Χελιδονίσματα 2025 – Γιορτή Άνοιξης και Παράδοσης στην Κομοτηνή

Με εξαιρετική επιτυχία και μεγάλη συμμετοχή ολοκληρώθηκαν τα «Χελιδονίσματα 2025» στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, μια εκδήλωση αφιερωμένη στην Άνοιξη, τη Φύση και την Παράδοση.

Φέτος, η συμμετοχή ξεπέρασε κάθε προσδοκία, με περίπου 6.500 μαθητές από 160 σχολικές μονάδες και 415 τμήματα της Περιφέρειας να λαμβάνουν μέρος. Στις εκδηλώσεις συμμετείχαν και σχολεία εκτός περιφέρειας, όπως το 10ο Πειραματικό Σχολείο Καλαμάτας, το 4ο Σχολείο Ραφήνας και το 4ο Δημοτικό Σχολείο Κηφισιάς.

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Α.Μ.Θ., σε συνεργασία με την Περιφέρεια Α.Μ.Θ., τον Πολιτιστικό Σύλλογο Βυζαντινού Φρουρίου Κομοτηνής, το Μουσικό Σχολείο Κομοτηνής και πολλούς ακόμη φορείς, διοργάνωσε μια σειρά εκδηλώσεων που συνδύασαν την παράδοση με την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση.

Δράσεις και Δραστηριότητες:

  • Κατασκευή χειροποίητων χελιδονοφωλιών από πηλό
  • Τραγούδι των παραδοσιακών Χελιδονισμάτων
  • Βιωματικά παιχνίδια & εκπαιδευτικά κουίζ για τη βιολογία των χελιδονιών
  • Παιχνίδια προσομοίωσης οικοσυστήματος για την κατανόηση του ρόλου των χελιδονιών
  • Δημιουργία εικαστικών κολλάζ και χαρτών με το ταξίδι των χελιδονιών

Σημαντική ήταν και η συμμετοχή του ΕΚΦΕ Κομοτηνής, που παρουσίασε το Πείραμα του Ερατοσθένη στην Κεντρική Πλατεία Ειρήνης, ενισχύοντας τη σύνδεση της επιστήμης με την παρατήρηση της φύσης.

Η Αν. Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Α.Μ.Θ., Δρ Μαριγούλα Κοσμίδου, δήλωσε:

«Τα Χελιδονίσματα είναι μια μοναδική ευκαιρία να φέρουμε κοντά την παράδοση και την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση. Η ενεργός συμμετοχή των σχολείων και των Κ.Ε.ΠΕ.Α αποδεικνύει ότι η εκπαίδευση μπορεί να γίνει ένα ζωντανό εργαλείο διαμόρφωσης υπευθύνων πολιτών με σεβασμό προς το περιβάλλον και την πολιτιστική μας κληρονομιά.»

Φωτογραφίες από τα “Χελιδονίσματα 2025”:

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης ευχαριστεί θερμά τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και όλους τους φορείς για τη συμβολή τους στη διατήρηση αυτής της πολύτιμης πολιτιστικής και οικολογικής παρακαταθήκης.

 




Κινητοποιήσεις για τα Ωνάσεια σχολεία από τους εκπαιδευτικούς

Με καταλήψεις και κινητοποιήσεις μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς διεκδικούν τα σχολεία τους να μην γίνουν «Ωνάσεια» μετά την τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Παιδείας και αναμένεται να ψηφιστεί αύριο Τετάρτη στη Βουλή.

Η συνεργασία με το «Ίδρυμα Ωνάση», που θα καταβάλει ένα ποσό για την κτιριακή αναβάθμιση των σχολείων αλλά θα συμμετέχει και στη διοικούσα επιτροπή των ιδρυμάτων, αλλάζει και τον τρόπο λειτουργίας αυτών των σχολείων καθώς πλέον η φοίτηση σε αυτά θα γίνεται μετά από εξετάσεις που μοιάζουν με αυτές των Πρότυπων Σχολείων.

Κινητοποιήσεις έχουν ξεκινήσει ήδη σε αρκετές περιοχές με την εκπαιδευτική κοινότητα να αντιδρά σημειώνοντας ότι η μετατροπή των ήδη υφιστάμεων σχολείων σε «Ωνάσεια» σημαίνει ότι οι μαθητές της γειτονιάς εξορίζονται από τα σχολεία τους και πολύ πιθανόν και από την περιοχή τους.




Η προσθήκη των νέων Τμημάτων του ΔΠΘ της Δράμας στο Μηχανογραφικό του 2025

ΠΛΕΟΝ έχουν ήδη ξεκινήσει οι σχετικές διαδικασίες για τις πανελλαδικές εξετάσεις του 2025, με το πρώτο μέρος, τις αιτήσεις των μαθητών που επιθυμούν να συμμετάσχουν σ’ αυτές.

Από εκεί και πέρα, ετοιμάζονται ήδη και οι αλλαγές στα Επιστημονικά Πεδία και Τμήματα των Πανεπιστημίων, που θα τεθούν σε εφαρμογή από το 2025 και έχουν ήδη ανακοινωθεί σε ΦΕΚ που εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας.

Αυτό που κυρίως ενδιαφέρει τη Δράμα και τα δύο Πανεπιστημιακά Τμήματα που διαθέτει και ανήκουν πλέον από τις αρχές του 2024 στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, είναι ότι αυτά θα συμμετάσχουν τελικά με τις νέες ονομασίες τους, που σημαίνει επίσης ότι αλλάζουν και αντικείμενο.

Ο βασικός στόχος του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, σύμφωνα με όσα είχε δηλώσει νωρίτερα φέτος στον «Π.Τ.» ο πρύτανης του ΔΠΘ κ. Μάρης, είναι η αλλαγή αντικειμένου των Τμημάτων της Δράμας, ώστε να γίνουν περισσότερο ελκυστικά, σύγχρονα και να προσελκύσουν περισσότερους νεοεισερχόμενους φοιτητές.

Έτσι λοιπόν, το υφιστάμενο Τμήμα της Αγροτικής Βιοτεχνολογίας και Οινολογίας του Επιστημονικού Πεδίου Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών, παραμένει στο ίδιο πεδίο και μετονομάζεται σε Τμήμα Αμπελουργίας και Οινολογίας και θα λειτουργεί κανονικά στη Δράμα.

Επίσης, το Τμήμα Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος του Επιστημονικού Πεδίου Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών, παραμένει στο ίδιο επίσης πεδίο και μετονομάζεται σε Τμήμα Περιβάλλοντος και Κλιματικής Ανθεκτικότητας και θα λειτουργεί κανονικά στη Δράμα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, όπως όλοι καταλαβαίνουμε, τα δύο νέα επί της ουσίας Τμήματα θα λειτουργήσουν από τη νέα Ακαδημαϊκή χρονιά 2025 – 2026, ενώ φέτος ήταν η τελευταία χρόνια που δέχτηκαν πρωτοετείς φοιτητές με τις παλαιές ονομασίες τους.

Θα πρέπει να σημειωθεί επίσης ότι και στα δύο Τμήματα η φοίτηση είναι πενταετής, έχουν ήδη οριστεί τα προγράμματα σπουδών τους και ήταν από τα κύρια αιτήματα των αλλαγών που είχαν ζητηθεί και από τα δύο Τμήματα.

Ιδιαίτερα για το Τμήμα Αμπελουργίας – Οινολογίας ήταν ένας καθοριστικός παράγοντας προκειμένου να γίνει περισσότερο ελκυστικό, μιας και η περιοχή της Δράμας διαθέτει οινοποιητικές επιχειρήσεις. Το Τμήμα Αμπελουργίας – Οινολογίας θα είναι ένα από τα πλέον μοναδικά Τμήματα στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη.

Όσον αφορά στο Τμήμα Περιβάλλοντος και Κλιματικής Ανθεκτικότητας, πρόκειται για ένα νέο Τμήμα, με στόχο να δώσει αποφοίτους σε ένα ιδιαίτερα μοντέρνο και σύγχρονο αντικείμενο.

Στόχος των δύο μεγάλων αυτών αλλαγών, είναι η προσέλκυση πλήθους φοιτητών στην πόλη της Δράμας.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης, ότι στο επόμενο διάστημα, αναμένεται και η κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των δύο νέων Τμημάτων, ενώ στις αρχές του 2025, αναμένεται και η δημιουργία του integrated master ή αλλιώς ο Ενιαίος και Αδιάσπαστος Τίτλος Σπουδών, που σημαίνει ότι οι πτυχιούχοι θα διαθέτουν άμεσα και ένα χρόνο μεταπτυχιακό, όταν ανεβαίνουν προσοντολόγιο από το νούμερο έξι πηγαίνουν στο νούμερο επτά και αν ακαδημαϊκά θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε κάτι άλλο, μπορούν να εγγραφούν κατευθείαν για διδακτορικές σπουδές, χωρίς να χρειάζεται να παρακολουθήσουν κάποιο μεταπτυχιακό πρόγραμμα.

Του Θανάση Πολυμένη, Πηγή: proinos-typos




Στο ΣτΕ οι πρώτες προσφυγές κατά της λειτουργίας των ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα

Τον χορό άνοιξε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού ΑΕΙ και πανεπιστημιακοί

Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας καλείται να αποφανθεί για τη συνταγματικότητα ή μη της λειτουργίας των ιδιωτικών Πανεπιστημίων στην Ελλάδα μετά τις προσφυγές που κατέθεσαν στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας.

Τον χορό των προσφυγών στο ΣτΕ άνοιξε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού ΑΕΙ (ΠΟΣΔΕΠ) και επτά πανεπιστημιακοί, οι οποίοι ζητούν να ακυρωθούν οι δυο σχετικές υπουργικές αποφάσεις σημειώνοντας πως ο νόμος 5094/2024 που προβλέπει την ίδρυση και λειτουργία παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων με τη μορφή Νομικού Προσώπου Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΝΠΠΕ)» αντιβαίνει σε σωρεία συνταγματικών διατάξεων και δεν είναι συμβατός με το Ευρωπαϊκό δίκαιο.

Στις προσφυγές τους οι πανεπιστημιακοί, μεταξύ άλλων, αναφέρουν ότι οι προσβαλλόμενες υπουργικές αποφάσεις είναι ακυρωτέες καθώς «εκδόθηκαν σε εκτέλεση αντισυνταγματικών διατάξεων του νόμου 5094/2024 οι οποίες προβλέπουν το θεσμό των ΝΠΠΕ ενώ τονίζουν ότι η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων πρόκειται να οδηγήσει σε κλείσιμο Τμημάτων των Πανεπιστημίων στην Ελλάδα επί ζημία της δημόσιας ανώτατης εκπαίδευσης και των μελών ΔΕΠ αυτής».

Σύμφωνα με τις προσφυγές, η πρόβλεψη του νόμου 5094/2024 για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια, «έρχεται σε κατάφωρη αντίθεση με την απόλυτη απαγόρευση από το Σύνταγμα άλλης μορφής νομικών προσώπων, εκτός από ΝΠΔΔ για την παροχή ανώτατης εκπαίδευσης και λόγω της αντισυνταγματικότητας αυτής πρέπει οι προσβαλλόμενες πράξεις να ακυρωθούν».

Όπως τονίζουν δεν προβλέπεται κρατική εποπτεία επί των ΝΠΠΕ, όπως επιτάσσει το Σύνταγμα, αλλά και δεν είναι σύμφωνη με το δίκαιο της ΕΕ, «η πρόβλεψη για μη κερδοσκοπικά νομικά πρόσωπα πανεπιστημιακής εκπαίδευσης».

Επιπλέον, οι προσφεύγοντες υπογραμμίζουν ότι παραβιάζεται το άρθρο 16 του Συντάγματος λόγω έλλειψης σαφών κριτηρίων και πλήρη αοριστία των διατάξεων του επίμαχου νόμου αναφορικά «με τις προϋποθέσεις και το ελάχιστο του ποιοτικού περιεχομένου της εκπαιδευτικής και της συμφωνίας μεταξύ του μητρικού ιδρύματος και παραρτήματος στην Ελλάδα». Δηλαδή «χορηγείται εν λευκώ γενική και αόριστη εξουσιοδότηση από το νόμο στα ισχύοντα στο μητρικό ίδρυμα της αλλοδαπής».

www.newsbeast.gr




Μετεγγραφές φοιτητών | Ευνοϊκές ρυθμίσεις για τρίτεκνους και πολύτεκνους

Μέχρι τις 26 Νοεμβρίου «τρέχει» η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων μετεγγραφών για το 2024, στις οποίες φέτος προβλέπονται ευνοϊκές ρυθμίσεις για τρίτεκνους και πολύτεκνους.

Τα «απαγορευτικά» για τις μετεγγραφές φοιτητών

Κατά τη συμπλήρωση των στοιχείων, όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να λάβουν υπόψη ότι υπάρχουν αρκετές κατηγορίες αναντίστοιχων τμημάτων, δηλαδή τμημάτων που αν και φαινομενικά μοιράζονται το ίδιο όνομα και παρόμοιο πρόγραμμα σπουδών, δεν γίνονται μεταγραφές μεταξύ τους. Ενδεικτικά:

  • Το Τμήμα Φυσικοθεραπείας στο 3ο επιστημονικό πεδίο στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας αποτελεί το μοναδικό που είναι μη αντίστοιχο για μετεγγραφή με τα υπόλοιπα Τμήματα Φυσικοθεραπείας.
  • Το Τμήμα Νοσηλευτικής στο 3ο επιστημονικό πεδίο του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης αποτελεί το μοναδικό που είναι μη αντίστοιχο για μετεγγραφή με τα υπόλοιπα Τμήματα Νοσηλευτικής.
  • Το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών στο 2ο επιστημονικό πεδίο του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου αποτελεί το μοναδικό που είναι μη αντίστοιχο για μετεγγραφή με τα υπόλοιπα τμήματα Πολιτικών Μηχανικών.

www.newsbomb.gr




Ανέγερση του 1ου Νηπιαγωγείου Κομοτηνής στο πλαίσιο του Προγράμματος “Ανατολική Μακεδονία – Θράκη 2021-2027”

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης επενδύει στο μέλλον της νέας γενιάς μέσω του Προγράμματος «Ανατολική Μακεδονία – Θράκη 2021 – 2027», με στόχο την αναβάθμιση της εκπαίδευσης στην περιοχή. Στο πλαίσιο αυτό, χρηματοδοτεί με 24.244.476,93 ευρώ την ίδρυση, επέκταση και εκσυγχρονισμό 12 σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καλύπτοντας ανάγκες σε κτιριακό δυναμικό, εξοπλισμό και διευκολύνσεις για μαθητές ΑμεΑ.

Ανάμεσα σε αυτά τα έργα περιλαμβάνεται και το 1ο Νηπιαγωγείο του Δήμου Κομοτηνής, για το οποίο το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης παραχώρησε το οικόπεδο. Ο Δήμος Κομοτηνής, μέσω της Τεχνικής Υπηρεσίας του, ολοκλήρωσε την πρόταση για την ανέγερση του 1ου Νηπιαγωγείου, έργο με προϋπολογισμό 1,8 εκατομμυρίων ευρώ. Επόμενος στόχος της Δημοτικής Αρχής είναι να εντάξει την ανέγερση του 11ου Νηπιαγωγείου Κομοτηνής σε χρηματοδοτούμενο έργο.




Σέρρες | Οι φοιτητές του ΔΙΠΑΕ κατασκεύασαν ηλεκτρική αγωνιστική μηχανή

H Racing Electric Motostudent (REM) είναι η φοιτητική ερευνητική ομάδα του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος (ΔΙΠΑΕ) με έδρα την πανεπιστημιούπολη των Σερρών.

Η ομάδα έχοντας πάθος για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αλλά και την επιθυμία να δημιουργήσει κάτι πρωτότυπο και καινοτόμο στην χώρα μας, αποφάσισε να δημιουργήσει την πρώτη ηλεκτροκίνητη μοτοσυκλέτα, στο πλαίσιο του μεγαλύτερου Φοιτητικού διαγωνισμού, του διαγωνισμού Motostudent, που διοργανώνεται από την Διεθνή Ομοσπονδία Μοτοσυκλετισμού (Federation Internationale Motocyclism – FIM).

“Η μηχανή που παρουσιάζουμε είναι το νέο βελτιωμένο μοντέλο μηχανής που ετοιμάσαμε. Τα τεστ πραγματοποιήθηκαν στην πίστα των Σερρών”, δήλωσε στην ΕΡΤ3 ο Σάββας Ατματζίδης, φοιτητής στο Τμήμα Μηχανολόγων. “Είμαστε η μόνη ομάδα στην Ελλάδα που ασχολείται με την κατασκευή ηλεκτρικής μηχανής”, πρόσθεσε.

“Στο διαγωνισμό πήραμε τη δέκατη θέση στον τελικό αγώνα και τη δωδέκατη γενικά ανάμεσα στις 44 ομάδες, επισήμανε η Φωτεινή Μπλατσή, φοιτήτρια του Τμήματος Μηχανολόγων.

Μερικά τεχνικά χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας:

Μέγιστη ταχύτητα 168 km/h

Μέγιστη Τάση 96 V

Υλικά κατασκευής: Ανθρακονήματα, Ατσάλι, Αλουμίνιο και Fiber Glass

Βάρος: 143 kg

Ισχύς: 38Hp

Τύπος κιβωτίου ταχυτήτων: Direct Chaindrive

Σχέση μετάδοσης: 4:1

Μεταξόνιο: 1390 mm

Χωρητικότητα μπαταρίας: 48.000 mAh

Ρεπορτάζ Β. Αναστασιάδης, ertnews.gr




Σέρρες | Έργα των φοιτητών εσωτερικής διακόσμησης στην είσοδο του κτιρίου διοίκησης του ΔΙΠΑΕ

Ιδιότυπες αυτοπροσωπογραφίες με έντονες μορφοπλαστικές και σχεδιαστικές φόρμες δημιουργούν Φοιτητές του Τμήματος Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής του ΔΙΠΑΕ Σερρών με την εισήγηση του μέλους ΕΔΙΠ, εικαστικού Σπύρου Κόκκινου.

Τα έργα κοσμούν την είσοδο του κτιρίου διοίκησης του ΔΙΠΑΕ στην Πανεπιστημιούπολη Σερρών.

Σέρρες: Έργα των φοιτητών εσωτερικής διακόσμησης στην είσοδο του κτιρίου διοίκησης του ΔΙΠΑΕ

Οι συνθέσεις είναι εμπνευσμένες είτε από αρχέγονα μοτίβα, είτε από σύγχρονες αναλογικές και ψηφιακές σχεδιαστικές προσεγγίσεις.

Σέρρες: Έργα των φοιτητών εσωτερικής διακόσμησης στην είσοδο του κτιρίου διοίκησης του ΔΙΠΑΕ

Η αποτύπωση σε αιωρούμενες ημιδιαφανείς σχεδιαστικές επιφάνειες πέραν της δυνατότητας να παρατηρούμε αμφίπλευρα την εικαστική εγκατάσταση ενισχύει την επικοινωνία και τη δραματικότητα των μορφών, καθιστώντας μας κοινωνούς ενός αέναου εικαστικού διαπροσωπικού διαλόγου.

Πηγή: ertnews.gr




Σε καθημερινές στάσεις εργασίας στα σχολεία προχωρούν όλο τον Νοέμβριο ΟΛΜΕ και ΔΟΕ

Σε στάσεις εργασίας προχωρούν όλο τον Νοέμβριο όπως ανακοίνωσαν τα μέλη της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) και τα μέλη της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ), ωστόσο σημειώνεται ότι τα σχολεία θα λειτουργήσουν κανονικά.

Αντιδρώντας στην αξιολόγηση, η ΟΛΜΕ επισημαίνει στη σχετική της ανακοίνωση πως θα πραγματοποιεί τρίωρες στάσεις εργασίας. «Σε υλοποίηση της απόφασης της ΓΣ Προέδρων των ΕΛΜΕ (11-02-23), προκηρύσσει 3ωρες στάσεις εργασίας για την πρώτη ή τη δεύτερη βάρδια εργασίας από Δευτέρα 4/11 έως και Παρασκευή 29/11/2024» εξηγεί.

Ανάλογη με την ΟΛΜΕ είναι και η στάση της ΔΟΕ απέναντι στην αξιολόγηση, καθώς το ΔΣ της έχει προαναγγείλει καθημερινές, ωριαίες στάσεις εργασίας για όλη τη διάρκεια του σχολικού προγράμματος.

Η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ

«Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, σε υλοποίηση της απόφασης της ΓΣ Προέδρων των ΕΛΜΕ (11- 02-23), προκηρύσσει 3ωρες στάσεις εργασίας για την πρώτη ή τη δεύτερη βάρδια εργασίας από Δευτέρα 4/11 έως και Παρασκευή 29/11/2024 στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 και της ΥΑ 9950/ΓΔ5/27-01-23 (παρακολούθηση μαθημάτων από αξιολογητές κ.λπ.)».

Η ανακοίνωση της ΔΟΕ

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. κηρύσσει στάσεις εργασίας μίας (1) ώρας, σε καθημερινή βάση, από την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2024 μέχρι και την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2024, καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού προγράμματος, της οποίας μπορούν να κάνουν χρήση οι συνάδελφοι στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 και της Υ.Α. 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της».

Στις περιπτώσεις που κρίνεται απαραίτητη η χρήση περισσότερων ωρών, συμπληρωματικά, καλούνται οι Σ.Ε.Π.Ε. να το αποφασίζουν ώστε να καλύπτονται πλήρως οι συνάδελφοι.
www.newsbeast.gr



400 προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών

Σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σε Ειδική Αγωγή και Γενική Εκπαίδευση

Προσλήψεις 400 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση καθώς και στη Γενική Εκπαίδευση, ως προσωρινών αναπληρωτών, με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου για το διδακτικό έτος 2024-2025, βάσει ειδικής προκήρυξης κάλυψης λειτουργικών κενών, εξήγγειλε το Υπουργείο Παιδείας.

Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:
α) 65 εκπαιδευτικοί στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ)
β) 161 εκπαιδευτικοί στη Γενική Εκπαίδευση
Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:
α) 40 εκπαιδευτικοί στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ)
β) 134 εκπαιδευτικοί στη Γενική Εκπαίδευση

Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν και να αναλάβουν υπηρεσία από την Τετάρτη 6 έως και την Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2024, απευθείας στη σχολική μονάδα πρόσληψής τους. Εάν τοποθετούνται σε περισσότερες από μία σχολικές μονάδες, η ανάληψη υπηρεσίας λαμβάνει χώρα στη σχολική μονάδα όπου θα παρέχονται οι περισσότερες ώρες διδασκαλίας.

xronos.gr




Διαμαρτυρία φοιτητών σε Ξάνθη και Καβάλα για τις εστίες

Χθες το βράδυ, η έντονη φωνή των φοιτητών της Ξάνθης και της Καβάλας αντήχησε στο Περιφερειακό Συμβούλιο. Οι αντιπρόσωποι φοιτητών από τις φοιτητικές εστίες των δύο πόλεων συγκεντρώθηκαν για να διαμαρτυρηθούν σχετικά με τη λήξη της σύμβασης του Πανεπιστημίου με τους ιδιώτες στις 1 Νοεμβρίου. Αυτή η εξέλιξη θέτει σε άμεσο κίνδυνο τις συνθήκες διαβίωσης εκατοντάδων φοιτητών, οι οποίοι σύντομα μπορεί να βρεθούν χωρίς στέγη.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις των φοιτητών, οι εστίες που είχαν κατασκευαστεί στην Ξάνθη δεν έχουν παραδοθεί, γεγονός που αυξάνει δραματικά τον αριθμό των φοιτητών που μένουν εκτός φοιτητικών εστιών. Το πανεπιστήμιο, σε μια προσπάθεια να καλύψει τις ανάγκες στέγασης, ζητά από τους φοιτητές να καταβάλουν 200 ευρώ προκειμένου να μπορέσουν να διαμείνουν σε αυτές τις εστίες. Ωστόσο, αυτό το ποσό θεωρείται αβάσταχτο για πολλές οικογένειες που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο κόστος, ειδικά σε μια εποχή όπου τα έξοδα διαβίωσης και οι τιμές των ενοικίων έχουν εκτοξευθεί.

Το πρόβλημα της στέγασης, όπως επισημαίνουν οι φοιτητές, έχει φτάσει πλέον σε απροχώρητο σημείο στην Ξάνθη. Η Πολυτεχνική Σχολή υποδέχθηκε φέτος περισσότερους από 500 πρωτοετείς φοιτητές, οι οποίοι όμως έρχονται αντιμέτωποι με την ανεπάρκεια του πανεπιστημίου να παρέχει ασφαλείς και προσιτές συνθήκες διαβίωσης. Αντί να μπορούν να εστιάσουν στις σπουδές τους και να χτίσουν το μέλλον τους, οι φοιτητές βιώνουν έντονο άγχος και αβεβαιότητα, ενώ παράλληλα προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που θέτει η ακαδημαϊκή τους πορεία.

«Είναι ανεπίτρεπτο ένα πανεπιστήμιο να μην μπορεί να εξασφαλίσει στοιχειώδεις συνθήκες στέγασης για τους φοιτητές του», τονίζουν οι εκπρόσωποι των φοιτητών, σημειώνοντας ότι η έλλειψη εστιών υπονομεύει την ακαδημαϊκή και ψυχολογική τους σταθερότητα.

Η πίεση που ασκείται στους φοιτητές μεταφέρεται και στις οικογένειές τους, που αδυνατούν να ανταποκριθούν στα αυξανόμενα έξοδα. Οι τιμές ενοικίων σε κοντινές περιοχές έχουν αυξηθεί σημαντικά, και το πανεπιστήμιο δεν φαίνεται να διαθέτει επαρκείς πόρους για να εξασφαλίσει μια βιώσιμη λύση. Οι φοιτητές βρίσκονται σε ένα οικονομικό και κοινωνικό αδιέξοδο, αναγκασμένοι να πληρώνουν υπέρογκα ποσά ή να εγκαταλείψουν τη φοιτητική ζωή και τις σπουδές τους.

Οι φοιτητές απαιτούν άμεση παρέμβαση και ουσιαστική στήριξη από την πλευρά του Πανεπιστημίου και της Πολιτείας. Η παροχή προσιτών και ασφαλών φοιτητικών εστιών είναι αναπόσπαστο δικαίωμα για κάθε φοιτητή, και η ανεπάρκεια στις συνθήκες στέγασης απειλεί να θέσει σε κίνδυνο όχι μόνο την προσωπική τους ανάπτυξη αλλά και την πορεία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

Είναι επιτακτική η ανάγκη για στήριξη των νέων ανθρώπων που επιθυμούν να μορφωθούν, να δημιουργήσουν και να προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο, χωρίς να επιβαρύνονται υπερβολικά. Οι φοιτητές ζητούν από το Πανεπιστήμιο και τις αρμόδιες αρχές να λάβουν τα αναγκαία μέτρα για την επίλυση του προβλήματος στέγασης και να αναγνωρίσουν τις ανάγκες και τα δικαιώματά τους, ώστε να μπορέσουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους απρόσκοπτα και με αξιοπρέπεια.




Το επόμενο τριήμερο για τους μαθητές | Πότε θα κλείσουν τα σχολεία τον Δεκέμβριο

Μετά το τετραήμερο για τον εορτασμό της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου ακολουθεί η σχολική αργία για την επέτειο του Πολυτεχνείου, με αποτέλεσμα οι μαθητές να απολαύσουν ακόμη ένα τριήμερο ξεκούρασης από τα μαθήματα.

Φέτος, η επέτειος για την εξέγερση του Πολυτεχνείου πέφτει Κυριακή (17.11.2024), συνεπώς, οι σχετικές εκδηλώσεις στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα πραγματοποιηθούν από την Παρασκευή (15.11.2024).

Στο μεταξύ, η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας απευθύνει κάλεσμα προς τους μαθητές/τριες για αποχή από τα μαθήματα την Δευτέρα (4.11.2024) και συμμετοχή στην πορεία διαμαρτυρίας που έχει προγραμματιστεί στις 12:00 στα Προπύλαια.

Στο κάλεσμα αυτό, έχουν ανταποκριθεί αρκετοί μαθητές γυμνασίων και λυκείων της χώρας (Δευτεροβάθμια εκπαίδευση) – κατόπιν συνελεύσεων των μαθητικών συμβουλίων-, εκφράζοντας την αντίθεση τους στα μέτρα που έχει θέσει σε ισχύ το υπουργείο Παιδείας.

Μέχρι στιγμής, έχουν προγραμματιστεί πορείες διαμαρτυρίας στις εξής περιοχές της χώρας : Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Βέροια, Σέρρες, Κατερίνη, Ηράκλειο, Χανιά, Ρέθυμνο, Άγιος Νικόλαος, Ιεράπετρα, Σητεία, Ιωάννινα, Πρέβεζα, Άρτα, Κέρκυρα, Καβάλα, Κομοτηνή, Ξάνθη, Καλαμάτα, Σπάρτη, Τρίπολη, Κόρινθος, Ναύπλιο, Φλώρινα, Κοζάνη και Πτολεμαϊδα.

«Εμείς βάλαμε στην τσέπη το κινητό μας, εσείς όμως κάνατε χάλια το σχολείο μας, στις 4 Νοεμβρίου το υπουργείο Παιδείας παίρνει αποβολή από τους μαθητές» αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών Αθήνας.

Στα αιτήματα των μαθητών περιλαμβάνονται τα εξής ζητήματα:

  • Φτάνει με άδικες αποβολές και την τρομοκρατία σε συμμαθητές μας
  • Να γίνουν όλες οι εκδρομές και να στηριχτούν οικονομικά όλα τα παιδιά για να πάνε.
  • Να καλυφθούν όλα τα κενά εκπαιδευτικών
  • Πάρτε πίσω τις συγχωνεύσεις τμημάτων
  • Επιδιορθώσεις και έλεγχοι στα σχολικά κτήρια και τις υποδομές
  • Ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί σε όλα τα σχολεία
  • Δωρεάν σνακ στους μαθητές, μείωση των τιμών στα κυλικεία με κατάργηση του ΦΠΑ!
  • Καμία σκέψη για τριπλές πανελλαδικές! Κατάργηση ΕΒΕ και Τράπεζας Θεμάτων

Παράλληλα, κλειστά αναμένεται να μείνουν τα σχολεία την Τετάρτη (20.11.2024), λόγω της αναμενόμενης συμμετοχής της ΔΟΕ (Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος) και της ΟΛΜΕ (Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης) στην 24ωρη απεργία που έχει προκηρύξει η ΑΔΕΔΥ, σε συνέχεια της αντίστοιχης απόφασης της ΓΣΕΕ.

Μετά τις τροποποιήσεις στο πρόγραμμα των σχολείων, λόγω των κινητοποιήσεων, οδεύουμε προς τις διακοπές των Χριστουγέννων, όπου σύμφωνα με τον προγραμματισμό, τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά από τις 24.12.2024 έως τις 7.1.2025, ενώ την επόμενη ακριβώς ημέρα (8.1.2025), οι μαθητές θα καθίσουν ξανά στα θρανία.

Οι μαθητές όλων των βαθμίδων θα πάνε κανονικά στο σχολείο την Δευτέρα (23.12.2024), όπου και θα είναι η τελευταία μέρα μαθημάτων πριν τις γιορτές

Ανάλογα με τον προγραμματισμό της κάθε σχολικής μονάδας, οι μαθητές ενδέχεται να κάνουν για λίγες ώρες μάθημα και στην συνέχεια να συμμετέχουν σε κάποιο χριστουγεννιάτικο δρώμενο εντός του σχολείου.

www.newsit.gr




Εγκαίνια του ανακαινισμένου Γενικού Λυκείου Κρηνίδων

Σήμερα το πρωί πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του πλήρως ανακαινισμένου Γενικού Λυκείου και Γυμνασίου Κρηνίδων, παρουσία του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Χριστόδουλου Τοψίδη. Η νέα μονάδα που ανακαινίστηκε με στόχο να προσφέρει αναβαθμισμένες εκπαιδευτικές υποδομές, ευλογήθηκε από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ. Στέφανο.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν ο Δήμαρχος Καβάλας, κ. Θεόδωρος Μουριάδης, ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, κ. Θεόδωρος Μαρκόπουλος, ο Αντιπεριφερειάρχης ανάπτυξης κ. Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, ο Αντιπεριφερειάρχης υγείας κ Γιώργος Δαλακούρας καθώς και ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας, κ. Δανιήλ Εμμανουηλίδης. Παρόντες ήταν επίσης συνεργάτες και φίλοι του σχολείου, που παρακολούθησαν με ενθουσιασμό την εκδήλωση.Το ανακαινισμένο Λύκειο Κρηνίδων αναμένεται να προσφέρει βελτιωμένες συνθήκες μάθησης στους μαθητές της περιοχής, συμβάλλοντας στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης στην τοπική κοινωνία.




1ο ΕΠΑΛ Ελευθερούπολης | Εκπαιδευτικό σεμινάριο 3D εκτύπωσης στο πλαίσιο Erasmus+

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το τρίτο και τελευταίο μέρος της εκπαίδευσης στην τρισδιάστατη εκτύπωση για τους μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Ελευθερούπολης, το οποίο πραγματοποιήθηκε από τις 7 έως τις 11 Οκτωβρίου 2024

Το σεμινάριο διεξήχθη στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+, δράση ΚΑ2 «Στρατηγικές Συμπράξεις στον τομέα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης», με τίτλο: «Step by Step in 3D Printing» και κωδικό σύμβασης 2023-1-RS01-KA210-VET-00015403.

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, οι μαθητές συμμετείχαν σε μια σειρά από θεωρητικές και πρακτικές δραστηριότητες, οι οποίες εστίαζαν στις εφαρμογές της τρισδιάστατης εκτύπωσης στη βιομηχανία. Το πρόγραμμα συνδύαζε εκπαιδευτικές διαλέξεις, σεμινάρια λογισμικού 3D σχεδιασμού και επί τόπου επισκέψεις σε βιοτεχνίες μικρής και μεσαίας κλίμακας, προσφέροντας στους συμμετέχοντες πολύτιμες εμπειρίες.

Η εβδομάδα ξεκίνησε με την υποδοχή των ομάδων στο σχολείο και μια παρουσίαση για την ιστορία της τρισδιάστατης εκτύπωσης και τις σύγχρονες εφαρμογές της στη βιομηχανία. Η δεύτερη και η τρίτη ημέρα περιλάμβαναν σεμινάρια εκμάθησης του σχεδιαστικού προγράμματος Onshape, καθώς και του λογισμικού που υποστηρίζει τον 3D εκτυπωτή Anycubic Kobra 2 Max, τα οποία πραγματοποιήθηκαν στο Πανεπιστήμιο της Καβάλας.

Την τέταρτη ημέρα πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στη βιοτεχνία Thes3D στη Θεσσαλονίκη, όπου είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά πώς οι 3D εκτυπωτές χρησιμοποιούνται για βιομηχανικές εφαρμογές. Η εβδομάδα έκλεισε με επίσκεψη στη βιοτεχνία PAP3D στην Ξάνθη, η οποία ειδικεύεται σε μικρότερης κλίμακας παραγωγές με τρισδιάστατη εκτύπωση.

Με την ολοκλήρωση του τρίτου και τελευταίου μέρους της εκπαίδευσής τους στην τρισδιάστατη σχεδίαση και εκτύπωση, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με μια καινοτόμο τεχνολογία που αλλάζει διαρκώς τη βιομηχανία.

Η εμπειρία αυτή τους προσέφερε πολύτιμες γνώσεις και εφόδια, ενώ ταυτόχρονα τους ενέπνευσε να αναζητήσουν επαγγελματικές ευκαιρίες σε έναν κλάδο που βρίσκεται σε συνεχή ανάπτυξη και προσφέρει νέες προοπτικές, χωρίς να έχει φτάσει σε σημείο κορεσμού. Οι ιδέες και τα κίνητρα που απέκτησαν θα μπορούσαν να αποτελέσουν το πρώτο βήμα για μια επιτυχημένη σταδιοδρομία στον τομέα της τρισδιάστατης εκτύπωσης.

www.proininews.gr




ΚΝΕ Ροδόπης για την κατάσταση στα σχολεία

Σε κρίσιμη κατάσταση φαίνεται να βρίσκονται τα σχολεία της Κομοτηνής, με τα προβλήματα να αυξάνονται δραματικά λόγω της υποχρηματοδότησης της δημόσιας εκπαίδευσης. Η Τομεακή Οργάνωση Ροδόπης της ΚΝΕ εξέδωσε πρόσφατα ανακοίνωση, αναδεικνύοντας τις μεγάλες ελλείψεις και τις συνθήκες που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι μαθητές σε διάφορα σχολεία της περιοχής.

Στην ανακοίνωση γίνεται αναφορά σε πληθώρα προβλημάτων που πλήττουν την καθημερινότητα των μαθητών, με τις καταγγελίες να επικεντρώνονται κυρίως σε τρία σχολεία: το Μουσικό Σχολείο Κομοτηνής, το 2ο Γενικό Λύκειο Κομοτηνής και το 2ο ΕΠΑΛ Κομοτηνής.

Ένα από τα πιο σοκαριστικά περιστατικά καταγράφηκε στο Μουσικό Σχολείο Κομοτηνής, όπου, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΚΝΕ, βρέθηκε ζωύφιο στο φαγητό που παρέχεται στους μαθητές. Αυτό το γεγονός προκαλεί έντονη ανησυχία για την ποιότητα και την ασφάλεια της διατροφής που προσφέρεται στα σχολεία.

Παράλληλα, οι μαθητές του σχολείου αναγκάζονται να αγοράζουν πολλά βιβλία από μόνοι τους, αφού οι σχολικές αρχές δεν μπορούν να τους τα προμηθεύσουν λόγω έλλειψης πόρων. Επιπλέον, τους ζητήθηκε να συνεισφέρουν 2€ για φωτοτυπίες που αφορούν τα μαθήματα, επιβαρύνοντάς τους με επιπλέον κόστη σε μια ήδη δύσκολη οικονομική περίοδο.

Στο 2ο Γενικό Λύκειο Κομοτηνής, οι μαθητές κάνουν μάθημα κάτω από άκρως επικίνδυνες συνθήκες. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, μέρος του ταβανιού μιας αίθουσας απουσιάζει, καθιστώντας την τάξη ακατάλληλη για μάθημα. Οι εικόνες αυτές αναδεικνύουν τις σοβαρές κατασκευαστικές ελλείψεις και την ανάγκη άμεσων παρεμβάσεων για τη διασφάλιση της ασφάλειας των μαθητών.

Στο 2ο ΕΠΑΛ Κομοτηνής, οι ελλείψεις είναι εξίσου ανησυχητικές. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΚΝΕ, οι μαθητές έλαβαν email από το σχολείο, στο οποίο τους καλούν να φέρουν από ένα πακέτο χαρτιά Α4, λόγω έλλειψης χρηματοδότησης για τα απαραίτητα υλικά του σχολείου. Αυτή η πρακτική επιβαρύνει περαιτέρω τους μαθητές και τις οικογένειές τους, ενώ υπογραμμίζει το πόσο ανεπαρκής είναι η χρηματοδότηση για τη λειτουργία των σχολικών ιδρυμάτων.

Τα παραπάνω περιστατικά καταδεικνύουν την αδυναμία της πολιτείας να εξασφαλίσει επαρκή χρηματοδότηση για τη δημόσια εκπαίδευση, γεγονός που επηρεάζει άμεσα την ποιότητα της μάθησης και την ασφάλεια των μαθητών. Οι καταγγελίες από τα σχολεία της Κομοτηνής είναι μόνο ένα μέρος ενός ευρύτερου προβλήματος που αντιμετωπίζει το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.

Η κατάσταση αυτή δημιουργεί σοβαρά ερωτήματα για το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης, καθώς οι μαθητές καλούνται να καλύψουν ελλείψεις που κανονικά θα έπρεπε να εξασφαλίζονται από το κράτος. Η άμεση παρέμβαση των αρμόδιων φορέων είναι απαραίτητη για να επιλυθούν τα προβλήματα και να διασφαλιστεί η αξιοπρέπεια και η ασφάλεια των μαθητών.

Η κατάσταση στα σχολεία της Κομοτηνής δεν αποτελεί μόνο ζήτημα τοπικού ενδιαφέροντος, αλλά ένα παράδειγμα της γενικότερης κατάστασης της δημόσιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα.




Κλειστά σχολεία αύριο Τετάρτη | Τι ισχύει με την απεργία των δασκάλων

Απεργία για αύριο Τετάρτη, 23 Οκτωβρίου, έχει προκηρύξει η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος, όμως η απεργία των δασκάλων δεν συνεπάγεται κλειστά σχολεία. 

Παρόλο που έχει διακινηθεί η είδηση για κλειστά σχολεία την Τετάρτη, η συμμετοχή των δασκάλων στην απεργία εναπόκειται στη βούληση του καθενός και δεν προδικάζει πως τα σχολεία θα είναι όντως κλειστά. Κάθε δάσκαλος δεν είναι υποχρεωμένος να ενημερώσει νωρίτερα για το αν θα απεργήσει ή όχι, επομένως το αν θα λειτουργήσουν τα τμήματα των σχολείων δεν είναι γνωστό εκ των προτέρων.

Η αυριανή απεργία από την ΔΟΕ είναι η πρώτη για τη σχολική χρονιά 2024-25 και στοχεύει στο να εισακουστούν τα αιτήματά τους και οι ανάγκες «για δημόσια και δωρεάν παιδεία απέναντι στην εμπορευματοποίηση, κατηγοριοποίηση και διαφοροποίηση σχολείων – μαθητών – εκπαιδευτικών που επιχειρεί η κυβέρνηση της ΝΔ».

Στο πλαίσιο της απεργίας, οι δάσκαλοι προγραμματίζουν συγκέντρωση στα Προπύλαια στις 12 το μεσημέρι, ενώ θα ακολουθήσει πορεία προς τη Βουλή.




Δυσλειτουργίες στην εκπαίδευση μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών

Σοβαρές δυσλειτουργίες και προβλήματα προκάλεσε η κατάργηση των σχολικών επιτροπών, όπως ανέφερε ο Βασίλης Μαυρομμάτης, πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του δήμου Καβάλας. Σύμφωνα με τον κ. Μαυρομμάτη, η απουσία αυτών των επιτροπών άφησε σημαντικά κενά στην κάλυψη των αναγκών των σχολικών μονάδων, οδηγώντας σε ελλείψεις απαραίτητου εξοπλισμού κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Παρά την συνεχιζόμενη συνεργασία με τον δήμο Καβάλας, τα προβλήματα παραμένουν, καθώς οι απαραίτητες εργολαβίες καθυστερούν. Υπάρχει μία άτυπη επιτροπή στην οποία συμμετέχει, αλλά χωρίς ουσιαστικές αρμοδιότητες, γεγονός που δυσχεραίνει τη λειτουργία της.Αναφερόμενος στα κενά εκπαιδευτικού προσωπικού, σημείωσε πως στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση τα προβλήματα έχουν σε μεγάλο βαθμό επιλυθεί, ωστόσο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση υπάρχουν ακόμα ελλείψεις, ειδικά σε σχολικούς νοσηλευτές, τονίζοντας την ανάγκη παρουσίας νοσηλευτών και ψυχολόγων σε όλα τα σχολεία για την αντιμετώπιση περιστατικών σχολικού εκφοβισμού.Επιπλέον, ο κ. Μαυρομμάτης αναφέρθηκε στις κτηριακές υποδομές, επισημαίνοντας ότι το καλοκαίρι δεν έγιναν οι απαραίτητες συντηρήσεις λόγω προβλημάτων στις εργολαβίες, γεγονός που επιδείνωσε την κατάσταση σε παλιά σχολικά κτήρια.




Καβάλα | Εκπαιδευτική συνάντηση πολιτισμών

Την Πέμπτη, 17 Οκτωβρίου 2024, το 1ο Γυμνάσιο του Βελιγραδίου επισκέφθηκε την Καβάλα, στο πλαίσιο της συνεργασίας του με το 1ο Γενικό Λύκειο Καβάλας μέσω του προγράμματος Erasmus. Τα δύο σχολεία είχαν συνεργαστεί την προηγούμενη σχολική χρονιά, ανεβάζοντας από κοινού ένα θεατρικό έργο.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές του σχολείου από το Βελιγράδι ξεναγήθηκαν στον ιστορικό και θρησκευτικό χώρο του βαπτιστηρίου της Αγίας Λυδίας, καθώς και στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων, έναν από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς τόπους της περιοχής. Εκεί, οι μαθητές παρουσίασαν ένα θεατρικό δρώμενο με θέμα τη γνωριμία με τους αρχαίους Έλληνες θεούς, προσφέροντας έτσι μια ξεχωριστή καλλιτεχνική και εκπαιδευτική εμπειρία τόσο στους ίδιους όσο και στους παρευρισκόμενους.Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε μια σπουδαία ευκαιρία για πολιτιστική ανταλλαγή και εμβάθυνση των σχέσεων μεταξύ των δύο σχολείων, επιβεβαιώνοντας τη σημασία της συνεργασίας μέσω προγραμμάτων όπως το Erasmus.




Καβάλα | Το 6ο Γυμνάσιο φιλοξένησε μαθητές και εκπαιδευτικούς από το Γυμνάσιο Loekamp

Από τις 29 Σεπτεμβρίου έως και τις 6 Οκτωβρίου, το σχολείο μας, το 6ο Γυμνάσιο Καβάλας είχε τη χαρά να φιλοξενήσει είκοσι μαθητές και μαθήτριες και δύο εκπαιδευτικούς από το Γυμνάσιο Loekamp που βρίσκεται στην πόλη Marl της Γερμανίας.

Η εβδομάδα φιλοξενίας πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο σχολικής ανταλλαγής, η οποία χρηματοδοτείται από το ελληνογερμανικό ίδρυμα νεολαίας και έχει ως θέμα τις ελληνογερμανικές σχέσεις μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Υπεύθυνη του προγράμματος της σχολικής ανταλλαγής είναι η φιλόλογος του σχολείου, κυρία Α. Γερακίνη.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γυμνασίου Loekamp φιλοξενήθηκαν σε οικογένειες μαθητών και μαθητριών του 6ου Γυμνασίου Καβάλας. Την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου οι μαθητές, οι μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί του Γερμανικού σχολείου έφτασαν στον χώρο του σχολείου, όπου πραγματοποιήθηκε μία λιτή τελετή υποδοχής, κατά τη διάρκεια της οποίας παρουσιάστηκε η σημασία της φιλοξενίας από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.

Η Δευτέρα, 30η Σεπτεμβρίου ήταν ημέρα γνωριμίας με το σχολείο μας. Αρχικά, τα μέλη της γερμανικής αποστολής παρακολούθησαν μαθήματα στον χώρο του σχολείου. Στη συνέχεια, παρουσιάστηκαν τα εκπαιδευτικά συστήματα δύο χωρών και πραγματοποιήθηκε συζήτηση για τις ομοιότητες και τις διαφορές ανάμεσα στα δύο εκπαιδευτικά συστήματα.

Παρούσα στη συζήτηση ήταν και η συντονίστρια των εκπαιδευτικών Γερμανικής Γλώσσας, κυρία Μ. Ευθυμιάδου, η οποία συνέβαλε στον εποικοδομητικό διάλογο  με τις ουσιώδεις παρεμβάσεις της και γι’ αυτό την ευχαριστούμε.

Μετά από ένα σύντομο διάλειμμα, παρουσιάστηκε το πρόγραμμα της εβδομάδας με έμφαση στους τόπους μνήμης της Καβάλας, τους οποίους οι μαθητές, οι μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί θα επισκέπτονταν τις επόμενες ημέρες.

Το πρόγραμμα της Δευτέρας έκλεισε με την παρακολούθηση της βραβευμένης ταινίας “n’ordinary teen”που δημιούργησε το Μουσικό Σχολείο Καβάλας και την εκπόνηση ομαδικών δραστηριοτήτων δημιουργικής γραφής με αφορμή την ταινία.

Την Τρίτη, 1η Οκτωβρίου, η διαδρομή μας ξεκίνησε από τον καθεδρικό ναό του Αποστόλου Παύλου. Κατευθυνθήκαμε προς τις καπναποθήκες πίσω από το εργατικό κέντρο Καβάλας και είδαμε το συγκρότημα καπναποθηκών Schinazi.

Στις 9.30 έγινε η υποδοχή όλων των μαθητών και των μαθητριών στο Δημαρχείο Καβάλας από τον κύριο Μιχαλάκη, αντιδήμαρχο παιδείας και προσχολικής αγωγής και ακολούθησε επίσκεψη και ξενάγηση στο Μουσείο Καπνού.

Αφού, στη συνέχεια, επισκεφτήκαμε το μνημείο Ολοκαυτώματος στην Καβάλα, η επόμενη συνάντησή μας ήταν στο κτίριο του Λυκείου Ελληνίδων Καβάλας. Εκεί, η αντιπρόεδρος του ΛΕΚ, κυρία Σαμαρά και τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου, κυρίες Ζαρζαβατσάκη και Τσουλκάνη μας μίλησαν τόσο για την ιστορία του κτιρίου όσο και για τον ρόλο, τους στόχους και τις δραστηριότητες του Λυκείου Ελληνίδων.

Τέλος, ανηφορίσαμε προς την παλιά πόλη, περιηγηθήκαμε σε όλα τα αξιοθέατα και φτάσαμε στο Κάστρο, όπου θαυμάσαμε από ψηλά την πόλη μας. Την Τετάρτη, 2 Οκτωβρίου επισκεφτήκαμε την πόλη της Θεσσαλονίκης.

Εκεί, ξεναγηθήκαμε στο Εβραϊκό Μουσείο καθώς και στη μεγάλη Συναγωγή. Περπατήσαμε μέχρι την Πλατεία Ελευθερίας και είδαμε το λιτό μνημείο Ολοκαυτώματος και αργότερα ανεβήκαμε στον Λευκό Πύργο  και περπατήσαμε μέχρι τις Ομπρέλες του Γ. Ζογγολόπουλου, πριν πάρουμε τον δρόμο της επιστροφής.

Την Πέμπτη 3 Οκτωβρίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες των δύο χωρών, αφού έπαιξαν παραδοσιακά ελληνικά παιχνίδια στο γυμναστήριο και στην αυλή του σχολείου, εργάστηκαν ομαδικά και ετοίμασαν παρουσιάσεις για τις ελληνογερμανικές σχέσεις στο παρελθόν και στο παρόν, αναφέροντας προβλήματα και δυσκολίες αλλά και προοπτικές στις σχέσεις των δύο χωρών, στο πλαίσιο της παρουσίας και της συνεργασίας τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Το πρόγραμμα της Πέμπτης ολοκληρώθηκε με τη συμμετοχή μαθητών, μαθητριών και εκπαιδευτικών στη δράση που οργάνωσε η ομάδα Erasmus+ του σχολείου μας για τις ευρωπαϊκές μέρες πολιτιστικής κληρονομιάς. Τη δράση επιμελήθηκαν οι εκπαιδευτικοί της παιδαγωγικής ομάδας του σχολείο μας Erasmus+ Ε.Ξουβερούδη και Μ. Χατζηγιάννη.

Την Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου, ξεκινήσαμε με μία σύντομη παρουσίαση στο σχολείο για τον αρχαιολογικό χώρο Φιλίππων. Έπειτα, πήγαμε στο μονοπάτι της Παλιάς Καβάλας, στο οποίο χαρήκαμε το φυσικό περιβάλλον.

Ακολούθησε η επίσκεψή μας στο βαπτιστήριο της Λυδίας και στον αρχαιολογικό χώρο Φιλίππων. Το βράδυ πραγματοποιήθηκε αποχαιρετιστήρια γιορτή στον χώρο του σχολείου όπου όλοι οι συμμετέχοντες και όλες οι συμμετέχουσες (μαθητές και μαθήτριες, εκπαιδευτικοί και γονείς) είχαν τη δυνατότητα να διασκεδάσουν, να τραγουδήσουν, να χορέψουν παραδοσιακούς και μοντέρνους χορούς και να γευτούν τα πλούσια εδέσματα που ετοίμασαν οι γονείς με μεγάλη αγάπη και φροντίδα.

Τη μουσική επιμέλεια της βραδιάς ανέλαβε ο πρώην μαθητής του σχολείου μας Γιάννης Καράμπελας, τον οποίο ευχαριστούμε θερμά. Τέλος, το Σάββατο, 5 Οκτωβρίου απολαύσαμε μία σύντομη επίσκεψη στο νησί της Θάσου.

Επισκεφτήκαμε το αρχαιολογικό μουσείο, είδαμε σημαντικά ευρήματα και ήρθαμε σε επαφή με την ιστορία του νησιού, ανεβήκαμε στο αρχαίο θέατρο και περπατήσαμε στα γραφικά δρομάκια της Θάσου.

Την Κυριακή το πρωί, 6 Οκτωβρίου  η γερμανική αποστολή ξεκίνησε το ταξίδι της επιστροφής για την πατρίδα της. Ανανεώσαμε το ραντεβού μας για τον Μάρτιο, όταν με τη σειρά μας θα επισκεφτούμε το Γυμνάσιο Loekamp στην πόλη Marl για να ολοκληρώσουμε το πρόγραμμα ανταλλαγής των δύο σχολικών μονάδων.

Ευχαριστούμε θερμά το ελληνογερμανικό ίδρυμα νεολαίας που χρηματοδότησε το πρόγραμμα ανταλλαγής και έδωσε σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με τα μέλη μιας σχολικής μονάδας από τη Γερμανία και να ανταλλάξουν ιδέες, στοιχεία πολιτισμού και εμπειρίες, να διευρύνουν ορίζοντες και να γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο πτυχές της τοπικής και εθνικής μας ιστορίας.

Πάνω απ’ όλα όμως ευχαριστούμε τους μαθητές, τις μαθήτριες και τους γονείς τους που άνοιξαν τα σπίτια τους, έδειξαν τη φιλόξενη διάθεσή τους, αγκάλιασαν τους μαθητές και τις μαθήτριες του γερμανικού σχολείου και συνέβαλαν με κάθε τρόπο σε μία ουσιαστική και εποικοδομητική εβδομάδα φιλοξενίας.

 

www.proininews.gr




Καβάλα | Διεθνές πρόγραμμα Erasmus+ στο μουσικό σχολείο

Το Μουσικό Σχολείο Καβάλας είχε την τιμή να φιλοξενήσει, από τις 5 έως τις 12 Οκτωβρίου 2024, το πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο “smArt – a joint venture of ART and AI”. Στο πλαίσιο αυτού του πρωτοποριακού προγράμματος, 17 μαθητές και 6 συνοδοί καθηγητές από τρία ευρωπαϊκά σχολεία, το Karlsgymnasium München της Γερμανίας, το Fenelon Lycee Clermont-Ferrand της Γαλλίας και το Agrupamento de Escolas de Valonco Porto της Πορτογαλίας, βρέθηκαν στην Καβάλα για να εξερευνήσουν τη διασύνδεση της τέχνης με την τεχνολογία.

Οι μαθητές και οι καθηγητές που συμμετείχαν, φιλοξενήθηκαν από οικογένειες μαθητών του Μουσικού Σχολείου Καβάλας, γεγονός που ενίσχυσε την πολιτιστική ανταλλαγή και έθεσε τις βάσεις για ισχυρούς δεσμούς φιλίας. Μέσα από αυτή την εμπειρία, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις πολιτιστικές παραδόσεις της Ελλάδας, δημιουργώντας γέφυρες αλληλοκατανόησης μεταξύ διαφορετικών λαών.

Το πρόγραμμα επικεντρώθηκε σε βασικούς τομείς όπως οι τέχνες, η πληροφορική και οι ξένες γλώσσες, δίνοντας στους μαθητές την ευκαιρία να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους τόσο στη γλώσσα όσο και στην τεχνολογία. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) στον καλλιτεχνικό τομέα. Μέσα από παρουσιάσεις και εργαστήρια, οι μαθητές έμαθαν πώς μπορούν να αξιοποιήσουν την AI για δημιουργικούς σκοπούς, ενώ παράλληλα ανέπτυξαν κριτική και δημιουργική σκέψη.

Στο πλαίσιο του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν δύο σημαντικές διαλέξεις. Η πρώτη με θέμα “Εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης και Τέχνη”, από την κ. Γεωργία Μανέτα, Καθηγήτρια Αγγλικής Φιλολογίας και Πρέσβειρα του eTwinning, προσέφερε μια εις βάθος ανάλυση για τη συμβολή της AI στη σύγχρονη τέχνη. Η δεύτερη διάλεξη με τίτλο “Δημιουργικότητα με Τεχνητή Νοημοσύνη” από τον Δρ. Γεώργιο Παλαιγεωργίου, Καθηγητή Πληροφορικής, αναφέρθηκε στους τρόπους με τους οποίους η AI μπορεί να ενισχύσει τη δημιουργική διαδικασία, πάντα με γνώμονα την υπεύθυνη χρήση της τεχνολογίας.

Πέρα από τις ακαδημαϊκές δραστηριότητες, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν ποικίλα καλλιτεχνικά δρώμενα, όπως συναυλίες από τα μουσικά σύνολα του σχολείου και παραδοσιακούς χορούς. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε ημερήσια εκδρομή στη Θάσο, προσφέροντας στους επισκέπτες μια γεύση από την φυσική ομορφιά και τον πολιτιστικό πλούτο της περιοχής.

Το πρόγραμμα “smArt – a joint venture of ART and AI” άφησε μια πολύτιμη παρακαταθήκη στους συμμετέχοντες, όχι μόνο από άποψη γνώσεων, αλλά και εμπειριών που θα τους συντροφεύουν για μια ζωή. Η αλληλεπίδραση μεταξύ τεχνολογίας και τέχνης, σε συνδυασμό με τη διαπολιτισμική συνεργασία, ανέδειξε τις δυνατότητες της AI ως εργαλείο δημιουργικότητας και καινοτομίας, πάντα με προσοχή στη σωστή και υπεύθυνη χρήση της.




Σέρρες | Υποδοχή πρωτοετών φοιτητών στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος

Σε ένα ιδιαίτερα ζεστό και φιλόξενο κλίμα πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2024 η υποδοχή των πρωτοετών φοιτητών και φοιτητριών του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος στην Πανεπιστημιούπολη Σερρών. Η τελετή έγινε στο αμφιθέατρο του εκπαιδευτικού ιδρύματος με την παρουσία της Δημάρχου Σερρών, κας Βαρβάρας Μητλιάγκα, που απηύθυνε θερμό καλωσόρισμα στους νέους φοιτητές, σηματοδοτώντας την έναρξη του νέου ακαδημαϊκού έτους με αισιόδοξα μηνύματα.

Η Δήμαρχος στην ομιλία της υπογράμμισε τη σημαντική θέση που κατέχει το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος στην πόλη των Σερρών και την ευρύτερη Περιφερειακή Ενότητα. Καλωσορίζοντας τους φοιτητές, αναφέρθηκε στη μοναδική εμπειρία της φοιτητικής ζωής, η οποία, όπως τόνισε, δεν περιορίζεται μόνο στην απόκτηση γνώσεων, αλλά περιλαμβάνει τη δημιουργία σχέσεων, την ανακάλυψη νέων ενδιαφερόντων και τη συμμετοχή σε δράσεις που ενσωματώνουν τους νέους στην τοπική κοινωνία. Οι Σέρρες, όπως σημείωσε η κ. Μητλιάγκα, είναι ένας φιλόξενος τόπος που είναι έτοιμος να υποστηρίξει κάθε βήμα των φοιτητών.

Η Δήμαρχος επισήμανε τη σπουδαιότητα της συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Σερρών και του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος. Ανακοίνωσε την υπογραφή ενός επικαιροποιημένου Μνημονίου Συνεργασίας, το οποίο, όπως τόνισε, θα εφαρμοστεί στο ακέραιο. Το μνημόνιο αυτό περιλαμβάνει τη δέσμευση για κοινές δράσεις που θα ενισχύσουν τον δεσμό μεταξύ του πανεπιστημίου και της πόλης. Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στη δημιουργία ενός «φοιτητικού θεσμού», ο οποίος θα φέρει κοντά το πανεπιστήμιο και την τοπική κοινωνία μέσω πολιτιστικών και αθλητικών δραστηριοτήτων.

Η κ. Μητλιάγκα ανέδειξε τη σημασία της συμμετοχής των φοιτητών στις δραστηριότητες της πόλης, προσφέροντάς τους ειδικά προνόμια και εκπτώσεις σε πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις, στο Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο, στο Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών και σε άλλες εκδηλώσεις του Δήμου. «Θέλουμε να εμπλακείτε στην πόλη. Να αφήσετε το στίγμα σας. Χρειαζόμαστε τη ζωντάνια σας και την ανατρεπτικότητά σας», τόνισε χαρακτηριστικά η Δήμαρχος, δείχνοντας την πρόθεση της δημοτικής αρχής να ενισχύσει τον φοιτητικό πληθυσμό στην περιοχή.

Κλείνοντας την ομιλία της, η κ. Μητλιάγκα έδωσε εμψυχωτικά μηνύματα στους νέους φοιτητές, τονίζοντας τη σημασία της προσπάθειας και της αντοχής μπροστά στις προκλήσεις. Τους παρότρυνε να μην φοβηθούν τη δουλειά, την αποτυχία ή τις δυσκολίες, επισημαίνοντας ότι τα λάθη είναι μέρος της διαδικασίας της μάθησης και της προσωπικής εξέλιξης.

Μετά την τελετή του Αγιασμού, η Προϊσταμένη του Τμήματος Τουρισμού, κα Αλεξάνδρα Τσολάκη, παρουσίασε στους νέους φοιτητές το τουριστικό προφίλ της πόλης των Σερρών. Η παρουσίαση αυτή είχε ως στόχο να αναδείξει τις ομορφιές και τα αξιοθέατα της περιοχής, ενθαρρύνοντας τους φοιτητές να γνωρίσουν καλύτερα τον τόπο που θα φιλοξενεί τα ακαδημαϊκά τους χρόνια.

Η εκδήλωση αυτή ανέδειξε τη στενή σύνδεση του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος με την πόλη των Σερρών και τον σημαντικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η φοιτητική κοινότητα στη ζωντάνια και ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας. Με την υποστήριξη του Δήμου Σερρών, οι νέοι φοιτητές έχουν μπροστά τους την ευκαιρία να ζήσουν μια πλούσια φοιτητική ζωή, συνδυάζοντας τη γνώση με τη δημιουργία, τη συμμετοχή και την προσωπική εξέλιξη.




Ξεκινά η διανομή γευμάτων σε σχολεία της Π.Ε. Καβάλας

Σύμφωνα με την πρόσφατη υπουργική απόφαση, ξεκινάει η διαδικασία παροχής σχολικών γευμάτων στα Δημοτικά Σχολεία της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας. Σημαντική προϋπόθεση για την έναρξη της διαδικασίας είναι η υποβολή υπεύθυνων δηλώσεων από τους γονείς των μαθητών, οι οποίες αφορούν τυχόν αλλεργίες ή ειδικές διατροφικές ανάγκες των παιδιών τους. Η ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας θα επιτρέψει την ασφαλή και έγκαιρη έναρξη της διανομής των γευμάτων.

Συνολικά, 19 Δημοτικά Σχολεία της Π.Ε. Καβάλας εντάσσονται στο πρόγραμμα και είναι τα εξής:

2ο, 4ο, 5ο, 7ο, 8ο, 9ο, 14ο, 17ο, 18ο και 22ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας

1ο Ειδικό Σχολείο Καβάλας

1ο και 2ο Δημοτικό Σχολείο Κρηνίδων

2ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερούπολης

Δημοτικά Σχολεία Αμυγδαλεώνα, Νέας Καρβάλης, Ζυγού και Φιλίππων.

Το πρόγραμμα φέτος αναμένεται να καλύψει περισσότερους μαθητές από την προηγούμενη χρονιά, με τα γεύματα που θα διανέμονται να φτάνουν τα 1.984 ημερησίως. Η αύξηση των μαθητών και ο μεγαλύτερος αριθμός γευμάτων υποδηλώνουν τη συνεχιζόμενη στήριξη του προγράμματος, το οποίο συμβάλλει στην υγιεινή διατροφή των μαθητών και την ανακούφιση των οικογενειών τους.Το πρόγραμμα σχολικών γευμάτων αποτελεί σημαντικό μέτρο για την ενίσχυση της κοινωνικής πολιτικής και τη στήριξη των μαθητών και των οικογενειών τους, εξασφαλίζοντας ισορροπημένη διατροφή και ενίσχυση της σχολικής κοινότητας.

Σημαντικό πρόβλημα, ωστόσο, αποτελούν τα κενά που υπάρχουν στο διδακτικό προσωπικό, κυρίως λόγω αδειών που έχουν λάβει αρκετοί εκπαιδευτικοί, με έμφαση στους αναπληρωτές. Χθες ολοκληρώθηκε η δεύτερη φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών, σε μια προσπάθεια να καλυφθούν τα κενά που υπάρχουν σε πολλές περιοχές της χώρας.




Αλεξανδρούπολη | Στο 2ο Δημοτικό Σχολείο “υιοθέτησαν” πρωτάκια!

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς το Κέντρο Πρόληψης σε συνεργασία με τη Διεύθυνση του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης, υλοποίησε τη δράση ” Υιοθετώ
ένα πρωτάκι”.

Η δράση αποτελεί μέρος μιας συνολικότερης παρέμβασης η οποία έχει ως κύριο στόχο τη διευκόλυνση της ομαλής προσαρμογής των παιδιών της Α΄ τάξης στο νέο τους σχολείο με
απώτερο στόχο την ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης και συνεργασίας αλλά και την
πρόληψη της ενδοσχολικής βίας.

Μέσω της συγκεκριμένης διαδικασίας δίνεται η δυνατότητα στους μικρούς μαθητές να γνωριστούν με τους μεγαλύτερους, οι μαθητές της ΣΤ΄ να λειτουργήσουν ως σημαντικά πρόσωπα αναφοράς, διαμεσολάβησης και υποστήριξης για τα μικρότερα και όλοι μαζί να νιώσουν τη σχολική κοινότητα ως μια μεγάλη ομάδα που νοιάζεται για τα μέλη της.

Τη δράση υλοποίησαν η Ζωή Κασαπίδου και η Κρυσταλλένια Καλτσερά, Ψυχολόγοι
και Επιστημονικά Στελέχη του Κέντρου Πρόληψης Έβρου.

 

www.e-evros.gr

 




Σέρρες | Εκπαίδευση φροντιστών

Ο Δήμος Σερρών, σε συνεργασία με τον Ιατρικό Σύλλογο Σερρών, το Γενικό Νοσοκομείο Σερρών και το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), διοργανώνει επιστημονική ημερίδα με θέμα «Εκπαίδευση Φροντιστών στη διαχείριση ασθενών με χρόνια προβλήματα υγείας».

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2024, από τις 9:00 έως τις 16:00, στο Δημοτικό Θέατρο «ΑΣΤΕΡΙΑ» στις Σέρρες, και θα είναι ανοιχτή στο κοινό.

Η εκδήλωση έχει ως στόχο να υποστηρίξει και να ενισχύσει τους φροντιστές, είτε πρόκειται για επαγγελματίες είτε για μέλη οικογενειών, που αναλαμβάνουν τη φροντίδα ασθενών με χρόνιες παθήσεις. Μέσα από τη βελτίωση των δεξιοτήτων και την αύξηση της γνώσης τους, οι συμμετέχοντες θα μπορέσουν να διαχειριστούν τις προκλήσεις που συνοδεύουν τη φροντίδα χρονίως πασχόντων, όπως η οργάνωση της καθημερινής φροντίδας, η πρόληψη επιπλοκών και η υποστήριξη της ψυχικής υγείας.

Στην ημερίδα θα μιλήσουν εξειδικευμένοι επιστήμονες με γνώση στις χρόνιες παθήσεις, όπως διαβήτης, υπέρταση, καρδιαγγειακές και νευρολογικές νόσοι. Θα παρουσιαστούν σύγχρονες διεπιστημονικές προσεγγίσεις που περιλαμβάνουν την πρόληψη νόσων, τις νέες μεθόδους θεραπείας και τις υποστηρικτικές θεραπείες για τη φροντίδα κατ’ οίκον. Οι ομιλίες θα εστιάσουν στην παροχή πρακτικών συμβουλών για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών και τη διευκόλυνση των φροντιστών στο έργο τους.

Οι διοργανωτές θα παραχωρήσουν συνέντευξη τύπου την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2024, στις 12:00 το μεσημέρι, στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημαρχιακού Μεγάρου Σερρών. Εκεί, θα παρουσιαστούν αναλυτικά οι στόχοι και το πρόγραμμα της ημερίδας, προσκαλώντας το κοινό να συμμετάσχει ενεργά.

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία υπογραμμίζει τη σημασία της ενημέρωσης και της εκπαίδευσης των φροντιστών στη διαχείριση χρόνιων ασθενειών και καταδεικνύει τη δέσμευση των τοπικών φορέων για την υποστήριξη της δημόσιας υγείας.




Ορεστιάδα | Κτηνιατρική σχολή

Το σήριαλ πήρε τέλος κατά τη σημερινή επίσκεψη του πρωθυπουργού στον Έβρο. Κατά τη διάρκεια των ομιλιών υπουργών και άλλων στελεχών στο Πολιτιστικό Πολύκεντρο Ορεστιάδας, ο Υπουργός Παιδείας κ. Πιερρακάκης, ζήτησε να κατατεθεί επίσημα το τεκμηριωμένο αίτημα του Πανεπιστημίου για ίδρυση Κτηνιατρικής Σχολής και η κυβέρνηση θα την εγκρίνει, με έδρα την Ορεστιάδα.

Έτσι τελειώνει αυτό το ζήτημα που έβαλε απέναντι τρεις πόλεις του Έβρου, που ζητούσαν να πάρουν την Κτηνιατρική Σχολή. Αλεξανδρούπολη, Σουφλί και Ορεστιάδα ήταν υποψήφιες για την έδρα και μάλιστα τις τελευταίες ημέρες οι Δήμαρχοι Αλεξανδρούπολης και Σουφλίου έδωσαν στη δημοσιότητα σχετικές επιστολές, με τις οποίες παρουσίαζαν τους λόγους για τους οποίους έπρεπε να προτιμηθούν.

Ο Δήμαρχος Ορεστιάδας δεν έκανε κάτι παρόμοιο, οπότε αυτό δείχνει οτι όντως η απόφαση είχε παρθεί για την Ορεστιάδα και οι δύο συνάδελφοί τους έκαναν μια τελευταία προσπάθεια να την αλλάξουν.

Πάντως ανακοινώθηκε για το Σουφλί η ίδρυση Κέντρου Διά Βίου Μάθησης, μάλλον για να “μαλακώσουν” κάπως οι αντιδράσεις.

 e-evros.gr




Αρχιεπίσκπος Ιερώνυμος Β’ | Διδάκτορας Δ.Π.Θ.

Στην Καβάλα, την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2024, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος Β’ αναγορεύτηκε Επίτιμος Διδάκτορας του Τμήματος Φυσικής της Σχολής Θετικών Επιστημών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (Δ.Π.Θ.). Η τελετή πραγματοποιήθηκε παρουσία πλήθους κόσμου, ανάμεσα στους οποίους πολιτικοί, κληρικοί, ακαδημαϊκοί και εκπρόσωποι τοπικών αρχών.

Την εκδήλωση προλόγισε ο Πρύτανης του Δ.Π.Θ., καθηγητής Φώτιος Μάρης, ο οποίος εξήρε την προσφορά του Αρχιεπισκόπου στην Ορθόδοξη Εκκλησία και την κοινωνία, ακολουθούμενος από τον Κοσμήτορα της Σχολής Θετικών Επιστημών, καθηγητή Κωνσταντίνο Ταρχανίδη. Ο καθηγητής Δημήτριος Μπαντέκας, από το Τμήμα Φυσικής, παρουσίασε το έργο του τιμωμένου, ενώ ο Πρόεδρος του Τμήματος, αν. καθηγητής Νικόλαος Βορδός, ανέγνωσε το ψήφισμα και παρέδωσε στον Αρχιεπίσκοπο τα τιμητικά διασήματα.

Η τελετή είχε ως κεντρικό γεγονός την ομιλία του Αρχιεπισκόπου με θέμα «Ο κόσμος ως έκπληξη», η οποία πρόσφερε μια θεολογική ανάλυση της σχέσης του ανθρώπου με τη φύση, στο πλαίσιο της Ορθόδοξης Θεολογίας. Ο Ιερώνυμος τόνισε τη θεμελιώδη σημασία της ύλης στην Ορθόδοξη Εκκλησία, αναδεικνύοντας την έννοια της ενσάρκωσης του Χριστού ως κεντρικό σημείο της θεολογίας και της λατρείας της Εκκλησίας. Υπογράμμισε ότι η ύλη, όντας δημιούργημα του Θεού, δεν απορρίπτεται ούτε υπερτονίζεται, αλλά αναγνωρίζεται ως μέσο που οδηγεί τον άνθρωπο στη θεϊκή αλήθεια.

Στην ιστορική αναδρομή που έκανε, αναφέρθηκε στην αρχαία ελληνική φιλοσοφία, και ειδικά στους Ίωνες φυσικούς φιλοσόφους, τον Αριστοτέλη, τον Δημόκριτο και τον Πλάτωνα, οι οποίοι επιδίωξαν να κατανοήσουν τον κόσμο. Παράλληλα, σημείωσε ότι η επιστημονική έρευνα μέχρι σήμερα δεν έχει δώσει οριστικές απαντήσεις για την προέλευση του κόσμου, δείχνοντας έτσι την ανάγκη για ανοιχτό διάλογο μεταξύ θρησκείας και επιστήμης.

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος επεσήμανε τον ρόλο των θρησκειών στην καθοδήγηση του ανθρώπου για την κατανόηση της φύσης και της ύπαρξης. Όπως υποστήριξε, η Ορθόδοξη θεολογία βλέπει τον κόσμο όχι ως τυχαίο γεγονός, αλλά ως δημιούργημα του Τριαδικού Θεού, που βασίζεται στην αγάπη και την ελευθερία. Ο Θεός δεν μπορεί να αποδειχθεί με επιστημονικούς όρους, τόνισε, καθώς αυτό θα τον υποβίβαζε σε επίπεδο είδωλου.

Η ομιλία του ολοκληρώθηκε με μια ενδιαφέρουσα αναφορά στην εξέλιξη της αντίληψης για τη δημιουργία του κόσμου από τον Μεσαίωνα έως τη σύγχρονη εποχή, επισημαίνοντας τη μετάβαση από τη θεοκρατία στην ανθρωποκρατία, και την επίδραση του Διαφωτισμού και της φιλοσοφίας του Νίτσε, έως τη σημερινή τεχνολογική εποχή του «μετανθρώπου».

Η τελετή αποτέλεσε ένα σημαντικό γεγονός για την ακαδημαϊκή κοινότητα και ανέδειξε τον συνεχιζόμενο διάλογο ανάμεσα στη θρησκεία και την επιστήμη, όπως και τον καθοριστικό ρόλο της θεολογίας στην κατανόηση της φύσης και της ανθρώπινης ύπαρξης.




Καβάλα | Γιορτή για την Ευρωπαϊκή ημέρα γλωσσών

Με αφορμή τον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών, η Ένωση Εκπαιδευτικών Αγγλικής Γλώσσας Καβάλας (ΕνΕΑΓΚ) διοργανώνει μια εκδήλωση γεμάτη εκπαιδευτικές δραστηριότητες, παιχνίδια και πολλές γλωσσικές εμπειρίες. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή στις 11 π.μ. στον προαύλιο χώρο του 12ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας.

Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 26 Σεπτεμβρίου, αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία να αναδειχθεί η γλωσσική ποικιλία και να προωθηθεί η εκμάθηση ξένων γλωσσών σε όλες τις ηλικίες. Η φετινή εκδήλωση έχει ως στόχο να φέρει κοντά μικρούς και μεγάλους, προσφέροντας ένα πλούσιο πρόγραμμα γεμάτο γνώσεις και ψυχαγωγία.

Στη γιορτή θα συμμετέχουν επίσης το Europe Direct Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και η Γενική Διεύθυνση Μετάφρασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Μέσω της πρωτοβουλίας αυτής, δίνεται έμφαση στη σημασία της πολυγλωσσίας και της διαπολιτισμικής επικοινωνίας στην Ευρώπη.

Ιδιαίτερη παρουσία θα έχει ο Κόμβος Βιώσιμης Διατροφής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, ΕΙΤ FOOD, μέσω της ομάδας FoodEducators. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν την αξία της βιώσιμης διατροφής μέσα από εκπαιδευτικές δράσεις που ενώνουν τη γλώσσα με τη διατροφή.

Η εκδήλωση απευθύνεται σε παιδιά και εκπαιδευτικούς, δημιουργώντας ένα κλίμα χαράς και γνώσης. Σας περιμένουμε όλους να γιορτάσουμε μαζί τις γλώσσες του κόσμου και να ανακαλύψουμε τη μαγεία που κρύβει κάθε λέξη.




ΓΕΛ Κρηνίδων | Εκπαιδευτικό ταξίδι στην Ιρλανδία

Τρεις εκπαιδευτικοί του ΓΕΛ ΚΡΗΝΙΔΩΝ, η Λαμπρινή Τσιμηρίκα ΠΕ02, η Σταυρούλα Κατραούρα ΠΕ02 και η Χαρίκλεια Σαμαρά ΠΕ80 που συμμετέχουν στην παιδαγωγική ομάδα εκπόνησης ενός προγράμματος Erasmus+ βρέθηκαν στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας και παρακολούθησαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο “Our School Radio! Podcasts and New Media as an Educational Tool” που διοργανώθηκε και εκπονήθηκε από τον Οργανισμό Europass Teacher Academy Ireland  από τη Δευτέρα 05/08/2024 έως και το Σάββατο 10/08/2024.

Βασικοί στόχοι της εκπαιδευτικής μετακίνησης, οι οποίοι και πραγματοποιήθηκαν, ήταν οι εξής:

  • να μάθουν οι εκπαιδευτικοί να χρησιμοποιούν και να προσαρμόζουν υπάρχουσες εφαρμογές και οπτικοακουστικούς πόρους ώστε να δημιουργούν νέο και πρωτότυπο εκπαιδευτικό υλικό για να ενισχύσουν και να τονώσουν τη μάθηση των μαθητών τους.
  • να αποκτήσουν πρακτική κατανόηση των πιο αποτελεσματικών εφαρμογών και δωρεάν λογισμικό για τη διαχείριση και την παραγωγή ραδιοφωνικών συζητήσεων βίντεο, φωτογραφιών και ήχων.
  • να μάθουν να συγκεντρώνουν επαγγελματικούς και ασφαλείς διαδικτυακούς πόρους, να ανεβάζουν και να μοιράζονται υλικό στο διαδίκτυο, να διαχειρίζονται χρονοδιαγράμματα, να επεξεργάζονται φωτογραφίες, να κάνουν ηχογραφήσεις και να προσθέτουν υπότιτλους σε μια αφίσα ή ένα βίντεο.

Με την ολοκλήρωσή του προγράμματος οι  εκπαιδευτικοί απέκτησαν αυτοπεποίθηση στο σχεδιασμό εκπαιδευτικών έργων, χρησιμοποιώντας τεχνολογίες και εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, βίντεο και φωτογραφίας.

 

www.proininews.gr




Καβάλα | Αγιασμός στους βρεφονηπιακούς σταθμούς του Δήμου

Παρουσία του Δημάρχου  Καβάλας, Θόδωρου Μουριάδη, πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τετάρτης 25 Σεπτεμβρίου ο αγιασμός του 1ου Βρεφονηπιακού Σταθμού, στην οδό Λυσιμάχου. Ο κ. Μουριάδης ευχήθηκε στους μικρούς μαθητές καλή χρονιά και πρόσθεσε πως ο Δήμος Καβάλας θα είναι στο πλευρό των γονιών και του εκπαιδευτικού προσωπικού, για να κυλήσει ομαλά και η φετινή σχολική χρονιά.

Την ίδια ώρα τελέστηκαν οι αγιασμοί και στους εννέα συνολικά Βρεφονηπιακούς Σταθμούς του Δήμου Καβάλας. Ο Αντιδήμαρχος Παιδείας, Χριστόδουλος Μιχαλάκης, παρέστη στον αγιασμό του 8ου Βρεφονηπιακού Σταθμού, στον Βύρωνα, και ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Παιδικών Σταθμών και Προγραμμάτων ΕΣΠΑ, Ανέστης Δημητριάδης, παραβρέθηκε στην αντίστοιχη τελετή του 9ου Βρεφονηπιακού Σταθμού, στην περιοχή της Νεάπολης.

 

www.xronometro.com

 




Χωρίς μαθήματα δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια στις 27 Σεπτεμβρίου

Σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, αυτήν την Παρασκευή δεν θα γίνουν μαθήματα σε όλες τις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Αυτό θα γίνει γιατί το υπουργείο αποφάσισε αυτήν την ημερομηνία να γίνουν αθλητικές δραστηριότητες και εκδηλώσεις, για την “Παγκόσμια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού”.

Έτσι, καλούνται όλα τα σχολεία να πραγματοποιήσουν εκδηλώσεις και δραστηριότητες είτε μέσα στις σχολικές μονάδες είτε εκτός αυτών και για όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου, για να κατανοήσουν τα παιδιά τη σημασία του αθλητισμού και της σωματικής άσκησης.

 

www.e-evros.gr