Ιαπωνία: Για πέμπτη ημέρα καίει η χειρότερη πυρκαγιά που έχει ξεσπάσει στη χώρα εδώ και 50 χρόνια

Οι πυροσβέστες στην Ιαπωνία εξακολουθούσαν σήμερα να δίνουν μάχη για να αντιμετωπίσουν τη χειρότερη δασική πυρκαγιά που έχει ξεσπάσει στη χώρα εδώ και μισό αιώνα, εξαιτίας της οποίας έχει χάσει τη ζωή του ένας άνθρωπος και σχεδόν 4.000 έχουν εγκαταλείψει τις εστίες τους.

«Προς το παρόν τίποτα δεν δείχνει ότι η πυρκαγιά έχει τεθεί υπό έλεγχο», σχολίασε σήμερα εκπρόσωπος της πόλης Οφουνάτο, στη βόρεια Ιαπωνία. Στρατιωτικά ελικόπτερα και πυροσβέστες προσπαθούν να κατασβέσουν την πυρκαγιά, πρόσθεσε.
Πέντε ημέρες μετά το ξέσπασμα αυτής της πυρκαγιάς εναέριες φωτογραφίες που μετέδωσε ιαπωνικό τηλεοπτικό δίκτυο έδειχναν έναν πυκνό, λευκό καπνό να υψώνεται πάνω από μια δασώδη περιοχή στα περίχωρα της Οφουνάτο, στην επαρχία Ιουάτε.

Τη νύκτα αναμένεται να χιονίσει και στη συνέχεια να βρέξει, όμως σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της πόλης είναι αδύνατο να προβλεφθεί αν αυτό θα βοηθήσει στην κατάσβεση της πυρκαγιάς.

«Η κακοκαιρία ενδέχεται να εμποδίσει τα ελικόπτερα να κάνουν ρίψεις νερού», προειδοποίησε.

Μέχρι σήμερα το πρωί η πυρκαγιά είχε καταστρέψει 26.000 στρέμματα, σύμφωνα με την ιαπωνική υπηρεσία διαχείρισης πυρκαγιών και καταστροφών.

Το περσινό καλοκαίρι στην Ιαπωνία ήταν το πιο ζεστό που έχει καταγραφεί ποτέ, καθώς λόγω της κλιματικής αλλαγής έχει αυξηθεί η θερμοκρασία σε όλο τον κόσμο.

Αυτή είναι η χειρότερη δασική πυρκαγιά που έχει καταγραφεί στην Ιαπωνία από το 1975, όταν κάηκαν 27.000 στρέμματα στο Κουσίρο, στο βόρειο τμήμα του νησιού Χοκάιντο.

Περισσότεροι από 2.000 πυροσβέστες έχουν κινητοποιηθεί για να θέσουν υπό έλεγχο την πυρκαγιά και οι περισσότεροι έχουν σταλεί στη βόρεια Ιαπωνία από άλλες περιοχές της χώρας.

Παράλληλα οι αρχές εξέδωσαν εντολή για την απομάκρυνση περίπου 4.600 ανθρώπων από τις εστίες τους, από τους οποίους οι 3.939 έχουν ήδη φύγει.

Ο αριθμός των δασικών πυρκαγιών στην Ιαπωνία είχε μειωθεί μετά την κορύφωσή του τη δεκαετία του 1970, σύμφωνα με κυβερνητικά στοιχεία, αν και το 2023 καταγράφηκαν στο αρχιπέλαγος περίπου 1.300, κυρίως την περίοδο Φεβρουαρίου-Απριλίου, όταν ο αέρας είναι ξηρός και οι άνεμοι εντείνονται.

Στο Οφουνάτο η βροχόπτωση έφτασε μόλις τα 2,5 χιλιοστά τον Φεβρουάριο, σπάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ των 4,4 χιλιοστών το 1967, πολύ κάτω από τον κανονικό μέσο όρο των 41 χιλιοστών.

Από την προηγούμενη Παρασκευή «δεν έχει βρέξει ούτε λίγο, δηλαδή καθόλου» στο Οφουνάτο, δήλωσε αξιωματούχος της τοπικής μετεωρολογικής υπηρεσίας.

Σύμφωνα με την ιαπωνική μετεωρολογική υπηρεσία (JMA), το 2024 ήταν η πιο ζεστή χρονιά που έχει καταγραφεί στη χώρα.
Πηγή:newsbomb.gr



Χαρδαλιάς από Σαντορίνη: Είμαστε εδώ, συνδράμουμε τους συμπολίτες μας

Τη Σαντορίνη επισκέφθηκε σήμερα ο περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς, δηλώνοντας την ισχυρή βούληση του Περιφερειακού Συμβουλίου να συνδράμει με κάθε δυνατό τρόπο στην έμπρακτη ανακούφιση των κατοίκων από τις συνέπειες της έντονης σεισμικής δραστηριότητας των τελευταίων ημερών.

«Η Περιφέρεια Αττικής είναι εδώ, όπου υπάρχει ανάγκη, είμαστε δίπλα σε κάθε πολίτη της Σαντορίνης για να δείξουμε εμπράκτως την αλληλεγγύη μας, να συνδράμουμε τις τοπικές αρχές και τους αρμόδιους φορείς με κάθε πρόσφορο τρόπο, στην προσπάθεια για την επαναφορά της κανονικότητας το συντομότερο δυνατόν» ήταν το μήνυμα του περιφερειάρχη, ο οποίος περιηγήθηκε στο νησί και μίλησε με κατοίκους, επιχειρηματίες και τοπικούς φορείς.
Ο κ. Χαρδαλιάς συζήτησε εκτενώς με τον δήμαρχο Θήρας Νίκο Ζώρζο, σχετικά με την άμεση παροχή αρωγής από την Περιφέρεια Αττικής για τη βελτίωση της καθημερινότητας και την τόνωση της τοπικής οικονομίας.

«Στη δύσκολη αυτή συγκυρία για το νησί της Σαντορίνης, η μεγάλη αυτοδιοικητική οικογένεια είναι ενωμένη, για να παρέχουμε κάθε δυνατή αρωγή στην προσπάθεια που γίνεται από τη δημοτική Αρχή σας, σε συνεργασία και με τα συναρμόδια υπουργεία, αλλά και με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Από την πρώτη στιγμή, υπήρξε μια εξαιρετική κινητοποίηση της Πολιτείας και των αρμόδιων φορέων και εμείς είμαστε εδώ, για να είμαστε χρήσιμοι σε αυτή τη συλλογική προσπάθεια» δήλωσε χαρακτηριστικά ο περιφερειάρχης.

Στο πλαίσιο αυτό η Περιφέρεια Αττικής θα συνδράμει με πλέγμα τριών δράσεων στην ομαλοποίηση της κατάστασης στο νησί.

Όπως ανέφερε ο περιφερειάρχης, τεχνικά κλιμάκια από μηχανικούς και τοπογράφους της περιφέρειας θα μεταβούν τις επόμενες ημέρες στη Σαντορίνη, για να συμμετάσχουν σε τοπογραφικές απεικονίσεις και μελέτες που θα υλοποιήσει ο Δήμος Θήρας.

Επίσης, η «Νέα Μητροπολιτική Αττικής AE», θα αναλάβει την εκπόνηση επειγουσών μελετών σχετικά με σχολικές αίθουσες και αθλητικές υποδομές του νησιού, ενώ σε συνεργασία με τον Δήμο Θήρας και την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, θα προχωρήσουν στην εκπόνηση ειδικού σχεδίου για την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος, με έμφαση στις πολιτιστικές συνεργασίες.

Αποτελεσματική η εφαρμογή του σχεδίου «Τάλως»

Στη συνέχεια ο περιφερειάρχης επισκέφθηκε το κινητό κέντρο επιχειρήσεων της Πυροσβεστικής «Όλυμπος», όπου ενημερώθηκε από τον επικεφαλής των κλιμακίων, αρχιπύραρχο Ζώη Γιώτη, για την εφαρμογή του επιχειρησιακού σχεδίου. Ο κ. Χαρδαλιάς συναντήθηκε με μέλη των κλιμακίων της ΕΜΑΚ και του ΕΚΑΒ τους οποίους συνεχάρη για την προσφορά και τον επαγγελματισμό τους, ενώ επεσήμανε τον σημαντικό ρόλο τους στην εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας στους πολίτες.

«Όπως επεσήμανε και ο πρωθυπουργός κατά την πρόσφατη επίσκεψή του, απαιτείται ψυχραιμία, αλλά και απόλυτη εγρήγορση από τον κρατικό μηχανισμό, πάντα σε συνεννόηση με την Εθνική Επιστημονική Επιτροπή. Με την εμπειρία και την αφοσίωση όλων σας, είμαι σίγουρος πως οι πολίτες και οι επισκέπτες του νησιού θα είναι απόλυτα ασφαλείς μέχρι να αποκατασταθεί η ομαλότητα» δήλωσε ο κ. Χαρδαλιάς.

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου για το επιχειρησιακό σχέδιο «Τάλως» που εφαρμόζεται στο νησί, ο περιφερειάρχης σημείωσε: «Το σχέδιο αυτό, που είχα την τιμή να υπογράψω ως γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, εκπονήθηκε με εντολή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη τον Φεβρουάριο του 2020.

Είναι πολύ σημαντικό να υπενθυμίσουμε, ότι μέχρι τότε η χώρα δεν είχε εθνικά σχέδια αντιμετώπισης απειλών από φυσικές καταστροφές και τεχνολογικά ατυχήματα -τα απέκτησε με πολύ σκληρή δουλειά της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας.

Σήμερα μιλάμε για το “Τάλως 2”, καθώς κάθε τρία χρόνια τα γενικά σχέδια επικαιροποιούνται. Έτσι, σε συνδυασμό με το Σχέδιο “Ξενοκράτης”, είναι εφικτή η λήψη στοχευμένων, ανά περίσταση, προληπτικών μέτρων, πάνω σε συγκεκριμένο σχεδιασμό, με τον συντονισμό των κρατικών φορέων».

Τον κ. Χαρδαλιά συνόδευσαν στην επίσκεψή του η ειδική γραμματέας της Περιφέρειας Αττικής Έλενα Ράπτη, o πρόεδρος της Νέας Μητροπολιτικής Αττικής Δημήτρης Φραγκάκης και η γενική διευθύντρια του οργανισμού Έφη Φιλιοπούλου.

Πηγή:cnn.gr




Επίσκεψη Χαρδαλιά στη Σαντορίνη: «Η Περιφέρεια Αττικής είναι εδώ, όπου υπάρχει ανάγκη»

Τη Σαντορίνη επισκέφθηκε σήμερα ο Περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς, δηλώνοντας την ισχυρή βούληση του Περιφερειακού Συμβουλίου να συνδράμει με κάθε δυνατό τρόπο στην έμπρακτη ανακούφιση των κατοίκων από τις συνέπειες της έντονης σεισμικής δραστηριότητας των τελευταίων ημερών.

«Η Περιφέρεια Αττικής είναι εδώ, όπου υπάρχει ανάγκη, είμαστε δίπλα σε κάθε πολίτη της Σαντορίνης για να δείξουμε εμπράκτως την αλληλεγγύη μας, να συνδράμουμε τις τοπικές αρχές και τους αρμόδιους φορείς με κάθε πρόσφορο τρόπο στην προσπάθεια για την επαναφορά της κανονικότητας το συντομότερο δυνατόν» ήταν το μήνυμα του Περιφερειάρχη, ο οποίος περιηγήθηκε στο νησί και μίλησε με κατοίκους, επιχειρηματίες και τοπικούς φορείς.
Ο κ. Χαρδαλιάς συναντήθηκε με τον Δήμαρχο Θήρας Νίκο Ζώρζο, με τον οποίο είχε εκτενή συνομιλία σχετικά με την άμεση παροχή αρωγής από την Περιφέρεια Αττικής στο έργο του Δήμου για τη βελτίωση της καθημερινότητας και την τόνωση της τοπικής οικονομίας.

«Στη δύσκολη αυτή συγκυρία για το νησί της Σαντορίνης, η μεγάλη αυτοδιοικητική οικογένεια είναι ενωμένη, για να παρέχουμε κάθε δυνατή αρωγή στην προσπάθεια που γίνεται από τη δημοτική αρχή σας, σε συνεργασία και με τα συναρμόδια υπουργεία, αλλά και με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Από την πρώτη στιγμή, υπήρξε μια εξαιρετική κινητοποίηση της Πολιτείας και των αρμόδιων φορέων και εμείς είμαστε εδώ, για να είμαστε χρήσιμοι σε αυτή τη συλλογική προσπάθεια» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Περιφερειάρχης.

Πλέγμα τριών δράσεων από την Περιφέρεια Αττικής

Όπως επεσήμανε ο κ. Χαρδαλιάς, τεχνικά κλιμάκια από μηχανικούς και τοπογράφους της Περιφέρειας Αττικής θα βρεθούν τις επόμενες ημέρες στη Σαντορίνη, για να συμμετάσχουν σε τοπογραφικές απεικονίσεις και μελέτες που θα υλοποιήσει ο Δήμος Θήρας. Σημαντική θα είναι η συνεισφορά της «Νέας Μητροπολιτικής Αττικής A.E.», η οποία θα αναλάβει την εκπόνηση επειγουσών μελετών σχετικά με σχολικές αίθουσες και αθλητικές υποδομές του νησιού.

Επιπροσθέτως, η «Νέα Μητροπολιτική Αττική A.E.» θα αναλάβει σε συνεργασία με τον Δήμο Θήρας και την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου την εκπόνηση ειδικού σχεδίου για καμπάνιες με στόχο την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος του νησιού μετά το τέλος του φαινομένου, με έμφαση στις πολιτιστικές συνεργασίες.

Αποτελεσματική η εφαρμογή του σχεδίου «Τάλως»

Εν συνεχεία, ο Περιφερειάρχης επισκέφθηκε το κινητό κέντρο επιχειρήσεων της Πυροσβεστικής «Όλυμπος», όπου και ενημερώθηκε από τον επικεφαλής των κλιμακίων, Αρχιπύραρχο Ζώη Γιώτη για την εφαρμογή του επιχειρησιακού σχεδίου. Ο κ. Χαρδαλιάς συναντήθηκε με μέλη των κλιμακίων της ΕΜΑΚ και του ΕΚΑΒ που βρίσκονται στο νησί, τους οποίους συνεχάρη για την προσφορά και τον επαγγελματισμό τους, ενώ επεσήμανε τον βαρύνοντα ρόλο που διαδραματίζουν στην εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας στους πολίτες. «Όπως επεσήμανε και ο Πρωθυπουργός κατά την πρόσφατη επίσκεψή του, απαιτείται ψυχραιμία, αλλά και απόλυτη εγρήγορση από τον κρατικό μηχανισμό, πάντα σε συνεννόηση με την Εθνική Επιστημονική Επιτροπή.

Με την εμπειρία και την αφοσίωση όλων σας, είμαι σίγουρος πως οι πολίτες και οι επισκέπτες του νησιού θα είναι απόλυτα ασφαλείς μέχρι να αποκατασταθεί η ομαλότητα» δήλωσε ο κ. Χαρδαλιάς. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφου για το επιχειρησιακό σχέδιο «Τάλως» που εφαρμόζεται στο νησί, ο Περιφερειάρχης σημείωσε: «Το σχέδιο αυτό, που είχα την τιμή να υπογράψω ως Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, εκπονήθηκε με εντολή του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη τον Φεβρουάριο του 2020.

Είναι πολύ σημαντικό να υπενθυμίσουμε, ότι μέχρι τότε η χώρα δεν είχε εθνικά σχέδια αντιμετώπισης απειλών από φυσικές καταστροφές και τεχνολογικά ατυχήματα – τα απέκτησε με πολύ σκληρή δουλειά της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας. Σήμερα μιλάμε για το ‘Τάλως 2’, καθώς κάθε τρία χρόνια τα γενικά σχέδια επικαιροποιούνται. Έτσι, σε συνδυασμό με το Σχέδιο ‘Ξενοκράτης’, είναι εφικτή η λήψη στοχευμένων ανά περίσταση προληπτικών μέτρων, πάνω σε συγκεκριμένο σχεδιασμό, με τον συντονισμό των κρατικών φορέων».

Τον κ. Χαρδαλιά συνόδευσαν στην επίσκεψή του η Ειδική Γραμματέας της Περιφέρειας Αττικής Έλενα Ράπτη, o Πρόεδρος της Νέας Μητροπολιτικής Αττικής Δημήτρης Φραγκάκης και η Γενική Διευθύντρια του οργανισμού Έφη Φιλιοπούλου.
Πηγή:newsbomb.gr



Ένα μοναδικό ουράνιο φαινόμενο εδώ και περισσότερα από 2400 χρόνια έρχεται

Φέτος τον Φεβρουάριο, έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε ένα μοναδικό φαινόμενο στον ουρανό, ένα θέαμα που χρειάστηκαν περισσότερα από 2.400 χρόνια για να συμβεί και που θα μπορέσει να παρατηρηθεί ξανά μόνο σε 467 χρόνια.

 

Το φαινόμενο θα είναι μια εξαιρετική πλανητική ευθυγράμμιση: 7 πλανήτες θα σχηματίσουν μια σειρά από την οπτική γωνία που βλέπουμε από τη Γη.

 

Οι 7 πλανήτες που θα ευθυγραμμιστούν στον βραδινό ουρανό είναι ο Κρόνος, ο Ερμής, η Αφροδίτη, ο Δίας, ο Άρης, ο Ουρανός και ο Ποσειδώνας.

 

Ο Κρόνος, ο Ερμής, η Αφροδίτη, ο Δίας και ο Άρης θα είναι ορατοί με γυμνό μάτι, αλλά για να δούμε τον Ποσειδώνα και τον Ουρανό θα χρειαστούν τηλεσκόπιο μεγάλης ισχύος ή κιάλια.

 

Θα είναι ορατό το φαινόμενο στον ουρανό;

Αν και η ευθυγράμμιση μπορεί να γίνει ορατή και από τα δύο ημισφαίρια, όσοι βρίσκονται κοντά στον ισημερινό, ειδικά στο βόρειο ημισφαίριο, θα έχουν καλύτερες συνθήκες για να δουν τους πλανήτες, καθώς θα εμφανίζονται ψηλότερα στον ουρανό.

 

Στο νότιο ημισφαίριο, σε χώρες όπως η Αργεντινή και η Χιλή, το φαινόμενο θα είναι επίσης ορατό, αν και οι πλανήτες θα βρίσκονται πιο κοντά στον ορίζοντα.

 

Για όλους αυτούς τους λόγους, συνιστάται η παρατήρησή τους αμέσως μετά το ηλιοβασίλεμα και τις πρώτες ώρες της νύχτας για να μεγιστοποιηθούν οι πιθανότητες καλής θέασης.

Οπτικό αποτέλεσμα

 

Η «πλανητική ευθυγράμμιση » δεν σημαίνει ότι οι πλανήτες είναι φυσικά τοποθετημένοι σε μια γραμμή ακριβώς ο ένας πίσω από τον άλλο, αλλά μάλλον πρόκειται για το οπτικό αποτέλεσμα που γίνεται αντιληπτό από τη Γη.

 

Αυτό συμβαίνει επειδή όλοι οι πλανήτες περιστρέφονται γύρω από τον Ήλιο σε ένα επίπεδο που ονομάζεται εκλειπτική, γεγονός που τους επιτρέπει μερικές φορές να φαίνονται ευθυγραμμισμένοι από τη δική μας οπτική γωνία.

Οι συγκλίσεις δεν παύουν ποτέ να εκπλήσσουν, αστρονομικά γεγονότα που συμβαίνουν όταν δύο ή περισσότερα ουράνια σώματα, παρατηρούμενα από ένα τρίτο μέρος (στην προκειμένη περίπτωση από τη Γη), εμφανίζονται πολύ κοντά το ένα στο άλλο στον ουρανό, αν και στην πραγματικότητα βρίσκονται πολύ μακριά το ένα από το άλλο.

 

Το ημερολόγιο ξεκίνησε το Σάββατο, όταν ο Ποσειδώνας βρισκόταν φαινομενικά κοντά στην Αφροδίτη στον ουρανό. Η Αφροδίτη ήταν ορατή με γυμνό μάτι και ο Ποσειδώνας ήταν ορατός με κιάλια στον αστερισμό των Ιχθύων.

Η Σελήνη βρισκόταν κοντά στον Κρόνο στον ουρανό. Θα μπορούσε να παρατηρηθεί με γυμνό μάτι ή με κιάλια στον αστερισμό του Υδροχόου.

Ήταν κοντά στην Αφροδίτη και μπορούσε να παρατηρηθεί με γυμνό μάτι ή με ένα ζευγάρι κιάλια στον αστερισμό των Ιχθύων. Παρατηρήθηκε επίσης με γυμνό μάτι ή με ένα ζευγάρι κιάλια στον αστερισμό των Ιχθύων.

Την Πέμπτη, η Σελήνη μπορεί να παρατηρηθεί κοντά στον Ουρανό με κιάλια ή με τηλεσκόπιο. Την επόμενη ημέρα, η Σελήνη θα βρίσκεται κοντά στο αστρικό σμήνος των Πλειάδων (γνωστό και ως Επτά Μικρά Κατσικάκια ή Επτά Αδελφές). Μπορούν να παρατηρηθούν, με γυμνό μάτι ή με κιάλια, στον αστερισμό του Ταύρου.

 

Πώς συνεχίζεται το αστρονομικό ημερολόγιο

 

Στις 9 του μήνα, η κατά 92% φωτισμένη Σελήνη θα είναι ορατή κοντά στον Άρη, είτε με γυμνό μάτι είτε με κιάλια, στον αστερισμό των Διδύμων.

Στις 17 του μηνός, η Σελήνη θα βρίσκεται κοντά στη Σπίκα, το φωτεινότερο αντικείμενο στον αστερισμό της Παρθένου και ένα από τα 20 φωτεινότερα αστέρια του νυχτερινού ουρανού.

 

Η Σελήνη, φωτισμένη κατά 79%, θα βρίσκεται κοντά στη Σπίκα και θα είναι ορατή με γυμνό μάτι ή με ένα ζευγάρι κιάλια, στον αστερισμό της Παρθένου.

Η Νέα Σελήνη θα πραγματοποιηθεί στις 27 Φεβρουαρίου, όταν ο φυσικός δορυφόρος της Γης θα βρίσκεται μεταξύ της Γης και του Ήλιου, οπότε η φωτεινή πλευρά του θα είναι στραμμένη μακριά από τη Γη.

 

Και στις 28 του μήνα, η Σελήνη κοντά στον Κρόνο μπορεί να παρατηρηθεί με γυμνό μάτι ή με κιάλια στον αστερισμό του Υδροχόου.

 

Πηγή:newsbomb.gr




Μάκης Παπαδόπουλος: «Είμαστε εδώ για να ενώνουμε τους δημότες και να υπερασπιζόμαστε τα συμφέροντά τους»

 Πλήθος κόσμου, εκπροσώπων φορέων και μελών της παράταξης Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ παραβρέθηκαν το Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2025 στην εκδήλωση κοπής της βασιλόπιτας της παράταξης.

Στην ομιλία του, ο επικεφαλής της παράταξης και της μείζονας αντιπολίτευσης στο Δημοτικό Συμβούλιο Καβάλας Μάκης Παπαδόπουλος έδωσε έμφαση στον ενωτικό ρόλο που παίζει εδώ και χρόνια η παράταξη:

«Η αποψινή εκδήλωση είναι πάντα μία ευκαιρία να βρισκόμαστε όλοι μαζί και να κρατάμε δυνατό τον δεσμό που μας ενώνει όλα αυτά τα χρόνια. Θέλω να ευχαριστήσω τους εκπροσώπους των τοπικών φορέων για την παρουσία τους, καθώς επιβεβαιώνει το πνεύμα συνεργασίας που έχουμε δημιουργήσει όλα αυτά τα χρόνια με τους φορείς της Αυτοδιοίκησης, τους παραγωγικούς και κοινωνικούς φορείς του τόπου μας.

Ωστόσο απόψε, είναι η μέρα των ανθρώπων που αποτελούν αυτή την παράταξη, που στάθηκαν και στέκονται δίπλα μου σε δύσκολες στιγμές, που πίστεψαν και πιστεύουν στον κοινό μας αγώνα και διαμόρφωσαν το όραμα που έχουμε για τον τόπο της ζωής μας, την Καβάλα και τους Φιλίππους.

Είμαστε εδώ και συνεχίζουμε, εκπροσωπώντας πάντα με δυναμισμό και αποτελεσματικότητα τα συμφέροντα των δημοτών.

Παραμένουμε εδώ και χρόνια “το αποκούμπι”, “το στήριγμα” των δημοτών που πιστεύουν ακράδαντα ότι ο τόπος αυτός χρειάζεται μία άλλη κατεύθυνση, μία άλλη πορεία, για να φτάσει στην πρόοδο, τη δικαιοσύνη, την ανάπτυξη για όλους».

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν σημερινοί και προηγούμενοι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης, και από εκπροσώπους φορέων:

– ο Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης, Επιχειρηματικότητας, Καινοτομίας και Κοινωνικής Οικονομίας ΑΜΘ

– η Ειρήνη Βρανά, μέλος του ΔΣ του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας και πολιτεύτρια της ΝΔ

– ο Σωτήρης Λαζαρίδης, Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας – Τμήμα Αν. Μακεδονίας και πρώην δημοτικός σύμβουλος της παράταξης

– ο Θεόδωρος Χατζηχρήστος, Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματοβιοτεχνών και Εμπόρων Ν. Καβάλας και Αντιπρόεδρος Α’ του Επιμελητηρίου Καβάλας

– ο Γιάννης Σαρρής, μέλος του ΔΣ του Επιμελητηρίου Καβάλας, μαζί με τους Κώστα Κεχαγιά, Γιάννη Μπούρα, Νίκο Πενταζίδη και Μάκη Τερπουικίδη, επίσης μέλη του ΔΣ του Επιμελητηρίου Καβάλας

– ο Παναγιώτης Αρσονιάδης, Αντιπρόεδρος Α’ της Ομοσπονδίας Επαγγελματοβιοτεχνών και Εμπόρων Ν. Καβάλας

– ο Γιάννης Κελγιώργης, Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας, μαζί με τον Γιάννη Χατζηαβραμίδη, Αντιπρόεδρο Α’ του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας

– ο Ξενοφών Κροκίδης, Πρόεδρος της Ιατρικής Εταιρείας Καβάλας, Αντιπρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας και δημοτικός σύμβουλος της παράταξης

– ο Νίκος Ίμβρος, Πρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Ν.Καβάλας

– ο Γιώργος Πριονίδης, Πρόεδρος της Ένωσης Ποδοσφαιρικών Σωματείων Καβάλας

– ο Στέφανος Ναλμπάντης, Διευθυντής του 1ου Εργαστηριακού Κέντρου Καβάλας

– ο Νίκος Τσουμπάκης, Πρόεδρος της Θρακικής Εστίας Καβάλας

– ο Μιχάλης Τσουλφίδης, Πρόεδρος της Λέσχης Ποντίων Ν.Καβάλας

Επίσης παραβρέθηκαν στην εκδήλωση ο Μίμης Χριστοφιλογιάννης, πρώην Βουλευτής Καβάλας, ο Παναγιώτης Τσεσλής, εκπρόσωπος του Υπουργού Μετανάστευσης και Ασύλου και Βουλευτή Καβάλας Νίκου Παναγιωτόπουλου, ο Μένανδρος Μαρινάκης, πρώην Δήμαρχος και πρώην Πρόεδρος της ΝΟΔΕ Καβάλας, ο Ιορδάνης Παπαντίδης, Μέλος της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ και Αντιπρόεδρος της ΔΕΕΠ ΝΔ Ν. Καβάλας μαζί με τη Σοφία Αθανασιάδου-Μπουμπούνα, τη Μαρία Παραντινού και τον Οδυσσέα Αντωνιάδη, μέλη της ΔΕΕΠ ΝΔ Ν. Καβάλας, ο Τάσος Κυριατζής, πρώην Αντιδήμαρχος Δήμου Καβάλας, ο Δημήτρης Ράνης, πρώην Αντιδήμαρχος Δήμου Θάσου, ο Νίκος Κιοσές, πρώην δημοτικός σύμβουλος, ο Δημήτρης Πογαρίδης, αφ. Καθηγητής ΤΕΙ Καβάλας, η Κατερίνα Καλλιοντζή και ο Κώστας Τιτόπουλος, ενεργός εθελοντής – φιλόζωος.




Θεόφιλος Ξανθόπουλος | Χλεύη προς τους πολίτες να μην έχει τρένο η Δράμα εδώ και χρόνια

“Ζητώ συγγνώμη για την ένταση που προκλήθηκε νωρίτερα. Διεκδικώ να είμαι ένας μετριοπαθης πολιτικός που εκφράζει τεκμηριωμένα τις πολιτικές του απόψεις. Αλλά όταν άκουσα από αρχηγό κοινοβουλευτικού κόμματος να λέει ότι αν εγώ είχα χάσει το παιδί μου στα Τέμπη θα έπαιρνα το νόμο στα χέρια μου, θεώρησα ότι αυτό δεν πρέπει να μείνει αναπάντητο. Και βεβαίως είναι σημαντικό ότι αντιμετώπισε την αποδοκιμασία όλων των πτερύγων της Βουλής αυτή η αποστροφή του κ. Βελόπουλου και είναι σημαντικό ότι διεγράφη από τα πρακτικά  με παρέμβαση της προεδρεύσουας κ. Γεροβασίλη και είναι θετικό στο τέλος υποχωρώντας τεχνηέντως είπε ότι δεν μίλησε για αυτοδικία….Είναι θέμα αρχής, το κράτος δικαίου οφείλουμε  όλοι να το υπερασπιζόμαστε”.

Αυτά τόνισε ο βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ, Θ. Ξανθόπουλος, στην αρχή της ομιλίας του στην Ολομέλεια της Βουλής κατά την συζήτηση του ν/σ του υπ. Υποδομών και Μεταφορών για την  Αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού τομέα  και την ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών.  Και όπως είπε, απέναντι σε αυτόν τον βαρύγδουπο τίτλο, “οφείλω να υπενθυμίσω ότι η Δράμα δεν έχει τρένο εδώ και χρόνια. Για το δρομολόγιο Θεσ/νίκη-Αλεξανδρούπολη, υφιστάμεθα τη χλεύη να κατεβαίνουν οι πολίτες και να μετεπιβιβάζονται σε λεωφορείο για να συνεχίσουν τη διαδρομή. Είναι μια ιστορία ετών…”

“Θέλω τη σαφή  δέσμευση του κ. Σταϊκούρα, για το χρονοδιάγραμμα της πλήρους λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Αλεξανδρούπολης. Για να δείτε την κατάντια, η γραμμή αυτή λειτουργεί από τον προπερασμένο αιώνα, επί σουλτάνου Αβδούλ Χαμίτ αν θυμάμαι καλά και καταργήθηκε τα τελευταία χρόνια”, συμπλήρωσε.

Αναφερόμενος στη συνέχεια στην τροπολογία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, για την οικονομική ενίσχυση των Δημοτικών Επιχειρήσεων Υδρευσης, κατήγγειλε την ρύθμιση και επιτέθηκε στον αρμόδιο υπουργό κ. Σκυλακάκη, τονίζοντας ότι όπως αναφέρει και η Ενωση Δημοτικών Επιχειρήσεων, με πρόσχημα την απώλεια της οικονομικής ενίσχυσης σε άσχετο νομοσχέδιο, προωθεί την απορρόφηση των ΔΕΥΑ από τον ΕΥΔΑΠ και την ΕΥΑΘ καθώς και τις συνενώσεις μεταξύ των ΔΕΥΑ, ως όρο για την επιδότηση των οφειλών των Δημοτικών Επιχειρήσεων. “Γι αυτό φωνάζουμε για την ιδιωτικοποίηση του νερού. Γιατί έχετε λερωμένη τη φωλιά σας. Υπάρχουν δύο αποφάσεις του ΣτΕ  που σας είπαν κάτω τα χέρια από την ιδιότητα του νερού ως δημόσιου αγαθού. Άρα η διάταξη αυτή επιβεβαιώνει τα όσα έχουμε καταγγείλει. Είναι λάθος η επιλογή σας. Σας καλούμε να την αποσύρετε”,  υπογράμμισε.

Τέλος, χαρακτήρισε τραγέλαφο το γεγονός ότι η ΔΕΥΑ Δράμας όπως και όλες οι ΔΕΥΑ πληρώνουν το ρεύμα με οικιακό τιμολόγιο. “Είναι μια παράνοια που δεν μπορεί να συνεχισθεί”, κατέληξε.

www.dramania.gr




Έβρος | Αιφνίδια αποχώρηση Υποψηφιότητας ακυρώνει το Ψηφοδέλτιο της Παράταξης «Έβρος Μπορούμε, Εδώ Επιχειρούμε»

Η «αιφνίδια» αποχώρηση υποψηφιότητας προερχόμενης από το Τμήμα Εξαγωγικό, είναι η αιτία που δεν κατάφερε η παράταξη «Έβρος μπορούμε, εδώ επιχειρούμε» με επικεφαλής την Ελένη Ναλμπάντη, να καταθέσει το ψηφοδέλτιό της για συμμετοχή στις επικείμενες εκλογές ανάδειξης νέου διοικητικού συμβουλίου για το Επιμελητήριο Έβρου.

Όπως υποστηρίζει η κ. Ναλμπάντη, την ημέρα της καταληκτικής ημερομηνίας  για την κατάθεση του ψηφοδελτίου και ενώ η παράταξη «Έβρος μπορούμε, εδώ επιχειρούμε» ήταν πλήρως προετοιμασμένη για τη διαδικασία, «κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, μέλος του εξαγωγικού κλάδου και μέχρι τη στιγμή εκείνη υποψήφιά μας ακύρωσε τη συμμετοχή της μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος (email)».

Μάλιστα, ως ένα ακόμη παράδοξο γεγονός αναφέρει πως στο σχετικό ηλεκτρονικό μήνυμα που έλαβε, διαπίστωσε πως συντάχθηκε από τρίτο πρόσωπο και όχι από την ίδια υποψήφια. Όπως εξηγεί, η υποψήφια, εκ παραδρομής της προώθησε το κείμενο της παραίτησής της, όπως η ίδια το έλαβε από άλλον συντάκτη. «Το κοινοποίησε σε εμένα και στο Επιμελητήριο, αφήνοντας το τρίτο πρόσωπο και συντάκτη του κειμένου να αναγράφεται ξεκάθαρα μέσα στο email» τόνισε η κ. Ναλμπάντη.

«Αυτή η αιφνίδια ακύρωση, υποβαλλόμενη από εξωτερικούς παράγοντες, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ούτε ο άλλος συνδυασμός (σ.σ. του Κυριάκου Αετόπουλου) κατάφερε τελικά να συγκροτήσει υποψήφιο ψηφοδέλτιο, εγείρει πολλά ερωτηματικά για τη συνολική διαδικασία» υπογραμμίζει.

Ταυτόχρονα εξέφρασε  τις ευχαριστίες της προς τους επιχειρηματίες της περιοχής που στήριξαν την παράταξη και δήλωσε χαρακτηριστικά «θα συνεχίσουμε να συμμετέχουμε στον δημόσιο διάλογο και να προετοιμαζόμαστε για το μέλλον».

Σημειώνεται πως απαραίτητη προϋπόθεση για τη συγκρότηση και κατάθεση ψηφοδελτίου είναι η κάλυψη του αριθμού υποψηφίων (εγγεγραμμένων μελών του Επιμελητηρίου) που προβλέπεται για τα Τμήματα, Εμπορικό και Μεταποιητικό από 7 αντιπροσώπους,  Υπηρεσιών 5 αντιπροσώπους, Τουριστικό και Εξαγωγικό από 1 αντιπρόσωπο. Εξαιτίας του μικρού αριθμού επιχειρήσεων στο νομό, με εξαγωγικό προφίλ, η διαθεσιμότητα υποψηφίων από το συγκεκριμένο τμήμα είναι εξαιρετικά περιορισμένη.

Πηγή: ertnews




Η πρώτη νέα θεραπεία για τις κρίσεις άσθματος εδώ και 50 χρόνια

Η πρώτη νέα θεραπεία για τις κρίσεις άσθματος εδώ και 50 χρόνια χαιρετίστηκε από γιατρούς και ασθενείς ως «game-changer», κάτι που αλλάζει δηλαδή τα μέχρι σήμερα δεδομένα.

Μια κλινική δοκιμή του φαρμάκου benralizumab έδειξε ότι ήταν πολύ πιο αποτελεσματικό από τα συμβατικά δισκία στεροειδών στη θεραπεία των απειλητικών για τη ζωή αναπνευστικών δυσκολιών σε άτομα με σοβαρή μορφή της νόσου, αναφέρει το Sky News.

Το μονοκλωνικό αντίσωμα στοχεύει ειδικά τα λευκά αιμοσφαίρια που μπορούν να εισβάλουν στους πνεύμονες των ατόμων με το λεγόμενο ηωσινόφιλο άσθμα και να προκαλέσουν διόγκωση και κλείσιμο των αεραγωγών.

Η μορφή αυτή του άσθματος αντιπροσωπεύει περίπου το ήμισυ όλων των επειγουσών αναζωπυρώσεων της νόσου.

Ο ίδιος βιολογικός μηχανισμός κρύβεται επίσης πίσω από το ένα τρίτο όλων των σοβαρών παροξύνσεων της χρόνιας αποφρακτικής πνευμονοπάθειας (ΧΑΠ).

Ωστόσο, οι ερευνητές του King’s College του Λονδίνου διαπίστωσαν ότι οι ασθενείς με άσθμα ή ΧΑΠ στους οποίους χορηγήθηκε μια ένεση του έξυπνου φαρμάκου κατά τη διάρκεια της κρίσης τους ήταν λιγότερο πιθανό να υποφέρουν από συριγμό, δύσπνοια και άλλα συμπτώματα τέσσερις εβδομάδες αργότερα.

Υπήρξε επίσης σημαντική βελτίωση της ποιότητας ζωής τους, σύμφωνα με τα αποτελέσματα που δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό The Lancet Respiratory Medicine.

Η καθηγήτρια Mona Bafadhel, επικεφαλής της μελέτης, δήλωσε: «Αυτό θα μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα για τα άτομα με άσθμα και ΧΑΠ. Ελπίζουμε ότι αυτή η μελέτη θα αλλάξει τον τρόπο αντιμετώπισης των παροξύνσεων στο μέλλον, βελτιώνοντας τελικά την υγεία πάνω από ένα δισεκατομμύριο ανθρώπων που ζουν με άσθμα και ΧΑΠ σε όλο τον κόσμο».

Τα στεροειδή δισκία αποτελούν τον κύριο πυλώνα της θεραπείας κατά τη διάρκεια των εξάρσεων εδώ και δεκαετίες, μειώνοντας τη φλεγμονή στους πνεύμονες. Όμως δεν αποδίδουν πάντα, οπότε οι ασθενείς πρέπει να κάνουν επαναλαμβανόμενες αγωγές φαρμάκων, με κίνδυνο επανεισαγωγής στο νοσοκομείο και ενίοτε θανάτου.

Η τακτική χρήση αυξάνει επίσης τον κίνδυνο διαβήτη και της ασθένειας που εξασθενεί τα οστά, της οστεοπόρωσης.

«Μια καταπληκτική εξέλιξη»

Ο 36χρονς Sheraz Hussein ανέπτυξε ηωσινόφιλο άσθμα πριν από 13 χρόνια. Η κατάστασή του βγήκε εκτός ελέγχου, με κρίσεις άσθματος σχεδόν κάθε μέρα. Όμως η ένεση benralizumab που έκανε στο νοσοκομείο βοήθησε στη σταθεροποίηση της νόσου. Ο ίδιος δήλωσε στο Sky News ότι δεν μπορεί να πιστέψει με τίποτα τη βελτιωμένη υγεία και ζωντάνια του.

«Είχα περιέλθει σε εκείνη τη ζοφερή κατάσταση ότι τίποτα δεν φαίνεται να λειτουργεί για μένα. Οι παροξύνσεις που είχα, οι λοιμώξεις στο στήθος, η δύσπνοια – ο φυσιολογικός τρόπος ζωής μου είχε διαστρεβλωθεί εντελώς. Αλλά από τότε που πήρα το φάρμακο, υπήρξε μια εκπληκτική αλλαγή», είπε.

«Είναι απογοητευτικό που χρειάστηκαν 50 χρόνια»

Η Δρ Σαμάνθα Γουόκερ της φιλανθρωπικής οργάνωσης Asthma + Lung UK δήλωσε: «Είναι ευχάριστα νέα για τους ασθενείς με αναπνευστικά προβλήματα. Αλλά είναι απογοητευτικό που χρειάστηκαν 50 χρόνια για να φτάσουμε σε μια τέτοια ανακάλυψη, γεγονός που υπογραμμίζει την ανεπαρκή χρηματοδότηση της έρευνας για την πνευμονική υγεία».

www.newsbeast.gr




Η Δράμα φώναξε “ως εδώ” για την κατάσταση στο Νοσοκομείo

Οι πολίτες ζήτησαν προσλήψεις και στελέχωση του Νοσοκομείου

Το βράδυ της Παρασκευής διεξήχθη στην Δράμα το Πανδραμινό Συλλαλητήριο για την Υγεία, με εκατοντάδες κατοίκους της πόλης να συγκεντρώνονται στο κέντρο της, εκφράζοντας την αγανάκτησή τους για την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στο Γενικό Νοσοκομείο Δράμας λόγω των σοβαρών ελλείψεων σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό.

Οι συμμετέχοντες, με πανό και συνθήματα, ένωσαν τις φωνές τους απαιτώντας άμεση ενίσχυση του νοσοκομείου με προσωπικό και πόρους, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας.

Το συλλαλητήριο, το οποίο οργανώθηκε από τοπικούς φορείς, συλλόγους και πολίτες, ανέδειξε την επιτακτική ανάγκη για άμεσες λύσεις και έστειλε ένα σαφές μήνυμα προς την κεντρική διοίκηση.

Οι πολίτες της Δράμας τόνισαν πως δεν ανέχονται άλλο την αδιαφορία και ζητούν από το κράτος να αναλάβει τις ευθύνες του, λαμβάνοντας μέτρα για την κάλυψη των κενών θέσεων στο νοσοκομείο.

Δείτε φωτογραφίες :




Περιστέρι | Συγκλονίζει η περιγραφή της κοπέλας που δέχτηκε επίθεση από 27χρονο

Τις εφιαλτικές στιγμές που έζησε μέσα στο ταξί του 27χρονου, οποίος προσπάθησε να την πνίξει με αλυσίδα τσάντας, περιέγραψε η 22χρονη από το Περιστέρι.

Η νεαρή κοπέλα είχε γνωρίσει τον 27χρονο μέσω social media και είχε βγει μαζί του μερικές φορές στο Περιστέρι. Σύμφωνα με το Star, στην προσπάθειά της να κόψει επαφές μαζί του, εκείνος ξέσπασε, έγινε βίαιος και επιχείρησε να την πνίξει με την αλυσίδα της τσάντας που εκείνη κρατούσε. Η 22χρονη περιέγραψε τα όσα έζησε όσο προσπαθούσε να ξεφύγει από τα χέρια του 27χρονου.

«Μου είπε “μπες τώρα στο αμάξι, τι είναι αυτά που φοράς; Που πας έτσι;” Άρχισε να χτυπάει τα χέρια του στο τιμόνι, του είπα ότι φοβάμαι και ότι θέλω να κατέβω. Εκείνος μου απάντησε: “Δεν φεύγεις σήμερα από εδώ”. Πήγε να κλειδώσει το αυτοκίνητο και άνοιξα την πόρτα για να βγω έξω εν κινήσει.

Βγάζω έξω τα πόδια μου και με πιάνει κεφαλοκλείδωμα. Φώναζα βοήθεια, δεν βοήθησε κανένας. Μου είπε “τώρα θα δεις”. Η τσάντα μου ήταν της “πλάκας” και κόπηκε η αλυσίδα. Εκείνη την ώρα περνούσε μία κοπέλα με το σκυλάκι της, ένας ντελιβεράς, ένα ζευγάρι. Βγήκα από το αυτοκίνητο και πριν έρθει η αστυνομία μου έστειλε μήνυμα. “Μ@ρη π@@@@α θα το πληρώσεις αυτό που μου έκανες”, έγραψε», είπε η 22χρονη.

www.newsit.gr




Το «ως εδώ» της Κεντρικής Επιτροπής στον Κασσελάκη

Τη δεύτερη «κάρτα» στον πρώην Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Στέφανο Κασσελάκη έδειξε χθες η Κεντρική Επιτροπή του κόμματος μετά την πρόταση μομφής και την έκπτωσή του, καθώς με ψήφους 140 υπέρ και 12 κατά υπερψηφίστηκε με ονομαστική αναφορά ο αποκλεισμός της υποψηφιότητάς του από την κούρσα της εκλογής νέας ηγεσίας της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Μέσα σε ένα εμπόλεμο κλίμα, με εντάσεις, νευρικότητα και αντεγκλήσεις και σε μια διαδικασία που διήρκεσε περισσότερες από εννέα ώρες, το ανώτερο καθοδηγητικό όργανο του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ έβαλε φρένο για δεύτερη φορά στον έκπτωτο Πρόεδρο του κόμματος, αφαιρώντας του τη δυνατότητα να ανακηρυχθεί υποψήφιος τη βραδιά της 24ης Οκτωβρίου, οπότε και εκπνέει η προθεσμία κατάθεσης υποψηφιοτήτων για τις εσωκομματικές εκλογές.

Το χθεσινό αποτέλεσμα, ωστόσο, δεν προέκυψε εν κενώ, αλλά ως κατάληξη μιας «πολεμικής» εβδομάδας ανάμεσα στην πλευρά Κασσελάκη και την νέα πλειοψηφία της Κουμουνδούρου, με κορύφωση την αποστολή εξωδίκου από τον έκπτωτο Πρόεδρο του κόμματος προς τα μέλη της Πολιτικής Γραμματείας και της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ. Μολονότι ο κ. Κασσελάκης έσπευσε να ανακαλέσει την εξώδικη δήλωσή του κάποιες ώρες πριν τη χθεσινή συνεδρίαση, εντούτοις «ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι» έλεγε στο protothema.gr κορυφαίο στελέχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αποτυπώνοντας γλαφυρά την εσωκομματική ατμόσφαιρα.

Η τελευταία δεν άργησε να φανεί, καθώς λίγο έλειψε πολλές φορές χθες να εκτραχυνθεί η κατάσταση έξω από την αίθουσα του ξενοδοχείου, όπου συνεδρίαζε το καθοδηγητικό όργανο του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, καθώς μέλη της Κεντρικής Επιτροπής και υποστηρικτές του Στέφανου Κασσελάκη στεκόταν στους διαδρόμους, χωρίς να συμμετέχουν στις εργασίες της συνεδρίασης, προκειμένου να μην εξασφαλιστεί η απαραίτητη απαρτία.

Όταν αυτή εξασφαλίστηκε με την έλευση κομματικών στελεχών από την επαρχία, ο Γιάννης Μαντζουράνης σήμανε την έναρξη της συνεδρίασης, ενώ στελέχη της πλευράς Κασσελάκης κατήγγειλαν τη διαδικασία, με επικεφαλής τη Γραμματέα της ΚΟ, Θεοδώρα Τζάκρη, η οποία κατήγγειλε «εκτροπή». Μάλιστα, η κ. Τζάκρη ήταν η μόνη από τους «Κασσελίστας», η οποία εισήλθε στην αίθουσα, για να τοποθετηθεί από βήματος, αρνούμενη αρχικά να διαπιστευθεί, ώστε να μην προσμετρηθεί στο σώμα. Είχε προηγηθεί δήλωσή της, στην οποία η Γραμματέας της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ τόνιζε πως «η γραμματέας και οι “87”, μεταθέτουν συνεχώς τη έναρξη των εργασιών καλώντας μέλη να προσέλθουν αρνούνται να προσέλθουν και να νομιμοποιήσουν την εκτροπή. Τι άλλο μέλλει να γίνει; Να αποκλείσουν με διάταγμα την συμμετοχή του Κασσελάκη στις εκλογές».
«Αν θέλει η συντρόφισσα Τζάκρη να πάρει τον λόγο να πάρει κάρτα και να διαπιστευθεί» ανέφερε από βήματος η Αντιπρόεδρος της Βουλής, Όλγα Γεροβασίλη, η οποία έκανε λόγο για «μίνιμουμ πράξη αξιοπρέπειας» αναφορικά με την πρόταση αποκλεισμού του κ. Κασσελάκη από τη διαδικασία. «Είμαστε στο σημείο αυτό μετά από συγκεκριμένες συμπεριφορές, τοποθετήσεις σε πολιτικά θέματα, αλλά και ζητήματα ήθους και ύφους, που τέθηκαν με ευθύνη του πρώην προέδρου… Εμείς δεν κάναμε επιθετικές ενέργειες, αλλά αμυντικές ενέργειες όλο αυτό τον καιρό… Το κόμμα έδειξε όλους αυτούς τους μήνες πολύ μεγάλη ανοχή και υπομονή απέναντι στον πρώην πρόεδρο» ανέφερε, από πλευράς της η κυρία Γεροβασίλη, καταλήγοντας πως «οι κινήσεις μας είναι αντίδραση στη δράση. Λέμε ένα “Ως εδώ!”».



Χωριά και μικρά νησιά στην Ελλάδα δεν έχουν καταγράψει ούτε μία γέννηση εδώ και χρόνια

Ο πληθυσμός της Ελλάδας μειώνεται «σταθερά και με συνέπεια» τα τελευταία χρόνια και η υπογεννητικότητα αποτελεί την μεγαλύτερη πρόκληση που θα αντιμετωπίσει η χώρα μας στο μέλλον. Το θέμα είναι γνωστό, οι αιτίες το ίδιο, η επιστημονική κοινότητα κρούει τον κώδωνα του κινδύνου και παραθέτει δυσοίωνα στοιχεία για το μέλλον και η Πολιτεία σχεδιάζει πολιτικές για την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος.

Τα παραπάνω συζητήθηκαν στο 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μικρών Νησιών που πραγματοποιήθηκε 4-6 Οκτωβρίου στη Μήλο. Το συνέδριο συγκέντρωσε εκπροσώπους της κυβέρνησης, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, της τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και φορείς της εκπαίδευσης και της καινοτομίας, προκειμένου να ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με κρίσιμα ζητήματα, όπως οι μεταφορές στις μικρονησιωτικές κοινωνίες, η πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας, η λειψυδρία, η ενεργειακή αυτονομία, το περιβάλλον και η κοινωνία.

Μια ενδιαφέρουσα ενότητα του συνεδρίου ήταν η υπογεννητικότητά που «μαστίζει τις μικρές κοινωνίες» και οι επιπτώσεις της ιδιαίτερα στα μικρά νησιά.

Το 2022 η χώρα μας κατέγραψε τον χαμηλότερο αριθμό γεννήσεων

Το φαινόμενο της υπογεννητικότητας στην Ελλάδα καθώς και η γήρανση του πληθυσμού είναι ένα γεγονός, το οποίο εξελίσσεται αδιάκοπα τα τελευταία 35-40 χρόνια. Το 2022 η χώρα μας κατέγραψε τον χαμηλότερο αριθμό γεννήσεων σε 92 χρόνια, ανέφερε ο Νικόλαος Ζυγουρόπουλος, MD, ARSOG, AFRSH, MBA (INSEAD), MChem (Oxford University), χειρουργός γυναικολόγος – μαιευτήρας, ακαδημαϊκός υπότροφος, βοηθός καθηγητής Πανεπιστήμιου Ιατρικής και Φαρμακευτικής «Carol Davila».

Η Ελλάδα πρόσθεσε έχει από τους χαμηλότερους ρυθμούς γεννήσεων στην Ευρώπη, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι ορισμένα χωριά δεν έχουν καταγράψει ούτε μία γέννηση εδώ και χρόνια. Συμπλήρωσε ότι για να διασφαλιστεί η συνέχιση ενός έθνους/χώρας/περιοχής, ο δείκτης γονιμότητας θα πρέπει διαχρονικά να διατηρείται πάνω από 2,1 παιδιά/γυναίκα.

Το Ελληνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγιών Πόλεων και η Ελληνική Εταιρεία Αναπαραγωγικής Ιατρικής (ΕΕΑΙ) παρουσίασαν τις προτάσεις τους για την αντιμετώπιση της υπογεννητικότητας. Οι εκπρόσωποί τους αναφέρθηκαν εκτενώς στην αιματολογική εξέταση της ΑΜΗ (Αντιμυλλέριος Ορμόνη), την δωρεάν διάθεση της οποίας ανακοίνωσε στη ΔΕΘ ο πρωθυπουργός. Όπως είπαν, μπορεί να αποτελέσει ένα καίριο εργαλείο για τις γυναίκες, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα να γνωρίζουν το ωοθηκικό τους απόθεμα έγκαιρα.

«Αυτή η γνώση αποδεικνύεται αναγκαία για τον προγραμματισμό της ζωής τους και τη λήψη ενημερωμένων αποφάσεων σχετικά με τη γονιμότητά τους», ανέφερε ο πρόεδρος του ΙΣΑ και του Ελληνικού Διαδημοτικού Δικτύου Υγιών Πόλεων, Γιώργος Πατούλης.

Το ΕΔΔΥΠΠΥ μέσα από τα ΚΕΠ Υγείας έχει ξεκινήσει δράση ευαισθητοποίησης του πληθυσμού για τη σημαντικότητα στην προληπτική μέτρηση του δείκτη γονιμότητας ΑΜΗ. Η δράση σύμφωνα με τον κ. Πατούλη θα επεκταθεί και στα μικρά νησιά.

«Δεσμευόμαστε για την πλήρη ενημέρωση, σχετικά με την αναγκαιότητα της ΑΜΗ, ώστε τα ζευγάρια, αλλά κυρίως οι νέες γυναίκες, να καταλάβουν πόσο σημαντική είναι η διενέργεια αυτής της εξέτασης. Συμβολικά στο πλαίσιο αυτό, το Ελληνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγιών Πόλεων θα διαθέσει δωρεάν 500 εξετάσεις σε γυναίκες στα 40 μικρά νησιά μας», τόνισε. Η υπογεννητικότητα συνιστά μια σοβαρή πρόκληση για την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη των μικρών νησιών. Με τη μείωση του πληθυσμού τους, τίθεται σε κίνδυνο η βιωσιμότητα των κοινοτήτων αυτών, ανέφερε ο κ. Πατούλης.

«Είναι η 4η χρονιά που έχουμε αρνητικό ισοζύγιο μεταξύ γεννήσεων και θανάτων στη χώρα μας. Αν δεν υπάρξουν συγκροτημένες πολιτικές που να δίνουν κίνητρο απόκτησης παιδιού στις νέες οικογένειες θα έχουμε ένα εξαιρετικά αρνητικό δεδομένο για τη χώρα μας. Εκτιμάται, ότι το 2050 ο πληθυσμός της Ελλάδας δεν θα ξεπερνά τα 7,5 εκατομμύρια», ανέφερε.

«Ήρθε η ώρα να ξεφύγουμε από μια απλή διαπίστωση της υπογεννητικότητας που όλοι γνωρίζουμε ότι υπάρχει, και να πάμε σε μια πιο ουσιαστική δράση όχι μόνο μέσα από μέτρα οικονομικής στήριξης, αλλά και την ευαισθητοποίηση του πληθυσμού περί πρόληψης και διαφύλαξης της γονιμότητας», ανέφερε από την πλευρά του ο γγ της Ελληνικής Εταιρείας Αναπαραγωγικής Ιατρικής Κωνσταντίνος Πάντος. Έκανε λόγο για σημαντικό έλλειμμα ενημέρωσης στη χώρα μας αναφορικά με την φυσιολογία της γονιμότητας.

Μόνο μία στις 10 γυναίκες γνωρίζουν ότι μετά τα 35 έτη ξεκινάει η σταδιακή έκπτωση του ωοθηκικού αποθέματος, η οποία κορυφώνεται μετά τα 40. Το 48% δηλώνει ότι οι πιθανότητες φυσικής σύλληψης στην ηλικία των 40 κυμαίνονται μεταξύ 30-50%!!, ενώ στην πραγματικότητα είναι μεταξύ 3-5%…. Ως κύρια βασική πηγή ενημέρωσης αναφέρεται σε ποσοστό 60% το διαδίκτυο και μόνο 24% το σχολείο. Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από έρευνα της Ελληνικής Εταιρείας Αναπαραγωγικής Ιατρικής. «Εάν συνειδητοποιήσει κανείς τα παραπάνω νούμερα θα καταλήξει στο συμπέρασμα ότι είναι δραματικό το μέγεθος της άγνοιας των ανθρώπων για ένα τόσο θεμελιώδες και προσωπικό ζήτημα, το οποίο τους αφορά», ανέφερε ο κ. Πάντος.

Πρόσθεσε ότι «με τον ίδιο απότομο ρυθμό πέφτουν οι πιθανότητες απόκτησης παιδιού με την αύξηση της ηλικίας, είτε με φυσική είτε με υποβοηθούμενη αναπαραγωγή. Αυτό είναι θεμελιώδες να συμπεριλαμβάνεται σε όποια ενημέρωση», τόνισε.

Η υπογεννητικότητα συνιστά μια σοβαρή πρόκληση για την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη των μικρών νησιών. Με τη μείωση του πληθυσμού τους, τίθεται σε κίνδυνο η βιωσιμότητα των κοινοτήτων αυτών, τόνισαν οι ομιλητές, καταλήγοντας ότι η Πολιτεία πρέπει να προσφέρει ένα δίχτυ κοινωνικής ασφάλειας και ποιοτικής υποστήριξης, προκειμένου να ενθαρρύνει τους νέους να τεκνοποιήσουν.




Ανδρουλάκης: Ορόσημο για τον δημόσιο διάλογο το ντιμπέιτ, το ΠΑΣΟΚ είναι ξανά εδώ.

Σε έναν νέο απολογισμό για το ντιμπέιτ των έξι υποψηφίων για την προεδρία του ΠΑΣΟΚ προχώρησε το πρωί της Τετάρτης ο Νίκος Ανδρουλάκης.

Ο σημερινός πρόεδρος του ΠΑΣΟΚκάνει λόγο σε ανάρτησή του στο Facebook για «ένα σημαντικό ορόσημο για τον δημόσιο πολιτικό διάλογο» δηλώνοντας δικαιωμένος για τη διαδικασία του ντιμπέιτ.

«Είναι πλέον ξεκάθαρο στους πολίτες ότι η ΝΔ έχει απέναντί της έναν ισχυρό αντίπαλο με εναλλακτική πρόταση διακυβέρνησης της χώρας. Το ΠΑΣΟΚ είναι ξανά εδώ. Και μετά τις 13 Οκτώβρη, θα είναι ακόμα πιο ενωμένο και ακόμα πιο δυνατό» καταλήγει στην ανάρτησή του ο Νίκος Ανδρουλάκης.

Όλη η ανάρτηση του Νίκου Ανδρουλάκη για το ντιμπέιτ στο ΠΑΣΟΚ

Η χθεσινή βραδιά ήταν ένα σημαντικό ορόσημο για τον δημόσιο πολιτικό διάλογο. Όσοι επιμέναμε για ένα πιο ανοιχτό και ελεύθερο debate νιώθουμε απόλυτα δικαιωμένοι.

Μετά από μια δεκαετία που σφραγίστηκε από την απολίτικη τοξικότητα ανάμεσα στον πρώην δικομματισμό, το ΠΑΣΟΚ πρωτοπόρησε ανοίγοντας νέους δρόμους στον τρόπο με τον οποίο πρέπει να γίνεται ο πολιτικός διάλογος στη χώρα. Βάλαμε ξανά τον πήχη ψηλά, γιατί στην ουσία βάλαμε την ίδια την πολιτική ψηλά.

Και ένα επιμύθιο του χθεσινού debate. Είναι πλέον ξεκάθαρο στους πολίτες ότι η ΝΔ έχει απέναντί της έναν ισχυρό αντίπαλο με εναλλακτική πρόταση διακυβέρνησης της χώρας. Το ΠΑΣΟΚ είναι ξανά εδώ. Και μετά τις 13 Οκτώβρη, θα είναι ακόμα πιο ενωμένο και ακόμα πιο δυνατό.

protothema.gr




Τσίπρας: «Είμαι εδώ» με αιχμές κατά Κασσελάκη – Αύριο η υποψηφιότητα Φάμελλου

Αρκούσαν η απονομή του Βραβείου Ειρήνης «Νίκος Νικηφορίδης», η παρουσία βουλευτών και στελεχών όλων των «φυλών» και ιστορικών φάσεων του ΣΥΡΙΖΑΠροοδευτική Συμμαχία και ο θερμός εναγκαλισμός τουΑλέξη Τσίπρα με τον Σωκράτη Φάμελλο, για να μεταβάλουν τους όρους διαμόρφωσης του προεκλογικού εσωκομματικού τοπίου και μαζί την ψυχολογία του δυναμικού του κόμματος, που είχε δοκιμαστεί σοβαρά τις τελευταίες ημέρες από την εντεινόμενη εσωστρέφεια.

Αιτία η βράβευση του του φυσικού ηγέτη του χώρου, Αλέξη Τσίπρα, χθες στην Τεχνόπολη από το Παρατηρητήριο Διεθνών Οργανισμών και Παγκοσμιοποίησης (ΠΑΔΟΠ), για την επίτευξη της Συμφωνίας των Πρεσπών. Η συνεισφορά του πρώην πρωθυπουργού και προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ στην επίλυση του χρόνιου διμερούς ζητήματος παραμένει πάντα επίκαιρη σε μια εποχή γεωπολιτικών ανακατατάξεων και αναθεωρητικών επιλογών εκ μέρους γειτονικών χωρών, αλλά στάθηκε ταυτόχρονα ευκαιρία για την αποστολή μηνυμάτων σε πολλαπλά επίπεδα και πρωτίστως στο εσωτερικό της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Αιχμές στους… επιγόνους

Χωρίς ονόματα, αλλά σχεδόν με διευθύνσεις, ο Αλέξης Τσίπρας στάθηκε στο «είναι» αντί του «φαίνεσθαι» στην πολιτική, θέλοντας έτσι να νουθετήσει την νέα γενιά πολιτών και μαζί πολιτικών που την εκφράζουν, χωρίς να εξαιρεί τους διαδόχους του στην ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ.

Στη διάρκεια, μάλιστα, της χθεσινής του παρέμβασης, «υπάρχουν χιλιάδες νέοι και νέες, που συναντάμε κάθε μέρα όλοι μας, οι οποίοι βιώνουν καθημερινά τον κόσμο των ανισοτήτων, της ανασφάλειας και των πολλαπλών κρίσεων» παρατήρησε ο κ. Τσίπρας και συνέχισε, λέγοντας πως «αρνούνται να εμπιστευθούν κάθε κήρυκα που θα επιχειρήσει να εκμεταλλευτεί ανέξοδα και βροντερά την οργή τους, βυθίζοντας το δημόσιο διάλογο βαθύτερα στην τοξικότητα και το βούρκο. Αναζητούν όραμα, αλλά και ρεαλισμό, σοβαρότητα, επιμονή, ειλικρίνεια, αποτελεσματικότητα. Ουσία και όχι εικόνα. Και δεν τους αρκεί η ιδεολογία που δηλώνει κάθε πολιτική δύναμη για να την εμπιστευτούν».

«Αυτή είναι η γενιά στην οποία εμείς έχουμε χρέος να απευθυνθούμε. Όχι με φτηνούς εντυπωσιασμούς και επικοινωνιακά πυροτεχνήματα. Ούτε με εχθροπάθεια και αφορισμούς, Ούτε, βέβαια, και με ιδεολογικά τσιτάτα και ηθικολογικό ελιτισμό» επισήμανε ο πρώην πρωθυπουργός, διευρύνοντας τον ορίζοντα των δυνητικών συνομιλητών τόσο ηλικιακά, όσο και πολιτικά.

Κύπρος και Ουκρανία

Άλλωστε, επιστρέφοντας στο πολιτικό προσκήνιο για τις ανάγκεςτης χθεσινής του βράβευσης, ο πρώην πρωθυπουργός εξήγησε την θέασή του απέναντι στη σύγχρονη εκδοχή μιας ενεργητικής εξωτερικής πολιτικής ως έναν «ένα διεκδικητικό, προοδευτικό, ευρωπαϊκό και πατριωτικό ρεαλισμό που θα μπολιάσει και τις πολιτικές δυνάμεις και τα κινήματα. Που θα σταθεί απέναντι στις δυνάμεις του εθνικισμού, του κυνισμού και της αναβλητικότητας, με όραμα, στρατηγική και αίσθημα ευθύνης», ενώ άσκησε δριμεία κριτική στην ευρωπαϊκή ηγεσία, λέγοντας ότι είναι «ντροπή για την Ευρώπη, οι ευρωπαϊκές δημοκρατικές δυνάμεις να χαρίζουμε τον αγώνα για ειρήνη και τη σταθερότητα στον Τραμπ, στον Όρμπαν και στον τυχοδιωκτισμό της Ακροδεξιάς».

Για την Ουκρανία, ο πρώην πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ υπογράμμισε πως «Η Ελλάδα, λαμβάνοντας υπόψην το ρόλο της στην ευρύτερη περιοχή, δεν έχει τη πολυτέλεια να εκφράζει αυτή τη στήριξη αποστέλλοντας βαρύ οπλισμό από τη παραμεθόριό της, στο ενεργό μέτωπο της Ουκρανίας», ενώ αναφέρθηκε εκτενώς στο Κυπριακό με φόντο τη χθεσινή συνάντηση του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Τούρκο Πρόεδρο, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, προκαλώντας την αντίδραση της ΝΔ. «Πρέπει να συνεχίσουμε να παλεύουμε για τη δίκαιη και βιώσιμη λύση του Κυπριακού στη βάση των αποφάσεων του ΟΗΕ. Λύση διζωνικής, δικοινοτικής ομοσπονδίας με πολιτική ισότητα όπως αυτή ορίζεται από αυτές τις αποφάσεις του ΟΗΕ» επανέλαβε ο κ. Τσίπρας, επιμένοντας πως «πρέπει να υποστηρίξουμε ενεργά την επανεκκίνηση των συνομιλιών από το σημείο που διεκόπησαν στο Κρανς Μοντανά, το 2017».

Κατόπιν αυτών, «ο κ. Τσίπρας, μέσα σε λιγότερο από 10 χρόνια, έφτασε τη χώρα στο χείλος του γκρεμού, έχασε τη μία εκλογική διαδικασία μετά την άλλη, αποδοκιμάστηκε μαζικά από τους πολίτες, τόσο ως πρωθυπουργός, όσο και ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης και παρέδωσε ένα κόμμα υπό κατάρρευση»σχολίασε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, για να συμπληρώσει πως «αφού αποφάσισε να σπάσει τη σιωπή του, ας ασχοληθεί πρώτα με τα του οίκου του, ας κάνει τη γενναία αυτοκριτική του για τα όσα έκανε στη χώρα και στο κόμμα του και μετά τοποθετείται για την Κυβέρνηση. Είμαστε εδώ να του απαντήσουμε» κι ενώ δεν είθισται να σχολιάζονται δηλώσεις πρώην Πρωθυπουργών, γεγονός που μαρτυρά τη δυναμική του Αλέξη Τσίπρα στο ευρύτερο, κοινωνικό σώμα.

Παρών ο Φάμελλος

Στο σώμα του ΣΥΡΙΖΑ, πάντως, η διατασική παρουσία βουλευτών και στελεχών από την ομάδα των «87», της άλλοτε «πλατφόρμας», των «Ελβετών» (Χάρη Μαμουλάκη, Γιώργου Καραμέρου και Συμεών Κεδίκογλου), αλλά και «Κασσελίστας», όπως η Ρένα Δούρου, που συνόδευσε τον Σωκράτη Φάμελλο, ο Ναύαρχος, Ευάγγελος Αποστολάκης και η Κυριακή Μάλαμα, προκάλεσαν πολλαπλούς συνειρμούς στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ και κυρίως υπογράμμισαν την εντύπωση ότι ο Αλέξης Τσίπρας δεν παρακολουθεί αδιάφορα την απόπειρα ρευστοποίησης του κόμματος, αλλά ότι προκρίνει μάλλον την ενότητά του.

Σε μια ενωτική υποψηφιότητα, συνοδευόμενη από μια πολιτική συμφωνία φέρεται να στοχεύει και ο Σωκράτης Φάμελλος, ο οποίος είχε χθες έναν θερμό ασπασμό με τον Αλέξη Τσίπρα, καθώς ετοιμάζεται, κατά πληροφορίες, να παρουσιάσει αύριο την υποψηφιότητά του για την ηγεσία του κόμματος, μέσω βιντεοσκοπημένης παρέμβασης.

Ενδιαφέρον για τα εσωκομματικά δρώμενα είχε και το «λιώσιμο των πάγων» μεταξύ του πρώην πρωθυπουργού και του Νίκου Παππά, καθώς ο δημόσιος εναγκαλισμός τους ενώπιον όλων ήρθε σε μια περίοδο που ο πρώην υπουργός εμφανίζεται να μετέχει στην νέα πλειοψηφία, ψηφίζοντας στην τελευταία Κεντρική Επιτροπή το χρονοδιάγραμμα που πρότεινε η Πολιτική Γραμματεία για την κούρσα διαδοχής.

Ακόμη, στην συριζαϊκή πανστρατιά, παρόντες ήταν χθες οι: Όλγα Γεροβασίλη, Πόπη Τσαπανίδου, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, Ράνια Σβίγκου, Μίλτος Ζαμπάρας, Γιάννης Μπαλάφας, Χρήστος Γιαννούλης, Χρήστος Μαυροκεφαλίδης, Διονύσης Καλαματιανός, Συμεών Κεδίκογλου, Γιώργος Ψυχογιός, Θεόφιλος Ξανθόπουλος, Θανάσης Θεοχαρόπουλος, Γρηγόρης Θεοδωράκης, Γιάννης Ραγκούσης, Γιάννης Μαντζουράνης, Γιώργος Βασιλειάδης, Γιώργος Λιάνης, Κώστας Γαβρογλου, Ανδρέας Παναγιωτόπουλος, Παυσανίας Παπαγεωργίου, Αλέκος Φλαμπουράρης, Κώστας Ζαχαριάδης, Παναγιώτης Κουρουμπλής, Ζαχαρούλα Τσιριγώτη, Στέφανος Τζουμάκας, αλλά και οι Νίκος Μπίστης και Μαρία Γιαννακάκη από την Νέα Αριστερά.

protothema.gr




«Κι εγώ εδώ είμαι» απαντάει ο Πολάκης στον Κασσελάκης

Ο δρόμος για την ανάδειξη νέου προέδρου στον ΣΥΡΙΖΑ άνοιξε με κάθε επισημότητα και πλέον οι υποψήφιοι για την προεδρία (δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα) παρουσιάζονται εκ νέου στη βάση του κόμματος που στις 24 Νοεμβρίου θα κληθεί εκ νέου στις κάλπες.

Το παρών στην προεδρική κούρσα δίνει ο Στέφανος Κασσελάκης με μια ανάρτησή του στα social media.  σε μια ανάρτηση, σε μαύρο και μωβ φόντο με τη φωτογραφία του.

Πρόκειται για μια ανάρτηση πρόθεσης καθώς η επίσημη ανακοίνωση της υποψηφιότητας του αναμένεται τις επόμενες μέρες.

«Κι εγώ εδώ είμαι !!»

Και ο Παύλος Πολάκης είναι «εδώ». Ο βουλευτής Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ που πρώτος εξέφρασε ανοιχτά την πρόθεσή του να διεκδικήσει την προεδρία του κόμματος, λίγο μετά την ανάρτηση του Στέφανου Κασσελάκη, «χτύπησε» μέσω των social media.

«Κι εγώ εδώ είμαι !!», έγραψε στους προσωπικούς του λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με δύο υποσημειώσεις:

1) Εγώ έχω βάλει υποψηφιότητα.

Άλλος;;

2) Καμιά σοβαρή κουβέντα θα πούμε;;

Θα εγγυηθούμε την ενωτική πορεία σταματώντας τις διχαστικές τοποθετήσεις ένθεν κακείθεν;

Θα συζητήσουμε για ξεκάθαρο προγραμματικό λόγο σε σύγκρουση με τη διαπλοκή, για  αναδιανομή υπέρ της εργασίας, με ξεκάθαρες κόκκινες γραμμές στην εξωτερική πολιτική, με δημόσιο έλεγχο σε μια τράπεζα, τη ΔΕΗ και το ένα διυλιστήριο, με προστασία δανειοληπτών και πρώτης κατοικίας, με ισχυρό κοινωνικό κράτος;

Θα ξεκαθαρίσουμε πως δεν θέλουμε ένα ΣΥΡΙΖΑ μικρό και περιθωριακό ή χρήσιμο συμπλήρωμα σε ελεγχόμενες κεντροαριστερές λύσεις ΑΛΛΑ ενα ΣΥΡΙΖΑ κορμό της προοδευτικής παράταξης με ισχυρές κοινωνικές συμμαχίες που θα αποτελέσει την εναλλακτική ΛΥΣΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ, στο σύστημα Μητσοτάκη που κλείνει τον κύκλο του;».

tanea.gr




Δώρο Πάσχα: Πότε καταβάλλεται – Δείτε εδώ πόσα χρήματα θα πάρετε

Το δώρο Πάσχα πλησιάζει και οι εργαζόμενοι που θα το λάβουν κάνουν ήδη τους υπολογισμούς τους

Η αντίστροφη μέτρηση έχει αρχίσει για το δώρο Πάσχα και όσοι δουλεύουν από την 1 Ιανουαρίου έως τις 30 Απριλίου, θα πληρωθούν με μισό μηνιαίο μισθό αν αμείβονται με μισθό. Όσοι εργάζονται με ημερομίσθιο θα πληρωθούν με 15 ημερομίσθια.

Στην περίπτωση πάντως που οι εργαζόμενοι δεν έχουν συμπληρώσει την παραπάνω σχέση εργασίας, δηλαδή δεν έχουν εργαστεί όλο το παραπάνω χρονικό διάστημα στην επιχείρηση, δικαιούνται αναλογία δώρου Πάσχα.

Το Δώρο Πάσχα υπολογίζεται με βάση τις αποδοχές που πραγματικά καταβάλλονται στους μισθωτούς την 15η ημέρα πριν από το Πάσχα.

Σε περίπτωση λύσης της εργασιακής σχέσης πριν από την ημερομηνία αυτή, το Δώρο Πάσχα υπολογίζεται βάσει των αποδοχών που καταβάλλονται την ημέρα της λύσης της εργασιακής σχέσης. Σαν καταβαλλόμενες αποδοχές εννοείται το σύνολο των τακτικών αποδοχών του μισθωτού και περιλαμβάνονται ο νόμιμος ή συμβατικός μισθός και κάθε άλλη παροχή, σε είδος ή χρήμα, που καταβάλλεται τακτικά ανά μήνα ή περιοδικά σε ορισμένα χρονικά διαστήματα.

Για όσους αμείβονται με ωρομίσθιο ή κυμαινόμενες αποδοχές, ο υπολογισμός γίνεται βάσει του μέσου όρου των αποδοχών που έλαβε ο μισθωτός κατά το διάστημα από 1/1- 30/04 ή μέχρι την ημερομηνία λήξεως της εργασιακής του σχέσης. Διαιρούνται δηλαδή οι συνολικές αμοιβές που έλαβε ο μισθωτός μέσα στο διάστημα αυτό δια του αριθμού των ημερών του διαστήματος αυτού κατά τις οποίες ο μισθωτός εργάσθηκε ή διατήρησε αξίωση για τις αποδοχές του. Το ποσό που προκύπτει πολλαπλασιάζεται επί τον αριθμό των ημερομισθίων που αναλογούν στη διάρκεια της εργασιακής σχέσης.

Πότε πληρώνεται το Δώρο Πάσχα

Οι εργαζόμενοι θα πληρωθούν το δώρο Πάσχα τη Μεγάλη Τετάρτη, δηλαδή την 1η Μαΐου, αλλά όσοι εργοδότες το επιθυμούν, μπορούν να το πληρώσουν και νωρίτερα.

Δικαιούχοι / Χρόνος Καταβολής

Όλοι οι μισθωτοί που απασχολούνται με σχέση εξαρτημένης εργασίας δικαιούνται από τους εργοδότες τους Δώρο Πάσχα ίσο με μισό μηνιαίο μισθό για τους αμειβόμενους με μισθό και με 15 ημερομίσθια για τους αμειβόμενους με ημερομίσθιο.

Το Δώρο Πάσχα καταβάλλεται στο ακέραιο εφ’ όσον η σχέση εργασίας των μισθωτών με τον εργοδότη διήρκησε ολόκληρη τη χρονική περίοδο, δηλαδή από 1ης Ιανουαρίου μέχρι 30ης Απριλίου κάθε χρόνου.

Για όσους από τους μισθωτούς η σχέση εργασίας τους δεν διήρκεσε όλο το παραπάνω χρονικό διάστημα καταβάλλεται αναλογία του Δώρου Πάσχα, ίση με 1/15 του μισού μηνιαίου μισθού ή 1 ημερομίσθιο, ανάλογα με το συμφωνημένο τρόπο αμοιβής για κάθε οκτώ (8) ημέρες διάρκειας της εργασιακής σχέσης. Για χρονικό διάστημα μικρότερο του 8ημέρου καταβάλλεται ανάλογο κλάσμα.

Στο χρόνο διάρκειας της εργασιακής σχέσης δεν υπολογίζονται α) οι αδικαιολόγητες απουσίες, β) οι ημέρες απεργίας και γ) η άδεια άνευ αποδοχών, ενώ σε περίπτωση ασθενείας αφαιρούνται μόνο οι ημέρες για τις οποίες έλαβαν οι μισθωτοί επίδομα ασθενείας από το Ασφαλιστικό τους Ταμείο.

Συνυπολογίζεται πάντως ο χρόνος της υποχρεωτικής αποχής από την εργασία των γυναικών προ και μετά από τον τοκετό.

Χρόνος καταβολής

Το Δώρο Πάσχα καταβάλλεται το αργότερο την Μ. Τετάρτη κάθε έτους. Ο εργοδότης έχει δικαίωμα να αφαιρέσει από το συνολικό ποσό και να καταβάλει έως την 30η Απριλίου, το ποσό που αντιστοιχεί στο χρονικό διάστημα από τη Μ. Τετάρτη έως 30 Απριλίου.

ΠΗΓΗ | newsbomb.gr




Βίντεο ντοκουμέντο από τον εμπρησμό στου Ζωγράφου | «Πάμε να φύγουμε από εδώ, μη σκοτωθούμε»

Ένα βίντεο-ντοκουμέντο από την εμπρηστική επίθεση στου Ζωγράφου βλέπει το «φως» της δημοσιότητας. Η επίθεση σημειώθηκε τα ξημερώματα, με αποτέλεσμα σχολικά λεωφορεία, ΙΧ αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες να τυλιχτούν στις φλόγες και να γίνουν παρανάλωμα του πυρός. Άγνωστοι τα περιέλουσαν με εύφλεκτο υλικό και η ΕΛ.ΑΣ. εξετάζει το ενδεχόμενο οι δράστες να βγήκαν από την Πανεπιστημιούπολη.

Το βίντεο καταγράφηκε την ώρα που τα οχήματα φλέγονταν και σε αυτό ακούγονται δύο άνδρες να σχολιάζουν όσα βλέπουν. «Πάμε να φύγουμε από εδώ, μη σκοτωθούμε», ακούγεται να λέει ο ένας στο τέλος του βίντεο.

 

Η καταστροφή είναι τεράστια από την πυρκαγιά που ξέσπασε λίγο μετά τις τρεις τα ξημερώματα όταν άγνωστοι προσέγγισαν, στη συμβολή των Οδών Ταξίλου και Εκβατάνων στου Ζωγράφου, σχολικά λεωφορεία, Ι.Χ. αυτοκίνητα και μηχανές και αφού τα περιέλουσαν με εύφλεκτο υλικό άρχισαν τα έκαψαν.

Ωστόσο, όπως σημειώνει η ΕΡΤ, λόγω της μορφολογίας του δρόμου που είναι κατηφορικός, το εύφλεκτο υγρό έτρεξε προς τα κάτω με τις εικόνες να είναι αποκαλυπτικές.

Συνολικά πέντε σχολικά λεωφορεία έχουν καταστραφεί ολοσχερώς, έξι αυτοκίνητα έχουν υποστεί εκτεταμένες υλικές ζημιές, ενώ τρεις μοτοσυκλέτες έγιναν και αυτές παρανάλωμα του πυρός. Από τις φλόγες, οι οποίες έφτασαν μέχρι και δέκα μέτρα, έχουν προκληθεί υλικές ζημιές εξωτερικά του ιδιωτικού σχολείου, το οποίο κινδύνευσε. Ωστόσο, χάρη στην έγκαιρη επέμβαση των πυροσβεστών, απετράπησαν τα χειρότερα.

Λόγω του γεγονότος ότι η περιοχή είναι πυκνοκατοικημένη και οι δρόμοι είναι στενοί η φωτιά θα μπορούσε να πάρει μεγαλύτερες διαστάσεις. Οι αστυνομικοί της Κρατικής Ασφάλειας έχουν αναλάβει την προανάκριση. Στη σημείο δεν έχει βρεθεί κάποιο υπόλειμμα που να παραπέμπει σε μηχανισμό, γι’ αυτό και εκτιμούν ότι έγινε με τη χρήση εύφλεκτου υγρού.

Οι αστυνομικοί αναζητούν υλικό από κάμερες ασφαλείας αλλά και αυτόπτες μάρτυρες.

Δείτε αποκαλυπτικές φωτογραφίες μετά την εμπρηστική επίθεση…

πηγή: newsbeast.gr

 




Αναβολή εκλογών στο ΣΥΡΙΖΑ ζητά ο Σωκράτης Φάμελλος – Το εδώ και τώρα του Κασσελάκη και η Γεροβασίλη

Λίγες ώρες πριν την ομιλία της Όλγας Γεροβασίλη στο συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ, ο Στέφανος Κασσελάκης πέρασε στην… αντεπίθεση

Την αναβολή των εκλογών στον ΣΥΡΙΖΑ φαίνεται να ζήτησε ο Σωκράτης Φάμελλος και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι μαζεύονται υπογραφές πριν την ομιλία της Όλγας Γεροβασίλη, που είναι προγραμματισμένη να γίνει στις 19:00, στην οποία ουσιαστικά θα ανακοινώνει και επίσημα την υποψηφιότητά της κόντρα στον Στέφανο Κασσελάκη.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, στον ΣΥΡΙΖΑ το κλίμα είναι ήδη τεταμένο με τα στρατόπεδα των Κασσελάκη και Γεροβασίλη να είναι χωρισμένα και τους Νίκο Παππά και Παύλο Πολάκη να κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους για τον ποιο τελικά θα επιλέξουν.

Στο μεταξύ, λίγες ώρες πριν την ομιλία της Όλγας Γεροβασίλη στο συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ, ο Στέφανος Κασσελάκης πέρασε στην… αντεπίθεση, τονίζοντας: «Στην Αριστερά οι υπονομευτές δεν εκλέγονται αρχηγοί».

Σενάρια για αναβολή των εσωκομματικών εκλογών

Πάντως, από χθες το βράδυ υπήρχαν έντονα τα σενάρια για αναβολή των εσωκομματικών εκλογών του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς πολλοί ήταν αυτοί που εξέφραζαν την απορία πώς θα πάμε στις ευρωεκλογές έπειτα από μια τέτοια διαδικασία.

Το περιβάλλον του Στέφανου Κασσελάκη, πάντως, απορρίπτει τα σενάρια να μην υπάρχουν κάλπες και ζητεί «καθαρή λύση εδώ και τώρα». Μάλιστα, από το περιβάλλον του λένε: «Εδώ που έχουν φτάσει τα πράγματα, δεν υπάρχει επιστροφή»,απορρίπτοντας τα σενάρια που αναφέρουν ότι υπάρχουν σκέψεις να μη διεξαχθεί εν τέλει η νέα εσωκομματική εκλογική αναμέτρηση.

Το νέο μήνυμα Κασσελάκη στους «υπονομευτές»

Την ίδια ώρα, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, έστειλε νέο μήνυμα απευθυνόμενος στους «υπονομευτές».

Με ανάρτησή του στα social media, ο κ. Κασσελάκης αναφέρει πως ακόμα και εάν δεν μπορέσει ο ίδιος να βάλει τέρμα στην πορεία των «υπονομευτών» θα το καταφέρει κάποιος άλλος.

«Ας το καταλάβουν όλοι καλά: Στην Αριστερά οι υπονομευτές δεν εκλέγονται αρχηγοί. Δεν το επιτρέπει η ηθική του κόσμου της Αριστεράς. Αν δεν είμαι εγώ απέναντι στους νέους επίδοξους υπονομευτές, θα είναι κάποιος άλλος. Εκείνοι θα τον λένε «ουρανοκατέβατο», όμως θα τον έχει φέρει η κοινωνία, όπως έφερε εμένα. Η κοινωνία με έφερε εμένα» επεσήμανε χαρακτηριστικά.

Εν αναμονή της θέσης Τσίπρα υπέρ Γεροβασίλη

Πάντως, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η Όλγα Γεροβασίλη φαίνεται να ζήτησε και τελικά να έλαβε την υποστήριξη του πρώην προέδρου, Αλέξη Τσίπρα.

Αναμένεται, λοιπόν, να φανεί ο τρόπος με τον οποίο θα τοποθετηθεί ο κ. Τσίπρας υπέρ της – άλλοτε – στενής του συμμάχου. Μπορεί η στήριξη αυτή να εκφραστεί είτε με τη μορφή κάποιος διαρροής από το περιβάλλον του ή μέσω επίσημης ανακοίνωσης.

Επίσης, απαντήσεις αναμένονται και για τη στάση που θα τηρήσουν οι Νίκος Παππάς και Παύλος Πολάκης.

Ο πρώτος συμμετείχε στη μυστική συνάντηση με την Όλγα Γεροβασίλη, αλλά δεν έχει ανοίξει τα χαρτιά του. Ο δεύτερος, πάλι, δεν έχει προχωρήσει σε καμία τοποθέτηση επί της νέας εκλογικής αναμέτρησης. Ωστόσο, οι σχέσεις του με τον κ. Κασσελάκη διανύουν καθοδική πορεία.

Την ίδια ώρα, ο βουλευτής Γιώργος Καραμέρος – με φόντο και τις πληροφορίες που τον ήθελαν να κατεβαίνει για πρόεδρος – επεσήμανε πως «θα συνεχίσω να εργάζομαι καθημερινά ως βουλευτής για την ενότητα και την σύνθεση μιας μεγάλης κυβερνώσας προοδευτικής παράταξη».




Μητσοτάκης σε αγρότες | Είμαστε εδώ για λύσεις – Μπορούμε να βρούμε κοινό τόπο

«Είμαστε εδώ για να βρούμε λύσεις, πιστεύω ότι μπορούμε να συναντηθούμε σε έναν κοινό» ανέφερε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης στη 15μελή αντιπροσωπεία των αγροτών, την οποία υποδέχτηκε στο Μέγαρο Μαξίμου.

Ο πρωθυπουργός καλωσόρισε τους εκπροσώπους και τόνισε ότι πρόθεσή του είναι αρχικά να τους ακούσει όλους και στη συνέχεια να τους παρουσιάσει κάποιες προτάσεις τις οποίες η κυβέρνηση έχει επεξεργαστεί.

Αναλυτικά οι δηλώσεις του πρωθυπουργού:

«Θέλουμε να σας καλωσορίσουμε στη σημερινή συνάντηση και να σας πω εξ αρχής ότι πρόθεσή μου είναι να σας ακούσω όλους, εφόσον επιθυμείτε να τοποθετηθείτε όλοι, και στη συνέχεια να σας παρουσιάσω κάποιες προτάσεις τις οποίες έχουμε επεξεργαστεί για τα ζητήματα τα οποία υποψιαζόμαστε ότι θα μας θίξετε.

Θέλω να τονίσω εξ αρχής ότι είμαστε εδώ για να βρούμε λύσεις και ότι προσεγγίζουμε και εμείς αυτή τη συνάντηση με κλίμα καλής διάθεσης, όπως νομίζω ότι έχουμε επιδείξει όλο αυτό το διάστημα. Και πιστεύω ότι μπορούμε να συναντηθούμε σε έναν κοινό τόπο, ο οποίος θα λαμβάνει υπόψιν τους δικούς σας δικαιολογημένους προβληματισμούς αλλά θα συνυπολογίζει και το γεγονός ότι αφενός τα δημοσιονομικά περιθώρια της χώρας είναι δεδομένα και περιορισμένα και ότι βέβαια, αν δείτε και εσείς τα πράγματα από τη δική μας πλευρά θα αντιληφθείτε κάτι το οποίο πιστεύω ότι το γνωρίζετε γιατί είστε μέσα στην κοινωνία, ότι πολλοί κλάδοι, πολλές κοινωνικές ομάδες πάντα από την κυβέρνηση έχουν αιτήματα και προσδοκίες. Και κάθε απόφαση της κυβέρνησης πρέπει να βλέπει το όλον και να λαμβάνει υπόψιν και τη διάσταση της κοινωνικής δικαιοσύνης.

Οπότε, αυτά ήθελα να σας πω εισαγωγικά. Έχουμε όσο χρόνο χρειάζεται να συζητήσουμε τα θέματα εκτενώς, αλλά προκειμένου να μπορείτε να τοποθετηθείτε όλοι θα ήθελα να είστε λίγο συγκρατημένοι στις τοποθετήσεις σας, για να μπορέσουμε και εμείς στη συνέχεια να απαντήσουμε σε αυτά τα οποία θα μας πείτε», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Αγρότες: Θέλουμε ουσιαστικές λύσεις

Εκ μέρους της επιτροπής ο κ. Ρίζος Μαρούδας σημείωσε: «Είναι γεγονός ότι και εσείς ο ίδιος έχετε πει ότι έχουμε δίκιο. Υπάρχουν πολλά προβλήματα στον αγροτικό τομέα που χρήζουν αντιμετώπισης και θέλουμε ουσιαστικές λύσεις για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε και να μένουμε στα χωριά μας -που είναι και αυτό ένα ζητούμενο, γιατί η ύπαιθρος έχει ερημώσει και το ξέρουν όλοι πολύ καλά, και υπάρχουν αρκετά νέα παιδιά και στα μπλόκα που δίνουν αυτή τη μάχη της παραμονής στο επάγγελμα και στο χωριό– και ταυτόχρονα μπορούμε και να συνεχίσουμε να παράγουμε.

Να καλλιεργούμε, να παράγουμε, να υπάρχουν τρόφιμα ποιοτικά και φθηνά, όπως η χώρα μας μπορεί να βγάλει πολύ ποιοτικά τρόφιμα, για τη διατροφική επάρκεια του λαού μας. Όμως αυτά τα προβλήματα που έχουμε -θα τα πούμε βέβαια και αναλυτικά- ιδιαίτερα με το κόστος και με τις τιμές, είναι ένα πρόβλημα που αυτή τη στιγμή μας εμποδίζει και φαίνεται και στη συνεχή μείωση του αγροτικού πληθυσμού.

Οπότε σήμερα, με αυτό το δίκαιο των αιτημάτων που έχουμε, ερχόμαστε εδώ για να βρούμε λύσεις. Περιμένουμε από την κυβέρνηση να κάνει εξαγγελίες. Πιστεύουμε ότι υπάρχει δυνατότητα, αυτό εκτιμάμε. Θα το δούμε και στη συζήτηση. Υπάρχει πάντως και η δημοσιονομική δυνατότητα, εφόσον υπάρχει η θέληση, να βρούμε λύσεις προς αυτή την κατεύθυνση».

«Είμαστε πανέτοιμοι, όλα θα πάνε καλά», δήλωσε προσερχόμενος στη συνάντηση νωρίτερα και ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Λευτέρης Αυγενάκης.

Ποια μέτρα έχουν κλειδώσει

Στα μέτρα που έχουν κλειδώσει είναι η επιτάχυνση της επιστροφής του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο, προκειμένου οι αγρότες να εισπράξουν ταχύτερα ζεστό χρήμα. Στα σενάρια που έχουν εξεταστεί τις τελευταίες μέρες είναι να δοθεί μία προκαταβολή- που για παράδειγμα θα μπορούσε να φτάσει το 30% – και τα υπόλοιπα χρήματα να καταβληθούν σε δόσεις.

Επίσης, στη συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου ο πρωθυπουργός αναμένεται να αναφερθεί και σε συγκεκριμένες διευκολύνσεις στο ενεργειακό πεδίο με το βάρος να πέφτει κυρίως στην στήριξη των αγροτών από τη Θεσσαλία. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό πως χθες ο υπουργός Επικρατείας Μάκης Βορίδης σημείωσε πως ο πρωθυπουργός αναμένεται να κάνει μια ιδιαίτερα θετική πρόταση σήμερα στους αγρότες στον τομέα της ενέργειας.

Ένα ακόμα θέμα που θα μπει στο τραπέζι είναι και η μάχη απέναντι στις παράνομες ελληνοποιήσεις προϊόντων. Παράλληλα με τα μέτρα που θα εφαρμοστούν το αμέσως προσεχές διάστημα, από την κυβέρνηση χαράσσουν και ένα μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό και ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην αλλαγή συγκεκριμένων σημείων της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής το 2025.

Πηγή: ethnos.gr

 




Μητσοτάκης σε αγρότες : “Δεν είμαστε εδώ για να τσακωνόμαστε, αλλά για να λύνουμε προβλήματα”

Συνάντηση και διάλογο με αγρότες στο μπλόκο της Βόνιτσας είχε ο Κυριάκος Μητσοτάκης το μεσημέρι της Τετάρτης μετά την παρουσία του στα εγκαίνια του οδικού αξονα Ακτίου-Αμβρακία.

Ο πρωθυπουργός αφού άκουσε τα αιτήματα των αγροτών τους είπε ότι «ούτε γκαρσόνια θα γίνετε ούτε θα φύγετε στη Γερμανία. Για μένα η στηριξη του πρωτογενούς τομέα είναι πρώτη πολιτική προτεραιότητα. Ξέρω τα προβλήματα από πρώτο χέρι. Αυτά τα δύσκολα 4 χρόνια η κυβέρνηση στάθηκε στο μέτρο του δυνατού κοντά στους αγρότες, με στηριξη του ΕΛΓΑ με αποζημιώσεις 1 δισ. ευρώ, με μείωση του ΦΠΑ σε λιπάσματα και ζωοτροφές».

 




Έμεινε γυμνόστηθη στην εξέδρα και την έδιωξαν από το γήπεδο | Κι αυτό ήταν το highlight του αγώνα

Τελικά ό,τι γίνεται στο Λας Βέγκας, δεν μένει πάντοτε στο Λας Βέγκας, ιδίως αν ένα μοντέλο του Onlyfans έχει αποφασίσει να γίνει viral. Αυτό ισχύει στην περίπτωση της Danii Banks που θέλοντας να προκαλέσει την προσοχή έμεινε γυμνόστηθη στην εξέδρα του «Allegiant Stadium» στον αγώνα των Λας Βέγκας Ρέιντερς με τους Νιού Γιόρκ Τζετς για το πρωτάθλημα αμερικάνικου ποδοσφαίρου, NFL.

Το αποτέλεσμα; Να την αντιληφθεί η υπηρεσία ασφαλείας του γηπέδου καθώς και η αστυνομία και να τη συνοδεύσουν εκτός του γηπέδου. Βέβαια, η γυναίκα πέτυχε τον στόχο της, αν και με μερικά 24ωρα καθυστέρησης καθώς τα video της έγιναν viral, αλλά όχι τα ξημερώματα της Δευτέρας (για την Ελλάδα) που διεξαγόταν το ματς.

Η Danii Banks που είναι μια από τις διάσημες δημιουργούς ερωτικού περιεχομένου για ενήλικες στην πλατφόρμα Onlyfans, εμφανίστηκε στις εξέδρες φορώντας ένα λεπτό τοπ και άρχισε να χοροπηδάει για να δείξει τα… κάλλη της με άλλους θεατές τριγύρω της να την ενθαρρύνουν. Έπειτα, για μια στιγμή κατέβασε την μπλούζα της και φανέρωσε το γυμνό στήθος της. Ανέβασε τα κλιπ κιόλας στον λογαριασμό της στο Instagram.

Η κίνησή της αυτή, έγινε αντιληπτή από την αστυνομία και την ασφάλεια του γηπέδου, με αποτέλεσμα λίγο αργότερα να την πλησιάσουν και να της ζητήσουν να αποχωρήσει από εκεί, καθώς κάτι τέτοιο δεν επιτρέπεται. Ευτυχώς για εκείνη ούτε την συνέλαβαν, ούτε της έκοψαν κάποιο πρόστιμο. Βέβαια, τον στόχο της τον πέτυχε μιας και η πράξη της έγινε viral και παράλληλα προσέλκυσε το ενδιαφέρον πολλών διεθνών ΜΜΕ.

Από την άλλη, το συγκεκριμένο περιστατικό ήταν και το μόνο αξιομνημόνευτο από ένα κατά τ’ άλλα βαρετό παιχνίδι που δεν θα μείνει στην ιστορία αν και οι Ρέιντερς νίκησαν με 16-12 τους Νιού Γιόρκ Τζετς.




Λαϊκή Συσπείρωση: Στην Υπηρεσία Καθαριότητας του δήμου Καβάλας, δεν παρέχεται το γάλα εδώ και έξι μήνες

Να ικανοποιήσει άμεσα την υποχρέωσή της και να χορηγήσει στους υπαλλήλους της καθαριότητας τη νόμιμη ποσότητα γάλακτος που δικαιούνται στους υπαλλήλους της Υπηρεσίας Καθαριότητας, καθώς και σε όποιους άλλους υπαλλήλους του δήμου έχει την υποχρέωση, καλεί τη διοίκηση του Δήμου Καβάλας η Λαϊκή Συσπείρωση.

Η παράταξη με επικεφαλής τον Χρήστο Ποτόλια αναφέρει ότι οι υπάλληλοι των δήμων και των περιφερειών θα πρέπει να παίρνουν 1 λίτρο γάλα ημερησίως, ωστόσο οι υπάλληλοι της υπηρεσίας καθαριότητας δεν το παίρνουν εδώ και 6 μήνες!

Η ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης αναφέρει σχετικά:

«Σύμφωνα με την Υ.Α. 43726/2019 «σε υπαλλήλους των OTA α΄ και β΄ βαθμού και των νομικών προσώπων, στους οποίους παρέχονται μέσα ατομικής προστασίας, παρέχεται επίσης ένα (1) λίτρο φρέσκο γάλα σε ημερήσια βάση και σε περίπτωση αντικειμενικής αδυναμίας χορήγησής του, κατά τον ανωτέρω χρόνο, χορηγείται ίση ποσότητα γάλακτος μακράς διαρκείας ή τύπου εβαπορέ με ειδική σήμανση επί του κιτίου, ώστε να μην είναι εφικτή η περαιτέρω διάθεση. Η διανομή του γάλακτος γίνεται στους χώρους εργασίας…».

Στην Υπηρεσία Καθαριότητας του δήμου μας, δεν παρέχεται το γάλα εδώ και έξι μήνες.

Ως Λαϊκή Συσπείρωση:

Επειδή σήμερα η επόμενη μέρα των εκλογών μας βρίσκει εκεί που είμαστε ταγμένοι: στην υπεράσπιση των συμφερόντων των εργαζομένων, στην οργάνωση της πάλης, στους αγώνες, στη διεκδίκηση για τις ανάγκες των πολλών και όχι για τα κέρδη των λίγων, στην ενίσχυση του ρεύματος αμφισβήτησης της κυρίαρχης πολιτικής και των κομμάτων που κυβέρνησαν και κυβερνούν τη χώρα.
Επειδή με τους εργαζόμενους στην καθαριότητα και με όλους τους εργαζόμενους δεν παίζουμε με την υγεία τους.
Επειδή οι ανάγκες των εργαζόμενων του δήμου και συνολικά των εργαζόμενων, πρέπει να βρίσκονται σε προτεραιότητα κεντρικής και τοπικής διοίκησης.
Και επειδή οι εργαζόμενοι του δήμου είναι μόνο εκείνοι που υπηρετούν τις ανάγκες των συνδημοτών μας και γι αυτό πρέπει να είναι σε επάρκεια σε αριθμό σε όλες τις υπηρεσίες, να αισθάνονται ότι επιτελούν σημαντική-χρήσιμη εργασία για το όφελος της κοινωνίας, να μην αισθάνονται αδικημένοι με μετακινήσεις, αποσπάσεις, προαγωγές κτλ.
Καλούμε τη διοίκηση να ικανοποιήσει άμεσα την υποχρέωσή της και να χορηγήσει τα νόμιμα στους υπαλλήλους της καθαριότητας, καθώς και σε όποιους άλλους υπαλλήλους του δήμου έχει την υποχρέωση…»




Βασιλακόπουλος: Εδώ και ένα μήνα έχουμε έξαρση του κορωνοϊού και αυξημένα κρούσματα

Για αυξημένο αριθμό κρουσμάτων κορωνοϊού, εδώ και τουλάχιστον ένα μήνα κάνει λόγο ο καθηγητής Πνευμονολογίας – Εντατικής Θεραπείας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Θόδωρος Βασιλακόπουλος.

Όπως είπε στην ΕΡΤ: «Νομίζω ότι αυτό το οποίο συνέβη και ήταν μια ανάγκη ψυχολογική των ανθρώπων είναι όταν ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας κήρυξε τη λήξη της πανδημίας χάρηκαν όλοι, αλλά πήραν το λάθος μήνυμα. Όταν κηρύσσεται η λήξη μιας πανδημίας, δεν σημαίνει ότι ο ιός εξαφανίζεται, εξαϋλώνεται. Σημαίνει ότι πάμε στην επόμενη φάση, την ενδημική, που πρέπει να μάθουμε για αρκετό χρονικό διάστημα, άγνωστο πόσο, να συμβιώνουμε με τον ιό. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι κάποιες φορές θα κάνει ο ιός εξάρσεις και κάποιες φορές θα κάνει υφέσεις. Όταν είμαστε σε μια έξαρση σχετική, θα πρέπει λίγο να αλλάζουμε τη συμπεριφορά μας. Τώρα, εδώ και ένα μήνα τουλάχιστον, είμαστε σε ένα αυξημένο αριθμό κρουσμάτων. Έχουμε περίπου χίλιες εισαγωγές την εβδομάδα και δυστυχώς πενήντα νεκρούς περίπου κάθε εβδομάδα.
“Άρα τι πρέπει να κάνουμε όλοι μας; Πρέπει να βάλουμε τα δυνατά μας ώστε να μειώσουμε αυτόν τον αριθμό. Και υπάρχουν δύο τρόποι που πρέπει να το κάνουμε αυτό. Ο ένας είναι όλοι μας να αυξήσουμε τον αριθμό των τεστ που κάνουμε. Όταν έχουμε κάποιο σύμπτωμα ή κάποιο επιβεβαιωμένο κρούσμα κορωνοϊού στο περιβάλλον μας με το οποίο έχουμε έρθει σε επαφή, πρέπει όλοι να κάνουμε δύο και τρία τεστ για να δούμε αν είμαστε θετικοί, γιατί αν είμαστε θετικοί και είμαστε νέοι, το μόνο που χρειάζεται να κάνουμε είναι να τροποποιήσουμε τη συμπεριφορά μας, να φορέσουμε μάσκα, να μην πάμε στο πάρτι του φίλου, να τους κολλήσουμε όλους ή όσους παραπάνω μπορούμε. Αν είμαστε όμως ηλικιωμένοι ή αν ανήκουμε σε ευπαθείς ομάδες, πρέπει να διαγνώσουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται για να μπορούμε να είμαστε μέσα στο πρώτο πενθήμερο από τη διάγνωση, ώστε να μπορούμε να πάρουμε τα χάπια, τα αντιικά, που μειώνουν πάρα μα πάρα πολύ την πιθανότητα να πάμε στο νοσοκομείο. Και βέβαια πλέον έχουμε και ένα πάρα πολύ σημαντικό όπλο – σύμμαχο το καινούργιο, το ολοκαίνουργιο εμβόλιο, το οποίο είναι με την ήδη δοκιμασμένη σε δισεκατομμύρια ανθρώπους και δόσεις τεχνολογία του mRNA, αλλά είναι ολοκαίνουργιο, σχεδιασμένο να αντιμετωπίζει τα στελέχη που κυκλοφορούν σήμερα, τον Kraken δηλαδή που είναι το κυρίαρχο στέλεχος στην Ελλάδα».

Συμπλήρωσε ότι «υπάρχει και ο Eris, υπάρχει και ο Αρκτούρος, αλλά το κύριο, το μεγαλύτερο ποσοστό είναι ο Kraken[…] Έχουμε και καμιά ογδονταριά κρούσματα από τον Pirola. Μόνο που αυτά τα 80 κρούσματα τα έχουμε εδώ και δύο – τρεις μήνες. Δεν είναι το πρόβλημα ο Pirola, έχει εμφανιστεί αρκετό καιρό, δεν έχει επικρατήσει σχεδόν πουθενά. Άρα χρειάζεται μια εγρήγορση, αλλά όχι φόβος. Αυτό όμως που χρειάζεται είναι να εκμεταλλευτούμε το ότι υπάρχει το εμβόλιο δεν είναι υποχρεωτικό, άρα κανείς δεν θα αντιδράσει γιατί υπάρχει υποχρεωτικότητα. Πρέπει να το κάνουν απαραίτητα, για το καλό τους εννοώ, όσοι είναι ηλικιωμένοι και όσοι είναι ανήκοντες σε ευπαθείς ομάδες γιατί έχουν κάποιο υποκείμενο νόσημα και βεβαίως έχει ένδειξη για όλες τις ηλικίες πάνω από 6 μηνών και όσοι περισσότεροι το κάνουν τόσο καλύτερα είναι».

Τι είπε για τα τεστ

«Αυτό το τεστ, το αντιγονικό που κάνουμε χρειάζεται να έχει μια συγκεκριμένη συγκέντρωση ποσότητα ο ιός για να βγει θετική. Όταν ξεκινάμε τη νόσο στην αρχή αυτό δεν βγαίνει θετικό. Αν κάνατε το μοριακό τεστ θα έβγαινε πολύ πιο γρήγορα. Τίποτα δεν βγαίνει αμέσως. Αν υπάρχουν δύο ή τρεις ιοί στο αναπνευστικό σας δεν θα βγει θετικό. Πολλαπλασιάζεται ο ιός όσο αυξάνεται η συγκέντρωση και η πιθανότητα το τεστ να βγει θετικό αυξάνεται. Και βεβαίως κάθε φορά που κάνουμε ένα μπορεί να μην έχουμε πάρει και τέλεια το δείγμα, μπορεί να μη λειτούργησε τέλεια το τεστ, γι’ αυτό και ποτέ ένα και μόνο ένα τεστ δεν μας εξασφαλίζει ότι δεν έχουμε νόσο εκτός αν βγει με τη μία θετικό, οπότε είμαστε σίγουροι ότι ναι, έχουμε νόσο».




Μητσοτάκης : “Σήμερα είμαι εδώ για να στηρίξω με την παρουσία μου την υποψηφιότητα του Χρήστου Μέτιου”

Για τον Έβρο ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι είναι μία περιοχή στρατηγικής σημασίας, όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά για ολόκληρη την Ευρώπη κι έχει καταστεί κόμβος ενεργειακός, διαμετακομιστικός και όλα αυτά προσφέρουν τεράστιες αναπτυξιακές ευκαιρίες.

“Θέλω να σας ζητήσω να βάλουμε στην άκρη τις όποιες διαφορές, διαφωνίες πάντα μπορούν να υπάρχουν σε τοπικό επίπεδο, ξέρω ότι οι εκλογές της αυτοδιοίκησης πάντα μπορούν να προκαλούν κάποιες συγκρούσεις και να εξάπτουν και τα πάθη, ας αφήσουμε, λοιπόν, όλα αυτά στην άκρη, πάμε να τελειώσουμε τη δουλειά, η οποία ξεκίνησε την προηγούμενη Κυριακή και το βράδυ της Κυριακής που μας έρχεται ο Χρήστος Μέτιος  να συνεχίσει να είναι περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης”, επισήμανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την ομιλία του σε πολίτες Αλεξανδρούπολης.

“Σήμερα είμαστε εδώ για να στηρίξω με την προσωπική μου παρουσία την υποψηφιότητα του Χρήστου Μέτιου”, τόνισε ο κ. Μητσοτάκης και σημείωσε ότι “ο Χρήστος και η ομάδα του έχουν δρομολογήσει τα τελευταία χρόνια ένα σημαντικό έργο το οποίο γίνεται ευρύτερα στην περιφέρεια, αλλά και ειδικά εδώ στον Έβρο”.




ΣΥΡΙΖΑ – Έφη Αχτσιόγλου: «Είμαι εδώ γιατί εγώ μπορώ. Εγώ με τον ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. μπορούμε»

Μήνυμα νίκης και αποφασιστικότητας από τον Έφη Αχτσιόγλου λίγες ώρες πριν ανοίξουν οι κάλπες.

Με έμμεσες αιχμές στον ανθυποψήφιό της Στέφανο Κασσελάκη και λίγες ώρες πριν ανοίξει η κάλπη για την ανάδειξη του επόμενου προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, η Έφη Αχτσιόγλου στέλνει μήνυμα νίκης και αποφασιστικότητας: «Είμαι εδώ γιατί εγώ μπορώ. Εγώ με τον ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. μπορούμε».

 




Κλιματική Αλλαγή: «Οι τρεις τελευταίοι μήνες οι θερμότεροι εδώ και 120.000 χρόνια»

Το πιο καυτό καλοκαίρι από τις απαρχές της ιστορίας της ανθρωπότητας ήταν το φετινό, σύμφωνα με το ευρωπαϊκό παρατηρητήριο Copernicus, με τους επιστήμονες να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου

Τους τελευταίους τρεις μήνες καταγράφηκαν οι υψηλότερες μέσες θερμοκρασίες που έχουν ποτέ καταγραφεί, ανακοίνωσε το παρατηρητήριο, που θεωρεί ότι το 2023 θα είναι πιθανότατα η θερμότερη χρονιά στην ιστορία της ανθρωπότητας.

Κύματα καύσωνα, ξηρασίας, πλημμύρες και πυρκαγιές έπληξαν την Ασία, την Ευρώπη, την Βόρεια Αμερική κατά την περίοδο αυτή σε δραματικές ή πρωτοφανείς διαστάσεις, με υψηλό τίμημα σε ζωές και ζημίες για τις οικονομίες και το περιβάλλον.

«Η κλιματική κατάρρευση έχει ξεκινήσει»

Στο νότιο ημισφαίριο καταρρίφθηκαν επίσης διαδοχικά ρεκόρ ζέστης εν μέσω χειμώνα.

«Η περίοδος Ιουνίου-Ιουλίου-Αυγούστου», που αντιστοιχεί στο θέρος στο βόρειο ημισφαίριο, όπου κατοικεί και το μεγαλύτερο μέρος του παγκόσμιου πληθυσμού, «ήταν μακράν η θερμότερη που έχει ποτέ καταγραφεί στον κόσμο, με μέση παγκόσμια θερμοκρασίας 16,77°C», ανακοίνωσε το Copernicus.

Αντιστοιχεί σε αύξηση κατά 0,66°C σε σχέση με τις μέσες θερμοκρασίες της περιόδου 1991-2020, η οποία χαρακτηρίσθηκε από την άνοδο των μέσων θερμοκρασιών εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής που προκαλείται από τις ανθρώπινες δραστηριότητες. Οι θερμοκρασίες ήταν πολύ υψηλότερες -κατά δύο τρίτα- σε σχέση με το προηγούμενο ρεκόρ του 2019.

«Η κλιματική κατάρρευση έχει ξεκινήσει» δηλώνει σε ανακοίνωσή του ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες.

Ο Ιούλιος ήταν ο θερμότερος μήνας που έχει ποτέ καταγραφεί, ο Αύγουστος 2023 είναι ο δεύτερος θερμότερος, διευκρινίζει το παρατηρητήριο Copernicus.

Και στο επίπεδο των οκτώ πρώτων μηνών του έτους, η μέση θερμοκρασία του πλανήτη είναι μόνο κατά 0,01°C κάτω του 2016, της θερμότερης χρονιάς που έχει ποτέ καταγραφεί.

Αλλά το ρεκόρ αυτό δεν κρέμεται πια παρά από μία κλωστή, με δεδομένες τις προγνώσεις και την δυναμική επιστροφή στον Ειρηνικό Ωκεανό του κλιματικού φαινομένου El Niño, που αποτελεί συνώνυμο της επιπλέον υπερθέρμανσης.

Και «με δεδομένη την υπερβολική άνοδο της θερμοκρασίας της επιφάνειας των ωκεανών, είναι πιθανόν ότι το 2023 θα γίνει η θερμότερη χρονιά που έχει γνωρίσει η ανθρωπότητα» δήλωσε η Σαμάνθα Μπέρτζες, η υποδιευθύντρια της υπηρεσίας για την κλιματική αλλαγή του Copernicus.

Η βάση δεδομένων του Copernicus ανατρέχει μέχρι το 1940, αλλά υπάρχει η δυνατότητα σύγκρισης με το κλίμα των περασμένων χιλιετιών στον πλανήτη, όπως έχει καταγραφεί με βάση την εποχιακή κυκλική ανάπτυξη του κορμού των δένδρων και τα δείγματα (καρότα) πάγου (ice core) που εξάγονται από τους παγετώνες για να αποτυπωθεί η κλιματική εξέλιξη πριν από την έναρξη των μετρήσεων. Αυτή η συνθετική εικόνα παρουσιάσθηκε στην τελευταία έκθεση των ειδικών του ΟΗΕ για το Κλίμα (Διακυβερνητική Επιτροπή για την Κλιματική Αλλαγή, IPCC, Giec).

Σε αυτήν την βάση, οι τρεις τελευταίοι μήνες που ζήσαμε είναι οι θερμότεροι εδώ και 120.000 χρόνια, δηλαδή από τις απαρχές της ιστορίας της ανθρωπότητας», δηλώνει η Σαμάνθα Μπέρτζες.

Σε πρωτοφανή επίπεδα η μέση θερμοκρασία της επιφάνειας των θαλασσών

Παρά τις τρεις διαδοχικές χρονιές του φαινομένου La Niña (του αντίστροφου του El Niño), που έκρυψε μερικώς την υπερθέρμανση του πλανήτη, οι χρονιές 2015-2022 ήταν ήδη οι θερμότερες που είχαν ποτέ καταγραφεί.

Η υπερθέρμανση των θαλασσών του πλανήτη, που συνεχίζουν να απορροφούν το 90% της υπερβάλλουσας θερμότητας που προκαλεί η ανθρώπινη δραστηριότητα από την έναρξη της βιομηχανικής εποχής, παίζει σημαντικό ρόλο στο φαινόμενο.

Από τον Απρίλιο, η μέση θερμοκρασία της επιφάνειας των θαλασσών εξελίσσεται σε πρωτοφανή επίπεδα υψηλών θερμοκρασιών.

«Από τις 31 Ιουλίου μέχρι τις 31 Αυγούστου», ξεπερνούσε κάθε μέρα το προηγούμενο ρεκόρ του Μαρτίου 2016», σημειώνει το ευρωπαϊκό παρατηρητήριο, φθάνοντας το συμβολικό όριο των 21°C, σημαντικά υψηλότερο όλων των καταγραφών που έχουν γίνει ποτέ.

«Η υπερθέρμανση των ωκεανών προκαλεί την υπερθέρμανση της ατμόσφαιρας και αύξηση της υγρασίας, πράγμα που προκαλεί εντονότερες βροχοπτώσεις και αύξηση της διαθέσιμης ενέργειας για τους τροπικούς κυκλώνες», επισημαίνει η Σαμάνθα Μπέρτζες.

Η υπερθέρμανση επηρεάζει επίσης την βιοποικιλότητα: «μειώνει τις θρεπτικές ουσίες και το οξυγόνο στους ωκεανούς», πράγμα που απειλεί την ζωή της πανίδας και της χλωρίδας, λέει η επιστήμονας του Copernicus, που αναφέρεται στην λεύκανση των κοραλλιών, τον πολλαπλασιασμό των επιζήμιων αλγών ή την εν δυνάμει κατάρρευση των κύκλων αναπαραγωγής των ειδών.

«Οι θερμοκρασίες θα συνεχίσουν να αυξάνονται όσο δεν κλείνουμε την βρύση των εκπομπών» που προέρχονται από την καύση του άνθρακα, του πετρελαίου και του φυσικού αερίου, υπενθυμίζει η Σαμάνθα Μπέρτζες τρεις μήνες πριν από την COP28 στο Ντουμπάι.

Στόχος της διάσκεψης αυτής των Ηνωμένων Εθνών για το Κλίμα είναι να επιστρέψει η ανθρωπότητα στην τροχιά της συμφωνίας του Παρισιού: περιορισμός της αύξησης της θερμοκρασίας κάτω των +2°C και, ει δυνατόν, στον + 1,5°C σε σχέση με την προβιομηχανική εποχή. Μία σφοδρή μάχη για το τέλος των ορυκτών καυσίμων αναμένεται να εκτυλιχθεί στο Ντουμπάι.

tanea.gr

 

 

 




Copernicus για Αλεξανδρούπολη: «Η μεγαλύτερη καμένη έκταση σε ευρωπαϊκό έδαφος εδώ και χρόνια»

Τεράστια είναι η οικολογική καταστροφή από τη φωτιά στην Αλεξανδρούπολη, την ώρα που μεγάλες διαστάσεις παίρνει το πύρινο μέτωπο που ξέσπασε στην Λεπτοκαρυά Έβρου.

H ευρωπαϊκή υπηρεσία Copernicus μέσω του δορυφόρου Sentinel, καταγράφει το μέγεθος της καταστροφής που συντελείται τις τελευταίες ημέρες στην ευρύτερη περιοχή της Αλεξανδρούπολης.

Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει, η έκταση που είχε καεί μέχρι χθες στην Αλεξανδρούπολη (πάνω από 720.000 στρέμματα) είναι η μεγαλύτερη που έχει καταγραφεί σε ευρωπαϊκό έδαφος εδώ και χρόνια.