ΦΕΚ το οποίο θα προχωρήσει την διαδικασία ένταξης των τμημάτων του ΔΙΠΑΕ Καβάλας και Δράμας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.

Αυτά τόνισαν μεταξύ άλλων σε δηλώσεις τους στο ENA Channel και στην εκπομπή Αναλυτής τόσο ο βουλευτής Ροδόπης της Ν.Δ Ευριπίδης Στυλιανίδης όσο και ο καθηγητής θετικών επιστημών του ΔΙΠΑΕ Καβάλας Νάσος Μητρόπουλος.




Εντός Δεκεμβρίου η επέκταση του φράχτη μήκους 35 χλμ. στον Εβρο

Εντός του Δεκεμβρίου θα αρχίσει να υψώνεται σταδιακά ο νέος φράχτης, μήκους 35 χλμ. στον Εβρο. Την ίδια ώρα που οι περιπολίες στα χερσαία ελληνοτουρκικά σύνορα συνεχίζονται με αμείωτη ένταση, παρά το γεγονός ότι έχουν μειωθεί σημαντικά οι μεταναστευτικές ροές σε σχέση με το καλοκαίρι καθώς οι τουρκικές αρχές αποτρέπουν πρόσφυγες και μετανάστες να προσεγγίσουν την οριογραμμή, είναι σε εξέλιξη και οι εργασίες για την επέκταση του φράχτη.

Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Γιάννης Οικονόμου, από τον Σεπτέμβριο είχε επισημάνει ότι «όλος ο προγραμματισμός της κυβέρνησης για τον φράχτη στον Εβρο εξελίσσεται εντός χρονοδιαγράμματος.

Πιστεύω ότι μέσα στον Οκτώβριο ή αρχές Νοεμβρίου θα αρχίσουν να τοποθετούνται τα πρώτα κομμάτια του φράχτη κατά μήκος του ποταμού, εκεί που έχει οριοθετηθεί και αποφασιστεί ότι θα επεκταθεί.

Συνεχίζουμε προς την κατεύθυνση θωράκισης των συνόρων, αξιοποιώντας κάθε χρηματοδοτικό εργαλείο και κάθε δυνατότητα που υπάρχει, τόσο για τον φράχτη όσο και για τα εποπτικά μέσα. Παράλληλα, φυσικά, με τις πολύ εντατικές περιπολίες και επιτηρήσεις από τους συνοριοφύλακές μας, από τους άνδρες και τις γυναίκες της ΕΛ.ΑΣ. στον Εβρο και ολόκληρη τη Θράκη, όπως κάνουν παντού στα σύνορά μας».

Οπως αναφέρουν πληροφορίες, στις αρχές Οκτωβρίου στην περιοχή έφτασαν ειδικά μηχανήματα και ξεκίνησαν εργασίες.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες είναι σε εξέλιξη προπαρασκευαστικά έργα όπως χωματουργικά, με το έργο ως προς τον τομέα αυτόν να έχει ολοκληρωθεί στο 30%, ενώ έχουν ξεκινήσει και εργασίες θεμελίωσης.

Οι προσδοκίες του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη λένε πως εντός του Δεκεμβρίου θα αρχίσει να υψώνεται σταδιακά ο φράχτης. Υπενθυμίζεται πως η επέκταση του φράχτη γίνεται σε μήκος περίπου 35 χιλιομέτρων από το ύψος του οικισμού Ψαθάδες Διδυμοτείχου έως την περιοχή Κορνοφωλιάς Σουφλίου.

Μεταξύ άλλων προβλέπεται η ανέγερση μεταλλικού κιγκλιδώματος ύψους πέντε μέτρων στο οποίο θα τοποθετηθεί λαμαρίνα ειδική για αποτροπή αναρρίχησης και κονσερτίνα. Παράλληλα θα δημιουργηθούν νέα παρατηρητήρια και πιο συγκεκριμένα επτά υπερυψωμένα που θα έχουν αντιβαλλιστική προστασία, θα βελτιωθούν και θα συντηρηθούν τέσσερα φυλάκια και τέσσερα παρατηρητήρια.

Παράλληλα γίνονται και εργασίες για διάνοιξη νέων οδών επιτήρησης. Σε σημεία όπου θα κριθεί αδύνατο να κατασκευαστούν μόνιμα εμπόδια προβλέπεται δυνατότητα τοποθέτησης φορητών εμποδίων που δεν θα έχουν βαθιά θεμελίωση αλλά θα βασίζονται σε αντίβαρα.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 99,2 εκατομμύρια ευρώ. Το σχέδιο «θωράκισης» του Εβρου όμως περιλαμβάνει και το στελεχιακό δυναμικό που περιπολεί στην περιοχή. Στα μέσα Οκτωβρίου είχε γίνει γνωστό από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη ότι ολοκληρώνεται η διαδικασία πρόσληψης 14 επιλαχόντων, από τον προηγούμενο διαγωνισμό, συνοριοφυλάκων ορισμένου χρόνου στην Περιφερειακή Ενότητα Εβρου με την εκπαίδευσή τους να έχει προγραμματιστεί για αυτή την περίοδο.

Οι συνοριοφύλακες εκτός από την αποτρεπτική ισχύ του φράχτη θεωρούν ως βασικό «εργαλείο» τους τις κάμερες που υπάρχουν στους πυλώνες του φράχτη καθώς διαρκώς στέλνουν εικόνα κέντρα επιχειρήσεων στην Αλεξανδρούπολη και στην Ορεστιάδα, ενώ τη λαμβάνει και το Κέντρο Επιχειρήσεων στο Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ.

Επιπλέον τα εγκατεστημένα ραντάρ ανιχνεύουν κάθε κίνηση και έτσι μπορούν οι χειριστές να ελέγξουν με τις κάμερες (ημέρας και θερμικές) τα σημεία που ελέγχουν.

Επιπλέον διαθέτουν και κάμερες χειρός, ενώ με τους νέους ασυρμάτους που βρίσκονται στη διάθεσή τους έχουν αποτρέψει τις «παρεμβολές» που δυσχέραιναν το έργο τους.

Στο «οπλοστάσιό» τους, πέρα από τα ειδικά περιπολικά οχήματα, περιλαμβάνονται και τεθωρακισμένα οχήματα MRAP Typhoon GSS-300 τα οποία διαθέτουν αντιβαλλιστική θωράκιση που προστατεύει τους επιβάτες από καταιγισμό πυρών, ενώ αντέχει και χτύπημα από νάρκη.




«Σηκώνει μανίκια» η ομάδα Αχτσιόγλου, εντός των ημερών η νέα ΚΟ | Χαρίτσης: Βαθιά πολιτικό το πρόβλημα με τον Κασσελάκη

Aπό «εντατικές διαβουλεύσεις» κύλησε το Σαββατοκύριακο για την ομάδα των 9+2 για τη συγκρότηση της νέας κοινοβουλευτικής ομάδας, η οποία είναι θέμα χρόνου να εμφανιστεί στην αίθουσα της Ολομέλειας της Βουλής από την Τετάρτη και εξής.

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, η νέα κοινοβουλευτική ομάδα θα συγκροτηθεί τις επόμενες ημέρες εν όψει της συζήτησης για τον προϋπολογισμό.

Πρώτο βήμα η συγκρότηση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, επικεφαλής της οποίας φέρεται να είναι ο Αλέξης Χαρίτσης.

Η νέα Κοινοβουλευτική Ομάδα εξάλλου ξεκινά με το προνόμιο να έχει στις τάξεις της έμπειρα στελέχη και πρώην υπουργούς σε κρίσιμους τομείς, όπως οι Αλέξης Χαρίτσης και Ευκλείδης Τσακαλώτος στην οικονομία, η Έφη Αχτσιόγλου και ο Νάσος Ηλιόπουλος στην εργασία, η Πέτη Πέρκα στην ενέργεια, η Θεανώ Φωτίου στο κοινωνικό κράτος και η Μερόπη Τζούφη στην παιδεία.

Μιλώντας, χθες στον ΑΝΤ1, ο Νάσος Ηλιόπουλος υποστήριξε πως «ο ΣΥΡΙΖΑ είναι σε φθορά και απαξίωση και το ΠΑΣΟΚ σε στασιμότητα. Ο Στέφανος Κασσελάκης βγήκε με ακάλυπτη επιταγή: είπε ότι αν βγει, θα κερδίσει τον Μητσοτάκη και σήμερα χάνει από τον Ανδρουλάκη. Εμείς δεν θα κάνουμε εμφύλιο ούτε με τον ΣΥΡΙΖΑ ούτε με τον Κασσελάκη».

Αλέξης Χαρίτσης: Δεν είναι προσωπικό το πρόβλημα με τον Στέφανο Κασσελάκη, αλλά βαθιά πολιτικό

Για την αποχώρησή του από τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και τις διεργασίες για τη συγκρότηση νέας Κοινοβουλευτικής Ομάδας, μίλησε το πρωί της Δευτέρας, ο ανεξάρτητος βουλευτής Αλέξης Χαρίτσης.

«Πετραδάκι πετραδάκι τον χτίσαμε τον ΣΥΡΙΖΑ εδώ και 20 χρόνια. Όσοι φύγαμε πήραμε μία πολύ δύσκολη και επώδυνη απόφαση. Ήταν μία απόφαση αναγκαία και επιβεβλημένη».

«Αυτό που βλέπαμε το τελευταίο διάστημα και την εκλογή της νέας ηγεσίας ήταν ένας εκφυλισμός του χώρου και είναι ακόμα κι αυτό αποτυπώνεται στις μετρήσεις της κοινής γνώμης. Έπρεπε να βάλουμε φραγμό σε αυτό, γιατί έχουμε μία ευθύνη. Οι διαφορές μας πλέον με τον ΣΥΡΙΖΑ είναι τεράστιες σε ιδεολογικό και πολιτικό επίπεδο».

«Δεν το κάναμε όλο αυτό για τις καρέκλες. Εάν θέλαμε απλά και μόνο καρέκλες, θα μπορούσαμε να δεχτούμε τις θέσεις που μας προτάθηκαν, να κάτσουμε σιωπηλά και να βλέπουμε να εκφυλίζεται ένας ολόκληρος πολιτικός χώρος».

Ο Αλέξης Χαρίτσης τόνισε πως το πρόβλημα με τον Στέφανο Κασσελάκη δεν είναι προσωπικό, αλλά βαθιά πολιτικό.

«Έχει να κάνει με τον τρόπο που ασκείται η πολιτική από τον σημερινό αρχηγό του ΣΥΡΙΖΑ και την ηγετική του ομάδα, από τις θέσεις που εκφράζει και το αν μπορεί να παρουσιάσει ένα πειστικό πολιτικό σχέδιο, που να πείθει αυτή τη στιγμή την κοινωνία. Είδαμε το τελευταίο διάστημα μία πλήρη διάλυση του τρόπου, που κάναμε πολιτική όλα αυτά τα χρόνια».




Τελευταία ημέρα της ανακωχής Χαμάς και Ισραήλ, συνομιλίες για την παράτασή της

Ηανακωχή ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, που επέτρεψε την απελευθέρωση ομήρων και φυλακισμένων και τη διανομή κάποιων ποσοτήτων ανθρωπιστικής βοήθειας που χρειαζόταν απελπιστικά, διανύει σήμερα την τέταρτη και τελευταία ημέρα της, με φόντο συνομιλίες για την παράτασή της.

Τη νύχτα της Κυριακής προς Δευτέρα, το ένοπλο παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα διαβεβαίωσε σε ανακοίνωσή του πως «επιδιώκει την παράταση της ανακωχής πέραν των τεσσάρων ημερών» που προέβλεπε η συμφωνία, με σκοπό να «αυξηθεί ο αριθμός των κρατουμένων που θα αφεθούν ελεύθεροι».

Πρόκειται για κάτι που προβλεπόταν στη συμφωνία.

Πηγή του Γαλλικού Πρακτορείου προσκείμενη στη Χαμάς εξήγησε ότι το κίνημα «ενημέρωσε τους μεσολαβητές» πως θέλει η ανακωχή να παραταθεί για «δυο ως τέσσερις ημέρες».

Η συμφωνία, που κλείστηκε με μεσολάβηση του Κατάρ —με την υποστήριξη της Αιγύπτου και των ΗΠΑ— και τέθηκε σε ισχύ την Παρασκευή, προέβλεπε 4ήμερη παύση των εχθροπραξιών, τη διανομή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα και την απελευθέρωση 50 ομήρων από τους 200 και πλέον που κρατούνται στον παλαιστινιακό θύλακο, με αντάλλαγμα την αποφυλάκιση 150 φυλακισμένων Παλαιστίνιων.

Από την Παρασκευή, αφέθηκαν ελεύθεροι 39 όμηροι στο πλαίσιο της συμφωνίας και 24 εκτός αυτού του πλαισίου, στην πλειονότητά τους Ταϊλανδοί που εργάζονταν στο Ισραήλ, καθώς και 117 παλαιστίνιοι φυλακισμένοι, καθώς η συμφωνημένη αναλογία είναι 1 προς 3.

Υπάρχει ρήτρα στη συμφωνία που επιτρέπει την παράταση της ανακωχής, με προϋπόθεση την απελευθέρωση 10 ομήρων την ημέρα, που θα έχει αντάλλαγμα την απελευθέρωση 30 Παλαιστίνιων, όπως μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο και αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Υιοθετημένη από το Ισραήλ

Ανάμεσα στους ομήρους που απελευθερώθηκαν χθες ήταν κοριτσάκι 4 ετών με αμερικανική υπηκοότητα, το μικρό όνομα του οποίου είναι Αμπιγκέιλ. Το παιδί έμεινε ορφανό στην επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ την 7η Οκτωβρίου. Έκλεισε τα 4 ενώ κρατείτο από τη Χαμάς.

«Έχει υποστεί φρικτό ψυχικό τραύμα», είπε ο αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν, σύμφωνα με τον οποίο η μικρή είδε τους γονείς της να σκοτώνονται μπροστά στα μάτια της.

Πρόσθεσε πως θέλει την παράταση της ανακωχής.

Παρομοίως η κυβέρνηση της Γαλλίας.

«Δεν έχει πια γονείς, όμως όλη η χώρα την παίρνει στην αγκαλιά της. Θα τη φροντίσουμε», είπε ο πρωθυπουργός του Ισραήλ Μπενιαμίν Νετανιάχου, που συζήτησε τηλεφωνικά με τον κ. Μπάιντεν.

Η ρήτρα που προέβλεπε την παράταση της ανακωχής είναι μεν «ευλογία», πρόσθεσε ο κ. Νετανιάχου, όμως «έχω επίσης πει πως μετά τη συμφωνία θα επιστρέψουμε στον σκοπό μας: να εξαλείψουμε τη Χαμάς και να εγγυηθούμε ότι η Λωρίδα της Γάζας δεν θα είναι πια αυτή που ήταν», συμπλήρωσε.

«Νίκη;»

Ο ισραηλινός πρωθυπουργός, ο οποίος αναμένεται σήμερα να ζητήσει από την κυβέρνησή του να εγκρίνει προϋπολογισμό «πολέμου», ύψους 30 δισεκατομμυρίων σέκελ (7,3 δισ. ευρώ), διεμήνυσε πως οι στρατιωτικές επιχειρήσεις θα συνεχιστούν ως «τη νίκη». Έκανε τη δήλωση αυτή στη βόρεια Γάζα, όπου πήγε —για πρώτη φορά μετά τη μονομερή αποχώρηση του Ισραήλ από τον παλαιστινιακό θύλακο το 2005— να επιθεωρήσει στρατιώτες.

Στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη, λεωφορεία της Διεθνούς Επιτροπής του Ερυθρού Σταυρού και της Ερυθράς Ημισελήνου (ΔΕΕΣ) μετέφεραν στη Ραμάλα και στην Μπεϊτούνια αποφυλακισθέντες που υποδέχθηκαν πλήθη ανεμίζοντας σημαίες της Παλαιστίνης, της Χαμάς και άλλων οργανώσεων.

«Αισθάνομαι χαρούμενος και ταυτόχρονα θλιμμένος για το αίμα των μαρτύρων μας. Θλίβομαι για τους μάρτυρές μας αλλά χαίρομαι για τη νίκη της αντίστασής μας», είπε στην Μπεϊτούνια ο Γιάζαν Σαμπά, νεαρός κρατούμενος που αφέθηκε ελεύθερος στο πλαίσιο της ανακωχής.

Το Ισραήλ άρχισε την επίθεση στη Λωρίδα της Γάζας μετά την έφοδο μαχητών της Χαμάς σε νότιους τομείς της ισραηλινής επικράτειας την 7η Οκτωβρίου με 1.200 νεκρούς, κατά τις ισραηλινές αρχές. Κατά τη διάρκεια της πιο πολύνεκρης επίθεσης που υπέστη ποτέ το Ισραήλ από καταβολής κράτους εξάλλου απήχθησαν 240 άνθρωποι και οδηγήθηκαν στον παλαιστινιακό θύλακο.

Σε αντίποινα για την επίθεση αυτή, ο στρατός του Ισραήλ, όπου η πολιτική ηγεσία ορκίστηκε να «εξαλείψει» το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα που πήρε την εξουσία το 2007 στη Λωρίδα της Γάζας, εξαπέλυσε ακατάπαυστους βομβαρδισμούς και την 27η Οκτωβρίου άρχισε χερσαία επιχείρηση.

Με βάση τον πιο πρόσφατο απολογισμό του υπουργείου Υγείας της Χαμάς, 14.854 άνθρωποι, ανάμεσά τους 6.150 παιδιά, σκοτώθηκαν στους ισραηλινούς βομβαρδισμούς. Η πολιτική προστασία στη Γάζα κάνει λόγο για άλλους 7.000 αγνοούμενους, μεγάλο μέρος των οποίων θάφτηκε στα συντρίμμια.

«200 φορτηγά την ημέρα για δυο μήνες»

Μολονότι η ανακωχή προσέφερε μια ανάπαυλα στους Γαζαίους, η ανθρωπιστική κατάσταση παραμένει «επικίνδυνη» και οι ανάγκες «χωρίς προηγούμενο», σύμφωνα με το Γραφείο Αρωγής και Έργων των Ηνωμένων Εθνών για τους Παλαιστίνιους Πρόσφυγες στην Εγγύς Ανατολή (UNRWA).

Από την Παρασκευή, 248 οχήματα φορτωμένα με ανθρωπιστική βοήθεια μπόρεσαν να εισέλθουν στη Λωρίδα της Γάζας, σύμφωνα με τον ΟΗΕ.

«Θα έπρεπε να στέλνουμε 200 φορτηγά την ημέρα για τουλάχιστον δύο μήνες προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες», τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο εκπρόσωπος του UNRWA, ο Αντνάν Αμπού Χάσνα, εξηγώντας πως ακόμα δεν έχουν φθάσει «ούτε πόσιμο νερό, ούτε τρόφιμα» σε ορισμένους τομείς.

«Μιλάνε για παραδόσεις βοήθειας και καυσίμων, αλλά είμαι στο πρατήριο καυσίμων εννιά ώρες κι είναι ακόμα κλειστό», διαμαρτυρόταν χθες στη Χαν Γιούνις ο Μπιλάλ Ντιάμπ, κάτοικος της πόλης.

Ο ισραηλινός στρατός, που χαρακτηρίζει το βόρειο τρίτο του θυλάκου εμπόλεμη ζώνη, είχε ήδη διατάξει επανειλημμένα τον άμαχο πληθυσμό να φύγει και απαγόρευσε σε οποιονδήποτε να επιστρέψει κατά τη διάρκεια της παύσης των επιχειρήσεων.

Παρά τις προειδοποιήσεις του, χιλιάδες εκτοπισμένοι κάτοικοι της Λωρίδας της Γάζας προσπάθησαν να γυρίσουν στα σπίτια τους στον βορρά κατά τη διάρκεια της ανακωχής.

Στην πόλη της Γάζας, που έχει μετατραπεί κατά το μεγαλύτερο μέρος της σε συντρίμμια, κάτοικοι κινούνταν χθες μέσα σε σύννεφα σκόνης, ανάμεσα σε σωρούς υπολειμμάτων σπιτιών και άλλων κτιρίων, κατέγραψαν κάμερες του AFP.

Οι μισές και πλέον κατοικίες στη Λωρίδα της Γάζας έχουν υποστεί ζημιές ή καταστραφεί εντελώς, σύμφωνα με τον ΟΗΕ· η πλειονότητα των κατοίκων της, 1,7 εκατ. από τα 2,4 εκατ., έχουν υποστεί εξαναγκαστικό εκτοπισμό.

Στα νοσοκομεία στο νότιο τμήμα του θυλάκου συνεχίζουν να εισάγονται πολλοί τραυματίες που διακομίζονται σ’ αυτά από το βόρειο, όπου σχεδόν όλες οι δομές υγείας έχουν πλέον πάψει να λειτουργούν.

 




Ενημέρωση Γ.Πασχαλίδη | Πληρωμές 28 εκατ. € από ΕΛΓΑ- Εντός του 2023 έχει καταβάλει σε αποζημιώσεις 250 εκατ. ευρώ

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης θα ήθελε να ενημερώσει τους ενδιαφερομένους αγρότες ότι αύριο Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2023, μετά την 12:00 μεσημβρινή, θα καταβληθούν στους λογαριασμούς των δικαιούχων παραγωγών, οι κάτωθι αποζημιώσεις από τον ΕΛ.Γ.Α.:

  1. Πληρωμή προκαταβολών ύψους 8 εκ. €, για τις περιπτώσεις αγροτών, των οποίων κατεστράφησαν οι δεντροκαλλιέργειες -κυρίως ελαιοκαλλιέργειες- από τις Πυρκαγιές του καλοκαιριού 2021, για τις περιπτώσεις των οποίων ο ΕΛ.Γ.Α. συνέταξε εξατομικευμένα πορίσματα, λόγω της μη συμπερίληψης των συγκεκριμένων αγροτεμαχίων στο σύστημα των δορυφορικών εικόνων, ο οποίες κατέγραψαν τις πληγείσες περιοχές.
  2. Εξοφλούνται τα τελευταία πορίσματα και οι ενστάσεις, για τις ζημίες του έτους 2022, ύψους 20 εκ. €. Αξίζει να αναφερθεί ότι ο ΕΛ.Γ.Α., στο χρονικό διάστημα από τον Δεκέμβριο  2022 και μέχρι τον Απρίλιο 2023, έχει εξοφλήσει το 90% των οφειλόμενων αποζημιώσεων για τις ζημίες έτους 2022. Πρόκειται για την πλέον έγκαιρη πληρωμή αποζημιώσεων, η οποία έγινε ποτέ από τον ΕΛ.Γ.Α. Η καθυστέρηση πληρωμής του 10% των πορισμάτων και των ενστάσεων, η οποία πραγματοποιείται αύριο, οφείλεται τόσο στην επεξεργασία των δεδομένων από τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές όσο και στην δημοσιονομική διευθέτηση της πληρωμής, σύμφωνα με στοιχεία προϋπολογισμού του ΕΛ.Γ.Α. έτους 2023.

 Η Διοίκηση του ΕΛ.Γ.Α. έχει επιτύχει την τετραετία 2019 – 2023, να καταβάλει ο Οργανισμός τις οφειλόμενες αποζημιώσεις με φερεγγυότητα και αξιοπιστία, παρά το γεγονός ότι οι αποζημιώσεις αυτές απαιτούν κατά μέσο όρο 100 εκ. € πάνω  από τις δυνατότητες του ετήσιου προϋπολογισμού του ΕΛ.Γ.Α., χάριν της καθοριστικής και γενναιόδωρης στήριξης της Κυβέρνησης του Πρωθυπουργού  Κυριάκου Μητσοτάκη, η οποία κατέβαλε στον Οργανισμό 300 εκ. €, ως αναδρομικώς οφειλόμενα της τελευταίας δεκαετίας, σύμφωνα με το ν. 3877/2010.

Με εκτίμηση,

Γιάννης Πασχαλίδης

Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας




Νέα Καρβάλη | Συνεχίζονται τα κυκλοφοριακά προβλήματα εντός της κοινότητας

Έντονα είναι τα παράπονα των κατοίκων της Νέας Καρβάλης το κυκλοφοριακό κομφούζιο που επικρατεί στην περίοχη τους τελευταίους μήνες και πιο συγκεκριμένα απο την στιγμή οπου λειτούργισαν τα διόδια στην Άσπρη Άμμο.
Σλυμφωνα με τον πρόεδρο της κοινότητας, κ. Νίκο Καρακεϊσογλου αυτό συμβαίνει καθημερινά με τους οδηγούς να μην τηρούν τα όρια ταχύτητας και οι κάτοικοι ζητούν μια άμεση λύση ώστες η κίνηση αυτή να είναι ελεγχόμενη.




Καταιγιστικές εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ | Αποχωρήσεις κορυφαίων στελεχών αναμένονται εντός των επομένων ωρών

Μέχρι και τις πρώτες πρωινές ώρες συσκέπτονταν τα μέλη της Ομπρέλας, της εσωκομματικής τάσης του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία που έχει ως άτυπο επικεφαλής τον Ευκλείδη Τσακαλώτο, προκειμένου να επιλύσουν μια σειρά από διαδικαστικά ζητήματα που θα αφορούν την αυριανή αποχώρησή τους από το κόμμα. Θυμίζουμε ότι το Σαββατοκύριακο θα πραγματοποιηθεί η πολυσυζητημένη συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής και πως αύριο, όπως όλα δείχνουν, θα υπάρξει η σύγκρουση με τον νέο πρόεδρο Στέφανο Κασσελάκη που θα οδηγήσει στη διάσπαση, αφού θα αποχωρήσουν όσοι διαφωνούν με την πολιτική που ασκεί η νέα ηγεσία και ιδίως με την τακτική πως «όποιος διαφωνεί μαζί μου θα διαγράφεται».

Μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα συντασσόταν το πολιτικό κείμενο που θα κατατεθεί στην Κεντρική Επιτροπή και θα δικαιολογεί την αποχώρηση, ενώ στο τραπέζι έπεσε και το ενδεχόμενο οι ανακοινώσεις για την έξοδο από το κόμμα να γίνουν σήμερα, πριν από τη συνεδρίαση του κορυφαίου καθοδηγητικού οργάνου, χωρίς, όμως η πλειοψηφία να το υποστηρίζει.

Δεν αποκλείεται ωστόσο δύο σημαίνοντα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία που ανήκουν στην «Ομπρέλα», να ανακοινώσουν από σήμερα ότι αποχωρούν, προλειαίνοντας με αυτόν τον τρόπο το έδαφος για τα όσα θα ακολουθήσουν αύριο. Ο Πάνος Σκουρλέτης και ο Νίκος Βούτσης σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες είναι έτοιμοι να δημοσιοποιήσουν εντός των επομένων ωρών ότι αποχωρούν από τον ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία.

Ήδη πάντως έχει δυναμιτίσει το κλίμα από τη δημοσιοποίηση την Πέμπτη του κειμένου των 1.300 στελεχών της «Ομπρέλας», που προαναγγέλλουν την αποχώρησή τους, ενώ οι συσκέψεις των μελών της εσωκομματικής τάσης θα συνεχιστούν μέχρι το πρωί του Σαββάτου και με ενδιαφέρον αναμένονται οι τοποθετήσεις των Ευκλείδη Τσακαλώτου, Νίκου Φίλη, Νίκου Βούτση και Δημήτρη Βίτσα στο κορυφαίο καθοδηγητικό όργανο.

Όσοι αποχωρήσουν δεν θα δημιουργήσουν από Δευτέρα νέο κόμμα που θα κινείται αριστερότερα του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, αλλά σε πρώτη φάση θα απευθυνθούν σε προσωπικότητες, σε πολιτικές κινήσεις και φορείς ώστε να δημιουργηθεί ένα μεταβατικό σχήμα που θα οδηγήσει αργότερα σε κόμμα.

Η Έφη Αχτσιόγλου πάντως, που ήταν η κύρια αντίπαλος του Στέφανου Κασσελάκη, μαζί με τα μέλη που την υποστηρίζουν, έχει αποφασίσει στην παρούσα φάση να παραμείνει στο κόμμα.




Χρόνης για βλάβη στην Ερυθρού | “Εντός της εβδομάδας θα γίνει μία νυχτερινή διακοπή για την αποκατάσταση της βλάβης”

Σε βλάβη οφείλεται η διακοπή υδροδότησης στην οδό Ερυθρού το πρωί της Δευτέρας 23 Οκτωβρίου.

Όπως ανέφερε στο enanews.gr πρόεδρος της ΔΕΥΑ Καβάλας Απόστολος Χρόνης θα γίνει μια νυχτερινή διακοπή τις επόμενες μέρες για την πλήρη επιδιόρθωση της βλάβης.

«Η βλάβη επιδιορθώθηκε προσωρινά και μέσα στην εβδομάδα θα κόψουμε το νερό τις νυχτερινές ώρες για να ολοκληρώσουμε το έργο» τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Χρόνης.




Καβάλα | Νεκρός βρέθηκε ένας άντρας εντός της οικίας του

Μετά απο κλήση τών γειτόνων προς ΕΚΑΒ και Αστυνομία, νεκρός βρέθηκε την Παρασκευή 20 Οκτωβρίου, ένας ηλικιωμένος άντρας εντός της οικίας του.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ηλικιωμένος άντρας, ζούσε μόνος του και τα αίτια του θανάτου του ήταν παθολογικά. Η σορός του ήταν σε προχωριμένη σήψη, με τις πληροφορίες να κάνουν λόγο πως ο άντρας είχε φύγει απο την ζωή τουλάχιστον μια εβδομάδα πρίν.




Χρόνης | Εντός του 2023 πέφτουν οι υπογραφές με ανάδοχο για το έργο ύδρευσης στην πρώην Δ.Ε Φιλίππων

Τηλεδιάσκεψη πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τετάρτης  με την Διαχειριστική Αρχή του ΥΜΕΠΕΡΑΑ και στελέχη του αγωγού TAP με την ΔΕΥΑ Καβάλας.

Όπως  τόνισε μάλιστα σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Καβάλας Απόστολος Χρόνης εντός του 2023 πρόκειται να πέσουν οι υπογραφές με ανάδοχο για το έργο ύδρευσης στην πρώην Δ.Ε Φιλίππων.




Συγκέντρωση Ειδών Πρώτης Ανάγκης από την Δημοτική παράταξη «ΕΝΤΟΣ»

Λόγω των τραγικών γεγονότων στη Θεσσαλία, η υποψήφια δήμαρχος Σερρών κ. Βαρβάρα Μητλιάγκα και οι υποψήφιοι του συνδυασμού ΕΝΤΟΣ αναστέλλουν τις προεκλογικές δραστηριότητες για τις επόμενες ημέρες

Καλούμε όλους όσοι επιθυμούν να βοηθήσουν τους πληγέντες συνανθρώπους μας που χρήζουν άμεσης βοήθειας, να συνεισφέρουν με είδη πρώτης ανάγκης.

Η συγκέντρωση των ειδών πρώτης ανάγκης θα γίνεται στα γραφεία του συνδυασμού, Περιστέρη Κωστοπούλου 9,1ος όροφος, από τις 9:00 έως τις 14:00  και από τις 18:00 έως τις 21:00.

 

 




Γιατί συμφέρει να πάρεις σύνταξη εντός του 2025

Νέος τρόπος υπολογισμού, βάσει της ανόδου των μισθών. Δεν θα λαμβάνονται υπόψη η ανάπτυξη και ο πληθωρισμός του προηγούμενου έτους. Τέλος στο ροκάνισμα από προσωπική διαφορά

Από την Πρωτοχρονιά του 2025 αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού των αυξήσεων στις συντάξεις. Πλέον οι αυξήσεις θα γίνονται με βάση την πορεία των μισθών. Η εξέλιξη αυτή θα ενισχύσει αισθητά τις αποδοχές των συνταξιούχων, καθώς οι μισθοί θα αυξάνονται συνεχώς.

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, από 1ης/1/2025 πρόκειται να τεθεί σε εφαρμογή και νέος τρόπος καθορισμού των συντάξιμων αποδοχών που θα λαμβάνονται υπόψη για την ανταποδοτική σύνταξη. Η αλλαγή συνίσταται στο γεγονός ότι, βάσει νόμου, η τιμαριθμοποίηση των μισθών από το 2002 και μετά δεν θα γίνεται με τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, που είναι η μέθοδος που θα ισχύει έως και το 2024, αλλά θα λαμβάνεται υπόψη ένας άλλος δείκτης, που είναι ο Δείκτης Μεταβολής Μισθών για το σύνολο της οικονομίας. Ο δείκτης αυτός θα δείχνει πόση ήταν η αύξηση του μέσου μισθού για το σύνολο της οικονομίας κάθε χρόνο από το 2002 και μετά.

Με την ετήσια μεταβολή του Δείκτη Μισθών θα αναπροσαρμόζονται οι συντάξιμες αποδοχές των ασφαλισμένων που θα αποχωρούν από 1ης/1/2025 και μετά.

Με το σημερινό σύστημα υπολογισμού των συντάξιμων αποδοχών οι ασφαλισμένοι κερδίζουν μόνο τις χρονιές που ο πληθωρισμός είναι υψηλός. Με εξαίρεση το 2022, που ο πληθωρισμός ήταν στο 9,9%, καμία από τις προηγούμενες δεν πέρασε το 3%.

Με την αλλαγή όμως που θα ισχύσει από το 2025, οι ασφαλισμένοι που θα βγουν στα έτη 2025-2028 θα πάρουν μεγαλύτερη ανταποδοτική σύνταξη, καθώς θα υπολογιστεί με μισθούς αυξημένους κατά 5% κάθε έτος.

Τονίζεται ότι η αλλαγή του 2025 θα ωφελήσει με υψηλότερη ανταποδοτική σύνταξη τους νέους συνταξιούχους.

Η σχετική διάταξη προβλέπει ότι «η αναπροσαρμογή των συντάξιμων αποδοχών για το διάστημα έως και το 2024 διενεργείται κατά τη μεταβολή του μέσου ετήσιου Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.

Η προσαύξηση των συντάξιμων αποδοχών για το διάστημα από το 2025 και εφεξής διενεργείται με βάση τον δείκτη μεταβολής μισθών, που υπολογίζεται από την ΕΛΣΤΑΤ. 

Πάνω από το 7,75%

Οπως ήδη έχουν γράψει «ΤΑ ΝΕΑ», σημαντική αύξηση, ακόμα και πάνω από το 7,75% που αντιστοιχεί σε αυτήν των παλαιών συντάξεων που καταβλήθηκε από 1ης Ιανουαρίου 2023, θα έχουν χιλιάδες ασφαλισμένοι εφόσον υποβάλουν αίτηση συνταξιοδότησης εντός του έτους.

Η μεγάλη άνοδος του πληθωρισμού κατά το προηγούμενο έτος έχει ως αποτέλεσμα οι συντάξιμες αποδοχές των υποψήφιων συνταξιούχων να υπολογιστούν για τα έτη από το 2002 έως το 2023 με βάση το 9,6%, γεγονός που οδηγεί σε σημαντική αύξηση της ανταποδοτικής σύνταξης.

Παράλληλα, και η εθνική σύνταξη αυξάνεται κατά 7,75%. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι νέες συντάξεις να είναι υψηλότερες από τις παλαιές, ακόμα κι αν έλαβαν το σύνολο της αύξησης 7,75% (δεν είχαν δηλαδή προσωπική διαφορά) και έχουν τα ίδια έτη.

Οσον αφορά το 2024, οι νεότερες εκτιμήσεις για την οικονομία δείχνουν ότι φέτος η ανάπτυξη θα υπερβεί το 3,5% και ο πληθωρισμός θα κινηθεί γύρω στο 4,5%. Εφόσον επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις, τότε η αύξηση για το 2024 που «κλειδώνει» για τις συντάξεις θα είναι τουλάχιστον 4%. Ο τύπος της αύξησης είναι «ανάπτυξη 2023 συν πληθωρισμός 2023 διά 2», δηλαδή 3,5+4,5=8/2=4

Στο 4% θα προστεθεί και ένα υπόλοιπο της τάξης του 0,15% από τις αυξήσεις του 2023, με βάση τα τελικά στοιχεία που αναμένεται να οριστικοποιηθούν το φθινόπωρο, και έτσι η αύξηση του 2024 θα διαμορφωθεί στο 4,15%.

Εκτιμάται ότι 100.000 με 150.000 συνταξιούχοι κάθε χρόνο από το 2024 και μετά θα μηδενίζουν την προσωπική διαφορά και θα έχουν καθαρή αύξηση τις αυξήσεις που δόθηκαν φέτος.

Για παράδειγμα, συνταξιούχος με προσωπική διαφορά 100 ευρώ και αύξηση 70 ευρώ έμεινε με υπόλοιπο διαφοράς 30 ευρώ και δεν είδε κέρδος στην τσέπη, ενώ συνταξιούχος με προσωπική διαφορά 60 ευρώ και αύξηση 80 ευρώ πήρε καθαρό κέρδος 20 ευρώ, γιατί με τα 60 ευρώ της αύξησης μηδένισε την προσωπική του διαφορά.




Αναλυτικά τα μέτρα εντός και εκτός γηπέδων για την αντιμετώπιση της οπαδικής βίας

Σειρά μέτρων με στόχο να μπει ένα τέλος στο απόστημα της βίας των χούλιγκαν λαμβάνει η κυβέρνηση, στον απόηχο των αιματηρών επεισοδίων στη Νέα Φιλαδέλφεια

Μετά τη σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, του πρωθυπουργού με τους ιθύνοντες του Big-4 του ελληνικού ποδοσφαίρου (Ολυμπιακός, Παναθηναϊκός, ΑΕΚ και ΠΑΟΚ) και τη συμμετοχή του προέδρου της UEFA, Αλεξάντερ Τσέφεριν, η κυβέρνηση ανακοίνωσε λουκέτο στις λέσχες οπαδών, αλλά και την ενίσχυση της αστυνομικής παρουσίας στα γήπεδα.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι στην κυβέρνηση χαρακτηρίζουν τη συνάντηση εποικοδομητική, καθώς εκφράστηκε η βούληση για τήρηση των μέτρων που θα βελτιώσει εν συνόλω το παρεχόμενο προϊόν και θα υψώσει προσκόμματα στην οπαδική βία.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο των δηλώσεων του μαζί με τον κ. Τσέφεριν, προανήγγειλε ότι σε περίπτωση υποτροπής θα υπάρξει κλείσιμο θυρών οργανωμένων οπαδών, ενδεχομένως και ο αποκλεισμός ομάδων από ευρωπαϊκές διοργανώσεις.

Αφού υπογράμμισε ότι «το πρόβλημα είναι ευρωπαϊκό», πρότεινε τη δημιουργία «παρατηρητηρίου βίας» με συμμετοχή πολλών διαφορετικών κρατών, με σκοπό η UEFA να προειδοποιεί για γεγονότα υψηλού κινδύνου.

Ταυτόχρονα, ο πρωθυπουργός «σήκωσε και το γάντι», που είχε πετάξει ο Κροάτης πρόεδρος με δηλώσεις του, σημειώνοντας ότι «η Ελλάδα είναι κράτος δικαίου και δεν δέχεται υποδείξεις από άστοχες πηγές εκτός συνόρων ακόμη και αν αυτές είναι επίσημες».

Τα μέτρα

Το κλείσιμο των συνδέσμων δεν είναι ένα μέτρο που για πρώτη φορά ανακοινώνεται και απομένει να φανεί κατά πόσο θα έχει αποτέλεσμα η τρέχουσα προσέγγιση της κυβέρνησης.

Σε μία πρώτη ανάγνωση, φαίνεται ότι ισχυρό ρόλο θα έχουν και οι ίδιες οι ΠΑΕ, καθώς υπό τη σκέπη τους θα βρίσκεται ο ένας και μόνο σύνδεσμος, που θα αναλογεί σε κάθε ομάδα.

Ένα ακόμα μέτρο που σκοπό έχει να περιορίσει το πεδίο επεισοδίων -εντός κι εκτός γηπέδων- είναι η δυνατότητα της ΕΛ.ΑΣ να κάνει ουσιαστικούς ελέγχους των οργανωμένων οπαδών στις θύρες τους.

Αυτό σημαίνει ότι η Αστυνομία –ειδικά σε αγώνες με επικινδυνότητα για ξέσπασμα επεισοδίων- θα ελέγχει την ταυτοπροσωπία στις θύρες των οργανωμένων οπαδών. Σύνδεσμοι αγοράζουν και διαθέτουν εισιτήρια σε άτομα, χωρίς όμως να έχουν εκδοθεί αυτά τα εισιτήρια στα ονόματα τους.

Επιπλέον, η ΕΛ.ΑΣ. θα διενεργεί –ειδικά πριν από κρίσιμους αγώνες- απροειδοποίητους ελέγχους στις κερκίδες για τον εντοπισμό αντικειμένων που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την πρόκληση επεισοδίων (φωτοβολίδες, κλπ).

Οπως είπε ο κ. Μητσοτάκης, συμφώνησαν και οι ΠΑΕ, καθώς αντιλαμβάνονται ότι ο έλεγχος μπορεί να ξεφεύγει από τις δυνατότητές τους.

Ο πρωθυπουργός ζήτησε, επίσης, από τους προέδρους των ΠΑΕ να ενεργοποιήσουν τις κάμερες στα γήπεδα, εφόσον βέβαια διαθέτουν τέτοια συστήματα ελέγχου. Το ΟΠΑΠ Αρένα και το Γεώργιος Καραϊσκάκης διαθέτουν κάμερες.

Ο ίδιος υπογράμμισε ότι η οπαδική βία συχνά εκδηλώνεται στους δρόμους και όχι στα γήπεδα, ως εκ τούτου θα δοθεί εντολή η ΕΛ.ΑΣ να εστιάσει επιχειρησιακά πλέον και στην αντιμετώπιση των επεισοδίων από χούλιγκαν εκτός γηπέδων.

Τέλος, αναμένεται να δημιουργηθεί παρατηρητήριο βίας σε συνεργασία με την UEFA και των κρατών-μελών, καθώς το ζήτημα του χουλιγκανισμού δεν είναι εγχώριο αλλά διεθνές, όπως ξεκάθαρα φάνηκε στα αιματηρά επεισόδια της Νέας Φιλαδέλφειας.

ΣΥΡΙΖΑ: Ο κ. Μητσοτάκης εμφανίζεται κατώτερος των περιστάσεων

«Μετά από ένα δεκαήμερο σιωπής για την άγρια δολοφονία του Μιχάλη Κατσουρή στη Νέα Φιλαδέλφεια, ο κ. Μητσοτάκης εμφανίστηκε σήμερα χωρίς ίχνος αυτοκριτικής. Χαρακτήρισε απλά “επιχειρησιακές αστοχίες” ένα πρωτοφανές φιάσκο, υποτιμώντας το γεγονός ότι 200 νεοναζί χούλιγκανς από την Κροατία μπήκαν και διέσχισαν ανενόχλητοι την μισή χώρα μέχρι την Αθήνα με τραγικό επίλογο την δολοφονία ενός νέου ανθρώπου», σημειώνει σε ανακοίνωση του ο ΣΥΡΙΖΑ.

Ανακοίνωση για τις εξαγγελίες του Κυριάκου Μητσοτάκη εξέδωσε το ΠΑΣΟΚ, υποστηρίζοντας ότι «ο πρωθυπουργός έπειτα από πολυήμερη σιωπή, συγκάλεσε σύσκεψη με τον πρόεδρο της UEFA και ιδιοκτήτες ΠΑΕ, παριστάνοντας ότι ανέλαβε μόλις χθες τη διακυβέρνηση».

kavalanews.gr