Με ξεχωριστά κίνητρα η ένταξη στο «Εξοικονομώ 2025» πληγέντων

Με νέα απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θόδωρου Σκυλακάκη, προστίθενται στους ωφελούμενους του «Εξοικονομώ 2025»,για τους οποίους προβλέπονται αυξημένα ποσοστά επιχορηγήσεων (80% – 100%) και ειδικός προϋπολογισμός (91,3 εκατ. ευρώ), οι σεισμοπαθείς του Μαρτίου του 2021 των Περιφερειών της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας, της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας.

 

Πηγή:protothema.gr




Ανοίγει η βεντάλια για την ένταξη στον Εξωδικαστικό Μηχανισμό Ρύθμισης Οφειλών – Τι αλλάζει και για ποιους

Οι τελευταίες ανακοινώσεις από το υπουργείο Οικονομικών οδηγούν σε διεύρυνση της δυνατότητας ένταξης στον Εξωδικαστικό Μηχανισμό Ρύθμισης Οφειλών, επofεκτείνοντας τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια, καθώς και την αποδοχή των ρυθμίσεων από τους πιστωτές. Πλέον, οι μη ευάλωτοι οφειλέτες μπορούν να ενταχθούν και αυτοί στο σύστημα αυτόματης αποδοχής, με τα νέα κριτήρια να ενισχύουν τη δυνατότητα πρόσβασης στο πρόγραμμα.

Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, διπλασιάζονται τα όρια εισοδήματος και περιουσίας εντός των οποίων θα είναι υποχρεωτική η αποδοχή της ρύθμισης εξωδικαστικού μηχανισμού από τους πιστωτές.

Το συνολικό ιδιωτικό «κόκκινο» χρέος σε τράπεζες και servicers υποχώρησε στα 67 δισ. ευρώ πέρυσι

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε, το συνολικό ιδιωτικό «κόκκινο» χρέος σε τράπεζες και servicers υποχώρησε στα 67 δισ. ευρώ πέρυσι από 92 δισ. ευρώ το 2019, ενώ μέσω εξωδικαστικού έχουν ρυθμιστεί 30.000 υποθέσεις με συνολικές οφειλές 10 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών θα υπάρξει περαιτέρω μείωση με το πρόγραμμα «Ηρακλής 3». Ο Κωστής Χατζηδάκης σημείωσε, επίσης, πως το ιδιωτικό χρέος είναι σε σταθερά καθοδική πορεία, καθώς από το 110% του ΑΕΠ έχει φτάσει στο 93,3% το 2023 και το 2024, και κατά πάσα πιθανότητα θα μειωθεί περισσότερο.

Η αύξηση των ορίων, τόσο για τα εισοδήματα όσο και για τις περιουσίες, αντανακλά τις ανάγκες προσαρμογής στις σύγχρονες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες. Τα προηγούμενα όρια κρίθηκαν πλέον ανεπαρκή για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών των οφειλετών. Ειδικότερα, το νέο εισοδηματικό όριο για μονοπρόσωπα νοικοκυριά ανέρχεται πλέον στα 14.000 ευρώ, ενώ για νοικοκυριά με 5 μέλη ή μονογονεϊκές οικογένειες με τουλάχιστον 3 ανήλικα τέκνα, το όριο φτάνει τα 42.000 ευρώ. Αυτές οι αλλαγές έχουν στόχο να καταστήσουν τις ρυθμίσεις πιο προσιτές και να επεκτείνουν τη δυνατότητα ένταξης στον Μηχανισμό.

Aναγνωρίζοντας τις δυσκολίες των οφειλετών, το Υπουργείο διατηρεί ως βασική προϋπόθεση την ύπαρξη μη εξυπηρετούμενων οφειλών προς τράπεζες ή servicers που δεν ξεπερνούν τα 300.000 ευρώ, ώστε να ενταχθούν στο πρόγραμμα. Αυτή η προϋπόθεση επιτρέπει τη συγκέντρωση των πόρων στους πιο ευάλωτους, ενώ ταυτόχρονα επιτρέπει τη μείωση της αξίας των ακινήτων που εξετάζονται από τον αλγόριθμο του συστήματος, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερες ευκαιρίες για ευνοϊκότερες ρυθμίσεις.

Πάντως να σημειωθεί ότι, το ποσοστό αθέτησης των ρυθμίσεων παραμένει ανησυχητικά υψηλό, φτάνοντας το 30%, το ίδιο ποσοστό που καταγράφηκε και με τις παλαιότερες διμερείς ρυθμίσεις. Επομένως, η νέα ρύθμιση αναγνωρίζει τη δυσκολία του να επιτευχθεί μακροπρόθεσμη συμφωνία, αλλά δίνει στους οφειλέτες μία τελευταία ευκαιρία να αποφύγουν την πλειστηριασμό της περιουσίας τους.

Οι πιστωτές είναι υποχρεωμένοι να υποβάλουν έγγραφη πρόταση ρύθμισης τουλάχιστον 3 μήνες πριν από τον πλειστηριασμό

Σύμφωνα με τον νέο νόμο, οι πιστωτές είναι υποχρεωμένοι να υποβάλουν έγγραφη πρόταση ρύθμισης τουλάχιστον 3 μήνες πριν από τον πλειστηριασμό, με τη δυνατότητα αποστολής της πρότασης μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας εφόσον ο οφειλέτης έχει εγγραφεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα.

Ωστόσο, πολλά άτομα αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επικοινωνία με τους servicers, αφού ένα σημαντικό ποσοστό των δανειοληπτών δεν έχει ενημερώσει τα στοιχεία τους, με αποτέλεσμα περίπου το 50% να μην εντοπίζεται.

Η πραγματική πρόκληση για τους οφειλέτες είναι να αντιληφθούν ότι οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες αποτελούν την τελευταία τους ευκαιρία να διατηρήσουν την περιουσία τους και να αποφύγουν τον πλειστηριασμό. Η ρύθμιση, ωστόσο, θα πρέπει να είναι βιώσιμη και να εξασφαλίσει ότι ο οφειλέτης μπορεί να εξυπηρετήσει τη δόση της ρύθμισης για την πλήρη διάρκεια της και να αποτρέψει μελλοντικές δυσάρεστες εξελίξεις.

Πηγή:newsbeast.gr




Αλεξανδρούπολη | Ψηφιακή ένταξη των δημοτών

Ο Δήμος Αλεξανδρούπολης επιβεβαιώνει τη δέσμευσή του στην ψηφιακή ένταξη, συμμετέχοντας ενεργά στην 4η διακρατική τεχνική συνάντηση του ευρωπαϊκού έργου “DIGI-Inclusion”, που υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος URBACT IV. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στις 24 και 25 Σεπτεμβρίου 2024 στην πόλη Jelgava της Λετονίας, συγκεντρώνοντας εταίρους από οκτώ ευρωπαϊκές χώρες: Ισπανία, Πολωνία, Πορτογαλία, Γαλλία, Ρουμανία, Ιταλία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη και Ελλάδα.

Το έργο DIGI-Inclusion στοχεύει στην καταπολέμηση του ψηφιακού χάσματος, το οποίο παρατηρείται κυρίως στις ευάλωτες κοινωνικά και οικονομικά ομάδες. Μέσω της ενίσχυσης των ψηφιακών δεξιοτήτων και της εξασφάλισης ισότιμης πρόσβασης στις νέες τεχνολογίες, το πρόγραμμα προάγει την κοινωνική συνοχή και συμβάλλει στη δημιουργία μίας πιο δίκαιης ψηφιακής κοινωνίας. Τα εργαλεία του προγράμματος παρέχουν ειδική τεχνογνωσία και βέλτιστες πρακτικές για τη βελτίωση των συνθηκών ψηφιακής ένταξης σε τοπικό επίπεδο.

Ο Δήμος Αλεξανδρούπολης, έχοντας ως κύριο μέλημα τη στήριξη των δημοτών του, συμμετέχει ενεργά στις διεργασίες του έργου, φέρνοντας στην πόλη μας νέες δυνατότητες και ευκαιρίες ψηφιακής προόδου. Η αντιδήμαρχος κα Ευανθία Βαλασίδου, μαζί με στελέχη του Δήμου, εκπροσώπησε την Αλεξανδρούπολη στη συνάντηση της Jelgava, όπου την πρώτη μέρα υπογράφηκε σημαντική Πολιτική Διακήρυξη για τα Ψηφιακά Δικαιώματα. Αυτή η διακήρυξη δεσμεύει τους συμμετέχοντες Δήμους να ενισχύσουν τις πολιτικές τους για την ψηφιακή ένταξη, ειδικά στις περιοχές ευθύνης τους.

Η συνάντηση στη Λετονία αποτέλεσε ευκαιρία για τους εταίρους να ανταλλάξουν απόψεις και να συζητήσουν τις πρώτες δράσεις που θα αναλάβει κάθε Δήμος έως την ολοκλήρωση του σχεδιασμού στο τέλος του 2025. Στόχος είναι η ενσωμάτωση των τεχνολογικών εργαλείων σε τοπικό επίπεδο και η διεύρυνση των δράσεων για την ψηφιακή ενδυνάμωση των πολιτών.

Ο Δήμος Αλεξανδρούπολης, με συνέπεια και αφοσίωση, συνεχίζει να επενδύει σε καινοτόμες πρωτοβουλίες που εξασφαλίζουν την ισότιμη ψηφιακή συμμετοχή όλων των πολιτών, θέτοντας τις βάσεις για μια κοινωνία πιο δίκαιη και τεχνολογικά προηγμένη.




Έκκληση του Δημάρχου Αμφίπολης για ένταξη της καλλιέργειας λεβάντας σε Πρόγραμμα Κρατικών Ενισχύσεων

Με την παρακάτω επιστολή, ο Δήμαρχος Αμφίπολης, κ. Στέργιος Φρανστάλης, απευθύνεται στον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Κωνσταντίνο Τσιάρα, ζητώντας την άμεση ένταξη της καλλιέργειας της λεβάντας σε πρόγραμμα Κρατικών Οικονομικών Ενισχύσεων (ΚΟΕ). Η επιστολή αναδεικνύει την κρίσιμη κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι αγρότες της περιοχής λόγω της παρατεταμένης ξηρασίας, η οποία έχει καταστρέψει την φετινή σοδειά λεβάντας, αφήνοντάς τους σε αδιέξοδο. Ο Δήμαρχος τονίζει την ανάγκη λήψης άμεσων μέτρων για τη στήριξη των αγροτών, ώστε να μπορέσουν να συνεχίσουν την καλλιέργεια και να παραμείνουν στην περιοχή τους με αξιοπρέπεια.

Αναλυτικότερα

ΕΠΙΣΤΟΛΗ

 

Προς:   Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων  (κ. Τσιάρα Κωνσταντίνο)

Κοιν :    Πρόεδρο του ΕΛΓΑ

Βουλευτές Περιφερειακής Ενότητας Σερρών

Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας

Αντιπεριφερειάρχη ΠΕ Σερρών

Θέμα : Ένταξη της καλλιέργειας της λεβάντας σε πρόγραµµα Κρατικών

Οικονομικών Ενισχύσεων (ΚΟΕ).

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

τα τελευταία χρόνια στο Δήμο Αμφίπολης λόγω της ιδιομορφίας του εδάφους και της περιοχής οι εναλλακτικές καλλιέργειες κερδίζουν ολοένα περισσότερο έδαφος, αφού πολλοί αγρότες-δημότες  μας, αναζητούν καλλιέργειες πέραν από τις συνηθισμένες μέσω των οποίων θα μπορέσουν να βγάλουν τα προς το ζην και ταυτόχρονα να μειώσουν το τεράστιο κόστος παραγωγής που έχουν πολλές από τις παραδοσιακές καλλιέργειες. Μία από αυτές είναι η καλλιέργεια της λεβάντας, η οποία έχει συμβάλλει σημαντικά στην οικονομία των παραγωγών αλλά και του τόπου μας τα τελευταία χρόνια, δίνοντας μία ανάσα αισιοδοξίας στις δύσκολες ημέρες που βιώνει ο αγροτικός κόσμος. Η φετινή χρονιά ,δυστυχώς,  ήταν καταστροφική για την καλλιέργεια της λεβάντας, αφού η παρατεταμένη ανομβρία δεν επέτρεψε στους παραγωγούς να μπουν στα χωράφια και να συγκομίσουν,  φέρνοντάς τους έτσι σε πλήρες αδιέξοδο. Επειδή ο κανονισμός του ΕΛΓΑ  λόγο της κλιματικής κρίσης δεν έχει εκσυχρονιστεί και δεν καλύπτει την παρατεταμένη ξηρασία λειτουργώντας εις βάρος των  αγροτών, για το λόγο αυτό:

 Ως Δήμαρχος Αμφίπολης,  αντιλαμβανόμενος την σοβαρότητα του θέματος και με αίσθημα ευθύνης αλλά και χρέους  προς τους δημότες, ζητώ άμεσα να ξεκινήσουν οι διαδικασίες ένταξης της καλλιέργειας της λεβάντας σε πρόγραμμα Κρατικών Οικονομικών Ενισχύσεων, ώστε να μπορέσουν οι αγρότες του Δήμου Αμφίπολης να παραμείνουν στα χωριά, να κρατήσουν τα χωράφια τους και να συνεχίσουν να ζουν με αξιοπρέπεια όπως τους αρμόζει.

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ

ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΦΡΑΝΣΤΑΛΗΣ




«Ένταξη του έργου “Αποκατάσταση και Βελτίωση Δρόμων στον Δήμο Θάσου” στο “ΤΠΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ 2021-2025”»

Με την υπ. αριθμ. 44110/28-05-2024 (ΑΔΑ: ΡΨ1646ΜΤΛ6-ΡΩΟ) Απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών εντάχθηκε η Πράξη “Αποκατάσταση και Βελτίωση Δρόμων στον Δήμο Θάσου” στο «ΤΠΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ 2021-2025» και στον Άξονα Προτεραιότητας «Οδικές υποδομές», με συνολικό κόστος 1.851.214,04€.

Το έργο «Αποκατάσταση και Βελτίωση Δρόμων στον Δήμο Θάσου» αφορά αφενός στη βελτίωση της πρόσβασης σε αγροτικές γαίες του Δήμου Θάσου, μέσω τμημάτων του δημοτικού οδικού δικτύου, που βρίσκονται εκτός των ορίων οικισμού και αφετέρου στην αποκατάσταση και βελτίωση της πρόσβασης σε οικόπεδα της Δημοτικής Κοινότητας Ποταμιάς του Δήμου Θάσου και συγκεκριμένα του οικισμού Σκάλας Ποταμιάς. Όλοι οι δρόμοι είναι χωματόδρομοι και πρόκειται να ασφαλτοστρωθούν.

Σχετικά ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης δήλωσε:

«Ακόμη μία προσπάθειά μας είχε το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα.

Με πρόγραμμα, σχέδιο και όραμα συνεχίζει ενωμένη η Διοίκηση του Δήμου να διεκδικεί και να εργάζεται προς όφελος του τόπου μας.

Η εξασφάλιση της χρηματοδότησης της πρότασης του Δήμου για την αγροτική οδοποιία, αναγνωρίζοντας την σημασία της στον αγροτικό τομέα του τόπου μας, αποτελεί μια πολυετή προσπάθειά μας με επιτυχή αποτέλεσμα».




Πιέσεις του Περιφερειάρχη για την ένταξη της Θάσου και της Σαμοθράκης στην βίζα express για τους Τούρκους

Η κινητικότητα που δημιούργησε το μέτρο της ειδικής επταήμερης τουριστικής βίζας εξπρές σε Λέσβο, Χίο, Σάμο, Κω και Ρόδο, όπου πρωτοεφαρμόστηκε, οδήγησε, σε τριπλασιασμό των αφίξεων Τούρκων επισκεπτών έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος.   Οι Τούρκοι τουρίστες από τις 30 Απριλίου 2024, έχουν τη δυνατότητα να επισκέπτονται με την ειδική βίζα επιπλέον το Καστελόριζο, τη Σύμη, την Κάλυμνο, τη Λέρο και τη Λήμνο.

Δυστυχώς στην συγκεκριμένη ανακοίνωση δεν υπήρχαν τα νησιά της Θάσου και της Σαμοθράκης. Σε δηλώσεις του στο ENA Channel ο Περιφερειάρχης ΑΜ-Θ Χρ. Τοψίδης τόνισε ότι ήδη ασκεί πιέσεις έτσι ώστε να αποκτήσουν και τα δύο αυτά νησιά την δυνατότητα να φιλοξενούν Τούρκους τουρίστες μόνο με την έκδοση βίζας express.




Στο 90% η ένταξη των επιχειρήσεων στο πρόγραμμα σύνδεσης POS με ταμειακές μηχανές | Ικανοποίηση Χατζηδάκη

Πάνω από το 90% των επιχειρήσεων έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα σύνδεσης των συσκευών POS με τις ταμειακές μηχανές, τόνισε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, στο πλαίσιο συζήτησης του νομοσχεδίου που ενσωματώνει ευρωπαϊκή οδηγία για τη φορολόγηση μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων.

Ενόψει της δημοσιοποίησης των επίσημων στοιχείων σήμερα το απόγευμα, ο κ. Χατζηδάκης είπε ότι «ένα ποσοστό γύρω στο 90% έχει ήδη ενταχθεί», το οποίο είναι ενδεχομένως και παραπάνω, διότι πρέπει να δούμε πόσες εποχικές επιχειρήσεις δεν έχουν ενταχθεί καθώς δεν έχουν υποχρέωση να ενταχθούν ακόμα εάν δεν ξεκινήσουν να λειτουργούν.

Το ποσοστό αυτό αφορά τις επιχειρήσεις που είτε έχουν συνδέσει την ταμειακή μηχανή με το POS είτε επειδή, με βάση τη σχετική απόφαση, έχουν κλείσει ραντεβού με τον τεχνικό, έως το τέλος Απριλίου, διευκρίνισε ο κ. Χατζηδάκης.

Προειδοποίησε μάλιστα ότι όσοι, έως το τέλος Απριλίου, δεν θα έχουν συνδεθεί «προφανώς θα υποστούν τις συνέπειες του νόμου».

Εκφράζοντας την ικανοποίησή του για την εξέλιξη αυτή, είπε ότι «ήταν μια δύσκολη μεταρρύθμιση και (ότι) προχωρούμε με τρόπο ιδιαίτερα θετικό. Η Ελλάδα κάνει και με τη διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές ένα σημαντικό βήμα μπροστά, στην κατεύθυνση του ευρωπαϊκού εκσυγχρονισμού και της φορολογικής δικαιοσύνης» υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης.

Αναφερόμενος στην κυβερνητική τροπολογία που προβλέπει την αύξηση του ορίου για την Golden Visa στα 800.000 ευρώ για τις μεγάλες πόλεις και τα δημοφιλή νησιά, στις 400.000 για άλλες περιοχές, ενώ προβλέπει τις 250.000 για τα διατηρητέα, ο κ. Χατζηδάκης σχολίασε την πρόταση του επικεφαλής του ΠΑΣΟΚ, Ν. Ανδρουλάκη να υπάρχει όριο 800.000 και σε μικρότερα νησιά, όπως αυτά των δυτικών Κυκλάδων. Λαμβάνοντας υπόψη τις αξίες τις αγοράς, που είναι διαφορετικές στα μικρά νησιά, μας φαίνεται υπερβολικό το ποσό που προτείνει ο κ. Ανδρουλάκης, είπε ο κ. Χατζηδάκης. Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ επέμεινε στην πρότασή του, λέγοντας ότι «σε άλλη περίπτωση [..] υπηρετούνται συμφέροντα κατασκευαστικών εταιρειών που έχουν ήδη στο τραπέζι μεγάλα πρότζεκτ ρήαλ εστέιτ, ιδιαίτερα στις Κυκλάδες».

Ανταπαντώντας, ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών είπε ότι «εάν θέλαμε να εξυπηρετήσουμε μεγάλα συμφέροντα, για να μπω δηλαδή στη συλλογιστική σας, δεν θα το κρατάγαμε στην Αθήνα το όριο χαμηλότερα; Δεν θα το κρατάγαμε σε άλλα πιο τουριστικά νησιά; Δηλαδή, μέσω των δυτικών Κυκλάδων κάναμε αυτό το σχέδιο, το δαιμόνιο, προκειμένου να εξυπηρετήσουμε το μεγάλα συμφέροντα;».

Πηγή: newsbeast.gr




Καιρίδης | Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση προς τους δήμους για την κοινωνική ένταξη μεταναστών και προσφύγων

Τη στρατηγική του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου στον τομέα της κοινωνικής ένταξης των νόμιμων μεταναστών και προσφύγων που ζουν στην Ελλάδα, παρουσίασαν, στη διάρκεια ενημερωτικής ημερίδας, ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Δημήτρης Καιρίδης, η υφυπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Σοφία Βούλτεψη και στελέχη του υπουργείου προς τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Στην ημερίδα, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων συμμετείχαν δήμαρχοι και εκπρόσωποι δημοτικών αρχών από 43 δήμους της χώρας, εκπρόσωποι της ΚΕΔΕ, καθώς και εκπρόσωποι του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης, της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Δημήτρης Καιρίδης ανοίγοντας τις εργασίες της συνάντησης υπογράμμισε ότι η κοινωνική ένταξη των νόμιμων μεταναστών και προσφύγων αποτελεί στόχο της κυβέρνησης, αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αφορά τους 720 χιλιάδες νόμιμους μετανάστες, τους 50 χιλιάδες πρόσφυγες και τους 27 χιλιάδες Ουκρανούς υπό προσωρινή προστασία που ζουν σήμερα στην Ελλάδα. Για τον λόγο αυτό, αποφασίσθηκε, πρόσφατα, η σύσταση διυπουργικής ομάδας εργασίας, η οποία συνέρχεται σε τακτικά χρονικά διαστήματα προκειμένου να συντονίζει καλύτερα όλους τους συναρμόδιους φορείς και να δίνει λύσεις στα γραφειοκρατικά και άλλα προβλήματα.

Ο Δημήτρης Καιρίδης τόνισε ότι οι τοπικές κοινωνίες διαδραματίζουν κομβικό ρόλο στην κοινωνική ένταξη και κάλεσε τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης να συνεργαστούν με το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου και να προχωρήσουν στη δημιουργία Kέντρων Ένταξης Μεταναστών, αξιοποιώντας την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και τα χρηματοδοτικά εργαλεία του ΤΑΜΕ (Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης), δεδομένου ότι σε όλη την Ευρώπη τα ζητήματα κοινωνικής ένταξης περνούν μέσα από τις τοπικές κοινωνίες, τους δήμους και τις περιφέρειες.

Η υφυπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Σοφία Βούλτεψη ανέφερε ότι η ένταξη είναι υπόθεση όλων και κυρίως υπόθεση της τοπικής αυτοδιοίκησης και για τον λόγο αυτό το υπουργείο, θέλει να ενισχυθούν τα Κέντρα Ένταξης Μεταναστών.

Στη συνάντηση παρουσιάστηκαν οι δράσεις του ΚΕΜ του Δήμου Αθηναίων, ως μοντέλο και για άλλους δήμους της χώρας. Ήδη λειτουργούν 11 ΚΕΜ σε 11 δήμους, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί σε 30.

πηγή:newsbeast.gr




Στο επίκεντρο η ένταξη των Πανεπιστημιακών Σχολών της Καβάλας στο Δημοκρίτειο

Συνέντευξη τύπου πραγματοποιήθηκε το πρωί του Σαββάτου στο γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας Θόδωρου Μαρκόπουλου σχετικά με την εφαρμογή του νόμου που αφορά την διεύρυνση του ΔΠΘ και την ένταξη σ’ αυτό των Πανεπιστημιακών Σχολών της Καβάλας.

Στην συνέντευξη έδωσαν το παρών εκτός από τον Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας, ο Πρύτανης του ΔΠΘ Φώτης Μάρης, αντιπρυτάνεις του ΔΠΘ και καθηγητές καθώς και οι βουλευτές Καβάλας Νίκος Παναγιωτόπουλος και Γιάννης Πασχαλίδης. Παρών ήταν και ο Δήμαρχος Καβάλας.

 




Το ουγγρικό κοινοβούλιο αποφασίζει την ερχόμενη Δευτέρα για την ένταξη της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ

Η Ουγγαρία, η τελευταία χώρα μέλος του ΝΑΤΟ που δεν έχει επικυρώσει την ένταξη της Σουηδίας στη συμμαχία, ετοιμάζεται να προχωρήσει τη Δευτέρα στη σχετική ψηφοφορία στο κοινοβούλιό της, σύμφωνα με αίτημα που διατυπώθηκε σήμερα από το κυβερνών κόμμα

«Ζητώ από τον πρόεδρο του κοινοβουλίου να περιλάβει στην ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης της 26ης Φεβρουαρίου την τελική ψηφοφορία για το πρωτόκολλο ένταξης της Σουηδίας στη συνθήκη της Ατλαντικής συμμαχίας, το οποίο σκοπεύουμε να υποστηρίξουμε», ανέφερε σε καταχώρισή του στο Facebook ο πρόεδρος της κοινοβουλευτικής ομάδας του κόμματος Fidesz ,Μάτε Κότσις.

Στη Στοκχόλμη, ο σουηδός υπουργός Άμυνας Παλ Γιόνσον δήλωσε πως καλωσορίζει την είδηση.

«Φυσικά το καλωσορίζουμε αυτό», δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου αναφερόμενος στην ανακοίνωση της κοινοβουλευτικής ομάδας του ουγγρικού Fidesz.

Πηγή: Newsbeast.gr




Εντός Ιανουαρίου το ΦΕΚ για την ένταξη τμημάτων του ΔΙΠΑΕ στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο

Εντός Ιανουαρίου αναμένεται να υπάρξει το ΦΕΚ το οποίο θα προχωρήσει την διαδικασία ένταξης των τμημάτων του ΔΙΠΑΕ Καβάλας και Δράμας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.

Αυτά τόνισαν μεταξύ άλλων σε δηλώσεις τους στο ENA Channel και στην εκπομπή Αναλυτής τόσο ο βουλευτής Ροδόπης της Ν.Δ Ευριπίδης Στυλιανίδης όσο και ο καθηγητής θετικών επιστημών του ΔΙΠΑΕ Καβάλας Νάσος Μητρόπουλος.




Επτά στους 10 Έλληνες πιστεύουν ότι η χώρα ωφελήθηκε από την ένταξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Επτά και πλέον στους δέκα Έλληνες και Ευρωπαίους πιστεύουν ότι η χώρα τους έχει ωφεληθεί από την ένταξη στην ΕΕ και ότι οι ενέργειες της ΕΕ έχουν αντίκτυπο στην καθημερινή τους ζωή, σύμφωνα με την έρευνα Ευρωβαρόμετρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, που δίνεται στη δημοσιότητα σήμερα, έξι μήνες πριν από τις ευρωεκλογές (6η-9η Ιουνίου).

Σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο, το 72% των πολιτών της ΕΕ και το 73% των Ελλήνων πολιτών πιστεύει ότι η χώρα τους έχει ωφεληθεί από την ένταξη στην ΕΕ. Ο κύριος λόγος για το 50% των Ελλήνων ερωτηθέντων είναι η συμβολή της ΕΕ στη διατήρηση της ειρήνης και στην ενίσχυση της ασφάλειας (34% στην ΕΕ). Επίσης, για το 34% των Eυρωπαίων ερωτηθέντων, κύριος λόγος είναι η βελτιωμένη συνεργασία μεταξύ των χωρών της Ένωσης.

Το 87% των Ελλήνων (το τρίτο υψηλότερο ποσοστό στην ΕΕ, μετά την Κύπρο και τη Μάλτα), έναντι 70% των Ευρωπαίων, πιστεύουν ότι οι ενέργειες της ΕΕ έχουν αντίκτυπο στην καθημερινή τους ζωή. Θετική εικόνα για την ΕΕ έχει το 45% των Ευρωπαίων και το 43% των Ελλήνων, ενώ το 38% των Ευρωπαίων και των Ελλήνων έχει ουδέτερη εικόνα και το 16% των Ευρωπαίων έναντι 19% των Ελλήνων αρνητική εικόνα. Για το 61% των Ευρωπαίων, έναντι 49% των Ελλήνων, η συμμετοχή της χώρας τους στην ΕΕ είναι «κάτι καλό».

Στο ερώτημα «σε ποιο θέμα θα θέλατε να δώσει προτεραιότητα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο;», τόσο οι Έλληνες (59%) όσο και πάνω από το ένα τρίτο των χωρών μελών της ΕΕ (36%), θέτουν ως πρώτη προτεραιότητα την καταπολέμηση της φτώχειας.

Δεύτερη προτεραιότητα για τους Έλληνες είναι η υποστήριξη της οικονομίας και η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας με ποσοστό 54% (τέταρτη προτεραιότητα για τους πολίτες της ΕΕ με ποσοστό 29%). Τρίτη προτεραιότητα για τους Έλληνες έχει η δημόσια υγεία (50%), ενώ για τους άλλους Ευρωπαίους η υγεία αποτελεί δεύτερη προτεραιότητα (34%). Τρίτη προτεραιότητα για τους ευρωπαίους πολίτες είναι οι δράσεις κατά της κλιματικής αλλαγής (29%, έναντι 26% για τους Έλληνες).

Στο ερώτημα «ποιες αξίες πρέπει να υπερασπιστεί κατά προτεραιότητα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο;», το 38% των Ελλήνων και των Ευρωπαίων απαντά πρώτα «τη δημοκρατία». Εξίσου σημαντική είναι για το 38% των Ελλήνων (22% των Ευρωπαίων), «η αλληλεγγύη μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ και μεταξύ των περιφερειών της», ενώ για το 36% των Ελλήνων, και το 25% των ευρωπαίων, προτεραιότητα είναι επίσης «το κράτος δικαίου».

Οι κοινωνικοοικονομικές δυσκολίες εξακολουθούν να επηρεάζουν πολλούς Ευρωπαίους, ακόμη και αν οι δείκτες βελτιώθηκαν ελαφρώς κατά τη διάρκεια του τελευταίου εξαμήνου. Το 73% (6 εκατοστιαίες μονάδες χαμηλότερα από την άνοιξη του 2023) των ερωτηθέντων στην ΕΕ πιστεύει ότι το βιοτικό τους επίπεδο θα χειροτερέψει το επόμενο έτος. Επίσης, το 47% των ευρωπαίων πολιτών, έναντι 70% των Ελλήνων (δεύτερο υψηλότερο ποσοστό μετά την Κύπρο) πιστεύει ότι το βιοτικό του επίπεδο έχει ήδη μειωθεί και αναμένει ότι αυτό θα συμβεί και τον επόμενο χρόνο. Το ίδιο πιστεύει η πλειοψηφία των ερωτηθέντων σε 22 κράτη-μέλη.

Για τις ευρωεκλογές τον Ιούνιο του 2024, δηλώνει ότι ενδιαφέρεται το 58% των Ελλήνων ερωτηθέντων, έναντι 57% των πολιτών στην ΕΕ (6 μονάδες υψηλότερο από το φθινόπωρο του 2018).

Το 77% των Ελλήνων, έναντι 53% των Ευρωπαίων, επιθυμεί το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να διαδραματίζει πιο σημαντικό ρόλο (πλειοψηφική άποψη σε 21 κράτη μέλη). Επίσης, στο ερώτημα «πότε θα διεξαχθούν οι επόμενες ευρωπαϊκές εκλογές;» το 18% των Ελλήνων, έναντι 28% των Ευρωπαίων έδωσε σωστή απάντηση. Στο ερώτημα, «αν οι επόμενες ευρωεκλογές ήταν προγραμματισμένες για την επόμενη εβδομάδα, πόσο πιθανό θα ήταν να ψηφίσετε;», το 75% των Ελλήνων, έναντι 68% των Ευρωπαίων απάντησε ότι είναι «πιθανό» (εννέα μονάδες υψηλότερα από το φθινόπωρο του 2018). «Ουδέτερο» απάντησε το 11% των Ελλήνων και «όχι πιθανό» το 12%.

Για το 63% των Ελλήνων, ο πρώτος λόγος που κατά τη γνώμη τους ψηφίζουν οι άνθρωποι στις ευρωπαϊκές εκλογές είναι «για να στηρίξουν ένα πολιτικό κόμμα» (37% στην ΕΕ), ο δεύτερος λόγος γιατί «είναι καθήκον τους ως πολίτες» με ποσοστό 42% (36% στην ΕΕ) και ο τρίτος γιατί «θέλουν να στηρίξουν ένα συγκεκριμένο υποψήφιο» με 39% (23% στην ΕΕ).

Το Ευρωβαρόμετρο εκπονήθηκε από τον ερευνητικό οργανισμό Verian (πρώην Kantar Public) μεταξύ της 25ης Σεπτεμβρίου και της 29ης Οκτωβρίου στα 27 κράτη μέλη της ΕΕ. Η έρευνα διενεργήθηκε με τη μέθοδο των προσωπικών συνεντεύξεων μέσω συνδέσεων βίντεο. Έγιναν συνολικά 26.523 συνεντεύξεις. Τα αποτελέσματα της ΕΕ σταθμίστηκαν ανάλογα με το μέγεθος του πληθυσμού κάθε χώρας.




Μητρόπουλος | Αναγκαιότητα η ένταξη τμημάτων του ΔΙΠΑΕ στο Πανεπιστήμιο Θράκης

Για το σοβαρό θέμα της ένταξης τμημάτων του ΔΙΠΑΕ (της Καβάλας και της Δράμας) στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, μίλησε στην εκπομπή Αναλυτής ο καθηγητής του Ιδρύματος, Νάσος Μητρόπουλος.

«Πρόκειται ουσιαστικά για μια πρόταση που έχει κάνει ήδη ο πρωθυπουργός εδώ και πολύ καιρό τώρα κι αυτή έχει δυο σκέλη. Το πρώτο σκέλος αφορά εθνικούς λόγους και το δεύτερο ακαδημαϊκούς», ανέφερε αρχικά ο κ. Μητρόπουλος.

«Ξεκινώ από τους εθνικούς λόγους που είναι και οι πρωταρχικοί, για τους οποίους θα πρέπει το μήνυμα που στέλνει η Περιφέρειά μας, να είναι ένα μήνυμα ότι είναι συμπαγής. Αυτή τη στιγμή, έχοντας δυο Πανεπιστήμια ένα με έδρα την Κομοτηνή κι ένα με έδρα τη Θεσσαλονίκη, δείχνουμε ότι είμαστε λίγο εδώ και λίγο εκεί. Ένα λάθος μήνυμα προς τον έξω κόσμο ότι κάτι δεν είναι συμπαγές σε αυτήν την Περιφέρεια. Το δεύτερο μήνυμα, το οποίο στέλνει ο πρωθυπουργός, είναι ότι εμείς που είμαστε εδώ θεωρούμε ότι εδώ είναι το τρίτο μεγαλύτερο Πανεπιστήμιο της χώρας. Αυτό είναι ένα σημαντικό μήνυμα που θα πρέπει να το κρατήσουμε μέσα στο μυαλό μας, γιατί είναι ακριβώς οι πραγματικοί εθνικοί λόγοι, για τους οποίους θα πρέπει το ΔΠΘ να γίνει το τρίτο μεγαλύτερο Πανεπιστήμιο, θα είναι το Πανεπιστήμιο της ΑΜΘ.»

«Ο δεύτερος λόγος, δευτερεύων, αλλά σημαντικός και για εμάς, είναι ο ακαδημαϊκός λόγος. Στη χώρα μας υπάρχουν 7 μεγάλα ερευνητικά Πανεπιστήμια. Είναι τα Κρήτης, Πατρών, Αθηνών, Θεσσαλίας, Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων και το Δημοκρίτειο Θράκης. Αυτά τα Πανεπιστήμια είναι αυτά που έχουν ιατρικές σχολές. Άρα είναι πλήρη Πανεπιστήμια και κατατάσσονται σε μια λίγκα, που είναι η λίγκα των μεγάλων Πανεπιστημίων.»