Δημοτικά Συμβούλια: Ασάφεια, αντιδράσεις και προβληματισμός για τον νέο πρότυπο κανονισμό

Ο νέος πρότυπος κανονισμός για τις συνεδριάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων έχει προκαλέσει έντονο προβληματισμό και διχογνωμία σε ολόκληρη τη χώρα. Αν και τυπικά πρέπει να εφαρμοστεί παντού, η έλλειψη σαφούς υποχρεωτικότητας έχει δημιουργήσει διαφορετικές προσεγγίσεις από δήμο σε δήμο.

Στην Καβάλα, ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, Παναγιώτης Μαμτσαδέλης, είχε ενημερώσει το σώμα εδώ και ενάμιση μήνα για την ύπαρξη του νέου κανονισμού. Ωστόσο, μέχρι να ληφθεί απόφαση για την υιοθέτησή του ή τυχόν προσαρμογές, συνεχίζει να εφαρμόζεται ο παλιός.

Ο ίδιος εκτιμά ότι ο νέος κανονισμός δεν είναι δεσμευτικός, καθώς αν ήταν, δεν θα χαρακτηριζόταν «πρότυπος», αλλά «υποχρεωτικός». Παράλληλα, θεωρεί πως τα Δημοτικά Συμβούλια πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόζουν τον κανονισμό στις ανάγκες τους, χωρίς να περιορίζονται από απόλυτες οδηγίες.

Ιδιαίτερα αμφιλεγόμενη είναι η πρόβλεψη για την κατάργηση των εκτός ημερησίας διάταξης θεμάτων, ένα σημείο που έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις σε όσους δήμους επιχειρήθηκε η εφαρμογή του. Σε αρκετές περιπτώσεις, η αντιπολίτευση αντέδρασε έντονα, ενώ σε ορισμένα Δημοτικά Συμβούλια υπήρξαν και ομαδικές αποχωρήσεις από συνεδριάσεις.

Οι πρόεδροι των Δημοτικών Συμβουλίων σε όλη τη χώρα συζητούν το ζήτημα μεταξύ τους και έχουν απευθυνθεί στο Υπουργείο Εσωτερικών, ζητώντας διευκρινίσεις. Υπάρχει μάλιστα πιθανότητα να πραγματοποιηθεί συνάντηση για το θέμα, ώστε να αποσαφηνιστούν οι δυνατότητες τροποποίησης ή εφαρμογής του νέου κανονισμού.




Χωρίς μαθήματα δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια στις 27 Σεπτεμβρίου

Σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, αυτήν την Παρασκευή δεν θα γίνουν μαθήματα σε όλες τις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Αυτό θα γίνει γιατί το υπουργείο αποφάσισε αυτήν την ημερομηνία να γίνουν αθλητικές δραστηριότητες και εκδηλώσεις, για την “Παγκόσμια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού”.

Έτσι, καλούνται όλα τα σχολεία να πραγματοποιήσουν εκδηλώσεις και δραστηριότητες είτε μέσα στις σχολικές μονάδες είτε εκτός αυτών και για όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου, για να κατανοήσουν τα παιδιά τη σημασία του αθλητισμού και της σωματικής άσκησης.

 

www.e-evros.gr




Μάκης Παπαδόπουλος: «Απαλλαγή επαγγελματιών Αγ. Νικολάου και Πλ. Καπνεργάτη από τα δημοτικά τέλη: ας το κάνουμε όπως η Άρτα!»

Τον Φεβρουάριο καταθέσαμε την πρότασή μας για πλήρη απαλλαγή των επαγγελματιών στην περιοχή του Αγ. Νικολάου από δημοτικά τέλη, τέλη τραπεζοκαθισμάτων και λογαριασμούς ΔΕΥΑΚ, για δύο χρόνια, λόγω της καθυστέρησης στην εκτέλεση εργασιών εκεί.

Την ίδια πρόταση καταθέσαμε και για τους επαγγελματίες στην Πλατεία Καπνεργάτη.

Η Δημοτική Αρχή απέρριψε την πρότασή μας επικαλούμενη περιορισμούς στη Νομοθεσία.

Ωστόσο, ο Δήμος Άρτας εφαρμόζει για δύο χρόνια (το 2023 και το 2024) το μέτρο της πλήρους απαλλαγής από δημοτικά τέλη και τέλη τραπεζοκαθισμάτων και εξετάζει τη δυνατότητα απαλλαγής και από τους λογαριασμούς νερού για τους επαγγελματίες της περιοχής όπου εκτελείται το αντίστοιχο έργο του Ανοιχτού Κέντρου Εμπορίου στην Άρτα.

Η Διοίκηση του Δήμου Καβάλας δεν έχει πια καμία δικαιολογία!

Ζητούμε να εφαρμόσει άμεσα τα μέτρα ελάφρυνσης των επαγγελματιών, όπως ο Δήμος Άρτας!




Σχολεία | Τελευταία εβδομάδα μαθημάτων για τα λύκεια -Πότε κλείνουν τα δημοτικά

Την ερχόμενη Παρασκευή, 17 Μαΐου 2024, θα ακουστεί για τελευταία φορά το κουδούνι στα λύκεια της χώρας, καθώς η ημέρα αυτή έχει οριστεί ως η τελευταία ημέρα μαθημάτων.

Αρχίζουν οι ενδοσχολικές εξετάσεις στα λύκεια

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Παιδείας, οι απολυτήριες -ενδοσχολικές- εξετάσεις των μαθητών της Γ’ Λυκείου θα διεξαχθούν την ερχόμενη εβδομάδα, 20-27 Μαΐου. Στη συνέχεια, οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα ριχτούν στη μάχη των Πανελλαδικών στις 31 Μαΐου, μέχρι και τις 12 Ιουνίου. Το χρονικό διάστημα διεξαγωγής των Πανελλαδικών για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ έχει οριστεί μεταξύ 30 Μαΐου και 11 Ιουνίου.

Όσον αφορά στις προαγωγικές εξετάσεις για την Α’ και Β’ Λυκείου, αυτές θα διεξαχθούν κατά το διάστημα 20 Μαΐου-14 Ιουνίου.

Υπενθυμίζεται ότι ημερομηνία λήξης μαθημάτων για τα γυμνάσια έχει οριστεί η 29η Μαΐου και έχει προγραμματιστεί η διεξαγωγή των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων στο διάστημα 3-17 Ιουνίου 2024. Τέλος, τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία της επικράτειας θα παραμείνουν ανοικτά έως τις 14 Ιουνίου 2024.

ΑΠΕ-ΜΠΕ, iefimerida




Mε κατάνυξη η περιφορά του επιταφίου στα Δημοτικά Κοιμητήρια της Καβάλας

Με κατάνυξη πραγματοποιήθηκε και φετός οπως κάθε Μ.Παρασκευή, η περιφορά τoυ επιταφίου στα Δημοτικά Κοιμητήρια της Καβάλας, παρουσία τοπικών και πολιτικών φορέων της Π.Ε. Καβάλας αλλά και εκατοντάδων πολιτών.




Δήμος Καβάλας | Εκπτωση 40% στα Δημοτικά Τέλη για τους Τριτέκνους

Η Διοίκηση και τα μέλη του Συλλόγου Τριτέκνων Π.Ε Καβάλας, πιστοί στηνπαράδοση και τα έθιμα, έκοψαν την βασιλόπιτά τους κατά την διάρκεια της καθιερωμένης μεγάλης εκδήλωσης του συλλόγου σε κοσμικό κέντρο της πόλης, παρουσία και εκπροσώπων των Τοπικών Αρχών, όπως ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας κος Μαρκόπουλος Θεόδωρος, ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Υγείας και Οικογενειακής Πολιτικής κος Δαλακούρας Γεώργιος, ο Δήμαρχος Καβάλας κος Μουριάδης Θεόδωρος, και ο αρχηγός δημοτικής παράταξης κος Μάκης Παπαδόπουλος. Τη Βασιλόπιτά μας ευλόγησε ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης μας Φ.Ν.Θ κος Στέφανος.

Στην γεμάτη αίθουσα του κέντρου και στην κατά γενική ομολογία άρτια οργανωμένη και πολύ επιτυχημένη αυτή εκδήλωση, ο Πρόεδρος και το Δ.Σ του Συλλόγου, ενημέρωσαν τα μέλη και τους παρευρισκόμενους, για επίκαιρα θέματα που αφορούν τους τριτέκνους, και ευχήθηκαν ολόψυχα υγεία, ευτυχία και επιτυχίες γενικότερα. Μετά τις ομιλίες και το φαγητό, ακολούθησε χορός και διασκέδαση με αξιοσημείωτο κέφι και χαρά.

Τα πολλά παιδάκια που παρευρέθηκαν στο χώρο, ψυχαγωγήθηκαν από τους κα Παναγιωτίδου Αθηνά παιδαγωγός συγγραφέας , κο Ιορδάνη Καλαϊτζίδη ηθoποιός- performer, και Κ. Ιωαννίδη Σάκη που ειχε την επιμελεια της μουσικής και ήχου. Στο τέλος, μικροί και μεγάλοι αποχώρησαν με το δωράκι τους. Ευχάριστη έκπληξη η ανακοίνωση από τον Δήμαρχο Καβάλας κο Μουριάδη, της χορήγησης έκπτωσης 40% στα Δημοτικά Τέλη, σε όλους τους Τριτέκνους του Δήμου Καβάλας, κάτι που αποτελούσε χρόνιο αίτημα και προσπάθεια του Συλλόγου αλλά και κάποιων δημοτικών παρατάξεων. Ο Σύλλογος ευχαριστεί επίσης τα καταστήματα και επιχειρήσεις της πόλης, που στάθηκαν για ακόμα μια φορά αρωγοί στην προσπάθειά του.




Μάκης Παπαδόπουλος |«Aπαλλαγή από δημοτικά τέλη και λογαριασμούς νερού για 2 χρόνια σε όλους τους επαγγελματίες της περιοχής του Αγ. Νικολάου»

Οι επαγγελματίες της περιοχής του Αγ. Νικολάου δέχονται συνεχώς πλήγματα από τις καθυστερήσεις στις εργασίες της ανάπλασης.

Πέρσι είχαμε το πρώτο πλήγμα στους τζίρους των καταστημάτων. Τότε, η Διοίκηση του Δήμου Καβάλας είχε λανθασμένα αποφασίσει να ξεκινήσει τις εργασίες μέσα στους πιο δυνατούς μήνες της θερινής περιόδου για τους επαγγελματίες του τουρισμού. Γιατί; Γιατί δήθεν το έργο έπρεπε να τελειώσει μέχρι το τέλος του 2023.

Το έργο φυσικά δεν τελείωσε, πήρε παράταση για άλλους έξι (6) μήνες (όπως είχαμε προτείνει εξαρχής στον Δήμαρχο Καβάλας) και εμφανίστηκαν πάλι νέες καθυστερήσεις. Θα τελειώσει επιτέλους το έργο εγκαίρως ή θα πληγεί και η επόμενη τουριστική σεζόν;

Προτείνουμε προς τη Διοίκηση του Δήμου Καβάλας να δώσει ΠΛΗΡΗ ΑΠΑΛΛΑΓΗ για δύο (2) χρόνια στους επαγγελματίες της περιοχής από:

  1. τα ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας
  1. τα τέλη χρήσης κοινόχρηστου χώρου (τραπεζοκαθισμάτων)
  1. και τους λογαριασμούς νερού της ΔΕΥΑΚ.

Όπως αντίστοιχα είχαμε προτείνει και για τους επαγγελματίες γύρω από την πλατεία Καπνεργάτη.

Είναι μία ελάχιστη πράξη στήριξης στους επαγγελματίες που πλήττονται εξαιτίας του κακού προγραμματισμού και της ανοργανωσιάς της ίδιας της Δημοτικής Αρχής.




Μάκης Παπαδόπουλος | «Πλήρης απαλλαγή από δημοτικά τέλη για ΑμεΑ,Πολύτεκνες, Τρίτεκνες και Μονογονεϊκές οικογένειες»

Η πρόταση της Δημοτικής Αρχής για μειώσεις στα δημοτικά τέλη που πληρώνουν οι ευπαθείς ομάδες είναι “φτωχή”, με πολλά “εμπόδια” και χωρίς κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα για τους συμπολίτες μας.

Δυστυχώς, η διοίκηση του Δήμου Καβάλας μπερδεύει την αναπηρία, την πολυτεκνία και την τριτεκνία με τη φτώχεια. Γι΄ αυτό και εμείς προτείνουμε την πλήρη απαλλαγή από τα
δημοτικά τέλη για τις περισσότερες ευπαθείς ομάδες, καθώς μάλιστα υπάρχει η δυνατότητα στη Δημοτική Αρχή να καλύψει το ποσό που θα προκύψει σε βάρος τουπροϋπολογισμού του Δήμου από τις απαλλαγές.




Μάκης Παπαδόπουλος | «H διοίκηση του Δήμου Καβάλας αυξάνει τα δημοτικά τέλη μέχρι και 150%!»

Σε μία περίοδο που τα νοικοκυριά και οι επαγγελματίες πλήττονται από την ακρίβεια, η διοίκηση του Δήμου Καβάλας επιβάλλει εξωφρενικές αυξήσεις στα δημοτικά τέλη για το 2024, που φτάνουν μέχρι και 150%!

Δυστυχώς επιβεβαιωθήκαμε.

Η κακοδιαχείριση, η ανοργανωσιά και οι σπατάλες της διοίκησης του Δήμου Καβάλας, ήδη από την προηγούμενη περίοδο 2019-2023, έχουν ως συνέπεια την επιβάρυνση δημοτών και επαγγελματιών!

Οι αριθμοί “μιλούν” από μόνοι τους:

ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ  

2021

(ανά τ.μ.)

 

2024

(ανά τ.μ.)

 

Αύξηση

Κατοικίες

(Καβάλα)

 

1,57 ευρώ 2,50 ευρώ 60%
Κατοικίες

(Χωριά)

 

1,10 ευρώ 1,70 ευρώ 55%
Εμπορικά καταστήματα (Καβάλα)

 

2,60 ευρώ 4,10 ευρώ 58%
Εμπορικά καταστήματα

(Χωριά)

 

1,40 ευρώ 2,10 ευρώ 50%
Καφετέριες  Εστιατόρια

Ταβέρνες

(Καβάλα)

 

2,60 ευρώ 5,00 ευρώ 92%
Καφετέριες  Εστιατόρια

Ταβέρνες

(Χωριά)

 

1,40 ευρώ 3,50 ευρώ 150%

Η Δημοτική Αρχή, αντί να βοηθήσει με μειώσεις ή τουλάχιστον να κρατήσει σταθερά τα δημοτικά τέλη, “στέλνει τον λογαριασμό” της ανεύθυνης πολιτικής της σε νοικοκυριά και επαγγελματίες.




Καβάλα | Σοβαρό τροχαίο ατύχημα με δύο τραυματίες κοντά στα Δημοτικά Κοιμητήρια

Σοβαρό τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε λίγα λεπτά μετά τις 12:00 το μεσημέρι κοντά στα Δημοτικά Κοιμητήρια της Καβάλας.

Σύμφωνα με πληροφορίες από την σύγκρουση επιβατικού αυτοκινήτου με δίκυκλο όχημα υπήρξαν δύο τραυματίες οι οποίοι διακομίστηκαν με ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ στο Νοσοκομείο Καβάλας.




Η Ελληνική Αστυνομία βρέθηκε σήμερα στα δημοτικά σχολεία της Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης

Ενημερωτικά φυλλάδια,σχολικά προγράμματα και σελιδοδείκτες με περιεχόμενο κυκλοφοριακής αγωγής διένειμαν οι αστυνομικοί σε μαθητές και γονείς

Με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής περιόδου, η Ελληνική Αστυνομία βρέθηκε σήμερα το πρωί στα δημοτικά σχολεία της Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης, με τους αστυνομικούς να μοιράζουν ενημερωτικά φυλλάδια, σχολικά προγράμματα και σελιδοδείκτες με περιεχόμενο κυκλοφοριακής αγωγής, καθώς και ευχές για την νέα σχολική χρονιά στους μικρούς μαθητές και τους γονείς τους.

Μέσα από τα συγκεκριμένα φυλλάδια, δίνονται συμβουλές και περιγράφονται με απλό και κατανοητό τρόπο βασικοί κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για να ενημερωθούν οι μικροί μαθητές πως να κυκλοφορούν στο δρόμο με ασφάλεια. Επιπλέον, περιέχουν χρήσιμες οδηγίες για τους γονείς, έτσι ώστε να παρέχουν τη σωστή κυκλοφοριακή αγωγή στα παιδιά τους, δίνοντας το καλό παράδειγμα.

Επισημαίνεται ότι,όπως και κάθε χρόνο, θα βρισκόμαστε δίπλα στους μικρούς μαθητές διαθέτοντας εξειδικευμένο αστυνομικό προσωπικό, με σκοπό την πραγματοποίηση παρόμοιων ενημερωτικών δράσεων, ενώ καθ’ όλο το χρονικό διάστημα του σχολικού έτους θα  πραγματοποιούνταιστοχευμένοι έλεγχοι σε σχολικά λεωφορεία.

Ευχόμαστε σε όλους τους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς καλή σχολική χρονιά και τονίζουμε ότι οι υπηρεσίες της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης θα βρίσκονται πάντα σε συνεργασία με τους Διευθυντές των σχολείων και τους Προέδρους των Συλλόγων γονέων και κηδεμόνων, για την άμεση αντιμετώπιση ζητημάτων που τυχόν θα ανακύψουν σε σχέση με την ασφάλεια και την προστασία των μαθητών.

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι η σωστή οδική συμπεριφορά είναι θέμα παιδείας και αποτελεί βασική προτεραιότητα που απαιτεί τη συμβολή όλων μας.

 

 




Ξεκινά ο προσεισμικός έλεγχος σε σχολικές μονάδες και δημοτικά κτίρια του Δήμου Αλεξανδρούπολης

Ξεκινά στον Δήμο Αλεξανδρούπολης ο πρωτοβάθμιος και δευτεροβάθμιος προσεισμικός έλεγχος 36 υποδομών μετά την υπογραφή σύμβασης της μελέτης «Προσεισμικός έλεγχος κρίσιμων δημοτικών υποδομών Δήμου Αλεξανδρούπολης», χρηματοδοτούμενο με το ποσό 45.173,35 € (πλέον ΦΠΑ) από το πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης», που υπέγραψαν σήμερα Τετάρτη 9.08.2023 ο δήμαρχος Γιάννης Ζαμπούκης και ο νόμιμος εκπρόσωπος της αναδόχου εταιρίας, Αργύριος Πλέσιας.

Αντικείμενο της σύμβασης αποτελεί η διενέργεια Πρωτοβάθμιου και Δευτεροβάθμιου Προσεισμικού ελέγχου σε μεγάλο μέρος των δημοτικών κτιρίων του Δήμου Αλεξανδρούπολης, που έχουν κατασκευαστεί πριν το 1984, δηλ. χωρίς σύγχρονο αντισεισμικό κανονισμό, υπό την επίβλεψη της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών. Ειδικότερα, περιλαμβάνεται η διενέργεια αυτοψίας στα δημοτικά κτίρια και μακροσκοπικός έλεγχος των δημοτικών κτιρίων που έχουν επιλεγεί για έλεγχο, με κριτήριο την παλαιότητα, τη σπουδαιότητα ή τον πληθυσμό που τα χρησιμοποιεί.

Στις επισφαλείς μονάδες που θα επιλεγούν στη συνέχεια, θα γίνει δευτεροβάθμιος έλεγχος με περαιτέρω συλλογή δεδομένων μέσω καταγραφής, αποτύπωσης του φέροντος οργανισμού και των χαρακτηριστικών αντοχής του.

Τα δημοτικά κτίρια προς έλεγχο αποτελούνται στην πλειοψηφία τους από κτίρια που φιλοξενούν σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς και δημοτικά καταστήματα και εγκαταστάσεις εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Αλεξανδρούπολης, όπως το δημαρχείο, το κτίριο της παλιάς δημαρχείας, το κλειστό γυμναστήριο «Μιχάλης Παρασκευόπουλος», το αγροτικό ιατρείο Ανθείας, κ.ά.

Μ ε την υπογραφή της σύμβασης ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης ανέφερε σχετικά: «Για εμάς η ασφάλεια των δημοτών και πόσο μάλλον των παιδιών αποτελεί κύρια προτεραιότητά μας. Για αυτό προχωράμε στον προσεισμικό έλεγχο δημοτικών κτιρίων που φιλοξενούν σχολικές μονάδες και βρεφονηπιακούς σταθμούς καθώς και κτιρίων δημόσιας και κοινωφελούς χρήσης που είναι στην αρμοδιότητά μας. Θα ακολουθήσει δευτεροβάθμιος προσεισμικός έλεγχος όπου αυτό κριθεί αναγκαίο και από τα αποτελέσματα και του δευτεροβάθμιου ελέγχου θα προκύψει η ταξινόμηση της προτεραιότητας για αναλυτική μελέτη στατικής επάρκειας και πιθανής απαιτούμενης ενίσχυσής τους, ώστε να εξασφαλιστεί η ασφάλειά τους».