Απεργία 9 Απριλίου: Ενώνουν τις φωνές για αυξήσεις και δικαιοσύνη

24ωρη κινητοποίηση από ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ με αιτήματα αυξήσεις, συλλογικές συμβάσεις και δικαιοσύνη για τα Τέμπη

Αθήνα – Ρολά κατεβάζει η χώρα στις 9 Απριλίου, καθώς ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ προχωρούν σε 24ωρη πανελλαδική απεργία, καλώντας εργαζόμενους από όλους τους κλάδους να συμμετάσχουν δυναμικά στις κινητοποιήσεις. Τα αιτήματα της απεργίας εστιάζουν στις αυξήσεις στους μισθούς, την επανάκτηση του 13ου και 14ου μισθού, τη στεγαστική κρίση, την ακρίβεια, αλλά και την απόδοση δικαιοσύνης για την τραγωδία των Τεμπών.

Τα αιτήματα των συνδικάτων

Η ΑΔΕΔΥ επικεντρώνεται στην επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού, αλλά και σε πραγματικές αυξήσεις αποδοχών, «ώστε οι εργαζόμενοι να ζουν με αξιοπρέπεια και όχι με “αυξήσεις-κοροϊδία”».

Η ΓΣΕΕ, από την πλευρά της, υπογραμμίζει την ανάγκη για παρέμβαση στο ζήτημα της ακρίβειας και της στέγασης. Σε σχετική ανακοίνωση, αναφέρεται ότι «η κυβέρνηση αρνείται να λάβει υπόψη τις προτάσεις για κοινωνική κατοικία», ενώ σύμφωνα με την ενδιάμεση έκθεση του ΙΝΕ-ΓΣΕΕ, το 1/3 του πληθυσμού καταβάλλει πάνω από το 40% του εισοδήματός του για ενοίκιο ή στεγαστικά έξοδα.

Όσον αφορά το δυστύχημα στα Τέμπη, η Συνομοσπονδία δηλώνει πως στηρίζει τους χαροκαμένους γονείς και αναμένει τις ενέργειες και τις αποφάσεις τους, ενώ αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο νέων κινητοποιήσεων με απεργιακό χαρακτήρα.

Δυναμικό κάλεσμα από τους εμποροϋπαλλήλους Θεσσαλονίκης

Ιδιαίτερα μαχητικό είναι το κάλεσμα του Σωματείου Εμποροϋπαλλήλων Θεσσαλονίκης, το οποίο καλεί σε μαζική συμμετοχή στην απεργιακή συγκέντρωση στο Άγαλμα Βενιζέλου στις 10:30 π.μ..

Σε μια ανακοίνωση με έντονη αγωνιστική και κοινωνική χροιά, το σωματείο ζητά:

  • Απόδοση πολιτικών και ποινικών ευθυνών για τα Τέμπη

  • Υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας με ουσιαστικές αυξήσεις

  • Αναγνώριση των τριετιών αναδρομικά από το 2012

  • Κατοχύρωση της κυριακάτικης αργίας

  • Μέτρα ασφάλειας και υγείας στους χώρους εργασίας

  • Ενίσχυση δημόσιων υποδομών και κοινωνικών υπηρεσιών

Το σωματείο τονίζει:
«Ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας» και ζητά μαζική συμμετοχή για να μην ξεχαστούν τα Τέμπη και για να σπάσει ο φόβος στους χώρους δουλειάς.

Ναυτεργάτες: Δεμένα τα πλοία

Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) ανακοίνωσε ομόφωνα τη συμμετοχή της στην 24ωρη απεργία. Η κινητοποίηση αφορά όλες τις κατηγορίες πλοίων, καθώς – όπως αναφέρεται – τα αιτήματα των ναυτεργατών εξακολουθούν να παραμένουν αναπάντητα, παρά τις διαβεβαιώσεις του πρώην υπουργού Ναυτιλίας.

ΜΜΜ και Μεταφορές: Προς στάσεις εργασίας

Μέχρι στιγμής δεν έχουν υπάρξει επίσημες ανακοινώσεις από τα ΜΜΜ, ωστόσο, σύμφωνα με προηγούμενες πρακτικές, αναμένονται στάσεις εργασίας ώστε να διευκολυνθεί η μετακίνηση των διαδηλωτών. Στη Θεσσαλονίκη, οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ συνήθως συμμετέχουν σε αντίστοιχες κινητοποιήσεις, ενώ στο Μετρό της Αθήνας ενδέχεται να παραμείνουν κλειστοί κάποιοι σταθμοί για λόγους ασφαλείας.




Τρεις αγροτικοί σύλλογοι ενώνουν τις δυνάμεις τους για την λειψυδρία

Οι αγροτικοί σύλλογοι Καβάλας, Δράμας και Παγγαίου πραγματοποίησαν κοινή συνάντηση με κύριο θέμα τη λειψυδρία στα Τενάγη των Φιλίππων.

Στη σύσκεψη, αποφασίστηκε η λήψη μέτρων για την ίδρυση ενιαίου φορέα διαχείρισης υδάτων, με στόχο τη βιώσιμη διαχείριση των υδατικών πόρων της περιοχής

Οι συμμετέχοντες τόνισαν την ανάγκη συνεργασίας για την προστασία του περιβάλλοντος και την εξασφάλιση επαρκούς νερού για τις καλλιέργειες, καθώς η λειψυδρία απειλεί σοβαρά τη γεωργική παραγωγή.

Η πρωτοβουλία αναμένεται να δώσει λύσεις σε ένα ζήτημα καίριας σημασίας για τους αγρότες.

Επί τάπητος τέθηκαν και άλλα ζητήματα που αφορούν την αγροτική παραγωγή των τριών αυτών περιοχών.




ΑΟΚ Μπάσκετ και Ένωση Καβάλας ενώνουν τις δυνάμεις τους – Επικεφαλής ο επιχειρηματίας Ανδρέας Σκλαρής

Οι ομάδες μπάσκετ του ΑΟΚ και της Ένωσης Καλαθοσφαίρισης της Καβάλας ενώνονται σε μία με υποστηρικτή τον επιχειρηματία Ανδρέα Σκλαρή

Η Κοινή Ανακοίνωση των δύο συλλόγων αναφέρει:

«ΑΟΚ Μπάσκετ και Ένωση Καλαθοσφαιρισης Καβάλας Ενώνουν τις δυνάμεις τους με βλέμμα στο μέλλον

Μετά από συζητήσεις των δυο Ομάδων συμφωνήθηκε να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να δημιουργήσουν στο μέλλον μια αισιόδοξη προοπτική για το Καβαλιωτικο μπάσκετ

Βασικός υποστηρικτής αυτής της προσπάθειας ο επιχειρηματίας κ Ανδρέας Σκλαρης ο οποίος τίθεται επικεφαλής της Διοικούσας Επιτροπής.




Γεραπετρίτης: Τα πάθη που κληρονομήθηκαν δεν διαγράφονται μονοκονδυλιά -Να χτίσουμε πάνω σε αυτά που μας ενώνουν

Την επανεκκίνηση του πολιτικού διαλόγου, της θετικής ατζέντας και των Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης αποφάσισαν κατά τη συνάντησή τους ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης και ο Τούρκος ομόλογός του Χακάν Φιντάν, όπως ανέφεραν στις δηλώσεις που ακολούθησαν της συνάντησης

Είναι απαραίτητο «να χτίσουμε πάνω σε αυτά που μας ενώνουν και να κατανοήσουμε καλύτερα αυτά που μας χωρίζουν», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Γεραπετρίτης.

Όπως επισήμανε ο Έλληνας υπουργός, με τον Τούρκο ομόλογό του συμφώνησαν ότι ο οδικός χάρτης θα περιλαμβάνει τα εξής τρία επίπεδα:

«Πρώτον, το επίπεδο του πολιτικού διαλόγου, ο οποίος θα εκκινήσει με ευθύνη, από ελληνικής πλευράς, της υφυπουργού Αλεξάνδρας Παπαδοπούλου και θα εκκινήσει στις 16 Οκτωβρίου».

Δεύτερον, προσέθεσε, το επίπεδο της εφαρμογής και ενίσχυσης των ΜΟΕ το αμέσως προσεχές διάστημα.

Τρίτον, προσέθεσε, το επίπεδο των συνομιλιών για την προώθηση της θετικής ατζέντας συνεργασίας, σε τομείς όπως, μεταξύ άλλων, οι επενδύσεις, η γεωργία, ο τουρισμός, το εμπόριο, η ναυτιλία, η κλιματική κρίση και οι οποίες θα επανεκκινήσουν υπό τον αρμόδιο υφυπουργό Κώστα Φραγκογιάννη.

Αποστολή των δύο υπουργών, όπως επεσήμανε είναι:

«Πρώτον, να επιλύουμε τα θέματα αιχμής που ανακύπτουν μεταξύ των δύο χωρών και να αποσυμπιέζουμε εντάσεις με σκοπό να προλαμβάνουμε εν δυνάμει επικίνδυνες καταστάσεις»

«Δεύτερον, να κατευθύνουμε τις συζητήσεις που γίνονται μεταξύ των δύο πλευρών σε όλα τα επίπεδα, δηλαδή τον πολιτικό διάλογο, τη θετική ατζέντα και τα μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης, ώστε να υπάρχει διαρκής παρακολούθηση, ενιαία προσέγγιση και υψηλή λογοδοσία για την παραγωγή ωφέλιμων και απτών αποτελεσμάτων».

«Τρίτον, να προετοιμάζουμε τις επαφές των δύο ηγετών, ώστε να προκύπτει διαρκής ισχυρή πολιτική εντολή και νομιμοποίηση στο υψηλότερο επίπεδο».

Κομβικά σημεία, όπως τόνισε, θα είναι πρώτα απ’ όλα η συνάντηση που θα έχουν ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στις 18 Σεπτεμβρίου και η διοργάνωση μετά από 7 χρόνια του Ανωτάτου Συμβουλίου Συνεργασίας στη Θεσσαλονίκη, μέχρι το τέλος του έτους.

«Έχουμε ξεκινήσει μια θετική εποχή», υπογράμμισε από την πλευρά του ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών, σημειώνοντας ότι η αρχή έγινε από τη συνάντηση των Μητσοτάκη και Ερντογάν στο Βίλνιους σε θετικό κλίμα.

Προσέθεσε δε πως υπάρχει «ταύτιση απόψεων για επίλυση διαφορών μέσω διαλόγου».

Τα βασικά σημεία των δηλώσεων Φιντάν-Γεραπετρίτη
Χακάν Φιντάν

  • Εύχομαι να επουλωθούν οι πληγές από τις πυρκαγιές. Είμαστε έτοιμοι πάντα να βοηθήσουμε την Ελλάδα.
  • Έχουμε μια νέα και θετική εποχή στις σχέσεις μας με την Ελλάδα.
  • Θετικό κλίμα στην τελευταία συνάντηση Μητσοτάκη-Ερντογάν.
  • Εμείς παρακολουθήσαμε τα θέματα που συζήτησαν σε εκείνη τη συνάντηση οι δύο ηγέτες.
  • Σε 2 εβδομάδες θα συναντηθούν Ερντογάν-Μητσοτάκης.
  • Προς το τέλος του έτους το 5ο ανώτατο συμβούλιο συνεργασίας στη Θεσσαλονίκη.
  • Τα προβλήματα μπορούν να επιλυθούν με εποικοδομητικό διάλογο.
  • Σε ό,τι αφορά την Ανατολική Μεσόγειο, υποστηρίζουμε τον δίκαιο διαμοιρασμό.
  • Για το Κυπριακό οι θέσεις μας είναι γνωστές.
  • Συζητήσαμε για εμπόριο.
  • Συνεργασία με τη γείτονά μας στον αγώνα κατά της τρομοκρατίας.
  • Συνεργασία στο μεταναστευτικό, να μην έχουμε άλλους νεκρούς στο Αιγαίο.
  • Μεγάλη σημασία στην προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς στην Ελλάδα.
  • Επαναλάβαμε τις προσδοκίες μας από την ΕΕ.
  • Μπορούμε να επιλύσουμε τις διαφορές μας με αμοιβαίο σεβασμό στο Διεθνές Δίκαιο.

Γιώργος Γεραπετρίτης

  • Εκφράζω την ικανοποίησή μου για το κλίμα συνεργασίας που έχουμε καταφέρει να οικοδομήσουμε.
  • Αποκλιμάκωση κρίσεων και γερές βάσεις για τις σχέσεις των 2 χωρών.
  • Σχέσεις που θέλουμε να εξεταστούν βάσει του Διεθνούς Δικαίου.
  • Οι εξωγενείς κρίσεις είναι κανονικότητα και όχι εξαίρεση.
  • Συζητήσαμε για τις διμερείς μας σχέσεις και θέματα περιφερειακού και διεθνούς ενδιαφέροντος.
  • Πρώτον, να επιλύουμε τα θέματα που προκύπτουν και να αποσυμπιέζουμε εντάσεις.
  • Να κατευθύνουμε τις συζητήσεις ώστε να υπάρχει διαρκής παρακολούθηση.
  • Να προετοιμάζουμε τις επαφές των δύο ηγετών.
  • Συμφωνήσαμε για οδικό χάρτη, πολιτικός διάλογος θα ξεκινήσει στις 16 Οκτωβρίου, μέτρα ανοικοδόμησης, θετική ατζέντα για τουρισμό, επενδύσεις στη γεωργία, εμπόριο, ναυτιλία, κλιματική κρίση.
  • Μετά από 7 χρόνια του ανωτάτου συμβουλίου συνεργασίας Ελλάδας-Τουρκίας.
  • Μιλήσαμε για Κυπριακό, οι θέσεις μας είναι γνωστές, άμεση επανεκκίνηση συνομιλιών. Η Ελλάδα υποστηρίζει την ευρωπαϊκή πορεία της Τουρκίας. Προσβλέπω σε αγαστή συνεργασία για πρόοδο.
  • Για τις μειονότητες μιλήσαμε. Οι μειονότητες είναι γέφυρες συνεργασίας.
  • Για το μεταναστευτικό είναι προς το κοινό μας συμφέρον να στραφούμε κατά των διακινητών.
  • Τα πάθη που δημιουργήθηκαν από γενιά σε γενιά δεν διαγράφονται μονοκοντυλιά.
  • Όπου υπάρχουν διαφωνίες να μην προκαλούνται κρίση.
  • Εφαρμογή του Διεθνούς Δικαίου.
  • Να χτίσουμε πάνω σε αυτά που μας ενώνουν.

iefimerida.gr