Διαμαρτυρία του Εμπορικού Συλλόγου στην Εφορία Καβάλας

Ο Εμπορικός Σύλλογος Καβάλας πραγματοποίησε την Τετάρτη, 9 Απριλίου 2025, συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το κτήριο της Εφορίας, εκφράζοντας την αντίθεσή του στη φορολόγηση των ελεύθερων επαγγελματιών με τεκμαρτό τρόπο. Η συγκέντρωση ξεκίνησε στις 8:30 το πρωί, με επαγγελματίες να διαδηλώνουν κατά των φορολογικών μέτρων που θεωρούν άδικα και επιβαρυντικά για τον κλάδο τους.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας, Γιάννης Κελγιώργης, δήλωσε ότι η φορολόγηση με τεκμαρτό τρόπο δεν ανταποκρίνεται στην πραγματική οικονομική κατάσταση των ελεύθερων επαγγελματιών και ζήτησε την αναθεώρηση του συγκεκριμένου μέτρου.

Μετά τη συγκέντρωση, οι διαδηλωτές παρέδωσαν ψήφισμα διαμαρτυρίας στη διευθύντρια της Δ.Ο.Υ. Καβάλας, εκφράζοντας τα αιτήματά τους και ζητώντας διάλογο με τις αρμόδιες αρχές για την εξεύρεση δίκαιων λύσεων.

Η κινητοποίηση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της γενικότερης απεργιακής δράσης της ημέρας, με στόχο την ανάδειξη των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες και την προώθηση αλλαγών στη φορολογική πολιτική.




Εντός του 2025 η υπο-παραχώρηση του εμπορικού λιμένα της Καβάλας

Το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας, «Φίλιππος Β’», αντιμετωπίζει καθυστερήσεις στην ιδιωτικοποίηση, η οποία είχε αρχικά προγραμματιστεί για την 1η Νοεμβρίου 2024.

Παρά τη σύμβαση που έχει εγκριθεί από τη Βουλή, η μετάβαση της διαχείρισης καθυστερεί, ενώ ο Οργανισμός Λιμένος Καβάλας πρέπει να συνεχίσει να αναλαμβάνει τη λειτουργία του λιμανιού μέχρι τουλάχιστον το 2025.

Σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να προχωρήσει η υπο-παραχώρηση εντός του νέου έτους.

 




Ακύρωση του Εμπορικού Φεστιβάλ «ΞΑΝΘΗ 2024» λόγω χαμηλής συμμετοχής επιχειρήσεων

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Διοικητικής Επιτροπής του Επιμελητηρίου Ξάνθης, το Εμπορικό Φεστιβάλ «ΞΑΝΘΗ 2024» ακυρώνεται. Η απόφαση αυτή λήφθηκε ομόφωνα, καθώς ο αριθμός των επιχειρήσεων που δήλωσαν συμμετοχή δεν ήταν επαρκής για τη διεξαγωγή του φεστιβάλ, παρόλο που η συμμετοχή ήταν δωρεάν για τις παραγωγικές επιχειρήσεις-μέλη του Επιμελητηρίου.

Παράλληλα, η Διοίκηση του Επιμελητηρίου προτίθεται να αιτηθεί από τον Δήμο Ξάνθης να εντάξει την οδό Πανεπιστημίου σε κανονιστική απόφαση. Αυτό θα επιτρέψει τη χρήση της για μελλοντικές εκδηλώσεις, δεδομένης της κεντρικής της θέσης στις Γιορτές Παλιάς Πόλης. Η πρόταση αυτή στοχεύει στην αύξηση της επισκεψιμότητας και στην ενίσχυση τόσο του θεσμού και των πολιτιστικών συλλόγων, όσο και της τοπικής οικονομίας και των επιχειρήσεων.




Πρόταση του Εμπορικού Συλλόγου των Φιλίππων για περίπτερο με τοπικά προϊόντα στο Αρχαίο Θέατρο των Φιλίππων

Πρόταση προς τους αρμόδιους φορείς του Δήμου Καβάλας, κατέθεσε πριν απο λίγο χρνικό διάστημα, ο εμπορικό Σύλλογος Φιλλίπων, όπου σύμφωνα με την πρόταση αυτή, ζήτουν να τοποθετηθούν σε καποιό σημείο στο αρχαίο θέατρο των Φιλίππων, εκθεσιακά περίπτερα με τοπικά προϊόντα απο την περιοχή. Η πρόταση έχει κατατεθεί και οι ίδιοι αναμένουν μια ορισττική απόφαση αλλα και παραχωρίσει κάποιου χώρου ώστε να υλοποιήθει το εν λόγω σχέδιο.

Η πρόταση αυτή μάλλον δεν βρίσκει αντίθετη την προϊστάμεη της εφορίας αρχαιοτήτων, κ. Σταυρούλα Δαδάκη η οποία δηλώσε πως είναι ενας διαφορετικό τύπος τουρίσμου για την περιοχή.

 




Πρόταση του Εμπορικού Συλλόγου Φιλίππων για περίπτερα- εκθετήρια τοπικών προϊόντων

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωση του ο Σύλλογος :

Η κατασκευή περιπτέρων που θα βρίσκονται μόνιμα εκτός του Αρχαιολογικού χώρου και θα προβάλλουν τοπικά προϊόντα φαίνεται πως είναι πρωταρχικός στόχος του Εμπορικού Συλλόγου Φιλίππων.

«Αγαπητά μας μέλη, σας προσκαλούμε στην ετήσια τακτική γενική συνέλευση με θέματα συζήτησης: 1) Εκλογή προεδρείου γενικής συνέλευσης. 2) Διοικητικός και οικονομικός απολογισμός. 3) Προγραμματισμός δράσης και οικονομικός προϋπολογισμός 2024.

4)Ανάγνωση έκθεσης εξελικτικής επιτροπής. 5) Απαλλαγή Δ.Σ. από κάθε ευθύνη διαχείρισης έτους 2023. 6) Ψήφιση και έγκριση του διοικητικού και οικονομικού απολογισμού καθώς και για τον προγραμματισμό δράσης και τον προϋπολογισμό 2024.

7) Ερωτήσεις- τοποθετήσεις . Η γενική συνέλευση θα γίνει στις 18 Φεβρουαρίου και ώρα 18:30.μ στην κοινότητα των Κρηνίδων. Η παρουσία σας είναι αναγκαία για την πορεία των δράσεων που έχει προγραμματίσει ο Σύλλογος για το 2024 Θα χαρούμε πολύ να καταγράψουμε και τις δικές σας προτάσεις θέτοντας ως στόχο το νέο έτος να είναι πιο κερδοφόρο για τους επαγγελματίες.

Με τιμή το Δ.Σ.».




Μειώθηκε κατά 20% το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου το 2023

Μείωση 11,3% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον περασμένο Δεκέμβριο, ενώ για το σύνολο του 2023 καταγράφηκε μείωση του ελλείμματος κατά 20%.

Ειδικότερα, από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές συναλλαγές προκύπτουν τα εξής:

Η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων τον Δεκέμβριο 2023 ανήλθε στο ποσό των 6.307,4 εκατ. ευρώ έναντι 7.662,7 εκατ. ευρώ τον ίδιο μήνα του 2022, παρουσιάζοντας μείωση 17,7% (χωρίς τα πετρελαιοειδή σημειώθηκε μείωση κατά 734,3 εκατ. ευρώ ή 13,7%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε μείωση κατά 753,9 εκατ. ευρώ ή 14,2%).

Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 3.702,4 εκατ. ευρώ έναντι 4.726,0 εκατ. ευρώ τον Δεκέμβριο 2022, παρουσιάζοντας μείωση 21,7% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσιάστηκε μείωση κατά 673,1 εκατ. ευρώ ή 20,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία σημειώθηκε μείωση κατά 667,1 εκατ. ευρώ ή 20,7%).

Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 2.605,0 εκατ. ευρώ έναντι 2.936,7 εκατ. ευρώ τον Δεκέμβριο 2022, παρουσιάζοντας μείωση 11,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή υπήρξε μείωση του ελλείμματος κατά 61,2 εκατ. ευρώ ή 2,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία σημειώθηκε μείωση κατά 86,8 εκατ. ευρώ ή 4,1%).

Στο σύνολο του 2023, η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 81.965,6 εκατ. ευρώ έναντι 94.552,7 εκατ. ευρώ το 2022, παρουσιάζοντας μείωση 13,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσιάστηκε μείωση κατά 2.558,1 εκατ. ευρώ ή 4,1%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε μείωση κατά 2.456,4 εκατ. ευρώ ή 3,9%).

Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 50.920,0 εκατ. ευρώ έναντι 55.762,2 εκατ. ευρώ το 2022, παρουσιάζοντας μείωση 8,7% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσιάστηκε μείωση κατά 1.071,3 εκατ. ευρώ ή 3%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε μείωση κατά 1.167,5 εκατ. ευρώ ή 3,2%).

Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 31.045,6 εκατ. ευρώ έναντι 38.790,5 εκατ. ευρώ το 2022, παρουσιάζοντας μείωση 20% (χωρίς τα πετρελαιοειδή υπήρξε μείωση κατά 1.486,8 εκατ. ευρώ ή 5,5%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία σημειώθηκε μείωση κατά 1.288,9 εκατ. ευρώ ή 4,9%).

πηγή: newsbeast.gr




Γιάννης Εριφυλλίδης | Συναντήσεις με την Πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Φιλίππων και τον Πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας

Με την Πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Φιλίππων, Ευγενία Φιλόσογλου, και τον Πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας, Γιάννη Κελγιώργη, συναντήθηκε το πρωί της Τετάρτης, 24 Ιανουαρίου, ο δημοτικός σύμβουλος και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης Η Καβάλα Μπροστά Γιάννης Εριφυλλίδης.

Ο Γιάννης Εριφυλλίδης εξέφρασε την αμέριστη συμπαράσταση της παράταξής του στην έντονη αγωνία των εμπόρων και καταστηματαρχών λόγω των αδικαιολόγητων και
υπέρογκων αυξήσεων στα ανταποδοτικά τέλη, τις οποίες επέβαλε η Δημοτική Αρχή χωρίς καμία διαβούλευση και παρά τις έντονες αντιδράσεις της αντιπολίτευσης και των αρμόδιων φορέων, και έθεσε στη διάθεση των δύο Προέδρων όλες τις δυνάμεις της παράταξης “Η Καβάλα Μπροστα” σε σχέση με οποιεσδήποτε ενέργειες και δράσεις αποφασίσουν οι δύο σύλλογοι στο επόμενο χρονικό διάστημα. Οι συζητήσεις, που έγιναν σε πολύ θερμό κλίμα, επεκτάθηκαν και σε άλλα ζητήματα που αφορούν στην τοπική αγορά.




Πρώτη συνεδρίαση του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας για το 2024

Στη πρώτη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου για το νέο έτος συζητήθηκαν, μεταξύ άλλων, τα στοιχεία της εμπορικής κίνησης στην πόλη μας. Τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την εικόνα που συγκεντρώθηκε είναι:

Η εμπορική κίνηση στα καταστήματα της πόλης μας παρουσίασε μια αξιοσημείωτη άνοδο την εβδομάδα πριν τα Χριστούγεννα η οποία συνεχίστηκε με μικρότερη ένταση την εβδομάδα πριν την πρωτοχρονιά. Τα είδη που είχαν την σημαντικότερη κίνηση ήταν, κατά σειρά, τα τρόφιμα ενώ ακολούθησαν η ένδυση – υπόδηση και τα είδη δώρων – παιχνίδια. Σε καμία περίπτωση η όποια αύξηση της κίνησης δεν ισοσκελίζει τις ετήσιες απώλειες τζίρου των ατομικών εμπορικών επιχειρήσεων. Το μεγαλύτερο κομμάτι της κατανάλωσης κατευθύνθηκε και φέτος στις μεγάλες εμπορικές αλυσίδες και τα πολυκαταστήματα. Η επιβάρυνση των εισοδημάτων των πολιτών από την υπερβολική φορολόγηση και από την καλπάζουσα ακρίβεια σε είδη πρώτης ανάγκης περιορίζουν ασφυκτικά την κατανάλωση που προσδοκούμε. Συνεχίζουν να αποτελούν σημαντική «πληγή» στο εισόδημά μας οι χρεώσεις των τραπεζών που σχετίζονται με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Ελπίζουμε η εκπτωτική περίοδος που ξεκίνησε να φέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα και μια καλύτερη εμπορική χρονιά για όλους τους συναδέλφους.

Το Συμβούλιο εκτιμώντας ότι έχουμε μπροστά μας μια χρονιά με πολλές υποχρεώσεις (αναβάθμιση ηλεκτρονικών συναλλαγών, πληθωρισμό κλπ.) και ένα νέο φοροληστρικό νόμο στο εισόδημά μας, εύχεται στα μέλη του Συλλόγου και όλους τους επαγγελματίες υγεία, δύναμη και αντοχή σε αυτές τις συνθήκες.

Καβάλα, 11/01/2024

(ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)




«Καταπλέουν» οι τελικές υπογραφές για την παραχώρηση του εμπορικού λιμανιού της Καβάλας «Φίλιππος Β’» στον προτιμητέο επενδυτή

Λίγες εβδομάδες μακριά πριν «πέσουν» οι τελικές υπογραφές, βρίσκεται η παραχώρηση του εμπορικού λιμένα της Καβάλας «Φίλιππος Β’» στον προτιμητέο επενδυτή της κοινοπραξίας Black Summit Financial Group-EFA Group-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για 40 χρόνια, όπως επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας ΑΕ, Δρ. Άγγελος Φ. Βλάχος, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στο περιθώριο του διεθνούς συνεδρίου Southeast Europe Connectivity Forum (SECF) που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη.

«Η υλοποίηση έργων εντός του λιμανιού της Καβάλας, θα σημάνει πολλαπλασιασμό των οικονομικών επιδόσεων και διακινούμενων φορτίων του» είπε, χαρακτηρίζοντας το εμπορικό λιμάνι της Ανατολικής Μακεδονίας, ως ένα από τα «μεγαλύτερα “κρυμμένα” λιμάνια από πλευράς πραγματικών δυνατοτήτων». Πρόσθεσε ότι με τις επενδύσεις και σε συνδυασμό με την σιδηροδρομική σύνδεση του εμπορικού λιμανιού που αναμένεται να ολοκληρωθεί τέλος του 2026, «θα δούμε ένα τρομακτικό “μπαμ” στις επιδόσεις του “Φίλιππος Β΄” της Καβάλας».

Μεταξύ άλλων, επισήμανε ότι εμπορικός λιμένας της Καβάλας είναι το μοναδικό εμπορικό λιμάνι από όλα της χώρας που βρίσκεται έξω από τον αστικό ιστό, «που σημαίνει ότι φορτία χύδην, βαριά ή και επικίνδυνα που δημιουργούν περιβαλλοντικά προβλήματα σε άλλες περιοχές, θα μπορούν να εξυπηρετούνται από αυτό και να λειτουργήσει σε μια λογική συνέργειας και συμπληρωματικότητας στον άξονα των λιμανιών της Εγνατίας Oδού. Αλλωστε, όπως υπογράμμισε χαρακτηριστικά, «τα ελληνικά λιμάνια και ειδικά του βόρειου άξονα, βρίσκονται σε συμπληρωματική και όχι ανταγωνιστική σχέση μεταξύ τους».

«Εδώ και ενάμιση χρόνο είναι όλα έτοιμα για την υπογραφή, η οποία και δεν μπήκε λόγω γραφειοκρατίας», επισήμανε ο ίδιος, λέγοντας ότι με την ολοκλήρωση της διαδικασίας παραχώρησης, ο επενδυτής θα εισέλθει βαθμιαία στον λιμένα και θα ξεκινήσει το επενδυτικό του σχέδιο, ύψους 35 εκ. ευρώ σε βάθος 5ετίας.

Εκτίμηση του κ. Βλάχου αποτελεί ότι θα είναι πολύ περισσότερες οι επενδύσεις που θα γίνουν τελικά στον εμπορικό λιμένα «Φίλιππο Β΄»της Καβάλας, εξέλιξη, που σύμφωνα με τον ίδιο θα οδηγήσει και στη δημιουργία πολλών νέων θέσεων εργασίας.

Αναφερόμενος στη ζήτηση στα επόμενα χρόνια, ο κ. Βλάχος τόνισε ότι δεδομένων των γεωπολιτικών εξελίξεων στη Μαύρη Θάλασσα, του Ουκρανικού αλλά και ζητημάτων που άπτονται της αύξησης των τελών στα Στενά (Τουρκία) «θα έχουμε σημαντική αύξηση των φορτίων που θα θέλουν να διακινούνται με χερσαίους τρόπους για να αποφεύγουν τα πλοία τα στενά». Υπό αυτή την έννοια, σύμφωνα με τον κ. Βλάχο, το βασικό ζητούμενο στη Βόρεια Ελλάδα και για τα λιμάνια, είναι η ολοκλήρωση των υποδομών του σιδηροδρομικού δικτύου.

Πάντως, κατά τον ίδιο, «η πραγματική απειλή που πρέπει να αντιμετωπίσει η χώρα μας πιο αποφασιστικά είναι η καταπολέμηση της γραφειοκρατίας σε επίπεδο αδειοδοτήσεων. Το πρόβλημα δεν είναι τα λεφτά που θα κληθεί να πληρώσει ο επενδυτής, κανένας δεν γκρινιάζει για αυτά, το πρόβλημα είναι η ταχύτητα των διαδικασιών, ώστε να ανάβει γρήγορα το πράσινο φως και να γίνονται τα έργα», σημείωσε.

Το διεθνές συνέδριο Southeast Europe Connectivity Forum (SECF), που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, γίνεται υπό την αιγίδα των Υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, της Ελληνικής Εταιρείας Logistics και του Συνδέσμου Εξαγωγέων Ελλάδος-ΣΕΒΕ.