SEAJETS: Στηρίζουμε τη Σαντορίνη, με ευθύνη και ευγνωμοσύνη

«Νιώθουμε υπερήφανοι για τη χώρα μας και τα νησιά μας, που αποτελούν παγκόσμιο παράδεισο, και η στήριξή μας θα είναι πάντα έμπρακτη»,  δήλωσε ο υπεύθυνος στρατηγικού σχεδιασμού και ανάπτυξης της SEAJETS, κύριος Μάριος Ηλιόπουλος.

Στη σημερινή σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στη Σαντορίνη, με παρόντες φορείς της πολιτείας και του νησιού, με αφορμή το ζήτημα που έχει ανακύψει με την έντονη σεισμική δραστηριότητα στην περιοχή, ο υπεύθυνος στρατηγικού σχεδιασμού και ανάπτυξης της SEAJETS, κύριος Μάριος Ηλιόπουλος, ανακοίνωσε ότι ο όμιλος αναλαμβάνει τα έξοδα στέγασης του ιατρικού προσωπικού της Σαντορίνης για την τρέχουσα, ευαίσθητη περίοδο, αλλά και το υπόλοιπο του έτους.

Η SEAJETS, πιστή στις αξίες και τις αρχές που τη διέπουν στις δεκαετίες δράσης της, συνδράμει ενεργά στη στήριξη των νησιών, της τοπικής κοινωνίας και των επισκεπτών τους.
Ο κύριος Ηλιόπουλος δήλωσε χαρακτηριστικά: «Η στήριξη είναι αμφίδρομη όλα αυτά τα χρόνια. Με αμοιβαία προσπάθεια μεγαλώσαμε, εξελιχθήκαμε και διακριθήκαμε. Η αγάπη μου για την πατρίδα μας, και ιδιαίτερα για τη Σαντορίνη, με οδήγησε σήμερα σε τούτη τη συνάντηση. Το να δίνω το παρών στα δύσκολα και στα ζητήματα που αφορούν την προσφορά προς την πατρίδα, καθώς και η πίστη μου στη συνένωση όλων των δυνάμεων για το κοινό καλό, αποτελούν οδηγό στη ζωή μου. Νιώθουμε υπερήφανοι για τη χώρα μας και τα νησιά μας, που αποτελούν παγκόσμιο παράδεισο, και η στήριξή μας θα είναι πάντα έμπρακτη.»
Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συνομιλεί με τον Υπεύθυνο Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης της SEAJETS, Μάριο Ηλιόπουλο.
Ο Υπεύθυνος Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης της SEAJETS Μάριος Ηλιόπουλος με την Ε.ΜΟ.Δ.Ε.
Ο Υπεύθυνος Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης της SEAJETS Μάριος Ηλιόπουλος συνομιλεί με τον καθηγητή Σεισμολογίας, Κώστα Παπαζάχο.
Πηγή:newsbomb.gr



Καβάλα | Η φραγή των αγωγών αποχέτευσης και η ανάγκη για συλλογική ευθύνη

Η πρόσφατη επέμβαση της ΔΕΥΑΚ για την αποκατάσταση φραγμένου αποχετευτικού αγωγού πίσω από το ξενοδοχείο «Ωκεανίς» ανέδειξε ένα επαναλαμβανόμενο πρόβλημα στις αστικές υποδομές: την ελλιπή ευαισθητοποίηση και την ανεύθυνη χρήση των αποχετευτικών δικτύων.

Σύμφωνα με τη ΔΕΥΑΚ, η φραγή του αγωγού προκλήθηκε από μωρομάντηλα και άλλα αντικείμενα, τα οποία παρασύρθηκαν από τη βροχόπτωση, καθώς και από μπάζα που προέρχονταν από εκτελούμενα έργα. Τέτοιου είδους αντικείμενα, που δεν διασπώνται εύκολα, συσσωρεύονται και εμποδίζουν τη φυσιολογική ροή των υδάτων, οδηγώντας σε υπερχειλίσεις και πιθανά πλημμυρικά φαινόμενα.

Η φραγή των αγωγών δεν είναι απλά ένα τεχνικό ζήτημα. Μπορεί να προκαλέσει πλημμύρες, που επιβαρύνουν το οδικό δίκτυο και τις ιδιοκτησίες, κόστη επισκευών που επιβαρύνουν τους δημότες μέσω δημοτικών τελών, και περιβαλλοντική υποβάθμιση, με τη διαρροή ακάθαρτων υδάτων στο φυσικό περιβάλλον.

Η ευθύνη για τη διατήρηση λειτουργικών αποχετευτικών δικτύων είναι συλλογική. Οι πολίτες οφείλουν να αποφεύγουν τη ρίψη αντικειμένων στο αποχετευτικό δίκτυο, όπως μωρομάντηλα, λίπη ή μπάζα.

 

 




Το ΡΚΚ ανέλαβε την ευθύνη για την επίθεση στην Άγκυρα

To PKK ανέλαβε, σύμφωνα με το Reuters, την ευθύνη για την επίθεση στην τουρκική αμυντική εταιρεία TUSAS που σκότωσε πέντε ανθρώπους στην Άγκυρα.

Σύμφωνα με το Reuters, το PKK εξέδωσε ανακοίνωση αναλαμβάνοντας την ευθύνη.

Ανταπόκριση για το enanews.gr και το ENA Channel : Έλενα Ανδρεάδου από Κων/πολη




Φλωρίδης για Τέμπη | «Δεν θα έβαζα υποψηφιότητα στις εκλογές αν είχα πολιτική ευθύνη»

Για την υπόθεση του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη τοποθετήθηκε σήμερα (22/3) ο υπουργός Δικαιοσύνης, Γιώργος Φλωρίδης, διευκρινίζοντας πως δεν θα έβαζε υποψηφιότητα στις εκλογές σε περίπτωση που είχε πολιτική ευθύνη.

Την ίδια ώρα, μιλώντας στον ΑΝΤ1, ο κ. Φλωρίδης δήλωσε ότι δεν οδηγεί πουθενά σήμερα η τυχόν παραίτηση του πρώην υπουργού Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, από τη βουλευτική ασυλία, ενώ κατηγόρησε για θεατρινισμό και εξαπάτηση της κοινής γνώμης τον Χρήστο Σπίρτζη.

Ανέφερε ακόμη ότι νέα στοιχεία προς διερεύνηση στο πλαίσιο της ανάκρισης, καθυστερούν την έναρξη της δίκης.

Ο υπουργός Δικαιοσύνης ακόμη είπε πως: «Υπάρχει η απαίτηση των συγγενών και της ελληνικής κοινωνίας να υπάρξει “φως” στην υπόθεση». Παράλληλα, επεσήμανε ότι «εμφανίζονται πολιτικές δυνάμεις που εκμεταλλεύονται τον αληθινό πόνο των συγγενών, για δημιουργήσουν πρόβλημα στην Ελλάδα και στην Κυβέρνηση».

Στις αναφορές συγγενών θυμάτων ότι απομακρύνθηκε μεγάλη ποσότητα χώματος με πολύτιμα στοιχεία, πριν το μπάζωμα του τόπου της τραγωδίας, ο υπουργός είπε ότι γίνεται δικαστική έρευνα και για αυτό το σημείο, ωστόσο, επεσήμανε ότι ο καλύτερος εισαγγελέας της χώρας ασχολείται από την πρώτη στιγμή με την τραγωδία και παράλληλα προκάλεσε οποιονδήποτε να του πει αν υπάρχει το παραμικρό μεμπτό σημείο στον τρόπο που διενεργείται η ανακριτική διαδικασία στην Λάρισα.

«Βέλη» στην αντιπολίτευση

Όπως είπε ο Γιώργος Φλωρίδης, «ο ανακριτής αποφάσισε να διευρύνει την έρευνα του, ώστε να μην μείνει κανένα στοιχείο που να μην απαντήσει η έρευνα του. Υπήρχαν τρία σημεία που έπρεπε να διερευνηθούν για να μην μείνουν αναπάντητα: αν μετέφερε εύφλεκτο φορτίο το τρένο, αν υπάρχουν βίντεο που ίσως αποκάλυπταν κάποια πράγματα και η διάσταση ανάμεσα στις εκθέσεις των πραγματογνωμόνων»

Ρίχνοντας τα βέλη του στην αντιπολίτευση αναφορικά με την άρση ασυλίας των πρώην υπουργών Μεταφορών, ο κ. Φλωρίδης είπε «Είναι θέατρο και ξέρω γιατί γίνεται, αλλά… Το 2019 στην αναθεώρηση του Συντάγματος που έγινε σε δεύτερο επίπεδο από την κυβέρνηση της ΝΔ, απαλείφθηκε η διάταξη εκείνη του 1986 που έλεγε για διαφορετικό χρονικό διάστημα για παραγραφή αδικημάτων των υπουργών. Εκεί γίνεται το μπέρδεμα με την ανοησία της συγκάλυψης. Δεν χρειάζεται καμία κανονιστική διάταξη περαιτέρω. Από την ώρα που απαλείφθηκε για τους υπουργούς η σύντομη παραγραφή του αδικήματος, σήμερα και για την υπόθεση που συζητάμε, οι τυχόν ποινικές ευθύνες υπουργών, παραγράφονται 20 χρόνια μετά».

Προσέθεσε ότι «ανά να πάσα στιγμή, στο όριο της 20ετίας, προκύψουν στοιχεία που μπορεί να οδηγήσουν σε ποινική δίωξη των υπουργών, η Βουλή υπό οποιαδήποτε πλειοψηφία της, μπορεί να αποφασίσει την δίωξη. Τα πολιτικά πρόσωπα θα πάνε σε Ειδικό Δικαστήριο που αποτελείται από ανώτατους δικαστές».

Για Χρήστο Σπίρτζη και Κώστα Καραμανλή

Βάλλοντας κατά του Χρήστου Σπίρτζη και της επιστολής του στον Πρόεδρο της Βουλής, ο Γιώργος Φλωρίδης είπε ότι «Ο κ. Σπίρτζης εν γνώσει του μετήλθε μια απάτη, διότι η διάταξη που επικαλείται προβλέπει ότι θα πρέπει για να γίνει προσφυγή σε αυτήν να υπάρχει πρότερα άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρος του εν λόγω υπουργού και αυτή για κάποιον λόγο να έχει σταματήσει. Εδώ, δεν έχουμε τέτοια περίπτωση».

Ερωτηθείς για την απουσία από τη Βουλή και τη συζήτηση για τα Τέμπη του Κώστα Καραμανλή, ο υπουργός Δικαιοσύνης είπε ότι «Ο κ. Καραμανλής έδωσε πολύωρη κατάθεση στην Εξεταστική Επιτροπή και έδωσε απαντήσεις. Μιλάτε με μη βουλευτή, που όμως στο παρελθόν είχε διαφωνήσει με το κόμμα του και είχε παραιτηθεί. Δεν θα έβαζα υποψηφιότητα στις εκλογές αν είχα πολιτική ευθύνη. Το ζήτημα είναι πως την αντιλαμβάνεται ο καθένας την πολιτική ευθύνη και τι κάνει».

Συνέχισε λέγοντας «Όταν τελειώνει μια Εξεταστική Επιτροπή, η Βουλή εξετάζει αν υπάρχουν στοιχεία για προσωποποιημένη ποινική ευθύνη κατά συγκεκριμένων προσώπων ώστε να ασκηθεί δίωξη. Όταν υπάρχουν στοιχεία, τα κόμματα θα μπορούσαν να υποβάλλουν αίτημα για Προανακριτική Επιτροπή, όμως κανένα από τα 8 κόμματα της αντιπολίτευσης δεν έκανε τέτοιο αίτημα, προφανώς διότι δεν υπάρχουν στοιχεία τέτοια. Άκουσα τον κ. Φάμελλο να λέει το δίλημμα είναι εάν θα υποβάλλουμε αίτημα για Προανακριτική Επιτροπή ή θα εμπιστευτούμε την διαδικασία της Δικαιοσύνης και τελικώς αποφασίσαμε το δεύτερο».

«Θα σκύβουμε πάντα το κεφάλι στον θρήνο και στον πόνο των συγγενών των θυμάτων. Θέλουν να ριχτεί φως και όλοι θέλουμε να ριχτεί φως στην υπόθεση, αλλά υπάρχουν πολιτικές δυνάμεις που εκμεταλλεύονται αυτόν τον αληθινό πολιτικό πόνο για να προκαλέσουν προβλήματα και στην Ελλάδα και στην Κυβέρνηση. Καθυστερούσε πέντε χρόνια η διαδικασία για το Μάτι και μετά επί έναν χρόνο έψαχναν να βρουν αίθουσα για να γίνει δίκη. Υπήρχαν ευρωβουλευτές της ΝΔ να ψιθυρίζουν και να κατηγορούν την Ελλάδα για αυτό;», είπε ο Γιώργος Φλωρίδης.

«Καλώ οποιονδήποτε να βγει και να πει σε ποιο σημείο αμφισβητεί την ανάκριση»

Σε έντονο ύφος, είπε «Ως υπουργός Δικαιοσύνης καλώ οποιονδήποτε να βγει και να πει σε ποιο σημείο αμφισβητεί την ανάκριση όπως γίνεται από τους Έλληνες ανακριτές. Σε ποιο σημείο υπάρχει κενό στην ανακριτική διαδικασία στην Λάρισα, προκαλώ τον οποιονδήποτε να βγει και να το πει. Η τύχη αυτής της δικαστικής διερεύνησης που μέχρι τώρα είναι άψογη, είναι ότι εκεί την στιγμή αυτού του φοβερού δυστυχήματος βρέθηκε ο καλύτερος εισαγγελέας της χώρας».

Στα επίμονα ερωτήματα ένα δόθηκε εντολή από τον εισαγγελέα να υπάρχει αποκλεισμός του χώρου του δυστυχήματος για να προστατευθούν τυχόν στοιχεία και ευρήματα, ο κ. Φλωρίδης είπε ότι «και αυτό το θέμα του τι έχει γίνει στον χώρο εκείνον είναι υπό δικαστική διερεύνηση».

Ο κ. Φλωρίδης μίλησε σε οξείς τόνους και για την Ευρωπαία Εισαγγελέα και τις δηλώσεις της για παρεμπόδιση της έρευνας στην Ελλάδα, τονίζοντας ότι «αφού ξεκαθαρίσαμε ότι κατά την άποψη μου, η Δικαιοσύνη κατά την ανάκριση κάνει άψογα την δουλειά της, να σας πω ότι η Ευρωπαία Εισαγγελέας έχει από την ίδρυση του θεσμού αυτού μία και μοναδική αποστολή, βάσει ευρωπαϊκού κανονισμού: ότι διερευνά μόνο περιπτώσεις οικονομικών αδικημάτων που σχετίζονται μόνο με τα χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό έχει σχέση με την Σύμβαση 717 και μόνο».

Συνέχισε λέγοντας «Δύο εντεταλμένοι Ευρωπαίοι εισαγγελείς, που είναι Έλληνες εισαγγελείς, του ελληνικού εισαγγελικού κλάδου που αποσπώνται με απόφαση του Αρείου Πάγου στο γραφείο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας και εδρεύουν στην Αθήνα. Αυτοί επέβαλαν τρομακτικές εγγυήσεις σε δύο από τους εξεταζόμενους που θεωρούνται υπεύθυνοι για την Σύμβαση 717 προκειμένου να μην τους προφυλακίσουν. Το έκαναν αυτό, ενώ εμποδίζονται να ερευνήσουν; Είπε κανείς ότι τους εμποδίζει να ερευνήσουν; Αυτό που είπε, διαψεύστηκε δύο ημέρες μετά από τους Ευρωπαίους Εισαγγελείς που υπάγονται στην υπηρεσία της, που επέβαλαν τις εγγυήσεις, που σημαίνει ότι δεν εμποδίζονται στην έρευνα τους».

Πηγή: ethnos.gr/




Στην Ουκρανία επέρριψε την ευθύνη η Μόσχα για τη συντριβή του ρωσικού μεταγωγικού | Νεκροί όλοι οι επιβαίνοντες

«Το μεταγωγικό αεροσκάφος Il-76, το οποίο συνετρίβη νωρίτερα σήμερα στην περιφέρεια Μπέλγκοροντ με 74 επιβαίνοντες, καταρρίφθηκε από την Ουκρανία» ανακοίνωσε το ρωσικό υπουργείο Εξωτερικών, κάνοντας λόγο για «βάρβαρη ενέργεια».

Εξάλλου ο κυβερνήτης του Μπέλγκοροντ, Βιάτσεσλαβ Γκλαντκόφ δήλωσε ότι όλοι οι επιβαίνοντες στο Il-76 είναι νεκροί. «Όλοι οι άνθρωποι που επέβαιναν (στο αεροσκάφος) είναι νεκροί», έγραψε ο Γκλαντκόφ στο Telegram.

Newsroom

«Το μεταγωγικό αεροσκάφος Il-76, το οποίο συνετρίβη νωρίτερα σήμερα στην περιφέρεια Μπέλγκοροντ με 74 επιβαίνοντες, καταρρίφθηκε από την Ουκρανία» ανακοίνωσε το ρωσικό υπουργείο Εξωτερικών, κάνοντας λόγο για «βάρβαρη ενέργεια».

Εξάλλου ο κυβερνήτης του Μπέλγκοροντ, Βιάτσεσλαβ Γκλαντκόφ δήλωσε ότι όλοι οι επιβαίνοντες στο Il-76 είναι νεκροί. «Όλοι οι άνθρωποι που επέβαιναν (στο αεροσκάφος) είναι νεκροί», έγραψε ο Γκλαντκόφ στο Telegram.

Το ρωσικό υπουργείο Άμυνας είχε επισημάνει ότι στο Il-76 επέβαιναν 74 άνθρωποι, ανάμεσά τους, 65 Ουκρανοί αιχμάλωτοι πολέμου, οι οποίοι θα συμμετείχαν σε ανταλλαγή αιχμαλώτων, έξι μέλη πληρώματος και τρεις συνοδοί.

«Περίπου στις 11:00 ώρα Μόσχας (10:00 ώρα Ελλάδας) ένα αεροσκάφος Il-76 συνετρίβη στην περιφέρεια του Μπέλγκοροντ (…) Σε αυτό επέβαιναν 65 αιχμάλωτοι στρατιώτες του ουκρανικού στρατού που μεταφέρονταν στην περιφέρεια Μπέλγκοροντ ενόψει ανταλλαγής (αιχμαλώτων), έξι μέλη του πληρώματος και τρεις συνοδοί», είχε ανακοινώσει λίγο νωρίτερα το υπουργείο.

«Η Επιτροπή της Πολεμικής Αεροπορίας έχει αναχωρήσει για το σημείο όπου έπεσε το αεροπλάνο προκειμένου να εξακριβώσει τα αίτια της καταστροφής», είχε προσθέσει.

Ήδη ο πρόεδρος της ρωσικής Δούμας Βιάτσεσλαβ Βολόντιν κατηγόρησε το Κίεβο ότι κατέρριψε το αεροσκάφος χρησιμοποιώντας αμερικανικούς και γερμανικούς πυραύλους, χωρίς να προσφέρει στοιχεία για τον ισχυρισμό αυτό.

Αντίστοιχη άποψη εξέφρασε και ο Ρώσος βουλευτής και απόστρατος στρατηγός Αντρέι Καρταπόλοφ, επισημαίνοντας ότι το αεροσκάφος επλήγη από τρεις πυραύλους.

«Οι Ουκρανοί ηγέτες γνώριζαν πολύ καλά για την επικείμενη ανταλλαγή και είχαν ενημερωθεί για τον τρόπο που θα παραδίδονταν οι αιχμάλωτοι», πρόσθεσε.




Χρέη προς e-ΕΦΚΑ: Πάγωμα επιτοκίων, αύξηση ορίου για συνταξιούχους και αλλαγές στην «αλληλέγγυα ευθύνη»

Τρεις παρεμβάσεις ελάφρυνσης επαγγελματιών και εργοδοτών με χρέη προς τον e-ΕΦΚΑ (“πάγωμα” επιτοκίων ρυθμισμένων οφειλών, αύξηση ορίου οφειλών για συνταξιούχους), αλλά και των στελεχών επιχειρήσεων που βαρύνονται με την “αλληλέγγυα ευθύνη” για χρέη (των επιχειρήσεων) προβλέπει το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο το οποίο έφερε σε δημόσια διαβούλευση το Υπουργείο Εργασίας την περασμένη Πέμπτη (24.11.23).

Συγκεκριμένα, οι παρεμβάσεις αυτές για τα χρέη προς τον e-ΕΦΚΑ έχουν ως εξής:

  • Πάγωμα επιτοκίων στις οφειλές που ρυθμίζονται μέσω της πάγιας ρύθμισης έως το Σεπτέμβριο του 2025.
  • Αύξηση ορίου χρεών ελευθέρων επαγγελματιών και αγροτών, οι οποίοι θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα στα 30.000 ευρώ και 10.000 ευρώ αντίστοιχα.
  • Κατάργηση της προθεσμίας υποβολής αίτησης για άρση των αναγκαστικών μέτρων είσπραξης για τα στελέχη επιχειρήσεων με “αλληλέγγυα ευθύνη” για τα ασφαλιστικά χρέη (των επιχειρήσεων).

Πιο αναλυτικά, το νομοσχέδιο προβλέπει τις εξής:

1. Πάγωμα αύξησης επιτοκίων χρεών που ρυθμίζονται με την πάγια ρύθμιση έως το Σεπτέμβριο του 2025

Προβλέπεται αναστολή αύξησης επιτοκίων σε περίπτωση εκπρόθεσμης καταβολής και σε περίπτωση πάγιας ρύθμισης οφειλών προς ασφαλιστικούς οργανισμούς.

Ως επιτόκιο επί της κύριας οφειλής, με το οποίο επιβαρύνονται οφειλές προς φορείς κοινωνικής ασφάλισης, οι οποίες υπάγονται στις ρυθμίσεις από 13.9.2022 έως 12.9.2025, ορίζεται αυτό που ίσχυσε κατά την 13.9.2022.

Το επιτόκιο αυτό μεταβάλλεται και προσδιορίζεται εκ νέου, μόνο εάν μεταβληθεί το επιτόκιο των πράξεων Κύριας Αναχρηματοδότησης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας σωρευτικά κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με αυτό που ίσχυε κατά την 1η.1.2014. Χρηματικά ποσά, τα οποία έχουν καταβληθεί με επιτόκιο που ίσχυε πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος, αναζητούνται, στον βαθμό που υπερβαίνουν τα οφειλόμενα με βάση το επιτόκιο του πρώτου εδαφίου.

2. Αύξηση ορίου χρεών στα 30.000 ευρώ για τους οφειλέτες που θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα

Τα ποσά οφειλών είναι δυνατό να υπερβούν το ποσό των 30.000 ευρώ ή των 10.000 ευρώ για οφειλές προς τον π. ΟΓΑ, εφόσον πληρούνται σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

-ο υποψήφιος συνταξιούχος έχει συμπληρώσει το 67ο έτος της ηλικίας του,

-έχει καταβάλει εισφορές για χρόνο ασφάλισης τουλάχιστον 20 ετών ή 6.000ημερών και

-οι τραπεζικές καταθέσεις του δεν ξεπερνούν το ποσό των 12.000 ευρώ αν είναι οφειλέτης του τέως ΟΑΕΕ ή του τέως ΕΤΑΑ ή το ποσό των 6.000 ευρώ αν είναι οφειλέτης προς τον τέως ΟΓΑ.

Στην περίπτωση αυτή, το υπερβάλλον των 20.000 ευρώ ή των 6.000 ευρώ για τον π. ΟΓΑ, ποσό οφειλής, συμψηφίζεται με το 60% του μηνιαίου ποσού των καταβαλλόμενων συντάξεων, μέχρι τον μηδενισμό του.

Το υπόλοιπο οφειλόμενο ποσό των 20.000 ευρώ ή των 6.000 ευρώ για τον π. ΟΓΑ, παρακρατείται από τα ποσά των επόμενων συντάξεων, μετά τον μηδενισμό του υπερβάλλοντος, σε ίσες μηνιαίες δόσεις, που δεν μπορεί να είναι περισσότερες από 60.

Για την υπαγωγή στη ρύθμιση απαιτείται η παροχή συγκατάθεσης από τον αιτούντα στους χρηματοδοτικούς φορείς και στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων για κοινοποίηση στον e-ΕΦΚΑ των εγγράφων και των στοιχείων που απαιτούνται για την εφαρμογή της παρούσας. Η συγκατάθεση αυτή συνεπάγεται την άρση του απορρήτου των τραπεζικών καταθέσεων και του φορολογικού απορρήτου του οφειλέτη.

3. Κατάργηση της προθεσμίας υποβολής αίτησης στο ΚΕΑΟ για άρση των αναγκαστικών μέτρων είσπραξης από τα στελέχη με “αλληλέγγυα ευθύνη”

Τα πρόσωπα που είναι νόμιμοι εκπρόσωποι, πρόεδροι, διαχειριστές, διευθύνοντες σύμβουλοι, εντεταλμένοι στη διοίκηση και εκκαθαριστές των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων, κατά τον χρόνο της διάλυσης ή συγχώνευσής τους, ευθύνονται προσωπικά και αλληλέγγυα και εις ολόκληρον για την καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών, πρόσθετων τελών, προσαυξήσεων και λοιπών επιβαρύνσεων που οφείλονται από αυτά τα νομικά πρόσωπα και τις νομικές οντότητες προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης ανεξάρτητα από τον χρόνο βεβαίωσής τους, εφόσον συντρέχουν σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

  • Τα παραπάνω πρόσωπα είχαν μια από τις παραπάνω ιδιότητες είτε κατά τη διάρκεια λειτουργίας του νομικού προσώπου είτε κατά τον χρόνο λύσης, διάλυσης ή συγχώνευσής του είτε κατά τη διάρκεια της εκκαθάρισης του νομικού προσώπου.
  • Οι οφειλές κατέστησαν ληξιπρόθεσμες κατά τη διάρκεια της θητείας τους υπό κάποια εκ των παραπάνω ιδιοτήτων. Αν οι οφειλές διαπιστώνονται μετά από έλεγχο, ως αλληλεγγύως υπεύθυνα πρόσωπα κατά την έννοια της παραγράφου αυτής, νοούνται μόνο τα πρόσωπα στα οποία συνέτρεχαν οι παραπάνω προϋποθέσεις κατά το έτος ή την περίοδο στην οποία ανάγονται οι οφειλές αυτές. Σε περίπτωση που οι οφειλές έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση, η αλληλέγγυα ευθύνη βαραίνει και τα πρόσωπα στα οποία συνέτρεχαν οι προϋποθέσεις των στοιχείων κατά τον χρόνο που κάθε δόση της ρύθμισης κατέστη ληξιπρόθεσμη ή η ρύθμιση χάθηκε. Για τα ποσά των τόκων, των προσαυξήσεων, των προστίμων και των λοιπών χρηματικών κυρώσεων, η αλληλέγγυα ευθύνη βαραίνει τα πρόσωπα που είναι αλληλεγγύως υπεύθυνα για την κύρια οφειλή επί της οποίας υπολογίζονται και επιβάλλονται τα ποσά αυτά.
  •  Οι εν λόγω οφειλές δεν καταβλήθηκαν ή δεν αποδόθηκαν στο Δημόσιο από υπαιτιότητα των παραπάνω προσώπων. Το βάρος απόδειξης για την μη ύπαρξη υπαιτιότητας, φέρουν τα εν λόγω πρόσωπα. Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας δύνανται να ορίζονται ενδεικτικά περιπτώσεις έλλειψης υπαιτιότητας.

Στα νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες που συγχωνεύονται, ευθύνεται αλληλεγγύως με τα παραπάνω πρόσωπα για την πληρωμή των οφειλόμενων ασφαλιστικών εισφορών και των επ’ αυτών τόκων, προστίμων και προσαυξήσεων και οποιωνδήποτε χρηματικών κυρώσεων του διαλυόμενου νομικού προσώπου και εκείνο ή εκείνη η νομική οντότητα που το απορρόφησε ή το νέο νομικό πρόσωπο ή η νέα νομική οντότητα που συστάθηκε, ανεξάρτητα από τον χρόνο βεβαίωσής τους.

Οι διατάξεις αυτές εφαρμόζονται και για οφειλές που είχαν βεβαιωθεί σε βάρος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων πριν από τη θέση σε ισχύ του παρόντος και για τις οποίες ευθύνονται αλληλεγγύως, προσωπικά και εις ολόκληρον τα παραπάνω πρόσωπα.

Ευθύνονται επίσης, και για κάθε άλλη περίπτωση που είχαν βεβαιωθεί οφειλές κατ` εφαρμογή άλλης διάταξης, με την οποία θεσπίζεται αλληλέγγυα ευθύνη για ασφαλιστικές εισφορές, πρόσθετα τέλη, τόκους, προσαυξήσεις και λοιπές επιβαρύνσεις προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης.

Τα φυσικά πρόσωπα, όμως, δεν ευθύνονται για τις οφειλές αυτές, εφόσον δεν πληρούν τις παραπάνω τρεις προϋποθέσεις.

Σε αυτήν την περίπτωση, αίρονται τα σε βάρος τους ληφθέντα αναγκαστικά και άλλα μέτρα.

Για την εφαρμογή της άρσης των αναγκαστικών μέτρων, υποβάλλεται (σ. σ. χωρίς προθεσμία) αίτηση στις αρμόδιες υπηρεσίες του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ), που είναι αρμόδιο για την επιδίωξη της είσπραξης των ληξιπρόθεσμων ασφαλιστικών οφειλών.

Σε περίπτωση που δεν εκκρεμούν σε βάρος του αιτούντα ενεργές πράξεις αναγκαστικής εκτέλεσης, η αίτηση υποβάλλεται στην αρμόδια Τοπική Διεύθυνση του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ). Η αίτηση μπορεί να υποβληθεί και για εκκρεμείς υποθέσεις. Η αρμόδια Υπηρεσία του ΚΕΑΟ εκδίδει πράξη, με την οποία αποδέχεται ή απορρίπτει την αίτηση.

Κατά της απορριπτικής απόφασης ή της σιωπηρής απόρριψης της αίτησης μπορεί να ασκηθεί προσφυγή του άρθρου 63 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας. Ποσά που έχουν εισπραχθεί από τα πρόσωπα δεν επιστρέφονται.




Ευριπίδης Στυλιανίδης | “Η εξεταστική για τα Τέμπη είναι η ευκαιρία η ανθρωπιά στη Βουλή να συναντηθεί με την ευθύνη”

Στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων μίλησε ο Βουλευτής Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας, τοποθετούμενος για την απόφαση για σύσταση Εξεταστικής και όχι προκαταρκτικής Επιτροπής της Βουλής, ώστε η διερεύνηση της αλήθειας να μην υπονομευτεί από τη μικροκομματική εκμετάλλευση της αντιπολίτευσης. Συγκεκριμένα τόνισε:

«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Η Δικαιοσύνη είναι τυφλή. Αυτό σημαίνει ότι δεν λειτουργεί προκατειλημμένα, ούτε φυσικά προσωποποιεί εκ των προτέρων ποινικές ευθύνες, διότι τότε παύει να είναι δικαιοσύνη.

Η οποιαδήποτε απόφαση της πρέπει να είναι νηφάλια, αντικειμενική και να διαμορφώνεται μέσα από πλατιά ενδελεχή και σε βάθος έρευνα των γεγονότων και των ευθυνών και όχι με λογικές μικροκομματικής εκμετάλλευσης.

Η πληρότητα μιας τέτοιας έρευνας μπορεί να διασφαλιστεί μόνο από την θεματική ευρύτητα και την αποτελεσματικότητα μιας Εξεταστικής Επιτροπής και όχι από το στενό ερευνητικό πεδίο μιας Προανακριτικής Επιτροπής που βιάζεται μάλιστα επιπόλαια να προσωποποιήσει ποινικές ευθύνες.

Μιλώντας για θεματική ευρύτητα, αναφέρομαι πρωτίστως στις πολιτικές, διοικητικές και διαχειριστικές ευθύνες, αλλά φυσικά και στις ποινικές ευθύνες, μόνο αν και όπου υπάρχουν και μπορούν εμπεριστατωμένα να τεκμηριωθούν.

Μιλώντας από την άλλη για αποτελεσματικότητα, θυμίζω στην αντιπολίτευση ότι κατά την τελευταία συνταγματική αναθεώρηση με πρόταση της Νέας Δημοκρατίας αποφασίστηκε από ισχυρή πλειοψηφία της Θ’ Αναθεωρητικής Βουλής, να δοθεί η δυνατότητα στην αντιπολίτευση να προκαλεί μόνο δύο φορές σε κάθε κοινοβουλευτική περίοδο εξεταστική των πραγμάτων επιτροπή.

Αυτή η εξέλιξη, που ισχύει μόνο στο Γερμανικό Κοινοβούλιο, ενισχύει την Αρχή των ελέγχων και των ισορροπιών στο Σύνταγμα μας, προλαμβάνοντας παράλληλα την μικροκομματική εκμετάλλευση με τον περιορισμό μόνο σε δύο επιτροπές ανά κοινοβουλευτική περίοδο.

Παράλληλα καθιστά την Εξεταστική Επιτροπή το αυστηρότερο εργαλείο κοινοβουλευτικού ελέγχου, προφυλάσσοντας από την ποινικοποίηση της πολιτικής και την πολιτικοποίηση της δικαιοσύνης που είναι δυστυχώς σύνηθες φαινόμενο στη Χώρα μας.

Η απόφαση της αντιπολίτευσης να προσφύγει πάραυτα ιδρωμένη σε πρόταση σύστασης Προανακριτικής Επιτροπής και μάλιστα με καθυστέρηση 4 μηνών από την κατάθεση της δικογραφίας στη Βουλή και αφού κατέθεσε το ΚΚΕ και αποδέχθηκε η Νέα Δημοκρατία πρόταση για σύσταση ευρείας έρευνας από Εξεταστική των πραγμάτων Επιτροπή, αποτελεί μάλλον απόφαση σκοπιμότητας και όχι απόφαση νομιμότητας.

Η πρόταση προανακριτικής, όπως κατατέθηκε από ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ, επιδιώκει να προσωποποιήσει εκ των προτέρων ποινικές ευθύνες Υπουργών, βασιζόμενη σε πόρισμα της Ευρωπαίας Εισαγγελέως, προκειμένου να δημιουργήσει τεχνητά συνάφεια μεταξύ διοικητικών ή διαχειριστικών πράξεων ή παραλείψεων με το τραγικό συμβάν στα Τέμπη, όπου χάθηκαν άδικα 57 ζωές. Αυτό αποτελεί αυθαίρετη και έωλη ερμηνεία σκοπιμότητας που προσπαθεί να εκμεταλλευτεί τον ανθρώπινο πόνο και όχι φυσικά να αποδώσει δικαιοσύνη.

Αγνοείται πλήρως η προηγούμενη ετυμηγορία της Ελληνικής Δικαιοσύνης που δεν αποδέχθηκε τέτοιους ακραίους ισχυρισμούς καθώς και η εκτίμηση, ότι από τότε και μετά δεν προέκυψαν κάποια νέα στοιχεία που να κλονίζουν την άποψη αυτή.

Εδώ δε, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να επισημάνουμε, ότι η έρευνα της Ευρωπαίας Εισαγγελέως προέκυψε μετά, όχι από επώνυμη στοιχειοθετημένη καταγγελία, αλλά μετά από ανώνυμη καταγγελία και χωρίς να έχει προκύψει κάποιο νέο στοιχείο που νομικά θα δικαιολογούσε την ανάσυρση της υπόθεσης από το αρχείο και της εκκίνηση μιας νέας διαδικασίας.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Δεν πιστεύω ότι υπάρχει κανένας σε αυτή την αίθουσα, που να μη θέλει πραγματικά να δικαιώσει τη μνήμη των παιδιών που χάθηκαν άδικα στα Τέμπη. Αυτή όμως η δικαίωση πιστεύω ακλόνητα ότι ταυτίζεται με την αναζήτηση της αλήθειας και μόνο της αλήθειας και με την απόδοση ευθυνών, όσο ψηλά κι αν αυτές φτάνουν.

Αυτό δεν θα συμβεί, αν υποτάξουμε την έρευνα της Βουλής σε μικροκομματικές σκοπιμότητες, αλλά μόνο αν την ολοκληρώσουμε με νηφαλιότητα, ευρύτητα και ευθύνη. Κάτι τέτοιο το εγγυάται μόνο η ολοκλήρωση της Εξεταστικής Επιτροπής.

Κάθε άλλη προσπάθεια που προδιαγράφει εκ των προτέρων το αποτέλεσμα και αποφασίζει τους ενόχους, χωρίς να προηγηθεί η σχετική διερεύνηση και η απαραίτητη στοιχειοθέτηση, φοβάμαι ότι αποτελεί σφαίρα στην καρδιά του νομικού μας πολιτισμού και περιγράφει με πλάγιο τρόπο αυτό ακριβώς που απαγορεύει ρητά το άρθρο 86 παρ. 1 του Συντάγματος, όταν λέει ότι «Απαγορεύεται η θέσπιση ιδιώνυμων υπουργικών αδικημάτων».

Κύριοι συνάδελφοι,

Πρέπει να τα συζητήσουμε όλα ανοιχτά και με στοιχεία.

Αυτό μπορεί να γίνει συντεταγμένα μόνο στην Εξεταστική Επιτροπή.

Ας επιτρέψουμε επιτέλους μια φορά η ανθρωπιά να συναντηθεί με την ευθύνη.»