Μακάριος Λαζαρίδης: «Περί Δήμου Καβάλας και “Δημωφέλεια” το ανάγνωσμα…»

Ανάρτηση στην προσωπική του σελίδα στο Facebook έκανε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, αναφορικά με τις παρεμβάσεις του για την εξασφάλιση προσβασιμότητας των ΑμεΑ στο φρούριο της Καβάλας και την προσπάθεια οικειοποίησης από την πλευρά της δημοτικής αρχής, μέσα από την σχετική ανακοίνωση του Αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών και της Διευθύντριας Πολιτιστικού Τουρισμού και Ανάπτυξης της «Δημωφέλεια».

Πρόκειται για ένα θέμα με το οποίο ο κ. Λαζαρίδης έχει ασχοληθεί προσωπικά, συμβάλλοντας στην ένταξη των έργων και στην εξεύρεση της χρηματοδότησής τους. Κάτι που είχε ανακοινώσει στις 14 Δεκεμβρίου 2020, σε συνέντευξή του στην ΕΡΑ και το δημοσιογράφο κ. Σάκη Ασβεστά. Η ανακοίνωσή του αφορούσε την ένταξη του έργου «Εξασφάλιση προσβασιμότητας ΑμεΑ στο χώρο του Φρουρίου Καβάλας (Ακρόπολη)», αποτελούμενο από δυο υποέργα, με φορέα υλοποίησης τη «Δημωφέλεια», από το πρόγραμμα «Leader Αλιείας 2014 – 2020».

Ολόκληρη η ανάρτησή του έχει ως εξής:

«Την περασμένη Παρασκευή υπέπεσε στην αντίληψή μου μια ανακοίνωση του Δήμου Καβάλας και της “Δημωφέλεια”. Σύμφωνα με αυτήν ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Γιάννης Ιακωβίδης και η Διευθύντρια Πολιτιστικού Τουρισμού και Ανάπτυξης της “ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ”, κυρία Κορίνα Γανίτου, επιθεώρησαν τις παρεμβάσεις για την εξασφάλιση προσβασιμότητας των ΑμεΑ στο φρούριο και τις εργασίες υποδομής πριν την τοποθέτηση κερκίδων στο υπαίθριο θέατρο.

Θα σταθώ στην πρώτη … επιθεώρηση, αυτή της εξασφάλισης προσβασιμότητας των ΑμεΑ στο φρούριο. Θα γυρίσω αρχικά τη μνήμη του κ. Ιακωβίδη και της κυρίας Γανίτου στον μακρινό Δεκέμβριο του 2019. Τότε που η αντιπολίτευση στο Δημοτικό Συμβούλιο απέρριψε την πρόταση του κ. Μουριάδη ενός ευρωπαϊκού προγράμματος ύψους 4.000.000 ευρώ για την ιστορική χερσόνησο της Παναγίας.

Χωρίς να σκεφτώ το όποιο πολιτικό κόστος μπορεί να είχα βγήκα καθαρά και έντιμα, στις 10 Δεκεμβρίου 2019, και δήλωσα ότι “η απόρριψη από τη αντιπολίτευση του προγράμματος για την Παναγία κινείται απέναντι στο συμφέρον των πολιτών”.

Και θέλω να ξέρουν οι συμπολίτισσες και οι συμπολίτες μου ότι είχα πολιτικό κόστος. Κόστος από την πολιτική και κομματική ελίτ της Νέας Δημοκρατίας στην Καβάλα, η οποία ακόμη και σήμερα με κατηγορεί για στήριξη στο πρόσωπο του Δημάρχου – άσχετα αν αυτή η ίδια ελίτ συνεχώς συνωστίζεται πέριξ του κ. Μουριάδη δίνοντας από κοινού συνεντεύξεις τύπου μαζί του.

Προφανώς, όμως, το πολιτικό κόστος μπροστά στην επίλυση των προβλημάτων της Καβάλας μας δεν με απασχολεί. Κάτι που έχω αποδείξει πολλάκις στο παρελθόν με πιο εμβληματικό την επίλυση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του παλαιού νοσοκομείου.

Γι’ αυτό, άλλωστε, στην ίδια ανακοίνωση επισήμαινε ότι θα κάνω ό,τι είναι δυνατόν για να βρούμε κονδύλια για την Παναγία, έτσι ώστε να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις ανάπτυξης της περιοχής.

Πραγματικά, ένα χρόνο μετά, στις 14 Δεκεμβρίου 2020, σε συνέντευξή μου στην ΕΡΑ και το δημοσιογράφο κ. Σάκη Ασβεστά, ανακοίνωσα την ένταξη του έργου “Εξασφάλιση προσβασιμότητας ΑμεΑ στο χώρο του Φρουρίου Καβάλας (Ακρόπολη)”, αποτελούμενο από δυο υποέργα, με φορέα υλοποίησης τη “Δημωφέλεια”, από το πρόγραμμα “Leader Αλιείας 2014 – 2020”.

Το έργο δηλαδή που επιθεώρησαν ο κ. Ιακωβίδης και η κυρία Γανίτου, χωρίς καμία αναφορά στο ποιος συνέβαλε στην ένταξή του και στην εξεύρεση της χρηματοδότησης.

Περίμενα και από τους δυο περισσότερο θάρρος αναγνώρισης του έργου και της προσπάθειας ενός – έστω – πολιτικού τους αντιπάλου! Φυσικά το ίδιο πολιτικό θάρρος περίμενα και από τον κ. Μουριάδη. Εις μάτην όμως…

ΥΓ. Για όσους σπεύσουν – αν σπεύσουν – να με αμφισβητήσουν, παραθέτω δυο links από sites της Καβάλας, εκείνης της περιόδου. Τότε που ούτε ο Δήμαρχος, ούτε πολύ περισσότερο οι Ιακωβίδης – Γανίτου είχαν ιδέα για το έργο, που έσπευσαν να οικειοποιηθούν!…»

https://bitly.ws/Zq8Q

https://bitly.ws/Zq9k




Επίσκεψη Αναστασίας Ιωσηφίδου σε Δήμο, Δημωφέλεια και ΔΕΥΑΚ

Αποκαρδιωτική ήταν η εικόνα που συνάντησε η υποψήφια δήμαρχος Καβάλας Αναστασία Ιωσηφίδου η οποία συνοδεία υποψηφίων της επισκέφθηκε την Παρασκευή , δημοτικά κτίρια στα οποία στεγάζονται
υπηρεσίες του δήμου και των Νομικών Προσώπων του .

Η υποστελέχωση των υπηρεσιών είναι κάτι περισσότερο από εμφανής , όπως και η αγωνία των υπαλλήλων που συνδέονται με τον δήμο με κάθε μορφή σχέσεως εργασίας , για το μέλλον τόσο των ιδίων όσο και του Δήμου Καβάλας.

Η κα Ιωσηφίδου, η οποία όπως είναι γνωστό γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την λειτουργία των δήμων, διαβεβαίωσε τους εργαζόμενους ότι η παράταξη της , παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς και συμμετέχει στις διαβουλεύσεις που σχετίζονται με την διαφαινόμενη πολυεπίπεδη διοικητική μεταρρύθμιση που απεργάζεται από καιρό η κεντρική διοίκηση για τους ΟΤΑ και πως η ίδια είναι απολύτως προετοιμασμένη για να διεκδικήσει για λογαριασμό του Δήμου Καβάλας τα μέγιστα, που θα εξασφαλίζουν την διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια του και ταυτόχρονα μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και διάχυση του ανάλογου κοινωνικοοικονομικού οφέλους στους δημότες μας.

Ακολούθως επισκέφθηκε τα γραφεία της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ καθώς και τις εγκαταστάσεις του ΚΔΑΠ ΜΕΑ που λειτουργεί η επιχείρηση , όπου της επιφυλάχθηκε θερμή υποδοχή από τους ωφελούμενους , τους
οποίους γνωρίζει προσωπικά από την προηγούμενη της θητεία ως προέδρου της δημοτικής επιχείρησης.

Τέλος η επικεφαλής της ΩΡΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ , επισκέφθηκε τα γραφεία και τις εγκαταστάσεις της ΔΕΥΑΚ και είχε μακρά συνομιλία με τους υπηρεσιακούς παράγοντες της επιχείρησης , από τους οποίους ενημερώθηκε για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί μετά την εξώδικη επιστολή της ΔΕΗ προς την επιχείρηση , αντίγραφο της οποίας ζήτησε και έλαβε προκειμένου να την μελετήσει η ίδια προσωπικά.




Ετήσιος αγιασμός για το ΚΔΑΠμεΑ της Δημωφέλεια σε κλίμα έντονης συγκίνησης και χαράς

Με τις ευχές όλων και τον καθιερωμένο αγιασμό, ξεκίνησε επισήμως, την Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου 2023, η νέα χρονιά στο Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Ατόμων με Αναπηρία «ΚΔΑΠμεΑ» της «Δημωφέλεια»

Ο καθιερωμένος ετήσιος αγιασμός της δομής πραγματοποιήθηκε σε κλίμα έντονης συγκίνησης και χαράς παρουσία του δημάρχου Καβάλας, Θεόδωρου Μουριάδη, του  προέδρου της «Δημωφέλεια», Παναγιώτη Αγγελίδη, της γενικής διευθύντριας, Άλκηστις Βλάχου, του διευθυντή Αθλητισμού και Παιδείας της Επιχείρησης, Αλέξη Βρεττού, πλήθους κόσμου, γονέων καθώς και των ωφελούμενων του Κέντρου.

Κοινή διαπίστωση όλων όσοι παρευρέθηκαν στην τελετή αγιασμού και κυρίως των εργαζομένων της δομής  ήταν  η συνεχής υποστήριξη και η άριστη συνεργασία της Δημοτικής Αρχής και της «Δημωφέλεια» με το Κέντρο, ενώ εξέφρασαν και τις ευχαριστίες τους, γι’ ακόμη μια φορά, στους γονείς των παιδιών για την εμπιστοσύνη τους όλα αυτά τα χρόνια.

Φέτος το ΚΔΑΠμεΑ της «Δημωφέλεια» κλείνει 20 χρόνια από την χρονιά (2003) που εντάχθηκε στην χρηματοδότηση των προγραμμάτων ΕΣΠΑ και ανήκει στις πιο επιτυχημένες από άποψη λειτουργίας και παροχών, δομές  στην ευρύτερη περιοχή. Φιλοξενεί παιδιά με προβλήματα νοητικής και κινητικής υστέρησης προσφέροντας τους εκπαίδευση, υποστήριξη και δημιουργική απασχόληση και μέχρι σήμερα έχει κερδίσει την αγάπη του κοινωνικού συνόλου του Δήμου Καβάλας.

Ο πρόεδρος της «Δημωφέλεια», Παναγιώτης Αγγελίδης, στον χαιρετισμό του, στο πλαίσιο της εκδήλωσης,  εξέφρασε την πεποίθησή του ότι όπως τα προηγούμενα χρόνια έτσι και όσα έπονται η Δημοτική Αρχή και η Διοίκηση της Επιχείρησης θα βρίσκονται στο πλευρό της δομής, ενισχύοντας τις προσπάθειες του άριστα εκπαιδευμένου προσωπικού της για να προσφέρει με αγάπη, υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στους ωφελούμενους:

«Με τη βοήθειά μας, τη συνδρομή του προσωπικού αλλά και την ευγενική αρωγή πολλών συλλόγων και επιχειρηματιών της πόλης μας θα σχεδιάσουμε για τη νέα χρονιά πολλές δράσεις και εκδρομές που θα συμβάλουν στην εκπαίδευσή σας και προ πάντων στην ψυχαγωγία και τη διασκέδασή σας.

Είμαστε υπερήφανοι για εσάς κάθε φορά που βρισκόμαστε, ενώ μαζί με την αγάπη σας, μας κάνετε καλύτερους ανθρώπους. Και ο δήμαρχος κι εγώ ως πρόεδρος της «Δημωφέλεια» θα είμαστε πάντα στη διάθεσή σας να σας ακούμε, να μαθαίνουμε από εσάς και να βοηθούμε τη δομή για να είστε πάντα δημιουργικοί κι ευτυχισμένοι».




Εκδήλωση για την παρουσίαση των πεπραγμένων της «Δημωφέλεια» για την περίοδο 2019 – 2023

Στον απολογισμό των έργων της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Καβάλας «Δημωφέλεια» για την περίοδο 2019-2023, προχώρησαν στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης, το απόγευμα της Πέμπτης 14 Σεπτεμβρίου 2023, στον υπόγειο χώρο της Δημοτικής Αγοράς, ο δήμαρχος Καβάλας, Θεόδωρος Μουριάδης και ο πρόεδρος της «Δημωφέλεια», Παναγιώτης Αγγελίδης, ενώ την εκδήλωση προλόγισε η γενική διευθύντρια της Δημοτικής Επιχείρησης, Άλκηστις Βλάχου.

Ο κ. Μουριάδης στην παρέμβασή του ανέφερε ότι ο σχεδιασμός επιβάλλονταν να είναι -και ήταν- ολιστικός, αποτέλεσμα συνεργασιών της «Δημωφέλεια» με τον Δήμο Καβάλας, μα πάνω από όλα ήταν αποτέλεσμα της άοκνης δουλειάς των εργαζομένων στην Επιχείρηση, της Διοίκησής της και του προέδρου της, Παναγιώτη Αγγελίδη. «Με όλους είχαμε μια εξαιρετική συνεργασία σε όλους τους τομείς που άπτονται της «Δημωφέλεια», είτε λέγεται Τουριστική Ανάπτυξη, είτε Πολιτισμός, είτε αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας και κοινωνική πολιτική», σημείωσε μεταξύ άλλων.

Ο κ. Αγγελίδης έκανε μια αναλυτική αναφορά στα πεπραγμένα της Επιχείρησης. Επί της ουσίας  στον βασικό κορμό της ομιλίας του αναφέρθηκε τμηματικά και ανά τομέα δράσης/διεύθυνσης ( Δημοτική Αγορά, Τουρισμός, Αθλητισμός, Κέντρο Ιαματικού Τουρισμού – Πηλοθεραπευτήριο Κρηνίδων, Πολιτισμός)  στο σύνολο των έργων για το διάστημα 2019 -2023, σημειώνοντας χαρακτηριστικά:

«Κοινή ομολογία ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα έγιναν σημαντικές προσπάθειες ανάκαμψης. Ενδεικτικά, θα ήθελα να αναφέρω, ότι καταφέραμε τηρουμένων των αναλογιών, να έχουμε έσοδα έως και σήμερα με ποσό  της τάξεως των 5.826.000,00€ πετύχαμε να χρηματοδοτηθούμε για διάφορα προγράμματα συνολικού προϋπολογισμού 271.000,00€. Άξιο λόγου γεγονός, είναι η ένταξη έργων μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 1.128.000,00€, για την υλοποίηση του οράματός μας, τη δημιουργία Πολιτιστικού Κέντρου Καβάλας, στο χώρο της Δημοτικής Καπναποθήκης».

Η παρουσίαση συνοδευόταν από προβολή φωτογραφιών και οπτικοακουστικού υλικού, μέσα από τα οποία αναδείχτηκε το παραχθέν έργο και οι δράσεις της «Δημωφέλεια» για το προαναφερόμενο διάστημα και κατόπιν συντονισμένων ενεργειών τόσο της Διοίκησης, όσο και του στελεχιακού δυναμικού της Επιχείρησης.




Τελικοί Αγώνες του 34ου Πρωταθλήματος Μίνι Μπάσκετ Δημοτικών Σχολείων Δήμου Καβάλας

Ο Δήμος Καβάλας και η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Καβάλας «ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ» κάνει γνωστό ότι οι Τελικοί Αγώνες του 34 ου Πρωταθλήματος Μίνι Μπάσκετ Δημ. Σχολείων Δήμου Καβάλας θα διεξαχθούν το Σάββατο 10 και την Κυριακή 11 Ιουνίου 2023 στο ΔΑΚ «Αλεξάνδρα Δήμογλου».

Το πρόγραμμα έχει ως εξής :

Σάββατο 10 Ιουνίου 2023
-18:00 Μικρός Τελικός Κοριτσιών: 24 ο Δημ. Σχολείο – 11 ο Δημ. Σχολείο
-19:30 Μικρός Τελικός Αγοριών: 9 ο Δημ. Σχολείο – 5 ο Δημ. Σχολείο

Κυριακή 11 Ιουνίου 2023
-18:00 Μεγάλος Τελικός Κοριτσιών: 2 ο Δημ. Σχολείο – 12 ο Δημ. Σχολείο
-19:30 Παιχνίδι Μπάσκετ από το Ειδικό Σχολείο Καβάλας
-20:00 Μεγάλος Τελικός Αγοριών: 2 ο Δημ. Σχολείο – 12 ο Δημ. Σχολείο

Μετά το τέλος του Μεγάλου Τελικού Αγοριών θα ακολουθήσουν οι βραβεύσεις.




Δήμος Καβάλας – «ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ» : Εκδήλωση Μουσείου Καπνού Δήμου Καβάλας

Εκδήλωση Μουσείου Καπνού Δήμου Καβάλας – Παρουσιάστηκε στο κοινό ο άτλαντας της πόλης

Ο Δήμος Καβάλας και η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Καβάλας «ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ» επέλεξαν να τιμήσουν την φετινή Παγκόσμια Ημέρα Μουσείων με έναν ιδιαίτερο τρόπο, παρουσιάζοντας στους ιστορικούς ερευνητές και στο κοινό ένα σημαντικό απόκτημά του, έναν άτλαντα στον οποίο αποτυπώνεται η πόλη της Καβάλας λίγα χρόνια μετά το 1930, σε μια ιδιαίτερη εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα στο Μουσείο Καπνού.

Τον κύκλο των ομιλιών άνοιξε ο δήμαρχος Καβάλας, Θεόδωρος Μουριάδης, ο οποίος έκανε κυρίως λόγο για την 20ετή αναμονή της πόλης της Καβάλας σε ό,τι αφορά στη συντήρηση, την αναπαλαίωση και τη μετατροπή της Δημοτικής Καπναποθήκης σε χώρο Πολιτισμού.

Παράλληλα, συμπλήρωσε ότι με τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας, η Δημοτική Καπναποθήκη θα γίνει Κέντρο Πολιτισμού, που, εκτός των άλλων, θα δίνει τη δυνατότητα σε όλους τους πολίτες και ιδίως τους ερευνητές να έχουν πρόσβαση σε ντοκουμέντα του παρελθόντος της Καβάλας, προσβλέποντας στο να ανακαλύψουν κι άλλες κρυφές πτυχές της Ιστορίας. Κλείνοντας τον λόγο του έκανε αναφορά και στη μετονομασία της Δημοτικής Καπναποθήκης σε Πολιτιστικό Κέντρο «Λευθέρης Αθανασιάδης».

Ο πρόεδρος της «ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ», Παναγιώτης Αγγελίδης εστίασε, μεταξύ άλλων, στην ουσία της χθεσινής εκδήλωσης που αφορά στην προβολή των δύο τομέων δραστηριότητας
του Μουσείου Καπνού, του εκθεσιακού χώρου και του αρχείου, με τον δεύτερο να είναι αυτός που στηρίζει το πρώτο ως προς τα εκθέματά του. Από το αρχείο αντλούνται τα
στοιχεία εκείνα που δημιουργούν κάθε φορά και σε κάθε αλλαγή εκθεμάτων στηρίζουν το αφήγημα του Μουσείου Καπνού.

Επί της ουσίας αυτός ήταν και ο στόχος της εκδήλωσης. Η έκθεση ενός τεκμηρίου από χαρτί και η εμπειρία του επισκέπτη του Μουσείου μέσα από την ψηφιακή του επίσκεψη σε ένα tablet.

Η γενική διευθύντρια της Επιχείρησης, Άλκηστις Βλάχου, σημείωσε ότι τα Μουσεία ως χώροι ενταγμένοι στην κοινωνία οφείλουν να συν-δημιουργούν μαζί της πολιτισμικό
κεφάλαιο για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, τόσο των παρόντων όσο και των επερχόμενων γενεών. Στο ίδιο πλαίσιο ανέλυσε τον όρο αειφορία στους μουσειακούς χώρους καθώς το θέμα της φετινής εορτής ήταν : «Μουσεία, Αειφορία και Ποιότητα Ζωής», προσθέτοντας στη συζήτηση που έχει ξεκινήσει εδώ και πολλές δεκαετίες για τη σχέση του πολιτισμού με την ανάπτυξη.

Τέλος η ιστορικός Πολιτισμού με ειδίκευση στη Δημόσια Ιστορία, Κλεοπάτρα Χαλβατζόγλου, στο πλαίσιο παρουσίασης του άτλαντα ανέφερε ότι για τις ανάγκες μιας έρευνας η αναζήτηση στο αρχείο έφερε στο φως το αντικείμενο που από σήμερα θα εκτίθεται στο Μουσείο Καπνού. Πρόκειται για ένα σύνολο χειρόγραφων τοπογραφικών της Καβάλας που παρουσιάζει το ρυμοτομικό σχέδιο της πόλης στα μέσα της δεκαετίας του 1930.

Δωρίθηκε στο Μουσείο Καπνού τον Μάιο του 2006 από τις αδελφές Μαρία-Αγλαΐα και Ευλαμπία-Χριστίνα Αντύπα, θυγατέρες του Ξενοφώντα, κατοίκων Θεσσαλονίκης. Στη τεκμηρίωση του άτλαντα βοήθησε και το Αρχείο Χαρτογραφικής Κληρονομιάς των ΓΑΚ

Θεσσαλονίκης και από σήμερα θα εκτίθεται στο Μουσείο Καπνού, σε προθήκη. Ωστόσο οι επισκέπτες θα μπορούν να περιηγούνται στους χάρτες με τη βοήθεια ενός tablet που βρίσκεται δίπλα στη προθήκη.




Δήμος Καβάλας : Εκδήλωση στο πλαίσιο του εορτασμού της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων

Εκδήλωση του Δήμου Καβάλας και της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ για τον εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων 2023, στο Μουσείου Καπνού

Ο Δήμος Καβάλας και η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση «ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ», στο πλαίσιο του εορτασμού της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων, διοργανώνουν την Τετάρτη 31 Μαΐου 2023, στις 19:00, στο Μουσείο Καπνού (Κ. Παλαιολόγου 4) εκδήλωση με θέμα «Το αποτύπωμα της Καβάλας τη δεκαετία του 1930».

Ο φετινός διεθνής εορτασμός έχει ως θεματική: «Μουσεία, Αειφορία και Ποιότητα Ζωής» με το προσωπικό του Μουσείου Καπνού Δήμου Καβάλας να προγραμματίζει να παρουσιάσει στο κοινό τον άτλαντα της πόλης, ένα σύνολο χειρόγραφων τοπογραφικών της Καβάλας – του ρυμοτομικού σχεδίου της πόλης στα μέσα της δεκαετίας του 1930-, ο οποίος θα εκτίθεται από εδώ και στο εξής στον χώρο του Μουσείου.