Αναδρομικά συνταξιούχων – Αναρμόδιο δήλωσε το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο

Αναρμόδιο δηλώνει το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο σχετικά με τα αναδρομικά που διεκδικούν οι συνταξιούχοι από περικοπές που υπέστησαν κατά την μνημονιακή περίοδο. Στην απόφασή του, το ΑΕΔ κρίνει ότι «στερείται σχετικής δικαιοδοσίας».

Πρακτικά, αυτό σημαίνει πως δεν επιλέγει ποια απόφαση υπερισχύει ανάμεσα σε εκείνες που είχαν εκδοθεί από το ΣτΕ που θεωρούσε το 2015 ότι είναι αντισυνταγματική η κατάργηση των δώρων, ή εκείνη του Αρείου Πάγου, που έκρινε το 2023 ακριβώς το αντίθετο, ότι δηλαδή ήταν συνταγματική η περικοπή.

 

Το ΑΕΔ εκτιμά ότι οι δύο αποφάσεις, αν και διαφορετικές, δεν αντιτίθενται μεταξύ τους. Αιτία είναι ότι ο Άρειος Πάγος έκρινε ως συνταγματικές τις περικοπές των επικουρικών που έγιναν στην Τράπεζα της Ελλάδος και όχι συνολικά.

Υπενθυμίζεται πως στην Δικαιοσύνη έχουν προσφύγει περίπου 350.000 συνταξιούχοι, διεκδικώντας αναδρομικά ποσά, που προκύπτουν από το κομμένα Δώρα, αλλά και από τις μειώσεις που έγιναν στις επικουρικές τους συντάξεις, την περίοδο της οικονομικής κρίσης και των Μνημονίων.

Για όλους αυτούς, η διαδικασία δικαστικής διεκδίκησης, που είχε «παγώσει» λόγω ΑΕΔ, συνεχίζεται κανονικά. Παραμένει όμως, στην διακριτική ευχέρεια της Κυβέρνησης, να επιλέξει εάν θα καταβάλλει μαζικά τα αναδρομικά γι’ αυτούς τους συνταξιούχους και μόνο, που έχουν προσφύγει στα αρμόδια δικαστήρια, ή απλώς αν θα αφήσει να τρέξουν οι σχετικές δίκες και ο κάθε συνταξιούχος να δικαιώνεται κατά μόνας.

Όλοι οι υπόλοιποι συνταξιούχοι, όμως, που δεν είχαν προβεί σε σχετικές αγωγές, δεν έχουν να αναμένουν κάτι, από το πεδίο της Δικαιοσύνης.

 

Ποιοί παίρνουν χρήματα και ποιοι όχι

Σύμφωνα με την απόφαση:

Χρήματα θα πάρουν όσοι συνταξιούχοι δημοσίου τομέα είχαν προσφύγει μέχρι 21/7/2020 στα διοικητικά δικαστήρια για τις περικοπές στις επικουρικές συντάξεις το επίμαχο 11μηνο.

Χρήματα δεν θα πάρουν όσοι είχαν προσφύγει μετά τον Ιούλιο του 2020, αλλά και ούτε οι συνταξιούχοι του μετοχικού ταμείου της Τράπεζας της Ελλάδος, για τους οποίους είχε εκδοθεί η απόφαση του Αρείου Πάγου που έκρινε συνταγματικές τις περικοπές τους.

Το σκεπτικό

«Το ανώτατο ειδικό δικαστήριο έκρινε ότι στερείται σχετικής δικαιοδοσίας, λόγω μη αντιθέσεως μεταξύ της αποφάσεως 1509/ 2023 του Αρείου Πάγου και το 2287 και 2088 / 2015 του ΣτΕ.

Και τούτο, διότι το Συμβούλιο της Επικρατείας, αποφανθέν υπέρ της αντισυνταγματικότητας περιόρισε την κρίση του επί των συνταξιούχων δημόσιων φορέων κοινωνικής ασφαλίσεως, στηριζόμενο στην υποχρεωτικότητα της (επικουρικής) κοινωνικής ασφάλισης και «στην συνακόλουθη παροχή της αποκλειστικώς από το κράτος ή από ΝΠΔΔ», έλαβε υπόψη κατά τρόπο καταλυτικό το σωρευτικό αποτέλεσμα της ένδικης περικοπής με το σύνολο των προηγηθεισών, κατά τα έτη 2000 έως 2012, πολλαπλών διαδοχικών νομοθετικών περικοπών των συντάξεων, κρίνοντας -βάσει της ποσότητας και της έντασης αυτών επί της συγκεκριμένης κατηγορίας συνταξιούχων – ότι επιβαλλόταν συνταγματικώς, αλλά δεν εχώρησε η εκπόνηση ειδικής επιστημονικά τεκμηριωμένης μελέτης ως προς την επιρροή της ένδικης ρύθμισης στον πυρήνα του κοινωνικοασφαλιστικού δικαιώματος των εν λόγω συνταξιούχων» αναφέρεται στο σκεπτικό.

Από την άλλη πλευρά ο Άρειος Πάγος, «υπό το πρίσμα του νοµικού πλαισίου της παρεχοµένης από την ίδια την Τράπεζα της Ελλάδος, ήτοι από νοµικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, επικουρικής ασφαλίσεως των συνταξιούχων της, συνεκτιμώντας µεν τις προηγηθείσες περικοπές συντάξεων, οι οποίες, όµως, δεν αφορούσαν στο σύνολο, και δη στην πλειονότητά τους, τους συνταξιούχους της Τράπεζας, και λαμβάνοντας, επίσης, υπ’ όψιν ο΄τι, πάντως, το ύψος των πληττόμενων συντάξεων των ασφαλισμένων στην ως άνω Τράπεζα παραµένει υψηλότερο της µέσης κυρίας και επικουρικής συντάξεως του ΙΚΑ-
ΕΤΑΜ, έκρινε συνταγµατική την ως άνω διάταξη».

Η δικαστική απόφαση καταλήγει: «επομένως, κατά το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο, λόγω ουσιώδους διαφοροποιήσεως του νοµικού και πραγματικού υποβάθρου των υποθέσεων και των αντιστοίχων, φερομένων ως αντίθετων, αποφάσεων του Αρείου Πάγου αφενός και του Συµβουλίου της Επικρατείας αφετέρου, δεν καθίσταται κρίσιμη και αναγκαία για την μία υπόθεση η γενομένη από το άλλο δικαστήριο ερμηνευτική προσέγγιση του ζητήματος της συνταγµατικότητας ή µη της αυτής νομοθετικής διατάξεως και, συνακολούθως, δεν τίθεται ζήτηµα αντιθέσεως, κατ’ άρθρο 100 παρ.1 περ.ε’ του Συντάγµατος, των προαναφερθεισών αποφάσεων των ως άνω Δικαστηρίων».




Επίσημη Ανακοίνωση του Πρώην Ιδιοκτήτη του ΑΟΚ Alexander Haditaghi

Επίσημη Ανακοίνωση του Πρώην Ιδιοκτήτη του ΑΟΚ Alexander Haditaghi

Ο πρώην ιδιοκτήτης της ΠΑΕ ΑΟΚ και μεγάλος χορηγός του ΑΟ Καβάλα, Alexander Haditaghi, προχώρησε σε δημόσια δήλωση αναφορικά με τις κατηγορίες και τις φήμες που έχουν κυκλοφορήσει σχετικά με την οικονομική κατάσταση της ομάδας μετά την αποχώρησή του.

Ο Haditaghi ανέφερε ότι η ομάδα ήταν σε καλή οικονομική κατάσταση όταν αποχώρησε τον Ιούλιο, με έσοδα ύψους 410.000 ευρώ προγραμματισμένα να εισπραχθούν, ενώ οι οικονομικές υποχρεώσεις της ομάδας ήταν μόνο 47.800 ευρώ. Ωστόσο, τόνισε ότι η έλλειψη δράσης από την τοπική αυτοδιοίκηση και τη νέα διοίκηση του συλλόγου είχε ως αποτέλεσμα να μην διεκδικηθούν τα οφειλόμενα ποσά και να χαθεί σημαντικό οικονομικό κεφάλαιο.

Επίσης, ο Haditaghi κατηγόρησε την νέα διοίκηση ότι δεν υπερασπίστηκε την ομάδα σε διάφορες νομικές υποθέσεις, με αποτέλεσμα να καταδικαστεί η ομάδα σε πληρωμές δεκάδων χιλιάδων ευρώ. Παρά την απογοήτευσή του για την κατάσταση, εξέφρασε την επιθυμία του να βοηθήσει ξανά την ομάδα και να εξασφαλίσει την άνοδό της στη Super League 2, δηλώνοντας την αγάπη του για την Καβάλα και τον ΑΟΚ.

Με την ανακοίνωση αυτή, ο Haditaghi εξέφρασε την προσωπική του πλευρά της ιστορίας και δήλωσε ότι θα καταβάλει κάθε προσπάθεια για να στηρίξει την ομάδα και να επαναφέρει την αξιοπρέπειά της.

Alexander Haditaghi Πρώην Ιδιοκτήτης της ΠΑΕ ΑΟΚ και Μεγάλος Χορηγός του ΑΟ Καβάλα




Άργος | 32χρονη γυναίκα κακοποιούνταν από τον σύζυγό της | Τι δήλωσε ο συνήγορος υπεράσπισης της.

Ο συνήγορος υπεράσπισης της 32χρονης γυναίκας που κακοποιούνταν από τον 34χρονο σύζυγό της στο Άργος μίλησε για την τραγική υπόθεση στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» και στον Γιώργο Παπαδάκη και τη Μαρία Αναστασοπούλου. Όπως δήλωσε ο Βαγγέλης Λαμπρόπουλος, η 32χρονη βρίσκεται σε άσχημη κατάσταση τόσο ψυχολογικά όσο και σωματικά και αυτή τη στιγμή προσπαθεί να αναρρώσει από τα τραύματά της.

Όταν ρωτήθηκε γιατί το θύμα υπέμενε αυτήν την κατάσταση, απάντησε πως «ο κατηγορούμενος δρούσε συστηματικά ανενόχλητος. Είχε αποκόψει την Ελένη από την επαφή με την αδερφή της και τον πατέρα της. Αυτό κάνουν αυτοί που κακοποιούν συστηματικά γυναίκες».

Υπογράμμισε πως το θύμα είχε χάσει την επαφή με τον έξω κόσμο. Όταν ο Γιώργος Παπαδάκης χαρακτήρισε τον κατηγορούμενο έναν χειριστικό τύπο, ο οποίος είχε απομονώσει το θύμα, ο κύριος Λαμπρόπουλος συμφώνησε. Μάλιστα ειδική αναφορά έκανε στην απολογία του 34χρονου, ο οποίος είπε: «Εγώ είμαι λάτρης του γυναικείου φύλου. Με θέλουν όλες οι γυναίκες».

«Η Ελένη βρισκόταν κλειδωμένη σε ένα σπίτι τουλάχιστον 15 ημέρες. Ό,τι γινόταν, γινόταν μπροστά στα μάτια των παιδιών. Επί 15 μέρες η Ελένη δεν είχε κινητό, όταν η κατάσταση έφτασε στο αποκορύφωμά της. Για δύο εβδομάδες τα παιδιά δεν πήγαιναν στο σχολείο».

Τόνισε, βέβαια, πως ο κατηγορούμενος δεν κακοποιούσε τα παιδιά, τα οποία ήδη παρακολουθεί ψυχολόγος και κοινωνικός λειτουργός.

Τέλος, ο Βαγγέλης Λαμπρόπουλος είπε πως «δυστυχώς, στις μικρές κοινότητες δεν ανοίγουν στόματα. Από χθες, όμως, έλαβα τέσσερα τηλεφωνήματα και συμβούλευσα γυναίκες, οι οποίες είχαν κακοποιηθεί από τους συζύγους τους».

Πηγή: Newsbeast.gr




Τραγικό τροχαίο στη Βουλιαγμένη | Δύο γυναίκες ανασύρθηκαν νεκρές

Σοβαρό τροχαίο σημειώθηκε τη νύχτα επί της Λεωφόρου Ποσειδώνος στη Βουλιαγμένη Αττικής, όταν δύο οχήματα συγκρούστηκαν μετωπικά με αποτέλεσμα δύο γυναίκες να χάσουν τη ζωή τους και να τραυματιστούν άλλα τρία άτομα, μια γυναίκα και δύο άνδρες.

Στο ένα όχημα επέβαιναν πέντε άτομα και στο άλλο δύο. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, το ένα από τα δύο οχήματα πέρασε στο αντίθετο ρεύμα και η σύγκρουση ήταν τόσο σφοδρή ώστε χρειάστηκε η συνδρομή της πυροσβεστικής για τον απεγκλωβιστούν.

Όλοι μεταφέρθηκαν με το ΕΚΑΒ στο Ασκληπιείο Βούλας όπου διαπιστώθηκε ο θάνατος των δύο γυναικών.