Χαρδαλιάς από Σαντορίνη: Είμαστε εδώ, συνδράμουμε τους συμπολίτες μας

Τη Σαντορίνη επισκέφθηκε σήμερα ο περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς, δηλώνοντας την ισχυρή βούληση του Περιφερειακού Συμβουλίου να συνδράμει με κάθε δυνατό τρόπο στην έμπρακτη ανακούφιση των κατοίκων από τις συνέπειες της έντονης σεισμικής δραστηριότητας των τελευταίων ημερών.

«Η Περιφέρεια Αττικής είναι εδώ, όπου υπάρχει ανάγκη, είμαστε δίπλα σε κάθε πολίτη της Σαντορίνης για να δείξουμε εμπράκτως την αλληλεγγύη μας, να συνδράμουμε τις τοπικές αρχές και τους αρμόδιους φορείς με κάθε πρόσφορο τρόπο, στην προσπάθεια για την επαναφορά της κανονικότητας το συντομότερο δυνατόν» ήταν το μήνυμα του περιφερειάρχη, ο οποίος περιηγήθηκε στο νησί και μίλησε με κατοίκους, επιχειρηματίες και τοπικούς φορείς.
Ο κ. Χαρδαλιάς συζήτησε εκτενώς με τον δήμαρχο Θήρας Νίκο Ζώρζο, σχετικά με την άμεση παροχή αρωγής από την Περιφέρεια Αττικής για τη βελτίωση της καθημερινότητας και την τόνωση της τοπικής οικονομίας.

«Στη δύσκολη αυτή συγκυρία για το νησί της Σαντορίνης, η μεγάλη αυτοδιοικητική οικογένεια είναι ενωμένη, για να παρέχουμε κάθε δυνατή αρωγή στην προσπάθεια που γίνεται από τη δημοτική Αρχή σας, σε συνεργασία και με τα συναρμόδια υπουργεία, αλλά και με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Από την πρώτη στιγμή, υπήρξε μια εξαιρετική κινητοποίηση της Πολιτείας και των αρμόδιων φορέων και εμείς είμαστε εδώ, για να είμαστε χρήσιμοι σε αυτή τη συλλογική προσπάθεια» δήλωσε χαρακτηριστικά ο περιφερειάρχης.

Στο πλαίσιο αυτό η Περιφέρεια Αττικής θα συνδράμει με πλέγμα τριών δράσεων στην ομαλοποίηση της κατάστασης στο νησί.

Όπως ανέφερε ο περιφερειάρχης, τεχνικά κλιμάκια από μηχανικούς και τοπογράφους της περιφέρειας θα μεταβούν τις επόμενες ημέρες στη Σαντορίνη, για να συμμετάσχουν σε τοπογραφικές απεικονίσεις και μελέτες που θα υλοποιήσει ο Δήμος Θήρας.

Επίσης, η «Νέα Μητροπολιτική Αττικής AE», θα αναλάβει την εκπόνηση επειγουσών μελετών σχετικά με σχολικές αίθουσες και αθλητικές υποδομές του νησιού, ενώ σε συνεργασία με τον Δήμο Θήρας και την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, θα προχωρήσουν στην εκπόνηση ειδικού σχεδίου για την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος, με έμφαση στις πολιτιστικές συνεργασίες.

Αποτελεσματική η εφαρμογή του σχεδίου «Τάλως»

Στη συνέχεια ο περιφερειάρχης επισκέφθηκε το κινητό κέντρο επιχειρήσεων της Πυροσβεστικής «Όλυμπος», όπου ενημερώθηκε από τον επικεφαλής των κλιμακίων, αρχιπύραρχο Ζώη Γιώτη, για την εφαρμογή του επιχειρησιακού σχεδίου. Ο κ. Χαρδαλιάς συναντήθηκε με μέλη των κλιμακίων της ΕΜΑΚ και του ΕΚΑΒ τους οποίους συνεχάρη για την προσφορά και τον επαγγελματισμό τους, ενώ επεσήμανε τον σημαντικό ρόλο τους στην εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας στους πολίτες.

«Όπως επεσήμανε και ο πρωθυπουργός κατά την πρόσφατη επίσκεψή του, απαιτείται ψυχραιμία, αλλά και απόλυτη εγρήγορση από τον κρατικό μηχανισμό, πάντα σε συνεννόηση με την Εθνική Επιστημονική Επιτροπή. Με την εμπειρία και την αφοσίωση όλων σας, είμαι σίγουρος πως οι πολίτες και οι επισκέπτες του νησιού θα είναι απόλυτα ασφαλείς μέχρι να αποκατασταθεί η ομαλότητα» δήλωσε ο κ. Χαρδαλιάς.

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου για το επιχειρησιακό σχέδιο «Τάλως» που εφαρμόζεται στο νησί, ο περιφερειάρχης σημείωσε: «Το σχέδιο αυτό, που είχα την τιμή να υπογράψω ως γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, εκπονήθηκε με εντολή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη τον Φεβρουάριο του 2020.

Είναι πολύ σημαντικό να υπενθυμίσουμε, ότι μέχρι τότε η χώρα δεν είχε εθνικά σχέδια αντιμετώπισης απειλών από φυσικές καταστροφές και τεχνολογικά ατυχήματα -τα απέκτησε με πολύ σκληρή δουλειά της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας.

Σήμερα μιλάμε για το “Τάλως 2”, καθώς κάθε τρία χρόνια τα γενικά σχέδια επικαιροποιούνται. Έτσι, σε συνδυασμό με το Σχέδιο “Ξενοκράτης”, είναι εφικτή η λήψη στοχευμένων, ανά περίσταση, προληπτικών μέτρων, πάνω σε συγκεκριμένο σχεδιασμό, με τον συντονισμό των κρατικών φορέων».

Τον κ. Χαρδαλιά συνόδευσαν στην επίσκεψή του η ειδική γραμματέας της Περιφέρειας Αττικής Έλενα Ράπτη, o πρόεδρος της Νέας Μητροπολιτικής Αττικής Δημήτρης Φραγκάκης και η γενική διευθύντρια του οργανισμού Έφη Φιλιοπούλου.

Πηγή:cnn.gr




Μάκης Παπαδόπουλος: «Είμαστε εδώ για να ενώνουμε τους δημότες και να υπερασπιζόμαστε τα συμφέροντά τους»

 Πλήθος κόσμου, εκπροσώπων φορέων και μελών της παράταξης Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ παραβρέθηκαν το Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2025 στην εκδήλωση κοπής της βασιλόπιτας της παράταξης.

Στην ομιλία του, ο επικεφαλής της παράταξης και της μείζονας αντιπολίτευσης στο Δημοτικό Συμβούλιο Καβάλας Μάκης Παπαδόπουλος έδωσε έμφαση στον ενωτικό ρόλο που παίζει εδώ και χρόνια η παράταξη:

«Η αποψινή εκδήλωση είναι πάντα μία ευκαιρία να βρισκόμαστε όλοι μαζί και να κρατάμε δυνατό τον δεσμό που μας ενώνει όλα αυτά τα χρόνια. Θέλω να ευχαριστήσω τους εκπροσώπους των τοπικών φορέων για την παρουσία τους, καθώς επιβεβαιώνει το πνεύμα συνεργασίας που έχουμε δημιουργήσει όλα αυτά τα χρόνια με τους φορείς της Αυτοδιοίκησης, τους παραγωγικούς και κοινωνικούς φορείς του τόπου μας.

Ωστόσο απόψε, είναι η μέρα των ανθρώπων που αποτελούν αυτή την παράταξη, που στάθηκαν και στέκονται δίπλα μου σε δύσκολες στιγμές, που πίστεψαν και πιστεύουν στον κοινό μας αγώνα και διαμόρφωσαν το όραμα που έχουμε για τον τόπο της ζωής μας, την Καβάλα και τους Φιλίππους.

Είμαστε εδώ και συνεχίζουμε, εκπροσωπώντας πάντα με δυναμισμό και αποτελεσματικότητα τα συμφέροντα των δημοτών.

Παραμένουμε εδώ και χρόνια “το αποκούμπι”, “το στήριγμα” των δημοτών που πιστεύουν ακράδαντα ότι ο τόπος αυτός χρειάζεται μία άλλη κατεύθυνση, μία άλλη πορεία, για να φτάσει στην πρόοδο, τη δικαιοσύνη, την ανάπτυξη για όλους».

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν σημερινοί και προηγούμενοι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης, και από εκπροσώπους φορέων:

– ο Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης, Επιχειρηματικότητας, Καινοτομίας και Κοινωνικής Οικονομίας ΑΜΘ

– η Ειρήνη Βρανά, μέλος του ΔΣ του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας και πολιτεύτρια της ΝΔ

– ο Σωτήρης Λαζαρίδης, Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας – Τμήμα Αν. Μακεδονίας και πρώην δημοτικός σύμβουλος της παράταξης

– ο Θεόδωρος Χατζηχρήστος, Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματοβιοτεχνών και Εμπόρων Ν. Καβάλας και Αντιπρόεδρος Α’ του Επιμελητηρίου Καβάλας

– ο Γιάννης Σαρρής, μέλος του ΔΣ του Επιμελητηρίου Καβάλας, μαζί με τους Κώστα Κεχαγιά, Γιάννη Μπούρα, Νίκο Πενταζίδη και Μάκη Τερπουικίδη, επίσης μέλη του ΔΣ του Επιμελητηρίου Καβάλας

– ο Παναγιώτης Αρσονιάδης, Αντιπρόεδρος Α’ της Ομοσπονδίας Επαγγελματοβιοτεχνών και Εμπόρων Ν. Καβάλας

– ο Γιάννης Κελγιώργης, Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας, μαζί με τον Γιάννη Χατζηαβραμίδη, Αντιπρόεδρο Α’ του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας

– ο Ξενοφών Κροκίδης, Πρόεδρος της Ιατρικής Εταιρείας Καβάλας, Αντιπρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας και δημοτικός σύμβουλος της παράταξης

– ο Νίκος Ίμβρος, Πρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Ν.Καβάλας

– ο Γιώργος Πριονίδης, Πρόεδρος της Ένωσης Ποδοσφαιρικών Σωματείων Καβάλας

– ο Στέφανος Ναλμπάντης, Διευθυντής του 1ου Εργαστηριακού Κέντρου Καβάλας

– ο Νίκος Τσουμπάκης, Πρόεδρος της Θρακικής Εστίας Καβάλας

– ο Μιχάλης Τσουλφίδης, Πρόεδρος της Λέσχης Ποντίων Ν.Καβάλας

Επίσης παραβρέθηκαν στην εκδήλωση ο Μίμης Χριστοφιλογιάννης, πρώην Βουλευτής Καβάλας, ο Παναγιώτης Τσεσλής, εκπρόσωπος του Υπουργού Μετανάστευσης και Ασύλου και Βουλευτή Καβάλας Νίκου Παναγιωτόπουλου, ο Μένανδρος Μαρινάκης, πρώην Δήμαρχος και πρώην Πρόεδρος της ΝΟΔΕ Καβάλας, ο Ιορδάνης Παπαντίδης, Μέλος της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ και Αντιπρόεδρος της ΔΕΕΠ ΝΔ Ν. Καβάλας μαζί με τη Σοφία Αθανασιάδου-Μπουμπούνα, τη Μαρία Παραντινού και τον Οδυσσέα Αντωνιάδη, μέλη της ΔΕΕΠ ΝΔ Ν. Καβάλας, ο Τάσος Κυριατζής, πρώην Αντιδήμαρχος Δήμου Καβάλας, ο Δημήτρης Ράνης, πρώην Αντιδήμαρχος Δήμου Θάσου, ο Νίκος Κιοσές, πρώην δημοτικός σύμβουλος, ο Δημήτρης Πογαρίδης, αφ. Καθηγητής ΤΕΙ Καβάλας, η Κατερίνα Καλλιοντζή και ο Κώστας Τιτόπουλος, ενεργός εθελοντής – φιλόζωος.




Κ. Κωνσταντινίδου | «Είμαστε πολύ αντίθετοι στο άνοιγμα τις Κυριακές»

Ο Εμπορικός Σύλλογος πρότεινε να μην είναι ανοικτά τα καταστήματα την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου που μας πέρασε – Συμμετείχαν στις προσφορές της Black Friday τα τοπικά καταστήματα

Κλειστά ήταν τα περισσότερα τοπικά καταστήματα την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου, που δινόταν η δυνατότητα ανοίγματος από τη νομοθεσία. Είχε προηγηθεί πρόταση του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής προς τα μέλη του να μην ανοίξουν, γιατί όπως είπε στο ράδιο Χρόνος 87.5fm η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κική Κωνσταντινίδου «είμαστε πολύ αντίθετοι (στο άνοιγμα τις Κυριακές), γιατί πιστεύουμε ότι η Κυριακή αφορά την οικογένεια, την ξεκούραση του επαγγελματία και του ιδιωτικού υπαλλήλου. Δεν μπορούμε να είμαστε 7 στα 7 non stop στην εργασία μας».

Πάντως, ο Εμπορικός Σύλλογος προτείνει στα τοπικά καταστήματα να είναι ανοικτά τις Κυριακές 22 και 29 Δεκεμβρίου, γιατί σύμφωνα με την Κ. Κωνσταντινίδου, εκείνες τις εορταστικές ημέρες «υπάρχει νόημα και ουσία» να είναι ανοικτά, τόσο για τους επαγγελματίες όσο για τους καταναλωτές.

Αναφορικά με τη Black Friday, παρατήρησε ότι τα μικρά καταστήματα στην Ελλάδα έχουν προσαρμόσει τον εμπορικό αυτό θεσμό στη δική τους λειτουργία, δηλαδή δεν περιορίστηκαν ούτε φέτος σε μόλις μία ημέρα προσφορών, όπως κάνουν οι μεγάλες αλυσίδες, αλλά είχαν προσφορές έως και 15 ημέρες. Όπως είπε, οι προσφορές ήταν πραγματικές κι όχι παραπλανητικές, συμμετείχε το σύνολο των τοπικών καταστημάτων της  Κομοτηνής, ενώ φέτος έγιναν πολλές προσφορές ακόμη και σε εποχικά είδη. Την Παρασκευή ανήμερα της Black Friday, παρατήρησε λίγο πιο αυξημένο τζίρο σε σχέση με άλλες Παρασκευές, όχι όμως κατά πολύ, και κυρίως σε καταστήματα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών.

Πηγή: xronos




Κασσελάκης: «Δεν είμαστε σε επικοινωνία με τον Τσίπρα»

Συνέντευξη στη Σίσσυ Χρηστίδου και την εκπομπή «Χαμογέλα και Πάλι», που τον ακολούθησε μάλιστα στην πρόσφατη περιοδεία του στη Χαλκίδα, παραχώρησε ο πρώην πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Στέφανος Κασσελάκης.

«Δεν υπάρχουν αυτή την στιγμή επίσημα υποψήφιοι για την ηγεσία του κόμματος. Το συνέδριο θα αποφασίσει για όλα» δήλωσε, μεταξύ άλλων, ενώ, ερωτηθείς για τον πρώην πρωθυπουργό και πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα, είπε: «Δεν είμαστε σε επικοινωνία αυτή την στιγμή, το οποίο με λυπεί».

Ξεκαθάρισε, δε: «Επειδή υπάρχουν πολλές συζητήσεις περί νέου φορέα, έχω υπάρξει ξεκάθαρος ότι ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να μείνει αυτόνομος». Στο πλαίσιο αυτό, ανέφερε για τον προκάτοχό του πως, «σε περίπτωση που ή εκείνος ή κάποιος άλλος κάνει κάτι για νέο φορέα της Κεντροαριστεράς, θα είμαι απέναντι».

«Θα αποχωρήσει μαζικά ο κόσμος»

Για το ενδεχόμενο δημιουργίας προσωποπαγούς κόμματος, απάντησε: «Δεν έχουμε ανάγκη να κάνουμε δικό μου κόμμα. Έχουμε κόμμα». Και συνέχισε: «Αν με αποκλείσουν, θα είναι ακόμη μια αντιδημοκρατική επιλογή», εκτιμώντας πως «δεν θα υπάρχει ΣΥΡΙΖΑ την επόμενη ημέρα, θεωρώ ότι θα αποχωρήσει μαζικά ο κόσμος». «Είναι πολιτικό το ζήτημα. Αν δεν είναι δημοκρατικές οι διαδικασίες, πολύ απλά αυτό το κόμμα θα έχει φτάσει όντως στο τέλος του» συμπλήρωσε.

«Επικρατεί μια αναστάτωση για τις λίστες» περιέγραψε ακόμη για τις σημερινές εκλογικές διαδικασίες και συμπλήρωσε πως «πρέπει να λυθεί άμεσα, ώστε κάθε μέλος του ΣΥΡΙΖΑ να έχει το δημοκρατικό του δικαίωμα». «Εάν δεν δοθεί η ευκαιρία να είμαι στην κάλπη στα τέλη του Νοέμβρη, θεωρώ ότι θα ρευστοποιηθεί ο ΣΥΡΙΖΑ μέχρι τότε», καθώς «πολύ απλά θα χάσει τη βάση του, δεν θα υπάρχει κόμμα» δήλωσε ο κ. Κασσελάκης, απευθύνοντας κάλεσμα στα μέλη του κόμματος και ιδίως «στον νέο κόσμο» να προσέλθει στις κάλπες.

Αναφερόμενος στην υποδομή του γραφείου του, είπε: «Έχουμε 35 γραμμές και είναι όλες κατειλημμένες», συμπληρώνοντας ότι «υπάρχει τεράστια δίψα στον κόσμο να διορθώσει όλα όσα έχουν γίνει τους τελευταίους δύο μήνες». Για τα μέλη που δεν μπορούν να εντοπίσουν το όνομά τους λίστες, τόνισε πως «πρέπει να πάρουν τηλέφωνο στο κόμμα ως πρώτη αντίδραση» για να μην αποκλειστούν, όπως και ακολούθως να καταγγείλουν το περιστατικό.

Αναφορικά με την έκβαση της διαδικασίας τη χθεσινή ημέρα, υπογράμμισε: «Είμαι ικανοποιημένος και είμαι αισιόδοξος, αλλά δεν μου αρέσει γενικά η όλη αυτή η αντιμετώπιση των δύο στρατοπέδων», για να προσθέσει: «Δεν θεωρώ τους συνέδρους, κομπάρσους. Δεν μου αρέσει ότι τους θεωρούμε όλους ότι ακολουθούν μια γραμμή». «Το λυπηρό της υπόθεσης είναι ότι κάνουμε ένα ολόκληρο συνέδριο για να αποκλειστεί ένας άνθρωπος» δήλωσε, λέγοντας για τους εσωκομματικούς αντιπάλους του πως «προφανώς ξέρουν πάρα πολύ καλά τι θα δουν στην κάλπη. Πλέον είμαι πεπεισμένος ότι θα το δούμε από την πρώτη Κυριακή και με μεγάλη διαφορά από όλους τους υπόλοιπους».

Ερωτηθείς για την πρόταση μομφής, ο Στέφανος Κασσελάκης υποστήριξε πως «δεν την προκάλεσα καθόλου». Στον αντίποδα, «από την πρώτη βδομάδα αμφισβητήθηκα» ισχυρίστηκε, κάνοντας λόγο για «προειλημμένη απόφαση». «Ο μόνος ο οποίος ανέλαβε την ευθύνη πέρυσι ήταν ο Αλέξης Τσίπρας» υποστήριξε ο κ. Κασσελάκης, για να συμπληρώσει πως «κανείς από αυτούς που επικαλούνται τις αριστερές αξίες για τον αποκλεισμό μου δεν ανέλαβε την ευθύνη».

Πιέσεις για «κεντροαριστερό χυλό»

«Θα πηγαίναμε σε Καταστατικό Συνέδριο» τόνισε επιπλέον ο πρώην πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ και περιέγραψε αυτήν του την απόφαση ως καταλυτική, λέγοντας πως «υπάρχουν πιέσεις να συγχωνευτεί ο ΣΥΡΙΖΑ σε έναν κεντροαριστερό χυλό».

«Ναι, υπάρχει ένας ευρύτερος προοδευτικός κόσμος, αλλά δεν μπορούμε να πιεστούμε σε καταστάσεις που ρευστοποιούν τα κόμματα» συνέχισε. «Πιέσεις βγάλτε τον Κασσελάκη να βάλουμε άλλον για να τα ενώσει, δεν πρόκειται να γίνουν αυτά».

Ο ίδιος εμφανίστηκε «πολύ ικανοποιημένος από τη διαδικασία που ακολουθήσαμε, για να αναδείξουμε το ψηφοδέλτιο» στις ευρωεκλογές και παρατήρησε με νόημα ότι «αφήσαμε πλεόνασμα στο κόμμα από την εκλογική αποζημίωση που πήραμε».

«Λάθη πάντα υπάρχουν» δήλωσε για το προηγούμενο χρονικό διάστημα, παρατηρώντας ότι «θα πήγαινα για εκλογές τον Φεβρουάριο, όταν προκλήθηκα και θα έπρεπε να είχαμε προβεί άμεσα σε εκλογή νέας Κεντρικής Επιτροπής». «Ένα κόμμα πρέπει να τραβάει κουπί στην ίδια κατεύθυνση. Δεν μπορείς να έχεις μια καθημερινή εσωστρέφεια» επισήμανε ο πρώην πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, για να υποστηρίξει πως «φυσικά και θα πάω στο συνέδριο, φυσικά θα καταγγέλλουμε τις ελλείψεις που υπάρχουν».

«Στρώσαμε το κρεβάτι για την κυβέρνηση της ΝΔ» απάντησε ακόμη για το «μαξιλάρι» των 37 δισ., ενώ ανταπάντησε στον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, να αφήσει τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ να αποφασίσουν για τον εαυτό τους τι θέλουν, διερωτώμενος με νόημα: «Ποιανού είναι η ΝΔ;». Για την επόμενη μέρα, κατέληξε: «Θα προχωρήσουμε σε εκλογές, για να μπορεί η βάση να αποφανθεί».

protothema.gr




ΠΑΕ ΑΟ Καβάλα | Είμαστε μαθημένοι σε τέτοιες καταστάσεις…

Ανακοίνωση της προσωρινής επιτροπής της ΠΑΕ, μετά την αποχώρηση Διαμαντίδη, με διαβεβαιώσεις ότι θα γίνει ότι το δυνατόν καλύτερο για να βρεθεί λύση στο πρόβλημα που δημιουργήθηκε.

Τη διαβεβαίωση της ότι θα γίνει ότι είναι δυνατό προκειμένου να βρεθεί η καλύτερη λύση στο διοικητικό αδιέξοδο που δημιουργήθηκε μετά την απόφαση του Γιάννη Διαμαντίδη να αποχωρήσει από την ομάδα, δίνει προς τους φίλους της Καβάλας, η διοίκηση του ΑΟΚ. Με ανακοίνωση της τονίζει ότι οι παράγοντες της είναι συνηθισμένοι να αντιμετωπίζουν τέτοιου είδους καταστάσεις και επισημαίνει ότι με τη βοήθεια και τη σύμπραξη όλων θα κάνουν ότι καλύτερο για να μπορεί το «καραβάκι» να ατενίζει και πάλι με αισιοδοξία το μέλλον.

Η ανακοίνωση του ΑΟ Καβάλα αναφέρει σχετικά:
«Μετά την αποχώρηση του Γιάννη Διαμαντίδη για δικούς του προσωπικούς λόγους, συνεδρίασε χθες (Κυριακή 11/8) η προσωρινή επιτροπή της ΠΑΕ ΑΟ Καβάλα2024 ώστε άμεσα να ξεκινήσουν ενέργειες για να μπορέσει η ομάδα μας να ανταποκριθεί στις απαιτητικές υποχρεώσεις της Super League 2. Είμαστε, δυστυχώς, μαθημένοι σε τέτοιες καταστάσεις, τις έχουμε ξεπεράσει και με τη στήριξη/σύμπραξη όλων θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να μπορέσουμε να ατενίζουμε το μέλλον με αισιοδοξία.

Τις επόμενες ημέρες θα ενημερώσουμε για νεότερες εξελίξεις.

Ευχαριστούμε όσους είναι δίπλα στο «καραβάκι».
ΑΟΚ στα εύκολα, ΑΟΚάρα στα δύσκολα».

www.kavalapost.gr




Μάκης Παπαδόπουλος: «Είμαστε αντίθετοι σε συγχωνεύσεις τάξεων και καταργήσεις σχολείων»

Η απόφαση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Καβάλας να υποβαθμίσει δημοτικά σχολεία στον Δήμο Καβάλας για το σχολικό έτος 2024-2025 μας βρίσκει αντίθετους.

Αναγνωρίζουμε τις δυσκολίες που έχει να αντιμετωπίσει η εκπαιδευτική κοινότητα στη διαχείριση των συνεπειών της μείωσης του μαθητικού πληθυσμού στον τόπο μας.

Ήρθε η ώρα όμως να δούμε κατάματα και συνολικά το πρόβλημα ως κοινωνία και ως φορείς και να δουλέψουμε πάνω σε σύνθετες και έξυπνες λύσεις που δε θα υποβαθμίζουν ούτε τα σχολεία μας ούτε την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου που παράγεται από τα σχολεία μας.

Ο Δήμος Καβάλας έχει λόγο και ρόλο στη διαχείριση της εξέλιξης αυτής και οφείλει να τους ασκήσει, σε συνεργασία και με τις αρμόδιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και με τους φορείς των εκπαιδευτικών και με τις συλλογικότητες των γονέων και με όλη την κοινωνία.

Ωστόσο, δε θα δεχθούμε συγχωνεύσεις τάξεων και κατάργηση σχολικών μονάδων. Αυτή πρέπει να είναι η βάση κάθε συζήτησης και ο Δήμος οφείλει να εγγυηθεί για τις προϋποθέσεις αυτές.

Καλούμε λοιπόν τη διοίκηση του Δήμου Καβάλας:

– να θέσει προς συζήτηση το θέμα στην επικείμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Τετάρτης 26 Ιουνίου.

– να ζητήσει την ανάκληση της απόφασης της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Καβάλας για συγχωνεύσεις τάξεων σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου Καβάλας για το έτος 2024-2025.

 – να αναλάβει την πρωτοβουλία να ξεκινήσει μία δημόσια συζήτηση για το μέλλον των εκπαιδευτικών δομών του Δήμου μας τα επόμενα χρόνια.




Διαμαντίδης: Εγώ μπορεί να μην έκανα ότι ο Σλούκας, είμαστε χαρούμενοι που είναι στον ΠΑΟ

Ο Δημήτρης Διαμαντίδης μίλησε στο pre game του τελικού του ΠΑΟ με τη Ρεάλ και οι ατάκες του ήταν εξαιρετικές για όλα τα ζητήματα που του τέθηκαν.

Το πρώτο αφορούσε την αποθέωση από τον κόσμο: «Είναι πάντα υπέροχο να ακούω το όνομα μου από τον κόσμο του Παναθηναϊκό… Έπαιξα τόσο χρόνια στον ΠΑΟ, είχαμε πολλές επιτυχίες και υπάρχει πολύ μεγάλη αγάπη»
Μας έχεις πληγώσει εμάς τους Γάλλους ειδικά το 2005 στον ημιτελικό του Ευρωμπάσκετ: «Εκεί κάνατε λάθη και μας δώσατε την ευκαιρία να φτάσουμε στην ανατροοπή. Αλλά έτσι είναι η ζωή στον αθλητισμό και το ξεπεράσατε και έχετε πολλές επιτυχίες από τότε»

Τα τελευταία χρόνια ήταν λίγο περίπλοκα για τον ΠΑΟ: «Ναι αλλά επιστρέφει μετά από 13 χρόνια σε τελικό. ¨Εχει σίγουρα έναν πολύ δύσκολο αντίπαλο όπως η Ρεάλ. Ας κερδίσει ο καλύτερος αλλά θέλω να το πάρει ο Παναθηναϊκός»

Το περασμένο καλοκαίρι ο Κώστας Σλούκας έκανε μια μεγάλη μεταγραφή. Στην εποχή σου νομίζεις ότι θα μπορούσες να κάνεις κάτι ανάλογο; «Εγώ μπορεί να μην το έκανα αλλά εγώ είμαι ο Δημήτρης, αυτός είναι ο Κώστας. Ο Κώστας Σλούκας διάλεξε ό,τι ήταν καλύτερο για εκείνον, είμαστε πολύ χαρούμενοι που τον έχουμε στον Παναθηναϊκό».

protothema.gr




Παγώνη για Πάσχα | «Να είμαστε προσεκτικοί, δεν χρειάζονται οι πολλές αγκαλιές και τα φιλιά»

Όπου φύγει… φύγει οι Έλληνες για το Πάσχα, χαρίζοντας υψηλή πληρότητα στα νησιά του Αργοσαρωνικού, του Ιονίου και τις Κυκλάδες, ενώ παράλληλα θα κάνουν ποδαρικό στα ξενοδοχειακά θέρετρα και των υπόλοιπων νησιών που είναι έτοιμα να υποδεχθούν πλήθος κόσμου για τη σεζόν του 2024.

Παρά το γεγονός ότι τόσο η τιμή της βενζίνης, όσο και αυτή των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων βρίσκονται στα ύψη, ο κόσμος δεν φαίνεται να πτοείται, αναζητώντας μία ευκαιρία «απόδρασης» από την απαιτητική καθημερινότητα.

Ωστόσο, οι συνθήκες συνωστισμού δημιουργούν ευνοϊκό κλίμα για την ανάπτυξη, αλλά και τη διασπορά μικροβίων και ιών. Για αυτόν τον λόγο η Πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ, Ματίνα Παγώνη, επεσήμανε πως «πρέπει να είμαστε λίγο προσεκτικοί», μιλώντας σήμερα (29/04) στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ.

«Δεν χρειάζονται τα φιλιά και οι αγκαλιές, μόνο ευχές. Δεν μίλησε κανένας για απαγορεύσεις, παρά μόνο για προσοχή διότι υπάρχουν αρκετές ιώσεις ακόμη και το γνωρίζετε όλοι», επεσήμανε η κυρία Παγώνη,

newsbomb.gr




Φλώρος στο OPEN | Εκτός από βουλευτές είμαστε και άνθρωποι

Ο Κωνσταντίνος Φλώρος στον οποίο επιβλήθηκε 15ημερη αποπομπή από τη Βουλή μετά τη χειροδικία σε βάρος του βουλευτή της Ελληνικής Λύσης Βασίλη Γραμμένου, υποστήριξε ότι οι δύο τους είχαν προηγούμενα κι ότι του επιτέθηκε φραστικά στην Ολομέλεια. «Είχα δώσει ήδη τόπο στην οργή. Μάζευα τα πράγματα μου, γιατί είχαμε μία ομιλία. Βλέπω τον κύριο Γραμμένο μέσα από τις κολώνες να μου κάνει χειρονομίες, να μου ξαναβρίζει τη μάνα, να μου λέει ότι θα με πάει με χειροπέδες στη φυλακή. Εκεί είναι το σημείο που φεύγω εκνευρισμένος και πηγαίνω να βρω τον κύριο Γραμμένο στην έξοδο της Βουλής», συμπλήρωσε.

«Ρώτησα τον κύριο Γραμμένο τι πρόβλημα έχει μαζί μου; Να το λύσουμε εκείνη τη στιγμή. Μου είπε σήκω φύγε. Το λέει και ο αστυνομικός στην κατάθεση του. Του είπα εκείνη τη στιγμή ότι βρίζει μανάδες και αντί να μου πει ότι εγώ δεν έκανα τίποτα, μου είπε ό,τι γουστάρω θα κάνω. Συνεχίζει να με προκαλεί έστω ας έλεγε ένα συγγνώμη, έκανα λάθος», συνέχισε.

Στο σημείο αυτό υποστήριξε ότι άρχισαν να σπρώχνουν ο ένας τον άλλο. «Προσπάθησε να με ξανασπρώξει. Αντέδρασα κι εγώ όπως αντέδρασα».

Ο ίδιος αναγνώρισε ότι η συμπεριφορά του δεν άρμοζε στο βουλευτικό του αξίωμα, προσπάθησε ωστόσο να δικαιολογηθεί, λέγοντας ότι είχε δεχθεί προηγουμένως ψυχολογική βία. «Ότι είμαστε βουλευτές δεν σημαίνει ότι δεν είμαστε άνθρωποι. Εγώ έχω δεχθεί νωρίτερα ψυχολογική βία. Αυτό να μην το παραμελούμε, δεν βλέπω να το καταδικάζει κανείς. Πάρα τις προκλήσεις και ύβρεις που δέχθηκα βγήκα από την Ολομέλεια για να λύσω το θέμα. Συγγνώμη θα έπρεπε να ζητήσω και στη μητέρα μου αν δεν την υπερασπιζόμουν. Δεν είπα ότι το έκανα με σωστό τρόπο, γιατί φέρω και θεσμική ιδιότητα. Όμως έγινε. Δεν λέω ότι ο καθένας που του προσβάλουν τη μητέρα πρέπει να αντιδρά με αυτόν τον τρόπο. Λόγω του συναισθήματος εκείνη τη στιγμή έπραξα ως γιος. Έπρεπε να έχω αντιδράσει πολύ πιο ψύχραιμα», είπε χαρακτηριστικά.

Τέλος, υπερασπίστηκε την επιλογή του να στηρίξει τον καταδικασμένο χρυσαγίτη Ηλία Κασιδιάρη για τις αυτοδιοικητικές εκλογές. «Ότι στήριξα τον κύριο Κασιδιάρη για τις αυτοδιοικητικές εκλογές δεν το μετανιώνω. Είναι μία πολιτική κίνηση και θεωρώ ότι μπορεί να προσφέρει στην Αθήνα», είπε χαρακτηριστικά.

ethnos.gr




Στέφανος Κασσελάκης | «Θα είμαστε πρώτο κόμμα – Θέλω να κυβερνήσω δύο τετραετίες»

Tην πεποίθησή του ότι ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. θα είναι πρώτο κόμμα στις ευρωεκλογές επανέλαβε ο Στέφανος Κασσελάκης μιλώντας το βράδυ της Πέμπτης στην εκπομπή «Αυτοψία» του Alpha, ενώ για τις ευρύτερες επιδιώξεις του ανέφερε ότι διεκδικεί δύο τετραετίες προκειμένου να εφαρμόσει ένα μεγάλο πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων που θα αλλάξουν την Ελλάδα.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση είπε: «Δεν γνωρίζουμε αν τώρα είμαστε στο 17%, υπάρχουν κάποιες δημοσκοπήσεις που μας δίνουν τόσο ή και μεγαλύτερο ποσοστό, και τις γνωρίζουν και στο Μαξίμου. Είναι εφικτό και πιθανό να είμαστε πρώτο κόμμα. Αυτός είναι ο στόχος, όχι μόνο για εμάς, αλλά την κοινωνία. Το ιδεολογικό μας στίγμα επειδή είναι ξεκάθαρο, πείθει. Με την κυβέρνηση υπάρχει ένα μικρό ποσοστό ανθρώπων που κερδίζει, αλλά για την πλειονότητα υπάρχει στασιμότητα και ανασφάλεια. Το σύνθημά της θα έπρεπε να είναι σταθερά, άτολμα, πουθενά. Το βασικό για εμάς είναι να είμαστε αυθεντικοί και συνεπείς».

Αναφέρθηκε στη διεθνή σκηνή σημειώνοντας ότι «εμείς λέμε ότι πρέπει να σταματήσει η σφαγή στη Γάζα, παρότι καταδικάζουμε τις τρομοκρατικές επιθέσεις. Δεν υπήρξε από εμένα στήριξη στο Ισραήλ. Αλλο αυτό που έκανε το Ιράν και άλλο αυτό που γίνεται στην Παλαιστίνη». Υπογράμμισε ότι «δεν υπάρχει μετάλλαξη του ΣΥΡΙΖΑ, εκτός από τη δομική και οργανωτική, έχει ανοίξει το κόμμα και έρχονται νέοι άνθρωποι».

«Ολοι πολεμούν τον ΣΥΡΙΖΑ»

Σημείωσε ότι, ακόμη και αν δεν πετύχει τον στόχο των ευρωεκλογών, «δεν θα μετανιώσω, αρκεί να είμαστε αυθεντικοί. Εμείς δεν θα παίξουμε με ΜΜΕ. Δεν θα κάνουμε αυτό το παιχνίδι όπως το κάνει το Μαξίμου». Ασκησε κριτική στα ΜΜΕ λέγοντας: «Βλέπετε ότι πήγα στη Γαύδο, παρουσίασα τα ψέματα του πρωθυπουργού και δεν έπαιξαν το βίντεο, ενώ ασχολούνται με ψευδείς διαρροές για μένα». Ανέφερε ακόμη ότι «όλοι πολεμούν τον ΣΥΡΙΖΑ».

Αναφέρθηκε στο ευρωψηφοδέλτιο του κόμματος και στις επικείμενες ευρωεκλογές λέγοντας: «Είμαι περήφανος για το ψηφοδέλτιο, είναι το πρώτο ψηφοδέλτιο άμεσης δημοκρατίας, δεν επιλέγει ο πρόεδρος για να κρατήσει ισορροπίες. Εχουμε τρεις ανθρώπους με αναπηρία που προέκυψαν από τις προκριματικές εκλογές, έχουμε εκπροσώπους της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας και υπάρχει και η ποσόστωση για τις γυναίκες, που είμαι περήφανος που την βρήκα και την εφαρμόζω. Η Ευρώπη στερείται έμπνευσης και λογοδοσίας στον Ευρωπαίο πολίτη, η Ε.Ε. θεωρείται γραφειοκρατικό λόμπι. Η λογοδοσία είναι πολύ σημαντική. Θα έπρεπε να υπάρχουν πανευρωπαϊκά ψηφοδέλτια και να επιλέγεται η ηγεσία της Κομισιόν από το Ευρωκοινοβούλιο. Η Ευρώπη που θέλουμε πρέπει να είναι πράσινη, κοινωνική, με λιγότερη λιτότητα. Τα 2,5% πλεονάσματα που έχουν επιβληθεί στη χώρα είναι αντιπαραγωγικά. Ο κόσμος το έχει καταλάβει ότι πρόκειται για κοροϊδία από την πλευρά της κυβέρνησης».

«Είμαι και ηγέτης, είμαι και για μπίρες»

Για το «αυτογκόλ με την υποψηφιότητα Παπανώτα» απάντησε: «Πήρα μία απόφαση βάσει αυτών που άκουσα, και ήμουν απολύτως συνεπής με τις απόψεις μου. Από εκεί και μετά για εμάς το θέμα είναι λήξαν. Ο κ. Μητσοτάκης γιατί κρατά αμφιλεγόμενα πρόσωπα που χαϊδεύουν ακροδεξιά αυτιά; Ο κόσμος πρέπει να ξέρει ότι ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ θα λειτουργεί βάσει αρχών. Είμαι και ηγέτης, είμαι και για μπίρες. Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ και μελλοντικός πρωθυπουργός τους θα είναι προσιτός, αληθινός, γήινος και θα τους εκπροσωπεί με σοβαρότητα και στιβαρότητα και δεν θα προδώσει τα εθνικά συμφέροντα».

Ασκησε κριτική στο πολιτικό σύστημα λέγοντας: «Δεν θέλω να βάλω όλους σε ένα τσουβάλι, υπάρχουν και αξιόλογοι βουλευτές και πολιτικοί. Αλλά υπάρχει ένα πολιτικό σύστημα που απωθεί νέους ανθρώπους από το να εμπλακούν. Θα υπάρχει μία μεγάλη κάθαρση αν πετύχουμε τον σκοπό μας». Για τους αντιπάλους του είπε ότι «δεν είναι πιο πειθαρχημένοι, αλλά έχουν το σύστημα μαζί τους. Ο Αντώνης Σαμαράς στον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών προσέβαλε τον κόσμο, αλλά τα μέσα ενημέρωσης ασχολήθηκαν μαζί του μόνο για μία ημέρα».

Ο κ. Κασσελάκης, αφού σημείωσε ότι το σύνθημα «πατρίς θρησκεία οικογένεια είναι χουντικό», επέμεινε ότι δεν χαρίζει την πατρίδα, τη θρησκεία και την οικογένεια και εξήγησε: «Είναι λιγότερο οικογενειάρχες ή πιστοί ή πατριώτες οι αριστεροί πολίτες; Ποιος πάλεψε για την πατρίδα. Ναι, είμαι θρήσκος, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ως πολιτικός δεν διακρίνω αυτό που πιστεύω από τον σεβασμό μου για αυτό που πρεσβεύει ο άλλος. Κανείς δεν πρέπει να απολογηθεί για το αν είναι θρήσκος. Υπάρχει ένα στερεότυπο, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι εναντίον της παράδοσης. Δεν ισχύει. Παράλληλα ο ΣΥΡΙΖΑ είναι υπέρ της ισότητας και της προόδου. Θέλουμε να φέρουμε πρόοδο, με φροντίδα προς τους πλέον αδύναμους και εκείνους που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη».

Για τις δηλώσεις σχετικά με τη βάπτισή του είπε: «Δεν είπα ότι έγινε θαύμα στη γέννησή μου». Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ανέφερε: «Δεν είναι και κακό να πιστεύει κανείς στα θαύματα. Σέβομαι το μεγαλείο του Θεού, πιστεύω στην επιστήμη, αλλά υπάρχουν και πράγματα που δεν μπορούμε να λύσουμε και να εξηγήσουμε».

Κάνοντας χιούμορ και αφήνοντας ταυτόχρονα αιχμή κατά του πρωθυπουργού είπε: «Το μεγαλύτερο θαύμα είναι πώς κάποιος με μισθό βουλευτή μπορεί να έχει 42 σπίτια στην ιδιοκτησία του».

Για τη σχέση του με τον Αλέξη Τσίπρα και την παρουσία του πρώην πρωθυπουργού στην παρουσίαση του ευρωψηφοδελτίου του κόμματος είπε: «Δεν ήλθε χωρίς συνεννόηση, είχαμε συζητήσει ότι η κατάλληλη θα ήταν η ανακοίνωση του ευρωψηφοδελτίου. Για εμένα δεν υπήρξε ποτέ πληγή από τη στάση του Αλέξη Τσίπρα. Ηταν έκπληξη η ανάρτησή του πριν από το Συνέδριο, αλλά καταλαβαίνω γιατί ήθελε να μιλήσει με τον δικό του τρόπο στο κόμμα του οποίου υπήρξε η σημαία του. Τιμώ πάρα πολύ το έργο του ως πρωθυπουργός. Στην περιοδεία μου στα νησιά του Αιγαίου ακούω καλά λόγια για το τι εξαιρετική δουλειά έχουν κάνει οι υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ, για τον συγχωρεμένο τον Σαντορινιό, για τα νοσοκομεία και τον Πολάκη, για την Κουντούρα. Υπάρχουν πάρα πολλά καλά που έχουν γίνει, μαζί με τα λάθη. Δεν υπάρχει μέτωπο με τον Τσίπρα, μιλάμε, μιλήσαμε μετά το Συνέδριο και είχαμε πάντα καλή σχέση και φάνηκε στην εκδήλωση της παρουσίασης των ευρωβουλευτών».

Ο κ. Κασσελάκης διαβεβαίωσε ότι «εμείς δεν θα προδώσουμε τον απλό λαϊκό κόσμο. Με μία δική μας κυβέρνηση σίγουρα δεν θα υπήρχε συγκάλυψη για τα Τέμπη. Για ποιο λόγο να μην πάει ο Κώστας Καραμανλής στη δικαιοσύνη; Γιατί τον αμνηστεύει η Ν.Δ.;».

Αναφέρθηκε στο Σύστημα Υγείας λέγοντας ότι «το έχουν αφήσει να διαλυθεί» και πρόσθεσε: «Η Νάξος με τόσο πολύ τουρισμό έχει έξι μόνο διασώστες. Πρέπει να ξεφτιλιστούμε και διεθνώς; Η Ν.Δ. δεν δίνει αξία στην ανθρώπινη ζωή όπως πρέπει. Το βλέπεις στο ΕΣΥ, το βλέπεις στα Τέμπη, στην οικονομική πολιτική. Ενα νέο ζευγάρι πώς θα αρχίσει τη ζωή του; Παράλληλα έχουμε τα μεγαλύτερα υπερκέρδη στις τράπεζες και στις εταιρείες ενέργειας».

«Ο κόσμος θα κοιμάται ήσυχος»

Στο θέμα της ασφάλειας είπε: «Μία γυναίκα σκοτώνεται έξω από το Αστυνομικό Τμήμα, οι νεοναζί διασχίζουν ανενόχλητοι την Ελλάδα. Πώς θα υπάρξει ασφάλεια του πολίτη; Πέντε χρόνια κυβερνούν. Οταν γίνουμε κυβέρνηση ο κόσμος θα μπορεί να κοιμάται ήσυχος».

Κάνοντας κριτική στο πολιτικό σύστημα είπε: «Το ξέρετε ότι ο υπουργός Οικονομίας από φοιτητής έγινε βουλευτής. Η δική μου κυβέρνηση θα είναι από ανθρώπους που έχουν ένσημα από την οικονομία και την κοινωνία. Ή αν έχουν κάνει καλή δουλειά στη Βουλή, και από τη Βουλή». Είπε ότι έχει στο μυαλό του ανθρώπους για τη μελλοντική κυβέρνηση, αλλά περιορίστηκε να αποκαλύψει ότι «ο Ευάγγελος Αποστολάκης θα είναι ο επόμενος υπουργός Αμυνας».

Για τα περιουσιακά του στοιχεία είπε: «Εχω πολύ λιγότερα από τον Μητσοτάκη. Θα τα παρουσιάσω όλα στον κόσμο πριν τις ευρωεκλογές. Από το τίποτα ξεκίνησα, με το σπαθί μου τα πέτυχα. Τα οικονομικά μου αποτελέσματα είναι εκείνα που μπορεί να δει κανείς σε μία εισηγμένη στο χρηματιστήριο. Είμαι ο πολιτικός με τη μεγαλύτερη διαφάνεια».

Για τους επικριτές του και τις εταιρείες του στο Ντελαγουέαρ είπε: «Οι εταιρείες δεν φορολογούνται εκεί που ιδρύονται αλλά εκεί που δραστηριοποιούνται. Δεν το ξέρουν; Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η λάσπη. Στην Ελλάδα αν δεν έχεις επώνυμο και κληρονομιά δεν πας πουθενά, και αυτό πρέπει να αλλάξει. Οταν κυβερνήσω θα είμαι προσιτός και ανθρώπινος. Οταν είσαι από τζάκι έχεις αλαζονεία. Φαίνεται η αλαζονεία τους όταν π.χ. λένε ότι μόνο η Ν.Δ. μπορεί να εξυπηρετήσει εθνικά συμφέροντα στην Ευρώπη. Το λένε εκείνοι που έχουν καταδικαστεί από το Ευρωκοινοβούλιο, δεν ντρέπονται;».

Λάθη τακτικής

Συνεχίζοντας για το πολιτικό σύστημα ανέφερε: «Το πολιτικό σύστημα είναι πιο βρώμικο από όσο πίστευα. Ο κόσμος δεν το σιχαίνεται άδικα. Υπάρχει διαφθορά. Εχει όμως και ρήγματα. Για αυτό και δεν το φοβάμαι, εμείς χτίζουμε ένα κίνημα και είμαι αισιόδοξος. Το μεγάλο μου στοίχημα είναι να πείσω τον κόσμο ότι μπορούμε να αλλάξουμε. Την πολιτική τη βλέπω σαν λειτούργημα. Δεν είμαι δογματικός. Μετά την είσοδό μου στην πολιτική έχω γίνει πιο διαλλακτικός. Θα ήμουν απογοητευμένος αν είχα συνδιαλλαγεί για να πετύχω κάτι. Τα λάθη μου είναι περισσότερο τακτικής παρά στρατηγικής. Κάνω μαθήματα για να βελτιώσω τα ελληνικά μου».

Σε ερώτημα για τις πολιτικές του φιλοδοξίες είπε ότι επιθυμεί «δύο θητείες, ώστε να εφαρμόσουμε ένα μεγάλο πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων, να ενώσουμε όλη την Ελλάδα, να αποκεντρώσουμε, να λύσουμε το δημογραφικό πρόβλημα. Δεν πιστεύω στην επ’ άπειρον δραστηριότητα στη πολιτική. Δεν θα είμαι πάντα πολιτικός, πιστεύω στην ανανέωση. Σε ένα χρονικό διάστημα μίας οκταετίας μπορεί κανείς να κάνει πολλά κακά, όπως γίνονται αυτή τη στιγμή και πολλά καλά. Δεν είμαι από εκείνους που θεωρούν ότι γεννήθηκαν για να κυβερνήσουν, θέλω να είμαι χρήσιμος και να αλλάξουμε το πολιτικό σκηνικό».

Σημείωσε ακόμη ότι «στους ομογενείς δεν ακούστηκε καλά αυτό που είπε ο πρωθυπουργός περί “εισαγόμενου αρχηγού”, γιατί φάνηκε ότι μας θεωρούν εισαγόμενες ψήφους και εισαγόμενο χρήμα. Είναι στοίχημα να ενώσουμε την ομογένεια και τον Ελληνισμό της Κύπρου. Ο πρωθυπουργός στον ΟΗΕ δεν ανέφερε την Κύπρο, την έχει εγκαταλείψει».

Πάσχα στην Κέρκυρα

Σε πιο προσωπικές ερωτήσεις είπε: «Θα κάνω Πάσχα στην Κέρκυρα. Θα πάω στην εκκλησία. Το ελληνικό Πάσχα το γιορτάζω ανέκαθεν. Το Πάσχα για μένα είναι περίοδος περισυλλογής και ενδοσκόπησης».

Σε ερώτηση για το αν άλλαξε κάτι στη σχέση του μετά τον γάμο είπε: «Μόνο το νομικό πλαίσιο της σχέσης. Στην αρχή που υπήρχε η εσωκομματική αναστάτωση ήταν πιο δύσκολα. Είχα προσπαθήσει να κρατήσω το κόμμα ενωμένο ακόμη και με ανθρώπους που με λοιδορούσαν. Μετά τη διάσπαση είχαμε ένα συμπαγές κόμμα. Παντρεύτηκα στην Αμερική γιατί δεν επιτρεπόταν στην Ελλάδα και δεν ήταν βέβαιο ότι θα ψηφιστεί ο νόμος. Οταν είχα ρωτήσει τον πρωθυπουργό στη συνάντησή μας, μου είχε πει ότι θα φέρει τον γάμο μέσα στην τετραετία. Οταν του είπα ότι στο Bloomberg είχε πει ότι θα το φέρει μέσα στον χρόνο, μου απάντησε ότι είναι θέμα τάιμινγκ». Σημείωσε ότι είναι 36 ετών και «στοχεύει να υιοθετήσει παιδιά μέχρι τα 40».

Ανέφερε ακόμη ότι η προεδρία του κόμματος «οικονομικά μού έχει στοιχίσει πάρα πολύ. Τώρα δεν έχω εισόδημα, ούτε έχω μισθό από το κόμμα και αντίθετα προσφέρω». Σημείωσε πάντως: «Μην κάνω τον κακομοίρη, δεν έχω πρόβλημα, δεν έχω ανάγκη να ξαναδουλέψω. Θα αντέξω μέχρι το τέλος της τετραετίας. Το σημαντικό όμως για τον κόσμο είναι να ξέρει ότι αυτός που ζητά την εμπιστοσύνη του είναι τίμιος. Αγαπήστε με με την καρδιά σας και να είστε απαιτητικοί με μένα. Αξίζει να δώσεις ευκαιρία σε έναν άνθρωπο».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, kathimerini.gr

 




Κάτοικοι Ζύγου | Είμαστε αντίθετοι με τα μέτρα για την Πυροπροστασία

Ενα σαφές και συγκεκριμένο μήνυμα προς τις αρχές και το δημόσιο σώμα εδωσαν μεσα απο το ψήφισμα τους οι κάτοικοι του Ζυγού και Νέου Ζυγού Καβάλας.

Η αντίδρασή τους εκφράζει την ανησυχία για τα θέματα πυροπροστασίας και τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των πολιτών. Οι κάτοικοι ζητούν την συμπαράσταση όλων των ενδιαφερομένων φορέων και οργανώσεων για τη δημιουργία μιας ενιαίας και ισχυρής φωνής προς τις αρχές.

Η πρόταση για ένα σύγχρονο σχέδιο πυροπροστασίας που θα εκπονηθεί από επιστήμονες σε συνεργασία με το Δασαρχείο και το Πυροσβεστικό Σώμα κρίνεται απαραίτητη, καθώς επισημαίνει τη σημασία της επιστημονικής προσέγγισης και της συνεργασίας όλων των σχετικών φορέων για την αντιμετώπιση του ζητήματος με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Στο ψήφισμα τους αναφέρουν τα εξής:

Εμείς οί συμμετέχοντες στήν Λαϊκή Συνέλευση κάτοικοι του Ζυγού καί Νέου Ζυγού Καβάλας πού πραγματοποιήθηκε τήν Τετάρτη 10 Απρίλη στήν αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Ζυγού είμαστε αντίθετοι στόν κανονισμό πυροπροστασίας εντός η πλησίον δασικών εκτάσεων (ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/55904/2019).
 Εκφράζουμε τήν αγανάκτησή μας γιά τήν στοχοποίηση τών πολιτών καί τήν μεταβίβαση ευθυνών πού ανήκουν αποκλειστικά στό κράτος όσον αφορά τήν πυροποστασία τών ακινήτων τους από εξωγενείς παράγοντες.
 .Είμαστε αντίθετοι μέ τά άδικα μέτρα πού υποχρεώνει νά λάβουν οι πολίτες όπως καί τά έξοδα υλοποιησής τους.
 .Τέτοιου είδους μέτρα πού τελειώνουν σέ πρόστιμα δέν ταιριάζουν μέ τήν δημοκρατία μας.
 .Ζητάμε νά συμπαραταχθούν όλοι σύλλογοι, φορείς καί κάτοικοι τού νομού Καβάλας
ώστε νά αποσυρθεί αυτός ό άδικος καί ανεφάρμοστος νόμος.
 .Ζητάμε επίσης τήν συμπαράσταση στό δίκαιο αίτημά μας από τόν Δήμο Καβάλας καί νά τό θέσει πρός συζήτηση στό επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο ώστε ο νόμος νά ξαναμελετηθεί καί να αναδιατυπωθεί ο κανονισμός αυτός χωρίς να σηκώσουν οί πολίτες τά βάρη του αλλά τό κράτος,η Περιφέρεια η ο Δήμος.
 .Δασαρχείο ,Πυροσβεστικό σώμα ,επιστήμονες από κοινού μπορούν νά εκπονήσουν ένα σύγχρονο σχέδιο πυροπροστασίας πύ νά ανταποκρίνεται στίς σημερινές καί αυριανές ανάγκες πρός όφελος τού λαού, χωρίς τραγωδίες καί θύματα μέ κόστος χωρίς όφελος καί χωρίς μετάθεση ευθυνών.
https://youtu.be/qqJ_8IZxnIQ



Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η καρναβαλική εκδήλωση “Είμαστε για τα καρναβάλια. Εσείς;”

Η πρώτη καρναβαλική εκδήλωση “Είμαστε για τα καρναβάλια. Εσείς;”, που διοργάνωσε το απόγευμα του Σαββάτου 9 Μαρτίου 2024 το Εμποροεπαγγελματοβιοτεχνικό Σωματείο “Οι Φίλιπποι”, με τη συνδρομή του Δήμου Καβάλας και τη συμμετοχή των Πολιτιστικών, Αθλητικών και Συλλόγων των Κρηνίδων, έκλεψε κυριολεκτικά τις εντυπώσεις!
Δεκάδες μικροί και μεγάλοι καρναβαλιστές πήραν μέρος στην παρέλαση που πραγματοποιήθηκε στους κεντρικούς δρόμους των Κρηνίδων και στο εντυπωσιακό
πάρτι, στην πλατεία Πελεκανίδη, όπου δόθηκαν έπαθλα στους νικητές του διαγωνισμού για τις καλύτερες στολές.
Μετά την παρουσίαση όλων των αποκριάτικων σχημάτων και διαφόρων παραδοσιακών δρώμενων, ακολούθησε η συναυλία από την μπάντα JUKEBOX.



Η αντίδραση των ΗΠΑ για τη ρωσική επίθεση στην Οδησσό | Είμαστε «σε συνεχή επαφή» με την Ελλάδα και την Ουκρανία

«Οι ΗΠΑ βρίσκονται σε συνεχή επαφή με την Ελλάδα και την Ουκρανία», διευκρίνισε ο εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, Μάθιου Μίλερ, αναφορικά με τη ρωσική επίθεση στην Οδησσό κατά τη διάρκεια επίσκεψης του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, και του ουκρανού προέδρου Βολοντίμιρ Ζελένσκι.

Ο εκπρόσωπος του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών δέχτηκε ερώτηση στην καθιερωμένη ενημέρωση του Τύπου για την αντίδραση των ΗΠΑ.

Ο Μάθιου Μίλερ είπε, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο: «Είμαστε σε συνεχή επαφή και με τις δύο χώρες. Δεν έχω συγκεκριμένες συνομιλίες να σας μεταφέρω. Νομίζω ότι το χτύπημα είναι άλλη μια υπενθύμιση του πώς η Ρωσία συνεχίζει να χτυπά την Ουκρανία κάθε μέρα.

Είναι μια υπενθύμιση της ανάγκης που έχει η Ουκρανία για συστήματα αντιαεροπορικής άμυνας, και υπενθύμιση ότι το αμερικανικό Κογκρέσο πρέπει να αναλάβει δράση, όπως του έχουμε ζητήσει να κάνει, προκειμένου να υποστηρίξει την Ουκρανία στον αγώνα της κατά της ρωσικής επιθετικότητας».

Σημειώνεται πως ο έλληνας πρωθυπουργός και η αποστολή που τον συνόδευε έγιναν χθες στην Οδησσό στόχος της Μόσχας, η οποία εξαπέλυσε πυραυλική επίθεση με έναν βαλλιστικό πύραυλο να εκρήγνυται σε απόσταση τουλάχιστον 200 μέτρων από το λιμάνι της Οδησσού.

Εκείνη την ώρα ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι ξεκινούσαν μια περιοδεία στην πόλη, την οποία και ολοκλήρωσαν, αγνοώντας την επιθετικότητα των Ρώσων μέσα σε περίπου 7 ώρες.

Το επεισόδιο αυτό το οποίο περιέγραψε και ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στο τέλος της επίσκεψής του στην Ουκρανία, η οποία είχε αποφασιστεί στα τέλη Ιανουαρίου και είχε οργανωθεί κάτω από συνθήκες άκρας μυστικότητας, προκάλεσε την καταδίκη από την ηγεσία της ΕΕ με την Ούρσουλα φον Ντερ Λάιεν να τονίζει ότι «Κανείς δεν πτοείται από αυτή τη νέα απόπειρα τρομοκρατίας, σίγουρα ούτε οι δύο ηγέτες (Ζελένσκι και Μητσοτάκης), ούτε ο γενναίος λαός της Ουκρανίας».

Επίσης, και ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, Σαρλ Μισέλ δήλωσε: «Η πλήρης υποστήριξη της ΕΕ προς την Ουκρανία και τον γενναίο λαό της δεν θα αμφιταλαντευτεί».

Πηγή: Newsbeast.gr




Μητσοτάκης σε αγρότες | Είμαστε εδώ για λύσεις – Μπορούμε να βρούμε κοινό τόπο

«Είμαστε εδώ για να βρούμε λύσεις, πιστεύω ότι μπορούμε να συναντηθούμε σε έναν κοινό» ανέφερε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης στη 15μελή αντιπροσωπεία των αγροτών, την οποία υποδέχτηκε στο Μέγαρο Μαξίμου.

Ο πρωθυπουργός καλωσόρισε τους εκπροσώπους και τόνισε ότι πρόθεσή του είναι αρχικά να τους ακούσει όλους και στη συνέχεια να τους παρουσιάσει κάποιες προτάσεις τις οποίες η κυβέρνηση έχει επεξεργαστεί.

Αναλυτικά οι δηλώσεις του πρωθυπουργού:

«Θέλουμε να σας καλωσορίσουμε στη σημερινή συνάντηση και να σας πω εξ αρχής ότι πρόθεσή μου είναι να σας ακούσω όλους, εφόσον επιθυμείτε να τοποθετηθείτε όλοι, και στη συνέχεια να σας παρουσιάσω κάποιες προτάσεις τις οποίες έχουμε επεξεργαστεί για τα ζητήματα τα οποία υποψιαζόμαστε ότι θα μας θίξετε.

Θέλω να τονίσω εξ αρχής ότι είμαστε εδώ για να βρούμε λύσεις και ότι προσεγγίζουμε και εμείς αυτή τη συνάντηση με κλίμα καλής διάθεσης, όπως νομίζω ότι έχουμε επιδείξει όλο αυτό το διάστημα. Και πιστεύω ότι μπορούμε να συναντηθούμε σε έναν κοινό τόπο, ο οποίος θα λαμβάνει υπόψιν τους δικούς σας δικαιολογημένους προβληματισμούς αλλά θα συνυπολογίζει και το γεγονός ότι αφενός τα δημοσιονομικά περιθώρια της χώρας είναι δεδομένα και περιορισμένα και ότι βέβαια, αν δείτε και εσείς τα πράγματα από τη δική μας πλευρά θα αντιληφθείτε κάτι το οποίο πιστεύω ότι το γνωρίζετε γιατί είστε μέσα στην κοινωνία, ότι πολλοί κλάδοι, πολλές κοινωνικές ομάδες πάντα από την κυβέρνηση έχουν αιτήματα και προσδοκίες. Και κάθε απόφαση της κυβέρνησης πρέπει να βλέπει το όλον και να λαμβάνει υπόψιν και τη διάσταση της κοινωνικής δικαιοσύνης.

Οπότε, αυτά ήθελα να σας πω εισαγωγικά. Έχουμε όσο χρόνο χρειάζεται να συζητήσουμε τα θέματα εκτενώς, αλλά προκειμένου να μπορείτε να τοποθετηθείτε όλοι θα ήθελα να είστε λίγο συγκρατημένοι στις τοποθετήσεις σας, για να μπορέσουμε και εμείς στη συνέχεια να απαντήσουμε σε αυτά τα οποία θα μας πείτε», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Αγρότες: Θέλουμε ουσιαστικές λύσεις

Εκ μέρους της επιτροπής ο κ. Ρίζος Μαρούδας σημείωσε: «Είναι γεγονός ότι και εσείς ο ίδιος έχετε πει ότι έχουμε δίκιο. Υπάρχουν πολλά προβλήματα στον αγροτικό τομέα που χρήζουν αντιμετώπισης και θέλουμε ουσιαστικές λύσεις για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε και να μένουμε στα χωριά μας -που είναι και αυτό ένα ζητούμενο, γιατί η ύπαιθρος έχει ερημώσει και το ξέρουν όλοι πολύ καλά, και υπάρχουν αρκετά νέα παιδιά και στα μπλόκα που δίνουν αυτή τη μάχη της παραμονής στο επάγγελμα και στο χωριό– και ταυτόχρονα μπορούμε και να συνεχίσουμε να παράγουμε.

Να καλλιεργούμε, να παράγουμε, να υπάρχουν τρόφιμα ποιοτικά και φθηνά, όπως η χώρα μας μπορεί να βγάλει πολύ ποιοτικά τρόφιμα, για τη διατροφική επάρκεια του λαού μας. Όμως αυτά τα προβλήματα που έχουμε -θα τα πούμε βέβαια και αναλυτικά- ιδιαίτερα με το κόστος και με τις τιμές, είναι ένα πρόβλημα που αυτή τη στιγμή μας εμποδίζει και φαίνεται και στη συνεχή μείωση του αγροτικού πληθυσμού.

Οπότε σήμερα, με αυτό το δίκαιο των αιτημάτων που έχουμε, ερχόμαστε εδώ για να βρούμε λύσεις. Περιμένουμε από την κυβέρνηση να κάνει εξαγγελίες. Πιστεύουμε ότι υπάρχει δυνατότητα, αυτό εκτιμάμε. Θα το δούμε και στη συζήτηση. Υπάρχει πάντως και η δημοσιονομική δυνατότητα, εφόσον υπάρχει η θέληση, να βρούμε λύσεις προς αυτή την κατεύθυνση».

«Είμαστε πανέτοιμοι, όλα θα πάνε καλά», δήλωσε προσερχόμενος στη συνάντηση νωρίτερα και ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Λευτέρης Αυγενάκης.

Ποια μέτρα έχουν κλειδώσει

Στα μέτρα που έχουν κλειδώσει είναι η επιτάχυνση της επιστροφής του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο, προκειμένου οι αγρότες να εισπράξουν ταχύτερα ζεστό χρήμα. Στα σενάρια που έχουν εξεταστεί τις τελευταίες μέρες είναι να δοθεί μία προκαταβολή- που για παράδειγμα θα μπορούσε να φτάσει το 30% – και τα υπόλοιπα χρήματα να καταβληθούν σε δόσεις.

Επίσης, στη συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου ο πρωθυπουργός αναμένεται να αναφερθεί και σε συγκεκριμένες διευκολύνσεις στο ενεργειακό πεδίο με το βάρος να πέφτει κυρίως στην στήριξη των αγροτών από τη Θεσσαλία. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό πως χθες ο υπουργός Επικρατείας Μάκης Βορίδης σημείωσε πως ο πρωθυπουργός αναμένεται να κάνει μια ιδιαίτερα θετική πρόταση σήμερα στους αγρότες στον τομέα της ενέργειας.

Ένα ακόμα θέμα που θα μπει στο τραπέζι είναι και η μάχη απέναντι στις παράνομες ελληνοποιήσεις προϊόντων. Παράλληλα με τα μέτρα που θα εφαρμοστούν το αμέσως προσεχές διάστημα, από την κυβέρνηση χαράσσουν και ένα μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό και ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην αλλαγή συγκεκριμένων σημείων της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής το 2025.

Πηγή: ethnos.gr

 




Κυβερνητικές πηγές | «Είμαστε στη διάθεση των αγροτών, οι κινητοποιήσεις δεν εξυπηρετούν ούτε τους ίδιους»

Η κυβέρνηση είναι πάντα στη διάθεση κάθε επαγγελματικής ομάδας, όπως και των αγροτών και αντιμετωπίζει με σεβασμό τις αγωνίες τους για το μέλλον του πρωτογενούς τομέα.

Στις αγωνίες αυτές, από το 2019, απαντούμε με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και απτές πολιτικές, επιλέγοντας πάντα τη συζήτηση και το διάλογο. Έτσι, σχετικά με τα αιτήματα που ανακοινώθηκαν από το Συντονιστικό των εκπροσώπων των μπλόκων στη Νίκαια της Λάρισας:

Αφορολόγητο αγροτικό πετρέλαιο: Ήδη ο Πρωθυπουργός από το βήμα της Βουλής ανακοίνωσε την περασμένη Παρασκευή την επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο και για το 2024, μέτρο ύψους 82 εκατ. ευρώ.
Το μέτρο της επιστροφής του ΕΦΚ είχε ενεργοποιηθεί από την κυβέρνηση και για τα έτη 2022 και 2023. Για αυτά τα δύο έτη έχουν επιστραφεί περί τα 160 εκατ. € σε 297.000 κατά κύριο επάγγελμα αγρότες.

7 λεπτά η κιλοβατώρα το ρεύμα: Επίσης την Παρασκευή ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε πρόσθετη έκπτωση της ΔΕΗ κατά 10% στο αγροτικό ρεύμα από τον Μάϊο μέχρι και τον Σεπτέμβριο που είναι μήνες υψηλών αγροτικών καταναλώσεων. Όπως επίσης και τη ρύθμιση των χρεών προς τη ΔΕΗ των Τοπικών και Γενικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ, ΓΟΕΒ), που φτάνουν σήμερα τα 87 εκ. ευρώ.
Κατά τη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης η κυβέρνηση προχώρησε σε σειρά παρεμβάσεων για την αντιμετώπισή της, οι οποίες τελικά οδήγησαν σε απορρόφηση 80-90% της αύξησης του κόστους ενέργειας των αγροτικών τιμολογίων.
Φωτοβολταϊκά για τους αγρότες: Μείωση σε διάστημα διετίας της τιμής της κιλοβατώρας, κατ΄ελάχιστον 30% για τους αγρότες που συμμετέχουν σε συνεργατικά σχήματα (συνεταιρισμοί, οργανώσεις και ομάδες παραγωγών κ.λπ.) και στους αγρότες που ασκούν συμβολαιακή γεωργία με την κατασκευή των νέων φωτοβολταϊκών για τους αγρότες, με εγγυημένη τιμή για διάστημα δεκαετίας.
Για τους μεμονωμένους αγρότες θα ξεκινήσει άμεσα νέο Πρόγραμμα αποκλειστικά για Αγρότες με τίτλο «Φωτοβολταϊκά στο Χωράφι», ύψους 30 εκ. ευρώ.
Στη συνολικότερη προσπάθεια για τη μείωση του ενεργειακού κόστους θα συμβάλει και το Πρόγραμμα Απόλλων, το μεγαλύτερο πρόγραμμα ενεργειακού συμψηφισμού με πράσινη ενέργεια στη χώρα, μέσα από το οποίο, οι ΤΟΕΒ και ΓΟΕΒ θα έχουν σημαντική, και μόνιμη, ανακούφιση από το ενεργειακό κόστος.

Επιδότηση σε εφόδια και ζωοτροφές: Η κυβέρνηση έχει μειώσει τον ΦΠΑ από το 13% στο 6% για τις ζωοτροφές και τα λιπάσματα και τον ΦΠΑ για αγορά αγροτικών μηχανημάτων από το 24% στο 13%.
Ενώ παράλληλα μείωσε τη φορολογία των αγροτών (νόμος 4935/2022), θεσμοθέτησε νέα φορολογική κλίμακα, κατήργησε το νόμο Κατρούγκαλου, διευκόλυνε μέσω του Ταμείου Μικροπιστώσεων την πρόσβαση σε χρηματοδότηση των αγροτών και κατήργησε τη φορολόγηση των ενισχύσεων από το πρώτο ευρώ που είχε επιβάλει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Να μην εφαρμοστεί η νέα ΚΑΠ και να υπάρξει νέα διαπραγμάτευση: Αυτή η κυβέρνηση κατάφερε με διαπραγμάτευση στις Βρυξέλλες και διατήρησε για τους Έλληνες αγρότες τους ίδιους πόρους από την ΚΑΠ όταν αυτοί μειώθηκαν για άλλες χώρες. Και το  ΕΛΚ ήταν αυτό που κατάφερε και έβαλε φραγμούς σε υπερβολικές απαιτήσεις και προτάσεις των Σοσιαλιστών και των Πρασίνων, οι οποίοι, στο όνομα της οικολογικής μετάβασης της γεωργίας, ζητούσαν να περιοριστούν πολύ οι καλλιεργήσιμες εκτάσεις, να μειωθούν ενισχύσεις, να αυστηροποιηθούν οι τρόποι παραγωγής.
Πιο συγκεκριμένα η μη εφαρμογή της νέας ΚΑΠ θα στερούσε από τους Έλληνες αγρότες ενισχύσεις της τάξεως των 2,8 δις ετησίως που σήμερα είτε λαμβάνουν απ’ ευθείας, είτε μέσω διαφόρων προγραμμάτων, από τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Παράλληλα θα στερούσε από τη χώρα μας τη δυνατότητα εφαρμογής μιας σειράς άλλων εμβληματικών προγραμμάτων των οποίων στόχος είναι η ενίσχυση της πρωτογενούς παραγωγής και των υποδομών στον αγροδιατροφικό τομέα.  Η ΚΑΠ 2023- 2027, ύψους 19,3 δις ευρώ κατευθύνεται στο σύνολό της στους Έλληνες αγρότες. Για την ενεργοποίηση αυτών των χρημάτων έχουν τεθεί συγκεκριμένες προϋποθέσεις με καθαρό φιλοπεριβαλλοντικό πρόσημο η ικανοποίηση των οποίων όμως στην πράξη οδηγούν σε αύξηση του καλλιεργητικού κόστους, χωρίς να δίδονται αντίστοιχες ενισχύσεις για την εξισορρόπησής της.
Για το λόγο αυτό η Ελλάδα ήδη από τα τέλη Νοεμβρίου έχει καταθέσει – ως έχει δικαίωμα- 6 προτάσεις τροποποίησης του πλαισίου που διέπει το ελληνικό Στρατηγικό Σχέδιο ΚΑΠ. Οι προτάσεις αυτές έγιναν αποδεκτές – άτυπη ενημέρωση. Είναι ίδιες με αυτές που μόλις προχθές κατέθεσε και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ουσιαστικές αλλαγές μπορούν – εκ του κανονισμού- να υποβληθούν μετά το 2025, και για το λόγο αυτό έχει αναπτυχθεί, με ελληνική πρωτοβουλία, συμμαχία με τις 9 χώρες του Νότου της ΕΕ στις οποίες υπάρχουν αντίστοιχα προβλήματα στην εφαρμογή της ΚΑΠ.

Αποζημιώσεις στο 100% και αναπλήρωση χαμένου εισοδήματος στα προϊόντα: Η κατάργηση του 20% της παρακράτησης του ΕΛΓΑ, ξεκίνησε από τον ΙΑΝΟ και εφαρμόσθηκε σε όλες τις περιπτώσεις θεομηνιών και ακραίων καταστροφών, όπως στον παγετό της άνοιξης 2021, στις σφοδρές χαλαζοπτώσεις του Ιουνίου 2022, ενώ εφαρμόζεται αυτή τη στιγμή και στη Θεσσαλία σύμφωνα με το ad hοc πρόγραμμα το οποίο, επίσης, δεν προβλέπει μείωση του 20%. Η κυβέρνηση καθιέρωσε τις προκαταβολές σε συνδυασμό με τη μη παρακράτηση του 20% για να ενισχύσει τα αγροτικά νοικοκυριά, που πλήττονται από φυσικές καταστροφές.
Ωστόσο η κυβέρνηση έχει δώσει 400 εκατ. € για την ενίσχυση ρευστότητας του ΕΛΓΑ, ενεργοποιώντας, για πρώτη φόρα, το άρθρο 7 του Ν. 3877/2010 και καταβάλλοντας τα αναδρομικώς οφειλόμενα της προηγούμενης δεκαετίας.
Την  τετραετία 2020-2023 καταβλήθηκαν από τον ΕΛΓΑ, σε εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας, αποζημιώσεις άνω του 1 δις, εκ του οποίου τα περισσότερα προέρχονται από τον κρατικό προϋπολογισμό, δηλαδή από τον Έλληνα φορολογούμενο.

Όχι στις παράνομες ελληνοποιήσεις: Με εντολή του αρμοδίου υπουργού Λευτέρη Αυγενάκη, από τις 18 Ιανουαρίου έχουν ξεκινήσει σαρωτικοί έλεγχοι στην αγορά από μικτά κλιμάκια της Γενικής Διεύθυνσης Τροφίμων του ΥΠΑΑΤ, του ΕΦΕΤ, του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ και των κατά τόπους κτηνιατρικών υπηρεσιών των ΔΑΟΚ.
Οι έλεγχοι πραγματοποιούνται στις πύλες εισόδου της χώρας, σε λιμάνια, σε super market και σε λοιπά σημεία λιανικής πώλησης σε ολόκληρη τη χώρα. Έλεγχοι γίνονται και σε βυτιοφόρα μεταφοράς γάλακτος, καθώς έχουν γίνει σχετικές καταγγελίες προς το ΥΠΑΑΤ. Στους ελέγχους λαμβάνονται δείγματα προϊόντων γάλακτος αποστέλλονται στα διαπιστευμένα εργαστήρια  για περαιτέρω χημικές αναλύσεις, με στόχο την τήρηση της νομοθεσίας σχετικά με την επισήμανση της ετικέτας, όσο και των ισοζυγίων γάλακτος που τηρεί η κάθε μεταποιητική βιομηχανία. Έλεγχοι γίνονται, επίσης, και για την τήρηση των προδιαγραφών για τα προϊόντα ΠΟΠ και ΠΓΕ.
Αντίστοιχοι μηχανισμοί του ΥΠΑΤ θα κινηθούν και για ελέγχους στο μέλι και στο κρέας.

Όπως φαίνεται και από τα παραπάνω, η κυβέρνηση έχει κάνει και συνεχίζει να κάνει ότι είναι εφικτό προς όφελος των αγροτών. Και είναι πάντοτε δίπλα, όπως έχει αποδείξει σε πολλές περιπτώσεις, σε κάθε επαγγελματική ομάδα, λαμβάνοντας υπόψη τα δημοσιονομικά περιθώρια της χώρας. Άλλωστε πολλές από τις ανωτέρω παρεμβάσεις έγιναν πραγματικότητα λόγω και της υπεραπόδοσης της ελληνικής οικονομίας. Σε κάθε περίπτωση κανείς δεν ωφελείται από τη διατάραξη της κοινωνικής, οικονομικής και εμπορικής ζωής της χώρας, από αποφάσεις που δεν εξυπηρετούν ούτε τους ίδιους τους αγρότες.




Κυβέρνηση για αγρότες: Είμαστε στη διάθεσή τους, τα μπλόκα δεν εξυπηρετούν ούτε τους ίδιους

Την πρώτη επίσημη απάντηση στους αγρότες μετά τη σύσκεψη στη Νίκαια της Λάρισας και τα αιτήματα που διατυπώθηκαν δίνει η κυβέρνηση.

Συγκεκριμένα, όπως τονίζουν κυβερνητικές πηγές, η κυβέρνηση είναι πάντα στη διάθεση κάθε επαγγελματικής ομάδας, όπως και των αγροτών και αντιμετωπίζει με σεβασμό τις αγωνίες τους για το μέλλον του πρωτογενούς τομέα. Στο ίδιο πλαίσιο αναφέρεται πως «στις αγωνίες αυτές, από το 2019, απαντούμε με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και απτές πολιτικές, επιλέγοντας πάντα τη συζήτηση και το διάλογο».

Παράλληλα οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως το κλείσιμο των δρόμων δεν είναι προς όφελος κανενός, ούτε των ιδίων των αγροτών, ενώ επισημαίνεται πως η κυβέρνηση είναι πάντα ανοιχτή σε διάλογο. Παράλληλα αναφορικά με το ενδεχόμενο συνάντησης του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, με τους αγρότες, το κυβερνητικό επιτελείο διερωτάται πώς θα γίνει αυτό από την στιγμή που δεν έχουν κοινή εκπροσώπηση.

Επί των συγκεκριμένων αιτημάτων που ανακοινώθηκαν από το Συντονιστικό των εκπροσώπων των μπλόκων στη Νίκαια της Λάρισας, το κυβερνητικό επιτελείο απαντά:

Αφορολόγητο αγροτικό πετρέλαιο: Ήδη ο Πρωθυπουργός από το βήμα της Βουλής ανακοίνωσε την περασμένη Παρασκευή την επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο και για το 2024, μέτρο ύψους 82 εκατ. ευρώ.

Το μέτρο της επιστροφής του ΕΦΚ είχε ενεργοποιηθεί από την κυβέρνηση και για τα έτη 2022 και 2023. Για αυτά τα δύο έτη έχουν επιστραφεί περί τα 160 εκατ. € σε 297.000 κατά κύριο επάγγελμα αγρότες.

7 λεπτά η κιλοβατώρα το ρεύμα: Επίσης την Παρασκευή ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε πρόσθετη έκπτωση της ΔΕΗ κατά 10% στο αγροτικό ρεύμα από τον Μάϊο μέχρι και τον Σεπτέμβριο που είναι μήνες υψηλών αγροτικών καταναλώσεων. Όπως επίσης και τη ρύθμιση των χρεών προς τη ΔΕΗ των Τοπικών και Γενικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ, ΓΟΕΒ), που φτάνουν σήμερα τα 87 εκ. Ευρώ.

Κατά τη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης η κυβέρνηση προχώρησε σε σειρά παρεμβάσεων για την αντιμετώπισή της, οι οποίες τελικά οδήγησαν σε απορρόφηση 80-90% της αύξησης του κόστους ενέργειας των αγροτικών τιμολογίων.

Φωτοβολταϊκά για τους αγρότες: Μείωση σε διάστημα διετίας της τιμής της κιλοβατώρας, κατ΄ελάχιστον 30% για τους αγρότες που συμμετέχουν σε συνεργατικά σχήματα (συνεταιρισμοί, οργανώσεις και ομάδες παραγωγών κ.λπ.) και στους αγρότες που ασκούν συμβολαιακή γεωργία με την κατασκευή των νέων φωτοβολταϊκών για τους αγρότες, με εγγυημένη τιμή για διάστημα δεκαετίας.

Για τους μεμονωμένους αγρότες θα ξεκινήσει άμεσα νέο Πρόγραμμα αποκλειστικά για Αγρότες με τίτλο «Φωτοβολταϊκά στο Χωράφι», ύψους 30 εκ. Ευρώ.

Στη συνολικότερη προσπάθεια για τη μείωση του ενεργειακού κόστους θα συμβάλει και το Πρόγραμμα Απόλλων, το μεγαλύτερο πρόγραμμα ενεργειακού συμψηφισμού με πράσινη ενέργεια στη χώρα, μέσα από το οποίο, οι ΤΟΕΒ και ΓΟΕΒ θα έχουν σημαντική, και μόνιμη, ανακούφιση από το ενεργειακό κόστος.

Επιδότηση σε εφόδια και ζωοτροφές: Η κυβέρνηση έχει μειώσει τον ΦΠΑ από το 13% στο 6% για τις ζωοτροφές και τα λιπάσματα και τον ΦΠΑ για αγορά αγροτικών μηχανημάτων από το 24% στο 13%.

Ενώ παράλληλα μείωσε τη φορολογία των αγροτών (νόμος 4935/2022), θεσμοθέτησε νέα φορολογική κλίμακα, κατήργησε το νόμο Κατρούγκαλου, διευκόλυνε μέσω του Ταμείου Μικροπιστώσεων την πρόσβαση σε χρηματοδότηση των αγροτών και κατήργησε τη φορολόγηση των ενισχύσεων από το πρώτο ευρώ που είχε επιβάλει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Να μην εφαρμοστεί η νέα ΚΑΠ και να υπάρξει νέα διαπραγμάτευση: Αυτή η κυβέρνηση κατάφερε με διαπραγμάτευση στις Βρυξέλλες και διατήρησε για τους Έλληνες αγρότες τους ίδιους πόρους από την ΚΑΠ όταν αυτοί μειώθηκαν για άλλες χώρες. Και το ΕΛΚ ήταν αυτό που κατάφερε και έβαλε φραγμούς σε υπερβολικές απαιτήσεις και προτάσεις των Σοσιαλιστών και των Πρασίνων, οι οποίοι, στο όνομα της οικολογικής μετάβασης της γεωργίας, ζητούσαν να περιοριστούν πολύ οι καλλιεργήσιμες εκτάσεις, να μειωθούν ενισχύσεις, να αυστηροποιηθούν οι τρόποι παραγωγής.

Πιο συγκεκριμένα η μη εφαρμογή της νέας ΚΑΠ θα στερούσε από τους Έλληνες αγρότες ενισχύσεις της τάξεως των 2,8 δις ετησίως που σήμερα είτε λαμβάνουν απ’ ευθείας, είτε μέσω διαφόρων προγραμμάτων, από τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Παράλληλα θα στερούσε από τη χώρα μας τη δυνατότητα εφαρμογής μιας σειράς άλλων εμβληματικών προγραμμάτων των οποίων στόχος είναι η ενίσχυση της πρωτογενούς παραγωγής και των υποδομών στον αγροδιατροφικό τομέα. Η ΚΑΠ 2023- 2027, ύψους 19,3 δις ευρώ κατευθύνεται στο σύνολό της στους Έλληνες αγρότες. Για την ενεργοποίηση αυτών των χρημάτων έχουν τεθεί συγκεκριμένες προϋποθέσεις με καθαρό φιλοπεριβαλλοντικό πρόσημο η ικανοποίηση των οποίων όμως στην πράξη οδηγούν σε αύξηση του καλλιεργητικού κόστους, χωρίς να δίδονται αντίστοιχες ενισχύσεις για την εξισορρόπησής της.

Για το λόγο αυτό η Ελλάδα ήδη από τα τέλη Νοεμβρίου έχει καταθέσει – ως έχει δικαίωμα- 6 προτάσεις τροποποίησης του πλαισίου που διέπει το ελληνικό Στρατηγικό Σχέδιο ΚΑΠ. Οι προτάσεις αυτές έγιναν αποδεκτές – άτυπη ενημέρωση. Είναι ίδιες με αυτές που μόλις προχθές κατέθεσε και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ουσιαστικές αλλαγές μπορούν – εκ του κανονισμού- να υποβληθούν μετά το 2025, και για το λόγο αυτό έχει αναπτυχθεί, με ελληνική πρωτοβουλία, συμμαχία με τις 9 χώρες του Νότου της ΕΕ στις οποίες υπάρχουν αντίστοιχα προβλήματα στην εφαρμογή της ΚΑΠ.

Αποζημιώσεις στο 100% και αναπλήρωση χαμένου εισοδήματος στα προϊόντα: Η κατάργηση του 20% της παρακράτησης του ΕΛΓΑ, ξεκίνησε από τον ΙΑΝΟ και εφαρμόσθηκε σε όλες τις περιπτώσεις θεομηνιών και ακραίων καταστροφών, όπως στον παγετό της άνοιξης 2021, στις σφοδρές χαλαζοπτώσεις του Ιουνίου 2022, ενώ εφαρμόζεται αυτή τη στιγμή και στη Θεσσαλία σύμφωνα με το ad hοc πρόγραμμα το οποίο, επίσης, δεν προβλέπει μείωση του 20%. Η κυβέρνηση καθιέρωσε τις προκαταβολές σε συνδυασμό με τη μη παρακράτηση του 20% για να ενισχύσει τα αγροτικά νοικοκυριά, που πλήττονται από φυσικές καταστροφές.

Ωστόσο η κυβέρνηση έχει δώσει 400 εκατ. € για την ενίσχυση ρευστότητας του ΕΛΓΑ, ενεργοποιώντας, για πρώτη φόρα, το άρθρο 7 του Ν. 3877/2010 και καταβάλλοντας τα αναδρομικώς οφειλόμενα της προηγούμενης δεκαετίας.

Την τετραετία 2020-2023 καταβλήθηκαν από τον ΕΛΓΑ, σε εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας, αποζημιώσεις άνω του 1 δις, εκ του οποίου τα περισσότερα προέρχονται από τον κρατικό προϋπολογισμό, δηλαδή από τον Έλληνα φορολογούμενο.

Όχι στις παράνομες ελληνοποιήσεις: Με εντολή του αρμοδίου υπουργού Λευτέρη Αυγενάκη, από τις 18 Ιανουαρίου έχουν ξεκινήσει σαρωτικοί έλεγχοι στην αγορά από μικτά κλιμάκια της Γενικής Διεύθυνσης Τροφίμων του ΥΠΑΑΤ, του ΕΦΕΤ, του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ και των κατά τόπους κτηνιατρικών υπηρεσιών των ΔΑΟΚ.

Οι έλεγχοι πραγματοποιούνται στις πύλες εισόδου της χώρας, σε λιμάνια, σε super market και σε λοιπά σημεία λιανικής πώλησης σε ολόκληρη τη χώρα. Έλεγχοι γίνονται και σε βυτιοφόρα μεταφοράς γάλακτος, καθώς έχουν γίνει σχετικές καταγγελίες προς το ΥΠΑΑΤ. Στους ελέγχους λαμβάνονται δείγματα προϊόντων γάλακτος αποστέλλονται στα διαπιστευμένα εργαστήρια για περαιτέρω χημικές αναλύσεις, με στόχο την τήρηση της νομοθεσίας σχετικά με την επισήμανση της ετικέτας, όσο και των ισοζυγίων γάλακτος που τηρεί η κάθε μεταποιητική βιομηχανία. Έλεγχοι γίνονται, επίσης, και για την τήρηση των προδιαγραφών για τα προϊόντα ΠΟΠ και ΠΓΕ.

Αντίστοιχοι μηχανισμοί του ΥΠΑΤ θα κινηθούν και για ελέγχους στο μέλι και στο κρέας.

Όπως φαίνεται και από τα παραπάνω, η κυβέρνηση έχει κάνει και συνεχίζει να κάνει ότι είναι εφικτό προς όφελος των αγροτών. Και είναι πάντοτε δίπλα, όπως έχει αποδείξει σε πολλές περιπτώσεις, σε κάθε επαγγελματική ομάδα, λαμβάνοντας υπόψη τα δημοσιονομικά περιθώρια της χώρας. Άλλωστε πολλές από τις ανωτέρω παρεμβάσεις έγιναν πραγματικότητα λόγω και της υπεραπόδοσης της ελληνικής οικονομίας. Σε κάθε περίπτωση κανείς δεν ωφελείται από τη διατάραξη της κοινωνικής, οικονομικής και εμπορικής ζωής της χώρας, από αποφάσεις που δεν εξυπηρετούν ούτε τους ίδιους τους αγρότες.




Μητσοτάκης σε αγρότες : “Δεν είμαστε εδώ για να τσακωνόμαστε, αλλά για να λύνουμε προβλήματα”

Συνάντηση και διάλογο με αγρότες στο μπλόκο της Βόνιτσας είχε ο Κυριάκος Μητσοτάκης το μεσημέρι της Τετάρτης μετά την παρουσία του στα εγκαίνια του οδικού αξονα Ακτίου-Αμβρακία.

Ο πρωθυπουργός αφού άκουσε τα αιτήματα των αγροτών τους είπε ότι «ούτε γκαρσόνια θα γίνετε ούτε θα φύγετε στη Γερμανία. Για μένα η στηριξη του πρωτογενούς τομέα είναι πρώτη πολιτική προτεραιότητα. Ξέρω τα προβλήματα από πρώτο χέρι. Αυτά τα δύσκολα 4 χρόνια η κυβέρνηση στάθηκε στο μέτρο του δυνατού κοντά στους αγρότες, με στηριξη του ΕΛΓΑ με αποζημιώσεις 1 δισ. ευρώ, με μείωση του ΦΠΑ σε λιπάσματα και ζωοτροφές».

 




Λευτέρης Αυγενάκης | Είμαστε στην ίδια πλευρά της όχθης – Δεν είστε μόνοι

Νέα πρόσκληση στους αγρότες για διάλογο ώστε να μπορέσουν να επιλυθούν προβλήματα που έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής κρίσης, απηύθυνε στους αγρότες ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λευτέρης Αυγενάκης στην εκπομπή της ΕΡΤ1, «Συνδέσεις», με την Χριστίνα Βίδου και τον Κώστα Παπαχλιμίντζο.

«Ζητάω από τους αγρότες να έλθουν να συζητήσουμε. Δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε. Μαζί είμαστε. Στην ίδια πλευρά της όχθης είμαστε. Έχουμε πολλά πράγματα να κάνουμε μαζί. Πραγματικά θέλουμε να στηρίξουμε ακόμα περισσότερο τον πρωτογενή τομέα. Καταλαβαίνουμε τα προβλήματα. Δεν είναι μόνοι. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι στο πλευρό τους και έχει αποδειχθεί από τα μέτρα που έχουμε λάβει μέχρι σήμερα», τόνισε ο υπουργός, ο οποίος είπε ότι την Παρασκευή, στο πλαίσιο της έκθεσης Agrotica στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος Θεόδωρος Σκυλακάκης, θα ανακοινώσει το πρόγραμμα «Απόλλων» που αφορά το ενεργειακό κόστος στην πρωτογενή παραγωγή.

Όσον αφορά στα μέτρα που ήδη έχουν ληφθεί σημείωσε ότι μόνο ο ΕΛΓΑ στην περίοδο 2020 έως 2023 έχει καταβάλει ως αποζημιώσεις στους αγρότες περισσότερο από 1 δις ευρώ. Και παράλληλα η κυβέρνηση με αποφάσεις της:

– Επέστρεψε στους αγρότες τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στο πετρέλαιο δίνοντας συνολικά περί τα 160 εκατ. ευρώ σε περίπου 297.000 αγρότες.

– Μείωσε από το 24% στο 13% τον ΦΠΑ για αγορά αγροτικών μηχανημάτων

– Μείωσε τον ΦΠΑ στις ζωοτροφές από το 13% στο 6%

– Μείωσε κατά 50% τη φορολογία στα κέρδη αγροτών που δραστηριοποιούνται μέσα από συνεργατικά σχήματα

– Κατήργησε τη φορολόγηση των ενισχύσεων από το πρώτο ευρώ που είχε επιβάλει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Ειδικά για την ΚΑΠ, θέμα που θέτουν οι αγρότες, ο Υπουργός είπε ότι η Ελλάδα έχει ήδη βελτιώσεις σε έξι σημεία και αναμένει την έγκριση των προτάσεών της από την ΕΕ. Παράλληλα είπε ότι το ζήτημα των αλλαγών της ΚΑΠ, μαζί με τη δημιουργία μόνιμου μηχανισμού για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και τα προβλήματα του περονόσπορου, της ακαρπίας και των ψαριών εισβολέων στη Μεσόγειο, ετέθησαν από τον ίδιο στη συνεδρίαση της ομάδας EUMED-9, που συνήλθε για πρώτη φορά, με ελληνική πρωτοβουλία για ζητήματα Γεωργίας, με στόχο τη δημιουργία μετώπου από τις χώρες του Νότου της ΕΕ

Διαφάνεια στον ΟΠΕΚΕΠΕ

Σε σχέση με τη μειωμένη ενιαία ενίσχυση που έλαβαν μέσω ΟΠΕΚΕΠΕ, είπε ότι όντως μειώθηκε κατά 236 εκατ. το ποσό της ενιαίας ενίσχυση με απόφαση της ΕΕ, το οποίο μεταφέρθηκε από τον Πυλώνα Ι της ΚΑΠ στον Πυλώνα ΙΙ. Ωστόσο, σημείωσε ότι ο ΟΠΕΚΕΠΕ έκανε λάθη και στην κατανομή των υπολοίπων χρημάτων που δικαιούνταν οι αγρότες και αυτό στάθηκε η αφορμή για να απομακρύνει τον προηγούμενο Πρόεδρο του Οργανισμού και τους συνεργάτες του. Σημείωσε δε ότι ο προηγούμενος πρόεδρος ελέγχεται από τη Δικαιοσύνη για κακοδιοίκηση, καθώς και ότι ο ίδιος έχει δώσει εντολή να γίνει σε βάθος έλεγχος από ορκωτούς λογιστές, αλλά και να πληρωθούν άμεσα οι περιπτώσεις που έχουν δικαιωθεί από το Δικαιοσύνη. Όπως επίσης να γίνει εκκαθάριση στα 16.000 ΑΦΜ που είναι δεσμευμένα και σε όσα διαπιστωθούν παρατυπίες να οδηγηθούν στη Δικαιοσύνη αλλά τα υπόλοιπα να πληρωθούν. Την Τετάρτη, όπως είπε, συνεδριάζει το νέο ΔΣ του Οργανισμού προκειμένου να λάβει αποφάσεις πότε θα ανοίξει το ΟΣΔΕ και θα ανακοινώσει πότε θα γίνουν οι πληρωμές στα οικολογικά σχήματα, ενώ στόχος είναι μέσα από ένα σύγχρονο πληροφοριακό σύστημα να υπάρχει σύνδεση των κεντρικών με τα δέκα περιφερειακά τμήματα με τα οποία δεν υπήρχε μέχρι σήμερα επικοινωνία. Θέλουμε ένα ΟΠΕΚΕΠΕ σύγχρονο που να λειτουργεί με διαφάνεια προς όφελος μόνο των αγροτών, τόνισε

Κατηγορηματικός ήταν ο υπουργός και στο ζήτημα των ελέγχων στην αγορά και στις πύλες εισόδου της χώρας. Οι έλεγχοι έχουν ξεκινήσει από τις 18 Ιανουαρίου, από μικτά κλιμάκια της Διεύθυνσης Τροφίμων του ΥπΑΑΤ, του ΕΦΕΤ, του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ και την συνεργασία των κατά τόπους ΔΑΟΚ, αλλά και με την συνδρομή αστυνομικών, λιμενικών και δικαστικών αρχών, όταν κρίνεται αναγκαίο.
Στόχος του υπουργείου είναι ο έλεγχος της ποιότητας του γάλακτος που εισάγεται στη χώρα, η μη αλλοίωση των προϊόντων και να μην μπουν σε κίνδυνο προϊόντα ΠΟΠ, όπως η φέτα. «Ξετυλίγουμε ένα κουβάρι για το οποίο πολλοί μιλούσαν αλλά κανείς δεν είχε τα κότσια να ακουμπήσει», είπε χαρακτηριστικά ο ΥπΑΑΤ.

Σε ό,τι αφορά στη Θεσσαλία ο υπουργός τόνισε ότι έχουν ήδη δοθεί ως προκαταβολές, περί τα 150 εκατ. ευρώ και η κυβέρνηση έχει δεσμεύσει ακόμα 110 εκατ. από τον Κρατικό Προϋπολογισμό και αν απαιτηθούν θα δώσει κι άλλα, για να εξοφληθούν οι ζημιές στη φυτική παραγωγή και στο ζωικό κεφάλαιο έως 30 Ιουνίου.
Σε ό,τι αφορά την κάλυψη των αποζημιώσεων, ήταν κατηγορηματικός, τονίζοντας ότι θα καλυφθούν κατά 100%.
Αναφέρθηκε επίσης στα ειδικά μέτρα που λαμβάνει το ΥΠΑΑΤ για τη Θεσσαλία, τονίζοντας ότι τόσο το μέτρο 5.2 ύψους 45 εκατ. ευρώ, όσο και το πρόγραμμα ενίσχυσης για τουλάχιστον δύο χρόνια, των παραγωγών των παρακάρλιων περιοχών, προέκυψαν μέσα από διάλογο με τους πληγέντες. Υπενθυμίζεται ότι το μέτρο 5.2 προβλέπει δωρεάν αντικατάσταση των ζώων που πνίγηκαν και δωρεάν ανακατασκευή των σταύλων που καταστράφηκαν από τον Daniel.

Ειδικά για τους αγρότες της Θεσσαλίας ο Λευτέρης Αυγενάκης σημείωσε ότι το ΥΠΑΑΤ προχώρησε στοχευμένα στην παράταση του περυσινού προγράμματος απονιτροποίησης, το οποίο μαζί με τις παρεμβάσεις του εφετινού ανέρχεται, αθροιστικά, στα 150 εκατ. ευρώ.
Σημείωσε, τέλος, ότι ξεκινά άμεσα και η πληρωμή αποζημιώσεων προς τους παραγωγούς που δεν είχαν ασφαλιστεί στον ΕΛΓΑ επειδή δεν προβλεπόταν υποχρεωτική ασφάλισή τους, όπως τους χοιροτρόφους, πτηνοτρόφους, καλλιεργητές αρωματικών φυτών κλπ, με 15,8 εκατ. ευρώ από το Γεωργικό Αποθεματικό του 2023.




Κασσελάκης | Ειλικρινής η ενημέρωση από το υπουργείο Άμυνας, θέλουμε να είμαστε παραγωγικοί

Τα εξοπλιστικά προγράμματα, το μισθολογικό των στρατιωτικών και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών βρέθηκαν στο επίκεντρο της ενημέρωσης που είχε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Στέφανος Κασσελάκης και ο πρώην υπουργός ναύαρχος ε.α. Ευάγγελος Αποστολάκης από την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Η ενημέρωση διήρκεσε 45 λεπτά.

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ είχε περαιτέρω ιδιαίτερη συνάντηση με τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Νίκο Δένδια, η οποία περιεστράφη γύρω από τα εθνικά θέματα. Η συνάντηση διήρκεσε 40 λεπτά.

Στις δηλώσεις του ο κ. Κασσελάκης ευχαρίστησε δύο φορές την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ για την «ειλικρινή» συζήτηση επισημαίνοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει να είναι παραγωγικός στα εθνικά θέματα, στην άμυνα της χώρας. «Για μας δεν είναι θέματα επικοινωνίας αλλά θέματα ασφάλειας του Έλληνα και της Ελληνίδας», τόνισε.

Για τα εξοπλιστικά προγράμματα σχολίασε ότι «βρισκόμαστε στην αρχή μιας μακράς διαδικασίας μέχρι να φθάσουμε σε συμφωνία για την οποία θα υπάρχει ενημέρωση», όπως διευκρίνισε εν συνεχεία ο κ. Αποστολάκης ενώ επανέλαβαν ότι θέλουν να είναι παραγωγικοί.

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας δώρισε στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης το θυρεό του υπουργείου, σε ανάμνηση της επίσκεψής του όπως είπε. Στην ενημέρωση συμμετείχαν ο υφυπουργός Εθνικής ‘Αμυνας Ιωάννης Κεφαλογιάννης, σύσσωμη η στρατιωτική ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων με επικεφαλής τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ στρατηγό Δημήτριο Χούπη, ο γενικός γραμματέας του ΥΠΕΘΑ Αντώνιος Οικονόμου και άλλοι αρμόδιοι επιτελείς.




Ακρίβεια του παραλόγου: Αν και είμαστε παραγωγός χώρα, έχουμε το δεύτερο πιο ακριβό λάδι

Η Ελλάδα είναι η δεύτερη πιο ακριβή χώρα σε ό,τι αφορά την τιμή του ελαιολάδου στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Πρωταθλήτρια στην ακρίβεια φέρεται πως είναι η Ελλάδα, καθώς ακόμα κι αν είναι κορυφαία παραγωγός χώρα σε βασικά αγαθά, οι τιμές την κατατάσσουν στις πιο ακριβές χώρες της Ευρωπαϊκές Ένωσης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, στην Ελλάδα, οι τιμές στα γαλακτοκομικά είναι στο 38% πάνω από την υπόλοιπη Ευρώπη, ενώ το περασμένο έτος η Ελλάδα ήταν η δεύτερη πιο ακριβή χώρα σε ό,τι αφορά την τιμή του ελαιολάδου, μετά τη Μάλτα, καθώς ήταν 23,7% πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ, αφήνοντας πίσω την Ιταλία, όπου σε μεγάλο βαθμό το ελαιόλαδο είναι ελληνικής προέλευσης.

Όπως αναφέρει ρεπορτάζ του OPEN πάντως, οι καταναλωτές έχουν ήδη ξεκινήσει τα ψώνια για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, ωστόσο θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, αφού φέτος θα είναι ακριβότερο κατά τουλάχιστον 15% σύμφωνα με τους κρεοπώλες.

Χαρακτηριστικά, η γαλοπούλα φέτος πωλείται από 13,90 ευρώ, ενώ πέρυσι ήταν στα 12 ευρώ, το κατσίκι 16 ευρώ από 14 ευρώ πέρυσι και το χοιρινό στα 7,90 ευρώ από 6,90 ευρώ που ήταν πέρυσι.




Ερντογάν σε Μητσοτάκη | Θέλουμε να κάνουμε το Αιγαίο θάλασσα ειρήνης – Είμαστε αδέλφια

Μήνυμα φιλίας και ενότητας έστειλε ο Τούρκος Πρόεδρος, Ταγίπ Ερντογάν, κατά τις κοινές δηλώσεις με τον Έλληνα πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, στο πλαίσιο της επίσκεψής του στην Ελλάδα.

Τόνισε ότι Ελλάδα και Τουρκία μοιράζονται την ίδια θάλασσα και είναι φυσικό να υπάρχουν προβλήματα ανάμεσα στις δύο χώρες, πόσο μάλλον ανάμεσα σε δύο αδέλφια. “Θέλουμε να κάνουμε το Αιγαίο θάλασσα ειρήνης” είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ερντογάν

“Επιθυμούμε να γίνουμε παράδειγμα σε όλο τον κόσμο με τα κοινά βήματα που θα κάνουμε ως Τουρκία και Ελλάδα. Το λέω ανοιχτά. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα μεταξύ μας τόσο μεγάλο το οποίο να μην μπορεί να επιλυθεί, αρκεί να κινηθούμε με καλή πίστη. Είμαστε πάρα πολύ ικανοποιημένοι που έχει την ίδια αντίληψη ο κ. Μητσοτάκης” πρόσθεσε.

Αναλυτικά οι δηλώσεις του:

Σας χαιρετώ με τα πιο εγκάρδια συναισθήματα. Επισκέφθηκα τελευταία φορά την Ελλάδα το 2017. Ήταν η πρώτη μετά από 65 χρόνια επίσκεψη σε επίπεδο αρχηγού κράτους. Αισθάνομαι μεγάλη ικανοποίηση που βρίσκομαι ξανά στην Ελλάδα. Θα ήθελα να ευχαριστήσω για την ευγενική υποδοχή. Επιθυμούμε να αναπτύξουμε περαιτέρω την θετική ώθηση που υπάρχει. Το ότι μετά από 7 χρόνια κάνουμε την 5η συνεδρίαση αποτελεί ένδειξη αυτής τη πρόθεσης. Πιστεύω ότι δεν θα υπάρξει άλλο τόσο μεγάλο διάλλειμα για άλλη συνάντηση και αυτό θα είναι καλό και για τις 2 χώρες.

Είχαμε ωφέλιμες συζητήσεις με τον πρωθυπουργό και την Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Στη συνάντηση με τον κ. Μητσοτάκη συζητήσαμε για τα βήματα που μπορούν να γίνουν για την ανάπτυξη της συνεργασίας μας. Στο πλαίσιο της συνέχειας των επαφών μας, τονίσαμε την ανάγκη να κρατηθούν ανοιχτοί οι δίαυλοι επικοινωνίας και υπογραμμίσαμε ότι ο μηχανισμός του ανώτατου στρατιωτικού συμβουλίου συνεργασίας Ελλάδας – Τουρκίας συμβάλει σημαντικά στο να προχωρούν οι σχέσεις των δύο χωρών στο πλαίσιο της θετικής ατζέντας.

Με τη διακήρυξη της Αθήνας περί σχέσεων φιλίας και καλής γειτονίας βεβαιώσαμε τη βούλησή μας για ανάπτυξη των σχέσεών μας. Αισθανόμαστε ικανοποίηση που βλέπουμε τα αποτελέσματα των έργων στο πλαίσιο του σχεδίου κοινής δράσης του 2021. Στη συνάντηση με τον κ. Μητσοτάκη συμφωνήσαμε να ανεβάσουμε στα 10 δις δολάρια το διμερές μας εμπόριο από 5 δις. Τονίσαμε τη σημασία έργων μεταφοράς, όπως η κατασκευή δεύτερης γέφυρας στον σταθμό Υψάλας – Κήπων. Ειλικρινή μας ευχή είναι να επιλύσουμε τα υφιστάμενα προβλήματά μας με κοινές προσπάθειες, στο πλαίσιο του εποικοδομητικού διαλόγου καλής γειτονίας και διεθνούς δικαίου.

Με τον κύριο Μητσοτάκη συζητήσαμε πώς μπορούμε να εξελίξουμε τη συνεργασία στο πεδίο καταπολέμησης της τρομοκρατίας. Διατύπωσα για μια ακόμη φορά την προσδοκία μας στην καταπολέμηση της τρομοκρατίας και χαιρετίσαμε το κλείσιμο του καταυλισμού του Λαυρίου. Υπογράμμισε πως απαιτείται προσοχή προκειμένου να μην σχηματιστούν παρόμοιοι καταυλισμοί που θα δίνουν καταφύγιο σε τρομοκράτες στην Ελλάδα.

Η τουρκική μειονότητα στην Ελλάδα και ρωμαίικη μειονότητα στη χώρα μας είναι δομικά στοιχεία του ανθρώπινου και του πολιτιστικού μας πλούτου. Η αύξηση της ηρεμίας και της γαλήνης των μειονοτήτων θα επηρεάσει θετικά τις σχέσεις.

Διατύπωσα τις προσδοκίες μας για τις βελτιώσεις που απαιτούνται από το Διεθνές Δίκαιο όσον αφορά την κατάσταση της τουρκικής μειονότητας Δυτικής Θράκης. Η επίτευξη μιας δίκαιης, μόνιμης και βιώσιμης λύσης στο Κυπριακό με βάση τις πραγματικότητες στο νησί, θα είναι προς όφελος ολόκληρης της περιοχής. Ανταλλάξαμε απόψεις με τον Πρωθυπουργό σχετικά με τις διμερείς σχέσεις και τις τρέχουσες περιφερειακές και παγκόσμιες εξελίξεις. Μιλήσαμε για το δράμα που εκτυλίσσεται στα κατεχόμενα παλαιστινιακά εδάφη και κυρίως στη Γάζα.

Από την αρχή η Τουρκία δήλωσε ότι δεν εγκρίνει σε καμία περίπτωση να στοχοποιούνται άμαχοι άμαχοι. Όχι μόνο στη Μέση Ανατολή. Αυτά τα συμβάντα μετατράπηκαν σε μαζική τιμωρία του λαού της Γάζας και σε 17.000 αθώων Παλαιστινίων αμάχων, επί το πλείστον γυναίκες και παιδιά, και αυτό πληγώνει τις συνειδήσεις. Η διεθνής κοινότητα δεν θα πρέπει να σιωπά απέναντι στα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας και τα εγκλήματα πολέμου που διαπράττονται. Η επίτευξη της μόνιμης εκεχειρίας το συντομότερο δυνατό και η διασφάλιση της απρόσκοπτης ροής των ανθρωπιστικών βοηθειών θα πρέπει να είναι προτεραιότητα για όλους μας. Με τις τελευταίες εξελίξεις είδαμε άλλη μια φορά ότι η ίδρυση ενός ανεξάρτητου, κυρίαρχου με εδαφική ακεραιότητα Παλαιστινιακού κράτους στα σύνορα του 67 είναι πλέον αναπόφευκτη. Ανακοινώσαμε ότι ως Τουρκία είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε το καθήκον, την ευθύνη ως εγγυήτρια ως προς την εφαρμογή μιας δίκαιης ειρήνης. Πιστεύω ότι η διεθνής κοινότητα θα δείξει την απαραίτητη ευαισθησία για τη συνέχιση της βοήθειας.

Αξιότιμοι δημοσιογράφοι, είμαστε δύο γειτονικές χώρες που μοιραζόμαστε την ίδια θάλασσα, την ίδια γεωγραφία, το ίδιο κλίμα και μάλιστα το ίδιο πολιτισμό σε πολλούς τομείς. Είναι φυσικό να υπάρχουν προβλήματα ανάμεσα σε δύο χώρες, πόσω μάλλον ανάμεσα σε αδέρφια. Το θέμα είναι η βούληση για την επίλυση αυτών των προβλημάτων και των διαφορών. Εμείς θέλουμε να μετατρέψουμε το Αιγαίο σε μια θάλασσα ειρήνης και συνεργασίας. Επιθυμούμε να γίνουμε παράδειγμα σε όλο τον κόσμο με τα κοινά βήματα που θα κάνουμε ως Τουρκία και Ελλάδα. Το λέω ανοιχτά. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα μεταξύ μας τόσο μεγάλο το οποίο να μην μπορεί να επιλυθεί, αρκεί να κινηθούμε με καλή πίστη, να επικεντρωθούμε στη μεγάλη εικόνα. Και να μη γίνουμε από αυτούς που περνούν τη θάλασσα αλλά πνίγονται στο ποτάμι. Είμαστε πάρα πολύ ικανοποιημένοι που έχει την ίδια αντίληψη ο κ. Μητσοτάκης. Ολοκληρώνοντας τα λόγια μου, θα ήθελα να ευχαριστήσω τον κύριο Πρωθυπουργό για τη φιλοξενία του και εύχομαι οι συνομιλίες μας να βγουν σε καλό για τις χώρες και για τους δύο λαούς, τους λαούς μας. Και σας περιμένω για να σας φιλοξενήσω στην επόμενη συνάντηση και θα είμαι αρκετά ικανοποιημένος να το κάνω αυτό.

ertnews.gr



Κραυγή αγωνίας από εγκλωβισμένους Έλληνες στο αεροδρόμιο του Μονάχου | Είμαστε οικονομικά χάλια, κοιμόμαστε σε καρέκλες

Δεν έχει τέλος η ταλαιπωρία χιλιάδων επιβατών στο αεροδρόμιο του Μονάχου, λόγω του χιονιά που έπληξε το νότιο τμήμα της Γερμανίας με αποτέλεσμα την ακύρωση αρκετών πτήσεων.

Το πρωί (03/12) πραγματοποιήθηκαν ορισμένες πτήσεις, αλλά υπήρξαν νέες «διακοπές στην εναέρια κυκλοφορία», σύμφωνα με την ανακοίνωση του αερολιμένα.

Έλληνες που βρίσκονται εγκλωβισμένοι για τρίτη μέρα, καταγγέλλουν ότι «μάς παράτησαν στο αεροδρόμιο» και πως «μάς λένε να βρούμε ξενοδοχείο και να το πληρώσουμε από την τσέπη μας. Σε περίπτωση που βγούμε έξω από το αεροδρόμιο, δεν μπορούμε να ξαναγυρίσουμε».

«Κοιμόμαστε πάνω σε καρέκλες, πάνω στα πλακάκια, είμαστε οικονομικά χάλια», αναφέρουν.

Μία Ελληνίδα που είχε τελικό προορισμό το Μάντσεστερ με ενδιάμεση στάση το Μόναχο, τόνισε ότι «είναι ανήκουστο να μας εγκλωβίζουν εδώ πέρα και να μην μας βρίσκουν μία λύση να κοιμηθούμε, να κάνουμε ένα μπάνιο».

 



«Ο Παρθενώνας, τα γλυπτά… ανήκουν στην Ελλάδα, ας είμαστε δίκαιοι» | To BBC στους δρόμους της Αθήνας, συζητά με πολίτες

«Περισσότερα από 200 χρόνια αφότου αποσπάστηκαν από το πιο ιερό μνημείο της χώρας τους και μεταφέρθηκαν με συνοπτικές διαδικασίες στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα Ελγίνεια Μάρμαρα εξακολουθούν να φωνάζουν “αδικία” για τη συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων».

Έτσι ξεκινά το άρθρο του Νικ Μπικ, ανταποκριτή του BBC από την Αθήνα. Σχολιάζοντας την αναφορά του σε «Ελγίνεια Μάρμαρα», σημειώνει: «Όχι ότι κάποιος γύρω μου θα τα αποκαλούσε έτσι: Γλυπτά του Παρθενώνα είναι η ονομασία που χρησιμοποιείται ξανά και ξανά – σε μια απόρριψη της βρετανικής αξίωσης ιδιοκτησίας των αρχαίων θησαυρών που θεωρούνται σχεδόν καθολικά εδώ ότι κλάπηκαν από κάποιον Λόρδο Έλγιν σε μια ανάλγητη πράξη αυτοκρατορικής κλοπής».

Δίνοντας το κλίμα από το κέντρο της Αθήνας, αναφέρεται στις συνομιλίες του με πολίτες για το θέμα.

«Ο Παρθενώνας, τα γλυπτά… ανήκουν στην Ελλάδα. Ας είμαστε δίκαιοι, σωστά;» δήλωσε η 21χρονη εκπαιδευόμενη πιλότος Μελίνα Πέτρου. «Αυτό που είπε ο πρωθυπουργός για τη Μόνα Λίζα ήταν ένα εξαιρετικό παράδειγμα. Το μισό της θα ήταν στο Λούβρο και το άλλο μισό σε άλλη χώρα και αυτό έκανε το Ηνωμένο Βασίλειο κλέβοντας τα γλυπτά. Οπότε αυτό δεν είναι καθόλου δίκαιο».

«Η διαδικασία μετακίνησης δεν θα τα έθετε σε σοβαρό κίνδυνο;», ρωτάει ο δημοσιογράφος; «Δεν είναι καλύτερα να βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο, όπως υποστηρίζει η βρετανική κυβέρνηση;». η απάντηση που παίρνει είναι η εξής: «Ζούσα στο Λονδίνο και θυμάμαι ότι μια μέρα είδα στο Βρετανικό Μουσείο ότι η οροφή είχε διαρροή. Και λένε ότι πρέπει να μείνουν στο Λονδίνο γιατί θα είναι σε καλύτερη κατάσταση! Πρέπει να γυρίσουν στην Ελλάδα».

Στους πρόποδες της Ακρόπολης βρίσκεται ένα μουσείο που χτίστηκε ειδικά για να στεγάσει τα μάρμαρα αυτά, όποτε και αν γίνει η επιστροφή τους. Δεκατέσσερα χρόνια μετά τα εγκαίνιά του, περιμένουν ακόμα να επιστρέψει το κεντρικό τους κομμάτι, σημειώνει το δημοσίευμα και συνεχίζει: Στο εσωτερικό του κτιρίου, είναι τονισμένα τα περιγράμματα των χαμένων τμημάτων του Παρθενώνα, μαζί με μια εξήγηση για το πού βρίσκονται αυτή τη στιγμή. Άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας, έχουν δηλώσει ότι είναι διατεθειμένες να επιστρέψουν κάποιες πολύτιμες ελληνικές αρχαιότητες, αλλά οι Βρετανοί δεν έχουν ακόμη ακολουθήσει το παράδειγμά τους.

Ο δημοσιογράφος αναφέρεται στη συνέχεια στην ακύρωση της συνάντησης του βρετανού πρωθυπουργού Ρίσι Σούνακ με τον έλληνα πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, σχολιάζοντας πως η κίνηση αυτή «δεν έχει κάνει τίποτα για να ενισχύσει την αγάπη για το Ηνωμένο Βασίλειο». «Αν ο κ. Σούνακ πίστευε ότι η ματαίωση των συνομιλιών στη Ντάουνινγκ Στριτ 10 θα θεωρούνταν απλώς μια διπλωματική καταιγίδα, έκανε λάθος», σχολιάζει.

«Ένιωσα προσβεβλημένος και κάθε Έλληνας ένιωσε προσβεβλημένος», είπε στον ανταποκριτή του BBC ο υπουργός Εργασίας, Άδωνις Γεωργιάδης, το βράδυ της Τρίτης. «Μιλώ με σεβασμό στον πρωθυπουργό σας, αλλά έκανε ένα λάθος. Αυτή είναι μια θλιβερή μέρα για τη σχέση μας».

Μετά τις δηλώσεις του υπουργού, το ρεπορτάζ επιστρέφει στους πολίτες και τις απόψεις τους για το θέμα. «Όλα έχουν να κάνουν με τα λεφτά», είπε ο 49χρονος Ηλίας. «Το Μουσείο ζει από την παρουσίαση όλων αυτών των καταπληκτικών κομματιών της ιστορίας και αν χάσει τα μάρμαρα, τότε το Βρετανικό Μουσείο δεν θα είναι πια το Βρετανικό Μουσείο».

Τι θα γινόταν όμως αν επέστρεφαν στην Αθήνα; Ποιο θα ήταν το εθνικό κλίμα; «Οι Έλληνες θα ήταν πολύ, πολύ χαρούμενοι. Οι Βρετανοί είναι πολύ λογικοί και δίκαιοι και νομίζω ότι και αυτοί θα ήταν χαρούμενοι», δήλωσε ο Ηλίας. «Θα ήταν καλό για όλο τον κόσμο».




Είμαστε «κοντά» σε συμφωνία εκεχειρίας με το Ισραήλ, λέει ο ηγέτης της Χαμάς | Βομβαρδίζεται η Γάζα

Αξιωματούχοι του παλαιστινιακού ισλαμιστικού κινήματος Χαμάς «πλησιάζουν σε συμφωνία εκεχειρίας» με το Ισραήλ και δόθηκε απάντηση στους μεσολαβητές του Κατάρ στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης, ενημέρωσε γραπτώς το πρακτορείο ειδήσεων Reuters ο ηγέτης του Ισμαήλ Χανίγια, με μήνυμα που του έστειλε συνεργάτης του. Δεν έδωσε λεπτομέρειες για τους όρους της συμφωνίας.

Γύρω στα μεσάνυχτα, τουλάχιστον 17 Παλαιστίνιοι έχασαν τη ζωή τους σε βομβαρδισμό του Ισραήλ στον καταυλισμό προσφύγων Νουσεϊράτ στη Λωρίδα της Γάζας, μεταδίδει σήμερα το επίσημο παλαιστινιακό πρακτορείο ειδήσεων WAFA.

200 ασθενείς απομακρύνθηκαν εσπευσμένα από το ινδονησιακό νοσοκομείο στη Γάζα μετά το φονικό πλήγμα του Ισραήλ

Εν τω μεταξύ, σχεδόν 200 ασθενείς απομακρύνθηκαν χθες Δευτέρα από το ινδονησιακό νοσοκομείο στο βόρειο τμήμα της Λωρίδας της Γάζας, όπου «12 ασθενείς και συγγενείς τους» σκοτώθηκαν σε ισραηλινό πλήγμα, δήλωσε ο Άσραφ αλ Κίντρα, εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας στον ελεγχόμενο από τη Χαμάς παλαιστινιακό θύλακα.

«Ο ισραηλινός στρατός πολιορκεί το Ινδονησιακό Νοσοκομείο και φοβόμαστε πως θα συμβεί ό,τι έγινε στο Αλ Σίφα», το μεγαλύτερο νοσοκομείο στη Λωρίδα της Γάζας, το οποίο εκκενώθηκε πρόσφατα και πλέον βρίσκεται υπό τον έλεγχο των ισραηλινών ενόπλων δυνάμεων, τόνισε ο Δρ. Κίντρα.

Το βράδυ της Δευτέρας, περίπου 200 ασθενείς απομακρύνθηκαν από το νοσοκομείο – ονομαστικής χωρητικότητας 140 κλινών – που βρίσκεται στην περιοχή του προσφυγικού καταυλισμού Τζαμπαλίγια. Η επιχείρηση εκκένωσης έγινε σε συντονισμό με τη Διεθνή Επιτροπή Ερυθρού Σταυρού (ΔΕΕΣ), κάτι που είχε τεθεί ως προϋπόθεση για να διασφαλιστεί ότι δεν θα βομβαρδιστεί κανένα ασθενοφόρο, όπως προ ημερών. Ο ισραηλινός στρατός επιβεβαίωσε το πλήγμα, διαβεβαιώνοντας ότι το συγκεκριμένο ασθενοφόρο «χρησιμοποιείτο» από τη Χαμάς.

«Παραμένουν 400 ασθενείς στο νοσοκομείο και συνεργαζόμαστε με τη ΔΕΕΣ προκειμένου να διακομιστούν στο νοσοκομείο Νάσερ στην πόλη Χαν Γιούνις (νότια)», είπε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας στη Λωρίδα της Γάζας. Επιπλέον, «περίπου 2.000 εκτοπισμένοι» βρίσκονται στο νοσοκομειακό συγκρότημα και γύρω από αυτό, συμπλήρωσε, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας καταδίκασε χθες την «επίθεση» στο νοσοκομείο, επιβεβαιώνοντας τον απολογισμό που έδωσε στη δημοσιότητα η Χαμάς για «12 νεκρούς και δεκάδες τραυματίες».

Στο ινδονησιακό νοσοκομείο «είδαμε καταπρόσωπο τον θάνατο, οι βολές πυροβολικού και οι ριπές πολυβόλων ήταν αδιάκοπες», είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο ένας εκ των τραυματιών, ο 32χρονος Μοχάμεντ Άκελ, κατά την άφιξή του στο νοσοκομείο Νάσερ της Χαν Γιούνις. Αφηγήθηκε ότι στον δρόμο που οδηγεί προς το νότιο τμήμα της Λωρίδας της Γάζας είδε «πολλά πτώματα».

Οι ισραηλινές ένοπλες δυνάμεις ανακοίνωσαν πως επεκτείνουν τις επιχειρήσεις τους σε άλλες συνοικίες της Λωρίδας της Γάζας, ιδίως στον τομέα της Τζαμπαλίγια.

Ο Μουνίρ αλ Μπουρς, γενικός διευθυντής του υπουργείου Υγείας που βρίσκεται στο ινδονησιακό νοσοκομείο, τόνισε πως η επίθεση εναντίον της δομής υγείας σημαίνει τη «διακοπή όλων των ιατρικών υπηρεσιών στο βόρειο τμήμα της Λωρίδας της Γάζας». «Ο ισραηλινός στρατός έχει καταστρέψει αρκετά τμήματα, κυρίως νοσηλευτήρια και χειρουργεία, ενώ άλλα απειλούνται από πυρά ελεύθερων σκοπευτών», δήλωσε.

Σογιέλαιο

Στο ινδονησιακό νοσοκομείο «περισσότεροι από 100 άνθρωποι πρέπει επειγόντως να υποβληθούν σε χειρουργική επέμβαση αλλά δεν είχαμε παρά ελάχιστο προσωπικό», ενώ η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας δεν επαρκεί από την 9η Οκτωβρίου, όταν οι ισραηλινές ένοπλες δυνάμεις έθεσαν υπό πλήρη πολιορκία τη Λωρίδα της Γάζας, εξηγεί ο αξιωματούχος του υπουργείου Υγείας στη Λωρίδα της Γάζας.

«Τώρα χρησιμοποιούμε σογιέλαιο αντί για καύσιμα προκειμένου να θέσουμε σε λειτουργία τις γεννήτριες», αφηγείται.

Η Χαμάς έχει κατ’ επανάληψη καταγγείλει πως ο ισραηλινός στρατός διεξάγει «πόλεμο κατά των νοσοκομείων», ενώ το Ισραήλ κατηγορεί την παλαιστινιακή ισλαμιστική οργάνωση ότι χρησιμοποιεί τα νοσοκομεία για στρατιωτικούς σκοπούς.

Στις 5 Νοεμβρίου, ο στρατός του Ισραήλ υποστήριξε ότι κάτω από το ινδονησιακό νοσοκομείο ήταν κρυμμένο κέντρο διοίκησης και ελέγχου της Χαμάς, κάτι το οποίο διέψευσε το παλαιστινιακό κίνημα. Ο ισραηλινός στρατός παρουσίασε επίσης δορυφορικές φωτογραφίες που έδειχναν εγκατάσταση εκτόξευσης ρουκετών σε απόσταση μικρότερη των 100 μέτρων από το νοσοκομείο.

Στις 28 και 29 Οκτωβρίου, αφότου το Ισραήλ διέταξε την εκκένωση του νοσοκομείου – που χρηματοδοτήθηκε από την Ινδονησία και άνοιξε το 2015 – ο ισραηλινός στρατός εξαπέλυσε αεροπορικές επιδρομές στην περιοχή.

Προ ημερών, ισραηλινοί στρατιώτες πραγματοποίησαν έφοδο στο νοσοκομείο Αλ Σίφα της Γάζας. Εκατοντάδες ασθενείς, γιατροί και εκτοπισμένοι που είχαν βρει καταφύγιο εκεί απομακρύνθηκαν εσπευσμένα.

Σύμφωνα με τον ΠΟΥ, κλιμάκιο του οποίου έκανε αυτοψία στο νοσοκομείο Αλ Σίφα, περίπου 20 γιατροί και νοσηλευτές και περισσότεροι από 250 ασθενείς παρέμεναν ακόμη στο συγκεκριμένο νοσοκομείο προχθές Κυριακή.

 




Μητσοτάκης στον πρωθυπουργό της Παλαιστίνης | Είμαστε έτοιμοι να συνδράμουμε με ανθρωπιστική βοήθεια

Οπρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε το πρωί με τον πρωθυπουργό της Παλαιστινιακής Αρχής Mohammad Ibrahim Shtayyeh, λίγο πριν συμμετάσχει στη Διεθνή Ανθρωπιστική Διάσκεψη για τους Αμάχους στη Γάζα, που πραγματοποιείται στο Παρίσι. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκε η ανθρωπιστική κατάσταση στη Λωρίδα της Γάζας. Ο πρωθυπουργός επανέλαβε την αυξανόμενη ανησυχία του για τις απώλειες αμάχων και υπογράμμισε την ανάγκη ανθρωπιστικών παύσεων για να υπάρξει σταθερή ροή ανθρωπιστικής βοήθειας προς τη Γάζα.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επανέλαβε την ετοιμότητα της Ελλάδας να συνδράμει με ανθρωπιστική βοήθεια, καθώς και ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε επαφή με την Κυπριακή Δημοκρατία και τους εμπλεκόμενους εταίρους για την πιθανότητα δημιουργίας ανθρωπιστικού διαδρόμου δια θαλάσσης για τη μεταφορά ανθρωπιστικής βοήθειας στη Λωρίδα της Γάζας.

Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι η Χαμάς είναι τρομοκρατική οργάνωση και ότι δεν εκπροσωπεί τον Παλαιστινιακό λαό. Επανέλαβε ότι ο μόνος νόμιμος εκπρόσωπος του παλαιστινιακού λαού είναι η Παλαιστινιακή Αρχή και τόνισε τη διαχρονική στήριξη της Ελλάδας στη λύση δύο κρατών. Τέλος, σημείωσε ότι μόνο μια πολιτική λύση σε αυτή τη βάση μπορεί να εγγυηθεί την ειρήνη ανάμεσα στους Ισραηλινούς και τους Παλαιστινίους και τη σταθερότητα στην περιοχή.

Κατά την έναρξη της συνάντησής τους, είχαν τον ακόλουθο διάλογο:

Κυριάκος Μητσοτάκης: Χαίρομαι που σας βλέπω.

Mohammad Ibrahim Shtayyeh: Η χαρά είναι δική μου. Ελπίζω να σας δω κάτω από διαφορετικές συνθήκες.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Ναι, ήμουν έτοιμος να πω ότι θα ήταν καλό να συναντηθούμε κάτω από διαφορετικές συνθήκες, αλλά πιστεύω ότι ήταν σημαντικό για την Ελλάδα να είναι εδώ. Θέλουμε να παίξουμε πολύ σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση της δυστυχίας των ανθρώπων στη Γάζα και θέλουμε να δούμε πώς μπορούμε να βοηθήσουμε σε αυτές τις πολύ δύσκολες συνθήκες.

Mohammad Ibrahim Shtayyeh: Πρέπει να σπάσουμε το εμπάργκο. Η πολιορκία της Γάζας είναι ένας αργός θάνατος για όλους, ειδικά για τους τραυματίες. Δεν είναι μόνο τα τρόφιμα, αλλά και οι ιατρικές προμήθειες. Το κύριο μέλημά μας είναι πραγματικά να μπορέσουμε να περιθάλψουμε τους τραυματίες. Είναι αυτοί για τους οποίους μιλάτε, 26.000 άνθρωποι. Δεν ξέρω πόσοι από αυτούς θα επιβιώσουν. Νομίζω ότι η προτεραιότητά μας, εκτός από τα τρόφιμα και όλα τα άλλα ανθρωπιστικά ζητήματα, είναι και να αντιμετωπίσουμε αυτόν τον κίνδυνο. Εάν εμείς και εσείς μπορούμε να βρούμε έναν τρόπο να παρέχουμε πραγματικά αυτή την ανθρωπιστική βοήθεια μέσω οποιασδήποτε δυνατής οδού, νομίζω ότι αυτό θα ήταν μια καλή ιδέα. Βέβαια, για εμάς, όπως γνωρίζετε, το πιο σημαντικό είναι πως ό,τι κι αν κάνουμε, δεν θα το κάνουμε ή δεν θα χρησιμοποιηθεί ως τρόπος για να φύγουν οι άνθρωποι. Αυτό είναι κάτι που θέλουμε να αποφύγουμε τελείως, διότι γνωρίζουμε ποιες είναι οι προθέσεις του Ισραήλ. Η πρόθεση των Ισραηλινών είναι να διώξουν όσο το δυνατόν περισσότερους Παλαιστίνιους.




Μαρκόπουλος : «Κάνουμε μια μεγάλη προσπάθεια για να είμαστε έτοιμοι την 1η Γενάρη»

Τον Δεκέμβρη και προς το τέλος του πιο συγκεκριμένα φαίνεται ότι θα ανακοινώσει τις αποφάσεις του ο νέος Περιφερειάρχης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης. Τόσο για τους χωρικούς όσο και για τους θεματικούς αντιπεριφερειάρχες.

Σύμφωνα με τον Θόδωρο Μαρκόπουλο οι προετοιμασίες της παράταξης άρχισαν αλλά πολλά θέματα θα αποφασιστούν αργότερα. Και αυτό για την ημερομηνία της ορκωμοσίας. Σε σχέση και με τις ανάλογες εκδηλώσεις στους Δήμους της ΑΜΘ. Ο κ. Θόδωρος Μαρκόπουλος μεταξύ άλλων είπε στην Πρωινή: «Κάνουμε προσπάθεια να τις παρακολουθήσουμε. Προσπαθούμε καθημερινά. Μέχρι τώρα έγινε μόνο μία συνάντηση του κ. Τοψίδη με τον κ. Μέτιο. 

Υπάρχουν δύο κατηγορίες που παρακολουθούμε. Αυτά που είναι αρμοδιότητα της Περιφέρειας και τα άλλα. Γενικότερου ενδιαφέροντος για τα οποία πρέπει να ενημερωθούμε ώστε να αναδείξουμε. Αυτή η κατηγορία είναι τα προβλήματα των κτηνοτρόφων με τους οποίους είμαστε σε επικοινωνία. Ανακοινώσεις για τους αντιπεριφερειάρχες θα γίνουν ως το τέλος του έτους. Είναι θέματα που χειρίζεται ο ίδιος ο κ. Τοψίδης.

 Κάνουμε μια μεγάλη προσπάθεια για να είμαστε έτοιμοι όταν πρέπει. Σχετικά με τα τμήματα του ΔΙΠΑΕ Καβάλας που αποσπώνται στο Δ.Π.Θ. θέλω να πω ότι το θέμα είναι περίπλοκο. Δεν είναι μια ακόμη θυσία της Ανατολικής Μακεδονίας για χάρη της Θράκη. Αν έτσι αποκτήσουν κύρος -εντασσόμενα σε ένα Πανεπιστήμιο που λειτουργεί 50 χρόνια- γιατί να μην γίνει; Οι συνθήκες οι γενικότερες που πάντα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη μας για εκείνα που οδηγούν τα πράγματα». 




Βασίλης Καρράς: Τα νεότερα για την υγεία του – «Είμαστε αισιόδοξοι», λέει φίλος του

«Μαθαίνω νέα του και κάποια στιγμή θα περάσω να τον δω», τόνισε φίλος του Βασίλη Καρρά.

Για τις νεότερες εξελίξεις σχετικά με την πορεία της υγείας του Βασίλη Καρρά, ο οποίος πήρε εξιτήριο από το νοσοκομείο και βρίσκεται πλέον στο σπίτι του, μίλησε ο Χρήστος Κυπριανίδης, φίλος του αγαπημένου λαϊκού τραγουδιστή.

«Τον είδα μέσα στο καλοκαίρι. Τον τελευταίο καιρό δεν θέλω να ενοχλώ, γιατί η κατάσταση δεν χρειάζεται… Πρέπει να κρατάμε μια απόσταση, σεβόμαστε την κατάσταση που είναι, αλλά μαθαίνω νέα του και κάποια στιγμή θα περάσω να τον δω από το σπίτι γιατί με περιμένει. Μου είπε να περάσω να τον δω», ανέφερε αρχικά μιλώντας στον ΑΝΤ1.

Δήλωσε δε ότι η κατάσταση του καλλιτέχνη σταδιακά βελτιώνεται: «Η υγεία του πηγαίνει καλά, είμαστε αισιόδοξοι και όλοι ευχόμαστε ο Βασίλης να γυρίσει δυνατός κοντά μας», σημείωσε ο Χρήστος Κυπριανίδης.

«Είναι ο καλλιτεχνικός μας πατέρας, όλων των Θεσσαλονικιών», κατέληξε ο ίδιος.

ΠΗΓΗ : newsbomb.gr




«Καμπανάκι» από καθηγητή δημογραφίας: Αν δεν κάνουμε κάτι το 2050 στην Ελλάδα θα είμαστε 9 εκατομμύρια

Τον κώδωνα του κινδύνου για τη μείωση του πληθυσμού της χώρας μας έκρουσε το πρωί της Τρίτης (17/10) ο καθηγητής Δημογραφίας, Βύρων Κοτζαμάνης. Σε τηλεοπτική του συνέντευξη επεσήμανε πως το 2050 στην Ελλάδα θα είμαστε 9 εκατομμύρια κάτοικοι.

«Λόγω του παρελθόντος και της αδράνειας που έχουν τα δημογραφικά φαινόμενα στα επόμενα 25-30 χρόνια θα έχουμε μια μείωση του πληθυσμού από 1,1 έως 1,4 εκατομμύρια η οποία θα οφείλεται στο ότι γηράσκουμε και όσο περισσότεροι ηλικιωμένοι είναι τόσο περισσότερους θανάτους θα έχουμε» υπογράμμισε ο καθηγητής Δημογραφίας, Βύρων Κοτζαμάνης, μιλώντας στην ΕΡΤ και την εκπομπή ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ.

Με αφορμή τη μελέτη που κάνει λόγο για φθίνουσα η πορεία των γεννήσεων στην Ελλάδα και στην αύξηση των 65 ετών και άνω υπογράμμισε πως «αν δεν κάνουμε κάτι το 2050 θα είμαστε 9 εκατομμύρια».

Ξεκαθαρίζοντας πως αυτό από τη μία οφείλεται στους θανάτους – που δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι – αλλά και στις μειωμένες γεννήσεις, οι οποίες δεν πιστεύει πως θα αυξηθούν και πάρα πολύ γιατί έχουμε δύο αρνητικές παραμέτρους. «Από τη μία είναι η μείωση των ζευγαριών που είναι σε ηλικία να κάνουν παιδιά που είναι όλο και λιγότερα τα οποία αυτά ζευγάρια κάνουν με τη δική τους σειρά όλο και λιγότερα παιδιά από τους δικούς τους γονείς» συμπλήρωσε.

«Το 2022 γεννήθηκαν 8.800 λιγότερα παιδιά από το 2021»

Σημαντικός παράγοντας σύμφωνα με τον καθηγητή είναι η μετανάστευση, αφού νέοι παραγωγικής ηλικίας, δηλαδή νέοι που παράγουν και μπορούν να κάνουν και παιδιά φεύγουν, γι’ αυτό αν δεν επιστρέψει ένα μέρος των ανθρώπων που έχουν φύγει και αν δεν ενσωματωθούν στη χώρα μας και αλλοδαποί η μείωση θα είναι αυτή.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι πως το 2022 γεννήθηκαν 8.800 λιγότερα παιδιά από το 2021, ενώ ένας παράγοντας που μπερδεύει λίγο τον συσχετισμό γεννήσεων – θανάτων των τελευταίων χρόνων είναι η ύπαρξη του κορωνοϊού, αφού μπορεί τις χρονιές 2020 και 2021 να βρισκόμασταν μέσα στην πανδημία, όμως στη συνέχεια υπήρξαν πολλά ζευγάρια που θεώρησαν πως λόγω της πανδημίας οι συγκυρίες δεν είναι οι καταλληλότερες και έτσι καθυστερούν την έλευση ενός παιδιού.




Ερυθρός Σταυρός: «Είμαστε σε επαφή με τη Χαμάς και το Ισραήλ για την απελευθέρωση των ομήρων»

Πόλεμος στο Ισραήλ: Η Διεθνής Επιτροπή του Ερυθρού Σταυρού (ICRC) βρίσκεται σε επαφή με τη Χαμάς και το Ισραήλ για να προσπαθήσει να διαπραγματευτεί την απελευθέρωση των ομήρων που συνελήφθησαν στη Γάζα

Τουλάχιστον 150 Ισραηλινοί και ξένοι – συμπεριλαμβανομένων στρατιωτών, πολιτών, παιδιών και γυναικών – κρατούνται όμηροι στη Λωρίδα της Γάζας μετά την αιφνιδιαστική επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ το περασμένο Σάββατο.

«Ως ουδέτερος ενδιάμεσος είμαστε έτοιμοι να πραγματοποιήσουμε ανθρωπιστικές επισκέψεις, να διευκολύνουμε την επικοινωνία μεταξύ ομήρων και μελών της οικογένειάς τους και να διευκολύνουμε οποιαδήποτε ενδεχόμενη απελευθέρωση», δήλωσε ο Φαμπρίτσιο Καμπρόνι, περιφερειακός διευθυντής της Διεθνούς Επιτροπής του Ερυθρού Σταυρού (ICRC)για την Εγγύς και Μέση Ανατολή.

Η ομηρεία απαγορεύεται σύμφωνα με το διεθνές ανθρωπιστικό δίκαιο και οποιοσδήποτε κρατείται πρέπει να απελευθερωθεί αμέσως, πρόσθεσε ο Καρμπόνι, καλώντας«και τις δύο πλευρές να μειώσουν τον πόνο των αμάχων». «Η ανθρώπινη δυστυχία που προκαλείται από αυτή την κλιμάκωση είναι αποκρουστική», πρόσθεσε.

Καθώς η Γάζα στερείται ηλεκτρισμού, «τα νοσοκομεία χάνουν ρεύμα, θέτοντας σε κίνδυνο τα νεογέννητα σε θερμοκοιτίδες και τους ηλικιωμένους ασθενείς που λαμβάνουν οξυγόνο. Η αιμοκάθαρση σταματά και οι ακτινογραφίες δεν μπορούν να γίνουν», τόνισε. «Χωρίς ρεύμα, τα νοσοκομεία κινδυνεύουν να μετατραπούν σε νεκροτομεία».

Το πόσιμο νερό, ήδη δυσπρόσιτο, έχει γίνει επίσης πιο σπάνιο. «Κανένας γονέας δεν θέλει να αναγκαστεί να δώσει βρώμικο νερό σε ένα διψασμένο παιδί», είπε.




Μάκης Παπαδόπουλος: «Και οι δημότες και εμείς είμαστε ΕΤΟΙΜΟΙ για την ΑΛΛΑΓΗ στη διοίκηση του Δήμου Καβάλας!»

Με βάση το αποτέλεσμα του α’ γύρου των Δημοτικών Εκλογών, η συντριπτική πλειοψηφία των συνδημοτών μας αποδοκίμασαν τη διοίκηση του Θόδωρου Μουριάδη στον Δήμο Καβάλας.

Το αποτέλεσμα έδειξε ξεκάθαρα ότι ο Δήμος Καβάλας πρέπει να αλλάξει Δήμαρχο και να βγει από τη στασιμότητα που ζούμε τα τελευταία χρόνια στον τόπο μας.

Εμείς είμαστε ΠΑΝΕΤΟΙΜΟΙ!

Όλες και όλοι οι συνδημότες που αγωνιστήκαμε όλο αυτό το διάστημα για την αλλαγή στη διοίκηση του Δήμου, γιατί πιστεύουμε πως μας αξίζει μία καλύτερη ζωή, ας δώσουμε μαζί τον αγώνα ενόψει του β’ γύρου.

Θέλουμε και θα παλέψουμε να δούμε το σχέδιό μας για την καθημερινότητα και την ανάπτυξη του τόπου μας να γίνεται πραγματικότητα.

Καλώ όλους τους δημότες, ανεξάρτητα από το τι ψήφισαν στον α’ γύρο, να συστρατευτούν μαζί μας για έναν Δήμο όπως μας αξίζει!

Το αύριο είναι το τώρα!