Πανεύκολη πολίτικη μαγειρίτσα με ένα κόλπο που δεν είχαμε σκεφτεί ποτέ

Στο σπίτι της οικογένειας του Λεμί Ιμπραήμογλου, ενός Θρακιώτη γιατρού από τη μουσουλμανική μειονότητα της Κομοτηνής –εκεί έζησε τα πρώτα χρόνια της ζωής του– που ζει στην Κωνσταντινούπολη, αυτή τη μαγειρίτσα φτιάχνουν.

Οι αναμνήσεις του ίδιου και της αδερφής του, Γιουκσέλ Ρεφικά Χατζηχεχμέτογλου, από τη γενέτειρά τους, όπου ήταν μαθημένοι να γιορτάζουν το Πάσχα μαζί με τους Χριστιανούς φίλους τους, δεν ξεθωριάζουν.

Μάλιστα τις αναβιώνουν πολλές φορές, κρατώντας την παλιά συνήθεια να στρώνουν πασχαλινά τραπέζια και καλώντας πλέον τους καινούργιους φίλους Ρωμιούς από την Πόλη.

15′ προετοιμασία
1 ώρα μαγείρεμα
Σύνολο: 1 ώρα και 15′

Υλικά

Μερίδες: 6

Διαδικασία

  1. Για να ετοιμάσουμε την πολίτικη μαγειρίτσα με κόλπο σε μια χύτρα ταχύτητας βάζουμε ολόκληρο το κοκορέτσι και 2 λίτρα νερό και βράζουμε για 30-35 λεπτά.
  2. Το βγάζουμε από τη χύτρα, σουρώνουμε τον ζωμό σε άλλη κατσαρόλα και με ένα καλό μαχαίρι ψιλοκόβουμε πολύ καλά το κοκορέτσι.
  3. Το ρίχνουμε στην κατσαρόλα με τον ζωμό και βράζουμε σε δυνατή φωτιά, μέχρι να αρχίσουν τα υγρά να κοχλάζουν.
  4. Ρίχνουμε το ρύζι και αλατοπίπερο, μετριάζουμε τη φωτιά και μαγειρεύουμε για περίπου 15-20 λεπτά, μέχρι να γίνει το ρύζι.
  5. Στο μεταξύ, ανακατεύουμε το γιαούρτι με το αλεύρι σε ένα βαθύ μπολ.
  6. Με την κουτάλα της σούπας παίρνουμε ζωμό από την καυτή σούπα και τον ρίχνουμε σταδιακά στο μείγμα γιαουρτιού, ανακατεύοντας συνεχώς με το σύρμα, όπως κάνουμε με το αυγολέμονο, μέχρι να σχηματιστεί μια υδαρής κρέμα που να έχει ζεσταθεί καλά, ώστε να μην κόψει όταν τη ρίξουμε στην κατσαρόλα.
  7. Αδειάζουμε στην κατσαρόλα και τη σείουμε ώστε να πάει παντού.
  8. Προσθέτουμε το ξίδι, το βούτυρο και τον δυόσμο, ανακατεύουμε απαλά και αποσύρουμε από τη φωτιά.



Το Ισραήλ ετοιμάζει την αντεπίθεσή του -«Είχαμε προειδοποιήσει 72 ώρες πριν» λέει το Ιράν

Ανησυχία για την επόμενη μέρα  στη Μέση Ανατολή, μετά την επίθεση του Ιράν με δεκάδες drones κατά του Ισραήλ

Σε τεντωμένο σχοινί ισορροπεί η ασφάλεια στην ευρύτερη Μέση Ανατολή, εν αναμονή της αντίδρασης του Ισραήλ μετά την επίθεση του Ιράν τα ξημερώματα της Κυριακής και παρά την, φαινομενικά προς το παρόν, αποκλιμάκωση η κατάσταση μοιάζει με κινούμενη άμμο.

Σύμφωνα με τους New York Times το Ισραήλ θα αντεπιτεθεί κατά του Ιράν μέσα στις επόμενες 48 ώρες. Ο πρόεδρος του Ιράν Εμπραχίμ Ραϊσί ωστόσο προειδοποίησε σήμερα ότι η αντίδραση της χώρας του θα είναι “πιο ισχυρή” σε περίπτωση που υπάρξει “απρόσεκτη συμπεριφορά” από το Ισραήλ, μετά την πρωτόγνωρη ιρανική επίθεση που έλαβε χώρα τη χθεσινή νύχτα.

Το Ιράν από την πλευρά του λέει ότι ειδοποίησε 72 ώρες για την επίθεση του Ισραήλ σε «φίλους και γείτονες στην περιοχή», δήλωσε ο υπουργός Εξωτερικών Χοσεΐν Αμιραμπντολαχιάν.

«Περίπου 72 ώρες πριν από τις επιχειρήσεις μας, ενημερώσαμε τους φίλους και τους γείτονές μας στην περιοχή ότι η απάντηση του Ιράν εναντίον του Ισραήλ ήταν βέβαιη, νόμιμη και αμετάκλητη», είπε σε συνέντευξη Τύπου.

Επικοινωνία Φιντάν με τον Ιρανό ομόλογό του

Παράλληλα, ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας, Χακάν Φιντάν είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Ιρανό υπουργό Εξωτερικών Χοσεΐν Αμίρ-Αμπντολαχιάν

Σύμφωνα με την Hurriyet ο Φιντάν ζήτησε από τον όμολογό του να γίνουν τα αναγκαία βήματα προκειμένου να μην αυξηθεί η ένταση στην περιοχή της Μέσης Ανατολής.

Ο Ιρανός υπουργός Εξωτερικών επισημαίνει ότι έχουν ολοκληρώσει τα αντίποινα στο Ισραήλ αρκεί να μην επιτεθεί η χώρα εναντίον τους.

Το χρονικό της επίθεσης

Λίγο μετά τις 1:30 το Ιράν ενημέρωσε τον ΟΗΕ πως η επίθεση ολοκληρώθηκε ενώ ο Ισραηλινός Στρατός ανακοίνωσε πως δεν υπάρχει καμία απώλεια και ο IDF συνεχίζει την απόκρουση των επιθέσεων της Τεχεράνης.

«Διεξήχθη βάσει του άρθρου 51 του Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών σχετικά με τη νόμιμη άμυνα, η στρατιωτική δράση του Ιράν, ως απάντηση στην επίθεση του σιωνιστικού καθεστώτος κατά των διπλωματικών μας εγκαταστάσεων στη Δαμασκό. Το θέμα μπορεί να θεωρηθεί ότι έχει ολοκληρωθεί. Ωστόσο, εάν το ισραηλινό καθεστώς κάνει άλλο λάθος, η απάντηση του Ιράν θα είναι πολύ πιο αυστηρή. Είναι μια σύγκρουση μεταξύ του Ιράν και του αδίστακτου ισραηλινού καθεστώτος, από το οποίο οι ΗΠΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΜΑΚΡΙΑ», αναφέρει η ανακοίνωση του Ιράν μετά την επίθεση που πραγματιποίησε.

«Το σιωνιστικό καθεστώς θα τιμωρηθεί», επανέλαβε πάντως, ο ηγέτης του Ιράν Χαμεϊνί, λίγο μετά την ανακοίνωση.

«Το θέμα μπορεί να θεωρηθεί λήξαν», ανακοίνωσε η ιρανική αποστολή στον ΟΗΕ με μήνυμα που ανήρτησε τρεις ώρες μετά την έναρξη της ιρανικής επιχείρησης.

Ωστόσο παράλληλα προειδοποίησε πως, «αν το ισραηλινό καθεστώς διαπράξει νέο σφάλμα, η απάντηση του Ιράν θα είναι σημαντικά πιο σοβαρή».

Από την πλευρά της η Κίνα καλεί σε “αυτοσυγκράτηση” στη σύγκρουση, αλλά δεν καταδίκασε τις επιθέσεις. Σε ανακοίνωση που εξέδωσε, δήλωσε ότι “ανησυχεί βαθιά για την τρέχουσα κλιμάκωση”, προσθέτοντας ότι κάλεσε “τα σχετικά μέρη να παραμείνουν ήρεμα και συγκρατημένα για να αποφευχθεί περαιτέρω κλιμάκωση των εντάσεων”.




Γεραπετρίτης στη Βουλή | Τους τελευταίους 8 μήνες είχαμε μόνο 8 τουρκικές παραβιάσεις, από 1.000 τον Ιανουάριο

«Τους τελευταίους 8 μήνες είχαμε συνολικά 8 παραβιάσεις του εναέριου χώρου μας (σ.σ. από την Τουρκία) όταν μόνο τον περασμένο Ιανουάριο είχαμε 1.000. Ελπίζουμε να συνεχιστεί η μακρά περίοδος ησυχίας πάνω απ’ το Αιγαίο» τόνισε ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών, ενόψει (και) της συνάντησης Μητσοτάκη – Ερντογάν στην Αθήνα στις 7 Δεκεμβρίου, στο πλαίσιο του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας. «Η άποψή μας είναι πως πρέπει να προσέλθουμε στον διάλογο καθώς είναι σημαντικό και ωφέλιμο να συζητούν δυο γειτονικές χώρες καλή τη πίστει. Αυτό δεν σημαίνει ότι αναιρούμε ούτε κατ’ ίχνος οποιαδήποτε από τα εθνικά μας συμφέροντα. Ούτε θέματα κυριαρχίας μπορούν να τεθούν» πρόσθεσε.

Ο επικεφαλής της ελληνικής διπλωματίας αναφέρθηκε και στην υπόθεση με την ανταλλαγή ΝΟΤΑΜ μεταξύ Αθήνας και Άγκυρας για την εμπλοκή της νήσου Ζουράφας σε τουρκική στρατιωτική άσκηση, λέγοντας πως «δεν μπορεί να τεθεί εν αμφιβόλω ούτε κατά διάνοια η κυριαρχία της νήσου Ζουράφας. Η υπόθεση της νήσου Ζουράφας είναι ζήτημα κυριαρχίας. Η βραχονησίδα είναι ελληνική κυριαρχία, αποτελεί ελληνική επικράτεια».

Διευκρίνισε δε πως «καμία από τις ΝΟΤΑΜ που κατατέθηκαν από την Τουρκία δεν περιείχε τον όρο Ζουράφα και δεν τίθεται εν αμφιβόλω η κυριαρχία και τα κυριαρχικά δικαιώματα. Σε κάθε περίπτωση από την άσκηση πυρών δεν υπήρξε καμία παραβίαση του ελληνικού εναέριου χώρου που σημαίνει ότι έγινε αποδεκτή η ελληνική ΝΟΤΑΜ. Τα FIR Αθηνών και Κωνσταντινούπολης καθορίστηκαν το 1950 και 1952 και είναι εγκεκριμένα στο πλαίσιο του Διεθνούς Δικαίου με την συμμετοχή και της Τουρκίας, κατά συνέπεια η Ζουράφα ανήκει στο FIR Αθηνών. Η NOTAM που αναφέρατε δεν είχε αναφορά στην Ζουράφα, όριζε μια περιοχή που θα γινόταν άσκηση εκτέλεσης πραγματικών πυρών, δεν είχε την Ζουράφα αλλά ένα μέρος του ελληνικού εναέριου χώρου. Γι αυτό και εκδόθηκε από την Ελληνική ΥΠΑ που ακύρωνε την τουρκική αγγελία για το τμήμα του ελληνικού εναέριο χώρου. Και εκ του αποτελέσματος δεν υπήρξε καμία απολύτως παραβίαση ελληνικού εναέριου χώρου από τουρκικά μαχητικά»

Ο υπουργός απάντησε και στις ερωτήσεις βουλευτών αναφορικά με παλαιότερη δήλωσή για την κυριαρχία και τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας. «Όταν ομιλούμε για κυριαρχία ομιλούμε για χωρικά ύδατα. Όταν μιλάμε για ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδα μιλάμε για κυριαρχικά δικαιώματα» ανέφερε.

Ερωτηθείς ποια είναι σήμερα η κυριαρχία της χώρας απάντησε πως «σήμερα είναι στα 6 μίλια. Η Ελλάδα όμως διατηρεί μονομερώς αποκλειστικά και χωρίς καμία έκπτωση την δυνατότητα να επεκτείνει τα χωρικά ύδατα στα 12 μίλια όταν το κρίνει η ίδια διπλωματικά και πολιτικά σκόπιμο».

Τέλος, αναφέρθηκε και για τις πρόσφατες δηλώσεις του πρέσβη των ΗΠΑ στην Αθήνα Τζορτζ Τσούνη για το μεταναστευτικό λέγοντας «η απόδοση ελληνικής ιθαγένειας ρυθμίζεται με νόμο σύμφωνα με το Σύνταγμα και δεν επηρεάζεται από καμιά δήλωση ξένου παράγοντα ή διπλωμάτη, χωρίς να χρειάζεται να υπεισέλθω στο τι εννοούσε ο κ. Τσούνης» και πρόσθεσε «Κατηγορηματικά λέω ότι δεν υφίσταται κανένα σχέδιο ούτε και σκέψη ώστε η Ελλάδα να δεχθεί Παλαιστίνιους. Η Ελλάδα δεν είναι μέρος ενός τέτοιου σχεδίου ούτε πρόκειται να γίνει».




Ελαιόλαδο: Σε απόγνωση οι ελαιοπαραγωγοί – «Η χειρότερη σοδειά που είχαμε ποτέ»

Ελαιόλαδο: Η τιμή του ελαιολάδου στην Ελλάδα το έχει μετατρέψει σε «υγρό χρυσό». Παράλληλα οι παραγωγοί βρίσκονται σε πανικό καθώς καθημερινά έρχονται αντιμέτωποι με δεκάδες κλοπές.

Η τιμή στο ελαιόλαδο αυξάνεται ραγδαία. Η ζήτησή του ανεβαίνει και οι επιτήδειοι παραμονεύουν για να το κάνουν δικό τους, με αποτέλεσμα οι ελαιοπαραγωγοί να στήνουν καρτέρι και να φυλάνε τους ελαιώνες τους αλλά και τις αποθήκες με το ελαιόλαδο, σαν τα μάτια τους.

Την ίδια στιγμή, εκτός από τους φύλακες, οι παραγωγοί, έχουν εγκαταστήσει και κάμερες προκειμένου να ελέγχουν ανά πάσα στιγμή την περιουσία τους.

Σύλληψη 36χρονου για κλοπή ελαιολάδου

Πρόσφατα ένας 36χρονος συνελήφθη στη Μεσσηνία, καθώς πιάστηκε επ’ αυτοφώρω να έχει στα χέρια του δύο τενεκέδες με ελαιόλαδο, την κατοχή των οποίων δεν μπορούσε να δικαιολογήσει.

Όλα ξεκίνησαν σε μία περιπολία που έκαναν δύο αστυνομικοί του Α. Τ Μεσσήνης, κατά την διάρκεια της οποίας, είδαν έναν 36χρονο άνδρα να αφαιρεί ένα τενεκέ λάδι από σπίτι στην πόλη της Μεσσηνίας.

Μετά την έρευνα που έκαναν οι αστυνομικοί, προέκυψε ότι ο ίδιος είχε αφαιρέσει ακόμα ένα τενεκέ λάδι, τον οποίο είχε κρύψει σε παρακείμενο χώρο, ενώ ύστερα και από καταγγελία που υπέβαλε στο τμήμα ο ιδιοκτήτης του σπιτιού, αποδείχθηκε ότι είχε κλέψει και ένα κινητό τηλέφωνο.

Όλα τα αντικείμενα που εκλάπησαν, βρέθηκαν και παραδόθηκαν στον ιδιοκτήτη, ενώ ο 36χρονος αναμένεται να οδηγηθεί μέσα στις επόμενες ημέρες στις δικαστικές αρχές για να του απαγγελθούν κατηγορίες.

«Η χειρότερη σοδειά που είχαμε ποτέ»

Ελαιοπαραγωγοί και έμποροι προσπαθούν να προστατεύσουν την περιουσία τους, την ίδια στιγμή που η εφετινή σοδειά είναι η χειρότερη που είχαν ποτέ τους.

Οι ακραίες καιρικές συνθήκες έχουν καταστρέψει το μεγαλύτερο μέρος της σοδειάς τους και η έλλειψη στα αποθέματα ελαιόλαδου λένε πως είναι αναπόφευκτο να συμβεί.

Στην Ισπανία μπήκαν για πρώτη φορά αντικλεπτικά σε μπουκάλια ελαιόλαδου. Το φαινόμενο αυτό ήρθε και στη χώρα μας, καθώς σε μίνι μάρκετ της Ξάνθης ο ιδιοκτήτης έχει ασφαλίσει τις συσκευασίες λαδιού με ολόκληρη αλυσίδα.

Την ίδια τακτική ακολούθησε και μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ, στο κέντρο της Αθήνας καθώς ασφάλισε τις συσκευασίες του ελαιόλαδου με αντικλεπτικό σύστημα μετά από φαινόμενα κλοπών που παρατηρούσε στο συγκεκριμένο προϊόν που τείνει να γίνει άλλο ένα προϊόν πολυτελείας για τα νοικοκυριά.




Μητσοτάκης στο υπουργικό για τις φωτιές: Δεν υπάρχει μαγική άμυνα, θα την είχαμε εφαρμόσει

Η μεγάλη μάχη με τις φωτιές σε πολλές περιοχές της χώρας αποτέλεσε ένα από τα βασικά σημεία της εισήγησης που έκανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο. «Δεν υπάρχουν μαγικές δράσεις» είπε και πρόσθεσε πως αν υπήρχε, θα είχε εφαρμοστεί

Στο (δεύτερο μετά τις εκλογές) υπουργικό συμβούλιο, ο υπουργός Κλιματικής Αλλαγής και Πολιτικής Προστασίας, Βασίλης Κικίλιας, θα ενημερώσει για τις επιχειρήσεις κατάσβεσης των πυρκαγιών. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε πως τίποτα δεν έχει τελειώσει ακόμη, πως «έχουμε μπροστά μας ένα δύσκολο καλοκαίρι» και σημείωσε ότι η Τετάρτη και η Πέμπτη θα είναι δύσκολες μέρες για αυτό και «παραμένουμε σε επιφυλακή».

«Την δεύτερη συνεδρίασή μας σκιάζει δυστυχώς η δοκιμασία του πρωτοφανούς καύσωνα και των μεγάλων δασικών πυρκαγιών. Είναι μια δοκιμασία σκληρή για τους πολίτες των περιοχών που πλήττονται, ιδίως της Ρόδου. Είναι μια δοκιμασία για το φυσικό περιβάλλον, αλλά είναι μια μεγάλη δοκιμασία και για τον κρατικό μηχανισμό που επί πολλές εβδομάδες μάχεται σε όλα τα μέτωπα, 24 ώρες το εικοσιτετράωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα» είπε, αρχικά, ο πρωθυπουργός.

«Όπως είπα και χθες στη Βουλή, μπορεί τώρα να διαθέτουμε περισσότερα μέσα, περισσότερο έμψυχο δυναμικό, καλύτερη προετοιμασία, όμως ξέρουμε ότι η μάχη αυτή θα είναι πάντα δύσκολη καθώς βιώνουμε ήδη τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης και ξέρουμε ότι τα πράγματα κατά πάσα πιθανότητα θα γίνουν χειρότερα, και όχι καλύτερα, με υψηλότερες θερμοκρασίες, περισσότερη ξηρασία, ισχυρούς ανέμους.

Η μορφολογία του εδάφους μας καθιστά σε πολλές περιπτώσεις την κατάσβεση εξαιρετικά δύσκολη. Οπότε έχουμε μπροστά μας ένα δύσκολο καλοκαίρι. Στην αναμέτρηση αυτή είναι σημαντικό ότι δεν είχαμε ανθρώπινες απώλειες και οι επιχειρήσεις απομάκρυνσης κατοίκων ήταν οργανωμένες και αποτελεσματικές, ειδικά στη Ρόδο όπου διοργανώθηκε από την αστυνομία και το λιμενικό μια εκκένωση σχεδόν 20.000 πολιτών, κυρίως τουριστών.

Όλη αυτή η διαδικασία διεξήχθη με πολύ μεγάλη ασφάλεια και γι’ αυτό θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλες τις δυνάμεις της πρώτης γραμμής, του κρατικού μηχανισμού και κυρίως στους εθελοντές μας, μας οι οποίοι και στη Ρόδο επέδειξαν εντυπωσιακή αυταπάρνηση» πρόσθεσε.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνέχισε λέγοντας ότι οι επόμενες ημέρες, σήμερα, αύριο και την Πέμπτη θα είναι ημέρες δύσκολες. «Μετά ελπίζω οι συνθήκες θα μας βοηθήσουν περισσότερο και για αυτό παραμένουμε όλοι σε απόλυτη επιφυλακή.

Απέναντι σε αυτό το οποίο αντιμετωπίζει ολόκληρος ο πλανήτης, ειδικά θα έλεγα η Μεσόγειος, που είναι ένα hotspot για την κλιματική αλλαγή, δεν υπάρχει μια μαγική άμυνα. Αν υπήρχε προφανώς θα την είχαμε εφαρμόσει» σημείωσε.

Επίσης είπε ότι η συντονισμένη δράση μπορεί να μετριάσει τις συνέπειες της κλιματικής κρίσης. «Η συντονισμένη δράση μπορεί να μετριάσει τις συνέπειες. Μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι. Οι δράσεις πρόληψης θα αποτελέσουν το επίκεντρο του προγραμματισμού μας για την επόμενη στιγμή. Και αυτό θα εξακολουθούμε να κάνουμε, με περισσότερες δυνάμεις και μεγαλύτερη έμφαση στην διαλειτουργικότητα και στην καλύτερη συνεργασία μεταξύ των αρμοδίων υπηρεσιών- σε ένα βαθμό το έχουμε κατακτήσει, μπορούμε όμως να γίνουμε καλύτεροι- και φυσικά στις δράσεις πρόληψης που θα αποτελέσουν το επίκεντρο του προγραμματισμού μας από εδώ και στο εξής» ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Στη συνέχεια, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στο νομοσχέδιο για την ψήφο των αποδήμων, το οποίο θα ψηφιστεί σήμερα αλλά και στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που ακολουθεί και στο οποίο εντάσσεται το 50% των προεκλογικών δεσμεύσεων της ΝΔ όπως οι αυξήσεις στο δημόσιο, οι φορολογικές ελαφρύνσεις, μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 10% για όσους έχουν ασφαλίσει τα σπίτια τους για φυσική καταστροφή, η επέκταση του market pass το youth pass και ο διπλασιασμός του προγράμματος «Σπίτι μου».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης διεμήνυσε ότι η κυβέρνηση θα είναι αμείλικτη απέναντι σε επιχειρήσεις που αισχροκερδούν και αναφέρθηκε στα πρόστιμα που επέβαλε χθες το υπουργείο Ανάπτυξης σε επιχειρήσεις για παραπλανητικές εκπτώσεις.

Και έκλεισε αναφερόμενος σε προσλήψεις, την προστασία των εργαζομένων και των καταναλωτών.

«Μία ξεχωριστή μνεία για τους ελέγχους τους οποίους κάνουμε -νομίζω αξίζει να την αναφέρουμε- από το Υπουργείο Ανάπτυξης. Συνεχίζοντας τη δουλειά η οποία έχει γίνει μέσα από τη ΔΙΜΕΑ, που ήταν μια πολύ επιτυχημένη μεταρρύθμιση, επιβάλλαμε σημαντικά πρόστιμα, που ξεπερνούν κατά πολύ το 1 εκατομμύριο ευρώ, σε επιχειρήσεις ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών που εμφάνιζαν παραπλανητικές εκπτώσεις.

Θέλω να γνωρίζουν όλοι οι πολίτες, αλλά και κυρίως οι επιχειρηματίες, ότι θα είμαστε αμείλικτοι σε οποιαδήποτε παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού, ειδικά σε συνθήκες ακρίβειας. Δεν θα σπεκουλάρουν κάποιοι πάνω στο γεγονός ότι αντιμετωπίζουμε σήμερα μία παγκόσμια κρίση πληθωρισμού. Θέλω να θυμίσω ότι ήδη έχουμε νομοθετήσει το περιθώριο κέρδους, το οποίο παραμένει σταθερό.

Και βέβαια, να τονίσω και την πολύ μεγάλη έμφαση την οποία δίνουμε στην προστασία των εργαζόμενων. Το υπουργείο Εργασίας και η Επιθεώρηση Εργασίας έχει αυτήν την εποχή πολλή δουλειά, ειδικά για την επιβολή του μέτρου απαγόρευσης εργασίας τις ώρες του καύσωνα, τα παιδιά τα οποία δουλεύουν delivery σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες. Αποδείξαμε, και να το γνωρίζουν αυτό και οι εργοδότες, ότι η παραβίαση των όρων προστασίας των εργαζομένων θα επισύρει πολύ υψηλά πρόστιμα.

Η Πολιτεία ήταν, είναι και θα είναι στο πλευρό των εργαζόμενων και αυτός ο εντατικός έλεγχος της αγοράς από το υπουργείο Εργασίας και από την Επιθεώρηση Εργασίας θα συνεχιστεί με επιμονή και με διάρκεια.

Το επόμενο θέμα μας θα είναι ο ετήσιος προγραμματισμός, η πρώτη συζήτηση την οποία θα κάνουμε για τον ετήσιο προγραμματισμό των προσλήψεων, οι οποίες θα ξεπεράσουν τις 16.000. Είναι πολύ σημαντικό να τονίσουμε ότι είναι μια κατάκτηση για τη χώρα ότι ο προγραμματισμός αυτός γίνεται πια κεντρικά και οργανωμένα, ώστε να μη δημιουργείται σύγχυση από επιμέρους ανακοινώσεις που γίνονται από τα υπουργεία.

Σε κάθε περίπτωση, έχουμε τονίσει ότι φέτος η προτεραιότητά μας θα είναι η Υγεία. Η μερίδα του λέοντος των προσλήψεων θα κατευθυνθεί προς τα εκεί -γιατροί, κυρίως νοσηλευτές, στελέχη του ΕΚΑΒ. Έχουμε ήδη κάνει κάποια σημαντικά πρώτα βήματα για τα οποία θα μας μιλήσει ο υπουργός στη συνέχεια. Ενώ οι περισσότεροι απόφοιτοι πανεπιστημίου θα αντληθούν από τη δεξαμενή του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Και αυτό είναι μία μεγάλη κατάκτηση για τη χώρα, ο γραπτός διαγωνισμός, που θυμίζω ότι έγινε για πρώτη φορά φέτος το Μάρτιο με σημαντική συμμετοχή.

Κλείνω με δύο ακόμα θέματα τα οποία θα απασχολήσουν τη συνεδρίασή μας: επιλογές νέας ηγεσίας της Δικαιοσύνης, που θα τις εισηγηθεί ο Υπουργός Δικαιοσύνης, νέος Πρόεδρος, νέος Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου. Και τους στόχους όλων των πεδίων κυβερνητικής πολιτικής για το 2024, τους οποίους θα παρουσιάσει συνοπτικά ο υπουργός Επικρατείας».

newsit.gr