Καβάλα | Ειδική κάρτα στάθμευσης για τους επαγγελματίες

Σε μια νέα συμφωνία προχώρησαν ο Δήμος Καβάλας και η Ομοσπονδία Επαγγελματιών και Βιοτεχνών. Η συμφωνία αυτή προβλέπει τη δημιουργία μιας ειδικής κάρτας, την οποία θα μπορούν να χρησιμοποιούν οι επαγγελματίες-μέλη των σωματείων.

Με τη χρήση αυτής της κάρτας, θα τους επιτρέπεται η δωρεάν στάθμευση στο κέντρο της πόλης για μικρό χρονικό διάστημα, με σκοπό την εξυπηρέτηση των πελατών τους. Η κάρτα αναμένεται να χορηγηθεί σε έως και 100 επαγγελματίες, και θα ισχύει για τα επαγγελματικά τους οχήματα. Θα μπορεί να χρησιμοποιείται στις ζώνες ελεγχόμενης στάθμευσης, παρέχοντας τη δυνατότητα σύντομης στάθμευσης χωρίς χρέωση. Ωστόσο, οι επαγγελματίες θα επιβαρυνθούν με ένα κόστος 30 ευρώ για την έκδοση κάθε κάρτας.Η πρόταση κατατέθηκε στο Δήμο από τη διοίκηση της Ομοσπονδίας, συζητήθηκε και το αίτημα έγινε δεκτό.




Στρατός | Δημιουργείται η Ειδική Μονάδα «1864» και αναπτύσσονται συστήματα αντι-drone

Ο υπουργός Άμυνας, Νίκος Δένδιας και ο Διευθυντής Ερευνών του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων Κωνσταντίνος Φίλης συνομίλησαν στο πλαίσιο του 9oυ Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών που πραγματοποιείται στους Δελφούς 10- 13 Απριλίου και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

Ενίσχυση οπλικών συστημάτων

Ο υπουργός Άμυνας είπε αρχικά ότι «μπαίνουμε σε ένα νέο περιβάλλον, αλλά που δεν θυμίζει Ψυχρό Πόλεμο. Ωστόσο η τάση της εποχής απαιτεί ενίσχυση των οπλικών συστημάτων στην Ευρώπη, μία τάση που προβλέπει ότι θα διατηρηθεί για τις δεκαετίες που έρχονται»

Ωστόσο, σημείωσε ότι για να γίνει η Αμυντική Βιομηχανία της Ευρώπης ανταγωνιστική θα περάσουν πολλά χρόνια.

Συμπλήρωσε μάλιστα ότι πρέπει να ενισχύσουμε την εγχώρια αμυντική παραγωγή, να παράξουμε δηλαδή τις φρεγάτες που χρειαζόμαστε στην Ελλάδα, αλλά και να υποστηρίξουμε όλες τις φρεγάτες των χωρών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή. «Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να συντηρηθούν 1,5-2 ναυπηγεία για τα επόμενα 40 χρόνια», εξήγησε. Η λογική αναζήτησης και παραγωγής προϊόντων από την εγχώρια αγορά είναι πλέον ανάγκη να εφαρμοστεί, συμπλήρωσε.

Σημείωσε ότι στον Ελληνικό Στρατό δημιουργείται ειδικό σώμα πληροφορικής, αντίστοιχης της ισραηλινής μονάδας 8200 για τις κυβερνοεπιθέσεις.

Επισήμανε πως όταν κάποιος φεύγει από τη μονάδα 8200 του ισραηλινού στρατού, είναι το μεγαλύτερο επαγγελματικό προσόν που μπορεί κάποιος να έχει παγκοσμίως και είπε συγκεκριμένα: «Έχουμε φτιάξει μια μονάδα περίπου σε αυτά τα πρότυπα, που λέγεται “μονάδα 1864″. Θα θυμηθείτε όχι μετά από πολλά χρόνια, τι θα σημαίνει αυτό στο βιογραφικό ενός νέου ανθρώπου».

Αναφερόμενος στην ανάγκη αλλαγής υποδείγματος στις Ένοπλες Δυνάμεις, είπε πως πρέπει να αλλάξει και η δομή των μονάδων και να επιλεγούν τέτοια οπλικά συστήματα που να είναι χρήσιμα στο μοντέρνο σύστημα, όπως drones και αντι-drones.

Τι είπε για την επιχείρηση «Ασπίδες»

Αναφερόμενος στη συμμετοχή της χώρας μας στην επιχείρηση «Ασπίδες» στην Ερυθρά Θάλασσα, τόνισε ότι δεν μπορούμε να έχουμε ασφάλεια αν δεν μετέχουμε στα όσα συμβαίνουν στην ευρύτερη περιοχή με το ρόλο που μας αναλογεί. «Δεν γίνεται να περιοριζόμαστε στα στενά γεωγραφικά μας όρια», διευκρίνισε.

Μιλώντας για την Ατζέντα 2030 είπε ότι η αναδιάρθρωση των Ένοπλων Δυνάμεων απαιτεί ανασυγκρότηση δομών, εκσυγχρονισμό των οπλικών συστημάτων που τις υποστηρίζουν, εκπαίδευση των εφέδρων, επένδυση στις νέες τεχνολογίες, ανάπτυξη του Κέντρου Καινοτομίας Ένοπλων Δυνάμεων.

Στο τραπέζι ελληνοτουρκικά και Κύπρος

Για τα ελληνοτουρκικά είπε ότι η Ελλάδα πρέπει να αντιδρά κάθετα και απόλυτα σε κάθε τουρκική θέση που παραβιάζει το Διεθνές Δίκαιο αλλά να αποφεύγει τις εντάσεις. Αυτό θα πει ενίσχυση των μέτρων οικοδόμησης εμπιστοσύνης των δύο χωρών. Ξεκαθάρισε ότι καμία ελληνική κυβέρνηση δεν θα προχωρήσει στην αποστρατιωτικοποίηση των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου, ειδικά όσο υπάρχει η τουρκική προκλητικότητα.

Αναφερόμενος στην Κύπρο είπε ότι φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια παράνομης κατοχής στο νησί. «Η παραμονή της Τουρκίας στη Κύπρο είναι απολύτων παράνομη και πρέπει η Τουρκία να αποχωρίζει άμεσα. Αυτό πρέπει να το τονίζουμε με κάθε ευκαιρία σε διεθνείς συναντήσεις και φόρα».

ethnos.gr




Στο τραπέζι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας και τα πρόστιμα | Συγκροτήθηκε ειδική ομάδα εργασίας

Την αναμόρφωση του πλαισίου των τελών κυκλοφορίας δρομολογεί το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης. Ειδική ομάδα εργασίας που συγκροτήθηκε στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών αναλαμβάνει να επανεξετάσει και να επικαιροποιήσει το πλαίσιο των τελών κυκλοφορίας των ΙΧ, να διατυπώσει απόψεις σχετικά με κανονιστικές και νομοθετικές ρυθμίσεις, να επεξεργαστεί και να μελετήσει τις νέες τεχνολογικές και περιβαλλοντικές εξελίξεις, καθώς και τους όρους, προϋποθέσεις και κριτήρια διαμόρφωσης του κόστους των τελών. Η ομάδα εργασίας θα επεξεργαστεί εναλλακτικά σενάρια κοστολόγησης και θα υποβάλει προτάσεις αναμόρφωσης των τελών κυκλοφορίας.

Επίσης, θα μελετήσει τα συστήματα τελών κυκλοφορίας οχημάτων που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες και θα παρουσιάσει ένα πρώτο σχέδιο προτάσεων τον Σεπτέμβριο.

Σημειώνεται ότι σήμερα τα τέλη κυκλοφορίας έχουν αρκετές ταχύτητες ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων ή τον κυβισμό του οχήματος (για παλαιά αυτοκίνητα), ενώ προβλέπεται απαλλαγή για ηλεκτρικά οχήματα και υβριδικά που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους.

Το νέο σύστημα τελών κυκλοφορίας θα οδηγήσει στη διαφοροποίηση των υφιστάμενων τελών κυκλοφορίας, κυρίως με κριτήρια περιβαλλοντικά, όπως είναι οι εκπομπές ρύπων αλλά και με την υιοθέτηση συγκεκριμένου πλαισίου για οχήματα εναλλακτικών καυσίμων, καθώς και των ηλεκτρικών, των υβριδικών και των plug in οχημάτων.

Πρόστιμα

Η ομάδα εργασίας θα εξετάσει και τα σενάρια για αλλαγές στο χρηματικό πρόστιμο για την εκπρόθεσμη καταβολή των τελών κυκλοφορίας, το οποίο σήμερα ανέρχεται στο διπλάσιο της αξίας των τελών από την πρώτη μέρα καθυστέρησης. Το σχήμα των προστίμων αναμένεται να αλλάξει από το 2025, καθώς στις προθέσεις του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών είναι να καθιερώσει ένα κλιμακωτό σύστημα προστίμων ανάλογα με τον χρόνο καθυστέρησης πληρωμής των τελών. Όσο νωρίτερα θα γίνεται η εξόφληση των τελών μετά τη λήξη της προθεσμίας τόσο μικρότερο θα είναι το πρόστιμο στα τέλη κυκλοφορίας.

Όπως ορίζεται στην απόφαση, η ομάδα εργασίας θα συνεδριάζει τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα και εκτάκτως όταν προκύπτουν επείγοντα θέματα, εντός του κανονικού ωραρίου εργασίας των δημοσίων υπαλλήλων ή και εκτός αυτού, σε κάθε δε περίπτωση εντός χρόνου που καλύπτεται από υπερωριακή απασχόληση, στο κτίριο όπου στεγάζεται το Γραφείο του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ή μέσω τηλεδιάσκεψης, η δε διάρκειά της ορίζεται έως την ολοκλήρωση του έργου της.

Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα

Τον επόμενο μήνα αναμένεται να ενεργοποιηθεί η ρύθμιση που δίνει τη δυνατότητα στους φορολογούμενους να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα. Συγκεκριμένα όσοι είχαν θέσει τα οχήματά τους σε ακινησία θα έχουν τη δυνατότητα να τα κυκλοφορήσουν ξανά στους ελληνικούς δρόμους πληρώνοντας μειωμένα τέλη. Η διάταξη ετοιμάζεται και αναμένεται να κατατεθεί προσεχώς στη Βουλή και η οποία θα προβλέπει ότι, εάν κάποιος επανακυκλοφορήσει το αυτοκίνητό του για έναν μήνα, θα πληρώσει το 1/12 των τελών κυκλοφορίας, για δύο μήνες τα 2/12, για 3 μήνες τα 3/12 κ.ο.κ.

Πηγή: newsbeast.gr




Influencers: Υπό παρακολούθηση από αλγόριθμους και ειδική ομάδα της ΑΑΔΕ

Φορολογικοί έλεγχοι στους influencers από αλγόριθμους της ΑΑΔΕ

Στους φορολογικούς ελέγχους που γίνονται στους influencers των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αναφέρθηκε ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής σε συνέντευξή του στον ΑΝΤ1.

Ο επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων αναφέρθηκε στην περίπτωση του influencer που οικειοθελώς υπέβαλε δήλωση συμμόρφωσης και δέχθηκε να πληρώσει ένα ποσό, συμπληρώνοντας ότι θα γίνουν και άλλοι έλεγχοι.

«Αυτό που βλέπουμε είναι ότι αυτή η αγορά αρχίζει να “σχηματοποιείται” δεδομένου ότι υπάρχει μία συσχέτιση των followers και των εισπραττόμενων ποσών» δήλωσε ο κ. Πιτσιλής, προσθέτοντας ότι στην ΑΑΔΕ «με αλγόριθμους και μια ειδική ομάδα παρακολουθούμε το διαδίκτυο για πωλήσεις και συμπεριφορές».

Υπενθύμισε, δε, ότι «ο νόμος δίνει τη δυνατότητα, πριν ολοκληρωθεί ο έλεγχος να έρθεις μόνος σου και να δηλώσεις – αποδεχθείς τα εισοδήματα».

Δύσκολη η σύνδεση POS με ταμειακές μηχανές

Όσον αφορά στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους αυτοαπασχολούμενους ανέφερε: «Το νέο νομοσχέδιο έχει μια γενική παραδοχή. Δεν μπορεί να βγάζεις λιγότερα από αυτά που πληρώνεις στον υπάλληλό σου. Το πιο δύσκολο είναι να συνδεθούν τα POS με τις ταμειακές. Καμία χώρα δεν το έχει κάνει γρήγορα. Θα γίνει τον Φεβρουάριο του 2024. Υπάρχει αίσθηση φοροδιαφυγής 8-10 δις ευρώ. Από το 2017 υπάρχει σταδιακή μείωση».

Πρόσθεσε επίσης ότι «είναι σημαντικό να βεβαιώνονται τα πρόστιμα. Υπάρχει ένα χάσμα ανάμεσα στα πρόστιμα και σε αυτά που εισπράττονται. Τα πρόστιμα στο λαθρεμπόριο μπορεί τις περισσότερες φορές να μην εισπράττονται γιατί είναι εξαφανισμένοι άνθρωποι αλλά πρέπει να επιβάλλονται».




Μέτρα για τους πληγέντες: Ανοίγει σήμερα η ειδική πλατφόρμα – Τι ισχύει για τη στεγαστική συνδρομή

Το πρώτο «πακέτο» των μέτρων στήριξης των πληγέντων από τις πλημμύρες που προκάλεσε η κακοκαιρία Daniel, ανακοίνωσε η κυβέρνηση και από σήμερα Δευτέρα θα είναι διαθέσιμη η πλατφόρμα πρώτης αρωγής στη διεύθυνση arogi.gov.gr μέσω της οποίας θα δοθούν οι πρώτες ενισχύσεις

Οι αυτοψίες σε Μαγνησία, Καρδίτσα, Φθιώτιδα και Λάρισα ανέρχονται μέχρι στιγμής σε 2.500, όπως είπε ο Υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, Χρήστος Τριαντόπουλος, ο οποίος εξειδίκευσε τα μέτρα,  μετά τις δηλώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη από το Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων, στη Λάρισα.

Όπως είπε η  έκτακτη εφάπαξ ενίσχυση ως πρώτη αρωγή, έναντι στεγαστικής συνδρομής θα φτάνει τα 10.000 ευρώ ενώ η έκτακτη εφάπαξ ενίσχυση ως πρώτη αρωγή για στήριξη των επιχειρήσεων θα φτάνει τα 4.000 ευρώ.

Αθροιστικά η έκτακτη χρηματοδότηση φθάνει στα 45 εκατομμύρια ευρώ.

Αναλυτικά τα μέτρα

  •  Συνολικά, προβλέπεται κάλυψη έως 80% για επανακατασκευή κατοικιών, ενώ στις επιχειρήσεις (κτηνοτροφικές και αγροτικές καλύπτεται το 70% της ζημιάς.
  • Από σήμερα Δευτέρα θα είναι διαθέσιμη η πλατφόρμα πρώτης αρωγής στη διεύθυνση arogi.gov.gr μέσω της οποίας θα δοθούν οι πρώτες ενισχύσεις στους πληγέντες,
  • η έκτακτη εφάπαξ ενίσχυση ως πρώτη αρωγή, έναντι στεγαστικής συνδρομής θα φτάνει τα 10.000 ευρώ
  • η έκτακτη εφάπαξ ενίσχυση ως πρώτη αρωγή για στήριξη των επιχειρήσεων θα φτάνει τα 4.000 ευρώ.
  • Παράλληλα, σε 6.000 ευρώ ανέρχεται η οικονομική βοήθεια που θα δίνεται για την αντιμετώπιση των ζημιών σε οικοσκευές καθώς και για τις πρώτες επιδιορθώσεις σε σπίτια.
  • Παράλληλα, για τους κατοίκους των περιοχών όπου τα σπίτια υπέστησαν ζημιές (δηλαδή αν το σπίτι κριθεί «κίτρινο» ή «κόκκινο») θα δοθεί επιδότηση ενοικίου και συγκατοίκησης που θα κυμαίνεται από 300 έως 500 ευρώ για να μπορέσει να μείνει ή να συγκατοικήσει με ένα άλλο φιλικό του ή συγγενικό του πρόσωπο στην περιοχή.
  • Χορηγείται αναστολή φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων καθώς και πράξεων αναγκαστικής εκτέλεσης για έξι μήνες.
  • Τριετής απαλλαγή από ΕΝΦΙΑ συμπεριλαμβανομένων και των αγροτεμαχίων
  • Αναστολή συμβάσεων εργασίας στις επιχειρήσεις που επλήγησαν από τις πλημμύρες με επιδότηση 534 ευρώ για τους εργαζόμενους σε συνεργασία με το υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας θα δοθεί παράταση στην καταβολή του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος και του Στεγαστικού Επιδόματος

Κανονικά οι αποζημιώσεις του ΕΛΓΑ

«Κανένας αγρότης, κανένας κτηνοτρόφος δεν θα πρέπει να έχει ανησυχία για την επόμενη ημέρα» τόνισε από την πλευρά του ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης προσθέτοντας ότι «δεν είναι μόνοι, είμαστε δίπλα τους».

Ο κ. Αυγενάκης σημείωσε ότι γνωρίζει το μέγεθος των προβλημάτων που άφησε πίσω της η κακοκαιρία Daniel και επισήμανε ότι το ΥΠΑΑΤ σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία και την Περιφέρεια Θεσσαλίας βρίσκονται επί ποδός από την πρώτη στιγμή.

Πρώτη τους προτεραιότητα, όπως είπε, είναι η καύση και η ταφή των νεκρών ζώων.

«Έχουν ξεκινήσει να μεταφέρονται τα νεκρά ζώα σε Ημαθία και Αρκαδία» όπου βρίσκονται οι πιστοποιημένοι χώροι καύσης, είπε ο κ. Αυγενάκης και σημείωσε πως τα νεκρά ζώα θα πρέπει να συγκεντρώνονται και οι κτηνοτρόφοι δεν θα πρέπει να «ανησυχούν» μην περάσει ο εκτιμητής, δεν τα δει και έτσι να χάσουν τη αποζημίωσή τους.

Καταστροφικές πλημμύρες

«Οι αποζημιώσεις θα δοθούν κανονικότατα. Έχουμε πλήρη στοιχεία στον ΕΛΓΑ οπότε δεν θα υπάρξει το παραμικρό πρόβλημα στη διαδικασία» είπε σχετικά.

Ο ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ θα βρεθεί στις πληγείσες περιοχές με κινητά συνεργεία όπου και θα κάνει τους απαραίτητους ελέγχους για τα αρδεύσιμα νερά-όχι για το πόσιμο νερό- αλλά και κυρίως για το θέμα των εδαφών.

Όπως είπε ο κ. Αυγενάκης για αυτό το θέμα έχουν ακουστεί πολλές ανεδαφικές απόψεις «και σύντομα θα έχουμε μια σχετική πρώτη ανακοίνωση, επίσημα, από τον ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ για τα εδάφη τα οποία έχουν υποστεί ένα σοκ, αλλά ωστόσο δεν ισχύει επ’ ουδενί, σύμφωνα με τις εισηγήσεις που είχα, να παραμείνουν ανενεργά για περίοδο 3-5 ετών όπως έχει ακουστεί από διάφορα χείλη».

Την ίδια στιγμή όπως είπε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ο ΕΛΓΑ έχει ξεκινήσει να δέχεται αιτήσεις τόσο σε ζωικό όσο και στο φυτικό κεφάλαιο. Απαντώντας σε όσα λέγονται περί έλλειψης ζωοτροφών σημείωσε ότι «ο κ. Τριαντόπουλος, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Θεσσαλίας έχουν μεριμνήσει και θα καλυφθούν αυτές οι πρώτες ανάγκες».

Μιλώντας για τις αιτήσεις για το ζωικό κεφάλαιο ο ίδιος υπογράμμισε ότι οι αιτήσεις στο σύστημα «ΑΡΤΕΜΙΣ» του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ προχωρούν κανονικά.