Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Καβάλας | Ομιλία Δρ. Ξενοφώντα Κροκίδη για την Ορθόδοξη Χριστιανική Νηστεία

Την Τρίτη 11 Μαρτίου 2025, το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Καβάλας φιλοξένησε τον Δρ. Ξενοφώντα Κροκίδη, Διευθυντή της Β΄ Παθολογικής Κλινικής του Νοσοκομείου Καβάλας και Πρόεδρο του Ιατρικού Συλλόγου Καβάλας, σε μια ομιλία με θέμα “Η Ορθόδοξη Χριστιανική Νηστεία”.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν οι εκπαιδευόμενοι του Α΄ και του Β΄ Κύκλου, καθώς και ο διευθυντής του σχολείου Τζάμος Στυλιανός, ο υποδιευθυντής Καλομοίρης Τηλέμαχος, οι εκπαιδεύτριες Ουρανία Πουρουτίδη και Κλαίρη Χιουκτουρίδου, καθώς και ο Σύμβουλος Ψυχολόγος του ΣΔΕ Καβάλας Νικόλαος Κοκκίνης.

Ο Δρ. Κροκίδης ανέλυσε τα πολλαπλά οφέλη της νηστείας στον ανθρώπινο οργανισμό, παρουσιάζοντας τόσο τη διατροφική της διάσταση όσο και τη σημασία της για την υγεία. Επιπλέον, αναφέρθηκε στο διατροφικό μοντέλο που πρέπει να ακολουθείται κατά τις περιόδους νηστείας, δίνοντας πρακτικές συμβουλές στους συμμετέχοντες.

Η ομιλία ολοκληρώθηκε με ανοιχτή συζήτηση, όπου οι εκπαιδευόμενοι είχαν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήματα και να ανταλλάξουν απόψεις με τον ομιλητή.

Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Καβάλας εκφράζει τις θερμές του ευχαριστίες στον Δρ. Κροκίδη για την εμπεριστατωμένη και ιδιαίτερα χρήσιμη διάλεξη, που προσέφερε πολύτιμες γνώσεις και πρακτικές κατευθύνσεις στους συμμετέχοντες.




Ιερός Ναός Αγίας Ειρήνης | Επίσκεψη των εκπαιδευομένων του σχολείου δεύτερης ευκαιρίας Καβάλας

Την Τρίτη 4 Μαρτίου 2025, ομάδα εκπαιδευομένων του Α΄ Κύκλου του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Καβάλας πραγματοποίησε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα επίσκεψη στον Ιερό Ναό Αγίας Ειρήνης στην περιοχή της Κηπουπόλεως στην Καβάλα.

Η ομάδα συνοδευόταν από τον υποδιευθυντή του σχολείου, κ. Καλομοίρη Τηλέμαχο, καθώς και από τις εκπαιδευτές, κ. Ουρανία Πουρουτίδη και κ. Κλαίρη Χιουκτουρίδου.

Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για τους εκπαιδευόμενους να γνωρίσουν την ιστορία του ναού, της περιοχής και των σημαντικών πολιτιστικών και θρησκευτικών μνημείων που συνδέονται με την Καβάλα. Ο εφημέριος του ναού, πατέρας Σάββας Καραβολανίδης, υποδέχτηκε με θερμή φιλοξενία την ομάδα, παρέχοντας αναλυτική ενημέρωση για την ιστορία του Ιερού Ναού Αγίας Ειρήνης, αλλά και της ευρύτερης περιοχής της Κηπουπόλεως, που έχει πλούσια ιστορική και θρησκευτική παράδοση.

Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε η αναφορά του πατέρα Σάββα στο έργο της αγιογράφησης του ναού, το οποίο, όπως ανέφερε, αποτελεί μια πολύ απαιτητική και δύσκολη διαδικασία. Οι εκπαιδευόμενοι είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν τα υπέροχα έργα τέχνης που κοσμούν τον ναό, ενώ παράλληλα μάθαιναν για τις παραδοσιακές τεχνικές και τη συμβολική σημασία των αγιογραφιών στην εκκλησιαστική τέχνη.

Στη συνέχεια, η ομάδα είχε την ευλογία να συζητήσει με τον πατέρα Σάββα για την πνευματική διάσταση της περιόδου της Αγίας Τεσσαρακοστής. Ο εφημέριος αναφέρθηκε στη σημασία αυτής της περιόδου για τους πιστούς, υπογραμμίζοντας την αξία της προσευχής, της νηστείας και της προσωπικής πνευματικής ενδοσκόπησης. Η συζήτηση ήταν πολύ διδακτική και ενισχύθηκε από την εμπειρία του πατέρα Σάββα, ο οποίος μοιράστηκε πολύτιμες σκέψεις για την πνευματική ζωή.

Η επίσκεψη αυτή ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία για τους εκπαιδευόμενους του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Καβάλας να έρθουν σε επαφή με την ιστορία και τον πολιτισμό της πόλης τους, να αποκτήσουν νέες γνώσεις και να ενδυναμώσουν τις πνευματικές τους αξίες. Ευχαριστούμε θερμά τον πατέρα Σάββα Καραβολανίδη για την αξέχαστη φιλοξενία και τη θερμή υποδοχή που μας παρείχε, καθώς και για την εξαιρετική ενημέρωση που μας πρόσφερε.




Καβάλα | Αγιασμός στο σχολείο δεύτερης ευκαιρίας

Σε μια ζεστή και συγκινητική ατμόσφαιρα πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2024, ο Αγιασμός για το νέο σχολικό έτος 2024-2025 στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) Καβάλας. Η τελετή έλαβε χώρα στο 6ο Γενικό Λύκειο Καβάλας στις 17:30, και τέλεσε ο πατήρ Δανιήλ Καριπίδης, Εφημέριος του Ιερού Ναού Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Καβάλας, εκπροσωπώντας τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου, κ.κ. Στέφανο.

Η τελετή Αγιασμού τίμησαν με την παρουσία τους διακεκριμένοι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης και της εκπαίδευσης. Ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Διεθνών Σχέσεων Π.Ε. Καβάλας, κ. Χαράλαμπος Δαλκίτζης, και η Σύμβουλος Εκπαιδευτικών Θεμάτων του Δήμου Καβάλας, κ. Ανθή Χατζηφραντζή, έδωσαν το παρών και απηύθυναν χαιρετισμό στους εκπαιδευόμενους του ΣΔΕ.

Στους χαιρετισμούς τους, τόσο ο κ. Δαλκίτζης όσο και η κ. Χατζηφραντζή, επεσήμαναν τη σημασία της εκπαίδευσης στη δια βίου μάθηση και τη δυνατότητα που προσφέρει το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στους ενήλικες να αποκτήσουν νέες γνώσεις και δεξιότητες. Τόνισαν, επίσης, τη στήριξη των τοπικών αρχών στις προσπάθειες των εκπαιδευομένων να αναπτύξουν τις δυνατότητές τους και να βελτιώσουν τη ζωή τους μέσω της εκπαίδευσης.

Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) αποτελεί έναν σημαντικό εκπαιδευτικό θεσμό, ο οποίος παρέχει στους ενήλικες που δεν έχουν ολοκληρώσει τη βασική τους εκπαίδευση τη δυνατότητα να αποκτήσουν απολυτήριο γυμνασίου. Στόχος του είναι να προσφέρει νέες ευκαιρίες μάθησης και επαγγελματικής ανάπτυξης, ενισχύοντας παράλληλα την κοινωνική ενσωμάτωση και την αυτοπεποίθηση των εκπαιδευόμενων.

Η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς σηματοδοτεί την αφοσίωση των εκπαιδευτών και εκπαιδευομένων στην κοινή προσπάθεια για προσωπική και κοινωνική εξέλιξη, και δημιουργεί αισιοδοξία για την πορεία του προγράμματος στο μέλλον.

Με την υποστήριξη των τοπικών φορέων και την αφοσίωση των εκπαιδευτικών και των εκπαιδευομένων, το ΣΔΕ Καβάλας συνεχίζει να αποτελεί σημαντικό παράγοντα κοινωνικής αλλαγής και ενδυνάμωσης, προσφέροντας στους ενήλικες την ευκαιρία να βελτιώσουν τη ζωή τους μέσα από την εκπαίδευση.




Ίασμος | Παράρτημα σχολείου δεύτερης ευκαιρίας

Αισιόδοξος για τη δημιουργία ενός στέρεου παραρτήματος ο διευθυντής του ΣΔΕ 

Παράρτημα του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Κομοτηνής αναμένεται να λειτουργήσει από την τρέχουσα κιόλας εκπαιδευτική χρονιά στον Ίασμο, μετά από μία συλλογική προσπάθεια ετών, όπως έκανε γνωστό μιλώντας στο ράδιο Χρόνος 87.5fm ο διευθυντής του ΣΔΕ Κομοτηνής Ηλίας Βλάχος.

Οι κατάλληλες εγκρίσεις δόθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας, που αντιλήφθηκε την αξία λειτουργίας ενός παραρτήματος σε αυτή την περιοχή, ενώ ήδη ενδιαφέρον φοίτησης για την απόκτηση απολυτήριου Γυμνασίου έχουν εκδηλώσει 85 δημότες της ευρύτερης περιοχής. Το σχολείο, αν όλα πάνε καλά, θα λειτουργήσει φέτος με έως 3 Τμήματα και έως 60 μαθητές συνολικά. Στόχος, σύμφωνα με τον Ηλία Βλάχο, είναι «να δημιουργήσουμε μία σωστή δομή με στέρεες βάσεις και να μην είναι κάτι εφήμερο». Παρατήρησε, επίσης, ότι«υπάρχει πάρα πολύς κόσμος στην περιοχή του Ιάσμου που χρόνια ήθελε να παρακολουθήσει τα μαθήματα στην Κομοτηνή, αλλά η απόσταση τους εμπόδιζε».

Τέλος, ευχαρίστησε την τοπική κοινωνία που αγκάλιασε την προσπάθεια, τους τρεις δημάρχους Ιάσμου που έχουν θητεύσει από το 2018 μέχρι σήμερα αλλά και τους τοπικούς βουλευτές που συνέδραμαν στη λειτουργία του παραρτήματος, καθώς όπως εξήγησε «ήταν μία συλλογική προσπάθεια που τελικά απέδωσε καρπούς, θα δούμε πάρα πολύ θετικά αποτελέσματα».

 

ronos.gr




Πωλείται σε τιμή «ευκαιρίας» το Φιδονήσι στην Καβάλα!

Σε τιμή «ευκαιρίας» πωλείται ένα νησάκι στην Καβάλα το οποίο έχει περίπου 150 στρέμματα έκταση και βρίσκεται σε απόσταση 1,5 ναυτικό μίλι από τη Νέα Ηρακλείτσα.

Σύμφωνα με τις σχετικές πληροφορίες οι ιδιοκτήτες του οι οποίοι είναι τρεις, δύο Καβαλιώτες και ένας Αθηναίος, ζητούν για το εν λόγω νησάκι 3,5 εκατομμύρια ευρώ.