Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός | Κλιμάκιο εθελοντών στις έρευνες για τον εντοπισμού του αγνοούμενου στα Κρεστενά

Κλιμάκιο εθελοντών Σαμαρειτών-Διασωστών & Ναυαγοσωστών του Περιφερειακού Τμήματος Πάτρας του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού συμμετέχει στις έρευνες για τον εντοπισμό του αγνοούμενου στο Πλουτοχώρι του Δήμου Ανδρίτσαινας-Κρεστένων, ο οποίος αγνοείται από εχθές το βράδυ, όταν από την ισχυρή βροχόπτωση που έπληξε την περιοχή παρασύρθηκε το όχημά του από τα ορμητικά νερά.

Συγκεκριμένα, οι εθελοντές του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, με διασωστικό εξοπλισμό και drone και σε απόλυτη συνεργασία με την Αστυνομία και την Πυροσβεστική Υπηρεσία, επιχειρούν από τις πρώτες πρωινές ώρες στην ευρύτερη περιοχή, εστιάζοντας σε δύσβατα σημεία και παραπόταμους του ποταμού Αχέροντα που έχουν μετατραπεί σε ορμητικούς χειμάρρους από την ισχυρή βροχόπτωση. Οι έρευνες, από τους έμπειρους και ειδικά εκπαιδευμένους εθελοντές Σαμαρείτες-Διασώστες του Ε.Ε.Σ., θα συνεχιστούν στην περιοχή για όσο κριθεί αναγκαίο.




Ελληνικός Ορειβατικός Σύλλογος Καβάλας | Κοπή πρωτοχρονιάτικης πίτας

Στο περιαστικό δάσος της Καβάλας έκοψε την Κυριακή 14/1/2024 την καθιερωμένη πρωτοχρονιάτικη πίτα του ο Ελληνικού Ορειβατικού Συλλόγου Καβάλας 1933.

Η τελετή έγινε όπως κάθε χρόνο στο χώρο της Καλύβας Παπαβασιλείου, στη θέση Φουντουκλή, και παρά τις χαμηλές θερμοκρασίες παραβρέθηκαν πάνω από 100 μέλη και φίλοι του συλλόγου κάθε ηλικίας, πολλοί απ’ τους οποίους προσήλθαν με τα πόδια ακολουθώντας τα μονοπάτια της περιοχής.
Στην ομιλία του ο πρόεδρος του Συλλόγου Θόδωρος Παπαποστόλου αναφέρθηκε στην πλούσια δράση που είχε ο ορειβατικός σύλλογος της Καβάλας όλο το 2023 σε ορειβασία, αναρρίχηση, ορεινό τρέξιμο και σπηλαιολογία ενώ τιμήθηκαν ο Ξανθόπουλος Σταύρος για την πολυετή προσφορά του και ο Παρσαλίδης Γιώργος για την ορειβατική και αναρριχητική του δράση  και για την ανιδιοτελή βοήθεια του προς τον Σύλλογο. Παραβρέθηκαν ο βουλευτής Καβάλας Πασχαλίδης Γιάννης και ο Αντιδήμαρχος Αθλητισμού του Δήμου Καβάλας Χατζηαναστασίου Κωνσταντίνος. Η εκδήλωση έκλεισε με κεράσματα, βουνίσιο τσάι και ζεστό κρασί που προσφέρθηκε σε όλους τους παρευρισκόμενους.




Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός Αλεξανδρούπολης | Πραγματοποιήθηκε ο καθιερωμένος αγιασμός

 Στις 13 Νοεμβρίου 2023 πραγματοποιήθηκε ο καθιερωμένος αγιασμός, με αφορμή την έναρξη της Εκπαίδευσης της 28ης σειράς Εθελοντών του Τομέα Υγείας.

Στην αίθουσα διδασκαλίας του τμήματος συγκεντρώθηκαν περίπου 25 υποψήφιοι Εθελοντές με ενθουσιασμό και διάθεση να εκπαιδευτούν στο ολοκληρωμένο Πρόγραμμα  Εκπαίδευσης Εθελοντών του Τομέα Υγείας που περιλαμβάνει τη Θεωρητική Εκπαίδευση και Πρακτική Άσκηση στο Νοσοκομείο.

   Στους νέους Εθελοντές απηύθυνε χαιρετισμό η Αντιπρόεδρος του Τμήματος, κυρία Ευτυχία Ελευθεριάδου, απόντος του Προέδρου λόγω ασθενείας, καλωσορίζοντάς τους στην οικογένεια του Περιφερειακού Τμήματος, επισημαίνοντας την αξία του εθελοντισμού και της προσφοράς στη σημερινή εποχή. Επίσης τους ενημέρωσε ότι θα διδάξει το μάθημα της Χειρουργικής.

   Παρόντα και τα υπόλοιπα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, αλλά και οι γιατροί του Προγράμματος, κυρία Δέσποινα Σεϊτάνη, η οποία θα διδάξει το μάθημα της Ανατομίας και  ο Ιατρός-Παθολόγος και μέλος του Δ.Σ. κύριος Πετρίδης Ιωάννης, ο οποίος θα διδάξει το μάθημα της Παθολογίας, καλωσορίζοντας με τη σειρά τους, τους νέους εθελοντές.




Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός στο πλευρό των πληγέντων από τις καταστροφικές πλημμύρες στον Βόλο

Άμεση ήταν η κινητοποίηση των εθελοντών και του προσωπικού του Τομέα Υγείας από το Περιφερειακό Τμήμα Βόλου του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού για την αντιμετώπιση των εκτεταμένων καταστροφών από τη σφοδρή κακοκαιρία που έπληξε την ευρύτερη περιοχή του Βόλου και προκάλεσε τεράστια προβλήματα σε κατοικίες και οδικό δίκτυο, καθώς και πολύωρες διακοπές ρεύματος και νερού σε πολλές συνοικίες της πόλης.

Συγκεκριμένα, εθελοντές και το προσωπικό του Ε.Ε.Σ., βρισκόμενοι σε συνεχή επικοινωνία με την Πυροσβεστική, την Πολιτική Προστασία και τον Δήμο Βόλου, συμμετείχαν σε δεκάδες επιχειρήσεις απεγκλωβισμού πολιτών από αυτοκίνητα και κατοικίες που διέτρεχαν άμεσο κίνδυνο από τα ορμητικά νερά, ενισχύοντας παράλληλα τις προσπάθειες απάντλησης υδάτων και καθαρισμού του οδικού δικτύου. Επίσης, οι εθελοντές του Ε.Ε.Σ. διένειμαν πόρτα-πόρτα εμφιαλωμένα νερά και τρόφιμα μακράς διάρκειας στους πολίτες των πληγέντων συνοικιών του Βόλου.

Ιδιαίτερη μνεία χρήζει η συγκινητική προσφορά των εθελοντών προς τους ευάλωτους πολίτες και ιδιαίτερα τους χρόνια πάσχοντες. Οι εθελοντές του Ε.Ε.Σ., σε συνεννόηση με το Γενικό Νοσοκομείο Βόλου, ανέλαβαν το δύσκολο έργο της μετακίνησης των νεφροπαθών και άλλων ασθενών με χρόνιες παθήσεις προς και από το Νοσοκομείο για την απαραίτητη θεραπεία τους, εν μέσω σφοδρής κακοκαιρίας. Οι εθελοντές του Ε.Ε.Σ. θα συνεχίσουν να επιχειρούν στις πληγείσες περιοχές για όσο αυτό κριθεί αναγκαίο.




Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Πρόληψης των Πνιγμών

Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Πρόληψης των Πνιγμών (25/7), διοργάνωσε με τεράστια επιτυχία μεγάλη δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού, στην Πλατεία Συντάγματος και στην Πλατεία Δημοτικού Θεάτρου στον Πειραιά, παρουσία του Προέδρου του Ε.Ε.Σ, Dr. Αντώνιου Αυγερινού.

Στην δράση του Ε.Ε.Σ. συμμετείχαν εθελοντές και προσωπικό από όλα τα Σώματα του Ε.Ε.Σ. (Υγείας, Κοινωνικής Πρόνοιας, Σαμαρειτών-Διασωστών, Νεότητας). Κατά τη διάρκειά της, διανεμήθηκε ενημερωτικό υλικό με οδηγίες για ασφαλή κολύμβηση, καθώς και οδηγίες για την αντιμετώπιση του καύσωνα και των δυνητικών κινδύνων που απορρέουν από την έκθεση σε υψηλές θερμοκρασίες.

Παράλληλα, προσφέρθηκαν χιλιάδες εμφιαλωμένα κρύα νερά στους πολίτες.

Αντίστοιχη δράση πραγματοποιήθηκε και στην Πλατεία Δημοτικού θεάτρου στον Πειραιά από το Περιφερειακό Τμήμα Πειραιά του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, ο πνιγμός στη θάλασσα, αποτελεί διεθνώς την πέμπτη συχνότερη αιτία θανάτου από ατύχημα μεταξύ όλων των ηλικιακών ομάδων και τη δεύτερη αιτία θανάτου από ατύχημα για τα παιδιά.

Πρέπει να τονιστεί ιδιαιτέρως ότι πολλά από τα θύματα πνιγμού μπορούν να επιβιώσουν και να αναρρώσουν πλήρως με την έγκαιρη και σωστή αντιμετώπιση στα κρίσιμα πρώτα λεπτά που εκτυλίσσεται το περιστατικό.




Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός διοργανώνει μεγάλη δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την αντιμετώπιση των πνιγμών

Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Πρόληψης των Πνιγμών (25/7) διοργανώνει μεγάλη δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού την Τρίτη, 25 Ιουλίου 2023, από τις 11:00 έως τις 14:00, στην Πλατεία Συντάγματος

Στην δράση του Ε.Ε.Σ. θα συμμετάσχουν εθελοντές και προσωπικό από όλα τα Σώματα του Ε.Ε.Σ. (Υγείας, Κοινωνικής Πρόνοιας, Σαμαρειτών-Διασωστών, Νεότητας).

Κατά τη διάρκειά της, θα διανεμηθείενημερωτικό υλικό με οδηγίες για ασφαλή κολύμβηση, καθώς και οδηγίες για την αντιμετώπιση του καύσωνα και των δυνητικών κινδύνων που απορρέουν από την έκθεση σε υψηλές θερμοκρασίες.

Παράλληλα, θαδιανεμηθούν εμφιαλωμένα κρύα νερά στους πολίτες.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, ο πνιγμός στη θάλασσα, αποτελεί διεθνώς την πέμπτη συχνότερη αιτία θανάτου από ατύχημα μεταξύ όλων των ηλικιακών ομάδων και τη δεύτερη αιτία θανάτου από ατύχημα για τα παιδιά.

Πρέπει να τονιστεί ιδιαιτέρως ότι πολλά από τα θύματα πνιγμού μπορούν να επιβιώσουν και να αναρρώσουν πλήρως με την έγκαιρη και σωστή αντιμετώπιση στα κρίσιμα πρώτα λεπτά που εκτυλίσσεται το περιστατικό.