Σέρρες | Eco Festival

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το Eco Festival στον Δήμο Σερρών, που διεξήχθη από τις 18 έως τις 20 Σεπτεμβρίου 2024 στο Επιχειρηματικό Κέντρο SEREXPO «ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΕΓΚΛΑΣ». Το φεστιβάλ, που είχε ως κύριο στόχο την προώθηση της οικολογικής συνείδησης, κατάφερε να αγγίξει ιδιαίτερα τη νέα γενιά, τα μικρά παιδιά, που είναι και το μέλλον μας.

Κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ, το κοινό είχε την ευκαιρία να ενημερωθεί από τους ειδικούς του τμήματος Περιβάλλοντος της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Σερρών, καθώς και να αποκτήσει έντυπο υλικό για δράσεις ευαισθητοποίησης. Η συμμετοχή των εκατοντάδων μαθητών από δημοτικά σχολεία ήταν εντυπωσιακή, καθώς οι μαθητές έλαβαν αναμνηστικά καπέλα και χυμούς, ενώ συμμετείχαν σε διαγωνισμούς εικαστικής δημιουργίας σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος.

Οι φορείς που συμμετείχαν στο φεστιβάλ παρουσίασαν περιβαλλοντικά μηνύματα μέσω ενημερωτικών υλικών και σύντομων παρουσιάσεων. Ο Δρ. Θεόδωρος Ναζηρίδης και οι περιβαλλοντολόγοι Χρυσάνθη Ιντζίδου και Αγγελική Δημάκη ενημέρωσαν το κοινό για τη σημασία της βιοποικιλότητας και των οικοσυστημάτων, τη μείωση της ρύπανσης και τη διαχείριση αποβλήτων.

Σημαντική ήταν η συμβολή του Βαλκανικού Βοτανικού Κήπου Κρουσσίων, με τη συμμετοχή ειδικών που ενημέρωσαν για την φυσική κληρονομιά της περιοχής. Ο Σύλλογος Αθλητικού Προσανατολισμού Σερρών «Ο-Σίρις» και ο Όμιλος Περιβαλλοντικής Δράσης του 1ου ΓΕΛ Σερρών, με την ομάδα «Eco citizens», προώθησαν βιωματικές δράσεις και ενημέρωσαν για την κλιματική αλλαγή και την αειφορία.

Το φεστιβάλ ολοκληρώθηκε με θεατρική παράσταση από την ομάδα του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών «Εκτός κύκλου», καθώς και με ενημερωτική ημερίδα με θέμα «Πόλη και Περιβάλλον». Εκλεκτοί ομιλητές παρουσίασαν ερευνητικά θέματα που αφορούν την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η σύγχρονη πόλη.

Οι δράσεις του Eco Festival χρηματοδοτήθηκαν από το πρόγραμμα «Εξωστρεφείς Δράσεις 2024» με προϋπολογισμό 14.905,0€, χάρη στη στήριξη του Πράσινου Ταμείου. Χορηγοί της εκδήλωσης ήταν οι εταιρείες ΚΡΙ-ΚΡΙ ΑΕ, EN OIKΩ, ΦΩΤΟΚΥΚΛΩΣΗ Α.Ε., και ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ MEGASTORE.

Το Eco Festival αποτελεί έναν σημαντικό θεσμό για τον Δήμο Σερρών, ενισχύοντας την οικολογική συνείδηση και προωθώντας την αειφορία μέσα από εκπαιδευτικές δράσεις και συνεργασίες.




Σέρρες | Μαθήτριες και μαθητές στις δράσεις του “Eco Festival”

Μετά από τέσσερα και πλέον χρόνια απουσίας, το “Eco Festival” επιστρέφει δυναμικά στις Σέρρες, προσελκύοντας εκατοντάδες μαθητές και μαθήτριες από την τοπική κοινωνία. Το φεστιβάλ, που έχει καθιερωθεί ως θεσμός στην περιοχή, δίνει την ευκαιρία σε παιδιά και νέους να ενημερωθούν και να δραστηριοποιηθούν γύρω από θέματα περιβαλλοντικής προστασίας.

Το τριήμερο αυτό περιλαμβάνει μια σειρά από ενδιαφέρουσες δράσεις, όπως διαδραστικά παιχνίδια, πειράματα φυσικής και ομιλίες από ειδικούς επιστήμονες. Οι συμμετέχοντες μαθητές έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για τις πρωτοβουλίες του Δήμου Σερρών σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος και να καλλιεργήσουν την οικολογική τους συνείδηση. Παράλληλα, έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τη θεατρική παράσταση του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών με θεματολογία σχετική με το περιβάλλον.

Η Δήμαρχος Σερρών, κ. Βαρβάρα Μητλιάγκα, δήλωσε κατά την επίσκεψή της στη Serexpo, όπου φέτος φιλοξενείται το φεστιβάλ: «Στόχος του “Eco Festival” είναι η ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και η σταδιακή καλλιέργεια της περιβαλλοντικής συνείδησης της τοπικής κοινωνίας και κυρίως των παιδιών». Εξέφρασε επίσης τα θερμά της συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες και στους υπαλλήλους του τμήματος περιβάλλοντος του Δήμου για την άρτια οργάνωση της εκδήλωσης.

Στις δράσεις του φεστιβάλ συμμετέχουν φορείς και οργανισμοί όπως ο Οργανισμός Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής-Φορέας Διαχείρισης Λίμνης Κερκίνης, το Βαλκανικό Βοτανικό Κήπος Κρουσσίων, το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Δήμου Σερρών, το Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών Σερρών (ΕΚΦΕ), καθώς και τοπικές ΜΚΟ, όπως ο Όμιλος Σερρών για την UNESCO και η Πράξις. Την παρουσία τους σημειώνουν επίσης ο Σύλλογος αθλητικού προσανατολισμού Σερρών «Ο Σίρις» και το 1ο Λύκειο Σερρών με την ομάδα Eco Citizens.

Το “Eco Festival” προσφέρει μία μοναδική ευκαιρία για τους μαθητές να συμμετάσχουν σε δράσεις που προάγουν τη γνώση και την ευαισθητοποίηση για τη φύση, προετοιμάζοντας τη νέα γενιά να γίνει ενεργός συμμέτοχος στη διαμόρφωση ενός βιώσιμου μέλλοντος για τον πλανήτη.

 




Ο Δήμος Σερρών συνδιοργανωτής στην SEREXPO 2024 και επαναφέρει το Eco Festival

Ο Δήμος Σερρών συμμετέχει ενεργά ως συνδιοργανωτής στην πολυαναμενόμενη Διεθνή Επιχειρηματική Έκθεση Σερρών, γνωστή ως «SEREXPO», η οποία θα πραγματοποιηθεί από τις 18 έως τις 22 Σεπτεμβρίου 2024 στο Επιχειρηματικό Κέντρο SEREXPO «Χρήστος Μέγκλας». Η έκθεση αυτή αποτελεί πλέον θεσμό για την τοπική κοινωνία, με τη συνδιοργάνωση από τον Δήμο Σερρών και την Περιφερειακή Ενότητα Σερρών να ενισχύει τη δυναμική της.

Στο πλαίσιο της SEREXPO, ο Δήμος Σερρών, η Δ.Ε.Υ.Α.Σ. και το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών θα παρουσιάσουν σημαντικά έργα και δράσεις στους τομείς της ανάπτυξης, κοινωνικής πολιτικής, πολιτισμού και τουρισμού. Ξεχωριστή συμμετοχή θα έχει το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών με διαδραστική θεατρική παράσταση που θα πραγματοποιηθεί στις 19 και 20 Σεπτεμβρίου στον πολυχώρο «Αθηνά».

Η Δήμαρχος Σερρών, Βαρβάρα Μητλιάγκα, τόνισε τη σημασία της SEREXPO για την τοπική επιχειρηματικότητα και την εξωστρέφεια, υπογραμμίζοντας τη δέσμευση του Δήμου να συνεχίσει να στηρίζει τέτοιες διοργανώσεις, που προάγουν την ανάπτυξη της περιοχής.

Η Επιστροφή του Eco Festival

Μετά από τέσσερα χρόνια απουσίας, το Eco Festival επιστρέφει δυναμικά στο Δήμο Σερρών. Η φετινή διοργάνωση θα φιλοξενηθεί στον ίδιο χώρο με τη SEREXPO, από τις 18 έως τις 20 Σεπτεμβρίου, και στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των πολιτών σχετικά με την περιβαλλοντική προστασία και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στην πόλη.

Το Eco Festival θα περιλαμβάνει ποικίλες δράσεις, όπως διαδραστικά παιχνίδια, πειράματα φυσικής, ομιλίες από ειδικούς επιστήμονες, καθώς και θεατρική παράσταση από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών με θεματολογία σχετική με το περιβάλλον. Επιπλέον, θα πραγματοποιηθεί ενημερωτική ημερίδα με θέμα «Πόλη και Περιβάλλον» στο ΔΙΠΑΕ Σερρών.

Η επιστροφή του Eco Festival αναδεικνύει τη δέσμευση του Δήμου Σερρών για την προώθηση της περιβαλλοντικής συνείδησης, μέσα από συνεργασίες με φορείς όπως ο Οργανισμός Φυσικού Περιβάλλοντος & Κλιματικής Αλλαγής και το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ποροΐων.

Η Δήμαρχος απηύθυνε θερμό κάλεσμα προς τους πολίτες να στηρίξουν με την παρουσία τους το Eco Festival, συμβάλλοντας στη συλλογική προσπάθεια για την προστασία του περιβάλλοντος.




Βαρβάρα Μητλιάγκα | «Επιστρέφει και πάλι το “ECO Festival”» Συνάντηση της Δημάρχου Σερρών με τον Πρόεδρο του Πράσινου Ταμείου

Η Δήμαρχος Σερρών κ. Βαρβάρα Μητλιάγκα πραγματοποίησε συνάντηση με τον Πρόεδρο του Πράσινου Ταμείου κ. Ιωάννη Ανδρουλάκη και τον Διευθυντή κ. Γεώργιο Πρωτόπαπα με σκοπό τη συνεργασία για ζητήματα που αφορούν στην ένταξη έργων και παρεμβάσεων στο Πράσινο Ταμείο.

Στη συνάντηση παρόντες ήταν η Εντεταλμένη Δημοτική Σύμβουλος Προγραμματισμού, Περιβάλλοντος Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Αναπτυξιακής Πολιτικής Αθλητικών Εγκαταστάσεων του Δήμου Σερρών, Δέσποινα Χατζηγαβριήλ και ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου Σερρών Αριστοκλής Αναστασιάδης.

Μεταξύ των θεμάτων που συζητήθηκαν ήταν και η διοργάνωση του οικολογικού φεστιβάλ με τίτλο «ECO Festival». Ο Δήμος Σερρών, κατέθεσε αίτημα χρηματοδότησης στο Πράσινο Ταμείου, το οποίο έγινε δεκτό, με προϋπολογισμό 14.905,00 €

Η Δήμαρχος Σερρών κ. Βαρβάρα Μητλιάγκα ζήτησε την υποστήριξή του Προέδρου του Πράσινου Ταμείου στην διεξαγωγή του ECO FESTIVAL, καθώς θα συμβάλει σημαντικά στην προσπάθειά του Δήμου Σερρών για την ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και τη σταδιακή καλλιέργεια της “περιβαλλοντικής συνείδησης” της τοπικής κοινωνίας των Σερρών.

«Το ECO Festival επιστρέφει και πάλι στο Δήμο Σερρών, μετά από παύση τεσσάρων ετών. Ο Δήμος επενδύει στο οικολογικό φεστιβάλ με στόχο στην αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος και στη διάχυση μηνυμάτων υπέρ της περιβαλλοντικής προστασίας. Βούληση της Δημοτικής Αρχής είναι η επανεκκίνηση της εν λόγω διοργάνωσης με αξιοποίηση της παλαιάς εμπειρίας και της ώθησης που υπάρχει από το νεοσύστατο δίκτυο εθελοντισμού του Δήμου Σερρών και την πολιτική εθελοντισμού, με στόχο την περιβαλλοντική αναβάθμιση του Δήμου» ανέφερε με δήλωσή της, η Δήμαρχος Σερρών κ. Βαρβάρα Μητλιάγκα.

Αξίζει να αναφερθεί ότι την περίοδο 2012-2019 διοργανώθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία το ΕCO FESTIVAL, το οποίο αγκαλιάστηκε από την τοπική κοινωνία και όχι μόνο, καθώς υπήρχαν συμμετοχές και από φορείς εκτός Σερρών. Το ΕCO FESTIVAL Serres τελούσε υπό την αιγίδα του ΥΠΑΙΘ και του ΥΠΕΝ και αποτελούσε θεσμό που δυστυχώς με την πανδημία ατόνησε.