Το ENA Channel στο “East Macedonia & Thrace Forum II” στην Αλεξανδρούπολη

Το ENA Channel έδωσε δυναμικό παρών στο δεύτερο κατά σειρά “East Macedonia & Thrace Forum II” στην Αλεξανδρούπολη.

Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ :




Η νέα Κ.Α.Π και ο πρωτογενής τομέας στην ατζέντα του “East Macedonia & Thrace Forum II”

Με στόχο τη μείωση του κόστους παραγωγής, την αντιμετώπιση της υφαλμύρωσης και της λειψυδρίας, την αύξηση των καλλιεργούμενων στρεμμάτων και κατά συνέπεια της παραγωγικότητας και του εισοδήματος των αγροτών, το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων προχωρεί σε μια σειρά μεγάλων και μικρών αρδευτικών έργων στην περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ύψους άνω των 240 εκατ. ευρώ, τόνισε o αρμόδιος υπουργός, Λευτέρης Αυγενάκης στο East Macedonia and Trace Forum II στην Αλεξανδρούπολη, που διοργανώνει διοργάνωσε το City Hub Events.

Ο υπουργός ανέφερε ότι η παρουσία του στην Αλεξανδρούπολη, όπως και άλλων υπουργών δείχνει το ενδιαφέρον της κυβέρνησης για την περιοχή. Τόνισε ότι ο ΕΛΓΑ έχει προχωρήσει σε αποζημιώσεις της παραγωγής που χάθηκε από τη μεγάλη πυρκαγιά στον Έβρο και η Κρατική Αρωγή συνεχίζει να αποζημιώνει το φυτικό κεφάλαιο, επισημαίνοντας ότι η ενίσχυση της συνεργασίας με την περιφέρεια θα συμβάλλει στο να κλείσουν ταχύτερα οι πληγές.

Παράλληλα ανέφερε ότι η ένταση και οι συνέπειες της κλιματικής κρίσης φέρνουν στην επιφάνεια την ανάγκη να αναπτυχθούν πολιτικές σε τομείς που μέχρι τώρα δεν υπήρχε, όπως η διαχείριση του νερού ή να ξεκινήσει συζήτηση για ζητήματα που αποτελούσαν ταμπού, όπως η ανάγκη της αναδιάρθρωσης καλλιεργειών.

Αναφερόμενος στη σημασία που έχει η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης για την πρωτογενή παραγωγή της χώρας, είπε ότι στην περιοχή υπάρχει:

· Το 49% των ενεργειακών καλλιεργειών της χώρας

· Το 19% των σιτηρών

· Το 5% της καλλιέργειας ρυζιού

· Το 13% της εκτροφής βοοειδών

· Το 7,5% της μελισσοκομίας

Τόνισε δε ότι στόχος είναι να παραμείνει ο κόσμος στον πρωτογενή τομέα και στην υλοποίηση αυτού του στόχου θα βοηθήσει η ενίσχυση της εκπαίδευσης, η οποία θα διευκολυνθεί μέσα από τη λειτουργία του Μητρώου των κατ΄ επάγγελμα Αγροτών στα Τμήματα Αγροτών των Επιμελητηρίων.

Ο υπουργός επεσήμανε την έλλειψη συνεργατικής κουλτούρας που υπάρχει στη χώρα μας, επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση της ΝΔ συνέβαλε στην ίδρυση της ΕΘΕΑΣ αλλά ενισχύει τον συνεργατισμό με τη λήψη μέτρων που στοχεύουν στη φορολογική ελάφρυνση όσων μετέχουν σε αυτά, με σημαντικότερο τη μείωση κατά 50% της φορολογίας τους για πάντα εφόσον παραδίδει τουλάχιστον το 75% της παραγωγής τους σε αυτούς.




East Macedonia & Thrace Forum II | Τετ -α- τετ συνάντηση για τον πρωτογενή τομέα

Τα συνολικότερα προβλήματα των αγροτών και του πρωτογενούς τομέα στην Περιφέρεια ΑΜΘ είχαν την δυνατότητα να συζητήσουν στα πλαίσια του συνέδριου του  East Macedonia & Thrace Forum II που διοργανώνεται στην Αλεξανδρούπολη,  τετ -α- τετ, ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Λευτέρης Αυγενάκης, ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Θεόδωρος Μαρκόπουλος και ο Δήμαρχος Νέστου Σάββας Μιχαηλίδης.

 




Το 1ο Λυκειο καβαλας συμμετεχει στο East Makedonia Thrace II

Στο East Makedonia Thrace II συμμετεχει το 1ο Λύκειο Καβάλας  σε μια δράση για ανταλλαγή ιδεών, συζητήσεις και διάλογο μεταξύ διαφορετικών ατόμων και οργανώσεων. ενίσχυοντας την εκπαιδευτική και πολιτιστική εμπειρία των μαθητών συμβάλλοντας στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης και κοινωνικών δεξιοτήτων.




East Macedonia Thrace Forum 2 | Επενδύσεις για την μετάβαση στην πράσινη ανάπτυξη και την εκμετάλλευση των αποβλήτων για την παραγωγή ενέργειας

Στις επενδύσεις για την μετάβαση στην πράσινη ανάπτυξη, στην ενεργειακή σταθερότητα και στην εκμετάλλευση των αποβλήτων για την παραγωγή ενέργειας αναφέρθηκαν η Γεν. Γραμματέας Ιδιωτικών Επενδύσεων, Βίκυ Λοΐζου, ο Γεν. Γραμματέας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων,  στο υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Μανώλης Γραφάκος, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ  και μέλος της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας  και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής, Ευάγγελος Αποστολάκης και ο Τεχνικός Διευθυντής της Gastrade, Γιώργος Κοπανάκης, μιλώντας στο δεύτερο East Macedonia & Thrace Forum, που διοργανώνεται στην Αλεξανδρούπολη, από τη City Hub Events.

 Κατά τη συζήτηση, την οποία συντόνισε ο Founder και Managing Director της Danezis Stories, Σωτήρης Δανέζης, ο  Μανώλης Γραφάκος, Γεν. Γραμματέας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων,  στο υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας αναφέρθηκε στο θέμα των αποβλήτων και της ενεργειακής ασφάλειας υπογραμμίζοντας πως η διαχείριση των αποβλήτων μπορεί να οδηγήσει σε δευτερογενές καύσιμο το οποίο μπορεί να παράγει ενέργεια και τόνισε πως η Ελλάδα κινείται προς αυτήν την κατεύθυνση με γοργούς ρυθμούς για να φτάσει την Ευρώπη στην ανακύκλωση και αναφέρθηκε στις μονάδες επεξεργασίας αποβλήτων -που υπάρχουν 18 σήμερα στην Ελλάδα – υπογραμμίζοντας  πως και στη Θράκη η επεξεργασία των αποβλήτων  μπορεί να  εξασφαλίσει πράσινη ενέργεια.

 Η Βίκυ Λοΐζου, Γενική Γραμματέας Ιδιωτικών Επενδύσεων, στο υπουργείο Ανάπτυξης τόνισε  πως το υπουργείο έχει συνολική πολιτική για την ανάπτυξη της Θράκης και υπογράμμισε πως υπάρχουν διαφόρων ειδών κίνητρα αναφέροντας επιγραμματικά που υπάρχουν 70 περίπου δισ. από το ΕΣΠΑ , το Ταμείο Ανάπτυξης κ.α.  με τα οποία  μέσα από στοχευμένες παρεμβάσεις και επενδύσεις  μπορούμε να πετύχουμε  την πράσινη μετάβαση. Ανέφερε επίσης πως αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω εθνικών αλλά και ευρωπαϊκών επενδύσεων.

Ο Ευάγγελος Αποστολάκης,  βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ  και μέλος της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας  και Εξωτερικών Υποθέσεων, με αφορμή τον πόλεμο στη Ουκρανία και την επίθεση της Ρωσίας ανέφερε πως δημιουργήθηκε ένα πρόβλημα και εμφανίστηκε η ανάγκη για ενεργειακή αυτονομία της Ευρωπαϊκής Ένωσης υπογραμμίζοντας πως χωρίς ενεργειακή ασφάλεια  δεν μπορεί να υπάρξει  ενεργειακή αυτονομία και ενέργεια. Τόνισε δε πως ο πόλεμος στη Γάζα δείχνει πόσο  έντονο είναι το θέμα της ενεργειακής ασφάλειας. Για να γίνουν όλες οι επενδύσεις που απαιτούνται για την πράσινη μετάβαση είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει σε όλες τις χώρες της ΕΕ ενεργειακή ασφάλεια, είπε ο κ. Αποστολάκης.

 Ο Γιώργος Κοπανάκης, τεχνικός Διευθυντής στην Gastrade, εστίασε στον ρόλο του φυσικού αερίου αναφέροντας πως αποτελεί βασικό πυλώνα για την ενεργειακή πράσινη μετάβαση. Τόνισε επίσης πως το φυσικό αέριο έχει σημαντικό  ρόλο και για την ενεργειακή αναβάθμιση της περιοχής.




East Macedonia & Thrace Forum | Η Θράκη και η Ανατολική Μακεδονία ως διαμετακομιστικός κόμβος

Για τις δυνατότητες της Θράκης και της Ανατολικής Μακεδονίας ως διαμετακομιστικoύ κόμβου και τη δημιουργία μιας τοπικής οικονομίας με δυναμική διάχυσης στην ευρύτερη περιοχή, συζήτησαν οι Αντρέι Ποπόφ, πρέσβης της Μολδαβίας στην Ελλάδα, Αναστάσιος Δημοσχάκης βουλευτής Έβρου της ΝΔ, Κωνσταντίνος Χατζηκωνσταντίνου, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, Στέλιος Ζαντανίδης, αερολιμενάρχης του αεροδρομίου Αλεξανδρούπολης «Δημόκριτος», Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και Δημήτριος Δημητρίου, καθηγητής του τμ. Οικονομικών Επιστημών ΔΠΘ., στο δεύτερο East Macedonia & Thrace Forum, που διοργανώνεται στην Αλεξανδρούπολη, από τη City Hub Events.

 Τη συζήτηση μεταξύ άλλων σχετικά με τα πλεονεκτήματα του αερολιμένα και του λιμένα Αλεξανδρούπολης και τη σημασία της διασυνδεσιμότητας, συντόνισε η δημοσιογράφος του διπλωματικού ρεπορτάζ, Αλεξία Τασούλη.

 Ο Μολδαβός Πρέσβης, Αντρέι Ποπόφ, στην έναρξη της τοποθέτησής του, καταθέτοντας την αγάπη του για την Ελλάδα, ανέφερε ότι επισκέπτεται την Αλεξανδρούπολη για τρίτη φορά, εκτιμώντας ότι θα ακολουθήσουν άλλες δύο επισκέψεις του στη χώρα έως το τέλος της άνοιξης: μία με τον υπουργό Ενέργειας της Μολδαβίας για τα επίσημα εγκαίνια του FSRU στην Αλεξανδρούπολη, και δεύτερη στη Θεσσαλονίκη, όπου πρόσφατα τοποθετήθηκε ο νέος Μολδαβός πρόξενος και θα έχει συναντήσεις με τις τοπικές αρχές της πόλης.

Επικαλούμενος αναφορές σε προηγούμενες εισηγήσεις, από τους κ.κ. Τσούνη, Πάιατ και Σκρέκα, ο κ. Ποπόφ αναφέρθηκε στη γνωστή όπως είπε, μεταφορά ρωσικού αερίου από το Βορά στο Νότο, για να συνεχίσει κάνοντας λόγο για την αντίστροφη μεταφορά αερίου, πλέον από το Νότο προς το Βορρά. Δήλωσε πως Μολδαβία και Ουκρανία θα ενταχθούν στον λεγόμενο κάθετο διάδρομο μεταφοράς αερίου, και μαζί με τους Αμερικανούς εταίρους τους, με την Ελλάδα, τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία «εργαζόμαστε σε ένα στρατηγικό πρόγραμμα μεταφοράς αερίου. Μπορούμε να μεταφέρουμε το αέριο που έρχεται στο FSRU και άλλο αέριο που έρχεται στην Ελλάδα μέσω της Ελλάδας, Ρουμανίας, Μολδαβίας στην Ουκρανία».

Σημείωσε ότι στην Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχουν τεράστιες υπόγειες δυνατότητες αποθήκευσης αερίου, αλλά όλες αυτές οι δυνατότητες είναι ήδη πλήρεις, δεν υπάρχει άλλος χώρος, συμπληρώνοντας ότι η Μολδαβία είναι η πρώτη χώρα που χρησιμοποίησε τον διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας-Βουλγαρίας (IGB), το Νοέμβριο του 2022. Εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους η προμήθεια αερίου στην Ουκρανία γίνεται στη διάρκεια της άνοιξης, είπε πως η προμήθεια τη συγκεκριμένη εποχή ή το καλοκαίρι γίνεται σε χαμηλότερη τιμή, και τον χειμώνα υπάρχει η δυνατότητα προώθησης του αερίου και στις γειτονικές χώρες. «Αυτό είναι ένα στρατηγικό πρότζεκτ που καταδεικνύει τη δυναμική της συνεργασίας. Μπορούμε να αυξήσουμε, να ενισχύσουμε την ενεργειακή ανθεκτικότητα των χωρών της Ένωσης και η Ελλάδα παίζει βασικό ρόλο και η Αλεξανδρούπολη είναι ένα πολύ βασικό στρατηγικό σημείο, γιατί αυτό το αέριο προέρχεται κυρίως από την Αλεξανδρούπολη. Κάνοντας αυτό, νομίζω ότι συμβάλλουμε όλοι μαζί στο να ξεπεράσουμε τον αρνητικό αντίκτυπο της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία και στην εξασφάλιση αξιόπιστων εναλλακτικών πόρων φυσικού αερίου για τις χώρες της περιοχής», ανέφερε.

Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του, ο κ. Ποπόφ είπε ότι ο ρόλος της Αλεξανδρούπολης δεν περιορίζεται σε αυτόν του ενεργειακού κόμβου, αλλά εκτίμησε πως όταν αρχίσει η ανοικοδόμηση της Ουκρανίας, μεγάλος αριθμός υλικών/εμπορευμάτων θα μεταφέρονται εκεί μέσω της Αλεξανδρούπολης.

Στη μετεξέλιξη του Νομού Έβρου σε επίκεντρο σημαντικών μεταφορικών, αμυντικών, οικονομικών, ενεργειακών, εκπαιδευτικών εξελίξεων αναφέρθηκε ο βουλευτής της Ν.Δ. του Έβρου, Αναστάσιος Δημοσχάκης. Στην τοποθέτησή του περιέγραψε τον ακριτικό Νομό λέγοντας «…Ήταν ιστορικά και συνεχίζει να είναι ένας απέραντος αρχαιολογικός χώρος, βρίσκεται στο σταυροδρόμι Βορρά και Νότου, Ανατολής και Δύσης, εδώ συναντήθηκαν τρεις πολιτισμοί , δύο θρησκείες». «Είναι γεγονός ότι πολλά πράγματα έχουν γίνει, πολλά έχουν σχεδιαστεί να γίνουν και πολλά θα υλοποιηθούν προσεχώς. Πιστεύω στη νέα θαλάσσια Εγνατία. Φτάσαμε από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης στη Λήμνο και έχουμε τη φιλοδοξία να φτάσουμε στη Μυτιλήνη. Όταν κανείς φτάσει στη Μυτιλήνη από εκεί με μια ανταπόκριση μπορεί να φτάσει στο κεντρικό και στο νοτιοανατολικό Αιγαίο. Πιστεύουμε σ’ αυτό το όραμα», δήλωσε ο κ. Δημοσχάκης.

Για τη δυναμική και τον στόχο του λιμένα Αλεξανδρούπολης στην ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής μίλησε ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, κ. Χατζηκωνσταντίνου: «Τα τελευταία χρόνια, η Αλεξανδρούπολη, με ναυαρχίδα το λιμάνι, έχει γίνει γνωστή στα πέρατα του κόσμου. Υπάρχει ένα διεθνές ενδιαφέρον και απόδειξη είναι η παρουσία τόσων πρέσβεων και ξένων αντιπροσωπειών. Συγκεκριμένα όμως, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει μια κομβική θέση σ’ αυτή την ανάδειξη της πόλης, γιατί αποτελεί πλέον τον κόμβο τον εμπορικό, τον γεωστρατηγικό, γύρω από τον οποίο διαμορφώνεται μια καινούρια γεωγραφία σε όλη την Ευρώπη. Υπάρχει μια πιο καινούρια έκδοση των διευρωπαϊκών δικτύων, η οποία σαν κανονισμός θα τεθεί σε ισχύ το καλοκαίρι και περιλαμβάνει τον κάθετο διάδρομο από την Αλεξανδρούπολη μέχρι τη Βόρεια και τη Μαύρη Θάλασσα και έχει συμπεριλάβει και ως χώρες – εκτός από τις ευρωπαϊκές χώρες που διασχίζει – και τις υποψήφιες χώρες που είναι η Μολδαβία και η Ουκρανία. ‘Αρα, στη διαδρομή αυτή της διασύνδεσης της κεντρικής Ευρώπης και της Βόρειας Θάλασσας και της Μαύρης Θάλασσας με το Αιγαίο, ο ρόλος της Αλεξανδρούπολης είναι κομβικός».

Ο κ. Χατζηκωνσταντίνου τόνισε ότι ο ρόλος της πόλης αναδεικνύεται καθημερινά με την κατακόρυφη άνοδο του επενδυτικού ενδιαφέροντος προς την περιοχή και της εμπορευματικής κίνησης στο λιμάνι, η οποία έχει διττή διάσταση: «Ναι μεν διακινείται στρατιωτικός εξοπλισμός, αλλά και το αμιγώς εμπορικό κομμάτι πηγαίνει απ’ το καλό στο καλύτερο. Έχουμε αξιοποιήσει στο έπακρο το σύνολο των υπαρχόντων υποδομών, δρομολογούνται καινούριες υποδομές, βελτιώσεις, ούτως ώστε να αυξηθούν ακόμη περισσότερο οι δυνατότητες που παρέχει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Τις μέρες αυτές, 900 νταλίκες θα εξέλθουν από το λιμάνι με φορτίο προς το Βορρά και 22 συρμοί τρένων», δήλωσε ο κ. Χατζηκωνσταντίνου, σημειώνοντας πως τα συγκεκριμένα μεγέθη καταδεικνύουν τον κομβικό ρόλο των συνδυασμένων μεταφορών που αξιοποιεί στο έπακρο το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης».

Τα στοιχεία που συνθέτουν το βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των αερομεταφορών στην Ελλάδα, αλλά και παγκοσμίως, από έναν περιφερειακό αερολιμένα, παρουσίασε ο αερολιμενάρχης του αεροδρομίου Αλεξανδρούπολης «Δημόκριτος», κ. Ζαντανίδης. «…Κανείς μας δεν φανταζόταν πόση κυκλοφορία μπορούμε να έχουμε και τι μπορεί να προσφέρει η συνέργεια μεταξύ των συνδυασμένων μεταφορών στην περιοχή μας. Κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι οι τέσσερις πυλώνες των μεταφορών με ναυαρχίδα το λιμάνι, θα έδιναν τόση αξία και την ευκαιρία σε όλους να δείξουν τι μπορούν να κάνουν. Υπάρχουν συγκεκριμένα συγκριτικά πλεονεκτήματα που αξιοποίησαν οι υπόλοιπες συνδυασμένες μεταφορές στην περιοχή μας από το αεροδρόμιο και είναι πολλά για τα οποία είμαστε υπερήφανοι». Σύμφωνα με τον κ. Ζαντανίδη, το πλεονέκτημα του αερολιμένα – οποίος εκτιμά ότι υποχρησιμοποιείται σε σχέση με τις πραγματικές του δυνατότητες – είναι ότι μπορεί να λειτουργήσει με προηγούμενη ειδοποίηση είκοσι λεπτών για 24 ώρες, έχει χαμηλό κόστος εξυπηρέτησης των αεροσκαφών, έχει μεγάλη επιχειρησιακή δυνατότητα στο έδαφος και στον αέρα και χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό που έκανε στις πυρκαγιές και αυτά που κάνει με τις ασκήσεις του ΝΑΤΟ και του ελληνικού στρατού. Σημαντικότερο δε, όλων, είναι το γεγονός ότι είναι κρατικός αερολιμένας που στηρίζει οποιαδήποτε κοινωνική, οικονομική, αμυντική και πολιτικής προστασίας δραστηριότητα, χωρίς να χρειάζεται τις διαδικασίες που χρειάζονται άλλα αεροδρόμια που είναι υπό ιδιωτική διαχείριση.

Στα οφέλη της τοπικής κοινωνίας από τη διασυνδεσιμότητα αναφέρθηκε ο καθηγητής του τμ. Οικονομικών Επιστημών ΔΠΘ, κ. Δημητρίου, σύμφωνα με τον οποίο «ο πολλαπλασιαστής είναι πάρα πολύ υψηλός, γιατί κάθε ένας επιβάτης που έρχεται στο αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης και κάθε εμπόρευμα που μεταφέρεται από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, έχει έναν πολλαπλασιαστή κοντά στο 2-3, δηλαδή ένα ευρώ αντιστοιχεί σε τρία ευρώ στην τοπική οικονομία, στις οδικές δε μεταφορές πάνω από πέντε, που είναι ρεκόρ για την Ελλάδα. Πραγματικά έρχονται οι επισκέπτες μας και αφήνουνε χρήματα στην περιοχή», δήλωσε ο καθηγητής Οικονομικών Επιστημών του ΔΠΘ.

Αναφορικά με τη σύνδεση της ανάπτυξης με τη διασυνδεσιμότητα, εξέφρασε την άποψη ότι «δεν αρκεί να έχουμε μόνο υποδομές, αλλά και διαλειτουργικότητα των υποδομών – και εδώ είναι το μεγάλο ρίσκο. Η Ελλάδα είναι πάρα πολύ καλή στο να χτίζει δρόμους, λιμάνια, αλλά αυτό που δεν έχει μάθει είναι να τα διαχειρίζεται ολιστικά όλα αυτά – και αυτό είναι ένα μεγάλο μειονέκτημα στο οποίο πρέπει να δοθεί έμφαση». Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην επικείμενη σύνδεση του τρένου με τη Βουλγαρία, όπου όπως είπε, από την πλευρά της Ελλάδας η γραμμή είναι μονή, ενώ από τη Βουλγαρία η γραμμή είναι διπλή ηλεκτροδοτούμενη και υψηλών ταχυτήτων. «Εμείς υστερούμε πάρα πολύ και αυτή είναι μια πολύ κρίσιμη σύνδεση, γιατί κανένας δεν ταξιδεύει μόνο για το αεροδρόμιο ή το λιμάνι, αλλά για τον τελικό προορισμό…». Ο κ. Δημητρίου αναφέρθηκε στην τοποθέτηση, στον λιμένα της Αλεξανδρούπολης, προ δεκαετίας, νέων σιδηροδρομικών γραμμών, οι οποίες είπε πως είτε υποχρησιμοποιήθηκαν ή δεν χρησιμοποιήθηκαν καθόλου για πάρα πολλά χρόνια, για να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι δεν αρκούν μόνο οι υποδομές: είναι πως τις λειτουργούν, αυτό που λέμε διαλειτουργικότητα… Αναβάθμιση του αερολιμένα σημαίνει επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει, αλλά αναβάθμιση σημαίνει και αύξηση της διασυνδεσιμότητας. Για να γίνει η διασυνδεσιμότητα, πρέπει και οι τοπικοί φορείς, η τοπική επιχειρηματικότητα, η τοπική αυτοδιοίκηση να φτιάξει μηχανισμούς επιμερισμού του ρίσκου με τις επιχειρήσεις που κάνουν τέτοιες δραστηριότητες», ανέφερε σχετικά.




Ο χαιρετισμός του Περιφερειάρχη ΑΜΘ στο 2ο East Macedonia Thrace Forum

Την έναρξη των εργασιών του 2ου East Macedonia Thrace Forum που διοργανώνεται στην Αλεξανδρούπολη, χαιρέτισε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης.

Ο κ. Τοψίδης, περιέγραψε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, δίνοντας έμφαση στη συντονισμένη προσπάθεια που γίνεται, ώστε να αξιοποιηθούν όλες οι οικονομικές και αναπτυξιακές δυνατότητες της Περιφέρειας.

Χαρακτηριστικά είπε ότι «το διήμερο του Φόρουμ είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να συζητήσουμε όχι απλά την αναπτυξιακή προοπτική της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, αλλά πλέον τον αναπτυξιακό προγραμματισμό μας».

Ο Περιφερειάρχης ευχαρίστησε τόσο τους συμμετέχοντες, όσο όμως και τους διοργανωτές του Forum και σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «[…] Εστιάζουμε στη δημιουργία ερευνητικών κέντρων που θα φέρουν την Περιφέρεια μας στο επίκεντρο του επιστημονικού ενδιαφέροντος, θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον νέων επιστημόνων και θα παρέχουν δεδομένα προς αξιοποίηση όχι μόνο από την επιστημονική κοινότητα, αλλά από την κοινωνία συνολικά.

Όραμα μας είναι να γίνουμε μια σύγχρονη Περιφέρεια που λαμβάνει τεκμηριωμένες αποφασεις βάση αξιόπιστων δεδομένων. Αυτή είναι η καρδιά του σχεδιασμού μας.

Δίνουμε στον τόπο μας εκείνα τα χαρακτηριστικά, που τον καθιστούν σημείο αναφοράς για την Ελλάδα, αλλά και την Ευρώπη»

Ολόκληρος ο χαιρετισμός του κ. Περιφερειάρχη:

«Σας καλωσορίζω στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και εύχομαι καλή επιτυχία στις εργασίες του φόρουμ.

Αντιλαμβάνομαι αυτό το διήμερο ως μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να συζητήσουμε όχι απλά την αναπτυξιακή προοπτική της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, αλλά πλέον τον αναπτυξιακό προγραμματισμό μας.

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης αποτελείται από πέντε Περιφερειακές Ενότητες με διακριτά και συγκεκριμένα χαρακτηριστικά η καθεμία, ωστόσο όλες μαζί συναποτελούν το προφίλ του τόπου μας, το οποίο είναι μεν γνωστό, αλλά τώρα είναι η εποχή να γίνει πιο ισχυρό.

Ο Πρωτογενής Τομέας αποτελεί τον πρώτο αναπτυξιακό πυλώνα της Περιφέρειας μας. Τόσο στη γεωργία, όσο και στην κτηνοτροφία, τη μελισσοκομία και την αλιεία, η Περιφέρεια μας έχει να επιδείξει σημαντικά αποτελέσματα, αλλά ταυτόχρονα και ένα πεδίο με μεγάλη προοπτική. Στόχος της διοίκησης μας είναι να βοηθήσουμε όλους αυτούς τους ανθρώπους που απασχολούνται στον Πρωτογενή Τομέα, να μεταβούν στη νέα ψηφιακή εποχή, να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία στο πεδίο εφαρμογής της επαγγελματικής τους δραστηριότητας και εν τέλει να καταστήσουν τα προϊόντα τους περισσότερο ανταγωνιστικά στην εγχώρια, αλλά και τη διεθνή αγορά.

Οι μέθοδοι της λεγόμενης «έξυπνης γεωργίας», η βλετιστοποίηση της κτηνοτροφικής παραγωγής, οι σύγχρονες μέθοδοι αλιείας, μπορούν και πρέπει να εφαρμοστούν στην Περιφέρεια μας και ήδη εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση.

Η Περιφέρεια μας δεν ορίζει μόνο τα σύνορα της Ελλάδας, αλλά αποτελεί μέρος των συνόρων της Ευρώπης. Όλοι γνωρίζουμε ότι η θέση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης αποτελεί σημείο αναφοράς στον παγκόσμιο γεωστρατηγικό χάρτη και αυτό είναι ένα ισχυρό πλεονέκτημα. Αποτελεί εχέγγυο ασφάλειας για τη χώρα μας, αλλά ταυτόχρονα ενισχύει το φιλοεπενδυτικό προφίλ της περιοχής μας.

Ήδη, η εξαιρετικής σημασίας επένδυση του υγροποιημένου φυσικού αερίου – του LNG– είναι στην τελική της φάση και αποτελεί απτό παράδειγμα της πεποίθησης μας ότι ο τόπος μας μπορεί να φιλοξενήσει και να εξυπηρετήσει επενδύσεις μεγάλου βεληνεκούς. Εκτιμώ και πιστεύω ότι αυτή είναι μόνο η αρχή και ότι σύντομα, μετά και από τις συντονισμένες προσπάθειες όλων μας, θα έρχονται στην περιοχή μας ολοένα και περισσότεροι επενδυτές.

Στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης συναντώνται ένα σύμπλεγμα αγωγών μεταφοράς αερίου και όχι μόνο, που ενισχύουν την ασφάλεια των συνόρων μας – και την ασφάλεια των συνόρων της Ευρώπης – και δημιουργούν προστιθέμενη αξία στη μετατροπή της περιοχής μας σε ενεργειακό κόμβο, ο οποίος δεν εξυπηρετεί μόνο την χώρα μας. Ο κόμβος αυτός εξυπηρετεί πλέον τις ανάγκες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και αυτό τον ανάγει σε εξαιρετικά σημαντικό.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο ζουν και δραστηριοποιούνται οι άνθρωποι του τόπου μας, ωστόσο οφείλουμε να τους παρέχουμε ακόμη περισσότερα κίνητρα για να παραμείνουν εδώ, να συνεχίσουν να παράγουν και να δημιουργούν.

Τα τελευταία χρόνια, γνωρίζει σημαντική άνθιση ο τουριστικός κλάδος. Οι μετρήσεις των διελεύσεων από τους μεθοριακούς σταθμούς καταδεικνύουν ότι η επισκεψιμότητα της Περιφέρειας μας αυξάνεται συνεχώς και σε αυτό το σημείο ακριβώς πρέπει να παρέμβουμε ώστε να δώσουμε μεγαλύτερη ώθηση στο αυξανόμενο τουριστικό ρεύμα, αλλά και περισσότερες επιλογές στον τουρίστα- επισκέπτη.

Πρώτα απ’ όλα πρέπει να βελτιώσουμε τις πύλες εισόδου στην Περιφέρειας μας, αρχίζοντας από το Τελωνείο των Κήπων, που δέχεται πολύ μεγάλο όγκο τουριστικής, αλλά και εμπορικής κίνησης. Ήδη έχουμε κάνει επαφές με τα αρμόδια υπουργεία και ο σχεδιασμός προχωράει με ικανοποιητικό ρυθμό.

Έπειτα, βελτιώνουμε τις τουριστικές μας υποδομές. Με την αξιοποίηση των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων, δρομολογούνται οι απαραίτητες επενδύσεις. Πρόσφατα είχαμε μία συνάντηση με την Υπουργό Πολιτισμού και σχεδιάσαμε την εκπόνηση σειράς έργων που αναδεικνύουν τον πολιτιστικό πλούτο του τόπου μας. Το ιστορικό και πολιτισμικό φορτίο της Περιφέρειας μας είναι μεγάλο, σημαντικό, γνωστό ανά τον κόσμο, και πλέον – με τα έργα που δρομολογούνται – φέρνουμε το κοινό εγγύτερα σε αυτό. Βελτιώνουμε τους αρχαιολογικούς χώρους, την προσβασιμότητα σε αυτούς, ολοκληρώνουμε έργα ανάδειξης ιστορικών μνημείων και τοποσήμων, τα διασυνδέουμε μεταξύ τους και τα καθιστούμε κτήμα όλων των κατοίκων και των επισκεπτών.

Κυρίες και κύριοι,

Σας καλωσορίζω για άλλη μία φορά στην Περιφέρεια μας και ευχαριστώ όλους και όλες για τη συμμετοχή σας στο σημερινό Φόρουμ.

Σας καλωσορίζω στην Περιφέρεια μας που με συντονισμένες προσπάθειες και τη συνέργεια όλων, μετατρέπεται σε ένα σύγχρονο κέντρο εφαρμογής καλών πρακτικών, τεχνολογικών δεδομένων και καινοτομίας. Εστιάζουμε στη δημιουργία ερευνητικών κέντρων που θα φέρουν την Περιφέρεια μας στο επίκεντρο του επιστημονικού ενδιαφέροντος, θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον νέων επιστημόνων και θα παρέχουν δεδομένα προς αξιοποίηση όχι μόνο από την επιστημονική κοινότητα, αλλά από την κοινωνία συνολικά.

Όραμα μας είναι να γίνουμε μια σύγχρονη Περιφέρεια που λαμβάνει τεκμηριωμένες αποφασεις βάση αξιόπιστων δεδομένων. Αυτή είναι η καρδιά του σχεδιασμού μας.

Δίνουμε στον τόπο μας εκείνα τα χαρακτηριστικά, που τον καθιστούν σημείο αναφοράς για την Ελλάδα, αλλά και την Ευρώπη.

Κύριε Τσομώκο,

Ευχαριστώ εσάς και όλους τους συνεργάτες σας για την διοργάνωση του 2ου Φόρουμ. Αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον τα συμπεράσματά του και σας εύχομαι καλή δύναμη για την προετοιμασία της επόμενης διοργάνωσης.




East Macedonia & Thrace Forum | Δηλώσεις Νίκου Δένδια

Στις βασικές θεματικές που αναπτύσσονται στο φόρουμ αφορούν στη μετατροπή της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης σε περιφερειακό κόμβο ενέργειας και εμπορίου για την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, στην προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων για τη δημιουργία ποιοτικών θέσεων εργασίας, καθώς και στην προσέλκυση ταλέντου και τη βελτίωση του τουριστικού προϊόντος της περιοχής αναφέρθηκε ο Υπουργός Εθνικής Αμυνας Νίκος Δένδιας απο την Αλεξανδρούπολη.




Αλεξανδρούπολη | Το ENACHANNEL μεταδίδει ζωντανά το East Macedonia & Thrace Forum II

Παρουσία εκπροσώπων της πολιτικής ηγεσίας σε εθνικό και τοπικό επίπεδο, διπλωματικών, ακαδημαϊκών αλλά και επιχειρηματικών φορέων ξεκινά σήμερα, το East Macedonia & Thrace Forum που διοργανώνεται για δεύτερη συνεχή χρονιά στην Αλεξανδρούπολη.




East Macedonia & Thrace Forum | Ξεκινά το κορυφαίο συνέδριο για την ανάπτυξη της Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης

Παρουσία εκπροσώπων της πολιτικής ηγεσίας σε εθνικό και τοπικό επίπεδο, διπλωματικών, ακαδημαϊκών αλλά και επιχειρηματικών φορέων ξεκινά σήμερα, το East Macedonia & Thrace Forum που διοργανώνεται για δεύτερη συνεχή χρονιά στην Αλεξανδρούπολη, από τη City Hub Events του ομίλου Alter Ego σε συνεργασία με την Tsomokos Communications.

Στόχος του συνεδρίου είναι να αναδειχθεί ο κομβικός γεωστρατηγικός και οικονομικός ρόλος της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και να διερευνηθούν οι προοπτικές της μελλοντικής τους ανάπτυξης. Το φόρουμ πραγματοποιείται στο ξενοδοχείο Ramada Plaza Thraki και ολοκληρώνεται, αύριο, Πέμπτη 14 Μαρτίου.

Μεταξύ άλλων, την πρώτη ημέρα του φόρουμ, ξεχωρίζει η παρουσία του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Δένδια, του Υπουργού Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα, του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα και της Υπουργού Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφίας Ζαχαράκη. Θα μιλήσουν ακόμα ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστος Τριαντόπουλος, η Υφυπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Σοφία Βούλτεψη, ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, Χριστόδουλος Τοψίδης, ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης, Ιωάννης Ζαμπούκης, ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, Κωνσταντίνος Μουτζούρης, η Γενική Γραμματέας Ιδιωτικών Επενδύσεων, Βίκυ Λοΐζου και ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων, Μανώλης Γραφάκος,

Ανάμεσα στους ομιλητές θα είναι επίσης οι: George Tsunis, Πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Geoffrey Pyatt, Υφυπουργός Εξωτερικών Η.Π.Α. αρμόδιος για τους Ενεργειακούς Πόρους, Andrei Popov, Πρέσβης της Μολδαβίας στην Ελλάδα, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, Εκτελεστικός Διευθυντής, ΤΑΙΠΕΔ, Λουκία Σαράντη, Πρόεδρος Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλαδος, Κωνσταντίνος Χατζηκωνσταντίνου, Διευθύνων Σύμβουλος, Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης Α.Ε, καθώς και οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, Χρήστος Δερμεντζόπουλος και Αναστάσιος Δημοσχάκης και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Ευάγγελος Αποστολάκης.




Αλεξανδρούπολη | Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου στο 2nd EAST MACEDONIA & THRACE FORUM

Στην Αλεξανδρούπολη βρίσκεται ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου Κωνσταντίνος Μουτζούρης, προκειμένου να συμμετάσχει ως επίσημος ομιλητής στο   “2ο  EAST MACEDONIA & THRACE FORUM” που διοργανώνεται  για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη στο ξενοδοχείο Ramada Plaza Thraki, στην Αλεξανδρούπολη, Τετάρτη & Πέμπτη, 13-14 Μαρτίου 2024.

Ο Περιφερειάρχης θα συμμετάσχει στην συζήτηση  με θέμα:  Γεωπολιτική και Μετανάστευση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη περιοχή.  Στο πάνελ το οποίο θα διευθύνει ο Δημοσιογράφος Σωτήρης Δανέζης,  θα συμμετέχουν επίσης η Σοφία Βούλτεψη, Υφυπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου,  Κωνσταντίνος Φίλης, Διευθυντής, Ινστιτούτο Παγκόσμιων Υποθέσεων,  Ιωάννης Αρμακόλας, SR Fellow & Head of South-East Europe Program.

Στο διήμερο Φόρουμ θα συμμετέχουν ως ομιλητές επίσης μεταξύ άλλων οι  Νίκος Δένδιας, Υπουργός Εθνικής Άμυνας,  Κώστας Σκρέκας, Υπουργός Ανάπτυξης,   Χρήστος Τριαντόπουλος Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης,  Σοφία Ζαχαράκη, Υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας , Χρήστος Σταϊκούρας, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, Υπουργός Εξωτερικών, Δημήτρης Καιρίδης Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Λευτέρης Αυγενάκης, Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων , Θοδωρής Σκυλακάκης , Υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος, ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης Χριστόδουλος Τοψίδης , ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Ιωάννης Ζαμπούκης, ο Γιώργος Τσούνης, Πρέσβης ΗΠΑ στην Ελλάδα.