Αντιπεριφερειάρχης Κεφαλονιάς: Αυτό που μας φοβίζει είναι ότι έχουμε βροχές μέχρι και την Κυριακή

Σοβαρότατα προβλήματα προκάλεσαν οι έντονες βροχοπτώσεις που έπληξαν την Κεφαλονιά, τις τελευταίες ώρες.

Η πυροσβεστική δέχθηκε δέκα κλήσεις για άντληση υδάτων, ενώ χρειάστηκε να επέμβει και για τον απεγκλωβισμό ατόμων. Προβλήματα από κατολισθήσεις παρουσιάστηκαν στο οδικό δίκτυο.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ αυτή τη στιγμή οι περισσότεροι δρόμοι έχουν ανοίξει ενώ τα σχολεία με απόφαση του δημάρχου είναι ανοιχτά. Προβλήματα εξακολουθούν να υφίστανται σε ορισμένες περιοχές όπως στον παλιό ενετικό δρόμο που έχει πέσει το γεφύρι.

Ο αντιπεριφερειάρχης Κεφαλονιάς Ευστάθιος – Σωτήριος Κουρής τόνισε ότι δεν αναμενόταν τόσο έντονη βροχή, προσθέτοντας ότι είχαμε ζημιές στο οδικό δίκτυο το οποίο τώρα έχει καθαριστεί.
Μιλώντας στην εκπομπή «Συνδέσεις» ανέφερε ότι: «εχθές ήταν η κατάσταση δύσκολη γιατί είχε κλείσει ο κεντρικός άξονας Αργοστόλι – Πόρος σε δύο σημεία. Κατέβασε ρέμα μετά 90 χρόνια και έκλεισε το δρόμο. Κάναμε γύρω στις 5 ώρες να τον ανοίξουμε».

Επιπλέον, υπογράμμισε ότι «αυτό που μας φοβίζει είναι ότι έχουμε βροχές μέχρι και την Κυριακή και είμαστε σε εγρήγορση».

Από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος Κεφαλονιάς Διονύσης Κωνσταντάτος μιλώντας στην εκπομπή Newsroom ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή δεν βρέχει τόσο πολύ.

«Χθες όμως είχαν κλείσει πάρα – πάρα πολλοί δρόμοι. Επαρχιακό δίκτυο, οδικό δίκτυο και αγροτικό δίκτυο. Ήταν τα μηχανήματα όλη τη νύχτα έξω και δουλεύανε. Έχουν ανοίξει οι περισσότεροι δρόμοι και κοιτάμε ότι δεν προλάβαμε τη νύχτα να αποκαταστήσουμε σήμερα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο νότιο τμήμα του νησιού και κυρίως στις περιοχές Λειβαθώ, Καρούζα, Πόρο, στον δρόμο Αργοστολίου – Πορου σημειώθηκαν την Πέμπτη (13/2) κατολισθήσεις, πλημμύρες ενώ οδηγοί ακινητοποιήθηκαν στα αυτοκίνητα τους.

Με την παρέμβαση της πυροσβεστικής πέντε άνθρωποι μετακινήθηκαν σε ασφαλή σημεία.

Πηγή:newsbeast.gr




Ψήφισε ο Χάρης Δούκας – «Εχουμε ευκαιρία να αλλάξουμε πορεία»

Στο Πνευματικό Κέντρου του Δήμου Αθηναίων ψήφισε για τις εκλογές του ΠΑΣΟΚ λίγο μετά τις 09:00 το πρωί ο υποψήφιος για την προεδρία του κόμματος, Χάρης Δούκας.

Οι κάλπες για τον β’ γύρο των εσωκομματικών εκλογών του ΠΑΣΟΚ άνοιξαν στις 07:00 το πρωί και θα παραμείνουν ανοικτές μέχρι τις 19:00 το απόγευμα.

Αφού ψήφισε ο Χάρης Δούκας έκανε στους δημοσιογράφους την εξής δήλωση:

Η συμμετοχή είναι η δύναμή μας. Σήμερα έχουμε μια ευκαιρία. Να αλλάξουμε πορεία. Αρκεί να δουλέψουμε όλοι μαζί. Για ένα ΠΑΣΟΚ μεγάλο, ανοιχτό, νικηφόρο. Σήμερα αλλάζουμε το ΠΑΣΟΚ. Δίνουμε Ελπίδα στη χώρα. Σήμερα ψηφίζουμε για την Aλλαγή!




Λευτέρης Αυγενάκης από Κομοτηνή | Έχουμε βάλει ένα μεγάλο στοίχημα, να ωθήσουμε τον αγροτικό κόσμο προς το επιχειρείν

Στο μεγάλο βαθμό στον οποίο επηρεάζει η ΕΕ την καθημερινότητά μας και τη ζωή μας γενικότερα αναφέρθηκε ο Υπουργός Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης στην ομιλία του με θέμα «Αγροτική Πολιτική και Ευρωπαϊκή Ένωση» που διοργάνωσε στην Κομοτηνή η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης.

Τόνισε ότι η απόφαση που θα αποτυπωθεί στην κάλπη θα είναι εξόχως σημαντική και είπε ότι πρέπει να σταλεί ένα ισχυρό μήνυμα σε εθνικό και σε ευρωπαϊκό επίπεδο σημειώνοντας ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για χαλαρότητα. Αν κυριαρχήσουν πάλι μνήμες σοσιαλιστών, πρασίνων και αριστερών, είπε, τα πράγματα θα γίνουν δύσκολα για τους αγρότες, καθώς αν εφαρμοστεί η ΚΑΠ 2023 – 2027, όπως θέλουν οι ομάδες της αριστεράς, ο αγροτικός κόσμος θα εξοστρακιστεί.

Ο Υπουργός αναφέρθηκε στη ομιλία του στα οφέλη που έχει αποκομίσει η Ροδόπη από δράσεις και επενδύσεις που αποσκοπούν στη στήριξη των παραγωγικών της κλάδων. Ανακοίνωσε ότιμόλις χθες υπεγράφη απόφαση για την ενίσχυση της Αναπτυξιακής Ροδόπης και Ξάνθης με 2,5 εκατ. ευρώ επιπλέον, για την ένταξη δικαιούχων σε επενδύσεις στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις στο πλαίσιο των Σχεδίων Βελτίωσης και υπενθύμισε ότι οι ενισχύσεις για Νέους Αγρότες στη Ροδόπη ανήλθαν στα 22 εκατ. ευρώ. Δώσαμε βάρος στους νέους αγρότες, είπε, οι οποίοι έλαβαν από 30.000 ως 40.000 ευρώ. Επίσης, αναφέρθηκε στις στρατηγικές ανάπτυξης (προγράμματα Leader) στα οποία έχουν ενταχθεί δικαιούχοι για ποσό ύψους 15,27 εκατ. ευρώ, καθώς και στα προγράμματα βιολογικής γεωργίας με ποσό ύψους 14,48 ευρώ. Επίσης, μέσω του ΟΠΕΚΕΠΕ έχουν γίνει πριν το Πάσχα στη Ροδόπη πληρωμές ύψους 28,86 εκατ. ευρώ.

Πρωταγωνιστής η Ελλάδα

Μας χρειάζεται μια Ευρώπη που να προσαρμόζεται γρήγορα στις καταστάσεις που δημιουργεί η κλιματική κρίση, τόνισε. Πρέπει να είμαστε έτοιμοι, είπε, καθώς αν εμείς δεν δημιουργήσουμε μηχανισμούς αξιοποιώντας τα κονδύλια, θα είμαστε ανοχύρωτοι. Η κυβέρνηση ξεκίνησε να ενεργεί για τα συμφέροντα των αγροτών πριν τις αγροτικές κινητοποιήσεις, είπε ο Υπουργός και αναφέρθηκε στη συμμαχία που συγκροτήθηκε με πρωτοβουλία της Αθήνας, με άλλες εννέα ευρωπαϊκές χώρες της μεσογείου- την ομάδα EUMED9- επισημαίνοντας πως η ελληνική πλευρά ήταν αυτή που προκάλεσε την πρώτη συνάντησή τους στις 24 Ιανουαρίου 2024 και έθεσε την ατζέντα. Ανάλογη συμμαχία προωθήθηκε και στο Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα και η Ελλάδα με την αγροτική της διπλωματία αναδείχθηκε πρωτεργάτης πετυχαίνοντας για πρώτη φορά αλλαγές «εν κινήσει» στην ΚΑΠ.

Είχαμε επιτυχίες στο θέμα της αγρανάπαυσης και καταφέραμε να αμειφθούν οι αγρότες, ενώ πετύχαμε τη μείωση των ελέγχων για τους αγρότες με μικρό κλήρο. Θα παλέψουμε για τρία ακόμα ζητήματα: την απορρόφηση του 2% για να καλύπτουμε τις ανάγκες που προκύπτουν από κρίσεις, τη μείωση του αριθμού και απλοποίηση των οικολογικών σχημάτων ώστε να αλλάξει η φιλοσοφία και να επιτευχθεί αρμονική συνεργασία μεταξύ περιβάλλοντος και πρωτογενή τομέα και τη δυνατότητα της μεταφοράς κονδυλίων από τον πυλώνα ένα στον πυλώνα δύο και αντίστροφα, ώστε να μεγιστοποιηθεί η απορροφητικότητα.

Ο Υπουργός αναφέρθηκε στα διαχειριστικά σχέδια βόσκησης, στο αρδεύσιμο νερό και στη δημιουργία ενιαίου φορέα διαχείρισης υδάτων και στην εκκίνηση της διαβούλευσης για το νέο κανονισμό του ΕΛΓΑ. Αναφερόμενος στα αγροτικά τμήματα στα επιμελητήρια, είπε πως έχουμε βάλει ένα μεγάλο στοίχημα, να ωθήσουμε τον αγροτικό κόσμο προς το επιχειρείν.




Μητσοτάκης: Θα έχουμε ζητήματα, αν όσα ακούστηκαν προεκλογικά στη Β. Μακεδονία, ακουστούν και μετεκλογικά

Αυστηρό και σαφές μήνυμα στη νέα πολιτική ηγεσία της Βόρειας Μακεδονίας έστειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, λέγοντας «θα έχουμε ζητήματα αν όσα ακούστηκαν προεκλογικά, ακουστούν και μετεκλογικά». Στην εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη που παραχώρησε  στην τηλεόραση του Alpha και τον Νίκο Μάνεση, ο πρωθυπουργός επανέλαβε ότι θα θέσει στον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν το ζήτημα της Μονής της Χώρας και της μετατροπής της σε τζαμί και πρόσθεσε ότι «είναι καλύτερα να μιλάμε με την Τουρκία, παρά να είμαστε με το δάχτυλο στη σκανδάλη».

Ο κ.Μητσοτάκης είπε:

Για τη συνάντηση με τον Ερντογάν: Φαίνεται οι ελληνοτουρκικές σχέσεις να έχουν μπει σε πιο ήρεμα νερά. Η συνάντηση ήταν προγραμματισμένη εδώ και καιρό. Υπάρχει πρόοδος, που όμως δεν μπορεί να ακυρώσει ότι πάντα θα υπάρχουν κάποιες εντάσεις. Επειδή διαφωνούμε, δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει και να συζητούμε. Η ενέργεια για τη Μονή της Χώρας ήταν αχρείαστη, η Μονή της Χώρας είναι παγκόσμιο μνημείο. Δεν μπορώ να κάνω σχόλιο σχετικά με τον χρονισμό αυτής της απόφασης, είχε αποφασισθεί από το 2000. Μου δίνει τη δυνατότητα να θέσω το ζήτημα.

Οι ένοπλες δυνάμεις είναι σήμερα σε πολύ πιο ισχυρή θέση σε σχέση με το 2019 και αναπτύξαμε ισχυρές συμμαχίες. Η χώρα είναι πολύ πιο ενισχυμένη αμυντικά και πολιτικά σε σχέση με την Τουρκία. Πρέπει να γίνει εμπέδωση του καλού κλίματος. Μπορούμε να συνεργαζόμαστε παρά τις δυσκολίες. Για παράδειγμα, το μεταναστευτικό που ήταν το μείζον θέμα το 2019. Αντί για παράνομους μετανάστες, τώρα από την Τουρκία έχουμε νόμιμους τουρίστες με το πρόγραμμα της visa. Δεν θα λυθούν όλα τα προβλήματα, αλλά δεν πρέπει να είμαστε ανά πάσα στιγμή με το δάχτυλο στη σκανδάλη.

Για την επίσκεψη Ράμα: Η Ελλάδα είναι δημοκρατική χώρα, το θέμα πήρε μεγαλύτερες διαστάσεις. Η χώρα δεν θα μπορούσε να εμποδίσει έναν ηγέτη να κάνει μια ιδιωτική επίσκεψη και να μιλήσει στους ομοεθνείς του

Για την επικράτηση του VMRO στη Β. Μακεδονία: Παρακολουθώ με προβληματισμό κάποιες από τις δηλώσεις αξιωματούχων του VMRO και θα περιμένω την επίσημη τοποθέτηση του εντολοδόχου πρωθυπουργού για να δω πώς θα αναφερθεί στην ονομασία της χώρας του. Προσωπικά είχα διαφωνήσει με τη Συμφωνία των Πρεσπών. Δέχθηκα, όμως, τη συμφωνία στο πλαίσιο της συνέχειας του κράτους και αναγνώρισα ότι, παρά τη διαφωνία μου, οφείλω να τη σεβαστώ. Οι ίδιες απαιτήσεις υπάρχουν και τώρα από την ηγεσία της Βόρειας Μακεδονίας.  Θέλω να ελπίζω ότι αυτά που ακούστηκαν προεκλογικά, δεν θα ακουστούν και μετεκλογικά. Αν συμβεί αυτό, θα έχουμε ζητήματα.

-Για την ακρίβεια: Ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι η Ελλάδα δεν είναι πρωταγωνίστρια της ακρίβειας και επανέλαβε ότι η χώρα δημοσιονομικά δεν αντέχει τη μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα, εκτός, όπως είπε, κι αν η αντιπολίτευση προτείνει άλλους φόρους.

-Για τα δηλωθέντα εισοδήματα και τη φοροδιαφυγή: Κάναμε μια μεγάλη προσπάθεια με τους ελεύθερους επαγγελματίες. Όποιος νομίζει μπορεί να προσφύγει και να αποδείξει ότι τα εισοδήματα που δηλώνει είναι τα πραγματικά. Η διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές αποδίδει. Μπορεί να έχουμε υποστεί και κάποιο πολιτικό κόστος γι’ αυτές τις παρεμβάσεις. Από το 2019 μειώσαμε τον ΕΝΦΙΑ, μειώσαμε φόρους στις γονικές παροχές, την έκτακτη εισφορά, η φορολογική μας πολιτική είναι στήριξη της μεσαίας τάξης.

  • Υπάρχει προοδευτικότητα στη φορολογική κλίμακα, θεωρώ ότι η προοδευτική φορολόγηση είναι δίκαιη. Δεν μπορεί στην παρούσα κατάσταση να δοθούν 13ος και 14ος μισθός στους συνταξιούχους, ούτε να μειωθούν οι φορολογικές κλίμακες. Οι εργοδοτικές εισφορές και η μείωσή τους είναι στόχος της κυβέρνησης.

-Όταν οι τιμές θα αρχίσουν να υποχωρούν, θα πρέπει να τις συγκρίνουμε με τις μόνιμες αυξήσεις μισθών. Και συμπληρωματική επιδοματική πολιτική για τα νοικοκυριά που το έχουν ανάγκη, αναδεικνύοντας την οικογενειακή πολιτική.

Για την ανεργία και την εργασία: Όσο μειώνεται η ανεργία, τόσο αυξάνεται η δύναμη του εργαζόμενου. Πρέπει να πληρώνει περισσότερα η επιχείρηση. Θα έχουμε οργανωμένες μετακλήσεις για εργαζομένους από το εξωτερικό, Ινδία, Αίγυπτο. Στον τουρισμό, οι εργοδότες μπορούν να πληρώσουν περισσότερο. Να τηρούν την εργασιακή νομοθεσία. Οι συνταξιούχοι που εργάζονται είναι 80.000 από 30.000.

Για τις εκλογές και τις μεταρρυθμίσεις: Το 41% είναι ποσοστό μεγάλης ευθύνης. Μας έδωσαν οι Έλληνες μεγαλύτερο ποσοστό γιατί πίστεψαν αυτά που θέλουμε να κάνουμε. Σχέδιο πολυδύναμου εκσυγχρονισμού της χώρας. Οι αλλαγές που δρομολογούμε είναι μεγάλες αλλαγές, δεν πατάμε απλώς ένα κουμπί. Έχουμε πολύ σκληρές αντιστάσεις από το βαθύ κράτος που πρέπει να ξεπεράσουμε. Θέλουμε κάποιον χρόνο αυτές οι αλλαγές. Εγώ ζήτησα μια τετραετία για να τις κάνω.

Για την Υγεία:  300 εκ. από το Ταμείο Ανάκαμψης πηγαίνουν για να ξαναφτιάξουμε νοσοκομεία και κέντρα υγείας. Στο Αττικόν θα είναι έτοιμα τα νέα ΤΕΠ. Στη Χίο, ήρθε δήμαρχος των Ψαρρών να μου πει ότι με χρήματα του ταμείου φτιάχνουμε σύγχρονο ιατρείο.

Οι προσλήψεις γίνονται, έχουμε μια δυσκολία δομική, έχουμε καθυστέρηση λόγω του ΑΣΕΠ που λειτουργεί με αντικειμενικότητα, διαφάνεια, αλλά και πολύ αργούς ρυθμούς.

Για τις ευρωεκλογές: Θα πρέπει να εξηγήσουμε γιατί οι ευρωεκλογές είναι σημαντικές. Όσα θα γίνουν στην Ευρώπη στην επόμενη πενταετία θα επηρεάσουν ιδιαίτερα την πατρίδα μας. Ουκρανία, Μέση Ανατολή, Ευρώπη που προσπαθεί να βρει τα πατήματα της. Η Ελλάδα πρέπει να είναι π΄πρωταγωνίστρια και η ΝΔ πρέπει να είναι ισχυρή. Δύο παραδείγματα, το Ταμείο Ανάκαμψης. Θα υπάρξει επόμενο Ταμείο Ανάκαμψης; Θα έχουμε ένα κοινό Αμυντικό Ταμείο; Κάποιες χώρες είχαν επαναπαυτεί ότι θα υπάρχει πάντα το κοινό ταμείο του ΝΑΤΟ, αλλά θα μπορούμε να χρηματοδοτήσουμε μια πυραυλική ομπρέλα από την οποία και η Ελλάδα θα είναι ωφελημένη;

– Έχουμε μια αντιπολίτευση, πρόσθεσε ο πρωθυπουργός,  που λέει στείλτε μήνυμα να πέσει η κυβέρνηση. Αποσταθεροποιήστε την κυβέρνηση. Μην αφήσετε με άλλα λόγια την κυβέρνηση να υλοποιήσει το πρόγραμμα της. Το μήνυμα που πρέπει να στείλουν οι πολίτες είναι ότι ουσιαστικά δεν έχει αλλάξει η εντολή που πήραμε στις εθνικές εκλογές και να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον αστάθειας, μόνο κακό θα κάνει στη χώρα.

Ο κ.Μητσοτάκης όμως, άφησε αιχμές για τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ λέγοντας ότι έχουν επανακάμψει φωνές σκληρής πόλωσης που μας παραπέμπουν στο 2012 και στις πλατείες των αγανακτισμένων και με ένα λεξιλόγιο που είχαμε αφήσει πίσω μας. Δεν μας αξίζει αυτό. Ο λαός έχει πάρει τα μαθήματα της κρίσης και της χρεοκοπίας.  Για το Θεό, θα γυρίσουμε πίσω στο 2012 και στο 2015, σε αυτό το επίπεδο τοξικότητας;

Στην ερώτηση αν ο ΣΥΡΙΖΑ έχει αριστερό πρόσημο, ο κ.Μητσοτάκης είπε: Όλα αυτά θα προϋπέθεταν ένα πολιτικό περιεχόμενο, δυσκολεύομαι να το αναζητήσω. Κινούμαστε σε ένα επίπεδο που συνδυάζει τοξικότητα με έναν τελείως απλοϊκό λόγο, δεν ξέρω αν μπορώ να αναζητήσω πολιτικό πρόσημο. Πολύ απολιτίκ τοξικός λαϊκισμός που μπορεί να απευθύνεται σε ανθρώπους που είναι θυμωμένοι. Προσωπικά, δεν υπάρχει καμία περίπτωση να αναλώσω ενέργεια να απαντώ σε αυτού του είδους τις επιθέσεις που έχουν και έντονα προσωπικά χαρακτηριστικά.

-Για την ανεργία: Δεν είναι πλέον πρόβλημα, πλέον έρχονται εργοδότες που αναζητούν εργαζόμενους.




Νέες ταυτότητες: Πότε τελειώνει η διορία – Μέχρι πότε ισχύουν αυτές που έχουμε

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για την πλατφόρμα id.gov.gr και πώς θα κλείσετε ραντεβού

Υποχρεωμένοι να βγάλουμε νέες ταυτότητες είμαστε όλοι οι Έλληνες, με την διαδικασία να έχει ήδη ξεκινήσει.

Οι πολίτες μπορούν να μπουν στο id.gov.gr με κωδικούς taxisnet και να ζητήσουν την έκδοση νέας ταυτότητας ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

Με αυτόν τον τρόπο δίνεται η δυνατότητα στους πολίτες να προγραμματίσουν ψηφιακά το ραντεβού τους.

Στο σύστημα κράτησης πρέπει να συμπληρωθούν τα στοιχεία του φυσικού προσώπου το οποίο θα παρουσιαστεί στο ραντεβού για την έκδοση/αντικατάσταση δελτίου ταυτότητας.

Σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής του δελτίου ταυτότητας, πρέπει να επικοινωνήσετε με την αρμόδια υπηρεσία και υπάλληλος του αστυνομικού τμήματος θα σας κλείσει το πρώτο διαθέσιμο ραντεβού.

 

Είσοδος με κωδικούς taxisnet

Κατά την είσοδο στο id.gov.gr ο πολίτης πρέπει να επιλέξει την Περιφέρεια στην οποία υπάγεται, την περιφερειακή ενότητα καθώς και το αστυνομικό τμήμα στο οποίο επιθυμεί να εκδόσει την νέα ταυτότητα.

Στην συνέχεια αφού επιλέξει τα παραπάνω στοιχεία, εμφανίζεται στην οθόνη το αστυνομικό τμήμα με το οποίο επιθυμεί να προγραμματίσει το ραντεβού του, ενώ παράλληλα θα πρέπει να δηλώσει τα προσωπικό του στοιχεία, όνομα, διεύθυνση, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, αριθμό τηλεφώνου.

Τέλος θα πρέπει να δηλώσει τον λόγο για τον οποίο θέλει να εκδώσει την ταυτότητα.

Αν δηλαδή θέλει να εκδώσει νέα ταυτότητα, λόγω φθοράς, λήξης, μεταβολής οποιοιδήποτε στοιχείου, ή αντικατάσταση της παλαιάς ταυτότητας.

Πώς κλείνετε ραντεβού

Ο ενδιαφερόμενος επιλέγει στην αίτησή του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία, και καταχωρεί τα εξής στοιχεία του προσώπου στο οποίο αφορά το ραντεβού: ονοματεπώνυμο, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και προαιρετικά αριθμό τηλεφώνου. Υπάρχει η δυνατότητα να κλείσει το ραντεβού τρίτος, ωστόσο θα πρέπει να υπάρχει αυτοπρόσωπη παρουσία του πολίτη για να εξυπηρετηθεί.

  • Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος αποστέλλεται μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επαλήθευση του email που δήλωσε ο ενδιαφερόμενος. Ακολούθως, λαμβάνει στο επιβεβαιωμένο email τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
  • Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο οκτώ (8) ώρες πριν. Είκοσι-τέσσερις (24) ώρες πριν και δύο (2) ώρες πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.

Διευκρινίζεται ότι διατηρείται χρονική απόσταση, μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης δελτίων ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο. Οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του αστυνομικού δελτίου ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου δελτίου.

Συχνές ερωτήσεις

Σε ποια ηλικία πρέπει να εκδώσω δελτίο ταυτότητας;

Υποχρεωμένοι να εφοδιασθούν με δελτίο ταυτότητας είναι όλοι οι Έλληνες πολίτες, οι οποίοι κατοικούν ή διαμένουν προσωρινά στην Ελλάδα και έχουν συμπληρώσει το 12ο έτος της ηλικίας τους.

Η υποχρέωση εφοδιασμού με δελτίο ταυτότητας των ατόμων που συμπλήρωσαν το 12ο έτος της ηλικίας τους, ανήκει στους γονείς και νόμιμους κηδεμόνες αυτών.

Πού μπορώ να απευθυνθώ για την έκδοση του δελτίου ταυτότητάς μου;

Δελτία ταυτότητας εκδίδονται:

α) Για τις περιφέρειες Αττικής και Θεσσαλονίκης στο Τμήμα Ασφαλείας του τόπου κατοικίας του ενδιαφερόμενου.

β) Για την υπόλοιπη Χώρα στην Υποδιεύθυνση ή το Τμήμα Ασφαλείας του τόπου κατοικίας του ενδιαφερόμενου.

Όπου δεν λειτουργούν τέτοιες Υπηρεσίες, τα δελτία ταυτότητας εκδίδονται από το Αστυνομικό Τμήμα που ασκεί αρμοδιότητες ασφαλείας στον τόπο κατοικίας του ενδιαφερόμενου και σε περίπτωση που δεν υφίσταται ούτε αυτό, τα δελτία ταυτότητας εκδίδονται από την Υποδιεύθυνση Αστυνομίας που εδρεύει στην εν λόγω περιοχή.

Ποιες ώρες μπορώ να προσέλθω στην αρμόδια Αρχή για να αιτηθώ την έκδοση της νέας μου ταυτότητας (ID1);

Το ωράριο λειτουργίας είναι κοινό για όλες τις Αρχές έκδοσης της Επικράτειας και έχει ως εξής:

Τα γραφεία ταυτοτήτων λειτουργούν καθημερινά κατά τις πρωινές ώρες (07:00-14:30 τη θερινή περίοδο 01/04-30/09 και 07:30-15:00 τη χειμερινή περίοδο 01/10-31/03), με εξαίρεση την Τετάρτη που λειτουργούν από 14:00 έως 20:30, για την εξυπηρέτηση των πολιτών που εργάζονται. Επίσης, κάθε Σάββατο από 08:30 έως 13:00 εξυπηρετούν κατά προτεραιότητα τους μαθητές.

Προτού, μεταβείτε στην Αρχή έκδοσης, θα πρέπει να έχετε προγραμματίσει την επίσκεψή σας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, όπως περιγράφεται στην επόμενη ερώτηση.

Σε περίπτωση κλοπής ή απώλειας παρακαλούμε ακολουθήστε τις οδηγίες της ερώτησης 8.

Τι χρειάζεται να κάνω προτού μεταβώ στην αρμόδια Αρχή για την έκδοση του δελτίου ταυτότητάς μου;

Για τη διευκόλυνσή σας και την αποφυγή άσκοπης ταλαιπωρίας σας, θα πρέπει να έχετε προγραμματίσει την επίσκεψή σας στην Αρχή έκδοσης του τόπου μόνιμης ή προσωρινής διαμονής σας.

Για το σκοπό αυτό, πρέπει να επισκεφθείτε την ηλεκτρονική πλατφόρμα όπου θα συνδεθείτε με τη χρήση των προσωπικών σας κωδικών – διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (κωδικοί TAXISnet).

Αναζητήστε την Αρχή έκδοσης του τόπου μόνιμης ή προσωρινής σας διαμονής και επιλέξτε την ημέρα και την ώρα που επιθυμείτε να μεταβείτε σε αυτήν για την υποβολή της αίτησής σας.

Μέσω της ίδιας πλατφόρμας, μπορείτε να αλλάξετε την ημέρα και ώρα του ραντεβού σας ή να το ακυρώσετε.

Για την υπενθύμιση του ραντεβού σας, θα λάβετε αυτόματο μήνυμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση που δηλώσατε, μία ημέρα καθώς και δύο (2) ώρες, νωρίτερα της προγραμματισμένης επίσκεψής σας.

Σε περίπτωση κλοπής ή απώλειας του δελτίου ταυτότητας παρακαλούμε να επικοινωνήσετε απευθείας με την Αρχή έκδοσης του τόπου μόνιμης ή προσωρινής διαμονής σας (βρείτε τα τηλέφωνα των Υπηρεσιών εδώ), ώστε ο αρμόδιος υπάλληλος να σας κλείσει ραντεβού το συντομότερο δυνατό.

Μπορώ να προγραμματίσω ραντεβού για κάποιο άλλο πρόσωπο;

Ναι, μπορείτε να προγραμματίσετε ραντεβού και για λογαριασμό άλλου προσώπου.

Σε αυτήν την περίπτωση θα συνδεθείτε στην ίδια ηλεκτρονική πλατφόρμα με τους δικούς σας κωδικούς TAXISnet, αλλά όταν θα σας ζητηθεί, θα συμπληρώσετε τα στοιχεία του προσώπου το οποίο επιθυμεί την έκδοση νέου δελτίου ταυτότητας.

Με αυτόν τον τρόπο, ο υπάλληλος της Αρχής έκδοσης θα γνωρίζει ποιοι έχουν ραντεβού κάθε στιγμή και θα μπορεί να τους ενημερώσει εάν για κάποιο λόγο χρειαστεί να γίνει οποιαδήποτε αλλαγή.

Σε περιπτώσεις απώλειας/κλοπής δεν χρειάζεται να κλείσετε ραντεβού μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας.

Ποια δικαιολογητικά χρειάζονται για την έκδοση του νέου δελτίου ταυτότητας (ID1);

Για την έκδοση του νέου δελτίου ταυτότητας, θα υποβάλλετε αυτοπροσώπως στην Αρχή έκδοσης του τόπου μόνιμης ή προσωρινής σας διαμονής, τα κάτωθι δικαιολογητικά:

α) Φωτογραφία, σε ψηφιακή μορφή.

Η φωτογραφία δύναται να λαμβάνεται είτε απευθείας στις Αρχές έκδοσης, είτε μπορείτε να απευθυνθείτε σε έναν πιστοποιημένο επαγγελματία φωτογράφο, ο οποίος θα αναρτήσει τη φωτογραφία σας στην εφαρμογή myPhoto του gov.gr.

Σε αυτήν την περίπτωση, ο φωτογράφος θα σας δώσει έναν κωδικάριθμο, τον οποίο στη συνέχεια μέσω της εφαρμογής myPhoto θα πρέπει να αντιστοιχίσετε με το ΑΦΜ σας. Αναλυτικές οδηγίες θα βρείτε εδώ.

Αυτή η διαδικασία είναι απαραίτητη προκειμένου ο υπάλληλος της αρμόδιας Αρχής έκδοσης, να αναζητήσει και να ανακτήσει τη φωτογραφία σας.

β) Αίτηση – υπεύθυνη δήλωση, η οποία θα σας χορηγηθεί από την Αρχή έκδοσης.

Βάσει της αιτήσεώς σας, θα πραγματοποιηθεί αυτεπάγγελτη αναζήτηση, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος «Μητρώο Πολιτών» του Υπουργείου Εσωτερικών, των απαραίτητων, για την έκδοση του δελτίου, στοιχείων δημοτολογίου. Η αίτηση θα εκτυπωθεί και θα σας ζητηθεί να υπογράψετε.

γ) Αίτηση έκδοσης δελτίου ταυτότητας, η οποία θα σας χορηγηθεί από την Αρχή έκδοσης.

Η αίτηση συμπληρώνεται από την αρμόδια Αρχή έκδοσης, με βάση τα στοιχεία σας, όπως αυτά προκύπτουν από το Πληροφοριακό Σύστημα «Μητρώο Πολιτών» του Υπουργείου Εσωτερικών ή από το πιστοποιητικό του Δήμου, στο δημοτολόγιο του οποίου είστε εγγεγραμμένος.

Αφού την υπογράψετε ηλεκτρονικά (με ψηφιακή υπογραφή επί ειδικού εξοπλισμού), θα εκτυπωθεί και θα σας ζητηθεί να επιβεβαιώσετε το ακριβές των στοιχείων που περιέχει και να την υπογράψετε και χειρόγραφα.

δ) Ηλεκτρονικό παράβολο ύψους 10 ευρώ.

Για την έκδοση κάθε δελτίου απαιτείται ηλεκτρονικό παράβολο υπέρ του Δημοσίου, ύψους 10 ευρώ (Τύπος Παραβόλου: [1894] – «Έκδοση δελτίου ταυτότητας Έλληνα πολίτη»), το οποίο αντιστοιχεί στο αντίτιμο του σώματος του δελτίου, τα έξοδα εκτύπωσης – προσωποποίησής του, καθώς και τη δαπάνη ασφαλούς μεταφοράς του.

Εάν είστε πολύτεκνος (ιδιότητα η οποία πρέπει να προκύπτει από σχετικό αποδεικτικό, π.χ. βιβλιάριο πολυτέκνων), το παράβολο που θα πρέπει να πληρώσετε είναι το μισό, 5 ευρώ (Τύπος Παραβόλου: [1895] – «Έκδοση δελτίου ταυτότητας Έλληνα πολίτη (πολυτέκνων)».

Επιπλέον, στην αίτηση έκδοσης επικολλάται το προβλεπόμενο ένσημο της Ελληνικής Αστυνομίας, ύψους 0,50 ευρώ (Τύπος Παραβόλου: [2043] – «Η αίτηση (καρτέλα) για την έκδοση δελτίου ταυτότητας Έλληνα υπηκόου (Ένσημο ΕΛ.ΑΣ.)».

Για την έκδοση όλων των ανωτέρω παραβόλων πρέπει να συνδεθείτε με την υπηρεσία e-Παράβολο.

Σε περίπτωση έκδοσης λάθος παραβόλου, μπορείτε να αιτηθείτε την επιστροφή των χρημάτων σας.

ε) Παλαιού τύπου δελτίο ταυτότητας

Για την έκδοση του νέου δελτίου ταυτότητας απαιτείται να προσκομίσετε και να παραδώσετε το παλαιό δελτίο ταυτότητας (μπλε δελτίο).

Πρόκειται να βγάλω ταυτότητα για πρώτη φορά στη ζωή μου. Ποια δικαιολογητικά χρειάζονται;

Θα χρειαστείτε όλα τα δικαιολογητικά που αναφέρονται στην ερώτηση 6 και επιπλέον ένας μάρτυρας για να βεβαιώσει τα στοιχεία σας. O μάρτυρας μπορεί να είναι οποιοδήποτε ενήλικο πρόσωπο, το οποίο θα έχει στην κατοχή του ταυτοποιητικό έγγραφο σε ισχύ.

Εάν η αίτηση έκδοσης αφορά σε ανήλικο, τότε ως μάρτυρας μπορεί να παραστεί μόνο ένας από τους δύο γονείς ή εκείνος/η που ασκεί την επιμέλεια ή επιτροπεία του. Σε περίπτωση επιμέλειας ή επιτροπείας θα πρέπει να επιδειχθούν τα νόμιμα έγγραφα που αποδεικνύουν την επιμέλεια ή επιτροπεία του ανήλικου.

Έχασα/μου έκλεψαν την ταυτότητά μου. Τι ενέργειες πρέπει να κάνω;

Εάν χάσατε την ταυτότητά σας, θα πρέπει να δηλώσετε άμεσα την απώλειά της στην πλησιέστερη Αστυνομική Αρχή (εάν βρίσκεστε στην χώρα) ή ελληνική Προξενική Αρχή (εάν βρίσκεστε στο εξωτερικό). Επίσης, μπορείτε να δηλώσετε την απώλεια και ηλεκτρονικά.

Εάν πέσατε θύμα κλοπής, η καταγγελία πρέπει να γίνει αυτοπροσώπως στην τοπική Αστυνομική Αρχή (ελληνική ή αλλοδαπή εάν βρίσκεστε στη χώρα ή στο εξωτερικό, αντίστοιχα).

Σε κάθε περίπτωση, το δελτίο σας θα ακυρωθεί και θα πρέπει να ζητήσετε την έκδοση νέου.

Ακόμη και αν βρείτε τη χαμένη σας ταυτότητα, μην την χρησιμοποιήσετε καθώς οιαδήποτε ενέργεια με αυτήν δεν θα έχει νομική ισχύ, αλλά παραδώστε την στην πλησιέστερη αστυνομική Αρχή.

Στη συνέχεια θα πρέπει να επικοινωνήσετε απευθείας με την Αρχή έκδοσης του τόπου μόνιμης ή προσωρινής διαμονής σας (βρείτε τα τηλέφωνα των Υπηρεσιών εδώ), ώστε ο αρμόδιος υπάλληλος να σας κλείσει ραντεβού το συντομότερο δυνατό.

Ποια δικαιολογητικά χρειάζονται για την έκδοση δελτίου ταυτότητας σε περίπτωση απώλειας, κλοπής, φθοράς ή μεταβολής στοιχείων; (Αφορά και τους 2 τύπους ταυτοτήτων, παλαιού τύπου-μπλε δελτίο και νέου τύπου-ID1).

α) Έκδοση λόγω Απώλειας/Κλοπής

Εάν χάσατε ή σας έκλεψαν την ταυτότητά σας, για την έκδοση του νέου σας δελτίου θα χρειαστούν:

  • Τα δικαιολογητικά της αρχικής έκδοσης (βλέπε ερώτηση 6), συμπεριλαμβανομένου του μάρτυρα.
  • Υπεύθυνη δήλωση, στην οποία αναφέρονται οι συνθήκες απώλειας, για τις περιπτώσεις απώλειας.

  • Πρόσφατη βεβαίωση Ελληνικής Αρχής (Αστυνομικής ή Προξενικής), για τις περιπτώσεις κλοπής.

  • Επιπλέον ηλεκτρονικό παράβολο υπέρ του Δημοσίου, ύψους 9 ευρώ (Τύπος Παραβόλου: [1889] – «Αντικατάσταση δελτίων ταυτότητας λόγω φθοράς/απώλειας»), μόνο για τις περιπτώσεις απώλειας.

  • β) Έκδοση λόγω φθοράς

    Εάν η ταυτότητά σας έχει φθαρεί, για την έκδοση του νέου σας δελτίου θα χρειαστούν:

    • Τα δικαιολογητικά της αρχικής έκδοσης (βλέπε ερώτηση 6), συμπεριλαμβανομένου του μάρτυρα.
  • Το δελτίο ταυτότητας που έχει φθαρεί.

  • Υπεύθυνη δήλωση, στην οποία αναφέρονται οι συνθήκες φθοράς.

  • Επιπλέον ηλεκτρονικό παράβολο υπέρ του Δημοσίου, ύψους 9 ευρώ (Τύπος Παραβόλου: [1889] – «Αντικατάσταση δελτίων ταυτότητας λόγω φθοράς/απώλειας»).

  • γ) Έκδοση λόγω μεταβολής οποιουδήποτε στοιχείου ταυτότητας

    Εάν έχει επέλθει μεταβολή οποιουδήποτε στοιχείου της ταυτότητάς σας, όπως ορίζεται στο άρθρο 6 του Ν.Δ. 127/ 69, για την έκδοση του νέου σας δελτίου θα χρειαστούν:

    • Τα δικαιολογητικά της αρχικής έκδοσης (βλέπε ερώτηση 6).
  • Το δελτίο ταυτότητας που έχετε στην κατοχή σας.

  • Αντίγραφο της σχετικής πράξης της Αρχής ακύρωσης (π.χ. λόγω αλλαγής επωνύμου, υιοθεσίας, λύσης ή ακύρωσης αυτής, αναγνώρισης, αποκήρυξης ή νομιμοποίησης τέκνου και σε οποιαδήποτε άλλη από το νόμο οριζόμενη περίπτωση).

  • Για την έκδοση όλων των ανωτέρω παραβόλων θα πρέπει να συνδεθείτε με την υπηρεσία e-Παράβολο.

    Σε περίπτωση έκδοσης λάθος παραβόλου, μπορείτε να αιτηθείτε την επιστροφή των χρημάτων σας.

    Έχω ταυτότητα παλαιού τύπου, η οποία εκδόθηκε πολύ πρόσφατα. Μπορώ να την αλλάξω με νέου τύπου δελτίο;

    Εάν επιθυμείτε να αντικαταστήσετε την παλαιά ταυτότητά σας με δελτίο νέου τύπου, μπορείτε να το κάνετε ανεξαρτήτως του πόσο πρόσφατη είναι.

    Σε αυτήν την περίπτωση θα χρειαστούν:

    • Τα δικαιολογητικά της αρχικής έκδοσης, πλην του μάρτυρα.
  • Το παλαιό δελτίο ταυτότητας, το οποίο θα το επιδείξετε κατά την αίτησή σας και θα το παραδώσετε στην Αρχή έκδοσης μόλις παραλάβετε το νέο σας έγγραφο.

  • Χρειάζεται να γνωρίζω κάτι άλλο για τη διαδικασία έκδοσης του δελτίου μου;

    α) Το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμό σας, θα αναγράφονται και με λατινικούς χαρακτήρες, με μεταγραφή σύμφωνα με το πρότυπο ΕΛ.Ο.Τ. 743.

    Εάν επιθυμείτε κάποιο από τα ανωτέρω στοιχεία, να αναγραφεί με τρόπο διαφορετικό του προτύπου ΕΛΟΤ 743, θα πρέπει να προσκομίσετε ταξιδιωτικό ή άλλο έγγραφο ημεδαπής ή αλλοδαπής Αρχής, από το οποίο να προκύπτει η εν λόγω διαφορά.

    β) Εφόσον επιθυμείτε να αναγραφεί επί του δελτίου η ομάδα και το RHESUS του αίματός σας, θα πρέπει να προσκομίσετε βεβαίωση νοσηλευτικού ιδρύματος ή υγειονομικού εργαστηρίου, στην οποία να αναγράφεται αυτή.

    Η αναγραφή του εν λόγω στοιχείου, δεν είναι υποχρεωτική.

    γ) Κατά τη διαδικασία υποβολής της αίτησης για έκδοση νέου δελτίου, ο αρμόδιος υπάλληλος θα σας ζητήσει να σας δακτυλοσκοπήσει.

    Η δακτυλοσκόπηση, η οποία γίνεται με ειδικό, ηλεκτρονικό εξοπλισμό, αφορά τη λήψη δύο (2) δακτυλικών αποτυπωμάτων και συγκεκριμένα των δεικτών των δύο χεριών σας.

    Σε περίπτωση μόνιμης ή προσωρινής αδυναμίας λήψης δακτυλικού αποτυπώματος δείκτη, λαμβάνεται κατά σειρά αποτύπωμα του αντίχειρα, μέσου ή παράμεσου του ιδίου χεριού, ενώ στην περίπτωση μονόχειρα λαμβάνεται αποτύπωμα και δεύτερου δακτύλου από το υπάρχον χέρι, με την ίδια ως άνω σειρά.

    Η μόνιμη ή προσωρινή αδυναμία λήψης δακτυλικών αποτυπωμάτων, πέραν των περιπτώσεων εμφανούς ακρωτηριασμού, αποδεικνύεται με ιατρικό πιστοποιητικό, το οποίο φέρει την υπογραφή ιατρού αντίστοιχης ειδικότητας με την πάθηση που βεβαιώνεται.

    Επισημαίνεται ότι εάν είναι προσωρινώς αδύνατη η λήψη των δακτυλικών σας αποτυπωμάτων, τότε η διάρκεια του δελτίου σας θα είναι περιορισμένη (ισχύς 12 μηνών), αντί 10 ετών που ισχύει για όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις.

    δ) Εφόσον πρόκειται για έκδοση δελτίου σε πρόσωπο, η επιμέλεια του οποίου ασκείται σύμφωνα με δικαστική απόφαση ή το οποίο τελεί σε επιτροπεία ή δικαστική συμπαράσταση, τότε θα πρέπει να προσκομιστεί και η σχετική απόφαση καθορισμού επιμέλειας ή ορισμού επιτρόπου ή δικαστικού συμπαραστάτη.

    ε) Οι Αξιωματικοί, Υπαξιωματικοί και Οπλίτες των Ενόπλων Δυνάμεων και οι αντίστοιχοι των Σωμάτων Ασφαλείας, που εξέρχονται από την ενεργό υπηρεσία ή την πολεμική διαθεσιμότητα, συνυποβάλλουν με την αίτησή τους και την προβλεπόμενη από τις διατάξεις του άρθρου 7 παρ. 1 του Ν.Δ.127/1969 βεβαίωση.

    στ) Η αίτησή σας για την έκδοση νέου δελτίου ταυτότητας, παίρνει αυτόματα έναν μοναδικό αριθμό, τον Αριθμό Αίτησης. Με αυτό τον αριθμό θα μπορείτε να απευθύνετε οποιοδήποτε ερώτημα σχετικά με την αίτησή σας καθώς και να παραλάβετε το δελτίο σας.

    Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής αίτησης, θα σας αποσταλεί σχετικό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με τον Αριθμό Αίτησης και όλες τις απαραίτητες πληροφορίες (Αρχή Έκδοσης, κλπ.)

    Πόσο καιρό χρειάζεται για να εκδοθεί το νέο δελτίο ταυτότητας (ID1);

    Όλα τα νέα δελτία ταυτότητας θα εκτυπώνονται με τα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και ποιότητας στη Διεύθυνση Διαβατηρίων & Εγγράφων Ασφαλείας του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, με έδρα στην Καισαριανή Αττικής.

    Ο χρόνος ο οποίος θα απαιτείται από την ημέρα που θα καταθέσετε την αίτησή σας στο Τμήμα της περιοχής σας μέχρι την παραλαβή του νέου σας δελτίου, κυμαίνεται στις 7 ημέρες.

    Ως εκ τούτου, παρακαλούμε όπως προγραμματίσετε έγκαιρα την υποβολή της αίτησής σας στην αρμόδια Αρχή.

    Η ταυτότητά μου καταστράφηκε σε φυσική καταστροφή. Ποια παράβολα χρειάζονται σε αυτήν την περίπτωση;

    Όταν η φθορά ή η απώλεια του δελτίου σας οφείλεται σε λόγους ανωτέρας βίας (σεισμό, πυρκαγιά, ναυάγιο, πλημμύρα κλπ.), το δελτίο ταυτότητας εκδίδεται αφού προηγουμένως προσκομιστεί επιβεβαιωτικό έγγραφο του συμβάντος ή υπεύθυνη δήλωση του αιτούντος.

    Σε αυτήν την περίπτωση θα χρειαστεί να καταβάλλεται μόνο το παράβολο υπέρ του Δημοσίου, ύψους 10 ευρώ (Τύπος Παραβόλου: [1894] – «Έκδοση δελτίου ταυτότητας Έλληνα πολίτη»).

    Διαμένω μόνιμα στο εξωτερικό. Πού μπορώ να υποβάλλω αίτηση για έκδοση νέου δελτίου;

    Αυτήν τη στιγμή δεν υφίσταται τεχνική δυνατότητα υποβολής αίτησης έκδοσης νέου δελτίου ταυτότητας στις ελληνικές προξενικές Αρχές.

    Ως εκ τούτου, η αίτηση για έκδοση νέου δελτίου μπορεί να γίνει μόνο στις Αρχές έκδοσης που βρίσκονται στην Ελλάδα.

    Εφόσον πρόκειται να επισκεφθείτε τη χώρα, μπορείτε να προγραμματίσετε την υποβολή αίτησης έκδοσης νέου δελτίου στην αρμόδια Αρχή της περιοχής όπου θα διαμείνετε κατά την παραμονή σας εδώ (ξενοδοχείο, συγγενικό/φιλικό σπίτι κλπ).

    Είμαι εγγεγραμμένος σε ελληνικό δήμο, αλλά διαμένω σε άλλη περιοχή. Επίσης, η διεύθυνση κατοικίας που φαίνεται στην φορολογική μου δήλωση έχει αλλάξει πρόσφατα. Πού πρέπει να απευθυνθώ για την έκδοση του νέου μου δελτίου;

    Την αίτηση για την έκδοση του δελτίου ταυτότητάς σας, θα την υποβάλλετε στην Αρχή μόνιμης ή προσωρινής διαμονής σας στη χώρα, ανεξαρτήτως του δήμου στον οποίο είστε εγγεγραμμένος/η ή της διεύθυνσης που εμφαίνεται στη φορολογική σας δήλωση.

    Τη διεύθυνση κατοικίας σας (μόνιμης ή προσωρινής) θα την αναγράψετε στην υπεύθυνη δήλωση που θα υποβάλλετε κατά την αίτηση έκδοσης της νέας σας ταυτότητας, πλην όμως έχοντας υπόψη τις κυρώσεις που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία σε περίπτωση δήλωσης ψευδών γεγονότων.

    Μπορεί να παραλάβει κάποιος τρίτος για λογαριασμό μου το δελτίο ταυτότητάς μου;

    Όχι. Το δελτίο ταυτότητας είναι αυστηρά προσωπικό έγγραφο και παραδίδεται από την αρμόδια Αρχή μόνο στον ίδιο τον κάτοχό του.

    Μπορώ να ζητήσω να σταλεί το νέο δελτίο στο σπίτι μου με ταχυδρομείο;

    Όχι. Το δελτίο ταυτότητας μπορεί να σας παραδοθεί μόνο ιδιοχείρως, από την ίδια Αρχή στην οποία υποβάλλατε την αίτησή σας.

    Η νέα σας ταυτότητα αποκτά ισχύ και εμφαίνεται ως ενεργή μόλις σας επιδοθεί, ανεξαρτήτως του πότε εκτυπώθηκε.

    Θα ενημερωθούν άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου ή φορείς για την αλλαγή της ταυτότητάς μου;

    Μόλις σας επιδοθεί η νέα σας ταυτότητα θα ενημερωθούν μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης αυτόματα όλες οι υπηρεσίες και φορείς που διασυνδέονται με αυτό, όπως ΑΑΔΕ, GOV.GR WALLET, κλπ.

    Θα πρέπει να προγραμματίσω νέο ραντεβού για να παραλάβω την ταυτότητά μου;

    Όχι. Όταν το νέο σας δελτίο έχει επιστραφεί εκτυπωμένο στην Αρχή έκδοσης, θα ενημερωθείτε με μήνυμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση που δηλώθηκε κατά τον προγραμματισμό του ραντεβού σας.

    Εάν η επίσκεψή σας είχε προγραμματιστεί τηλεφωνικά απευθείας από την Αρχή έκδοσης, αρμόδιος υπάλληλος θα σας ενημερώσει (είτε ηλεκτρονικά αν κατά την αίτησή σας δηλώσατε ηλεκτρονική διεύθυνση είτε τηλεφωνικά) για τις ημέρες και ώρες που μπορείτε να προσέλθετε για την παραλαβή του δελτίου σας.

    Για την παραλαβή ή για οτιδήποτε θέλετε να ρωτήσετε αναφορικά με το δελτίο σας, παρακαλούμε όπως έχετε διαθέσιμο τον Αριθμό Αίτησής σας, ο οποίος θα σας δοθεί από τον αρμόδιο υπάλληλο μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία υποβολής της αίτησης έκδοσης.

    Υπέβαλλα αίτηση για έκδοση νέου δελτίου, αλλά η Αρχή έκδοσης με ενημέρωσε ότι η ταυτότητα δεν εκτυπώθηκε λόγω ακατάλληλης φωτογραφίας. Τι μπορώ να κάνω σε αυτήν την περίπτωση;

    Εάν ενημερωθείτε ότι η ταυτότητά σας δεν εκτυπώθηκε λόγω ακατάλληλης φωτογραφίας, εφόσον αυτό οφείλεται σε υπαιτιότητα της Υπηρεσίας λόγω κακή λήψης, μπορείτε να ζητήσετε απευθείας από την Αρχή έκδοσης τον προγραμματισμό νέου ραντεβού το συντομότερο δυνατό. Επιπλέον, δεν θα απαιτηθεί η έκδοση νέου παραβόλου 10 ευρώ.

    Εφόσον η ακατάλληλη φωτογραφία οφείλεται σε υπαιτιότητα επαγγελματία φωτογράφου, θα μπορείτε να επαναπρογραμματίσετε το ραντεβού σας από την ηλεκτρονική πλατφόρμα. Και σε αυτήν την περίπτωση, δεν απαιτείται η έκδοση νέου παράβολου 10 ευρώ.

    Συγγενής μου είναι κατάκοιτος/η και δεν μπορεί να μετακινηθεί για να εκδώσει νέα ταυτότητα. Τι μπορώ να κάνω;

    Για τα άτομα τα οποία βεβαιωμένα δεν μπορούν να μετακινηθούν προς τις Αρχές έκδοσης (κατάκοιτοι, κρατούμενοι φυλακών κλπ.), έχει προβλεφθεί η λειτουργία φορητών σταθμών που μπορούν να μεταβούν στο χώρο που βρίσκεται το ενδιαφερόμενο άτομο.

    Για να προγραμματίσετε ραντεβού για τις συγκεκριμένες περιπτώσεις, θα πρέπει να προηγηθεί απευθείας τηλεφωνική επικοινωνία με την τοπική Αρχή έκδοσης, προκειμένου ο αρμόδιος υπάλληλος να σας ενημερώσει σχετικά με την ημέρα και ώρα μετάβασής του στο χώρο σας.

    Θα μπορώ να ταξιδέψω στο εξωτερικό με τη νέα μου ταυτότητα;

    Το νέου τύπου δελτίο ταυτότητας, πληροί όλα τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ταξιδιωτικό έγγραφο στις χώρες της ΕΕ ή/και της ζώνης SCHENGEN. Επιπλέον, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε τρίτες χώρες (εκτός ΕΕ ή/και SCHENGEN) στις οποίες επιτρέπεται η είσοδος υπηκόων της ΕΕ μόνο με χρήση ταυτότητας αντί διαβατηρίου (π.χ. Αλβανία, Σκόπια, Βοσνία & Ερζεγοβίνη, Γεωργία, Μαυροβούνιο, Σερβία, Τουρκία).

     

    ΠΗΓΗ | newsbomb.gr




    Άγιοι Ανάργυροι | «Έχουμε πολλούς αστυνομικούς δίπλα στην νεκροφόρα»

    Ραγίζει καρδιές του ξέσπασμα του πατέρα της 28χρονης Κυριακής, που δολοφονήθηκε την Δευτέρα (1/4) έξω από το Αστυνομικό Τμήμα Αγίων Αναργύρων

    Λίγο πριν τελεστεί η κηδεία της ο πατέρας της άτυχης κοπέλας μίλησε στο MEGA, όπου ανέφερε μεταξύ άλλων ότι την σήμερα, «συνειδητοποίησα ότι υπάρχουν τελικά πάρα πολλοί αστυνομικοί».

    «Είμαι πίσω από την νεκροφόρα και συνοδεύω την κορούλα μου. Είναι πανέμορφη! Την έντυσα νυφούλα σήμερα. Είναι τόσο μα τόσο όμορφη, δεν καταλαβαίνετε! Κουκλάρα ! Το κοριτσάκι μου ντυμένο στα λευκά! Ξέρετε, σήμερα συνειδητοποίησα ότι υπάρχουν τελικά πάρα πολλοί αστυνομικοί», είπε αρχικά ο πατέρας της Κυριακής

    «Αν ένας αστυνομικός ήταν δίπλα της τη Δευτέρα σήμερα δεν θα της έριχνα χώμα»

    Παράλληλα, τόνισε: «Έχουμε πολλούς αστυνομικούς δίπλα στην νεκροφόρα αλλά αν ήταν ένας δίπλα της την Δευτέρα το βράδυ, σήμερα δεν θα πήγαινα για να της ρίξω χώμα. Σήμερα μπόρεσαν να συνοδεύσουν την Κούλα μου… Αλήθεια λέω! Είναι πάρα πολλοί οι αστυνομικοί εδώ! Αλήθεια, τίποτα δεν θα είχε γίνει από όλα αυτά αν μπορούσαν να την συνοδεύσουν στο σπίτι εκείνο το βράδυ. Να την πάνε στο σπίτι της όπως τώρα την συνοδεύουν στο τελευταίο της όμως, σπίτι».

    Και κατέληξε ο πατέρας της Κυριακής λέγοντας: «Η κόρη μου τελικά υπάρχει για την αστυνομία; Δεν έχω καταλάβει. Τρεις ημέρες μετά, κανείς δεν με έχει πάρει τηλέφωνο από την αστυνομία για να μου πει ότι το παιδί μου δολοφονήθηκε. Με κάλεσε μόνο ένας αστυνομικός Σκούρας για να μου πει ότι όλα έγιναν πολύ γρήγορα και η αστυνομία δεν πρόλαβε να κάνει κάτι».




    Παγώνη | Είναι σε έξαρση όλα, λοιμώξεις και ιώσεις | Ανησυχία για τη μηνιγγίτιδα γιατί έχουμε το καρναβάλι στην Πάτρα

    Την ανησυχία της για την έξαρση των ιώσεων και των λοιμώξεων εξέφρασε κατά τη διάρκεια τηλεοπτικής της συνέντευξης το πρωί της Παρασκευής 8/3 η Ματίνα ΠαγώνηΗ πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ έκρουσε παράλληλα τον κώδωνα του κινδύνου για τα κρούσματα μηνιγγίτιδας καθώς όπως είπε στην Πάτρα έχουμε το καρναβάλι.

    «Στο 23ο Πανελλήνιο Συνέδριο Λοιμώξεων τα μηνύματα ήταν ότι πρέπει να προσέξουμε τους εμβολιασμούς, πρέπει να γίνουν οι εμβολιασμοί, αυτό ήταν το μήνυμα» είπε μιλώντας στο Mega και την εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» η Ματίνα Παγώνη.

    «Είναι σε έξαρση όλα και το θέμα με τη μηνιγγίτιδα προκαλεί ανησυχία γιατί έχουμε και το καρναβάλι στην Πάτρα. Τη μηνιγγίτιδα την γνωρίζουμε, τη διαχειριζόμαστε. Πρέπει να ξέρουμε ότι με τα βασικά συμπτώματα δηλαδή την έντονη κεφαλαλγία, πυρετό, εξανθήματα, αμέσως να πάμε στον γιατρό. Η αντιμετώπιση είναι ιατρική, υπάρχουν τα πρωτόκολλα, αυτό που φοβόμαστε είναι οι επιπλοκές γιατί έχουμε και θανάτους» σημείωσε.

    Αναφερόμενη στην έλλειψη που παρατηρείται σε ορισμένα φάρμακα η Ματίνα Παγώνη δήλωσε: «Υπάρχει ένα πρόβλημα τελευταία. Πρώτον, ότι δεν κάνουμε εξαγωγή στο εξωτερικό αν δεν έχουμε εξασφαλίσει για όλη την Ελλάδα τα φάρμακα που σημαίνει ότι πρέπει να υπάρχει επιτροπή και να ελέγχει τις φαρμακαποθήκες».

    «Για να έχουμε ελλείψεις σημαίνει ότι δεν έχουν γίνει οι έλεγχοι. Επιπλέον, ο ΙΦΕΤ θα πρέπει να φροντίσει να υπάρχουν οι πρώτες ύλες. Υπάρχουν φάρμακα, μπορεί να δανειστεί ένα νοσοκομείο αλλά θα σε καλύψουν. Απλώς το κάθε νοσοκομείο θα πρέπει να έχει τις ποσότητες που πρέπει, το ίδιο και οι φαρμακαποθήκες» πρόσθεσε κλείνοντας.

    πηγή: newsbeast.gr 




    Προειδοποίηση από τη Ρωσία στο ΝΑΤΟ | Θα έχουμε άμεση σύγκρουση στην περίπτωση που σταλούν δυτικά στρατεύματα στην Ουκρανία

    Το Κρεμλίνο προειδοποίησε την Τρίτη 27/2 πως θα είναι αναπόφευκτη η σύγκρουση μεταξύ της Ρωσίας και του ΝΑΤΟ, σε περίπτωση που χώρες μέλη της Συμμαχίας στείλουν στρατεύματα να πολεμήσουν στην Ουκρανία.

    «Δεν είναι σε καμία περίπτωση προς το συμφέρον των χωρών αυτών. Θα πρέπει να το γνωρίζουν», τόνισε ο Ντμίτρι Πεσκόφ απαντώντας στις χθεσινές δηλώσεις του Γάλλου προέδρου Εμανουέλ Μακρόν, ο οποίος εκτίμησε ότι «δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο αποστολής δυτικών στρατευμάτων για να στηρίξουν την Ουκρανία στον πόλεμό της εναντίον της Ρωσίας».

    «Το ίδιο το γεγονός ότι γίνεται συζήτηση για το ενδεχόμενο αποστολής κάποιων στρατευμάτων στην Ουκρανία από χώρες του ΝΑΤΟ είναι ένα πολύ σημαντικό νέο στοιχείο», σημείωσε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων επικαλούμενο το Reuters και το AFP.

    Όταν ρωτήθηκε από τους δημοσιογράφους αν θα υπήρχε κίνδυνος άμεσης σύγκρουσης μεταξύ της Ρωσίας και του ΝΑΤΟ στην περίπτωση αποστολής δυτικών στρατευμάτων στην Ουκρανία, ο Πεσκόφ απάντησε: «Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να συζητήσουμε όχι για το αν είναι ενδεχόμενη, αλλά για το αν είναι αναπόφευκτη (μια άμεση σύγκρουση)».

    Πηγή: newsbeast.gr




    Μακάριος Λαζαρίδης: «Είμαι υπερήφανος για όσα έχουμε πετύχει για τους ψαράδες των λιμνοθαλασσών της Κεραμωτής»

    Στο 1ο Συνέδριο Αλιείας και Υδατοκαλλιέργειας, που διοργανώνει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και διεξάγεται στην Ελευσίνα παρέστη ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης.

    Στο περιθώριο των εργασιών, συναντήθηκε με μέλη της Οργάνωσης Παραγωγών Αλιέων Λιμνοθαλασσών Κεραμωτής, με τους οποίους διατηρεί ισχυρούς δεσμούς, έχοντας κατά καιρούς συμβάλλει στην επίλυση σημαντικών προβλημάτων τους.

    Ο κ. Λαζαρίδης συζήτησε με τους αλιείς τις προκλήσεις και τις προοπτικές του κλάδου, όπως άλλωστε τις έχουν διατυπώσει και οι ίδιοι στον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος τους έχει επισκεφθεί δύο φορές, στο πλαίσιο περιοδειών του στην Καβάλα.

    Αμέσως μετά τη συνάντηση, ο κ. Λαζαρίδης έκανε την εξής δήλωση:

    «Επέλεξα αυτό το Σαββατοκύριακο να βρεθώ εδώ, στην ιστορική Ελευσίνα, στο 1ο  συνέδριο Αλιείας και Υδατοκαλλιέργειας.

    Αλλά πρωτίστως επέλεξα να είμαι εδώ, δίπλα στους φίλους μου, ψαράδες των λιμνοθαλασσών της Κεραμωτής, δίπλα στους ανθρώπους του μόχθου.

    Είμαι πολύ υπερήφανος γιατί την τελευταία πενταετία έχουμε καταφέρει να πετύχουμε σημαντικά πράγματα τα οποία οδηγούν στην ανάπτυξη και των ιδίων και του τόπου μας». 




    Θεοχάρης: Η προθεσμία για προμήθεια POS εκπνέει 29/2 | Δεν έχουμε ακόμη στοιχεία για έκτακτη ενίσχυση το Πάσχα

    Σαφείς απαντήσεις έδωσε κατά την επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χάρης Θεοχάρης, σε πλήθος ερωτημάτων που υποβλήθηκαν, τόσο σε ό,τι αφορά την πρακτική εφαρμογή της φορολογικής μεταρρύθμισης της κυβέρνησης, αλλά και σε σχέση με οικονομικά ζητήματα ευρύτερου ενδιαφέροντος.

    Πιο συγκεκριμένα, για την προθεσμία προμήθειας POS, ο κ. Θεοχάρης τόνισε ότι «η διαδικασία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ως τις 29 Φεβρουαρίου 2024, ύστερα και από την παράταση ενός μηνός που παραχώρησε το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών στους υπόχρεους. Ως προς το ενδεχόμενο παράτασης στη διασύνδεση ταμειακών και POS επί του παρόντος δεν προβλέπεται. Εξάλλου, δεν έχουμε όλα τα απαραίτητα δεδομένα, ώστε να αξιολογήσουμε τη δυνατότητα μιας μετάθεσης της καταληκτικής ημερομηνίας. Ας κάνουμε όλοι αυτό που πρέπει, και η κυβέρνηση θα είναι, όπως πάντα, έτοιμη να βοηθήσει».

    Κλείνοντας την αναφορά του στο ζήτημα, ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών επισήμανε ότι «πολύ σύντομα θα ανοίξει ο 4ος κύκλος χρηματοδότησης των επιχειρήσεων για την προμήθεια τερματικών POS, με πολλή κατανόηση εκ μέρους του Υπουργείου, εφόσον ο στόχος είναι η πλήρης διασύνδεση, σε όλους τους κλάδους της αγοράς όπου αυτό προβλέπεται. Συνιστώ, λοιπόν, στους υπόχρεους, να επωφεληθούν, χωρίς να περιμένουν άλλο για την παραγγελία POS. Οι όροι ένταξης στη χρηματοδότηση θα είναι πολύ ευνοϊκοί».

    Σε ερώτηση για την πιθανότητα χορήγησης έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης στις πιο ευάλωτες κατηγορίες πολιτών για το Πάσχα, ο κ. Χάρης Θεοχάρης διευκρίνισε ότι «προς το παρόν είναι πάρα πολύ νωρίς για οποιαδήποτε συζήτηση γύρω από το πασχαλινό bonus, κι αυτό διότι δεν έχουμε επαρκή στοιχεία για την πορεία εφαρμογής του προϋπολογισμού.

    Έχουμε μια πρώτη εικόνα για τον Ιανουάριο -και μάλιστα χωρίς τα οριστικά δεδομένα, άρα δεν είναι δυνατόν να αποφανθούμε εάν υπάρχουν ή όχι περιθώρια έκτακτης ενίσχυσης. Ταυτόχρονα όμως, όλοι οι Έλληνες γνωρίζουν καλά πλέον, ότι ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης νοιάζεται και στέκει πάντα στο πλευρό των ευάλωτων. Αυτό αποδεικνύεται καθημερινά και διαχρονικά από τα μέτρα στήριξης που λαμβάνει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας -και, μάλιστα, πληρώνει σημαντικό πολιτικό κόστος γι’ αυτή την επιλογή.

    Όμως, παρά τις επικρίσεις, εμείς πιστεύουμε ότι η ενίσχυση που δίνουμε είναι σωστή και δίκαιη, εξού και θα συνεχίσουμε να τη δίνουμε -υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχουν τα περιθώρια. Αλλά επαναλαμβάνω πως τα περιθώρια αυτά είναι συγκεκριμένα και είναι στενά, διότι διανύουμε έτος δημοσιονομικής προσαρμογής.

    Συγκεκριμένα, το πρωτογενές πλεόνασμα του 1,1% του ΑΕΠ, το οποίο πέτυχε ο προϋπολογισμός το 2023, πρέπει να το αυξήσουμε στο 2,1% του ΑΕΠ. Αυτό είναι μια πολύ δύσκολη δουλειά, η οποία γίνεται ακόμη πιο δύσκολη μέσα σε ένα διεθνές περιβάλλον γεμάτο από πολλούς και μεγάλους κινδύνους. Ακόμη και η Γερμανία, φερ’ ειπείν, μια αγορά με μεγάλη σημασία για την απορρόφηση ελληνικών προϊόντων. αλλά και τον τουρισμό, ανέμενε ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας της με ρυθμό 1,5%, αλλά στην πραγματικότητα δε θα είναι πάνω από 0,2%».

    Πηγή: Newsbeast.gr




    Στους δρόμους της Ισπανίας οι αγρότες | «Σε όλη την ΕΕ έχουμε με διαφορετικές αποχρώσεις τα ίδια προβλήματα»

    Ορισμένους από τους κύριους αυτοκινητοδρόμους της Ισπανίας, διαμαρτυρόμενοι, όπως και συνάδελφοί τους σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, για τα υψηλά κόστη, τη γραφειοκρατία και τον ανταγωνισμό από χώρες που δεν είναι μέλη της ΕΕ, απέκλεισαν σήμερα, Τρίτη 6/2 οι αγρότες.

    «Σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση έχουμε με διαφορετικές αποχρώσεις τα ίδια προβλήματα», δήλωσε ο Ντοναθιάνο Ντούχο, αντιπρόεδρος της ASAJA, μιας από τις μεγαλύτερες ενώσεις αγροτών στην Ισπανία, στο εθνικό δίκτυο TVE.

    Η ASAJA και άλλες ενώσεις είχαν καλέσει σε διαμαρτυρίες από μεθαύριο, Πέμπτη, αλλά πολλοί αγρότες κατέβηκαν στους δρόμους με τα τρακτέρ τους σήμερα, παρακωλύοντας την κυκλοφορία σε όλη τη χώρα από τη Σεβίλλη και τη Γρανάδα στον νότο ως τη Χιρόνα κοντά στα σύνορα με τη Γαλλία, σύμφωνα με τις αρχές για την οδική κυκλοφορία.

    «Η ύπαιθρος έχει βαρεθεί», πρόσθεσε ο Ντούχο όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων επικαλούμενο το Reuters.

    Στη Χιρόνα, αγρότες με τρακτέρ είχαν αρχίσει να συγκεντρώνονται ενόψει της ημέρας διαμαρτυρίας, φέροντας πλακάτ με συνθήματα όπως: «χωρίς αγρότες δεν υπάρχει φαγητό».

    Το Reuters σημειώνει πως οι ισπανοί αγρότες, όπως και οι συνάδελφοί τους στη Γαλλία, το Βέλγιο, την Ιταλία και την Πορτογαλία, διαμαρτύρονται για αυξανόμενο βάρος της ευρωπαϊκής γραφειοκρατίας, χαμηλές τιμές παραγωγής και αυξανόμενα κόστη. Δηλώνουν ότι οι απαιτητικοί κανόνες που επιβάλλονται στους αγρότες στην ΕΕ για την προστασία του περιβάλλοντος τους καθιστούν λιγότερο ανταγωνιστικούς από τους συναδέλφους τους αλλού στον κόσμο, όπως στη Λατινική Αμερική ή σε χώρες που δεν ανήκουν στην ΕΕ. Η ένταση σε μπλόκα στη Γαλλία και το Βέλγιο κλιμακώθηκε ορισμένες φορές τις τελευταίες μέρες και σημειώθηκαν βίαιες συμπλοκές με την αστυνομία.

    πηγή: newsbeast.gr




    Σεισμός κοντά στο Λεωνίδιο, αισθητός και στην Αττική | «Το ρήγμα μπορεί να δώσει μεγάλους σεισμούς, δεν έχουμε όμως ιστορικό»

    Σεισμός 4,8 Ρίχτερ σημειώθηκε νωρίς το πρωί της Τρίτης, με το επίκεντρο να εντοπίζεται 16 χιλιόμετρα βορειοανατολικά του Λεωνιδίου, σύμφωνα με τη νεότερη εκτίμηση του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου.

    Το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών ανακοίνωσε ότι σήμερα, στις 07:20 ώρα Ελλάδος, το σεισμολογικό δίκτυο κατέγραψε ασθενή σεισμική δόνηση μεγέθους 4,8 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ. Ο σεισμός έγινε σε απόσταση 101 χλμ. ΝΔ των Αθηνών. Το επίκεντρο της δόνησης εντοπίζεται στον θαλάσσιο χώρο 16 χλμ. ΒΑ του Λεωνιδίου.

    Στην πρώτη εκτίμηση το επίκεντρο εντοπιζόταν 11 χιλιόμετρα δυτικά νοτιοδυτικά του Κρανιδίου Αργολίδας. Εκεί γινόταν, επίσης, λόγος για μέγεθος 4,7 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ. To Ευρωμεσογειακό Ινστιτούτο υπολογίζει, επίσης, τον σεισμό στα 4,8 Ρίχτερ. Μέσα στη νύχτα είχαν προηγηθεί μικρότερης έντασης σεισμοί.

    Ο σεισμός έγινε αισθητός και στην Αττική. Κάτοικοι της Αργολίδας και της Επιδαύρου, που μίλησαν στο Mega, ανέφεραν ότι ξύπνησαν από τον σεισμό και ταρακουνήθηκαν αρκετά.

    Κλειστά θα παραμείνουν τα σχολεία στην Κυνουρία. Ειδικότερα, ο δήμαρχος δήμαρχος Νότιας Κυνουρίας, Εμμανουήλ Δολιανίτης, ανακοίνωσε το κλείσιμο των σχολείων για προληπτικούς λόγους και λόγω των μετασεισμών που σημειώνονται στην περιοχή.

    Σύμφωνα με τον διευθυντή ερευνών του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου, Αθανάσιο Γκανά, ο σεισμός σημειώθηκε ανοιχτά του Λεωνιδίου, στη μέση περίπου του Αργολικού Κόλπου. «Εκεί υπάρχει ένα μεγάλο ρήγμα. Πρέπει να περιμένουν, για να δούμε. Δεν είμαστε ακόμα σίγουροι (σ.σ. αν είναι ο κύριος σεισμός), πρέπει να περιμένουμε. Το βάθος του ρήγματος είναι μεγάλο. Μπορεί να δώσει μεγάλους σεισμούς, δεν έχουμε όμως ιστορικό. Η περιοχή, ενώ έχει μεγάλα ρήγματα, δεν έχει σεισμικότητα».

    «Χρειαζόμαστε χρόνο», επέμεινε ο κ. Γκανάς στην ΕΡΤ, ενώ είπε ότι έγιναν δύο μετασεισμοί σε κοντινή στο επίκεντρο περιοχή της τάξεως των 3,1 και 3,3 βαθμών Ρίχτερ και «αυτό είναι καλό».

    Για μια περιοχή που δεν έχει έντονη σεισμικότητα έκανε λόγο ο πρόεδρος του ΟΑΣΠ και καθηγητής Δυναμικής Τεκτονικής Εφαρμοσμένης Γεωλογίας & Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών του ΕΚΠΑ, Ευθύμης Λέκκας.

    «Ο σεισμός είναι σε μία περιοχή που δεν έχει έντονη σεισμικότητα. Γειτνιάζει βεβαίως με την περιοχή του Λεωνιδίου που υπάρχουν μεγάλες δομές και ρήγματα, αλλά θα δούμε την εξέλιξη του φαινομένου. Μέχρι στιγμής δεν παρουσιάζεται κάτι το ιδιαίτερο μέσα στον Αργολικό κόλπο», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Λέκκας και τόνισε ότι ακόμη «δεν γνωρίζουμε αν πρόκειται για τον κύριο σεισμό, είναι νωρίς, είναι δύσκολο να το πούμε ακόμη».

    Επιπλέον ο κ. Λέκκας υπογράμμισε ότι μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν αναφορές για ζημιές, ενώ πρόθεσε ότι δεν αναμένεται προς το παρόν να συνεδριάσει η Μόνιμη Ειδική Επιστημονική Επιτροπή Εκτίμησης Σεισμικού Κινδύνου και Μείωσης της Σεισμικής Διακινδύνευσης του ΟΑΣΠ.




    Προειδοποίηση από τον Νίκο Τζανάκη | Μετά τις γιορτές αναμένεται να έχουμε εκτόξευση όλων των ειδών των αναπνευστικών ιών

    Την ανησυχία του για την εκτόξευση όλων των ειδών των αναπνευστικών ιών που αναμένεται μετά τις γιορτές εξέφρασε το πρωί της Πέμπτης (28/12) ο καθηγητής Πνευμονολογίας Νίκος Τζανάκης. Όπως τόνισε συνεχίζει να επικρατεί στα παιδιατρικά νοσοκομεία της Αθήνας, καθώς «θερίζουν» οι ιογενείς λοιμώξεις.

    Μιλώντας στην εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο ο Νίκος Τζανάκης επεσήμανε πως «υπάρχει πανσπερμία ιώσεων με πρωτοκαθεδρία του κορονοϊού και της γρίπης που προκαλούν αρκετές νοσηλείες και εισαγωγές συνήθως ατόμων μεγάλης ηλικίας, που δεν έχουν προβεί στον απαραίτητο εμβολιασμό τους, που θα τους προφύλασσε από αυτή τη νοσηλεία και την εισαγωγή στο νοσοκομείο».

    «Αν είχε γίνει το εμβόλιο μπορεί να είχαμε λιγότερες μολύνσεις, περίπου 50% κάτω αλλά σίγουρα θα είχαμε ένα ποσοστό εισαγωγών πολλές φορές πιο κάτω, σε ένα ποσοστό 60-70% να γλιτώναμε τις νοσηλείες» σημείωσε.

    Αναφερόμενος στον κορονοϊό ο Νίκος Τζανάκης υπογράμμισε: «Καθημερινά γίνονται περίπου 1.200 συνταγές αντιικών φαρμάκων. Αυτό σημαίνει ότι αυτοί οι άνθρωποι θα κατέληγαν στο νοσοκομείο πιθανότατα αν δεν συνταγογραφούντο τα αντιικά για τον κορονοϊό. Τον Νοέμβριο αυτές οι συνταγές ήταν περίπου 300. Οι θερμοκρασίες είναι καλές, αλλά συγχρωτιζόμαστε αυτή την εποχή όπου πάμε».

    «Όλα αυτά συμβάλλουν στο να αναπτυχθούν και να μεταδοθούν οι ιοί σε μεγάλη κλίμακα. Αναμένεται μετά τις γιορτές να έχουμε εκτόξευση όλων των ειδών των αναπνευστικών ιών και θα πρέπει όσοι δεν έχουν εμβολιαστεί να σπεύσουν. Όσοι είναι σε ευπαθείς ομάδες καλό είναι όταν βγουν από το σπίτι να φορέσουν μάσκα» δήλωσε κλείνοντας.

     




    Ανησυχία μετά τον θάνατο 8χρονου θετικού στον στρεπτόκοκκο | Τι προκαλεί στον οργανισμό, τι κάνουμε αν έχουμε κρούσμα στο σπίτι και στο σχολείο

    Θλίψη αλλά και προβληματισμό προκαλεί ο θάνατος ενός 8χρονου παιδιού, το οποίο διαγνώστηκε θετικό στον στρεπτόκοκκο στο Νοσοκομείο Παίδων «Αγλαΐα Κυριακού». Το παιδί μεταφέρθηκε από τους γονείς του προχθές τα ξημερώματα στο νοσοκομείο, το οποίο εφημέρευε, καθώς είχε πονόλαιμο και υψηλό πυρετό.

    Άμεσα οι γιατροί έκαναν strep test στο παιδί και έτσι διαγνώστηκε θετικό στον στρεπτόκοκκο. Στη συνέχεια, οι γιατροί εισήγαγαν τον 8χρονο στη ΜΕΘ, ωστόσο άφησε την τελευταία του πνοή τρεις ώρες μετά. Οι γιατροί κατέβαλαν κάθε δυνατή προσπάθεια, για να σώσουν το αγοράκι, ωστόσο δεν τα κατάφεραν.

    Λίγες ώρες μετά την εισαγωγή του στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας εμφάνισε καρδιακή ανακοπή και κατέληξε το πρωί στις 09:44.

    Τι είναι ο στρεπτόκοκκος, τι κάνουμε αν έχουμε κρούσμα στο σπίτι και στο σχολείο

    Πέρυσι τέτοια εποχή ο ΕΟΔΥ ενημέρωνε ότι ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες (Ιρλανδία, Γαλλία, Ολλανδία, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο) κατέγραψαν αύξηση στον αριθμό των περιπτώσεων διεισδυτικής νόσου από στρεπτόκοκκο της ομάδας Α (iGAS) σε παιδιά ηλικίας κάτω των δέκα ετών, εντός του έτους 2022, ιδιαίτερα από τον Σεπτέμβριο και μετά. Στη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, η αύξηση των κρουσμάτων iGAS σε παιδιά ήταν αρκετές φορές υψηλότερη από τα προ-πανδημικά επίπεδα για την αντίστοιχη χρονική περίοδο. Κατά την ίδια περίοδο, αναφέρθηκαν επίσης αρκετοί θάνατοι από iGAS σε παιδιά ηλικίας κάτω των 10 ετών (Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ιρλανδία).

    Η καταγραφόμενη αύξηση κρουσμάτων ακολούθησε μια περίοδο μειωμένης συχνότητας λοιμώξεων από στρεπτόκοκκο ομάδας Α, που παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19. Είναι πιθανό, η αύξηση των κρουσμάτων από iGAS στα παιδιά να σχετίζεται, επίσης, με την πρόσφατη αυξημένη κυκλοφορία των αναπνευστικών ιών, όπως του ιού της εποχικής γρίπης και του αναπνευστικού συγκυτιακού ιού (RSV), καθώς η συλλοίμωξη με ιό και στρεπτόκοκκο ομάδας Α μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο διεισδυτικής νόσου από iGAS.

    Η συχνότητα εμφάνισης της φαρυγγίτιδας από GAS συνήθως κορυφώνεται κατά τους χειμερινούς μήνες και τις αρχές της άνοιξης. Συχνά αναφέρονται κρούσματα σε νηπιαγωγεία και σχολεία.

    Ο στρεπτόκοκκος της ομάδας Α (GAS) είναι η συνηθέστερη αιτία βακτηριακής φαρυγγίτιδας σε παιδιά σχολικής ηλικίας. Η κλινική εικόνα περιλαμβάνει πόνο στο λαιμό, πυρετό, κεφαλαλγία και σε ορισμένες περιπτώσεις συρρέον ερυθηματώδες εξάνθημα, το οποίο οφείλεται σε μία ή περισσότερες από τις ερυθρογόνες τοξίνες (οστρακιά). Η GAS φαρυγγίτιδα διαγιγνώσκεται με ταχεία δοκιμασία ανίχνευσης αντιγόνου (strep test) και καλλιέργεια φαρυγγικού επιχρίσματος και αντιμετωπίζεται με χορήγηση αντιβιοτικών. Σε σπάνιες περιπτώσεις η λοίμωξη από iGAS, ενώ μπορεί να εμφανιστεί αρχικά με μη ειδικά συμπτώματα (πυρετό, γενική κόπωση, απώλεια όρεξης) ειδικά στα παιδιά, μπορεί να προκαλέσει σοβαρή και απειλητική για τη ζωή λοίμωξη, που μπορεί να εκδηλωθεί ως βακτηριαιμία, πνευμονία, μόλυνση του δέρματος και των οστών, μηνιγγίτιδα, κυτταρίτιδα, οστεομυελίτιδα, νεκρωτική απονευρωσίτιδα, στρεπτοκοκκικό τοξικό shock. Τα παιδιά με ιογενείς λοιμώξεις όπως η ανεμοβλογιά ή η γρίπη διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο να αναπτύξουν λοίμωξη από iGAS. Οι λοιμώξεις από iGAS πρέπει να είναι στη διαφορική διάγνωση παιδιών με σοβαρή αναπνευστική λοίμωξη, προηγηθείσα ιογενή συνδρομή, και σε άτομα που είναι στενές επαφές κρούσματος οστρακιάς. Η συνεργασία με το μικροβιολογικό εργαστήριο για τη λήψη δειγμάτων και την τυποποίηση με μοριακές μεθόδους και test ευαισθησίας στα αντιβιοτικά είναι πρωταρχικής σημασίας.

    Οι λοιμώξεις από GAS και iGAS δεν ανήκουν στο σύστημα υποχρεωτικής δήλωσης νοσημάτων στη χώρα μας, και επομένως δεν είναι εφικτό να εκτιμηθεί το συνολικό επίπεδο κυκλοφορίας στην κοινότητα. Παρ’ όλα αυτά, λόγω της αύξησης των κρουσμάτων iGAS διεθνώς, ο ΕΟΔΥ έχει ενημερώσει να δηλώνονται όλα τα περιστατικά iGAS στη χώρα μας. Τα πρώιμα δεδομένα τυποποίησης υποδηλώνουν ότι η αύξηση των κρουσμάτων δεν σχετίζεται με ένα συγκεκριμένο ή νέο στέλεχος, ούτε με αύξηση της αντοχής του GAS στα αντιβιοτικά.

    Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης νοσημάτων εκτιμά επί του παρόντος ότι ο κίνδυνος για το γενικό πληθυσμό iGAS είναι χαμηλός, δεδομένου ότι η τρέχουσα αύξηση των περιπτώσεων iGAS είναι σχετικά μικρή, τα αναφερόμενα κρούσματα δεν προκαλούνται από νέο στέλεχος και η νόσος αντιμετωπίζεται επιτυχώς με αντιβιοτικά.

    Διαχείριση κρούσματος διεισδυτικής στρεπτοκοκκικής λοίμωξης (iGAS) στο οικιακό περιβάλλον

    Σε περίπτωση μεμονωμένου κρούσματος διεισδυτικής στρεπτοκοκκικής λοίμωξης στο οικιακό περιβάλλον πρέπει να ανευρίσκονται οι στενές επαφές του κρούσματος και ειδικά οι στενές επαφές που βρίσκονται σε υψηλό κίνδυνο για νόσηση από διεισδυτική στρεπτοκοκκική λοίμωξη.

    Στις στενές επαφές υψηλού κινδύνου συστήνεται η χορήγηση χημειοπροφύλαξης, σύμφωνα με τις οδηγίες του παρακάτω πίνακα. Η χημειοπροφύλαξη πρέπει ιδανικά να χορηγείται από το πρώτο εικοσιτετράωρο και όχι πάνω από 10 μέρες από την διάγνωση του κρούσματος αναφοράς.

    Χημειοπροφύλαξη στενών επαφών κρούσματος iGAS, υψηλού κινδύνου για νόσηση

     

    Σε ό,τι αφορά τις στενές επαφές κρούσματος iGAS στο οικιακό περιβάλλον, που δεν είναι υψηλού κινδύνου για νόσηση, συστήνεται η παρακολούθηση των στενών επαφών για πιθανή εκδήλωση ύποπτων συμπτωμάτων για 30 ημέρες από την επαφή με το κρούσμα. Οι επαφές με περισσότερες από 24 ώρες συνεχούς έκθεσης σε κρούσμα διατρέχουν τον υψηλότερο κίνδυνο μόλυνσης και αποικισμού.

    Εάν εντοπιστούν 2 ή περισσότερα επιβεβαιωμένα κρούσματα iGAS στο οικιακό περιβάλλον, συστήνεται η χορήγηση χημειοπροφύλαξης σε όλα τα μέλη του οικιακού περιβάλλοντος εντός περιόδου 10 ημερών από τη διάγνωση της λοίμωξης iGAS.

    Εάν εντοπιστούν οποιεσδήποτε στενές επαφές με σημεία και συμπτώματα λοίμωξης από GAS ή iGAS θα πρέπει άμεσα να αξιολογηθούν κλινικά και να αντιμετωπιστούν με αντιμικροβιακή αγωγή, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες.

    Διαχείριση κρούσματος διεισδυτικής στρεπτοκοκκικής λοίμωξης (iGAS) στο σχολικό περιβάλλον (παιδικό σταθμό, νηπιαγωγείο, σχολείο)

    Η διαχείριση μεμονωμένου iGAS κρούσματος σε σχολική μονάδα (κρούσμα στη σχολική μονάδα θεωρείται κάθε συμπτωματικό άτομο που προσήλθε σε αυτήν ως και 7 ημέρες πριν την έναρξη των συμπτωμάτων) απαιτεί από τους ειδικούς καταρχήν την αναζήτηση της πηγής μόλυνσης του κρούσματος αναφοράς.

    Ακολουθεί περίοδος αυξημένης επιτήρησης διάρκειας 30 ημερών στην σχολική μονάδα για εντόπιση τυχόν νέων κρουσμάτων GAS (φαρυγγοαμυγδαλίτιδα, μολυσματικό κηρίο, οστρακιά) /και iGAS, καθώς και ιογενών λοιμώξεων, ειδικά γρίπης και ανεμευλογιάς στα παιδιά και το προσωπικό των σχολικών μονάδων.

    Οι γονείς των παιδιών και το προσωπικό των σχολικών μονάδων πρέπει να είναι ενήμεροι για τα ύποπτα συμπτώματα λοίμωξης GAS και iGAS και τη σημασία της έγκαιρης αναζήτηση ιατρικής συμβουλής από το πρώτο εικοσιτετράωρο έναρξης των συμπτωμάτων. Επίσης, οι γονείς και το προσωπικό των σχολικών μονάδων πρέπει να ενημερώσουν άμεσα την σχολική μονάδα για νέα κρούσματα GAS και iGAS, καθώς και για περιστατικά γρίπης και ανεμευλογιάς κατά την περίοδο επιτήρησης.

    Ο ΕΟΔΥ προκειμένου να συντονίσει τη διερεύνηση των κρουσμάτων και οι υπόλοιποι φορείς Δημόσιας Υγείας θα πρέπει άμεσα να ενημερώνονται, με σκοπό τη λήψη ειδικότερων μέτρων όπου απαιτείται.

    Να σημειωθεί ότι σε μεμονωμένο κρούσμα iGAS σε σχολική μονάδα δεν συνιστάται ως διαδικασία ρουτίνας ο μαζικός έλεγχος των επαφών με ταχύ τεστ ανίχνευσης του αντιγόνου του στρεπτοκόκκου (strep test), καλλιέργεια φαρυγγικού επιχρίσματος και η χορήγηση χημειοπροφύλαξης στις στενές επαφές.

    Σε περίπτωση δύο ή και περισσότερων κρουσμάτων iGAS σε σχολική μονάδα σε χρονικό διάστημα 30 ημερών ή περιστατικού iGAS σε συνδυασμό με κρούσματα GAS, η χορήγηση χημειοπροφύλαξης στις στενές επαφές μπορεί να εξεταστεί σε ορισμένες περιπτώσεις, με βάση την εκτίμηση κινδύνου. Παρόλο που ο μαζικός έλεγχος των παιδιών με ταχύ τεστ ανίχνευσης του αντιγόνου του στρεπτοκόκκου δε συνιστάται ως έλεγχος ρουτίνας, ο στοχευμένος έλεγχος είναι βοηθητικός για τον εντοπισμό συνεχιζόμενης μετάδοσης.

    Η λήψη μέτρων Δημόσιας Υγείας που προλαμβάνουν τη διασπορά των παθογόνων στις σχολικές μονάδες έχει ιδιαίτερη σημασία. Τέτοια μέτρα είναι:

    • Η απομόνωση του κρούσματος στρεπτοκοκκικής λοίμωξης τουλάχιστον για 24 ώρες μετά την έναρξη αντιμικροβιακής αγωγής
    • Τα μέτρα ατομικής υγιεινής και υγιεινής των χεριών.
    • Τα συνήθη μέτρα καθαριότητας και απολύμανσης των επιφανειών και αντικειμένων/ παιχνιδιών που
      Χρησιμοποιούνται
    • Ο σωστός αερισμός των χώρων των σχολικών μονάδων



    Ακρίβεια του παραλόγου: Αν και είμαστε παραγωγός χώρα, έχουμε το δεύτερο πιο ακριβό λάδι

    Η Ελλάδα είναι η δεύτερη πιο ακριβή χώρα σε ό,τι αφορά την τιμή του ελαιολάδου στην Ευρωπαϊκή Ένωση

    Πρωταθλήτρια στην ακρίβεια φέρεται πως είναι η Ελλάδα, καθώς ακόμα κι αν είναι κορυφαία παραγωγός χώρα σε βασικά αγαθά, οι τιμές την κατατάσσουν στις πιο ακριβές χώρες της Ευρωπαϊκές Ένωσης.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, στην Ελλάδα, οι τιμές στα γαλακτοκομικά είναι στο 38% πάνω από την υπόλοιπη Ευρώπη, ενώ το περασμένο έτος η Ελλάδα ήταν η δεύτερη πιο ακριβή χώρα σε ό,τι αφορά την τιμή του ελαιολάδου, μετά τη Μάλτα, καθώς ήταν 23,7% πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ, αφήνοντας πίσω την Ιταλία, όπου σε μεγάλο βαθμό το ελαιόλαδο είναι ελληνικής προέλευσης.

    Όπως αναφέρει ρεπορτάζ του OPEN πάντως, οι καταναλωτές έχουν ήδη ξεκινήσει τα ψώνια για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, ωστόσο θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, αφού φέτος θα είναι ακριβότερο κατά τουλάχιστον 15% σύμφωνα με τους κρεοπώλες.

    Χαρακτηριστικά, η γαλοπούλα φέτος πωλείται από 13,90 ευρώ, ενώ πέρυσι ήταν στα 12 ευρώ, το κατσίκι 16 ευρώ από 14 ευρώ πέρυσι και το χοιρινό στα 7,90 ευρώ από 6,90 ευρώ που ήταν πέρυσι.




    «Έχουμε ντοκουμέντα» λέει ο δήμαρχος Αράχωβας για την κακοποίηση του Όλιβερ | «Ο φονιάς μπορεί να είναι δίπλα μας»

    Για την κακοποίηση του Όλιβερ μίλησε το πρωί της Παρασκευής (8/12) ο δήμαρχος της Αράχωβας.

    «Έχουμε ντοκουμέντα, έχουν δοθεί στην ΕΛ.ΑΣ και τα επεξεργάζονται» τόνισε ο Γιάννης Σταθάς και είπε πως δεν τον ενδιαφέρει το #cancelArachova.

    «Δεν άργησε να βγει δελτίο Tύπου. Από την αρχή που μας έγινε γνωστό, ο ιδιοκτήτης έπρεπε να κάνει μήνυση, για να ξεκινήσουν οι διαδικασίες. Έγινε η μήνυση και μετά από 2 μέρες έβγαλα το δελτίο Τύπου, που καλέσαμε όσους γνωρίζουν να μιλήσουν σε αστυνομία και εισαγγελία. Για το περιστατικό έχουμε βγάλει δελτίο Τύπου από 1η Δεκεμβρίου και καλώ τον κόσμο να μιλήσει. Αυτή τη στιγμή προσπαθούμε να μαζέψουμε πληροφορίες. Η αστυνομία δεν έχει μιλήσει για τις έρευνες και όλοι περιμένουμε να μιλήσουν εισαγγελία και αστυνομία», είπε αρχικά ο δήμαρχος Διστόμου – Αράχωβας Γιάννης Σταθάς, μιλώντας στην εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο.

    «Ο φονιάς μπορεί να είναι δίπλα μας»

    «Φυσικά και υπάρχουν ντοκουμέντα που έχουν δοθεί στην ΕΛ.ΑΣ και τα επεξεργάζονται. Για να φύγει και αυτή η σκιά ότι κρύβουμε πράγματα. Έκανα χαρτί, για να μας απαντήσει η αστυνομία για την πορεία των ερευνών και η εισαγγελία, αν κάποιος δημότης έχει αρνηθεί να δώσει οποιαδήποτε πληροφορία. Όταν το πρωτοακούσαμε, σοκαριστήκαμε. Τα παιδιά μας πήγαιναν στα φροντιστήρια μόνα τους, τώρα πηγαίνουν με συνοδεία των γονιών. Έχει αλλάξει η ζωή μας εδώ πέρα. Ο φονιάς μπορεί να είναι δίπλα μας. Όταν έγινε το σκηνικό αυτό, το σαββατοκύριακο εκείνο είχαμε και 10.000 επισκέπτες στην Αράχωβα. Μπορεί να είναι ντόπιος ή ξένος. Θέλουμε να βρεθεί άμεσα, γιατί έχουμε να κάνουμε με έναν άνθρωπο που δεν είναι φυσιολογικός» συμπλήρωσε.

    «Τα εν λόγω ντοκουμέντα είναι από κάμερες, και ζήτησα να στείλουν πιο εξειδικευμένους ανθρώπους, γιατί στο τμήμα μας υπάρχει υποστελέχωση και δεν υπάρχει και η αντίστοιχη γνώση για τη διαχείριση του περιστατικού. Όσον αφορά στο #cancelArachova, ούτε που μας ενδιαφέρει αν θα έρθει κάποιος στη Αράχωβα ή όχι. Μας ενδιαφέρει η ασφάλειά μας. Δεν με ενδιαφέρει αν θα έρθει κάποιος στην Αράχωβα αυτή τη στιγμή για διακοπές, με ενδιαφέρει η ασφάλειά μας. Υπήρξε ανθρωποφαγία στην υπόθεση. Η νόμιμη γνωμάτευση είναι του ιδιοκτήτη. Αυτή που πρέπει να μιλήσει είναι η αστυνομία» υπογράμμισε, κλείνοντας ο δήμαρχος.

    Για την κακοποίηση και τον θάνατο του Όλιβερ μίλησε στην εκπομπή του MEGA και η ειδική γραμματέας για την Προστασία των Ζώων Συντροφιάς, Μάρσα Δημοπούλου: «Το συμβάν που έχει λάβει χώρα στην Αράχωβα έχει προκαλέσει την οργή όλου του κοινωνικού συνόλου. Σαφώς αντιλαμβάνεστε ότι δεν έχει να κάνει με την διαχείριση των αδέσποτων ζώων και με τη αρμοδιότητα του κράτους όσον αφορά στην κακοποίηση του ζώου».

    Ο Όλιβερ

    «Ό,τι κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή είναι φήμες»

    «Βρισκόμαστε στο στάδιο της ποινικής προδικασίας. Ό,τι κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή είναι φήμες. Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι το ζώο βρέθηκε σε άσχημη κατάσταση, υπάρχει η γνωμάτευση μίας εξαιρετικής κτηνιάτρου. Οι πρώτες φωτογραφίες δεν δείχνουν αίματα εξωτερικά. Η γνωμάτευση μιλάει για τραύματα μόνο στα γεννητικά όργανα του ζώου με κάποιο αντικείμενο. Περιμένουμε την εξέλιξη της διαδικασίας», συνέχισε η κ. Δημοπούλου.

    «Ως ειδική γραμματεία έχουμε κάνει κάποιες ενέργειες και έχει αποσταλεί έγγραφο και στην Περιφέρεια. Η νεκροψία – νεκροτομή θα έπρεπε να γίνει σε κάποιο κρατικό ίδρυμα, σε κάποιο πανεπιστήμιο Κτηνιατρικής με ανθρώπους που έχουν γνώση πάνω στη νεκροψία – νεκροτομή. Γενικά οι ιδιοκτήτες έχουν ευθύνη αν το ζώο βγει έξω από το σπίτι και δημιουργήσει κάποια προβλήματα. Ο συγκεκριμένος ιδιοκτήτης αγαπούσε και φρόντιζε το ζώο του και είναι σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση. Το ζώο δεν έβγαινε γενικά έξω, ίσως έβγαινε κάποιες φορές έξω, εκεί απέναντι από το σπίτι του κυρίου. Όλοι βρίσκονται στο πλευρό του ιδιοκτήτη του ζώου» δήλωσε η ειδική γραμματέας για την Προστασία των Ζώων Συντροφιάς.

     



    Ο Νετανιάχου λέει θα καταστρέψει τη Χαμάς μετά τη λήξη της εκεχειρίας | «Δεν έχουμε άλλη επιλογή»

    Τη δέσμευσή του ότι η χώρα του θα συνεχίσει τις στρατιωτικές επιχειρήσεις του στη Λωρίδα της Γάζας, με στόχο να καταστρέψει τη Χαμάς μετά τη λήξη της ολιγοήμερης εκεχειρίας, εξέφρασε εκ νέου ο πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου σε συνέντευξη που παραχώρησε στην τηλεοπτική υπηρεσία της εφημερίδας Welt και δόθηκε στη δημοσιότητα χθες Τρίτη (28/11).

    Ο Μπενιαμίν Νετανιάχου απέφυγε οποιοδήποτε σχόλιο σχετικά με τις διαπραγματεύσεις για νέα παράταση της εκεχειρίας στον πόλεμο μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς. Επί του παρόντος, η εκεχειρία ισχύει μέχρι τις 7 το πρωί της Πέμπτης.

    «Συμφωνήσαμε ότι γυναίκες, παιδιά και ξένοι όμηροι θα απελευθερωθούν κατά προτεραιότητα», είπε ο ισραηλινός πρωθυπουργός στη συνέντευξη που παραχώρησε στη Welt TV, μιλώντας στην αγγλική γλώσσα όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

    Η Χαμάς – η παλαιστινιακή ισλαμιστική οργάνωση που από το 2007 έχει υπό τον έλεγχό της τη Λωρίδα της Γάζας – διέπραξε αποτρόπαιες δολοφονίες, σημείωσε ο Νετανιάχου αναφερόμενος στην επίθεση της 7ης Οκτωβρίου στο Ισραήλ η οποία στοίχισε τη ζωή σε περίπου 1.200 ανθρώπους.

    «Δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να καταστρέψουμε τη Χαμάς»

    Μετά τη λήξη της εκεχειρίας, «θα συνεχίσουμε τη μάχη», τόνισε. «Δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να καταστρέψουμε τη Χαμάς», είπε ο ισραηλινός πρωθυπουργός.

    Το Ισραήλ θα εξακολουθήσει να κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να ελαχιστοποιήσει τις απώλειες αμάχων στη Λωρίδα της Γάζας, διαβεβαίωσε ο Νετανιάχου. Ωστόσο, σύμφωνα με τη Χαμάς, σχεδόν 15.000 Παλαιστίνιοι έχουν σκοτωθεί και περίπου 36.000 έχουν τραυματιστεί από την 7η Οκτωβρίου εξαιτίας των ισραηλινών βομβαρδισμών. Επιπλέον αγνοείται η τύχη άλλων 7.000 εκτοπισμένων στον πυκνοκατοικημένο παλαιστινιακό θύλακα.




    Βασιλακόπουλος: Εδώ και ένα μήνα έχουμε έξαρση του κορωνοϊού και αυξημένα κρούσματα

    Για αυξημένο αριθμό κρουσμάτων κορωνοϊού, εδώ και τουλάχιστον ένα μήνα κάνει λόγο ο καθηγητής Πνευμονολογίας – Εντατικής Θεραπείας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Θόδωρος Βασιλακόπουλος.

    Όπως είπε στην ΕΡΤ: «Νομίζω ότι αυτό το οποίο συνέβη και ήταν μια ανάγκη ψυχολογική των ανθρώπων είναι όταν ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας κήρυξε τη λήξη της πανδημίας χάρηκαν όλοι, αλλά πήραν το λάθος μήνυμα. Όταν κηρύσσεται η λήξη μιας πανδημίας, δεν σημαίνει ότι ο ιός εξαφανίζεται, εξαϋλώνεται. Σημαίνει ότι πάμε στην επόμενη φάση, την ενδημική, που πρέπει να μάθουμε για αρκετό χρονικό διάστημα, άγνωστο πόσο, να συμβιώνουμε με τον ιό. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι κάποιες φορές θα κάνει ο ιός εξάρσεις και κάποιες φορές θα κάνει υφέσεις. Όταν είμαστε σε μια έξαρση σχετική, θα πρέπει λίγο να αλλάζουμε τη συμπεριφορά μας. Τώρα, εδώ και ένα μήνα τουλάχιστον, είμαστε σε ένα αυξημένο αριθμό κρουσμάτων. Έχουμε περίπου χίλιες εισαγωγές την εβδομάδα και δυστυχώς πενήντα νεκρούς περίπου κάθε εβδομάδα.
    “Άρα τι πρέπει να κάνουμε όλοι μας; Πρέπει να βάλουμε τα δυνατά μας ώστε να μειώσουμε αυτόν τον αριθμό. Και υπάρχουν δύο τρόποι που πρέπει να το κάνουμε αυτό. Ο ένας είναι όλοι μας να αυξήσουμε τον αριθμό των τεστ που κάνουμε. Όταν έχουμε κάποιο σύμπτωμα ή κάποιο επιβεβαιωμένο κρούσμα κορωνοϊού στο περιβάλλον μας με το οποίο έχουμε έρθει σε επαφή, πρέπει όλοι να κάνουμε δύο και τρία τεστ για να δούμε αν είμαστε θετικοί, γιατί αν είμαστε θετικοί και είμαστε νέοι, το μόνο που χρειάζεται να κάνουμε είναι να τροποποιήσουμε τη συμπεριφορά μας, να φορέσουμε μάσκα, να μην πάμε στο πάρτι του φίλου, να τους κολλήσουμε όλους ή όσους παραπάνω μπορούμε. Αν είμαστε όμως ηλικιωμένοι ή αν ανήκουμε σε ευπαθείς ομάδες, πρέπει να διαγνώσουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται για να μπορούμε να είμαστε μέσα στο πρώτο πενθήμερο από τη διάγνωση, ώστε να μπορούμε να πάρουμε τα χάπια, τα αντιικά, που μειώνουν πάρα μα πάρα πολύ την πιθανότητα να πάμε στο νοσοκομείο. Και βέβαια πλέον έχουμε και ένα πάρα πολύ σημαντικό όπλο – σύμμαχο το καινούργιο, το ολοκαίνουργιο εμβόλιο, το οποίο είναι με την ήδη δοκιμασμένη σε δισεκατομμύρια ανθρώπους και δόσεις τεχνολογία του mRNA, αλλά είναι ολοκαίνουργιο, σχεδιασμένο να αντιμετωπίζει τα στελέχη που κυκλοφορούν σήμερα, τον Kraken δηλαδή που είναι το κυρίαρχο στέλεχος στην Ελλάδα».

    Συμπλήρωσε ότι «υπάρχει και ο Eris, υπάρχει και ο Αρκτούρος, αλλά το κύριο, το μεγαλύτερο ποσοστό είναι ο Kraken[…] Έχουμε και καμιά ογδονταριά κρούσματα από τον Pirola. Μόνο που αυτά τα 80 κρούσματα τα έχουμε εδώ και δύο – τρεις μήνες. Δεν είναι το πρόβλημα ο Pirola, έχει εμφανιστεί αρκετό καιρό, δεν έχει επικρατήσει σχεδόν πουθενά. Άρα χρειάζεται μια εγρήγορση, αλλά όχι φόβος. Αυτό όμως που χρειάζεται είναι να εκμεταλλευτούμε το ότι υπάρχει το εμβόλιο δεν είναι υποχρεωτικό, άρα κανείς δεν θα αντιδράσει γιατί υπάρχει υποχρεωτικότητα. Πρέπει να το κάνουν απαραίτητα, για το καλό τους εννοώ, όσοι είναι ηλικιωμένοι και όσοι είναι ανήκοντες σε ευπαθείς ομάδες γιατί έχουν κάποιο υποκείμενο νόσημα και βεβαίως έχει ένδειξη για όλες τις ηλικίες πάνω από 6 μηνών και όσοι περισσότεροι το κάνουν τόσο καλύτερα είναι».

    Τι είπε για τα τεστ

    «Αυτό το τεστ, το αντιγονικό που κάνουμε χρειάζεται να έχει μια συγκεκριμένη συγκέντρωση ποσότητα ο ιός για να βγει θετική. Όταν ξεκινάμε τη νόσο στην αρχή αυτό δεν βγαίνει θετικό. Αν κάνατε το μοριακό τεστ θα έβγαινε πολύ πιο γρήγορα. Τίποτα δεν βγαίνει αμέσως. Αν υπάρχουν δύο ή τρεις ιοί στο αναπνευστικό σας δεν θα βγει θετικό. Πολλαπλασιάζεται ο ιός όσο αυξάνεται η συγκέντρωση και η πιθανότητα το τεστ να βγει θετικό αυξάνεται. Και βεβαίως κάθε φορά που κάνουμε ένα μπορεί να μην έχουμε πάρει και τέλεια το δείγμα, μπορεί να μη λειτούργησε τέλεια το τεστ, γι’ αυτό και ποτέ ένα και μόνο ένα τεστ δεν μας εξασφαλίζει ότι δεν έχουμε νόσο εκτός αν βγει με τη μία θετικό, οπότε είμαστε σίγουροι ότι ναι, έχουμε νόσο».




    «Δεν έχουμε πάρει αποζημιώσεις» – Κραυγή αγωνίας έναν μήνα μετά τις πλημμύρες στη Θεσσαλία

    Ο αγρότης κι αντιπρόεδρος του Συνεταιρισμού «ΘΕΣ ΓΗ», Βαγγέλης Παναγιώτου, μίλησε στο «MEGA Σαββατοκύριακο» για την κατάσταση των καλλιεργειών έναν μήνα μετά το καταστροφικό πέρασμα της κακοκαιρίας Daniel αλλά και για τις αποζημιώσεις.

    Βάλτο θυμίζουν τα χωράφια πολλών αγροτών μετά το πέρασμα της κακοκαιρίας Daniel και των πλημμυρών που άφησαν πίσω τους μία βαθιά πληγή στη Θεσσαλία.

    Μάλιστα, σε πολλά από αυτά δεν έχουν σπεύσει ακόμα οι ελεγκτικές αρχές προκειμένου να διαπιστώσουν και να καταγράψουν την καταστροφή προκειμένου οι άνθρωποι να πάρουν σύντομα την αποζημίωσή τους.

    Ο κ. Παναγιώτου τοποθετήθηκε επί του ζητήματος.

    «Σας ευχαριστούμε που δεν μας ξεχνάτε, μας έχουν ξεχάσει όμως οι διοικούντες. Είμαστε στον μεγαλύτερο κάμπο της Ελλάδας, την Θεσσαλία, και όπως βλέπετε είμαστε έτοιμοι για ιχθυοκαλλιέργεια. Τα χωράφια είναι πλημμυρισμένα, έχουν πολύ νερό και δεν μπορούμε να έχουμε πρόσβαση σε αυτά», είπε αρχικά.

    Πότε θα έρθει η παραγωγή στα φυσιολογικά επίπεδα;

    Σύμφωνα με τον κ. Παναγιώτου, «σε τουλάχιστον 2 χρόνια. Αλλά δεν είναι αυτό το πρόβλημα. Μπορεί να φύγουν τα νερά αλλά δεν ξέρουμε τι διαχείριση χρειάζονται μετά για να μπορέσουμε να μπούμε να καλλιεργήσουμε. Κατά την εκτίμησή μας, κάποια χωράφια θα αρχίσουν να καλλιεργούνται, όχι όμως στην περιοχή μας, (σ.σ. στο Καστρί Λάρισας και στην ευρύτερη περιοχή). Εμείς θέλουμε τουλάχιστον 3-5 χρόνια για να μπούμε να καλλιεργήσουμε».

    «Φυσικά δεν έχουμε πάρει αποζημιώσεις. Πολύ λίγοι πήραν από την αρωγή το διχίλιαρο απλά το διχίλιαρο μπροστά στις εκατοντάδες ευρώ που είναι η περιουσία μας, είναι αμελητέο ποσό. Δεν έχουμε πάρει τίποτα. Σε εμάς θέλουν να έρθουν να κάνουν έλεγχο. Έχουμε κάνει αιτήσεις στον ΕΛΓΑ», τόνισε κλείνοντας.

    ΠΗΓΗ : NEWSBOMB.GR




    Μάκης Παπαδόπουλος: «Έχουμε συγκεκριμένη και ρεαλιστική πρόταση για την κατασκευή Περιμετρικής στο Παληό»

    Με τη βοήθεια και τη συνεργασία του Συγκοινωνιολόγου και Καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Νίκου Ηλιού, καταρτίσαμε ένα πρώτο, ρεαλιστικό σχέδιο για την κατασκευή Περιμετρικής στο Παληό

    – Συνολικό μήκος της Περιμετρικής: 5 χιλιόμετρα περίπου.

    Ο δρόμος εντάσσεται μέσα στο Σχέδιο Πόλης και θα διασυνδέεται με το οδικό δίκτυο του οικισμού.

    – Πλάτος οδοστρώματος: 8 μέτρα.

    – Πλάτος πεζοδρομίων εκατέρωθεν της οδού: 2,30 μέτρα μαζί με τα ρείθρα (καθαρό κυκλοφορούμενο πεζοδρόμιο 1,90 μέτρα).

    – Τρεις (3) κυκλικοί κόμβοι, από τους οποίους ο ένας θα δώσει τη δυνατότητα σύνδεσης με τον ξεχασμένο κόμβο του Παληού στην Εγνατία οδό.

    – Εκτιμώμενος Προϋπολογισμός του έργου: 5 εκατομμύρια ευρώ.

    – Χρηματοδότηση: Προγράμματα Οδικής Ασφάλειας και Πολιτικής Προστασίας ΕΣΠΑ 2021-2027.

    Η Περιμετρική θα έχει πολύ μεγάλη σημασία και αξία τόσο για το κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει το Παληό όσο και για τη διαχείριση εκτάκτων καταστάσεων Πολιτικής Προστασίας στην περιοχή.




    Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Ψήφισε ο Στέφανος Τζουμάκας – «Έχουμε τις δυνατότητες, μας αξίζει, το μπορούμε»

    Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: To δικό του μήνυμα έστειλε ο υποψήφιος για την προεδρία του κόμματος

    Κάλεσμα προς τα μέλη του κόμματος και κάθε δημοκρατικού και προοδευτικού πολίτη, να συμμετάσχει στη διαδικασία για την εκλογή προέδρου ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ «για να αλλάξουμε πορεία», απηύθυνε ο υποψήφιος για την προεδρία του κόμματος Στέφανος Τζουμάκας σε δήλωση του μετά την άσκηση του εκλογικού δικαιώματός του, στο εκλογικό κέντρο της Καλλιθέας.

    Ο υποψήφιος για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ, επεσήμανε: «Καλώ τα μέλη μας αλλά και κάθε δημοκρατικό και προοδευτικό πολίτη να συμμετάσχει στη διαδικασία για την εκλογή Προέδρου ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Για να αλλάξουμε πορεία. Γιατί έχουμε τη δυνατότητα για τη δημιουργία κόμματος Πολιτικής και Κοινωνικής πλειοψηφίας που να αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας. Για να προτάσσουμε την Πολιτική και την Οικονομία. Για να απομονώσουμε την αθλιότητα της υποκατάστασης της Πολιτικής από τη διαπλοκή και παρασιτικά συμφέροντα. Για να απομονώσουμε φαινόμενα παρακμής, πολιτικού εκφυλισμού και μειοψηφικών πρακτικών στο προοδευτικό κίνημα. Για να αποκαταστήσουμε ξανά την αξιοπιστία και την αποδοχή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ως κόμματος λαϊκού, ως κόμματος Εναλλακτικής Λύσης. Για τη χώρα, για τη μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών. Έχουμε τις δυνατότητες, μας αξίζει, το μπορούμε».




    Μητσοτάκης στο υπουργικό: Εχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας – Φαίνεται ότι θα είμαστε μόνοι μας στο δρόμο της ευθύνης

    Στην εισήγηση του ο πρωθυπουργός στο υπουργικό συμβούλιο ανακοίνωσε τις βασικές κατευθύνσεις της κυβέρνησης για το επόμενο διάστημα δίνοντας τον τόνο για τις ανακοινώσεις που αναμένεται να κάνει την επόμενη εβδομάδα από τη ΔΕΘ

    Το περιεχόμενο των νομοσχεδίων που εισάγονται προς συζήτηση καλύπτει μια σειρά από τομείς, όπως η Υγεία, η Δικαιοσύνη, η οικονομία και η καθημερινότητα των πολιτών, τους οποίους έχει θέσει ως προτεραιότητες η κυβέρνηση στη δεύτερη θητεία της.

    Ο κ.Μητσοτάκης τόνισε πως η κυβέρνηση έχει πολλή δουλειά μπροστά της, ενώ σχολιάζοντας τη χθεσινή συζήτηση στη Βουλή για τις πυρκαγιές άφησε αιχμές κατά της αντιπολίτευσης λέγοντας πως «πέρα από απλοϊκές αντιπολιτευτικές κορώνες δεν άκουσα κάποια πρόταση. Στη νέα Βουλή θα είμαστε μόνοι μας στο δρόμο της ευθύνης».

    Τα βασικά σημεία της τοποθέτησης του πρωθυπουργού

    Για τις πυρκαγιές δώσαμε απαντήσεις και ανακοινώσαμε και μέτρα για το αύριο
    Προσλήψεις 1.200 πυροσβεστών και δασικών
    Επιταχύνονται οι αποζημιώσεις για τις περιοχές που χτυπήθηκαν
    Πέρα από απλοϊκές αντιπολιτευτικές κορώνες δεν άκουσα κάποια πρόταση
    Στη νέα Βουλή θα είμαστε μόνοι μας στο δρόμο της ευθύνης
    Εχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας
    Εχουμε ήδη υλοποιήσει κεντρικές μας δεσμεύσεις. Με το νομοσχέδιο του υπ. Οικονομικών έχουμε υλοποιήσει το 50% των δεσμεύσεων μας.

    iefimerida.gr

     




    Γ. Οικονόμου: Η ΕΛ.ΑΣ. προσφέρει σημαντικό και πολύπλευρο έργο και έχουμε στόχο να την κάνουμε πιο αποτελεσματική και οργανωμένη

    Κύρια σημεία της συνέντευξη του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, κ. Γιάννη Οικονόμου, στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ και τον δημοσιογράφο Γιώργο Αυτιά.

    Οι αστυνομικοί στην πρώτη γραμμή του μετώπου στην Αλεξανδρούπολη και τον Έβρο για την προστασία και την ασφάλεια των πολιτών

    Οι αστυνομικοί βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, όπως πάντοτε, όταν χρειάζεται να συνδράμουν την κοινωνία και την Πολιτεία σε όλες τις δραστηριότητες προστασίας της κοινωνίας και επιβολής του νόμου. Βοήθησαν σε εκκενώσεις, σε μια πολύ δύσκολη βραδιά και ημέρα για την Αλεξανδρούπολη.

    Είδαμε να βοηθούν οι αστυνομικοί τους ανθρώπους να φύγουν, να μεταφερθούν με ασφάλεια, διότι πάντοτε προτεραιότητα είναι η προστασία της ανθρώπινης ζωής και στη συνέχεια των δημόσιων υποδομών και της περιουσίας.

    Σε συνεργασία με την Πυροσβεστική και την Αυτοδιοίκηση, οι Αξιωματικοί, οι άντρες και οι γυναίκες της ΕΛ.ΑΣ., ήταν σε συνεχή επικοινωνία με το επιτελείο, με το Κέντρο Επιχειρήσεων εδώ στην Αθήνα, έτσι ώστε να συμβάλουμε και να συνδράμουμε προκειμένου με ασφάλεια να απομακρυνθούν οι πολίτες από τις εστίες του κινδύνου στη μάχη αντιμετώπισης πυρκαγιάς.

    Στον Έβρο οι Έλληνες αστυνομικοί και συνοριοφύλακες την περίοδο του Δεκαπενταύγουστου απέτρεψαν περίπου 900 παράτυπες εισόδους μεταναστών ημερησίως

    Στον Έβρο, πριν από λίγες μέρες, την περίοδο του Δεκαπενταύγουστου, οι Έλληνες αστυνομικοί, μαζί με τους συνοριοφύλακες, απέτρεπαν περίπου 900 παράνομες εισόδους ημερησίως παράτυπων μεταναστών.

    Την περίοδο που η μεγάλη πλειονότητα των Ελλήνων πολιτών ξεκουραζόταν, έκανε τις διακοπές της -και σωστά- 14, 15, 16 και 17 Αυγούστου, η ΕΛ.ΑΣ. στον Έβρο είχε 900 αποτροπές την ημέρα.

    Είχε 30 συλλήψεις λαθροδιακινητών σε όλη την ελληνική επικράτεια, δίνει την μάχη στον Φράχτη και σε όλη την περιοχή του Έβρου για να θωρακίσει τα σύνορα μας, τα σύνορα της Ευρώπης, να αποτρέψει παράνομες εισόδους και ταυτόχρονα -όπου της ζητηθεί- να προστρέξει για να βοηθήσει ανθρώπους που ενδεχομένως χρειάζονται βοήθεια.

    Αυτή είναι η ΕΛ.ΑΣ. και έχει τη σημασία του να αναδεικνύεται με αληθινά γεγονότα. Είναι η ΕΛ.ΑΣ. που δίνει τη μάχη να μεταφέρει ανθρώπους από τις φλόγες σε ασφαλή σημεία, την ίδια στιγμή που δίνει τη μάχη να προστατέψει τα σύνορα μας, την ίδια στιγμή που είναι στην πρώτη γραμμή αντιμετώπισης του οργανωμένου εγκλήματος. Αυτή είναι η ΕΛ.ΑΣ.

    Δεν είμαστε εδώ για να κρύβουμε τα λάθη κάτω από το χαλί. Είμαστε εδώ, και είμαι εδώ προσωπικά, για να αποδίδουμε με δικαιοσύνη και αποφασιστικότητα, να αναδεικνύουμε τις ευθύνες, τις αδυναμίες και να βελτιωνόμαστε συνεχώς.

    Την απαξίωση και τις γενικεύσεις δεν τις θέλουμε. Ταυτόχρονα, δεν θέλουμε αυτή την τεράστια αστοχία διαχείρισης μιας υπόθεσης, που ήταν απολύτως στα μέτρα της ΕΛ.ΑΣ., με την αλυσίδα λαθών σε μια σειρά από επίπεδα για τα οποία σε πρώτη φάση αποδόθηκαν ευθύνες και θα συνεχίσουν να αποδίδονται με βάση την έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη.

    Σύντομα, όχι στο διηνεκές. Σύντομα, είμαστε εδώ για να δούμε ποιος έφταιξε, τι έφτιαξε, να αποδώσουμε τις ευθύνες και να διορθώσουμε τις διαδικασίες, για να μην έχουμε πάλι τέτοιου είδους αστοχίες, οι οποίες δεν τιμούν ούτε την Αστυνομία και βρίσκονται πολύ μακριά από τα επιχειρησιακά της στάνταρ.

    Προφανώς, η έρευνα συνεχίζεται και έχουν κληθεί συγκεκριμένοι άνθρωποι που εμπλέκονται σε όλη αυτή την αλυσίδα της υπόθεσης να καταθέσουν τις απόψεις τους. Πολύ σύντομα θα έχουμε και επιπλέον απόδοση ευθυνών, εκεί που υπάρχουν.

    Έχει αποδείξει πολλές φορές η Κυβέρνηση αυτή ότι δεν κρύβει τα προβλήματα κάτω από το χαλί. Ούτε ουσιαστικά, ούτε επικοινωνιακά, κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Αυτό ήταν κάτι ανεπίτρεπτο, που δεν έπρεπε να συμβεί και αυτό που ο κόσμος ζητά, θα γίνει: ανάδειξη των προβλημάτων και απόδοση των ευθυνών με αποφασιστικότητα και δικαιοσύνη.

    Υπήρχε μία αλυσίδα λαθών, μία λαθεμένη διαχείριση της πληροφορίας, λάθη σε επιχειρησιακό επίπεδο. Όλα αυτά, με ψυχραιμία, δικαιοσύνη, μεθοδικότητα, τα διερευνούμε και πολύ σύντομα θα υπάρχει απόδοση των ευθυνών.

    Δεν υπάρχει περίπτωση οι ευθύνες να μην αποδοθούν εκεί που πραγματικά ανήκουν -επαναλαμβάνω- με αποφασιστικότητα και δικαιοσύνη. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην διδασκόμαστε από κάθε αδυναμία, έτσι ώστε να μην επιτρέψουμε ποτέ ξανά η αδράνεια, η πλημμέλεια, τα λάθη να εκθέσουν την Ελληνική Αστυνομία και τη χώρα με τέτοιο τρόπο.

    Όπως επίσης -και γιατί και αυτό έχει τη σημασία του- δεν υπάρχει περίπτωση να επιτρέψουμε τη γενικότερη απαξίωση και ισοπέδωση της Ελληνικής Αστυνομίας, των ανωτάτων Αξιωματικών των ανώτερων Αξιωματικών, των ανδρών και γυναικών που βρίσκονται στο πεδίο, γιατί προσφέρουν πολύτιμη υπηρεσία στην Πολιτεία και στην Πατρίδα συνεχώς. Είναι η ίδια Αστυνομία που εκείνο το βράδυ συνέλαβε σκληρούς κακοποιούς.

    Μιλάμε για συμμορίες, για εγκληματικές οργανώσεις, για ανθρώπους που διασυνδέονται με το οργανωμένο έγκλημα, που διασυνδέονται με ακραίες εξτρεμιστικές οργανώσεις, νεοναζί, μιλάμε για χαρακτηριστικά που έχει αποκτήσει η οπαδική βία που είναι πολύ μακριά από τις καθιερωμένες εικόνες που έχει κάποιος στο μυαλό του.

    Για αυτό ακριβώς πρέπει να είναι πολυσχιδής η δράση μας απέναντι στην αντιμετώπιση αυτής της εγκληματικής συμπεριφοράς, να αναβαθμίσει και η ελληνική Πολιτεία το νομοθετικό της πλαίσιο. Έχουν γίνει σημαντικά βήματα μετά τη δολοφονία του Άλκη Καμπανού, που επέτρεψαν να μπουν φυλακή οι ένοχοι.

    Στην αθλητική νομοθεσία κάναμε σημαντικές παρεμβάσεις, που όμως χρειάζονται διόρθωση, εμπλουτισμό, ενίσχυση και αυτή είναι η κατεύθυνση του Πρωθυπουργού. Προς αυτή την κατεύθυνση θα κινηθούμε αποφασιστικά,  να κλείνουμε τα «παραθυράκια» που εκμεταλλεύονται κάποιοι και δημιουργούν αυτού του είδους τα άθλια φαινόμενα και τις άθλιες συμπεριφορές.

    Η μάχη δεν είναι μόνο έξω από τις θύρες, είναι και στις γειτονιές που κάθονται άνθρωποι και πίνουν καφέ και πηγαίνουν και τους ρωτάνε τι ομάδα είσαι και από αυτό μπορούν να ξεκινήσουν περάσεις περιπέτειες. Η μάχη είναι στο Διαδίκτυο με το ηλεκτρονικό έγκλημα. Είναι σε συνεργασία με τις υπηρεσίες καταπολέμησης του οργανωμένου εγκλήματος. Η μάχη είναι ολιστική και θα τη δώσουμε σε όλα τα επίπεδα, πρέπει να δοθεί και στη διαμόρφωση και τη διάπλαση της κουλτούρας και του χαρακτήρα όλων αυτών των παιδιών σε όλα τα επίπεδα.

    Είμαστε δίπλα στους αστυνομικούς, ξέρουμε τον αγώνα που δίνουν, αλλά ταυτόχρονα ξέρουμε και τις απαιτήσεις της κοινωνίας και όλοι πρέπει να γνωρίζουν ότι θα κρινόμαστε από την αποτελεσματικότητα της δουλειάς μας σε όλα τα επίπεδα: στο επιτελικό, στη διαχείριση, στο σχεδιασμό και στο επιχειρησιακό πεδίο.

    Είναι μία υπόθεση που βρίσκεται σε εξέλιξη, που αγγίζει ευαίσθητες χορδές γιατί χάθηκε ένας νέος άνθρωπος, πρέπει να περιμένουμε τις επίσημες ανακοινώσεις την πρόοδο των εγκληματολογικών ερευνών. Όλα αυτά θέλουν το χρόνο τους γιατί δεν είναι απλές διαδικασίες. Θα εξαντληθεί κάθε δυνατότητα που υπάρχει και θα αξιοποιηθεί ό,τι στοιχείο υπάρχει.

    Μετά την τραγική διαχείριση της περασμένης Δευτέρας, η Ελληνική Αστυνομία είχε να διαχειριστεί μέσα σε λίγες μέρες τον αγώνα του Παναθηναϊκού με τη Μαρσέιγ, του Ολυμπιακού με την Γκενκ, σε ένα ιδιαίτερο φορτισμένο περιβάλλον, στη συνέχεια το τελικό του Ευρωπαϊκού Σούπερ Καπ.

    Σε μία ιδιαίτερα φορτισμένη ατμόσφαιρα, με φημολογίες στο διαδίκτυο, με πληροφορίες της Ασφάλειας για συγκρούσεις, για ραντεβού, για ετοιμασίες και απέδειξε ότι, όταν δουλεύει σωστά, μεθοδικά, αναλύει τις πληροφορίες και σχεδιάζει όπως πρέπει έχουμε αποτέλεσμα. Να έχουμε τη συνολική εικόνα.

    Δεν κρύβουμε την αλήθεια και δεν εξιδανικεύουμε τα πράγματα από την μία, αλλά δεν ισοπεδώνουμε και μηδενίζουμε από την άλλη. Η Ελληνική Αστυνομία είναι παντού. Η Ελληνική Αστυνομία είναι στις παραλίες που καταλαμβάνουν παράνομους χώρους οι ομπρέλες, τα καθίσματα, όπου το κράτος πρέπει να επιβάλει το νόμο. Είναι ακόμα και σε μία σειρά γραφειοκρατικές διαδικασίες, θα είναι και έξω από τα γήπεδα για τους ελέγχους.

    Δεν έχουμε μέτωπο με τους ανθρώπους που αγαπούν την ομάδα τους και πηγαίνουν με πάθος να υποστηρίξουν, να φωνάξουν, να εκτονωθούν, να διασκεδάσουν. Έχουμε ανοικτό μέτωπο με τις εγκληματικές οργανώσεις που δηλητηριάζουν ένα από τα λαοφιλέστερα αθλήματα στο κόσμο, όχι μόνο στην Ελλάδα.

    Η μάχη δεν θα σταματήσει μέχρι να τελειώσει. Δεν είναι εύκολο και θέλουμε την κοινωνία σύμμαχο, θέλουμε τις ΠΑΕ συμμάχους. Δεν είναι μια μάχη μόνο έξω από τα γήπεδα. Είναι μια μάχη που πρέπει να δοθεί στις γειτονιές. Η Ελληνική Αστυνομία θα κάνει αυτό που πρέπει.

    Νομοθετικά, η Πολιτεία θα κάνει πιο αυστηρό το νομοθετικό πλαίσιο, θα κλείσει «παράθυρα». Θέλουμε όμως την συνέργεια και τη συνεργασία όλων, χωρίς εκπτώσεις και χωρίς συμβιβασμούς. Όσος χρόνος και αν χρειαστεί, θα είμαστε στην πρώτη γραμμή για να κάνουμε αυτό που πρέπει.Θέλω να είμαι παρά πολύ προσεκτικός στο δημόσιο λόγο μου σε οτιδήποτε έχει να κάνει με την εξέλιξη αυτής της υπόθεσης.

    Όποιες κινήσεις γίνονται με βάση αποφάσεις και εντάλματα  που εκδίδει η Ανακρίτρια και η Δικαιοσύνη, στη βάση στοιχείων που αναλύονται συνεχώς. Η υπόθεση αυτή δεν υπάρχει περίπτωση να κλείσει προτού εξετασθεί και η τελευταία ένδειξη, όπως προκύπτει από την ροή των πληροφοριών, είτε από οπτικό υλικό. Αξιολογούν οι Αρχές ό,τι υλικό έρχεται στη διάθεση τους και βεβαίως έχουμε και τα κινητά τηλέφωνα, που έχουν κατασχεθεί και που θα αρχίσει σιγά-σιγά και η επεξεργασία δεδομένων και εκεί.

    Όταν λέμε ότι θέλουμε μία Αστυνομία περισσότερο αποτελεσματική, να βελτιώσουμε πράγματα, να αναδιοργανωθούμε σε μία σειρά από θεματικά πεδία που χρειάζεται να είμαστε ακόμη πιο αποτελεσματικοί, να επενδύσουμε ακόμη περισσότερο στον εκσυγχρονισμό στην τεχνολογία στην αναμόρφωση διαδικασιών και δομών -που αναδείχθηκε η αδυναμία τους με τραγικό τρόπο και στο συγκεκριμένο περιστατικό- σημαίνει ότι δεν υπάρχει περίπτωση να αδρανήσουμε ή να κάνουμε τον οποιοδήποτε συμβιβασμό.

    Για τις νέες ταυτότητες

    Σεβόμαστε τις ευαισθησίες και τα δικαιώματα του καθενός, αλλά πρέπει να λέμε τα  πράγματα  με το όνομα τους. Οι καινούργιες ταυτότητες δεν έχουν τίποτα το εξωγήινο, το αντιχριστιανικό, το δαιμονισμένο. Είναι το «όχημα» για να προσαρμοστεί η Ελλάδα στις απαιτήσεις του σύγχρονου κόσμου, να μπορούμε να ταξιδεύουμε με ασφάλεια, να είμαστε συμβατοί στις υποχρεώσεις μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στον κόσμο ολόκληρο.

    Αυτοί που δηλητηριάζουν τα μυαλά των ανθρώπων, οφείλουν να ξέρουν ότι η Ελλάδα βρίσκεται στον 21ο αιώνα. Η πίστη, ο σεβασμός, οι ευαισθησίες είναι εσωτερικά ζητήματα του καθενός και δεν τίθενται στηνπαραμικρή διακινδύνευση με την ανάγκη προσαρμογής στις απαιτήσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ανθρώπων σε ολόκληρο τον κόσμο.

    Πάρα πολύ σύντομα, από τα μέσα Σεπτεμβρίου και μετά, πιστεύω ότι θα είμαστε στη θέση να μπορούμε να χορηγούμε στο κόσμο τις καινούργιες ταυτότητες με τις προδιαγραφές ασφάλειας που οφείλουμε να έχουμε για όλους. Η ανθρωπότητα πέρασε τον Διαφωτισμό και η Ελλάδα βρίσκεται στον 21ο αιώνα.

    Εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας στα ζητήματα της καθημερινότητας

    Αναδεικνύεται ένα δεύτερο μεγάλο ζήτημα, που είναι και ένα προσωπικό μου στοίχημα και μία πρόκληση για την Κυβέρνηση.

    Η εντατικοποίηση και η μεγαλύτερη πυκνότητα της εμφάνισης της Αστυνομίας στις γειτονιές και της Αθήνας, αλλά και των υπολοίπων πόλεων, η ακόμα μεγαλύτερη εγρήγορση και αποτελεσματικότητα απέναντι στην εγκληματικότητα που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες πολίτες στην καθημερινότητά τους, η πυκνότερη παρουσία σε ό,τι αφορά σε δραστηριότητες που έχουν να κάνουν με τη Τροχαία.

    Η πολύ μεγάλη δουλειά που πρέπει να κάνουμε στο κομμάτι της οδικής ασφάλειας. Φέτος τα νούμερα από ανθρώπουςπου χάθηκαν από ατυχήματα και δυστυχήματα είναι ιδιαιτέρως ανησυχητικά.

    Εκτός από την βαριά εγκληματικότητα, υπάρχουν μία σειρά από πράγματα που απασχολούν τον πολίτη στην καθημερινότητα του -στην Περιφέρεια και στην Αθήνα- σε ό,τι αφορά στην οδική ασφάλεια.

    Οφείλουμε να είμαστε ακόμη πιο  αποτελεσματικοί, διορθώνοντας τις αδυναμίες, αξιοποιώντας ακόμη καλύτερα το υπάρχον δυναμικό με κινήσεις αναδιοργάνωσης, αναπροσανατολισμού δυνάμεων -όπου και όπως χρειάζεται- για να εμπεδωθεί ακόμη μεγαλύτερο αίσθημα προστασίας και ασφάλειας και ποιότητας ζωής στην ελληνική κοινωνία.




    Οικονόμου: Πολύ σύντομα θα έχουμε επιπλέον απόδοση ευθυνών για τη Νέα Φιλαδέλφεια

    Η απόδοση ευθυνών θα φτάσει εκεί που πρέπει να φτάσει με αποφασιστικότητα και δικαιοσύνη είπε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη – Δεν υπάρχει περίπτωση να αδρανήσουμε

    Οι αστυνομικοί είναι πάντα στην πρώτη γραμμή για να βοηθήσουν την κοινωνία, όπως βοήθησαν και χθες στις εκκενώσεις στην Αλεξανδρούπολη για να βοηθήσουν του ανθρώπους να φύγουν με ασφάλεια, τόνισε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Γιάννης Οικονόμου, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, στην εκπομπή Καλημέρα με τον Γιώργο Αυτιά.

    Πρόσθεσε ότι στην ίδια περιοχή, στον Έβρο, πριν από λίγες μέρες οι αστυνομικοί μαζί με τους συνοριοφύλακες απέτρεπαν καθημερινά 900 παράνομες εισβολές στην Ελλάδα από μετανάστες, έκαναν 30 συλλήψεις λαθροδιακινητών, θωρακίζει τα σύνορα της Ελλάδας και της Ευρώπης.

    Ωστόσο, επανέλαβε ότι στην υπόθεση των Κροατών από την πρώτη στιγμή είπαμε ότι έγιναν αστοχίες και λανθασμένοι χειρισμοί, «δεν τα κρύβουμε κάτω από το χαλί».

    Σε σχέση με την απόδοση ευθυνών είπε ότι «αποφασίζουμε με δικαιοσύνη και αποφασιστικότητα για να βελτιωνομαστε» ωστόσο, τόνισε ότι «δεν θα επιτρέψουμε την απαξίωση της Ελληνικής Αστυνομίας».

    Τόνισε ότι υπήρξε αλυσίδα λαθών σε πολλά επίπεδα και πρόσθεσε ότι θα συνεχίσουν να αποδίδονται ευθυνες κάτι που θα γίνει σύντομα.

    «Θα διορθώσουμε τις διαδικασίες για να μην ξαναέχουμε τέτοιες αστοχίες. Οι έρευνες συνεχίζονται, έχουν κληθεί συγκεκριμένοι άνθρωποι να καταθέσουν τις απόψεις τους. Πολύ σύντομα θα έχουμε επιπλέον απόδοση ευθυνών, δεν κρύβουμε τα προβλήματα κάτω από το χαλί. Ήταν κάτι ανεπίτρεπτο και απαράδεκτο που δεν έπρεπε να γίνει» τόνισε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη.

    Συμπλήρωσε ότι «δεν υπάρχει περίπτωση να μην αποδοθούν ευθύνες εκεί που ανήκουν, δεν υπάρχει περίπτωση να μην διδασκόμαστε από τα λάθη, δεν υπάρχει περίπτωση όμως να επιτρέψουμε την γενική απαξίωση της αστυνομίας γιατι προσφέρει πολίτιμη υπηρεσία».

    Για τα μέτρα κατά της οπαδικής βίας υπογράμμισε ότι έχουν γίνει βήματα μετά την υπόθεση του Άλκη Καμπανού, όμως χρειάζονται ενίσχυση και αυτή είναι η κατεύθυνση σε όσα εξήγγειλε ο πρωθυπουργός. «Κλείνουμε τα παράθυρα που επιτρέπουν σε κάποιους να εκμεταλλεύονται τα κενά» είπε και πρόσθεσε πως η μάχη είναι παντού και ολιστική και θα δοθεί σε όλα τα επίπεδα για την αντιμετώπιση του οργανωμένου εγκλήματος.

    Αναφορικά με τις έρευνες για τον δολοφόνο του Μιχάλη Κατσουρή είπε ότι είναι σε εξέλιξη, δεν είναι εύκολη υπόθεση και περιμένουμε τι θα δείξουν τα κινητά τηλέφωνα που κατασχέθηκαν, την ανάλυση του DNA, όπως και το οπτικό υλικό. «Θα γίνουν όλα όσα πρέπει να γίνουν» είπε.

    Κάλεσε, δε, όλους να δείξουν αυτοσυγκράτηση καθώς η υπόθεση είναι σε εξέλιξη, χρειάζεται χρόνος και ζήτησε να αναμένουμε τις επίσημες ανακοινώσεις.

    Για την παρουσία της αστυνομίας στα γήπεδα έστειλε μήνυμα ότι «δεν έχουμε μέτωπο με τους ναθρώπους που αγαπούν και στηρίζουν την ομάδα τους, έχουμε μέτωπο με τις εκγκληματικές οργανώσεις που δηλητηριάζουν ένα από τα δημοφιλέστερα αθλήματα στον κόσμο, θέλουμε τις ΠΑΕ συμμάχους, πρέπει να δοθεί η μάχη στις γειτονιές».

    Ερωτηθείς σχετικά είπε ότι εκείνο το βράδυ βρισκόταν σε διαρκή επικοινωνία με τον πρωθυπουργό και συμπλήρωσε πως ήταν αδιανόητη η αλυσίδα λαθών όχι γιατί δεν το χωρά ο ανθρώπινος νους, αλλά γιατί δεν μας έχει συνηθίσει η αστυνομία σε τέτοιες επιπολαιότητες, αυτό που έγινε δεν τιμά την αστυνομία.

    Σε ερώτηση αν έχουν ταυτοποιηθεί κι άλλοι Έλληνες πλην του 49χρονου απάντησε πως όλες οι κινήσεις γίνονται με βάση τις αποφάσεις της ανακρίτριας με στοιχεία που έχει από τη δικαιοσύνη, η υπόθεση δεν θα κλείσει πριν εξεταστεί και η τελευταία ένδειξη από το υλικό που έχει συγκεντρωθεί και ό,τι έρχεται στη διάθεση των αρχών.

    «Έχει ακόμη δρόμο η υπόθεση» είπε χαρακτηριστικά.

    Για το μισθολογικό των αστυνομικών, είπε ότι «θα επεξεργαστούμε σχέδιο».

    Γιατί δεν υπέβαλε παραίτηση

    Ο κ. Οικονόμου σχολιάζοντας την κριτική που δέχτηκε, είπε ότι την παραίτηση την αντιλαμβάνεται σαν φυγομαχία και πρόσθεσε ότι δεν το σκέφτηκε, όχι από αλαζονεία, αφού καποια στιγμή όλοι φεύγουμε από τις θέσεις.

    Πρόσθεσε ότι το θέμα είναι να κάτσεις να παλέψεις και να διορθώσεις τις αδυναμίες. «Η ευθύνη είναι να διαμορφώνουμε σχέδιο και να δώσουμε λύσεις. Προχωράμε παρακάτω. Η κοινωνία μας θέλει για τα δύσκολα».




    Κυριάκος Μητσοτάκης από Τήνο: «Έχουμε κάθε λόγο να είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον»

    Στις εορταστικές εκδηλώσεις στην Τήνο για την Κοίμηση της Θεοτόκου και για την επέτειο του τορπιλισμού του καταδρομικού «Έλλη», παρέστη ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης
    Ο Πρωθυπουργός, συνοδευόμενος από τον υπουργό Εθνικής Άμυνας, Νίκο Δένδια και τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ, Στρατηγό Κωνσταντίνο Φλώρο, επιβιβάστηκε στην πυραυλάκατο (ΤΠΚ) «Ξένος» του Πολεμικού Ναυτικού για την επιμνημόσυνο δέηση στο σημείο που βυθίστηκε το «Έλλη», όπου έριξε στεφάνι στη θάλασσα για να τιμήσει τους άνδρες του καταδρομικού που έδωσαν τη ζωή τους για την πατρίδα.
    Στη συνέχεια ο κ. Μητσοτάκης παρακολούθησε τη Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό της Ευαγγελιστρίας και ακολούθησε τη λιτάνευση της Ιεράς Εικόνας της Μεγαλόχαρης μέχρι το λιμάνι του νησιού. Μετά το τέλος των εορταστικών εκδηλώσεων ο Πρωθυπουργός, συνομίλησε με πολίτες στο λιμάνι του νησιού και έκανε την ακόλουθη δήλωση:
    «Σήμερα, από τις πιο μεγάλες εκκλησίες μέχρι τα πιο μικρά ξωκλήσια, ο Ελληνισμός η Ορθοδοξία γιορτάζουμε την Κοίμηση της Θεοτόκου. ΉΘελα, ειδικά αυτή τη μέρα να βρεθώ σήμερα εδώ στην Τήνο, η οποία γιορτάζει τα 200 χρόνια από την εύρεση της θαυματουργού εικόνας.
    Σήμερα η σκέψη μας κατευθύνεται στις Ένοπλες Δυνάμεις. Σε αυτές και σε αυτούς οι οποίοι  φροντίζουν να είμαστε ασφαλείς σε αυτούς οι οποίοι έδωσαν τη ζωή τους στην άνιση μάχη με την πύρινη λαίλαπα. Γνωρίζουν πάντα ότι, η πολιτεία θα βρίσκεται κοντά τους και θα τους στηρίζει.
    Ο Δεκαπενταύγουστος είναι μια μέρα ταυτισμένη με την ελπίδα και την αισιοδοξία και έχουμε κάθε λόγο σήμερα ως Ελληνίδες και ως Έλληνες να είμαστε πιο αισιόδοξοι για το μέλλον.
    Παρά τις δυσκολίες τις οποίες  αντιμετωπίζουμε, η χώρα μας έχει ξεπεράσει πια μια δεκαετή κρίση και έχει κάθε δικαίωμα να ατενίζει το μέλλον με περισσότερη ελπίδα με περισσότερη αισιοδοξία, εξάλλου αυτές οι λέξεις είναι τόσο ταυτισμένες με την σημερινή μεγάλη μέρα.
    Εύχομαι σε όλες και σε όλους, τις εορτάζουσες και τους εορτάζοντες,  στη σύζυγό μου η οποία εορτάζει κι αυτή, χρόνια πολλά, όπως σε κάθε Ελληνίδα σε κάθε Έλληνα είτε βρίσκονται στην Ελλάδα είτε βρίσκονται παντού στον κόσμο. Σήμερα γιορτάζει όλος ο ελληνισμός γιορτάζει όλη η Ορθοδοξία. Χρόνια πολλά και πάλι».

     




    Κορονοϊός: Αύξηση κρουσμάτων λόγω της παραλλαγής Eris – Τζανάκης: Θα έχουμε πρόβλημα το χειμώνα

    Από τις 20 Ιουλίου, τα κρούσματα κορονοϊού στην Κρήτη έχουν εκτοξευτεί και αφού αφορά τόσο ενδονοσοκομειακές συρροές όσο και ενδοοικογενειακές λοιμώξεις. Ο Νίκος Τζανάκης, μιλώντας στο iatropedia.gr εκτιμά ότι αυτό οφείλεται στη νέα παραλλαγή Eris

    Από τα 2-3 περιστατικά, ξαφνικά η διασπορά του κορονοϊού δεκαπλασιάστηκε. «Σήμερα έχουμε 12 και είχαμε και δύο διασωληνώσεις, έναν ενήλικα και ένα παιδάκι», τόνισε ο Νίκος Τζανάκης, εκτιμώντας ότι η παραλλαγή Eris μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα το χειμώνα αλλά για την ώρα δεν πιέζει το σύστημα υγείας. Δείχνει, όμως, ότι ο κορονοϊός δεν είναι ένας εποχικός ιός.

    Η παραλλαγή Eris έχει ήδη εντοπιστεί σε 45 χώρες και η Ελλάδα είναι μια απ’ αυτές! Η νέα εξέλιξη, τονίζει ο Νίκος Τζανάκης, δείχνει ότι ο κορονοϊός δεν είναι ένα εποχικός ιός και εκτιμά ότι το χειμώνα τα πράγματα θα δυσκολέψουν περισσότερο.

    «Υπάρχει αύξηση κρουσμάτων, εισαγωγών, διασωληνωμένων και θανάτων και αυτό οφείλεται στη νέα παραλλαγή ERIS που βρήκαμε και στο δικό μας εργαστήριο στην Κρήτη, στα τέλη του Μάη. Και τώρα, έχει δεκαπλασιαστεί είναι στο 20% με 30% των περιπτώσεων», ανέφερε ο καθηγητής Πνευμονολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης, που εικάζει ότι η νέα παραλλαγή μπορεί να έχει ήδη επικρατήσει, αλλά δεν έχει αποτυπωθεί γιατί έχει μειωθεί η επιτήρηση! «Δεν στέλνονται πλέον μοριακά για να βρίσκουμε τα γονιδιώματα, αλλά πιθανότατα αυτό το οποίο προκάλεσε συρροές στη Μεγάλη Βρετανία και αύξηση στις νοσηλείες στα νοσοκομεία, είναι κι αυτό Eris».

    Σύμφωνα με τον Νίκο Τζανάκη, η παραλλαγή Eris «ευθύνεται» για την αύξηση κρουσμάτων στην Κρήτη, όπου καταγράφηκε αύξηση τόσο στις ενδονοσοκομειακές συρροές όσο και στις ενδοοικογενειακές λοιμώξεις. «Έχει πολύ μεγαλύτερη διεισδυτικότητα και ήδη έχουμε στην κοινότητα αυξημένα κρούσματα, λόγω της οικογένειας κολλάει ο ένας με τον άλλον», σημειώνει ο καθηγητής.

    «Στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο (ΠΑΓΝΗ) ξαφνικά μετά τις 20 Ιουλίου, εκεί που είχαμε δύο και τρία περιστατικά νοσηλευομένων, ξαφνικά εκτοξευθήκαμε στα 20 και 25 περιστατικά. Σήμερα έχουμε 12 και είχαμε και δύο διασωληνώσεις, έναν ενήλικα και ένα παιδάκι. Το παιδάκι ήταν από άλλο νησί, από Δωδεκάνησα», είπε ο καθηγητής, σημειώνοντας ότι ο παιδί έχει βγει πλέον από την Εντατική.

    Ο Νίκος Τζανάκης, πάντως, ξεκαθάρισε ότι η Eris δεν φαίνεται, μέχρι στιγμής, να προκαλεί πίεση στο υγειονομικό σύστημα. «Αλλά δείχνει ξεκάθαρα ότι ο κορονοϊός δεν είναι ένας συνηθισμένος αναπνευστικός ιός, ο οποίος κοιμάται το καλοκαίρι και ξυπνάει κάθε φθινόπωρο ή χειμώνα και άνοιξη. Είναι ένας διαχρονικός και μη εποχιακός ιός, το προφίλ και η δυναμική του οποίου, εξαρτάται απολύτως από το επίπεδο των κοινωνικών επαφών».

    Και προειδοποιεί ότι η αύξηση στις συρροές και στα κρούσματα που προκαλεί η Eris «κατά πάσα πιθανότητα προμηνύει ότι τον χειμώνα θα έχουμε θέμα, ίσως και με καινούργιες παραλλαγές, δηλαδή δεν είναι απλό.

    Δεν παύει να είναι ένας ιός που δεν προκαλεί σοβαρά προβλήματα σε υγιείς ανθρώπους και σε ανθρώπους με καλά ρυθμισμένα προβλήματα, αλλά αποσταθεροποιεί την υγεία πολύ ευάλωτων υγειονομικά ανθρώπων, που έχουν πολύ σοβαρά προβλήματα υγείας και δεν αποκλείεται να τους προκαλέσει πολύ μεγάλα προβλήματα».

    Και κατέληξε ο Νίκος Τζανάκης: «Η προτροπή μου είναι στους θεράποντες γιατρούς και στους γιατρούς πρωτοβάθμιας που βλέπουν ανθρώπους με σοβαρά υγειονομικά προβλήματα και με πιθανότητα να νοσήσουν, να τους συνταγογραφούν άμεσα τα αντιικά φάρμακα».

    newsit.gr

     




    Ιωσηφίδου για στρατόπεδο Ασημακοπούλου | “Έχουμε έτοιμη μελέτη για την αξιοποίηση του”

    Για την άμεση ανάγκη αξιοποίησης του στρατοπέδου Ασημακοπούλου μίλησε στην εκπομπή Αναλυτής του ENA Channel η υποψήφια Δήμαρχος Καβάλας με την παράταξη “Ώρα Δημιουργίας” Αναστασία Ιωσηφίδου.

    Όπως τόνισε η κ.α Ιωσηφίδου η παράταξη της έχει έτοιμη μελέτη για την αξιοποίηση άμεσα του στρατοπέδου το οποίο μετά την αποχώρηση των προσφύγων και μεταναστών αναμένεται να προχωρήσει σε αξιοποίηση από την εκάστοτε δημοτική αρχή.




    Μητσοτάκης στο υπουργικό: Εχουμε μπροστά μας ένα δύσκολο καλοκαίρι

    Κατά την διάρκεια του υπουργικού Συμβουλίου θα υπάρξει ενημέρωση από τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Βασίλη Κικίλια για την πορεία αντιμετώπισης των δασικών πυρκαγιών.

    «Εχουμε ένα δύσκολο καλοκαίρι μπροστά μας» είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση στην συνεδρίαση του υπουργικού Συμβουλίου λέγοντας ότι αύριο και την Πέμπτη θα είναι οι δύσκολες ημέρες, τονίζοντας ότι «είμαστε όλοι σε απόλυτη επιφυλακή».

    «Δεν υπάρχουν μαγικές δράσεις», πρόσθεσε χαρακτηριστικά επισημαίνοντας ότι ο« κρατικός μηχανισμός μάχεται σε πολλά μέτωπα»

    «Για τη Μεσόγειο που είναι hotspot της κλιματικής αλλαγής δεν υπάρχει μια μαγική άμυνα απέναντι στις φωτιές. Αν υπήρχε θα την είχαμε εφαρμόσει».

    «Οι δράσεις πρόληψης θα αποτελέσουν το επίκεντρο του προγραμματισμού μας για την επόμενη στιγμή», είπε χαρακτηριστικά.

    Επίσης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στο νομοσχέδιο για την ψήφο των αποδήμων που όπως είπε αναμένεται να ψηφιστεί με ευρεία πλειοψηφία.

    Ειδική αναφορά έκανε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών το οποίο ψηφίζεται στη Βουλή, υλοποιώντας όπως είπε το 50% των δεσμεύσεων του οικονομικού προγράμματος.

    Το νομοσχέδιο αφορά και τις αυξήσεις στο δημόσιο, αλλά και φορολογικές ελαφρύνσεις για τους πολίτες με παιδιά, μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 10% για όσους έχουν ασφαλίσει τα σπίτια τους για φυσική καταστροφή, την επέκταση του market pass και για τους επόμενους μήνες και δύο παρεμβάσεις που αφορούν τους νέους, το youth pass και τον διπλασιασμό του προγράμματος “Σπίτι μου” για νέα ζευγάρια για να αποκτήσουν κατοικία μέσα από ένα χαμηλότοκο δάνειο.

    «Ξεχωριστή μνεία δίνουμε στους ελέγχους από το υπουργείο Ανάπτυξης, επιβάλαμε σημαντικά πρόστιμα σε επιχειρήσεις που εμφάνιζαν παραπλανητικές εκπτώσεις. Να ξέρουν όλοι ότι θα είμαστε αμείλικτοι», είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: « Αντιμετωπίζουμε παγκόσμια κρίση πληθωρισμού. Να τονίσω ότι δίνουμε έμφαση στην προστασία των εργαζομένων, τα παιδιά που δουλεύουν ντελίβερι σε δύσκολες συνθήκες, αποδείξαμε ότι η παραβίαση των όρων προστασίας των εργαζομένων δεν είναι ανεκτή»

    Αναφορικά με τον ετήσιο προγραμματισμό των προσλήψεων είπε ότι θα ξεπεράσουν τις 16.000. Προτεραιότητα θα είναι η Υγεία και συγκεκριμένα γιατροί, νοσηλευτές και στελέχη του ΕΚΑΒ.

    Κατά την διάρκεια του Υπουργικού θα υπάρξει εισήγηση από τον υπουργό Δικαιοσύνης Γιώργο Φλωρίδη για την επιλογή Προέδρου και Εισαγγελέα του Αρείου Πάγο.

    Ολόκληρη η εισήγηση

    Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την έναρξη του υπουργικού συμβουλίου ανέφερε:

    Αυτή τη δεύτερη συνεδρίασή μας σκιάζει, δυστυχώς, η δοκιμασία του πρωτοφανούς καύσωνα και των μεγάλων δασικών πυρκαγιών. Είναι μία δοκιμασία σκληρή για τους πολίτες των πολλών περιοχών που πλήττονται, ιδίως της Ρόδου, είναι μία δοκιμασία προφανώς για το φυσικό περιβάλλον, αλλά είναι μία μεγάλη δοκιμασία και για τον κρατικό μηχανισμό, που επί πολλές εβδομάδες μάχεται σε όλα τα μέτωπα, 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα.

    Όπως είπα και χθες στη Βουλή, σε μία -πιστεύω- διαφωτιστική συζήτηση για όποιον την παρακολούθησε, μπορεί τώρα να διαθέτουμε περισσότερα μέσα, περισσότερο έμψυχο δυναμικό, καλύτερη προετοιμασία, όμως ξέρουμε ότι η μάχη αυτή θα είναι πάντα δύσκολη, καθώς βιώνουμε ήδη τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης.

    Και ξέρουμε ότι τα πράγματα κατά πάσα πιθανότητα θα γίνουν χειρότερα και όχι καλύτερα, με υψηλότερες θερμοκρασίες, περισσότερη ξηρασία, ισχυρούς ανέμους. Η μορφολογία του εδάφους μας καθιστά σε πολλές περιπτώσεις την κατάσβεση εξαιρετικά δύσκολη, οπότε έχουμε μπροστά μας ακόμα ένα δύσκολο καλοκαίρι.

    Στην αναμέτρηση αυτή είναι σημαντικό ότι δεν είχαμε ανθρώπινες απώλειες και οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις απομάκρυνσης κατοίκων ήταν οργανωμένες και αποτελεσματικές, ειδικά στη Ρόδο, όπου διοργανώθηκε από την Πυροσβεστική, από την Αστυνομία, από το Λιμενικό μία εκκένωση σχεδόν 20.000 πολιτών, αλλά κυρίως τουριστών.

    Όλη αυτή η διαδικασία διεξήχθη με πολύ μεγάλη ασφάλεια, γι’ αυτό και πάλι θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ, διερμηνεύοντας τα αισθήματα όλων μας, την ευγνωμοσύνη μας για όλες τις δυνάμεις της πρώτης γραμμής του κρατικού μηχανισμού, αλλά κυρίως τους εθελοντές μας οι οποίοι και στη Ρόδο επέδειξαν εντυπωσιακή αυταπάρνηση.

    Ο Βασίλης Κικίλιας θα μας κάνει σε λίγο μία παρουσίαση, όχι τόσο της σημερινής εικόνας, αυτή είναι λίγο-πολύ γνωστή, αλλά κυρίως των σχεδιασμών μας για την πολιτική προστασία του αύριο, με τους σημαντικούς πόρους, τα χρηματοδοτικά εργαλεία τα οποία έχουμε καταφέρει να εξασφαλίσουμε.

    Όμως, να μείνω ακόμα μια φορά στην αντιμετώπιση της πραγματικότητας σήμερα. Οι επόμενες μέρες, ειδικά σήμερα, αύριο, η Πέμπτη, θα είναι δύσκολες μέρες, μετά ελπίζω ότι οι συνθήκες θα μας βοηθήσουν περισσότερο και γι’ αυτό και όλοι προφανώς παραμένουμε σε απόλυτη επιφυλακή.

    Να πω το προφανές, ότι απέναντι σε αυτό το οποίο αντιμετωπίζει ολόκληρος ο πλανήτης, ειδικά θα έλεγα η Μεσόγειος, που είναι ένα hotspot για την κλιματική αλλαγή, δεν υπάρχει μια μαγική άμυνα. Αν υπήρχε προφανώς θα την είχαμε εφαρμόσει.

    Αυτή η συντονισμένη δράση μπορεί να μετριάσει τις συνέπειες της κλιματικής κρίσης και αυτό θα εξακολουθούμε να κάνουμε, με περισσότερες δυνάμεις αλλά μεγαλύτερη έμφαση ακόμα στη διαλειτουργικότητα, στην καλύτερη συνεργασία μεταξύ των αρμοδίων υπηρεσιών, των αρμοδίων Υπουργείων. Αυτό είναι κάτι το οποίο πιστεύω ότι σε ένα βαθμό το έχουμε ήδη κατακτήσει, μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι.

    Και φυσικά στις δράσεις πρόληψης, οι οποίες και θα αποτελέσουν και το επίκεντρο του προγραμματισμού μας από εδώ και στο εξής. Όπως είπα, η χθεσινή συζήτηση στη Βουλή κατέδειξε ότι ουσιαστικά αυτός είναι και ο μόνος ρεαλιστικός δρόμος, αυτός, δηλαδή, τον οποίο ακολουθούμε.

    Ταυτόχρονα, όμως, η κυβέρνηση δεν αμελεί όλα τα υπόλοιπα καθήκοντά της. Σήμερα αναμένουμε να υπερψηφίσουμε -και μάλιστα με μεγάλη πλειοψηφία, όπως εξάλλου απαιτεί το Σύνταγμα- το πρώτο νομοσχέδιό μας για το δικαίωμα -διευκόλυνση μάλλον, δεν είναι δικαίωμα, γιατί όποιος είναι εγγεγραμμένος σε εκλογικό κατάλογο έχει το δικαίωμα του να ψηφίζει- τη δυνατότητα, ουσιαστικά, να ψηφίζουν οι πολίτες που κατοικούν στο εξωτερικό από τον μόνιμο τόπο διαμονής τους.

    Πιστεύω ότι είναι μια μεγάλη εθνική, μια μεγάλη δημοκρατική κατάκτηση. Μετά από σχεδόν μισό αιώνα, εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες μας οι οποίοι δεν μπορούσαν να συμμετέχουν στην εκλογική διαδικασία λόγω των υπερβολικών κολλημάτων που αναγκαστικά ο προηγούμενος νόμος έθεσε, θα έχουν τη δυνατότητα, εφόσον το επιθυμούν, να συμμετέχουν στις εκλογές, χωρίς εμπόδια, χωρίς διαχωρισμούς, χωρίς διακρίσεις σε πολίτες πρώτης και δεύτερης κατηγορίας.

    Η πρώτη δοκιμασία αυτού του νέου συστήματος, η πρώτη ευκαιρία, θα έλεγα, θα είναι στις επερχόμενες ευρωεκλογές και αυτό, φυσικά, απαιτεί και μια συστηματική προετοιμασία από πλευράς Υπουργείου Εσωτερικών, καθώς εκτιμώ ότι θα αυξηθεί πολύ ο αριθμός των συμπολιτών μας οι οποίοι θα είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους του εξωτερικού. Και φυσικά και μια εκστρατεία ενημέρωσης πια. Έχουμε μήνες μπροστά μας για να μπορέσουμε να οργανώσουμε αυτή την εκλογική διαδικασία άρτια.

    Το δεύτερο νομοσχέδιό μας, που με το καλό ψηφίζεται αύριο, είναι το νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών. Έχουμε μιλήσει για το νομοσχέδιο αυτό. Είναι σημαντικό, νομίζω, ότι ουσιαστικά υλοποιούμε το 50% των προεκλογικών μας δεσμεύσεων με το πρώτο μας νομοσχέδιο.

    Δίνω ιδιαίτερη έμφαση στις αυξήσεις των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων, που πάλι γίνονται με μια πολύ συγκεκριμένη λογική: οριζόντιες αυξήσεις για όλους, αλλά στοχευμένες αυξήσεις για τους δημοσίους υπαλλήλους με παιδιά. Και φυσικά, σημαντικές αυξήσεις για τους δημοσίους υπαλλήλους στους οποίους έχουμε αναθέσει ιδιαίτερες ευθύνες και αρμοδιότητες μέσα από τις θέσεις ευθύνης τις οποίες υπηρετούν.

    Πρόσθετο αφορολόγητο 1.000 ευρώ για παραπάνω από 1.300.000 πολίτες με παιδιά. Νέα έκπτωση 10% στον ΕΝΦΙΑ για τους συμπολίτες μας οι οποίοι έχουν ασφαλίσει τα σπίτια τους έναντι φυσικών καταστροφών.

    Μόνιμη πια, οριστική απαλλαγή από κάθε συμμετοχή σε φαρμακευτικές δαπάνες για 200.000 συμπολίτες μας οι οποίοι λάμβαναν το ΕΚΑΣ. Και βέβαια, να κάνω μία ξεχωριστή μνεία στη συνέχιση της προσπάθειας αντιμετώπισης της ακρίβειας, την επέκταση του «Market Pass» και για τους επόμενους μήνες.

    Και, βέβαια, δύο παρεμβάσεις που αφορούν κυρίως τους νέους μας: για πρώτη φορά τη δυνατότητα να παίρνουν 150 ευρώ, από το Σεπτέμβριο, με τη μορφή ενός μόνιμου «Youth Pass» για δράσεις πολιτισμού αλλά και ταξιδιών. Και τον διπλασιασμό, όπως έχουμε δεσμευτεί, του εξαιρετικά επιτυχημένου προγράμματος «Σπίτι μου», με στόχο 20.000 νέοι και νέα ζευγάρια να αποκτήσουν πια κατοικία μέσα από ένα στεγαστικό δάνειο, το οποίο θα εξυπηρετείται με μία δόση η οποία θα είναι αισθητά χαμηλότερη απ’ ό,τι θα πλήρωναν εάν νοίκιαζαν σπίτι με τις τρέχουσες τιμές της αγοράς.

    Μία ξεχωριστή μνεία για τους ελέγχους τους οποίους κάνουμε -νομίζω αξίζει να την αναφέρουμε- από το Υπουργείο Ανάπτυξης. Συνεχίζοντας τη δουλειά η οποία έχει γίνει μέσα από τη ΔΙΜΕΑ, που ήταν μια πολύ επιτυχημένη μεταρρύθμιση, επιβάλλαμε σημαντικά πρόστιμα, που ξεπερνούν κατά πολύ το 1 εκατομμύριο ευρώ, σε επιχειρήσεις ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών που εμφάνιζαν παραπλανητικές εκπτώσεις.

    Θέλω να γνωρίζουν όλοι οι πολίτες, αλλά και κυρίως οι επιχειρηματίες, ότι θα είμαστε αμείλικτοι σε οποιαδήποτε παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού, ειδικά σε συνθήκες ακρίβειας. Δεν θα σπεκουλάρουν κάποιοι πάνω στο γεγονός ότι αντιμετωπίζουμε σήμερα μία παγκόσμια κρίση πληθωρισμού. Θέλω να θυμίσω ότι ήδη έχουμε νομοθετήσει το περιθώριο κέρδους, το οποίο παραμένει σταθερό.

    Και βέβαια, να τονίσω και την πολύ μεγάλη έμφαση την οποία δίνουμε στην προστασία των εργαζόμενων. Το Υπουργείο Εργασίας και η Επιθεώρηση Εργασίας έχει αυτήν την εποχή πολλή δουλειά, ειδικά για την επιβολή του μέτρου απαγόρευσης εργασίας τις ώρες του καύσωνα, τα παιδιά τα οποία δουλεύουν delivery σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες. Αποδείξαμε, και να το γνωρίζουν αυτό και οι εργοδότες, ότι η παραβίαση των όρων προστασίας των εργαζομένων θα επισύρει πολύ υψηλά πρόστιμα.

    Η Πολιτεία ήταν, είναι και θα είναι στο πλευρό των εργαζόμενων και αυτός ο εντατικός έλεγχος της αγοράς από το Υπουργείο Εργασίας και από την Επιθεώρηση Εργασίας θα συνεχιστεί με επιμονή και με διάρκεια.

    Το επόμενο θέμα μας θα είναι ο ετήσιος προγραμματισμός, η πρώτη συζήτηση την οποία θα κάνουμε για τον ετήσιο προγραμματισμό των προσλήψεων, οι οποίες θα ξεπεράσουν τις 16.000. Είναι πολύ σημαντικό να τονίσουμε ότι είναι μια κατάκτηση για τη χώρα ότι ο προγραμματισμός αυτός γίνεται πια κεντρικά και οργανωμένα, ώστε να μη δημιουργείται σύγχυση από επιμέρους ανακοινώσεις που γίνονται από τα Υπουργεία.

    Σε κάθε περίπτωση, έχουμε τονίσει ότι φέτος η προτεραιότητά μας θα είναι η Υγεία. Η μερίδα του λέοντος των προσλήψεων θα κατευθυνθεί προς τα εκεί -γιατροί, κυρίως νοσηλευτές, στελέχη του ΕΚΑΒ. Έχουμε ήδη κάνει κάποια σημαντικά πρώτα βήματα για τα οποία θα μας μιλήσει ο Υπουργός στη συνέχεια. Ενώ οι περισσότεροι απόφοιτοι πανεπιστημίου θα αντληθούν από τη δεξαμενή του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Και αυτό είναι μία μεγάλη κατάκτηση για τη χώρα, ο γραπτός διαγωνισμός, που θυμίζω ότι έγινε για πρώτη φορά φέτος το Μάρτιο με σημαντική συμμετοχή.

    Κλείνω με δύο ακόμα θέματα τα οποία θα απασχολήσουν τη συνεδρίασή μας: επιλογές νέας ηγεσίας της Δικαιοσύνης, που θα τις εισηγηθεί ο Υπουργός Δικαιοσύνης, νέος Πρόεδρος, νέος Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου. Και τους στόχους όλων των πεδίων κυβερνητικής πολιτικής για το 2024, τους οποίους θα παρουσιάσει συνοπτικά ο Υπουργός Επικρατείας.

    in.gr