Μασούτης – Κρητικός: Υπογράφηκε δήλωση πρόθεσης για εξαγορά

Κίνηση-σταθμός στο ελληνικό λιανεμπόριο με την πρόθεση εξαγοράς της αλυσίδας Κρητικός από τη Διαμαντής Μασούτης.

Σε συμφωνία για την έναρξη της διαδικασίας εξαγοράς της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός προχώρησε η Διαμαντής Μασούτης Α.Ε., υπογράφοντας μη-δεσμευτική δήλωση προθέσεων με τη διοίκηση της γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ.

Η συμφωνία προβλέπει την εξαγορά του 100% της εταιρείας ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, κίνηση που – εφόσον ολοκληρωθεί – θα συνενώσει δύο εκ των σημαντικότερων παικτών του οργανωμένου λιανεμπορίου στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η συμφωνία βρίσκεται ακόμη σε προκαταρκτικό στάδιο, ενώ θα ακολουθήσει πλήρης οικονομικός και νομικός έλεγχος, καθώς και εγκρίσεις από τις αρμόδιες εποπτικές αρχές, πριν οριστικοποιηθεί η εξαγορά.

Δύο ιστορικές ελληνικές αλυσίδες

Η Διαμαντής Μασούτης Α.Ε., με έδρα τη Θεσσαλονίκη και ηγετική θέση στη Βόρεια Ελλάδα, αριθμεί πάνω από 330 καταστήματα, ενώ η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, με ρίζες από το 1948, διατηρεί παρουσία κυρίως στην Αττική, τα νησιά και την επαρχία, διαθέτοντας περισσότερα από 400 σημεία πώλησης.

Η ενδεχόμενη ένωση των δύο αλυσίδων θα δημιουργήσει έναν πανελλαδικό «παίκτη» με ισχυρό αποτύπωμα σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές της χώρας, αυξάνοντας τον ανταγωνισμό στον κλάδο και δημιουργώντας νέα δεδομένα στην αγορά.

Το επόμενο βήμα

Οι δύο πλευρές, μέσω της δήλωσης προθέσεων, εκφράζουν την κοινή βούληση για τη σύναψη της συμφωνίας, υπογραμμίζοντας την αξία των συνεργειών και της κοινής φιλοσοφίας ανάπτυξης. Αν το deal προχωρήσει σε οριστική συμφωνία, εκτιμάται ότι θα αποτελέσει μία από τις μεγαλύτερες επιχειρηματικές εξελίξεις στον χώρο του ελληνικού σούπερ μάρκετ τα τελευταία χρόνια.




Ζωή Κωνστανοπούλου: Η πρώτη δημόσια δήλωση μετά το χυδαίο σχόλιο που δέχθηκε στη Βουλή

Καλεσμένη στην εκπομπή «Super Katerina» βρέθηκε το πρωί της Δευτέρας (10/3) η Ζωή Κωνσταντοπούλου, μετά το χυδαίο σχόλιο που δέχθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής από τον βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, Δημήτρη Κυριαζίδη.

«Κάποιο θείο χέρι φρόντισε ώστε ο Διαμαντής Καραναστάσης τρία λεπτά πριν να έχει βγει έξω από τη Βουλή. Είναι ξεκάθαρο ότι αυτές οι δολοφονικές επιθέσεις προφανώς στοχεύουν και στην προσωπική σου ζωή, αλλά στοχεύουν και στην κοινοβουλευτική ομάδα. Ο Διαμαντής Καραναστάσης είναι βουλευτής μας και τρία λεπτά πριν γίνει αυτό ήταν μέσα στην αίθουσα. Κάποιο θείο χέρι φρόντισε ώστε ο Διαμαντής τρία λεπτά πριν να έχει βγει έξω. Δε ξέρω αν θα είχε αντιδράσει άσχημα, ξέρω ότι αυτού του είδους οι προκλήσεις είναι οργανωμένες για να διαλύσουν την αξιοπιστία και το κύρος αυτού που λες, τη συγκρότηση ενός ανθρώπου ο οποίος εκείνη την ώρα δίνει μία μάχη.», δήλωσε αρχικά η αρχηγός της Πλεύσης Ελευθερίας.
«Εγώ ήμουν εκεί για να δώσω μία μάχη για την πρόταση μομφής και για το αίτημα της κοινωνίας που δεν έχει οξυγόνο να φύγει αυτή η κυβέρνηση. Δε μπορεί τον πολιτικό σου αντίπαλο να προσπαθείς να τον διαλύσεις επειδή είναι γυναίκα και η μόνη γυναίκα αρχηγός, και το επιχείρημα τελικά που έχεις είναι απέναντι σε συγκροτημένες καταγγελίες είναι “είσαι γυναίκα και επειδή δεν έχεις παιδιά κι εγώ θα πατήσω πάνω σε αυτό για να σε μειώσω”», πρόσθεσε η Ζωή Κωνσταντοπούλου.

Πηγή:newsbomb.gr




Γιαννίτσης: Η πρώτη δήλωση μετά την εκλογή Τασούλα στην προεδρία της Δημοκρατίας

ΟΤάσος Γιαννίτσης ευχαρίστησε, με επιστολή του, τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, Νίκο Ανδρουλάκη, την Κοινοβουλευτική Ομάδα και τα στελέχη του κόμματος, που στήριξαν την υποψηφιότητά του για τη θέση του Προέδρου της Δημοκρατίας.

Στην επιστολή του, λίγη ώρα μετά την εκλογή του Κωνσταντίνου Τασούλα, ο κ. Γιαννίτσης αναφέρει:

«Αγαπητέ Πρόεδρε,

Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας ανάδειξης νέου Προέδρου της Δημοκρατίας, θέλω να σας ευχαριστήσω ιδιαίτερα, όπως και την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ και τα στελέχη που στήριξαν την πρόταση να είμαι υποψήφιος για την εξαιρετικά τιμητική αυτή θέση.

Η χώρα περνάει σε ένα νέο δύσκολο εσωτερικό και διεθνές σκηνικό, που θα απαιτήσει επικέντρωση στην αντιμετώπιση των μεγάλων συλλογικών ανησυχιών και αβεβαιοτήτων. Πιστεύω ότι εσείς, το ΠΑΣΟΚ και τα στελέχη του, θα ανταποκριθείτε άλλη μια φορά στις κοινωνικές προσδοκίες για εμπιστοσύνη, αυτοπεποίθηση και αισιοδοξία και σας εύχομαι ολόθερμα καλή επιτυχία στην αντιμετώπιση των νέων προκλήσεων και στο έργο σας.

Από πλευράς μου, όπως σταθερά μέχρι τώρα, θα εξακολουθήσω να λειτουργώ με τον τρόπο που ακολούθησα στη διαδρομή μου μέχρι τώρα.

Με ιδιαίτερη εκτίμηση
Τάσος Γιαννίτσης».

 

Πηγή:protothema.gr




Ποιοι φορολογούμενοι πρέπει να υποβάλλουν νέα δήλωση Ε9 και πότε έρχεται ο νέος λογαριασμός του ΕΝΦΙΑ

Μέχρι 31/1 η προθεσμία για προσθήκες, διαγραφές και διορθώσεις στα στοιχεία των ακινήτων

Χιλιάδες φορολογούμενοι με μεταβολές στην περιουσιακή τους κατάσταση το 2024 καθώς και όσοι έχουν εντοπίσει λάθη στα περιγραφικά στοιχεία των ακινήτων τα προηγούμενα χρόνια θα πρέπει μέχρι το τέλος Ιανουαρίου 2025 να προχωρήσουν σε αλλαγές στο έντυπο Ε9 με βάση το οποίο υπολογίζεται ο λογαριασμός του ΕΝΦΙΑ.

Υποχρέωση υποβολής τροποποιητικής δήλωσης Ε9 έχουν οι φορολογούμενοι που απέκτησαν η μεταβίβασαν ακίνητα μέσα στο τρέχον έτος με αποτέλεσμα να μεταβληθεί η εικόνα της περιουσιακής τους κατάστασης με βάση την οποία θα υπολογισθεί ο ΕΝΦΙΑ του 2025.

Αντίθετα, καμία κίνηση δεν χρειάζεται να κάνουν όσοι υπέβαλαν δηλώσεις μεταβιβάσεων, δωρεών ή γονικών παροχών ψηφιακά μέσω της εφαρμογής myProperty καθώς στις περιπτώσεις αυτές οι αλλαγές στην ακίνητη περιουσία τους πέρασαν στο Ε9 αυτόματα από την ΑΑΔΕ.

Ειδικότερα τροποποιήσεις στις δηλώσεις Ε9 μέχρι 31 Ιανουαρίου του 2025 θα πρέπει να κάνουν οι ακόλουθες κατηγορίες φορολογούμενων:

  • Όσοι μέσα στο 2024 απέκτησαν με αγορά, κληρονομιά, δωρεά ή γονική παροχή ακίνητα πάσης φύσεως όπως κτίσματα, οικόπεδα, αγροτεμάχια και άλλες εκτάσεις με αποτέλεσμα να αυξηθεί η αξία της περιουσίας τους. Τα νέα στοιχεία θα πρέπει να δηλωθούν στους αντίστοιχους κωδικούς του εντύπου διογκώνοντας το λογαριασμό του ΕΝΦΙΑ.
  • Όσοι το τρέχον έτος πούλησαν η μεταβίβασαν στα παιδιά τους η σε συγγενικά πρόσωπα ακίνητα και οι οποίοι θα πρέπει να τα διαγράψουν από το έντυπο. Είναι προφανές ότι για αυτούς το εκκαθαριστικό του ΕΝΦΙΑ για το 2025 θα είναι ελαφρύτερο.
  • Όσοι φέτος είχαν μεταβολές στα εμπράγματα δικαιώματα όπως είδος και ποσοστό κυριότητας και επικαρπία.
  • Όσοι κατά τη διάρκεια του 2024 είχαν μεταβολές στην ακίνητη περιουσία τους που δεν οφείλονται σε απόκτηση όπως η μετατροπή ημιυπαίθριων σε χώρους κύριας χρήσης της κατοικίας, η νομιμοποίηση αυθαιρέτου κτίσματος, η ανέγερση, η αποπεράτωση και η κατεδάφιση κτίσματος η αύξηση της επιφάνειας υφιστάμενου κτίσματος με προσθήκες κ.α

Λάθη και παραλείψεις

Επίσης τροποποιητικές δηλώσεις Ε9 θα πρέπει να υποβάλλουν οι φορολογούμενοι που διαπίστωσαν λάθη, κενά η παραλείψεις στα στοιχείων των ακινήτων τους. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που λάθη στην επιφάνεια του ακινήτου, τον όροφο, την παλαιότητα, το είδος των εμπράγματων δικαιωμάτων, τα ποσοστά συνιδιοκτησίας, τα κενά και ημιτελή κτίσματα και το είδος των κτισμάτων που βρίσκονται εντός αγροτεμαχίων «φουσκώνουν» από 20% έως και 90% το ποσό του ΕΝΦΙΑ

Η υποβολή της δήλωσης πρέπει να γίνει πριν την έκδοση των νέων εκκαθαριστικών του ΕΝΦΙΑ για περίπου 7 εκατ. ιδιοκτήτες ακινήτων που φέτος θα αναρτηθούν νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά περί τα τέλη Φεβρουαρίου. Ο φόρος θα πληρωθεί σε 12 μηνιαίες δόσεις με τη πρώτη έως τις 31 Μαρτίου του 2025 και τη τελευταία στα τέλη Φεβρουαρίου του 2026.




Τέλος χρόνου για τη δήλωση των αναδρομικών από συντάξεις – Tο νέο εκκαθαριστικό και η ρύθμιση των 48 δόσεων

Μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2024 η υποβολή τροποποιητικής δήλωσης

Η κλεψύδρα αδειάζει για τους φορολογούμενους που εισέπραξαν μέσα στο 2023 αναδρομικά ποσά από συντάξεις. Οι συνταξιούχοι έχουν προθεσμία να δηλώσουν τα αναδρομικά έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024, χωρίς να πληρώσουν πρόστιμα ενώ ο φόρος που θα βεβαιωθεί με νέο εκκαθαριστικό θα πρέπει να πληρωθεί εφάπαξ μέχρι την 31η Ιανουαρίου 2025.

Οι συνταξιούχοι, ωστόσο, έχουν τη δυνατότητα μετά από αίτηση που θα υποβάλλουν στην ΑΑΔΕ να εξοφλήσουν τις οφειλές από το φόρο εισοδήματος που θα προκύψει από τις τροποποιητικές δηλώσεις για τα αναδρομικά ποσά συντάξεων προηγουμένων ετών, σε έως 48 έντοκες μηνιαίες δόσεις με βάση την πάγια ρύθμιση.

Οι τροποποιητικές δηλώσεις θα πρέπει να υποβληθούν για κάθε έτος που αφορούν τα αναδρομικά τα οποία εισπράχθηκαν το 2023. Αυτό σημαίνει ότι για τα αναδρομικά ποσά συντάξεων που αφορούν το έτος 2020 οι φορολογούμενοι θα πρέπει να επιλέξουν ως έτος υποβολής της τροποποιητικής δήλωσης το έτος 2021. Στη δήλωση αναδρομικών τα ποσά προ-συμπληρώνονται στους αντίστοιχους κωδικούς και δεν υπάρχει η δυνατότητα οι φορολογούμενοι να συμπληρώσουν ή να τροποποιήσουν κάποιον άλλο κωδικό.

Νέο «ραβασάκι»

Με την υποβολή της κάθε τροποποιητικής δήλωσης εκδίδεται αυτόματα νέο εκκαθαριστικό σημείωμα με το ποσό του φόρου.

Οι τροποποιητικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος που υποβάλλονται από μισθωτούς ή συνταξιούχους με αναδρομικά μισθών ή συντάξεων προηγουμένων ετών, αναδρομικά επιδομάτων ανεργίας, αμοιβών ιατρών του ΕΣΥ από απογευματινά ιατρεία νοσοκομείων του ΕΣΥ, παραλαμβάνονται χωρίς πρόστιμα και τόκους, μέχρι το τέλος του φορολογικού έτους στο οποίο εκδόθηκαν, κατά περίπτωση, οι βεβαιώσεις αποδοχών ή συντάξεων. Ακόμα και αν η τροποποιητική δήλωση υποβληθεί εκπρόθεσμα δεν επιβάλλεται πρόστιμο εφόσον ο φόρος που βεβαιώνεται δεν υπερβαίνει τα 100 ευρώ.

Οι φορολογούμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

  • Από το φορολογικό έτος 2015 και εφεξής οι δηλώσεις αναδρομικών υποβάλλονται ηλεκτρονικά επιλέγοντας το αντίστοιχο έτος υποβολής δήλωσης, π.χ. για το φορολογικό έτος 2017 θα επιλέξετε ως έτος υποβολής δήλωσης το έτος 2018. Στην συνέχεια επιλέγετε Τροποποιητική δήλωση και Δήλωση Αναδρομικών Ε1. Αφού εμφανιστούν οι κωδικοί συμπληρωμένοι με τα νέα ποσά υποβάλετε οριστικά την δήλωση εμπρόθεσμα μέχρι 31/12/2024 Τα αναδρομικά των προηγούμενων ετών, θα δηλωθούν με τροποποιητική δήλωση στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. /ΚΕΦΟΔΕ στα έτη που αφορούν.
  • Στη δήλωση αναδρομικών τα ποσά προ-συμπληρώνονται στους αντίστοιχους κωδικούς και δεν υπάρχει η δυνατότητα να συμπληρώσετε ή να τροποποιήσετε κάποιον άλλο κωδικό. Εάν επιθυμείτε να τροποποιήσετε άλλα στοιχεία της δήλωσής σας πρέπει να υποβάλετε ξεχωριστή τροποποιητική φορολογική δήλωση.



Δήλωση Ακινησίας Ι.Χ. μέσω myCAR: Οδηγίες για Ιδιοκτήτες

Τη δυνατότητα να τα θέσουν σε ακινησία το όχημά τους αποφεύγοντας την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας του 2025, το τεκμήριο διαβίωσης ακόμη και το φόρο πολυτελούς διαβίωσης που επιβάλλεται σε όσους διαθέτουν Ι.Χ. άνω των 1.928 κυβικών εκατοστών έχουν και φέτος οι φορολογούμενοι με την προθεσμία να λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 2025.

Η κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας είναι πλέον εύκολη υπόθεση. Μπορεί να γίνει ψηφιακά μέσω της πλατφόρμας myCar της ΑΑΔΕ. Μόνο σε ειδικές περιπτώσεις, όπως κλοπή ή καταστροφή του οχήματος οι φορολογούμενοι θα πρέπει να επισκεφθούν τη Δ.Ο.Υ. ή το ΚΕΦΟΔΕ για να υποβάλουν τη δήλωση ακινησίας και να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας.

Οι οδηγίες της ΑΑΔΕ

1. Θέλω να θέσω το όχημα μου σε ψηφιακή ακινησία. Ποιες είναι οι ενέργειές μου;

Συνδέεστε στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) και ειδικότερα στην πλατφόρμα myCAR με τους κωδικούς Taxisnet.

Επιλέγετε «Ψηφιακή Ακινησία/Κυκλοφορία» όπου καταχωρείτε ή επιλέγετε τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος που επιθυμείτε να θέσετε σε ψηφιακή ακινησία.

Καταχωρείτε τα στοιχεία της διεύθυνσης ακινητοποίησης του οχήματος, δηλαδή τον ταχ.κωδ. της περιοχής, την οδό και τον αριθμό.

Επίσης δηλώνετε υπεύθυνα ότι ο χώρος στάθμευσης είναι, είτε ιδιόκτητος, είτε ενοικιασμένος ή παραχωρημένος.

Υποβάλετε την αίτησή σας και εφόσον είστε μοναδικός ιδιοκτήτης, το σύστημα σας δίνει αριθμό αίτησης και σας ενημερώνει ότι το όχημα έχει τεθεί σε ψηφιακή ακινησία.

Στην περίπτωση που υπάρχουν συνιδιοκτήτες, ενημερώνονται στην προσωποποιημένη πληροφόρηση για το αίτημα σας, το οποίο, με αντίστοιχη της προαναφερθείσας διαδικασίας, θα πρέπει να εγκρίνουν για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

2. Είναι δυνατή η θέση σε ψηφιακή ακινησία οποιουδήποτε οχήματος, ανεξάρτητα κατηγορίας και χρήσης;

Η ψηφιακή ακινησία επιτρέπεται μόνο για Επιβατικά Ι.Χ. και Δίκυκλα Ι.Χ., τα οποία βρίσκονται «σε κίνηση» και ο ιδιοκτήτης έχει την άδεια και τις πινακίδες κυκλοφορίας τους.

3. Υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες θα πρέπει να απευθυνθώ στη Δ.Ο.Υ ή το ΚΕΦΟΔΕ για να δηλώσω την ακινησία του οχήματος μου;

α) Κλοπής ή υπεξαίρεσης του οχήματος

(β) Κυκλοφορίας του οχήματος στο εξωτερικό

(γ) Μεταβίβασης του οχήματος η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί

(δ) Κατάσχεσης του οχήματος από δημόσια αρχή με τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτού

(ε) Αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος από δημόσια αρχή

(στ) Παράδοσης στις εγκαταστάσεις της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) με σκοπό την οριστική διαγραφή του με ανακύκλωση

(ζ) Ολοσχερούς καταστροφής του οχήματος λόγω πυρκαγιάς ή άλλης αιτίας

(η) Πλειστηριασμού του οχήματος

(θ) Αποξένωσης του ιδιοκτήτη ή κατόχου από το όχημα, όπως στην περίπτωση περισυλλογής του από το Δήμο ως εγκαταλελειμμένου

(ι) Κάθε άλλη περίπτωση όπου ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος δεν έχει στην κατοχή του είτε το όχημα είτε τα στοιχεία κυκλοφορίας του (άδεια και πινακίδες).

(ζ) Θανάτου του ιδιοκτήτη του οχήματος, όπου η ακινησία δηλώνεται από τους κληρονόμους του (εφόσον δεν έχει εκδοθεί ακόμα άδεια κυκλοφορίας στο όνομά τους), στη ΔΟΥ του θανόντος.

4. Είμαι συνιδιοκτήτης οχήματος. Μπορώ να το θέσω σε ψηφιακή ακινησία χωρίς να ενημερωθούν οι υπόλοιποι συνιδιοκτήτες;

Όχι. Θα πρέπει να είναι σύμφωνοι όλοι οι συνιδιοκτήτες είτε πρόκειται να τεθεί το όχημα σε ψηφιακή ακινησία είτε πρόκειται να γίνει άρση αυτής. Οι συνιδιοκτήτες ενημερώνονται μέσω της προσωποποιημένης πληροφόρησης ή με e-mail εφόσον έχει δηλωθεί, και εφόσον συμφωνούν πρέπει να εγκρίνουν το αίτημα.

5. Εάν κατά τη διάρκεια ελέγχου, διαπιστωθεί από τα αρμόδια όργανα ότι το όχημα κυκλοφορεί ή είναι σταθμευμένο σε δημόσιο χώρο και φέρει πινακίδες, ενώ βρίσκεται σε ψηφιακή ακινησία, τι επιπτώσεις έχω;

Στην περίπτωση αυτή αίρεται η ακινησία, επιβάλλεται πληρωμή των Τελών Κυκλοφορίας και το πρόστιμο εκπρόθεσμης πληρωμής τους, καθώς και διοικητικό πρόστιμο 10.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 30.000 ευρώ και αφαιρείται το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη/κατόχου.

newsbeast.gr




Πολάκης : “Δεν συμφωνώ με την δήλωση του Αλέξη Τσίπρα για την δημιουργία νέου κομματικού φορέα”

Ο Παύλος Πολάκης εξέφρασε σοβαρές επιφυλάξεις σχετικά με την πρόταση του Αλέξη Τσίπρα για τη δημιουργία ενός νέου πολιτικού φορέα ή μιας ανανέωσης του ΣΥΡΙΖΑ.

Μιλώντας στην εκπομπή Αναλυτής του ENA Channel και στον Απόστολο Ατζεμιδάκη ο Παύλος Πολάκης τόνισε ότι το μέλλον βρίσκεται στον ΣΥΡΙΖΑ και οι όποιες δηλώσεις για νέο κομματικό φορέα δεν οδηγούν πουθενά.




Επίσημη Ανακοίνωση του Πρώην Ιδιοκτήτη του ΑΟΚ Alexander Haditaghi

Επίσημη Ανακοίνωση του Πρώην Ιδιοκτήτη του ΑΟΚ Alexander Haditaghi

Ο πρώην ιδιοκτήτης της ΠΑΕ ΑΟΚ και μεγάλος χορηγός του ΑΟ Καβάλα, Alexander Haditaghi, προχώρησε σε δημόσια δήλωση αναφορικά με τις κατηγορίες και τις φήμες που έχουν κυκλοφορήσει σχετικά με την οικονομική κατάσταση της ομάδας μετά την αποχώρησή του.

Ο Haditaghi ανέφερε ότι η ομάδα ήταν σε καλή οικονομική κατάσταση όταν αποχώρησε τον Ιούλιο, με έσοδα ύψους 410.000 ευρώ προγραμματισμένα να εισπραχθούν, ενώ οι οικονομικές υποχρεώσεις της ομάδας ήταν μόνο 47.800 ευρώ. Ωστόσο, τόνισε ότι η έλλειψη δράσης από την τοπική αυτοδιοίκηση και τη νέα διοίκηση του συλλόγου είχε ως αποτέλεσμα να μην διεκδικηθούν τα οφειλόμενα ποσά και να χαθεί σημαντικό οικονομικό κεφάλαιο.

Επίσης, ο Haditaghi κατηγόρησε την νέα διοίκηση ότι δεν υπερασπίστηκε την ομάδα σε διάφορες νομικές υποθέσεις, με αποτέλεσμα να καταδικαστεί η ομάδα σε πληρωμές δεκάδων χιλιάδων ευρώ. Παρά την απογοήτευσή του για την κατάσταση, εξέφρασε την επιθυμία του να βοηθήσει ξανά την ομάδα και να εξασφαλίσει την άνοδό της στη Super League 2, δηλώνοντας την αγάπη του για την Καβάλα και τον ΑΟΚ.

Με την ανακοίνωση αυτή, ο Haditaghi εξέφρασε την προσωπική του πλευρά της ιστορίας και δήλωσε ότι θα καταβάλει κάθε προσπάθεια για να στηρίξει την ομάδα και να επαναφέρει την αξιοπρέπειά της.

Alexander Haditaghi Πρώην Ιδιοκτήτης της ΠΑΕ ΑΟΚ και Μεγάλος Χορηγός του ΑΟ Καβάλα




Δήλωση Περιφερειάρχη σχετικά με δημοσκόπηση του aftodioikisi.gr

Σχετικά με δημοσκόπηση που διενεργήθηκε και δημοσιεύτηκε στο site  aftodioikisi.gr, ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, έκανε την εξής δήλωση:

«Ο εξευτελισμός της επιστήμης της Στατιστικής στο έλεος του κιτρινισμού

Αισθάνομαι βαθύτατα απογοητευμένος από την διαπίστωση ότι ένας ηλεκτρονικός ιστότοπος όπως το aftodioikisi.gr φλερτάρει έντονα με τον λεγόμενο κιτρινισμό, δημοσιεύοντας μία «δημοσκόπηση» με μοναδικό γνώμονα την προσβολή της Διοίκησής μας και όχι την ενημέρωση του κοινού.

Αντίθετα, στην περίπτωση της έρευνας του aftodioikisi.gr ακόμη και ένα απαίδευτο μάτι μπορεί πανεύκολα να διαπιστώσει ότι οι ερωτήσεις είναι ελάχιστες, γενικόλογες και διαρθρωμένες με τρόπο ώστε να εξάγεται αρνητικό αποτέλεσμα.

Ομοίως και η «ανάλυσή» τους γίνεται με τρόπο απαράδεκτο, αφού λαμβάνονται υπόψη απαντήσεις οι οποίες δεν έχουν καν σχέση με το ουσιαστικό αντικείμενο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ως φορέα της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Για παράδειγμα, στην ερώτηση «ποιο είναι το βασικό πρόβλημα στην περιοχή σας;» οι ερωτώμενοι απαντούν σε ποσοστό 20% «το κυκλοφοριακό και οι θέσεις στάθμευσης» και σε ποσοστό 20% «τα σκουπίδια και η καθαριότητα». Ούτε η διαχείριση των απορριμμάτων, ούτε το κυκλοφοριακό ζήτημα των πόλεων εμπίπτει στις αρμοδιότητες της Περιφέρειας και αυτό όφειλαν να το γνωρίζουν οι επίδοξοι αναλυτές της καταχρηστικά αποκαλούμενης «έρευνας», πριν συμπεριλάβουν τα ευρήματα στα συμπεράσματά τους.

Χρησιμοποίησα αυτό το παράδειγμα για να καταδείξω το πνεύμα της έρευνας, η οποία, επαναλαμβάνω, διακατέχεται από απόλυτη προχειρότητα και αυτός είναι ο επιεικέστερος χαρακτηρισμός που μπορώ να σκεφτώ.

Ειλικρινά με λυπεί και με θλίβει αυτή η διολίσθηση που παρατηρώ και παρακαλώ τους αναγνώστες του aftofdioikisi.gr να κρίνουν και να βγάλουν τα συμπεράσματά τους.

Σε ό,τι αφορά τα μέλη της Διοίκησής και εμένα προσωπικά, δηλώνω για ακόμη μία φορά ότι δεν φοβόμαστε την κριτική, αλλά αντίθετα την επιζητούμε, υπό την προϋπόθεση όμως ότι συνοδεύεται από στοιχειοθετημένη επιχειρηματολογία που να εξυπηρετεί έναν παραγωγικό διάλογο. Στο προκείμενο, αυτό που βλέπουμε είναι μία άκρατη λασπολογία «ντυμένη» πρόχειρα με το σχήμα μιας «έρευνας» η οποία προσβάλει το αναγνωστικό κοινό, αλλά και την ίδια την επιστήμη της Στατιστικής»




Παράταση για την Δήλωση Απασχόλησης των Συνταξιούχων στον ΕΦΚΑ έως 30 Ιουνίου

Παράταση για την Δήλωση Απασχόλησης των Συνταξιούχων στον ΕΦΚΑ έως 30 Ιουνίου Οι συνταξιούχοι που συνεχίζουν να εργάζονται μετά την συνταξιοδότησή τους καλούνται να δηλώσουν την επαγγελματική τους δραστηριότητα στον ΕΦΚΑ έως τις 30 Ιουνίου. Η προθεσμία αυτή είναι κρίσιμη για την ομαλή διαχείριση των συνταξιοδοτικών τους δικαιωμάτων και την αποφυγή ενδεχόμενων προστίμων.

Σύμφωνα με τις νέες ρυθμίσεις, η παράλειψη δήλωσης της επαγγελματικής απασχόλησης μπορεί να οδηγήσει σε μειώσεις στη σύνταξη ή άλλες κυρώσεις.

Οι συνταξιούχοι πρέπει να επισκεφθούν την ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΕΦΚΑ και να υποβάλουν τα απαραίτητα στοιχεία, προκειμένου να συμμορφωθούν με τη νομοθεσία. Η διοίκηση του ΕΦΚΑ τονίζει τη σημασία της έγκαιρης υποβολής της δήλωσης, καθώς και την ανάγκη ενημέρωσης των συνταξιούχων για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους.

Υπενθυμίζεται ότι η διαδικασία είναι απλή και μπορεί να ολοκληρωθεί ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας του οργανισμού.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στον ΕΦΚΑ για περισσότερες πληροφορίες και οδηγίες σχετικά με την διαδικασία δήλωσης της απασχόλησης.




Εφορία: Μόλις το 15% έχει υποβάλει φορολογική δήλωση | Οι διορίες και τα πρόστιμα

Με αργούς ρυθμούς «τρέχει» η υποβολή φορολογικών δηλώσεων.

Μέχρι χθες, μόλις το 15% των υπόχρεων έχουν υποβάλει δήλωση.

Μόλις το 15% έχει υποβάλει δήλωση

Εχει περάσει πάνω από ένας μήνας από το άνοιγμα της πλατφόρμας για την υποβολή των δηλώσεων και μόλις χθες έσπασε το φράγμα του 1 εκατομμυρίου.

Πέρσι, την ίδια εποχή είχαν υποβληθεί 2,15 εκατ. δηλώσεις, ενώ το 2022 πλησίαζαν τα 2 εκατ. στο τέλος Μαϊου.

Οι μισές δηλώσεις είναι μηδενικές
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, το 51,48% των δηλώσεων είναι μηδενικές.

Χρεωστικές είναι το 26,66% και πιστωτικές το 21,86%.

Δύο διαφορετικές διορίες για την υποβολή δηλώσεων
Εν τω μεταξύ, προσοχή πρέπει να δείξουν οι φορολογούμενοι με τις διορίες και αυτό γιατί από φέτος εφαρμόζεται το καθεστώς των προσυμπληρωμένων δηλώσεων.

Συγκεκριμένα:

Στις 2 Ιουλίου θα υποβληθεί αυτόματα η δήλωση για όσους από το 1,3 εκ. φορολογούμενους δεν την υπέβαλαν νωρίτερα. Από τις 2 Ιουλίου και μετά, σε περίπτωση που δεν συμφωνούν με την εκκαθάριση θα πρέπει να υποβάλουν τροποποιητικές δηλώσεις. Για τους φορολογούμενους που ανήκουν στο 1,3 εκ. των προσυμπληρωμένων δεν υπάρχει χρονική διορία για την τροποποιητική, αρκεί να μην προκύπτει φόρος παραπάνω από 100 ευρώ συγκριτικά με την αρχική δήλωση.

Για τους υπόλοιπους υπόχρεους, η διορία υποβολής είναι μέχρι τις 26 Ιουλίου, σε περίπτωση που δεν δοθεί νέα παράταση από το υπουργείο Οικονομικών. Σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής θα επιβάλλεται πρόστιμο.

Τα πρόστιμα

Σημειώνεται ότι από πέρσι δεν επιβάλλεται πρόστιμο για όσους «χάσουν» την διορία, αρκεί το βεβαιωθέν ποσό φόρου να μην ξεπερνά τα 100 ευρώ.

Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις τα πρόστιμα που προβλέπονται σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής είναι τα εξής:

100 ευρώ για τις εκπρόθεσμες δηλώσεις φυσικών προσώπων

250 ευρώ για τις εκπρόθεσμες δηλώσεις φυσικών και νομικών προσώπων με απλογραφικά βιβλία

500 ευρώ για τις εκπρόθεσμες δηλώσεις φυσικών και νομικών προσώπων με διπλογραφικά βιβλία

Πηγή: iefimerida.gr




Δήλωση – απάντηση Μ. Λαζαρίδη στην Νομαρχιακή Επιτροπή Καβάλας του ΠΑΣΟΚ

Σε απάντηση της ανακοίνωσης της Νομαρχιακής Επιτροπής Καβάλας του ΠΑΣΟΚ Κινήματος Αλλαγής, ο Βουλευτής Π.Ε Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, έκανε την εξής δήλωση:

«Θα ήθελα να εκφράσω την ικανοποίησή μου, επειδή με αφορμή την ομιλία μου στη Βουλή για την ενίσχυση της δημόσιας υγείας, η Νομαρχιακή Επιτροπή Καβάλας του ΠΑΣΟΚ μας υπενθύμισε την ύπαρξη της! Διαπιστώνοντας από τις δημοσκοπήσεις, αλλά και τον σφυγμό της κοινωνίας, ότι έχουν πάρει την κατιούσα και αδυνατούν να πείσουν τους πολίτες για το ανύπαρκτο

  • είναι η αλήθεια – αφήγημά τους, τα μέλη της Επιτροπής επιδίδονται σε ένα κρεσέντο αντιπολιτευτικού οίστρου, με τη γνωστή συνταγή του μηδενισμού και του “όχι σε όλα”.

Χρειάστηκαν βέβαια πέντε ημέρες και 463 λέξεις για να απαντήσουν!

Επιμένοντας, όμως, στα ίδια λάθη, τα οποία έφεραν το κόμμα τους να “φλερτάρει” με μονοψήφια ποσοστά. Και όμως συνεχίζουν.

Κατηγορούν την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας για το θεσμό των απογευματινών χειρουργείων, ξεχνώντας – ή κάνοντας ότι δεν θυμούνται – πως το ΠΑΣΟΚ ήταν αυτό που με νόμο της Κυβέρνησης Σημίτη, το 2001, καθιέρωνε τα απογευματινά επ αμοιβή ιατρεία και τα απογευματινά χειρουργεία, τα οποία δεν κατάφερε να λειτουργήσει.

Πόση υποκρισία πια!

Λες και οι πολίτες δεν βλέπουν και δεν αντιλαμβάνονται τις προσπάθειες της Πολιτείας, σε συνεργασία με το προσωπικό των Νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας για τη βελτίωση του Εθνικού Συστήματος Υγείας.

Αυτού του Συστήματος που στην περίοδο της πανδημίας, με τη συμβολή όλων, άντεξε, την ίδια ώρα που Συστήματα Υγείας άλλων, ανεπτυγμένων ευρωπαϊκών χωρών κατέρρεαν.

Όσο για τα fake news περί ιδιωτικοποίησης του Ε.Σ.Υ., ας το πάρουν απόφαση. Το Εθνικό Σύστημα Υγείας μέρα με τη μέρα ισχυροποιείται και ο δημόσιος χαρακτήρας
του ενισχύεται διαρκώς. Κανείς δεν είπε ότι όλα είναι τέλεια, αλλά σίγουρα είναι καλύτερα από πριν. Και η προσπάθεια συνεχίζεται σε όλη την Ελλάδα και ασφαλώς και στην Καβάλα.

Η χώρα και οι άνθρωποί της προχωρούν μπροστά, προσπερνώντας τα εμπόδια που προκύπτουν στην πορεία και παρά την επιθυμία ορισμένων περί του αντιθέτου. Όσο για το ΠΑΣΟΚ, το γαρ πολύ της θλίψεως γεννά παραφροσύνη.

Υ.Γ. Κάτι τελευταίο. Επειδή με προσκαλούν – προκαλούν να επισκεφθώ το Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας, τους υπενθυμίζω ότι όσες φορές έχω πάει εγώ σε αυτό για να
προσπαθήσουμε να λύσουμε προβλήματα, όλα μαζί τα στελέχη της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΠΑΣΟΚ δεν έχουν πάει».




Aδιανόητη δήλωσή του πρώην αξιωματικού της ΕΛ.ΑΣ. Μ.Σφακιανάκη για τη δολοφονία της 28χρονης | Τέθηκε εκτός περιφέρειας από τον Ν. Χαρδαλιά

Εκτός περιφερειακής ομάδας έθεσε ο περιφερειάρχης Αττικής, Νίκος Χαρδαλιάς, τον Μανώλη Σφακιανάκη μετά την αδιανόητη δήλωσή του για τη δολοφονία της 28χρονης στους Αγ. Αναργύρους.

«Με τη δημόσια τοποθέτησή του για τη δολοφονία της 28χρονης στους Αγίους Αναργύρους ο κ. Μανώλης Σφακιανάκης έθεσε εαυτόν εκτός παράταξης. Οι δηλώσεις του δεν συνάδουν με την ηθική, τις αρχές και τις αξίες μου, ούτε με τον τρόπο με τον οποίο οφείλουν να λειτουργούν όλοι οι εκπρόσωποι της Περιφέρειας», αναφέρει με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο περιφερειάρχης Αττικής για τον μέχρι σήμερα εντεταλμένο σύμβουλο της περιφέρειας, αρμόδιο για θέματα Διαδικτυακής Ενημέρωσης και Ψηφιακής Εξυπηρέτησης.

Όπως αναφέρει, μεταξύ άλλων, ο κ. Χαρδαλιάς: «Το δικαίωμα στην κοινωνικότητα και στην ελεύθερη έκφραση της προσωπικότητας είναι αδιαπραγμάτευτα. Αλίμονο αν στην Ελλάδα του 2024 πρέπει να σκεφτόμαστε πώς και πότε θα εκφράσουμε δημόσια τη χαρά ή τη λύπη μας. Δηλώσεις και νοοτροπίες με έλλειμμα κοινωνικής ευαισθησίας και ενσυναίσθησης, που βρίσκονται έξω από κάθε πλαίσιο ηθικών αξιών και θεσμικής τάξης, θα με βρίσκουν πάντα απέναντι. Και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να γίνουν άλλοθι στην ευθύνη της πολιτείας να προστατεύει την ανθρώπινη ζωή.

Ακολουθεί η δήλωση του περιφερειάρχη Αττικής, Νίκου Χαρδαλιά:

Το δικαίωμα στην κοινωνικότητα και στην ελεύθερη έκφραση της προσωπικότητας είναι αδιαπραγμάτευτα. Αλίμονο αν στην Ελλάδα του 2024 πρέπει να σκεφτόμαστε πώς και πότε θα εκφράσουμε δημόσια τη χαρά ή τη λύπη μας. Δηλώσεις και νοοτροπίες με έλλειμμα κοινωνικής ευαισθησίας και ενσυναίσθησης, που βρίσκονται έξω από κάθε πλαίσιο ηθικών αξιών και θεσμικής τάξης, θα με βρίσκουν πάντα απέναντι. Και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να γίνουν άλλοθι στην ευθύνη της πολιτείας να προστατεύει την ανθρώπινη ζωή.

Η δημόσια τοποθέτηση του κ. Μανώλη Σφακιανάκη για τη δολοφονία της 28χρονης γυναίκας στους Αγίους Αναργύρους δεν συνάδει, σε καμία περίπτωση, με την ηθική μου, τις αρχές και τις αξίες μου, ούτε με τον τρόπο με τον οποίο οφείλουν να λειτουργούν όλοι οι εκπρόσωποι της Περιφέρειας.

Ως εκ τούτου, με τις δηλώσεις αυτές ο κ. Μανώλης Σφακιανάκης έθεσε εαυτόν εκτός της παράταξης “Αττική Μπροστά” και από σήμερα παύει να αποτελεί μέλος της Περιφερειακής ομάδας μας.

Και κάτι ακόμα! Τα θύματα έμφυλης και ενδοοικογενειακής βίας να γνωρίζουν πως είμαστε δίπλα τους. Χωρίς περιστροφές, χωρίς “ναι μεν αλλά”, χωρίς αστερίσκους. Δέσμευσή μας να κάνουμε από πλευράς μας ό,τι είναι δυνατόν για να μην υπάρξει άλλη Κυριακή, άλλη Ελένη, άλλη Γεωργία, άλλη Ερατώ, άλλη Γαρυφαλλιά… Εκφράζουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους φίλους της Κυριακής Γρίβα.

Τι είπε ο Μανώλης Σφακιανάκης

Θυμίζουμε ότι ο πρώην αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ., κ. Σφακιανάκης, ανέφερε χθες σε τηλεοπτική του συνέντευξη πως η 28χρονη Κυριακή Γρίβα προκάλεσε τη δολοφονία της γιατί εμφανιζόταν… ευτυχισμένη στα κοινωνικά δίκτυα. Στην προσπάθειά του να ρίξει τις ευθύνες για τη δολοφονία ακόμα και στην ίδια είπε χαρακτηριστικά πως «το έγκλημα το ώθησε η κοινωνική δικτύωση. Η κοπέλα ήταν χαρούμενη και ευτυχισμένη, το έβγαζε προς τα έξω». Επιπλέον, επιχείρησε να δικαιολογήσει τον γυναικοκτόνο, καθώς αρκέστηκε να αναφερθεί μόνο στα ψυχιατρικά του προβλήματα, λέγοντας πως «ο άλλος ήταν τρελός, ήταν σχιζοφρενής, ήταν stalker…».

Μάλιστα, όπως τόνισε, ακόμα και αν βρίσκονταν περισσότεροι αστυνομικοί στο Αστυνομικό Τμήμα Αγ. Αναργύρων, ο δράστης θα είχε προχωρήσει στη δολοφονία της ανυπεράσπιστης κοπέλας. «Εκατό άτομα να είχε το Αστυνομικό Τμήμα, θα την εκτελούσε», σημείωσε ο κ. Σφακιανάκης. «Το έγκλημα ήταν για μένα αναπόφευκτο», τόνισε.

Πηγή: newsbeast.gr



Νέα δήλωση Παππά μετά τις αντιδράσεις | ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ «ντίλαραν» μεταξύ τους, λέει η Νέα Δημοκρατία

«Οι πρωτοβουλίες αυτές δεν ωριμάζουν από τη μία στιγμή στην άλλη. Είδα και την ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ. Είναι ακριβές ότι έγιναν τηλεφωνήματα, δεν έγιναν αιφνιδιαστικά τηλεφωνήματα προφανώς. Υπήρξε συνεννόηση και εκ των υστέρων διαμορφώθηκε ένα κείμενο, που το υπογράφουν τέσσερα κόμματα. Λοιπόν, αυτό προσπαθεί να το «δηλητηριάσει» η Νέα Δημοκρατία ως διαδικασία. Δεν θα τσιμπήσουμε». Τη δήλωση αυτή έκανε ο Νίκος Παππάς, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, σε συνέντευξή του στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές στο Πρώτο» με τη Μαρία Γεωργίου και τον Βασίλη Αδαμόπουλο, απαντώντας στο εάν υπήρξαν διεργασίες για μια κοινοβουλευτική συμπόρευση μεταξύ των κομμάτων της αντιπολίτευσης πριν από το δημοσίευμα του «Βήματος».

«Θα ήταν ευχής έργον να είναι οι επαφές και συστηματικές και να έχουν ωριμάσει και οι συνθήκες, για να κάνουμε αυτή την κίνηση και πιο νωρίς, διότι, να θυμίσω ότι λίγες μέρες πριν, είχαμε τη διαρροή δεδομένων προσωπικών των εκλογέων», πρόσθεσε ο κ. Παππάς.

Σχετικά με την ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ, που κάνει λόγο για «φαντασιώσεις», όσον αφορά τα λεγόμενα του κ. Παππά, ανέφερε τα εξής:

«Δε θα κάνω κανένα σχόλιο. Φαντασιώσεις είναι τα σενάρια συνωμοσίας, που διακινεί η Νέα Δημοκρατία, ότι αυτή η πρόταση δυσπιστίας έχει να κάνει με ταπεινά ελατήρια ή εντολές συμφερόντων. Η πρόταση δυσπιστίας ήταν μία αναγκαία κοινοβουλευτική πρωτοβουλία, την οποία δεν μπορεί κανένα κόμμα από μόνο του να την πάρει, διότι δεν έχει τον αριθμό των πενήντα βουλευτών. Και όπως αντιλαμβάνεστε, καθώς το πολιτικό κλίμα επιβαρύνεται, όλα τα κόμματα ήρθαμε προ των ευθυνών μας. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο».

«Έχουν συσσωρευθεί τόσα πολλά ζητήματα, που αφορούν τη λειτουργία του κράτους με διαφάνεια και το κράτος δικαίου στην Ελλάδα, που η πρωτοβουλία αυτή εκ μέρους της δημοκρατικής αντιπολίτευσης ήταν επιβεβλημένη. Εκεί είναι η πολιτική ουσία, όπως και η πολιτική ουσία είναι στην τοποθέτηση του κυρίου Καραμανλή, που καταχειροκροτήθηκε με ενθουσιασμό από τη Νέα Δημοκρατία, χωρίς να αναλάβει απολύτως καμία ευθύνη», συμπλήρωσε.

«Η ουσία», τόνισε ακόμα ο κ. Παππάς, «βρίσκεται στο ότι εδώ πέρα είμαστε ενώπιον μιας ενορχηστρωμένης προσπάθειας συγκάλυψης». «Στην κορυφή της ορχήστρας -και μαέστρος- είναι ο ίδιος ο κύριος Μητσοτάκης, ο οποίος θα περιμένουμε σήμερα να έρθει στη Βουλή και να μας πει με ποιους μίλησε από το βράδυ του δυστυχήματος μέχρι τη μία και μισή το επόμενο μεσημέρι, που είπε ότι όλα δείχνουν ότι οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος και μόνο, η τραγωδία. Ποιοι τον ενημέρωσαν, ποια στοιχεία είχε υπόψη του, που δεν τα είχε η αστυνομία εκείνη τη στιγμή ή οι ανακριτικές αρχές, τα οποία έχουν γίνει, θα λέγαμε σε παλιότερες εποχές, φέιγ βολάν», επισήμανε.

«Θα μπορούσαμε λοιπόν -και το λέω ευθαρσώς-, όπως το είπε και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος χθες, να συμφωνήσουμε όλα τα κόμματα για μία προανακριτική, η οποία θα ανοίξει, θα παραπέμψει τον κύριο Καραμανλή στη Δικαιοσύνη και θα κλείσει. Να συμφωνήσει, λοιπόν, και η Νέα Δημοκρατία, να πάμε να το κάνουμε συγκροτημένα και να ακολουθήσει το παράδειγμα Σπίρτζη ο Καραμανλής. Ο Σπίρτζης μπήκε μπροστά και είπε: “Ζητάνε την πλήρη αλήθεια οι συγγενείς, ζητάω να ελεγχθώ”», είπε καταλήγοντας ο κύριος Παππάς.

Νέα Δημοκρατία: ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ «ντίλαραν» μεταξύ τους

Σε δήλωσή του, ο εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, Νίκος Ρωμανός, σημειώνει: «Όπως δήλωσε χθες ο κ. Παππάς, η συνεννόηση μεταξύ ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ για την πρόταση δυσπιστίας είχε προηγηθεί του δημοσιεύματος που ο κ. Ανδρουλάκης παρουσίασε την Κυριακή ως αιτία για την κατάθεσή της.

Βάσει της αποκάλυψης Παππά, τα δύο κόμματα “ντίλαραν” μεταξύ τους, έχοντας προφανώς πλήρη γνώση του δημοσιεύματος πριν αυτό κυκλοφορήσει.

Επιβεβαιώνεται για μια ακόμη φορά ότι δεν τους ενδιαφέρει ούτε ο πόνος των συγγενών των θυμάτων των Τεμπών, ούτε το τι οδήγησε στο μοιραίο δυστύχημα, ούτε το πώς θα αποτραπεί κάτι αντίστοιχο στο μέλλον.

Τους ενδιαφέρει μόνο να ρίξουν την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, αδυνατώντας να την αντιμετωπίσουν πολιτικά, όπως συμβαίνει σταθερά όλα τα τελευταία χρόνια.

Το είδαμε με την προσπάθεια χειραγώγησης της Δικαιοσύνης για να κλείσουν τους πολιτικούς τους αντιπάλους φυλακή, όσο κυβέρνησαν, όπως έχει παραδεχτεί ο δικός τους Υπουργός Δικαιοσύνης Σταύρος Κοντονής, αλλά κατ’ ουσίαν και ο ίδιος ο Αλέξης Τσίπρας.

Το είδαμε με τη δήλωση Πολάκη ότι “για να κερδίσουν τις εκλογές πρέπει να βάλουν κάποιους φυλακή”.

Σήμερα το βλέπουμε μπροστά από τις κουρτίνες με τις άθλιες δηλώσεις Φαραντούρη και την εργαλειοποίηση της τραγωδίας των Τεμπών και πίσω από τις κουρτίνες με τα «ντιλαρίσματα» που καταδεικνύουν οι δηλώσεις Παππά».

Η απάντηση του ΣΥΡΙΖΑ στη Νέα Δημοκρατία

Η απάντηση της εκπροσώπου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Βούλας Κεχαγιά, στη Νέα Δημοκρατία έχει ως εξής:

«Απέναντι στη συγκάλυψη συσπειρώνεται ολόκληρη η κοινωνία, συσπειρώνεται η αντιπολίτευση. Ας το συνηθίσουν».

Πηγή: newsbeast.gr




Ποιοι 18χρονοι είναι υποχρεωμένοι να κάνουν φορολογική δήλωση

Χιλιάδες νέοι και νέες που έκλεισαν το 18ο έτος της ηλικίας τους το 2023 και απέκτησαν οποιουδήποτε ύψους πραγματικό ή τεκμαρτό εισόδημα θα πρέπει φέτος, σύμφωνα με «Τα Νέα», να υποβάλουν τη δική τους φορολογική δήλωση. Οι 18άρηδες ενηλικιώνονται και φορολογικά και αποκτούν την πρώτη τους επαφή με την Εφορία, ενώ ακόμη και τα ενήλικα εξαρτώμενα τέκνα οφείλουν να υποβάλουν δήλωση εφόσον απέκτησαν έστω και ένα ευρώ εισόδημα από εργασία ή επαγγελματική δραστηριότητα κατά τη διάρκεια του 2023 ή κατέχουν κατοικία ή ΙΧ αυτοκίνητο που αποτελούν τεκμήριο διαβίωσης ή έχουν τραπεζικό λογαριασμό και στο όνομά τους έχουν πιστωθεί τόκοι καταθέσεων.

Οι νέοι που συμπλήρωσαν το 18ο έτος εντός του 2023 υποχρεούνται φέτος να υποβάλουν τη δική τους φορολογική δήλωση, εφόσον:

  • Δεν συγκατοικούν στο ίδιο σπίτι με τους γονείς τους αλλά διαμένουν σε κατοικία στην οποία κατέχουν έστω ένα μικρό ποσοστό πλήρους κυριότητας ή επικαρπίας ή σε κατοικία που τους παραχωρήθηκε δωρεάν από τους γονείς τους ή από κάποιον φίλο τους.
  • Κατέχουν οποιοδήποτε άλλο περιουσιακό στοιχείο που λαμβάνεται υπόψη ως τεκμήριο διαβίωσης, όπως αυτοκίνητο.
  • Απέκτησαν εντός του 2023 οποιασδήποτε μορφής εισόδημα, όπως από μισθούς, επιδόματα, ενοίκια, αγροτικές ή επιχειρηματικές δραστηριότητες, υπεραξίες από μετοχές, ομόλογα, αμοιβαία κεφάλαια κ.λπ.
  • Ιδρυσαν εντός του 2023 επιχείρηση στο όνομά τους.
  • Προχώρησαν εντός του 2023 σε έναρξη ελευθέριου επαγγέλματος.
  • Είναι έγγαμοι τη στιγμή της υποβολής της φορολογικής δήλωσης.

Ποιοι εξαιρούνται

Οι μόνοι 18άρηδες που δεν είναι υποχρεωμένοι να υποβάλουν φέτος δική τους δήλωση φορολογίας εισοδήματος είναι όσοι το προηγούμενο έτος δεν είχαν καθόλου εισοδήματα ούτε περιουσιακά στοιχεία που να αποτελούν τεκμήρια (κατοικία, αυτοκίνητο κ.λπ.), εφόσον φιλοξενήθηκαν σε σπίτια γονέων, άλλων συγγενών ή φίλων, ή εφόσον είναι φοιτητές και λόγω σπουδών διαμένουν με ενοίκιο σε άλλη πόλη από αυτήν στην οποία ζουν οι γονείς τους.

Οπως διευκρινίζει η ΑΑΔΕ:

Δεν είναι υποχρεωτική υποβολή φορολογικής δήλωσης από εξαρτώμενο ενήλικο τέκνο που δεν αποκτά ούτε πραγματικό ούτε τεκμαρτό εισόδημα. Εάν παρ’ όλα αυτά υποβάλει φορολογική δήλωση με μηδενικό πραγματικό είτε τεκμαρτό εισόδημα, δεν υπολογίζεται η ελάχιστη ετήσια αντικειμενική δαπάνη των 3.000 ευρώ, αφού αυτή υπολογίζεται μόνο εφόσον δηλώνεται πραγματικό ή τεκμαρτό εισόδημα.

Στην περίπτωση που το εξαρτώμενο ενήλικο τέκνο υποβάλει δήλωση στην οποία προκύπτει τεκμαρτό εισόδημα (π.χ. λόγω αυτοκινήτου) αυτό μπορεί να αμφισβητηθεί (μαχητό τεκμήριο), εφόσον αποδεικνύεται ότι συγκατοικεί με συγγενείς πρώτου βαθμού που συμβάλλουν στις δαπάνες διαβίωσής του ή εφόσον υπηρετεί τη στρατιωτική θητεία του ή εφόσον είναι άνεργο και δικαιούται βοήθημα ανεργίας.

Φοιτητική κατοικία

Στην περίπτωση που το εξαρτώμενο ενήλικο τέκνο σπουδάζει σε διαφορετικό τόπο από αυτόν όπου βρίσκεται η κύρια κατοικία της οικογένειάς του και δεν έχει πραγματικό ή τεκμαρτό εισόδημα που το καθιστά υπόχρεο σε υποβολή δήλωσης, τότε η κατοικία στην οποία διαμένει εκεί όπου σπουδάζει δηλώνεται ως δευτερεύουσα από τον γονέα (που είναι υπόχρεος να περιλάβει τα εισοδήματα του εξαρτώμενου μέλους του στη δική του δήλωση), ακόμη και στην περίπτωση που το μισθωτήριο της κατοικίας συντάσσεται στο όνομα του τέκνου.

Κλειδάριθμος

Οι νέοι φορολογούμενοι, για να περάσουν από την ψηφιακή πύλη της ΑΑΔΕ προκειμένου να υποβάλουν φορολογική δήλωση, θα πρέπει να διαθέτουν Αριθμό Φορολογικού Μητρώου και κωδικούς πρόσβασης στο Taxis. Η ΑΑΔΕ έχει χορηγήσει αυτόματα ΑΦΜ στους νέους ηλικίας από 12 έως 18 ετών, ενώ όσοι δεν διαθέτουν κλειδάριθμο θα πρέπει να ακολουθήσουν μια νέα ψηφιακή διαδικασία για να αποκτήσουν κωδικούς και να μπορέσουν να υποβάλουν τη φορολογική τους δήλωση.

Τα φυσικά και μη φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν ήδη ΑΦΜ και επιθυμούν να εγγραφούν στις ψηφιακές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, υποβάλλουν αίτηση για κλειδάριθμο αποκλειστικά μέσω της ψηφιακής πύλης myAADE (myaade.gov.gr), στην εφαρμογή Κλειδάριθμος. Ο χρήστης μπορεί να υποβάλει αίτημα για τον εαυτό του (εφόσον είναι φυσικό πρόσωπο) ή για λογαριασμό άλλου φυσικού ή μη φυσικού προσώπου, ενεργώντας ως νόμιμος εκπρόσωπος ή εξουσιοδοτημένο τρίτο πρόσωπο.

 

πηγή: newsbomb.gr

 




Σύζυγος Ναβάλνι | Δήλωση βόμβα : «Ο Αλεξέι Ναβάλνι δηλητηριάστηκε με Νόβιτσοκ»

Ο Αλεξέι Ναβάλνι δηλητηριάστηκε με Νόβιτσοκ. Αυτό υποστηρίζει σε δήλωσή της που έκανε πριν από λίγο η σύζυγος του πολιτικού αντιπάλου του Βλαντιμίρ Πούτιν ο οποίος πέθανε σε φυλακές στον Αρκτικό Κύκλο με τις ρωσικές αρχές να υποστηρίζουν ότι έχασε τις αισθήσεις του μετά από περίπατο και στη συνέχεια εξέπνευσε.

Σε βίντεο που έδωσε στην δημοσιότητα η σύζυγος του Αλεξέι Ναβάλνι κατηγόρησε τον Βλαντιμίρ Πούτιν ότι κρύβει τη σορό του γιατί περιμένουν να εξαφανιστούν τα ίχνη από το νευροπαραλυτικό αέριο Νόβιτσοκ με το οποίο τον δηλητηρίασαν. Είπε ακόμα ότι θα κατονομάσει όλους όσοι τον δολοφόνησαν και τον λόγο για τον οποίο το έκαναν αυτό. 

Τόνισε χαρακτηριστικά: «Ο σύζυγός μου δηλητηριάστηκε με Νόβιτσοκ. Ο Βλαντιμίρ Πούτιν δολοφόνησε τον σύζυγό μου».

Η δήλωση αυτή έγινε ενώ οι ρωσικές αρχές αρνούνται να παραδώσουν τη σορό του Αλεξέι Ναβάλνι στη μητέρα του η οποία μαζί με τους δικηγόρους του πήγαν στο νεκροτομείο όπου υποτίθεται ότι φυλασσόταν και εκδιώχθηκαν κακήν κακώς.

Νωρίτερα είχε δει το φως της δημοσιότητας ένα βίντεο που δείχνει τις ρωσικές αρχές να φυγαδεύουν μέσα στη νύχτα τη σορό από τις φυλακές όπου πέθανε ο Ναβάλνι προς άγνωστη κατεύθυνση.

Πηγή: newsit.gr




Γιάννης Πασχαλίδης | Δήλωση για τη καταψήφιση καταψήφιση νομοσχεδίου περί ισότητας στο πολιτικό γάμο

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης θα ήθελε να προβεί στη παρακάτω δήλωση σχετικά με τη καταψήφιση του νομοσχεδίου περί ισότητας στον πολιτικό γάμο:

«Στιγμές σαν και αυτή καλούμαστε όλες και όλοι να αναλογιστούμε τα όσα θετικά μας προικίζει το πολίτευμα με το οποίο καλούμαστε να ρυθμίσουμε τις ζωές μας. Το ότι μπορούμε να έχουμε γνώμη και να την εκφράζουμε, πολλές φορές το θεωρούμε δεδομένο, θεωρούμε δηλαδή τη δημοκρατία και την ελευθερία έκφρασης δεδομένη.

Όμως κοιτώντας λίγο παραπέρα και έξω από τον δυτικό κόσμο, καταλαβαίνουμε πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Είμαστε, λοιπόν, εξαιρετικά τυχεροί που μπορούμε ελεύθερα να εκφραζόμαστε και να συζητούμε. Μέσα σε ένα τέτοιο κλίμα διεξήχθη η συζήτηση για το νομοσχέδιο περί ισότητας στον πολιτικό γάμο τόσο εντός του Κοινοβουλίου, όσο και μέσα στη κοινωνία. Από τη πρώτη στιγμή, ο Πρωθυπουργός και Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης, ξεκαθάρισε πως το συγκεκριμένο ζήτημα επαφίεται της συνείδησης τηςκαθεμιάς και του καθενός Βουλευτή. Τον τιμώ και τον ευχαριστώ για αυτό! Η θέση του στο ζήτημα ήταν και είναι καθαρή από την αρχή, παράλληλα όμως φρόντισε να διασφαλίσει τον διάλογο και την ελευθερία έκφρασης για ένα τόσο βαθιά συνειδησιακό και κοινωνικό ζήτημα.

Ως άνθρωπος μεγάλωσα και γαλουχήθηκα με τις αρχές της παραδοσιακής οικογένειας, με βαθιά πίστη στην Ελλάδα, στη Δημοκρατία και στην Ορθοδοξία. Η εικόνα μου για το πρότυπο της ελληνικής οικογένειας ήταν και είναι μία: ένας πατέρας, μία μητέρα και τα παιδιά τους. Με βάση αυτές τις αρχές, προσπάθησα να δημιουργήσω και τη δική μου οικογένεια.

Ως προς το πρότυπο της ελληνικής οικογένειας, θεωρώ πως οι αντιλήψεις της κοινωνίας στην οποία ζω δεν έχουν αλλάξει, και αυτό το επιβεβαίωσα σε συζητήσεις
με συμπολίτες μου όλο το προηγούμενο διάστημα. Προσπάθησα να συλλέξω τις απόψεις και τις γνώμες όσων περισσότερων μπορούσα. Και αυτό το έκανα τόσο για να δω τι σκέφτονται οι συμπολίτες μου, όσο και για κάτι ακόμα πιο σημαντικό. Γιατί έχω πλήρη συνείδηση της ευθύνης ότι, πέρα από την άποψη μου, εκφράζω στη Βουλή
των Ελλήνων την άποψη των συμπολιτών μου.

Με βάση, λοιπόν, τους ανωτέρω λόγους επέλεξα να καταψηφίσω το νομοσχέδιο, καταθέτοντας με τη ψήφο μου την άποψη των πολιτών της Καβάλας, ανθρώπων που με στηρίζουν και στους οποίους λογοδοτώ καθημερινά. Η επιλογή μου αυτή δεν ενέχει σε καμία περίπτωση αντίθεση στις αρχές και στις αξίες της Νέας Δημοκρατίας ούτε αμφισβήτηση στο πολύ σημαντικό έργο της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, το οποίο συνεχίζω να στηρίζω απαρέγκλιτα! Η Νέα Δημοκρατία είναι ένα φιλελεύθερο κόμμα και γι’αυτό η ψήφος συνείδησης έχει ουσία και λόγο ύπαρξης.»




Η πρώτη κοινή δήλωση του Σπύρου και της Δέσποινας Καρνέση για το τριπλό φονικό στη Γλυφάδα | «Σεβαστείτε το πένθος μας»

Έκκληση προς κάθε κατεύθυνση για σεβασμό στο πένθος της οικογένειάς τους απευθύνουν ο Σπύρος και η Δέσποινα Καρνέση με κοινή δήλωσή τους, ύστερα από την αιματηρή επίθεση στα γραφεία της ναυτιλιακής εταιρείας στη Γλυφάδα τη Δευτέρα. Συγκεκριμένα, στη δήλωσή τους αναφέρουν τα εξής:

«Κατανοούμε απόλυτα πως το τραγικό γεγονός που συγκλονίζει τις οικογένειές μας τις τελευταίες ημέρες έχει προκαλέσει σημαντικό ενδιαφέρον.

Αισθανόμαστε την ανάγκη να ευχαριστήσουμε ειλικρινά όσους μας συμπαραστέκονται.

Ταυτόχρονα, επιθυμούμε να εκφράσουμε για ακόμα μία φορά τη θερμή μας έκκληση, προς κάθε κατεύθυνση, για σεβασμό στο πένθος που βιώνουμε.

Η ανείπωτη θλίψη μας επιτάσσει την παύση κάθε συζήτησης για οποιαδήποτε άλλη υπόθεσή μας.

Και αυτή είναι η αυθεντική και μόνη βούληση όλων των μελών της οικογένειάς μας.

Δηλώνουμε επίσης ότι οτιδήποτε άλλο διακινείται στα μέσα μαζικής ενημέρωσης εξ ονόματος οποιουδήποτε από εμάς, δεν μας εκφράζει.

Καπτα-Σπύρος Καρνέσης

Δέσποινα Καρνέση».

Έρευνες για το κίνητρο του δράστη – Τα σενάρια, οι τραπεζικές καταθέσεις και το πρόσωπο «κλειδί»

Την ίσια ώρα συνεχίζονται οι έρευνες της Αστυνομίας για την τριπλή δολοφονία στη Γλυφάδα, καθώς στο Τμήμα Δίωξης Ανθρωποκτονιών έχουν ξεκάθαρη εικόνα για το πώς έγιναν τα πράγματα το πρωί της Δευτέρας στο εσωτερικό της επιχείρησης και πώς ο 76χρονος Αιγύπτιος κινήθηκε στους χώρους και δολοφόνησε τα τρία άτομα, ανάμεσά τους και μία εκ των ιδιοκτητών της ναυτιλιακής εταιρείας. Ωστόσο δεν έχουν ακόμα καταφέρει να αποσαφηνιστεί το κίνητρο.

Ο 76χρονος δράστης του φονικού στη γλυφάδα

Η πρώτη εικόνα, η οποία είχε να κάνει με εργασιακούς και προσωπικούς λόγους, φαίνεται ότι έχει καταρριφθεί από τα στοιχεία που έχουν συλλέξει οι αρχές, από τις μαρτυρικές καταθέσεις αλλά και από τις ανακοινώσεις της εταιρείας. Περισσότερα στοιχεία περιμένουν τις προσεχείς ημέρες από την άρση απορρήτου των επικοινωνιών, προκειμένου να διαπιστώσουν εάν ο 76χρονος άνδρας είχε συνομιλήσει με κάποιον αναφορικά με τις προθέσεις του και εάν είχε κάποιον διάλογο που ενδεχομένως να ήταν αυτός που όπλισε το χέρι του και προέβη στη συγκεκριμένη τριπλή δολοφονία.

Παράλληλα, εξετάζονται διάφορα σενάρια τα οποία έχουν δει το «φως» της δημοσιότητας και έχουν να κάνουν με τις τραπεζικές τους καταθέσεις. Οι αστυνομικές αρχές αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο σε δεύτερο χρόνο να ζητηθεί και άρση του τραπεζικού απορρήτου, προκειμένου να έχουν την πλήρη εικόνα για το τί ακριβώς έχει συμβεί, σύμφωνα με την ΕΡΤ.

Ακόμα δεν έχει καταθέσει η ιδιοκτήτρια της συγκεκριμένης ναυτιλιακής εταιρείας. Θεωρείται πρόσωπο κλειδί, καθώς όχι μόνο έζησε τα γεγονότα από κοντά όντας κλειδωμένη σε ένα γραφείο, αλλά είναι και άτομο το οποίο γνώριζε προσωπικά για πάνω από τρεις δεκαετίες τον 77χρονο και ενδεχομένως να έχει να συνεισφέρει πολλά στην έρευνα. Αυτό θα γίνει πιθανότατα μετά την ταφή των τριών νεκρών.

«Της έβαλε την κάννη του όπλου στο μάτι και άκουσα ξανά ένα μπαμ»

Εντωμεταξύ, συγκλονίζουν οι καταθέσεις μαρτύρων για το μακελειό στη Γλυφάδα, καθώς εργαζόμενοι της ναυτιλιακής εταιρείας περνούν ο ένας μετά τον άλλον από το Ανθρωποκτονιών, για να αποκαλύψουν τις λεπτομέρειες της αιματοχυσίας.

Μια αυτόπτης μάρτυρας περιγράφει, σύμφωνα με όσα αποκαλύπτουν ο Alpha και το TLive: «Άκουσα “Βοήθεια! Καλέστε την αστυνομία”. Τότε κατάλαβα ότι κάτι σοβαρό συμβαίνει. Είδα την κυρία Μαρία να κατεβαίνει με αίματα στην αριστερή πλευρά, στο στήθος της. Μόλις μπήκε στα γραφεία μας ο Αντώνης Βλασσάκης, έκλεισε την πόρτα που χωρίζει τον χώρο από τις σκάλες. Αμέσως μετά, από τη δεύτερη είσοδο που υπάρχει, μπήκε ο Άρης με καραμπίνα στο χέρι.

Μόλις μπήκε, πυροβόλησε τον Αντώνη. Εγώ κρύφτηκα κάτω από το γραφείο μου. Συνέχισα να ακούω πυροβολισμούς. Άκουσα τον Άρη να λέει: «Ποιος είναι αυτός που θα με βγάλει εμένα από το σπίτι;». Η κυρία Μαρία ήρθε προς το γραφείο μου και προσπάθησε να καλυφθεί κι αυτή. Του φώναζα να σταματήσει και πως υπάρχει κι άλλος κόσμος. Τότε τον είδα να βάζει την κάννη της καραμπίνας στο μάτι της κυρίας Μαρίας και ακούστηκε ξανά ένα μπαμ. Ο Άρης απομακρύνθηκε από τον χώρο και η κυρία Μαρία προσπάθησε να καθίσει σε μια καρέκλα. Σηκώθηκα και έτρεξα να φύγω από τον όροφο».

Σύμφωνα με τις καταθέσεις των μαρτύρων, ο 76χρονος δράστης και αυτόχειρας φαίνεται πως μιλούσε συνεχώς για το σπίτι το οποίο του είχε παραχωρηθεί, λέγοντας πως προσπαθούσαν να του το πάρουν: «Όταν ήρθε, τον ρώτησα τι κάνει και αγκαλιαστήκαμε. Αυτός μου είπε ότι σήμερα τελειώνουν όλα για τον ίδιο και πως πάει να ξεκαθαρίσει τα πράγματα. Ακόμα μου είπε ότι τον διώξανε από το σπίτι και ότι του είπαν ότι θα τον κάψουν μέσα στο σπίτι, αν δεν βγει. Του είπα να αφήσει τις βλακείες. Τότε άνοιξε το πορτμπαγκάζ και έβγαλε έναν μεγάλο σάκο, τον ρώτησα τι πάει να κάνει. Πρόσεξα ότι είχε περασμένο στη ζώνη του ένα ακόμα όπλο».

Πηγή: Newsbeast.gr




ΠΑΣΟΚ | Κοινή δήλωση των βουλευτών Κρήτης για τα προβλήματα των εργαζομένων στον τουρισμό

Με αφορμή τις κινητοποιήσεις εργαζομένων στον τουρισμό ενόψει της νέας τουριστικής περιόδου οι βουλευτές της Κρήτης του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Κατερίνα Σπυριδάκη, βουλευτής Λασιθίου και Τομεάρχης Τουρισμού, Ελένη Βατσινά, βουλευτής Ηρακλείου και Τομεάρχης Μικρομεσαίας Επιχειρηματικότητας, Φραγκίσκος Παρασύρης, βουλευτής Ηρακλείου και Τομεάρχης Ενέργειας, και Μανόλης Χνάρης, βουλευτής Ρεθύμνης και Τομεάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, σε κοινή τους δήλωση εκφράζουν τη συμπαράστασή τους και σημειώνουν: «Δεν γίνεται να πανηγυρίζουμε για “χρονιές ρεκόρ” και να μη σκεφτόμαστε αυτούς που πραγματικά σήκωσαν το φορτίο της επιτυχίας. Αντ’ αυτού, η Πολιτεία τους αφήνει πρακτικά ακάλυπτους για μήνες, με ένα εισόδημα επτάμισι μισθών σε ετήσια βάση, με έξι μισθούς να λαμβάνουν από την εποχική τους εργασία και ενάμιση μισθό από το Ταμείο Ανεργίας».

Οι βουλευτές Κρήτης του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής επισημαίνουν πως οι εργαζόμενοι στον τουρισμό στρέφονται σε άλλους εργασιακούς χώρους και το έλλειμμα σε εργατικό δυναμικό, τόσο σε αριθμούς όσο και σε επίπεδο κατάρτισης, όλο και γιγαντώνεται. Ειδικά δε στην Κρήτη, αναφέρουν ότι «χιλιάδες εργαζόμενοι σε ετήσια βάση εγκαταλείπουν τις δουλειές τους, επειδή πολύ απλά δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα».

Επίσης τονίζουν ότι για το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, χρειάζεται ένα στρατηγικό σχέδιο για τον τουρισμό, ένα σχέδιο που στο τώρα να θέτει τα θεμέλια και να οδηγεί τον τουρισμό μας στην αειφορία και τη βιωσιμότητα, κοινωνικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά. Σε αυτό το στρατηγικό σχέδιο οι βασικοί πρωταγωνιστές οφείλουν να είναι οι άνθρωποι του τουρισμού. Οι άνθρωποι που χάρη σε αυτούς ο ελληνικός τουρισμός κάθε χρόνο πετυχαίνει τη μια επιτυχία μετά την άλλη.

Πηγή: Newsbeast.gr




Δήλωση Αντιπεριφερειάρχη Σερρών για τις αλλαγές στην ηγεσία των ένοπλων δυνάμεων

Τα τελευταία τέσσερα χρόνια σημαδεύτηκαν από προκλήσεις για τις Ένοπλες Δυνάμεις του Έθνους μας, τόσο στον επιχειρησιακό τομέα, στο πεδίο, όσο και στον τομέα της αναδιοργάνωσής τους.

Ο αποχωρών Α/ΓΕΕΘΑ έδωσε το παράδειγμα πρώτος, «πειθόμενος» στα ρήματα της μακραίωνης παράδοσης του Έθνους μας, εμπνέοντας σε όλους μας την απαραίτητη εμπιστοσύνη στην Ηγεσία τους. Και τον ευχαριστούμε γι’ αυτό.

Ο νέος Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, ο συμπατριώτης μας, αντιστράτηγος κ. Δημήτριος Χούπης, είμαστε βέβαιοι ότι θα ακολουθήσει στα βήματα του προκατόχου του, ώστε η Πατρίδα μας να παραμείνει απρόσβλητη έναντι οιασδήποτε απειλής. Τον συγχαίρουμε για την ανάληψη των καθηκόντων του και ευελπιστούμε ότι η πρώτη του επίσκεψη υπό την νέα ιδιότητά του, θα είναι στη γενέτειρά του.




Συνταξιούχοι | Τέλος χρόνου για τη δήλωση των αναδρομικών

Οχρόνος τελειώνει για τους φορολογούμενους που εισέπραξαν μέσα στο 2022 αναδρομικά ποσά από συντάξεις. Οι συνταξιούχοι έχουν προθεσμία να δηλώσουν τα αναδρομικά έως τις 31 Δεκεμβρίου 2023, χωρίς να πληρώσουν πρόστιμα ενώ ο φόρος που θα βεβαιωθεί με νέο εκκαθαριστικό θα πρέπει να πληρωθεί εφάπαξ μέχρι την 31η Ιανουαρίου 2024.

Οι συνταξιούχοι, ωστόσο, έχουν τη δυνατότητα μετά από αίτηση που θα υποβάλλουν στην ΑΑΔΕ να εξοφλήσουν τις οφειλές από το φόρο εισοδήματος που θα προκύψει από τις τροποποιητικές δηλώσεις για τα αναδρομικά ποσά συντάξεων προηγουμένων ετών, σε έως 48 έντοκες μηνιαίες δόσεις με βάση την πάγια ρύθμιση.

Οι τροποποιητικές δηλώσεις θα πρέπει να υποβληθούν για κάθε έτος που αφορούν τα αναδρομικά τα οποία εισπράχθηκαν το 2022. Αυτό σημαίνει ότι για τα αναδρομικά ποσά συντάξεων που αφορούν το έτος 2020 οι φορολογούμενοι θα πρέπει να επιλέξουν ως έτος υποβολής της τροποποιητικής δήλωσης το έτος 2021. Στη δήλωση αναδρομικών τα ποσά προ-συμπληρώνονται στους αντίστοιχους κωδικούς και δεν υπάρχει η δυνατότητα οι φορολογούμενοι να συμπληρώσουν ή να τροποποιήσουν κάποιον άλλο κωδικό. Οσοι θέλουν να τροποποιήσουν άλλα στοιχεία της δήλωσης θα πρέπει να υποβάλουν ξεχωριστή τροποποιητική φορολογική δήλωση.

Με την υποβολή της κάθε τροποποιητικής δήλωσης εκδίδεται αυτόματα νέο εκκαθαριστικό σημείωμα με το ποσό του φόρου.

Οι τροποποιητικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος που υποβάλλονται από μισθωτούς ή συνταξιούχους με αναδρομικά μισθών ή συντάξεων προηγουμένων ετών, αναδρομικά επιδομάτων ανεργίας, αμοιβών ιατρών του ΕΣΥ από απογευματινά ιατρεία νοσοκομείων του ΕΣΥ, παραλαμβάνονται χωρίς πρόστιμα και τόκους, μέχρι το τέλος του φορολογικού έτους στο οποίο εκδόθηκαν, κατά περίπτωση, οι βεβαιώσεις αποδοχών ή συντάξεων. Ακόμα και αν η τροποποιητική δήλωση υποβληθεί εκπρόθεσμα δεν επιβάλλεται πρόστιμο εφόσον ο φόρος που βεβαιώνεται δεν υπερβαίνει τα 100 ευρώ.

Οι φορολογούμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

  • Από το φορολογικό έτος 2015 και εφεξής οι δηλώσεις αναδρομικών υποβάλλονται ηλεκτρονικά επιλέγοντας το αντίστοιχο έτος υποβολής δήλωσης, π.χ. για το φορολογικό έτος 2017 θα επιλέξετε ως έτος υποβολής δήλωσης το έτος 2018. Στην συνέχεια επιλέγετε Τροποποιητική δήλωση και Δήλωση Αναδρομικών Ε1. Αφού εμφανιστούν οι κωδικοί συμπληρωμένοι με τα νέα ποσά υποβάλετε οριστικά την δήλωση εμπρόθεσμα μέχρι 31/12/2023 Τα αναδρομικά των προηγούμενων ετών, θα δηλωθούν με τροποποιητική δήλωση στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. στα έτη που αφορούν.
  • Στη δήλωση αναδρομικών τα ποσά προ-συμπληρώνονται στους αντίστοιχους κωδικούς και δεν υπάρχει η δυνατότητα να συμπληρώσετε ή να τροποποιήσετε κάποιον άλλο κωδικό. Εάν επιθυμείτε να τροποποιήσετε άλλα στοιχεία της δήλωσής σας πρέπει να υποβάλετε ξεχωριστή τροποποιητική φορολογική δήλωση.



«Φίλε Κυριάκο, δεν σας απειλούμε, αν δεν μας απειλήσετε» | Τι λέει ο Ερντογάν για τη δήλωση «Μπορεί να έρθουμε μια νύχτα ξαφνικά»

Ένα 24ωρο πριν από την επίσκεψή του στην Αθήνα, ο τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν μίλησε στην εφημερίδα «Καθημερινή» και στους Αλέξη Παπαχελά και Μανώλη Κωστίδη για όλα τα θέματα που αφορούν τις ελληνοτουρκικές σχέσεις.

Ο Ερντογάν τονίζει στη συνέντευξή του ότι προσβλέπει σε μια νέα σελίδα στη βάση της «αρχής win win (καζάν – καζάν)».

«Η Ελλάδα είναι γειτονική μας χώρα και θα παραμείνουμε γείτονες. Μοιραζόμαστε την ίδια γεωγραφία, την ίδια θάλασσα. […] Μίλησα για μια νέα σελίδα στις σχέσεις μας και την αρχή win win. Η αντίληψη win win βρίσκεται ήδη στον πυρήνα της προσέγγισης της Τουρκίας στις διεθνείς σχέσεις και τη διπλωματία», τονίζει.

Ο τούρκος πρόεδρος καταφτάνει αύριο το πρωί στη χώρα μας με τη θέση ότι η Άγκυρα επιθυμεί να συμπεριληφθούν σε πιθανή προσφυγή στη διεθνή δικαιοσύνη περισσότερα θέματα, «αλληλένδετα» με την υφαλοκρηπίδα και την ΑΟΖ. Σημειώνει ακόμη ότι «υπάρχουν πολλά αλληλένδετα θέματα που πρέπει να λυθούν εκτός από την υφαλοκρηπίδα. Πρέπει να τα εξετάσουμε ως ένα σύνολο. Δεν είναι σωστή η επιλεκτική προσέγγιση».

Ο κ. Ερντογάν αναφέρει ότι η τουρκική βούληση για επίλυση των ελληνοτουρκικών προβλημάτων «είναι ισχυρή» και ζητεί «παρόμοια προσέγγιση» και χωρίς «εξωτερικές παρεμβάσεις και από την ελληνική πλευρά».

Λέει επίσης ότι η δήλωσή του «Μπορεί να έρθουμε μια νύχτα ξαφνικά» αφορούσε «τρομοκρατικά στοιχεία, που απειλούν την ασφάλεια» της Τουρκίας και υπογραμμίζει ότι «η δομική ακεραιότητα της Αγίας Σοφίας δεν θα ζημιωθεί τόσο υλικά όσο και πνευματικά».

«Η Ελλάδα δεν είναι εχθρός μας, αλλά πολύτιμο μέλος της Συμμαχίας, στην οποία είμαστε μέλη. Επιπλέον, είμαστε γείτονες, θα πρέπει να παραμείνουμε γείτονες. Θα παραμείνουμε γείτονες, πρέπει να σεβόμαστε αμοιβαία τα δικαιώματα και τα ζωτικά συμφέροντα ο ένας του άλλου. Ο ελληνικός λαός, με τον οποίο ζούμε μαζί εδώ και αιώνες, γνωρίζει καλά πόσο στοργικοί είμαστε, όταν απλώνουμε το χέρι φιλίας», συνεχίζει.

Ο Ερντογάν απαντά και σε ερώτηση σχετικά με τα αποθέματα ενέργειας στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, λέγοντας πως «γίνονται ελπιδοφόρες μελέτες. Η Μεσόγειος και το Αιγαίο είναι πλούσιες σε φυσικούς πόρους, λεκάνες. Ειδικά στη Μεσόγειο υπάρχουν δυνατότητες και ευκαιρίες για συνεργασία. Η αξιολόγηση των δυνατοτήτων μιας τέτοιας συνεργασίας μπορεί να συμβάλει στην ενεργειακή ασφάλεια των χωρών της περιοχής όσο και στην επίλυση πολιτικών ζητημάτων».

Στην ίδια ερώτηση απαντά ακόμη: «Για τον λόγο αυτό είχα προτείνει δύο φορές τη διοργάνωση ενός περιεκτικού συνεδρίου σχετικά με τις ευκαιρίες στην Ανατολική Μεσόγειο. Δυστυχώς, στην αρχή η Ε.Ε. παρέμεινε σιωπηλή ως προς την πρόταση αυτή. Η σιωπή δεν λύνει προβλήματα. Ομοίως, η Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου είχε προτείνει κοινή επεξεργασία αποθεμάτων και κατανομή των εσόδων, έως ότου επιτευχθεί συνολική λύση στο νησί. … Γιατί οι δύο πλευρές στο νησί να μην μπορούν να συνεργαστούν;».

Αναφορικά με το μεταναστευτικό, ζητεί την αρωγή της Ε.Ε. αλλά και της διεθνούς κοινότητας.

Σχετικά με την Αγία Σοφία λέει πως δε θα ζημιωθεί ούτε υλικά ούτε δομικά και οι εικονογραφίες θα προστατευθούν: «Η δομική ακεραιότητα του Τζαμιού της Αγίας Σοφίας δε θα ζημιωθεί τόσο υλικά όσο και πνευματικά κι ότι οι εικονογραφίες και πάσης φύσεως στοιχεία της τέχνης δε θα μειωθούν και θα προστατευθούν».

«Όσο για τη Θεολογική Σχολή της Χάλκης, όλα τα ιδιωτικά ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα έχουν κρατικοποιηθεί από το 1971 με απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου μας. Δεδομένου ότι δεν υπάρχει επίσημο ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, στο οποίο μπορεί να μεταφερθεί η Θεολογική Σχολή, δεν είχε νομική υπόσταση και οι δραστηριότητες της έχουν σταματήσει. Στην πραγματικότητα η επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης είναι δυνατή μόνο ως αποτέλεσμα συνολικών νομοθετικών αλλαγών. Από την άλλη πλευρά, το Πατριαρχείο του Φενέρ (σ.σ. Οικουμενικό Πατριαρχείο) δεν ήταν θετικό για την επανέναρξη της εκπαίδευσης της Σχολής υπό την αιγίδα ενός κρατικού πανεπιστημίου, υπαγόμενου στη νομοθεσία του Συμβουλίου Ανώτατης Εκπαίδευσης».




Όλες οι λεπτομέρειες για την επιστολική ψήφο | «40 ημέρες πριν τις εκλογές η δήλωση» – Αναλυτικά η διαδικασία

Η αντίστροφη μέτρηση για τη θέσπιση της επιστολικής ψήφου έχει ξεκινήσει.

Ο νέος τρόπος να ασκήσει κάποιος το εκλογικό του δικαίωμα θα κάνει πρεμιέρα στις επερχόμενες ευρωεκλογές και διευκρινίσεις για τη διαδικασία έδωσε το πρωί της Παρασκευής (1/12) η υπουργός Εσωτερικών, Νίκη Κεραμέως.

Κατά τη διάρκεια συνέντευξής της στην εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο η Νίκη Κεραμέως επεσήμανε πως η επιστολική ψήφος: «Ισχύει για Έλληνες πολίτες που μένουν είτε στην Ελλάδα, είτε στο εξωτερικό, χωρίς κανέναν περιορισμό. Θα ανοίξει μία ηλεκτρονική πλατφόρμα, αφού ψηφιστεί ο νόμος. Ο κάθε πολίτης που θέλει να ψηφίσει με αυτόν τον τρόπο, πρέπει να μπει στην πλατφόρμα τουλάχιστον 40 μέρες πριν τις ευρωεκλογές, δηλαδή μέχρι τα τέλη Απριλίου», είπε αρχικά.

H ταυτοπροσωπία μέσω Taxis και το μήνυμα επαλήθευσης στο κινητό

Αναφερόμενη στην διαδικασία της επιστολικής ψήφου σημείωσε: «Για να το δηλώσετε αυτό θα χρειαστεί ταυτοπροσωπία, μέσω κωδικών Taxis, θα έρθει μήνυμα επαλήθευσης στο κινητό για να βεβαιωθούμε ότι πράγματι είστε εσείς που δηλώνετε. Κάνω τη δήλωση, λέω ότι θέλω να ψηφίσω με επιστολική ψήφο, θα μου έρθει ο φάκελος, ο οποίος περιέχει 5 ξεχωριστά πράγματα: το έντυπο των οδηγιών για τους εκλογείς, το ψηφοδέλτιο που έχει όλα τα κόμματα, βάζεις “τικ” στο κόμμα και μετά διαλέγω τον υποψήφιο που θέλω. Υπάρχει χαρτί με όλα τα ονόματα των υποψηφίων ανά κόμμα. επιλέγω το αντίστοιχο κόμμα και μετά βάζω τον αριθμό που αντιστοιχεί στον κάθε υποψήφιο. Μπορώ ν βάλω μέχρι 4 σταυρούς»,

«Το ψηφοδέλτιο μπαίνει μόνο του μέσα στον ειδικό φάκελο με γνήσιο, είναι ανώνυμο και μετά κλείνει. Συμπληρώνω ταυτόχρονα και υπεύθυνη δήλωση ότι ήμουν μόνος μου όταν έκανα τη διαδικασία, κ.ο.κ. όλα αυτά μαζί τα βάζω στον φάκελο επιστροφής στο αρμόδιο Πρωτοδικείο. Αυτό πρέπει να φτάσει μέχρι και την προηγούμενη των εκλογών, δηλαδή Σάββατο 8 Ιουνίου, στις 17.00», συνέχισε η κ. Κεραμέως.

«Κυριακή πρωί ανοίγει ο φάκελος, αφού ο δικαστικό αντιπρόσωπος θα με έχει σβήσει από τους καταλόγους των φυσικών εκλογικών τμημάτων και διαχωρίζεται ο φάκελος. Η ψήφος μου, ο φάκελος μπαίνει στην κάλπη σαν να ψήφιζα στο φυσικό εκλογικό κέντρο. Θα τηρηθούν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας. Ο φάκελος θα πάει με κούριερ, δεν μπορεί να τον πάει κανείς μόνος του. Τα πακέτα επιστολών θα σταλούν περίπου 20 μέρες πριν τις εκλογές και θα είναι στην ευθύνη του εκλογέα να το στείλει εγκαίρως. Η αποστολή των φακέλων θα γίνει πρώτα στο εξωτερικό. Το πακέτο θα παραδοθεί στον ίδιο που θέλει να ψηφίσει διά επιστολικής ψήφου, με την προαναφερθείσα διαδικασία» συμπλήρωσε.

Η κ. Κεραμέως τόνισε πως, «Αυτό αλλάζει το τοπίο και για τους απόδημους Έλληνες και για αυτούς που βρίσκονται στη χώρα μας. μέχρι τώρα για τους απόδημους υπήρχαν πολλοί νομικοί περιορισμοί. Αυτά καταργήθηκαν όλα το καλοκαίρι που μας πέρασε. Η αντιπολίτευση μας έλεγε ότι πρέπει να λύσουμε κάποια εμπόδια, για παράδειγμα οι φοιτητές ή οι εργαζόμενοι και το κάναμε αφού εργαστήκαμε μεθοδικά. Λύσαμε τα πρακτικά εμπόδια για την ψήφο».

«Αν αργήσει κάποιος σάκος, ή οτιδήποτε φτάσει μετά το Σάββατο 8 Ιουνίου στις 17.00, δεν θα λαμβάνεται υπόψιν, γι΄αυτό θα σταλούν νωρίτερα τα πακέτα. Ήμασταν από τις ελάχιστες ευρωπαϊκές χώρες που δεν το κάναμε. Είναι ένα μέτρο εξόχως κοινωνικό» δήλωσε κλείνοντας η υπουργός Εσωτερικών.