Σήμερα η μητέρα των μαχών για την ακρίβεια: Ο εχθρός των πολυεθνικών και τα νέα όπλα που βγάζει η κυβέρνηση

Κορυφώνεται σήμερα στη Βουλή η πολιτική αντιπαράθεση για το θέμα της ακρίβειας με τη συζήτηση μεταξύ των πολιτικών αρχηγών, δύο εβδομάδες πριν από τις ευρωεκλογές. Σε εκείνο που όλοι συμφωνούν, κυβέρνηση και αντιπολίτευση, είναι ότι η ακρίβεια είναι εδώ και δεν έχει αντιμετωπιστεί, συμπιέζοντας τα εισοδήματα των πολιτών. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις ως προς τα αίτια του προβλήματος, καθώς επίσης και για τους τρόπους αντιμετώπισής του.

Όπως σημειώνουν αναλυτές, δύο είναι τα βασικά προβλήματα της ελληνικής οικονομίας που τη διαφοροποιούν από τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωζώνης, επιτρέποντας να γιγαντώνονται φαινόμενα κερδοσκοπίας:

  1. Το γεγονός ότι στην αγορά υπάρχουν διαρθρωτικές αγκυλώσεις που δεν επιτρέπουν την ομαλή λειτουργία της ελεύθερης οικονομίας και του ανταγωνισμού, και
  2. η δυνατότητα που δίνεται στις πολυεθνικές επιχειρήσεις να λειτουργούν ως κράτος εν κράτει, κάνοντας «παιχνίδια» μεταξύ μητρικής και θυγατρικής, που τους επιτρέπουν να πωλούν σε πολύ υψηλότερες τιμές τα προϊόντα τους στην Ελλάδα, σε σχέση με άλλες χώρες.

Υψηλός πληθωρισμός παρά τις παρεμβάσεις

Στην κυβέρνηση έχουν αντιληφθεί ότι οι μέχρι στιγμής παρεμβάσεις που έχουν κάνει έχουν φέρει μηδαμινά αποτελέσματα και αυτό διότι ο πληθωρισμός στα τρόφιμα, που είναι και το μεγαλύτερο πρόβλημα, είναι ο δεύτερος υψηλότερος στην Ευρωζώνη, παρά το ότι έχουν ληφθεί τόσα μέτρα, ενώ στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες δεν έχει συμβεί κάτι αντίστοιχο και ωστόσο οι τιμές υποχωρούν.

Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι και στην ΕΕ υπάρχει δυσαρέσκεια για την βραδεία αποκλιμάκωση των τιμών, ωστόσο η εικόνα είναι κατά πολύ καλύτερη από ότι στην Ελλάδα.

Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, έχει αντιληφθεί ότι η εικόνα της αγοράς δεν είναι η επιθυμητή και έχει αναλάβει προσωπικά δράση, «σηκώνοντας το γάντι» απέναντι στις πολυεθνικές. Πρόσφατα απέστειλε επιστολή προς την πρόεδρο της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, με την οποία ζητείται η ανάληψη δράσης από την πλευρά της, ώστε να πάψουν οι πολυεθνικές να κάνουν κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στην αγορά και να διαμορφώνουν τιμές ανάλογα με τις επιδιώξεις τους.

Η νέα τακτική

Η δεύτερη κίνηση στην οποία θα προχωρήσει σύντομα η κυβέρνηση είναι η ένταση των ελέγχων και η ταυτόχρονη δημοσιοποίηση στοιχείων που θα αποδεικνύουν ότι οι πολυεθνικές πωλούν στην Ελλάδα σε πολύ υψηλότερες τιμές τα προϊόντα τους σε σχέση με άλλες χώρες.

Η τακτική αυτή εκτιμάται ότι μπορεί να φέρει κάποια αποτελέσματα και αυτό διότι θα φανεί στην κοινωνία και την αγορά ότι υπάρχει αντιπαράθεση του ίδιου του πρωθυπουργού με τις πρακτικές των πολυεθνικών εταιριών. Θεωρούν λοιπόν οι αναλυτές ότι θα πρυτανεύσουν δεύτερες σκέψεις στα υψηλά κλιμάκια των πολυεθνικών και δεν θα θελήσουν να σηκώσουν το γάντι της αντιπαράθεσης.

Το αν αυτή η τακτική θα φέρει ή όχι αποτελέσματα θα φανεί στο άμεσο μέλλον. Πάντως, οι εκτιμήσεις των αναλυτών της Εθνικής Τράπεζας δείχνουν να είναι λίγο περισσότερο αισιόδοξες σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν.

Όπως σημειώνουν, η επίδραση από τον λεγόμενο «πληθωρισμό απληστίας» δείχνει πλέον να υποχωρεί στο σύνολο του επιχειρηματικού τομέα από το δεύτερο εξάμηνο του 2023, όπως αποτυπώνεται και στις τάσεις εξομάλυνσης της εταιρικής κερδοφορίας (το ακαθάριστο λειτουργικό πλεόνασμα του εταιρικού τομέα αρχίζει να μειώνεται ως ποσοστό στο ΑΕΠ μετά την κορύφωσή του κατά το 2022).

imerisia.gr




Φωτιά στην Αλεξανδρούπολη: Ο μεγαλύτερος εχθρός είναι οι ισχυροί άνεμοι – Στη μάχη Στρατός και ΕΛ.ΑΣ

Τιτάνια μάχη με τις φλόγες δίνουν οι Πυροσβεστικές δυνάμεις στην Αλεξανδρούπολη. Στην κατάσβεση της φωτιάς επιχειρούν και ο Ελληνικός Στρατός με την Ελληνική Αστυνομία ενώ στη μάχη έχουν μπει με το πρώτο φως του ήλιου ισχυρές εναέριες δυνάμεις.

Δύσκολη και ολονύχτια μάχη με τις φλόγες έδωσαν οι πυροσβεστικές δυνάμεις στην πυρκαγιά που καίει από χθες (19/8) στη Μελία στην Αλεξανδρούπολη. Η φωτιά ξεκίνησε σε αγροτοδασική περιοχή και πήρε γρήγορα μεγάλες διαστάσεις.

Συνολικά εκκενώθηκαν 8 οικισμοί με το 112 να στέλνεται στους κατοίκους στις περιοχές: ΆνθειαΛουτρός, Αγναντία, Αριστηνό, Δωρικό, Νίψα, Αετοχώρι και Πεύκα ενώ προειδοποιητικό μήνυμα στάλθηκε και στους κατοίκους της Αλεξανδρούπολης λόγω των καπνών που σκέπασαν την πόλη.

Με το πρώτο φως της ημέρας έσπευσαν ξανά στον αγώνα κατάσβεσης οι εναέριες δυνάμεις ενώ σημαντική είναι η συνδρομή του Ελληνικού Στρατού και της Ελληνικής Αστυνομίας. Συνολικά επιχειρούν 176 πυροσβέστες με 10 ομάδες πεζοπόρων τμημάτων, 48 οχήματα4 αεροσκάφη και 2 ελικόπτερα, ενώ κινητοποιήθηκαν 7 αεροσκάφη και 4 ελικόπτερα εκ των οποίων το 1 για το συντονισμό τους. Συνδρομή παρέχουν εθελοντές πυροσβέστες, καθώς και υδροφόρες και μηχανήματα έργου του Ελληνικού Στρατού και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Γιάννης Αρτοποιός: «Ο μεγαλύτερος εχθρός αυτή την στιγμή των Πυροσβεστών είναι ο άνεμος»

Ο εκπρόσωπος τύπου της Πυροσβεστικής, Γιάννης Αρτοποιός μιλώντας το πρωί της Κυριακής 20 Αυγούστου στο OPEN ανέφερε ότι έχει δοθεί στην κυκλοφορία ένα κομμάτι της Εγνατίας οδού, ωστόσο η κατάσταση με την πυρκαγιά είναι αρκετά δύσκολη καθώς οι άνεμοι δυσχεραίνουν το έργο της Πυροσβεστικής. «Ο μεγαλύτερος εχθρός αυτή την στιγμή των Πυροσβεστών είναι ο άνεμος», τόνισε.

Στον Λουτρό υπάρχει το μεγαλύτερο πρόβλημα και έχει δοθεί τιτάνια ολονύχτια μάχη, με τους ανέμους να είναι αρκετά ισχυροί και πάνω από 6 μποφόρ όπως επισημαίνει ο κ. Αρτοποιός. Η Πυροσβεστική, ο ελληνικός Στρατός και η Ελληνική Αστυνομία είναι στρατευμένοι και δίνουν μεγάλη μάχη.

Οι δυνάμεις, όπως επισήμανε ενισχύθηκαν σημαντικά και παρέχεται συνδρομή από Ήπειρο, Κεντρική Μακεδονία και Περιφέρεια Αττικής.