Σανατόριο Καβάλας | Ζημιά στην είσοδο της εκκλησίας του Αγίου Θεράποντα από αυτοκίνητο

Τις μεσημβρινές ώρες της Τρίτης, 5 Νοεμβρίου, οδηγός επιβατικού αυτοκινήτου, λόγω στιγμιαίας απροσεξίας, προσέκρουσε στο ντουβάρι στην είσοδο της αυλής της εκκλησίας του Αγίου Θεράποντα στο Σανατόριο, προκαλώντας ζημιά στο σημείο.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, ο οδηγός έχει ήδη δεσμευτεί να αναλάβει την αποκατάσταση της ζημιάς που προκάλεσε.




Βορίδης | Κανένα μέτωπο, καμία ρηγμάτωση μεταξύ Εκκλησίας και Πολιτείας

Οι επικείμενες ευρωεκλογές ήταν το πρώτο θέμα συζήτησης στη συνέντευξη του υπουργού Επικρατείας, Μάκη Βορίδη, στην ΕΡΤ. Και, πρώτα για την προεκλογική κατανομή πολιτικής δουλειάς (ο κ. Βορίδης έχει χρεωθεί την Πελοπόννησο), θα έχει συνάντηση, την άλλη εβδομάδα, με τους βουλευτές και τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας από τη συγκεκριμένη περιοχή, με στόχο, «να καλύψουμε όλους τους δήμους της Πελοποννήσου».

Ενώ, στο γενικότερο πολιτικό πλαίσιο, «οι ευρωεκλογές έχουν πάντοτε ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, τούτες οι ευρωεκλογές έχουν πρόσθετα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά». Και αυτό γιατί, όπως εξήγησε, δεν ακολουθούν εθνικές εκλογές, επίσης έχει καταγραφεί μεγάλη διαφορά μεταξύ πρώτου και δεύτερου κόμματος στις τελευταίες εθνικές εκλογές, διαφορά που επιβεβαιώνεται και από τις μετρήσεις της τρέχουσας περιόδου.

Όμως, η Ευρώπη διανύει μία «κρίσιμη καμπή», όπως ανέφερε με τρία διακυβεύματα-ζητήματα με ιδεολογικό περιεχόμενο πάνω στο τραπέζι.

Το πρώτο είναι η ευρωπαϊκή άμυνα. «Εκτός από το ΝΑΤΟ που είναι ο βασικός στρατιωτικός, αμυντικός βραχίονας του δυτικού κόσμου, από την άλλη η Ευρώπη πρέπει να έχει τη δική της άμυνα», σημείωσε και συνέχισε επικαλούμενος τη θέση του Έλληνα πρωθυπουργού, σύμφωνα με την οποία η κοινή άμυνα πρέπει να χρηματοδοτηθεί μέσω ευρωομολόγου.

Ένα πρόσθετο όφελος για τη χώρα μας, εξάλλου, σύμφωνα με τον κ. Βορίδη είναι το εξής: «Η ελληνική αμυντική βιομηχανία θα πάρει δουλειές από την Ευρώπη». Εν κατακλείδι, το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα ζητά να προχωρήσει η κοινή ευρωπαϊκή άμυνα, όταν τα κόμματα της Αριστεράς είναι αντίθετα, όπως υποστήριξε.

Δεύτερο θέμα είναι η Κοινή Αγροτική Πολιτική, με βασικό ερώτημα εάν πρέπει «να γίνει επιθετικά η πράσινη μετάβαση στους αγρότες». Σύμφωνα με τον υπουργό, κάτι τέτοιο «έχει συνέπειες, που έχουν να κάνουν με τη μείωση των βασικών ενισχύσεων, και επομένως με το εισόδημα των αγροτών μας. Το ΕΛΚ λέει “ναι” στην πράσινη μετάβαση, αλλά με λελογισμένο ρυθμό, που διαφυλάσσει εισόδημα των αγροτών. Τα κόμματα της Αριστεράς και οι Σοσιαλιστές λένε να γίνει γρήγορα, τώρα, η πράσινη μετάβαση».

Τρίτο θέμα, η μετανάστευση, με κυρίαρχο ζήτημα, εάν πρέπει να έχει η Ευρώπη συντεταγμένη περιοριστική μεταναστευτική πολιτική. Θέμα στο οποίο, και εδώ, διαπιστώνεται διαφορετική προσέγγιση μεταξύ Δεξιάς και Αριστεράς.

Άλλωστε, συμπλήρωσε, «αν υποθέσουμε ότι το βράδυ των εκλογών η Νέα Δημοκρατία δεν θα έχει ένα καλό αποτέλεσμα, οι πολιτικοί αντίπαλοί μας θα πουν, “αυτό δεν έχει καμία πολιτική σημασία”;». Φυσικά, «η κυβέρνηση δεν πρόκειται να πέσει μετά τις ευρωεκλογές, να το ξεκαθαρίσουμε. Έχουμε μια καθαρή κοινοβουλευτική πλειοψηφία. Οι βουλευτικές εκλογές θα γίνουν την ώρα που πρέπει», τόνισε. Ζήτησε, όμως, «να εγκριθεί το πρόγραμμα της κυβέρνησης, να στηριχθεί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος δέχεται απίστευτες επιθέσεις, και μάλιστα συντονισμένες, και μάλιστα σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με όλες αυτές τις κατασκευές που γίνονται από τους σοσιαλιστές, τους κομμουνιστές, τους πράσινους για τα θέματα του κράτους δικαίου».

Όσον αφορά την έκθεση του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών, ο κ. Βορίδης παρατήρησε ότι «το Στέιτ Ντιπάρτμεντ πάντοτε κάνει μια έκθεση και πάντοτε στην έκθεση αυτή υπάρχουν παρατηρήσεις. Αν θέλετε να δείτε την εξέλιξη των θεσμών, θα πρέπει να συγκρίνετε εκθέσεις».

Όπως επεσήμανε, άλλο είναι να παίρνει κανείς υπ’ όψιν του την έκθεση προκειμένου να γίνουν βελτιώσεις και άλλο «να περιγράφουμε την Ελλάδα -όπως κάνει η Αριστερά, όπως κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ- περίπου ως δικτατορία. Είναι άλλο να πούμε να βελτιώσουμε τη λειτουργία ενός θεσμού, η κριτική είναι καλοδεχούμενη». Διευκρίνισε, δε, ότι στην αμερικανική έκθεση υπάρχει σειρά θετικών αναφορών στα ζητήματα λειτουργίας των κομμάτων και των εκλογών, στη δυνατότητα των δημοσιογράφων να εκφράζονται ελεύθερα. Σε αυτό το σημείο επικαλέστηκε και την πρόσφατη επίσκεψη, στη χώρα μας, της αρμοδίου Επιτρόπου Βέρας Γιούροβα, η οποία «τα βρήκε μια χαρά».

Εξάλλου, «αν ακούσει κανείς τον ΣΥΡΙΖΑ στα θέματα ελευθερίας του Τύπου, θα νομίσει ότι έχουμε λογοκρισία, ότι πηγαίνουν φυλακή και διώκονται οι δημοσιογράφοι». Για τις καταχρηστικές αγωγές κατά δημοσιογράφων παρατήρησε ότι εάν ο δημοσιογράφος επανορθώσει στο εξώδικο του θιγόμενου, δεν υπάρχει δίωξη.

Σε σχέση με τις τηλεφωνικές παρακολουθήσεις, ο υπουργός Επικρατείας υπογράμμισε ότι «το Predator δεν έχει σχέση με την κυβέρνηση βάσει της επίσημης ενημέρωσης που έχουμε από τις αρμόδιες υπηρεσίες, που κάνουν τις νόμιμες επισυνδέσεις».

Στο θέμα των σχέσεων της κυβέρνησης με την Εκκλησία, εν πρώτοις διευκρίνισε ότι «υπάρχει η Εκκλησία, η οποία εκφράζεται θεσμικά από την Ιερά Σύνοδο και αυτή εκπροσωπείται από τον αρχιεπίσκοπο. Από εκεί και πέρα υπάρχουν πάμπολλοι ιερείς, οι οποίοι ασκούν τα ποιμαντικά καθήκοντά τους αλλά αυτοί είναι χιλιάδες άνθρωποι. Στους χιλιάδες αυτούς ανθρώπους μπορεί να υπάρχουν εξαιρέσεις, οι οποίες να φέρονται με ακραίο τρόπο στο συγκεκριμένο θέμα. Όμως, η συντριπτική πλειοψηφία των ιερέων και η θεσμική έκφραση της Εκκλησίας όχι μόνο δεν υιοθετεί αλλά και καταδικάζει, ο αρχιεπίσκοπος, τέτοιου είδους συμπεριφορές».

Σε σχέση με την ισότητα στον πολιτικό γάμο, ανέφερε πως «εννοείται ότι η Εκκλησία είχε τη θέση της και τη διατύπωσε στο συγκεκριμένο θέμα. Από την άλλη μεριά κανένα μέτωπο, καμία ρηγμάτωση δεν υπάρχει. Αντιθέτως, η σχέση Εκκλησίας και Πολιτείας παραμένουν αυτές που πρέπει να είναι. Καθένας κάνει τη δουλειά του από τον θεσμικό ρόλο του, η Εκκλησία είναι θείον καθίδρυμα, ασχολείται με τα πνευματικά ζητήματα, με τα ζητήματα της πίστεώς μας. Διατυπώνει και τις απόψεις της για ζητήματα που θεωρεί ότι άπτονται αυτών».

Σε ό,τι αφορά τις επικείμενες δικαστικές εξελίξεις για το κόμμα των Σπαρτιατών, ο κ. Βορίδης υπεραμύνθηκε της διάταξης που είχε ψηφιστεί επί της δικής του θητείας στο υπουργείο Εσωτερικών. Χάρη σε αυτήν τη ρύθμιση δεν μπόρεσε να γίνει βουλευτής ο Ηλίας Κασιδιάρης, χάρη σε αυτήν τη ρύθμιση ασκήθηκε η δίωξη για εξαπάτηση των εκλογέων, όπως επιχειρηματολόγησε. Τίποτε από αυτά δεν θα είχε συμβεί, «αν τότε είχα ακολουθήσει αυτό που μου έλεγαν τα κόμματα της Αριστεράς», ήταν το καταληκτικό σχόλιό του στο θέμα.

Τέλος, για τις συλλήψεις σχετικά με τη δολοφονία του αστυνομικού Γιώργου Λυγγερίδη, ο υπουργός Επικρατείας διαβεβαίωσε ότι «η αστυνομία γενικώς κάνει τη δουλειά της», επιπροσθέτως δεν προχωρεί (η αστυνομία) σε δράσεις βάσει δημοσκοπήσεων για την ασφάλεια των πολιτών.

Πηγή: newsbeast.gr




Μητσοτάκης | Ο νόμος για τα ομόφυλα είναι θέμα ισότητας – Σέβομαι την άποψη της Εκκλησίας

Θέμα ισότητας χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τη θεσμοθέτηση του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών με νομοσχέδιο, που παρουσιάζεται στο υπουργικό συμβούλιο της Τετάρτης (24.1.2024). Μιλώντας στους υπουργούς, ο πρωθυπουργός ξεκαθάρισε ότι σέβεται τη διαφορετική θέση της Εκκλησίας ενώ διαβεβαίωσε ότι δεν θα χαλάσει η συνεργασία Πολιτείας – Εκκλησίας.
Ο κ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε ότι η τροπολογία της υπουργού Εσωτερικών Νίκης Κεραμέως που θα καθιερώνει την επιστολική ψήφο και στις εθνικές εκλογές θα επανέλθει μετά τις ευρωεκλογές, ενώ ειδική αναφορά έκανε και στο νομοσχέδιο για τον νέο δικαστικό χάρτη, που θα παρουσιάσει ο υπουργός Δικαιοσύνης, κάνοντας λόγο για μια «σημαντική μεταρρύθμιση», που εκκρεμεί εδώ και 100 χρόνια.
Μετά τις ευρωεκλογές η τροπολογία για την επιστολική ψήφο
Ειδικότερα, ο κ. Μητσοτάκης άσκησε κριτική στα κόμματα της αντιπολίτευσης, που διαφωνούν με την τροπολογία της Νίκης Κεραμέως για την επιστολική ψήφο και στις εθνικές εκλογές. «Γίνεται ένα ιστορικό βήμα για την καθιέρωση της επιστολικής ψήφου στις ευρωεκλογές. Η τροπολογία θα επανέλθει μετά τις ευρωεκλογές. Και τότε θα φανεί ποιος θέλει να έχουν τη δυνατότητα οι συμπολίτες μας από το εξωτερικό».

Παράλληλα, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στις επαφές που είχε στο Νταβός. «Είναι φανερό ότι η επενδυτική βαθμίδα λειτουργεί ως ένα πρόσθετο κίνητρο που θα φέρει επενδύσεις στη χώρα, ανάπτυξη, περισσότερα δημόσια έσοδα για στήριξη του εισοδήματος. Πριν δύο ημέρες, ο κ. Χατζηδάκης και η κυρία Ζαχαράκη ανακοίνωσαν τη μόνιμη αύξηση του επιδόματος γέννησης στα 2.400 ευρώ», είπε, προσθέτοντας ότι το μέτρο αφορά περίπου 75.000 ετησίως, ενώ θα έχει αναδρομική ισχύ από την 1.1.2023. «Η πρωτοβουλία αποδεικνύει ότι η καλή πορεία της οικονομίας μας επιτρέπει να σχεδιάζουμε αναχώματα κατά της ακρίβειας» σε συνδυασμό με τη στρατηγική της οικογένειας.

Η ευημερία των πολιτών μιας κοινωνίας δεν μετριέται μόνο με οικονομικούς όρους, σημείωσε ο πρωθυπουργός, κάνοντας λόγο για περισσότερη ελευθερία, δικαιοσύνη, ισότητα ασφάλεια. «Τι νόημα έχει να αυξάνεται το ΑΕΠ της χώρας χωρίς να συνοδεύεται από ατομικά δικαιώματα, χωρίς να μπορεί κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνας να έχουν ελευθερία;» διερωτήθηκε. «Η χώρα ανήκει εις τη Δύση, όπως τόνισε και ο ιδρυτής της παράταξής μας Κωνσταντίνος Καραμανλής. Γι’ αυτό και όραμά μας είναι η Ελλάδα να αποδίδει σημασία στα ατομικά δικαιώματα των πολιτών», είπε.

Παράλληλα, αναφέρθηκε και στον νέο δικαστικό χάρτη, που είναι μια μεταρρύθμιση που εκκρεμεί εδώ και 100 χρόνια. Σκοπός είναι να ξεπεραστούν εσωτερικές αδυναμίες του συστήματος. «Δεν υστερούμε σε αριθμό δικαστών, αλλά η εκδίκαση των υποθέσεων απαιτεί τον πενταπλάσιο χρόνο. Οι αλλαγές που εισηγείται το αρμόδιο υπουργείο είναι κρίσιμες. Έχει γίνει μία λεπτομερής δουλειά. Είναι μία σημαντική μεταρρύθμιση». 

Για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών

Για το νομοσχέδιο που θα προβλέπει τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών, ο κ. Μητσοτάκης έκανε λόγο για ζήτημα ισότητας.  Ο ίδιος εξέφρασε τον σεβασμό του στη διαφορετική θέση της Εκκλησίας, σημειώνοντας πάντως ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα στη συνεργασία των δύο πλευρών.
Το νομοσχέδιο, όπως είπε ο πρωθυπουργός, επιδιώκει κυρίως την προστασία των παιδιών των ομόφυλων γονέων, που ήδη υπάρχουν και πρέπει να έχουν τα ίδια δικαιώματα με τα υπόλοιπα παιδιά. Όπως ανέφερε, ο γάμος των ομόφυλων ζευγαριών προβλέπεται σε σε 36 χώρες σε πέντε ηπείρους και πουθενά δεν έβλαψε την κοινωνική ευημερία. Συζητήθηκε και στο εσωτερικό των κομμάτων και είμαι ικανοποιημένος που συζητήθηκε στην παράταξη μας χωρίς το ισοπεδωτικό μέτρο της κομματικής πειθαρχίας.
«Η μεταρρύθμιση συζητήθηκε νηφάλια, χωρίς ακρότητες», είπε για τη συζήτηση για τα ομόφυλα ζευγάρια, εκφράζοντας την ικανοποίησή του που συζητήθηκε και στη ΝΔ χωρίς το ισοπεδωτικό μέτρο της κομματικής πειθαρχίας.
«Σεβομαι όλες τις απόψεις, της παράδοσης της εξέλιξης. Ακούστηκαν φωνές που δεν είχαν ακουστεί, όπως των ομόφυλων γονέων, που θα μπορούν να κοιμούνται ήσυχοι, ότι αν τους συμβεί κάτι, το παιδί τους θα καταλήξει στον άλλο γονέα και όχι σε κάποιο ίδρυμα. Το νομοσχέδιο δεν μεταβάλλει το πλαίσιο της παρένθετης κύησης. Δεν προσθέτει ορολογίες όπως Γονέας 1 και Γονέας 2. Η Ελλάδα δεν θα γίνει εργαστήρι πολιτικών. Η νέα ρύθμιση προσθέτει δικαίωμα σε μερικούς, χωρίς να αφαιρεί δικαίωμα από τους πολλούς. Δεν επιτρέπεται να υπάρχουν παιδιά ενός κατώτερου θεού», είπε, κάνοντας λόγο για «θέμα ισότητας, που δεν προσφέρεται για διχαστικές προκλήσεις και για υπερβολικές μεγεθύνσεις».
«Έτσι αντιμετωπίζω τις θέσεις της Εκκλησίας την οποία σέβομαι απόλυτα. Αναφερόμαστε σε επιλογές της πολιτείας, όχι σε θεολογικές πεποιθήσεις. Και παλαιότερα είχαμε διαφορετικές επιλογές με την Εκκλησία αλλά η ζωή έδειξε ότι οι επιλογές ήταν ώριμες, δεν έβλαψαν ούτε την κοινωνία ούτε τη συνεργασία Πολιτείας – Εκκλησίας και είμαι σίγουρος ότι έτσι θα συμβεί και τώρα», σημείωσε.



Μ. Παπαδόπουλος: «Συγχαίρω από καρδιάς τον πατέρα Παύλο και τον πατέρα Απόστολο Καβαλιώτη για την εκλογή τους ως Επισκόπους της Εκκλησίας της Ελλάδος»

Με πολύ μεγάλη χαρά και συγκίνηση πληροφορήθηκα την εκλογή δύο άξιων κληρικών – ιερωμένων της περιοχής της Καβάλας σε Επισκοπές θέσεις της Εκκλησίας της Ελλάδας

Του αγαπημένου μου σεβαστού Ιεροκήρυκα της Ιεράς μας Μητροπόλεως Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου, Αρχιμανδρίτη Παύλου Κίτσου, σε Επίσκοπο Θεσπιών, καθώς και του Διευθυντή του Γραφείου της Εκκλησίας της Ελλάδος στην Ευρωπαϊκή Ένωση Αρχιμανδρίτη Απόστολο Καβαλιώτη, σε Επίσκοπο Τανάγρας.

Εύχομαι, με τη φώτιση του Αγίου Πνεύματος, να διακονίσουν την Εκκλησία της Ελλάδος προς όφελος των πιστών της και προς Δόξα Θεού, και να τιμήσουν με το έργο τους τον τόπο καταγωγής τους, καθώς και τους πιστούς της που τόσο τους αγάπησαν.

 

 

 

 




Καβάλα: Σύλληψη για κλοπή χρημάτων από παγκάρι εκκλησίας

Συνελήφθη το μεσημέρι της Πέμπτης 3 Αυγούστου, σε οικισμό της Καβάλας, από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφάλειας Καβάλας ένας άνδρας ελληνικής καταγωγής

Όπως προέκυψε, σύμφωνα με ανακοίνωση τη αστυνομίας, ο άνδρας διέρρηξε Ιερό Ναό σε οικισμό της Καβάλας και αφαίρεσε από το παγκάρι χρηματικό ποσό, ενώ στη συνέχεια μετέβηκε σε παραλιακή επιχείρηση και αφαίρεσε από αλλοδαπό ένα κινητό τηλέφωνο.

Στο πλαίσιο των ερευνών βρέθηκαν ένα μέρος του χρηματικού ποσού και το κινητό τηλέφωνο τα οποία κατασχέθηκαν και αποδόθηκαν στους δικαιούχους τους.

Ενεργείται προανάκριση από το Τμήμα Ασφάλειας Καβάλας.

kavalanews.gr