Στις εγκαταστάσεις της ΒΙΚΡΕ ο Υφυπουργός Εξωτερικών Τάσος Χατζηβασιλείου

Ο Υφυπουργός Εξωτερικών, αρμόδιος για θέματα Οικονομικής Διπλωματίας και Εξωστρέφειας, Αναστάσιος Χατζηβασιλείου στο πλαίσιο επίσκεψης του στην Καβάλα βρέθηκε το πρωί του Σαββάτου 15 Φεβρουαρίου 2025 στις εγκαταστάσεις της ΒΙΚΡΕ στα Αμισιανά Καβάλας.

Στις εγκαταστάσεις της ΒΙΚΡΕ τον συνόδευσε ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης Αλέξανδρος Ιωσηφίδης.




Υπόγεια Στάθμευση 1.200 Θέσεων: Μια Νέα Εποχή για τη Νέα Ηρακλείτσα

Η Νέα Ηρακλείτσα θα μπορούσε να αποκτήσει 1.200 υπόγειες θέσεις στάθμευσης σε μία από τις μεγαλύτερες προτεινόμενες εγκαταστάσεις της Ελλάδας

Η Νέα Ηρακλείτσα βρίσκεται σε τροχιά σημαντικής αλλαγής, που μπορεί να λύσει ένα από τα πιο επίμονα προβλήματά της: την έλλειψη χώρων στάθμευσης. Η αυξημένη κίνηση από μικρά ξενοδοχεία, παραθεριστές και μια ανεπτυγμένη γαστρονομική σκηνή έχει οδηγήσει σε μια δυσάρεστη κατάσταση που ταλαιπωρεί τους επισκέπτες και επηρεάζει αρνητικά την τοπική επιχειρηματική δραστηριότητα. Ωστόσο, μια καινοτόμα λύση αναμένεται να αλλάξει το τοπίο της περιοχής, υπό την καθοδήγηση του Καναδού επιχειρηματία Άλεξ Χαντιτάγκι και το φιλόδοξο έργο του, Hamptons Greece.

Οι νέες κανονιστικές αλλαγές επιτρέπουν την κατασκευή έως και 25.000 τετραγωνικών μέτρων υπόγειων εγκαταστάσεων. Το έργο προβλέπει την κατασκευή ενός υπόγειου χώρου στάθμευσης, ικανού να φιλοξενήσει έως 1.200 οχήματα, από τα οποία περίπου 700 θέσεις θα διατεθούν για δημόσια χρήση. Αυτή η υποδομή, σε συνδυασμό με ένα πεντάστερο ξενοδοχείο, πολυτελείς κατοικίες και ένα συνεδριακό κέντρο χωρητικότητας 600 ατόμων, αναμένεται να καταστήσει την Ηρακλείτσα πόλο έλξης για τουρίστες και επαγγελματίες.

Η προσβασιμότητα θα βελτιωθεί δραματικά μέσω συνδέσεων των εγκαταστάσεων με κεντρικά σημεία, όπως η Μαρίνα Ηρακλείτσας, και με νέους πεζόδρομους. Το έργο υπόσχεται να δώσει ώθηση στην τοπική οικονομία και να προσφέρει μια μακροπρόθεσμη λύση στο χρόνιο πρόβλημα της στάθμευσης.

Για την επιτυχή υλοποίηση, ο Άλεξ Χαντιτάγκι έχει συνεργαστεί με τον Παναγιώτη Βουλελή και την εξειδικευμένη εταιρεία πολεοδομικού σχεδιασμού SUPCO. Με τη βαθιά γνώση του στις ελληνικές πολεοδομικές προκλήσεις και τις κανονιστικές απαιτήσεις, ο κ.Βουλελής θεωρείται κομβικός παράγοντας για την επιτυχία του έργου.

Σε πρόσφατες δηλώσεις του, ο κ.Χαντιτάγκι ανέφερε: «Η ανάπτυξη αυτή μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα, όχι μόνο για τους κατοίκους του Hamptons Greece, αλλά και για την τοπική κοινότητα. Στόχος μας είναι κάθε ανάπτυξη να ωφελεί όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.»

Με την πρόοδο του έργου, η Νέα Ηρακλείτσα διαμορφώνεται ως πρότυπο ανάπτυξης στην Ελλάδα, προσελκύοντας τουριστική και επιχειρηματική δραστηριότητα και αναδεικνύοντας τις προοπτικές της ως καινοτόμου προορισμού.

 




«Στο τραπέζι και η επίθεση σε πυρηνικές εγκαταστάσεις» – Εφιαλτικά σενάρια για την απάντηση του Ισραήλ.

Στο χείλος της αβύσσου η Μέση Ανατολή με το Ισραήλ να φαίνεται αποφασισμένο να εξαπολύσει «σημαντικά αντίποινα» στο Ιράν μετά την επίθεση της Τεχεράνης με 200 βαλλιστικούς πυραύλους το βράδυ της Τρίτης.

Όλα τα σενάρια φαίνεται πως είναι στο τραπέζι σύμφωνα με ισραηλινούς αξιωματούχους.

Το Ισραήλ, σύμφωνα με το Axios, ετοιμάζει σύντομα μεγάλα αντίποινα κατά του Ιράν, στοχεύοντας την πετρελαϊκή βιομηχανία, αμυντικά συστήματα και άλλες στρατηγικές τοποθεσίες.

Στα σενάρια που εξετάζουν οι Ισραηλινοί περιλαμβάνονται και δολοφονικά χτυπήματα εναντίον σημαντικών ιρανικών προσωπικοτήτων ακόμα και του ηγέτη της χώρας Αλί Χαμενεΐ.

Μάλιστα οι ίδιοι προειδοποιούν ότι εάν το Ιράν αποφασίσει να απαντήσει στο χτύπημα αντιποίνων του Ισραήλ, τότε όλες οι επιλογές θα είναι στο τραπέζι, συμπεριλαμβανομένης της καταστροφής των ιρανικών πυρηνικών εγκαταστάσεων.

Ισραήλ και Ιράν εκτοξεύουν απειλές

Η Τεχεράνη διαμηνύει από την πλευρά της ότι θα πλήξει «όλες τις υποδομές» του εβραϊκού κράτους εάν δεχτεί ισραηλινή επίθεση Ο ΥΠΕΞ της χώρας δήλωσε ότι η χθεσινή επίθεση ήταν η προαναγγελθείσα απάντηση της Τεχεράνης στις δολοφονίες Χανίγια και Νασράλα, και σημείωσε με νόημα ότι το «μακρύ χέρι του Ιράν μπορεί να φτάσει παντού».

Πρόκειται για φράση που έχει χρησιμοποιήσει κατά κόρον ο Νετανιάχου την τελευταία εβδομάδα σε απειλές του κατά του Ιράν.

«Το Ιράν διέπραξε μεγάλο λάθος απόψε» και «θα πληρώσει το τίμημα», είπε χθες βράδυ ο ισραηλινός πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου. «Τηρούμε αυτό που ορίσαμε: αν κάποιος μας επιτεθεί, του επιτιθέμεθα».

Η μαζική επίθεση του Ιράν εναντίον του Ισραήλ, η δεύτερη μέσα σε χονδρικά έξι μήνες, «τερματίστηκε», ανακοίνωσε η Τεχεράνη, σύμφωνα με την οποία «το 90%» των πυραύλων που εκτοξεύτηκαν πέτυχε τους στόχους του.

Στο πλευρό του Ισραήλ η Δύση

Για πρώτη φορά, το Ιράν χρησιμοποίησε υπερηχητικούς πυραύλους στη χθεσινή επιχείρηση, η οποία βαφτίστηκε «Τίμια υπόσχεση 2», σύμφωνα με ιρανικά ΜΜΕ.

Από την άλλη, κατά τις ισραηλινές ένοπλες δυνάμεις, οι περισσότεροι πύραυλοι αναχαιτίστηκαν και καταστράφηκαν από το σύστημα αντιαμερικανικής άμυνας Σιδηρούς Θόλος.

Το αμερικανικό Πεντάγωνο ανακοίνωσε πως πλοία του πολεμικού ναυτικού των ΗΠΑ εκτόξευσαν κάπου δέκα πυραύλους για να αναχαιτίσουν ιρανικούς πυραύλους. Συνέδραμαν επίσης, σύμφωνα με ανακοινώσεις των κυβερνήσεών τους, οι ένοπλες δυνάμεις της Γαλλίας και της Βρετανίας.

tanea.gr




Ξάνθη | Κλοπή μεταλλικών αντικειμένων από τις εγκαταστάσεις του ΟΣΕ

Εντοπίστηκαν σε καρότσα τρίκυκλου. Ο οδηγός συνελήφθη. 

Συνελήφθη τις πρώτες πρωινές ώρες της Κυριακής σε περιοχή της Ξάνθης, από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφάλειας Ξάνθης ένας ημεδαπός, διότι κατελήφθη να οδηγεί στερούμενος άδειας ικανότητας οδήγησης, τρίκυκλο όχημα στην καρότσα του οποίου υπήρχαν μεταλλικά αντικείμενα- εξαρτήματα, που όπως διαπιστώθηκε νωρίτερα είχε αφαιρέσει από εγκαταστάσεις του ΟΣΕ σε περιοχή της Ξάνθης. Κατασχέθηκαν τα αφαιρεθέντα αντικείμενα τα οποία αποδόθηκαν σε αρμόδιους υπαλλήλους του ΟΣΕ. Ενεργείται προανάκριση από το Τμήμα Ασφάλειας Ξάνθης.

 

empros.gr




Αεροπορικές επιδρομές του Ισραήλ στον Λίβανο που εκτοξεύει δεκάδες ρουκέτες σε στρατιωτικές εγκαταστάσεις

Έκρυθμη παραμένει η κατάσταση στη Μέση Ανατολή με τη Χεζμπολάχ να απαντά στους χθεσινούς ισραηλινούς βομβαρδισμούς με μπαράζ ρουκετών (εικόνα πάνω από Times of Israel), ενώ σειρήνες ηχούν σε κοινότητες στο βόρειο Ισραήλ, γύρω από τη Θάλασσα της Γαλιλαίας.

Σύμφωνα με το Al Jazeera, η Χεζμπολάχ εκτόξευσε δεκάδες ρουκέτες με στόχο την αεροπορική βάση Ramat David του Ισραήλ καθώς και στις εγκαταστάσεις της ισραηλινής εταιρείας Rafael, η οποία ειδικεύεται στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό, ως απάντηση στις εκρήξεις των βομβητών στον Λίβανο την περασμένη εβδομάδα.

«Απάντηση στη βάναυση σφαγή»

Η Χεζμπολάχ είπε ότι εκτόξευσε δεκάδες πυραύλους Fadi 1 και Fadi 2 καθώς και ρουκέτες Katyusha στις εγκαταστάσεις της εταιρείας, που βρίσκεται βόρεια της Χάιφα στο Ισραήλ. Χαρακτήρισε την επίθεση ως «μια αρχική απάντηση στη βάναυση σφαγή που διέπραξε ο ισραηλινός εχθρός σε διάφορες περιοχές του Λιβάνου την Τρίτη και την Τετάρτη».

Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι η Χεζμπολάχ εκτόξευσε 85 ρουκέτες εναντίον της Χάιφα σήμερα το πρωί και ότι ορισμένα από τα βλήματα έκαναν πρόσκρουση.

Τα ισραηλινά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι οι ρουκέτες προκάλεσαν πυρκαγιές στο βόρειο Ισραήλ, προκαλώντας ζημιές σε σπίτια στο Kiryat Bialik.




ΑΣ Ταεκβοντό Καβάλας: Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία το Sports CAMP στις εγκαταστάσεις του Batis Multiplex

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Sports CAMP στις εγκαταστάσεις του Batis Multiplex από τις 25 Ιουνίου έως τις 2 Αυγούστου, προσφέροντας σε παιδιά από 6 ετών και άνω την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ένα ποικιλόμορφο πρόγραμμα αθλητικών και ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων.

Κατά τη διάρκεια του καμπ, τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να αθληθούν, να κολυμπήσουν και να απολαύσουν διάφορες δραστηριότητες σε ένα ασφαλές και φιλόξενο περιβάλλον, ενώ οι συγκεκριμένες δραστηριότητες αφορούσαν διάφορα αθλήματα, προπονήσεις, κολύμβηση, καθώς και ψυχαγωγικά παιχνίδια που ενίσχυσαν την ομαδικότητα και προώθησαν την ευγενή άμιλλα στους μικρούς μας φίλους.




Μακάριος Λαζαρίδης |«Να αποζημιωθούν άμεσα οι πληγέντες για τις εγκαταστάσεις τους σε Διαλεχτό, Αβραμυλιά, Ξεριά και Μυρτόφυτο»

Την άμεση αποζημίωση των πληγέντων πολιτών από την καταστροφική πυρκαγιά του περασμένου Αυγούστου στις Δημοτικές Κοινότητες Διαλεχτού, Αβραμυλιάς και Ξεριά του Δήμου Νέστου και Μυρτoφύτου του Δήμου Παγγαίου, ζητά ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης.

Συγκεκριμένα, ο κ. Λαζαρίδης φέρνει τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στις αποζημιώσεις στην Ολομέλεια της Βουλής καταθέτοντας επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, κ. Βασίλη Κικίλια, με θέμα: «Καθυστέρηση στις αποζημιώσεις των πληγέντων από την καταστροφική πυρκαγιά της 21ης Αυγούστου 2023 στις Δημοτικές Κοινότητες Διαλεχτό, Αβραμυλιά και Ξεριά του Δήμου Νέστου και Μυρτόφυτο του Δήμου Παγγαίου της Π.Ε. Καβάλας».

Όπως αναφέρει, «ενώ αρχικά υπήρξε ένας άμεσος και εξαιρετικός συντονισμός τόσο στην ολοκλήρωση των δηλώσεων ζημιάς όσο και στην ολοκλήρωση των πραγματογνωμοσυνών, σήμερα, οκτώ μήνες μετά, οι πολίτες των οποίων επλήγησαν οι εγκαταστάσεις, δεν έχουν πάρει ούτε ένα ευρώ αποζημίωση. Και αυτό τη στιγμή που σε άλλες Περιφερειακές Ενότητες της χώρας, οι οποίες την ίδια χρονική στιγμή είχαν πληγεί από φυσικές καταστροφές, έχουν δοθεί ήδη προκαταβολές της τάξης του 50%».

Ο κ. Λαζαρίδης ερωτά τον Υπουργό πού οφείλεται η σημαντική αυτή καθυστέρηση που έχει προκαλέσει στους πληγέντες οικονομική ασφυξία, καθώς και τι προτίθεται να πράξει έτσι ώστε να αποζημιωθούν το συντομότερο.

Υπενθυμίζεται ότι, κατά την καταστροφική πυρκαγιά, πέρα από τις ζημιές στις παραγωγές – οι αποζημιώσεις των οποίων μέσω του ΕΛΓΑ έχουν δρομολογηθεί – σημειώθηκαν μεγάλες καταστροφές σε ό,τι αφορά εγκαταστάσεις (μαντριά κ.λπ.) και εξοπλισμό εμπορικών επιχειρήσεων, έγγειο κεφάλαιο, αποθηκευμένα προϊόντα γεωργικών επιχειρήσεων, μέσα παραγωγής και εξοπλισμού, ό,τι ακριβώς δηλαδή καλύπτει ο νόμος περί Κρατικής Αρωγής.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης του κ. Λαζαρίδη:

Προς: τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, κ. Βασίλη Κικίλια

Θέμα: Καθυστέρηση στις αποζημιώσεις των πληγέντων από την καταστροφική πυρκαγιά της 21ης Αυγούστου 2023 στις Δημοτικές Κοινότητες Διαλεχτό, Αβραμυλιά και Ξεριά του Δήμου Νέστου και Μυρτόφυτο του Δήμου Παγγαίου της Π.Ε. Καβάλας

Τον Αύγουστο του 2023, όπως πολύ καλά γνωρίζετε κύριε Υπουργέ, τέσσερις Δημοτικές Κοινότητες, οι Κοινότητες Διαλεχτού, Αβραμυλιάς και Ξεριά του Δήμου Νέστου και Μυρτoφύτου του Δήμου Παγγαίου της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, επλήγησαν από μια καταστροφική πυρκαγιά.

Πέρα από τις ζημιές στις παραγωγές, σημειώθηκαν, βεβαίως, μεγάλες καταστροφές σε ό,τι αφορά εγκαταστάσεις (μαντριά κ.λπ.) και εξοπλισμό εμπορικών επιχειρήσεων, έγγειο κεφάλαιο, αποθηκευμένα προϊόντα γεωργικών επιχειρήσεων, μέσα παραγωγής και εξοπλισμού, ό,τι ακριβώς δηλαδή καλύπτει ο νόμος περί Κρατικής Αρωγής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, ενώ αρχικά υπήρξε ένας άμεσος και εξαιρετικός συντονισμός τόσο στην ολοκλήρωση των δηλώσεων ζημιάς όσο και στην ολοκλήρωση των πραγματογνωμοσυνών, σήμερα, οκτώ μήνες μετά, οι πολίτες των οποίων επλήγησαν οι εγκαταστάσεις, δεν έχουν πάρει ούτε ένα ευρώ αποζημίωση. Και αυτό τη στιγμή που σε άλλες Περιφερειακές Ενότητες της χώρας, οι οποίες την ίδια χρονική στιγμή είχαν πληγεί από φυσικές καταστροφές, έχουν δοθεί ήδη
προκαταβολές της τάξης του 50%.

Ερωτάσθε κύριε Υπουργέ:
Που οφείλεται η σημαντική αυτή καθυστέρηση στις αποζημιώσεις των πληγέντων, γεγονός που τους έχει δημιουργήσει οικονομική ασφυξία; Τι προτίθεστε να πράξετε έτσι ώστε να αποζημιωθούν οι πολίτες των τεσσάρων Κοινοτήτων το ταχύτερο δυνατό;




«ΣΕΙΣΙΧΘΩΝ 2024» | Άσκηση σεισμού στις εγκαταστάσεις του Σανατορίου Καβάλας

Στην ετήσια περιοδική άσκηση σεισμού με την κωδική ονομασία “ΣΕΙΣΙΧΘΩΝ 2024”, προχώρησε το πρωί  πέμπτης 28 Μαρτίου 2024 η πυροσβεστική υπηρεσία Καβάλας, σε συνεργασία με λοιπούς συναρμόδιους φορείς. Η άσκηση πραγματοποιείται  στο παλαιό Νοσοκομείο Καβάλας – Σανατόριο για εκπαιδευτικούς και πρακτικούς λόγους.




Τελευταία ημέρα της ανακωχής Χαμάς και Ισραήλ, συνομιλίες για την παράτασή της

Ηανακωχή ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, που επέτρεψε την απελευθέρωση ομήρων και φυλακισμένων και τη διανομή κάποιων ποσοτήτων ανθρωπιστικής βοήθειας που χρειαζόταν απελπιστικά, διανύει σήμερα την τέταρτη και τελευταία ημέρα της, με φόντο συνομιλίες για την παράτασή της.

Τη νύχτα της Κυριακής προς Δευτέρα, το ένοπλο παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα διαβεβαίωσε σε ανακοίνωσή του πως «επιδιώκει την παράταση της ανακωχής πέραν των τεσσάρων ημερών» που προέβλεπε η συμφωνία, με σκοπό να «αυξηθεί ο αριθμός των κρατουμένων που θα αφεθούν ελεύθεροι».

Πρόκειται για κάτι που προβλεπόταν στη συμφωνία.

Πηγή του Γαλλικού Πρακτορείου προσκείμενη στη Χαμάς εξήγησε ότι το κίνημα «ενημέρωσε τους μεσολαβητές» πως θέλει η ανακωχή να παραταθεί για «δυο ως τέσσερις ημέρες».

Η συμφωνία, που κλείστηκε με μεσολάβηση του Κατάρ —με την υποστήριξη της Αιγύπτου και των ΗΠΑ— και τέθηκε σε ισχύ την Παρασκευή, προέβλεπε 4ήμερη παύση των εχθροπραξιών, τη διανομή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα και την απελευθέρωση 50 ομήρων από τους 200 και πλέον που κρατούνται στον παλαιστινιακό θύλακο, με αντάλλαγμα την αποφυλάκιση 150 φυλακισμένων Παλαιστίνιων.

Από την Παρασκευή, αφέθηκαν ελεύθεροι 39 όμηροι στο πλαίσιο της συμφωνίας και 24 εκτός αυτού του πλαισίου, στην πλειονότητά τους Ταϊλανδοί που εργάζονταν στο Ισραήλ, καθώς και 117 παλαιστίνιοι φυλακισμένοι, καθώς η συμφωνημένη αναλογία είναι 1 προς 3.

Υπάρχει ρήτρα στη συμφωνία που επιτρέπει την παράταση της ανακωχής, με προϋπόθεση την απελευθέρωση 10 ομήρων την ημέρα, που θα έχει αντάλλαγμα την απελευθέρωση 30 Παλαιστίνιων, όπως μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο και αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Υιοθετημένη από το Ισραήλ

Ανάμεσα στους ομήρους που απελευθερώθηκαν χθες ήταν κοριτσάκι 4 ετών με αμερικανική υπηκοότητα, το μικρό όνομα του οποίου είναι Αμπιγκέιλ. Το παιδί έμεινε ορφανό στην επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ την 7η Οκτωβρίου. Έκλεισε τα 4 ενώ κρατείτο από τη Χαμάς.

«Έχει υποστεί φρικτό ψυχικό τραύμα», είπε ο αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν, σύμφωνα με τον οποίο η μικρή είδε τους γονείς της να σκοτώνονται μπροστά στα μάτια της.

Πρόσθεσε πως θέλει την παράταση της ανακωχής.

Παρομοίως η κυβέρνηση της Γαλλίας.

«Δεν έχει πια γονείς, όμως όλη η χώρα την παίρνει στην αγκαλιά της. Θα τη φροντίσουμε», είπε ο πρωθυπουργός του Ισραήλ Μπενιαμίν Νετανιάχου, που συζήτησε τηλεφωνικά με τον κ. Μπάιντεν.

Η ρήτρα που προέβλεπε την παράταση της ανακωχής είναι μεν «ευλογία», πρόσθεσε ο κ. Νετανιάχου, όμως «έχω επίσης πει πως μετά τη συμφωνία θα επιστρέψουμε στον σκοπό μας: να εξαλείψουμε τη Χαμάς και να εγγυηθούμε ότι η Λωρίδα της Γάζας δεν θα είναι πια αυτή που ήταν», συμπλήρωσε.

«Νίκη;»

Ο ισραηλινός πρωθυπουργός, ο οποίος αναμένεται σήμερα να ζητήσει από την κυβέρνησή του να εγκρίνει προϋπολογισμό «πολέμου», ύψους 30 δισεκατομμυρίων σέκελ (7,3 δισ. ευρώ), διεμήνυσε πως οι στρατιωτικές επιχειρήσεις θα συνεχιστούν ως «τη νίκη». Έκανε τη δήλωση αυτή στη βόρεια Γάζα, όπου πήγε —για πρώτη φορά μετά τη μονομερή αποχώρηση του Ισραήλ από τον παλαιστινιακό θύλακο το 2005— να επιθεωρήσει στρατιώτες.

Στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη, λεωφορεία της Διεθνούς Επιτροπής του Ερυθρού Σταυρού και της Ερυθράς Ημισελήνου (ΔΕΕΣ) μετέφεραν στη Ραμάλα και στην Μπεϊτούνια αποφυλακισθέντες που υποδέχθηκαν πλήθη ανεμίζοντας σημαίες της Παλαιστίνης, της Χαμάς και άλλων οργανώσεων.

«Αισθάνομαι χαρούμενος και ταυτόχρονα θλιμμένος για το αίμα των μαρτύρων μας. Θλίβομαι για τους μάρτυρές μας αλλά χαίρομαι για τη νίκη της αντίστασής μας», είπε στην Μπεϊτούνια ο Γιάζαν Σαμπά, νεαρός κρατούμενος που αφέθηκε ελεύθερος στο πλαίσιο της ανακωχής.

Το Ισραήλ άρχισε την επίθεση στη Λωρίδα της Γάζας μετά την έφοδο μαχητών της Χαμάς σε νότιους τομείς της ισραηλινής επικράτειας την 7η Οκτωβρίου με 1.200 νεκρούς, κατά τις ισραηλινές αρχές. Κατά τη διάρκεια της πιο πολύνεκρης επίθεσης που υπέστη ποτέ το Ισραήλ από καταβολής κράτους εξάλλου απήχθησαν 240 άνθρωποι και οδηγήθηκαν στον παλαιστινιακό θύλακο.

Σε αντίποινα για την επίθεση αυτή, ο στρατός του Ισραήλ, όπου η πολιτική ηγεσία ορκίστηκε να «εξαλείψει» το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα που πήρε την εξουσία το 2007 στη Λωρίδα της Γάζας, εξαπέλυσε ακατάπαυστους βομβαρδισμούς και την 27η Οκτωβρίου άρχισε χερσαία επιχείρηση.

Με βάση τον πιο πρόσφατο απολογισμό του υπουργείου Υγείας της Χαμάς, 14.854 άνθρωποι, ανάμεσά τους 6.150 παιδιά, σκοτώθηκαν στους ισραηλινούς βομβαρδισμούς. Η πολιτική προστασία στη Γάζα κάνει λόγο για άλλους 7.000 αγνοούμενους, μεγάλο μέρος των οποίων θάφτηκε στα συντρίμμια.

«200 φορτηγά την ημέρα για δυο μήνες»

Μολονότι η ανακωχή προσέφερε μια ανάπαυλα στους Γαζαίους, η ανθρωπιστική κατάσταση παραμένει «επικίνδυνη» και οι ανάγκες «χωρίς προηγούμενο», σύμφωνα με το Γραφείο Αρωγής και Έργων των Ηνωμένων Εθνών για τους Παλαιστίνιους Πρόσφυγες στην Εγγύς Ανατολή (UNRWA).

Από την Παρασκευή, 248 οχήματα φορτωμένα με ανθρωπιστική βοήθεια μπόρεσαν να εισέλθουν στη Λωρίδα της Γάζας, σύμφωνα με τον ΟΗΕ.

«Θα έπρεπε να στέλνουμε 200 φορτηγά την ημέρα για τουλάχιστον δύο μήνες προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες», τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο εκπρόσωπος του UNRWA, ο Αντνάν Αμπού Χάσνα, εξηγώντας πως ακόμα δεν έχουν φθάσει «ούτε πόσιμο νερό, ούτε τρόφιμα» σε ορισμένους τομείς.

«Μιλάνε για παραδόσεις βοήθειας και καυσίμων, αλλά είμαι στο πρατήριο καυσίμων εννιά ώρες κι είναι ακόμα κλειστό», διαμαρτυρόταν χθες στη Χαν Γιούνις ο Μπιλάλ Ντιάμπ, κάτοικος της πόλης.

Ο ισραηλινός στρατός, που χαρακτηρίζει το βόρειο τρίτο του θυλάκου εμπόλεμη ζώνη, είχε ήδη διατάξει επανειλημμένα τον άμαχο πληθυσμό να φύγει και απαγόρευσε σε οποιονδήποτε να επιστρέψει κατά τη διάρκεια της παύσης των επιχειρήσεων.

Παρά τις προειδοποιήσεις του, χιλιάδες εκτοπισμένοι κάτοικοι της Λωρίδας της Γάζας προσπάθησαν να γυρίσουν στα σπίτια τους στον βορρά κατά τη διάρκεια της ανακωχής.

Στην πόλη της Γάζας, που έχει μετατραπεί κατά το μεγαλύτερο μέρος της σε συντρίμμια, κάτοικοι κινούνταν χθες μέσα σε σύννεφα σκόνης, ανάμεσα σε σωρούς υπολειμμάτων σπιτιών και άλλων κτιρίων, κατέγραψαν κάμερες του AFP.

Οι μισές και πλέον κατοικίες στη Λωρίδα της Γάζας έχουν υποστεί ζημιές ή καταστραφεί εντελώς, σύμφωνα με τον ΟΗΕ· η πλειονότητα των κατοίκων της, 1,7 εκατ. από τα 2,4 εκατ., έχουν υποστεί εξαναγκαστικό εκτοπισμό.

Στα νοσοκομεία στο νότιο τμήμα του θυλάκου συνεχίζουν να εισάγονται πολλοί τραυματίες που διακομίζονται σ’ αυτά από το βόρειο, όπου σχεδόν όλες οι δομές υγείας έχουν πλέον πάψει να λειτουργούν.

 




Συνελήφθησαν δύο Τούρκοι για κατασκοπεία – Παρακολουθούσαν με drone εγκαταστάσεις του Πολεμικού Ναυτικού στον Πόρο

Στη σύλληψη δύο Τούρκων κατασκόπων προχώρησαν σήμερα οι αστυνομικές Αρχές.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, οι δύο άνδρες από την Τουρκία είχαν θεαθεί σε εγκαταστάσεις του Πολεμικού Ναυτικού στον Πόρο.

Στο νησί του Αργοσαρωνικού έφτασαν την περασμένη Παρασκευή με δυο μηχανές. Κοιμήθηκαν σε ξενοδοχείο και την επόμενη ημέρα σήκωσαν drone κοντά στις στρατιωτικές εγκαταστάσεις.

Στη συνέχεια, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, έφυγαν από το νησί αλλά, κατόπιν αναζητήσεων, εντοπίστηκαν από στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. στη Μονεμβασιά και συνελήφθησαν.

Η υπόθεση πρόκειται να διερευνηθεί από την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών.




Λαϊκή Συσπείρωση: Οι γεραμένες εγκαταστάσεις και η ελλιπής συντήρηση λόγω υποχρηματοδότησης

Οι αιτίες των βλαβών του Βιολογικού

“Οι συχνές βλάβες στον αγωγό μεταφοράς λυμάτων κατά μήκος της ακτογραμμής της πόλης με τις τυχόν διαρροές ανεπεξέργαστων λυμάτων στις πολυσύχναστες παραλίες της πόλης, με ότι αυτό συνεπάγεται για την υγεία των συνδημοτών μας, ιδιαίτερα αυτών που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να απολαύσουν το μπάνιο τους σε απομακρυσμένες της πόλης καθαρές παραλίες, εγείρουν ερωτηματικά σχετικά με το βιολογικό σταθμό της πόλης.

Διοικήσεις  Δήμου και ΔΕΥΑΚ, σημερινές και προηγούμενες, ελέγχονται εάν και κατά πόσο έχουν/είχαν ως προτεραιότητα την ορθή συντήρηση του βιολογικού σταθμού και ολόκληρου του δικτύου των όμβριων λυμάτων.

Είναι γνωστό ότι ο βιολογικός της πόλης μας έγινε στα τέλη της δεκαετίας του 1980 και μάλιστα με αυτοχρηματοδότηση του δήμου με δάνειο που έλαβε από τις τράπεζες, δάνειο το οποίο χρυσοπληρώθηκε εξ’ ολοκλήρου μέχρι πρόσφατα από τον Kαβαλιώτικο λαό.

Η παλαιότητα των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων και βοηθητικού εξοπλισμού, καθώς και των αγωγών μεταφοράς των λυμάτων είναι η αιτία των πολλών “βλαβών” που παρατηρούνται τα τελευταία χρόνια, όχι βέβαια μόνο επί της σημερινής διοίκησης.

Οι όποιες παρεμβάσεις και βελτιώσεις έγιναν το 2009, πριν 14 χρόνια δηλαδή, στο βιολογικό δεν αφορούσαν στους αγωγούς μεταφοράς και στα αντλιοστάσια κατά μήκος του αγωγού, που έγιναν πριν 35 χρόνια, όπου εντοπίζονται τα πολλά και συχνά προβλήματα των διαρροών, με τις επακόλουθες επιπτώσεις στην υγεία των λουομένων.

Η υποχρηματοδότηση των δήμων από το κράτος για την κατασκευή και συντήρηση των εγκαταστάσεων και των υποδομών που σχετίζονται με τη δημόσια υγεία και την προστασία του φυσικού και αστικού περιβάλλοντος φέρνει τη σφραγίδα όλων των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων, καθώς και των διοικήσεων του Δήμου μας που εφάρμοζαν και εφαρμόζουν αυτήν την πολιτική. Μια πολιτική που όλα τα βάζει στο ζύγι του κόστους – οφέλους και έχει μετατρέψει την Τοπική Διοίκηση σε «Ανώνυμη Επιχείρηση», με πλήρως ανταποδοτικές υπηρεσίες ακόμα και σε ότι αφορά τη λειτουργία της αποχέτευσης.

Αυτή την ίδια πολιτική ακολουθούν πιστά παλιοί και νέοι επίδοξοι «σωτήρες» του Καβαλιώτικου λαού παρά τις δήθεν «αντιπολιτευτικές» κορώνες! Την ίδια άλλωστε «αντιπολίτευση» έκανε και η παράταξη του ΠΑΣΟΚ στην προηγούμενη Διοίκηση της ΝΔ και μόλις έγινε «χαλίφης στη θέση του χαλίφη» συνέχισε στην ίδια πορεία, με το λαό να πληρώνει τα σπασμένα.

Οι εργαζόμενοι, οι επαγγελματίες, η νεολαία της Καβάλας μπορούν και πρέπει να δώσουν ηχηρή απάντηση στις 8 Οκτώβρη. Με ψήφο στη Λαϊκή Συσπείρωση να δυναμώσουν το μέτωπο της μαχητικής λαϊκής αντιπολίτευσης σε Περιφέρεια, Δήμο και Κυβέρνηση.”

Η διοίκηση του Δήμου οφείλει να απαντήσει:

  • Τελικά τα όποια έργα που αφορούν την αποχέτευση αλλά και την ύδρευση με τις διαρροές, διακοπές νερού κτλ θα γίνονται όταν θα βρίσκονται “χρηματοδοτικά εργαλεία”;
  • Θα συνεχίσουν να μπαίνουν όλα στη λογική “κόστος – όφελος”, για το αν συμφέρει δηλαδή τα επιχειρηματικά συμφέροντα και τους εργολάβους ή θα γίνονται ανεξάρτητα κόστους, αν αυτό υπηρετεί τις ανάγκες του λαού;
  • Θα κάνει ή έχει μελέτες η ΔΕΥΑΚ για το γερασμένο (35ετιας) δίκτυο μεταφοράς και την κατάστασή στην οποία βρίσκεται σήμερα;
  • Έχει στα σχέδια της την τοποθέτηση σύγχρονων μηχανισμών ειδοποίησης για τον έγκαιρο εντοπισμό των βλαβών για την άμεση λήψη μέτρων;