Βουλγαρία: Ενδιαφέρον για συμμετοχή στη διαχείριση των λιμανιών Καβάλας και Αλεξανδρούπολης – Στρατηγική συνεργασία με την Ελλάδα

Σε νέο, στρατηγικό επίπεδο φαίνεται πως περνά η συνεργασία Ελλάδας και Βουλγαρίας, με έμφαση στις υποδομές, τη μεταφορά ενέργειας και τη σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων. Στο πλαίσιο του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας Ρούμεν Ράντεφ και ο Πρόεδρος της Βουλής της Ελλάδας Κωνσταντίνος Τασούλας επιβεβαίωσαν την κοινή στρατηγική κατεύθυνση των δύο χωρών.

Ο κ. Ράντεφ επισήμανε πως οι δύο χώρες έχουν φτάσει σε ένα τέτοιο επίπεδο διμερούς συνεργασίας που «ανοίγει ποιοτικά νέες ευκαιρίες». Μεταξύ άλλων, ανέφερε τη μετάδοση ενεργειακών πόρων από νότο προς βορρά, καθώς και την κοινή κατασκευή μεγάλων κέντρων δεδομένων και εργοστασίων τεχνητής νοημοσύνης.

Παράλληλα, ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στην επίτευξη διμερούς συμφωνίας για τα νερά του ποταμού Άρδα, θέμα κρίσιμο λόγω της παρατεταμένης ξηρασίας και της ανάγκης άρδευσης για την ελληνική γεωργία. Ο κ. Τασούλας, από την πλευρά του, εξήρε τη σημασία της συνεργασίας για την ενίσχυση της σταθερότητας στα Βαλκάνια και την τόνωση της οικονομικής ανάπτυξης.

Στο τραπέζι της συζήτησης τέθηκε και η διαχείριση των λιμανιών της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, με τον Πρόεδρο της Βουλγαρίας να εκφράζει επίσημα το ενδιαφέρον της χώρας του για συμμετοχή, στο πλαίσιο της ενίσχυσης της διασυνδεσιμότητας και της ανάπτυξης ενός πολυτροπικού διαδρόμου μεταφοράς που θα συνδέει τα ελληνικά λιμάνια στο Αιγαίο με τα βουλγαρικά Μπουργκάς, Βάρνα και Ρούσε.

Ο Ράντεφ τόνισε πως η στρατηγική εταιρική σχέση Ελλάδας – Βουλγαρίας μπορεί να αποτελέσει πρότυπο για τους γείτονες στα Βαλκάνια, ενώ εξήρε την στήριξη της Ελλάδας στην ένταξη της Βουλγαρίας στη ζώνη Σένγκεν.

Οι εξελίξεις αυτές καταδεικνύουν μια σαφή πρόθεση εμβάθυνσης των διμερών σχέσεων, με προεκτάσεις που αγγίζουν τόσο την περιφερειακή σταθερότητα όσο και την οικονομική ανάπτυξη μέσω της αξιοποίησης της γεωστρατηγικής θέσης των δύο χωρών.




Η Kourtidis Group στην κορυφή των καλύτερων εργασιακών χώρων για γυναίκες στην Ελλάδα!

Ο όμιλος εταιρειών Κουρτίδη κατέκτησε την Νο1 θέση στον κορυφαίο διεθνή διαγωνισμό Best Workplaces™ for Women 2025

Ο Όμιλος Εταιρειών Κουρτίδη αναδείχθηκε ως ο καλύτερος εργασιακός χώρος για γυναίκες στην Ελλάδα, κατακτώντας την 1η θέση στα Best Workplaces™ for Women 2025 στην κατηγορία των εταιρειών με 100 έως 249 εργαζομένους. Αυτή η σπουδαία διάκριση έρχεται ως επιστέγασμα της διαρκούς προσπάθειάς του Ομίλου να διαμορφώνει ένα εργασιακό περιβάλλον που βασίζεται στην ισότητα, την ενδυνάμωση και την επαγγελματική εξέλιξη των γυναικών.

Η αξιολόγηση πραγματοποιήθηκε σε συνέχεια της συμμετοχής του Ομίλου στην ετήσια έρευνα εργασιακού περιβάλλοντος Trust Index™ και της πιστοποίησης του από τον οργανισμό Great Place to Work® Hellas, με βάση τις ανώνυμες απαντήσεις των εργαζομένων του. Το γεγονός ότι αυτή η αναγνώριση προέρχεται από τη δική τους φωνή αποτελεί τη μεγαλύτερη επιβεβαίωση ότι η Kourtidis Group είναι ένας χώρος όπου η συνεργασία και ο σεβασμός κυριαρχούν. Τα κριτήρια αξιολόγησης που καθορίζουν τη θέση της εταιρείας στη λίστα των καλύτερων εταιρειών για γυναίκες είναι:

  • Η συνολική απόδοση της εταιρείας στο ερωτηματολόγιο έρευνας εργασιακού κλίματος Trust Index™
  • Οι θετικές απαντήσεις των γυναικών στην έρευνα συγκρινόμενες με το σύνολο του πληθυσμού της εταιρείας
  • Η βαρύτητα των απαντήσεων των εργαζομένων γυναικών σε επιμέρους ερωτήσεις που έχουν σχέση με την αντιμετώπιση των φύλων στην εταιρεία, τις ίσες αμοιβές, τη δυνατότητα εξέλιξης και προαγωγών, τη δυνατότητα λήψης άδειας όταν χρειάζεται καθώς και την ισορροπία μεταξύ εργασιακής και προσωπικής ζωής.

Δέσμευση στην Ισότητα και την Εξέλιξη

Στην Kourtidis Group η εξέλιξη των γυναικών αποτελεί θεμελιώδεις αξίες που καθοδηγούν κάθε πρωτοβουλία. Ο Όμιλος εφαρμόζει πολιτικές που διασφαλίζουν ίσες ευκαιρίες και ένα περιβάλλον εργασίας που υποστηρίζει τη συμφιλίωση επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, ενώ για τις γυναίκες του ομίλου έχει καθιερωθεί μια επιπλέον άδεια, πέραν των νόμιμων, για θέματα υγείας και ευεξίας. Επίσης, αναπτύσσει προγράμματα mentoring, κατάρτισης και ηγετικής εξέλιξης, ώστε κάθε εργαζόμενη να αισθάνεται σεβαστή, ασφαλής και ενθαρρυμένη να εξελιχθεί επαγγελματικά.

Σήμερα, από τους 113 εργαζομένους του Ομίλου Κουρτίδη, οι 68 είναι γυναίκες και οι 45 άντρες, αριθμοί που επιβεβαιώνουν την ισχυρή γυναικεία παρουσία. Ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι το 77% των γυναικών κατέχουν θέσεις στελεχών, στοιχείο που αποδεικνύει στην πράξη τη δέσμευση του Ομίλου στην επαγγελματική ανέλιξη των γυναικών και στην αξιοποίηση των ικανοτήτων τους σε ηγετικούς ρόλους.

Η διάκριση Best Workplaces™ for Women δεν αποτελεί μόνο μια σημαντική επιβράβευση των προσπαθειών της Kourtidis Group, αλλά και μια ευθύνη να συνεχίσει να διαμορφώνει ένα σύγχρονο και χωρίς αποκλεισμούς εργασιακό περιβάλλον. Για τον Όμιλο, η ένταξη δεν είναι μια απλή εταιρική στρατηγική, αλλά αναπόσπαστο μέρος της φιλοσοφίας του. Ο Πρόεδρος της Kourtidis Group, κος Νίκος Κουρτίδης, δήλωσε σχετικά: «Για εμάς, η ανάδειξη ως ο καλύτερος εργασιακός χώρος για γυναίκες το 2025 αποτελεί μια κορυφαία διάκριση, που αποδεικνύει ότι η φιλοσοφία μας είναι στη σωστή κατεύθυνση. Πιστεύουμε ότι όταν όλοι οι εργαζόμενοι –ανεξαρτήτως φύλου– έχουν ίσες ευκαιρίες, τότε ολόκληρη η ομάδα μπορεί να επιτύχει σπουδαία αποτελέσματα».

Παράλληλα, η Αντιπρόεδρος του Ομίλου, κα Κωνσταντίνα Δημητρόβα, συμπλήρωσε: «Αυτή η διάκριση είναι αφιερωμένη στις γυναίκες της Kourtidis Group, που καθημερινά αποδεικνύουν τη δύναμη, την αφοσίωση και την ικανότητά τους. Είναι επίσης μια δέσμευση για εμάς, να συνεχίσουμε να επενδύουμε σε ένα περιβάλλον όπου η ισότητα δεν είναι απλώς μια υπόσχεση, αλλά μια πραγματικότητα».

Γενικά, η διάκριση αυτή αντικατοπτρίζει την εμπιστοσύνη και την ικανοποίηση των εργαζομένων της  Kourtidis Group, ενώ δίνει και το κίνητρο να συνεχίσει να βελτιώνει τις πρακτικές της. Με τον τρόπο αυτό, ο Όμιλος για ακόμη μια φορά επιβεβαιώνει ότι οι αξίες της ισότητας, αριστείας και εξέλιξης είναι ο οδηγός προς το μέλλον.

 




ΑΒ Βασιλόπουλος: Δύναμη στη Βόρεια Ελλάδα

Σημαντικά αποτελέσματα αποφέρει το στρατηγικό πλάνο μετασχηματισμού της ΑΒ Βασιλόπουλος, με την εταιρεία να ενισχύει σταθερά την παρουσία της στη Βόρεια Ελλάδα και να επενδύει ουσιαστικά στους τοπικούς παραγωγούς και την εγχώρια παραγωγή.

Με πάνω από το 80% των προμηθευτών της να προέρχονται από την Ελλάδα, η ΑΒ Βασιλόπουλος διατηρεί αποκλειστικές συνεργασίες στη Βορειοανατολική Ελλάδα, όπως με τα Θερμοκήπια Θράκης, τα οποία παράγουν την υδροπονική σειρά «Ο Κήπος της Ξάνθης», και με την εταιρεία ΜΑΝΙΟΣ στην Καβάλα, που διασφαλίζει σταθερά ποιοτικά φρέσκα ψάρια.

Ο Brand President, κ. Νίκος Λαβίδας, στο πλαίσιο παρουσίασης τοπικών παραγωγών, ανέφερε πως η αλυσίδα διαθέτει 71 καταστήματα σε Κεντρική και Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, εκ των οποίων 39 είναι εταιρικά και 32 franchise. Το 2025 αναμένεται η προσθήκη εννέα νέων σημείων σε Θεσσαλονίκη, Δράμα, Ξάνθη και Κομοτηνή, ενώ συνολικά η εταιρεία απασχολεί πάνω από 1.000 εργαζομένους στην περιοχή.

Δυναμική Στρατηγική και Εξαγωγικός Προσανατολισμός

Η ΑΒ Βασιλόπουλος επενδύει στην ανάπτυξη του εξαγωγικού της σκέλους, μετατρέποντας τις αποθήκες της στη Σίνδο Θεσσαλονίκης σε hub για την αποστολή ελληνικών προϊόντων σε Τσεχία, Ρουμανία και Σερβία. Με πάνω από 20 φορτηγά την εβδομάδα, οι εξαγωγές φτάνουν τα 100 εκατ. ευρώ ετησίως, με προοπτική περαιτέρω αύξησης και διεύρυνσης της συνεργασίας με παραγωγούς όπως τα Θερμοκήπια Θράκης.

Τοπικές Συνεργασίες με Προστιθέμενη Αξία

Η 14ετής συνεργασία με τα Θερμοκήπια Θράκης αφορά την παραγωγή αγγουριών, μελιτζανών, μίνι αγγουριών και τοματινιών, με την ΑΒ να απορροφά το 50% της παραγωγής και στόχο την αύξηση αυτού του ποσοστού.

Αντίστοιχα, η εταιρεία ΜΑΝΙΟΣ, με έδρα την Ιχθυόσκαλα Καβάλας, προσφέρει φρέσκα ψάρια όπως γαύρο και σαρδέλα, αποκλειστικά για την ΑΒ, διατηρώντας στόλο 15 φορτηγών-ψυγείων και σύγχρονο συσκευαστήριο.

Η εταιρεία συνεργάζεται και με το βιολογικό αμπελώνα “Κτήμα Βιβλία Χώρα” στο Κοκκινοχώρι Καβάλας, ενισχύοντας τη γκάμα των ποιοτικών ΠΓΕ Παγγαίου κρασιών.

Ανάπτυξη και Ανακαίνιση Δικτύου

Στο πλαίσιο του πλάνου μετασχηματισμού, η εταιρεία αναπτύσσει δυναμικά το δίκτυο franchise, το οποίο αριθμεί 320 καταστήματα και υποστηρίζεται από 250 επιχειρηματίες. Για το 2025, προβλέπεται η δημιουργία 50 νέων franchise καταστημάτων, με τα AB Shop&Go σε αστικά κέντρα και τα AB Συνεργάτης σε τουριστικές και περιφερειακές περιοχές.

Παράλληλα, η διοίκηση εξετάζει εξαγορές τοπικών αλυσίδων ή μεμονωμένων καταστημάτων, με πρόσφατο παράδειγμα την εξαγορά του ALFA Market στη Μήλο, ενώ εξετάζεται και η επέκταση σε Σίφνο, Σέριφο και Κύθνο.

Στόχοι για το 2024 και Επενδύσεις

Η ΑΒ εκτιμά ότι το 2024 θα κινηθεί πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς, με εκτιμώμενο τζίρο 2 δισ. ευρώ, από τα οποία το 15% προέρχεται από τη franchise δραστηριότητα, με στόχο να φτάσει το 20%.

Η εταιρεία έχει ξεκινήσει ανακαίνιση των δέκα μεγαλύτερων καταστημάτων της (άνω των 2.000 τ.μ.), με επένδυση άνω των 500.000 ευρώ για το MEGA AB «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» στη Θεσσαλονίκη, που θα λειτουργήσει και ως νέο επιχειρησιακό hub.

Τέλος, προχωρά η επέκταση της συνεργασίας με τα Holland & Barrett, με δημιουργία shop-in-shop ή stands σε 30 επιλεγμένα καταστήματα.




Σεισμός στην Μιανμάρ: «Η Ελλάδα κινδυνεύει από μακρινούς σεισμούς», τονίζει ο Τσελέντης

Με αφορμή τον ισχυρό σεισμό στην Μιανμάρ, ο Άκης Τσελέντης σε δημοσίευσή του αναφέρθηκε στο πώς οι μακρινοί και ισχυροί σεισμοί επηρεάζουν την Ελλάδα

Μετά τον ισχυρό σεισμό που σημειώθηκε με επίκεντρο την Μιανμάρ, ανάρτηση έκανε ο σεισμολόγος Άκης Τσελέντης, για το πώς η Ελλάδα μπορεί να επηρεαστεί από μακρινές, αλλά ιδιαίτερα ισχυρές σεισμικές δονήσεις.

Υπενθυμίζεται ότι από τον σεισμό έχουν χάσει τη ζωή τους τουλάχιστον 1.000 άνθρωποι, πάνω από 2.300 έχουν τραυματιστεί και αρκετοί αγνοούνται.

Όπως τόνισε ο κ. Τσελέντης, ακόμα σεισμοί μεγέθους 7,5 έως 8 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ, μπορούν να επηρεάσουν τα πολύ ψηλά κτίρια, μεγάλες γέφυρες, αγωγούς παροχής φυσικού αερίου, ανεμογεννήτριες και άλλες κατασκευές της Ελλάδας.

Η ανάρτηση που έκανε ο Άκης Τσελέντης για τον σεισμό
«Κινδυνεύει η χώρα μας από αντίστοιχους μακρινούς σεισμούς που μπορεί σε βάθος χρόνου να συμβούν στο Ελληνικό τόξο; (Εκεί που η Ευρασιατική πλάκα συγκρούεται Νότια της Κρήτης με την Αφρικανική);;; Δυστυχώς Ναι!»

Ο λόγος που έπεσαν ουρανοξύστες στην Bakong σε απόσταση 1400 χιλιομέτρων μακριά από το επίκεντρο ήταν κυρίως γιατί τα σεισμικά κύματα που έφθασαν στην Bakong λόγω της μεγάλης διαδρομής τουs μέσα από το γήινο φλοιό έχασαν τις υψηλές συχνότητες έμειναν με τις χαμηλές (δηλ μεγάλες περιόδους) και συντόνισαν τα κτήρια (τα ψηλά) που έχουν μεγάλες ιδιοπεριόδους.

Επιπλέον λόγω του πολύ μικρού εστιακού βάθους δημιουργήθηκε μια ειδική κατηγορία σεισμικών κυμάτων, τα επιφανειακά κύματα τα οποία έχουν πολύ μεγάλες περιόδους και διαδίδονται στην επιφάνεια του εδάφους σε πολύ μεγάλες αποστάσεις.

Αυτό πρέπει να μας προβληματίσει για την Ελλάδα, γιατί μακρινοί σεισμοί 7.5-8.0R που είναι το δυναμικό του ελληνικού τόξου μπορούν να επηρεάσουν τα πολύ ψηλά κτίρια, μεγάλες γέφυρες, αγωγούς παροχής φυσικού αερίου, ανεμογεννήτριες, και άλλες μεγάλων ιδιοπεριόδων κατασκευές.

Κάπως έτσι εξηγείται το ότι με τον σεισμό του ’81 επλήγησαν κυρίως πολυώροφες πολυκατοικίες στην Αθήνα και μάλιστα ο τελευταίος όροφος πάνω, σε αντίθεση με τον σεισμό του ’99 που χτυπήθηκαν κυρίως μονοκατοικίες που δεν ήταν τόσο καλά χτισμένες και κάποιες βέβαια πολυκατοικίες αλλά οι ζημιές έγιναν μεταξύ ισογείου και πρώτου ορόφου και όχι στους τελευταίους όπως με τον σεισμό του ’81.

Θυμηθείτε επίσης και τον 7άρι από τα Κύθηρα τα Θεοφάνεια του 2006. Όπου δονήθηκε όλοι η χώρα σχεδόν το ίδιο και μάλιστα και μέσα στην Αθήνα σε ψηλά κτίρια έπεσαν μπιμπελό και διάφορα άλλα μικροαντικείμενα από σύνθετα παρότι ήταν σε απόσταση άνω των 200 km…

Δηλαδή η διαφορά είναι ότι σε τέτοιου είδους σεισμούς έχουμε μεγάλη χαμηλόσυχνη ταλάντωση του εδάφους αλλά όχι με μεγάλη επιτάχυνση, σε αντίθεση με τοπικούς και επιφανειακούς σεισμούς που έχουν μεγάλες υψίσυχνες εδαφικές κινήσεις και επιταχύνσεις…».




Η Ελλάδα στον Πυρήνα του Ενεργειακού Παιχνιδιού: Chevron και ExxonMobil Αναδιαμορφώνουν τον Χάρτη της Ανατολικής Μεσογείου

Η πρόσφατη εκδήλωση ενδιαφέροντος από την αμερικανική εταιρεία Chevron για έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων σε περιοχές νότια της Κρήτης αποτελεί σημαντική εξέλιξη για τον ενεργειακό τομέα της Ελλάδας. Η Chevron, μετά την ExxonMobil, γίνεται η δεύτερη μεγάλη αμερικανική εταιρεία που εμπλέκεται ενεργά στο ελληνικό πρόγραμμα έρευνας υδρογονανθράκων, υποδηλώνοντας την αυξανόμενη ελκυστικότητα της χώρας ως επενδυτικού προορισμού στον ενεργειακό τομέα.

Η συμμετοχή αυτών των ενεργειακών κολοσσών ενισχύει τη θέση της Ελλάδας στον ενεργειακό χάρτη της Ανατολικής Μεσογείου, καθιστώντας τη χώρα σημαντικό κόμβο παραγωγής και μεταφοράς ενέργειας προς την Ευρώπη. Αυτή η εξέλιξη είναι ιδιαίτερα σημαντική, δεδομένης της ευρωπαϊκής προσπάθειας για μείωση της εξάρτησης από το ρωσικό φυσικό αέριο, ειδικά μετά τις γεωπολιτικές εντάσεις στην Ουκρανία.

Παράλληλα, η παρουσία της Chevron και της ExxonMobil στην περιοχή λειτουργεί ως έμπρακτη αναγνώριση της ελληνικής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) και των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδας, ιδιαίτερα σε μια περίοδο που αυτά αμφισβητούνται από το τουρκολιβυκό μνημόνιο. Η εμπλοκή αυτών των εταιρειών απονομιμοποιεί στην πράξη τις αμφισβητήσεις, ενισχύοντας τη θέση της Ελλάδας σε διεθνές επίπεδο.

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, αναφερόμενος στο θέμα, τόνισε ότι η εκδήλωση ενδιαφέροντος από την Chevron αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία και αναγνώριση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων στην περιοχή. Παράλληλα, σημείωσε ότι η Λιβύη, προκηρύσσοντας θαλάσσια οικόπεδα στη δική της ΑΟΖ, ακολούθησε τη μέση γραμμή, σεβόμενη τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα.

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχει αποδεχθεί την εκδήλωση ενδιαφέροντος της Chevron και προχωρά στην έκδοση σχετικών αποφάσεων για τον προσδιορισμό των γεωγραφικών περιοχών και την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού. Αναμένεται ότι η διαδικασία αυτή θα ενισχύσει περαιτέρω την εθνική στρατηγική για ενεργειακή ανεξαρτησία και μείωση του ενεργειακού κόστους.

Συνολικά, η δυναμική είσοδος της Chevron, σε συνδυασμό με την ήδη ενεργή παρουσία της ExxonMobil, σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τον ελληνικό ενεργειακό τομέα, με θετικές προοπτικές για την οικονομία και την γεωπολιτική θέση της χώρας.




Η Ελλάδα του 2025 προχωρεί με σταθερά βήματα μπροστά!

Μήνυμα ενότητας και αισιοδοξίας για το μέλλον έστειλε από την Αλεξανδρούπολη ο Υφυπουργός Εσωτερικών Βασίλης Σπανάκης, εκπροσωπώντας την Κυβέρνηση στις εορταστικές εκδηλώσεις για την Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου. Ο κ. Σπανάκης τόνισε ότι η Επανάσταση του 1821 προσφέρει στην νέα γενιά την υποχρέωση να κρατήσει την Ελλάδα σταθερή και να την οδηγήσει σε ένα καλύτερο μέλλον. Παράλληλα, παρακολούθησε την Δοξολογία και κατέθεσε στεφάνι στο Μνημείο Δόμνας Βισβίζη, τιμώντας τους ήρωες του 1821.

 




Έρχεται αξιόλογος υετός το επόμενο 15ήμερο στην Ελλάδα | Τι δείχνουν τα τελευταία προγνωστικά στοιχεία

Οι τελευταίες προγνώσεις από το Ευρωπαϊκό Μετεωρολογικό Μοντέλο (ECMWF) δείχνουν ότι το επόμενο δεκαπενθήμερο θα είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον από πλευράς καιρικών φαινομένων.

Βροχοπτώσεις αναμένονται σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, κάτι που θα δώσει μια σημαντική ανάσα, ειδικά στις αγροτικές περιοχές που έχουν ανάγκη από υγρασία για τις καλλιέργειες.

Τι Δείχνουν οι Προγνώσεις για το Επόμενο 15ήμερο

Σύμφωνα με τις τελευταίες αναλύσεις:

  • Από τις 24 Μαρτίου έως τις 7 Απριλίου, αναμένεται αξιόλογος υετός σε αρκετές περιοχές της χώρας.

  • Η δυτική Ελλάδα, η Ήπειρος, η Θεσσαλία, η δυτική και κεντρική Μακεδονία φαίνεται να επηρεάζονται περισσότερο, με σημαντικές ποσότητες βροχής.

  • Στην Αττική και τη νότια Ελλάδα, τα φαινόμενα φαίνεται να είναι πιο ήπια, αλλά δεν αποκλείεται να σημειωθούν αξιόλογες βροχοπτώσεις κατά διαστήματα.

  • Τα νησιά του Αιγαίου και η Κρήτη ενδέχεται να δεχτούν λιγότερες βροχές, αλλά οι τοπικές καταιγίδες παραμένουν πιθανές.

Γιατί Αυτές οι Βροχοπτώσεις Είναι Σημαντικές;

Η παρατεταμένη ανομβρία που έχει παρατηρηθεί το τελευταίο διάστημα έχει δημιουργήσει ανησυχίες, ειδικά στους αγρότες. Αν επαληθευτούν οι προγνώσεις, ακόμα και με μικρές αποκλίσεις στην ποσότητα του υετού, θα είναι μια τεράστια ανάσα για την ερχόμενη περίοδο.

Το νερό από τις βροχοπτώσεις θα βοηθήσει στην:
✔️ Αναπλήρωση των υδάτινων αποθεμάτων, κάτι κρίσιμο για την αρδευτική περίοδο.
✔️ Βελτίωση της υγρασίας στο έδαφος, κάτι που θα ενισχύσει τις χειμερινές καλλιέργειες.
✔️ Μείωση του κινδύνου ξηρασίας, που επηρεάζει αρνητικά την αγροτική παραγωγή.

Η Μακροπρόθεσμη Πρόγνωση Είναι… Λοταρία!

Παρ’ όλο που τα προγνωστικά μοντέλα μας δίνουν μια σαφή εικόνα των επόμενων ημερών, η ακρίβεια μειώνεται όσο απομακρυνόμαστε χρονικά. Οι καιρικές συνθήκες είναι δυναμικές, και οι προβλέψεις μπορεί να αλλάξουν.

Για τον λόγο αυτό, θα παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις και θα σας ενημερώνουμε τακτικά για κάθε νέα αλλαγή στα προγνωστικά στοιχεία. Η ερώτηση «Πότε θα βρέξει;» είναι πιο κρίσιμη από ποτέ, και οι επόμενες ημέρες θα δείξουν αν οι προβλέψεις θα επαληθευτούν.

Μακης Ζουμπλίος




NATIONS LEAGUE Σκωτία – Ελλάδα 0-3: Τα τρομερά μωρά της Εθνικής ισοπέδωσαν τους Σκωτσέζους και τρέλαναν την Ευρώπη

Με τα διαμάντια του Γιοβάνοβιτς να εντυπωσιάζουν με τη λάμψη τους, η Εθνική Ελλάδας κατατρόπωσε με 3-0 τη Σκωτία στη Γλασκώβη και έκλεισε θέση στη League A του επόμενου Nations League.

Τα λαμπερά μωρά του Γιοβάνοβιτς ανήκουν στην ελίτ και το απέδειξαν. Η Εθνική Ελλάδας πέρασε με 3-0 από το “Χάμπντεν Παρκ” απέναντι στη Σκωτία, ανέτρεψε την ήττα στο Καραϊσκάκης και εξασφάλισε το εισιτήριο για τη League A του Nations League.

Ο Κωνσταντέλιας έκανε ό,τι ήθελε ανοίγοντας τον δρόμο με ωραίο πλασέ και κατόπιν μοίρασε δύο ασίστ, με τον Καρέτσα να ανοίγει λογαριασμό και να γράφει ιστορία και τον Τζόλη να βάζει το… κερασάκι.

Η “γαλανόλευκη” κατάφερε να προηγηθεί στο 20ο λεπτό, παρά την αρχική πίεση των γηπεδούχων, με τον Κωνσταντέλια να πλασάρει με το δεξί από το ύψος του πέναλτι έπειτα από γύρισμα του Βαγιαννίδη από δεξιά

Η αρμάδα του Ιβάν Γιοβάνοβιτς δεν αρκέστηκε εκεί, αφού κατάφερε να βρει και δεύτερο γκολ πριν το ημίχρονο και μάλιστα με το πρόσωπο των τελευταίων ημέρων, τον Κωνσταντίνο Καρέτσα.

Ο 17χρονος σκόραρε με αριστερό πλασέ στην κίνηση από ασίστ του Κωνσταντέλια και έδωσε σκορ ανόδου στην Εθνική.

Οι Έλληνες διεθνείς ήταν ασταμάτητοι και βρήκαν και τρίτο γκολ λίγα δευτερόλεπτα μετά την έναρξη του δεύτερου μέρους, με τον Κωνσταντέλια να καταγράφει τη δεύτερη ασίστ του στο ματς και τον Τζόλη να πλασάρει ιδανικά για το 3-0.
Έτσι, το επόμενο Nations League θα βρει την Εθνική Ελλάδας στη League A για πρώτη φορά στην ιστορία της, με το αντιπροσωπευτικό συγκρότημα να φτάνει στην άνοδο στην παρθενική της παρουσία στη League B.

ΤΟ ΜΑΤΣ

Συγκριτικά με το πρώτο ματς στο Φάληρο, ο Ιβάν Γιοβάνοβιτς προχώρησε σε συνολικά έξι αλλαγές, αφού έμειναν εκτός οι Ρότα, Τσιμίκας, Σιώπης, Μάνταλος, Μασούρας και Ιωάννιδης και τη θέση τους πήραν οι Βαγιαννίδης, Γιαννούλης, Μουζακίτης, Ζαφείρης, Καρέτσας και Παυλίδης.

Έτσι, ο μέσος όρος ηλικίας της Εθνικής Ελλάδας ήταν 22,7 έτη, μια από τις νεαρότερες ενδεκάδες στην Ιστορία της.

Οι Σκωτσέζοι μπήκαν δυνατά και είχαν πρώτη καλή στιγμή του ματς στο 6ο λεπτό, όταν ο ΜακΛιν έβγαλε μια όμορφη κάθετη μπαλιά για τον ΜακΤόμινεϊ που εκτέλεσε με το δεξί, αλλά ο Τζολάκης απέκρουσε.
Ο 22χρονος τερματοφύλακας έκανε νέα επέμβαση δύο λεπτά αργότερα στο επικίνδυνο δεξί πλασέ του μέσου της Νάπολι κρατώντας όρθια την Ελλάδα.
Παρόλα αυτά, η Εθνική Ελλάδας ήταν εκείνη που βρήκε πρώτη τον δρόμο προς τα δίχτυα. Ο Καρέτσας τροφοδότησε τον Βαγιαννίδη, εκείνος έκανε το γύρισμα από δεξιά και ο Γιάννης Κωνσταντέλιας με δεξί πλασέ στην κίνηση έστειλε την μπάλα στα δίχτυα για το 1-0 στο 20΄.

Ο Κωνσταντής Τζολάκης έκανε νέα κρίσιμη επέμβαση στο 31′ στο σουτ εντός περιοχής του ΜακΓκίν έπειτα από κάθετη από αριστερά του ΜακΤόμινεϊ.

Η πρώτη συμμετοχή του Κωνσταντίνου Καρέτσα ως βασικός με την Εθνική έμελλε να είναι ξεχωριστή, αφού από τα δικά του πόδια ήρθε το δεύτερο γκολ της “γαλανόλευκης”.

Ο Μουζακίτης έπαιξε κάθετα για τον Γιαννούλη, εκείνος γύρισε στον Κωνσταντέλια που τροφοδότησε τον 17χρονο άσο της Γκενκ και εκείνος με ένα υπέροχο πλασέ στην κίνηση, από τα δεξιά της περιοχής έγραψε το 2-0 για την Εθνική στο 42′.

Με το γκολ αυτό μάλιστα, ο Καρέτσας έγινε ο νεαρότερος σκόρερ στην ιστορία της Εθνικής Ελλάδας.

Οι Έλληνες διεθνείς μπήκαν και στο δεύτερο ημίχρονο με το πόδι κολλημένο στο γκάζι και ανέβασαν τον δείκτη του σκορ στο 3-0 στο 46′ με τον Γιάννη Κωνσταντέλια να κλέβει την μπάλα εκτός περιοχής, να μοιράζει στον Τζόλη που πλάσαρε ιδανικά δίνοντας αέρα τριών τερμάτων στην Εθνική.

Στο 67′ ήρθε ακόμη μια σπουδαία στιγμή για την Εθνική. Ο Κωνσταντέλιας πέρασε για τον Παυλίδη που έσκαψε την μπάλα πάνω από τον Γκόρντον, όμως ο Σούταρ πρόλαβε πάνω στη γραμμή και διατήρησε το σκορ στο 3-0.

Οι περίπου 1500 Έλληνες φίλαθλοι που βρέθηκαν στη Γλασκώβη αποθέωσαν τον Ιβάν Γιοβάνοβιτς τραγουδώντας ρυθμικά το όνομά του στα μέσα του δεύτερου ημιχρόνου.

Το τελευταίο σφύριγμα του διαιτητή βρήκε τους Έλληνες διεθνείς να ξεσπούν σε ξέφρενους πανηγυρισμούς για τη σπουδαία ανατροπή και την άνοδο στη League A του Nations League, στην ελίτ του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου.

Μάλιστα, αυτή ήταν η τέταρτη διαδοχική εκτός έδρας νίκη της Εθνικής έπειτα από εκείνες σε Δουβλίνο (2-0 την Ιρλανδία), Λονδίνο (2-1 την Αγγλία) και Ελσίνκι (2-0 τη Φινλανδία). Ο δε Ιβάν Γιοβάνοβιτς έχει τέσσερις νίκες σε ισάριθμα εκτός έδρας ματς στο τιμόνι της Εθνικής.

  • ΣΚΩΤΙΑ: Γκόρντον, Σούταρ, Χάνλεϊ, Ράλστον, Ρόμπερτσον (73′ Γουίλσον), Γκίλμουρ (55′ Τίρνεϊ), ΜακΛίν (55′ Φέργκιουσον), ΜακΤόμινεϊ, Κρίστι (73′ Κόνγουεϊ), ΜακΓκίν, Άνταμς (55′ Άνταμς).
  • ΕΛΛΑΔΑ: Τζολάκης, Γιαννούλης, Κουλιεράκης, Μαυροπάνος, Βαγιαννίδης, Ζαφείρης, Μουζακίτης (82′ Γαλανόπουλος), Κωνσταντέλιας (73′ Πέλκας), Καρέτσας (73′ Μασούρας), Τζόλης (90′ Ρέτσος), Παυλίδης (82′ Ιωαννίδης).
sport24.gr



Σκωτία – Ελλάδα: Η Εθνική Ψάχνει Ανατροπή για την Άνοδο στην League A

Η Εθνική Ελλάδας ηττήθηκε 1-0 από τη Σκωτία στο πρώτο παιχνίδι των playoffs του Nations League, που διεξήχθη την Πέμπτη 20 Μαρτίου 2025 στο γήπεδο «Γεώργιος Καραϊσκάκης». Το μοναδικό γκολ σημειώθηκε με πέναλτι του Σκοτ ΜακΤόμινεϊ στο 33ο λεπτό. Στο δεύτερο ημίχρονο, η Ελλάδα ανέβασε την απόδοσή της, δημιούργησε ευκαιρίες και είχε δοκάρι με τον Τζόλη στο 68′.

Η ρεβάνς είναι προγραμματισμένη για σήμερα Κυριακή 23 Μαρτίου 2025 στο «Χάμπντεν Παρκ» της Γλασκώβης, με ώρα έναρξης 19:00. Η Εθνική μας ομάδα επιδιώκει την ανατροπή για την άνοδο στην League A του Nations League.

Για την αποστολή της Εθνικής, ο Ιβάν Γιοβάνοβιτς δεν υπολογίζει τον Μανώλη Σιώπη, ο οποίος είναι τιμωρημένος, ενώ οι Κωστούλας, Μπακασέτας και Κουρμπέλης είναι τραυματίες. Στη θέση τους κλήθηκαν οι Κώστας Γαλανόπουλος και Κωνσταντίνος Καρέτσας, με τον τελευταίο να εντυπωσιάζει στο ντεμπούτο του στον πρώτο αγώνα. ​

Η Εθνική μας ομάδα θα έχει τη στήριξη περίπου 1.500 Ελλήνων φιλάθλων στο γήπεδο της Γλασκώβης, οι οποίοι αναμένονται να προσφέρουν δυναμική υποστήριξη στην προσπάθεια για την ανατροπή.

Για τον αγώνα ρεβάνς των playoffs του Nations League μεταξύ Σκωτίας και Ελλάδας, που θα διεξαχθεί την Κυριακή 23 Μαρτίου 2025 στο «Χάμπντεν Παρκ» της Γλασκώβης, οι πιθανές ενδεκάδες έχουν ως εξής:

Σκωτία (3-4-2-1):

  • Τερματοφύλακας: Γκόρντον

  • Αμυντικοί: Ράλστον, Σούταρ, ΜακΚένα

  • Μπακ: Ρόμπερτσον

  • Κεντρικοί μέσοι: Γκίλμορ, ΜακΛίν, ΜακΤόμινεϊ

  • Επιθετικοί μέσοι: Φέργκιουσον, ΜακΓκιν

  • Επιθετικός: Άνταμς

Ελλάδα (4-2-3-1):

  • Τερματοφύλακας: Τζολάκης

  • Αμυντικοί: Ρότα, Μαυροπάνος, Κουλιεράκης, Γιαννούλης

  • Κεντρικοί μέσοι: Ζαφείρης, Μάνταλος

  • Επιθετικοί μέσοι: Κωνσταντέλιας, Μασούρας, Τζόλης

  • Επιθετικός: Παυλίδης

Διαιτητής της αναμέτρησης είναι ο Ιταλός Ντάβιντε Μάσα, με βοηθούς τους Φίλιππο Μέλι και Στέφανο Αλάσιο. Το VAR θα επιβλέπεται από τους Ντανιέλε Κίφι και Βαλέριο Μαρίνι.

Η αναμέτρηση θα μεταδοθεί τηλεοπτικά από το Novasports Prime και τον Alpha




Σύγχρονα όπλα θωρακίζουν την Ελλάδα

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται τις επόμενες ημέρες η παρουσίαση του δωδεκαετούς εξοπλιστικού προγράμματος-μαμούθ της κυβέρνησης, ύψους πάνω από 25 δισ. ευρώ, το οποίο εισάγει τις Ένοπλες Δυνάμεις στη σύγχρονη εποχή και παράλληλα δίνει νέα πνοή στην ελληνική αμυντική βιομηχανία.

Κομβικό ρόλο στη θωράκιση της χώρας, με έμφαση πάνω από το Αιγαίο, αναμένεται να έχει ο αντιαεροπορικός «θόλος» ή αλλιώς «Ασπίδα του Αχιλλέα», που θα έχει πέντε επίπεδα -antidrone, αντιπυραυλικό, αντιαεροπορικό, αντιπλοϊκό (antiship) και ανθυποβρυχιακό-, και θα ενισχυθεί με τα ελληνικής κατασκευής υπερσύγχρονα συστήματα «Κένταυρος», «Υπερίων» και «Αρχύτας».

Τις ανακοινώσεις για τον Μακροπρόθεσμο Προγραμματισμό Αμυντικών Εξοπλισμών θα κάνουν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή που έχει προγραμματιστεί για τις 2 Απριλίου. «Το νέο εξοπλιστικό σχέδιο περιλαμβάνει μια τελείως διαφορετική αντιμετώπιση από αυτή που είχαμε μέχρι τώρα. Αυτό το οποίο θα παρουσιάσουμε σε λίγες ημέρες είναι μια αντίληψη του 21ου αιώνα», δήλωσε από την Κρήτη ο ΥΠΕΘΑ, σημειώνοντας ότι πλέον αλλάζει πλήρως το πώς λειτουργούν και πώς εξοπλίζονται οι Ένοπλες Δυνάμεις.

 

Πλέγμα Προστασίας

Στο 12ετές εξοπλιστικό πρόγραμμα εξέχουσα θέση έχει ο αντιαεροπορικός «θόλος» ή αλλιώς «Ασπίδα του Αχιλλέα», που θα δημιουργήσει ένα υπερσύγχρονο πλέγμα προστασίας πάνω από τα νησιά μας.

Η αντιαεροπορική – αντιβαλλιστική άμυνα της χώρας αναμένεται να αναβαθμιστεί σημαντικά με την προμήθεια νέων οπλικών συστημάτων, που έχουν δοκιμαστεί στη Μέση Ανατολή, όπως το Spyder και το Barak MX. Για αυτό οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις θα συνεργαστούν με τις ισραηλινές IAI και Rafael, οι οποίες έχουν ήδη υπογράψει μνημόνια συνεργασίας με την ελληνική κυβέρνηση και την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία, η οποία θα είναι και συνεργάτης αλλά και συμμέτοχος με δικά της συστήματα.

Επιπλέον, προβλέπεται η απόκτηση ενός οπλικού συστήματος που αντιμετωπίζει drones (micro και mini) ακόμη και σε διαμόρφωση σμήνους. Βασικό χαρακτηριστικό του συστήματος είναι η εκπομπή παρεμβολών, που αποβλέπει στην απώλεια ελέγχου του drone από τον χειριστή του, ενώ παράλληλα έχει ικανότητες αναγνώρισης και ταυτοποίησης των απειλών.

Σε αυτό το πεδίο, σημαντικό ρόλο αναμένεται να διαδραματίσει η ΕΑΒ με τα συστήματα «Κένταυρος» (ήδη έχει δοκιμαστεί με επιτυχία στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής επιχείρησης «Ασπίδες») και «Υπερίων», που διαμορφώνουν το soft kill. Σημειώνεται ότι το νέο υπερσύγχρονο πρόγραμμα «Υπερίων», το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη, διαθέτει παθητική τεχνολογία τρισδιάστατης ανίχνευσης και σύγχρονο σύστημα αντιμετώπισης drones, παρέχοντας πλήρη κάλυψη και προς τις τέσσερις κατευθύνσεις του ορίζοντα.

 

Αυτονομία

Την περαιτέρω θωράκιση της χώρας αναμένεται να ενισχύσει το anti-Bayraktar UAV «Αρχύτας» της ΕΑΒ, το οποίο βρίσκεται σε τελικό στάδιο ανάπτυξης. Πρόκειται για ένα UAV με ξεχωριστές δυνατότητες, καθώς στην παγκόσμια αγορά δεν υπάρχει άλλο οπλικό σύστημα του είδους με διαμόρφωση κάθετης αποπροσγείωσης, μεγάλη αυτονομία και δυνατότητα μεταφοράς φορτίου.

Παράλληλα, συνεχίζεται με ταχείς ρυθμούς το πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16 σε Viper, με τη διαδικασία αναβάθμισης και των 82 αεροσκαφών να αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2027. Επόμενος στόχος είναι η αναβάθμιση και των παλαιότερων μαχητικών F-16 Block 50 σε διαμόρφωση Viper. Τα αεροσκάφη αυτά, παράδοσης 1993, έχουν ήδη υποστεί δομικό εκσυγχρονισμό από την ΕΑΒ και εκτιμάται ότι μπορούν να μπουν στο πρόγραμμα των Viper και να υπηρετήσουν την Αεροπορία για αρκετά ακόμη χρόνια.

Πηγή:dimokratiki.gr




Reuters: Η Ελλάδα θα ξοδέψει περισσότερα από 25 δισεκατομμύρια ευρώ για να συμβαδίσει με την Τουρκία

Δημοσίευμα του Reuters υποστήριξε ότι η Ελλάδα θα βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη στο ζήτημα των εξοπλιστικών και συγκεκριμένα αναμένεται να δαπανήσει περισσότερα από 25 δισεκατομμύρια ευρώ, με αφορμή τις εντάσεις με την Τουρκία.

Το ελληνικό κράτος, εφαρμόζοντας ένα σχέδιο με ορίζοντα 12 ετών, σχεδιάζει να αγοράσει drones, υποβρύχια, δορυφόρους και να αναβαθμίσει τα μαχητικά αεροσκάφη.

Πιο αναλυτικά, το νέο σχέδιο θα βασιστεί στις πρόσφατες μεταρρυθμίσεις. Η Ελλάδα, μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΝΑΤΟ, ξοδεύει ήδη περίπου το 3% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος της για την Άμυνα. Αυτός είναι σχεδόν διπλάσιος αριθμός από τον μέσο όρο στην Ε.Ε., η οποία δέχεται πιέσεις να ενισχύσει την Άμυνα, καθώς η 75χρονη συμμαχία της με τις Ηνωμένες Πολιτείες υφίσταται πίεση, έγραψε το Reuters.

Το σχέδιο θα περιλαμβάνει την αγορά τεσσάρων νέων υποβρυχίων, νέων αεροσκαφών, θαλάσσιων και υποβρυχίων drones και ενός δορυφόρου επικοινωνίας, δήλωσαν δύο πηγές που συμμετείχαν στην προετοιμασία του σχεδίου.

Μέρος των χρημάτων θα χρησιμοποιηθεί για την ανάπτυξη ενός θόλου αντιαεροπορικού και αντι-drone, που ονομάζεται «Ασπίδα του Αχιλλέα», και για την πληρωμή 20 μαχητικών αεροσκαφών F-35 που έχουν παραγγελθεί από τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Σύμφωνα με το σχέδιο, η Ελλάδα θα αναβαθμίσει, επίσης, παλαιότερα μαχητικά αεροσκάφη F-16 σε επίπεδο «Viper» και θα αναβαθμίσει τέσσερις φρεγάτες MEKO 200 γερμανικής κατασκευής που ήδη υπηρετούν στο Ναυτικό.

Πηγή είπε ότι το σχέδιο θα περιλαμβάνει έως και έξι νέα μεγάλα περιπολικά σκάφη ή κορβέτες, που θα κατασκευαστούν σε ελληνικά ναυπηγεία.

Το νέο σχέδιο ακολουθεί τα ήδη ανακοινωθέντα σχέδια για την αγορά νέου συστήματος πυραυλικού πυροβολικού μεγάλου βεληνεκούς, ανοίγει νέα καρτέλα με αυτονομία έως 300 χλμ. Τα περισσότερα από αυτά θα προστατεύουν τα βορειοανατολικά σύνορα της Ελλάδας με την Τουρκία και τα νησιά της στο Αιγαίο.

 

Πηγή:newsbeast.gr




Αποκάλυψη: Απόβαση «ρωσικής μαφίας» στην Ελλάδα

Η άγνωστη δικογραφία της ΕΛ.ΑΣ. για τον «ουκρανικό στρατό των κακοποιών» στην Ελλάδα και το «συμβόλαιο θανάτου» του 1.000.000 ευρώ

«Η μισή Ουκρανία είναι δικιά του να φανταστείς. Έχουν στρατό, στρατό, όχι βλακείες , στρατό… Σοβαρό στρατό». Σε αυτές τις αναφορές για τον αρχηγό της ρωσικής μαφίας στην Ελλάδα που  είχε μεταφέρει τις εγκληματικές δραστηριότητες  του στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Μύκονο, προχωρούσε ένας εκ των συνεργών του, σύμφωνα με την δικογραφία –την αποκαλύπτει το in–   την οποία σχημάτισε η ΕΛ.ΑΣ. για την δράση δεκάδων αλλοδαπών από την πρώην Σοβιετική Ένωση που επιχειρούν να κυριαρχήσουν στο εγχώριο οργανωμένο έγκλημα.

Με αρχική εμπλοκή στο λαθρεμπόριο τσιγάρων, κι ακολούθως στην σταδιακή επέκταση στις εκβιάσεις και στην πώληση «προστασίας», σκοτώνοντας τουλάχιστον τέσσερις Ελληνες ποινικούς   και μη διστάζοντας να προχωρούν σε σειρά άλλων εγκληματικών ενεργειών.

Σκορπώντας ανησυχία στις αρχές ασφαλείας  για μία νέα επικίνδυνη κατάσταση με την κυριαρχία εγκληματικών ομάδων από το πρώην ανατολικό μπλοκ που επιχειρούν να εκτοπίσουν δύο- τρεις εναπομείναντες Έλληνες ποινικούς και να σκορπούν τον τρόμο σε επιχειρηματίες, σε ιδιοκτήτες μαγαζιών και άλλους στην Ελλάδα.

Απόβαση «ρωσικής μαφίας» στην Ελλάδα – Τι αναφέρεται στη δικογραφία

Μάλιστα στην δικογραφία της υπόθεσης σημειώνεται ότι πλέον την «πώληση προστασίας» θα αναλάβουν εκτός από τους Ρώσους ποινικούς κι ένα δύο άτομα ελληνικής καταγωγής το όνομα των οποίων είχε εμπλακεί στην υπόθεση δολοφονίας του δημοσιογράφου Γ. Καραϊβάζ το 2021 χωρίς να αναδειχθεί δικαστικά καμιά συμμετοχή τους.

Όμως ένα από τα πιο ανησυχητικά στοιχεία είναι η επέκταση της δράσης των ποινικών από την πρώην Σοβιετική Ενωση στην Μύκονο, με αρχικό «στόχο» δύο τρία μαγαζιά σε περιφερειακές περιοχές του νησιού.

Με πιο ενδεικτική την εμπλοκή τους σε ενδοεταιρική διαμάχη σε μεγάλη τουριστική επιχείρηση του νησιού όπου φαίνεται μεταξύ άλλων να σχεδίαζαν και «συμβόλαιο θανάτου» για να… λύσουν οριστικά την διαφορά των δύο Ελλήνων επιχειρηματιών.

Παράλληλα φαίνεται να ζητούσαν από τον «αντίπαλο» της Μυκόνου 200.000 μηνιαίως για προστασία σε αλυσίδα καταστημάτων που έχει σε όλη την χώρα.

Οι διάλογοι που περιέχονται για την μεθοδικότητα των μελών της ρωσικής μαφίας που καταγράφεται στον εν λόγω φάκελο του ελληνικού FBI.

«Αυτοί προσέχουν πάρα πολύ, δεν μπορεί να τους βρει κανένας…»

Με έναν εκ των εμπλεκομένων να λέει για τους συνεργούς του «αυτοί προσέχουν πάρα πολύ. Δεν μπορεί να τους βρει κανένας… Είναι φαντάσματα….».

 

Για να συμπληρώσει αμέσως μετά για ένα εκ των ηγετικών μελών της ρωσικής μαφίας που «αυτός ανοίγει το νούμερο και παίρνει λέει αυτός, γιατί φεύγει από μια θέση και πάει σε άλλη… Μπορεί συγκεκριμένες ώρες να πηγαίνει πεντακόσια χιλιόμετρα μακριά, να μιλάει και να κλείνει το τηλέφωνο και να γυρνάει εκεί που είναι, κατάλαβες;»

Στον δικαστικό φάκελο εντυπωσιάζουν οι παράνομες κινήσεις ορισμένων επιχειρηματιών της Μυκόνου για να επιτύχουν μεγαλύτερα κέρδη και να… μειώσουν τον ανταγωνισμό.

Για έναν εξ αυτών αναφέρεται στο έγγραφο της ΕΛ.ΑΣ. ότι «είχε αναθέσει σε αλλοδαπό  αναφερόμενο ως ‘Ιταλολιβανέζο’, να βρει δύο άτομα, με σκοπό να αναλάβουν τουλάχιστον την πρόκληση σωματικών βλαβών σε κάποιον αντίπαλο του».

Όπως συμπληρώνεται ακολούθως «πράγματι ο Ιταλολιβανέζος έφερε σε επαφή τους επιχειρηματίες της Μυκόνου με δύο άτομα Κούρδικης καταγωγής, πλην όμως δεν το πραγματοποίησαν για λόγους ανεξάρτητους της θελήσεως τους, καθώς ο «στόχος» τους  είχε παραμείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα εντός της οικίας του, λόγω ανάρρωσης του από επέμβαση καρδιάς που είχε πραγματοποιήσει εκείνο το χρονικό διάστημα».

Ακολούθως από τον ίδιο κύκλο επιχειρηματιών επιχειρήθηκε «γέφυρα» με Ελληνες ποινικούς αλλά και ποινικό αλβανικής καταγωγής για να εξοντώσουν αντιπάλους τους στο «νησί των ανέμων»  κι όχι μόνο.

 

Κι ακολούθως ζήτησαν την αρωγή των Ρωσοπόντιων κακοποιών που είχαν κύριο αντικείμενο το λαθρεμπόριο τσιγάρων κι οι οποίοι κατέφθασαν στο κυκλαδίτικο νησί.

Όπως σημειώνεται στο έγγραφο της ΕΛ.ΑΣ. «άγνωστα άτομα, κατόπιν εντολής Ρώσου ποινικού (σ.σ που βρίσκεται εκτός Ελλάδας) καθημερινά εμφανίζονταν σε κατάστημα της Μυκόνου και απειλούσαν υπαλλήλους, δημιουργώντας πρόβλημα στην λειτουργία του καταστήματος και τους θαμώνες του.

Ενώ παράλληλα ρωτούσαν πότε θα φτάσει εκεί ο επιχειρηματίας  (σ.σ «εχθρός» συνέταιρος του μαγαζιού).

Τέλος όπως σημειώνεται, με βάση μαγνητοφωνημένες συζητήσεις, ότι οι εν λόγω ιδιώτες από την Μύκονο ζητούσαν από τους αλλοδαπούς κακοποιούς έναντι 1.000.000 ευρώ να εξοντώσουν τους ανταγωνιστές τους την ίδια ώρα που οι ίδιοι είχαν… απευθυνθεί στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη καταγγέλλοντας  ότι ίσως είναι στόχοι επιθέσεων.

 

Πηγή:.tanea.gr




«ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΛΑΔΑ» Με την Ευλαμπία Ρέβη και τον Γιώργο Κουρδή

Το «Όπου Υπάρχει Ελλάδα» εξακολουθεί να εκπέμπει ζωντανά από την Ανατολική Μακεδονία με την Ευλαμπία Ρέβη και τον Γιώργο Κουρδή να βρίσκονται και σήμερα, Τετάρτη 12 Μαρτίου, στη Δράμα.

Το σπήλαιο του ποταμού Αγγίτη στα έγκατα του Φαλακρού Όρους προκαλεί δέος στον επισκέπτη. Για τους Δραμινούς όμως συνιστά και πηγή ζωής, αφού ο κάμπος αρδεύεται και από τον ποταμό. Μια περιήγηση που μαγεύει.

Ο ποντιακός σύλλογος στα Λευκόγεια ενώνει τους νέους ανθρώπους και τους δίνει χαρά και αφορμή για δραστηριότητες σε αυτά τα μέρη του νομού Δράμας που είναι κοντά στη μεθόριο.

Το Παγονέρι Κάτω Νευροκοπίου Δράμας, ένα πανέμορφο χωριό που οι λίγοι κάτοικοί του αγωνίζονται δίχως συμμάχους, στέλνει ένα μήνυμα: «βρείτε μας μια σταθερή αγορά για τα προϊόντα μας». Όπως λέει και ο κοινοτάρχης «το ρεύμα κόβεται κάθε τόσο και δεν έχουμε νερό»…

Υποχρεωτικές ταυτόχρονες εφημερίες ιατρών σε δύο μονάδες και εκτός ειδικότητάς τους. Ακούγεται ως ψευδής είδηση αλλά δεν είναι και συνέβη στο Νοσοκομείο Δράμας. Οδήγησε δε στην ομαδική παραίτηση ιατρών. Η υποστελέχωση ταλανίζει ένα περιφερειακό νοσοκομείο που εφημερεύει κάθε μέρα, όπως μας εξιστορούν οι γιατροί του.




ΥΦΥΠΕΞ Χατζηβασιλείου στον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας: «Ελλάδα και Κύπρος συμπορευόμαστε για την περιφερειακή σταθερότητα και ευημερία»

Επίσκεψη Εργασίας στη Λευκωσία: Συνάντηση Υφυπουργού Εξωτερικών με τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας

Στο πλαίσιο επίσκεψης εργασίας στη Λευκωσία, ο Υφυπουργός Εξωτερικών και βουλευτής Σερρών της Νέας Δημοκρατίας, Τάσος Χατζηβασιλείου, έγινε δεκτός από τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκο Χριστοδουλίδη.

Κατά τη συνάντηση, οι δύο πλευρές συζήτησαν τις αδελφικές σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών και τα θέματα κοινού ενδιαφέροντος, ενόψει της επικείμενης συνάντησης για το Κυπριακό στον ΟΗΕ, στη Γενεύη. Επιπλέον, ο κ. Χατζηβασιλείου αντάλλαξε απόψεις με τον κ. Χριστοδουλίδη για τις εξαιρετικές εμπορικές σχέσεις των δύο χωρών, επισημαίνοντας ότι η Κύπρος είναι ο 3ος μεγαλύτερος προορισμός των ελληνικών εξαγωγών.

Μετά το πέρας της συνάντησης, ο Υφυπουργός Εξωτερικών προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Στο πλαίσιο της επίσκεψής μου στην Κύπρο, είχα την τιμή να συναντηθώ με τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκο Χριστοδουλίδη. Συζητήσαμε τις στενές αδελφικές σχέσεις των χωρών μας και τα ζητήματα κοινού και περιφερειακού ενδιαφέροντος. Η Ελλάδα και η Κύπρος, πάντα με βάση το Διεθνές Δίκαιο, συμπορεύονται για την περιφερειακή σταθερότητα και ευημερία».




Μάντζος | Η Ελλάδα να πρωτοστατήσει για την αντιμετώπιση των ραγδαίων εξελίξεων στη Συρία

Για την ανησυχητική κατάσταση στη Συρία και τη στάση της Ελλάδας μίλησε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος και υπεύθυνος Κ.Τ.Ε. Εξωτερικών του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Δημήτρης Μάντζος.

«Οι ραγδαίες εξελίξεις στη Συρία και οι αποτρόπαιες και συστηματικές επιθέσεις τζιχανιτστικών ομάδων εις βάρος αμάχων Αλαουιτών και Χριστιανών, προκαλούν βαθιά ανησυχία για τις προοπτικές της χώρας, καθώς και για τη γενικότερη επίδραση που αυτές αναμένεται να έχουν στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής» δήλωσε ο Δημήτρης Μάντζος, Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και υπεύθυνος Κ.Τ.Ε. Εξωτερικών του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, επισημαίνοντας ότι «η διαμορφούμενη κατάσταση ναρκοθετεί ήδη εν τη γενέσει της τη θεσμική ανοικοδόμηση της Συρίας και απειλεί να ακυρώσει την προοπτική ίδρυσης ενός ανεκτικού και συμπεριληπτικού συστήματος διακυβέρνησης, μετά την εγκατάσταση του νέου καθεστώτος στη Δαμασκό».

«Η Ελλάδα, ως κράτος-μέλος της ΕΕ με κομβική θέση και μακροχρόνιους δεσμούς με τους λαούς της περιοχής, καθώς και ως Μη Μόνιμο Μέλος του Συμβουλίου Ασφαλείας οφείλει να αναδείξει το ζήτημα στις πραγματικές του διαστάσεις -και όχι όπως μονομερώς παρουσιάζεται από τη συριακή κυβέρνηση- και να πρωτοστατήσει σε πρωτοβουλίες για την αντιμετώπισή του σε διεθνές επίπεδο -κατα μείζονα λόγο για την προστασία των χριστιανικών στοιχείων της περιοχής, με ιστορική παρουσία χιλιάδων ετών» τονίζει ο Δ. Μάντζος και καταλήγει στη δήλωσή του:

«Η διεθνής κοινότητα, στο σύνολό της, οφείλει να δράσει εγκαίρως, για να αποτραπεί ο κίνδυνος αφενός κλιμάκωσης των επιθέσεων και αφετέρου εμπλοκής τρίτων κρατών. Επισημαίνεται, δε, ότι η άρση των κυρώσεων της ΕΕ εξαρτάται απόλυτα από τον σεβασμό των δικαιωμάτων όλων των εθνικών και θρησκευτικών μειονοτήτων, συμπεριλαμβανομένων Χριστιανών, Αλαουιτών και Κούρδων, καθώς και την εφαρμογή των κανόνων του διεθνούς δικαίου».




Άγρια κόντρα Φλωρίδη-Ανδρουλάκη: «Τα θρύψαλα του ΣΥΡΙΖΑ με το ΠΑΣΟΚ θα κυβερνήσετε την Ελλάδα;»

Σφοδρή αντιπαράθεση με ακραίους χαρακτηρισμούς σημειώθηκε στη Βουλή μεταξύ του Νίκου Ανδρουλάκη και του Γιώργου Φλωρίδη, κατά τη δεύτερη ημέρα της συζήτησης επί της πρότασης δυσπιστίας.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, παίρνοντας τον λόγο, αναφέρθηκε εκ νέου στο επίμαχο email Τριαντόπουλου που δημοσίευσε η «Εστία» με αποδέκτη τους Γιώργο Γεραπετρίτη και Άκη Σκέρτσο, για την παρέμβαση στο πεδίο, ενώ ζήτησε να διερευνηθεί και ενδεχόμενη εμπλοκή του υπουργού Επικρατείας στο λεγόμενο «μπάζωμα» του χώρου της σιδηροδρομικής τραγωδίας.

Απαντήσεις επί του δημοσιεύματος έδωσαν και οι δύο προαναφερθέντες υπουργοί καθώς και κυβερνητικές πηγές.

Ο κ. Ανδρουλάκης επισήμανε ότι «ξαφνικά ήρθε ένα μέιλ να αποδείξει ότι το μήνυμα των εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών δεν το πήρατε», για να προσθέσει:

«Είστε αμετανόητοι, συνεχίζετε με πάθος τα ψέματα για να καλύψετε τα προηγούμενα ψέματά σας και τις προσβολές, για να καλύψετε τις προηγούμενες προσβολές σας. Είναι ένας φαύλος κύκλος που θα γίνει στο τέλος λαϊκό τσουνάμι εις βάρος της ΝΔ, γιατί καταλαβαίνει πια ότι έχετε χάσει κάθε μέτρο».

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ τόνισε: Ζητώ από τον πρωθυπουργό, αν του έχει μείνει στοιχειώδης ευπρέπεια και αξιοπιστία, να παρουσιάσει στη Βουλή των Ελλήνων το επίμαχο στοιχείο, γιατί εμείς πιστεύουμε ότι ο Τριαντόπουλος εκτέλεσε αποστολή Μητσοτάκη».

«Επιτέλους, πείτε την αλήθεια: Τι έκανε ο Τριαντόπουλος, ο απεσταλμένος του κ. Μητσοτάκη, λίγες ώρες μετά τη σύγκρουση. Αν όσα λέμε σας προσβάλλουν, ας εμφανίσει αύριο ο κ. Μητσοτάκης το επίμαχο email. Αν δεν το εμφανίσει σημαίνει ότι με δική του εντολή πήγε ο κ. Τριαντόπουλος» είπε ακόμη ο κ. Ανδρουλάκης, για να προσθέσει: «Μέχρι τις αυριανές ομιλίες πολιτικών αρχηγών είναι ένα 24ωρο. Σκεφτείτε σοβαρά τι θα συμβεί αν δεν παρουσιάσετε το επίμαχο email. Έχετε 24 ώρες να σκεφτείτε αν αξίζει να συνεχίσετε το παιχνίδι απέναντι σε μια τέτοια τραγωδία».

«Ο επίμαχος σταθμάρχης από ποιον διορίστηκε σε αυτήν τη θέση; Ποιου ”γαλάζιου” στελέχους είναι ρουσφέτι; Και αφήστε τα περί βαθέος κράτους. Ποιοι διόρισαν όλα αυτά τα ”γαλάζια” παιδιά που δεν είχαν τίποτε άλλο παρά τα κομματικά τους ένσημα και διορίστηκαν σε πολύ κρίσιμες θέσεις;» διερωτήθηκε ακόμη ο κ. Ανδρουλάκης.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ υποστήριξε ότι «το κράτος είναι λάφυρο της παρέας του κ. Μητσοτάκη. Γι’ αυτό θα δώσουμε αγώνα για να έρθει μια κανονική κυβέρνηση», σημειώνοντας ότι χρειάζεται «ισχυρή πολιτική προοδευτική αλλαγή, μια ισχυρή και αξιόπιστη κυβέρνηση».

Φλωρίδης: Θέλετε να πείσετε ότι κάποια θρύψαλα του ΣΥΡΙΖΑ μαζί με το ΠΑΣΟΚ θα κυβερνήσετε την Ελλάδα;

Απαντώντας, ο υπουργός Δικαιοσύνης Γιώργος Φλωρίδης τόνισε ότι ο κ. Ανδρουλάκης «πριν από ένα χρόνο, αφού διάβασε ένα δημοσίευμα ότι ο ΟΣΕ έστειλε στον ανακριτή πειραγμένους και αλλοιωμένους τους δίσκους, ότι έστειλε αλλοιωμένα ηχητικά στον ανακριτή, έσπευσε με βάση το δημοσίευμα να καταθέσει μία πρόταση δυσπιστίας», για να προσθέσει: «Αποδείχτηκε περίτρανα από την πραγματογνωμοσύνη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου ότι οι δίσκοι που παραδόθηκαν στον ανακριτή ήταν ανέγγιχτοι και ότι δεν έλειπε λεπτό από τις συνομιλίες. Περιμέναμε τη συγγνώμη του κυρίου Ανδρουλάκη, η οποία δεν ήρθε ποτέ».

Επιπλέον, επικαλούμενος και στελέχη του ΠΑΣΟΚ που ομολογούν ότι η κυβερνητική πλειοψηφία είναι «μπετόν αρμέ» και άρα δεν θα περάσει η πρόταση μομφής, διερωτήθηκε: «Αν δεν πέσει κυβέρνηση στη Βουλή και αν δεν γίνουν εκλογές πώς θα φύγει ο Μητσοτάκης; Υπάρχει κάποιος άλλος συνταγματικός τρόπος;».

Μάλιστα, αναφέρθηκε στη «συμμαχία των προθύμων» που συνέπραξε με το ΠΑΣΟΚ για να καταθέσουν την πρόταση μομφής: «Ο ένας είναι ο ΣΥΡΙΖΑ νούμερο ένα, ο άλλος ο ΣΥΡΙΖΑ νούμερο δύο, η Νέα Αριστερά, ο τρίτος ΣΥΡΙΖΑ είναι η Πλεύση Ελευθερίας, ο τέταρτος ΣΥΡΙΖΑ οι ανεξάρτητοι του κ. Κασσελάκη, πέντε κάποιοι άλλοι ανεξάρτητοι και έξι το ΠΑΣΟΚ. Θέλετε να πείσετε ότι κάποια θρύψαλα εδώ και έξω από τη Βουλή μαζί με το ΠΑΣΟΚ θα κυβερνήσετε την Ελλάδα; Τώρα έχει ο λαός την εικόνα. Τα κομμάτια και θρύψαλα του ΣΥΡΙΖΑ και το παρακολούθημα του ΣΥΡΙΖΑ που έγινε το ιστορικό ΠΑΣΟΚ».

Ανδρουλάκης: Η παρουσία Φλωρίδη αποδεικνύει ότι και σήμερα υπάρχουν γενίτσαροι

Οι φράσεις Φλωρίδη προκάλεσαν την έκρηξη του προέδρου του ΠΑΣΟΚ. «Η ιστορία του έθνους είχε 400 χρόνια οθωμανικής κατάκτησης. Είχε τα περίφημα γενιτσαρικά τάγματα, που, όταν οι Τούρκοι δεν πολεμούσαν, εκείνοι έσφαζαν πιο άγρια. Η σημερινή παρουσία του κ. υπουργού αποδεικνύει ότι και σήμερα υπάρχουν γενιτσαρικά τάγματα, κ. Φλωρίδη. Μιλάτε για ένα κόμμα που σας ανέδειξε κατ’ αυτόν τον τρόπο, βάζοντας πλάτη για τον τόπο; Αυτοί που σας χειροκροτούν σήμερα είναι αυτοί που φόρτωσαν τη χώρα με τα μνημόνια και σας έλεγαν προδότες» είπε ο Ν. Ανδρουλάκης και συνέχισε απευθυνόμενος στον Γ. Φλωρίδη:

«Δεν ντρέπεστε, υπουργός Δικαιοσύνης να λέει ότι καταθέσαμε δυσπιστία πέρσι για τα χαλκευμένα που στείλατε στο Πρώτο Θέμα ή αυτές που στείλατε στη Δικαιοσύνη. Αν έχετε δίκιο, εγώ θα παραιτηθώ. Αν έχω εγώ δίκιο, να παραιτηθείτε άμεσα, δεν αξίζει στον τόπο τέτοιος υπουργός Δικαιοσύνης».

Απαντώντας στα περί εκλογών, ο Νίκος Ανδρουλάκης είπε: «Πήραμε την πρωτοβουλία για πρόταση δυσπιστίας για να φύγει το γρηγορότερο αυτή η κυβέρνηση και να γίνουν εκλογές. Όμως εμείς δεν βγαίνουμε παλαιοκομματικά στα κανάλια να ζητάμε κάθε μέρα εκλογές. Ζητάμε εκλογές με θεσμικό τρόπο».

Φλωρίδης: Τα μαθήματα ηθικής να στηρίζονται από πράξεις

Παίρνοντας τον λόγο, ο υπουργός Δικαιοσύνης είπε προς τον κ. Ανδρουλάκη:

«Θα απαντήσω πολιτικά, όχι προσωπικά. Εγώ ήμουν όντως βουλευτής του ΠΑΣΟΚ εκείνη την εποχή. Όταν διαφώνησα με το κόμμα μου, με τους χειρισμούς στις δύσκολες εποχές της χρεοκοπίας, παρέδωσα την έδρα μου γιατί ανήκε στο ΠΑΣΟΚ. Αυτοί με τους οποίους επιδιώκετε να συνεργαστείτε έχουν δημιουργήσει Κοινοβουλευτική Ομάδα χωρίς να έχουν παραδώσει την έδρα τους. Επίσης, υποδεχθήκατε στο κόμμα σας αυτούς που εξελέγησαν από άλλο κόμμα. Τα μαθήματα ηθικής πρέπει να υποστηρίζονται από πράξεις. Σας θυμίζω επίσης ότι το ΠΑΣΟΚ συγκρότησε κυβέρνηση με τη ΝΔ το 2012 για να σωθεί η χώρα. Εγώ την ιστορία αυτή δεν τη διαγράφω».

Ο κ. Φλωρίδης ρώτησε στη συνέχεια τον κ. Ανδρουλάκη: «Γιατί δεν ψηφίσατε τη διάταξη του ΠΚ που η κυβέρνηση έφερε εδώ, με την οποία ενόψει της δίκης αφαιρέσαμε τη χρονοβόρο διαδικασία των δικαστικών συμβουλίων;».

Ανδρουλάκης: Αφήστε τα πολλά λόγια και φέρτε το email

Ανταπαντώντας, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ τόνισε προς τον υπουργό Δικαιοσύνης:«Προσπερνάω τα περί ήθους, γιατί μας βλέπει ο ελληνικός λαός. Αφήστε τα πολλά λόγια. Τα κρίνει ο νομικός κόσμος. Σας ζητώ για τελευταία φορά να πάρετε τηλέφωνο τον κ. Μητσοτάκη για να φέρει το μέιλ και να το καταθέσετε στα πρακτικά της Βουλής, για να δούμε ποιος ήταν ο λόγος της αποστολής Τριαντόπουλου. Αν ο λόγος της αποστολής είναι η αρωγή στις οικογένειες, τότε φαίνεται δεν είχατε κανένα λόγο να ψηφίσετε προανακριτική. Αν ο λόγος αποστολής είναι όσα έγιναν στο θέμα του πεδίου, στο θέμα της αποκατάστασης που οδήγησε στην αλλοίωση κρίσιμων στοιχείων, τότε, όπως καταλαβαίνετε, κοροϊδεύετε τον ελληνικό λαό μετά τις μεγάλες συγκεντρώσεις. Άρα, είναι μονόδρομος η παραίτηση όλης της κυβέρνησης».

iefimerida.gr




Το BMW Motorrad Roadshow έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα τον Μάρτιο του 2025

Η BMW Motorrad Hellas σε συνεργασία με τη BMW Motorrad Βελμάρ, σας προσκαλούν να γνωρίσετε από κοντά όλη τη μοναδική γκάμα μοτοσικλετών και scooter BMW στο ξεχωριστό BMW Motorrad Roadshow 2025.

Από την 17-23 Μαρτίου 2025, 22 συναρπαστικά μοντέλα της BMW Motorrad θα βρίσκονται σε Λάρισα, Θεσσαλονίκη και Καβάλα δίνοντας την ευκαιρία στους λάτρεις των μοτοσικλετών BMW  να ζήσουν μία διασκεδαστική οδηγική εμπειρία.

Ο Eπίσημος Eκπαιδευτής και Πρεσβευτής της BMW Motorrad, Βασίλης Μπούδρος και η ομάδα του θα φροντίσουν για την ευχάριστη όσο και ασφαλή πραγματοποίηση των test rides, τα οποία θα πραγματοποιηθούν σε προκαθορισμένη διαδρομή που θα αναδεικνύει τον χαρακτήρα και την τεχνολογική υπεροχή των μοτοσικλετών της BMW.

Το πρόγραμμα για τις παραπάνω τοποθεσίες διεξαγωγής του BMW Motorrad Roadshow 2025 έχει ώς εξής:

17/03   Λάρισα, Δημοτική Σκεπαστή Αγορά Νεάπολης

19/03 – 21/03 Θεσσαλονίκη, Εγκαταστάσεις BMW Motorrad  Velmar

23/03 Καβάλα, Χώρος Στάθμευσης Αθλητικού Κέντρου Καλαμίτσας

Μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του BMW Motorrad Roadshow (https://www.bmw- motorrad.gr/el/home.html#/filter-ola), οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επιλέξουν το μοντέλο, την ημερομηνία και την ώρα που τους εξυπηρετεί καλύτερα για να προγραμματίσουν δοκιμή.




Ο Αυτόπτης Μάρτυρας για τα “Εγκλήματα που συγκλόνισαν την Ελλάδα” (trailer)

Η εκπομπή “Αυτόπτης Μάρτυρας” με τον Απόστολο Ατζεμιδάκη παρουσιάζει ένα νέο επεισόδιο αφιερωμένο σε τέσσερις συγκλονιστικές υποθέσεις εγκλημάτων που συγκλόνισαν την Ελλάδα : του Άλκη Καμπανού, της Εμμανουέλας Καρυωτάκη της Ζωής Δαλακλίδου και της Ελένης Τοπαλούδη.

Το επεισόδιο θα προβληθεί στο ENA Channel την ερχόμενη Πέμπτη (23:00) και σε επανάληψη το Σάββατο (18:30).

Δείτε το trailer :




Τηλεφωνική επικοινωνία Μητσοτάκη – Ζελένσκι: «Η Ελλάδα θα συνεχίσει να στηρίζει την Ουκρανία»

Ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε σήμερα (04/03) τηλεφωνική επικοινωνία με τον Πρόεδρο της Ουκρανίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι.

Κατά τη διάρκεια της συνομιλίας συζητήθηκαν οι τελευταίες εξελίξεις, εν όψει της έκτακτης Συνόδου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στις Βρυξέλλες, την Πέμπτη 06 Μαρτίου.

Ο Πρωθυπουργός ενημέρωσε τον κ. Ζελένσκι για τις θέσεις με τις οποίες προσέρχεται η Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και επανέλαβε τη δέσμευση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μία δίκαια και διαρκή ειρήνη στην Ουκρανία.

Ακόμη, υπογράμμισε ότι αυτό απαιτεί σημαντική ενίσχυση των αμυντικών δυνατοτήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ουκρανίας, καθώς και αμερικανική στήριξη. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι η Ελλάδα θα συνεχίσει να στηρίζει την Ουκρανία.
Πηγή:newsbomb.gr



«Παραλύει» η Ελλάδα για τα Τέμπη

Ρολά ενόψει του συλλαλητηρίου της Παρασκευής 28/2 με αφορμή τη συμπλήρωση δύο ετών από το δυστύχημα στα Τέμπη κατεβάζει η χώρα. Η Ελλάδα «παραλύει» με εκατοντάδες συγκεντρώσεις, ενώ κινητοποιήσεις θα πραγματοποιηθούν και στο εξωτερικό.

Το μεγάλο βάρος πέφτει, φυσικά, στην Αθήνα, καθώς στην Πλατεία Συντάγματος αναμένεται να γίνει η μεγαλύτερη συγκέντρωση.

Επί ποδός 5.000 αστυνομικοί, ελικόπτερα, drones και εισαγγελείς, ενώ ο κόσμος αντιδρά ζητώντας να αποδοθεί δικαιοσύνη για το δυστύχημα που κόστισε τη ζωή σε 57 συνανθρώπους μας.

Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ

Στην 24ωρη πανελλαδική απεργία που είναι προγραμματισμένη για την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2025 συμμετέχουν οι εργαζόμενοι σε Μετρό, Ηλεκτρικό και Τραμ.

Όπως επισημαίνει σε σχετική της ανακοίνωση η ΣΤΑΣΥ, τα συγκεκριμένα Μέσα Μεταφοράς θα λειτουργήσουν από τις 9:00 το πρωί έως τις 5:00 το απόγευμα, για να μετακινηθεί ο κόσμος που επιθυμεί να συμμετέχει στις κινητοποιήσεις που έχουν προγραμματιστεί στην πρωτεύουσα.

Οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία ανακοίνωσαν πως θα συμμετέχουν και αυτοί στην 24ωρη απεργία, ενώ οι οδηγοί ταξί θα μεταφέρουν τον κόσμο που θα μεταβαίνει στο συλλαλητήριο δωρεάν, σύμφωνα με ανακοίνωσή τους.

Συγκεντρώσεις και στο εξωτερικό

Συγκεντρώσεις θα πραγματοποιηθούν και σε πολλές χώρες του εξωτερικού. Οι συγγενείς των θυμάτων ζητούν να μην αποκτήσει το συλλαλητήριο πολιτικό χρώμα, ώστε να «φωτιστεί» και να αναδειχθεί ο σκοπός του συλλαλητηρίου και η «φωνή» του λαού να ξεπεράσει κάθε ενδεχόμενη πολιτική σκοπιμότητα.

«Φρούριο» η Αθήνα

Το κέντρο της Αθήνας θα μοιάζει με «φρούριο», καθώς υπό τον φόβο επεισοδίων περισσότεροι από 5.000 αστυνομικοί όλων των ειδικοτήτων θα βρίσκονται επί ποδός, ελικόπτερα και drones θα γίνουν τα μάτια της ΕΛ.ΑΣ. από αέρα και θα στέλνουν live εικόνα στο κέντρο επιχειρήσεων στη ΓΑΔΑ, όπου εκεί θα βρίσκονται 2 εισαγγελείς που θα εποπτεύουν.

Το «παρών» αναμένεται να δώσουν αστυνομικοί με πολιτική περιβολή, υδροφόρες της Αστυνομίας, ενώ στο πλάνο βρίσκονται και οι προληπτικές προσαγωγές, αν αυτό κριθεί απαραίτητο.

Στόχος των παραπάνω μέτρων είναι να μην επιτραπεί σε «μικρές ομάδες» να δημιουργήσουν επεισόδια.

Ποιοι θα συμμετάσχουν στην απεργία

  • ΑΔΕΔΥ – ΓΣΕΕ
  • Νοσοκομειακοί – ΕΚΑΒ
  • ΔΟΕ – ΟΛΜΕ – ΟΙΕΛΕ
  • Εμπορικοί Σύλλογοι
  • Φαρμακοποιοί
  • Δικηγόροι
  • Σιδηρόδρομος
  • Πλοία
  • Αεροπλάνα
  • Καταστήματα εστίασης
  • Κέντρα διασκέδασης

 

Πηγή:newsbeast.gr




Αμυντικές δαπάνες | Τι σημαίνει για την Ελλάδα η ρήτρα διαφυγής

Οι γκρίζες ζώνες και η δημοσιονομική ευελιξία ? Το θέμα θα τεθεί στην επόμενη συνεδρίαση του ECOFIN

Τα τελευταία 50 χρόνια, μετά την εισβολή της Τουρκίας στην Κύπρο, η Ελλάδα επενδύει σημαντικούς πόρους για την άμυνά της και είναι η μόνη χώρα που βρίσκεται σταθερά κάθε χρόνο στις πρώτες θέσεις των χωρών του ΝΑΤΟ ως προς τις αμυντικές τους δαπάνες.

Τα τελευταία χρόνια δαπανά σταθερά πάνω από το 3% του ΑΕΠ σε αμυντικές δαπάνες όταν άλλες ευρωπαϊκές χώρες – μέλη του ΝΑΤΟ όπως η Ιταλία, το Βέλγιο και η Ισπανία κινούνται κάτω από τον στόχο του 2% και δεν δαπανούν ούτε το 1,5% του ΑΕΠ τους για την άμυνα της χώρας τους.

Στη Διάσκεψη του Μονάχου για την Ασφάλεια η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ανακοίνωσε ότι θα προτείνει την ενεργοποίηση της ρήτρας διαφυγής από το Σύμφωνο Σταθερότητας για τις αμυντικές επενδυτικές δαπάνες.

Τι σημαίνει αυτό;

Τα κράτη μέλη θα μπορούν να αυξήσουν σημαντικά τις στρατιωτικές δαπάνες χωρίς αυτές να μετρούν στα αυστηρά ελεγχόμενα όρια δημοσιονομικού ελλείμματος. Ωστόσο, φρόντισε να καταστήσει σαφές ότι αυτό θα γίνει «με τρόπο ελεγχόμενο και υπό προϋποθέσεις».

Διαπραγματεύσεις.

Για να ξεκαθαρίσει το νέο τοπίο απαιτούνται σκληρές διαπραγματεύσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο οι οποίες αναμένεται να διαρκέσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα, με την πολωνική προεδρία να πιέζει για ολοκλήρωσή τους και λήψη αποφάσεων το αργότερο εντός του Μαΐου.

 

Το θέμα θα τεθεί στην επόμενη συνεδρίαση του ECOFIN και πιθανόν να συζητηθεί στην εαρινή σύνοδο κορυφής του Μαρτίου όπου στο τραπέζι αναμένεται να βρεθούν βασικά ερωτήματα όπως τι εννοεί η Κομισιόν με τον όρο αμυντικές δαπάνες, εάν δηλαδή περιλαμβάνονται και οι λειτουργικές δαπάνες ή μόνο τα εξοπλιστικά προγράμματα.

Στην Αθήνα αντιμετωπίζουν θετικά την πρόταση της Φον ντερ Λάιεν, καθώς ανοίγει ο δρόμος για την αγορά περισσότερων οπλικών συστημάτων χωρίς να χρειαστεί η περικοπή άλλων δαπανών και να μπει η χώρα σε δημοσιονομικές περιπέτειες.

Σύμφωνα με τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη «οι πρωτοβουλίες αυτές θωρακίζουν την αμυντική μας ικανότητα και στέλνουν ένα ξεκάθαρο μήνυμα σε όσους απειλούν την ασφάλειά μας. Και πρέπει να υιοθετηθούν χωρίς καθυστέρηση».

 

Ωστόσο, ανώτερα στελέχη του οικονομικού επιτελείου αν και τονίζουν ότι πρόκειται για μια «ανάσα» για τον προϋπολογισμό σημειώνουν ότι με τα σημερινά δεδομένα η υιοθέτηση μιας τέτοιας πρότασης δεν σημαίνει ότι δημιουργείται πρόσθετος δημοσιονομικός χώρος ο οποίος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για επιπλέον ελαφρύνσεις και κοινωνικές παροχές, καθώς ενδεχόμενη χαλάρωση δεν πρέπει να θέσει σε αμφισβήτηση την πορεία δημοσιονομικής εξυγίανσης και μείωσης του χρέους της χώρας.

Συνολικά οι αμυντικές δαπάνες αγγίζουν το 3% του ΑΕΠ.

Περίπου το 0,6% του ΑΕΠ φέτος αφορά αγορές αμυντικού εξοπλισμού ενώ για το 2026 οι δαπάνες του προϋπολογισμού για αμυντικό εξοπλισμό υπολογίζεται ότι θα αυξηθούν περαιτέρω περίπου κατά 500 εκατ. ευρώ, φτάνοντας τα 2 δισ. ευρώ, λόγω της προμήθειας των φρεγατών και των πολεμικών αεροσκαφών τελευταίας γενιάς.

Πρόβλημα στο χρέος.

Το μεγάλο πρόβλημα, για τις χώρες της ΕΕ και κυρίως για την Ελλάδα που έχει το μεγαλύτερο δημόσιο χρέος, είναι το ύψος του χρέους το οποίο συνεπάγονται οι μεγαλύτερες αμυντικές δαπάνες.

Με δεδομένες τις οροφές δαπανών που έχουν συμφωνηθεί στο 4ετές δημοσιονομικό και μεταρρυθμιστικό πλάνο με την ΕΕ για την περίοδο 2025 – 2028 η Ελλάδα για να έχει μια σταθερή μείωση του χρέους της έχει περιθώριο να αυξήσει τις δαπάνες της κατά 3,7% φέτος, 3,2% το 2026, 3,1% το 2027 και 3% το 2028.

Με τους νέους δημοσιονομικούς κανόνες, το βασικό σημείο αναφοράς δεν είναι πια το δημοσιονομικό έλλειμμα αλλά οι ετήσιες οροφές αύξησης των καθαρών πρωτογενών δαπανών.

Σε ένα σύνολο ετήσιας αύξησης μεταξύ 3 και 3,7 δισ. ευρώ από φέτος έως και το 2028, στην περίπτωση της Ελλάδας οι αμυντικές δαπάνες «τρώνε» σε ετήσια βάση ακόμα και παραπάνω από 1 δισ. ευρώ, περιορίζοντας δραστικά τους δημοσιονομικούς ελιγμούς της κυβέρνησης.

 

www.tanea.gr



Ράλι στις Τιμές του Καφέ: Αυξήσεις έως 30% στην Ελλάδα

Οι αυξήσεις στις τιμές του καφέ που βλέπουμε στα ράφια των σούπερ μάρκετ και στις καφετέριες είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου, καθώς οι διεθνείς τιμές του καφέ έχουν εκτοξευθεί ακόμα περισσότερο.

Η ποικιλία Arabica έχει σημειώσει αύξηση πάνω από 110% μέσα σε έναν χρόνο, ενώ η Robusta έχει ανέβει κατά 81%, επιβαρύνοντας τόσο τις επιχειρήσεις όσο και τους καταναλωτές.

Παρόλο που η ζήτηση δεν έχει μειωθεί σημαντικά, φαίνεται να υπάρχει μια τάση μετατόπισης της κατανάλωσης από τις καφετέριες στο σπίτι, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο οικονομικές λύσεις. Ο καφές παραμένει ένα από τα πιο δημοφιλή προϊόντα στην Ελλάδα, με συνολικό τζίρο που φτάνει τα 4 δισ. ευρώ ετησίως, εκ των οποίων η πλειοψηφία (3,5 δισ.) αφορά την κατανάλωση εκτός σπιτιού.

Οι επιβαρύνσεις, όπως ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στον καφέ, κάνουν την κατάσταση ακόμα δυσκολότερη, αυξάνοντας τις τελικές τιμές για τους καταναλωτές. Το ερώτημα πλέον είναι αν οι τιμές θα συνεχίσουν την ανοδική πορεία τους ή αν η αγορά θα ισορροπήσει το επόμενο διάστημα.




Νέα σύνοδο για την Ουκρανία συγκαλεί η Γαλλία: Παρούσα και η Ελλάδα

Η Γαλλία σχεδιάζει δεύτερη συνάντηση για την Ουκρανία και αυτή τη φορά θα βρεθούν στο «τραπέζι» περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες που δεν ήταν στην πρώτη συνάντηση. Ανάμεσά τους και η Ελλάδα.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters που επικαλείται δύο αξιωματούχους, σε αυτή τη δεύτερη συνάντηση για την Ουκρανία, την Τετάρτη, αναμένεται να προσκληθούν η Νορβηγία, ο Καναδάς, τα 3 κράτη της Βαλτικής, η Τσεχική Δημοκρατία, η Ελλάδα, η Φινλανδία, η Ρουμανία, η Σουηδία και το Βέλγιο.

Δεν αποκλείεται κάποιες από τις χώρες να συμμετέχουν μέσω τηλεδιάσκεψης, με το Ελιζέ να μην έχει επιβεβαιώσει ακόμη την είδηση.

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα πάει την Τετάρτη (19/2) στη Θεσσαλονίκη και θα συνδεθεί από εκεί με το Παρίσι μέσω τηλεδιάσκεψης, όπως και πολλές άλλες χώρες.

ethnos.gr




ΕΛΣΤΑΤ: Μειώθηκαν οι θάνατοι στην Ελλάδα το 2024

Μείωση κατά 1.542 θανάτους ή 1,2% σημείωσαν οι θάνατοι στη χώρα, συμπεριλαμβανομένων των θανάτων λόγω της πανδημίας Covid-19, τις 52 εβδομάδες πέρυσι και ανήλθαν σε 126.129 (63.772 άνδρες και 62.357 γυναίκες), ενώ κατά το αντίστοιχο διάστημα του 2023 (2/1/2023- 31/12/2023) είχαν ανέλθει σε 127.671 (64.697 άνδρες και 62.974 γυναίκες).

Μείωση κατά 4.948 θανάτους (3,8%) σημειώθηκε σε σχέση με τον μέσο όρο των συνολικών θανάτων των 52 εβδομάδων για τα έτη της περιόδου 2018- 2023 (131.077 θάνατοι). Τα αντίστοιχα ποσοστά μεταβολής, ανά έτος, για την περίοδο 2018- 2023 ανέρχονται σε -9% το 2023 σε σχέση με το 2022 (140.342 θάνατοι), σε -2,3% το 2022 σε σχέση με το 2021 (143.668 θάνατοι), σε 10,3% το 2021 σε σχέση με το 2020 (130.288 θάνατοι), σε 4,6% το 2020 σε σχέση με το 2019 (124.538 θάνατοι) και σε 3,8% το 2019 σε σχέση με το 2018 (119.952 θάνατοι).

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τις 52 εβδομάδες του 2024 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023, οι πιο σημαντικές μειώσεις καταγράφονται την 7η (12/2/2024- 18/2/2024), την 9η (26/2/2024- 3/3/2024) και την 8η εβδομάδα (19/2/2024- 25/2/2024) κατά 18,2%, 13,6% και 12,9% αντίστοιχα. Οι πιο σημαντικές αυξήσεις καταγράφονται την 24η (10/6/2024- 16/6/2024), την 46η (11/11/2024- 17/11/2024) και την 32η εβδομάδα (5/8/2024- 11/8/2024) κατά 15,6% τις δύο πρώτες εβδομάδες και 12,8% για την τρίτη από αυτές.

Ανά ηλικιακή ομάδα των θανόντων, παρατηρείται μείωση των θανάτων σε 13 και αύξηση σε 6 ηλικιακές ομάδες, με τις κυριότερες μειώσεις, σε απόλυτες τιμές, να καταγράφονται για τις ηλικιακές ομάδες 80 έως 84 ετών (843 θάνατοι), 85 έως 89 ετών (818 θάνατοι) και 75 έως 79 ετών (274 θάνατοι). Ενώ οι κυριότερες αυξήσεις παρατηρούνται στις ηλικιακές ομάδες άνω των 90 ετών (442 θάνατοι), 65 έως 69 ετών (176 θάνατοι) και 70 έως 74 ετών (123 θάνατοι).

Ανά περιφέρεια μόνιμης διαμονής των θανόντων, παρατηρείται μείωση των θανάτων στις 7 από τις 13 περιφέρειες της χώρας. Οι σημαντικότερες μειώσεις, σε απόλυτες τιμές, καταγράφονται στις περιφέρειες Αττικής, Θεσσαλίας και Πελοποννήσου κατά 768, 544 και 293 θανάτους αντίστοιχα. Ενώ οι σημαντικότερες αυξήσεις παρατηρούνται στις περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Ιονίων Νήσων κατά 155, 131 και 117 θανάτους αντίστοιχα.

 

Πηγή:protothema.gr




Σπάνιες γαίες: Κοιτάσματα με πρώτες ύλες για κατασκευή μικροτσίπ στην Ελλάδα

«Εάν η Μέση Ανατολή έχει πετρέλαιο, η Κίνα έχει σπάνιες γαίες», έλεγε το μακρινό 1987 ο αναμορφωτής της σημερινής οικονομίας της Κίνας Ντενγκ Σιαοπίνγκ. Στον ραγδαία μεταβαλλόμενο κόσμο του 2025, όπου φουντώνει η μάχη για την υψηλή τεχνολογία, η Ελλάδα παίρνει την pole position της Ευρώπης στην παραγωγή κρίσιμων ορυκτών για την Αεροδιαστημική, την Τεχνητή Νοημοσύνη, τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, τη βιομηχανία κ.ά. Μέσα από έναν εξορυκτικό οργασμό, η χώρα μας έχει πατήσει γκάζι με σκοπό να εξελιχθεί σε πρωταγωνίστρια στην εξόρυξη κρίσιμων πρώτων υλών και σπάνιων γαιών.

Καθώς η ζήτηση για τα ορυκτά που χρησιμοποιούνται στους τομείς ανάπτυξης της Τεχνητής Νοημοσύνης και άλλων κρίσιμων τεχνολογιών, όπως η παραγωγή μικροτσίπ, αυξάνεται και η Κίνα σφίγγει τον κλοιό περιορίζοντας τις εξαγωγές (ως ο μεγαλύτερος παραγωγός σπάνιων γαιών του πλανήτη), στην Ελλάδα έχουν προγραμματιστεί επενδύσεις που είναι ικανές να αλλάξουν την ιστορία.

Χαρακτηριστικότερο ίσως το παράδειγμα του γαλλίου, ενός εξαιρετικά σπάνιου ορυκτού, το οποίο μαζί με το γερμάνιο αποτελούν δύο από τα κρισιμότερα υλικά για την παραγωγή ημιαγωγών. Με νέα επένδυση στην εξόρυξη βωξίτη, από τον οποίο προκύπτει το γάλλιο, η χώρα μας είναι πλέον έτοιμη να ξεκινήσει την παραγωγή γαλλίου, και μπορεί να καλύψει σχεδόν το σύνολο της ζήτησης από τη Γηραιά Ηπειρο, παράγοντας τους 50 από τους 65 τόνους που χρειάζεται ετησίως η Ε.Ε. (με βάση τη ζήτηση του 2024).

Κρίσιμα μεγέθη

Αυτός ο οργασμός εργασιών, επενδύσεων και προγραμματισμού στον μεταλλευτικό κλάδο της χώρας δεν είναι καθόλου τυχαίος. Η Ελλάδα έχει μπει στο ραντάρ της Ε.Ε. μαζί με λίγες ακόμα περιοχές της ηπείρου, όπως η Γροιλανδία, η Σουηδία, η Φινλανδία και η Νορβηγία, λόγω των ισχυρών ενδείξεων για ύπαρξη σπανίων γαιών και άλλων κρίσιμων ορυκτών που έχουν μπει στο επίκεντρο για την ανάπτυξη της υψηλής τεχνολογίας, τομέων της βιομηχανίας, αλλά και της ενεργειακής μετάβασης. Ποια είναι αυτά τα ορυκτά και γιατί είναι κρίσιμες οι εξορύξεις τους;

Πάρτε για παράδειγμα τους μόνιμους μαγνήτες. Για την κατασκευή των μαγνητών, οι οποίοι χρησιμοποιούνται, μεταξύ άλλων, σε ηλεκτροκινητήρες, καλώδια και αισθητήρες, disc drives, ηχεία και μικρόφωνα, τομείς της Ιατρικής όπως η μαγνητική τομογραφία κ.ά., η Ευρώπη χρειάζεται μαγνήσιο, το οποίο εισάγει κατά 97% από την Κίνα και σπάνιες γαίες που υπόκεινται σε επεξεργασία κατά 100% στη μακρινή χώρα. Ή τα μικροτσίπ και τα κύτταρα φωτοβολταϊκών πάνελ που χρειάζονται γάλλιο.

Οι μπαταρίες παράγονται από λίθιο, νικέλιο και κοβάλτιο, που εξάγεται από το Κονγκό, ενώ τα αιολικά χρειάζονται βόριο, το οποίο η Ε.Ε. εισάγει κατά 98% από την Τουρκία. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με άλλα υλικά, όπως το τιτάνιο και το βολφράμιο που χρησιμοποιούνται ευρέως σε διαστημικές και αμυντικές εφαρμογές και πολλά ακόμα ορυκτά.

Στον κατάλογο των κρίσιμων πρώτων υλών που εξορύσσονται είναι, μεταξύ άλλων, το μαγνήσιο, το νιόβιο, το βρύλλιο, το λίθιο και το αντιμόνιο, ο φώσφορος, το γάλλιο και η πλατίνα, το σκάνδιο και το πυρίτιο, το βισμούθιο, το κοβάλτιο και ο φθορίτης, το χάφνιο και ο βαρύτης, οι ελαφρές και βαριές σπάνιες γαίες. Πώς μπορεί η Ευρώπη να πάρει μέρος στην εξέλιξη της τεχνολογίας ή ακόμα και να παράγει από κινητά και τάμπλετ μέχρι αυτοκίνητα, αεροσκάφη, φωτοβολταϊκά, οπτικές ίνες, καλώδια ηλεκτροδότησης και άλλα όταν εξαρτάται από τρίτους για την εισαγωγή αυτών των ορυκτών;

Από πέρυσι η Ε.Ε. έχει στρέψει την προσοχή της στη θέσπιση πλαισίου που θα εξασφαλίζει ασφαλή και βιώσιμο εφοδιασμό με κρίσιμες πρώτες ύλες και έχει επιταχύνει την παραγωγή απλουστεύοντας τις διαδικασίες αδειοδότησης για εξορυκτικά έργα που θεωρούνται στρατηγικής σημασίας και ευνοώντας τις επενδύσεις.

Σε ό,τι αφορά τη χώρα μας, όπου γεωλογικές έρευνες αλλά και υπολείμματα που ανιχνεύονται στις περιοχές όπου ήδη γίνονται εξορύξεις άλλων μεταλλευμάτων, γνωρίζουμε εδώ και χρόνια ότι υπάρχουν κοιτάσματα που αν τα εκμεταλλευτούμε θα αποτελέσουν στρατηγικά «υπερόπλα», τα λόγια άρχισαν να γίνονται πράξεις με πολύ ταχείς ρυθμούς. Και καθώς έχουν εντοπιστεί 30 από τις 34 κρίσιμες πρώτες ύλες του καταλόγου της Ε.Ε., τα γεωτρύπανα έπιασαν δουλειά.

Οι εξορύξεις

Σε δημόσιους μεταλλευτικούς χώρους, δηλαδή χώρους που ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο, έχουν ήδη εντοπιστεί και εξορύσσονται κρίσιμες ορυκτές πρώτες ύλες, όπως βωξίτης, φωσφορίτης, βαρίτης, αντιμόνιο, κοβάλτιο, μαγνήσιο, πυρίτιο, βολφράμιο, γραφίτης, πλατινοειδή και σπάνιες γαίες. Αυτό, σε συνδυασμό με τις επενδύσεις που τρέχουν και τον προγραμματισμό δεκάδων νέων, βάζει την Ελλάδα στο επίκεντρο. Εχει όμως η χώρα μας όντως την pole position ή πρόκειται για ευχολόγια σχετικά με τις δόξες που θα μπορούσε να αναζητήσει;

Σύμφωνα με την έκθεση του υπουργείου Ενέργειας για τη Μεταλλευτική – Λατομική Δραστηριότητα και τη Γεωθερμία στην Ελλάδα το 2023, που εκδόθηκε πριν από μερικές μέρες, η χώρα μας κατέχει το 85% του συνόλου παραγωγής βωξίτη στην Ευρώπη και είναι 13η στον κόσμο, ενώ πλέον μπορεί να παράγει και γάλλιο. Πρώτη στην Ευρώπη και δεύτερη παγκοσμίως είναι στην παραγωγή περλίτη, ενώ πρώτη στη Γηραιά Ηπειρο και έκτη στον πλανήτη είναι στην παραγωγή μπεντονίτη.

Και σε άλλα μεταλλεύματα, όμως, κατέχει σημαντική θέση. Η χώρα μας είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός στην Ευρώπη και 23ος στον κόσμο νικέλιου, τέταρτος μεγαλύτερος στην Ε.Ε. και ένατος στον πλανήτη μαγνησίτη, 6ος στην Ευρώπη και 13ος παγκοσμίως λιγνίτη.

Κορυφαίες θέσεις, από 4η μέχρι 7η στην Ευρώπη, έχει και στην εξόρυξη ορυκτών μολύβδου, αλουμινίου, ορυκτών ψευδαργύρου και χρυσού κ.ά. Η χώρα μας επίσης επιδεικνύει ανθεκτικότητα στη θέση της στην παγκόσμια κατάταξη και στις ροές άλλων μεταλλευμάτων, όπως λατερίτης, γαληνίτης, αρσενοπυρίτης και σφαλερίτης, στα οποία η τελευταία έκθεση εντοπίζει αύξηση παραγωγής από 18% ως 29%.

Και για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης -κρατώντας ως δεδομένο ότι προσώρας η αγορά των σπάνιων γαιών και κρίσιμων ορυκτών δεν ξεπερνά τα 9 δισ. ευρώ, αλλά είναι κλάδος που αναμένει έκρηξη των κερδών λόγω ακριβώς αυτής της εκρηκτικής ζήτησης που φέρνει η ανάγκη για τεχνολογική εξέλιξη, σύμφωνα με την έκθεση του ΥΠΕΝ ο ετήσιος κύκλος εργασιών του τομέα «Ορυχεία και Λατομεία» έφτασε τα 1.073.298 ευρώ το 2023, αυξανόμενος κατά 6,6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αυτό σε όρους κύκλου εργασιών του συνόλου των επιχειρήσεων της ελληνικής οικονομίας σημαίνει ότι η συμμετοχή του κλάδου έφτασε το 0,2%, με εξαγωγές μεταλλευμάτων ύψους 681 εκατ. ευρώ.

Γερμάνιο και γάλλιο

Η Βόρεια Ελλάδα και συγκεκριμένα οι Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης και Στερεάς Ελλάδας είναι αυτές στις οποίες υπάρχει η μεγαλύτερη δραστηριότητα σε ό,τι αφορά την εξόρυξη και επεξεργασία ορυκτών πρώτων υλών, αφού εκεί αναπτύσσεται η πλειονότητα μεταλλευτικών και λατομικών χώρων γι’ αυτόν τον σκοπό.

Στη δε Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας (η οποία μαζί με αυτές της Δυτικής και της Στερεάς Ελλάδας κατέχει το 90% των μεταλλείων ενεργειακών ορυκτών) εξελίσσεται το 50% της εξορυκτικής δραστηριότητας μη ενεργειακών μεταλλευμάτων, ενώ στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου είναι χωροθετημένο το 22% των λατομείων βιομηχανικών ορυκτών (τα υπόλοιπα σε όλη την επικράτεια, όπως συμβαίνει και με τα αδρανή υλικά).

Υπάρχουν ωστόσο συγκεκριμένες περιοχές που συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον (και) των επενδυτών. Για παράδειγμα, η επένδυση άνω των 300 εκατ. ευρώ της Metlen βάζει τη χώρα στο επίκεντρο της παραγωγής γαλλίου, το Molaoi Project της αυστραλιανής Rockfire είναι ένα από τα 20 μεγαλύτερα μη ανεπτυγμένα κοιτάσματα ψευδαργύρου στον πλανήτη και διαθέτει αποδεδειγμένα κοιτάσματα χαλκού, αλλά και γερμάνιου. Πρόκειται για το υλικό που μαζί με το γάλλιο είναι απαραίτητο για την κατασκευή μικροτσίπ, ενώ χρησιμοποιείται σε μια ευρύτατη ακόμα γκάμα αεροδιαστημικών, αμυντικών, ενεργειακών και άλλων εφαρμογών.

Οι έρευνες και αναλύσεις δειγμάτων του διαδόχου φορέα του Ινστιτούτου Γεωλογικών και Μεταλλευματικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) έχουν δείξει κοιτάσματα πραγματικά σπάνιων ορυκτών και σπάνιων γαιών σε διάφορες περιοχές της χώρας. Στη Χίο, στην περιοχή Κέραμος και στο Κιλκίς, έχουν εντοπιστεί τα μοναδικά κοιτάσματα αντιμονίου, ενώ βολφράμιο και ψευδάργυρο έχουν «δει» οι μελέτες του ΕΑΓΜΕ στα Κιμμέρια της Ξάνθης.

Κοιτάσματα, σπάνιων γαιών σε περιεκτικότητα 1,17% έχουν βρεθεί από τις μελέτες του ΕΑΓΜΕ στο υποθαλάσσιο περιβάλλον μεταξύ Αλεξανδρούπολης και Χαλκιδικής, αλκαλικών μαγματικών πετρωμάτων στον Φανό της Σαμοθράκης, φωσφοριτών στη Δυτική Ελλάδα, ενώ υψηλή περιεκτικότητα σε σπάνιες γαίες και κρίσιμα ορυκτά έχει ανιχνευτεί από τις γεωλογικές μελέτες σε διάφορες περιοχές της χώρας, όπως οι Λατερίτες της Λοκρίδας και το Βροντερό Φλώρινας, στη Ζώνη Παρνασσού – Γκιώνας (βωξίτες), οι μαύρες άμμοι των Λουτρών Ελευθέρων – Νέας Περάμου, οι εκβολές των ποταμών Εβρου, Στρυμόνα και Νέστου κ.ά.

Από τους δύο τύπους μεταλλοφορίας σπανίων γαιών που απαντώνται στην Ελλάδα, στον πρωτογενή (οι σπάνιες γαίες προκύπτουν από μαγματικές ή υδροθερμικές διαδικασίες) και τον δευτερογενή (προκύπτουν από ιζηματογενείς διεργασίες ή αποσάθρωση εμπλουτισμένων πετρωμάτων) προκρίνονται σήμερα κάποιες περιοχές που έχουν και τα μεγαλύτερα φόντα για να «δώσουν» σπάνιες γαίες. Είναι η Λοκρίδα, το Βροντερό Φλώρινας, ο Φανός της Σαμοθράκης και μια ζώνη μεταξύ Παρνασσού και Γκιώνας σε ό,τι αφορά τον πρωτογενή τύπο και ο Στρυμονικός και η Νέα Πέραμος για τον δευτερογενή.

Αυτό που είναι στο επίκεντρο του υπουργείου Ενέργειας τώρα είναι ο τρόπος με τον οποίο θα μπορέσει η χώρα μας να εκμεταλλευτεί το στρατηγικό πλεονέκτημα του γεωλογικού της πλούτου χωρίς παράπλευρες επιπτώσεις και να εξελιχθεί σε έναν από τους ελάχιστους Ευρωπαίους παραγωγούς σπάνιων γαιών, εάν όχι ο μεγαλύτερος προμηθευτής της Ε.Ε.

Για να συμβεί αυτό φυσικά χρειάζονται επενδύσεις -για τις οποίες έχει αποδειχθεί ότι υπάρχει όρεξη-, αλλά και επιτάχυνση των διαδικασιών, καθώς μέχρι σήμερα από τον εντοπισμό ισχυρών ενδείξεων μέχρι την εκμετάλλευση ενός κοιτάσματος θα μπορούσαν να μεσολαβήσουν ως και 10 χρόνια, αφού θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί η έκδοση αδειών, οι δοκιμαστικές γεωτρήσεις, οι περιβαλλοντικές μελέτες και οι… κανονικές γεωτρήσεις.

Παγκόσμιο ράλι

Πόσο κρίσιμα είναι όμως αυτά τα ορυκτά και πόσο χρήσιμες αυτές οι σπάνιες γαίες (οι οποίες αποτελούν μια ομάδα 17 χημικά παρόμοιων μετάλλων, που περιλαμβάνει τις λεγόμενες 15 λανθανίδες του περιοδικού πίνακα, το ύττριο και το σκάνδιο); Τόσο χρήσιμα και κρίσιμα που χωρίς αυτά όχι μόνο δεν μπορεί να συνεχιστεί ο αγώνας δρόμου της Τεχνητής Νοημοσύνης και της Ρομποτικής, αλλά δεν θα μπορούσε καν να συνεχιστεί η παραγωγή μιας σειράς προϊόντων που τη στηρίζουν, όπως στηρίζουν και τον σύγχρονο τρόπο ζωής.

Μεταξύ αυτών, τα μικροτσίπ στα κινητά τηλέφωνα, οι μπαταρίες των κινητών τηλεφώνων και των τάμπλετ μας, οι οθόνες των υπολογιστών και των τηλεοράσεών μας. Από τη γη ως τον ουρανό είναι χρήσιμα αυτά τα ορυκτά, αφού ούτε καν πρόσβαση στο Ιντερνετ δεν θα μπορούσαμε να έχουμε, είτε αυτό το παίρνουμε μέσω οπτικών ινών, είτε δορυφόρων, αφού από αυτά τα ορυκτά εξαρτάται η παραγωγή τους.

Η έκρηξη της ζήτησης λόγω της ανάπτυξης της Τεχνητής Νοημοσύνης, η κινεζική προστατευτική πολιτική στην παραγωγή, εξόρυξη και εξαγωγή τους, η αμερικανική επιτάχυνση της ανάπτυξης υψηλών τεχνολογιών και η επιθυμία της Ευρώπης να πρωταγωνιστήσει στις τεχνολογικές εξελίξεις ούσα απολύτως απεξαρτημένη από τις εισαγωγές τέτοιων ορυκτών κάνουν τους αναλυτές διεθνώς να αναμένουν αλματώδη ανάπτυξη της αγοράς αυτής στα τουλάχιστον 400 δισ. ευρώ ως το 2030 (το ποσό αυτό προβλέπει η ERMA μόνο για τους μόνιμους μαγνήτες). Η Ελλάδα έχει την ευκαιρία να αποτελέσει ένα «υπερόπλο» σε αυτό το ράλι που είναι σε εξέλιξη και αναμένεται να ενταθεί σε όλο τον πλανήτη.

Πηγή:protothema.gr




Ν. Παναγιωτόπουλος: «Η Ελλάδα εφαρμόζει αυστηρή αλλά δίκαιη μεταναστευτική πολιτική»

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η επιστροφή 40 πολιτών τρίτων χωρών, των οποίων τα αιτήματα ασύλου απορρίφθηκαν τελεσίδικα, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νίκος Παναγιωτόπουλος.

Συγκεκριμένα, 10 υπήκοοι Γεωργίας και 30 από το Πακιστάν επαναπατρίστηκαν σε συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία, τη FRONTEX και το αρμόδιο υπουργείο. Η διαδικασία πραγματοποιήθηκε με σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, παρουσία ιατρικού προσωπικού και εκπροσώπων του Συνηγόρου του Πολίτη.

Όπως τόνισε ο υπουργός, η Ελλάδα εφαρμόζει μια αυστηρή αλλά δίκαιη μεταναστευτική πολιτική, κατατάσσοντας τη χώρα στην 4η θέση στην Ευρώπη στις επιστροφές απορριφθέντων αιτούντων άσυλο. «Οι νόμοι τηρούνται, η ασφάλεια των πολιτών είναι αδιαπραγμάτευτη και όσοι δεν δικαιούνται διεθνή προστασία επιστρέφουν στις πατρίδες τους», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, επισήμανε πως το μεταναστευτικό είναι ένα ευρωπαϊκό ζήτημα και χρειάζεται κοινή στρατηγική για την αποτελεσματικότερη διαχείρισή του, μέσω συνεργασιών με χώρες προέλευσης και τρίτες χώρες, ώστε να διασφαλίζεται η συντεταγμένη επιστροφή όσων δεν πληρούν τις προϋποθέσεις ασύλου.




Εορτασμός Αγίου Γρηγορίου Καρβάλης | Πλήθος κόσμου την παραμονή από όλη την Ελλάδα

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα και θρησκευτική κατάνυξη εορτάστηκε η παραμονή της μνήμης του Αγίου Γρηγορίου στην Καρβάλη.

Ο μικρός αλλά ιστορικός αυτός τόπος στην Καβάλα γέμισε με προσκυνητές από κάθε γωνιά της Ελλάδας, που κατέφθασαν για να τιμήσουν τον Άγιο Γρηγόριο και να λάβουν την ευλογία του. Η εκκλησία του Αγίου Γρηγορίου, που αποτελεί σημείο αναφοράς για την περιοχή, φωταγωγήθηκε εντυπωσιακά, ενώ οι καμπάνες ήχησαν χαρμόσυνα καλώντας τους πιστούς να συμμετάσχουν στις ακολουθίες.

Θρησκευτική κατάνυξη και πλήθος προσκυνητών

Από νωρίς το απόγευμα, πλήθος πιστών συνέρρεε στον Ιερό Ναό, πολλοί από τους οποίους έφτασαν από μακρινές περιοχές, επιβεβαιώνοντας τη μεγάλη απήχηση του Αγίου σε όλη την Ελλάδα. Η παραμονή του εορτασμού περιελάμβανε τον Εσπερινό μετ’ Αρτοκλασίας, στον οποίο χοροστάτησαν ιερείς από την ευρύτερη περιοχή, ενώ οι ψαλμωδίες και τα εγκώμια δημιούργησαν μια κατανυκτική ατμόσφαιρα.

Η σημασία του Αγίου Γρηγορίου για την Καρβάλη

Ο Άγιος Γρηγόριος έχει ιδιαίτερη σημασία για την περιοχή, καθώς θεωρείται προστάτης της Καρβάλης και των κατοίκων της. Το προσκύνημα στον τάφο του αποτελεί κάθε χρόνο κορυφαία θρησκευτική εμπειρία για τους πιστούς που ζητούν τη βοήθεια και την καθοδήγησή του.

Οι εορταστικές εκδηλώσεις κορυφώθηκαν ανήμερα της εορτής με τη Θεία Λειτουργία και τη συμμετοχή ακόμη περισσότερων προσκυνητών, αποδεικνύοντας για ακόμη μια φορά τη βαθιά πίστη και αφοσίωση των ανθρώπων προς τον Άγιο.

 




Το Ελληνικό ΓΕΜΗ πρώτο στον κόσμο: Μια σημαντική διάκριση για την Ελλάδα

Στις 25 Ιανουαρίου, στη διευρυμένη συνεδρίαση της Διοικητικής Επιτροπής της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας στη Δράμα, θα τιμηθεί το Ελληνικό Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) για την παγκόσμια πρωτιά του στους δείκτες διευκόλυνσης επιχειρηματικών λειτουργιών.

Η διάκριση αυτή αποτελεί σημαντική αναγνώριση της προόδου που έχει σημειωθεί στον εκσυγχρονισμό και τη λειτουργία του ΓΕΜΗ, το οποίο διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην επιχειρηματική δραστηριότητα. Με σύγχρονες υπηρεσίες που καλύπτουν κάθε πτυχή της επιχειρηματικής ζωής, από την ίδρυση και τη διαχείριση έως την επίσημη καταγραφή των επιχειρήσεων, το ΓΕΜΗ συμβάλλει ουσιαστικά στη διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα.

Αυτή η σημαντική πρωτιά ενισχύει τη θέση της Ελλάδας στον διεθνή επιχειρηματικό χάρτη, αναδεικνύοντας τη χώρα ως πρότυπο για τη διευκόλυνση των επιχειρήσεων και την υποστήριξη της επιχειρηματικής καινοτομίας.

 




Μητσοτάκης: «Η Ελλάδα, νησίδα σταθερότητας και αισιοδοξίας στην Ευρώπη»

Το μήνυμα ότι «η Ελλάδα είναι χώρα σταθερότητας σε ασταθή κόσμο με μια οικονομία που αποτελεί αισιόδοξη εξαίρεση στην Ευρώπη» έστειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκηςστο πρώτο υπουργικό συμβούλιο για το 2025, χαρακτηρίζοντας την φετινή χρονιά «απολύτως κρίσιμη χρονιά στον κρίκο της αλυσίδας που τελικά θα μας οδηγήσει στις εκλογές του 2027».

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε, επίσης, στις αλλαγές που προωθούνται από το υπουργείο Εσωτερικών στα Πειθαρχικά Συμβούλιατου Δημοσίου λέγοντας ότι δεν είναι αποδεκτό να «λιμνάζουν» 2.500 υποθέσεις με χρόνο έκδοσης οριστικής απόφασης τα 5 έτη. Παράλληλα προανήγγειλε τη θεσμοθέτηση κινήτρων για την εισαγωγή και μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο Χρηματιστήριοκαθώς και πλαίσιο ρύθμισης και προστασίας των καταναλωτών απέναντι στα κρυπτονομίσματα.

Ο κ. Μητσοτάκη αναφέρθηκε εμμέσως και στις δηλώσεις του Ντόναλντ Τραμπ για τη Γροιλανδία, τη Διώρυγα του Παναμά, τον Καναδά και το Μεξικό, και τις παρεμβάσεις του Έλον Μασκ  κάνοντας λόγο για «πρωτοφανείς εξαγγελίες για αλλαγές στη ζώνη επιρροής και πρωτοφανές σκηνικό όπου οικονομικοί παράγοντες προσπαθούν να επηρεάσουν τις πολιτικές εξελίξεις», ζητώντας να υπάρξουν απαντήσεις σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.

«Δύσκολη χρονιά το 2025»

«Μπροστά μας διαγράφεται μια δύσκολη χρονιά με πολεμικά μέτωπα, την κλιματική κρίση αλλά και τεκτονικές αλλαγές σε αυτό που γνωρίζουμε ως πολιτική αν αναλογιστούμε όσα συμβαίνουν στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού» ξεκίνησε ο κ. Μητσοτάκης κάνοντας λόγο για  για «ένα τοπίο που δεν το σκιάζουν μόνο διακηρύξεις και πρωτοφανείς εξαγγελίες προαναγγέλλοντας γεωστρατηγικές μεταβολές και αλλαγές στις ζώνες επιρροής αλλά και ένα πρωτόγνωρο σκηνικό όπου παγκόσμιοι οικονομικοί παράγοντες διεκδικούν ρόλο διαμορφωτή κοινής γνώμης σε πολλές χώρες, ένα φαινόμενο και με συνδρομή ακόρεστης κατανάλωσης fake news που πολιορκεί τον δυτικό πολιτισμό του ορθού λόγου και της Δημοκρατίας

«Οι απαντήσεις δεν μπορούν να δοθούν μόνο από την πατρίδα μας αλλά απασχολούν και την ΕΕ σε ανώτατο επίπεδο και προφανώς πρέπει να λάβουν κεντρική θέση και στους δικούς μας προβληματισμούς» συνέχισε ο πρωθυπουργός υπενθυμίζοντας ότι «είμαστε μια χώρα που έχει δοκιμαστεί από τον λαϊκισμό πληρώνοντας ακριβά τις εύκολες λύσεις που αποδείχθηκαν ανέφικτες».

Όπως τόνισε στη συνέχεια «η Ελλάδα είναι χώρα σταθερότητας σε ασταθή κόσμο με μια κυβερνητική πλειοψηφία που εμπνέει σιγουριά εν μέσω όσων συμβαίνουν σε Γαλλία, Γερμανία και Καναδά. Με μια οικονομία που αποτελεί αισιόδοξη εξαίρεση στην Ευρώπη» κάνοντας αναφορά στην περαιτέρω αποκλιμάκωση στον πληθωρισμό και χαρακτηρίζοντας θετική ένδειξη την καλή κίνηση της εορταστικής αγοράς.

Τα νέα πειθαρχικά συμβούλια

Σημειώνοντας, δε, ότι «τα προβλήματα δεν λείπουν» αναφέρθηκε στην «πρωτοβουλία για εύρυθμη λειτουργια του κράτους ώστε οι επίορκοι να μην μένουν ατιμώρητοι και οι αστοχίες προς αποφυγή να διορθώνονται».

Αφού υπενθύμισε στη συνέχεια ότι οι αλλαγές στα Πειθαρχικά Συμβούλια «με είχαν απασχολήσει πριν 10 χρόνια όταν ήμουν υπουργός» έκανε λόγο για «2.500 υποθέσεις που λιμνάζουν στα πειθαρχικά συμβούλια και ο χρόνος απόφασης μπορεί να φτάσει τα 5 χρόνια. Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή. Η νέα πρόταση θα εμπλέκει περισσότερους λειτουργούς του νομικού συμβουλίου του κράτους και θέτουμε καταληκτικά όρια για την τελεσίδικη έκδοση των αποφάσεων. Πρόκειται για μια βαθιά πολιτική επιλογή για ταχύτητα, διαφάνεια και πλήρη λογοδοσία στο Δημόσιο»

«Θα συζητήσουμε και το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για την χρηματαγορά. Θα δώσουμε περισσότερα κίνητρα για εισαγωγή ειδικά μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο Χρηματιστήριο ώστε με τη σειρά τους να βοηθήσουν την αναπτυξιακή προοπτική της οικονομίας» είπε ακόμα ο κ. Μητσοτάκης. Στο πλαίσιο αυτό προανήγγειλε ότι «θα βάλουμε μια τάξη στα κρυπτονομίσματα σε ένα τοπίο που σήμερα είναι θολό. Θα θεσπίσουμε προστασία του κοινού κυρίως μέσω της ενημέρωσης. Ευθυγραμμίζουμε το εθνικό πλαίσιο με το ευρωπαϊκό. Είναι εύκολο να ακούγονται φήμες για εύκολο κέρδος αλλά μια σοβαρή πολιτεία έχει χρέος να προειδοποιεί τους πολίτες για κινδύνους από καινοτόμα εργαλεία που πολλές φορές οι άμεσα εμπλεκόμενοι δεν τα γνωρίζουν καν».

Η εισήγηση του πρωθυπουργού έκλεισε  με «μια ελαφρώς προσωπική αναφορά καθώς τέτοια μέρα πριν από 9 χρόνια μέλη και φίλοι της ΝΔ με τίμησαν με την εκλογή μου στη θέση του προέδρου. Ήταν η αρχή ενός συναρπαστικού ταξιδιού που έφερε την ΝΔ στην κυβέρνηση. Είμαστε μια πολιτική δύναμη ηρεμίας και ανάπτυξης. Καμία ηγετική θέση νομοτελειακά δεν είναι προδιαγεγραμμένη και εξαρτάται από την υλοποίηση του κυβερνητικού έργου και την εργατικότητα. Το 2025 είναι απολύτως κρίσιμη χρονιά στον κρίκο της αλυσίδας που τελικά θα μας οδηγήσει στις εκλογές του 2027. Καλή χρονιά και καλή δουλειά σε όλους μας».

Τα θέματα της συνεδρίασης του υπουργικού Συμβουλίου είναι:

Παρουσίαση από τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη του νομοσχεδίου για την ενίσχυση της κεφαλαιαγοράς,
Παρουσίαση από τον Υπουργό Εσωτερικών Θοδωρή Λιβάνιο και την Υφυπουργό Βιβή Χαραλαμπογιάννη του νομοσχεδίου για την αποτελεσματικότερη απονομή της πειθαρχικής δικαιοσύνης και την ενίσχυση της εξωστρέφειας του Δημοσίου,

Παρουσίαση από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταïκούρα, ερανιστικού νομοσχεδίου του Υπουργείου,

Εισήγηση από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταïκούρα σχετικά με τη δημοπράτηση έργου σύνδεσης Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, ανισόπεδων κόμβων Σκαραμαγκά, Σχιστού και Ναυπηγείων,

Ενημέρωση από τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη για το Πρόγραμμα Δανεισμού και Διαχείρισης του Δημοσίου Χρέους,

Εισήγηση από τον αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκο Παπαθανάση σχετικά με τη συμμετοχή της Ελληνικής Δημοκρατίας στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης.

Ολόκληρη η εισαγωγική τοποθέτηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου

Καλημέρα σας, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, και χρόνια πολλά, καλή χρονιά. H πρώτη μας συνεδρίαση για το 2025 είναι μία ευκαιρία να πιάσουμε το νήμα των καθηκόντων μας ακόμα πιο δυναμικά. Μπροστά μας, εξάλλου, διαγράφεται μία χρονιά δύσκολη, εκτός συνόρων με πολέμους, με οικονομική αβεβαιότητα, αστάθεια σε πολλές κοινωνίες, με την κλιματική κρίση να γίνεται ολοένα και πιο απειλητική, αν σκεφτούμε τις πρωτοφανείς ως προς την καταστροφικότητά τους φωτιές στην Καλιφόρνια, αλλά και με τεκτονικές, θα έλεγα, ανατροπές σε αυτό που κατανοούμε, ξέρουμε ως πολιτική, αν αναλογιστούμε και όσα διαδραματίζονται πέραν του Ατλαντικού.

Γιατί, πράγματι, βρισκόμαστε σε ένα τοπίο το οποίο δεν το σκιάζουν μόνο διακηρύξεις και, θα έλεγα, σχετικά πρωτοφανείς εξαγγελίες προαναγγέλλοντας και γεωστρατηγικές μεταβολές, αλλαγές στις ζώνες επιρροής. Μπροστά μας διαμορφώνεται και ένα πρωτόγνωρο σκηνικό όπου παγκόσμιοι οικονομικοί παράγοντες διεκδικούν τον ρόλο διαμορφωτή της κοινής γνώμης σε πολλές χώρες, ένα φαινόμενο το οποίο και με τη συνδρομή της ακόρεστης κατανάλωσης fake news πολιορκεί, θα έλεγα, τον δυτικό πολιτισμό του ορθού λόγου και της δημοκρατίας. Και προφανώς οι απαντήσεις σε αυτές τις προκλήσεις δεν μπορούν να δοθούν μόνο στο επίπεδο της πατρίδας μας. Ήδη αντιλαμβάνεστε ότι απασχολούν τα ζητήματα αυτά και την Ευρωπαϊκή Ένωση σε ανώτατο επίπεδο, αλλά προφανώς πρέπει να λάβουν κεντρική θέση και στους δικούς μας προβληματισμούς, μάλιστα σε μία χώρα η οποία έχει δοκιμαστεί από τον λαϊκισμό, πληρώνοντας ακριβά τόσο τις εύκολες λύσεις οι οποίες αποδείχθηκαν, τελικά, παντελώς ανέφικτες, όσο και τα μεγάλα λόγια που ενίοτε έγιναν και οδυνηρές πράξεις. Και αυτά ως μία πρώτη σκέψη, σε μία διεθνή συγκυρία που δεν νομίζω ότι μπορεί κανείς να αρνηθεί ότι, παρά τις δυσκολίες που πάντα υπάρχουν, η Ελλάδα απαντάει θετικά ως μία χώρα σταθερότητας σε έναν ασταθή κόσμο και ως μία, νομίζω, πολιτική και κυβερνητική πλειοψηφία η οποία σήμερα εμπνέει μία σιγουριά εν μέσω απανωτών κυβερνητικών κρίσεων, από τη Γερμανία μέχρι πρόσφατα αυτά που είδαμε που συνέβησαν και στον Καναδά, άλλη μία G7 χώρα η οποία έχει εισέλθει σε τροχιά πολιτικής δοκιμασίας. Αλλά, βέβαια, και μία οικονομία η οποία εξακολουθεί να αποτελεί μία αισιόδοξη εξαίρεση στην Ευρώπη και είναι ένα δεδομένο το οποίο κατέγραψε και η περαιτέρω αποκλιμάκωση του πληθωρισμού, να έχουμε πια, για πρώτη φορά μετά από πάρα πολύ καιρό, έστω και λίγο αρνητικό πληθωρισμό τροφίμων, αλλά πιστεύω ότι είχαμε συνολικά και μία πολύ καλή κίνηση της εορταστικής αγοράς.

Αυτές είναι θετικές ενδείξεις. Ωστόσο, προφανώς τα προβλήματα δεν λείπουν και γι΄ αυτό και ξεκινάμε σήμερα τη χρονιά με μία πρωτοβουλία η οποία ουσιαστικά αφορά την εύρυθμη λειτουργία του κράτους, μία μεταρρύθμιση η οποία έχει ως σκοπό η πειθαρχική δικαιοσύνη στο Δημόσιο να απονέμεται πολύ πιο γρήγορα και προφανώς οι επίορκοι πάλι να μην μένουν ατιμώρητοι και ταυτόχρονα οι αστοχίες να γίνονται σημεία προς αποφυγή και ταυτόχρονα αντικίνητρα προκειμένου ο πολίτης να μπορεί να εξυπηρετείται καλύτερα. Θέλω να θυμίσω ότι το θέμα αυτό με είχε απασχολήσει και πριν από μία δεκαετία και κάτι.

Όταν ήμουν Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, τότε για πρώτη φορά είχαμε καταγράψει όλα τα εκκρεμή πειθαρχικά περιστατικά. Όμως η αλήθεια είναι ότι παρά την πρόοδο η οποία έχει συντελεστεί, σήμερα έχουμε παραπάνω από 2.500 υποθέσεις οι οποίες εξακολουθούν να λιμνάζουν σε 92 πειθαρχικά συμβούλια. Στις μισές, μάλιστα, ακόμα δεν έχει εκκινήσει η διαδικασία, η ανακριτική διαδικασία, δεν έχει οριστεί εισηγητής και πολλές φορές ο χρόνος ολοκλήρωσης των διαδικασιών μπορεί να ξεπερνάει και τα πέντε χρόνια.

Προφανώς, αυτή η κατάσταση δεν είναι αποδεκτή, γι’ αυτό και θα ακούσουμε τον Υπουργό Εσωτερικών να εισηγείται ένα καινούργιο σχήμα, το οποίο θα εμπλέκει πολύ περισσότερο λειτουργούς του Νομικού Συμβουλίου που θα έχουν αυτό ως αποκλειστικό καθήκον και όχι πια συμβούλια των ιδίων των υπαλλήλων, διάσπαρτοι δικαστές, εισαγγελείς με παράλληλη απασχόληση, ενώ θέτουμε και καταληκτικά όρια για την έκδοση των τελεσίδικων αποφάσεων. Πιστεύω ότι αυτή η νομοθετική πρωτοβουλία συνιστά μια βαθιά πολιτική επιλογή που δηλώνει την άποψή μας για ταχύτητα, διαφάνεια, για πλήρη λογοδοσία στο Δημόσιο. Θα έχουμε την ευκαιρία να συζητήσουμε και ένα νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών, το οποίο ενισχύει την κεφαλαιαγορά.

Η κεφαλαιαγορά είναι βασικό εργαλείο ανάπτυξης της ιδιωτικής οικονομίας. Μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα ο τρόπος με τον οποίο θα καθιερώσουμε πρόσθετα κίνητρα ειδικά για την εισαγωγή εταιριών στο χρηματιστήριο, και δίνουμε μια έμφαση στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Είναι σημαντικό οι δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις να μπορούν να αποκτήσουν καινούργια κανάλια χρηματοδότησης ώστε με τη σειρά τους να στηρίξουν τη συνολική αναπτυξιακή δυναμική της οικονομίας. Αλλά, βέβαια, ο Υπουργός μας θα μας μιλήσει και για έναν τομέα ο οποίος συζητείται ευρέως τελευταίως, και αυτό δεν είναι άλλο από το πεδίο των κρυπτονομισμάτων.

Θα επιχειρήσουμε να βάλουμε μια τάξη σε ένα πεδίο το οποίο παραμένει, εν πολλοίς, θολό και αρρύθμιστο. Δεν δαιμονοποιούμε μια ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά, ωστόσο επιχειρούμε να θεσπίσουμε κάποιους κανόνες προστασίας του κοινού και κυρίως δικλείδες ασφαλούς ενημέρωσης, προειδοποιήσεις για τα πολύ υψηλά ρίσκα που ενέχουν τέτοιου είδους επενδυτικές δραστηριότητες. Ευθυγραμμίζουμε ουσιαστικά το εθνικό πλαίσιο με το ευρωπαϊκό σχετικά με καταχρηστικές πρακτικές οι οποίες καταγράφονται σε αυτό το περιβάλλον. Είναι εύκολο να ακούγονται φήμες για «εύκολο και γρήγορο κέρδος», αλλά μια σοβαρή πολιτεία έχει χρέος να προειδοποιεί τους πολίτες, τους επενδυτές, ειδικά τους μικροεπενδυτές, για τους κινδύνους που καραδοκούν από διάφορα νέα και τελείως καινοτόμα εργαλεία που αναπτύσσονται από καιρού εις καιρόν και τα οποία πολλές φορές οι άμεσα εμπλεκόμενοι δεν τα καταλαβαίνουν καν. Επιτρέψτε μου, τέλος, και μια ελαφρώς προσωπική αναφορά, καθώς τέτοια μέρα πριν από εννέα χρόνια η παράταξή μας, χιλιάδες μέλη και οι φίλοι της με τιμούσαν με την εκλογή μου στην ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας. Ήταν νομίζω η αρχή μιας συναρπαστικής διαδρομής, πιστεύω για όλους μας, η οποία ανανέωσε τη Νέα Δημοκρατία, την έφερε στην κυβέρνηση για δύο συνεχόμενες θητείες, με πολύ υψηλά ποσοστά. Είμαστε μία ηγέτιδα δύναμη σήμερα σιγουριάς και ανάπτυξης. Μαζί οδηγούμε την Ελλάδα στην πρόοδο, αλλά πιστεύω ότι παίζουμε και έναν σημαντικό ρόλο στις ευρωπαϊκές εξελίξεις. Αλλά, βέβαια, καμία ηγετική θέση δεν είναι νομοτελειακά προδιαγεγραμμένη.

Εξαρτάται από τη συνέχιση της δουλειάς μας, από την εντατικοποίηση των ρυθμών μας και κυρίως από την υλοποίηση του προεκλογικού μας προγράμματος. Γι’ αυτό μας εμπιστεύτηκαν οι Έλληνες πολίτες πριν από 18 μήνες και αυτό έχουμε χρέος να υλοποιήσουμε και προφανώς το 2025 είναι μια απολύτως κρίσιμη χρονιά στον κρίκο της αλυσίδας η οποία τελικά θα μας οδηγήσει στις εθνικές εκλογές του 2027. Σταματώ εδώ, εύχομαι και πάλι καλή χρονιά και καλή δουλειά σε όλους μας.

protothema.gr




Η πεσμένη γέφυρα στο επίκεντρο στης εκπομπής «Όπου Υπάρχει Ελλάδα»

Ο δήμαρχος Καβάλας συμμετείχε στην εκπομπή «Όπου Υπάρχει Ελλάδα», όπου είχε την ευκαιρία να αναφερθεί σε ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η πόλη: την πεσμένη γέφυρα.

Το θέμα αυτό έχει απασχολήσει έντονα την τοπική κοινωνία, καθώς η γέφυρα αποτελεί κρίσιμο σημείο σύνδεσης για την καθημερινότητα των πολιτών και την κυκλοφορία στην περιοχή.