Κλείνουν άρον – άρον την Προανακριτική: Ο Τριαντόπουλος ζητά δικαστικό συμβούλιο

Πρόωρο τέλος στην προανακριτική επιτροπή θέλει να βάλει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, καθώς ο Χρήστος Τριαντόπουλος, ο οποίος κατηγορείται για την συμβολή του στο μπάζωμα του εγκλήματος των Τεμπών, ζήτησε με επιστολή του προς τον Πρόεδρο της Προανακριτικής Επιτροπής κ. Παναγή Καππάτο, να παραπεμφθεί απευθείας στη δικαιοσύνη.

Σημειώνεται πως η προανακριτική για τον Τριαντόπουλο έκανε πρεμιέρα σήμερα Τρίτη (18/3) με πολλά παρατράγουδα, ενώ τα κόμματα της αντιπολίτευσης είχαν αφήσει να εννοηθεί πως κατά τη διάρκεια της προανακριτικής θα εξέταζαν το ενδεχόμενο, αν προέκυπταν περισσότερα στοιχεία, να αναβαθμίσουν το κατηγορητήριο εις βάρος του κ. Τριαντόπουλου, ο οποίος κατηγορείται για παράβαση καθήκοντος (πλημμέλημα) ενώ δεν είχε αποκλειστεί το ενδεχόμενο να καλούνταν για κατάθεση ο πρωθυπουργός αλλά και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.

Στην έναρξη των εργασιών της προανακριτικής, η ΝΔ εμφανίστηκε χωρίς καμία πρόθεση συναινετικής αναζήτησης της αλήθειας, και ακολούθησε για ακόμα μια φορά την πεπατημένη για το έγκλημα στα Τέμπη, καθώς επέμεινε σε μονοκομματικό προεδρείο, παρά τις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης να συσταθεί αναλογικά διακομματικό προεδρείο.

Υπενθυμίζεται πως για το Μαξίμου υπήρχαν αρκετές «απώλειες» καθώς υπήρξαν περιπτώσεις βουλευτών που δήλωσαν την… απροθυμία τους να συμμετέχουν στην Επιτροπή για τα Τέμπη.

Η επιστολή Τριαντόπουλου

«Αξιότιμε κ. Πρόεδρε και μέλη της Επιτροπής,

Όπως γνωρίζετε, μετά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής συστάθηκε η Επιτροπή σας, η οποία οφείλει να εξετάσει με ακεραιότητα και αμεροληψία την αποδιδόμενη σε εμένα κατηγορία, όπως αυτή οριοθετήθηκε από την πρόταση του ΠΑΣΟΚ, πρόταση που υπερψήφισε, με δική μου προτροπή, η πλειοψηφία, ώστε να κριθεί εάν υπάρχουν οι απαιτούμενες απλές ενδείξεις, προς κίνηση σε βάρος μου ποινικής διώξεως για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος.

Όπως εξ αρχής δήλωσα, είμαι απολύτως αθώος όσων η πρόταση τούτη μου αποδίδει, κάτι που προκύπτει από μια στοιχειώδη -πλην όμως ψύχραιμη- επισκόπηση και της πρότασης του ΠΑΣΟΚ, και προς τούτο άλλωστε και ήμουν ο πρώτος που ζήτησε τη διερεύνηση της υπόθεσης, προκειμένου καμία σκιά να μην πλανάται ως προς την Αλήθεια.

Δυστυχώς, είναι εμφανές ότι διάγουμε μια περίοδο ακραίας πολιτικής πόλωσης όπου, κατά την άποψή μου, ένα τραγικό δυστύχημα που συγκλόνισε το πανελλήνιο έχει εργαλειοποιηθεί από την αντιπολίτευση, προς απόσπαση πρόσκαιρων πολιτικών ωφελημάτων.

Υπό αυτές τις συνθήκες, φοβούμαι πως το όποιο πόρισμα εκδώσει η Επιτροπή σας θα αποτελέσει αντικείμενο έντονης αμφισβήτησης και αντιπαράθεσης, η οποία μοιραία θα με ακολουθεί στο υπόλοιπο του δημόσιου και ιδιωτικού βίου μου. Και η ακεραιότητά μου, στα μάτια των συμπολιτών μου, είναι κάτι που δεν είναι, για εμένα τουλάχιστον, διαπραγματεύσιμο.

Επειδή λοιπόν δεν θα ήθελα η κρίση σας, επί της υποθέσεώς μου, να εκληφθεί ως ενδεχομένως εδραζόμενη στην πολιτική και κομματική ταυτότητα των μελών της Επιτροπής σας, επιθυμία μου είναι, όσο παράδοξο και εάν τούτο εκ πρώτης μπορεί να φαντάζει, να κριθώ από την τακτική Δικαιοσύνη, κατά τα προβλεπόμενα στο Σύνταγμα και στη νομοθεσία περί ευθύνης υπουργών, αφού οι εισαγγελικοί και δικαστικοί λειτουργοί διαθέτουν εγγυημένη ανεξαρτησία και αμεροληψία, αλλά και αυξημένες γνώσεις και κύρος.

Από την πρώτη στιγμή της εμπλοκής μου στην πολιτική, θεωρώ ακράδαντα και το ακολουθώ, πως η στάση, η πορεία και οι επιλογές ενός πολιτικού πρέπει να συνιστούν παράδειγμα για την κοινωνία και την πατρίδα που θέλουμε να έχουμε για τα παιδιά μας και τις επόμενες γενιές.

Επαναλαμβάνω ότι δεν έχω τίποτα να κρύψω, ούτε να φοβηθώ. Έχω απόλυτη πίστη στην αθωότητά μου και τυφλή εμπιστοσύνη στη Δικαιοσύνη, η οποία και επιθυμώ να με κρίνει απευθείας, ως σας ζητώ δια της παρούσας να πράξετε, λαμβάνοντας σχετική απόφαση.»

Προεξοφλεί την αθωότητα Τριαντόπουλου ο Μητσοτάκης

Για «γενναίο βήμα που δεν έχει σύγχρονο προηγούμενο» κάνει λόγο ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφορικά με το αίτημα του Τριαντόπουλου και σπεύδει να επιτεθεί στην αντιπολίτευση, προεξοφλώντας την αθωότητα του Τριαντόπουλου για το μπάζωμα και της κυβέρνησης για την συγκάλυψη.

Αναλυτικά η ανάρτηση του πρωθυπουργού

«Η πρωτοβουλία του Χρήστου Τριαντόπουλου να ζητήσει από την Προανακριτική Επιτροπή την παραπομπή του στη Δικαιοσύνη αποτελεί ένα γενναίο βήμα που δεν έχει σύγχρονο προηγούμενο. Ένα βήμα που του επιτρέπει να κριθεί από τακτικούς δικαστές, οι οποίοι απολαμβάνουν των συνταγματικών εγγυήσεων λειτουργικής και προσωπικής ανεξαρτησίας. Και μία ενέργεια που απεγκλωβίζει την αναζήτηση τυχόν ποινικών ευθυνών πολιτικών προσώπων από τις τοξικές μικροκομματικές διαμάχες. Αυτές στις οποίες εξακολουθούν να επιδίδονται, δυστυχώς, τα άλλα κόμματα.

Παρά τα πραγματικά στοιχεία, σύσσωμη η αντιπολίτευση είχε προεξοφλήσει τόσο τη δήθεν ενοχή του Χρήστου Τριαντόπουλου όσο και την τάχα κυβερνητική «συγκάλυψη». Έτσι όλες οι πτέρυγες της Βουλής τίθενται προ των ευθυνών τους: Θα συμφωνήσουν, άραγε, με την πρωτοβουλία του υπουργού; Ή, μήπως, θα κρυφτούν και πάλι πίσω από τεχνάσματα και υπεκφυγές για να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα;

Η σημερινή εξέλιξη, ωστόσο, επιβεβαιώνει και κάτι ακόμη. Όπως έχω προαναγγείλει, πλησιάζει η ώρα για μια δραστική τομή στο άρθρο 86 του Συντάγματος. Ήδη, από το 2006, ως νεοεκλεγείς βουλευτής, μαζί με 7 συναδέλφους, μεταξύ των οποίων και ο σημερινός Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Τασούλας, είχα προτείνει την αναθεώρηση της συγκεκριμένης διάταξης, ώστε να διακρίνεται το ποινικό στοιχείο της δίωξης των Υπουργών από τις κατά καιρούς πολιτικές αντιπαραθέσεις. Ενώ το 2019, αναθεωρήσαμε το Σύνταγμα, καταργώντας την ειδική αποσβεστική προθεσμία για τα αδικήματα των μελών της Κυβέρνησης και των Υφυπουργών.

Μάλιστα, αν και είναι αυτονόητο ότι το Σύνταγμα εφαρμόζεται άμεσα, με νομοθετική παρέμβαση στο επόμενο νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης, καταργείται και ρητά η αντίθετη πρόβλεψη του νόμου περί ευθύνης υπουργών, που έχει καταστεί ανενεργή ήδη από το 2019. Είναι καιρός με τη νέα αναθεώρηση του Συντάγματος να ενισχύσουμε πιο αποφασιστικά την εμπιστοσύνη της κοινωνίας προς το πολιτικό σύστημα. Διευκολύνοντας την αναζήτηση της αλήθειας και περιορίζοντας ή και εξαλείφοντας την αρμοδιότητα και την εμπλοκή της Βουλής στην ποινική δίωξη υπουργών. Γιατί αποστολή του Κοινοβουλίου δεν είναι, ούτε να αθωώνει πολιτικούς φίλους, ούτε να καταδικάζει πολιτικούς αντιπάλους!».

Το σχόλιο της κυβέρνησης

Κυβερνητικά στελέχη, σχολιάζοντας το αίτημα του Χρήστου Τριαντόπουλου, αναφέρουν πως πρόκειται για «ένδειξη πολιτικής γενναιότητας και ευθιξίας», ενώ επιτίθενται και στην αντιπολίτευση που κατηγορούσε την κυβέρνηση για συγκάλυψη, υποστηρίζοντας πως «τα επιχειρήματα περί δήθεν κομματικής “ασπίδας” καταρρέουν».

Αναλυτικά αναφέρουν:

«H απόφαση του κ. Χρήστου Τριαντόπουλου να καταθέσει αίτημα στην Προανακριτική Επιτροπή προκειμένου να κριθεί απευθείας από τον φυσικό δικαστή, συνάδει με το αίτημα της κοινωνίας αλλά και συγγενών των θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών για απόδοση δικαιοσύνης από την Δικαιοσύνη.

Η κίνηση αυτή του πρώην υφυπουργού, ως ένδειξη πολιτικής γενναιότητας και ευθιξίας, ώστε να μην υπάρξει η παραμικρή σκιά περί δήθεν κοινοβουλευτικής «συγκάλυψης» και να πέσει άπλετο φως από τη δικαιοσύνη, δημιουργεί νέα δεδομένα σε ο,τι αφορά τη διερεύνηση της τραγωδίας.

Για πρώτη φορά ένας πρώην υπουργός που ελέγχεται για υπόθεση που αφορά την άσκηση των καθηκόντων του, ζητάει την απευθείας κρίση του από τον φυσικό δικαστή, θεωρώντας ότι το όποιο πόρισμα εκδοθεί από την Προανακριτική Επιτροπή μπορεί να γίνει αντικείμενο έντονης αντιπαράθεσης και αμφισβήτησης, λόγω της κομματικής προέλευσης των μελών της.

Σημειώνεται ότι κατά την πρόσφατη συζήτηση της πρότασης δυσπιστίας στη Βουλή ο πρωθυπουργός είχε δηλώσει ότι στο πλαίσιο της Συνταγματικής Αναθεώρησης προτίθεται να εισηγηθεί την αλλαγή του άρθρου 86 περί ευθύνης υπουργών, καλώντας τα κόμματα να συμφωνήσουν, όταν μάλιστα στο παρελθόν είχαν διατυπώσει αντίστοιχες θέσεις.

Το αίτημα του κ. Τριαντόπουλου, ο οποίος όπως αναφέρει στην επιστολή του έχει απόλυτη πίστη στην αθωότητά του αλλά και τυφλή εμπιστοσύνη στη δικαιοσύνη, θα εξετασθεί και θα κριθεί από την Προανακριτική Επιτροπή, που είναι το μοναδικό κυρίαρχο όργανο για τη λήψη της σχετικής απόφασης.
Εφόσον εγκριθεί το αίτημα του πρώην υφυπουργού, τότε η υπόθεση θα παραπεμφθεί στο πενταμελές Δικαστικό Συμβούλιο του Ειδικού Δικαστηρίου, που αποτελείται από ανώτατους δικαστές και οι οποίοι θα ορίσουν έναν Αρεοπαγίτη μέλος του προκειμένου να διενεργήσει το ανακριτικό έργο, ώστε βάσει του πορίσματός του, το Συμβούλιο να καταλήξει σε βούλευμα για παραπομπή ή μη του πρώην υφυπουργού στο Ειδικό Δικαστήριο.

Τα κόμματα της αντιπολίτευσης, που μέχρι τώρα υποστήριζαν ότι η κυβέρνηση αποδέχθηκε τη συγκρότηση της Προανακριτικής επειδή διαθέτει την κοινοβουλευτική πλειοψηφία, υπονοώντας ότι υπάρχει διάθεση «συγκάλυψης», οφείλουν να λάβουν ξεκάθαρη θέση απέναντι στο αίτημα Τριαντόπουλου να απευθυνθεί στον φυσικό δικαστή.

Σημειώνουμε ότι ο ομότιμος καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου Νίκος Αλιβιζάτος είχε διατυπώσει μία ανάλογη κατ’ αποτέλεσμα πρόταση και απομένει να δούμε πως θα τοποθετηθεί το ΠΑΣΟΚ, που είχε προτείνει τη σύσταση της Προανακριτικής Επιτροπής.

Μετά την κίνηση του κ. Τριαντόπουλου, να ζητήσει να κριθεί από την Δικαιοσύνη, τα επιχειρήματα περί δήθεν κομματικής «ασπίδας» καταρρέουν, ήρθε η ώρα για την αντιπολίτευση να τοποθετηθεί δημόσια και υπεύθυνα, εφόσον ισχύουν οι ισχυρισμοί της για απόδοση δικαιοσύνης».

efsyn.gr




Ανδρουλάκης: Όταν προκύπτει στοιχειοθετημένο δικαστικό πόρισμα θα κάνουμε αίτημα για προανακριτική

Αιχμές προς το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας άφησε ανοίγοντας τη συνεδρίαση του Συντονιστικού Πολιτικού Κέντρου, ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης.

Ειδικότερα, κατά τη συνεδρίαση του Συντονιστικού Πολιτικού Κέντρου, ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, σημείωσε:
«Όταν προκύπτει στοιχειοθετημένο δικαστικό πόρισμα, θα προχωρούμε σε αίτημα συγκρότησης προανακριτικής επιτροπής ώστε τα πολιτικά πρόσωπα να βρεθούν ενώπιον του φυσικού τους δικαστή.
Αυτό πράξαμε στην περίπτωση του πορίσματος της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας για τον Κώστα Καραμανλή και τώρα για τον Χρήστο Τριαντόπουλο. Μπορεί να δεσμευτεί για το ίδιο η Νέα Δημοκρατία;».
Πηγή:cnn.gr



Το όνομα «Ιωάννης Παναγιωτόπουλος» στην αίθουσα του Δικηγορικού Συλλόγου στο Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας

Την Τετάρτη το μεσημέρι στους χώρους του ο Δικηγορικός Σύλλογος Καβάλας πραγματοποίησε τακτική γενική συνέλευση. Μαζί με κοπή βασιλόπιτας για τα μέλη του. Την βασιλόπιτα ευλόγησε ο Μητροπολίτης κ. Στέφανος.

Η προσέλευση δεν ήταν ικανοποιητική. Δεν εξασφαλίστηκε απαρτία ώστε να πραγματοποιηθεί όπως έπρεπε η συνέλευση. Τελικά η διαδικασία είχε ενημερωτικό χαρακτήρα.

Ο κ. Γιώργος Γραμμένος ενημέρωσε για τα θέματα της λειτουργίας της δικαιοσύνης στη Θάσο. Αυτά που αναμένονταν τόσα χρόνια στη Θάσο, φαίνεται να ήρθε η ώρα να γίνουν.

Στη μνήμη ενός δικηγόρου που επί σειρά πολλών ετών πρόεδρος του τοπικού συλλόγου. Στην κοπή της βασιλόπιτας το τυχερό νόμισμα βρέθηκε στο κομμάτι του Γιώργου Γραμμένου.

www.proininews.gr




Καβάλα | Στο δικαστικό μέγαρο έχοντας μαχαίρι

Σύλληψη ημεδαπής στη διάρκεια ελέγχου από υπάλληλο ασφαλείας για παράβαση της νομοθεσίας περί όπλων

Συνελήφθη το πρωί της Τετάρτης 24-9-2024 στην Καβάλα, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Καβάλας, μία ημεδαπή, η οποία επιχείρησε να εισέλθει στο Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας και κατά τη διάρκεια ελέγχου από υπάλληλο ασφαλείας του κτιρίου βρέθηκε στην κατοχή της ένα αναδιπλούμενο μαχαίρι το οποίο κατασχέθηκε.

Την προανάκριση ενεργεί το Αστυνομικό Τμήμα Καβάλας.
www.kavalapost.gr



Σύλληψη 59χρονης στο Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας για κατοχή μαχαιριού

Το πρωί της Τρίτης, 24 Σεπτεμβρίου, μία 59χρονη κάτοικος Καβάλας συνελήφθη στο Δικαστικό Μέγαρο της πόλης, όταν κατά τη διάρκεια του ελέγχου ασφαλείας εντοπίστηκε στην τσάντα της ένα μαχαίρι με λεπίδα μήκους 23 εκατοστών. Η γυναίκα βρισκόταν στο χώρο για να επισκεφθεί την Εισαγγελία.

Ο σεκιούριτι που διενεργούσε τον έλεγχο πρόσεξε το μαχαίρι και αμέσως ειδοποίησε τους αστυνομικούς. Με την άφιξή της στην Εισαγγελία, η 59χρονη συνελήφθη, ωστόσο μετά από λίγο αφέθηκε ελεύθερη. Η υπόθεσή της θα εξεταστεί σε τακτική δικάσιμο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η γυναίκα δήλωσε πως το μαχαίρι χρησιμοποιείται για το κόψιμο κλαδιών δέντρων και ότι το είχε ξεχάσει στην τσάντα της. Το περιστατικό αυτό υπογραμμίζει τη σημασία των ελέγχων ασφαλείας στα δημόσια κτίρια, αλλά και την ανάγκη για προσοχή όσον αφορά τα αντικείμενα που φέρουμε καθημερινά μαζί μας.

Η δικαιοσύνη θα εξετάσει την υπόθεση σε επόμενο στάδιο, με την 59χρονη να αντιμετωπίζει κατηγορίες για κατοχή μαχαιριού σε δημόσιο χώρο, παρά την εξήγηση της περί αβλεψίας.




Καθολική αποχή δικηγόρων στις 16 Σεπτεμβρίου για τον νέο Δικαστικό Χάρτη – Η ανακοίνωση του ΔΣΑ

Την ίδια ημέρα αποφασίστηκε η πραγματοποίηση συγκέντρωσης διαμαρτυρίας στο χώρο του πρώην Ειρηνοδικείου Αθηνών.

Κορυφώνουν τις αντιδράσεις τους για το νέο Δικαστικό Χάρτη οι δικηγόροι, καθώς πριν από λίγο ο Δικηγορικός Σύλλογος της Αθήνας (ΔΣΑ) ανακοίνωσε πως αποφάσισε καθολική αποχή των μελών του στις 16 Σεπτεμβρίου, ημέρα έναρξης του νέου δικαστικού έτους.

Μάλιστα, την ίδια ημέρα αποφασίστηκε η πραγματοποίηση συγκέντρωσης διαμαρτυρίας στο χώρο του πρώην Ειρηνοδικείου Αθηνών. Η συγκέντρωση θα πραγματοποιηθεί στις 09.30΄ πμ.

Ειδικότερα, οι παραπάνω αποφάσεις ελήφθησαν κατά τη διάρκεια συνεδρίασης που πραγματοποίησε σήμερα το Διοικητικό Συμβούλιο του ΔΣΑ. Αμέσως μετά τη συνεδρίαση ο ΔΣΑ εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία αναφέρει τα εξής:

«Το ΔΣ του ΔΣΑ κατά τη συνεδρίασή του στις 9-9-2024 αποφάσισε τα εξής:

Α.
 Την επικύρωση της απόφασης της Ολομέλειας των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων της Χώρας για την πραγματοποίηση καθολικής αποχής τη Δευτέρα 16-9-2024, λαμβάνοντας υπόψη την εσπευσμένη και πρόχειρη απόπειρα εφαρμογής του νέου δικαστικού χάρτη από το Υπουργείο Δικαιοσύνης από 16-9-2024 χωρίς να έχουν επιλυθεί προηγουμένως ζωτικά προβλήματα που δημιουργούνται από την εφαρμογή του νέου συστήματος, δεδομένου ότι μέχρι και σήμερα, μία εβδομάδα πριν την έναρξη του δικαστικού έτους:

1) δεν έχουν ψηφιστεί οι σχετικές τροποποιήσεις του Κώδικα Πολιτικής και Ποινικής Δικονομίας,
2) δεν έχουν καθοριστεί τα γραμμάτια προείσπραξης δικηγορικής αμοιβής για τις νέες διαδικασίες και Δικαστήρια, μετά την εφαρμογή του νέου συστήματος,

3) δεν υφίσταται διαδικασία προσωποποιημένης ενημέρωσης μέσω οίκοθεν κλήσης των διαδίκων για τους νέους τόπους, ημέρες και ώρες των ήδη προσδιορισμένων πολιτικών υποθέσεων στα καταργούμενα Ειρηνοδικεία και παραμένει κόλουρη η διαδικασία ενημέρωσης μέσω του συστήματος Solon (στα Πρωτοδικεία του ΟΣΔΠΠ α’ φάση),
4) δεν έχει προβλεφθεί νομοθετικά δυνατότητα ρύθμισης όλων των ζητημάτων που δημιουργούνται από το νέο δικαστικό χάρτη από τις Ολομέλειες των δικαστικών σχηματισμών
5) δεν έχουν δημιουργηθεί αίθουσες στους χώρους του πρώην Ειρηνοδικείου Αθηνών και του Εφετείου Αθηνών για την εκδίκαση υποθέσεων και την τήρηση του αρχείου,
6) δεν έχουν διευθετηθεί τα ζητήματα που ανακύπτουν από την κατάργηση των Ειρηνοδικείων και την ενοποίηση του α΄ βαθμού δικαιοδοσίας, με αποτέλεσμα να δημιουργείται κίνδυνος ασφάλειας δικαίου, ερημοδικιών και απώλειας δικονομικών και ουσιαστικών δικαιωμάτων και να οδηγούνται σε απίστευτη ταλαιπωρία λειτουργοί και συλλειτουργοί της δικαιοσύνης, δικαστικοί υπάλληλοι και πολίτες – διάδικοι.

Β. Αποφασίστηκε ομόφωνα η πραγματοποίηση συγκέντρωσης διαμαρτυρίας και ενημέρωσης για το «νέο» δικαστικό χάρτη στο χώρο του πρώην Ειρηνοδικείου Αθηνών την Δευτέρα 16-9-2024 και ώρα 09.30΄ πμ.

Γ.
 Αποφασίστηκε ομόφωνα η πραγματοποίηση ενημερωτικής εκδήλωσης για το νέο Δικαστικό Χάρτη,δια ζώσης (στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΔΣΑ) με ταυτόχρονη διαδικτυακή μετάδοση, την Πέμπτη 12-9-2024 και ώρα 3.00΄ μμ.

Δ.
 Δεν υπερψηφίστηκε η πρόταση για τη σύγκληση Γενικής Συνέλευσης στις 16-9-2024, για όλα τα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο (φορολογικό, δικαστικός χάρτης κλπ)

ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΑΠΟΧΗΣ

Η καθολική αποχή αφορά κάθε δικαστική και εξώδικη ενέργεια, συμπεριλαμβανομένης της σύνταξης και υπογραφής πάσης φύσεως ιδιωτικών συμφωνητικών, και επιπλέον:

α) αποχή των δικηγόρων από την εκδίκαση πάσης φύσεως υποθέσεων
β) αποχή των δικηγόρων από την κατάθεση δικογράφων και τη διενέργεια πάσης φύσεως διαδικαστικών πράξεων
γ) αποχή των δικηγόρων από παράσταση σε διοικητικές επιτροπές και υπηρεσίες (Τοπικές Διοικητικές Επιτροπές ΕΦΚΑ, Επιθεωρήσεις Εργασίας, Πειθαρχικά Συμβούλια, Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών, Οργανισμός Μεσολάβησης και Διαιτησίας, ΕΑΔΗΣΥ, κλπ),
δ) αποχή από την καταχώριση εγγραπτέων πράξεων στο Κτηματολόγιο (πρόδηλα, προσημειώσεις, αγωγές, διαδικασία του άρθρου 6 παρ. 4 του Ν. 2664/1998, κλπ),
ε) αποχή από την κατάθεση δικαιολογητικών για χορήγηση – ανανέωση αδειών παραμονής μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Portal της Ολομέλειας.

Άδειες θα χορηγούνται αποκλειστικά και μόνο:
– Σε περιπτώσεις παραγραφών και αποσβεστικών προθεσμιών, συμπεριλαμβανομένων των δικονομικών, σε αστικές, ποινικές και διοικητικές υποθέσεις ενώπιον των Δικαστηρίων, σε περιπτώσεις λήξης των προθεσμιών για άσκηση προσφυγών ενώπιον των Διοικητικών Αρχών, καθώς και σε περιπτώσεις προθεσμιών του Κώδικα Μετανάστευσης (λήξεις αδειών παραμονής, θεωρήσεις εισόδου, κλπ).
– Στις ποινικές υποθέσεις, στα πλημμελήματα συμπληρωμένα έξι (6) έτη στον α’ και επτά (7) έτη στον β’ βαθμό και στα κακουργήματα συμπληρωμένα δεκαπέντε (15) έτη στον α΄ βαθμό και δεκαοκτώ (18) έτη στο β’ βαθμό.
– Σε ποινικές δίκες β’ βαθμού με κρατούμενο, συνεπεία πρωτοβάθμιας καταδικαστικής απόφασης. – Σε περιπτώσεις προσωρινά κρατουμένων, εν’ όψει της συμπλήρωσης προσωρινής κράτησης. Συμπληρωμένοι δέκα μήνες σε περίπτωση δωδεκαμήνου και δεκαπέντε μήνες σε περίπτωση δεκαοκτάμηνου.
– Σε Αναστολές και Ανακοπές κατά πλειστηριασμών
– Σε Αντιρρήσεις, ενώπιον Διοικητικών Δικαστηρίων, μόνο όταν επίκειται άμεση απέλαση αλλοδαπού.
– Σε εκδίκαση προσωρινών διαταγών καταφανώς και άκρως κατεπειγουσών περιπτώσεων.
– Σε ένορκες βεβαιώσεις, μόνο εφόσον υπάρχει κίνδυνος παρόδου προθεσμίας.
– Σε υποχρεωτική αρχική συνεδρία (ΥΑΣ) Διαμεσολάβησης:

i) για τις υποθέσεις στις οποίες έχει ήδη υποβληθεί αίτημα στο Διαμεσολαβητή,
ii) για τις υποθέσεις της νέας τακτικής όπου τίθεται ζήτημα προθεσμίας κατάθεσης προτάσεων και
iii) για τις οικογενειακές διαφορές, όπου επίκειται η συζήτησή τους Ρητά διευκρινίζεται ότι κατά την διάρκεια της καθολικής αποχής:
– Δεν θα γίνονται καταθέσεις δικογράφων ενδίκων μέσων και βοηθημάτων.
– Δεν θα χορηγούνται άδειες:
α) Για ασφαλιστικά μέτρα,
β) Για αιτήσεις αναστολής και
γ) Για αυτόφωρα και συνοδείες.
– Δεν θα διενεργούνται επιδόσεις δικογράφων και αποφάσεων και κατασχέσεις εις χείρας τρίτου.
– Η αποχή καταλαμβάνει και τα συναινετικά διαζύγια. Άδεια δεν απαιτείται:
α) Για την κατάθεση προτάσεων και προσθήκης αντίκρουσης στην τακτική διαδικασία,
β) Για την κατάθεση προτάσεων και συζήτηση μικροδιαφορών
γ) Για την κατάθεση προσθήκης/αντίκρουσης, σημειώματος, υπομνήματος, κλπ, σε υποθέσεις που έχουν συζητηθεί και η προθεσμία λήγει κατά τη διάρκεια της αποχής και
δ) Για την ανάκληση προσημείωσης υποθήκης

Ως προς τις Αναβολές:

Για την διευκόλυνση των συναδέλφων επιτρέπεται η παράσταση ενώπιον των δικαστηρίων για την υποβολή αιτήματος αναβολής, με την υποχρέωση
– στην περίπτωση μη παράστασης της πλευράς του αντιδίκου
– να προβαίνουν αμελλητί και με κάθε πρόσφορο μέσο στην ενημέρωση του απόντος συναδέλφου για την ημερομηνία της νέας δικασίμου.

Όπου υπάρχει συνεδρίαση ποινικού δικαστηρίου από διακοπή, θα ζητείται νέα διακοπή προς συζήτηση της υπόθεσης».

Ως προς τις δηλώσεις παράστασης στα Πολιτικά και τα Διοικητικά Δικαστήρια:

Δεν κατατίθενται, άλλως ανακαλούνται, δηλώσεις παράστασης που κατατίθενται έως την προτεραία, καθότι ισοδυναμούν με παράσταση δικηγόρου κατά την εκφώνηση της υπόθεσης».

www.protothema.gr




Καβάλα | Χωρίς κλιματισμό το δικαστικό μέγαρο Καβάλας για ένα ακόμα καλοκαίρι.

Χωρίς κλιματισμό για ένα ακόμα καλοκαίρι το δικαστικό μέγαρο της Καβάλας.Ο πρόεδρος του δικηγορικού συλλόγου Καβάλας, κ. Γιώργος Γραμμένος, μιλώντας στην κάμερα του Ena Channel, αναφέρθηκε στην απόφαση που ελήφθη ωστε οι υπαλληλοι λόγω των αυξημένων θερμοκρασιών και των ανεπαρκών συνθηκών κλιματισμού να αποχωρουν νωριτερα απο την εργασια τους στο Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.

Η απόφαση αυτή, σύμφωνα με τον κ. Γραμμένο, έχει ως στόχο την προστασία της υγείας των δικαστικών υπαλλήλων δικηγόρων οι οποίοι ειναι αναγκασμενοι να εργάζονται κάτω από δύσκολες συνθήκες λόγω της μη λειτουργίας του κεντρικού κλιματισμού. Προσθέτοντας την αναγκαιότητα λήψης μέτρων για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας.




Ο Υπουργός Δικαιοσύνης Γιώργος Φλωρίδης στο Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας

Στο δικαστικό μέγαρο Καβάλας βρέθηκε το μεσημέρι ο υπουργός Δικαιοσύνης Γιώργος Φλωρίδης.

Υπόμνημα με τα αιτήματα τους κατέθεσε στον υπουργό αντιπροσωπεία του διοικητικού συμβουλίου του σωματείου των δικαστικών υπαλλήλων.

Προσερχόμενος ο κ. Φλωρίδης σχολίασε θετικά την εξέλιξη των εργασιών εξωτερικά του δικαστικού μεγάρου.




Αναστάτωση προκαλεί η ακύρωση της πιάτσας ταξί στο παλίο Δικαστικό Μέγαρο

Το ένα πρόβλημα μετα το άλλο πως αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες ταξί στην πόλης της Καβάλας, καθώς αλλή μια πιάτσα ταξί στο κέντρο της πόλης φαίνεται πως ακυρώνεται.

Προκειται για την πίατσα ταξί στην διασταυρωση της οδού Κουντουριώτου με Ομονοίας, όπου στο σημείο πριν απο λίγες ήμερε ξεκίνησαν εργασίες με την ενημέρωση προς τους επαγγελματίες οτι θα πρέπει να απομακρθνθούν απο το σημείο για λίγες ημέρες ενω στα τελικά σχέδια των έργων στο σημείο δεν προβλέπεται χώρος για ταξί, με τις αντιρρίσεις απο των πλευρά τους να είναι τεράστιες.




Βρήκαν εκρηκτικό μηχανισμό στον ύποπτο φάκελο στο Δικαστικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης

Εκρηκτικός μηχανισμός βρέθηκε μέσα στον ύποπτο φάκελο, ο οποίος προκάλεσε νωρίτερα συναγερμό αλλά και την εκκένωση του Δικαστικού Μεγάρου της Θεσσαλονίκης.

Ο ύποπτος φάκελος απεστάλη στο Δικαστικό Μέγαρο της Θεσσαλονίκης ενώ προοριζόταν για την πρόεδρο Εφετών Θεσσαλονίκης. Αμέσως μόλις έγινε αντιληπτός ο ύποπτος φάκελος, ενημερώθηκαν οι Αρχές και τα δικαστήρια εκκενώθηκαν

Ο φάκελος σύμφωνα με το thestival.gr, περιείχε ικανή ποσότητα ζελατοδυναμίτιδας, και οι έμπειροι αστυνομικοί του ΤΕΕΜ, προχώρησαν στην εξουδετέρωσή της.

Στο Δικαστικό Μέγαρο βρέθηκε και ο διευθυντής Ασφαλείας, Γιώργος Τζήμας.

πηγή: newsbeast.gr




Σταύρος Κελέτσης | Ενίσχυση της Αρμοδιότητας του Πρωτοδικείου Ορεστιάδας μέσα από το νέο δικαστικό χάρτη

Πραγματοποιήθηκε χθες Δευτέρα (8/1/2023) με Πρωτοβουλία του Υφυπουργού Δικαιοσύνης κ. Γιάννη Μπούγα σύσκεψη στο Υπουργείο Δικαιοσύνης στην οποία συμμετείχαν ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Σταύρος Κελέτσης, οι βουλευτές της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ο Περιφερειάρχης, οι Πρόεδροι των Δικηγορικών Συλλόγων των Πρωτοδικείων της Περιφέρειας και Υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου Δικαιοσύνης.

Αντικείμενο της σύσκεψης – αντίστοιχες γίνονται για όλες τις Περιφέρειες της χώρας- ήταν η ενημέρωση σχετικά με το νέο Δικαστικό Χάρτη που επεξεργάζεται το αρμόδιο Υπουργείο.

Σύμφωνα με την πρόταση του Υπουργείου δημιουργείται ένας πρώτος βαθμός Πολιτικής και Ποινικής Δικαιοσύνης με ενοποίηση της καθ’ ύλην αρμοδιότητας των Ειρηνοδικείων και των Μονομελών Πρωτοδικείων. Στην πράξη δηλαδή καταργείται ο θεσμός του Ειρηνοδικείου και οι υποθέσεις μεταφέρονται στον πρώτο βαθμό που δημιουργείται. Αυτό έχει ως συνέπεια την κατάργηση ορισμένων Ειρηνοδικείων της χώρας, την απορρόφηση των Ειρηνοδικείων της έδρας κάθε Πρωτοδικείου από το νέο Μονομελές και τη μετατροπή όσων (εκτός έδρας Πρωτοδικείου) κρίνονται βιώσιμα σε «περιφερειακές έδρες των Πρωτοδικείων».

Σε ό,τι αφορά το νομό Έβρου το ζήτημα που τίθεται σχετίζεται με το μέλλον του Ειρηνοδικείου Διδυμότειχου που είναι το μοναδικό εκτός έδρας Πρωτοδικείο το οποίο σήμερα λειτουργεί. Όλοι οι φορείς υποστήριξαν την διατήρησή του με τη μορφή «Περιφερειακής Έδρας». Ειδικότερα ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και βουλευτής Έβρου κ Σταύρος Κελέτσης υποστήριξε «την μετατροπή του Ειρηνοδικείου Διδυμοτείχου σε Περιφερειακή έδρα του Πρωτοδικείου Ορεστιάδας αλλά και την ενίσχυση με τη νέα μορφή του, της κατά τόπο αρμοδιότητάς του όπως και του συνόλου του Πρωτοδικείου Ορεστιάδας συμπεριλαμβάνοντας στις αρμοδιότητες τους το σύνολο των υποθέσεων του Δήμου Σουφλίου για λόγους εξορθολογισμού της απονομής της δικαιοσύνης».

«Σημειώνω», τόνισε ο Υφυπουργός, «ότι σήμερα υπάρχει το παράδοξο οι υποθέσεις του πρώην δήμου Ορφέα να ανήκουν στο Ειρηνοδικείο Διδυμότειχου και στο Πρωτοδικείο Ορεστιάδας, ενώ όλες οι υποθέσεις του υπόλοιπου Δήμου Σουφλίου στο Ειρηνοδικείο και το Πρωτοδικείο Αλεξανδρούπολης. Αυτό το παράδοξο πρέπει να τερματιστεί και έτσι να ενισχυθεί περεταίρω με ύλη το Πρωτοδικείο Ορεστιάδας». Με την πρόταση αυτή συμφώνησαν το σύνολο των παρευρισκόμενων ενώ ο Υφυπουργός Δικαιοσύνης και οι υπηρεσιακοί παράγοντες υποσχέθηκαν ότι θα την μελετήσουν.




Δωρέα στον Δ. Καβάλας όλα τα μάρμαρα που θα απομαρυνθούν απο το Δικαστικό Μέγαρο

Ξεκίνησαν την Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου, οι εργασίες στο εξωτερικό τμήμα του δικαστικού μεγάρου της Καβάλας, όπου σύμφωνα με την υπογραφή της σύμβασης θα απομακρυνθούν όλα τα μάρμαρα ,τα οποία θα γίνουν δωρεά στον Δήμο Καβάλας. Ενω το δικαστικό μεγαρο θα αλλάξει τελείως όψη καθως στο εξωτερικό θα τοποθετηθεί διπλή θερμομώνοση.




Καβάλα | Τροχαίο υλικών ζημιών πίσω απο το Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας

Ένα νέο τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε το πρωί της Πέμπτης 26 Οκτωβρίου την Καβάλα, σε ένα σημειο που δέν υπάρχει μεγαλή κυκλοφοριάκη κίνηση, πίσω απο το Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.
Τα δύο οχήματα συγκρούστηκαν μετωπικά αλλά ευτυχώς υπήρχαν μόνο μικρές υλικές ζημίες και οχι τραυματισμός.




Αλλάζει όψη το Δικαστικό Μέγαρο της Καβάλας

Αλλάζει η όψη του δικαστικού μεγάρου της Καβάλας το επόμενο χρονικό διάστημα. Πιο συγκεκριμένα, το δικαστικό μέγαρο της Καβάλας μετά την πτώση του μαρμάρου, βρίσκεται υπο προστατευτικά μέτρα, ενώ σύμφωνα με τον πρόεδρο του δικηγορικου συλλόγου Καβάλας μέσα στους επόμενους μήνες θα αφαιρεθούν όλα τα μάρμαρα απο το εξωτερικό του κτιρίου και το κτίριο πλέον θα είναι τελείως διαφορετικό απο αυτό που έχουν συνηθίσει οι πολίτες της πόλης.

 




Αλέξης Κούγιας: «Το μεγαλύτερο δικαστικό σκάνδαλο» – Γιατί παραιτήθηκε από τη δίκη Πισπιρίγκου

Η πλήρης δήλωση του Αλέξη Κούγια, αμέσως μετά την παραίτησή του από την υπεράσπιση της Ρούλας Πισπιρίγκου.

Ο Αλέξης Κούγιας τοποθετήθηκε για πρώτη φορά, μετά την απόφασή του να παραιτηθεί από την υπεράσπιση της Ρούλας Πισπιρίγκου. Μεταξύ άλλων, κάνει λόγο για «το μεγαλύτερο δικαστικό σκάνδαλο στην Ελλάδα», τονίζοντας ότι «η μόνη δικονομική διέξοδος που είχα, ήταν η “τυπική” παραίτησή μου».

Ολόκληρη η γραπτή δήλωση του Αλέξη Κούγια:

«Μετά από 70 εξαντλητικές συνεδριάσεις και ειδικά μετά την εξέταση του καθηγητή τοξικολογίας και κορυφαίου τοξικολόγου στον κόσμο Αριστείδη Τσατσάκη, Αντιπροέδρου της Ακαδημίας της Μόσχας, με ό,τι σημαίνει αυτό για το επίπεδο της επιστημοσύνης του, μετά την κατάθεση του τακτικού ιατροδικαστού Λαρίσης κου Χρήστου Kραββαρίτη, μετά την εξέταση της κορυφαίας Ελληνίδας ιατροδικαστού, πραγματογνώμονος του Πρωτοδικείου Αθηνών κας Ουρανίας Δημακοπούλου, η οποία επιλέγεται για τις κορυφαίες υποθέσεις που απασχολούν τη Δικαιοσύνη, με τελευταία την υπόθεση του “ψευτογιατρού”, όπου όλες οι επιστημονικές απόψεις της έγιναν δεκτές από το ΜΟΔ Αθηνών, με αποτέλεσμα να καταδικαστεί ο κατηγορούμενος σε πολυάριθμες ισόβιες καθείρξεις, και κυρίως μετά την επανεξέταση του τακτικού ιατροδικαστή Αθηνών Σωτήρη Μπουζιάνη που όλοι τους ήταν κατηγορηματικοί ότι η κα Πισπιρίγκου είναι παντελώς αθώα όλων των κατηγοριών που αντιμετωπίζει και ότι είναι παντελώς άγνωστη παγκοσμίως η μέθοδος με ένα καινούργιο μηχάνημα, με το οποίο δήθεν διαπίστωσε ο τοξικολόγος Ράικος από τη Θεσσαλονίκη τη δήθεν θανατηφόρα δόση κεταμίνης, κατέστη αναγκαίο, όπως το ζήτησε ο ιατροδικαστής Μπουζιάνης, να κληθούν και να καταθέσουν ως μάρτυρες, για να μην υπάρχει καμία αμφισβήτηση για την αθωότητα της κας κατηγορούμενης, η οποία απεδείχθη από όλους τους εξετασθέντες επιστήμονες, ο καθηγητής παθολογικής ανατομικής Σταμάτιος Θεοχάρης και η τοξικολόγος Ιωάννα Λευκίδου.

Σήμερα, το Δικαστήριο με συνοπτικές διαδικασίες και χωρίς καμία νομική και ουσιαστική αιτιολογία, απέρριψε το αυτονόητο αίτημά μου, μετά την κατηγορηματική κατάθεση του Μπουζιάνη, να κληθούν οι συγκεκριμένοι μάρτυρες και να καταθέσουν.

Σημειωτέον ότι μέχρι τώρα έχουν κληθεί και έχουν καταθέσει στο Δικαστήριο ακόμη και νοσοκόμες από διάφορα νοσοκομεία, όπου νοσηλεύτηκε η Τζωρτζίνα, μόνο και μόνο για να ερωτώνται εάν η κα κατηγορουμένη έκλαιγε ή δεν έκλαιγε ή αν ήταν στενοχωρημένη όταν αντιμετώπιζε επί 7 μήνες το δράμα του παιδιού της μόνη της χωρίς καμία στήριξη και έτσι να κριθεί αν είναι αθώα ή ένοχη και όχι από τις επιστημονικές διαπιστώσεις. Κατόπιν αυτού και επειδή κατόπιν αυτής της προκατειλημμένης – μεροληπτικής αποφάσεως εις βάρος της κας κατηγορούμενης, η οποία της αποστερεί τη δυνατότητα να αποδείξει με καταθέσεις επιστημόνων την αθωότητα της, η μοναδική διέξοδος, την οποίαν είχα, ήταν να υποβάλλω αίτηση εξαιρέσεως των τακτικών Δικαστών που οδηγούσαν τους ενόρκους σε αυτές τις αποφάσεις που εκδόθηκαν.

Επειδή μέχρι σήμερα ουδέποτε έχω υποβάλει αίτημα εξαιρέσεως Δικαστών στο ακροατήριο, ζήτησα από την Πρόεδρο του Δικαστηρίου, αντί να διακόψουμε για την Τετάρτη 25/10/2023 που ήταν προγραμματισμένο, να διακόψουμε για τις 26/10/2023, ώστε να συνεννοηθώ με τον Πρόεδρο του ΔΣΑ κο Δημήτριο Βερβεσό για το αν θα πρέπει να συνεχίσω να νομιμοποιώ με την παρουσία μου αυτή την εντελώς προκατειλημμένη διαδικασία, αλλά το αίτημα μου απορρίφθηκε και η Πρόεδρος του Δικαστηρίου ζήτησε από την κα κατηγορουμένη να απολογηθεί, εντελώς απροετοίμαστη και χωρίς προηγούμενη συνεννόηση με εμένα που είναι πάγια τακτική στα Δικαστήρια.

Για τους παραπάνω λόγους η μόνη δικονομική διέξοδος που είχα, ήταν η “τυπική” παραίτησή μου, ώστε να ματαιωθεί η απολογία της κας κατηγορουμένης και έτσι να μου δοθεί ο χρόνος, ώστε μέχρι την Πέμπτη να αποφασίσω αν θα παραμείνω στην υπεράσπιση της κας κατηγορούμενης ή και να υποβάλω για πρώτη φορά στην καριέρα μου αίτημα εξαιρέσεως των προκατειλημμένων τακτικών Δικαστών.

Αυτή είναι η πραγματικότητα και ας μην βιάζονται κάποιοι να βγάζουν συμπεράσματα. Ουδέποτε στην καριέρα μου μέχρι σήμερα σε χιλιάδες υποθέσεις εγκατέλειψα τον οποιονδήποτε κατηγορούμενο ανυπεράσπιστο. Το βράδυ στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ANT1 με τον Νίκο Χατζηνικολάου θα πληροφορήσω τον ελληνικό λαό τι ακριβώς έχει συμβεί μέχρι σήμερα με την αθώα κα Πισπιρίγκου και το μεγαλύτερο δικαστικό σκάνδαλο από της ιδρύσεως του ελληνικού κράτους».