Γιάννης Στουρνάρας: Να επανεξεταστούν όλες οι φοροαπαλλαγές – Η χώρα έχει ανάγκη από έσοδα

Ο Γιάννης Στουρνάρας επανέλαβε ότι η παραοικονομία στην Ελλάδα ξεπερνάει τα 40 δισ. ευρώ ενώ, όπως είπε, θα πρέπει να επανεξεταστεί η κοινωνική χρησιμότητα των υφιστάμενων φοροαπαλλαγών και το κατά πόσο αυτές αφορούν τους πραγματικά ευάλωτους.

Την επανεξέταση όλων των φοροαπαλλαγών από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας ζήτησε ο διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας καθώς, όπως είπε, «η χώρα έχει ανάγκη από έσοδα».

Υποστήριξε δε ότι τα έσοδα που αναμένεται να εισπράξει το Δημόσιο από την πώληση των μετοχών που κατέχει το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας παρόλο που είναι ελάχιστα σε σχέση με αυτά που διέθεσε για τη σωτηρία τους, δεν είναι λίγα αν συνυπολογιστούν τα οφέλη που έχει αποκομίσει από το PSI καθώς και υψηλά μερίσματα που έχει διαθέσει η Τράπεζα της Ελλάδος τα οποία προέρχονται κατά κύριο λόγο από το ELA (σ.σ την ρευστότητα που χορηγούσε στις Τράπεζες).

Ο ίδιος επανέλαβε ότι η παραοικονομία στην Ελλάδα ξεπερνάει τα 40 δισ. ευρώ ενώ, όπως είπε, θα πρέπει να επανεξεταστεί η κοινωνική χρησιμότητα των υφιστάμενων φοροαπαλλαγών και το κατά πόσο αυτές αφορούν τους πραγματικά ευάλωτους.

Μιλώντας στο συνέδριο που διοργάνωσε ο Κύκλος Ιδεών, ο διοικητής της ΤτΕ ανέφερε ότι η Ελλάδα «επέστρεψε από το χείλος του γκρεμού και αποτελεί πλέον διεθνές success story».

Παρά ταύτα, όπως ανέφερε, παρατηρούνται καθυστερήσεις σε αρκετούς τομείς, όπως αυτός της απονομής της Δικαιοσύνης. Ωστόσο, εξέφρασε την στήριξη του στον αρμόδιο υπουργό Γιώργο Φλωρίδη, υπογραμμίζοντας ότι «θα τα καταφέρει».

Συνέστησε δε τη συνέχιση της «ορθόδοξης δημοσιονομικής πολιτικής» προκειμένου ο Προϋπολογισμός να διπλασιάσει το 2024 το πρωτογενές του πλεόνασμα στο 2% του ΑΕΠ. Προσέθεσε δε ότι το Δημόσιο Χρέος μειώνεται ραγδαία, εκτιμώντας ότι εφέτος οι πραγματικοί μισθοί στη χώρα θ΄αυξηθούν.

Για τις τράπεζες ανέφερε ότι είναι επαρκώς κεφαλαιοποιημένες παρόλο που το 50% των κεφαλαίων τους αποτελείται από αναβαλλόμενο φόρο και εξέφρασε την προσδοκία να εμφανιστούν εκτός από την Unicredit η οποία έχει εκφράσει ενδιαφέρον για την εξαγορά του 9% της Alpha Bank, και άλλοι στρατηγικοί επενδυτές για Εθνική και Τράπεζα Πειραιώς.

Για την πορεία των επιτοκίων προέβλεψε ότι αν ο πληθωρισμός έχει υποχωρήσει κάτω από το 3% σε μόνιμη βάση τον Αύγουστο του 2024, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα είναι πιθανόν να προχωρήσει σε μικρή μείωση των βασικών της επιτοκίων.




Ελαιόλαδο: Πάνω από 9 ευρώ έχει «σκαρφαλώσει» το λίτρο – Απλησίαστος ο τενεκές

Το ελαιόλαδο τείνει να μετατραπεί σε προϊόν για… λίγους και εκλεκτούς.

Ανεξέλεγκτη είναι η άνοδος της τιμής του ελαιόλαδου, καθώς τείνει πλέον να γίνει είδος… πολυτελείας. Η συγκομιδή του κοστίζει πολύ ακριβότερα στους παραγωγούς, ενώ, οι μικρότερες ποσότητες της εφετινής παραγωγής «εκτοξεύουν» στα… ύψη την αξία του.

Οι καταναλωτές σαστίζουν κάθε φορά που φτάνουν μπροστά στα ράφια με το ελαιόλαδο με την τιμή του να έχει διπλασιαστεί σε σχέση με πέρσι.

Οι τιμές άρχισαν να παίρνουν τον ανήφορο την προηγούμενη σεζόν, το 2022/2023 όταν οι άλλες Ισπανία και Ελλάδα αντιμετώπισαν σημαντικά μικρότερη παραγωγή εξαιτίας ακραίας ξηρασίας. Φέτος η παραγωγή παραμένει προβληματική εκεί, ενώ και για την Ελλάδα είναι μια χρονιά μειωμένης παραγωγής, όπως προαναφέρθηκε.

Όσον αφορά τις τιμές παραγωγού, η καινούργια παραγωγή έξτρα παρθένου ελαιολάδου στις 31 Οκτωβρίου ήταν στα 9,25 ευρώ το κιλό στη Λακωνία. Στην Ιταλία την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου πωλούνταν ως επί το πλείστον στα 8,70 – 8,80 ευρώ το κιλό και στην Ισπανία μέχρι 8,22 ευρώ.

Στα ύψη βρίσκονται οι τιμές του ελαιόλαδου – Μειωμένη κατά 80% η εφετινή παραγωγή

Έως και 80% μειωμένη από την περυσινή αναμένεται η παραγωγή της εφετινής σοδειάς ελαιόλαδου, γεγονός που σπρώχνει την τιμή στο έξτρα παρθένο ελαιόλαδο να αυξάνεται μέρα με τη μέρα.

Ήδη, οι παραγωγοί πωλούν το χύμα ελαιόλαδο στα 150-170 ευρώ τον τενεκέ από 60-80 ευρώ που ήταν μέχρι πριν από δύο χρόνια, ενώ στη λιανική η τιμή έχει ξεπεράσει τα 10 ευρώ το λίτρο. Ωστόσο, η αύξηση στην τιμή του ελαιόλαδου δεν είναι φετινό φαινόμενο.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του MEGA, οι τιμές είχαν ως εξής:

  • Φθινόπωρο 2022: 5,45€ – 5,75€ / λίτρο
  • Ιούλιος 2023: 6€ – 6,40€ / λίτρο
  • Αύγουστος 2023: 9,50€ – 12€ / λίτρo
  • Νοέμβριος 2023: 12€ – 15€/λίτρο

Η δραματική αύξηση στην τιμή του «υγρού χρυσού» έχει οδηγήσει τους παραγωγούς να προσλάβουν ακόμα και προσωπικό ασφαλείας, για την προστασία της περιουσίας τους.

«Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα και σε πολλές περιπτώσεις κλέβουν ακόμα και σπάνε στις κλάρες και είναι κακό γιατί χάνουμε την παραγωγή αλλά και καταστρέφεται δέντρο», ανέφερε στο ρεπορτάζ του MEGA ο ελαιοπαραγωγός, Δημήτρης Λιεπούρης.

«Έχει μειωθεί η παραγωγή από πέρσι, έχω μία βδομάδα που μαζεύω τις ελιές. Πέρσι μάζεψα 5 τόνους λάδι περίπου, φέτος θα είναι θαύμα αν βγάλω 500 κιλά. Πέρσι πούλαγα 6 ευρώ, η τιμή από παραγωγό και φέτος θα ξεπεράσει τα 10 ευρώ», πρόσθεσε.

Ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Κερατέας τόνισε πως, «αποφασίσαμε να έχουμε φύλακα, που περνάει από όλες τις περιοχές και κάνει συστάσεις».

«Γυρνάω τουλάχιστον δύο φορές στον κεντρικό ελαιώνα της Κερατέας. Έχει μειωθεί πλέον το φαινόμενο γιατί έχουν δει ότι έχουν ενταθεί οι έλεγχοι», λέει ο κ. Νίκος Λιούμης.

Η κ. Μαίρη Μπεθάνη, ιδιοκτήτρια ελαιοτριβείου τόνισε στο MEGA: «Είναι μια εποχή που δεν μπορούμε να δουλέψουμε παραπάνω, υπάρχει ακαρπία στην περιοχή. Αναγκαζόμαστε να δουλεύουμε 1-2 φορές τη βδομάδα».

Έλλειψη και ζήτηση

Προφανώς η υπεραυξημένη τιμή στο ελαιόλαδο έχει να κάνει και με την έλλειψη στην πρώτη ύλη.

Η κλιματική αλλαγή ευθύνεται εν πολλοίς για την έλλειψη που παρατηρείται, καθώς οι ακραίες καιρικές συνθήκες έχουν καταστρέψει στρέμματα ελαιόδεντρων.

Πάντως οι προβλέψεις της Κομισιόν είναι απογοητευτικές, καθώς αναφέρει ότι έναν ακόμη χρόνο θα παραμείνουν ψηλά οι τιμές του ελαιολάδου στην Ε.Ε. λόγω των ακραίων καιρικών φαινομένων που έπληξαν την παραγωγή στις μεγάλες παραγωγικές περιοχές.

Όπως επισημαίνεται η ελαιοκομική περίοδος 2023/2024 που διανύουμε αναμένεται να παρουσιάσει μεν αύξηση παραγωγής, αλλά κατά μόλις 9% σε σχέση με τα ήδη χαμηλά επίπεδα του 2022/2023.

Για την Ελλάδα συγκεκριμένα η Κομισιόν αναμένει πως η παραγωγή τη σεζόν 2023/2024 θα μειωθεί κατά περίπου 20% σε ετησιοποιημένη βάση.

«Πονοκέφαλος» για τις τιμές στο ελαιόλαδο – Πλιάτσικο σε ελαιώνες όλης της χώρας

Το «κύμα» ανατιμήσεων σε βασικά είδη διατροφής οδηγεί σε απόγνωση τα νοικοκυριά, που καλούνται να «βάλουν» βαθιά το χέρι στην τσέπη, προκειμένου να τα προμηθευθούν.

Φυσικά, αυτό το… ανοδικό «ράλι» στις τιμές επηρεάζει άμεσα και το ελαιόλαδο. Το πιο υγιεινό από τα μαγειρικά λάδια είναι πλέον και το ακριβότερο, λόγω της κλιματικής αλλαγής που επηρεάζει τις καλλιέργειες στον κόμβο παραγωγής του κόσμου, τη νότια Ευρώπη.

Ξηρασίες, καύσωνες και πυρκαγιές σε βασικές χώρες παραγωγής έχουν μειώσει σχεδόν στο μισό τις συγκομιδές ελιών στον κόσμο για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, οδηγώντας το κόστος του ελαιολάδου στα… ύψη.




Δένδιας: Η Ελλάδα ούτε εμπλέκεται σε πολεμικές επιχειρήσεις ούτε της έχει ζητηθεί κάτι τέτοιο

Τι ανέφερε στην συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά» ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας

«Η χώρα μας ούτε εμπλέκεται σε πολεμικές επιχειρήσεις ούτε της έχει ζητηθεί κάτι τέτοιο. Η άδεια χρήσης σε ελληνικά πολεμικά αεροδρόμια, πέραν των όρων της Αμυντικής Συμφωνίας με τις ΗΠΑ, δόθηκε για μεταγωγικά αεροσκάφη, όπως και για υποστηρικτικά ελικόπτερα και προσωπικό. Τα μέσα αυτά θα χρησιμοποιηθούν για ανθρωπιστικούς λόγους, δηλαδή για εκκενώσεις και μεταφορά πολιτών των ΗΠΑ ή και Ελλήνων αν απαιτηθεί». Αυτό τόνισε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας Νίκος Δένδιας, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά».

Αναφορικά με τα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού«συμμετείχαν ήδη, πριν από την επίθεση της Χαμάς, σε τρεις επιχειρήσεις στη Μεσόγειο: Της ΕΕ, του ΝΑΤΟ και του ΟΗΕ αντιστοίχως» υπογράμμισε ο κ. Δένδιας.

«Στην τελευταία περίπτωση πρόκειται για την ειρηνευτική επιχείρηση στον Λίβανο, αλλά για λόγους ασφαλείας, η ελληνική φρεγάτα θα μετακινηθεί δεκάδες μίλια από τις ακτές της χώρας. Πάντως, η συμμετοχή της χώρας μας σε αυτές τις επιχειρήσεις, σε συνδυασμό με τις αμυντικές συμφωνίες που έχει συνάψει, αποδεικνύει εμπράκτως τον γεωπολιτικό της ρόλο στην περιοχή. Και φρονώ πως με αυτή την οπτική πρέπει να ερμηνεύεται η συμμετοχή μας και όχι σαν παράγων ανησυχίας» πρόσθεσε.

Ξεκαθάρισε επίσης ότι «η Ελλάδα έχει με σαφήνεια καταδικάσει την πρωτοφανή τρομοκρατική επίθεση της Χαμάς. Η επίθεση αυτή άλλωστε αποδυναμώνει τις θεμιτές αξιώσεις του παλαιστινιακού λαού».

«Η Ελλάδα», συμπλήρωσε, «έχει διαμηνύσει επίσης ότι στηρίζει το δικαίωμα του Ισραήλ στην αυτοάμυνα. Παράλληλα, έχουμε επισημάνει ότι η προστασία των αμάχων οφείλει να είναι κυρίαρχη προτεραιότητα. Δεν δικαιολογούμε αντίποινα κατά αμάχων».

Για τα ελληνοτουρκικά, επισήμανε ότι η επίσκεψή του «στις σεισμόπληκτες περιοχές της Τουρκίας, ως υπουργός Εξωτερικών, μαζί με τον ομόλογό μου τότε Μεβλούτ Τσαβούσογλου, επέτρεψε να υπάρξει μια αποφόρτιση έκτοτε στις διμερείς μας σχέσεις, η οποία διαπιστώθηκε και επί του πεδίου».

Ανέφερε ακόμη ότι λειτούργησε σαν ένα «παράθυρο ευκαιρίας», το οποίο έχει «διαρκέσει για σημαντικό χρονικό διάστημα». «Βεβαίως», είπε, «δε λύθηκαν ως διά μαγείας όλα τα προβλήματα μεταξύ μας και ο κίνδυνος παλινδρόμησης στην ένταση του παρελθόντος δεν έχει εκλείψει, όσο δεν ανακαλούνται αιτιάσεις του παρελθόντος. Ο διάλογος άλλωστε για την επίλυση της μοναδικής διαφοράς μας, προκειμένου να έχει ουσιαστικό αποτέλεσμα, απαιτεί και μία συγκεκριμένη στάση, η οποία να μην τον υπονομεύει».

«Ας μην ξεχνάμε επίσης το Κυπριακό», ανέφερε, το οποίο παραμένει «ανοιχτή πληγή».

«Αν η ‘Αγκυρα επιθυμεί να υπάρξει πραγματική αλλαγή σελίδας στις σχέσεις μας, γνωρίζει τι πρέπει να πράξει, έργω και λόγω, με οδηγό το Διεθνές Δίκαιο και το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας. H Ελλάδα είναι έτοιμη σε αυτήν την περίπτωση να ανταποκριθεί. Σε κάθε περίπτωση, όμως, δεν επιτρέπεται εφησυχασμός, ιδίως στις σημερινές εύθραυστες γεωπολιτικές ισορροπίες στην ευρύτερη περιοχή μας» συνέχισε.

Για τις συναντήσεις του με τον Τούρκο υπουργό Άμυνας, τόνισε ότι «με τον κ. Γκιουλέρ συναντηθήκαμε στη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ στο Βίλνιους και βρεθήκαμε μαζί στη Σύνοδο των υπουργών Άμυνας του ΝΑΤΟ στις Βρυξέλλες, περίπου πριν από 20 ημέρες. Διατηρούμε ανοιχτούς διαύλους επικοινωνίας και ευελπιστώ ότι σύντομα θα μας δοθεί η ευκαιρία για την πραγματοποίηση διμερούς συνάντησης».

Για τα εξοπλιστικά, επισήμανε ότι το πρόγραμμα «που έχει εξαγγελθεί υλοποιείται, αλλά σαφώς και έχει προτεραιοποιήσεις, τόσο ένεκα των επιχειρησιακών αναγκών όσο και λόγω των δημοσιονομικών περιορισμών».

Επανέλαβε ότι η Ελλάδα «διαθέτει ισχυρές Ένοπλες Δυνάμεις χάρη στο υστέρημα του ελληνικού λαού, το οποίο οφείλουμε να αξιοποιούμε κατά τον βέλτιστο τρόπο. Θα ήταν ευχής έργο να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε όλα τα προγράμματα ταυτόχρονα, αλλά όπως καταλαβαίνετε, αυτό δεν είναι ρεαλιστικό».

«Πέρα από τις δικές μας επιθυμίες και ανάγκες υπεισέρχονται στην υλοποίηση των εξοπλιστικών προγραμμάτων και εξωγενείς παράγοντες, όπως για παράδειγμα οι γραφειοκρατικές διαδικασίες και το Ευρωπαϊκό Δίκαιο. Όσον αφορά το πρόγραμμα των νέων κορβετών, είναι θέμα αξιολογικών κριτηρίων και αποφάσεων των αρμόδιων Γενικών Επιτελείων» υπογράμμισε.

Αναφορικά με τη συμμετοχή της εγχώριας πολεμικής βιομηχανίας στα εξοπλιστικά προγράμματα που τρέχει η χώρα, τόνισε ότι «η ενίσχυση της αμυντικής μας βιομηχανίας και η προώθηση της καινοτομίας αποτελούν δύο από τους κύριους στόχους μας, αλλά και μία σημαντική πρόκληση στην οποία οφείλουμε να ανταποκριθούμε ως χώρα».

«Στην κατεύθυνση αυτή», πρόσθεσε, «προωθούμε τη δημιουργία οικοσυστήματος το οποίο θα δώσει σταδιακά στη χώρα μας τη δυνατότητα να γίνει από διαρκής καταναλωτής, παραγωγός και εξαγωγέας οπλικών συστημάτων. Στόχος μας είναι να ενισχυθεί η συνεργασία μας στο μέλλον με άλλες χώρες για την ανταλλαγή τεχνογνωσίας προς όφελος της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας, ζήτημα το οποίο συζήτησα κατά τις επισκέψεις μου σε Ισραήλ, ΗΑΕ, Ηνωμένο Βασίλειο και Γαλλία, στις συναντήσεις που είχα με τους ομολόγους μου».

«Οι τομείς που εστιάζουμε, μεταξύ άλλων, είναι η τεχνητή νοημοσύνη, η κυβερνοασφάλεια, οι δικτυοκεντρικές επιχειρήσεις, δηλαδή όλο το νέο διαμορφούμενο οικοσύστημα άμυνας και ασφάλειας. Σχετικό νομοθέτημα είναι στη φάση της σύνταξης. Ήδη, στο υπουργείο Εθνικής ‘Αμυνας συγκροτήθηκε και λειτουργεί ένα νέο Γραφείο (Project Management Office), το οποίο ασχολείται επισταμένως με τον τομέα της προώθησης της καινοτομίας» συμπλήρωσε.

«Ειδικότερα, στον τομέα της αμυντικής βιομηχανίας υπάρχουν, μεγάλης σημασίας εξοπλιστικά προγράμματα, όπως το πρόγραμμα του εκσυγχρονισμού των 83 F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας στο επίπεδο VIPER, το οποίο υλοποιείται με ακρίβεια στο χρονοδιάγραμμα από την ΕΑΒ», ανέφερε ο κ. Δένδιας.

Για την ποιοτική αναβάθμιση της περιόδου της στρατιωτικής θητείας, ο κ. Δένδιας είπε ότι το πρόγραμμα του υπουργείου Εθνικής ‘Αμυνας «Θητεία – Ευκαιρία» συνιστά «μια μεταρρυθμιστική τομή, η οποία θα βοηθήσει τους ίδιους τους στρατεύσιμους, αλλά και τις ‘Ενοπλες Δυνάμεις. Καταρχάς, θα αναβαθμίσει τον τρόπο εκπαίδευσης των στρατεύσιμων ο οποίος θα γίνεται και σε ψηφιακό περιβάλλον, ενώ ταυτόχρονα θα τον διευρύνει σε αντικείμενα όπως η Πολιτική Προστασία και οι Πρώτες Βοήθειες. Ακόμη, θα δώσει τη δυνατότητα ανάπτυξης δεξιοτήτων που συνδέονται με την αγορά εργασίας, πρακτικών και ψηφιακών, παράλληλα βεβαίως, εις όφελος της αμιγούς στρατιωτικής εκπαίδευσης και των Ενόπλων Δυνάμεων. Τα προγράμματα αυτά θα πιστοποιούνται είτε από τα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης των Ενόπλων Δυνάμεων είτε από πιστοποιημένους εξωτερικούς φορείς. Θα δίνουν τη δυνατότητα στους στρατεύσιμους που θα τα επιλέξουν να αποκτήσουν ένα πρόσθετο εφόδιο για την επαγγελματική σταδιοδρομία τους, ως πολίτες» κατέληξε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας.




Εχει γεμίσει η Ελλάδα νοθευμένα καύσιμα

Η αύξηση των τιμών των καυσίμων λειτουργεί ως μαγνήτης για τους επιτήδιους που αυξάνονται διαρκώς…

Πλέον και οι αρχές δεν προλαβαίνουν να καλύψουν τις ανάγκες ελέγχων, με την κατάσταση να έχει φτάσει στο απροχώρητο…

Στην Ελλάδα, το πρόβλημα της νοθείας καυσίμων αποτελεί μια εκτεταμένη πρακτική με σοβαρές επιπτώσεις για τους καταναλωτές και το περιβάλλον. Αυτό το φαινόμενο, που συνδέεται με τη φοροδιαφυγή και τον αθέμιτο ανταγωνισμό, καταστρέφει την αγορά, ενώ παράλληλα προκαλεί οικονομικές και περιβαλλοντικές ανισορροπίες.

Η νοθεία των καυσίμων συνίσταται κυρίως στην ανάμειξη διαφόρων υλικών με τα καύσιμα, με στόχο τη μείωση του κόστους και την αύξηση των κερδών, εις βάρος της ποιότητας. Αυτή η πρακτική, όχι μόνο αυξάνει τις εκπομπές ρύπων, αλλά επίσης βλάπτει τους κινητήρες των οχημάτων και αυξάνει τον κίνδυνο βλαβών και ατυχημάτων.

Επιπλέον, η νοθεία καυσίμων δημιουργεί σημαντικές φορολογικές απώλειες για το κράτος. Από την άλλη πλευρά, οι νόμιμοι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των καυσίμων αντιμετωπίζουν έναν αθέμιτο ανταγωνισμό, καθώς τα νοθευμένα καύσιμα πωλούνται σε αρκετά χαμηλότερες τιμές.

Η καταπολέμηση της νοθείας καυσίμων απαιτεί συντονισμένες προσπάθειες και ενισχυμένους ελέγχους από τις αρμόδιες αρχές, καθώς επίσης και την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού για τις επιπτώσεις αυτής της πρακτικής.

Πρόσφατα ειδικές ομάδες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων πραγματοποίησαν συντονισμένες ενέργειες ανίχνευσης και κατάσχεσης ύποπτων φορτίων στα πλαίσια πάταξης της εμπορίας νοθευμένων υγρών καυσίμων.

Ενδεικτικές περιπτώσεις περιλαμβάνουν:

α) Κατάσχεση οχήματος μεταφοράς χημικών στη Θράκη:

Στην περιοχή του Ιάσμου, τελωνειακοί εντόπισαν ένα φορτηγό από τη Βουλγαρία που ισχυριζόταν πως μετέφερε 24.366 λίτρα adblue, ένα υγρό που χρησιμοποιείται στα ντίζελ κινητήρια συστήματα για τη μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων.
Η πραγματικότητα, όμως, ήταν διαφορετική. Οι εξετάσεις αποκάλυψαν ότι το περιεχόμενο του φορτηγού ήταν ένα επικίνδυνο μείγμα χρησιμοποιούμενο για τη νόθευση καυσίμων. Το όχημα και η παραλαβή κατασχέθηκαν και τα προϊόντα μεταφέρθηκαν στο Τελωνείο Ξάνθης για περαιτέρω διερεύνηση.

β) Αναστολή δράσης δικτύου λαθρεμπορίας στον Πειραιά:

Αποκαλύφθηκε επίσης ένα παράνομο κύκλωμα λαθρεμπορίας χημικών διαλυτών στο λιμάνι του Πειραιά. Ένα περιέκτης που περιείχε 18.540 λίτρα διαλυτών είχε παραλήφθει από μια φαινομενικά νόμιμη πολωνική εταιρεία προς μια ελληνική επιχείρηση στην Εύβοια, η οποία αποδείχθηκε μη υπαρκτή.
Το περιεχόμενο του container αποτέλεσε αντικείμενο άμεσης δέσμευσης, ενώ η προανακριτική διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη για την εξιχνίαση της πλήρους διαδρομής και των πραγματικών δραστών πίσω από την λαθρεμπορία.

 




Ακρίβεια: Το 90% των εργαζομένων έχει μειώσει την κατανάλωση βασικών αγαθών, δείχνει έρευνα της ΓΣΕΕ

Ιδιαίτερα δυσμενείς φαίνεται να είναι οι επιπτώσεις της ακρίβειας στο βιοτικό επίπεδο των εργαζομένων, με τους 9 στους 10 να υποστηρίζει ότι μείωση την κατανάλωση βασικών αγαθών, σύμφωνα με την ειδική θεματική έρευνα κοινής γνώμης που δημοσιοποίησε η ΓΣΕΕ και το Ινστιτούτο Εργασίας.

Παράλληλα, το 43% των εργαζομένων δηλωνει ότι το αποτελεσματικότερο μέσο για την προστασία του βιοτικού επιπέδου είναι η αύξηση των μισθών, ωστόσο η επιλογή «επιδόματα» έλαβε ποσοστό 0% καθώς κανείς ερωτώμενος δεν την προτίμησε. 

Η έρευνα, που έγινε σε συνεργασία με την εταιρεία Alco, και απευθύνεται σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα, καταγράφει τις επιπτώσεις της ακρίβειας στη μείωση της κατανάλωσης βασικών ειδών διατροφής, την πορεία εξέλιξης των αμοιβών και του χρόνου εργασίας των εργαζομένων, καθώς και την άποψή τους για την αποτελεσματικότερη προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων τους.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας:

 

«- Το 90% των εργαζομένων δηλώνει ότι έχει μειώσει την κατανάλωση βασικών αγαθών, εξαιτίας της ακρίβειας. «Πολύ» απαντά το 18%, «αρκετά» το 51% και «λίγο» το 21%. Αντίστοιχα, το 16% δηλώνει «καθόλου». Η κλιμάκωση της μείωσης της κατανάλωσης διαφοροποιείται στις κατηγορίες βασικών αγαθών «ψύξη-θέρμανση», «ψαρικά», «κρέας», «γαλακτοκομικά», «φρούτα-λαχανικά».

  • Το χαμηλό επίπεδο των διαθέσιμων εισοδημάτων των εργαζομένων αναδεικνύεται από το γεγονός ότι το 30% δηλώνει ότι δεν διαθέτει αποταμιεύσεις και, παράλληλα, ένα 37% αναγκάζεται να χρησιμοποιήσει τις αποταμιεύσεις του, για να καλύψει τις τρέχουσες ανάγκες αγοράς βασικών αγαθών.
  • Ως προς το αποτελεσματικότερο μέσο για την προστασία του βιοτικού επιπέδου, το 43% δηλώνει ότι είναι η αύξηση των μισθών, το 33% η μείωση του ΦΠΑ και των φόρων κατανάλωσης, το 24% ο έλεγχος τιμών. Η επιλογή «επιδόματα» δεν επιλέχθηκε από κανέναν ερωτώμενο (0%).
  • Το 64% των εργαζομένων σημειώνει ότι δεν έλαβε καμία αύξηση στον μισθό του κατά το έτος 2023 και το 34% επισημαίνει ότι έλαβε κάποια αύξηση. Εκτιμάται ότι η μεγάλη πλειονότητα αυτών που δήλωσαν ότι έλαβαν κάποια αύξηση, είναι αυτοί που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό, ο οποίος αυξήθηκε κατά το έτος 2023.

  • Το 52% θεωρεί ότι δεν θα λάβει κάποια αύξηση στον μισθό του, μετά την απόφαση για το “ξεπάγωμα” των τριετιών και το 26% θεωρεί ότι θα λάβει. Το γεγονός ότι το 22% επιλέγει την απάντηση «δεν γνωρίζω» καταδεικνύει τη σύγχυση που επικρατεί στους εργαζόμενους σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα.

  • Το 72% δηλώνει ότι δεν εργάζεται παραπάνω από το κανονικό ωράριό του, ενώ το 24% δηλώνει ότι εργάζεται παραπάνω.

  • Το 48% αυτών που αναφέρουν ότι εργάζονται παραπάνω από το κανονικό ωράριό τους δηλώνει ότι δεν αμείβεται για τις υπερωρίες του.

  • Τέλος, η συντριπτική πλειονότητα των εργαζομένων, με ποσοστό 81%, θεωρεί ότι τα εργασιακά δικαιώματα προστατεύονται καλύτερα με τη σύναψη Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας έναντι του 9% που επιλέγει την ατομική διαπραγμάτευση».

«Η ελληνική οικονομία και κοινωνία, μετά την πολυετή λιτότητα, βρίσκεται μπροστά σε ένα “κύμα” ακρίβειας σε βασικά αγαθά και υπηρεσίες και στασιμότητας των εισοδημάτων, που απειλεί την αγοραστική δύναμη και το βιοτικό επίπεδο πολλών εργαζόμενων νοικοκυριών. Είναι αναγκαίο να υλοποιηθεί άμεσα ένα μείγμα παρεμβάσεων αύξησης των μισθών και ενίσχυσης των εργασιακών δικαιωμάτων, έτσι ώστε να προστατευτεί στον μέγιστο δυνατό βαθμό το βιοτικό επίπεδο μισθωτών και, κυρίως, των χαμηλότερα αμειβομένων. Η ενίσχυση των κλαδικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας και της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, μέσω του δικαιώματος της ΓΣΕΕ και των εργοδοτικών οργανώσεων να καθορίζουν τον κατώτατο μισθό, είναι επιτακτική», υπογραμμίζει η ΓΣΕΕ.

 




ΑΑΔΕ: Στο «μικροσκόπιο» influencers για φοροδιαφυγή – Πώς η αγορά έχει διαμορφώσει τιμοκαταλόγους

Τοποθέτηση – «βόμβα» από τον διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργο Πιτσιλή.

Σήμερα (01/11), ο επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων ΕσόδωνΓιώργος Πιτσιλής, υπογράμμισε ότι «δεν είναι λίγοι οι influencers που φοροδιαφεύγουν», μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1.

«Φαίνεται ότι η αγορά έχει διαμορφώσει και τιμοκαταλόγους ανάλογα με το πόσους ακολούθους έχει ο καθένας. Αυτό για εμάς είναι μία πληροφορία, η οποία μάς βοηθά να κάνουμε –αυτό που λέμε– έμμεση τεχνική ελέγχου», προσέθεσε.

«Πρέπει να φύγουμε από το μοντέλο του “βγαίνω παγανιά και ό,τι βρω”»

Σε ερώτηση αν ερευνηθούν όλοι οι επώνυμοι influencers που πωλούν αντικείμενα μέσω των κοινωνικών δικτύων, ο διοικητής της ΑΑΔΕ σημείωσε ότι «όπως ελέγχουμε και άλλες κατηγορίες, θα ελέγξουμε και αυτή. Υπάρχουν υποθέσεις σε εξέλιξη.

Δεν θέλω να εστιάσουμε σε μια κατηγορία φορολογουμένων, το φάσμα είναι ευρύ. Αυτό είναι μία αγορά, η οποία γίνεται όλο και εμφανέστερη και πιο ρυθμισμένη και πλέον, αποκτούμε και εμείς πάρα πολλή πληροφορία. Για εμάς είναι πάρα πολύ σημαντικό, στους ελέγχους μας, να πηγαίνουμε διαβασμένοι. Πρέπει να φύγουμε από το μοντέλο του “βγαίνω παγανιά και ό,τι βρω”. Όταν χτυπάμε μία πόρτα, πρέπει να ξέρουμε από πριν ποια πόρτα είναι αυτή που χτυπάμε και τι πάμε να βρούμε».

Ο… τιμοκατάλογος των influencers

Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι influencers λαμβάνουν αμοιβές ανάλογα με τους ακολούθους τους:

– Ακόλουθοι έως 100.000, 400 ευρώ ανά δημοσίευση.

– Ακόλουθοι από 100.000 – 500.000, 1.000 έως 5.000 ευρώ ανά δημοσίευση,

– Ακόλουθοι από 500.000 – 1.000.000, 5.000 ευρώ έως 10.000 ευρώ ανά δημοσίευση,

– Ακόλουθοι πάνω από 1.000.000, 10.000 ευρώ και πάνω ευρώ ανά δημοσίευση.

Οι Έλληνες με τους περισσοτέρους ακολούθους:

– Άκης Πετρετζίκης, 1.800.000 ακόλουθοι,

– Κώστας Τσιμίκας, 1.800.000 ακόλουθοι,

– Ελένη Μενεγάκη, 1.300.000 ακόλουθοι,

– Ελένη Φουρέιρα, 1.300.000 ακόλουθοι,

– Ανδρέας Γεωργίου, 1.200.000 ακόλουθοι,

– Ιωάννα Τούνη, 1.100.000 ακόλουθοι,

– Αλέξανδρος Κοψιάλης,1.100.000 ακόλουθοι,

– Αθηνά Οικονομάκου, 1.000.000 ακόλουθοι,

– Φαίη Σκορδά, 1.000.000 ακόλουθοι,

– Κωνσταντίνος Αργυρός, 997.000 ακόλουθοι,

– Σάκης Τανιμανίδης, 995.000 ακόλουθοι,

– Σάκης Ρουβάς, 939.000 ακόλουθοι.

Οι δέκα μεγαλύτεροι celebrities στο Instagram

– Κριστιάνο Ρονάλντο, 591 εκατ. ακόλουθοι. 1.600.000$ / ανάρτηση,

– Ντουέιν Τζόνσον (The Rock), 385 εκατ. ακόλουθοι. 1.500,.000$ / ανάρτηση,

– Αριάνα Γκράντε, 375 εκατ. ακόλουθοι. 1,500,000$ / ανάρτηση,

– Κάιλι Τζένερ, 395 εκατ. ακόλουθοι. 1.490.000$ / ανάρτηση,

– Σελένα Γκόμες, 423 εκατ. ακόλουθοι. 1.450.000$ / ανάρτηση,

– Κιμ Καρντάσιαν, 360 εκατ. ακόλουθοι. 1,400,000$ / ανάρτηση,

– Λιονέλ Μέσι, 473 εκατ. ακόλουθοι. 1.170.000$ / ανάρτηση,

– Μπιγιονσέ, 312 εκατ. ακόλουθοι. 1.150.000$ / ανάρτηση,

– Τζάστιν Μπίμπερ, 292 εκατ. ακόλουθοι. 1.100.000$ / ανάρτηση

– Κένταλ Τζένερ, 291 εκατ. ακόλουθοι. 1.050.000$ / ανάρτηση.




Θέμα : Εθνική Ελλάδας ποδοσφαίρου | Ο Γκουστάβο Πογιέτ είναι Λατίνος άλλα εχει νοοτρικά ελληνική!!!

Με αυτά τα θλιβερά συμβάντα που λαμβάνουν χώρα στο Ισραήλ, λωρίδα Γάζας, Παλαιστίνης και μέχρι τα σύνορα της Τουρκίας πως μπορείς να σκεφτείς σαν λογικός άνθρωπος; Και να γράψεις τι; Αθλητικά πιστέψτε με αλλά χωρίς να κάνω τον ήρωα είναι πραγματικός ηρωϊσμός!!! Αν έχεις και προσωπικά οικογενειακά προβλήματα υγείας, άστα να πάνε!! Όμως αν αφήσεις «στα κρύα του λουτρού» τους αδελφικούς φίλους σου τους αναγνώστες αυτώ των 5 σελίδων κάθε Σάββατο τότε η κατάσταση θα γίνει πιο θλιβερή. Για αυτό πάμε σφίγγοντας τα δόντια Ο ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟΣ.

Η Εθνική Ελλάδος ποδοσφαίρου οφείλει ένα παιχνίδι ακόμα για να περατώσει τα παιχνίδια της στον Β’ Όμιλο των προκριματικών για το EURO της Γερμανίας το 2024. Αυτή την στιγμή είναι 3η με 12 βαθμούς έχοντας 4 νίκες, καμία ισοπαλία και 3 ήττες. Τυπικά έχει αποκλειστεί αφού προκρίνονται οι Γαλλία σαν πρώτη και η Ολλανδία σαν δεύτερη. Όμως ουσιαστικά έχει ακόμα μία ευκαιρία που την προσφέρει η καινούρια σχετικά διοργάνωση του Nations League. Τι ακριβώς είναι αυτό; Αν σας πω ότι ακριβώς δεν γνωρίζω μην με μαλώσετε!!

Ξέρω όμως ότι μπορεί να πάρει η «γαλανόλευκη» την πρόκριση παίζοντας αγώνες μπαράζ με ένα από τους ΚΑΖΑΚΣΤΑΝ, ΓΕΩΡΓΙΑ, ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ. Θα με ρωτήσετε τώρα: Καλά ρε φίλε δεν μπορεί να χάσει από αυτούς; Πως δεν μπορεί θα απαντήσω εγώ. Όμως το πιθανότερο είναι να κερδίσει. Αν γίνουν οι κατάλληλες διορθώσεις βέβαια. Αυτό προϋποθέτει να αλλάξει νοοτροπία ο Ουρουγουανός προπονητής της ομάδας ο κ. Γκουστάβο Πογιέτ. Δηλαδή αν και Λατίνος ο συμπαθής τεχνικός συμπεριφέρεται σαν Έλληνας!!!!

Να σας το κάνω «λιανά». Πάντα την γνώμη μου την προσωπική εκφράζω έτσι; Στο πρόσφατο παιχνίδι πριν από λίγες μέρες με την Ολλανδία οι «οράνιε» είχαν 12 ευκαιρίες και κέρδισαν και 2 πέναλτι!!! Τι άλλο περίμενε ο τεχνικός από το να παίξει φουλ επίθεση σε ένα παιχνίδι κομβικό.
Οι παίκτες του Δόξα τον Θεό είναι ταχύτατοι νεαροί ταλέντα. Παίξε φουλ επίθεση και ότι γίνει!!! Αφού από αυτό το παιχνίδι κρέμεσαι έτσι δεν είναι;;; Τι να το κάνεις το 4-3-3. Γύρισε το σε 4-4-2 μήπως και μπει κανένα γκολ και μετά κάνεις την γραμμή ΜΑΖΙΝΟ στα οπίσθια. Αυτό είχα να πω εγώ…

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ :

Συμπερασματικά η Εθνική Ελλάδος είναι μία ομάδα μέλλοντος. Έχει παίκτες νεαρούς που θα αφήσουν εποχή. Το μουντιάλ είναι σε 2 χρόνια. Είμαι σίγουρος ότι εκεί θα είναι παρών τα «γαλανόλευκα χρώματα»!!! Παίκτες σαν τους Βλαχοδήμο, Μάνταλο, Μπακασέτα, Τσιμίκα, Μασούρα δεν υπάρχουν σε πολλές ομάδες. Λίγη υπευθυνότητα χρειάζεται και Ελληνικό πείσμα. Όλα θα πάνε καλά…

VERITE’ 55 ANEE’




Black Hawk: Η Ελλάδα έχει υποβάλει αίτημα για αγορά 49 ελικοπτέρων λέει ο πρόεδρος της εταιρείας

Αίτημα για την αγορά 49 ελικοπτέρων UH-60 Black Hawk φαίνεται πως έχει υποβάλλει η Ελλάδα, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο πρόεδρος της κατασκευάστριας εταιρείας Sikorsky

Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της εταιρείας κατά την διάρκεια της πρώτης ημέρας της Έκθεσης Αμυντικού Υλικού «AUSA 2023» που διεξάγεται στην Ουάσινγκτον των ΗΠΑ είπε πως: «Η Ελλάδα έχει υποβάλει αίτημα για την αγορά 49 ελικοπτέρων τύπου UH-60 Black Hawk προκειμένου να αντικαταστήσει τον στόλο των παλαιότερων ελικοπτέρων τύπου UH-1 Huey που διαθέτει».

Ο Paul Lemmo, ο οποίος συμμετέχει στην Έκθεση «Association of the US Army – AUSA 2023» τόνισε ότι η ελληνική πλευρά ξεκίνησε την διαδικασία για την προμήθεια των προηγμένων ελικοπτέρων τύπου Black Hawk τον περασμένο Απρίλιο και στη συνέχεια πρόσθεσε πως η αμερικανική ομοσπονδιακή Υπηρεσία για την Συνεργασία στην Άμυνα και την Ασφάλεια (DSCA) εξετάζει επί του παρόντος το ελληνικό αίτημα.

Οι δηλώσεις του προέδρου της Sikorsky

Στο σημείο αυτό, το Flight Global υποστηρίζει πως η Sikorsky, θυγατρική εταιρεία της Lockheed Martin, επιβεβαίωσε, μετά από σχετικό ερώτημα, πως η Ελλάδα επιθυμεί την απόκτηση των ελικοπτέρων τύπου UH-60 Black Hawk μέσω του προγράμματος Ξένων Στρατιωτικών Πωλήσεων (FMS) και όχι μέσω απευθείας συμφωνίας με την εταιρεία που κατασκευάζει και εμπορεύεται τα ελικόπτερα.

Ωστόσο, ο Πρόεδρος της Sikorsky διευκρίνισε ότι υπάρχει μια αναμονή περίπου τριών ετών από την υπογραφή των οριστικών συμβάσεων μέχρι την παράδοση της πρώτης «παρτίδας» ελικοπτέρων τύπου Black Hawk, με τον ίδιο να λέει χαρακτηριστικά: «Αυτό εξαρτάται από την ειδική διαμόρφωση του ελικοπτέρου που επιθυμούν. Ανάλογα με την έκδοση, μερικές φορές μπορούμε να επισπεύσουμε την διαδικασία παράδοσης».

Στο σημείο αυτό, αξίζει να επισημάνουμε ότι οι δηλώσεις του Προέδρου της Sikorsky επιβεβαιώνει πλήρως το ρεπορτάζ του OnAlert, το οποίο στις αρχές του Απριλίου 2023 είχε αναφέρει πως «το ΓΕΕΘΑ προωθεί την αγορά 49 αμερικανικών ελικοπτέρων γενικής χρήσης τύπου UH-60M Black Hawk για τον Στρατό Ξηράς και την Πολεμική Αεροπορία με το εξοπλιστικό πρόγραμμα να κοστίζει περίπου 1,7 δισεκατομμυρίων ευρώ».

Τα 31 ελικόπτερα προορίζονται για τις ανάγκες του Στρατού Ξηράς, άλλα 4 θα διατεθούν στη Διεύθυνση Εδικού Πολέμου (ΔΕΠ) και τα υπόλοιπα 14 ελικόπτερα θα παραδοθούν στην Πολεμική Αεροπορία.

newsit.gr

 




Πόσο πάνω έχει ακόμα το πετρέλαιο; Εκτιμήσεις που τρομάζουν

Τι αναφέρουν οι προβλέψεις για τις τιμές του πετρελαίου μέχρι το τέλος του έτους.

Οι τιμές του πετρελαίου εκτινάχθηκαν στο υψηλότερο επίπεδο ενός έτους κατά τις πρώτες ώρες συναλλαγών στην Ασία, αφού τα αποθέματα αργού σε βασικό αποθηκευτικό κόμβο έπεσαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον περασμένο Ιούλιο.
Τα αποθέματα αργού στο Cushing της Οκλαχόμα μειώθηκαν στα 22 εκατομμύρια βαρέλια την τέταρτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με στοιχεία της Υπηρεσίας Ενεργειακών Πληροφοριών των ΗΠΑ (EIA). Πρόκειται για πτώση 943.000 βαρελιών σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα.

Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του αμερικανικού West Texas Intermediate άγγιξαν τα 95,03 δολάρια το βαρέλι κατά τις ώρες συναλλαγών στην Ασία, σημειώνοντας το υψηλότερο επίπεδο από τον Αύγουστο του 2022. Τελευταία διαπραγματεύονταν στα 94,61 δολάρια το βαρέλι. Ο παγκόσμιος δείκτης αναφοράς Brent σημείωσε άνοδο 1,05% στα 97,56 δολάρια το βαρέλι.

«Η σημερινή δράση των τιμών φαίνεται να βασίζεται στο Cushing, καθώς φτάνει σε χαμηλό 22 εκατομμύρια βαρέλια, το χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιούλιο του 2022», δήλωσε στο CNBC ο Bart Melek, διευθύνων σύμβουλος της TD Securities.

Εάν τα αποθέματα συνεχίσουν να πέφτουν κάτω από αυτά τα επίπεδα, θα είναι «σκληρό» να βγαίνει αργό στην αγορά, δήλωσε η Melek στο «Street Signs Asia» του CNBC.

Προβλέπει ότι οι τιμές του πετρελαίου θα παραμείνουν σε «υψηλά επίπεδα» για το υπόλοιπο του έτους και δεν αποκλείεται να συνεχιστεί το ράλι αν το παγκόσμιο καρτέλ πετρελαίου OPEC+ διατηρήσει περιορισμένες τις προμήθειες.




Κορονοϊός – Ματίνα Παγώνη: Στην Ελλάδα η νέα παραλλαγή «Pirola», έχει 30 μεταλλάξεις

Για την αύξηση των κρουσμάτων κορονοϊού αλλά και τις έκτακτες υγειονομικές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στη Θεσσαλία μίλησε η πρόεδρος ΕΙΝΑΠ, Ματίνα Παγώνη

«Όντως έχουν αυξηθεί τα κρούσματα covid, και υπάρχουν και εισαγωγές στα νοσοκομεία. Παρόλο που τα περιμέναμε τέλος Οκτώβρη, έχουν ξεκινήσει πολύ πιο νωρίς. Ο κόσμος πρέπει να αρχίσει να προσέχει γιατί η μετάδοση είναι πολύ πιο εύκολη. Οι Γερμανοί ξεκίνησαν την ιστορία με έναν νέο εμβολιασμό όπως και οι ΗΠΑ. Εμείς είμαστε πολύ πίσω ακόμα, έχουμε και διαφορετικές καιρικές συνθήκες με αυτές τις χώρες, εμείς ακόμα έχουμε καλό καιρό», ανέφερε μιλώντας στην τηλεόραση του Mega η Ματίνα Παγώνη.

«Το εμβόλιο έχει ξεκινήσει, έχει προχωρήσει, έχουν τελειώσει οι φάσεις, έχουν ασχοληθεί 2 εταιρείες και θα δοθούν οδηγίες στις επιτροπές εμβολιασμού μετά από εισηγήσεις του ΠΟΥ και θα ενημερωθούμε όλοι. Έχουμε ξεκινήσει με το στέλεχος Pirola, που έχει πάνω από 30 μεταλλάξεις, αυτό μας φοβίζει και προβληματιζόμαστε.

Ο κορονοϊός είναι γνωστός στον ιατρικό κόσμο και πλέον μπορούμε να τον διαχειριστούμε σε σχέση με πριν από 2 χρόνια», τόνισε η κ. Παγώνη.

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

newsit.gr

 




Χαράλαμπος Χρυσανίδης: Η περιοχή των Φιλίππων έχει μεγάλες δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης

Στις μεγάλες δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης που έχει η περιοχή των Φιλίππων, αναφέρθηκε ο υποψήφιος δήμαρχος Καβάλας Χαράλαμπος Χρυσανίδης, μιλώντας στα εγκαίνια του προεκλογικού κέντρου του συνδυασμού ΕΡΓΟ ΤΩΡΑ στις Κρηνίδες.

«Εμείς θέλουμε να κάνουμε τον τόπο μας πιο ελκυστικό σε επενδύσεις κάθε είδους και ιδιαίτερα στον τουριστικό τομέα», υπογράμμισε ο κ. Χρυσανίδης τονίζοντας πως, «οι αρχαιότητες των Φιλίππων, ο Απόστολος Παύλος, η πρώτη ευρωπαία χριστιανή η Λυδία, τα απομεινάρια της Εγνατίας οδού και τα λασπόλουτρα, είναι τα βαριά χαρτιά της πρόκλησης στην οποία καλούμαστε να ανταποκριθούμε».

«Οι συνθήκες θεωρώ», σημείωσε με έμφαση «πως είναι πιο κατάλληλες από κάθε άλλη φορά, καθώς δημιουργήσουν σημαντικές ευκαιρίες για επενδύσεις σε όσους μπορούν να δουν λίγο σε βάθος χρόνου. Αυτές οι συνθήκες είναι:

  • Οι Βαλκάνιοι γείτονες μας αγοράζουν και επενδύουν εκτός από την παραλία και στην ενδοχώρα.
  • Το αεροδρόμιο στον Αμυγδαλεώνα που ήδη λειτουργεί θα επεκτείνει τις δραστηριότητές του.
  • Η ολοκλήρωση σε σύντομο χρόνο (λόγω αμερικάνικου ενδιαφέροντος) της σιδηροδρομικής γραμμής και ο σταθμός του Αμυγδαλεώνα.
  • Η υπό κατασκευή παράκαμψη του Αμυγδαλεώνα θα δώσει άλλη προοπτική ανάπτυξης στον οικισμό.

Ο Χ. Χρυσανιδης άσκησε οξύτατη κριτική στον απερχόμενο δήμαρχο κάνοντας λόγο για παντελή έλλειψη ουσιαστικού έργου στην ευρύτερη περιοχή των Φιλίππων σημειώνοντας ότι «σήμερα ζητάει την ψήφο σας, σαν να πολιτεύεται για πρώτη φορά, σαν να μην διοίκησε ο ίδιος τα τέσσερα προηγούμενα χρόνια». Απαρίθμησε ένα προς ένα όλα τα έργα που η διοίκηση του κ. Μουριάδη υποσχέθηκε αλλά δεν ολοκλήρωσε ποτέ, ενώ ορισμένα ούτε καν τα ξεκίνησε.

Για την ύδρευση

«Συνεχίζετε να πίνετε το ίδιο νερό που πίνατε και ας υπάρχει έτοιμη πίστωση από τον ΤΑΠ και μελέτη από την προηγούμενη διοίκηση για το έργο ύδρευσης από το

Κεφαλάρι. Πέρασαν τέσσερα χρόνια για να ετοιμάσει την περιβαλλοντική μελέτη και τώρα την επόμενη τετραετία λέει ότι ΘΑ κατασκευαστεί το έργο».

Για το γενικό πολεοδομικό σχέδιο

«Έλεγε στο πρόγραμμά του το 2019 ότι θα εκπονήσει γενικό πολεοδομικό σχέδιο για την δημοτική ενότητα Φιλίππων. Πέρασαν τέσσερα χρόνια και ΔΕΝ το
ακούμπησε.

Για τι ευκαιρίες που έχασε «Τον πλούτο και τις ευκαιρίες για ανάδειξη των αρχαιοτήτων στην περιοχή και το συνεδριακό κέντρο στην Λυδία δεν τα εκμεταλλεύτηκε. Μόλις τώρα τελευταία, θυμήθηκε την εδώ και μερικά χρόνια χρηματοδότηση του υπουργείου Πολιτισμού για τις βραχογραφίες και με συνοπτικές διαδικασίες το έδωσε, με την συνήθη γι’ αυτόν μέθοδο της απ’ ευθείας ανάθεσης και με άγνωστα κριτήρια, σε γραφείο των Αθηνών».

Για το ενδιαφέρον προς τους αγρότες

Για τους αγρότες έδειξε σχεδόν μηδενικό ενδιαφέρον αφού τους αδιαμόρφωτους δρόμους μέσα στους οικισμούς και στα χωράφια τους θυμήθηκε μόλις… προχθές.

Θυμήθηκε να ρίξει λίγο χαλίκι ή λίγη άσφαλτο χωρίς καμία τεχνική προδιαγραφή, μήπως και τον ξαναψηφίσετε. Το ίδιο προσπάθησε να κάνει με κάποιες παιδικές χαρές σε ορισμένα χωριά. Υπάρχει όμως σήμερα πρόσκληση της Περιφέρειας για παρεμβάσεις σε υποδομές αγροτικής οδοποιίας, για αναπλάσεις αγροτικών οικισμών μέσα από το πρόγραμμα LEADER, ανοιχτή από 1/8 έως 30/10/23. Θα προλάβαινε αν είχε την ανάλογη προετοιμασία, αλλά δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει έτοιμη μελέτη. Τον προτρέπω ακόμη και τώρα μπορεί να προλάβει, αν
ασχοληθεί σοβαρά. Δεν πετιούνται έτσι 600.000 €, που είναι στο πρόγραμμα αυτό».

Για τον βιολογικό του Δάτου
«Ο επί χρόνια εγκαταλελειμμένος βιολογικός σταθμός του Δάτου – που μόνο βιολογικός δεν ήταν τα τελευταία χρόνια αλλά μια ανοιχτή δεξαμενή λυμάτων –
τώρα βγήκε στην επιφάνεια λίγες μέρες πριν τις εκλογές για να μας πουν ότι ΘΑ τον βελτιώσουν μέχρι τριτοβάθμια επεξεργασία ώστε το νερό να είναι κατάλληλο για πότισμα, κάτι που στον πρώην δήμο Ελεύθερών το πετύχαμε πριν δεκαπέντε χρόνια!!!».

Ο υποψήφιος δήμαρχος Καβάλας παρουσίασε τις βασικές θέσεις του συνδυασμού ΕΡΓΟ ΤΩΡΑ για την συνολικότερη ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής των Φιλίππων.
Καλύτερη οργάνωση της Δ. Ε. Φιλίππων «Θα έχουμε αντιδήμαρχο χωρικής ενότητας του πρώην δήμου Φιλίππων με ουσιαστικές αρμοδιότητες προσωπικό και ανάλογο εξοπλισμό, για την άμεση
επίλυση προβλημάτων καθημερινότητας, με συγκεκριμένη χρηματοδότηση που θα διαχειρίζεται τόσο ο αντιδήμαρχος Φιλίππων όσο και οι πρόεδροι των άλλων οικισμών».

Ύδρευση και άρδευση

«Η ύδρευση από το Κεφαλάρι για όλους τους οικισμούς θα γίνει δίχως άλλες κουβέντες και δικαιολογίες εφόσον είναι εξασφαλισμένη η πίστωση. Το νερό άρδευσης θα γίνεται με μέτρηση της κατανάλωσης και αναλογική χρέωση, με μείωση της τιμής από τον περιορισμό της άσκοπης χρήσης ή διαρροών και της ηλεκτροδότησης των γεωτρήσεων και αντλιοστασίων με ηλιακή ενέργεια».

Ολοκλήρωση βασικών υποδομών
«Θα εκμεταλλευθούμε όλες τις πηγές χρηματοδότησης ώστε οι αγροτικοί δρόμοι να είναι βατοί όπου υπάρχει αγροτική ή κτηνοτροφική εγκατάσταση. Μέσα σε όλους τους οικισμούς, από τον πιο μικρό μέχρι τα μεγαλύτερα χωριά, θα ανοίξουμε τους δρόμους που είναι εντός του σχεδίου και θα τους διαμορφώσουμε. Θα δώσουμε ιδιαίτερη βαρύτητα σε αντιπλημμυρικά έργα και αγωγούς ομβρίων σε όλους τους οικισμούς».
Κανένας οικισμός να μην είναι απομονωμένος

«Εμείς, θέλουμε κανένα χωριό, κανένας σύλλογος και κανένας κάτοικος να μηννοιώθει την απομόνωση, την ανασφάλεια και την εγκατάλειψη. Θέλουμε να
είμαστε το ίδιο χρήσιμοι στα μικρά και μεγάλα χωριά μας, το ίδιο χρήσιμοι για κάθε κάτοικο και επισκέπτη. Θέλουμε να εξασφαλίσουμε τις απαραίτητες συνθήκες άνετης διαμονής, κοινωνικής προστασίας και φροντίδας των αδέσποτων ζώων».

«Επιλέξετε εκείνον που έχει την πείρα και την γνώση»
Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο κ. Χρυσανίδης κάλεσε τους πολίτες των Φιλίππων να τον εμπιστευτούν και να εμπιστευτούν το συνδυασμό ΕΡΓΟ ΤΩΡΑ, υπογραμμίζοντας με έμφαση πως «δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια για λάθος επιλογές. Να κρίνετε και να επιλέξετε εκείνον που έχει την πείρα και την γνώση για να προχωρήσει την ανάπτυξη της περιοχής και όχι να επιλέξετε με βάση την κομματική ιδεολογία και τις υποχρεώσεις προς συγγενείς και φίλους. Εμείς, δεν είμαστε επαγγελματίες πολιτικοί, είμαστε ένα κομμάτι από εσάς τους απλούς ανθρώπους που θέλουμε με όρεξη και μεράκι να προσφέρουμε στον δήμο και να φανούμε χρήσιμοι στους πολίτες».




Σπύρος Πέγκας: Για το κυκλοφοριακό χάος στην πόλη, ο υπεύθυνος πράγματι έχει ονοματεπώνυμο – Λέγεται Κωνσταντίνος Ζέρβας

Σχολιάζοντας τη δήλωση του δημάρχου Θεσσαλονίκης για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην οδό Βενιζέλου, ο υποψήφιος δήμαρχος Σπύρος Πέγκας δήλωσε:

«Ο νυν δήμαρχος Θεσσαλονίκης που επί τέσσερα χρόνια δεν έχει ούτε ένα έργο στην πόλη να επιδείξει, ο ανεκδιήγητος κ. Ζέρβας που δεν έκανε κάτι, οτιδήποτε, για να βελτιώσει το κυκλοφοριακό, έρχεται σήμερα να «μαλώσει» τους πολίτες, αυτούς δηλαδή που υφίστανται τις συνέπειες των μηδενικών παρεμβάσεών του για την ταλαιπωρία που υφίστανται στον άξονα της οδού Βενιζέλου.

Αντί να ζητήσει συγγνώμη γιατί το μόνο που έκανε ήταν να ακυρώνει παρεμβάσεις που βελτίωναν την κατάσταση στους δρόμους της πόλης, αντί έστω να δείξει τη στοιχειώδη κατανόηση για την ταλαιπωρία που θα υποστούν οι πολίτες εξαιτίας των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων πέριξ του σταθμού του μετρό στη Βενιζέλου, προχωρά σε μια άνευ προηγουμένου επίθεση.

Κατηγορεί τους πολίτες ότι είναι αμετανόητοι, όταν ο ίδιος παραμένει κολλημένος στις εμμονές του. Επικαλείται όσα έγιναν προ δεκαετίας για να δικαιολογηθεί στους δημότες της Θεσσαλονίκης για τη σημερινή τους ταλαιπωρία, προσπαθώντας να κρύψει τη δική του ανεπάρκεια. Τα προβλήματα όμως δεν λύνονται με υποθετικά σενάρια, δεν λύνονται διχάζοντας και κατηγορώντας τους πολίτες.

Για το κυκλοφοριακό χάος στην πόλη, ο υπεύθυνος πράγματι έχει ονοματεπώνυμο. Λέγεται Κωνσταντίνος Ζέρβας. Είναι αυτός που δεν εφάρμοσε το δημοσιευμένο σε ΦΕΚ ωράριο φορτοεκφορτώσεων, είναι αυτός που ξήλωσε τα κολωνάκια, είναι αυτός που έκανε ό,τι μπορούσε για να έρθουν περισσότερα αυτοκίνητα στο κέντρο, είναι αυτός που κάθε έξι μήνες εδώ και τέσσερα χρόνια επιβιβάζεται σε βαγόνι του μετρό, φωτογραφίζεται και μας υπόσχεται ότι σε έξι μήνες και εμείς θα έχουμε μετρό. Η θητεία του ολοκληρώνεται, ο δήμαρχος απέρχεται και το μετρό ακόμα το περιμένουμε!

Στις 8 Οκτωβρίου βάζουμε τέλος στην ανεπάρκεια και την ανικανότητα της σημερινής δημοτικής αρχής. Ψηφίζουμε “Θεσσαλονίκη Για Όλους”».

 




Δαδιά: Το 23% του δάσους έχει υποστεί σοβαρές καταστροφές

Σοβαρές καταστροφές υπέστη το 23,3% της έκτασης του δάσους της Δαδιάς, όπου τον Αύγουστο εκδηλώθηκε η πλέον καταστροφική φωτιά που έχει καταγράψει η Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2000, οπότε και διαθέτει στοιχεία, σύμφωνα με την πρώτη αποτίμηση που δημοσίευσε ο Οργανισμός Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ).

Το μέγεθος της καταστροφής είναι μεγάλο. Ωστόσο, και σε σύγκριση με τις αρχικές εκτιμήσεις του ΟΦΥΠΕΚΑ, η υψηλή σφοδρότητα -που αντιστοιχεί σε καταστροφή σχεδόν του συνόλου της βλάστησης- δεν υπερβαίνει το 23,3% της έκτασης του εθνικού πάρκου.

Άκαυτο παραμένει το 42,26%, ενώ στο υπόλοιπο 34,44% η σφοδρότητα της φωτιάς χαρακτηρίζεται χαμηλής ή μέσης. Κάτι τέτοιο σημαίνει ότι κάηκαν μόνον θάμνοι, χόρτα και χαμηλά σημεία δέντρων, με μεγάλο μέρος του φυλλώματος και των βελόνων να παραμένει ανέπαφο.

Για την κατάσταση στο δάσος της Δαδιάς μίλησε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, που πραγματοποιεί επίσκεψη στην περιοχή. «Η δορυφορική αποτύπωση δείχνει ότι η ζημιά δεν είναι τόσο καταστροφική όσο στην αρχή φοβόμασταν. Μιλάμε για μια πολύ μεγάλη ζημιά -θέλω να είμαι ειλικρινής μαζί σας- όμως, όπως φάνηκε και από το βίντεο, έχουμε αρκετές εκτάσεις οι οποίες είναι είτε άκαφτες είτε έχουν καεί λίγο. Αυτό θα βοηθήσει στη φυσική αναγέννηση, άρα προφανώς και στην προστασία της πανίδας.

Άκαυτο το 55% στους δύο πυρήνες του εθνικού πάρκου

dadia2

Ανάλογη και ελαφρώς καλύτερη είναι η εικόνα για τους δύο πυρήνες του εθνικού πάρκου της Δαδιάς, καθώς εκτιμάται πως παραπάνω από το 55% αυτών των ζωνών υψηλής σημασίας παρέμεινε άκαυτο, ενώ ακόμα και στα τμήματα που επλήγησαν από τις φλόγες η υψηλή σφοδρότητα δεν υπερβαίνει το 14,5%.

Η πρώτη αποτίμηση από τον ΟΦΥΠΕΚΑ έγινε αξιοποιώντας δορυφορικές εικόνες υψηλής ανάλυσης, σε συνδυασμό με τα ευρήματα αυτοψιών.

«Με τον ίδιο τρόπο θα καταγράφεται και η σταδιακή πορεία αποκατάστασης του οικοσυστήματος της πληγείσας περιοχής. Σε αυτή την κατεύθυνση, ο ΟΦΥΠΕΚΑ δρομολογεί την κατάρτιση και την υλοποίηση προγράμματος παρακολούθησης, ενώ θα πραγματοποιήσει και μελέτη αποκατάστασης», σημειώνει στην ανακοίνωσή του ο Οργανισμός.




Κακοκαιρία Daniel – Εκπρόσωπος Πυροσβεστικής: Τρία μέτρα έχει φτάσει το νερό στη Γιαννούλη Λάρισας

Όλες οι δυνάμεις του κόσμου να έρχονταν θα ήταν και πάλι δύσκολο να επιχειρήσει η Πυροσβεστική σε όλον αυτό τον τομέα, είπε ο Γιάννης Αρτοποιός.

Η στάθμη των υδάτων σε Γιάννουλη, Άγιο Θωμά, Εργατικές Κατοικίες και Ιπποκράτη έχει ανεβεί στα δυόμιση με τρία μετρά ενώ το κέντρο της Λάρισα δεν έχει πληγεί, ανέφερε ο εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής Γιάννης Αρτοποιός μιλώντας στον ΣΚΑΙ.

Επισήμανε ότι σήμερα οι επιχειρήσεις θα επικεντρωθούν στην Πεδιάδα καθώς μεγαλώνει η ανησυχία για τις περιοχές της Καρδίτσας και των Τρίκαλων.

Σημείωσε πως 750 χλμ στη Θεσσαλία έχουν μετατραπεί σε μια απέραντη λιμνοθάλασσα, προσθέτοντας πως όλες οι δυνάμεις του κόσμου να έρχονταν θα ήταν και πάλι δύσκολο να επιχειρήσει η Πυροσβεστική σε όλον αυτό τον τομέα.

Διαβεβαίωσε πως όλα τα μέσα είναι στην περιοχή και είπε πως το ΓΕΕΘΑ ήταν από την πρώτη στιγμή εκεί.

Στο μεταξύ λίγο μετά τις 11 το βράδυ της Παρασκευής, η Πυροσβεστική ανακοίνωσε πως σορός ηλικιωμένης ανασύρθηκε από οικία, στην περιοχή Μαραθέα Καρδίτσας. Σύμφωνα με διευκρίνιση από την Πυροσβεστική, η άτυχη ηλικιωμένη περιλαμβάνεται στους δέκα νεκρούς που είχε ανακοινώσει νωρίτερα ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Βασίλης Κικίλιας.

 




Γερόπουλος: «Το ματς για το Νοσοκομείο έχει λήξει – προσλήψεις και μέτρα πυροπροστασίας ο άμεσος στόχος»

Την Τρίτη 29 Αυγούστου το σωματείο εργαζομένων του νοσοκομείου Καβάλας έχει συγκαλέσει σύσκεψη με όλους τους φορείς για να τεθούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η υγειονομική μονάδα του νομού

Ο διοικητής του Νοσοκομείου Καβάλας, Αχιλλέας Γερόπουλος, μίλησε στον KavalaNews 102,8 και στον Τάσο Αποστολίδη.

Είπε πως είναι επιβεβλημένη η πρόσληψη προσωπικού και η λήψη μέτρων πυροπροστασίας.

Όπως τόνισε, 200 είναι τα περιστατικά που διαχειρίζονται σε καθημερινή βάση τα επείγοντα του Νοσοκομείου.

Επισημαίνει πως υπάρχουν μηχανήματα στο Νοσοκομείο που δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε 24ωρη βάση γιατί υπάρχουν ελλείψεις στο παραϊατρικό προσωπικό.

Επίσης υπάρχει ανάγκη για την άμεση πρόσληψη νοσηλευτικού προσωπικού. Άμεσα είπε πρέπει να προσληφθούν 40 νοσηλευτές.

Είπε πως το Νοσοκομείο Καβάλας δεν είναι μόνο τοπική υπόθεση αλλά αφορά όλη την περιφέρεια. Ένας στους 4 ασθενής είπε, είναι από άλλον νομό.«Εμένα με αφορά να πω την πραγματικότητα. Είμαστε υποχρεωμένοι να αναδείξουμε αλλά και να βρούμε λύσεις.

Αυτή τη στιγμή οι Καβαλιώτες αλλά και οι πολίτες από τους γύρω νομούς ακόμα και αυτοί που μπορούν να πάνε σε ιδιωτικά κέντρα κάποια στιγμή όλοι στα επείγοντα θα βρεθούμε», τόνισε.

Αναφέρθηκε και στα μέτρα πυροπροστασίας του Νοσοκομείου. Είπε πως αποτελεί βασική ανάγκη καθώς τα πεύκα φτάνουν μέχρι τα παράθυρα του κτιρίου.Λειτουργώ σε ένα Νοσοκομείο που είναι χτισμένο μέσα στο δάσος. Είναι λάθος το μέρος αλλά αφού έτσι έγινε πρέπει να ληφθούν μέτρα. Είναι δίπλα στα πεύκα.

Έχουμε αρχίσει την προσπάθεια. Θα ανοίξουμε και δεύτερη έξοδο από την κάτω πλευρά. Πρέπει να επιληφθεί το δασαρχείο.

Το σύστημα πρέπει να στηρίξει το Νοσοκομείο δεν γίνεται αλλιώς,

είπε ο κ. Γερόπουλος.




Κ. Πετράκη: 200 οι κενές θέσεις στο Νοσοκομείο Καβάλας – λείπει το 50% του προσωπικού που θα έπρεπε να έχει

Όπως είπε μιλώντας στον KavalaNews 102,8 και στην Κάτια Γιαννουκάκου, η πρόεδρος του Σωματείου, Κατερίνα Πετράκη είναι πολύ σημαντικό να παραβρεθούν όλοι οι φορείς που έχουν κληθεί στην σύσκεψη.

Βασικό πρόβλημα είναι οι μεγάλες ελλείψεις σε νοσηλευτικό και παραϊατρικό προσωπικό αλλά και γιατρούς

Πάνω από 200 είναι τα κενά σε προσωπικό στο Νοσοκομείο είπε η κ. Πετράκη ενώ μεγάλο πρόβλημα υπάρχει και με τις κτηριακές υποδομές.«θέλουμε να ανοίξουμε μια επιπλέον έξοδο κινδύνου σε περίπτωση φωτιάς και δεν μπορούμε. Αυτό το πρόβλημα πρέπει να λυθεί από την πολεοδομία»

είπε η κ. Πετράκη.




Φωτιά στην Αλεξανδρούπολη: Αγρότης έκλαψε βλέποντας την επιχείρησή του να έχει γίνει στάχτη

Δακρυσμένος ήταν ένας αγρότης από το Αετοχώρι της Αλεξανδρούπολης στην κάμερα της ΕΡΤ, λόγω της καταστροφής που προκάλεσε η φωτιά στην επιχείρησή του όταν έκανε το πέρασμά της από το χωριό

Οι πυροσβεστικές δυνάμεις δίνουν και σήμερα Κυριακή (20.8.2023) μεγάλη μάχη με τη φωτιά στην Αλεξανδρούπολη, καθώς οι φλόγες έχουν φτάσει στο Λουτρό ενώ οι άνεμοι δυναμώνουν και δυσχεραίνουν το ήδη πολύ δύσκολο έργο της κατάσβεσης.

«Δεν έχει μείνει τίποτα. Μηχανήματα κατεστραμμένα, το φορτηγό καμμένο. Ήταν γεμάτο κυψέλες και υλικό, οι αποθήκες γεμάτες. Δεν έχει μείνει τίποτα. Πήρε φωτιά η σκεπή και δεν έμεινε τίποτα» δήλωσε ο κ. Γιάννης στην ΕΡΤ.

«Και τα ρούχα που είχαμε εδώ δεν υπάρχουν, κόποι μιας ζωής και των γονιών μου και του πατέρα μου. Δεν έχει μείνει τίποτα δυστυχώς», συνέχισε, εμφανώς συγκινημένος, ο αγρότης από το Αετοχώρι της Αλεξανδρούπολης.

«Από εδώ και μετά θα μαζέψουμε τα κομμάτια κι ό,τι μπορέσουμε θα κάνουμε», δήλωσε ο κ. Γιάννης, την ώρα που περπατούσε πάνω στις στάχτες από την επιχείρησή του που άφησε πίσω της η φωτιά στην Αλεξανδρούπολη.

newsit.gr

 

 




Κίνημα για ελεύθερες παραλίες: Κινητοποιήσεις στη Σκάλα Μαριών στη Θάσο – Εχει καταληφθεί εξ ολοκλήρου από ξαπλώστρες

Μεγαλώνει και διευρύνεται το κίνημα για την ελέυθερη πρόσβαση στον ελληνικό αιγιαλό από πολίτες, με νέες περιοχές να προστίθενται στον χάρτη των δράσεων

Πολίτες που διεκδικούν ελεύθερη πρόσβαση στην παραλία πραγματοποιούν σήμερα κινητοποίηση στις Μαριές Θάσου.

Το “κίνημα ελεύθερης παραλίας Θάσου” σύμφωνα με την ΕΡΤ μετρά ήδη 620 μέλη τα οποία στην πρώτη τους συνάντηση αποφάσισαν να ξεκινήσουν τη δράση τους στην παραλία της Σκάλας Μαριών, η οποία έχει καταληφθεί εξ ολοκλήρου από ξαπλώστρες και ομπρέλες.

Τα μέλη του κινήματος αναφέρουν πως παράνομη κατάληψη από επιχειρηματίες και αυθαιρεσίες διαχείρισης παρατηρούνται και σε άλλες περιοχές του νησιού και καλούν τις κρατικές υπηρεσίες να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

“Σαφάρι” ελέγχων σε εκατοντάδες beach bar

Την ίδια ώρα, μετά τις αποκαλύψεις για τις συνεχείς αυθαιρεσίες επιχειρήσεων σε παραλίες, οι αρμόδιες αρχές προχώρησαν σε σαφάρι ελέγχων.

Συνολικά, από τις 21 Ιουλίου μέχρι χθες πραγματοποιήθηκαν από τις κατά τόπους Κτηματικές Υπηρεσίες, έλεγχοι σε 918 ιδιώτες και επιχειρήσεις τουριστικής εκμετάλλευσης του αιγιαλού.

Οι έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν ύστερα από κινητοποίηση του συνόλου των στελεχών των Κτηματικών Υπηρεσιών, με ανάκληση των θερινών αδειών και μετακινήσεις υπαλλήλων σε υπηρεσίες που είχαν ελλείψεις προσωπικού προκειμένου να πραγματοποιηθούν έγκαιρα επιθεωρήσεις στο μέγιστο δυνατό αριθμό επιχειρήσεων.

Στο πλαίσιο της εντολής που έδωσε ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, προς τη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας για ένταση των ελέγχων στις παραλίες σε όλη τη χώρα, ο μέχρι στιγμής απολογισμός περιλαμβάνει τα εξής:

– Στο διάστημα από τις 21 Ιουλίου πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι σε 918 επιχειρήσεις και ιδιώτες, σε 39 περιφερειακές ενότητες με έμφαση στις τουριστικές περιοχές. Ενδεικτικά πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι σε 85 επιχειρήσεις στην Κρήτη, 110 στις Κυκλάδες, 178 στο Ιόνιο, 35 στη Χαλκιδική.

– Από τους ελέγχους αυτούς διαπιστώθηκαν 336 παραβάσεις που αφορούν: Υπέρβαση κατάληψης έκτασης πέραν της μισθωμένης, και σε κάποιες περιπτώσεις κατάληψη αιγιαλού χωρίς να υπάρχει μίσθωση (αυθαίρετη χρήση).

– Οι ποινές που επιβάλλονται- ανάλογα με την βαρύτητα της παράβασης – από τις κατά τόπους Κτηματικές Υπηρεσίες περιλαμβάνουν: πρόστιμα, απομάκρυνση των ομπρελοκαθισμάτων, κατεδάφιση των αυθαίρετων κατασκευών εντός της κοινόχρηστης ζώνης αιγιαλού και παραλίας, αποβολή των μισθωτών, έως και αυτόφωρη διαδικασία για τους υπεύθυνους των επιχειρήσεων.

Οι έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν από τις Κτηματικές Υπηρεσίες υπό τον συντονισμό της Γενικής Γραμματέως Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νάγιας Κόλλια, αυτεπάγγελτα ή ύστερα από καταγγελίες που υποβάλουν οι πολίτες.

Οι αυτοψίες σε όλη τη χώρα και ιδίως στους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια της θερινής περιόδου προκειμένου, όπως έχει επισημάνει το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, να γίνονται σεβαστοί οι όροι των συμβάσεων που έχουν υπογραφεί με τις επιχειρήσεις, να διασφαλίζεται η πρόσβαση των πολιτών στις παραλίες σύμφωνα με τους κανόνες του Συντάγματος και να προστατεύεται η εικόνα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

thetoc.gr

 




ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας | Δεν έχει παρθεί απόφαση στήριξης στον Δήμο Καβάλας

Μετά από όσα δημοσιοποιούνται στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο είναι επιβεβλημένο να δοθούν ορισμένες διευκρινίσεις σχετικά με τις αυτοδιοικητικές εκλογές στον Δήμο Καβάλας.

Είναι βαθιά η πίστη μας στην αυτονομία της πρωτοβάθμιας τοπικής αυτοδιοίκησης και εν τοις πράγμασι η πλειοψηφία των συνδυασμών που διεκδικούν τον Δήμο Καβάλας είναι πολυσυλλεκτικοί.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ δίνει στήριξη στις Περιφέρειες και στους μεγάλους Δήμους της χώρας σύμφωνα με το καταστατικό του κόμματος με απόφαση της Κ.Ε. Οι αποφάσεις των τοπικών οργάνων αποτελούν εισήγηση προς την Κ.Ε. η οποία δεν έχει αποφασίσει να στηρίξει οιανδήποτε δημοτική παράταξη στον Δήμο Καβάλας.

Γραφείο Τύπου Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ΚΑΒΑΛΑΣ




Γιώργος Ορφανός: «Όταν το κράτος καταλάβει τη δύναμη που έχει θα το τελειώσει το θέμα του χουλιγκανισμού»

Την ανάγκη ανάληψης πρωτοβουλιών από την πλευρά της Πολιτείας για την δραστική  αντιμετώπιση του φαινομένου του χουλιγκανισμού, υπογράμμισε ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης και πρώην υφυπουργός Αθλητισμού, Γιώργος Ορφανός

Στη συνέντευξη που παραχώρησε στον ραδιοφωνικό σταθμό Real FM τόνισε ότι “όταν το κράτος καταλάβει τη δύναμη που διαθέτει θα το τελειώσει το θέμα του χουλιγκανισμού”.

«Υπάρχει σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή μια συζήτηση στο Ηνωμένο Βασίλειο πως η πολιτεία θα σταματήσει τους χούλιγκαν», σημείωσε και χαρακτήρισε ως κυρίαρχο στοιχείο την ευθύνη της ομάδας. «Θεωρείται ότι η ομάδα μπορεί να σταματήσει τον χουλιγκανισμό, αν δεν μπορεί, τότε αναλαμβάνει την ευθύνη», υπογράμμισε ο κ.Ορφανός.

«Έχω παρακολουθήσει αγώνες όπου κάποιοι οπαδοί συμπεριφέρθηκαν με άσχημο τρόπο. Τους είδανε από τις κάμερες στις κερκίδες και τους απομάκρυναν, άλλον για έναν χρόνο, άλλον για πέντε χρόνια και άλλον για πάντα ανάλογα με το αδίκημα στο οποίο είχε υποπέσει. Οι ίδιες οι ομάδες κινούν αυτή τη μάχη. Η πολιτεία είναι εκεί, εφαρμόζοντας τους νόμους», δήλωσε.

Τέλος, ο κ.Ορφανός χαρακτήρισε “άτυχη στιγμή” την κατάργηση  του ιδιώνυμου που είχε θεσπίσει, ως υφυπουργός  Αθλητισμού.

 

 

 




Αρναούτογλου: Προσοχή την Τετάρτη θα έχει λίβα, είναι η πιο επικίνδυνη μέρα -Βροχές από την Πέμπτη, δείτε πού

Την Τετάρτη ορίζει ως πιο δύσκολη ημέρα του υπολειπόμενου καύσωνα ο Σάκης Αρναούτογλου, αναφέροντας ακόμη ότι από Πέμπτη έρχονται βροχές.

Λίβας την Τετάρτη, βροχές από Πέμπτη, λέει ο Σάκης Αρναούτογλου
«Φίλες και φίλοι! Ορατό μεν είναι επιτέλους το τέλος του καύσωνα, με την ερχόμενη όμως Τετάρτη, 26 Ιουλίου να αποτελεί, κατά την ταπεινή μου άποψη, την τελευταία αλλά και την πιο επικίνδυνη καιρικά μέρα από πλευράς καύσωνα και λίβα μέχρι σήμερα!

Από κει και μετά, υπάρχουν ενδείξεις και για κάποια αστάθεια σε ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΟΜΩΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ!

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΕΩΣ ΑΡΧΕΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΣΥΜΦΩΝΑ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΡΟΓΝΩΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΕ ΜΙΑ ΜΟΝΟ ΜΑΤΙΑ!!!

Για να υπολογίσετε με αρκετή ακρίβεια τη θερμοκρασία στην περιοχή που σας ενδιαφέρει, διαβάστε ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ τις επεξηγήσεις στο μετεώγραμμα, σας παρακαλώ, γιατί, όπως είναι φυσικό, ανάλογα με την περιοχή, το υψόμετρο και τη γειτνίαση στη θάλασσα οι θερμοκρασίες θα διαφέρουν!

Για ό,τι νεότερο, στη σελίδα μου στο Facebook: Σάκης Αρναούτογλου. Για να μη χάνετε τον… καιρό σας

Με εκτίμηση

Σάκης Αρναούτογλου».