Συνάντηση Πέτρου Κόκκαλη με την επιστημονική ομάδα «Οψόμεθα εις Φιλίππους»

Ο Πέτρος Κόκκαλης συναντήθηκε με την επιστημονική ομάδα «Οψόμεθα εις Φιλίππους» στο πλαίσιο της περιοδείας κλιμακίου του ΚΟΣΜΟΥ σε Κεντρική-Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.

Η ομάδα έχει αποστολή τη συσπείρωση του επιστημονικού δυναμικού, όπου ενεργοποιώντας τις τοπικές κοινωνίες, σχεδιάζει και αναπτύσσει ολιστικά την ευρύτερη περιοχή της πεδιάδας των Φιλίππων, ονομάζοντάς την “Πάρκο Φιλίππων”.




Επιστημονική Ομάδα «Οψόμεθα εις Φιλίππους» | Κρούουμε τον κώδωνα του κινδύνου για το «Πάρκο Φιλίππων»

H Επιστημονική Ομάδα «Οψόμεθα εις Φιλίππους» βρίσκεται στη δύσκολη θέση να καταθέσει ενώπιον της τοπικής κοινωνίας τις ανησυχίες της σχετικά με τον εκτροχιασμό του Οράματος του «Πάρκου Φιλίππων», τον σχεδιασμό και την υλοποίησή του οποίου ξεκίνησε πριν από 10 χρόνια.

Πρόκειται για μια ολιστική πρόταση η οποία εκμεταλλεύεται τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του πολιτιστικού τοπίου Αμφίπολης – Φιλίππων, των 8 δήμων του Πάρκου Φιλίππων και του επιστημονικού δυναμικού της περιοχής. 9 χρόνια και 143 δράσεις μετά, 2 βραβεύσεις σε πανελλήνιους διαγωνισμούς (Τουρισμού και Αρχιτεκτονικής Τοπίου), 670 διαβουλεύσεις, 18.000 πολιτών να αλληλοεπιδρούν, ένα master plan, οι «Οψόμεθα», η επιστημονική ομάδα που εργάστηκε και μόχθησε περισσότερο από τον καθένα για την υλοποίηση του σχεδίου, έχει αποκλειστεί από τις Αναπτυξιακές Καβάλας, Δράμας, Σερρών, ακριβώς τη στιγμή της ωρίμανσης της ιδέας του Πάρκου.

Θεωρούμε υποχρέωσή μας απέναντι στις τοπικές κοινωνίες οι οποίες, κατόπιν διαρκούς και επίπονης ζύμωσης, πίστεψαν στο Όραμα και εμπιστεύτηκαν την Ομάδα, να καταστήσουμε σαφές ότι η όποια εξέλιξη του Έργου δεν θα ήταν δυνατή χωρίς τους «Οψόμεθα» και τη συλλογική εργασία, την κοινωνική συμμετοχή, το ισχυρό master plan και την αναγνώριση αυτής της προσπάθειας. Καμία χρηματοδοτική ενίσχυση δεν θα κατευθυνόταν προς την περιοχή μας, αν δεν είχαν προηγηθεί οι αμέτρητες ώρες εργασίας των μελών της Ομάδας, με τη στήριξη και τη συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών.

Στην πρόσφατη (25 Απριλίου 2024) ενημερωτική εκδήλωση του έργου Διατοπικής Συνεργασίας «ΠΑΡΚΟ ΦΙΛΙΠΠΩΝ», η οποία πραγματοποιήθηκε από τις εν λόγω
Αναπτυξιακές εταιρείες στην αίθουσα "Κέντρο διερμηνείας του Δήμου Αμφίπολης;, εκπρόσωπος των ΟΨΟΜΕΘΑ έθεσε επί τάπητος τα παραπάνω ζητήματα και καίριες
ερωτήσεις, τις οποίες καλούνται να απαντήσουν οι εκπρόσωποι των Αναπτυξιακών στους πολίτες της περιοχής:

-Πώς επελέγη το νέο brand “Πεδιάδα Πολιτισμού” και ποια μελέτη τεκμηριώνει αυτή την επιλογή;

-Γιατί απορρίφθηκε το «Πάρκο Φιλίππων», το οποίο αναπτύχθηκε από τους «Οψόμεθα» και υιοθετήθηκε από τις Αναπτυξιακές μέσω του διατοπικού σχεδίου;

– Γιατί ανακοινώθηκε το νέο brand χωρίς την συγκατάθεση και διαβούλευση με την κοινωνία των πολιτών και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς όπως ορίζει η διεθνής
μεθοδολογία ανάπτυξης brand νέων τουριστικών προορισμών;

– Γιατί δημιουργήθηκε λογότυπο και ιστότοπος χωρίς μελέτη branding, τεκμηρίωση και χωρίς να ληφθεί υπόψη η άποψη των τοπικών εμπλεκόμενων φορέων, ενώ η βέλτιστη
διαδικασία προβλέπει μια δυναμική συμμετοχική διαδικασία;

Οι «Οψόμεθα», αισθανόμενοι το βάρος της ευθύνης απέναντι στους ανθρώπους της περιοχής και στις μελλοντικές γενιές, προτείνουν στις τρεις Αναπτυξιακές να προχωρήσουν
από κοινού με την επιστημονική μας ομάδα σε συμπληρωματικές κινήσεις ώστε να υλοποιηθεί μια ολοκληρωμένη διαδικασία branding με επιλογή ταυτότητας και λογοτύπων
ευρείας αποδοχής και τη μεγαλύτερη δυνατή συμφωνία όλων των ενδιαφερόμενων πλευρών.

Ας γίνει σαφές ότι καμία προσπάθεια «από τα πάνω» δεν θα ενισχύσει την κοινωνική συνοχή και τη διαδημοτική συνεργασία, δεν θα επαναφέρει την εμπιστοσύνη των πολιτών
στις δυνάμεις τους, δεν θα ενεργοποιήσει τον τοπικό παράγοντα και το έμψυχο δυναμικό.

Πιστεύουμε ότι μόνο με τη συμμετοχή των νέων καταρτισμένων επαγγελματιών του τόπου θα μπορέσει να προχωρήσει και να υλοποιηθεί το διατοπικό έργο συνεργασίας «Πάρκο
Φιλίππων».

Η Επιστημονική Ομάδα ταυτισμένη με τα Όνειρα και τις Ελπίδες των Τοπικών Κοινωνιών, θα συνεχίσουν απαρέγκλιτα την υλοποίηση του σχεδιασμού τους, βασιζόμενη στη Στρατηγική Μελέτη Σκοπιμότητας και Βιωσιμότητας του Πάρκου Φιλίππων (Master Plan).




Συνάντηση Αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Μιχαήλ Μουρβετίδη με την «Επιστημονική Ομάδα “Οψόμεθα Εις Φιλίππους”»

Την Πέμπτη 18 Απριλίου 2024, ώρα 10:00 π.μ., ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Μιχαήλ Μουρβετίδης δέχθηκε, στο Γραφείο του (Διοικητήριο Δράμας, 3ος όροφος) τον Πρόεδρο της Α.Μ.Κ.Ε. «Επιστημονική Ομάδα “Οψόμεθα Εις Φιλίππους”» Αρχιτέκτονα Μηχανικό κ. Χαράλαμπο Τσουρουκίδη, ο οποίος συνοδευόταν από μέλη της διοίκησης της Ομάδας,

Κατά τη συνάντηση, ο Πρόεδρος παρουσίασε στον κ. Μουρβετίδη τη δράση και το όραμα της Ομάδας. Απώτερος στόχος της είναι η συσπείρωση νέων και εμπειρότερων επιστημόνων και ενεργών πολιτών, με σκοπό τη δημιουργία και υλοποίηση ενός πρότυπου Ολιστικού Μοντέλου Ανάπτυξης, το οποίο θα αναδείξει το πανάρχαιο φυσικό αγροτοπολιτιστικό περιβάλλον μεγάλης ιστορικής και εθνικής σημασίας της πεδιάδας των Φιλίππων και της ευρύτερης περιοχής.

Στη συνέχεια, ο Αντιπεριφερειάρχης είχε με τον Πρόεδρο και τα λοιπά μέλη της Ομάδας, μία εκτενή και εποικοδομητική συζήτηση σχετικά με τους τρόπους με τους οποίους οι χωρικές Περιφερειακές Ενότητες των περιοχών Δράμας, Καβάλας, Σερρών, θα μπορούσαν να συνδράμουν πολυποίκιλα στο σχεδιασμό και στην υλοποίηση δράσεων της Ομάδας, καθώς και τις προοπτικές καλύτερης συνεργασίας και συντονισμού μεταξύ των εμπλεκόμενων φυσικών ή νομικών προσώπων και θεσμικών παραγόντων.

Ήδη, με τη συνεργασία της Ομάδας και των Περιφερειακών Ενοτήτων και των Δήμων διοργανώνεται με επιτυχία τα τελευταία χρόνια ο διεθνής ποδηλατικός αγώνας με την επωνυμία «Brevet Φίλιπποι, με αφετηρία τον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων με δεκάδες ποδηλάτες απ’ όλη την Ελλάδα το εξωτερικό, οι οποίοι καλούνται να διανύσουν συνολικά 210 χλμ διασχίζοντας κατά σειρά τους Δήμους Καβάλας, Δοξάτου, Δράμας, Προσοτσάνης, Νέας Ζίχνης, Αμφίπολης και Παγγαίου (συνολικά 20 οικισμούς) και με τερματισμό στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων. Η διοργάνωση αυτή είναι ένα παράδειγμα βέλτιστης πρακτικής και συνεργασίας για ανάληψη και άλλων δράσεων στο μέλλον, με το συντονισμό όλων των φορέων.




Ι.Μ Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου | 15 υποτροφίες σε νέους φοιτητές εις μνήμην Μητροπολίτου ΦΝΘ Προκοπίου

Στην προκήρυξη της Ιεράς Μητροπόλεως Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου, που δημοσιεύθηκε πριν από δύο μήνες και αφορούσε στην χορήγηση 15 υποτροφιών για το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024 ανταποκρίθηκαν 34 ενδιαφερόμενοι από την Πόλη μας και από την ευρύτερη περιοχή των Φιλίππων, του Νέστου και της Θάσου, οι οποίοι επέτυχαν εφέτος την εισαγωγή τους στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Ελλάδος και  υπέβαλαν την σχετική αίτησή τους με τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά στους Εφημερίους των Ενοριών τους και μέσα στην καθορισθείσα προθεσμία.    

Για την επιτυχία του σκοπού της εν λόγω πρωτοβουλίας ενημερώθηκαν εγκαίρως με σχετικό υπηρεσιακό έγγραφο τόσο η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας, ώστε μέσα από τις κατά τόπους Σχολικές Μονάδες να λάβουν γνώση οι τελειόφοιτοι μαθητές και μαθήτριες, όσο και οι Σύλλογοι Πολυτέκνων και Τριτέκνων Ν. Καβάλας για την ενημέρωση των οικογενειών, για τις οποίες υπήρξε ιδιαίτερη και ευνοϊκή πρόβλεψη στους όρους της προκηρύξεως. 

Η συσταθείσα τριμελής επιτροπή του Ταμείου Υποτροφιών της Ιεράς Μητροπόλεως για την αξιολόγηση των 34 αιτήσεων που υποβλήθηκαν, εξέτασε όλες τις περιπτώσεις με βάση τα απ΄ αρχής τεθέντα και δημοσιευθέντα κριτήρια απονομής της χρηματικής υποτροφίας και κατέληξε στην σχετική μοριοδότηση για την διάκριση των 15 πρώτων υποτρόφων. Τα σχετικά αποτελέσματα έχουν κοινοποιηθεί ήδη στους αρμόδιους ιερείς-Εφημερίους των Ενοριών, δια των οποίων υπεβλήθησαν οι αιτήσεις των υποψηφίων υποτρόφων, ώστε οι ενδιαφερόμενοι να έχουν την δυνατότητα να πληροφορηθούν όλα τα αναλυτικά στοιχεία που τους αφορούν. Πληροφορίες δίδονται και από τα Γραφεία της Ιεράς Μητροπόλεως και στον αριθμό τηλεφώνου 2510223141.

Μέσα από την προνοιακή αυτή πρωτοβουλία της τοπικής μας Εκκλησίας, η οποία ανταποκρίνεται στην επιθυμία του μακαριστοὺ Μητροπολίτου Προκοπίου,σύμφωνα με την ιδιόγραφη διαθήκη του,  15 οικογένειες της περιοχής μας θα απολάβουν την οικονομική συνδρομή των 1.500,οο€ η κάθε μία (15 Χ 1.500,οο€= 22.500,οο€), ως έπαινο τιμής και δίκαιη ανταμοιβή και αναγνώριση για την επιτυχία του παιδιού τους στις τελευταίες πανελλαδικές εξετάσεις και για την ενίσχυση της φοιτητικής τους σταδιοδρομίας σε καιρούς δυσκόλους με την δυσμενή οικονομική συγκυρία.   

Η απονομή των υποτροφιὼν θα γίνει με την επίδοση ισόποσων τραπεζικών επιταγών από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη μας κ. Στέφανο στους υποτρόφους φοιτητές μετά την απόλυση της Θείας Λειτουργίας της 1ης Ἰανουαρίου 2024 (περί ώρα 10.15 π.μ.) στον ιερό Καθεδρικό Ναό του Αγίου Αποστόλου Παύλου Καβάλας.

Εκ της Ιερὰς Μητροπόλεως

Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου