Απεργία 9 Απριλίου: Ενώνουν τις φωνές για αυξήσεις και δικαιοσύνη

24ωρη κινητοποίηση από ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ με αιτήματα αυξήσεις, συλλογικές συμβάσεις και δικαιοσύνη για τα Τέμπη

Αθήνα – Ρολά κατεβάζει η χώρα στις 9 Απριλίου, καθώς ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ προχωρούν σε 24ωρη πανελλαδική απεργία, καλώντας εργαζόμενους από όλους τους κλάδους να συμμετάσχουν δυναμικά στις κινητοποιήσεις. Τα αιτήματα της απεργίας εστιάζουν στις αυξήσεις στους μισθούς, την επανάκτηση του 13ου και 14ου μισθού, τη στεγαστική κρίση, την ακρίβεια, αλλά και την απόδοση δικαιοσύνης για την τραγωδία των Τεμπών.

Τα αιτήματα των συνδικάτων

Η ΑΔΕΔΥ επικεντρώνεται στην επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού, αλλά και σε πραγματικές αυξήσεις αποδοχών, «ώστε οι εργαζόμενοι να ζουν με αξιοπρέπεια και όχι με “αυξήσεις-κοροϊδία”».

Η ΓΣΕΕ, από την πλευρά της, υπογραμμίζει την ανάγκη για παρέμβαση στο ζήτημα της ακρίβειας και της στέγασης. Σε σχετική ανακοίνωση, αναφέρεται ότι «η κυβέρνηση αρνείται να λάβει υπόψη τις προτάσεις για κοινωνική κατοικία», ενώ σύμφωνα με την ενδιάμεση έκθεση του ΙΝΕ-ΓΣΕΕ, το 1/3 του πληθυσμού καταβάλλει πάνω από το 40% του εισοδήματός του για ενοίκιο ή στεγαστικά έξοδα.

Όσον αφορά το δυστύχημα στα Τέμπη, η Συνομοσπονδία δηλώνει πως στηρίζει τους χαροκαμένους γονείς και αναμένει τις ενέργειες και τις αποφάσεις τους, ενώ αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο νέων κινητοποιήσεων με απεργιακό χαρακτήρα.

Δυναμικό κάλεσμα από τους εμποροϋπαλλήλους Θεσσαλονίκης

Ιδιαίτερα μαχητικό είναι το κάλεσμα του Σωματείου Εμποροϋπαλλήλων Θεσσαλονίκης, το οποίο καλεί σε μαζική συμμετοχή στην απεργιακή συγκέντρωση στο Άγαλμα Βενιζέλου στις 10:30 π.μ..

Σε μια ανακοίνωση με έντονη αγωνιστική και κοινωνική χροιά, το σωματείο ζητά:

  • Απόδοση πολιτικών και ποινικών ευθυνών για τα Τέμπη

  • Υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας με ουσιαστικές αυξήσεις

  • Αναγνώριση των τριετιών αναδρομικά από το 2012

  • Κατοχύρωση της κυριακάτικης αργίας

  • Μέτρα ασφάλειας και υγείας στους χώρους εργασίας

  • Ενίσχυση δημόσιων υποδομών και κοινωνικών υπηρεσιών

Το σωματείο τονίζει:
«Ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας» και ζητά μαζική συμμετοχή για να μην ξεχαστούν τα Τέμπη και για να σπάσει ο φόβος στους χώρους δουλειάς.

Ναυτεργάτες: Δεμένα τα πλοία

Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) ανακοίνωσε ομόφωνα τη συμμετοχή της στην 24ωρη απεργία. Η κινητοποίηση αφορά όλες τις κατηγορίες πλοίων, καθώς – όπως αναφέρεται – τα αιτήματα των ναυτεργατών εξακολουθούν να παραμένουν αναπάντητα, παρά τις διαβεβαιώσεις του πρώην υπουργού Ναυτιλίας.

ΜΜΜ και Μεταφορές: Προς στάσεις εργασίας

Μέχρι στιγμής δεν έχουν υπάρξει επίσημες ανακοινώσεις από τα ΜΜΜ, ωστόσο, σύμφωνα με προηγούμενες πρακτικές, αναμένονται στάσεις εργασίας ώστε να διευκολυνθεί η μετακίνηση των διαδηλωτών. Στη Θεσσαλονίκη, οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ συνήθως συμμετέχουν σε αντίστοιχες κινητοποιήσεις, ενώ στο Μετρό της Αθήνας ενδέχεται να παραμείνουν κλειστοί κάποιοι σταθμοί για λόγους ασφαλείας.




Μακάριος Λαζαρίδης: Υλοποιούμε την υπόσχεση ότι οικονομική ανάπτυξη και κοινωνική δικαιοσύνη πάνε χέρι-χέρι

«Σήμερα μιλάμε για πραγματική πολιτική. Για πολιτική που αγγίζει την καθημερινότητα των εκατομμυρίων συμπολιτών μας, οι οποίοι από την 1η Απριλίου θα δουν νέα ενίσχυση στο εισόδημά τους».

Με αυτά τα λόγια ξεκίνησε την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, Μακάριος Λαζαρίδης, με αφορμή τη νέα αύξηση του κατώτατου μισθού, κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τη διακυβέρνηση δεδομένων.

Ο κ. Λαζαρίδης δήλωσε χαρακτηριστικά:

«Η συγκεκριμένη απόφαση δεν αφορά μόνο αριθμούς και στατιστικά, αλλά έχει άμεσο αντίκτυπο στη ζωή κάθε εργαζόμενου, κάθε οικογένειας, κάθε πολίτη αυτού του τόπου.
Με υπευθυνότητα και στρατηγική, η κυβέρνηση αποδεικνύει για ακόμα μία φορά ότι στηρίζει την κοινωνία και ενδυναμώνει την πίστη για ένα καλύτερο μέλλον.
Με τη συγκεκριμένη σημαντική πρωτοβουλία, υλοποιούμε την υπόσχεση ότι οικονομική ανάπτυξη και κοινωνική δικαιοσύνη πάνε χέρι-χέρι».

Παράλληλα, τόνισε:

«Δεν πανηγυρίζουμε. Ξέρουμε πως δεν αρκεί η παραπάνω αύξηση για να ανακουφιστούν οι μεγάλες ανάγκες των νοικοκυριών.
Προφανώς υπάρχουν πολλά ακόμα να γίνουν. Και το γνωρίζουμε πολύ καλά.
Οι παγκόσμιες -διαφόρων ειδών- κρίσεις και η ουσιαστική πτώχευση της χώρας την προηγούμενη δεκαετία έχουν αφήσει βαθιές πληγές.
Αλλά, σ’ αυτήν την πραγματικότητα, η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει αποδείξει ότι υπάρχει δρόμος αντοχής και ανασύνταξης».

Κλείνοντας, αναφέρθηκε και στα ζητήματα εξωτερικής πολιτικής και κυριαρχικών δικαιωμάτων, σημειώνοντας πως:

«Σήμερα όλοι οι υπερπατριώτες σιώπησαν.
Και το λέω αυτό γιατί δεν άκουσα τίποτα για το ισχυρό διπλωματικό αποτύπωμα για την εδραίωση των εθνικών συμφερόντων στην Ανατολική Μεσόγειο…».




Συγκίνηση στην Κομοτηνή: Η Μαρία Καρυστιανού μίλησε για δικαιοσύνη και ατιμωρησία

Με θερμά χειροκροτήματα υποδέχθηκαν τη Μαρία Καρυστιανού, πρόεδρο του Συλλόγου Πληγέντων Δυστυχήματος των Τεμπών, δεκάδες φοιτητές και πολίτες, το απόγευμα της Παρασκευής 14 Μαρτίου, στο κατάμεστο αμφιθέατρο της Νομικής Κομοτηνής.

Καλεσμένη της Ανεξάρτητης Νομικής Κομοτηνής, η κ. Καρυστιανού μίλησε στην εκδήλωση με θέμα «Κράτος Δικαίου και Δικαιοσύνη», εστιάζοντας στο άρθρο 86 του Συντάγματος, που κατοχυρώνει την ατιμωρησία βουλευτών και Υπουργών, χαρακτηρίζοντάς το ως «την απόλυτη έκφραση αδικίας και ανισότητας».

Συγκινητικές στιγμές σημάδεψαν την εκδήλωση, όπως η στιγμή που μια φοιτήτρια της δώρισε μια μπλούζα με τη φράση «Δεν έχω οξυγόνο», καθώς και η ενός λεπτού σιγή στη μνήμη των θυμάτων του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη.

Πηγη | fonirodopis.gr




Η Χρυσούπολη σαν μια γροθιά απαιτεί δικαιοσύνη

Ορδή κόσμου γέμισε τους δρόμους της Χρυσούπολης, το πρωί της 28ης Φεβρουαρίου. Ένα και μοναδικό τους αίτημα, να αποδοθεί δικαιοσύνη για το τραγικό δυστήχημα των Τεμπών.

57 ψυχές που χάθηκαν τόσο άδικα, και δεκάδες τραυματίες έχουν κάνει το Πανελλήνιο μια γροθιά ώστε αυτές οι οικογένειες να κερδίσουν τον ένα και μοναδικό αγώνα. Αυτόν, της δικαιοσύνης.

Συνθήματα, τραγούδια, ομιλίες αλλά και ενός λεπτού σιγή, πλαισίωσαν την συγκέντρωση στην Χρυσούπολη του Δήμ0υ Νέστου.




Μαρινάκης: Αυτό που κάνει το ΠΑΣΟΚ με τη Δικαιοσύνη είναι επικίνδυνο και θα το βρούμε μπροστά μας

«Καταρχάς, είναι ευχάριστο ότι, έστω και με μια καθυστέρηση, σημαντικό κομμάτι όσων συμμετέχουμε στον δημόσιο διάλογο, καταλαβαίνουν ότι αυτή η τοξική αντιπαράθεση δεν οδηγεί πουθενά», ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης σε συνέντευξή του στο Talk Radio. «Η αντιπολίτευση κατηγόρησε χωρίς στοιχεία -και, μάλιστα, κατέρρευσαν αυτές οι κατηγορίες πανηγυρικά- τον νέο Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον κ. Τασούλα, ότι απέκρυψε συμπληρωματικά στοιχεία και τα ίδια τα βίντεο της Βουλής διέψευσαν με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο τον κ. Ανδρουλάκη. Άρα, δυστυχώς βρεθήκαμε για άλλη μια φορά σε ένα σημείο να προσπαθούμε να κρατηθούμε στο ύψος των περιστάσεων. Αυτή την φορά, όμως, το πιο τραγικό ήταν ότι όλο αυτό συνέβη επάνω σε ένα τραγικό δυστύχημα και πάνω στην αγωνία των συγγενών των θυμάτων», τόνισε.

Σχετικά με την κριτική της αντιπολίτευσης για την υποψηφιότητα Καραμανλή μετά το δυστύχημα και για τον νόμο περί ευθύνης υπουργών επισήμανε αρχικά ότι «αρμόδια για να δώσει απαντήσεις σε κάθε δικαστική υπόθεση, πολλώ δε μάλλον, σε μια τόσο σοβαρή δικαστική υπόθεση, για τη διερεύνηση ενός τραγικού δυστυχήματος είναι η Δικαιοσύνη». Προσέθεσε ως νομικώς ότι η κυβέρνηση ήταν αυτή που άλλαξε την αποσβεστική προθεσμία για να μπορούμε να συζητάμε ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες του όποιου πολιτικού στελέχους, του όποιου υπουργού και υφυπουργού, συμπεριλαμβανομένου και του κ. Καραμανλή.

«Άρα, δεν υπάρχει ζήτημα παραγραφής. Συνεπώς, η βουλευτική ιδιότητα του όποιου πρώην υπουργού είναι εντελώς αδιάφορη για την εξέταση ποινικών ευθυνών του στην υπόθεση. Ένα το κρατούμενο» σημείωσε και συνέχισε: «Δεύτερον, για να δείτε ότι ξεκαθαρίζονται όλα με τη σειρά, η κατηγορία κατά της κυβέρνησης είναι πολύ συγκεκριμένη από την αντιπολίτευση και συμπυκνώνεται στην λέξη ”συγκάλυψη”. Δεν υπάρχει τίποτα στο οποίο να έχει ερωτηθεί η κυβέρνηση ή η κυβερνητική πλειοψηφία στη Βουλή, είτε δηλαδή για απόδοση ευθυνών, είτε για αλλαγή κάποιας νομοθεσίας που να εξυπηρετεί τη Δικαιοσύνη, από τη Δικαιοσύνη και εμείς να έχουμε απαντήσει αρνητικά. Μας κατηγορούν για κάτι, χωρίς να το εξειδικεύουν: ποιον να συγκαλύψουμε, τι να συγκαλύψουμε και χωρίς να έχουμε κάνει κάτι, το οποίο να υπονοεί έστω άρνηση στη διερεύνηση της υπόθεσης. Σημασία έχει, λοιπόν, να βάλουμε τα δεδομένα κάτω.

Αναφορικά με τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης για τον Χρήστο Τριαντόπουλο υπογράμμισε: «Ο κ. Τριαντόπουλος για όλα αυτά έχει απαντήσει από την πρώτη στιγμή. Καταρχάς, αν διαβάσετε την πρόταση για την προανακριτική του ΠΑΣΟΚ, θα δείτε ότι το ίδιο το ΠΑΣΟΚ που κατηγορεί (γιατί είναι το κόμμα το οποίο έρχεται και κατηγορεί και ζητάει μια προανακριτική, σωστά;), στην ίδια την πρόταση δεν υπάρχει ούτε μια μαρτυρία, ούτε ένα στοιχείο που να εμπλέκει τον ίδιο τον κ. Τριαντόπουλο με την υποτιθέμενη συγκάλυψη, γιατί η κατηγορία ποια είναι; Η κατηγορία είναι: Το μπάζωμα με δόλο. Εμείς δεν αρνούμαστε να διερευνήσει η Δικαιοσύνη, αλίμονο αν το κάναμε, τυχόν παραλείψεις, λάθος κινήσεις, λάθος ενέργειες που μπορεί να έγιναν στο πεδίο. Βέβαια, και για το πεδίο έχουν δοθεί απαντήσεις από την πρώτη στιγμή. Αν έψαχναν οι κύριοι της αντιπολίτευσης τα ΦΕΚ διορισμού των υφυπουργών και του κ. Τριαντόπουλου, θα έβλεπαν ότι ο κ. Τριαντόπουλος ήταν αρμόδιος για την κρατική αρωγή. Τι σημαίνει αυτό; Για τη συνδρομή των θυμάτων και οτιδήποτε άλλου, στη συνέχεια, όπως συμβαίνει σε όλες τις φυσικές καταστροφές, σε όλα τα άσχημα γεγονότα, σε όλα τα αυτά τα συμβάντα».

Τόνισε πως «εμείς, λοιπόν, παρ’ όλα αυτά, παρά την απουσία στοιχείων, μαρτυριών, συγκεκριμένων δεδομένων, παρά την πολιτικοποίηση μιας πολύ σοβαρής διαδικασίας από την αντιπολίτευση, ερχόμαστε και λέμε: ”Όλα στο φως”» και συνέχισε: «Ας μας πουν εκείνοι που τον κατηγορούν σε ποια εντολή συγκεκριμένα αναφέρονται, ποια ενέργεια είναι αυτή για την οποία τον κατηγορούν, ποια ενέργεια ήταν αυτή που έκανε και ήταν παράνομη, να έρθει να απαντήσει. Το να έρθει να απαντάει σε αόριστες κατηγορίες όταν έχεις από την πρώτη στιγμή δώσει αυτός ο ίδιος άνθρωπος εξηγήσεις ποιος ήταν ο ρόλος του. Μιλάμε για μια άτυπη σύσκεψη. Έχετε ακούσει εσείς ”συγκάλυψη” σε άτυπη σύσκεψη με ψυχική συνδρομή;».

Όσον αφορά ΔΤ για την αποκατάσταση του πεδίου τόνισε ότι «δολίως η αντιπολίτευση μπλέκει δύο διαφορετικές συζητήσεις. Είναι μια συζήτηση αν έγιναν σωστά όλα στο πεδίο, που δικαίως οι συγγενείς έρχονται και ζητάνε δια των συνηγόρων τους… Είναι μια συζήτηση αυτή, έγιναν σωστές ενέργειες; Έγιναν σύννομα; Έγιναν στην ώρα τους; Έχουν δοθεί κάποιες απαντήσεις, μένει να αξιολογηθούν αυτές οι απαντήσεις από την Δικαιοσύνη». Είπε ότι «υπάρχει μια άλλη συζήτηση, το αν έγινε μπάζωμα με δόλο, δηλαδή εάν ήρθε ο οποιοσδήποτε Τριαντόπουλος, δεν ξέρω ποιον άλλον εννοούν, να κάνει αυτό το περιβόητο μπάζωμα για να κρύψει στοιχεία» και προσέθεσε: «Αυτό είναι μία σπέκουλα της αντιπολίτευσης, που είναι άλλο πράγμα από το πρώτο, βέβαια εμείς σε αυτό απαντάμε…».

 

Είπε επίσης ότι «αν υπάρχουν αστοχίες και αν έγιναν ενέργειες κακώς ή έγιναν καλώς, όλα αυτά θα τα απαντήσει η Δικαιοσύνη. Δεν είναι δική μας δουλειά, ούτε των πολιτικών, ούτε αυτών που συμμετέχουν στα πάνελ να κάνουν ανακρίσεις ή δικαστήρια ερήμην των Δικαστών».

Όσον αφορά την εκτίμηση για επιφυλάξεις που εξέφρασε ο κ. Ανδρουλάκης για τη λειτουργία της Δικαιοσύνης στην υπόθεση, ο κ. Μαρινάκης είπε πως δεν το περίμενε αυτό από τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ. «Δεν περίμενα λοιπόν, από τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ και αρχηγού πλέον της αξιωματικής αντιπολίτευσης, να μπει και αυτός στον μακρύ κατάλογο των πολιτικών που αμφισβητούν την Δικαιοσύνη και τους θεσμούς και κάνουν κάτι το οποίο είναι πάρα πολύ επικίνδυνο και θα το βρούμε μπροστά μας. Οφείλουμε να βάλουμε αναχώματα σε αυτή τη λογική. Ο μεγαλύτερος κίνδυνος από τη διερεύνηση μιας τόσο σοβαρής υπόθεσης, ενός τόσο τραγικού δυστυχήματος, είναι οι δικαστές να τεθούν σε αμφισβήτηση. Και μάλιστα από κόμματα τα οποία έχουν μια ιστορία σεβασμού στους θεσμούς, όπως είναι και η Νέα Δημοκρατία, όπως είναι και το ΠΑΣΟΚ. Θεωρώ ότι είναι μια πολύ επικίνδυνη διαδικασία», είπε χαρακτηριστικά και τόνισε:

«Κάναμε αυτό το οποίο πρέπει να κάνει κάθε κυβέρνηση, μιας στοιχειωδώς σοβαρής Δημοκρατίας και θεωρώ ότι έχουμε μία σταθερή Δημοκρατία, η οποία έκλεισε πέρσι 50 χρόνια ζωής και πρέπει να την θωρακίσουμε, να δώσουμε όλα τα εργαλεία στη Δικαιοσύνη να κάνει τη δουλειά της- και αυτό κάναμε».

Αλλάζοντας εντελώς θέμα και κληθείς να σχολιάσει τα σχετικά με το πανεπιστήμιο της Σορβόννης, παρέπεμψε και στο σχετικό σάιτ της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της Γαλλικής Δημοκρατίας. «Είναι ένα από τα 13 διάδοχα πανεπιστήμια του παλιού πανεπιστημίου της Σορβόννης, είναι κάτι το οποίο δεν αμφισβητείται. Έχει, νομίζω, 16.000 φοιτητές, 5 πανεπιστημιακές κλινικές. Τα είπα χθες αναλυτικά, αλλά, εγώ θα πω ποια θεωρώ ότι είναι η ουσία. Ένα είναι το ερώτημα και στο οποίο όταν ψηφίστηκε είπε ”όχι” το ΠΑΣΟΚ και φαίνεται ότι επιμένει. Πρέπει ή δεν πρέπει να δώσουμε τη δυνατότητα σε ένα νέο παιδί στη χώρα μας, αν το επιθυμεί, να μπορεί να σπουδάσει στη χώρα του, στην Ελλάδα, δηλαδή, και σε ένα μη κρατικό πανεπιστήμιο; Εγώ θα πω ότι ακόμα και ένα πανεπιστήμιο να έρθει, που φαίνεται ότι θα έρθουν περισσότερα, ακόμα και ένας φοιτητής να έχει αυτή την ευκαιρία, είναι μια μεγάλη νίκη του αυτονόητου. Και κάτι ακόμα. Στον νόμο που ψηφίστηκε μπήκαν κάποια κριτήρια, για να μπορεί το Α ή το Β πανεπιστήμιο -παράρτημα ξένου πανεπιστημίου, για να είμαι ακριβής- να λειτουργήσει στη χώρα. Τα κριτήρια αυτά είναι πιο αυστηρά από τα κριτήρια λειτουργίας των δημόσιων πανεπιστημίων και τα κριτήρια αυτά είναι τα πιο αυστηρά κριτήρια στην Ευρώπη. Άρα, εδώ το ερώτημα είναι αυτό και ας μην το αντιμετωπίζουμε ούτε μικρόψυχα, ούτε μίζερα».

Γενικότερα για την έλευση ξένων πανεπιστημίων στην Ελλάδα ο κ. Μαρινάκης ανέφερε: «Έχει σημασία να πούμε δύο πράγματα. Το πρώτο είναι ότι η μεγαλύτερη ”έκρηξη” στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα γίνει με την έλευση πάρα πολλών -τον αριθμό θα τον μάθουμε στο τέλος- μεγάλων πανεπιστημίων του εξωτερικού, όπως το Yale, που θα έρθουν να συμπράξουν με τα δημόσια πανεπιστήμια. Και τη ναυαρχίδα για εμάς που, βεβαίως, είναι τα δημόσια πανεπιστήμια. Αυτό είναι το πρώτο. Το δεύτερο και έχει να κάνει και με τη διαδικασία, για να καταλαβαίνουν και οι ακροατές. Για να έρθει και να λειτουργήσει ένα παράρτημα ξένου πανεπιστημίου στην Ελλάδα -γιατί το να κάνει αίτηση είναι ένα πράγμα, το να λειτουργήσει είναι άλλο πράγμα- για να γίνει δεκτή αυτή η αίτηση περνάει από μια διαδικασία από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, την ΕΘΑΑΕ, με κριτήρια τα οποία είναι πιο αυστηρά από τα δημόσια πανεπιστήμια, -κτιριακά, ελάχιστο αριθμό καθηγητών, χρηματοδότησης, υποδομών, προγραμμάτων σπουδών. Πάρα πολλά κριτήρια, τα οποία έχουν να κάνουν με μια σειρά δεδομένα, που αν τα τηρεί κάποιος, σημαίνει ότι είναι τεράστια είδηση το κάθε ένα πανεπιστήμιο το οποίο θα έρθει. Αλλά θα πω κάτι, για να καταλάβετε τι συζητάμε. Αυτά τα κριτήρια δεν μπορεί ένα πανεπιστήμιο το οποίο δεν τα πληροί να έρθει στην Ελλάδα. Δεν μπορεί».

Πηγή:newsbomb.gr




Μάκης Παπαδόπουλος |«Ζητάμε έκτακτο και συνολικό διαχειριστικό έλεγχο για όλη τη ΔΕΥΑΚ από τη Δικαιοσύνη και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς»

Ο επικεφαλής της παράταξης Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ και Δημοτικός Σύμβουλος, Μάκης Παπαδόπουλος, παραχώρησε συνέντευξη Τύπου την Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου, επικεντρώνοντας στα θέματα των υπεξαιρέσεων στη ΔΕΥΑΚ. Τον πλαισίωναν ο Δημοτικός Σύμβουλος Παναγιώτης Αγγελίδης και ο νομικός σύμβουλος της παράταξης, Νίκος Σιδηρόπουλος.

Ο Μάκης Παπαδόπουλος ανακοίνωσε την ολοκλήρωση των νομικών ενεργειών της παράταξης, με την υποβολή αναφοράς στην Εισαγγελία Καβάλας, ζητώντας:

  1. Τη διερεύνηση πιθανών ποινικών ευθυνών της Διοίκησης της ΔΕΥΑΚ, λόγω αδιαφάνειας και απόκρυψης στοιχείων από το ΔΣ.
  2. Διαχειριστικό έλεγχο πενταετίας (2020-2024) στη ΔΕΥΑΚ.

Ο Παναγιώτης Αγγελίδης κατηγόρησε τον Πρόεδρο της ΔΕΥΑΚ για ευθύνες στη μη έγκαιρη ανίχνευση του ελλείμματος και για παράτυπη μετακίνηση αρμόδιας υπαλλήλου, αφήνοντας κενή τη θέση της κατά την περίοδο της υπεξαίρεσης.

Ο δικηγόρος Νίκος Σιδηρόπουλος τόνισε ότι η παράταξη κατέθεσε καταγγελίες σε διάφορες αρμόδιες αρχές, ζητώντας έλεγχο για τη μη αναφορά του ελλείμματος του 2021 στην Εισαγγελία, καθώς και για την απόκρυψη οικονομικών στοιχείων από τους ισολογισμούς της ΔΕΥΑΚ.

Τέλος, ο Μάκης Παπαδόπουλος άσκησε κριτική στη Δημοτική Αρχή για την αδιαφορία της όσον αφορά τα θαλάσσια δρομολόγια Καβάλας-Λήμνου, καθώς και για κυκλοφοριακές αλλαγές στην πόλη, οι οποίες, όπως ανέφερε, έγιναν χωρίς κυκλοφοριακή μελέτη.




Χανιά: «Ζητάμε να αποδοθεί δικαιοσύνη» λέει η οικογένεια του αδικοχαμένου Παναγιώτη

Σημαντικές εξελίξεις πυροδοτεί η πρωτοβουλία του συνηγόρου υποστήριξης κατηγορίας της οικογένειας του 22χρονου, που έχασε τη ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα. Υπενθυμίζεται ότι ο νεαρός σκοτώθηκε ακαριαία όταν το όχημά του συγκρούστηκε με αυτοκίνητο που οδηγούσε 45χρονος υπό την επήρεια ουσιών, κινούμενος με ιλιγγιώδη ταχύτητα.

Πρόκειται για το αίτημα δεύτερης τοξικολογικής εξέτασης του αίματος του δράστη, από την Ιατροδικαστική Υπηρεσία Αθηνών, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν μπορεί να εντοπιστούν και άλλες ουσίες.
«Είμαστε σε αναμονή της δεύτερης τοξικολογικής ανάλυσης», δήλωσε στην ΕΡΤ Χανίων και στην εκπομπή «Πάντα κάτι τρέχει στην Κρήτη», ο πατέρας του Παναγιώτη, Αντώνης Καρατζής.
«Το παιδί μου φορούσε ζώνη, οδηγούσε κανονικά», τονίζει ο τραγικός πατέρας για να προσθέσει ότι σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πραγματογνωμοσύνες, «το παιδί οδηγούσε μέχρι 1,5 μέτρο από τη διαχωριστική λωρίδα. Όταν αντιλήφθηκε τον κίνδυνο φρενάρισε και επιχείρησε να κάνει ένα ελιγμό προς τα δεξιά, αλλά δεν πρόλαβε».

Το τροχαίο συνέβη πριν από ένα μήνα στη λεωφόρο Σούδας και ενώ είχε προηγηθεί τροχονομικός έλεγχος στον δράστη, ωστόσο είχε αφεθεί ελεύθερος παρά το γεγονός ότι είχε διαπιστωθεί ότι ήταν υπό την επήρεια ουσιών.

Από την πρώτη στιγμή η οικογένεια του αδικοχαμένου Παναγιώτη, αναζητά την απόδοση ευθυνών όχι μόνο στο πρόσωπο του δράστη, αλλά και όσων τον άφησαν ελεύθερο αντί να προχωρήσουν στην άμεση σύλληψή του.

Μάλιστα, ο πατέρας του νέου κατήγγειλε το γεγονός, ότι η αστυνομία διαπίστωσε την ανικανότητα του 45χρονου να οδηγεί όχι σε τυχαίο τροχονομικό έλεγχο, αλλά μετά από επώνυμη καταγγελία μάρτυρα, που είχε αναφέρει ότι είχε δεχθεί απειλές και επίθεση από τον δράστη λίγες ώρες πριν την τραγωδία. Ο μάρτυρας τόνισε στην Άμεση Δράση ότι αν αυτός ο άνθρωπος συνεχίσει να κυκλοφορεί ελεύθερος, είναι βέβαιο ότι θα κάνει κακό.

Από τις αναλύσεις του αίματος που είχε σταλεί από την Τροχαία στο ΠΑΓΝΗ είχε διαπιστωθεί πως η ποσότητα του αλκοόλ στο αίμα του 45χρονου ήταν 1,99 γρ/λίτρο , ενώ στον οργανισμό του είχαν εντοπιστεί και κάποιες ψυχότροπες ουσίες.

Ο κατηγορούμενος διώκεται σε βαθμό κακουργήματος, με τις κατηγορίες και ποινές που προβλέπει το άρθρο 290α, της επικίνδυνης οδήγησης σε κατάσταση μέθης που προκάλεσε τη θανάτωση ετέρου ανθρώπου. Ο δράστης του τραγικού τροχαίου έχει καταδικαστεί στο παρελθόν σε 2 χρόνια με αναστολή για ενδοοικογενειακή βία, ενώ έχει πολλές φορές προκαλέσει με την επιθετική και βίαιη συμπεριφορά του.

Πηγή:newsbomb.gr




Μ. Παπαδόπουλος: «Ζητάμε έκτακτο και συνολικό διαχειριστικό έλεγχο για όλη τη ΔΕΥΑΚ από τη Δικαιοσύνη και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς»

Συνέντευξη Τύπου παραχώρησε σήμερα το πρωί Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου ο Επικεφαλής της παράταξης Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ και Δημοτικός Σύμβουλος Μάκης Παπαδόπουλος για θέματα επικαιρότητας, αλλά κυρίως για το θέμα των υπεξαιρέσεων στη ΔΕΥΑΚ.

Τον Μάκη Παπαδόπουλο πλαισίωναν ο Παναγιώτης Αγγελίδης, Δημοτικός Σύμβουλος της παράταξης και τακτικό μέλος του ΔΣ της ΔΕΥΑΚ, και ο Νομικός Σύμβουλος της παράταξης δικηγόρος Νίκος Σιδηρόπουλος.

Στην ομιλία του, ο Μάκης Παπαδόπουλος ανέφερε τα εξής:

«Σήμερα ολοκληρώνουμε τις νομικές ενέργειες που κάναμε τις προηγούμενες μέρες ως παράταξη για το πολύ σοβαρό θέμα των υπεξαιρέσεων στο ταμείο της ΔΕΥΑΚ, με την υποβολή της αναφοράς μας στην Εισαγγελία Καβάλας. Καταθέσαμε συμπληρωματικά στοιχεία και ερωτήματα προς διερεύνηση, ζητώντας:

α) να διερευνηθούν τυχόν ποινικές ευθύνες που προκύπτουν από τους χειρισμούς που έκανε η Διοίκηση της ΔΕΥΑΚ μέσα σε συνθήκες αδιαφάνειας, μέσα σε ένα πλήρες “σκοτάδι” απόκρυψης στοιχείων σε βάρος του ανώτατου οργάνου της ΔΕΥΑΚ, του Διοικητικού Συμβουλίου.

β) να γίνει εκτεταμένος και συνολικός διαχειριστικός έλεγχος για ολόκληρη τη ΔΕΥΑΚ, σε βάθος πενταετίας, από το 2020 μέχρι το 2024.

Τους ενόχους εμείς δεν τους ξέρουμε. Ξέρουμε όμως τους υπευθύνους, τον Δήμαρχο Καβάλας και τον Πρόεδρο της ΔΕΥΑΚ, οι οποίοι μιλάνε για το “Διαμάντι του Δήμου”, αλλά δεν μιλάνε για τα “τρύπια” οικονομικά της ΔΕΥΑΚ, για τις ζημίες 33 εκατομμυρίων ευρώ που είναι “φορτωμένη”, για τα ελλείμματα που παράγει κάθε χρόνο και την κάνουν μία προβληματική επιχείρηση.

Ήρθε η ώρα να ξεκινήσει, έστω και έτσι, η εξυγίανση της ΔΕΥΑΚ, που την ζητούμε εδώ και πολλά χρόνια. Εμείς θα προστατεύσουμε τα συμφέροντα και τα χρήματα των δημοτών, όπως κάναμε με επιτυχία και στο παρελθόν. Φτάνει πια με την αδιαφάνεια. Θέλουμε πλήρη διαφάνεια σε όλη τη λειτουργία της ΔΕΥΑΚ».

Ο Παναγιώτης Αγγελίδης αναφέρθηκε στην ομιλία του στις ευθύνες που έχει ο ίδιος ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ: «Ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ έχει ευθύνη που η αρμόδια υπηρεσία του Ταμείου βρισκόταν σε αδυναμία να εντοπίσει άμεσα το έλλειμμα και να το σταματήσει. Ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ φαίνεται πως μετακίνησε την αρμόδια Προϊσταμένη του Ταμείου από τη θέση της, μετά από γραπτές αναφορές που έκανε για τα προβλήματα στο νέο μηχανογραφικό σύστημα, και άφησε κενή τη θέση της την περίοδο όπου διαπράχθηκε η υπεξαίρεση. Αυτά ειπώθηκαν επίσημα στο Δημοτικό Συμβούλιο και πρέπει να ερευνηθούν. Όπως επίσης, πρέπει να διερευνηθεί γιατί η απόφαση μετακίνησης της υπαλλήλου δεν λήφθηκε από το ΔΣ, κατά παράβαση του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας. Το σίγουρο είναι ότι ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ απέτυχε να ελέγξει την επιχείρηση και άφησε “τρύπα” στην οικονομική λειτουργία της ΔΕΥΑΚ την οποία κάποιοι εκμεταλλεύτηκαν».

Ο δικηγόρος Νίκος Σιδηρόπουλος αναφέρθηκε στους κύριους νομικούς λόγους που η παράταξη βάσισε τις αναφορές της: «Οι γραπτές καταγγελίες και αναφορές μας υποβλήθηκαν στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Καβάλας, στη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας και στον Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης. Ζητούμε να ελεγχθεί η μη-υποβολή καταγγελίας – αναφοράς από τη Διοίκηση της ΔΕΥΑΚ στην Εισαγγελία για το έλλειμμα του 2021, καθώς δεν υπάρχει επίσημη απόφαση του ΔΣ της ΔΕΥΑΚ για κάτι τέτοιο, και φυσικά ζητούμε να διερευνηθεί η απόκρυψη των ελλειμμάτων του 2021 και 2022 από τους Ισολογισμούς που κατέθεσε η Διοίκηση της ΔΕΥΑΚ και στο προηγούμενο και στο σημερινό ΔΣ. Επισημαίνουμε τέλος το πολύ σοβαρό ζήτημα της μη-τήρησης του Κανονισμού Εργασίας από τη Διοίκηση της ΔΕΥΑΚ κατά τη διερεύνηση των υποθέσεων, καθώς η Διοίκηση επέλεξε να μην προχωρήσει την προκαταρκτική έρευνα σε ΕΔΕ, πολύ πιθανόν γιατί δεν ήθελαν κάποιοι να λάβει γνώση το ΔΣ της επιχείρησης για τις υποθέσεις υπεξαίρεσης».

Τέλος, ο Μάκης Παπαδόπουλος άσκησε κριτική στη συστηματική αδιαφορία της Δημοτικής Αρχής για το θέμα των θαλάσσιων δρομολογίων της Καβάλας με τη Λήμνο, αλλά και στις πρόσφατες αποφάσεις της Διοίκησης του Δήμου Καβάλας για την πιάτσα των ΤΑΧΙ στην οδ. Βενιζέλου και για αλλαγές κατεύθυνσης σε κεντρικούς δρόμους, για τις οποίες ανέφερε ότι έγιναν χωρίς κυκλοφοριακή μελέτη και κινδυνεύουν να δημιουργήσουν περισσότερα προβλήματα από όσα θα λύσουν.




“Θεοδωρικάκος: Ισχυρό μήνυμα στις τράπεζες για δικαιοσύνη”

«Ήταν καιρός οι τράπεζες να πάρουν ένα ισχυρό μήνυμα και να ανταποκριθούν στην ανάγκη να υπάρχει η ορθή έννοια του δικαίου. Δεν είναι δυνατόν οι πολίτες να πληρώνουν χρήματα για τα οποία δεν έχει κόστος η ίδια η τράπεζα. Ήταν μια θετική πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού και της Κυβέρνησης για τις προμήθειες. Απελευθερωνόμαστε όλοι από έναν βραχνά», τόνισε μιλώντας στο OPENο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος.

«Εκπροσωπούμε όλους τους Έλληνες. Κάποιοι ήθελαν για χρόνια να περάσουν ένα στερεότυπο ότι η ΝΔ είναι το κόμμα των λίγων, των ισχυρών. Ψηφιζόμαστε απ’ όλες τις κοινωνικές ομάδες και η παράταξή μας νοιάζεται για την πατρίδα και το κοινό καλό. Είμαστε μια παράταξη που ενώνει τους Έλληνες και θέλει να πηγαίνει μπροστά όλη η κοινωνία. Έχουμε κάνει την πιο σοβαρή κοινωνική πολιτική», συνέχισε ο υπουργός Ανάπτυξης.

Για τους ένστολους και την αναγνώριση της επικινδυνότητας του επαγγέλματός τους ο κ. Θεοδωρικάκος δήλωσε χαρακτηριστικά: «Είναι κάτι που το θεωρώ σπουδαίο, ήταν ένα πάγιο αίτημα των ενστόλων. Όλοι οι άνδρες και οι γυναίκες που υπηρετούν με το εθνόσημο στην καρδιά τους έχουν την ικανοποίηση ότι η Κυβέρνηση αναγνωρίζει το επικίνδυνο του επαγγέλματός τους. Είναι άνθρωποι που προσφέρουν καθοριστικά στην πατρίδα μας. Τη δική τους χαρά τη συμμερίζεται ολόκληρη η κοινωνία».

Αναφερόμενος στο αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο στην αγορά τον τελευταίο 1,5 χρόνο, είπε ότι τις επόμενες ημέρες ολοκληρώνεται ο έλεγχος στις 26 μεγάλες εταιρείες – ανάμεσά τους και πολυεθνικές – και σε 2.500 κωδικούς προϊόντων. Επισήμανε ακόμα τον εξαπλασιασμό του ανώτατου ορίου προστίμων και πως οι πολίτες πρέπει να αισθάνονται ότι υπάρχει κάποιος που τους στηρίζει έμπρακτα.

Ρωτήθηκε και για την πορεία του πληθωρισμού, λέγοντας πως είναι στο 0,12% στα τρόφιμα από την αρχή της χρονιάς και η άνοδος των τιμών έχει φρενάρει. Τόνισε ξανά το πρόβλημα με την εκτόξευση των ενοικίων και πως η Κυβέρνηση προσπαθεί με συγκεκριμένα μέτρα να το αντιμετωπίσει.

Ο κ. Θεοδωρικάκος ανέφερε επίσης ότι η ανεργία έχει μειωθεί από το 18% στο 9% τα 5,5 τελευταία χρόνια και έχουν δημιουργηθεί 500.000 νέες θέσεις εργασίας που συμβάλλουν στη μείωση των ανισοτήτων στο εσωτερικό της χώρας. «Δημιουργούμε προοπτική να επιστρέψουν τα νέα παιδιά που κάποτε έφευγαν μαζικά και αυτό ήδη συμβαίνει. Ξέρουμε πλέον πού πηγαίνουμε ως χώρα, υπάρχει προοδευτική πορεία και αυτό σημαίνει καλά νέα για τους Έλληνες και τις Ελληνίδες».

Τόνισε επίσης πως οι τιμές έχουν αυξηθεί κατά 30% τα τρία τελευταία χρόνια λόγω κορονοϊού και ενεργειακής κρίσης, αλλά πλέον αυτό σταματάει. “Εργαζόμαστε για αυξήσεις μισθών πάνω από το μέσο όρο του προβλεπόμενου πληθωρισμού, μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών. Ώστε σε δύο χρόνια ο κατώτατος μισθός να έχει φτάσει τα 950 ευρώ και ο μέσος μισθός τα 1.500 ευρώ. Το βλέμμα μας είναι στραμμένο στην κοινωνία με πράξεις”.

Για την βιομηχανία είπε πως είναι ένας σπουδαίος τομέας της οικονομίας που προσφέρει ασφαλείς συνθήκες δουλειάς και καλύτερους μισθούς και είπε πως πολλοί επιχειρηματίες του κλάδου δεν βρίσκουν ανθρώπους να εργαστούν. «Πρέπει να σπάσουν διάφορα στερεότυπα», σχολίασε και συνέχισε πως εξελίσσονται προγράμματα για βελτίωση ικανοτήτων και δεξιοτήτων με τη συνδρομή του υπουργείου Ανάπτυξης. Ως παράδειγμα έφερε τη ναυπηγική βιομηχανία, η οποία αποτελεί έναν κλάδο που ανθεί και πάλι, προσφέροντας πολύ καλές συνθήκες εργασίας και υψηλές αμοιβές.

«Η πολιτική μας είναι η πιο δίκαιη κατανομή από αυτά που κερδίζουμε ως χώρα μέσα από τα επιτεύγματα της ελληνικής οικονομίας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Θεοδωρικάκος.

Τέλος, σε ερώτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας, σχολίασε πως είναι ένα κομβικό θεσμικό ζήτημα, ο μόνος αρμόδιος είναι ο Πρωθυπουργός και θα το κάνει την ώρα που προβλέπει το Σύνταγμα. «Είμαι πεπεισμένος ότι η κοινοβουλευτική μας ομάδα θα είναι απολύτως ενωμένη και θα υπάρξει πλήρης στήριξη απ’ όλους στο πρόσωπο που θα επιλεγεί», κατέληξε ο υπουργός Ανάπτυξης.

protothema.gr




Ο Δήμος Καβάλας προσφεύγει στη δικαιοσύνη

Προχθές η Επιτροπή του άρθρου 152 απέρριψε την προσφυγή του Δήμου Καβάλας.

Συνεχίζει και ισχύει το πρόστιμο των 30.000 ευρώ για τη λειτουργία του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων στην Άσπρη Άμμο.

Το πρόστιμο επιβλήθηκε από τη ΠΕ Καβάλας γιατί ο Σταθμός δεν είχε άδεια.

Η Επιτροπή απέρριψε την προσφυγή εξηγώντας ότι αυτό μπορεί να αμφισβητηθεί και να διαγραφεί μόνο με απόφαση δικαστηρίου.

Έτσι ο Δήμος Καβάλας ετοιμάζεται να προσφύγει στο Διοικητικό Πρωτοδικείο της Καβάλας.

 

www.proininews.gr




Απάντηση Κασσελάκη στον ΣΥΡΙΖΑ | Προσφεύγω άμεσα στη Δικαιοσύνη κατά των συκοφαντών και λασπολόγων

Απάντηση στον ΣΥΡΙΖΑ που ζήτησε την παρέμβαση της Δικαιοσύνης για το πόθεν έσχες του, έδωσε ο Στέφανος Κασσελάκης, τονίζοντας πως θα προσφύγει και ο ίδιος στις Αρχές, ενώ εξαπέλυσε σφοδρά πυρά κατά των πρώην συντρόφων του.

Η ανάρτηση Κασσελάκη:

“Αυτήν την ώρα παραιτούνται μαζικά χιλιάδες προοδευτικοί πολίτες από το κόμμα που διέγραψε την ψυχή του: τη Δημοκρατία.
Τελευταία άμυνα κάποιων, η λάσπη στον ανεμιστήρα.

Θα είμαι ξεκάθαρος: Είναι άλλο να φεύγεις επειδή έχασες. Και είναι άλλο να σε διώχνουν επειδή κέρδισες. Ο ΣΥΡΙΖΑ αποστάτησε από τη Δημοκρατία.

Παράνομη καθαίρεση. Παράνομος αποκλεισμός. Αλλοίωση εκλογικών καταλόγων. Αλλοίωση εκλογικών αποτελεσμάτων.

Αποκλεισμός συνέδρων και ολόκληρων ΟΜ. Αλλοίωση της σύνθεσης του συνεδρίου. Είσοδος από το γκαράζ των δικών τους (εκλεγμένων και μη) συνέδρων και 8ωρη παρεμπόδιση της εισόδου στους δυο χιλιάδες εκλεγμένους συνέδρους που ζητούσαν κανονική διαδικασία και τάσσονταν κατά των αποκλεισμών.

Κι όμως, δεν κινήθηκα νομικά. κάθε παράνομη και αντιδημοκρατική πράξη εντός του κόμματος προκειμένου να διαφυλάξω την ενότητα που ποδοπάτησαν, όπως είχα χρέος ως εκλεγμένος Πρόεδρος.

Πλέον, ελεύθερος, είμαι αποφασισμένος να υπερασπιστώ την αξιοπρέπεια.

Προσφεύγω άμεσα στη Δικαιοσύνη κατά των συκοφαντών και λασπολόγων, οι οποίοι παραποιούν και διαστρεβλώνουν- χειρότερα και από τη ΝΔ- την ΑΡΧΙΚΗ δήλωση πόθεν έσχες μου, η οποία (επαναλαμβάνω ότι) είναι ΑΛΗΘΗΣ και ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΝΗ. Αυτοί που στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής «κουκούλωσαν» το Πόθεν Έσχες του Κυριάκου Μητσοτάκη, θέλουν να γίνουν δικαστές για έναν άνθρωπο που δεν έχει βγάλει ούτε ένα ευρώ, ούτε ένα δολάριο παράνομα. Δεν είναι άσχετοι όπως αρχικά πίστεψα, εκτελούν διατεταγμένο σχέδιο επειδή τρέμουν το ΚΑΘΑΡΟ, το καινούργιο!

Αυτοί που άφησαν τον ΣΥΡΙΖΑ καταχρεωμένο, με 3 και πλέον εκατομμύρια «λοιπά έξοδα», αυτοί που οδήγησαν τους ανθρώπους των ΜΜΕ του σε οικονομικό αδιέξοδο, δε θα κουνάνε το δάχτυλο.

Το «διορθώσαμε το λάθος των ψηφοφόρων» το επέβαλαν εκείνοι. Το «δεν θα έχει δεύτερη ευκαιρία στη χώρα» όμως θα το αποφασίσει ο ελληνικός λαός, με τη λέξη που ξέχασαν: Δημοκρατία”.

ΣΥΡΙΖΑ: Αμείλικτα ερωτήματα για το πόθεν έσχες Κασσελάκη και τις offshore – Πρέπει να ελεγχθεί από τις Αρχές

«Αυτές τις ώρες ο Στέφανος Κασσελάκης με την αμέριστη συμπαράσταση και άλλων κέντρων, δίνει λυσσαλέα μάχη για να απωλέσει ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ τη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Κουβαλάει ήδη το στίγμα της αποστασίας και της λογικής, “έχασα κι έφυγα”.

Για τα αμείλικτα και αναπάντητα ερωτήματα σχετικά με το πόθεν έσχες και τις οφσόρ είναι σαφές ότι πρέπει να ελεγχθεί από τις αρμόδιες αρχές. Αυτό που αναζητά σε κάθε περίπτωση είναι πολιτικό σωσίβιο στον μη αυτοδύναμο κ. Μητσοτάκη και τη διαπλοκή», ανέφερε νωρίτερα ο ΣΥΡΙΖΑ σε ανακοίνωσή του, ζητώντας παρέμβαση των αρμόδιων αρχών.

ethnos.gr




Μακάριος Λαζαρίδης | Εκσυγχρονίζουμε τη Δικαιοσύνη και την προσαρμόζουμε στις ανάγκες της κοινωνίας

Την επίλυση μιας «μεγάλης χρόνιας εκκρεμότητας» που διαμορφώνει «ένα σύγχρονο πρόσωπο της ελληνικής Δικαιοσύνης, πραγματικά κοντά στον πολίτη», υπογράμμισε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης από το βήμα της Ολομέλειας της Βουλής.

Κατά την ομιλία του στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης για το νέο δικαστικό χάρτη, ο κ. Λαζαρίδης τόνισε ότι με αυτόν «αντιμετωπίζουμε το κρίσιμο ζήτημα της επιτάχυνσης της Δικαιοσύνης και αξιοποιούμε καλύτερα το υπάρχον ανθρώπινο δυναμικό της. Ξεπερνάμε και στην περίπτωση αυτή μία ακόμα από τις σημαντικές παθογένειες της χώρας και τις διαχρονικές εσωτερικές αδυναμίες του συστήματος, ενώ ενισχύουμε το Κράτος Δικαίου».

Όσα προβλέπει το παρόν νομοσχέδιο, σημείωσε, «θα υλοποιηθούν με την τεχνική βοήθεια της Παγκόσμιας Τράπεζας με εξασφαλισμένα 493.000.000 ευρώ, από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ναι, του Ταμείου, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, το οποίο υπήρξε πρόταση στην Ευρωπαϊκή Ένωση του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη και για το οποίο υποστηρίζετε ότι τα χρήματά του προορίζονται για τους λίγους και ισχυρούς. Και για μία ακόμη φορά εκτίθεστε. Διότι μόνο για τους λίγους και ισχυρούς δεν υλοποιούνται τα έργα ψηφιοποίησης διαδικασιών και αρχείων, τα νέα δικαστικά κτίρια, η καλύτερη στελέχωση και κατάρτιση δικαστικών λειτουργών και δικαστικών βοηθών».

Ο κ. Λαζαρίδης ανέφερε ότι «με τα νέα δεδομένα, μειώνεται ο συνολικός χρόνος εκδίκασης σε όλους τους βαθμούς δικαιοδοσίας κατά 30%, δηλαδή κατά 450 ημέρες», ενώ ειδικά για την Καβάλα, υπογράμμισε ότι διατηρείται το Πρωτοδικείο, ως κεντρική έδρα και η Εισαγγελία Πρωτοδικών, με έδρα την Καβάλα. Παράλληλα, ως περιφερειακές έδρες του Πρωτοδικείου Καβάλας ορίζονται το Παγγαίο και η Θάσος, στην κατά τόπο αρμοδιότητά τους.

Επιπρόσθετα, ζήτησε από τον Υπουργό Δικαιοσύνης «να λύσουμε οριστικά και αμετάκλητα το πρόβλημα με την κάλυψη των δύο κενών οργανικών θέσεων γραμματέων στο νησί της Θάσου».

H Δικαιοσύνη, επισήμανε ο κ. Λαζαρίδης, «την οποία όλοι οφείλουμε να εμπιστευόμαστε σε απόλυτο βαθμό και όχι α λα καρτ, με την παρούσα πολιτική, θεσμική και με κοινωνικό πρόσημο μεταρρύθμιση εκσυγχρονίζεται και προσαρμόζεται στις ανάγκες της κοινωνίας. Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη κάνει πράξη την υπόσχεσή της για ταχύτερη, ποιοτικότερη, αποδοτικότερη, διαφανή και αξιόπιστη απονομή της. Η εμπιστοσύνη των πολιτών προς το δικαστικό σύστημα ενισχύεται και η καθημερινότητα του πολίτη βελτιώνεται. Σε αυτή την προσπάθεια, καλό για τον τόπο θα ήταν να πορευτούμε από κοινού, αφήνοντας στην άκρη τις μικροκομματικές σκοπιμότητες. Στο πλαίσιο αυτό σας καλώ να ψηφίσουμε μαζί το παρόν νομοσχέδιο».




Έρευνα: 7 στους 10 Έλληνες δεν εμπιστεύονται τη Δικαιοσύνη

Η σημερινή κατάσταση που επικρατεί στη χώρα μας, με τη δικαίωση να αγνοείται και την ατιμωρησία να δεσπόζει σε πλείστες κοινωνικοπολιτικές υποθέσεις με οσμή σκανδάλου, κλονίζει ολοένα και περισσότερο την εμπιστοσύνη των Ελλήνων στους θεσμούς.

Η εμπιστοσύνη των πολιτών σε κρίσιμους θεσμούς για την κοινωνία έχει επιστρέψει πολλά χρόνια πίσω, όπως αποκαλύπτει η «Έρευνα Εμπιστοσύνης στους Θεσμούς» της Public Issue.

Η Δικαιοσύνη, μάλιστα, βρίσκεται στο επίκεντρο της κρίσης. Το 70% των πολιτών δεν την εμπιστεύεται, ποσοστό που είναι το υψηλότερο από το 2007 που υπάρχουν στοιχεία. Τότε, αυτοί που απαντούσαν ότι «μάλλον δεν την εμπιστεύονται» ήταν μόλις 44%!

Σε δυσχερή θέση και η αστυνομία, με την αποδοχή από τους πολίτες να μειώνεται κατακόρυφα τα τελευταία πέντε χρόνια. Το 2018, το 22% των πολιτών δήλωναν ότι δεν την εμπιστεύονται, ενώ το 2021, το ποσοστό εκτινάχθηκε στο 55% και σήμερα είναι στο 54%.

Λιγότεροι από ένας στους δέκα πολίτες εμπιστεύονται τα πολιτικά κόμματα, ενώ η Βουλή «βαθμολογείται» με το δεύτερο χαμηλότερο ποσοστό της τελευταίας εικοσαετίας.




Παπαστεργίου | “Με τις νέες τεχνολογίες θα μειωθεί η γραφειοκρατία στην δικαιοσύνη”

Ως ο πιο κρίσιμος παράγοντας για να προχωρήσει ο ψηφιακός μετασχηματισμός στη δικαιοσύνη αναδείχθηκε ο ρόλος των ανθρώπων που απαρτίζουν τον κλάδο (δικαστές, δικηγόροι και δικαστικοί υπάλληλοι), κατά την εσπερίδα με τίτλο «Δικαιοσύνη και Ψηφιακός Μετασχηματισμός – Πού βρίσκεται η Ελλάδα;» που διοργάνωσε το ΔΙΚΤΥΟ για τη Μεταρρύθμιση στην Ελλάδα & την Ευρώπη με την υποστήριξη του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών.

Στην Εκδήλωση συμμετείχαν 300 άτομα ενώ παρακολούθησαν πάνω από 1000 άτομα Διαδικτυακά!

Ο Υπουργός Δικαιοσύνης Γιώργος Φλωρίδης αναφέρθηκε στην ψηφιακή μετάβαση της Δικαιοσύνης επισημαίνοντας την ανάγκη προσαρμογής Δικαστών και Δικαστηρίων στα νέα σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα μέσα από τα εμβληματικά έργα του ΟΣΔΔΥ-ΠΠ και ΟΣΔΔΥ-ΔΔ. Παράλληλα, τόνισε ότι σημαντικό ρόλο σε αυτή την προσαρμογή παίζει ο ανθρώπινος παράγοντας όλων των συντελεστών της Δικαιοσύνης. Υπουργείο, Δικαστές, Δικηγόροι, Δικαστικοί Υπάλληλοι, πρέπει να συντονίσουν τις ενέργειες τους, ώστε οι τεχνολογικές δυνατότητες, που προκύπτουν μέσα και από την οικονομική βοήθεια του Ταμείου Ανάκαμψης να προωθηθούν και να εξελιχθούν με ταχύτερους ρυθμούς. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Φλωρίδης «ο φόβος του άγνωστου» και «η αδράνεια του δεν γίνεται» είναι αυτό που κυρίως καθυστερεί την ψηφιακή μετάβαση, που γιγαντώνει και μεγεθύνει τα προβλήματα, και γι’ αυτό πρέπει συστηματικά να αντιμετωπιστεί κυρίως με την αυτοκριτική και λιγότερο με την κριτική μετάθεσης των προβλημάτων. Στη συνέχεια μιλώντας για τη σχεδιαζόμενη μεγάλη μεταρρύθμιση του νέου Δικαστικού Χάρτη της χώρας με επίκεντρο την ενοποίηση των Δικαστών του πρώτου βαθμού – Ειρηνοδικών και Πρωτοδικών – τόνισε τον εξίσου σημαντικό ρόλο σ’ αυτή της ψηφιακής μετάβασης. Ο κ. Φλωρίδης έκλεισε την παρέμβαση του τονίζοντας τον μονόδρομο των μεταρρυθμίσεων στο χώρο της Δικαιοσύνης λέγοντας χαρακτηριστική τη φράση «είναι ανάγκη να τις κάνουμε και θα τις κάνουμε».

Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, τόνισε τη σημασία της ψηφιοποίησης του τομέα της Δικαιοσύνης, προκειμένου να βελτιωθεί η ταχύτητα της απονομής της, γεγονός που συμβάλλει καθοριστικά στην εύρυθμη λειτουργία του κράτους, στην ενδυνάμωση της εμπιστοσύνης των πολιτών και στην αναπτυξιακή δυναμική της χώρας ευρύτερα. Υπογράμμισε, μάλιστα, ότι είναι πολύ σημαντικό το momentum γι’ αυτή τη μεταρρύθμιση, καθώς υπάρχουν τόσο πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όσο και η τεχνογνωσία. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στις νέες δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει η αξιοποίηση εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης, ειδικά ως προς την επιτάχυνση των διαδικασιών, την ψηφιοποίηση των αρχείων της δικαιοσύνης, αλλά και την αξιοποίηση του τεράστιου όγκου των δεδομένων στον τομέα αυτό.

Η Άννα Διαμαντοπούλου, αναφέρθηκε στους τέσσερις άξονες της Μεταρρύθμισης στον χώρο της Δικαιοσύνης δηλαδή τον θεσμικό, τον τεχνολογικό – ΤΝ, την ενδυνάμωση του ανθρώπινου δυναμικού και τις υποδομές.

Η Πρόεδρος του ΔΙΚΤΥΟΥ, σημείωσε ότι, ακόμα και εκεί που υπάρχει νομοθεσία για την εισαγωγή ψηφιακών αλλαγών αυτή δεν εφαρμόζεται και αυτό είναι εις βάρος του πολίτη, της οικονομίας και της χώρας.. Εκτίμησε πολύ μεγάλη την πρόκληση για τα δύο υπουργεία και πρότεινε την δημιουργία και λειτουργία ενός παρατηρητηρίου, (όπως είχε κάνει στο παρελθόν το ΔΙΚΤΥΟ) για την παρακολούθηση της εφαρμογής και των νέων ψηφιακών εργαλείων στον χώρο της δικαιοσύνης.

Τοποθέτηση έκανε μάλιστα ο ίδιος ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου για το θέμα αυτό στην εκπομπή ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ με τον Γιάννη Χατζηεμμανουήλ :